رواية مجنونة اليزن الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم ميرو محمد
رواية مجنونة اليزن البارت الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم ميرو محمد
هي : عاااااا انا اتاخرت ياولاد كل.ب مش تصحوني المدير هيرفدني منكم لله 😫😫
امها : انتي الذي الجمو.سه نومك تقيل .
هي : حرام عليكي ياماما كنتي ارمي عليا جردل مياه .
امها : ياختي عشان تصوتلي عصبح .
هي : اصوت عليكي احسن ميصوت عليا المدير الشبه هيركوله عاااااااا .
امها : اسكتي يابنت المجنو.نه ويلا الحقي اجهزي ونزلي .
هي : هو انا ليسه هجهز ونعمه لروح كده .
امها بصدمه : هتروحي بلترنج يابت .
هي : اروح بلترنج والحق اروح قبلو بدل ميقلع شعر.ي ويمسح بيا ارضية الشركه .
رفعت شعرها ولبست كوتشي ومشيت بلترنج فعلا 😂
بس مين مزه مزه حتي لو راحت منكوشه تعالو بقا اقولكم مين هي المجنو.نه دي 😂😂😂😂.
(فرح وحيدة امها بس مجنونه اوي وبتخاف من المدير اوي الهو البطل بتاع الروايه ياجماعه مزه عندها 23 سنه بصو بقا مزه في الجمال عيون خضرا بشرا شقرة وخدود حمرا شعر اصفر وجسم انوثي حاجه كده زي الاميره في الجمال ملكة جمال بس يخساره مجنو.نه اوي في طريقتها )
نروح بقا لقصر عائلة الفيشاوي ......
يقوم البطل بتجهيز نفسه حتي يذهب الي الشركه يلبس بدله فاخمه جدا مركه عامليه وجزمه وساعه ويظبط شعره ويرش برفان رجولي خاص تحفه .
( يزن الفيشاوي رجل اعمال وبزنس مان كبير يجذب جميع الفتيات والنساء بجماله ولاكن هو لايهمو غير شغله عصبي جدا بس مز جدا جدا 😂😂 حاجه كده زي القمر شركته اكبر شركة إستراد وتصدير عالميه ومعروف جدا في كل مكان ويلقب بحوت السوق . يزن عيونو خضرا دقنه لونها بني كده شعره بني انف حاد جسم رياضي جدا بصو راجل كامل جدا وعنده 27 سنه )
يخرج من غرفته وينزل الي اسفل فتكون اخته تجلس تفطر حتي تذهب الي جامعتها .
يزن : صباح الخير ياحبيبتي .
ندي اخت يزن : صباح الخير ياابيه . تعالي اقعد افطر .
يزن : لاء انا همشي عشان متاخرش .
ندي : ياسلام يزن الفيشاوي يقدر يتأخر علي مواعيدو دا لايمكن يحصل ابدا
يزن بضحك : ههههههه يبكاشه . طب انتي خلصتي اخدك في طريقي .
ندي بقلق : ها لاء ياابيه امشي انتي انا ليسه مخلصتش وكمان عشان متتاخرش .
يزن : ماشي ياحبيبتي خلي بالك من نفسك. ولو في حاجه رني عليا .
ندي بابتسامه : حاضر ياابيه . وذهب يزن واتجه الي الشركه .
ندي بارتياح : هوووف الحمدلله انه ميشي لما ارن علي فهد اشوفو فين .
ندي : ايوه يافهد انت فين . طب يلا متتاخرش عشان متاخرتش . دنا كنت هروح فيها يزن كان عاوز يوصلني .
فهد : طب وعملتي ايه .
ندي : ههه متقلقش اتصرفت . يلا تعالي وهحكيلك في الطريق .
فهد : حاضر ياحبيبتي انا جاي .
تعالو بقا اقولكم حكاية فهد وندي ...
( ندي تبقا اخت يزن الوحيده ودلوعة يزن . يزن بيحبها اوي وبيعتبرها بنته . هي في اخر سنه من كلية هندسه بنوته رقيقه وجميله اكيد ماهي اخت يزن . المهم فهد بقا صديق يزن وبيحبو بعض اوي يعني من الاخر بيكمل يزن في كل شيء القوه والعصبيه والاسم كمان يزن يلقب بلحوت وفهد يلقب بلفهد والاتنين قوه جامده جدا في السوق . المهم فهد بيحب ندي اوي بس خايف يقول ليزن احسن يفكر انه بص لااهل بيته وكده وان اخت صاحبو مينفعش يبصلها المهم فهد منتظر الوقت المناسب هو وندي ويقولو ليزن تكون ندي خلصت جامعه تعالو بقا نشوف هيحصل ايه )
وصلت فرح الي الشركه وهي تجري مثل المجنو.نه 😂😂
فرح : وسعو وسعو عاااا يارب ميكون وصل قبلي . راحت الأسانسير اتاخر عليه . طلعت تجري علي السلم الي اعلي .
وصلت لدور العاشر وهي ميته ومش قادره تاخد النفس .
اول موصلت قالت : منك للكلت درا.ع جوزها ياظالم يلي في بالي .( ايو ايو هو يزن تقصد 😂😂😂)
صاحبتها هبه اول ماشفتها اتصدمت من شكل فرح ولبسها : ايه دا مالك يافرح وايه الانتي لابسه دا .
فرح وهي مش قادره تاخد نفسها 😂: سيبك مني انا استاذ يزن وصل ولا لاء .
هبه : يابنتي خدي نفسك الاول . ولاء ياستي اطمني ليسه مجاش .
فرح : اللهي ميلحق يجي ويقفلو الطريق عنه الظالم الجبروت المفتري الينش..... ولم تكمل حتي قطعها صوت من الخلف .
يزن : وايه كمان يااستاذه فرح .
البارت_الثاني
ياجماعه الروايه لو مجبتش تفاعل هواقفها *
فرح بصدمه : ياحزني هو البيكلم صح .
هبه بضحك علي شكل فرح : احم صباح الخير يامستر يزن .
يزن بغضب من فرح : صباح الخير ياهبه اتفضلي علي شغلك .
هبه : حاضر يافندم .
فرح : خدي يابت متسبنيش مع لوحدي دا ممكن يكلني .
ذهبت هبه وهي تضحك علي فرح .
يزن بعصبيه : قوليلي بقا يااستاذه فرح كنتي بتقولي ايه تاني كده .
فرح وهي خايفه من يزن : بص ياسطا .
يزن بغضب : ياسطا انتي فاكرا نفسك فين .
فرح برعب : حقك عليا ياباشا . نظر لها يزن بغضب . اقصد يااستاذ يزن دا انا كنت بكلم عن عم عبده بتاع الشاي ليسه لحد دلوقتي مجاش .
يزن : وانتي بتدعي علي الراجل ليه .
فرح : اصل انا عاوزا شاي 😫😫
يزن بضحك علي منظر فرح : اسكتي وبتدين ايه الانتي لابسه دا .
فرح : دا ترينج منا بصراحه خوفت اتاخر .
يزن بضحكه جميله : هو انا بخوف اوي كده .
فرح : احم عاوز الصراحه .
يزن بهتمام : ايوه قولي .
فرح : انت بترعبني مش بس بتخوفني 😫😫😫.
يزن : بس بس انتي ايه ياشيخه مفيش غير العياط . يلا انجزي خلينا نشوف الشغل وجهزي ورق الاجتماع يلا وبسرعه مش عاوز ولا غلطه .
فرح : حاضر يااستاذ يزن . ذهب يزن الي مكتبه وفرح الي مكتبها وهي تقول .
فرح : الحمدلله دا لو عرف ان الكلام كان عليه كان ممكن يكلني ويشرب القهوه بتاعتو بعدي . بس ونبي عسل بردو هيحححح 🤗🤗.
وصلت ندي وفهد الي الجامعه .
نزلت ندي من عربية فهد وقالت : متتاخرش عليا عشان تروحني .
ابتسم فهد وقال : حاضر يافندم اي اؤمر تاني .
ضحكت ندي وذهبت الي داخل الجامعه . وذهب فهد الي الشركه ......
في بيت فرح .....
هو بيت بسيط جدا بس مليء بلسعاده وضحك فرح فيه وحنان امها رقيه . وابو فرح متوفي وحكاية فرح هي .
بنوته جميله ابوها متوفي وامها عايشه وهي وحيدة امها طبعا فرح بتشتغل عشان تصرف علي البيت وكانت في مشاكل لفرح وامها من اهل ابوها وام فرح اخدت فرح وهربت بيها وربت فرح ولحد دلوقتي محدش يعرف مكانهم .
ام فرح رقيه بتروق الشقه وبتقول : اعمل ايه في المعف.نه بنت المعف.نه ال مخليه اوضتها زي الزريبه دي .
جارتها ام محمود : يام فرح يام فرح . خرجت ام فرح من البلكون وقالت : ايوه يام محمود في ايه .
ام محمود : احنا جاين نشرب معاكي الشاي ياختي انا وابو محمود .
رقيه : تشرفي ياختي في اي وقت .
ام محمود : انشله يخليكي ياختي . انا هدخل بقا اشوف الاكل علي البتجاز .
رقيه : اتفضلي ياحبيبتي . ودخلت رقيه تكمل ترويق في الشقه . وتقول : ياختي لما ارن علي البيت تيجي بدري يمكن جاين يطلبو ايدها للواد محمود اهو يرحمها من المرمتا ال هي فيها دي .
وفعلا رفعت التلفون وبترن علي فرح ....
فرح في الاجتماع مع يزن .
فرح عامله تقفل التلفون . : يالهوي ياماما افهمي بقا اني مش فاضيه .
يزن : تمام ياهيام هانم دي شروط العقد اتفضلي شوفيها . هاتي يافرح الورق .
كانت فرح مشغوله في التلفون بتكتب رساله لاامها انها مش فاضيه .
يزن بعصبيه : فرح فرررح .
فرح بخضه : ايوه ايوه يااستاذ يزن .
يزن وهو يبص ليها قوي انها تسيب التلفون من ايدها : هاتي الوورق يافرح .
فرح بخوف : حاضر حاضر اتفضل .
اخذ يزن الورق واعطا لهيام .
هيام بسهوكه : ايه يايزن انت كلك ثقه انا همضي من غير مشوف حاجه .
يزن : تمام شكرا علي ثقتك دي .
هيام : لاء شكرا بس متنفعش وراحت غمزه ليزن .
كانت فرح متابعه الحوار وهي عامله كده🙄🙄🙄😳😕
يزن وهو يبص علي شكل فرح ال ملامحها اتغيرت من الكلام وقال : اومال ايه بقا ياهيام هانم .
هيام : لاء لاء يايزن من غير هانم . احنا نتعشا سوا .
يزن : لاء انا عندي اقتراح احسن احنا نعمل حفله صغيره في المطعم بمناسبة العقد بنا .
هيام : اوكي معنديش مانع .
يزن : خلاص اتفقنا . فرح تجهزي كل حاجه .
كانت فرح متنحه في هيام 🙄🙄.
يزن وهو يضحك علي شكل فرح : فرح فرح .
فرح بقرف : نعم ايه .
يزن : تجهزي كل حاجه للحفله فاهمه .
فرح : حاضر يافندم في حاجه تاني .
يزن بستغراب من طريقة كلام فرح : لاء مفيش .
فرح : تمام عن ازنكم .
يزن بعصبيه : استني عندك عاوزاك .
هيام : طيب يايزن انا همشي انا اشوفك بكرا في الحفله .
يزن : تمام ياهيام اتفضلي .
وقفت هيام لذهاب ولاكن مش قبل متسلم علي يزن وطبعت بوسه علي خده . ثم ذهبت .
وكانت فرح واقفه مضيقه من طريقتهم كده امامها ..
يزن : في ايه بقا يااستاذه فرح .
فرح بضيق : مفيش حاجه يااستاذ يزن ممكن اخرج .
يزن : مالك يافرح اول مره اشوفك كده مالك .
فرح : مفيش ممكن اخرج اكلم ولدتي . وخرجت دون ان تسمع ليزن اي كلام .
استغرب يزن . ودخل عليه فهد .
فهد : مالك يابني واقف كده ليه .
يزن : مفيش وبعدين انت اتاخرت ليه كده .
فهد : ياعم غصب عني الجو زحمه اوي .
يزن طب تعالي يلا عشان اقول حصل ايه في الاجتماع . وجلسو يتحدثون .....
فرح دموعها نزلت وهي لم تعرف لماذا هذه الدموع . ولاكن قطعها اتصال امها تاني . بس ردت المره دي . مسحت دموعها وخدت نفس وفتحت التلفون .
فرح : ايوه ياماما .
رقيه : ايه يابت مش بتردي ليه .
فرح : معلش ياماما كنت في اجتماع مع استاذ يزن .
رقيه بقلق : انتي مال صوتك يافرح .
فرح : مفيش ياماما بس انا تعبت انهارده في الشغل . انتي كنتي بترني ليه .
رقيه : ايوه كنت عاوزا اقولك متتاخريش انهارده عشان جيلنا ضيوف .
فرح بستغراب : ضيوف مين ياماما .
رقيه : ام محمود وجوزها .
فرح : وهما دول ضيوف ياماما محسساني ان مرلين مرلو جايه عندنا هي وجوزها وبعدين اعملها ايه متيجي .
رقيه : يابت جز.مه يمكن جاين يخطبوكي لمحمود ابنهم .
فرح بعصبيه : ايوه محمود مسالك بوليه . هي ناقصه ياماما .
رقيه : هي كلمه واحده تيجي بدري فاهمه سلام .
فرح بنرفزه: ياماما . وقفلت السكه رقيه .
فرح : هوووووف انا كنت ناقصه . بس لو مروحتش بدري دي ممكن تقطع ابو ورده عليا . اعمل ايه ربنا يستر .
وراحت فرح علي مكتب يزن ......
البارت_الثالث
يزن: بس ياسيدي المهم تتبابع مع فرح عشان شكلها هبله ومش هتعرف تعمل حاجه .
فهد : والله ياعم دي غلبانه وشاطره وشكلها بتخاف منك اوي 😂
يزن : هي من جهت انها بتخاف مني فاهي فعلا بتخاف مني ههههههه.
فهد : والله ياعم حرام عليك البتعملو فيها دا .
وتخبط فرح علي الباب وتدخل وهي خايفه تقول ليزن انها تروح بدري .
يزن بستغراب: في ايه يافرح .
فرح بقلق : احم ايوه حضرتك انا ك.ن.ت كنت عاوزا .
فهد بضحك علي خوف فرح : احم اكلمي يافرح متخفيش عاوزا ايه .
فرح : بصراحه كده انا عاوزا اروح احسن لو مروحتش ابو ورده هيكون في انتظاري 😫😫😫
يزن وفهد هيموتو من الضحك :😂😂😂😂😂😂😂 ابو ورده مين .
فرح : اصلكم متعرفوش ابو ورده شبشب رقيه بيو.جع اوي عااااااا 😫😫😫😫.
يزن بعصبيه : بس بس ياخربيتك . امشي الله يخربيتك انتي واابو ورده ياشيخه .
فهد بضحك :😂😂😂😂😂 الله يكون في عونك يايزن باشا .
يزن : اهو عشان تصدقني .
فرح : طب اروح ولا ايه .
يزن : روحي واعملي حسابك انك هتحضري الحفله معانا بكرا .
فرح بصدمه 😮😮😮: حفله
يزن 🤨🤨: ايوه ويلا اتفضلي احسن والله ممكن مخلكيش تروحي .
فرح 😳: لاء لاء ياسطا انا مشيت خلاص .
يزن : ياسطا الله يخربيت تعلميك ياشيخه وربنا انا شكلي هرفدك قريب .
فرح : لاء ونبي 😫😫😫😫.
يزن بغض.ب من عياط وصوت فرح : امشيييييي امشييييي . طلعت فرح تجري من المكتب . وفهد ميت من الضحك خالص .
يزن : هوووف ايه دا لاء لاء مش طبيعيه خالص وربنا .
فهد بضحك : 😂😂😂 دي هطيرلك برج من دماغك يايزن .
يزن : ياشيخ دي فظيعه ..............
خرجت فرح من المكتب وهي بكلم نفسها . شافتها هبه زميلتها وفرح بتعبرها اختها الكبيره لان هبه اكبر من فرح .
هبه بضحك : في ايه يافرح انتي بكلمي نفسك .
فرح : الحقني ياهبه انا مش عارفه اعمل ايه .
هبه بقلق : في ايه يافرح قلقتيني .
فرح : انتي تعرفي ان الشركه عامله حفله بكرا .
هبه : ايوه مالها .
فرح : استاذ يزن عاوزني اروح الحلفه عاااا 😫😫😫.
هبه بضحك : بس بس وفيها ايه 😂.
فرح : ماانا معنديش لبس اروح بيه وانا اصلا مكنتش هروح عشان كده .
هبه : بس كده وعامله تكلمي نفسك وعامله كده في نفسك عشان اللبس .
فرح : اومال ايه ياختي هي دي حاجه عاديه .
هبه : بصي ياستي انتي تيجلي بليل وانا هتصرف .
فرح : هتعملي ايه .
هبه : لما تيجي .
فرح : طيب ماشي انا همشي دلوقتي عشان ماما وبعدين هكلمك وهبقا اقولك هاجي امتي .
هبه : قشطا .....
وذهبت فرح الي البيت ....
في الحاره . وصلت فرح الي البيت واثناء صعودها الي اعلي لشقتهم سمعت حد بيقولها .
بسس بسس . نظرت خلفها وهي تعرف مين صاحب الصوت .
فرح 🤨: بسس ايه انت بتندها لقطه .
محمود : اومال هقول ايه .
فرح بضيق : متقولش وسبني اطلع .
محمود : احم انتي عارفه ان امي وابويا جاين انهارده ليكي .
فرح بعصبيه : ايوه عارفه واسمع بقا يادكتور المسالك البوليه انت . طلعني من دماغك لزعلك .
محمود : بس انا بحبك يافرح .
فرح : هووووووووف . وصعدت الي اعلي ودخلت الشقه .
فرح.بخضه : عااااااااااا .
رقيه ام فرح : يالهوووووي في ايه يابنت كل.ب
فرح : ايه الانتي عامله في الشقه دا .
رقيه : بروق ياختي ويلا اجدعني كده وغيري هدومك وتعالي معايا .
فرح : لا مع نفسك انا هدخل انام .
رقيه بعصبيه : والله يافرح لو مدخلتي دلوقتي غيرتي هدومك في دقيقتين وجيتي لكون مقط.عه الشبشب علي دما.غك.
فرح 😫: لاء كله الي ابو ورده امري لله . ودخلت فرح غيرت هدومها وخرجت وكان منظرها يضحك اوي 😂😂.
كانت لابسه جلبيه وربطها من عند وسطها ورفعه شعرها ولابسه طرحه صغيره وخدودها حمرا ولابسه شبشب بيتي . ومسكت المقشه وبداءت تكنس وتروق وكانت بتغني .
فرح : انا عندي فرشه اروبه ليها شعر صغنون ومعاها امبوبه بطلع معجون اخد من دا علي دا والمع اسناني الصف التحتاني من فوقو لتحتي والصف الفوق من تحتي لفوقي وبكده لا بتتلوث اسناني ولا تسوس وتلالي ابتساماتي وضحك كركركررر .
رقيه : صبرني يارب مش هتكبري ابدا .
فرح : لاء مش هكبر ولو في حاجه في دماغك ياماما مش هتحصل .
رقيه : حاجة ايه يابت .
فرح : ان اجوز دكتور مسالك بوليه .
قلعت رقيه الشبشب وطلعت تجري ورا فرح 😂😂
عدا اليوم وجيه الليل . .
خبط باب شقة رقيه .
فتحت رقيه وكانت ام محمود وجوزها ومحمود كمان .
رقيه : اهلا وسهلا ياختي اتفضلو .
ام محمود : ياحبيبتي ياام فرح اتفضلي . كانت ام محمود جايبه علبة شوكلاته .
رقيه : وتعبين نفسكم ليه بس اتفضلو .
ودخلو كلهم الي غرفة الجلوس .
رقيه : عامل ايه يادكتور محمود .
محمود : الحمد لله ياطنط .
ام محمود: اومال فين فرح ياختي .
رقيه : هندهلها حالا ياختي . وخرجت رقيه وذهبت الي غرفة فرح . كانت فرح تلعب في التلفون .
رقيه : يخربيت ابوكي انتي ليسه مجهزتيش يابت .
فرح : ياست هما مش جاين يشربو معاكي انتي .
رقيه : لاء ومعاكي انتي كمان .
فرح : لاء ماانا مش بحب الشاي 😂😂😂.
رقيه بعصبيه : فرررح قومي ومتخلنيش اتعصب عليكي .
قامت فرح بسرعه ولبست بنطلون وتشرت وعملت شعرها ديل حصان .
رقيه : انتي هتخرجي كده .
فرح : لو مش عجبك هقعد ومش هخرج . وجريت قعدت علي السرير .😂😂😂
رقيه : اصوووت منك ياشيخه عجبني عجبني غوري اطلعي هما هيقولو عليا انا المعفنه .
فرح : يارب ياشيخه يقولو معفنه ويمشو .
رقيه : والله يافرح لو قليتي بأدابك لكون مخل.صه عليكي .
فرح : اريح ياشيخه .
ودخلت فرح وامها .
سلمت فرح علي الكل وجلست علي الكرسي .
ابو محمود : بصي بقا ياست ام فرح احنا عاوزين فرح لمحمود ابني .
فرح قامت وقفت : نعممممم ياخويااا . 😂😂😂😂😂
رقيه شدتها وقعدتها تاني . واتصدم الكل من رد فعل فرح 😳😳😳😳.
ام محمود لوت بؤها وقالت : ايه ياحبيبتي انتي مش موافقه .
كانت فرح هترد بس رقيه اكلمت قبلها : لاء ياختي احنا نطول موافقه طبعا .
والصدمه نزلت علي فرح 😳😳😳😮😮😮😮...
البارت_الرابع
*ياجماعه انا عاوزا تفاعل يستحق تعبي *
فرح بصدمه قامت وقفت وجريت علي غرفتها بدموع .
رقيه بغضب: احم لمؤاخذه دقيقه وجايه .
دخلت رقيه غرفة فرح وقالت : في ايه يافرح .
فرح بعصبيه: اناااا مش هجوزو فاهمه مشششش هجوزو
رقيه بعصبيه : اخرسي يابت ماله محمود اهو هيشيل عنك القر.ف الانتي فيه .
فرح بدموع: ياماما انا حبه كده انتي ايه المزعلك .
رقيه بحزن : يابنتي انا مش هعيشلك كتير .وافقي يافرح عشان خاطري خليني اطمن عليكي يابنتي .
فرح بصت في الارض بحزن وقالت : حاضر ياماما .
رقيه بفرحه : ياقلب ماما تعالي بقا عيب نسيب الناس كده .
خرجت فرح بحزن مع رقيه الي الخارج ..
رقيه : احنا اسفين ياجماعه .
محمود : لاء لاء ياطنط المهم ان ميكونش في مشكله .
رقيه : لاء يابني بس فرح كانت قلقانه انك تخليها تسيب الشغل.
محمود نظر الي فرح وقال : لاء طبعا ال هي عاوزا .
فرح نظرت اليه والدموع في عينها ولاكن دون كلام .
رقيه : خلاص يابني احنا موافقين وان شاء الله الشبكه امتي .
ابو محمود : اخر الاسبوع ان شاء الله .
رقيه : علي خيرت الله .
عدا اليوم وذهب عائلة ام محمود ودخلت فرح غرفتها دون كلام ونامت علي سريرها والدموع تنهمر علي خدها حتي راحت في النوم .
جاء صباح اليوم الجديد ويحمل الكثير والكثير .......
قامت فرح من النوم ودخلت الحمام وخرجت لبست تشرت اسود وبنطلون اسود وكوتشي ابيض وفردت شعرها وكان باين عليها الحزن والارهاق جدا . خرجت فرح من غرفتها كانت رقيه تجهز الفطار دخلت فرح المطبخ عندها .
فرح : صباح الخير ياماما .
رقيه : صباح الخير ياحبيبتي .مالك .
فرح بحزن : مفيش حاجه انا ماشيه .
رقيه : بت انا مش متعوده علي وشك دا اتعدلي ماله محمود ولو علي انه دكتور مسالك بوليه ياستي ابقي خلي يغسل ايدو اول ميدخل البيت .
فرح بعصبيه : هوووووف انا ماشيه . وذهبت فرح مسرعه خارج المنزل .
رقيه : مالها دي ........
في قصر عائلة الفيشاوي....
تقوم ندي علي تلفونها وهو بيرن .
ندي : الو صباح الخير ياحبيبي .
فهد : صباح العسل ياقلب حبيبك . عامله ايه .
ندي بحب : الحمد الله انت ايه اخبارك واخبارك مع يزن .
فهد : اخوكي دا صعب اوي . واه صح انتي هتيجي الحفله ولا لاء .
ندي : هقول ليزن واشوف هيوافق ولا لاء .
فهد : تمام طب قومي الحقي قبل ميمشي .
ندي : ايوه صح طب باي انت دلوقتي .
قفلت التلفون وطلعت تجري الي الخارج . دخلت غرفة يزن مكنش موجود فيها طلعت تجري ونزلت الي اسفل . كان يزن يشرب القهوه بتاعتو .
ندي : ابيه صباح الخير .
يزن بابتسامه : صباح الخير ياحبيبتي .
ندي : احم هو انت رايح الشركه .
يزن : ايوه محتاجه حاجه .
ندي : احم لاء بس اصل انا شوفت اعلان لحفله انت عاملها .
يزن : ايوه صح دي هتكون بليل .
ندي : هو ممكن اروح معاك بدل الزهق دا .
يزن بتفكير : بس انا خايف عليكي هيكون في صحافه كتير ورجال اعمال ودوشه .
ندي بزعل : خلاص ياابيه الانت شايفو .
يزن : خلاص ياحبيبتي هاخدك معايا اساعه خمسه تكوني جاهزا علي مرجع من الشركه .
ندي بفرحه : اكيد طبعا تسلملي وطبعت بوسه علي خد يزن وصعدت الي اعلي .
ابتسم يزن علي اخته وقام خرج برا القصر وركب عربيته وطبعا الحرس بتوعو وعربيات كتير واتجه الي الشركه .....
وصلت فرح الي الشركه وهي حزينه . دخلت الشركه وصعدت الي اعلي وجلست علي المكتب وهي سرحانه.
جاءت اليها هبه وقالت : فرح فرح .
فرح بخضه : هبه ايه معلش كنت سرحانه شويه .
هبه : مالك يابنتي ومجتيش ليه زي متفقنا .
فرح بحزن : معلش ياهبه غصب عني .
هبه بستغراب: مالك يافرح فيكي ايه شكله في حاجه مزعلاكي .
بداءت الدموع تنزل من عين فرح . وقالت : هحكيلك .. وبداءت تحكي فرح لهبه الحصل كله .
فرح : بس ياستي .
هبه بزعل : مش عارفه اقولك ايه يافرح بس اكيد لو خير هيفضل وان شاء الله لو ش.ر يبعدو عنك ياحبيبتي .
فرح بدموع : يارب ياهبه .
هبه : خلاص بقا اهدي كده وخلينا نشوف المزه بتاعتنا هتلبس ايه في الحفله .
فرح : والله انا نسيتها .
هبه : لاء ياختي متنسيش وامسحي دموعك دي زمان استاذ يزن علي وصول .
وليسه فرح هتكلم كان يزن واقف امامهم .
يزن : صباح الخير .
قامت فرح وهبه وقفو وقالو : صباح الخير يافندم .
يزن بستغراب : مالك يافرح في حد مزعلك .
فرح : لاء يافندم مفيش حاجه .
يزن : ازاي مفيش وانتي وشك احمر من العياط . في ايه ياهبه .
هبه : احم مفيش يافندم شوية مشاكل في البيت .
يزن : تمام هدخل وابقي هاتي قهوتي وتعالي يافرح علي مكتبي .
فرح : حاضر يافندم .
ذهبت هبه مسرعه الي الشغل ويزن ذهب الي مكتبه وفرح ذهبت تعمل القهوه .
بعد وقت قصير دخلت فرح مكتب يزن وحطت القهوه علي المكتب وقالت : اي حاجه تاني يافندم .
نظر يزن اليه وقال : ايوه اضحكي انا مش متعود علي هدوءك دا يافرح .
فرح ابتسمت وقالت : حاضر يافندم .
يزن : ايوه كده يلا اتفضلي علي شغلك .
ليسه هتمشي فرح ودخلت هيام .
هيام : يزن وحشتيني . وذهبت اليه وطبعت بوسه في خدودو .
نظرت فرح اليهم . ثم نظرت الي يزن من فوق لتحت وخرجت وظل يزن ينظر اليها .
يزن : اتفضلي ياهيام هانم .
هيام : يوه يايزن مش قولنا بلاش هانم دي .
يزن : تمام تشربي ايه .
هيام : عصير ليمون.
يزن : داس علي زورو وقال : فرح هاتي عصير ليمون .
يزن : ها في حاجه ولا ايه عشان تيجي علي الشركه .
قامت هيام وجلست فوق المكتب امام يزن ومسكت القرفطه بتاعت البدله وقالت : انت مش عاوزني اجي ولا ايه يايزن .
واثناء هذا الكلام كانت دخلت فرح ومعاها كوب العصير . وكانت واقفه مصدومه . نظر اليه يزن وقال : احم اتفضلي العصير ياهيام هانم واقعدي علي الكرسي . قامت هيام واخذت كوب العصير من فرح .
فرح بحزن واستحقار : احم حضرتك محتاج حاجه تاني يافندم .
يزن : لاء شكرا يافرح اتفضلي . ذهبت فرح وراحت تفتح باب المكتب للخروج ولاكن وقفت تاني ورجعت ليزن . نظر يزن وقالها : في ايه يافرح عاوزا تقولي حاجه.
فرح : ايوه ممكن اخد هبه ساعه هنروح مشوار ونيجي .
يزن : تمام بس متتاخريش عن كده عشان الشغل وتجهزات الحفله .
فرح : تمام . وخرجت فرح الي الخارج وراحت مكتب هبه .
فرح : بخخخخخ .
هبه : يخربيتك خضتيني . جايه ليه .
فرح : قومي يلا عشان نروح نشتري الفستان .
هبه : واستاذ يزن .
فرح : قولتلو يلا بقا عشان منتاخرش .
هبه : يلا . وذهبت هبه وفرح الي المول مسرعين حتي لا يتاخرو علي معاد الحفله .
هبه : واو حلو اوي الفستان دا يافرح روحي جربي .
فرح : يالهوي دا غالي اوي .
هبه : جربي وملكيش دعوه يلا بقا .
ذهبت فرح ولبست الفستان . وخرجت لهبه .
فرح : ايه رائيك .
هبه بصدمه 😳😳😳: دا تحفه تحفه تحفه عليكي ينهار حلويات .
فرح : بجد حلو .
هبه : يابنتي انتي مش شايفه نفسك .
فرح : بس غالي اوي .
هبه : سبيها عليا بس اهم حاجه ناخد الفستان دا الهتلبسييييي...........
ياترا هيحصل ايه في الحفله هنعرف البارت الجاي. ......
البارت_الخامس
فرح : مش عارفه اقولك ايه ياهبه بجد .
هبه : يابنتي انتي اختي . ويلا بقا عشان استاذ يزن هيقتل.نا علي التأخير دا . اسرعت فرح وهبه الي الشركه .
صعدت فرح الي اعلي هي وهبه ودخلو جلسو علي مكتب فرح . وكانت هيام ويزن خرجين من المكتب .
قامت وقفت فرح وهبه .
يزن بستغراب: انتي رجعتي يافرح .
فرح وهي تنظر لهيام : ايوه رجعت يافندم 😏
يزن 🤨 : اومال مجتيش ليه وعرفتيني .
فرح 🙄: منا قولت يمكن مش فاضي . وبصت علي هيام تاني .
هيام : لاء يايزن انت لازم يكون في تصرف تاني للموظفين العندك عشان انت شكلك مدلعهم .
يزن : لاء انا اناس الشغاله عندي كويسين جدا .
هيام : ازاي بقا مالبتاعه دي دخلت وخرجت وانت متعرفش اهو .
فرح :😮😮 بتاعه انا بتاعه .
هبه : اهدي يافرح . لاء احنا استأذنا من استاذ يزن واحنا عارفين شغلنا كويس مش محتجين اي حد يقولنا عليه .
هيام : لاء وكمان بتردو انا لما هبداء هنا يايزن لازم يكون في ظبط عن كده .
يزن : اظن مش وقته الكلام دا يلا عشان تجهزو للحفله .
فرح بعند : انا مش جايه .
يزن بغضب : نعم ياختي .
هبه مسكت ايد فرح وقالت : احم لاء يافندم هتيجي .
فرح : لاء مش هاجي نروح ليه عشان نتهزق .
يزن وعيونو احمرت من شدة الغضب: اساعه خمسه يافرح لو مكنتيش في الحفله هيكون ليا تصرف تاني . وذهب يزن مسرعا الي الخارج .
نظرت لهم هيام من فوق لتحت وقالت بها.يم .
فرح : بنت السلعوه سبيني اجبها من شعرها العرسه دي .
هبه بضحك : وهو انا كنت مسكاكي يابنتي .
فرح : هوووووف بقا . انتي ليه وافقتي نروح .
هبه : عشان تتحدي هيام وتعرفيها اننا مش اي حد
فرح بتفكير : ازاي .
هبه : يابنتي انتي مش حاسه بنفسك وبجمالك دا لاء وكمان لما تلبسي الفستان هتكوني عامله ازاي .
فرح : اومال انا مش بشوف نفسي حلوه ليه .
هبه : صبرني يارب . يلا يلا نروح عندك نجهز ونعرف طنط علي الحلفه .
فرح : يلا .... وذهلت هبه وفرح الي بيت فرح ........
وصل يزن الي القصر ....
صعد يزن الي غرفت اخته . وكانت ندي تكلم في التلفون . ودخل يزن عليها فجاءه فغلقت الهاتف علي طول .
يزن بستغراب وشك : كنتي بكلمي مين .
ندي بخوف : دا دا دي ريماس صاحبتي .
يزن : تمام يلا قومي اجهزي علي ملبس عشان نمشي .
ندي بفرحه : ثواني وهكون جهزا .
خرج يزن الي غرفته المميزه جدا والتي لايسمح لاحد ان يدخلها . وبداءت ندي تجهز للحفله وكمان يزن دخل يأخذ دوش مريح وبعد وقت قصير خرج يزن ولبس بدله تحفه تحفه بدله سودا كرفته سودا جزمه سودا وساعه فخمه ورش برفان خاص للمناسبات وسرح شعره وكانت دقنه خفيفه كده ووشه بيلمع فكان حاجه كده توقف القلب من جمالو 😋🤭
خرج يزن وكانت ندي جهزت هي كمان وكانت عسوله خالص فستان اسود قصير ولبسه جزمه كعب وعامله شعرفها بلح كده طبعا انتو عارفين شكل الشعر بقا 😂 المهم كانت جميله .
ندي : ايه رائيك ياابيه .
يزن : جميله ياحبيبتي يلا عشان منتأخرش.
ندي : ماشي ومسك يزن يد ندي ونزلو علي السلالم واخذها وخرج الي عربيته وكانت في حرس كتير اوي .
ندي ركبت ومعاها يزن . تحركت العربيات الي الحفله .
ندي : ابيه ليه مزود الحرس كده .
يزن : انهارده في حفله كبيره . واعد"ائي كلهم هيكونو هناك . وانتي معايا فخايف عليكي .
ندي بهزار : متخفش اخوك راجل .
ضحك يزن وقال : ماشي يابكاشه . استني لما ارن علي فهد اشوفو فين .
ارتبكت ندي عند سمع اسم فهد وابتسمت ونظرت من الشباك .
يزن : ايوه يافهد انت فين .
فهد : انا خارج اهو بركب العربيه .
يزن : تمام لازم نوصل سوا عشان الصحافه .
فهد : متقلقش ياكبير هكون هناك قبلك كمان .
يزن بضحك : ماشي ياحبيبي توصل بسلامه . واغلقو التلفونات . وانطلقت السيارات الي هذا الحفل الضخم ....
في شقة فرح ....
فرح : ونبي ياماما وافقي .
رقيه : قولت لاء يعني لاء يافرح .
هبه : يطنط والله مهنتاخر .
رقيه : يابنتي انا خايفه علي فرح الحفله دي اكيد فيها صحافه طلاما كبيره كده .
هبه : وفيها ايه ياطنط .
رقيه : فرح لو اتصورت في الحفله دي وحد شافها من اعمامها هتحصل مشاكل كتير .
فرح : لاء منا لازم اعرف في ايه بقا . انتي من زمان مش عاوزا تقوليلي ليه ختيني وانا صغيره وهربنا بعيد عنهم .
هبه بستغراب : هربتو .
رقيه : بقولك ايه يابت مفيش حفله ولا زفت خلص الكلام .
فرح بدموع : ياماما عشان خاطري شغلي ممكن امشي منه كده والله متهاخر وياستي مش هخلي حد يصورني وهبعد عن الكل بس المدير يعرف ان روحت وبعدها هاجي .
هبه : ايوه والله ياطنط وانا معاها اهو .
رقيه بتفكير : طيب بس هي ساعه بس .
فرح وهبه بفرحه : موافقين طبعا . وطلعو يجرو علي الاوضه يجهزو . وكانو بيلبسو زي المجانين 😂😂 فرح لبست الجزمه الاول وبعدها الفستان من لغبطتهم . بس بعد مخلصو وفرح بتحط اللمسات النهائية .
هبه كانت متنحه في فرح وجمالها .
خلصت ف ح وقامت وقفت ونظرت الي هبه وقالت : ها ايه رائيك .
هبه 😮😮😮😮😲😲😲: ايه يابنتي دا دا انتي عامله زي الاميره البتنور من شدة جمالها .
فرح : بجد .
هبه : طب اخرجي وشوفي في حد هيعرفك كده .
فرح : ربنا يستر . يلا عشان منتاخرش .
خرجت هبه ووراها فرح وهي تمسك فستانها الطويل وخرجو عند رقيه .
رقيه اول ماشافت فرح 😯😯😳 مين المزه دي .
فرح: بجد حلوه ياماما .
رقيه : حلوه بس ربنا يستر عليكي من العين ياقلب ماما .
هبه : يلا بقا احنا اتأخرنا اوي .
خرجت هبه وفرح ونزلو الي اسفل وكانت عربية الشركه منتظراهم في الاسفل . ركبو العربيه وكانت جميع الحاره تنظر الي فرح بنبهر من جمالها .
فرح بعد مركبت العربيه هي وهبه : هما بيبصو ليه كده .
هبه : اصل عروسة المولد معاهم في الحاره وهما ميعرفوش .
فرح : ههههه بس ياختي خلاص في ايه .
هبه : يابت ارتقي بقا تبقي بجمال دا ولسانك عاوز قط"عو
فرح : ياختي اتنيلي .
هبه : ربنا يستر من طول لسانك دا . وذهبت العربيه الي الحفله .......
وصل يزن هو وفهد في نفس الوقت ونزلو من العربيات وحوليهم الحرس والصحافه وناس كتير وزحمه جدا .
دخلو الي الداخل بلعافيه .
فهد : ياستر انا معرفش ان هيكون في ناس كده .
يزن : عشان كده مكنتش عاوز اجيب ندي .
نظر فهد الي ندي بأعجاب وحب اليها .
زدي : احم يلا ندخل عشان حاسه ان مصدعه جدا .
يزن بقلق : نروح ياحبيبتي .
فهد بقلق هو الاخر : او نجيب دكتور .
ندي : ههههه في ايه انت وهو بقول صداع مش همو.ت يعني .
يزن بغضب : نددددي .
ندي بخوف : انا انا اسفه ياابيه .
فهد : اهدي يايزن ندي خافت .
يزن : استغفر الله يلا ندخل . ودخلو التلاته الي الحفله .
وكانت خيام في الداخل منتظرا يزن هي والجميع معادا فرح ليسه موصلتش .
دخل يزن هو وفهد وبداءو يسلمو علي الجميع .
وهيام راحت تسلم علي يزن وبداءت تبوسه وندي وفهد واقفين مستغربين جدا ليه يزن ساكت ان في واحده تقرب منه وكمان تبوسو وهي بشكل دا .
فكانت هيام تلبس فستان عر"يان جدا وقصير جدا جدا .
ظلت الحفله ويزن ينظر حوله لماذا فرح لما تأتي هل فعلا هتفز كلامها وتمشه عليه ومش هتيجي ظلت هذه الافكار تجيلو حتي دخلت هذه الاميره الي الحفله وكان جميع من في الحفله ينظر لها بنبهر من جمالها وأكنها بتنور من شدت جمالها وخدودها الحمرا من شدة الخجل .......
ياترا هيحصل ايه في الحفله ورقيه مخبيه ايه عن فرح وايه حكاية اعمامها دي هنعرف البارت الجاي الجاي .
فستان فرح في الصوره ?
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
خلصتوا قراءة الفصل إتفضلوا جميع الروايات الكامله من بداية الروايه لاخرها من هنا 👇❤️👇💙👇❤️👇
4 - رواية تزوجت سلفي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
13- رواية عشقك ترياق
14- رواية حياة ليل
16- رواية لست جميله
20- رواية حبيب الروح
22- سكريبت غضب الرعد
24- رواية ملك الصقر
29- رواية شطة نار
30- رواية برد الجبل
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
32- رواية الداده رئيسة مجلس الإدارة
35- رواية حماتي
36- رواية انا وضورتي بقينا اصحاب
41- رواية روح الصقر
42- رواية جبروت أم
46- رواية شهر زاد وقعت في حب معاق
47- رواية أحببت طفله
51- رواية لم يكن أبي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
52- رواية حورية سليم
53- رواية خادمه ولكن
56- رواية خادمة قلبي
57- رواية توبه كامله
61- رواية طلقني زوجي
63- قصة فتاه تقضي ليله مع شاب عاذب
64- رواية عشق رحيم
67- رواية أحببت بنت الد أعدائي
69- رواية حلال الأسد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
71- رواية أسيرة وعده
76- رواية دموع زهره
79- رواية إبن مراته
82- رواية جبل كامله
86- قصة غسان الصعيدي
89- رواية صليت عاريه
90- رواية صليت عاريه
94- رواية مفيش رحمه
95- رواية شمس العاصي الجزء الاول كامله
100- سكريبت جمعتنا الشكولاته الساخنه
101- سكريبت سيف وغزل
102- رواية حب الفرسان الجزء الثالث
104- رواية رعد والقاصر
105- رواية العذراء الحامل
106- رواية اغتصاب البريئه
107- رواية محاولة اغتصاب ليالي
108 - رواية ملكت قلبي
109 - رواية عشقت عمدة الصعيد
110- رواية ذئب الداخليه
111- رواية عشق الزين الجزء الاول
112- رواية زوجي وزوجته
113- رواية نجمة كيان
114- رواية شوق العمر
115- رواية أحببتها صعيديه
118- رواية لاعائق في طريق الحب
119- رواية عشق الصقر
121- رواية بنت الشيطان
122- رواية الوسيم إبن الحاره والصهباء
123- رواية صغيرتي الجميله
124- رواية أخو جوزك
125- رواية مريض نفسي
127- رواية هكذا يكون الحب
128- رواية عشق قاسم
129- رواية خادمتي الجميله
131- رواية جوري قدري
133- رواية المنتقبه أسيرة الليل
134- رواية نجمتي الفاتنه
135- رواية ليعشقها قلبي
136- رواية نور العاصي
137- رواية من الوحده للحب
139- رواية جوزي اتجوز سلايفي الاثنين
140- رواية شظايا قسوته
141- نوفيلا اشواق العشق
142- رواية السم في الكحك
143- رواية الصقر كامله
147- رواية عروس الالفا الهجينه الجزء الثاني
148- رواية أميرة الرعد
149- رواية طفلة الأسد
150- نوفيلا الجريئه والاربعيني
151- رواية أحببت مجنون
152- قصة أخويا والميراث
153- رواية حب من اول نظره
155- رواية صعيدي مودرن
211- رواية بنت بنوت
212- رواية خطورة حب
213- رواية مجنونة اليزن
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق