الروايات الاكثر قراءه👇👇👇
رواية حور المراد الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر والأخير بقلم رنا احمد عماد
![]() |
البارت الحادي عشر .
في فيلا الجوهري ..
نيره بحزن /حمد لله على سلامتك ي قلب امك .
ماسه بدموع /حمد الله علي سلامتك ي مامي .
ساهر بحده /وبيتنا كان ماله ي هانم ليه اصريتي انك تفضلي هنا .
نيره بغضب /امال عيازها تروح فين وهي تعبانه بيت ابوها طبعا وتفضل حنا تحت عنيا .
ساهر بلامبالاه وتحدي /ماشي ي حماتي همشي بس خليكي فاكره ي حور أن الي لعب من وراء ضهري هيدفع التمن غالي هفعصه بايدي .
ماسه بقلق/قصدك ايه ي بابي بكلامك ده .
ساهر بتنهيده /متشغليش بالك انتي ي حبيبتي ماما عارفه عن اذنكم .
نيره بكره /في داهيه .
حور وهي تتحدث ذاتها/اكيد شاك في حاجه وعرف أن غاده جاتلي واكيد حد من الكلاب الي بيخليوهم يراقبوني بس انا لازم أنقذها باي تمن .
نيره بوجع /حبيبه قلب امك ارتاحي علشان خاطري وحاولي تتكلمي ي روحي صوتك وحاشني ي حور .
حور باشتياق يكاد يقتلهاودموع ندم/وانا روحي وحشتني طيفي وحاشني حياتي كلها وحشاني وحشني ي مراد ي ترا انت فين مستعده ادفع الباقي من عمري كله واشوافك ولو ل ثانيه واحده ي حبيبي. حقا اشتاق اليك ي مرادددددي ❤️❤️❤️.
ادم باستغراب /هو ساهر راح فين .
ماسه /بابا راح الاداره ي جدو.
ادم بغيظ /ازي بس والورق ده الي لازم يتمضي ماسه وديه لابوكي خليه يمضيه ضروري وانتي رايحه الجامعه وابعتيه فاهمه لاني لازم اسافر فاهمه.
ماسه /حاضر ي جدو حاضر ..
في سويسرا .
شهاب بقلق /مالك ي مراد مبتاكلش ليه .
مراد بقلق /قلبي مقبوض ي شهاب حاسي ان حد غالي عندي في خطر .
شهاب بابتسامه /اطمن ي مراد ليث زي الفل وانشاء الله المهمه دي هتخلص ويرجع بالسلامه .
مراد بابتسامه /وانا معنديش حد غالي عندي غير ليث .
شهاب بغمزه /اه قصدك حور حبيبه القلب مش كده .
مراد بحنين لحوريته /نفسي اطمن عليها يىشعاب وحشتني اوي .
شهاب بحنان /في ايدك نرجع مصر ونخلصها من ساهر ونرجعوا لبعض ونعيشوا بقا كفايه بعد .
مراد برعب /خايف ي شهاب خايف تكون السنين والعشره خليتها تحب ساهر وإنساني ولا انت ناسي هي قالتلي ايه وعملت فيا ايه .
شهاب /انا مقدرش اقول انها معزوره في الي عملته بس كل المتاكد منه أنها بتحبك اوي ي مراد بس زمان كانت عيله واضحك عليها لكن دلوقتي لا اكيد بقت انثي زي القمر ..
مراد بغيره شديده /متألم ي حيوان انت .
شهاب /ههههه والله ولسه حبها مشعلل في قلبك ي رومي .
في وزاره الداخليه ..
في مكتب ساهر ...
كان يجلس ليث وهو يتابع ملف ذلك الخليه بتركيز لتقتحم المكتب ذلك المجنونه وهي تريد والدها.
ليث باستغراب وحده /انتي مين وازي تتدخلي كده اصلا .
ماسه ببراءه /عايزه بابا .
ليث بضحك هيستري/هههههههه ي خلاثي ي ناس طب بابا فين ي شاطره وانا اوديكي ة.
ماسه بغيظ وهي ترفع نضارتها الطبيه /انت ايه الي بتقولوا ده شيافني عيله صغيره .
ليث بضحك /هههه انتي مش شايفه شكلك وانتي عامله زي العيل الصغير الي بيدور علي والده .
ماسه بغرور/انا ماسه ساهر الصياد ي افندم .
ليث بغرور وعد اهتمام /تشرفنا بس الحقيقي أن اللواء ساهر خرج .
ماسه باستفزاز /وانت ايه بقا الشاويش بتاعه .
ليث بغضب /لا ي حلوه بلاش تعرفي انا مين والا مش هتعرفي تنامي بليل من الكاوبيس يلا ي حلوه .
ماسه باستفزاز وتحدي/ماشي بس خليك فاكر أننا هنتقابل تاني.
ليث بغرور /اكيد انا متنسيش .
ماسه بحده وغيظ /ماشي .
لتخرج سريعا الي الخارج تحت نظراته الصائبه لقد اخترقت ولو جزء بسيط من تفكيره فعلت لم يستطيع جميلات العالم أن يفعلوه وهو الوقوع بقلب الليث ❤️❤️❤️ ....
قد مرات الشهور كل منهما علي حاله الا ماسه وليث الذي أصبحوا قريبين لبعضهم البعض كل منهما حصل علي مكان ينقصه تجمعوا ذلك القلبين أما احمد فقد سلم بالأمر الواقع وابتعد عن ماسه متمنيا لهم حياه سعيده ❤️❤️❤️.
في فيلا الجوهري ...
كانت تجلس ماسه بسعاده وهيام في معشوقها لتقتطعها حور الذي تنظر لها باستغراب من حالتها الذي أصبحت عليها كثيرا ذلك الفتره لتقترب منها ماسه بحب وهي تقبل يدها وتجلس أمامها بابتسامه ساحره .
ماسه بسعاده /انا عارفه ان فيه اسئله كتيره في دماغك وانا هجاوبك عليها لاني متعودتش أن اهلي عليكي حاجه ايوه ي امي انا بحب وواقعه لشوشتي مع الانسان الي طول عمري بتمناه كنت متخيله أن عمري مهلاقيه بنادم هايل يا امي ليث الظابط الي بيشتغل مع بابا بس للاسف فيه مشدات كتيره بينه وبين بابا وانا بحبه اوي ي ماما انتي كمان لما تشوفيه هتحبيه ظابط شريف ونضيف ي ماما .
حور وهي تحدث ذاتها /اطمن ي نور عيني عمري مهسيبهم يعملوا فيكي زي الي حصل فيا دمروا حياتي وحرموني من حبيبي انت هتحققي الي انا معرفتيش احققه يبقا ليث هو الحل ليث هو الي هيقدر ينهي علي ساهر وابويا ويدخلهم السجن بعد ماقداموله المستندات الي تساعده في ده🙊🙊 ..
في الداخليه ...
ليث بغضب /ممكن اعرف سعادتك احنا هتفضل كده ل حد امتا عمال تكلفني بقضايا وسيبن القضيه الاساسيه الخليه .
ساهر ببرود/قولتلك مليون مره سيبك من القضيه دي خالص.
ليث بغضب/انا مش مرتاح ل سعادتك هو فيه ايه بالظبط ليه عايز تبعدني عنها ليبيه.
ساهر بغضب وتحزير /الي أقوله يتسمع ومتنساش انت تحت قيادتي ومش عايز كلام تاني في الموضوع ده فاهم .
ليث بتوعد /انا متاكد انك وراك حاجه ي ساهر ولازم اعرفها مبقاش الصقر لو معرفتش كل الي وراءك واعرف الناس كلها حقيقتك وأولهم ماسه .
ليقاطعه رن هاتفه .
ليث بسعاده /بابا حبيبي وحشتني .
مراد بغضب واشتياق له/ايه ي ليث بقالك شهور عندك القضيه دي مهتخلصش ولا ايه ولا انت قاعد جنب حبيبه القلب وسايب ابوك .
ليث بضحك /ههههه أنا اقدر برضه ي مراد باشا ده انت الأصل اطمن كلها ايام وهبقا عندك خلاص كل حاجه قربت تخلص .
مراد بخوف /خالي بالك من نفسك ي ليث .
ليث بحب /اطمن ي حبيبي متقلقش عليا خالي بالك انت بس من نفسك وسلملي علي اونكل شهاب .
مراد /يوصل ي حبيبي مع السلامه .
في أحدا النوادي الفخمه ..
ليث بعشق /ممكن يروحي تهدي انا مش قادر اشوفك كده .
ماسه برعب /انا خايفه اوي ي ليث ليه ماما عايزه تقبلك بعيد عن بابا ايه الي امي مخبيا حاسه انها حاجه بخصوص بابا .
ليث بحنان /يروح قلبي اكيد لما تقابلني هنعرف اهدي بقاوبعدين بصراحه باباكي أفعاله عليها علامات استفهام كتير .
ماسه بحب /ليث خليك جنبي انا من غيرك ممكن اموت انا حاسه اني بجد ماليش غيرك .
ليث بحب /اوعي تقويلي كده تاني فاهمه ده انتي روحي انا مستحيل اسيبك ده انتي نبض قلبي .
في أحدا الحدائق ليلا ...
ليث بترقب /اومري حضرتك انا تحت امرك .
لتقدم له حور ورقه مطويه وبجانبها مجموعه مستندات والحديث كان كالتالي ..
/بنتي ماسه حكاتلي عنك وعن شرفك واحترامك الي في المقام الاول بالنسبه الك اعتبر طلبي ده هو مهر ماسه دي الطريقه الوحيده الي تقدر تتجوز بيها ماسه لو خلصنا من الاتنين دول دي مستندات تأديتهم تلف المشنقه حوالين رقبتهم والاسف دول جوزي وابويا شياطين عايشين علي الارض لازم نخلص منهم قبل مايدمروا ناس تانيه زي مادمروني .
ليث بغيظ وهو يطوي الورقه بيده بغضب/ي عني ساهر وحماه هما مؤسسين الخليه علشان كده عايز يبعدني عنها ويشغلني اطمني حضرتك كل الي انتي عايزاه هيتنفذ وحضرتك وماسه هتسافروا سويسرا عند والدي رجل اعمال هناك هو هياخد باله منكم كويس لحد ما خلص ده كله علشان متتعرضوش لاي خطر .
لتوامي له بسعاده وهي تربت علي يده بحنان ام.
كان يقف وهو يبعدهم باميال يضغط علي يده بغضب .
ساهر بغضب/بقا كده شويه والاقيك مع بنتي واقول معلش طيش شباب وبلاش اكشف نفسي وكده كده كل حاجه تحت عيني لكن دلوقتي قاعد مع مراتي ومبسوطين اوي ده معنا كده انكم بتضبرولي مصيبه .
ليمسك يهاتف ويحدث أحد أصدقائه .
ساهر بغضب وتوعد /ايوه ي رافت بقولك هاتلي كل المعلومات عن اللهو الخفي الي اسمه الصقر ده الي حتي اسمه مش مكتوبه في ملفه بسرعه يىرافت .
رافت/حاضر ي سياده اللواء ثواني وكل حاجه عنه هتيجي في رساله .
وماهي الا دقائق معدوده حتي انت الرساله لينظربها ساهر لتخحط عيناه بغضب وصدمه .
/ايييييييه ليث مراد الجوهري .....
حور المراد ❤️❤️.
البارت الثاني عشر .
رنا احمد عماد ✍️🤷✍️✍️✍️.
في أحدا الحدائق ..
ماسه بتزمر /خلصتوا الاجتماع المغلق بتاعكم.
ليث بمرح /خلصنا ي غلابويه بس مكنتش اعرف ان عندك أم قمر كده .
ماسه بغرور /طبعا ي ابني مش شايف إنتاجها
ليث بقلق وخوف من القادم/ربنا يخليكوا لبعض ي ماسه مدام حور انشاء الله زي ماتفاقنا .
ماسه باستغراب/اتفقتوا علي ايه .
ليث بضيق /مش وقته ي ماسه المهم خالي بالك من نفسك ومن والدتك وبعدين هتعرفي كل حاجه .
ماسه بزفر /حاضر ي ليث حاضر اما اشوف اخرتها.
في سويسرا ...
كان يجلس باسترخاء وهو ينظر ل صورها بدقه يشتاق إليها حقا نعم يشتاق الي ضحكتها البريئه التي كانت تتطيح بقلبه الي بعيد جنونها وغيراتها عليه ليبتسم تلقائيا وهو يتذكر ذلك المشهد .
حور بتزمر طفولي /ممكن اعرف كنت بتتكلم معاها في ايه .
مراد بضحك /هههههههه انتي مفيش فايده فيكي كل ماتكلم مع واحده تعملي كده.
حور بغضب وغيره/ايوه متكلمش حد انت بتاعي انا بس مراد ل حور .
مراد بعشق/مرادبيموت في حور .
حور بعشق /وحور بتموت في مراد .
ليعود من ذكرياته علي ابتسامه الم ليتذكر كلام شهاب هل بالفعل حان الوقت لإنقاذها حان الوقت الرجوع الي احضان مرادها قلبه يؤيده في ذلك أما عقله ينهره وبشده لكن النهايه واحده أن مازال عشقها يتخلل ثنايا الروح والقلب ❤️❤️❤️.
في شقه ساهر ..
ادم بقلق /فيه ايه ي ساهر جيبني علي ملا وشي ليه .
ساهر بغضب /اتفضل شوف .
ادم بصدمه وغضب /ايه ده الملفات مش مترتبه زي كل مره مين دخل هنا ي ساهر مين اتجرا وعمل كده مين .
ساهر بغضب وتوعد /بنتك .
ادم بصدمه /حور ازي دخلت هنا وليه.
ساهر بحده /مفيش غيرها غاده هي الوحيده الي كان معاها المفتاح وعارفه كل التفاصيل دي أما ليه فانت عارف هي اكتر واحده نفسها تولع فيا .
ادم /ولا يهمك أنا اقدر اخرسها حتي لو عرفت حاجه .
ساهر بغضب جحيمي/للاسف الوقت فات مانت نايم علي ودانك ومش عارف اي حاجه بنتك بقا معاها شريك ومش اي شريك ده ليث مراد الجوهري .
ادم بصدمه /ايه ليث الظابط الي بيشتغل عندك جديد يبقا ابن مراد .
ساهر بتوعد /بالظبط و يعالم هو وصل دلوقتي لايه وهو وبنتك اتفقوا علي ايه مش بعيد يكون ترشيحه معايا من بين كل الظباط مكانش صدفه كانت مقصوده مراد عمره مهينسا الي عملناه فيه .
ادم /بس مراد بعد من زمان ي ساهر مستحيل مراد يكون عنده كل التفاصيل دي ده لو كان عايش اصلا .
ساهر بتركيز /هو ده الي الفروض اعرفه قبل اي حاجه علشان كده لازم يفضلوا تحت نظرانا يتراقبوا ليل نهار لحد مواقعهم كلهم تحت ايدي واعرف ازي اعرفهم اللعب مع ساهر الصياد ..
في شقه ليث ..
كان يمسك ليث ببطاقه حور وهو يركز في ذلك الاسم حور ادم الجوهري .
ليث /معقول الاسم ده اكيد مدام حور من عائله الجوهري الي هي عائله بابا مش بعيد يكون ليهم صله ببعض ي حمزه .
حمزه بارتباك /معرفش ي ليث معرفش انت ليه مركز في الموضوع ده ركز في المهم .
ليث /ارجوك ي حمزه وحياه اونكل شهاب عندك ل تعرفني اونكل شهاب كان قلقان لما سمع اني بشتغل مع ساهر الصياد ايه الحكايه.
حمزه بتنهيده /ليث اسمعني ركز في كل الي وثقوا فيك ومحتاجينك والباقي هتعرفوا بعد كده لوحدك ركز في الأهم انك تسفر حور وماسه بره مصر وتامنهم ساهر الصياد ياما اذا ناس كتير وانت لازم تخلص العالم من شره لازم يخرج من الشرطه بفضيحه.
في فيلا الجوهري ..
ماسه بقلق/ماما انا مش مرتاحه عايزانا نسافر ليه وبابا ازي هنسيبه انا مش فاهمه .
نيره بكره /هو ده الي هيحصل ي ماسه بعدين هتعرفي كويس اوي حقيقه ابوكي .
حور وهي تعطيها الورقه لكي تقرأها /حبيبتي تفهميني انا بحميكي بامنلك حياتك علشان تعرفي تعيشي مع ليث بأمان وتحقيقي كل احلامك تعيشي الي انا معرفتش أعيشه بسبب غبائي قريب اوي هتعرفي كل حاجه بس اهم حاجه ثقي في ليث اوعي تخلي اي حاجه تبعدك عنه .
ماسه باستسلام /حاضر ي ماما حاضر ..
في سويسرا ..
في شركه الجوهري ...
شهاب بقلق/مراد متيجي ننزل مصر .
مراد برعب /ليه ليث حصلوا حاجه اتكلم ي شهاب .
شهاب سريعا/ليث كويس اوي ي مراد انا الي بقول متيجي ننزل .
مراد بالم /انا مش عايز انزل ي شهاب مش قادر .
شهاب بمواساه /مراد انا عارف أنه صعب بس احنا مش هتفضل هنا العمر كله لازم نرجع بلدنا
مراد /استنا ليث بيتصل ايوه ليث وحشتني اوي ي حبيبي.
ليث بعشق /وانت اكتر ي بابا عامل ايه ي حبيبي .
مراد /انا كويس ي قلب ابوك .
ليث /بابا ماسه الي كلمتك عنها ووالدتها هيوصلوا سويسرا بكره ارجوك عينك عليهم ل حد مارجع .
مراد باستغراب /ليه ي ليث هو ايه الي بيحصل .
ليث /مهمه جديده بس صعبه ي بابا بس لازم قبل اي حاجه لازم امن ماسه ووالدتها من فضلك ي بابا انا هبعتلك مكانهم وكل التفاصيل عنهم وعيازهم تحت عينك ل حد مارجع.
ليث باستغراب /حاضر ي حبيبي متقلقش المهم انت كويس ي ليث .
ليث /الحمد لله ي بابا سلملي علي اونكل شهاب مع السلامه ي حبيبي.
مراد بقلق/مع السلامه ي حبيبي اظن سمعت المكالمه.
شهاب /سمعت واضح أن في حجات كتيره هنعرفها بعدين .
مراد بشك /شهاب شكلك كده مخبي عليا حاجه.
شهاب بارتباك /وانا هخبي ايه ي مراد ي عني .
مراد بشك /ماشي ي شهاب مسيري هعرف .
شهاب بسعاده وهو يحدث ذاته/اخيرا وقعت ي ساهر واخيرا هترتاح ي مراد ي حبيبي مع حوريتك .
في فيلا الجوهري ..
ادم بغضب شديد /انتي بتسعبطي ي بت انتي ولا ايه عايزه تودي ابوكي وجوزك السجن .
نيره بكره /ده مكانكم الطبيعي .
ادم بغضب /اسكتي انتي خالص مش عايز اسمع نفس واحده غيرك كان عقلت بنتها عن الجنان الي بتعمله لا ومعاها ماسه كمان بنتها مداخلاها في الهبل ده أنها تعادي ابوها وجدها انتي فاكره أن حته العيل الي انتي وثقتي فيه ده هيقدر يعمل معانا حاجه .
حور بسخرية وهي تتودي كلماتها في ورقتها /نهايتكم قربت ي بابا كل الي عملتوه فيا والي عملته في غيري هتتدفعوا تمنوا غالي اوي .
ادم بتوعد /ماشي ي حور هنشوف مين الي هيكسب في الاخر ..
في وزاره الداخليه ...
ساهر بسخرية /ايه ي حضره الظابط شكلك مستنيني .
ليث بانتصار/بصراحه اه جاي علشان اقولك أن اقدرت اقبض علي أفراد الخليه قدرت احقق تفوقي زي كل القضايا الي فاتت .
ساهر بسخرية //هههههههه بجد لا برافوا بس بصفاتك ايه بقا أنجزت المهمه دي .
ليث باستغراب /قصدك ايه .
ساهر باستفزاز وشر /اصل نسيت اقولك أن سعادتك اتوقفت عن العمل لأن اكيد ظابط الشرطه مينفعش يبقا لقيط لا ليه أهل ولا اصل ....
في الطائره ...
كانت تجلس حور وهي تحتضن ابنتها بسعاده واخيرا قد استطاعت الهرب من ذلك السجن اللعين استطاعت خداع مان كان يراقبها وبالفعل قد هربت ذلك العصفوره من ذلك القفص لم تعلم أنها ذاهبه الي من ملك الروح والقلب ترا ماذا سيحدث
حور المراد ❤️❤️.
البارت الثالث عشر .
رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️✍️.
في وزاره الداخليه ..
ليث بصدمه وغضب /انت بتقول ايه .
ساهر باستفزاز /الي سمعته ي سياده المقدم انت فاكر انك هتفضل غامض كده علطول انا كان لازم اعرف عنك كل حاجه وبصراحه عندي الي يخدمني وقلب وراك وبصراحه حبايبي في المباحث الفيدراليه مباخلوش عليا بحاجه كان لازم تشوف ملفك الاول ي سياده المقدم ودلوقتي اتفضل انت مرفود.
ليث بذهول ووجع/انا اكيد في كابوس مش ممكن ده يكون حقيقه .
ساهر بشر /لا هو مراد دايما كده يحب يعمل فيها دور البطل تلاقيه حب يكسب تعاطف الي حواليه لما عمل كده بس مش اكتر .
ليث باندهاش وشك/انت تعرف بابا .
ساهر بكره /عز المعرفه هو اكيد هيحكيلك ولا ممكن لا أصل بصراحه ماضيه زباله مش هيقدر يفسرلك اوي .
ليث بتذكر /يبقا كده الدايره اكتملت وفهمت ليه عمي شهاب كان قلقان من شغلي معاك وكمان حمزه رفض يقولي الحقيقه بس انا هعرف كل حاجه وأوعا تفتكر انك كسبت نهايتك هتكون علي ايدي ي ساهر ..
ساهر بضحك خبيثه /ههههه بصراحه الكلمه دي سمعتها كتير مش عارف نهايتي هتكون علي ايد مين بصراحه بس الي متعرفوش أن نهايتكم كلكم هتكون علي ايدي ....
في شقه حمزه ...🙏🙏🙏🙏
ليث بالم ووجع/ي عني الكلام الي قاله ساهر مظبوط ي عني انا ابن حرام فعلا ماليش أهل .
حمزه بغضب/ساهر ده وسخ متسلمش ودانك ليه ي ليث ده شيطان عايز يدمر كل الي حواليه .
ليث بغضب والم ودموع /قصدك أنه كداب أنه بيتبلا انت نفسك مقدرتش تنكر مراد باشا كان بيعمل عمل خير فضل يحسسني طول الوقت اني كل حياته وهو بمائه وش وماضيه وراه بلاوي زي مقال ساهر.
حمزه بغضب/اخرس عمي مراد اشرف راجل في الدنيا كلها مفيش زيه ده جزاته أنه حبك ورباك وعمل علشانك كل حاجه اخرتها تصدق الوسخ ساهر اسمع أولع بجاز وسخ بس اوعا تفتكر اني ممكن اسمحللك انك تكسره قدام ساهر فاهم انسا كل حاجه دلوقتي وركز في الست وبنتها الي وثقوا فيك وحطول ثقتهم فيك انك هتحميهم وبعدين الي عايز تعملوه اعملوه .
في سويسرا ..
في أحدا النوادي الفخمه .
كان يجلس مراد وهو يحتسي قهوته الصباحيه لتقاطعه اميره بابتسامه هادئه .
اميره /ممكن اقعد معاك شويه .
مراد بترحيب/طبعا ي اميره ده انتي اختي اتفضلي .
اميره /وعلشان انا اختك بقا عيزاك تعيش حياتك ي مراد تعيش الي انحرمت منه .
مراد بضحكه سخريه/حياتي ايه بس ي اميره حياتي خلصت خلاص ده انا عديت السبعين .
اميره بمرح /بصراحه لسه زي القمر والي يشوفك ميديكش السن ده ابدا وبعدين متزعلش مني منتهي الغباء ي مراد أن الواحد لما يكبر يحس أنه خلاص انتهاء لا طبعا طول مافينا قلب بينبض يبقا لازم نعيش لازم نحس ونحب ي مراد .
مراد بياس ووجع/انا خلاص ي اميره هي كانت قصه حب واحده وانتهت من زمان .
اميره بحماس/منتهتش ي مراد حور لسه موجوده وانا متاكده أنها محتاجلك وبتحبك زي الاول واكتر حور زمان كانت عيله ي مراد وانتضحك عليها .
مراد /ثواني بس ارد علي اختي فاطمه وارجعلك.
اميره بتعب/لا خليك انت مع سلمي انا هروح انام وفكر في كلامي .
مراد بابتسامه/حاضر اوعدك ايوه ي طمطم وحشتني اوي .
فاطمه بتذمر/لا والله ماهو واضح ي مراد باشا اني وحشتك اوي ده انت خلاص شيلتني من حساباتك خالص انت ناسي اني اختك الصغيره .
مراد بأسف /انا اسف ي روحي حقك عليا طمنيني عليكي وعلي علي والولاد.
فاطمه /كلنا كويسين ي مراد مش نقاصنا غير وجودك .
مراد بحزن /ربنا يسهل ي فاطمه خالي بالك من نفسك قوليلي احمد عامل ايه صحيح .
فاطمه بغيظ /اهو ي حبه عيني مش طايق نفسه من ساعه مساباته الي متتساما بنت حور بس انا مبسوطه .
مراد بحده/اوعا يكون عملتي حاجه بسببي ي فاطمه وفرقتي بينهم عمري مهسامحك.
فاطمه بسخرية /والله انت طيب ي مراد انا معملتش حاجه هي الي طالعه لامها غاويه ظباط ماشيه مع ظابط كده شغال مع ابوها.
مراد بغضب/فاطمه متنسيش أن حور بنت عمنا.
فاطمه بغيظ /مراد وحياه ابوك وامك متحرقلي دم مش دي الي غربتك وبعدتتك عني وكسرت قلبك لسه بتدافع عنها بعد كل ده .
مراد بياس/انا مهما اتكلمت كلامي مالوش لازمه فبلاش نتكلم احسن .
فاطمه /احسن برضه سيرتها بتحرقلي دمي المهم انت لازم ترجع ي مراد .
مراد /حاضر ي فاطمه خالي بالك من نفسك مع السلامه ليتنهد تنهيده عاليه بالم .
/اه ي فاطمه لو تعرفي أن اخوكي لسه دليل في حبها ولسه مستنيها وهيفضل مستنيها العمر كله يارب خليك معايا يارب ...
في سويسرا شقه حور وماسه ..
ماسه بإعجاب/ايه رايك ي مامي الشقه حلوه اوي صح .
لتوامي لها حور بهدؤء ليذهبوا سويا الي غرفه النوم لتتطلب حور من ماسه مساعداتها في خلع ملابسها ..
ماسه بصدمه ورعب /ايه ي ماما العلامه الي في دراعك دي .
لتحسس حور بابتسامه عشق علي ذلك العلامه لنتذكر معشوقها كم كان يضحي من اجلها كما كان يفديها بروحه حتي أن كانت علي حسابه هو.
فلاش باك ..
من أمام الجامعه الخاصه ب حور .
حور بسعاده /حبيب قلبي جاي النهارده برضه حبيبي ده انت عندك نهائي بطوله الاسكواش النهارده ي عني لازم تتمرن ي ترتاح انت تعبت كتير لحد ما وصلت لنهائي البطوله .
مراد بعشق /اولا كله يهون علشان اميرتي ثانيا بقا مش لازم اطمن علي حبيبي قبل ماعمل اي حاجه .
حور بعشق /حبيبك انا مش مخليه محتاج حاجه ابدا انت شمسي وقمري وكل دنيتي ي مراد .
مراد بحب /وانتي حياتي كلها ي حوريتي .
حور بطفوله /الله الراجل بتاع الايس كريم.
مراد /حاضر ي قلبي هجبلك.
حور باستعجال/لا انت خليك سخن العربيه لحد ماروح واجي .
مراد بقلق/ماشي خالي بالك من نفسك بوصي كويس علي العربيات .
حور بابتسامه /حاضر ي حبيبي .
لتسرع حور الي الجانب الآخر لكن كانت تأتي سياره تسير بسرعه جنونيه .
مراد برعب وصراخ/حاسبي ي حور حاسبي .
ليفاديها مراد ليرتمي أرضا بالم شديد .
حور بدموع وصراخ /مررررراد .
في المستشفي .
كانت تجلس بجانبه وهي تمسك يده بدموع غزيره ليفتح هو عيناه تتدريجيا .
مراد بقلق وتعب/حبيبتي انتي بخير .
حور بدموع /انا كويسه بس انت مش كويس خالص .
مراد بابتسامه تعب//ولا يهمك المهم انك بخير ي عمري كله ده انا اموت لو جراللك حاجه .
حور بدموع /بعد الشر عليك ي نبض قلبي بس ضلوعك انكسرت وبكده البطوله راحت .
مراد بعشق/فداكي العمر كله طالما انتي كويسه انا مقدرش اعيش من غيرك ي حور.
حور بعشق /روح حور وحياتها وكيانها رهن لشارتك وملك ايديك.
الدكتوره بابتسامه اعجاب/مشاء الله احنا بقينا عال ي استاذ مراد .
مراد /شكرا ي دكتوره .
الدكتوره /بصراحه اخت حضرتك كانت قلقانه عليك جدا.
حور بغيظ /أخته ليه انشاء الله شيفاه جيبني من المدرسه بالقطتتين ولا ماسكه المصاصه في ايدي انا حبيبته ي حلوه مراته المستقبليه .
الدكتوره بصدمه /ايييه.
حور باستفزاز//الي سمعتيه ياختي طريقك اخضر.
مراد بضحك /ايه الي عملتيه ده ي مجنونه .
حور بغيظ/ي عني مش شايفها وهي عماله تسببلك شمال ويمين البجحه دي ولا كاني قاعده اه.
مراد برعب //مالك ي روحي ايه الي تعبك .
حور //ابدا يروحي كادمه بسيطه كده في دراعي متقلقش.
مراد بعشق/بعشقك ي حوريتي .
حور بحب/بموت فيك ي مرادي .
❤️❤️❤️❤️❤️
لتفيق من شرودها لتتحدث بثقه .
/وحشتني اوي ي مراد حياتي ضلمه من غيرك موت نفسي اشوفك ولو ل ثانيه واحده يارب حققلي الامنيه دي ..
في شقه ليث ...
كان ينظر إلي الملفات التي تنظيم ليث ليتحدث بثقه وقوه اليث .
ليث بثقه وتحدي/مش هسيبك تكسرني ي ساهر نهايتك علي ايدي وانا هعرف أقف علي رجلي من تاني وهموم ليك كابوس دايما في أحلامك وانا اعرفك مين هو ليث مراد الجوهري ...
في فيلا ساهر ..
ساهر بصراخ /حور ماسه .
الخدامه //الهوانم خرجوا ي ساهر بيه ومدام حور سباتلك الجواب ده .
ليلتقط ساهر الجواب سريعا لينصدم مما به .
حور /طلقني ي ساهر لو عندك زره رجوله واحده طلقني انا بعدت وخدت ماسه هربت من سجننك متحاولش تتدور عليا ابدا لان عمرك مهتلاقيني وعمري مهرجعلك.
ساهر بغضب وتوعد /ماشي ي حور اكيد روحتي ل حبيب القلب بس انتي بغبائك وصلتيني ليه وانا هقدر اوصلكم وانهيكم كلكم تحت رجلي ...
من أمام شقه حور وماسه ..
مراد باحراج /انا مش عارف انت ليهةصممت أن احنا نيجي نطمن عليهم مكان الصبح .
شهاب بمكر /للاابدا مينفعش الصبح لازم نطمن ده ليث موصيانا .
مراد بغيظ /أما اشوف اخرتها معاك .
ماسه بترحيب/اهلا وسهلا اكيد حضرتك بابا ليث بس مشاء الله زي القمر اخلي من ليث نفسه .
مراد بحب لذلك الفتاه /تسلمي يارب شكرا ي حبيبتي احنا جينا نطمن عليكم وانتوا الحمد لله بخير.
شهاب باستعجال //لا لازم نشوف والدتك ونرحب بيها .
مراد بهمس وغيظ /ايه الي انت بتقوله ده .
شهاب //ايه ي عني مش لازم نرحب بالست .
ماسه /حاضر هناديها حالا .
حور المراد ❤️❤️❤️.
البارت الرابع عشر اللقاء المنتظر.
رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️✍️.
انا مش هتكلم عن التفاعل تأني علشان تعبت.
في سويسرا شقه حور وماسه .
ماسه /ماما اونكل مراد والد ليث .
لحظه توقف الزمن الحياه بالفعل توقف كل شي واصبحوا في دنيا خاصه بيهم فقط ذلك القلبين الذي تفرقوا منذ سنوات حان القدر لاجتمعاهم من جديد عوده الروح الي نصفها الآخر عوده الحياه بعد الموت حور ومراد ❤️❤️❤️❤️❤️
كانت تقف بصدمه عارمة قلبها ينبض بشده ولكن عقلها يرفض تصديق ذلك يشعر وكأنه في حلم من أحلامه ذلك قلبها يرقص كالطبول فهذا هو نعم هو معشوقها الذي كانت تتدعي ليلا نهارا أن تلتقي به ولو لمره واحده نعم هو ملجاها أمانها هو بذاته بنفس وسامته ابتسامته العينه حضوره الطاغي من يراه يقسم أنه في سن الأربعين ليس اكثر اما هو فكان في عالم آخر نعم هي حوريته عصفورته الذي صعدت بين يديه معذبته من ملكت الروح و القلب واستطاعت التحكم به عن بعد فلم يستطيع ذلك القلب اللعين أن يعشق غيرها أن يرا غيرها ولو فقط في الاحلام كل ذلك السنوات وهو راهب من اجلها يتمناها كل لحظه قلبه يتفوق عليه دائما يعلن عصيانه عليه أمامها يعلن ضعفه وقله حيلته يراها بالفعل كما تخيلها انثي مكتمله الانوثه ولكن يرا في عيناها خوف ورعب وقلق ليضغط علي يده بغضب وتوعد لوكل من أصاب حوريته باذي كان الوقت يمر ببطئ شديد يقتل بهم ببطئ كل منهما عيناهم يتلألأ بها الدموع فمن متي وهذا هو لقائهم كل منهم يخشا الآخر يخشا ماذا ستكون غيرته بهم السنين الذي مرات كان عقله ينهره بشده فلا تنسا ماذا فعلت بيك بالماضي هي من خانت وكسرت وانتقمت ولكن يتحرك القلب سريعا للدفاع عن معشوقته كفا فهي ابنتي عصفورتي معشوقتي الذي تخللت ثنايا القلب والروح كفا حان الوقت الرجوع وليس للبعد أما هي فكان صوتها الذي ذهب طيله هذه المده يحاول جاهدا للرجوع لينطق اسمه المحبب لها اسمه الذي يعتبر بالنسبه لها مقطوعه فنيه واخيرا انهارت ذلك الحصون ليسرعوا الي احضان بعضهم البعض لبث شوق ولهفه كل ذلك السنين الذي رحلت منهما وعذبت قلوبهم ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
حور بدموع وصراخ /مرررراد .
ماسه بسعاده /ماما انتي اتكلمتي .
مراد بدموع وهو يقبل جبينها بلهفه /روح مراد حوريتي وحشتيني اوي يا حبيتي اوي .
حور بدموع وندم وهي تقبل يداه بعشق/مراد حبيبي سمحني ي مراد سمحني كنت غبيه كنت جاهله موثقتش فيك ي حبيبي سمحني .
مراد بالم ووجع/كسرتيني ي حور وقضيتي عليا بقا انتي تصدقي أن مرادك يعمل كده برضه .
حور بدموع ندم /كنت عيله واضحك عليا كنت بموت من غيرك ي مراد كنت ميته كنت بدعي ليل ونهار انك ترجعلي.
مراد بالم ووجع/هنرجع لبعض بس تفتكري هقدر انسا الي حصل .
حور بحماس وسعاده /انا هنسيك كل حاجه مراد احنا مش هنبعد تاني مش هنسيب بعض تاني ابدا مهما حصل .
مراد بمراره /ولو نسيت الي قولتيه هنسا انك علي ذمه راجل تاني لمسك اتمتع بيكي وخلفتي منه تفتكري كل ده سهل عليا اني أنساه وبعدين انتي ناسيه فرق السن .
حور بصراخ وغضب//الله يحرق فرق السن لانه بسببه احنا اتحرمنا من بعض ي مراد بسببه قدروا يدخلوا في وسطنا ويحرمونا من بعض سنين استسلامك ليهم لأن دايما زي بنتك مكنتش بدافع عني ايه المشكله لما نتجوز وفرق السن بينا كده مانا اهو اتجوزت الي في سني خدت ايه ي مراد غير ضرب وذل ومهانه ده غباء أن الواحد يفكر كده طول ماالحب موجود والقلب بينبض يبقا لازم نحب لحد مانموت ي مراد اطمن دلوقتي محدش ممكن يحس بالفرق ده ابدا دلوقتي أنا هبقاا ست متطلقه ومعايا بنت علي سنه جواز يعني كل الي مكنش وراه حاجه غيرنا هيرتاح ويبعد ا ويشوف حد تاني يجيب في سيرته ..
مراد بدفاع وغضب /انا مكنتش بدافع عن حبنا انا الي انضحك عليا بسهوله وكلفني ده حياتي كلها.
حور بصراخ ودموع وهي تتشبث بيده كالطفل الصغير/ابويا ي مراد هو السبب هو الي دمر حياتي حبك بيجري في دمي ي مراد انت عمري كله اوعا تسبني ي مراد اوعا تسيب حوريتك هموت ي مراد والله هموت .
مراد وهو يحتضنها بعشق وامان /بعد الشر عليكي ي قلب مراد ي روح مراد ياه ي حور حضنك كان وحاشني اوي اوي .
حور بدموع وهي تشدد من احتضانه /سمحتني ي مراد ابوس ايدك سمحني انا ماليش غيرك انتقم مني براحتك اضربني عذبني شغلني عندك خدامه بس اوعا تحرمني من حبك .
مراد بعشق دام لسنوات طويلة /اوعي تقولي كده انتي ملكه طول عمرك وهتفضلي ملكه علي قلبي طول العمر .
ماسه بغباء/هو فيه ايه ي ابو ليث انت ايه علاقتك بامي .
حور بصدمه قاتله /ابو ليث هو ليث ابنك ي مراد .
مراد بقوه /ايوه ي حور ليث ابني سندي في الدنيا دي طول السنين الي فاتت .
شهاب /حور عدي النقطه دي اوعي تخلي اي حاجه تفرق بينك وبين مراد ابدا .
حور بابتسامه وجع/اطمن ي شهاب انا اتعلمت من الدرس خلاص ومستحيل إقراره تاني ربنا أراد أن بنتي يوم ماتحب وتختار تحب وتختار ابن روحي ابن قلبي ليث هيبقا ابني زي ماسه بالظبط وعمري مهسالك عن تفاصيل ي مراد ابدا .
مراد بعشق /روح مراد أما الزفت ساهر فمحدش هيخلص عليه غيري .
شهاب بثقه /اطمن ي مراد ساهر خلاص بنحط اخر مسمار في نعشه.
ماسه بخضه /بابا .
حور بقوه اكتسبتها بوجود مراد /ايوه ي ماسه ابوكي حكايته طويله ولازم تعرفيها .
في مكان ما ...
ليث /ادهم عرفت ايه الي هيحصل .
ادهم ظابط صديق ليث بثقه /اطمن ي ليث ساهر الصياد مفيش اكتر من الي بيكرهوه ويتمنوا وقوعوه ي عني دي حاجه سهله .
ليث /تمام حد من تجار مخدرات الي جوه السجن تحاول تقنعهم اننا هنقف معاهم قصاد المساعده دي لازم نعرف كل الشركاء الي في الخليه دي هما دول الي هيوصلونا ل ساهر وآدم الي معايا كافي أنه يقضي عليهم بس أنا عايز امسكهم متلبسين علشان ميعرفش يعمل عمايله الوسخه دي ويقدر يفلت منها .
ادهم بثقه /اعتبره حصل .
في فيلا الجوهري ..
ادم بغضب وهو يضرب نيره ضربا شديدا /اتكلمي حور وماسه راحوا فين انطقي .
نيره بتعب والم /مهما عملت مش هقولك كفايه أنها خرجت من سجنكم وارتاحت منكم.
ادم بغضب جحيمي /هموتك قسما بالله هموتك لو متكلمتيش .
ساهر بخبث/اهدا ي عمي مش كده هو كام صوره ل حماتي وهي بالمنظر ده ساعتها حورةهتفتح تلفونها ساعتها انا هقدر اوصلها واعرف هي فين .
ادم بإعجاب/طول عمرك ناصح ي ساهر .
نيره بصراخ وغضب /انت شيطان شيطان.
ساهر باستفزاز /شكرا ي حماتي هههههههه بصراحه شكلها بتحبك اوي هو ده فتحت في ساعتها والبرنامج اشتغل طول عمرها غبيه .
ادم بلهفه/ها ي ساهر عرفت هما فين .
ساهر بشر /سويسرا ي ادم بس كويس حته بعيده علشان لما اطلع روحهم بايدي اعرف اتخلص منهم من غير صداع.
ادم بحده /تقتلهم تقتل بنتي وحفيدتي.
ساهر/هههههههه لا بجد بنتك ضحكتني اوي من امتا اسمع ي خرفان انت انا معنديش استعداد أن حشرات زيكم يكتبوا نهايه ساهر الصياد اناةادوس علي اي حد علشان اسمي ومكانتي يفضلوا فوق كل البشر جهزلي طيارتي الخاصه لازم اسافر دلوقتي حالا..
في سويسرا شقه حور وماسه ..
ماسه بصدمه ودموع /بابا عمل كل ده .
حور بأسف/ايوه ي ماسه يىبنتي سامحيني اني معرفتش اخترتلك الاب المناسب .
ماسه بدموع /متحمليش نفسك ي ماما فوق طاقتها الذنب مش ذنب حد ده نصيب وبعدين ربنا عوضني بابا مراد .
مراد بحنان/طبعا ي بنتي ابوكي متقلقيش انا دائما سندك وضهرك انا وليث .
ليختضنن مراد حور وناسه بعشق شديد وسعاده غامره ليعدهم أن القادم سيكون أفضل كان يشدد من احتضناهم وهو يبث بهم الامان والاطمئنان تحت نظرات شهاب السعيده واخيرا من اجل سعاده صديقه .
تراماذا سيحدث هل سيلحق ساهر بالوصول إليهم أما البث سيكون له رأي آخر.
حور المراد ❤️❤️.
البارت الاخير .
رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.
في سويسرا ...
كانت تغوص في سبات عميق داخل أحضانه فمنذ زمن بعيد لم تذق طعم النوم بذلك الشكل.
مراد بحرج /انا اسف ي ماسه بس صدقيني انا عمري مكان نفسي اني الذي ابوكي ولا حتي فكرت انا مخدتش مكانه حور ملكي من الأصل وهو الي اخدها مني .
ماسه بابتسامه حزن /مش محتاج تتدافع عن نفسك ي ابيه مراد الحقيقه انا شيفاها قدامي عمري مشوفت امي مبسوطه ولا مرتاحه زي دلوقتي أنا نفسي يمكن دي اول مره احس اني ممكن يكون ليا اب لاني انحرمت من ابويا الي كل حياته كانت عباره عن شغله كان ناسيني انا وامي ومكنش بيفكر غير في نفسه وبس لحد ناقلات ليث عوضني عن كل حاجه بقيت حاسه المشاعر والأحاسيس الي امي عيشاها معاك دلوقتي اوعا تبعد تأتي ي ابيه .
مراد بحب وحنان /عمري مهبعد ي روحي ده انا مصدقتي روحي رجعتلي استني
في سيره القط ايوه ي ليث ايه بتقول ايه .
في وزاره الداخليه .
ادهم بمكر /ساهر باشا علاء بيه باعت لسعادتك المهمه دي وده الملف الخاص بيها .
ساهر بضيق/مهمه ليه دلوقتي أنا مش فاضي.
ادهم بخبث/سعادتك دي جماعه ارهابيه خطيره اظن قبض سعادتك عليهم هيعمللك نقله تانيه خالص انا عارف سعادتك بتحب الشهره والفلوس كمان .
ساهر بطمع /تمام ي ادهم جهز انت كل حاجه.
ادهم بمكر /تمام سعادتك والله ووقعت ي ساهر اخيرا هنخلص من شرك وتتدفع تمن كل الي عملته .
من أمام ذلك المخزن كان يقف ادهم وهو ينظر يمينا ويسارا .
ساهر بهمس وهو يمسك بسلاحه /ها ي ادهم ايه الاخبار.
ادهم بخبث/كله تمام سعادتك الجماعه كلها في المخزن ده وانا ظبط كل حاجه .
ساهر بهمس/تمام يبقا ده وقت الاقتحام .
ليسرع ساهر ومن خلفه ادهم ليقتحم ساهر المخزن لينصدم مما رآه.
ليث بمكر/اهلا ي ساهر باشا بصراحه كنت ناوي احتفل بيك لوحدي بي بصراحه حبيه يبقا احتفال عالمي وعزمت كل حبايبك .
ساهر بغضب/انت فاكر أن كلكم كده هتخوفوني ده انا امحيكم من علي وش الدنيا وانتي مطمرش فيكي كل الي عملته معاكي ي واطيه.
حور بغضب/انا اذا كنت غلطت في حياتي في حاجه فهي اني اتجوزت واحد زيك كان المفروض خلصت عليك من زمان علي كل الي عملته فيا .
ساهر باستفزاز /هههههههههه اهلا جدو مراد بجد كنت واحشني .
مراد باستفزاز وغرور /اكيد انا مستحيل اتنسي نهايتك هي الي بتكتب دلوقتي يىساهر وعلي ايدي انا وابني وحور علي ايد كل الي اذيتهم يا ساهر .
ليث بغضب/ده غير وساخته وصفقاته المشبوهة وجرايمه ومصايبه.
ساهر /هههههههههه اغبيه الصفقات دي هي الي عملت اسمي هي الي خلتني ابقا ساهر الصياد لو كنت فضلت علي حالي كنت زماني باخد ملاليم.
حور بغضب/ربنا ينتقم منك ي شيخ دخلت ابويا معاك في وساختك دي ودمرت حياتنا.
ساهر باستفزاز /لاىي شيخه ده علي اساس أنه ملاك ده هو الي معلمني ازي ابقا اكبر تاجر مخدرات .
اللواء محمد /كل الاداره وكانت شاكه فيك ي ساهر بس كنا مستنينا الدليل انت خلاص وقعت ي ساهر وانتهيت .
ساهر بسخرية مصحوبه بالم /انا ميت من زمان اوي من ساعه مابويا مات وامي اتجوزت غيره ورمتني بقا كل همها جوزها والفلوس وانا خلاص مبقتش موجود كنت بشحت الحب من كل الناس بقيت اناني ما همي أن الحاجه الي تعجبني اعرف اخدها ازي حتي لو بالعافيه بس خلاص تعبت وجيه الوقت الي لازم ارتاح فيه بس مش لوحدي.
لم يفهموا ماذا يقصد الا بحركه ماهره وسريعه التقط سلاح ادهم ليصوب ناحيه مراد ليصيب الهدف ثم يطلق رصاصه الرحمه في رأسه ليقع ساهر جثه هامده لينتهي ساهر الصياد بكل جرائمه .....
حور بصراخ ودموع /مررررررراد .
ليث بصراخ /بابا .
وتم القبض علي ادم الجوهري واخيرا لينتهي شر ذلك الشياطين ...
في المشفي ..
الدكتور بأسف /انا اسف بس الرصاصاتين أصابوا الكليه ودمورها تماما بس حاله مراد بيه وكبر سنه متسمحش أنه يعيش بكليه واحده لازم نتصرف ضروري .
شهاب بدموع وحزن /خودي كليتي انا .
ليث /لاي اونكل شهاب حضرتك كبير في السن زي بابا انا الي هتبرع ل بابا ب كليتي .
حور بدموع والم /خودي روحي بس مراد ي عيش انا مقدرش اعيش من غيره ده انا مصدقت يرجعلي
تاني .
الدكتور/ ممكن تهدوؤا الحكايه مش كده حضراتكم لازم تعملوا تحاليل الاول علشان نعرف كليه المناسبه الحاله.
وبعد إجراء ليث وشهاب جميع التحاليل وللاسف ظهرت النتيجه سلبيه .
في قسم التحاليل.
حور بتمني /هاةي دكتور وتحليلي انا.
الدكتور بأسف/سبحان الله انتي حالتك مطبقه ليه بالظبط بس حضرتك عندك التهابات في كليتك التانيه فللأسف مش هينفع ده التقرير وده تشخيص الحاله لازم تسلميها للدكتور المعالج انا اسف .
في الخارج .
حور وهي تحدث ذاتها بعشق /مش مهم انا اموت بس لازم انقذ روحي حياتي نبض قلبي الي بين الحياه والموت حياتي ملهاش معنا من غير مراد من غير النفس الي بيطلع مني لتقوم بتقطيع التقرير الذي يؤكد علي وجود التهابات في أحدا الكلا لتسرع الي الطبيب وأخبره أنها علي مايرام وصلاحه لإجراء ذلك العمليه .
بعد اسبوع من نجاح العمليه ..
كان يجلس بجانب سريرها وهو يبكي بشده فمنذ أن علم بما فعلت بذاتها من أجله فقد ضحت بصحتها من أجله .
مراد بدموع والم /كده برضه ي حور عايزه تحرقي قلبي عليكي ليه بتعملي فيا كده ليه .
حور بتعب والم /كله يهون فداك ي حبيبي روحي فدا روحك انا ماليش غيرك ي مراد .
مراد بدموع وهو يقبل يدها/هنعيش مع بعض ي نور عيني هنعيش وتكمل الي فيها لو حتي ساعات بس هنعيشها برضه اوعي تستسلمي اوعي .
حور بقوه /متقلقش ي روحي انا قويه بيك متخافش ي حبايبي حور هترجعلك حتي الموت مش عيعرف ياخدنا من بعض ابدا .
مراد بدموع وعشق/بحبك ي حوري .
حور بتعب وعشق /بعشقك ي مرادي .
بعد مرور سنه ...
كانت تجلس ماسه وهي التي علي بطنها بحنان .
حور بسعاده /خلاص هانت ي قلب ماما ويكون عندي حفيد زي القمر شبه جده.
مراد بضحك/هههههههه ي شيخه حرام عليكي يبقا زي جدو المكحكح ده .
حور بعشق /فشر ده انت اجمل من كل الشباب ده انت مراد قلبي .
مراد بعشق /وانتي روحي وعمري كله ي قلبي.
ماسه بغيظ /شايف اتعلم .
ليث بغمزه /والله العظيم انا بموت فيك ي وحش انت بس البلونه دي تفرقع وانا لوريكي الحب علي أصوله.
ماسه بخجل /انت سافل .
ليث بضحك /هههههههه حبيبي ي ناس.
كان ينظر اليه مراد بحب شديد ليتذكر ماذا حدث فلاش بالم بعد موت ساهر .
مراد بحده / كل الي بتقوله كلام فارغ ميغيرش في من الحقيقه انك ابني غصبن عنك وعن أي حد اانت ابني سامع وحسك عينك تقول الهبل الي قولته ده سامع .
ليث /سامع ي بابا .
مراد بابتسامه /قولي انت عرفت ازي أن ساهر جايلنا علشان يخلص علينا.
ليث /من مدام نيره جده ماسه هي كانت عارفه كل التفاصيل من الاول ومساعدتي ليهم علشان يتخلصوا منوادم وساهراتصلت بياوحكاتلي كله حاجه أن ساهر عرف مكانكم وهياذيكم فكان لازم اتصرف .
مراد بفخر /واتصرفت ي قلب ابوك اسمع خالي بالك من ماسه دلوقتي هي هتبقا ضعيفه لازم انت تقويها فاهم ..
ليث بابتسامه /فاهم ي بابا .
باك .....
في الجامعه التي كانت تلتحق بها حور كانت تقف بغيظ وخوف.
مراد بابتسامه /هتفضلي خايفه كده علطول.
حور بخوف /اسكت انا مش عارفه ايه الي خلاني اسمع كلامك دكتوره ايه الي انقاشها في السن ده .
مراد بعشق /لأن ده حلمك ي روح قلبي وانا لازم احققهولك وخلاص كلها خطوه وحلمك يتحقق وهتبقي الدكتوره حور الجوهري .
في القاعه ...
كانت تقف بارتباك من نظراته التي تربكها لتتحدث بقوه
حور /اهلابحضراتكم قبل مابداةفيةاي حاجه لازم لشكر سندي ضهري وعشقي في الدنيا دي مراد هو السبب في كل الي انا وصلتلوه كان دائمازمان الناس يلوموني اني بحب واحد فرق السن بينا ده كله احب اقولكم انكم معندكوش حب لسه قلبكم مدقش زي القلب الي بينبض لماةبيدق مبيبقاش عارف الي بيدقلوا ده عنده كام سنه هو بيحب وخلاص من غير مايحسب واحنا لازم نقبل بحبنا مهما كانت الظروف مهما كانت العقبات لازم نتخطيها يشهد الله انك روحي ي مراد انك قلبي شايفه فيك كل الصبا شايفه العشق الحب الحنان الي يكفي العالم كله بحبك ي مراد بحبك وهفضل احبك لحد ماموت هو ده موضوع رسالتي العشق والحب أعشق حب وعافر من أجل من تحب مهما كانت العقبات بعشقك ي مراد ي جوزي وحبيبي وكمان ابويا واخويا وأماني ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
في فيلا الجوهري ..
في جنينه الفيلا كانوا يجلسون حور ومراد وهم يحملون احفادهم الصغار حور ومراد ..
حور بسعاده/مشاء الله عليهم ي مراد زي القمر .
مراد بعشق /طبعا طالعين ل جدتتهم .
حور بعشق دائم لسنوات /بعشقك ي مرادي .
مراد بعشق تخلل ثنايا الروح والقلب /وانا بموت فيكي ي حور المراد ❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
العشق هو اجمل شي في الوجود هو الصديق الوحيد والمقرب للقلب فإن عشقت فتأخطأ جميع العقبات مهما أن كانت حووووووررالممممممراد❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ .
تمت بحمد الله
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
خلصتوا قراءة الفصل إتفضلوا جميع الروايات الكامله من بداية الروايه لاخرها من هنا 👇❤️👇💙👇❤️👇
4 - رواية تزوجت سلفي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
13- رواية عشقك ترياق
14- رواية حياة ليل
16- رواية لست جميله
20- رواية حبيب الروح
22- سكريبت غضب الرعد
24- رواية ملك الصقر
29- رواية شطة نار
30- رواية برد الجبل
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
32- رواية الداده رئيسة مجلس الإدارة
35- رواية حماتي
36- رواية انا وضورتي بقينا اصحاب
41- رواية روح الصقر
42- رواية جبروت أم
46- رواية شهر زاد وقعت في حب معاق
47- رواية أحببت طفله
51- رواية لم يكن أبي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
52- رواية حورية سليم
53- رواية خادمه ولكن
56- رواية خادمة قلبي
57- رواية توبه كامله
61- رواية طلقني زوجي
63- قصة فتاه تقضي ليله مع شاب عاذب
64- رواية عشق رحيم
67- رواية أحببت بنت الد أعدائي
69- رواية حلال الأسد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
71- رواية أسيرة وعده
76- رواية دموع زهره
79- رواية إبن مراته
82- رواية جبل كامله
86- قصة غسان الصعيدي
89- رواية صليت عاريه
90- رواية صليت عاريه
94- رواية مفيش رحمه
95- رواية شمس العاصي الجزء الاول كامله
100- سكريبت جمعتنا الشكولاته الساخنه
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
101- سكريبت سيف وغزل
102- رواية حب الفرسان الجزء الثالث
104- رواية رعد والقاصر
105- رواية العذراء الحامل
106- رواية اغتصاب البريئه
107- رواية محاولة اغتصاب ليالي
108 - رواية ملكت قلبي
109 - رواية عشقت عمدة الصعيد
110- رواية ذئب الداخليه
111- رواية عشق الزين الجزء الاول
112- رواية زوجي وزوجته
113- رواية نجمة كيان
114- رواية شوق العمر
115- رواية أحببتها صعيديه
118- رواية لاعائق في طريق الحب
119- رواية عشق الصقر
121- رواية بنت الشيطان
122- رواية الوسيم إبن الحاره والصهباء
123- رواية صغيرتي الجميله
124- رواية أخو جوزك
125- رواية مريض نفسي
127- رواية هكذا يكون الحب
128- رواية عشق قاسم
129- رواية خادمتي الجميله
131- رواية جوري قدري
133- رواية المنتقبه أسيرة الليل
134- رواية نجمتي الفاتنه
135- رواية ليعشقها قلبي
136- رواية نور العاصي
137- رواية من الوحده للحب
139- رواية جوزي اتجوز سلايفي الاثنين
140- رواية شظايا قسوته
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
141- نوفيلا اشواق العشق
142- رواية السم في الكحك
143- رواية الصقر كامله
147- رواية عروس الالفا الهجينه الجزء الثاني
148- رواية أميرة الرعد
149- رواية طفلة الأسد
150- نوفيلا الجريئه والاربعيني
151- رواية أحببت مجنون
152- قصة أخويا والميراث
153- رواية حب من اول نظره
155- رواية صعيدي مودرن