أعلان الهيدر

2023/02/08

الرئيسية رواية مجنونة قلبي الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم دودو

رواية مجنونة قلبي الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم دودو

رواية مجنونة قلبي الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم دودو 

رواية مجنونة قلبي الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم دودو 


 البارت الاول 

_دبلتي عندكم

=بتقولي اي 

_دبلتي وقعت عندكم

=انتي دبلتك وقعت منك يا حبيبتي يا بنتي 

_مشوفتهاش يا خالتو 

=لا ونبي يا بنتي انتي مخطوبه 

_لا يا خالتو مش مخطوبه 

=متجوزه يا بنتي 

_بردو لا 

=امال بدوري علي دبله ايه 

_الدبله اللي كسبتها في كيس الكرتيه 

=لاحول ولاقوة الابالله العلي العظيم ربنا يكملك بعقلك 

_مشفتهاش يا خالتو 

=عبوشكلك انتي والدبله مجنونه صح 

_لا يا خالتو انا عاقله جدا 

=طب روحي يا حبيبتي البيت زمان ماما قلقانه عليكي 

_يلهوي انا نسيت ماما كانت طالبه مني اجبلها طلبات من السوبر ماركت 😳😳

=😒امشي يا بت انا عندي الضغط هيرتفع بسببك 

_باي يا خالتو يا سكر انتي هجيلك تاني 

=يا حول الله يارب البنت مجنونه خالص

____________________________________

جريت على السوبر ماركت 

_لو سمحت ممكن تديني الطلبات اللي في الورقه دي بسرعه 

=طب استني لما امشي الراجل ده

_لا بسرعه وحيات عيالك ماما مستنياني في البيت 

=هاتي الورقه 

ادته الورقه وادها الطلبات الحساب 249 

_اتفضل اهي وهات مصاصه فراوله 

=خدي اهي 

_شكرا يا عمو 

رجعت البيت وماشيه تاكل في المصاصه 

الام: امتي هتكبري يا اخرة صبري واتاخرتي كده ليه 

_هكبر لما يطلعلي ضرس العقل الدنيا كانت زحمه يا ماما 

الام: مش متوقعه انك تعقلي ابدا

_ليه بس يا زوزه 

الام: بت اتعدلي اي زوزه دي 

_بدلعك يا جميل هو انا مش زي بابا ولا اي 

الام: بت احترمي نفسك شوية 

_يالهوي يا زوزه بتتكسفي 

الام: استني انا هربيكي مسكت ابو ورده وحدفته عليها 

_😹😹😹مجاش فيا انا جعانه يا زوزه عايزه اكل الله يخليلك عيالك اللي انا منهم طبعا 

الام: انتي مش كلتي قبل ما تنزلي يا تغريد 

تغريد: اديكي قولتي قبل ما انزل الطريق هضم الاكل 

الام: طيب يا اخره صبري تعالي سعديني 

تغريد: ياه يا ماما كويس انك فكرتيني عندي مذاكره مهمه هروح اذاكر لحد ما تجهزي الاكل 

الام: عندك مذاكره استني لسه هتمسك ابو ورده جريت دخلت اوضتها وقفلت الباب خليك جوه الاوضه النهار كله 

#يتبع

#بقلم_دودو

(تغريد بطلت الروايه تمتلك من العمر 18 سنة في تالته ثانوي عيونها عسلي في اخضر بشرتها بيضه متوسطة القامه فرفوشه) 

(زينب ام تغريد تمتلك من العمر 55 سنة بتحب اطفالها جدا مالك وتغريد مالك الاخ الاكبر لتغريد في كليه الشرطة يمتلك من العمر22 سنه محمد ابو تغريد يمتلك من العمر 58 عاما طيب جدا) باقي الابطال هنتعرف عليهم بعدين

🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋


#البارت_الثاني:-

زوزه انتي فين تغريد تعالي عندي ليكم مفاجأة حلوه تعالوا انتوا فين 

زينب: خير يا محمد داخل من بره بتنده ليه كده 

تغريد: خير يا بابا 

محمد: عندي ليكم مفاجأة 

تغريد: قول يا بابا اي هيا 

محمد: انتي خلصتي امتحاناتك صح 

تغريد: ايوه يا بابا اخر يوم كان انهارده 

محمد: وكان نفسك من زمان تروحي تزوري الصعيد صح 

تغريد: ايوه بس اي هيا المفاجأة 

محمد: لسه مفهمتيش هنروح نقضي الاجازة في الصعيد 

تغريد: هيييييي انت احلي حمو في الدنيا وجريت عليه حضنته 

محمد: ههههههههه براحه يا مجنونه شويه 

تغريد: مبسوطه اوي يا حمو 

محمد: دايما مبسوطه يا حبيبتي 

زينب: بت انا قولتلك اي قبل كده 

تغريد: اي يا زوزه ده بابا الاه 

زينب: باباكي مش زوجك ابعدي بقا عنوا 

محمد: 😹😹😹بتغيري عليا من بنتك يا زوزه 

زينب: بغير عليك من نفسي 

تغريد: ايوه يا زوزه 

زينب: بس يا بت اسكتي 

تغريد: طب هروح انا اجهز شنطتي وانام بدال مطرد امشي بكرامتي 

زينب: ههههههههه ايوه كده 

تغريد: تصبحوا على خير 

محمد: وانتي من اهل الخير يا حبيبتي

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

علي الجهة الاخره في اكبر قصر في الصعيد كان قاعد علي مكتبه بكل بردو وبيقرا الملفات الباب خبط 

هنيه: يا بيه البيه الكبير عايزك في اوضه القعده 

_روحي انتي وانا جاي وراكي 

هنيه: حاضر يا بيه 

قالولي انك عايزني يا جدي 

الجد: تعال اجعد اهني 

_خير يا جدي 

الجد: خير يا ولدي بكره عمك ومرته هييجوا حدانا وعايزك ترحب بيهم وتستقبلهم من علي اول البلد 

_ماشي يا جدي هييجوا الساعه كام 

الجد: الساعة عشره الصبح تروح تستقبلهم يا عماد 

عماد: حاضر يا جدي هستقبلهم وهقول لهنيه تحضرلهم الاوضه اللي هيقعدوا فيها 

الجد: قولها اوضتين بنيتهم هتيجي معاهم 

عماد: حاضر يا جدي تصبح على خير 

الجد: وانت من اهلو يا ولدي 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

اتي الصباح يحمل الكثير من المفاجأة 

تغريد: بابا يا لا انا جاهزه اهو 

محمد: استني شويه لما السواق يجيب العربيه 

تغريد: طب تعالي نروح احنا نجيبها يالا 

محمد: اهو وصل تعالي اركبي بقا 

تغريد: يالا 

ركبوا واتحركوا بالعربيه وتغريد بتتفرج على الطريق ومبهوره بجمال الطبيعة وبتصور المكان وهيا فى العربيه 

بعد عدت ساعات وصلوا على اول البلد 

محمد: خليكم في العربيه احنا وصلنا قبل المعاد اللي قولتلهم عليه بساعة 

تغريد: طب هنزل اتفرج علي مدخل البلد شويه 

محمد: خليكي في العربيه انتي متعرفيش حاجه هنا 

تغريد: ونبي يا حمو عشان خاطري 

محمد: متبعديش عننا طيب 

تغريد: حاضر يا بابا 

نزلت من العربيه ومشيت تتفرج علي مدخل البلد بس بعدت شويه عنهم مبقتش شايفاهم بتبص وراها لقت نفسها بعدت عنهم 

تغريد: هارا اسود انا مش شايفه العربيه هعمل ايه ماشيه ومش واخده بالها كان في عربيه هتخبطها 

#يتبع

#بقلم_دودو 

(عماد بطل قصتنا يمتلك من العمر 28 عاما كان عايش بره الصعيد كمل تعليمه وفتح شركه وكبرها وبعدها نزل الصعيد عشان يعمل فرع هناك عيونه بني بشرته قمحي طويل القامة يمتلك جسد رياضي) 

#البارت_الثالث:-🦋🦋🦋


ماشيه ومش واخده بالها العربية كانت هتخبطها 

تغريد اتشاهدي يا تغريد اتشاهدي بتكلم نفسها وبتقول كده 

_😹😹😹😹😹همووووت 

تغريد: فتحت عنيها وبتبص لقت العربيه واقفة وهيا وقعة فى الارض 

تغريد: ممو،،، تش لسه عايشه مخدتش بالها من اللى واقف 

_ لا ممو،،، تيش 

تغريد: وانت لما مش بتعرف تسوق تركب عربيه ليه 

_انا اللي مش بعرف اسوق ولا انتي اللي مش بتعرفي تمشي 

تغريد: الغلط مش عليا الغلط عليك 

_ياريتني كنت خب،، طك

تغريد: علي اساس اني عصفوره يعني لا فوق 

_بت انتي امشي من قدامي دلوقتي 

تغريد: بنت في عنيك انا بتقولي بنت 

_😒😒اقولك راجل يعني 

تغريد: راجل في عينك 

_امشي من هنا بدال اللي كان هيحصل من شويه من غير قصد هعمله بقصد 

تغريد: ولا تقدر 

_انا صبري نفد منك 

تغريد: هو انا قولتلك اقف 

_انتي مش من هنا صح 

تغريد: لا مش من هنا جاية زيارة 

_اوعي تقولي انك بنت عمي محمد 

تغريد: عمك منين يعني 

_جاوبي على اد السؤال ابوكي محمد 

تغريد: ايوه 

_طب. اركبي ايه اللي جابك. هنا 

تغريد: اركب فين انت مجنون 

_بقولك اركبي بدال مركبه انا بطريقتي 

تغريد: مش هركب وامشي بقا 

_انتي اللي جبتيه لنفسك بقا شالها ودخلها العربيه رغم مقاومتها انوا يسيبها بس مقدرتش 

تغريد: نزلي يا حيو،،، ان انت 

_بصلها بصه سكتت على طول اقسم بالله لو سمعت صوتك تانى هتشوفي تصرف مش هيعجبك يبقا تسكتي خالص ركب ومشي بيها لحد ما وصلوا عند اهلها ونزلوا من العربيه 

محمد: كنت فين يا تغريد عماله ادور عليكي 

تغريد: كنت بتمشي يا بابا وما اخدتش بالي وبعدت عنكم 

محمد: انتي كويسه 

تغريد: ايوه يا بابا كويسه 

عماد: اهلا وسهلا يا عمي حمدلله على سلامتك 

محمد: اللي يسلمك يابني انت عماد صح 

عماد: ايوه 

محمد: عامله ايه يابني 

عماد: بخير الحمدلله يا عمي جدي في انتظاركم تعالوا اركبوا معايا 

༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻

بعد وقت وصلوا القصر كان الكل فى انتظارهم 

محمد: ابوي اتوحشتك يا بوي ميل علي ايدوا باسها 

الجد: عامل اي با ولدي دي كلها غيبه 

محمد: حقك عليا يابوي عامل ايه 

الجد: بخير طول ما انتم بخير يا ولدي 

محمد: ازيك يا علي ياخوي 

علي: اتوحشتك ياخوي 

بعد سلامات كتير كانوا قاعدين كلهم في اوضة الصالون وبيتعرفوا على بعض 

محمد: بصي يا تغريد ده عمك علي ودي مراته صفاء وعماد ابنوا عرفتيه ومعاه بنت اسمها فرحة 

تغريد: اهلا يا عمي اهلا يا مرات عمي 

صفاء: ماشاءالله كيف الجمر بنتك 

تغريد: تسلمي يا مرات عمي 

محمد: وده عمك علاء ومراته مياده ومعاهم طارق وحبيبه 

علاء: كيفك يا بنيتي 

تغريد: بخير يا عمي 

الجد: فرحة 

فرحة: ايوه يا جدي 

الجد: طلعي تغريد اوضتها ترتاح شويه لحد وقت الغداء 

فرحة: حاضر يا جدي تعالي يا تغريد 

تغريد طلعت معاها وصلتها الاوضة 

فرحة: اسمك حلو قوي 

تغريد: انتي احلي يا قمر 

فرحة: هسيبك ترتاحي اهني وبعدين نقعد مع بعض وتحكيلي شكل البندر عامل ازاي 

تغريد: اشطا يا زميلي شكلنا هنتفقوا 

فرحة: 😹😹😹😹😹قوي قوي هطلعلك في وقت الغداء ارتاحي شوية 

تغريد: اوكي يا زمكس 

فرحة: ههههههههه نوم العوافي 

تغريد: ارد اقول ايه 

فرحة: 😹😹نامي دلوقتي ولينا قعده 


#رواية_مجنونة_قلبي

#البارت_الرابع:-🦋

قاعدين علي السفرة بيتغدوا في جوا اسري سعيد بيتغدوا ويتكلموا مع بعض 

تغريد: بابا عايزه اشوف البلد هنا 

عماد: مفيش خروج من القصر 

تغريد: بس انا مش بكلمك انت انا بكلم بابا 

محمد: عيب كده يا تغريد هو اكيد بيتكلم كده عشان خايف عليكي 

تغريد: بس يا بابا انت عارف انا من زمان حابه ازور الصعيد 

عماد: عايزه تطلعي 

تغريد: ايوه 

عماد: يبقا هاخدك انا افرجك غير كده لا 

تغريد: لا انا مش هطلع معاك انا هطلع انا وفرحة 

عماد: وانا قولت كلمة وانتي قرري 

الجد: ابنك عمك خايف عليكي يا بنيتي انتي متعرفيش حاجه اهني عشان اكده هو يطلعك 

تغريد: بس يا جدي انا حابه اطلع انا وفرحة 

عماد: مفيش طلوع من القصر غير معايا 

تغريد: دبدبت برجليها زي الاطفال يووه بقا 

عماد: يبقا مفيش خروج 

تغريد: خلاص هروح وامري لله 

عماد: اطلعي غيرك هدومك وانا هستناكي بره 

༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻

بعد وقت كانت لبست ونزلت تغريد انا جاهزة كانت لابسة بنطلون جينز  وتشرت اسود وطرحة بيضة 

عماد: ايه اللي انتي لبساه ده

تغريد: مالوا لبسي كمان 

عماد: لو ناسيه افكرك انتي هنا في الصعيد مينفعش البس ده لازم يكون لبسك واسع 

تغريد: وانا لبسي كده 

عماد: بسيطه يبقا مفيش خروج 

تغريد: يوووه بقا كل حاجه لا لا 

عماد: اذا كان عاجبك 

تغريد: لا مش عاجبني 

عماد: يبقا مفيش خروج 

تغريد: 😒😒وانت بايه حق تتحكم فيه 

عماد: ابن عمك 

تغريد: يووه بقا مش عايزه اروح 

عماد: احسن بردو 

تغريد: لا لا استني انا بهزر مبتهزرش يا رمضان 

عماد: لا مبهزرش 

تغريد: هغير هدومي وانزل 

عماد: عشر دقايق لو منزلتيش همشي 

تغريد: كده ظلم 

عماد: وقتك بيعدي تك توك 

تغريد: طلعت جري على السلم وبتلعنوا في سرها 


#رواية_مجنونة_قلبي

#البارت_الخامس:-


انا جاهزة 

عماد: بص عليها كانت لابسه مودريس  اسود مشجر وحاطه حزام في النص ولابسه طرحه كان من الاول كده 

تغريد: نينينيني 

عماد: بتقولي حاجه 

تغريد: مبقولش مش هنمشي 

عماد: يالا اركبي العربيه 

تغريد: لا انا عايزه اروح مشي 

عماد: هتتعبي من المشي 

تغريد: لا انا عايزه امشي 

عماد: براحتك بس لو تعبتي هسيبك لوحدك 

تغريد: اوكي يالا 

اخدها يفرجها على البلد وهيا مبسوطه وبتصور كل حتي تزورها 

عدت الساعات وهيا بيتفرجوا

تغريد: انا جعانه اوي 

عماد: طب مقولتيش ليه من شويه كنت جبتلك اكل دلوقتي احنا في الارض مفيش حد بيبيع اكل هنا 

تغريد: شايف الشجره دي هاتلي منها مانجا 

عماد: وانتي عايزني اطلع فوق الشجره عشان تاكلي 

تغريد: اه 

عماد: لا مش طالع تعالي نروح وكلي هناك 

تغريد: بليز لو سمحت عايزه مانجا عشان خاطري 

عماد: بلاش الطريقه دي مبضعفش انا 

تغريد: طب هات بقا بدال معيط والم عليك الناس 

عماد: والله بجد طب اعمليها 

تغريد: طالما مش نافع الوش الطيب يطلع الوش التاني 

عماد: ههههههههه وانا حابب اشوف 

تغريد: عنيا حاضر ابتدت تعيط وتقول الحقوني 🥺انت عايز مني اي حد هنا ساعدوني 

عماد: يخرب بيتك اسكتي هتفضحينا 

تغريد: هتجبلي مانجا 

عماد: هجبلك وامري لله 

تغريد هييييييي وبتصقف باديها زي الاطفال هييي اطلع يالا 

عماد: امسكي التلفون والمحفظه 

تغريد: ماشي اطلع بسرعه 

ابتدا يطلع علي الشجرة لحد موصل للمانجا 

عماد: مدي ايدك امسكي المانجا 

تغريد: استني جايه اهو مدت ايدها وهو مدلها ايدوا مسكت المانجا 😹كانت هتقع مسكت في وقع من فوق الشجره

تغريد: اه يا ضهري ياني اوعي من عليا مش كفايه ضهري اتكسر 

عماد: كله بسببك بتمسكي فيا وانا فوق الشجره 

تغريد: الاه مش كنت هقع 

عماد: تقومي توقعيني معاكي 

تغريد: طب هات المانجا اكل 

عماد: مش بتقولي ضهري وجعني واتكسرر

تغريد: اه ضهري وجعني من الوقعه بس مالوا ومال الاكل 

عماد: امسكي اهي 

تغريد: 😹هات ومتزقش كده 

عماد: صبرني يارب 

تغريد: عملت حاجه انا تعالي نقعد هنا وناكل 

عماد: مش هاكل كلي انتي 

تغريد: براحتك اكل انا سندت علي الشجره وابتدت تاكل بسرعة لما جعانه 

عماد: كلي براحه محدش بيجري وراكي 

تغريد: ياكسفتك يا حازم سيبني اكل انا جعانه ومتبصش عليا 

عماد: طب. كلي عشان نمشي عشان المغرب هياذن 

تغريد: اشطاا 

عماد: اخلصي بدال مسيبك 

تغريد: خلصت اهو يالا 

بعد وقت وصلوا البيت ودخلوا كانوا كلهم قاعدين في اوضة القعده 

تغريد: السلام عليكم يا اهل الدار 

ردو عليها السلام 

فرحة: احكيلي عملتي اي 

تغريد: لا انا عايزه اكل الاول وبعدين احكيلكم 

فرحة: من عنيا تعالي ناخد اكل وناكل فوق وتحكيلي 

عماد: انتي مش اكلتي من شويه 

تغريد: اديك قولت من شويه مش دلوقتي اتهضم في الطريق 

محمد: يا عماد ي بني دي مش بتشبع علي طول اكل 

عماد: باين كده يعمي 

تغريد: نينيني تعالي يا فرحة يالا 

فرحة: تعالي وانده حبيبه من اوضتها ونقعد في الجنينة 

تغريد: اغير هدومي وانزل وانتي ظبطي القعده 

فرحة: اشطا يا عسل 

عماد: اشطا من امتي بتقولي كده 

تغريد: تعليمي 

عماد: هو انتي فخوره بنفسك ليه كده 

تغريد: عشان نفسي مش هتاخر عليكم 


تكملة الرواية من هنا



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.
close