Header Ads Widget

طليقة زوجي الملعونه الحلقه الاولي بقلم هويدا زغلول


طليقة زوجي الملعونه الحلقه الاولي بقلم هويدا زغلول 

طليقة زوجي الملعونه الحلقه الاولي بقلم هويدا زغلول 


ايمان 

ازاي تعملي كده يا ساره وانا وبابا مش في البيت 

انتي مش فاهمه أن كده غلط 


ساره 

بقولك اي بلاش تكلمني بالطريقه دي وانا 

عندي استعداد اخلي بابا يمشيكي من الشقه 

من بكره دمعتين مني علي شويه خربشه في 

وشي واقول انك انتي اللي عملتي فيا كده


وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي أنا 

ايمان اللي اتجوز زميلي في الشغل وكنت عارفه 

أنه كان متجوز  وطلق ومخلف كمان وفاكره 

يوم ما كان جوزي سعيد واقف بيلبس 

قدام المرايا وانا دخلت وقولت ليه 


ايمان 

ياه معقول شهر العسل خلص بسرعه كده 

بجد زعلانه اوي ، وهو بص ليا وقالي 


سعيد 

انا ايامي كلها معاكي عسل ، معلش يا ايمان 

انا كنت عايز اقولك حاجه معلش بنتي ساره 

جايه انهارده هنا معلش هتقعد معانا يومين 


ايمان 

انت بتقول اي يا حبيبي ده بيتها تيجي في اي 

وقت وبعدين هي اصلا المفروض تتربي 

معانا هنا علشان تكون تحت عينك 


سعيد 

والله كنت واثق انك هتقولي كده يا حبيبتي

ربنا يخليكي ليا وهي والله هادئه جدا وهتشوفي 

بنفسك 


ايمان 

حبيبي ربنا يخليها ليك المهم وانت جاي ابقي 

رن عليا علشان اجهز الغدا ،


سعيد 

ماشي يا حبيبتي يلا مع السلامه ، وبعدها بساعه 

لقيت جرس الباب بيرن وفتحت وكانت ساره 

وقالت 


ساره 

مساء الخير يا طنط هو بابا موجود ، وانا 

دخلتها وقولت ليها 


ايمان 

لا يا حبيبتي مش موجود ادخلي تعالي مالك .وافقه ليه كده بقولك اي يا ساره انا 

مش عايزكي تكون قاعده في البيت هنا

مكسوفه خالص انتي سامعه البيت ده بيتك 

يا حبيبتي


ساره 

شكرا لحضرتك ، بس الغريبه أنها كانت 

عالطول قاعده ساكته وبتتكلم مع حد شات 

علي الموبيل وانا قولت ليها 


ايمان 

بتكلمي مين يا ساره ما تخليكي معايا يا حبيبتي

شويه من ساعه ما جيتي وانتي ماسكه التلفون 


ساره 

انا اصلا كنت عايزه انام بعد اذنك يا طنط

وبعدها سابنتي ودخلت وفي الوقت ده سعيد 

جه من برا واقعد جمبي وقال 


سعيد 

مساء الخير يا حبيبتي انا كلمت ماما قالت 

أنها بعتت ساره هي جت 


ايمان 

ايوه يا حبيبي وفي اوضه الاطفال بس انا ملاحظه

حاجه غريبه البنت من ساعت ما جت وهي .ماسكه الفون في أيدها وبتكلم حد 

بس لما سالتها بتكلمي مين قالت إنها 

عايزه تنام ، وفي الوقت ده لقيت سعيد 

قام وقف وقالي 


سعيد 

بقولك اي يا ايمان شغل مرات الاب ده مش هيبدا من أوله انتي سامعه ولا لا


ايمان 

اي طريقه كلامك دي والله انا خايفه علي بنتك 

مش اكتر وعالعموم أنا مليش دعوه 

برحتك 


سعيد 

متزعليش مني يا حبيبتي بس ساره بنت 

كويسه والله وعمرها ما تعمل شي غلط 


ايمان 

انا مقولتش كده بس هي في سن المراهقه 

وانا خايفه عليها بصراحه 


سعيد 

عالعموم أنا هبقي امسك الفون واعرف 

هي بتكلم مين يلا بقي حطي لينا الاكل أنا 

جعان اوي وعدا كام يوم كنا قاعدين بنفطر

انا وساره وسعيد وبعدين قولت 


ساره 

ايه رايكم اعملكم مكرونه بالبشاميل انهارده 


سعيد 

تسلم ايدك يا حبيبتي اللي تعملي من ايدك 

كويس ، وفي الوقت ده لقيت ساره بتقول 


ساره 

شوفت اللي حصل يا بابا مش سندس صاحبتي 

باباها طلق مامتها ، وانا قولت ليها 


ايمان 

يا ساتر يارب ليه عمل كده بس 


ساره 

مافيش كانت كل يوم تقولوا وانت راجع 

من الشغل ابقي رن عليا وفي يوم .تلفونه كان 

فاصل شحن ومرنيش رجع لقاه معاها 

واحد ، وانا كنت دائما بقول ل سعيد الكلمه دي وبعدين قومت وقفت وقولت 


ايمان 

اقصدك اي يا ساره بقي ب كلامك ده 

، وفي الوقت ده سعيد قال 


سعيد 

مالك فيكي اي يا ايمان البنت مش تقصد 

حاجه وبعدين يا ساره لو صحبتك خرجت 

اسرار بيتها برا مينفعش انتي تقوليها تاني 

انتي فاهمه ولا لا 


ساره 

انا اسفه والله يا بابا مش اقصد حاجه ،


سعيد 

انا نازل علي الشغل ، وبعدها نزل وهي دخلت 

الاوضه وقولت اسمعها بتكلم مين 

وكانت بتبعت ريكورد وبتقول 


ساره 

ههههه والله العظيم ل امشيها من البيت 

هنا وبكره نشوف أنا هعمل معاها اي ، 

وشويه ودخلت الحمام وانا دخلت واخد 

تلفونها وبدأت اشوف المحادثات بس الغريبه 

كانت ماسحه كله وف الوقت ده دخلت وقالت 


ساره 

هو حضرتك ماسكه تلفوني بتعملي بيه اي 


ايمان 

هو انتي كنتي بتكلمي مين من شويه 

كنت سمعاكي بتبعتي ريكورد لحد فين 

المحادثه دي 


ساره 

والله اظن شي مش يخصك انتي هنا علشان 

بابا وبس انما أنا ملكيش دعوه بيا 


ايمان 

انا عايزه اعرف كنتي بتكلمي مين ، وفي الوقت 

ده هي اقعدت علي السرير وقالت 


ساره 

بعد اذنك يا طنط وانتي خارجه ابقي اقفلي 

باب الاوضه وراكي ،


ايمان 

لا أنا وانتي مينفعش نقعد في بيت واحد لما 

يجي سعيد لازم يوديكي عند جدتك ، وانا خرجت وقولت كلامي 


هيكون مع سعيد ولقيته رجع من غير ما يرن 

عليا وانا قولت 


ايمان

اي ده هو انت جيت ليه يا سعيد من غير ما ترن 

عليا ، ولقيته بيبص ليا وقالي 


سعيد 

هو انتي كنتي رايحه فين علشان كده كنتي 

عايزه تمشي ساره من البيت 


ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا


الفصل الثاني من هنا


تابعوني وانضموا معنا علي تليجرام لتكملة الروايه 

من هنا

إرسال تعليق

0 تعليقات

close