القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية ذئب الداخليه الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم إسراء هاشم رواية ذئب الداخليه البارت الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم إسراء هاشم رواية ذئب الداخليه الفصل الجزء والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم إسراء هاشم

 رواية ذئب الداخليه الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم إسراء هاشم 

رواية ذئب الداخليه البارت الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم إسراء هاشم 

رواية ذئب الداخليه الفصل الجزء والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم إسراء هاشم 

رواية ذئب الداخليه الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم إسراء هاشم 


داخل مكتب اللواء رفعت  بيخبط الباب وبيسمح رفعت للطارق بدخول بتدخل بنت جميلة وبتادي التحيه العسكرية 


رفعت بابتسامه بيقول اقعدي يا رنيم 


رنيم حضرتك طلبتني خالد قالي ان حضرتك عاوزني فموضوع مهم 


رفعت بتنهيدة ايوة يا رنيم انا فعلا عاوزك فموضوع مهم 


رنيم باستفسار خير يا فندم في مهمه جديدة 


رفعت ايوة يا رنيم بس دي مختلفه عن اي مهمه 


رنيم باستفسار ازاي حضرتك مش فاهمه؟ 


رفعت بيفتح درج مكتبه وبيطلع ملف وبيديه لرنيم وبيقولها الملف ده في كل حاجه تخص عيلة الريان المطلوب منك انك انتي هتحمي العيلة دي لان زي ما انتي عارفه عيلة الريان دي اكبر عيلة علي مستوي الشرق الاوسط وليهم اعد"اء كتير وفي حد عاوز يتخل"ص منهم وكمان في خا"ين فالبيت 


رنيم طب حضرتك انا مطلوب مني اي وانا هنفذة 

بقلم اسراء هاشم 

رفعت رنيم انتي مطلوب منك انك تعرفي مين الخاين ده وكمان انتي هتبقي موجودة فالبيت بس مش بصفتك الرائد رنيم لان مش هينفع حد منهم نهائي يعرف انك شغاله معانا 


رنيم طب حضرتك انا هدخل البيت ازاي وبصفتي مين وازاي 


رفعت انتي هتدخلي بصفتك حفيده من العيلة دي 


رنيم بتعجب ازاي يفندم حفيده ازاي انا متلخبطه مش فاهمه حاجه كدا 


رفعت رنيم عيلة الريان كان ليهم ابن اسمو امجد بس هو سابهم من زمان جدا لانو كان بيحب واحده بس ابوة مكنش موافق عليها امجد ساعتها صمم اللي فدماغو واتجوز اللي كان بيحبها وهي كانت اسمها هاجر وساعتها اتخانق هو ووالده وساب البيت وقرر يعيش بعيد عنهم وعاش حياته هو ومراتو وخلفو بنت وفيوم كان امجد واخد مراته وكانو خةرجين ومعاهم بنتهم كانت اربع سنين بس عملو حادثه وماتو بس جث"ه بنتهم محدش لقاها نهائي ومحدش يعرف اذا كانت عايشه او ميته والبنت اختفت غانم الريان وده بيكون والد امجد وكبير عيلة الريان عرف انه كان عندو حفيده ودور عليها كتير لحد من كام سنه لحد ما يائس وكلو اتوقع ان البنت دي طالما مظنرتش لحد دلوقتي ممكن تكون ماتت انتي هتدخلي مكان البنت دي علي اساس حفيدتهم اللي ضايعه من 22 سنه وانتي نفس سن البنت لان البنت دي لو كانت موجودة كانت هتبقا نفس سنك 


رنيم بس يفندم تفتكر ممكن تكون البنت دي لسه موجودة 


رفعت بيبص لرنيم بنظرة غير مفهومه وبيقولها مش عارف 


رنيم طب حصرتك هما هيصدقو ازاي اني حفيدتهم 


رفعت احنا عاملين حساب كل حاجه اتعاملك ورق جديد وشهاده جديدة لان هما اكيد هيسالو عليكي ولازم يتاكدو وانا عملت حساب ده وظبط كل حاجه وانتي لما تروحيلهم هتقولي انك كنتي عايشه مع اب وام هما اللي ربوكي وكنتي فاكرهم اهلك بس الراجل قبل ما يموت قالك انهم مش اهلك وانهم لاقوكي يوم الحادثه وكنتي متصابة وهما خدوكي وعالجوكي وعشان مكنوش بيخلفو مرات الراجل حبيتك واعتبرتك بنتها بس الراجل شاف فالاخبار وعرف اهلك مين لما شاف خبر وفاه والدك فالتلفزيون بس هما كانو اتعلقو بيكي وعشان كدا مرجعكوش واعتبروكي بنتهم ولما الراجل حس انو خلاص هيموت حكالك الحكاية وقالك عيلتك مين 


رنيم بتفكير حضرتك مظبط كل حاجه بقا بس اشمعنا انا لي مختارتش حد غيري 


رفعت عشان انا مش بثق في حد قدك يا رنيم وانتي عارفه بعتبرك زي بنتي من بعد ما والدك اتوفي وهو موصيني عليكي وكمان انتي اكفاء واحده تقوم بالمهمه دي ومتنسش انك ذ"ئب الداخلية وكمان بسبب مهاراتك بقيتي كدا 


رنيم بابتسامه وقالتلو اه انا ذئب الداخلية بس ده تعليم حضرتك وكمان محدش يعرف ده غيرك انت وخالد ورزان

بقلم اسراء هاشم 

رفعت بابتسامه وده اللي خلاني اختارك يا وحش عارف انك قدها والملف اللي معاكي هيعرفك كل حاجه انتي محتاجها 


رنيم بابتسامه تمام حضرتك انا همشي عشان الحق اجهز وبترجع رنيم بيتها هي عايشه لوحدها لان  والدها كان لواء في الداخلية وتوفي من سنتين ومامتها توفت من عشر سنين والدها عاش علي ذكري والدتها وهو اللي رباها وعاشت لوحدها من بعدهم وملهاش حد غير رفعت وخالد ورزان ودول خالد ورزان دول صحابها وبتعتبرهم اخواتها وكمان بيشتغلو معاها  بتفتح رنيم الملف وبتبداء تقراء كل حاجه في 


داخل قصر عيلة الريان بيكون الجميع قاعد علي السفرة ويتراس السفرة غانم الريان وبيتكلم غانم مع حفيده الاكبر وهو جاسم وبيقولو اي اخبار الشغل يا جاسم 


جاسم بهدوء تمام يا جدي وافتتاح الفرع الجديد بتاع الشركه قرب جدا وحاليا بندور علي مواظفين للفرع ده 


غانم تمام وبيبص لي بنت قاعده معاهم علي السفرة وهي رغدة حفيدته وبيقول غانم وهو بيوجه نظرة لي جاسم مش ناوي بقا نحدد خطوبتك علي بنت عمك وهنا يزن الحفيد التاني لي غانم بيرفع نظرة علي رغده وبيبصلها بنظرة حزن وبيسيبهم وبيخرج 


جاسم بيبص لي يزن اللي ماشي وبيقول جدي انا اتكلمت مع حضرتك قبل كدا انا مش بفكر اتجوز دلوقتي وانت عارف 


غانم بعصبيه يعني اي مش هتتجوز دلوقتي هتفضل لحد امتا يا جاسم انت مش شايف انك بقيت 32 سنه 


بيتدخل صفوان وهو بيكون والد جاسم والابن الاكبر لي غانم وبيقولو بابا ممكن حضرتك تهدا واكيد جاسم ميقصدش 


غانم بعصبيه اهدا ازاي يا صفوان انت مش شايف ابنك وهنا بيقطعهم دخول الخدامه وهي بتقول لغانم غانم بيه في واحده برا وبتقول انها عاوزة تقابل حضرتك ضروري 

بقلم اسراء هاشم

غانم باستغراب مقالتش هي مين 


الخدامه لا يا فندم مقالتش هي مين هي قالتلي الموضوع يهم حضرتك ولازم تتكلم معاك 


غانم باستغراب تمام داخليها 


بتدخل بنت طويلة وجميلة عيونها لونهم فيروزي وشعرها اسود جدا كسواد الليل وطويل يصل لاخر ضهرها وبتكون عامله ديل حصان ولبسه بنطلون من الجينز وتشيرت ابيض وفوقيه جاكيت زيتي وماسكه شنطه سفر 


الجميع بيكون موجدين وبيقول غانم باستغراب اتفضلي يا بنتي انتي مين وموضوع اي اللي عاوزني في 


احب اعرفك بنفسي انا رنيم امجد الريان 


الجميع بصدمه قولتي مين؟ 


رنيم بتكرر الاسم تاني قولت انا رنيم امجد الريان 


غانم حفيدتي ومن صدمته بيقع فاقد الوعي 


الجميع بيجري عليه بصدمه وخوف وبيحمله جاسم وبينيمه علي اقرب كنبه فالصالون وبيقول بصوت عالي اتصلو بالدكتور بسرعه 


رنيم بتقرب عليهم وبتقوولو ممكن تخليني اشوفو لو سمحت 


جاسم بغضب وخوف علي جده اياكي تقربي منه ابعدي 


رنيم بعند علفكرة هو مغمي عليه وابعد لو سمحت انا هفوقه 


جاسم بيتعصب وبيقولها فكري تقربي منه وانا هوريكي 


بيتدخل راغب هو الابن التاني لغانم وبيقول جاسم مش وقته وبيوجه كلامه لي رنيم وبيقولها انتي ابعدي دلوقتي لحد ما نعرف انتي مين بظبط وعاوزة اي 


رنيم بتبصلهم ببرود وبتتجاهل كلامهم وبتفتح شنطتها وبتاخد منها ازازة البرفان بتاعتها وبتقرب باتجاه غانم ولكن بتلاقي اللي بيوقفها وبيمسكها من ايدها بقوة وبيقولها رايحه فين يا زبال"ة انتي هنا رنيم بتلف بوشها ليه وبتبص علي ايده اللي ماسكه ايدها وبتقولو ببرود انا مش هرد عليك بس ايدك دي لو مبعدتش عن ايدي هكسرها"لك كل العيلة بيبصلهم بصدمه لان مفيش واحده اتجرءت تقول كدا لجاسم 


جاسم هنا بيتعصب جدا وبيفقد اعصابة ولسه بيرفع ايده عشان يضر"بها بيلاقي اللي مسكت ايدو وتنتها ورا ضهرة بحركه سريعه 


الجميع مش مصدقين اللي حصل ده وفاتحين بوقهم بصدمه 


رنيم وهي ماسكه جاسم وتنيه دراعه ورا ضهرة وبتبصلها ببرود وبتقول بقوة:::::::::::::::::::::::::::::::::::::  


2


رنيم وهي ماسكه جاسم وتنيه دراعه ورا ضهرة وبتبصلة ببرود وبتقول بقوة متخلقش اللي يمد ايده علي رنيم 


جاسم بيبصلها باستهزاء وبيقول لا ده واضح ان القطه بتخر"بش 


رنيم بتحدي اه القطه بتخر"بش وليها انيا"ب كمان وبتزقه رنيم وبتنزل لمستوي غانم وبتبداء تفوق فيه 


جاسم واقف بصصلها بضيق وكر"ه فهو يكر"ه جنس حواء تماما ويعتبرهم ضعفاء وليس لهم قيمه  


بيبداء غانم يفوق بتقولو رنيم بهدؤء حضرتك كويس 


غانم بيبصلها بتمعن وبيهز دماغها بمعني اه كويس 


بتدخل فاطمه وهي تبقا مرات صفوان ووالده جاسم وبتقولو عمي لو حضرتك تعبان ممكن تطلع ترتاح فوق شوية 

بقلم اسراء هاشم 

غانم بهدؤء لا يا بنتي انا كويس وبيبص لرنيم وبيقولها انتي قولتي انك رنيم امجد الريان صح 


رنيم بهدؤء ايوة حضرتك امجد الريان ده يبقا ابن حضرتك اللي توفي واللي هو يبقا والدي 


جاسم بعصبيه البنت دي اكيد نصا"بة وبتعمل كدا عشان اكيد عاوزة فلوس 


رنيم بتضايق من جاسم وبتحاول تتمالك اعصابها وبتقولو ببرود خلي فلوسك لنفسك انا مش جاية عشان عاوزة فلوس انا جاية عشان اعرفكم بس مش اكتر لاني اول معرفت اني ليا اهل وعيلة قولت اتعرف عليكم بس الواضح اني غلط اني عملت كدا او فكرت اجي هنا اصلا وبتمسك رنيم شنطتها ولسه هتمشي بتلاقي صوت بيوقفها وهو بيقول استني عندك وده بيكون صوت غانم مفيش خروج من هنا غير لما افهم 


وبيوجه غانم كلامه لجاسم وبيقولو استنا يا جاسم انت دلوقتي لازم نفهم الحكاية 


رنيم افندم حضرتك عاوز تفهم اي وانا هقولك؟ 


غانم عاوز اعرف يعني اي عرفتي اني عندك اهل وكنتي فين كل ده ولو انتي فعلا بنت امجد لي مظهرتيش من زمان؟ 

بقلم اسراء هاشم 

رنيم بهدوء عشان انا مكنتش اعرف اصلا ان انتو اهلي وانا كنت عايشة مع تانيه علي اساس انهم اهلي وكنت فاكرة كل السنين ده ان هما عيلتي لحد ما المفروض الراجل اللي رباني اللي كنت بقولو بابا قبل ما يموت حكالي وبتبداء تحكيلهم رنيم علي اللي اللواء رفعت قالهولها تقولو  


غانم يعني انتي حفيدتي بنت امجد ابني انا دورت عليكي كتير اوي وقلبت عليكي البلد كلها معرفتش اوصلك الحمد الله انك رجعتي يا بنتي يا بنت الغالي 


جاسم ببرود جدي حضرتك مصدق التمثلية اللي هي بتقولها دي اكيد كدابة واكيد دي مش بنت عمي امجد واكيد واحده جاية تعمل عشان تاخد شوية فلوس وتهرب 


رنيم هنا بتتنرفز وبتقف قصاده وبتقولو بعصبيه بقولك اي يا بني ادم انت انا سكتلك كتير وانت برادو عمال تغلط وانا صبري لي حدود وواضح انك واضح مريض بالفلوس 


جاسم باستفزاز بت انتي اتعدلي واعرفي انتي بتتكلمي مع مين بدل ما اوريكي مين هو جاسم الريان ويقدر يعمل اي 


رنيم برفعه حاجب انا المفروض كدا اخاف مثلا تصدق قلبي هيقف من كتر الخوف  


صفوان بيتدخل بس بقا في اي انت وهي كل شوية خناق من اول ما شوفتو بعض مش عاملين احترام لي وجودنا خالص 


رنيم بتقول لصفوان ياريت تفهم الاستاذ انو يتعامل مع الناس باحترام بعد كدا لانو واضح انو متعلمش ده 


الجميع بيبصلها بذهول من جراءتها 


وغانم بيبصلها بغموض وبيبتسم لان هي واخده جراءه امجد 


رنيم بتروح بتجاه غانم وبتقولو انا كدا حكيت لحضرتك كل حاجه وانا همشي لان مش هستحمل اهانه ليا اكتر من كدا وانا مش محتاجه حاجه انا كنت حابه اتعرف علي اهلي بس 


غانم ازاي هتمشي انتي حفيدتي زايك زايهم هنا فالبيت ده 


رنيم لا حضرتك انا واحده غريبه عنكم ومليش مكان هنا 


جاسم ببرود كويس انك عارف ده وانا هثبتلهم انك واحده نصا"بة 


رنيم بتحدي وانا مستنيه انك تثبتلهم اذا كنت نصا"بة او لا بس ياريت انت متتصدمش وبتخرج رنيم بكل قوة وثقه 


راغب بيقول بابا انا شايف ان جاسم معاه حق احنا لازم نتاكد الاول ان البنت دي فعلا بنت امجد ولا لان ممكن فعلا تكون بتكدب وحد يكون مخليها تعمل كدا وانت عارف اعداءنا كتير 


صفوان فعلا احنا مش هينفع نثق فيها مجرد ما قالت انها بنت امجد 


رغدة بتدخل بس بصراحه البنت دي قوية جدا ومش باين عليها انها نصا"بة 


غانم بيبصلهم بهدؤء وبيقول بس انا متاكد انها بنت امجد لانها قوية وجراءة زي امجد بظبط وفيها كتير منو 


بتدخل حورية ودي مرات راغب وبتقول ايوة بس يا عمي برادو مينفعش ندخل واحده غريبه وسطنا غير لما نتاكد 


جاسم بيقول ببرود انا هثبتلكم انها كدابة وبيسبهم وبيخرج 


رنيم بعد ما بتخرج من قصر الريان بتقرر تروح لي رفعت 


داخل مكتب اللواء رفعت بتدخل رنيم وبتقعد علي الكرسي اللي قصاد مكتب رفعت وبتقولو حضرتك مقولتليش ان اللي اسمو جاسم ده اسلوبة مستفز اوي كدا 

بقلم اسراء هاشم 

رفعت بابتسامه حبيت اخلهالك مفاجاه بس جاسم مش سهل وطبعه صعب ومعروف عنه بيكر"ة جنس حواء تماما وهو اللي هيدور وراكي اكيد بس قوليلي حصل اي هناك 


رنيم بتبداء تحكي لي رافعت كل حاجه حصلت من اول دخولها القصر لحد ما خرجت منه 


رفعت بابتسامه بقا من اول مقابلة بينك وبينهم عملتي مشكله 


رنيم بغيظ يافندم هو اللي انسان بارد اصلا انا مسكت نفسي بالعافيه والا كنت ضر"بته وعرفتو مين هي رنيم لا وفرحنلي بنفسه وبتقلد طريقه جاسم وهو بيقول بت انتي اتعدلي واعرفي انتي بتتكلمي مع مين بدل ما اوريكي مين هو جاسم الريان وهنا رفعت لم يتمالك نفسه وبيبداء يضحك علي طريقه رنيم لتقليدها لجاسم وبيقولها بقا هو بيتكلم كدا 


رنيم بابتسامه اه والله بيتكلم كدا فاكرني هخاف منه قال جاسم الريان قال هو لسه ميعرفش انا مين فا انا هعزرة 


رفعت بابتسامه عندك حق لسه ميعرفش انك الذئب بس دلوقتي جاسم هيحطك فدماغو وهيفضل يدور وراكي هو حاليا كل حاجه هتثبت انك بنت امجد بس انتي لازم تروحي تقعدي فالعنوان ده لان ده المفروض عنوان الناس اللي ربوكي واحنا مظبطين كل حاجه والجيران عشان لو سال وكدا ومعرفينهم هيقولو اي كويس 


رنيم تمام وبعد ما يتاكدو اني بنت امجد هيحصل اي 


رفعت بتنهيدة المفروض غانم مش هيسيب حفيدته بس ما لقاها وهيرجعها تعيش معاه 


رنيم تمام يعني انا دلوقتي هطلع علي البيت ده صح كدا 


رفعت ايوة يا رنيم بس في حاجه كمان لازم تحصل 


رنيم باستفسار حاجه اي دي؟ 


رفعت انتي لازم تشتغلي معاهم فالشركه عشان تكوني قريبه منهم اكتر لان غانم واولاده واحفاده معظم يومهم فالشركه انتي لازم تبقي معاهم هناك عشان يبقو تحت عنيكي اكتر 


رنيم تمام بس دي هنعملها ازاي؟ 


رفعت متنسيش انك واخده كورسات في ادارة الاعمال بسبب المهمات اللي كنتي بتطلعيها احنا هنطلعلك ورق انك متخرجه من كلية الدراسات التجرية وادارة الاعمال وانتي بقا عليكي تقنعي غانم انو ينزلك معاهم الشركه 


رنيم تمام وانا هخلص كمان رزان وخالد يراقبو تحركاتهم من بعيد عشان لو في اي حاجه هما يقدرو يساعدوني 


رفعت تمام كدا دلوقتي لازم ترجعي البيت لان جاسم ده توقعي منو اي حاجه في اي وقت لانه مش سهل لازم تاخدي بالك منو كويس جدا 


رنيم متقلقش يا فندم بس ربنا يصبرني عليه عشان هو مستفز اوي بصراحه وبتمشي رنيم  


جاسم بيوصل قدام الشركه وبينزل بكل هيبه وغرور من سيارته وبيدخل الشركه كل المواظفين اول ما بيشفوه الصمت بيعم المكان وكلهم بيبصو فالارض جاسم معروف بقوة شخصيته انه لا يتهون مع احد ابدا وصارم جدا بيدخل جاسم مكتبة ووراة السكرتير بتاعه هو من كتر كر"ه للستات مشغل سكرتير بدل سكرتيرة وبيقلع جاسم جاكيت بدلته وبيقول لسكرتير ابعتلي يزن وايان حالا 


السكرتير بخوف حاضر يفندم بيخرج السكرتير هاربا منه 


جاسم بيقعد علي مكتبة هو متعصب وبيفتكر رنيم وبيتعصب اكتر وبيقوم يقف من علي مكتبة وبيرمي كل حاجة علي المكتب فالارض بغضب وعصبية وهو بيفتكر انها ازاي اتجراءت تقف قصاده وتتحداه كدا  وبيدخل في هذه اللحظه يزن وايان بسرعه اول ما بيسمعو صوت التكسي"ر وبيبص للحاجات اللي فالارض بدهشه وبيعرفو ان كدا جاسم متعصب وبيقول ايان وده يبقا اخو يزن وابن عم جاسم وبيقولو في اي حصل اي 


جاسم بيبصلهم ببرود وبيطلع علبة من الدرج وبيفتحها وبتكون سجائر وبيولعها وبيقعد علي مكتبة 


يزن وايان بيبصو لبعض ومش فاهمين حاجه 

بقلم اسراء هاشم

جاسم بيقولهم عاوزكم في خلال ساعتين تجبولي معلومات عن واحده اسمها رنيم امجد الريان 


ايان ويزن بصو لبعض بصدمه من الاسم 


جاسم بيبصلهم وبيقولهم سمعتو انا قولت اي 


يزن علي دهشته انت قولت مين؟ 


جاسم قولت عاوزكم تجبولي معلومات عن رنيم امجد الريان في خلال ساعتين وتجبولي كل حاجة عنها من يوم ما اتولدت؟  ساعتين وكل حاجه تكون عندي فاهمين 


ايان ازاي مش المفروض البنت دي تبقا بنت عمنا برادو 


جاسم هي بتقول كدا بس متاكد انها كدابة ونصا"بة ياما وراها حاجه  وانا لازم اعرف وراها اي ومين بعتها 


يزن انت عرفت منين البنت دي او وصلتلها ازاي؟ 


جاسم انا معرفهاش هي اللي جت لحد القصر النهاردة بعد ما انت ما خرجت وقالت انها بنت عمنا امجد وبدا يحكيلهم جاسم اللي حصل 


ايان ويزن مصدومين وبيقول ايان معقول ده بجد بقا في واحده قدرت تقف قصاد جاسم الريان اللي رجاله بشنبات بتترعب منه والله يجدعان ده ولا فيلم هندي 


جاسم بيضايق وبيقول بغضب ايان دقيقه واحده وملكش قدامي بدل ما ازعلك مني برررررررررااااااا 


ايان بخوف خلاص يعم اهدا انا مقصدش بس مستغرب 


يزن بقا معقول هي تطلع بنت عمنا بجد وتظهر بعد كل ده 


جاسم ببرود لسه مش متاكدين احتمال كبير تكون بتكدب المهم دلوقتي هتعملو اللي قولتلكم عليه حالا ومش عاوز تاخير نهائي 


يزن وايان تمام وبيخرجو من المكتب ينفذه اللي قالهم عليه جاسم  


جاسم قاعد علي مكتبة ومش عارف يشتغل وكل ما يحاول يركز فشغلة بتيجي قدامه صورة فيروز وهي بتبصله بتحدي 


جاسم بغضب كفاية بقا اطلعي من دماغي وبيغمض عنيه وبيرجع راسه لوراة ولكن بيقطعه دخول يزن وايان بيفتح جاسم عنيه وبيتعدل في قعدته وبيقولهم ها عملتو اي 


ايان ويزن بيبصو لبعض بتوتر وبيقولو يزن خد الملف شوف انت بنفسك كل حاجه 


جاسم بيبصلهم باستفراب وبياخد الملف وبيفتحه وبيبداء يشوف اللي وبتتحول ملامحه كلها لغضب وبيقول بعصبيه:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::  


3


جاسم بيبصلهم باستغراب وبياخد الملف وبيفتحه وبيبداء يشوف اللي فيه وبتتحول ملامحه كلها لغضب وبيقول بعصبيه  مستحيل اكيد في حاجه غلط اكيد هي مخططه لكل ده كويس وفي حد وراها 


يزن بس ازاي يا جاسم الورق قدامك وكل حاجه بتثبت انها فعلا بنت امجد الريان 


جاسم تمام الورق لوحدو مش دليل انا عارف انا هثبت ازاي انها مش بنت عمي امجد وانها في حد وراها 


ايان باستفسار وده هتثبتو ازاي بقا؟ 


جاسم بيبصلهم وبياخد مفاتيحه وجاكيته والملف وبيقولهم تعالو ورايا 

بقلم اسراء هاشم 

يزن وايان بيروحو وراة وهما مش فاهمين هو ناوي علي اي بس عرفو ان كدا جاسم حط البنت دي فدماغو ويبقا كدا البنت راحت ضحيه (لا معلش انتو متعرفوش هي مين اصلا عشان تقولو كدا دي ذئب الداخلية 😂)  


بيخرج جاسم من الشركه وبيركب عربيه ووراة يزن وايان وكل واحد راكب عربيته ووراهم اسطول من عربيات الحراسه  


رزان وخالد بيكون كمان وراهم وبيرقبوهم من بعيد بس بيلاحظو حاجه غريبه بتحصل وبيقررو يكلمو رنيم يعرفوها 


رنيم بتوصل البيت وبتقعد بتعب وبتقرر انها تنام عشان ترتاح شوية ولكن بتلاقي موبيلها بيرن بتفتح رنيم عيونها وبتقول ياربي هو انا لحقت هما بيرقبوني ولا اي مش مخليني اعرف انام وبتمسك رنيم الموبيل بتشوف المتصل رزان بترد عليها رنيم وبتقولها خير يا اللي مش مهنيني علي نومه ابدا؟ 


رزان رنيم في حاجه غريبه بتحصل 


رنيم بتعجب في اي؟ 


رزان رنيم احنا ماشين ورا جاسم ومعاه ولاد عمو بعد ما خرجو من الشركه واحنا وراهم لحظنا ان في عربيات ابتدت تظهر والعربيات دي كلها موحده ومفيمه وتقريبا ممكن يكون حد هيحاول يهجم عليهم 


رنيم بخضه اي طب هما كام عربيه بظبط 


رزان الاول ظهر اتنين ودلوقتي بقو اربعه 


رنيم تمام ابعتلي لايف لوكيشن وانا هلبس وجاية بسرعه وخلي حالد يبعت قوة لان احتمال عددهم يزيد اهم حاجه يا رزان محدش يحصلو حاجة لو حصل اشتباك قبل ما اجي 


رزان تمام تمام انا هقفل وهبعتلك اللوكيشن وبتقفل رزان مع رنيم وبتبعتلها لايف لوكيشن لان هما ماشين علي الطريق مش واقفين فمكان معين 

بقلم اسراء هاشم 

رنيم بتقوم بتفتح شنطه ودي اللي بيبقا فيها لبس المهمات بتاعتها وبتخرج منها بدله سوده جلد وفيها جيوب كتير وبتحط فالجيوب دي اسل"حه وبتلبس بوط اسود وبتلم شعرها وبتلبس قناع اسود جلد بس بيكون مداري كل وشها مفيش حاجه باينه منها غير عيونها وكمان وبتاخد مفاتيح الريس بتاعها وبتنزل من علي المواسير عشان محدش يشوفها وبتخرج من البيت بس من ورا مش من الباب وبتاخد الريس بتاعها اللي بتكون حاطه ورا البيت وبتركبو بسرعه وبتلبس الخوذة علي وشها وبتسوق بسرعه رهيبه جدا 


الشباب بيكونو كل واحد فعربيته وبيكونو راحعين عالقصر واول ما بيقربو من القصر بيكون المكان فاضي وهادي لان المنطقه دي تبع عيلة الريان لان قريبه من قصرهم مفيش حد ساكن فيها العربيات اللي وراهم بدل ما كانو 4 بقو 6 


خالد رزان هنعمل اي العربيات بتزيد والقوة موصلتش وكمان رنيم وتقريبا ممكن يهج"مو فاي وقت واحنا لوحدنا وخالد لسه مكملش كلامه بيلاقي صوت ضر"ب الن"ار اشتغل 


جاسم معاه مسد"س دايما بيبقا حاطه فعربيته اول ما بيسمع صوت ضر"ب الن"ار ا بيطلع مسد"سة بسرعه وبيمسك موبيلو بيتصل علي يزن وبيقولو انزلو فالعربيه من تحت وبيلاقي ايان بيتصل بيهم بيدخلو فالمكالمه وبيقولهم جاسم محدش يخرج من عربيته انزلو فالعربيه من تحت انت وهو سامعين 


يزن وايان فوقت واحد ازاي يعني وانت 


جاسم ملكوش دعوة نفذو اللي بقولكم عليه وبس محدش خرج نهائي 


الحراس اول ما بيلاقو ضر"ب الن"ار بيبداء الاشتباك بينهم وبيبداء ضرب الطلقات النا"رية من كل جهه 


رزان خالد هنعمل اي لازم ندخل شوف القوة فين قبل ما حد يتصاب  


بتوصل في هذة اللحظه رنيم ولكن بتكون متخفيه هي الان الذئب بيشفوها رزان وخالد وبيقربو عليها 


رنيم بتشوف الاشتباك وبتقولهم اجهزو يلا واهم حاجه الشباب ميحصلهمش حاجه 


خالد رنيم القوة موصلتش وهما كتير ازاي هنه"جم كدا 


رنيم بعصبيه عاوزني اعمل اي يعني اسيبهم لحد ما يمو"تو واقف اتفرج عليهم احنا مهمتنا اننا نحميهم يا خالد لو خايف خليك انت 


خالد رنيم مقصدش وانا مش خايف وطول عمرنا مع بعض 


رنيم بتطلع جهاز وده بيغير صوتها يخليه يقلب لراجل وبتقولو كل واحد فينا هيحمي واحد منهم فاهمين ولازم اول ما توصللهم لازم تخلوهم يخبو وشهم وانتو كمان واول ما اديكم اشارة هتهربوهم 


جاسم بيتبادل معاهم الط"لقات وبينزل من العربيه عشان يوصل لي ولاد عمو ويحميهم واحد بيشوف جاسم من اللي عاوزين يخل"صو عليهم وبيصوب باتجاهو ولكن قبل ما بيضر"ب عليه بيلاقي اللي ضر"به طل"قه فدما"غه وبتكون رنيم هي اللي ضربتو وشافتو علي اخر لحظه والا كانت الط"لقه جت في جاسم وبتبداء رنيم تضر"ب عليهم هي ورزان وخالد وبيحاولو يوصلو لي الشباب بتوصل رزان لي ايان وخالد بيوصل لي يزن وبتفتح رزان العربيه علي ايان بسرعه وبتقولو انزل بسرعه 


ايان بدهشه انتي مين وانزل فين انتي معاهم 


رزان وهي بتضر"ب نا"ر وبتقولو اخلص مفيش وقت انزل 


خالد بيروح لي يزن وبيقولو انزل معايا بسرعه متقلقش انا هنا لحمايتكم 


يزن انت مين ومين اللي بعتك 


خالد انا المقدم خالد وهنا لحمايتكم لازم تنزل معايا 


ايان بيبص لي رزان بشك 


رزان بتقولو متقلقش انا المقدم رزان وهنا لحمايتك انزل لو سمحت انا لو كنت عاوزة اذ"يك كان زماني خلص"ت عليك فثواني  


جاسم بقا موطي فالارض وساند ضهرة عالعربيه ومسك المسد"س ولسه بيلف براحه وهو لسه فالارض بيلاقي اللي حط مسد"س علي دماغه وبيقولو ارمي سلا"حك والا هقت"لك جاسم غمض عيونه بغضب ولع"ن فسرة وبقا يجز علي سنانه ولسه بيلف بسرعه علي انه يضر"ب الراجل لكن بيلاقي الراجل وقع يصراع الموت اثار طل"قه ضر"بتها رنيم 


جاسم بيبص لرنيم بدهشه هو ميعرفش هي او هو لانها متخفيه وبيقول بدهشه انت مين 


رنيم مش بترد عليه وبتبعت لرزان وخالد اشارة وهما بيردو عليها 


ايان بينزل مع ايان ورزان واقفه قدامه وبتقولو حط ايدك علي وشك بسرعه وحاول متتنفسش الهواء لاننا هنضر"ب قنب"لة مسيلة للدموع عشان نقدر نهرب من غير ما يشفونا وخالد بيقول ليزن نفس الكلام 


رنيم بتقول لي جاسم حط ايدك علي وشك اول ما تلاقيني حدفت القنبل"ة وتمشي ورايا ولسه جاسم هيتكلم ولكن بيقطعهم في هذه اللحظه وصول القوة اول ما بيشوفو المسل"حين عربيات القوة بينسحبو بسرعه وبيركبو عربيتهم عشان يهربو رنيم اول ما بتشوف القوة بتختفي من قدام جاسم بتبداء الشرطه يلاحقو عربيات المسل"حين عشان يمسكهم قبل ما يهربو منهم 


جاسم بيلف عشان يشوف مين الشخص المقنع ده بيلاقيها اختفت بيفضل يبص حواليه ولكن مش بيشوفها بيروح لي يزن وايان اللي بيكونو واقفين مع خالد ورزان وبيقولهم انتو كويسين 


ايان ويزن بيهزو دماغهم وبعدها جاسم بيوجه نظرو لي رزان وخالد وبيقولهم انتو مين؟ 


خالد بيرد عليه وبيقولو انا المقدم خالد وبيشاور علي رزان وبيقول ودي المقدم رزان واحنا هنا عشان حمايتكم وحمد الله علي سلامتكم يا جاسم بيه 


جاسم باستغراب وانتو عرفتو ازاي ان في حد كان ورانا 

بقلم اسراء هاشم 

رزان بترد وبتقولو اظن قولنا لحضرتكم اننا مكلفين بحمايتكم ومعندناش اي اوامر تانيه اننا نقولك معلومات اكتر من كدا اتفضلو حضرتكم القوة هتفضل معاكم لحد ما توصلو عشان نكون اتاكدنا ان مفيش حد لسه وراكم 


جاسم بتسائل مين الشخص المقنع ده واختفي فين؟ 


خالد بيرد جاسم بيه الشخص المقنع ده ذئب الداخليه معنديش معلومات اكتر من كدا اقدر اقولهالك لان محدش فينا يعرف عنو حاجه او شافو قبل كده وهو مكلف بحمايتكم 


جاسم بيبصلهم بهدوء وبيقولهم تمام مش عاوز حد يعرف حاجه عن اللي حصل او اي حاجه تتنشر مفهوم؟ 


رزان بترد ببرود لانها بتضايق من تساؤلات جاسم وبتقولو تمام في اي اوامر تاني؟ 


جاسم بيبصلها ببرود وبيبص لي يزن وايان وبيقولهم وانتو كمان مش عاوز حد من اللي فالبيت يعرف اي حاجه عن اللي حصل نهائي لحد ما اعرف مين اللي ورا اللي حصل 


يزن بيقولو ماشي اما ايان كانت عيونه علي رزان 


بيمشي جاسم وبيركب عربيه يزن لان عربيته شبه ادمرت من الرصا"ص وايان بيركب معاهم وبيمشو 


رزان بضيق اوف انسان بارد اوي بجد حقيقي رنيم الله يكون فعونها انها هتفضل مع الكائن ده في بيت واحد مستفز 


خالد بيضحك وبيقولها يبنتي هو جاسم كدا وبيكر"ه الستات جدا وكويس اصلا انو اتكلم معاكي عادي كدا 


رزان بتبصله بغيظ وبتقولو انا همشي احسن هي رنيم اختفت فين؟ 


خالد ما انتي عارفها بتختفي وتظهر في ثانيه محدش بيعرف هي بتختفي وتظهر ازاي كدا؟ 


رزان معاك حق طب يلا نمشي عشان تعبت 


رنيم بترجع البيت وبتدخل بنفس الطريقه اللي نزلت بيها 


داخل قصر الريان بتقول فاطمه لحورية الولاد اتاخرو يا حورية انا قلقانه 


حورية بقلق وانا كمان يا فاطمه زمانهم جايين خير انشاء الله  وفي هذه اللحظه بيدخل جاسم ومعاه يزن وايان  

بقلم اسراء هاشم 

اول ما بيشفوهم حوريه وفاطمه بيتنهدو بارتياح 


بيسلمو عليهم الشباب وكل واحد بيبوس ايد ولدته كعادتهم 


وبعد كدا جاسم بيسال علي جده وبتقولو فاطمه انه فالمكتب 


جاسم بيقوم وبيخبط عالمكتب بيسمحلو غانم بالدخول 


غانم بيكون قدامه ورق بيرجعه ولكن اول ما بيشوف جاسم بيسيب الورق وبيقول لجاسم تعاله يا جاسم 


جاسم بيقعد قصاد غانم وبيدية الملف اللي فايدة 


غانم بياخد منه الملف وهو بيقعد حاجبه وبيقولو في اي  الملف ده؟ 


جاسم تقدر حضرتك تشوفو بنفسك 


بيفتح غانم الملف وبيبداء يشوف اللي فيه وبعد ما بيشوف اللي فالملف بيقفل الملف وبيقول غانم بهدوء كنت متاكد انها هتطلع ينت امجد بس انت كنت مصمم انها بتكدب 


جاسم ببرود ولسه مصمم علي راي ومش مقتنع باللي فالملف لان ممكن البنت دي تكون حد وراها ويكون حد عاوز يزرعها فالبيت وسطنا بذات بعد اللي حصل النهاردة انا شاكك فيها اكتر 


غانم باستغراب هو اي اللي حصل النهاردة 


جاسم بهدؤء في حد حاول يقت"لنا النهاردة انا ويزن وايان وبيبداء يحكي جاسم كل حاجه حصلت معاهم لجده 


غانم بيقول بقلق جاسم الموضوع كدا بقا خطر الحمد الله انها عدت علي خير المرة دي لازم نعرف مين اللي عاوز ياذينا كدا وكويس ان انا كنت مكلف اللؤاء رفعت انو يحطلكم حماية والا كان زمان حصل حاجه منكوش عملين حسابها او حد حصلو حاجه 


جاسم انا فاقرب وقت هوصل للي بيحاول ياذينا يا جدي ووقتها مش هر"حمو هخليه يتمني المو"ت وميلقهوش 


غانم بهدؤء وانا عارف يا جاسم انك هتقدر توصلو بس اي دخل رنيم بيه برضو وكل حاجه بتثبت انها بنت امجد 


جاسم بهدؤء بس ده مش دليل برضو وفي حاجه كمان لازم تتعمل عشان نتاكد انها فعلا بنت عمي امجد ولا 


غانم باستفسار حاجه اي دي يا جاسم اللي هتاكد؟ 


جاسم بهدؤء DNA  هو اللي هياكدلنا اذا كانت فعلا بنت عمي امجد او لا وده حضرتك هتعملو انت وهي ولو النتيجه اتطابقت بنسبه ٦٠  فالمية صله القرابة بينك وبينها يبقا هي فعلا تبقا بنت عمي امجد 


غانم بيبصله بنظرة غير مفهومه وبيقولو تمام انا موافق علي رايك بس يا ترا هي هتوافق انها تعمل تحليل DNA 


جاسم برفعه حاجب واي اللي مش هيخليها توافق الا لو كانت بتكدب 


غانم تمام 


رنيم بتدخل البيت وبتقلع القناع ولسه هتدخل تغير هدومها بتلاقي جرس الباب بيرن بتبص رنيم للباب بصدمه وبترجع تبص علي لبسها وبيفضل جرس الباب بيرن ورنيم واقفه باصه للباب بدهشه ومش عارفه تعمل اي مينفعش حد يشوفها كدا وجرس الباب بيرن بطريقه اقوي ووووو


4


رنيم بتدخل البيت وبتقلع القناع ولسه هتدخل تغير هدومها بتلاقي جرس الباب بيرن بتبص رنيم للباب بصدمه وبترجع تبص علي لبسها وبيفضل جرس الباب بيرن ورنيم واقفه باصه للباب بدهشه ومش عارفه تعمل اي مينفعش حد يشوفها كدا وجرس الباب بيرن بطريقة اقوي بتقرب رنيم من الباب وبتبص من العين السحرية وبتلاقي رزان وخالد بتتنفس بارتياح وبتفتحلهم رنيم بغيظ وبتقولهم مش تقولو انكم جاين وقعتو قلبي حرام عليكم 


خالد باستغراب لي هو ممكن حد تاني يجي هنا 

بقلم اسراء هاشم

رنيم اه يا اذكي اخواتك ممكن اي حد من عيلة الريان يجي انا مش عارفه انت دخلت كلية الشرطه ازاي 


رزان بابتسامه سيبك منه انتي لسه مغيرتيش لي 


رنيم ملحقتش كنت داخله اغير ولقيتكم انتو بتخبطو استنوني هنا ادخل اغير واجيلكم ولسه رنيم هتدخل بيلاقو جرس الباب بيرن تاني كلهم بيبصو لبعض وبيوجهو نظرهم للباب 


خالد الباب بيرن مين اللي جي وهنعمل اي 


رنيم بصوت واطي بتقولهم محدش يعمل صوت خالص وبتروح رنيم باتجاه الباب وبتبص من العين السحرية وبتلاقي جاسم اللي برا بتفتح عنيها علي اخرهم بصدمه وبتجري عليهم وبتقول بصوت واطي جاسم برا 


رزان وخالد هنعمل اي كدا اتقفشنا ولا اي رنيم بتاخد قناعها بسرعه وبتقولهم تعالو ورايا من غير ما تعملو صوت نهائي وبتدخلهم رنيم اوضه النوم خالد بصوت واطي انتي جبتينا هنا ليه رنيم بسرعه انجز استخبا تحت السرير ورزان ادخلي فالدولاب خالد بدهشه اي تحت السرير 😳 رنيم بغيظ خالد مش وقتك انجز الباب بقا يرن اقوي وبقا الجرس بيرن رنيم سابتهم وخدت هدوم ليها بسرعه من غير ما تشوف هي واخده اي وجريت علي الحمام 


جاسم واقف برا بقا مضايق انها مش بتفتح وبقا يخبط علي الباب بايدية وبيقول راحت فين دي اكيد كل ده مش نايمه وبيفضل يخبط ويرن 


رنيم بتغير بسرعه جدا وبتفرد شعرها وبتنزل دماغها تحت المياه عشان شعرها يتبل بالمياه وبتاخد وبتخرج وهي شعرها بينقط مياه وبقا كلو مياه وخارجه وهي لبسه بيجامه عبارة عن تشيرت كت وشورت هي مش واخده بالها من كتر استعجالها وبتفتح رنيم الباب لجاسم 


جاسم كان زهق وخلاص هيمشي ولكن لسه هيلف عشان يمشي بيلاقي الباب اتفتح بيرفع جاسم نظرة وبيقولها بضيق كل ده عشان تفتحي اي ساعه لو ميت كان زمانو صحي 


رنيم ببرود مش ذنبي انك جيت وانا باخد شاور اعمل اي يعني عقبال ما لبست وبعدين انا اشعرفني ان سيادتك جي كنت بنجم مثلا 

بقلم اسراء هاشم

جاسم بيبصلها برفعه حاجب وبيلاحظ شعرها اللي بينقط مياه وشكلو جميل اوي وهو مبلول ونازل علي وشها واول مرة جاسم بيلاحظ قد اي هي جميلة جدا وملامحها برائه وفنفس الوقت شار"سه و بيبص علي لبسها وبيشوف هي لبسه اي بتلاحظ رنيم نظراته ليها وبتبص علي لبسها وبتنح وبتل"عن حظها فسرها ازاي مخدتش بالها هي لبسه اي 


جاسم بيضايق من لبسها وانها خارجه كدا وبيقولها بضيق والهانم بقا متعودة تفتح الباب بشورت لي اي حد كدا عادي وتخرج كدا لي اي حد وبيشاور علي لبسها ولا اه انا مستغرب لي صح انتي هتلاقيكي متختلفيش عن غيرك واحده رخي"صه كلكم سا"هلين 


رنيم في هذه اللحظه بتتعصب وبتقاطعه وبتقولو بصوت غاضب احترم نفسك يا حيوا"ن انت اللي رخي"ص وزبا"له وتفكيرك منحط زايك وانا مخدتش بالي لاني كنت باخد شاور وغلطانه اني واقفه قصاد واحد زايك اصلا مريض في هذه اللحظه جاسم بيتعصب جدا وبيفقد سيطرته وبيمسك رنيم من رقبتها وبيزقها لجوة فحركه سريعه وهو مسكها من رقبتها وبيقفل الباب وبيزقها علي الباب وهو مسكها من رقبتها بحركه الاخت"ناق وبيقول بغضب بقا انا حيو"ان ومريض واضح اني سكتلك واديتك حجم اكبر من حجمك وقولتلك بلاش قبل كدا تقفي قصاد جاسم الريان بس انتي اللي مصمم انك تخرجي الو"حش اللي جوايا رنيم بتبصله ببرود ولا كانو ماسكها وهيخ"نقها وبتقولو ببرود وانا قولتلك اني مبخفش ومتخلقش اللي يمد ايده علي رنيم جاسم بيبصلها باستغراب ومستغرب هي ازاي كدا ولكن رنيم بتفاجئو في هذة اللحظه بضر"بة بتضربو بركبتها في بطنه جاسم بيسبها ويرجع لورا خطوة اثر ضر"بتها ليه وبيتالم بس مش بيبين ان الضر"بة وجعتو وبتقرب منه رنيم وبتقف قصادة بتحدي وبتقولو بابتسامه مستفزة الضر"بة دي عشان فكرت ترفع ايدك عليا او تغلط معايا لانك لسه متعرفش مين هي رنيم واوعا تفتكر اني ضعيفه لا انا اعرف ادافع عن نفسي كويس اوي 


جاسم بيعجب بقوة شخصيتها وبيشوف فعنيها فعلا قوة غريبة وتحدي لي ودة بيشده ليها لان هو عمرو ما قابل واحده وشاف فعنيها القوة والتحدي ده وكمان من خايفه منو لا ده واقفه قصاده بكل قوة ودة عجبو اكتر لان هو متعود الكل بيخاف منه ودايما بيشوف الخوف فعيونهم منه وبيقولها جاسم ببرود انتي قد اللي انتي عملتية ده؟ 


رنيم وهي بتعقد ذراعها وبتقولو ببرود لو مكنتش قده مكنتش عملتو 


جاسم ببرود تمام وانا هوريكي اذا كنتي قدة او لا 


رنيم باستفزاز وانا مستنية توريني ممكن اعرف بقا انت جاي هنا لي واي اللي جايبك بيتي فالوقت ده  


جاسم اكيد مش جاي عشان اشوف جمالك يعني انا جاي اقولك ان الصبح تجهزي نفسك هنعدي عليكي انا وجدي عشان هتروحي انتي وجدي هتعملي تحليل DNA عشان نتاكد فعلا اذا كنتي بنت عمي امجد ولا بتكدبي ولو طلعتي بتكدبي صدقيني ساعتها مش هر"حمك


رنيم اتصدمت اول ما سمعت DNA كدا ممكن كل حاجه تبان وهيعرفو انها مش بنت امجد هي مكنتش عامله حسابها علي كدا بس قدرت تخفي صدمتها ببراعه عن جاسم وقالتلو تمام وانا موافقه بس لو طلعت بنت امجد ساعتها هيبقا اي موقفك 


جاسم ده لو بقا انا عارف انك مش بنت عمي امجد بس لو طلعتي بنت عمي امجد يبقا ربنا رحمك من اللي كنت هعملو فيكي 


رنيم ببرود تمام هنشوف بس لو النتيجه ايجابي هتنفذلي اللي هطلبو منك من غير اي اعتراض واللي انا اقولك علية 


جاسم بضيق لانو عمرو محد قدر يتشرط عليه كدا او يسمع كلام حد هو دايما بينفذ اللي فدماغه وبس وبيقولها لا انا محدش يتشرط عليا ومش هيجي علي اخر الزمن واحده هي اللي تتشرط عليا 


رنيم باستفزاز وهي بتلف حوالين جاسم ببرود وبتقولو اوة جاسم الريان خايف من شرط مكنتش اعرف انك جبان كدا 


جاسم بيتعصب وبيقولها رنيم اتعدلي انا مبخفش وانا موافق اي ان كان الشرط اللي هتطلبية وانا متاكد انك مش بنت عمي امجد وهنشوف مين اللي هيكسب فالاخر سلام يا قطه وحضري نفسك الصبح رنيم ببرود هنشوف يا ابن الريان مين اللي هيكسب انا ولا انت بيخرج جاسم وهو مضايق منها هي الوحيده اللي بتتحداه كدا وبتقف قصاده 

بقلم اسراء هاشم

رنيم بعد ما بيخرج جاسم بتتنهد بارتياح انو خرج من غير ما يكشفها وبتفتكر رزان وخالد وبتقول بدهشه نهار اسوح العيال جوة زمانهم فطسو وبتدخل الاوضه بسرعه بتنادي عليهم بتلاقي مفيش حد فيهم بيرد بتفتح لرزان الدولاب بتلاقيها نامت بتقول رنيم فسرها البت فطست ولا اي بتصحيها رنيم وبتقول رزان رزان قومي بتقوم رزان بخضه اي في اي يا رنيم خضتيني رنيم بابتسامه قومي يختي اخرجي يلا عقبال ما اشوف خالد وبتروح لخالد بتلاقيه هز كمان نايم تحت السرير وبتضحك رنيم عليه وبتصحيه وبيقوم خالد وبتاخدهم رنيم وبيخرجو يقعدو فالصالون وخالد ماسك ضهرو بتعب وبيقولها منك لله بقا انا المقدم خالد فالاخر استخبي تحت السرير 


رنيم يعم اسكت مش احسن ما كنا نتقفش وجاسم لو كان شافكو كان الخطه باظت واللواء رفعت كان طردنا كلنا 


رزان وهي تتثاءب وبتقول هو اي اللي جابو هنا اصلا 


رنيم جاي عشان يقولي هروح بكرا اعمل DNA انا وجدو عشان يتاكدو اذا كنت بنت امجد او لا رزان وخالد بيبصولها بصدمه وبيقولها نهار اسود طيب انتي هتروحي معاهم 


رنيم بحيرة مش عارفه المفروض اروح بس لو عملتو هيبقا كدا اتكشفنا وكمان اكيد مش هنعرف نغير النتيجه لان اكيد جاسم هيبقا مختار مكان من المستشفيات بتاعتهم وكمان موصيهم كويس جدا ومش عارفه اعمل اي انا قولتلو موافقه عشان متكشفش قدامه بس هكلم اللواء رفعت واشوف هيقولي اي او اعمل اي لان هو اللي حاطط الخطه كلها 


خالد ورزان طب يلا كلميه وشوفي وبالفعل بتاخد رنيم هاتفها وبتتصل علي اللواء رفعت وبعد ثواني بياتيها الرد 


رنيم بهدؤء مساء الخير حضرتك معلش ازعجتك بس في حاجه حصلت ولازم تعرفها وتقولي اتصرف ازاي 


رفعت بهدؤء مساء النور يبنتي مفيش ازعاج ولا حاجه اي اللي حصل 


رنيم بتبداء تحكي للواء رفعت كل حاجه حصلت بدايه من تعرض الهجوم للي جاسم ويزن وايان لحد ما جاسم جالها البيت واللي طلبو منها ومشي وبعد ما بتخلص بتقولو وبس حضرتك ودلوقتي انا مش عارفه اتصرف ازاي لان كدا ممكن نتكشف وهيعرفو اني مش بنت امجد لو عملت التحليل 


رفعت بهدؤء متقلقيش يا رنيم روحي معاهم وانا هظبط كل حاجه رنيم وخالد ورزان بيبصو لبعض باستغراب وبتقول رنيم ازاي يفندم بيقاطعها رفعت رنيم متقلقيش انا عامل حساب خطوة زي دي وكنت متاكد ان جاسم مش هيصدق الورق وبس لانو اذكي من انو ياخد بالورق وبس فمتقلقيش 


رنيم وهي حاسه من جواها بحيرة وبتقولو تمام اللي سعادتك تشوفو  

بقلم إسراء هاشم

بيتدخل خالد فالحديث لان رنيم فاتحه الاسبيكر وبيقول خالد بفضول معلش يفندم بس هو مين اللي عاوز يتخلص من عيلة الريان وليه 


رفعت بهدوء وبيقولهم عيلة الريان دي اكبر عيلة فالشرق الاوسط واكيد انتو عارفين حاجه زي دي بس كمان عيلة الريان بتساعد الدولة كتير اوي بمشرعهم وبيمولو الدولة وبيحضرو اجتماعات كتير تخص البلد يعني مهمين جدا وليهم مشاريع فكل انحاء العالم وكمان ليهم اعداء متتعدش لان ليهم منافسين كتير مفيش حد بيقدر يقف قصادهم نهائي وعندهم فلوس متتعدش ممكن تبني دولة تاني من اول وجديد فعيلة الريان مش اي حد وخلاص وممكن كمان يكون ليهم اعداء من دول اور"بية كمان لانهم كل ما ادي بيكبرو اكتر والناس كلهم بتعملهم حساب وكمان عايز اقولكم منا"صب فالبلد بتعملهم حساب وبياخدو بكلمتهم وبيحضرو اجتماعات سرية كمان بس الكلام ده ميطلعش لحد لان محدش يعرفو عرفتو لي بقا انتو مكلفين بحمايتهم لانهم معرضين للخطر وكمان زي ما ليهم اعداء في ناس سيا"سين ومهمين فالبلد بيحموهم لانهم بيستفادو منهم واللي اختار الذئب انو يحميهم ده مش انا علفكرة 


رنيم بتقعد حاجبها باستغراب وبتقولو اومال مين؟ 


رفعت بتنهيدة انا كنت رافض انك تكوني انتي فالمهمه دي بس القرار جاي من الجهه العالية وهما اللي اختاروكي هما عارفين ان الذئب اكيد راجل محدش يعرف انك بنت غيرنا بس انا مقدرتش ارفض القرار ده مع اني حاولت بس مش بايدي لاني مكنتش عاوز اعرضك للخطر لان عيلة الريان وراها خطر كبير وهما اختروكي لانك بسبب قوتك ومفيش مهمه داخلتيها وفشلتي وكمان انتي اللي قدرتي تنجحي فمهمات محدش قبلك قدر ينجح فيها عشان كدا بقيتي ذئب الداخلية وكمان برتبة رائد فسن صغير ووقت صغير جدا انا قولتلكم الكلام ده عشان المهمه دي خطيرة جدا فعلا يا رنيم وعشان تعرفي ان العيلة دي مهمين قد اي فاهمه يا رنيم 


رنيم فاهمه يا فندم انشاء الله المهمه دي تعدي ونقدر نمسك اللي عاوز ياذيهم وتخلص علي خير 


رفعت بتنهيده اتمني ده انشاء الله وبيقفل رفعت مع رنيم 


رنيم بتبص لخالد ورزان وهي حاسه ان في حاجه غلط 


وبتقول رزان معقول العيلة دي مهمه كدا واغنياء بدرجه دي 


خالد انا طول عمري اسمع عنهم دول مفيش حاجه فالبلد اصلا هما مش مستثمارين فيها اكيد طبيعي يبقو مهمين كدا ولا انتي اي رايك يا رنيم رنيم 


رنيم بتكون سرحانه ومش معاهم وبالها مشغول وبتقولهم ها 


خالد بتعجب ها اي انتي مش معانا خالص يا رنيم مالك 


رنيم بتعب مفيش يا خالد عندي صداع بس وعاوزة انام عشان هصحي كمان اروح معاهم بكرا 


رزان خلاص يحبيبتي ادخلي ارتاحي انتي واحنا هنمشي احنا  لان واضح عليكي انك مرهقه وتعبانه 


رنيم اه والله تعبانه جدا بقالي كذا يوم مبنامش بسبب المهمه دي انا هدخل انا وابقو اقفلو الباب وراكو وبتدخل رنيم وبيمشي خالد ورزان 


جاسم بيرجع القصر بيكون الكل نام تقريبا بيدخل جاسم اوضته واللي بتكون مش اوضه عادية ده جناح كبير جدا  وبيبداء جاسم يقلع هدومه وبيرميها فالارض وبيدخل لي اوضه جوة الجناح بتاعها وبيمشي لي اخرها بيكون فيها سلم بينزل عليه وبيكون فيها حمام سباحه خاص بيه هو بس بينزل جاسم فيه وبيبداء يعوم بداخله وهي بيفتكر رنيم وبيفضل يعوم بسرعه واقوي وهي صورتها بتيجي فدماغه وهي شعرها مبلول وبيغمض عنيه وبيغطس تحت المياه ومبيطلعش وبيفتكر وهي بتبصله بتحدي ونظرة القوة فعنيها وهو مغمض عنيه وبيفضل يفتكر كل مقابلتهم سوا وبيفضل تحت المياة وبتعدي دقائق وهو تحت ومش بيفوق غير لما بيحس ان نفسه بيقل بيطلع جاسم لكن هو لسه فالمياة وبيرفع شعره اللي نزل عنيه وبيضرب ايده فالمياه بغضب من نفسه انه بيفكر فيها هو مش عاوز كدا هو بيكر"ه الستات جدا بس رنيم مختلفه وقوية والوحيدة اللي قدرت تتحداه بيخرج جاسم من المياه وبياخد المنشفه وبيدخل لي اوضه تانيه فجناحه ودي بتكون اوضه الملابس بتاعته وبياخد منها ملابس ليه وبيدخل ياخد شاور وبيخرج وبعدها بيلاقي رسالة جتلو علي الموبيل بتاعه بيمسك جاسم الموبيل وبيشوف محتوي الرسالة وبعدها بيخرج جاسم من القصر من غير ما حد يشوفو وبياخد عربيته وبعد شوية بيوصل لمكان وبيكون في شخص فانتظارة اول ما بيشوفو جاسم بيقول 


جاسم افندم طلبتني فالوقت ده يبقا اكيد في حاجه 


المجهول ايوة يا وحش المخا"برات في ان الذئب هيكون:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::  


5


جاسم افندم طلبتني فالوقت ده يبقا اكيد في حاجه 


المجهول ايوة يا وحش المخا"برات في ان الذئب هيكون  معاك في المهمه الجديدة ولازم تكونو سوا 


جاسم بضيق لا انا طول عمري لوحدي مينفعش حد يبقا معايا وكمان مستحيل الذئب يبقا معايا مينفعش حد يعرف ان انا وحش المخا"برات دلوقتي غير لما انفذ المهمه دي 


المجهول بهدؤء متقلقش يا جاسم محدش هيعرف بس لازم تكونو سوا انتو الاتنين اللي هتقدرو تنفذو المهمه دي سوا وانت عارف كويس المهمه دي مش بس تخص البلد وتخص عيلتك كمان وحماية عيلتك وانت عارف انتو مهمين قد اي 


جاسم بضيق تمام بس انا مش هظهر نهائي لي وانت عارف محدش يعرف حتي فالبيت لسه ميعرفوش مين هو وحش المخا"برات اللي كل الدول بتتكلم عنو 


المجهول تمام يا وحش محدش هيعرف نهائي زي كمان برادو محدش يعرف مين هو الذئب ولا حد شافو قبل كدا 


جاسم بس لي محدش يعرفو طب انا وانت عارف اسبابي لكن اشمعنا الذئب محدش يعرف هو مين رغم دول كتير حاولو يوصلولو وعرضو عليه كتير يبقا معاهم بس رغم كدا رفض ده 


المجهول عشان الذئب لي اسبابو وهي:::::::::::::::::::::::::::::::::::  جاسم مفيش حد يعرف حاجه عن كل ده غيرك انت حتي الذئب نفسه ميعرفش الكلام ده وانا عرفتك انت عشان المهمه دي خطر اوي يا جاسم وممكن نخسر حد فيكم وانا مش عاوز ده ومش عاوز اخسر حد فيكم انتو الاتنين مهمين جدا للبلد 

بقلم إسراء هاشم 

جاسم بهدؤء متقلقيش يفندم كل حاجه هتم زي ما سعادتك عاوز وزي ما مخططين ليها بظبط 


المجهول وده اللي كنت متوقعه منك يا وحش 


بيرجع جاسم القصر وبيدخل من غير ما حد يشوفه وبيطلع جنانه وبيفضل جاسم يفكر فكلام رئيسه لحد ما بيغلبه النوم وبينام جاسم من كتر تعبه 


رنيم بتحاول تنام بس مش عارفه هي بالها مشغول وبتفكر فالمهمه وازاي اللواء رفعت هيقدر يغير النتيجه بسهولة دي ومين عاوز ياذي عيلة الريان ولدرجدي هما عيلة كبيرة اوي كدا ومهمين لدرجه دي ويترا حفيدتهم دي اختفت فين في لغز كبير فالموضوع رنيم فضلت طول الليل تفكر لحد ما طلع عليها الصبح ومقدرتش تنام من كتر التفكير بتقوم رنيم لما بتشوف نور الصباح وبتعمل قهوة ليها عشان تفوق وبعدها بتبداء تعمل تمارين الصباح بتاعتها وبتدخل تاخد شاور وبتبداء تجهز نفسها عشان جاسم وغانم هيعدو عليها 


الجميع علي سفرة الافطار وبينزل جاسم وبيبداء يفطرو وبيقول جاسم بهدؤء جدو انا كلمت رنيم كل العيلة بينتبهو ليه في هذه اللحظه وبيوجهو نظرهم لي بانتباه بيلاحظ جاسم ده وبيتجاهلهم وبيكمل جاسم وبيقول هي موافقه انها هتيجي معانا عشان تعمل التحليل المفروض ان احنا شوية وهنروحلها ناخدها وهنروح معمل من المستشفيات بتوعنا 


صفوان بتسائل تحليل اي ده يا جاسم اللي هتعملوة؟ 


جاسم بهدؤء تحليل DNA هتعملو هي وجدو ولو طلع نسبه القرابة بينهم 50 او 60 فالمية يبقا هي فعلا بنت عمي امجد 


يزن برضو مصمم علي اللي فدماغك مع ان كل الورق اللي معاك يثبت انها بنت عمنا والورق كمان سليم ومش مزور 


جاسم ببرود وده بنسبالي مش كفاية يا يزن وانا متعودتش اثق في حد بسهولة كدا وكمان ادخلو وسطنا غير لما اتاكد مليون فالمية منو افرض بتكدب او حد من اللي عاوزين ياذؤنا عاوز يزرعها وسطنا عشان تنقلو اخبارنا ولا اي 


رغده بس هي مش باين عليها كدا خالص او انها من النوع ده 


جاسم وانا مبخدش بالشكل ممكن يكون شكلها برئ بس هي تكون عكس كدا 


غانم بتدخل عشان ينهي الحوار تمام يا جاسم هنخلص فطار ونروح  وبيوجه كلامه لي راغب وبيقول غانم راغب كلمت  زيدان شوفتو راجع امتا 


راغب بهدؤء كلمتو يا بابا وبيسلم علي حضرتك وقالي لسه قدامه شوية لحد ما يخلص المناقصه وهيرجع 


رغدة بحزن هو كويس يا عمو صح 


راغب بهدؤء ايوة يحبيبتي وبيسلم عليكي وسال عليكي 


زيدان ده يبقا والد رغده وهي والداتها متوفية  


رنيم بتكون فشقتها وبتلبس طقم عبارة عن بنطلون اسود وتشيرت اسود وجاكيت جلد اسود وبتلبس بوط جلد اسود وبترفع شعرها ديل حصان هي لونها المفضل الاسود ووبتكون رنيم جهزت بتلاقي هاتفها بيرن بيكون رقم مجهول بتتوقع ريم المتصل وبترد ريم ببرود انا جهزت ونازلة وبتقفل من قبل حتي ما يرد عليها 


جاسم بيبص للهاتف بدهشه وغضب هي حتي مدتهوش فرصه يتكلم وقفلت فوشه بيحدف جاسم الموبيل بغضب منها وبيتزل الموبيل عالارض لميت حته وده عاده فجاسم كل ما يتعصب بيحدف اي حاجه فايده 


غانم بيبصله بدهشه وبيعرف ان اكيد رنيم اللي عصبته وبيبتسم فسرة علي حفيده العصبي وبيقول فسره شكلها هتوقعك يا ابن الريان واخيرا شوفت اللي هتقدر عليك 


بتنزل رنيم وبتخرج من البيت بتلاقي اربع عربيات واقفين قدام البيت بتنفخ رنيم بضيق فسرها بيشوفها جاسم وغانم وبيفتح غانم شباك العربيه وبيقولها تعالي يا رنيم اركبي جمبي بتبتسملو رنيم بهدؤء وبالفعل بتركب بجانب غانم وبيكون الصمت سيد المكان ولكن غانم بيقرر يقطع الصمت ده وبيقولها اخبارك اي يا رنيم 


رنيم بهدؤء الحمد الله حضرتك انا كويسه انت حضرتك عامل اي دلوقتي 


غانم بابتسامه حضرتي يا ستي كويس بس بلاش حضرتك دي قوليلي يا جدو زي جاسم واحفادي ما بيقولولي 


جاسم هنا بيرفع نظره ليهم بضيق وبيرجع يبص للابتوب بتاعه تاني 


رنيم بابتسامه بس يعني هو مش هينفع غير لما تتاكد الاول 


غانم بابتسامه وبيمسك ايدها انا متاكد انك حفيدتي ومش محتاج اتاكد وحتي يستي لو مطلعتيش كدا انا اعتبرتك حفيدتي من هنا ورايح هتقوليلي جدو وبس ومفيش حضرتك تاني مفهوم 

بقلم إسراء هاشم 

رنيم بتكون مبسوطه وبتحس ان غانم فعلا زي جدها هي عمرها ما قالت الكلمه دي لحد وكان نفسها تقولها وبتقولو بابتسامه مفهوم يا جدو 


غانم بمشاكسه احلي جدو سمعتها من احلي قمر 


رنيم بتقرب منه وبتقولو بهمس هو حفيدك ده علطول مكشر كدا وعصبي وشايف نفسه 


غانم بيضحك وبيقولها بهمس جاسم طيب بس مشكلته عصبي جدا ومتسرع وبيكر"ه الستات جدا 


رنيم برفعه حاجب وده من اي بقا عصبي علي نفسه 


غانم بيضحك بعلو صوته وبيعرف ان في حرب هتقوم بين رنيم وجاسم لو اتجمعو سوا 


هنا جاسم بيكون ملاحظ همسهم وسامعهم بس مش بيبين ده  وبيكمل شغلة وبعد شوية بيوصلو امام المستشفي بتدخل رنيم هي وجاسم وغانم ووراهم الحراس كل اللي فالمستشفي بيقفو باحترام لجاسم وغانم وبيكونو خايفين جدا وده واضح علي وجههم وده اللي بتلاحظو رنيم ان الناس بتحترمهم وبتخاف منهم بتدخل رنيم المعمل هي وغانم وبيبداءؤ ياخدو منهم عينه التحليل وجاسم بيكون معاهم وبعد ما بيخلصو بيخرجو وبيقول الدكتور ليهم جاسم بيه النتيجه هتطلع بعد يومين حضرتك وتقدرو تاخدوها او هنبعتها لحضرتك لحد البيت لو تحب 


جاسم ببرود هما ساعتين والنتيجه تكون عندي 


الدكتور بيبصلة بذهول وبيقولو نعم حضرتك صعب جدا 


جاسم ببرود جليدي اتصرفو انا قولت ساعتين والنتيجه تكون عندي والا الدكتور بيقاطعه بسرعه وخوف حاضر يفندم ساعتين والنتيجه هتكون جاهزة وهبعتها لحضرتك 


غانم بيبص لحفيده بياس من تصرفاته 


ورنيم بتتضايق من جاسم وبتتعصب من تحكماته وغرورة 


رنيم بتبص لجاسم بضيق وغضب وهو بيبصلها ببرود 


غانم بيلاحظ نظراتهم دي وبيقول طب يلا احنا نرجع القصر وهما النتيجه لما تطلع هيبعتوها عالقصر 


رنيم بس انا هرجع معاكم القصر لي؟ 


جاسم ببرود هترجعي معانا لحد ما نشوف النتيجه الاول ولا انتي خايفة وعاوزة تهربي؟ 

بقلم إسراء هاشم 

رنيم بتبداء تتعصب منه ولكن بتظهر عكس ده وبترد عليه باستفزاز وانا قولتلك اني مبخفش ولا من عادتي اني بهرب دايما بواجه اي حاجه مهما ان كانت صعبه متعودتش اكون جبانه يا استاذ جاسم وبتوجه نظراها لغانم وبتقولو حاضر يا جدو انا هرجع مع حضرتك القصر لحد ما النتيجه تطلع 


غانم ماشي يا بنتي يلا يا جاسم وبيمشي جاسم قدامهم ورنيم وغانم خلفه ورنيم بتنفخ بضيق منه والحراس بيكونو ماشين وراهم اول ما بيخرجو علي باب المستشفي بيضر"ب جاسم طلقة ولكن بتيجي فدراعة الحراس بيتلمو حواليهم بسرعه وبيطلعو مسد"ستهم وبيرفعو نظرهم لفوق وحواليهم ولكن بتكون الط"لقة جاية من المبني اللي قصاد المستشفي علي بعد حوالي عشرين متر جاسم بيحط ايده علي دراعه مكان الط"لقة وغانم بيجري عليه بخوف هو ورنيم ولكن جاسم بيقول لجده جدو ادخل مع الحراس انت ورنيم بسرعه رنيم بتقول لغانم فعلا يا جدو تعاله معايا وهنا بيسمعو صوت طل"قة كمان ولكن بتيجي فواحد من الحراس اللي بيكون واقف قصاد رنيم وبيوقع الحارس صريع وهنا الحراس بيبداءؤ الط"لقات النارية وبيبداء يضر"ب عليهم من اكتر من جهه واكتر من مبني معني كدا ان في اكتر من واحد ومتفرقين فاكتر من مبني بيحصل ضجه والناس بتبداء تجري وتصرخ والكل بيهرب ورنيم خدت غانم ودخلت بيه داخل المستشفي بسرعه عشان مفيش حاجه تيجي في 

بقلم إسراء هاشم 

جاسم بياخد مسد"س الحرس اللي اتضرب ووقع فالارض وبيبداء يضر"ب معاهم ولكن الحراس بقو يقعو واحد ورا التاني 


المستشفي بقت الناس تجري والمكان كلو اتقلب وكل الناس بقت تصرخ رنيم بقت واقفه مش عارفه تعمل اي الوضع بقا خطر جدا وهي مينفعش تظهر وبتحاول تهدي الناس وبتقول لدكاترة محدش يخرج برا نهائي كلكو خليكو مكانكم وبترجع لغانم وبتقولو جدو انت هتيجي معايا وبتخدو رنيم وبتدخلو فمكتب من المكاتب اللي فالمستشفي وبتقولو جدو خليك هنا متتحركش انا لازم اخرج لجاسم برا 


غانم بخوف وقلق رنيم هتخرجي فين لا متخرجيش الجو خطر جدا برا جاسم هيقدر يتصرف لكن انتي مش هينفع 


رنيم متقلقش عليا انا بعرف اضر"ب نار كويس لاني مدربة علي ده متخفش عليا اهم حاجه خليك هنا اوعا تخرج وبتسيب رنيم غانم فالمكتب وبتخرج برا وبتحاول تطمن الدكاترة والمرضا وبتقولهم متخفوش محدش هيحصلو حاجه اهم حاجه محدش يتحرك من مكانو ومتخرجوش نهائي وبتمسك رنيم هاتفها وبتكلم خالد وبتقولو بسرعه خالد ابعتلي قوة يا خالد بسرعه علي مستشفي الريان وتكونو انتو ورزان معاهم وبلغ اللواء رفعت بسرعه يا خالد مفيش وقت 


خالد بقلق حاضر حاضر وبيقفل خالد معاها وبيبداء يجهز القوة 

بقلم إسراء هاشم 

فالخارج الضر"ب بيبداء يزيد وبدل ما كانو المسل"" حين فالمبناني بس لا بقو يزيدو وبقا تظهر عربيات سوادة كتير وكلها مسل"حين جاسم بقا يعتبر محاصر ما بينهم وبيحاول يحمي نفسو وبقا يحاول يستخبا ورا الاعمده بتخرج رنيم لما بتلاقي الضر"ب بيزيد وبتخرج لبرا ولكن بتتفاجئ بالعربيات اللي ظهرت واللي فيها مسل"حين وبتشوف رنيم ان جاسم فخطر ومتحاصر ما بينهم والحراس واقعين ومش فاضل غير كام واحد بتبص رنيم حاوليها بتلاقي مسد"س واقع جمب الحارس بس بعيد عنها بشوية ولو حاولت تعدي عشان تجيبو هيضر"ب عليها نا"ر اكيد ولكن بتلاقي مفيش قصادها حل غير انها تحاول تعدي عشان تاخدو جاسم بيشوف رنيم بيتعصب جاسم انها خرجت كده ممكن يقت"لوها وبيكون عاوز يعدي عشان يوصلها بس مش عارف لانو لو عدي هيضر"ب عليه اكيد وبقا متعصب وهيتجنن وهو شايف الرصاص بيضر"ب ناحيتها وهي بتوطي وبتحاول تتفداء الرصا"ص وبتعدي وهي موطيه فالارض وبتقرب رنيم خلاص من المسد"س وبتاخدو ولكن في اللحظه دي بتيجي طل"قه في رنيم وبيشوفها جاسم اللي بيتصدم لثواني وبيقول بصراخ رنيم وبيخرج جاسم من ورا الغمود بسرعه جدا وهو الغضب ملية وخلاص دلوقتي هو اتحول وبقا الوحش وبقا يضر"بهم و بقا يصوب عليهم ويضر"بهم واحد ورا التاني وهو بيعدي عشان يوصل لرنيم ونط بسرعه بتاجها اول ما شاف واحد بيصوب عليها تاني وكان هيضر"بها طل"قه كمان ولكن جاسم بينط بسرعه اول ما بيشوفو وبتيجي الطل"قه في جاسم اللي بيقع علي رنيم وبياخد الط"لقه مكانها وجاسم رنيم بترفع نفسها بتعب ولكن بتقومو الطل"قة جت فكتفها من فوق ما بين كتفها وصدر"ها اول ما بتشوف جاسم اللي اضر"ب بدالها والمسل"ح هيضر"ب علية تاني لكن رنيم بتكون الاسرع منه وبترفع دراعها السليم بسرعه البرق  وبتضر"ب عليه رنيم وبيقع صريع وبترجع رنيم راسها بتعب وجاسم فوقيها فقد الوعي وهي بتقاوم متفقدش الوعي والا هيمو"تو وكدا جاسم ورنيم بقو متحاصرين من المسلحين والحراس مش فاضل منهم غير 3 وبس والقوة لسه موصلتش وو وو


تكملة الرواية من هنا


قبل ماتخرجوا اتفضلوا الروايات الكامله من هنا 👇❤️👇❤️👇

 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  روايات كامله وحصريه 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


1- روايةبداية الروايه من هنا


 اتجوزت جوزي غصب عنه


2- رواية ضي الحمزه


3- رواية عشق الادهم


4 - رواية تزوجت سلفي


5- رواية نور لأسر


6- رواية مني وعلي


7- رواية افقدني عذريتي


8- رواية أحبه ولكني أكابر


9- رواية عذراء مع زوجي


10- رواية حياتك ثمن عذريتي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

11- رواية صغيرة الايهم


12- رواية زواج بالاجبار


13- رواية عشقك ترياق


14- رواية حياة ليل


15- رواية الملاك العنيد


16- رواية لست جميله


17- رواية الجميله والوحش


18- رواية حور والافاعي


19- رواية قاسي امتلك قلبي


20- رواية حبيب الروح


21- رواية حياة فارس الصعيد


22- سكريبت غضب الرعد


23- رواية زواجي من أبو زوجي


24- رواية ملك الصقر


25- رواية طليقة زوجي الملعونه


26- رواية زوجتي والمجهول


27- رواية تزوجني كبير البلد


28- رواية أحببت زين الصعيد


29- رواية شطة نار


30- رواية برد الجبل


31- رواية انتقام العقارب

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

32- رواية الداده رئيسة مجلس الإدارة


33- رواية وقعتني ظبوطه


34- رواية أحببت صغيره


35- رواية حماتي


36- رواية انا وضورتي بقينا اصحاب


37- رواية ضابط برتبة حرامي


38- رواية حمايا المراهق


39- رواية ليلة الدخله


40- سكريبت زهرة رجل الجليد


41- رواية روح الصقر


42- رواية جبروت أم


43- رواية زواج اجباري


44- رواية اغتصبني إبن البواب


45- رواية مجنونة قلبي


46-  رواية شهر زاد وقعت في حب معاق


47-  رواية أحببت طفله


48- رواية الاعمي والفاتنه


49- رواية عذراء مع زوجي


50- رواية عفريت مراتي


51- رواية لم يكن أبي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

52- رواية حورية سليم


53- رواية خادمه ولكن


54- سكريبت لانك محبوبي


55- رواية جارتي وزوجي


56- رواية خادمة قلبي


57- رواية توبه كامله


58- رواية زوج واربع ضراير


59- نوفيلا في منزلي شبح


60- رواية فرسان الصعيد


61- رواية طلقني زوجي


62- قصه قصيره أمان الست


63- قصة فتاه تقضي ليله مع شاب عاذب


64- رواية عشق رحيم


65- رواية البديله الدائمه


66- رواية صراع الحموات


67- رواية أحببت بنت الد أعدائي


68- رواية جبروتي علي أمي


69- رواية حلال الأسد


70- رواية في منزلي شبح


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


71- رواية أسيرة وعده


72- رواية عذراء بعد الاغتصاب


73- رواية عشقتها رغم صمتها


74- رواية عشق بعد وهم


75- رواية جعله القانون زوجي


76- رواية دموع زهره


77- رواية جحيم زوجة الابن


78- رواية حين تقع في الحب


79- رواية إبن مراته


80- رواية طاغي الصعيد


81- رواية للذئاب وجوه أخري


82- رواية جبل كامله


83- رواية الشيطانه حره طليقه


84- حكاية انوار كامله


85- رواية فيروزة الفهد


86- قصة غسان الصعيدي


87- رواية راجل بالاسم بس


88- رواية عذاب الفارس


89- رواية صليت عاريه


90- رواية صليت عاريه


91- رواية زين وليلي كامله


92- رواية أجبرني أعشقه


93- رواية حماتي طلعت أمي


94- رواية مفيش رحمه


95- رواية شمس العاصي الجزء الاول كامله


96- رواية الوفاء العظيم


97- رواية زوجوني زوجة أخي


98- قصص الانبياء كامله


99- سكريبت وفيت بالوعد


100- سكريبت جمعتنا الشكولاته الساخنه


101- سكريبت سيف وغزل


102- رواية حب الفرسان الجزء الثالث

103- رواية رهان ربحه الأسد


104- رواية رعد والقاصر


105- رواية العذراء الحامل


106- رواية اغتصاب البريئه


107- رواية محاولة اغتصاب ليلي


108 - رواية ملكت قلبي


109 -  رواية عشقت عمدة الصعيد


110- رواية ذئب الداخليه



تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close