expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية حنين الليل الفصل الحادي والعشرون والثاني والعشرون والثالث والعشرون والرابع والعشرون والخامس والعشرون بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الفصل الحادي والعشرون والثاني والعشرون والثالث والعشرون والرابع والعشرون والخامس والعشرون بقلم أميرة رمضان


الصفحه الرئيسيه من هنا


الروايات الاكثر قراءه👇👇👇


1- رواية جبروت معقده






















رواية حنين الليل الفصل الحادي والعشرون والثاني والعشرون والثالث والعشرون والرابع والعشرون والخامس والعشرون بقلم أميرة رمضان


رواية حنين الليل البارت الحادي والعشرون والثاني والعشرون والثالث والعشرون والرابع والعشرون والخامس والعشرون بقلم أميرة رمضان


رواية حنين الليل الحلقة الحادية والعشرون

بعد شويه من اجواء الضحك و الزغاريط لقيت رساله جات علي تلفوني بفتحها واتعصبت
(الرساله من ليل : متضحكيش واقفي هاديه بدل ماخدك واروح)
رديت عليه في رساله بعصبيه : انت بتراقيبني متركز مع الناس اللي انت قاعد معاهم
ليل : لاء مش مركز الا معاكي انتي تصدقي انا ندمان اني جبتلك فستان اسود
_ليه بقا ان شاء الله
ليل : ملفت عليكي اوووي
_ يالهووووووي ملفت اي ده اسود امال البس اااي
ليل : متلبسيش يلا نروح
_ ليل انت بتتلكك صح نمشي اي دلوقتي انا لسه مرقصتش (بعتها واستنيت دقيقه مردش )
_ اتاخر في الرد ليه يمكن مشغول (ولقيت حد حط ايدو علي كتفي )
_ يارب ميكونش اللي في بالي
ليل : لاء هو اللي في بالك سمعيني كده كنتي باعته اي #بقلمي_اميره_رمضان
_ بعت اي مبعتش حاجه
ليل : الرساله اللي لسه بعتاها حالا
_ اسكت مش انا الاكونت بتاعي مسروق هو انت متعرفش
ليل بتمثيل : لاء ي شيخه تصدقي معرفش قدااامي علي البيت
_ انت صدقت ولا اي انا والله مش بعرف ارقص اصلا
ليل : يعني الاكونت مش مسروق
_ اي ده انت متعرفش منا رجعتو


 

 

#بقلمي_اميره_رمضان
_______
ندي تلفونها رن
الو ايوا ي ماما انا سمعاكي الوو(خرجت برا القاعه تكلمها)
سوسن : اتاخرتي كده ليه ي زفته يلا تعالي
ندي : يا ماما منا هاجي مع مرات عمي وبسمه مش هاجي لوحدي
سوسن : مرات عمك وبنتها صايعين بيتاخرو برا البيت لكن احنا لاء
ندي : علفكره احنا لسه جايين من نص ساعه مفيش تاخير ولا حاجه ساعه كمان واكون عندك
سوسن : طب يلا ي اختي متتاخريش بنات اخر زمن #بقلمي_اميره_رمضان
(ندي قفلت مع ولدتها وشافت رحيم بيستقبل الضيوف برا القاعه )
(ندي حست انها مبسوطه وحاسه بالامان وهو موجود وممنونه ليه جداا ، رحيم خد باله انها بتبص عليه )
رحيم : في حاجه واقفه برا ليه
ندي : كنت بتكلم في التلفون ومش سامعه وانا جوا
رحيم : يارب بس منكونش بنكلم حد كده ولا كده
ندي بحزن والم: انا كنت بكلم امي وبعد اللي حصل مستحيل اعمل كده تاني انا عرفت اللي فيها مستحيل حد يحبني واللي هيحبني ده هيحبني علي اي بس انا مش عارفه اشكرك ازاي علي اللي عملته معايا واللي حصلك بسببي
رحيم : اولا مفيش حاجه اسمها محدش بيحبني لان ربنا خلق جوا كل واحد فينا حاجه مميزه بتجذب الشخص التاني ليه وبيكون شايفه احلي شخض في الدنيا اصبري لسه نصيبك مجاش
اما بنسبه انك بتشكريني فانتي زي اختي مفيش شكر ده اقل واجب
ندي بحزن : اختك
رحيم : ايوا اختي مالك مستغربه ليه
ندي قالت بسرعه عشان تنقذ نفسها : اقصد يعني ربنا يبعد اختك عن الحوارات دي ومتكونش زي مهما حصل
رحيم : اللي فات خلاص ركزي في اللي جاي
ندي : اكيد شكرا انا هدخل بقا
(ندي دخلت وهي حزينه اكتر لان الشخص اللي دافع عنها وبقا بنسبالها الامان مش شايفها غير اخت وبس
ندي في بالها : مش رحيم ده اللي كان معجب بيا واحنا عيال صغيرين وكان بيدافع عليا لما كنا بنلعب في الشارع وبيقولي لما تكبري هتجوزك اكيد هو مش فاكر الكلام ده دلوقتي منك لله ي زياد بعدت عني كل حاجه حلوه في حياتي وخلتني مبقتش شايفه مين كان بيحبني ومين لاء )
#بقلمي_اميره_رمضان


 

 

________
سندس : مامااااا تعالي اعرفك دي خديجه بنت عم ليل جوز حنين
نجلاء : ازيك ي قمر عامله اي نورتي
خديجه بحب : ده نورك ي طنط مبروك لابنك وربنا يتمملو علي خير
نجلاء : يارب ي حبيبتي
خديجه : اخويا اتصل بيا وبيقولي يلا عشان هنمشي سلام بقا ي سندس هتوحشيني ي طنط
سندس : تمشو تروحو فين انتو لسه جايين
خديجه : لاء والله مش هقدر
نجلاء : مفيش حد هيمشي دلوقتي فين اخوكي ده
خديجه بطريقه كوميديه : هو اللي متخرشم هناك ده (خديجه ونجلاء وسندس راحو عنده)
نجلاء : اهلا ي ابني نورتنا والله
فارس : ده نور حضرتك
نجلاء : الف سلامه عليك ي ابني اي اللي حصلك
فارس : حدثه خفيفه كده
نجلاء : لاء اله الا الله خلي بالك يابني من نفسك طب وعملت الحادثه دي ازاي
سندس : اي ي ماما انت هتتسهري معاه ولا اي معلش ي استاذ فارس ماما بتحب الكلام كتير
فارس بابتسامه : ولا يهمها انا كمان بحب الكلام الكتير
نجلاء : سيبك من البت دي وقولي عملتها ازاي
(وبعد ساعه تمت الخطوبه علي خير وكل واحد راح بيته)
#بقلمي_اميره_رمضان
________
ليل : العيال نامت
_ اه وانا كمان هموت وانام
ليل : كان فيه حاجه قبل منمشي عايزين نكملها
_ اي هي
ليل : يعني مش فاكره
_ لاء ماهو انت عارف الزهايمر بقا يلا نام عشان شغلك صحيح معرفتش مين اللي سرق الورق
ليل قعد علي السرير : معرفتش مين اللي خدو من الشركه لكن عرفت مين اللي كان باعت يسرقه
_ قعدت بسرعه جنبيه علي السرير وقولت بفضول :مين
ليل : جاسمن
_ ااااي طليقتك ازااااي طب وهي تعمل ليه كده في ابو عيالها
ليل : هو ده طبع جاسمن


 

 

_ طب ليه وهي هتستفاد اي #بقلمي_اميره_رمضان
ليل : الورق اللي هي كانت عايزاه ده لو كان كامل كانت هي اللي خدت الصفقه وطبعا صقفه زي دي مكسبها ملايين
_ هو انت اتعرفت عليها ازاي وطلقتها ليه
(ليل بصلي وسكت)
_ انا مقصدش حاجه هو فضول بس عايزه اعرف لو مش عايز تقول عادي
(ليل حط راسه علي رجلي وانا اتكسفت انه قرب مني بعدها بدء يحكيلي )
ليل:جاسمن كانت معايا في الجامعه وهي شكلها جميل جدا علفكرا (بص عليا لقيني بصاله بغضب شديد )
ليل : في اي يستار يارب
_ ولا حاجه متحكيش انا عايزه انام
ليل باستفزاز : بس انا عمري ماكان فارق معايا الجمال وبدليل اني اتجوزك #بقلمي_اميره_رمضان
رديت عليه بعصبيه : نعااااام ي عووووووومر دانا جمالي مفيش منه ده كفايه انه طبيعي مش صناعي
ليل بضحك : اهدي انا بهزر معاكي
_متهزرش وقولت اوعي عايزه اناااااام
ليل : خلاص ي بت بقا اسمعي انا اعجبت بيها لان هي كانت عندها طموح
وانا قولت بس دي شبهي واتجوزنا علطول بعد الجامعه ومع اول سنه في الجواز شفت تصرفاتها الغريبه
واتخانقنا كتير جدااا مش هحكي في التفاصيل لانها مهما ان كان كانت في يوم مراتي بس مكناش متفاهمين خالص
حملت في ايان وتالين بعد جوازنا ب5شهور كانت عايزه تجهض لانها مش عايزه بيبي يوقف احلامها ويكون عائق ليها بس انا اصريت اني عايز البيبي ده
#بقلمي_اميره_رمضان
وبعد سنه وشهرين من جوازنا ربنا رزقني بأيان وتالين وكانو اجمل حاجه في حياتي
وجاسمن كانت علطول متعصبه لانهم بهدلو شكلها لانها تخنت شويه وبقا عندها ترهلات من الحمل
كانت علطول بعيده عنهم وشيفاهم اعداء لطموحها مكانتش مهتميه بيهم ولا بيا انا اهم حاجه نفسها وشغلها ولبسها
طبيعي ان ميعجبنيش الوضع ده غير مشاكل تانيه كتير كان الحل والوحيد لحل كل المشاكل دي الطلاق
وهي كانت موافقه جدا علي الطلاق اهم حاجه ترجع لنفسها وشكلها اطلقنا بعد سنتين جواز
وكانت تالين وايان عمرهم 8شهور
_ طب واولادها ازاااي تبعد عنهم
ليل : اقولك علي حاجه كمان ودي كانت سبب اساسي ان اقول لاولادي ان مامتكم ماتت
_ اي


 

 

ليل : جاسمن مضت ليا علي تنازل حضانه الاولاد مقابل اني اتنازل عن الشركه ليها وتاخد خمسه مليون جنيه
_ انت بتهزرررر صح اكيد بتهزرررر مستحيل حد يعمل كده مفيش حد يبيع اولاده انت بتقول اااااي
#بقلمي_اميره_رمضان
(ليل قام فتح الدولاب وطلع ورقه وكانت فعلا ورقه التنازل ومتوثقه في المحكمه )
قولت ببكاء : ازاي تعمل كده حرام عليها والله
ليل : دي وحده متعرفش الحرام
_ ربنا يهديها دي لما تفوق من اللي هي فيه هتندم كتير اوووي
ليل : انا مش هقولك انا ملاك برضو انا بعدت عن اولادي كتير وكنت طاحن نفسي في الشغل عشان اقدر اقف علي رجليا من تاني بعد مخدت كل حاجه وسابتني من غير حاجه انا كنت راهن البيت ده وخدت قرض من البنك عشان اديها الفلوس واحاول ارجع اشتغل تاني وبعد خمس سنين بقيت زي منتي شايفه عندي شركه انا وابن عمي وبقا معايا فلوس كتير اوي واقدر اعمل بيها اي حاجه بس بعد كل ده مكنتش قادر اساعد ابني وهو في الحاله دي
#بقلمي_اميره_رمضان
انا بقيت مش بعرف اطبطب عليهم شايف اني انا مشغول علطول ومش شايف احساس بالوحده اللي ديما كانو بيحسو بيه لحد ايان موصل للحاله الانتي شوفتيه فيها عملت كل حاجه عشان اقدر اخرجه من اللي هو فيه معرفتش لحد مظهرتي انتي في حياتي في البدايه المواقف مكانتش لطيفه بيني وبينك بس ايان حبك اوي واتعلق بيكي وانتي بعدتي دورت عليكي لحد موصلتلك وجيت المستشفي والموقف اللي حصل من عمك اللي استغربته جدا وبعدها سمعت عمك بيقولك اول عريس هياجيلك هيوافق عليه
لقيت نفسي جيتلك ومقدرتش اسيبك تتجوزي اي حد في الاول كان عشان اولادي انما دلوقتي
(قام وقعد قدامي وقال دلوقتي مقدرش اسيبك عشان ده (شاور علي قلبه )بقا متعلق بيكي )
فرحت اوي _ اي ي ليل انت في وعيك ولا شارب حاجه
ليل بابتسامه : مش مصدقاني
_ لاء مش حكايه كده الموضوع كله اني انا مش مصدقه ان انت تحب اصلا
ليل قرب مني وقال: ليه مش بحس ولا معنديش قلب
_ ابعد بس ونتكلم باحترام #بقلمي_اميره_رمضان


 

 

ليل : تؤتؤ احنا كان فيه موضوع بنتكلم فيه قبل منروح الخطوبه
_ مش فاكره
ليل وهو بيقرب : هفكرك
_ لااااااء (قومت وقفت وقولت بضحك :اهدي بس احنا نتفق اتفاق وبعدها نشوف هنعمل اي )
ليل باستغراب : اتفاق اي بقا وبعدين اقعدي متقفيش زي الارجوز كده
_ شوف اتفاق بسط مدته شهر واحد بس
ليل : مش موافق
_ ليييه بس متبقاش خلقي كده
ليل : انا مش بحب الانتظار في اي حاجه وشهر كتير
_ طب انت كنت عرفت هو اي الاتفاق
ليل : انا معترض علي المده #بقلمي_اميره_رمضان
_ خلاص نقسم البلد نصين هيبقا اسبوعين في الاسبوعين دول انت هتعمل حاجه صغيره خالص وبعدها اممم بعدها
ليل : حاجه اي اللي هعملها وبعدها اي متخلصي
_ شوف هتصلي بانتظام طول الاسبوعين دول من غير متسيب فرض واحد ولو عملت كده انا هكون مبسوطه جدا وليك مكافاءه
ليل : هو انا عيل صغير هتديني مكافاءه
_ ياربي عليك دي حاجه تحفيز كده مش اكتر
ليل : واي هي بقا المكافاءه
قولت بكسوف _ انا المكافاءه
ليل : مش فاهم
_ افهم بقا لو صليت كل الفروض في موعدها خلال الاسبوعين دول هيبقا ليك الحق انك تاخد حقك الشرعي
ليل بابتسامه : اااه فهمت طب ماهو ممكن اخدو دلوقتي عادي
_ عارفه انك تقدر وده حقك مقولناش حاجه بس انت قولت هتسيبني براحتي ومش هتجبرني علي حاجه صح
ليل : صح
قولت بفرحه_ خلاص يبقا احنا كده اتفقنااا
ليل : طب مفيش حاجه تصبيره
_ ولا هتمسك ايدي حتي طول الفتره دي
ليل : ده عند امككككك
#بقلمي_اميره_رمضان
__________
(عدي اسبوع ومفيش حاجه جديده غير ان خديجه اشتغلت معاهم في الشركه وفارس حالته اتحسنت شويه وندي بدءت تطلع من الحزن اللي كانت فيه وانا طول الوقت بلعب مع ايان وتالين ومركزه مع ليل في اوقات الصلاه ماهو لازم يصلي يعني يصلي وحقيقي بان عليه التغير بعد اسبوع واحد بس من التزامه بالصلاه وبقا مهتم بايان وتالين كتير عن الاول )
(بعد اسبوع )
في الشركه
نوح : ليل فين ورق الحسابات بتاع الاسبوع ده عشان بعمل احصائيات للمشروع
ليل : مع خديجه هي بتعمل الاحصائيات دي
نوح بضيق : طب انا عايز نسخه منهم
ليل : عادي روح خدهم منها واعملها نسخه
#بقلمي_اميره_رمضان
_______


 

 

فارس : ازيك ي بشمهندس
رحيم بمشاكسه : اهلااااا نورتني امال فين الشاش اللي كان علي راسك
فارس : خلاص بقا خلصت منه عقبال الباقي
رحيم : يارب الموتوسيكل بتاعك جاهز اهو اتفضل
فارس : اي ده بجد ده شغلك انت
رحيم : ايوا ي ابني مالك مستغرب ليه #بقلمي_اميره_رمضان
فارس : دانا كنت جايبهولك خرده ازاي عملته كده
رحيم بضحك : هو انت بتكلم طباخ انا مهندس ميكانيكي
فارس بتفكير: اي رايك اشتغل معاك
رحيم : انت تفهم في الشغلانه دي
فارس : شوف انا مليش في الشغلانه دي لكن بحب اوسع شغلي وانت مكسب لاي حد
رحيم : ازاي
فارس : هقولك اي رايك اشاركك انا بالفلوس وانت بشغلك وبدل الورشه دي يكون مصنع
رحيم : مصنع اي ي بشمهندس انت ليك في البرمجه في الإلكترونيات الحاجات دي لكن ميكانيا لاء المشروع هيفشل
فارس : لاء طبعا انت مش هتكون لوحدك هتجيب ناس متخصصه معاك وانت هتبقا الكل في الكل وانا عليا اني ادفع في الحوار ده كله
رحيم : وانت هتستفاد اي بقا
فارس : هستفاد اكتر منك هبقا قاعد مكاني الجنيه اللي هدفعه دلوفتي بعد فتره هيرجعلي 1000 وعلي حسب شطارتك
والارباح هتبقا بالنص
رحيم : طب افرض خسرنا
فارس : انا واثق فيك وفي شغلك بس رغم كده لو لقدر الله خسرنا يبقا ده قضاء وقدر ومحدش ضامن بكرا فيه اي اهم حاجه نسعي اننا نعمل حاجه
رحيم بتفكير : فكره حلوه بس عايزه تخطيط وتفكير كتير
فارس : فكر براحتك ورقمي معاك يبقا كلمني وقولي ردك اي وانا واثق اننا هنعمل المشروع ده
_______
خديجه قاعده بتشتغل والباب خبط
خديجه : ادخل


 

 

(دخلت حبيبه )
حبيبه باستفزاز: مستر نوح عايز ورق الحسابات بتاع الاسبوع ده
خديجه بغيظ : وباعتك انتي ليه مجاش هو ياخدو ليه
حبيبه بدلع: هو قالي كده اقوله لاء انا مقدرش اقول لمستر نوح لاء ابدا
خديجه اتضايقت خدت الورق وطلعت بسرعه علي مكتب نوح وفتحت الباب بسرعه ودخلت
نوح : في اي مش في باب تخبطي عليه
خديجه : دانا هخبطك دلوقتي علي دماغك باعتلي البت المايصه دي تستفزني
نوح : مالها يعني عملتلك اي
خديجه: بتستفززززني
نوح : طلاما مقالتش ليكي حاجه مباشره يبقا مفيش داعي للافكار اللي في دماغك
خديجه بعصبيه: ده علي اساس اني بتبلي عليك ومشفتكش قاعد معاها خمسين مره قبل كده
نوح : وانتي مالك انا اعمل اللي عايزه وانتي هنا اللي بيربطنا ببعض الشغل بس وبلاش شغل الجنان ده
خديجه : تمام ، شوف بقا قسما بالله ي نوح لو شفتك قريب منها تاني ولا حتي بالغلط لاوريك شغل الجنان على اصوله
وهات الورق دده



رواية حنين الليل الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أميرة رمضان


ده علي اساااااس اني بتبلي عليككككككك ومشفتكش قااااااااعد معاها خمسين مره قبل كده
نوح ببرود : وانتي مالك انا اعمل اللي عايزه وانتي هنا اللي بيربطنا ببعض الشغل بس وبلاش شغل الجنان ده
خديجه : تمام ، شوف بقا قسما بالله ي نوح لو شفتك قريب منها تاني ولا حتي بالغلط لاوريك شغل الجنان على اصوله
وهات الورق دده (خدت الورق كله ومشت)#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
نوح اتفاجاء من رد فعلها : ي بنت المجنونه هي مالها وخدت الورق كله تاني يخربيتها
(طلع وراها بسرعه عشان الورق دخل المكتب من غير ما يخبط علي الباب)
خديجه ببرود : مش في باب تخبط عليه
نوح : عايز الورق خليني اخلص شغلي
خديجه : وانا مالي متخلص هو انا مانعاك
نوح: انتي ي انسه واخده الورق بتاع الحسابات بتاع الاسبوع ده وانا عايزو ضروري عشان اعمل الاحصائيات
خديجه : هو انت اعمي مش بتشوف (نوح بصلها بغضب وهي خافت) انا اقصد يعني انا بشتغل فيه وهخلصو خلاص
نوح : مش واثقين في شغلك هاتي اعمله انا
خديجه بعصبيه : مش واثقين في شغلي انا طب والله العظيم مفيش حد هيعمل الورق ده غيري حتي لو هتخسرو الصفقه
نوح : بلاش عند هاتي الورق ( وقرب منها بغضب)


 

 

خديجه مسكت الكابتشينو وقالت بعصبيه : اقف مكانك اقسم بالله هكب الكابتشينو علي الورق دلوقتي وهخليه يبوظ وهيبقا لا انا ولا انت هنشتغل فيه
نوح : انتي عبيطه اي شغل المجانين ده
خديجه : بتقولو علينا بنص عقل ومجانين خليك انت بقا ي عاقل مكانك واطلع برا مكتبي حالا
نوح : لاء انا هشوف حل مع الجنان ده انهارده (وطلع من المكتب)
خديجه بتنهيده : اوووف الحمد لله كان هيموتني
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
___________
مامااااا وحشاني ووحشني بيتي اووووي
ماما: حبيبت قلبي نورتي (حضنتها)
_ قوليلي بقا البيت عامل اي من غيري
ماما بحزن: وحش اووي بقيت وحيده ومحدش بيونسني غير اختك واولادها
_ حبيبتي ي ماما خلاااص انا هقعد معاكي هنا
ماما : طب وجوزك
_ انا مالي بيه هقعد هنا وخلاص
ماما : امشي ي بت هو انا جوزتك عشان ترجعيلي تاني ده اي الهم ده
_ بقا انا هم ماااشي ي ست الحبايب
ايان : تيتا هو مفيش لعب هنا
ماما ؛ في لعب كتيره اوي بتاع مالك هناك اهي هاتها ونلعب بيها كلنا
تالين بطفوله: طب هو فين مالك
_ يخربيتك ديما فضحانا ي بت اتقلي
ماما : هياجي دلوقتي تعالي بس اقعدي معايا شويه وهو جاي
_ هي البت سندس لسه مجاتش
ماما : لاء مجتش انهارده خالص
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_______


 

 

في الورشه
فارس : انا ماشي بقا وهبعتلك حد ياخد الموتوسيكل وشكرا علي القهوه
رحيم : مفيش شكرا بقا المره الجايه هتبقا علي حسابك انت
فارس : احنا هنبتديها كددددده
سندس وهي داخله الورشه : رحيييييييم
(فارس انتبه لصوتها بسرعه وبصلها بحب ،رحيم لاحظ انه بصلها واستغرب )
فارس : طب سلام انا (ومشي)
رحيم : اي ي زفته انا مش قولت قبل كده متاجيش الورشه دي تاني عشان بيبقا في رجاله هنا
سندس : انا لو عليا لا عايزه اجي ولا عايزه اشوف وشك بس اعمل اي في امي واختك قالولي رحيم مطفحش روحي وديلو يطفح اللهي الاكل يقف في زورك يقطع نفسك ونخلص منك
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
رحيم : طب غوري من هنا بقا بدل ما اديكي بالحديده دي في دماغك
(سندس طلعت بسرعه وهي بتضحك ومشت )(وفارس كان راكب في العربيه وشايفها وهي ماشيه)
فارس اتضايق انها بتضحك مع ابن عمها كده : هو ممكن يكونو بيحبو بعض ياربي لو فعلا كده يبقا البت اللي تدخل قلبي مش ملكي لااااء اكيد لاااء
وبعدين اي جو المراهقين اللي انا بعملو ده مينفعش كده لازم اخد خطوه في الموضوع ده بس ازاي
(فكر شويه وقال )لقيتهاااا
_________
ندي : لما عرفت انك هنا مصدقتش نفسي وانا اقول الجو حر اوي ليه انهارده كده اتاريكي منورانا
_ ماشي ي كلبه البحر وحشاني اوووي بس مالك ي بت خسيتي ليه كده
سندس وهي داخله : لاء هي مخستش انتي اللي ضربتي
_ ااااااي انا تخنت #بقلمي_اميره_رمضان مسعود
ندي : لاء ي قلبي والله التخن ده حاجه قليله عليكي
سندس : انا من راي انك تخسي وتعملي رجيم قاسي عشان ليل ميهربش منك لانك هتبقي شبه البقره الحلوب
_ متهزوش ي جماعه والله هو انا فعلا جيت البس البجامه بتاعتي اللي كنت بلبسها قبل الجواز مدخلتش فيا بس اكيد هي كشت عشان بقالها كتير في الدلاب


 

 

ندي : اها طبعا العيب في الهدوم
سندس : اي اللي انتي ماسكاه ده
_ ده طبق محشي طعمه جااامد لو عايزه ادخلي هاتي من المطبخ عشان مش هديكي من ده
سندس : حرررررام عليكي يعني انا اقولك خسي تقومي تاكلي محشي هاتي الطبق ددددده
ندي : هو ليل هياجي هنا
_ اه طبعا هياجي ياخدني وهو راجع من الشغل
سندس : بياجي ايمتي
_ ملوش مواعيد بس انهارده عنده شغل كتير هيتاخر
سندس : ياجي بسلامه بس وحيات امك لاخد الطبق ده
_ لاااااااءءء
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
________
بليل
ليل جه خدنا عشان نروح ووصلنا البيت
خديجه كانت باين عليها متعصبه ونوح واقف في الجنينه وفارس بيتكلم في التلفون
ليل : خير كده مالكم في اي
خديجه: مفيش حاجه
نوح دخل بعصبيه : اخيرا جيت انا عايزك بقا تشوف حل لشغل العيال ده طول عمرنا بنشتغل حلو رجاله مع بعض مفيش مشاكل من وقت مجات الهانم ودخلت في الشغل وكل حاجه ماشيه عكس
خديجه : بطل تقول كلام علي الفاضي يتقول اي المشكله اللي حصلت ي تسكت
نوح : شايف طريقه كلامها عامله ازاي
ليل : ايان خد اختك واطلعو العبو فوق (دخلنا وقعدنا )
ليل : اتكلمي كويس ي خديجه
_ هو اي اللي اتكلمي كويس ي خديجه عملت اي خديجه مقالتش حاجه غلط فعلا يتقول المشكله اللي حصلت ي تسكت اي الغلط في كده #بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
فارس : لاء خديجه بقت تصرفاتها غريبه لما حكالي نوح علي اللي عملته ده هيخليني امنعها انها تروح الشركه تاني
خديجه بحزن وعصبيه : انا معملتش حاااااجه وعايزه اشتغل


 

 

ليل بصوت عالي : بسسسسسسس اي ده مش عايز اسمع صوت حد الا اللي هسمحله يتكلم
(سكتنا كلنا )
ليل : قول ي نوح اي اللي حصل
(نوح قال كل اللي حصل من خديجه في الشركه )
ليل : خديجه الكلام ده صح انتي فعلا كنتي هتكبي الكابتشينو علي الورق
خديجه : ايوا كنت هعمل كده بس هو استفزني
نوح : اهو عشان استفزيتها هتبوظلنا شغل بملايين
_ واااانت تستفزها ليييه كنت عايز الورق منها ليه وهي بتشتغل وبتقلل من شغلها وتقول مش واثقين فيه
خديجه : ايوا قوليلو وقال من شويه قدام فارس ده شغل لرجاله مش لينا احنا مكانا المطبخ
_ جرااااا اي ي استاذ نوح ماااالك واخدنا ونازل بينا الارض ليه كده لاء ي اخويا ده لولا احنا مكنتوش انتو عرفته توصلو لحااااجه
ليل : اقلعي اللي في رجلك وانزلي علي دماغه بالمره
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_ كنت هعمل كده بس للاسف لابسه كوتش مش لسه هقلعو
ليل : بسسسسس اي الهبل ده هو انا مش هعرف اسكتكم ولا اي ده اخر كلام في الموضوع ده خديجه هتروح الشغل عادي وهتستلم شغلها مني انا والشغل اللي هتاخدو هتخلصه ومحدش ليه كلمه عليها في الشركه غيري انا ولو غلطت انا اللي هحاسبها مش حد تاني
(انا وخديجه في صوت واحد) يحياااااا العدل هههههه
نوح : تمام انا غلطان اني خايف علي الشركه من افكارها
خديجه : الشركه لو كانت هتبوظ من الافكار كانت زمانها باظت من افكارك
قولت بصوت واطي لخديجه : الله عليكي بس اخرسي بقا عشان كده انتي مش هترجعيه انتي هتخليه يقتلك ويرتاح منك
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_________


 

 

رحيم : بت ي دوسه
سندس : عايز اي من زفته
رحيم : بتعملي اي
سندس : بلعب لودو
رحيم : هو مفيش غير اللعبه دي لحسه دماغك سيبك منها عايز اتكلم معاكي في موضوع
سندس : طب استني هخلص الجيم
رحيم : انا غلطان اني جيت لحما*ره زيك اخد رايها
سندس : خلاص خلاص قفلت اهو قولي بقا اي الموضوع
(رحيم حكالها اللي حصل بينه هو وفارس )
سندس بفرحه : انت لسه هتفكر وافق طبعااا
رحيم : اهدي بلاش تسرعه انا بس مش عارف ازاي هو شخصيا يعرض عليا حاجه زي دي من غير مطلب منه
سندس : هو زي مقالك بيحب يوسع شغله وانت فعلا شغلك ممتاز ومكسب لاي حد عشان كده المشروع ده هيبقا خير ليك وليه
لان ده حلمك من زمان ان يكون عندك شركه كبيره لصيانات واهو ابتدء يتحقق دلوقتي ورشه بكرا مصنع بعد كده شركه وهتكبر وهتقول دوسه قالت بس يبقا افتكرنا بقااا
رحيم : انتي مين
سندس : نسيتني واحنا لسه في البدايه ي وا*طي
رحيم : صحبتك ندي عامله اي
سندس : الحمد لله بقت كويسه شويه ورجعت زي مكانت الاول ومبقاش في حاجه مخوفاها الا انت
رحيم باستغراب : انا ؟! طب ليه
سندس : يعني انت عرفت عنها كل حاجه وساعدتها خايفه لتغدر بيها وتقول لااهلها او تذلها لما تشوفها وبعيد عن كل ده بتقول انها مش قادره ترفع عينها في عينك عشان ندمانه علي الغلط اللي عملته
رحيم : اممممم عشان كده لما شافتني انهارده وشها جاب الوان هو الواد زياد حاول يكلمها
سندس : لاء خالص حتي مابقتش بتشوفو واقف في السوبر ماركت
رحيم : زياد ده اكتر واحد خواف في الدنيا دي بس بيستقوي بالبنات الوا*طي
سندس: بقولك اي بس جاوبني بصراحه انت بتحب ندي
رحيم : بت انتي هبله هو كل شويه تقوليلي بتحب ندي معجب بندي متطلعي من دماغي انتي وندي بقا
سندس: انت مش فاكر زمان لما كنا في ابتدائى كنت بتقول انك بتحبها وهتتجوزها
رحيم : انا هاخدك علي اد عقلك انتي بتقولي لما كنا في ابتدائى يعني كنا عيال مش بنفهم حاجه طب ماهو انتي كنتي بتقولي علطول ان انا وانتي هنتجوز وكنتي بتغيري من ندي وبتضربيها عشاني ومكنتيش مستوعبه يعني اي احنا اخوات في الرضاعه
اقدر بقا احسبك علي الكلام ده دلوقتي
سندس : انت اهبل انا كنت صغيره مش فاهمه
رحيم : بظبط كده ياربي تكوني فهمتي بقا
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_____________


 

 

سوسن : الشملوله كانت هنا انهارده
سيد : مجابتش حاجه وهي جايه
سوسن : شفتها كانت جايبه شنط كتيره لامها مقدرتش تقولي خدي ي مرات عمي حاجه
سيد : مش بيطمر فيها هي وامها
سوسن : بعتت ياخويا لاختها كتير وبسمه طلعت كله شقتها من غير متديني حاجه
ندي : قال يعني انتو بتدوها حاجه من ساعه ما ياسين سافر وانتو اللقمه اللي بتاكولها بتبصولها فيها
سوسن ؛ واحنا هنصرف عليها يعني ولا اي
ندي : جوزها اللي بيصرف عليها وبيبعتلها الفوس وانتو بتاخدوها
سيد : فلوس ابني واخودها زي منا عايز سيبك انتي مش الحقد بتاعك ده
ندي : انا برضو اللي بحقد
سوسن : بكرا هنروح خطوبه بنت خالتك اتخطبت وهي اصغر منك وانتي لسه قعدالي شاطره بس تطفشي العرسان دانتي وش فقر
ندي : مبقتش اتعصب واتضايق من كلامك عارفه ليه لان من كميه الطاقه السلبيه اللي باخدها منك دمرتلي مشاعري ومبقاش يأثر فيا حااااااجه
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_________
كنت واقفه بسرح شعري وليل دخل
ليل : مالك مكلتيش ليه
_ لاء مش هتعشا
= ليه
_عشان بعمل رجيم
= رجيييييم ليييه
_ انا تخنت ولازم اخس شويه العيال قالولي انك هتطفش مني لو فضلت كده
ليل بضحك : اطفش متقلقيش انا لو هطفش هطفش من لسانك مش من شكلك ثم ان فين التخن ده
_ مالو لساني يعني هو انا بتكلم
ليل : لاء خااالص دانتي كنتي هتخلي نوح يولع في خديجه تحت
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_ مش هو اللي بيقول كلام مش مظبوط


 

 

ليل : هو برضو وبعدين خديجه طول عمرها مش بتحب تشتغل معانا اشمعنا الفتره دي جات تشتغل
_ الله اعلم وبعدين نصيبها كده
ليل : نصيبها ولا فيه حد لعب في دماغها
_ مش عارفه ياترا مين اللي لعب في دماغها
ليل : اممممم تلاقيها حربايه صغيره لابسه بجامه وردي
_ اي ده ههههه دي لابسه بجامه زي
ليل : اللهم طولك ي روح يلا اتعشي قبل ما تنامي
_ قولتلك لاء بعمل رجيم بقا سيبني في احزاني
ليل : رجيييم اي اللي هتعمليه فين التخن ده بطلي هبل وبعدين انا عايزك تتخني كده وتبقي بطايه اكتر
_ لاء اكتر من كده هعدي مرحله البط وهدخل في مراحل تانيه احنا مش قدها
ليل : عارفه انا لو سمعت كلمه رجيم في البيت ده تاني هعمل فيكي اااي
__________
تاني يوم بعد الفطار
فارس : حنين عايز اتكلم معاكي في موضوع مهم قومي ي بت ي خديجه من هنا
خديجه : والله ما هتحرك وهسمع كل حاجه هتقولها
فارس : مش عندك شغل انهارده
خديجه : هعمله هنا متشغلش بااالك
_ سيبك منها وقولي اي الموضوع
فارس : بصراحه كده انا عايز اتجوز سندس




رواية حنين الليل الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أميرة رمضان



بصراحه كده انا عايز اتجوز سندس
_اااي سندس مين سندس صحبتي
فارس : ايوا هو فيه غيرها
خديجه : انا مش مصدقه معقوله يا فارس عايز تتجوز اخييييراااا
فارس : ها هتساعديني ولا اي
_ ثانيه بس انا مش مستوعبه معقوله الكلام بتاع زمان هيتحقق
فارس : كلام اي
_ اصل انا وسندس كان نفسنا نتجوز اتنين اخوات او اصحاب ودلوقتي فعلااا هيتحقق
خديجه بمكر : بس يخساره الحلم مش هيتحقق
فارس باستغراب : ليه
خديجه : عشان سندس هتتجوز ابن عمها رحيم
فارس بصدمه : ااااي الكلام ده حقيقي
قولت بضحك_ شوف هو (قاطع كلامي رنه تلفون فارس )
#بقلمي_اميره_رمضان
فارس : ده رحيم
(خديجه بصدمه: يالهووي اوعي تقوله )
_ وانت اي علاقتك برحيم
فارس : بقينا اصحاب (وقال بضيق) بس مجبليش سيره انه هيتجوز وكده


 

 

_ هههههههه خديجه بتهزر معاك دول اخوات في الرضاعه اصلا
فارس بصدمه وفرحه: انتي بتتكلمي بجد يعني هو فعلا مش هيتجوزها
خديجه : ايوا بتقوووولك اخوات في الرضااااااعه رد علي الراجل بقا
فارس : حسابك معايا بعدين ي بومه
________
جاسمن : بابااا انا زهقت شوف حل بقا انا كل ماجي انتقم من ليل مش بعرف وافشل انا زهقت
عزت : شوفي كل البتعمليه انك بتبقي ضده عشان كده بتفشلي بس المرادي لازم تكوني هاديه عشان تصلي للي انتي عايزاه
جاسمن : ايوا يعني اعمل اي
عزت : لازم تروحي وتتكلمي معاه بخصوص اولادك وانك نفسك تشوفيهم وتاخديهم حجه عشان تصلي لهدفك
جاسمن : تصدق مفكرتش في الموضوع ده خالص بس ياترا هو هيتصرف ازاي
عزت : هو مش هيقدر يمنعك
جاسمن : لاء هيقدر انا عامله تنازل عنهم
عزت : ليل مش هيقدر يمنع ام من انها تشوف اولادها بالاخص لما تبيني انك ندمانه
جاسمن : تمام ويمكن فعلا اعرف اصل لحاجه واخسرو كل حاجه
#بقلمي_اميره_رمضان
____لا حوله ولا قوه الا بالله ❤_____
نوح : حبيبه هتبقا فاضيه بعد الاجتماع
حبيبه : ايوا ي مستر
نوح : تمام يبقا نشرب قهوه مع بعض في الكافتيريا
حبيبه بخبث : اسفه ي مستر مش هينفع لان انسه خديجه بتبهدلني لما بقعد معاك
نوح بضيق : انتي هتقعدي معايا انا مش معاها هي ولو قالتلك كلمه عرفيني
حبيبه بابتسامه : تمام ي مستر
شيماء دخلت وهما بيتكلمو : مستر نوح مستر ليل عايز حضرتك في المكتب
نوح : تمام (وبص لحبيبه وقال : علي اتفاقنا )


 

 

شيماء : برضو هتقعدي معاه
حبيبه : وانتي متضايقه ليه اوعي تكوني راسمه عليه
شيماء : انا مش برسم علي حد وانتي عارفه كده انا خايفه عليكي انتي بتغلطي وهتودي نفسك في داهيه
حبيبه : انتي لسه في الموال ده
شيماء : انا مستغرباك انتي مش حاسه بالذنب خالص كده مش متضايقه من تصرفاتك وفرحانه بمستر نوح بكرا يتصالح هو وخديجه وانتي للي هتبقا وحشه #بقلمي_اميره_رمضان
حبيبه : انا مش بخسر وهكون مستفاده هعمل كل حاجه وهاخد نوح انا عرفت اوقعه فيا ويعجب بيا وجاتلي الزفته خديجه دي بس ناويه اولع الدنيا بينهم عشان الدنيا تحلالي
شيماء : ربنا يهديكي ويبعد عنك شيطانك
___الحمد لله _______
فارس : الحمد لله كده الدنيا بقت حلوه اووي قوليلي بقا هنروح ليهم ايمتا
_ استني بس دنيا اي اللي احلوة
فارس : رحيم كلمني وقال انه موافق نفتح مصنع انا وهو ونشتغل مع بعض ودي حاجه حلوه عشان اكون قريب شويه من سندس
_ وانت فاكر ان سندس هتبقا قدامك كل شويه دي صدفه انك شوفتها في الورشه
فارس : منا قولتلك عايز اتجوزها بلا ورشه بلا بتاع
_ عايزني اكلمهالك يعني
فارس : عايزك تشوفي ميولها اي لو في قبول هتقدملها انهارده مفيش (قال بحزن) يبقا كل شي قسمه ونصيب
__________
ليل : نوح عايزك بكرا تروح تودي الورق ده الشهر العقاري
نوح : ماشي هنروح انا والمحامي
ليل: بقولك
نوح : اي
ليل : خف شويه علي خديجه مش كده
نوح : امممم
ليل : وكلامك كتر اوي مع الموظفه الجديده دي انت متعرفهاش كويس
نوح : عادي ادينا بنتعرف
ليل : طب وخديجه
نوح بغضب : مش خديجه دي هي اللي سابتني وسافرت عشان طموحها واحلامها وكسرت بخاطري
ليل : هي مكسرتش خاطرك هي قالت هتكمل تعليمها
نوح : دي اكتر حاجه تكسر الواحد لما الشخص اللي بيحبه يفضل عليه حاجه تانيه وهي فضلت عليا تعليمها
انا مكنتش همنعها انها تكمل تعليمها بس بعد متقدمتلها وكنت فرحان رفضتني عشان تسافر وتشوف احلامها خليها بقا تنفعها وتطلع من دماغي انا نسيتها اصلا #بقلمي_اميره_رمضان
ليل : انا مش هقولك انها بتحبك ولا الكلام ده لانك عارفه انا هقولك بس فكر كويس قبل متعمل حاجه متخليش عصبيتك وغضبك هما اللي يتحكمه فيك (التلفون قاطع كلامهم)
ليل : الو
_ اي ي ليل متنساش انهارده هنروح نجيب ايان وتالين من الحضانه
ليل : لاء مش ناسي هعدي عليكي اخدك اجهزي بقا


 

 

_ حاضر
___استغفر الله العظيم واتوب اليه ❤___
#بقلمي_اميره_رمضان
مالك : عمتوووو عايز شيبسي
ندي : طب امشي كويس وانا هجبلك قولي خدت اي انهارده في الحضانه
مالك : معرفش لما تروحي يبقا افتحي الكراسه وشوفي
ندي : انا اللي اشوف امال باعتين حضرتك تتعلم ليه
مالك : انا مش عايز اتعلم انا عايز العب الله كوووره (وجري ناحيه الكوره بسرعه وعربيه كانت جايه عليه )
ندي بخوف : مااااااااالك
(وفجاء أسامه شدو بعيد عن العربيه بسرعه )
ندي جرت عليه بسرعه وقالت بخوف : مااالك انت كويس
أسامه : اهدي ي ندي هو كويس
ندي قعدت علي الرصيف مصدومه من اللي كان هيحصل
رحيم : ي بنتي خلاص عدت علي خير
زياد نزل ببرود من العربيه : مش نخلي بالنا بقا من العيال ولا نسيبها تترمي قدام العربيه
رحيم بعصبيه: يعني انت كنت هتموت الواد ونازل تبجح
زياد : مش هو اللي جري قدام العربيه
اسامه : خلاص ي زياد حصل خير وبعدين هدي السرعه شويه انت مش ماشي علي الطريق السريع راعي ان فيه اطفال
#بقلمي_اميره_رمضان
زياد بص لندي وحب يضايقها : مش يمكن هي اللي رمت الواد قدام عربيتي وبتعمل الحراكات الرخيصه دي عشان تجبلي مصيبه
رحيم قرب منه بغضب ومسكه من ملابسه: انا مش قولت متجبش سيرتها علي لسانك الزفر ده (وضربه بدماغه علي وشه مناخيرو نزفت )
اسامه : رحيييييم ابعد عنه عيييب كده (الناس بعدت رحيم عن زياد اللي خاف من شكل رحيم لما اتعصب عليه وخاف ليضربه تاني ويعمل فيه زي قبل كده ركب العربيه بسرعه ومشي)
سندس وشهد نزلو بسرعه : في اااي بتصرخو ليييه
سندس : يالهوووووي ندي مالها
أسامه : مفيش خدوها جوه دلوقتي
سندس : تعالي ي حبيبتي
اسامه : رحيم فكك منه ده عيل خواف
رحيم بغضب : والله ما هرحمه بس يستني عليا
أسامه : مش وقته تعالي نشوف البنت اللي فوق


 

 

رحيم : اطلع انت انا رايح الورشه
أسامه : رحييم البنت مرعوبه تعالي نطمن عليها ويبقي امشي
(طلعوه فوق )
نجلاء : هو اي اللي حصل يابني البت وشها اصفر
أسامه : مالك جري قدام العربيه والحمد لله ربنا ستر بس هي اعصابها سابت من المنظر
سندس : ي قلبي عشان كده خلاص ي ندوشه هو محصلش ليه حاجه وزي القرد اهو
رحيم لما شافها كده صعبت عليه وبالاخص بعد الكلام اللي زياد قاله وقال في باله : متزعليش والله لاجبلك حقك منه
#بقلمي_اميره_رمضان
____اللهم صل على سيدنا محمد ❤_____
ليل بعصبيه : ي بنتي يلا اطلعي انا مستني من بدري
_ بالله عليك تعالي خدني انا خايفه اطلع
ليل باستغراب : خايفه من اي
_ من الكلب بينبح وصوته مخوفني اوووي
ليل : اطلعي ي حنين متخافيش هو مربوط
_ لاء بالله عليك
ليل : خلاص خليك هروح اجيبهم انا لوحدي
قولت بدموع_ لاء متسبنيش بقولك خايفه من صوت الكلب
ليل باستسلام : خلاص جاي مش عارف اي الخوف ده كله
(دخل خدني ومشينا ).
ليل : انا عايز اعرف انتي بتخافي من الكلاب اوي كده ليه مع ان مفيش داعي للخوف ده كله
_ الاول كنت مش بخاف علي فكره بس مره كنت بلعب في الشارع وفيه كلاب كتيره اووي كانت بتجري وجات علينا اصحابي كلهم جرو بعيد وانا وقفت لاني مش خايفه وقولت الكلاب هتمشي عادي وفي كلب والله فاكراها كويس بصلي اووي كده ونبح مره وحده بصوت عالي اوووي صرعني وقعدت يومين بحلم بكوابيس بسبب الكلب ده ومن بعدها وانا بترعب بس من صوت الكلاب
ليل :ههههههههه يعني اصحابك كلهم جرو وانتي اللي واقفه عاملالي فيها هركليز
_ ماهم قالو متبينش للكلب انك خايف منه
ليل : طب اي شعورك بقا دلوقتي
_ دلوقتي لو حد جاب سيرت الكلاب قدامي بترعب
ليل ؛خوافه
_ يعني بعد اللي قولته ده كله بتقولي خواااافه انا غلطانه اني حكيت اصلا
ليل : خلاص بقا متقفليش وشك كده


 

 

_ انزل هات العيال
ليل : مش هنزل الا لما تفكي التكشيره دي
_ خايف عليا اووي
ليل : لاء عشان العيال متشوفكش كده وياجيلها صرع
_ دانت مستفزززززز
(ليل نزل بضحك ودخل يجيب العيال وانا قاعده مبسوطه عشان بقا بيضحك كتير ومازال محافظ علي الصلاه في وقتها ولقيت شباك العربيه حد بيخبط عليه )
نزلت الازاز : نعم
البنت بدموع : انا محتاجه انك تساعديني بالله عليكي مفيش حد غيرك يقدر يساعدني
_ طب انتي مين
البنت : انا جاسمن
_ نعم😳




رواية حنين الليل الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم أميرة رمضان



انا محتاجه انك تساعديني بالله عليكي مفيش حد غيرك يقدر يساعدني
_طب انتي مين
البنت : انا جاسمن
_ نعم 😳
جاسمن بدموع مزيفه : عارفه انك مستغربه بس انا نفسي اشوف ولادي واقعد معاهم
_ مش ولادك دول اللي انتي بعتيهم لما كانو لسه عمرهم شهور
جاسمن بدموع : ندماااانه اوووي علي اللي عملته ندمانه علي كل حاجه
_طب وجيالي انا ليه متروحي لليل وقوليلو
جاسمن ؛ مينفعش اقول لليل هو مش هيرضي مستحيييل
_ ليه
ليل من وراه جاسمن : عشان عمري ما هصدق الدراما اللي انتي عملاها دي
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
جاسمن : ليل انت مفروض تحس بيا لانهم ولادي زي زيك بظبط
ليل بهدوء : ايان خد اختك واركبو العربيه
تالين : مين دي ي بابا


 

 

جاسمن : انا مام…..قاطعها ليل بعصبيه : جاااااااسمن اخرسي
تالين خافت من عصبيه ليل حضنتها وقولتلها : تعالي نستنى بابا في العربيه
(ركبتهم العربيه وجيت اركب لقيت جاسمن جات بسرعه ميلت علي ايدي)
جاسمن : ابوس ايدك خليه يسمحلي اقعد معاهم شويه بالله عليكي
(حقيقي صعبت عليا اووي) _ ليل معلش خليها تشو……..
ليل بعصبيه اكتر :حنييييييين متفتحيش معايا الموضوع ده خااالص وانتي مش عايز اشوف وشك ده تاني يلااااا ي حنييييين
(ركبنا العربيه ولحد موصلنا البيت مفيش حد قال كلمه )
دخلنا البيت وليل دخل المكتب من غير كلام وقفل الباب
خديجه : هو ليل ماله في حاجه
_ لاء ي قلبي مشغول بس شويه
خديجه : تعالي شوفيلي حل في المشكله اللي مش بتتحل دي
_ استغفر الله العظيم ي رب ده اي البيت اللي كله مشاكل ده ، خير
خديجه بحزن؛ نوح مش معبرني خالص وزي منتي شايفه مهما اشتغل حلو مش عاجبه ومش شايفني اصلا ده غير البت حبيبه دي لازقه فيه في كل مكان وبصراحه انا حاسه اني مش هسفيد اي حاجه لو فضلت علي كده
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
قولت بهزار_ طب متشوفيلك واحد حلو كده اتجوزيه وسيبك من نوح خالص
خديجه بحزن وعصبيه: متقوووووليش كدددددده تعرفي انا لما كنت مسافره اتعاملت مع ناس كتيره اووي وكتير منهم طلب مني الجواز مع انهم كاملين المواصفات ومش فيهم عيوب وكنت برفض علطول لاني مش شايفه غير نوح هو لما اتقدملي انا رفضت ارتبط بيه في الوقت ده بس هو فهم اني رفضته هو
_ فهماكي وبعدين فعلا طريقه العند مش هتاجي معاهم
خديجه : يعني اسيب الشركه
_ لاء طبعا كده مش هنعرف نعمل حاجه برضو
خديجه : اي رايك اعمل زي ما بيحصل في المسلسلات اتكلم مع واحد تاني ونخرج ويمسك ايدي واغيظه فهو يغير عليا وياجي يعترفلي بحبه ونتجوز
_ يااالله تصدقي فكره
خديجه : بجد حلوه


 

 

_ ياشيخه اتنيلي اسكتي يخربيت المسلسلات اللي واكله دماغك جربي بس تكلمي حد وهو ساعتها هيخليكي مش هتعرفي وشك من قفاك
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
خديجه : ليه دانا هلعب علي وتر الغيره
_ لعبت عليكي بطنك لاء طبعا اللي بتقوليه ده مرفوض لسببين اول حاجه واهم حاجه انك هتغضبي ربنا اي هتخرجي مع واحد ويمسك ايدك ده ي بنتي اتقي الله انا والله لولا عارفه نيتك انتي ونوح انكم عايزين تتجوزو بس المشكه دي اللي معطله الدنيا مكنتش ساعدتك خالص
خديجه : خلاص اسفه انا مقصدش اغضب ربنا والله انا بس كنت بحاول اعمل حاجه اصلح بيها الغلط اللي عملته
طب واي السبب التاني
_ السبب التاني بقا نوح نفسه تخيلي كده واقفه تتدلعي مع واحد هو رغم انه مش بيكلمك بس والله هيديكي علقه موت وهيعند اكتر ومش هيسامحك
خديجه : قفلتيها انتي خالص طب واي الحل
_ الحل هو التجاهل
خديجه : تجاهل اي بس ده هو اللي متجاهلني
_ ماهو احنا حيرانين عشان هو متجاهلك هنلعب معاه نفس اللعبه مع شويه من الغموض
خديجه : ازاي
_ هقولك
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
____لا حوله ولا قوه الا بالله العلى العظيم ❤________
بسمه بقلق : سندس فين ندي
سندس : اهدي بس ندي جوا
بسمه دخلت بسرعه وحضنتها : مالكككك حصلككك اااي حد قالي انك وقعتي ولا مش عارفه حصلك اااي
ندي بهدوء : مفيش حاجه حصلت والله انا كويسه
بسمه : امال انتي هنا ليه ووشك اصفر
شهد بمشاكسه: كله من تحت راس ابنك الشقي ده
بسمه : عمل اي
سندس : أسامه بيقول انه جري قدام العربيه بسرعه والعربيه كانت هتخبطه و ربنا ستر و ندي اعصابها سابت من المنظر بس
بسمه خبطت علي صدرها ؛ ي لهوووووووووي هو فين الزفت ده
(مالك استخبي في شهد )
بسمه شدته من شعره : تعالي هنا ي ابن الجذ*مه انا مش قوووولت تمشي محترررررم حرررام علييييك
(شهد وسندس خدو مالك من قدامها ومشو بعيد )
سندس : خلاص انتي اتجننتي يعني هو كان قاصد وبعدين ده عيل صغير مش بيفهم حاجه
بسمه : انا تعبت منه والله (وبصت لندي )معلش ي بنتي سيب اعصابك اللهي تسيب اعصابه البعيد
يلا نروح عشان ميقلقوش علينا


 

 

______اللهم صل على سيدنا محمد _____
خبطت علي الباب
ليل : حنيين محتاج اقعد شويه لوحدي
(فتحت الباب ودخلت )
ليل : انا مش بقولك عايز اقعد لوحدي
_ العصر اذن وعايزه اصلي معاك
ليل : هصلي كمان شويه
_ ولييه التاخير يلا قوم نصلي وبعدين اقعد احزن براحتك
ليل : احزن ! انا مش حزين
_ امال اي ده
ليل : انا مستغرب هي ليه بتعمل كده علفكره انا حافظ جاسمن اكتر من نفسها هي مش هتعمل كده الا لما يكون في مصلحه وراه الحوار ده
_ مصلحه اي ي ليل حرام عليك بطل تشك في الناس بالطريقه دي
دي مهما ان كانت هي ام ومشتاقه لعيالها طب تعرف انا اهو رغم انهم مش ولادي بس اقسم بالله لما بيتاخرو في الحضانه بس ببقا هموت من القلق عليهم وبشتاق ليهم اووي مبالك دي امهم
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
ليل : انتي عشان بنت اصول وبتعامليهم بما يرضي الله وقلبك ابيض لكن جاسمن مش زيك
_ طب خليها تقعد معاهم شويه مش هتخسر حاجه
ليل : لاء هخسر اكيد وبعدين انا قايلهم ان امهم ماتت
_ ليل متهزرش قال يعني هما مش هيعرفو انها عايشه ولادك دلوقتي بقا عندهم 6سنين وبكرا يكبرو ويعرفو كل حاجه دي حاجه مش هتستخباه كتير
ليل : يبقا يعرفو بعدين مش دلوقتي انا مش حمل تعب ايان تاني
_ ومين قالك انه هيتعب هو لما يشوف امه و ……
ليل بعصبيه ؛ ويتعلق بيها وهي تبعد عنه تاني وقتها بقاااا هو هتبقا حالته عامله ازاااي حنيين انسي الموضوع ده ويلا نصلي
(صلينا وانا مش عارفه اتصرف في الموضوع ده ازاي بس لجأت لربنا كلعاده ودعيت كتير )
_____اللهم صل على سيدنا محمد ❤_____
سوسن : مابدري ي اختي كل ده بتجيبي الواد من الحضانه
بسمه : ي مرات عمي حصل معاها موقف اخرها
سوسن : واي ي اختي اللي حصل انتي كمان
(بسمه حكت اللي حصل )
سوسن ؛ منا عارفه سمعت الناس بتتكلم في الشارع
ندي بحزن : ولما عرفتي مجتيش ليه تشوفي حصلي اي مش يمكن كانت العربيه خبطتني ومت بسمه لما عرفت جات جري تطمن عليا لكن انتي اااااي
سوسن ببرود : ده دلع بنات فاضي وبسمه بتحب تجري يمين وشمال واي يعني اللي شوفتيه يخليكي تفرهدي كده في الشارع وتفرجي الناس عليكي
ندي : دلع بنات ؟! ي شيخه نفسي في مره احس انك بتخافي عليا زي باقي الامهات اي الجبروووت ددده
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
سوسن : طب ي حنينه اخلصي والبسي عشان نروح خطوبه بنت خالتك اختك سمر هناك من بدري
ندي : مش هروح انا اي مكاااان


 

 

سوسن بعصبيه: انتي عايزاهم يقولو انك مجتيش عشان غيراااانه انك متجوزتيش واللي اصغر منك اتخطبت وهتتجوز
ندي بانفعال : الله يخربيت الجواز وسنيييينه حرررررررام عليكي بقااااااا انا تعبت اقسم باللله ارحميني شووووويه
(سندس واقفه علي الباب وسمعت اللي حصل وحزنت علي ندي اووي)
سندس بحزن : بسمه خدي شنطه مالك نسيتيها
بسمه : حبيبتي تعبتك معايا ادخلي واقفه علي الباب ليه
(سندس كانت هتمشي بس دخلت تواسي ندي )
________لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ❤_____
بليل
فارس : حنيين عملتي اي في الموضوع اللي كلمتك فيه
_ بصراحه لسه مكلمتهاش هرن عليها واقولها بس في الاول انت يابني اد الكلام اللي قولته ده
فارس : هو انا عيل صغير ولا اي
_ لاء العفو انا واثقه فيك بس برضو هخلي ليل يحضر معانا الكلام ده ليييييييييل ي ليييييييييييل
ليل : اي بتصرخي كده ليييه
_ تعالي عايزاك في موضوع خطييير ابن عمك قرر يتجنز قصدي يتجوز
ليل : من ورايا ي كلب
فارس : هو انا لسه عملت حاجه انا يدوبك كلمتها علي العروسه
_ حظر مين العروسه
ليل : ي ندي ي سندس مش محتاجه كلام
_ هي سندس فعلا عرفت منين
ليل : بس مش عايز غباء هو انتي تعرفي حد غيرهم اصلا
_ طب خلاص انا عايزاك تضمنه علي الكلام ده
فارس : هو انا جايب ولي امري يضمني في اااي ي بت
ليل : بت مين ي حما*ر انت متتكلم عدل معاها بدل مكسرك
_ هههههه يخليييك لييا ي رااااجلي
فارس : اضحكي ي اختي اضحكي خلصي بقا وكلميها
_ المواضيع دي متنفعش في التلفون انا هروحلها بكرا اي رايك ي ليل


 

 

____سبحان الله العظيم ______
تاني يوم
خديجه قاعده في الجنينه بتقلب في التلفون ونوح دخل وشافها ومشي من غير ميتكلم وهي كانت مطنشاه ومركزه في التلفون
نوح استغرب انها مش بتتكلم معاه زي كل مره سابها ودخل
نوح بعصبيه: ليييييل




رواية حنين الليل الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أميرة رمضان

نوح بعصبيه: لييييييل
ايان ببراءه : نوح تعالي العب معايا
نوح : مش فاضي انا للعب العيال ده وبعدين انت مرحتش الحضانه ليييييييه
_ في اي ي نوح متعصب علي والواد كده ليه
نوح : بقولك اي جوزك مطلع عيني في الشغل مش ناقصه
_ ومالو يعيش ويطلع عينك
نوح بعصبيه : هوووو فيييين
ليل : في اي ياض
نوح : هات ي عم الورق اللي هوديه الشهر العقاري خليني اخللللص
ليل : طب تعالي واعدل وشك ده
_____صلو على النبي❤____
شهد بتشيل الفطار : حد يشرب شاي
سندس : اعملي كابتشينو
شهد : انا قولت شاي عايزه تطفحي هعمل حسابك مش عايزه مسمعش صوتك
سندس : مش عايزه جتك نيله


 

 

(شهد دخلت المطبخ )
رحيم : ندي متكلمتش معاكي في حاجه
سندس: حاجه زي اي يعني
رحيم : مجابتش سيرت زياد
سندس : متكلمتش كتير عن اللي حصل لانها انهارده مكانتش مركزه مع حد يعيني
رحيم : ليه
سندس : انا نفسي افهم امها دي فين قلبها حقيقي والله فيها كمية شر رهيبه مسبتش حد الا لما اذته بشرها اذا كانت حنين ولا ندي
رحيم : عملت اي لندي طب حنين ومتضايقه منها لكن بنتها تاذيها ليه
(سندس حكت لرحيم اللي حصل )
رحيم : انتي بتهزري اكيد
سندس : والله مش بهزر دي ندي كانت بتبكي وتقولها نفسي احس انك بتخافي عليا وامها بتكلمها ببرود فظيع انا كنت عايزه ادخل اضربها والله وطول منا قاعده مع ندي كانت بتبكي وتشتكيلي منها
رحيم : ربنا يصبرها
سندس ؛ رحيم بقولك اي متتجوز ندي وارحمها من اللي هي فيه والله مهتلاقي في طيبة قلبها
رحيم : سندس انتي هبله حقيقي انا زعلان عليها اوي لكن انا بعتبرها زي اختي مفيش اي حاجه بينا وبعدين انا عمري مهتجوز حد بطريقه دي
سندس : طريقه اي بقا


 

 

رحيم : طريقه الشفقه مش عشان صعبانه عليا اتجوزها كده مش هنعرف نعيش مع بعض
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
سندس : خلاص ي رحيم فهمتك بقولك زياد كان بيعمل اي معاكم تحت لما العربيه كانت هتخبط مالك
رحيم : ماهو الاستاذ هو اللي كان هيخبطو وقال كلمه كده ملهاش لازمه بس والله ماهرحمه انا دورت عليه من بعدها بس لسه ملقتهوش
سندس : عشان كده ندي قالتلي اقولك انك متعملش اي حاجه لزياد
رحيم بعصبيه وغيره : ااااي هي لسه بتحبه
(شهد طلعت من المطبخ ) : مين اللي بيحب مين
رحيم بضيق: انا طااالع
(مشي وهو متعصب ومتضايق وكل اللي بيفكر فيه هي لسه بتحبه يعني حتي بعد كل اللي حصل ده طب ومش حاسه بيا خالص نست كل الكلام اللي قولتهولها زمان دي سندس لسه فاكراه لكن هي نسته وحبت زياد وبعد كل اللي عملته عشانها زعلانه لاعمل حاااجه في زيااااااد الله يخربيت الحب اللي يوجع القلب بشكل ده )
______استغفرو ❤____
سيد : ندي انتي ي بت ي زفته
دخل الاوضه وشافها بتصلي
سوسن : مش بترد عليك ليه
سيد بسخريه : ست الشيخه بتصلي
سوسن : انا مش عارفه اي الصلاه اللي كل شويه دي اللي نعرفه ان الصلاه خمس مرات وخلاص علي كده لكن دي مش بتبطل
بسمه؛ ي مرات عمي ربنا يهديا ويهدينا سبيها تصلي هي مزعلاكي في اي
سوسن : هو حد كان وكلك ليها محاميه كل منتكلم تدافعي عنها وبعدين انتي اصلا اللي مقوياها علينا انتي واختك
بسمه : وهي اختي كانت عملتلك اي دلوقتي
سمر : مالك اتضايقتي كده ليه لما جبنا سيرتها
بسمه : عشان هي معملتش حاجه ليكم وعايزين تجيبو سيرتها تبقا بالخير وغير كده انا هرد علي اي حد ومش هسكت
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود


 

 

سيد : بس ي بت يلا اطلعي شقتك مش عايزين صداع
(بسمه خدت مالك وسليم وطلعت )
ندي خلصت صلاه وكانت سامعاهم : ياربي نجيني منهم انا تعبت ومبقتش قادره استحمل بس انا واثقه في قدرتك يارب
اللهم اخرجني من حولي الي حولك ومن قوتي الي قوتك لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
______لا حوله ولا قوه الا بالله ____
جاسمن : عملت زي مقولتلي ومفيش اي حاجه حصلت
عزت : مين قالك كده استني بس وشوفي المهم انك تكلمي مراته دي تاني وتتحايلي عليها شويه
جاسمن : اتحايل اي انا عايزه امسكها اموتها في ايدي انا متضايقه وغيرانه منها اوووي
عزت : معلش هي اللي هتساعدك لما تتمسكني شويه كمان قدامها وهي اللي هتدخلك البيت وساعتها يبقا ارميها انتي برا
جاسمن : ياااه مش مصدقه ايمتي ارجع تاني لليل
عزت : بس المرادي انا مش عايز غلط فاهمه
جاسمن : اكيد
______الحمد لله ____
نوح طلع من عند ليل وشاف خديجه قاعده تبكي
نوح بقلق : مالها بتبكي ليه ،انا مالي امشي وملكش دعوه ،لاء مش هقدر اسيبها كده
نوح راح عندها : بتبكي ليه
خديجه مسحت دموعها : مفيش
نوح: لاء فيه مالك في حد زعلك
خديجه : انا قولتلك مفيش حاجه
نوح : خدييييجه قولي مالك في حاجه وجعاك
خديجه بحزن: لاء انا كويسه عن اذنك (وسابته ودخلت وهو وقف محتار)
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
خديجه دخلت اوضتها وقفلت الباب واتنطتت من الفرحه
= ايواااا بقااا اخيرا ابتدا يكلمني يخربيت افكاااارك ي حنين
*فلاااااش باااااااك
خديجه : عملت زي مقولتي اهو وفعلا كان باين عليه انه مستغرب اني متجاهلاه بس مكلمنيش
_ معلش وحده وحده هو جاي هياخد ورق من ليل وهيمشي علطول لازم بقا المرادي نزود شويه شطه
خديجه : يعني اعمل اي


 

 

_ تعالي (جبت قطره تعقيم للعين)
خديجه : هعمل بيها اي
_ اول متحسي ان نوح طالع من البيت حطي منها بسرعه ومثلي انك بتبكي وهو اكيد هيحاول يسالك مالك قوليلو مفيش و سبيه وادخلي اوضتك علطول وهو اكييييد هيحتار
خديجه : يخربيت افكراك
_ اي خدعه بس اهم حاجه اوعي يشوف القطره
خديجه : اكيييييد
**بااااااااااك
خديجه بفرحه : الحمد لله يارب عدت علي خير يارب الموضوع ده بقا يتحل ونتجوز
_____اللهم صل على سيدنا محمد _____
_ ايوا اقف بقا علي جنب
ليل : هو ده بيتها
_ ايوا هقعد معاها شويه وبعدين هروح اشوف ماما وانت راجع هات ايان وتالين وعدو عليا
ليل : مش عايز تاخير هنا قوليلها الكلمتين وروحي علطول ورني عليا لما تروحي عند والدتك
_ ماشي عايز حاجه
ليل : هتوحشيني
(فرحت اوي لما قال كده نزلت بسرعه وطلعت عند سندس وهو مشي )
سندس : العروسه جااااااات دانا مصدقتش لما بعتيلي الرساله وقولتي انك هتاجيلي
_ منا عارفه ان انهارده عندك اجازه عشان كده جيتلك
(دخلت وسلمت علي الموجودين ودخلنا اوضه سندس)
سندس : بس وحشتيني ي بت اوووووي
قولت بغمزه : بكرا هيبقا وشي في وشك لحد منزهق من بعض
سندس : ازاي
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود


 

 

_ ازاي اي ي بت علي اساس انك مش فاهمه شوفتي الواد مرتين وقعتيه علي وشه
سندس: واد مين انا مش فاهمه
قولت بفرحه : فارس معجب بيكي وعايز يتجوزك
(سندس تنحت ومتكلمتش )
_ في اي ي بت افهم انا كده اااي
سندس بتوهان : فارس مين
قولت بسخريه : فارس العزايزي اخو رفيع بيه
سندس : بطلي هزار
_ هو فيه غيرو يعني فارس ابن عم ليل اللي جه الخطوبه متكسر عشان يشوف خلقتك
سندس : اي ده هو فيه اي انا مش عارفه مالي
_ ضحكت يبقا قلبها مال
سندس بفرحه :هو اللي قالك عليا
_ لاء ابوه
سندس : اتكلمي عدل بقا
_ ايوا ي ستي هو بقالو يومين عمال يقولي عايز اتجوز سندس وكل شويه يقولي قولتيلها علفكره هو كان عايز ياجي تقدم علطول بس قالي اشوف رايك اي الاول
سندس حطت ايدها علي وشها بكسوف : يالهووووووي
_ بس كده انا عرفت الرد هقوله مش موافقه
سندس بشهقه: وحيااااااات امككككك
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
____استغفر الله _____
ندي تلفونها رن قامت تشوف مين كان رقم
ندي : ياترا مين ده حاسه اني شوفت الرقم ده قبل كده اوعي يكون الزفت زياد
(الرقم رن كذا مره واضطرت انها تفتح )
الو


 

 

ندي : ايوا مين
= انا رحيم
ندي بتوتر : ررحيم خير في اي
رحيم : هسألك سؤال وتجاوبي عليه اه او لاء
ندي بقلق : سؤال اي
رحيم : تتجوزيني ؟!
ندي 


تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا



 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

خلصتوا قراءة الفصل إتفضلوا جميع الروايات الكامله من بداية الروايه لاخرها من هنا 👇❤️👇💙👇❤️👇

1- روايةاتجوزت جوزي غصب عنه


2- رواية ضي الحمزه


3- رواية عشق الادهم


4 - رواية تزوجت سلفي


5- رواية نور لأسر


6- رواية مني وعلي


7- رواية افقدني عذريتي


8- رواية أحبه ولكني أكابر


9- رواية عذراء مع زوجي


10- رواية حياتك ثمن عذريتي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

11- رواية صغيرة الايهم


12- رواية زواج بالاجبار


13- رواية عشقك ترياق


14- رواية حياة ليل


15- رواية الملاك العنيد


16- رواية لست جميله


17- رواية الجميله والوحش


18- رواية حور والافاعي


19- رواية قاسي امتلك قلبي


20- رواية حبيب الروح


21- رواية حياة فارس الصعيد


22- سكريبت غضب الرعد


23- رواية زواجي من أبو زوجي


24- رواية ملك الصقر


25- رواية طليقة زوجي الملعونه


26- رواية زوجتي والمجهول


27- رواية تزوجني كبير البلد


28- رواية أحببت زين الصعيد


29- رواية شطة نار


30- رواية برد الجبل


31- رواية انتقام العقارب

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

32- رواية الداده رئيسة مجلس الإدارة


33- رواية وقعتني ظبوطه


34- رواية أحببت صغيره


35- رواية حماتي


36- رواية انا وضورتي بقينا اصحاب


37- رواية ضابط برتبة حرامي


38- رواية حمايا المراهق


39- رواية ليلة الدخله


40- سكريبت زهرة رجل الجليد


41- رواية روح الصقر


42- رواية جبروت أم


43- رواية زواج اجباري


44- رواية اغتصبني إبن البواب


45- رواية مجنونة قلبي


46-  رواية شهر زاد وقعت في حب معاق


47-  رواية أحببت طفله


48- رواية الاعمي والفاتنه


49- رواية عذراء مع زوجي


50- رواية عفريت مراتي


51- رواية لم يكن أبي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

52- رواية حورية سليم


53- رواية خادمه ولكن


54- سكريبت لانك محبوبي


55- رواية جارتي وزوجي


56- رواية خادمة قلبي


57- رواية توبه كامله


58- رواية زوج واربع ضراير


59- نوفيلا في منزلي شبح


60- رواية فرسان الصعيد


61- رواية طلقني زوجي


62- قصه قصيره أمان الست


63- قصة فتاه تقضي ليله مع شاب عاذب


64- رواية عشق رحيم


65- رواية البديله الدائمه


66- رواية صراع الحموات


67- رواية أحببت بنت الد أعدائي


68- رواية جبروتي علي أمي


69- رواية حلال الأسد


70- رواية في منزلي شبح


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


71- رواية أسيرة وعده


72- رواية عذراء بعد الاغتصاب


73- رواية عشقتها رغم صمتها


74- رواية عشق بعد وهم


75- رواية جعله القانون زوجي


76- رواية دموع زهره


77- رواية جحيم زوجة الابن


78- رواية حين تقع في الحب


79- رواية إبن مراته


80- رواية طاغي الصعيد


81- رواية للذئاب وجوه أخري


82- رواية جبل كامله


83- رواية الشيطانه حره طليقه


84- حكاية انوار كامله


85- رواية فيروزة الفهد


86- قصة غسان الصعيدي


87- رواية راجل بالاسم بس


88- رواية عذاب الفارس


89- رواية صليت عاريه


90- رواية صليت عاريه


91- رواية زين وليلي كامله


92- رواية أجبرني أعشقه


93- رواية حماتي طلعت أمي


94- رواية مفيش رحمه


95- رواية شمس العاصي الجزء الاول كامله


96- رواية الوفاء العظيم


97- رواية زوجوني زوجة أخي


98- قصص الانبياء كامله


99- سكريبت وفيت بالوعد


100- سكريبت جمعتنا الشكولاته الساخنه

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

101- سكريبت سيف وغزل


102- رواية حب الفرسان الجزء الثالث


103- رواية رهان ربحه الأسد


104- رواية رعد والقاصر


105- رواية العذراء الحامل


106- رواية اغتصاب البريئه


107- رواية محاولة اغتصاب ليالي


108 - رواية ملكت قلبي


109 -  رواية عشقت عمدة الصعيد


110- رواية ذئب الداخليه


111- رواية عشق الزين الجزء الاول


112- رواية زوجي وزوجته


113- رواية نجمة كيان


114- رواية شوق العمر


115- رواية أحببتها صعيديه


116- رواية أحتاج إليك كامله


117- رواية عشق الحور كامله


118- رواية لاعائق في طريق الحب


119- رواية عشق الصقر


120- قصة ليت الليالي كلها سود


121- رواية بنت الشيطان


122- رواية الوسيم إبن الحاره والصهباء


123- رواية صغيرتي الجميله


124- رواية أخو جوزك


125- رواية مريض نفسي


126- رواية جبروت مرات إبني


127- رواية هكذا يكون الحب


128- رواية عشق قاسم


129- رواية خادمتي الجميله


130- رواية ثعبان بجسد امرأه


131- رواية جوري قدري


132- رواية اجنبيه بقبضة صعيدي


133- رواية المنتقبه أسيرة الليل


134- رواية نجمتي الفاتنه


135- رواية ليعشقها قلبي


136- رواية نور العاصي


137- رواية من الوحده للحب


138- رواية أحببت مربية ابنتي


139- رواية جوزي اتجوز سلايفي الاثنين


140- رواية شظايا قسوته

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

141- نوفيلا اشواق العشق


142- رواية السم في الكحك


143- رواية الصقر كامله


144- رواية حب مجهول المصدر


145- قصة بنتي الوحيده كامله


146- رواية عشقني جني كامله


147- رواية عروس الالفا الهجينه الجزء الثاني


148- رواية أميرة الرعد


149- رواية طفلة الأسد


150- نوفيلا الجريئه والاربعيني


151- رواية أحببت مجنون


152- قصة أخويا والميراث


153- رواية حب من اول نظره


154- رواية اغتصاب بالتراضي


155- رواية صعيدي مودرن

























































❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
























































❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close