expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية حنين الليل الفصل الحادي والثلاثون والثاني والثلاثون والثالث والثلاثون والرابع والثلاثون والخامس والثلاثون والاخير بقلم أميرة رمضان


رواية حنين الليل الفصل الحادي والثلاثون والثاني والثلاثون والثالث والثلاثون والرابع والثلاثون والخامس والثلاثون والاخير بقلم أميرة رمضان


الصفحه الرئيسيه من هنا



الروايات الاكثر قراءه👇👇👇


1- رواية جبروت معقده





















رواية حنين الليل البارت الحادي والثلاثون والثاني والثلاثون والثالث والثلاثون والرابع والثلاثون والخامس والثلاثون والاخير بقلم أميرة رمضان


رواية حنين الليل الحلقة الحادية والثلاثون


_ ليل الحقنااااااااااااااااااااااااي
(ليل بمجرد مسمع صوتها نزل بسرعه علي تحت وكل اللي في البيت اتجمع)
ليل : حنييييييين
(اول مشفته جريت عليه واستخبيت فيه )
ليل : انتي تعبانه حااااسه بحاجه
قلت ببكاء : الكلب الكلب اتسيب وكان هيعضني
ليل بص علي الكلب شافو بياكل الاكل بتاع حنين حضنها : اهدي اهدي هو مش هيأذيكي
_ مش هيأذيني ازاي بقولك اتسيب وكان هيعضني ده جري عليا
فارس : هو بس عشان شم ريحه اللحمه قريبه منه اتجنن المهم انتي كويسه
#بقلمي_اميره_رمضان
_ اه كويسه
خديجه : طب بتبكي ليه
_ انا بخاف من الكلاب بعد اللي حصل ده الكلب ده مش هيقعد هنا
ليل : حاضر مش هخليه هنا ممكن تهدي بقا
جاسمن جات بسرعه: اي في اي ي حنين بتصرخي لييه بطنك وجعاكي
ليل : اشمعني بطنها يعني


 

 

جاسمن : انت نسيت انها حامل ولا اي وجع بطنها طبيعي يعني
تالين : بابي الحق الكلب مات
(كلنا بصينا باستغراب علي الكلب وفعلا مات)
خديجه : مات ازااااي
(فارس قرب من الكلب وحرك راسه شفنا رغوه بيضه نازله من فمه)
فارس : الكلب اتسمم
(كلنا اتصدمنا )
اتكلمت بصعوبه : ا ا انت بتقول اي
كريمه : يبقا الاكل اللي كان جاي لمدام حنين كان مسمم
ليل بعصبيه وصوت عالي: ميييييين اللي جااااب الاكل دددددده
كريمه بخوف : انا خدته من عم صبري والله ي بيه
قولت بصدمه وزهول _ ليل اي اللي هما بيقولو ده يعني اي الاكل مسمم
ليل بصدمه وخوف : حنين اوعي تكوني كلتي منه 😳


 

 

يبقا الاكل اللي كان جاي لمدام حنين كان مسمم
ليل بعصبيه وصوت عالي: ميييييين اللي جااااب الاكل دددددده
كريمه بخوف : انا خدته من عم صبري والله ي بيه
قولت بصدمه وزهول _ ليل اي اللي هما بيقولو ده يعني اي الاكل مسمم
ليل بصدمه وخوف : حنين اوعي تكوني كلتي منه
_ لاء لاء مكلتش منه بس يعني انا كان زماني ميته و وابني (قولت بصراخ وانا حاطه ايدي علي بطني ) كانو هيموتوووو ابنيييييييي
ليل حضني اوووي وبيحاول يهديني : اهدي بس مفيش حاجه انتي كويسه
_ طب ليه ليه عايزين ياذو ابني هو كااان عمل فيهم ااااي (وفجاء الدنيا اسودت ومحستش بالدنيا )
خديجه : يالهوووووي حنيييين
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
(ليل شالني ودخلني جوا)
ليل : هاتو مايه بسرعه (كب مايه علي وشي لحد مفوقت)
كريمه بلهفه : اجبلك الدكتوره ي مدام
_ لاء لاء انا كويسه الحمد لله يارب الحمد لله
ليل : انا لازم اعرف مين اللي جاب الاكل ده وانا هوديه وراه الشمس عم صبررررررري
صبري : ايوا ي بيه
ليل : مين اللي عطاك الاكل ده
صبري : واحد لابس بدله ونضاره جالي وقالي ان عم صالح باعت الطبق ده لمدام حنين وانا وصلتو لمدام كريمه
كريمه : حصل ي بيه وانا جبته والله علطول ليك


 

 

جاسمن : انتو الاتنين كدااابين وكنتو عايزين تموتو حنين والبيبي
صبري : ي بيه انا من زمان وانا بشتغل عندكم وعمري ماهفكر في اذيتكم خالص
جاسمن : مفيش الا انتي ي كريمه طول عمرك الحقد مالي قلبك
كريمه بدموع : بعيد عن ان دي حنين وانا بعترها زي بنتي والله بس انا مستحيل افكر اقتل حد والله مستحييييل
_ عارفه ي خالتي والله وانا مصدقاك (بصيت لجاسمن وقلت) بطلي تتهمي حد هما ميعملوش كده ابدااا
جاسمن : ليه مش هما الاتنين اللي جابو الاكل ده
ليل : جااااسمن بطلي كلام فعلا مفيش اي حد هنا يعمل كده لانهم مخلصين ليااا الدور والباقي عليك انتي
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
جاسمن بتتدعي الصدمه : اي انت بتتهمني انا
ليل : مفيش حد ليه مصلحه الا انتي تقدري تقولي اشمعني الوقت ده اللي جيتي فيه وكمان اصريتي ان حنين بس هي اللي تاكل منه
جاسمن بدموع التماسيح : انا جيت عشان اشوف ولادي لاني مسافره ومردتش اخلي حد ياكل من الاكل غير حنين عشان ده مفيد للحمل جدا مكنتش اعرف انه مسمم وانا مش هسمحلك تكلمني كده ولو وجودي هنا مضايقك مش هتشوف وشي خالص
عن اذنك
(مشت جاسمن والكل في البيت كان متوتر من اللي حصل وليل شغل كاميرات المراقبة بتاع الشارع وبيحاول يصل للي عمل كده )
____اللهم صل على سيدنا محمد ❤________
سمر : قاعده كده ليه ي حزينه
ندي : خير
سوسن : انتي فاكره انه هيطلع منها تبقي بتحلمي
ندي بنفاذ صبر : سبوني احلم انتو مستكترين عليا الحلم حتي
سوسن : لاء ي اختي مش مستكترين بس عايزينك تفوقي من الوهم ده عشان نشوف هنطلق ازاي
ندي : يااااااربي انتو مش بتزهقووو (وسابتهم ودخلت رنت علي سندس)
ندي : وصلتو لحاجه
سندس : فارس كلمني وطمني وقالي قربو هوصلو للي عمل كده
ندي : يارب يارب يوصلولو انا مش عارفه احساس رحيم اي دلوقتي ي قلبي وهو محبوس كده هاين عليا اروح اقتل زياد دلوقتي
سندس : اشمعني زياد
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
ندي ؛ انا واثقه انه الزفت زياد هو اللي عمل كددده
سندس : تعرفي انا نفسي يكون هو عشان يتكشف و نخلص منه ومن القرف بتاعه
__لا حوله ولا قوه الا بالله العلى العظيم ❤________
في مكان ما وليد قاعد علي الارض وفيه رباط علي عينه مش شايف
وليد بصراخ : انتو مييين وعايزين مني ااااااااي


 

 

فارس : صرخ براحتك مفيش حد هيسمعك
وليد : طب قلولي انتو عايزين اي
ليل : حطيت المخدرات لرحيم ليه
وليد : رحيم مين
(فارس ضربه بالحزام )
وليد : ااااااااه طب استني رحيم الصاوي
ليل : برفو عليك
وليد : والله ما حطيت حاجه انا مليش دعوه بالموضوع ده
فارس : بس زياد اعترف عليك وقال ان انت اللي عملت كده وكمان هيروح بكرا النيابه يشهد عليك
وليد : يابن الك*لب ي زياد وا*طي ويعملها فعلااا
فارس : اي رايك بقا
وليد : بس انا معملتش كده والله
ليل : بس هتبقا قدام النيابه انت اللي عملت ورحيم كده كده هيطلع ده غير اني مش هخلي فيك حته سليمه
وليد : متقدروش تعملو معايا حاجه
ليل مسك السوط (الكرباج) وضربو ضربة : اي رايك
وليد بتاألم : اااااااااه مش انا اللي عملت كده والله ده زياد هو اللي عمل كل ده
فارس : ليييه
وليد : عشان ينتقم منه هو ندي خطيبته
ليل : واي اللي يثبت
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
وليد : انا عارف انه خاين وممكن يبيعني في لحظه عشان كده كنت بسجلو وهو مش واخد بالو عشان لو غدر بيا اكون مامن نفسي
فارس : والتسجيلات دي فين
____استغفر الله العظيم واتوب اليه ❤____
جاسمن وهي بتكسر في اوضتها
جاسمن بصراخ : اااااااي هو كل حااااجه بتبوووظ ليييييه مش بتموووووتي ليييييييييه
عزت : اهدي مينفعش اللي بتعمليه ده
جاسمن : طب قولي انت اي اللي كان مفروض يتعمل ومعملتوش ده انا حطتلها السم في الاكل والدنيا كانت ماشيه تمام يقوم ياجي الكلب يتسيب وياكله هو عمرك شفت حظ كدددده
عزت : حقيقي هي حاجه الواحد مش عارف يستوعبها بس انا مشفتش حظ زي حظها
جاسمن : بس انا لازم اقتلها وارجع لليل تاني انت مش حاسس بالغل اللي جوايا انا همووووت لازم اقتلهااااااا
____سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ❤______
نوح رن علي خديجه
خديجه : الو


 

 

نوح : هو اي اللي حصل عندكم بظبط
(خديجه حكت كل اللي حصل )
نوح : انتي بتتكلمي جد
خديجه بدموع : اه والله انت لو شفت حنين كانت عامله ازاي كانت هتصعب عليك
نوح : عارف ومقدر والله طب هي عامله اي دلوقتي
خديجه : من ساعت اللي حصل وهي بتصلي وتسبح ربنا
نوح : دي اكيد لها حاجه كبيره عند ربنا انه ينجيها بشكل ده
خديجه : فعلا وانا اعصابي باظت من وقتها وكل اللي بفكر فيه اني ارجع اسافر
نوح بعصبيه: هتسافري تاني
خديجه : امال عايزني اقعد هنا عشان اموت
نوح : متقلقيش محش يقدر يلمس شعره منك طول منا موجود
خديجه : كفايه عليك ي اخويا ست حبيبه بتاعتك
نوح بضحك : خفي علي نفسك شويه هتموتي من الغيره
خديجه بضيق : انا مليش دعوه بيكم اصلا
نوح : امممممم طب كنت عايز اقابلك بكرا ممكن
خديجه : انا كده كده جايه الشركه اما اشوف انت عايز اي
__________
سوسن : اخيرا جيييت كنت فين وقافل تلفونك لييييه
سيد : اتفضلي (دخلت مديحه ومعاها اولادها)


 

 

سوسن : انت جاااايب الوليه دي هناااا ليييه
سيد : مديحه هتعيش هنا
سوسن : انت بجد اتجوزتها انطق
سيد : ايوا انا ومديحه متجوزين
سوسن بصراخ : اتجوووووووزت علياااااا بعد كل اللي عملته عشانك ي راجل ي نااا*اقص
سيد بصوت عالي : اخررررررسي بدل مطلقكككككك واخلص من زنك




رواية حنين الليل الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم أميرة رمضان



سوسن بصراخ : اتجوووووووزت علياااااا بعد كل اللي عملته عشانك ي راجل ي نااا*اقص
سيد بصوت عالي : اخررررررسي بدل مطلقكككككك واخلص من زنك
ندي : ليه ي بابا لييييه
سيد : بس ي بت انتي كمااان انا هنا اعمل اللي عايزو انتو هتحاسبوني
سمر : وجايبها بقا تعيش معانا هنااا
سيد : لاء هي هتعيش في الشقه اللي فوق شقت عمك
بسمه : بس الشقه دي بتاعتي انا واختي
سيد بجشع : انتي واختك اتجوزتو وهي فاضيه هعيش فيها انا ومسمعش كلمه في الموضوع ده تااااني
__________
(تاني يوم راحو النيابه ووليد اعترف علي زياد بكل حاجه وسلمهم التسجيلات بصوت زياد وخرج رحيم )
أسامه : كفااااره ي ابن عمي
رحيم : اي اللي كفاره دي انا واخد براءه علي فكره
فارس : تصدق انا مشفتش النوم من وقت متقبض عليك
رحيم : ليه ي عم الحنين
فارس : كنت بفكر في طريقه اقنع بيها سندس اننا نتجوز وانت مسجون لانها هتبقا حزينه عليك للاسف
رحيم : هو كل ده اللي هامك غور من وشييييي
#بقلمي_اميره_رمضان
ليل : انا من رايي كفايه كده واطلع لان البنت اتحنطت برا من الوقفه
رحيم : ميين
أسامه بغمزه : هتكون مين ي نمس
رحيم : طب سلام انا بقاا (وجري علي برا وشاف ندي واقفه علي اعصابها )
رحيم قرب منها وهي مش واخده بالها : وحشتيني
ندي بخضه : رحييييييم (وحضنته اوووي //عادي ي جماعه ده جوزها😂 )


 

 

رحيم : لاء بلاش الرقه دي انا واحد كنت قاعد مع المجرمين والبلطجيه ومش واخد علي الرقه دي خاالص
ندي : انا مش مصدقه انك خرجت وبقيت واقف قدامي كنت خايفه عليكككك اوووي والله
رحيم : خلاص ي بنتي انا بقيت قدامك اهو وهنكمل تجهيزات الفرح عايز اتجوز واخلص بقااا
ندي : مستعجل علي اي انا لسه مجبتش الطاسه التيفال
رحيم بنفاذ صبر : بقا عايزه تأجلي الجوازه عشان الطاسه التيفال امشي بدل مشوهلك وشك ده
_________
في الشركه
خديجه : خير ي مستر نوح عايز اي
نوح : ده اي الرسميه ده
خديجه : بحاول متخطاش حدودي مع حضرتك
نوح : اتكلمي عدل ي بت
خديجه بعصبيه : اااي عااايز ااااي
#بقلمي_اميره_رمضان
نوح : ايوا كده ارجعي لاصلك
خديجه : مالو اصلي ي اخووووووويا
نوح : احسن ناس ي اختي خلاص انتي مش جايه تتخانقي اسمعي ام الكلمتين اللي عاي اقولهم
خديجه : سمعني واخلص عشان مش فاضه وعندي (قاطعها نوح وقال)
نوح : بحبك
خديجه بعدم انتباه: ايوا ماشي يعني مش حاجه م (وسكتت شويه وقالت) انت قولت اي
نوح بضحكك علي شكلها: . اقفلي بوقك
خديجه : فكك من بوقي عيد كده اللي قولته ده
نوح : قولت بحبككككك
خديجه: انت بتتكلم بجد ولا بتقولي كده وترجع تقولي ده مقلب
نوح بضحك : لاء والله بتكلم بجد ده علي اساس يعني انك اول مره تعرفي
خديجه : عارفه انك كنت بتحبني زمان بس دلوقتي انت اتغيرت وبقيت تعاملني بطريقه وحشه
نوح : كنت بحاول اقنع نفسي اني نسيتك بس كل مره كنت بعاملكةبطريقه وحشه كنت انا اللي بتضايق
خديجه : احسن عشان متعاملنيش كده تاني


 

 

نوح : هااا موافقه بقا ولا اي
خديجه : اطلب ايدي من اخويا الاول
نوح : منا طلبت ي عنيااا من اربع سنين وعايز الاجابه بقا
خديجه : لاء دي مده صلاحيتها انتهت اطلب من جديد
نوح : هو كارت شحن بروح امك
(دخلت حبيبه المكتب وشافتهم مع بعض )
خديجه ببرود : خير ي انسه هو مش في باب تخبطي عليه ولا انتي متعلمتيش كده
حبيبه بضيق : سوري المره الجايه هبقا اخبط
خديجه : تؤتؤ اطلعي وخبطي ومتدخلش الا لما اسمحلك
حبيبه بعصبيه : بس ده مكتب مستر نوح
خديجه بصوت اعلي : وانا هبقا حرم مستر نوح ي عنياااا وعايزاكي متاجيش علي المكتب ده تاني بدل مقطع عيشك من الشركه خالص
(حبيبه طلعت وهي هتنفجر من الغيظ )
نوح : اي ي بت الشر ده كلو دانا علي كده اخاف منك
خديجه بانفعال : اذا كاااان عاجبك
#بقلمي_اميره_رمضان
___________
ليل : عامله اي دلوقتي ي قلبي
_ مش عارفه بدءت احس بوجع في بطني
ليل : ده طبيعي معلش استحملي كله يهون عشان حنين الصغيره
_ لااااااء مش هسميها حنين
ليل : امال عايزه تسميها اي
_مش عارفه بس مش هسميها حنين وبعدين مين قالك انها هتكون بنت مش يمكن ولد
ليل : لو ولد هتفضلي تجبيلي عيال لحد متجبيلي حنين ويبقا عندي بنوتين قمرات حنين وتالين
قولت بحب _ تصدق لايقه وكفايه ان انت ابوهم
ليل : ده اي الكلام الجامد ده
قولت بعصبيه : ليييييييييل
ليل : ده اي القلبه الطين دي


 

 

_ انت داخل بالجذمه هناااا حرام علييييككككك انا لسه منضفه انت مش بتحس بيااااا حراااام عليييكككك والله هسبلك البيت وهروح في داهييييه
ليل : اهدي اهددددددي كل ده عشان دخلت بالجزمه
_ شايفها حاجه تافهه قول اني انا تافهه بقا ومليش لازمه ومبقتش تحبني اه ي انا ي امااااا تعالي شوفي بنتك بقا مليش لازمه خدني لحم ورماني عضم وخلاص مب….(ليل بصوت عالي)
ليل : اقسم بالله لو مسكتي لاديكي بالجزمه دي علي بوقكك اااااااي
قولت بدلع : اي ي روحي مالك متعصب كده ليه هو انا موحشتكش ولا اي
ليل باستغراب : حنين انتي شاربه حاجه
_ شاربه الهنا والحب والحنان من يوم معرفتك
#بقلمي_اميره_رمضان
ليل : بت انتي في وعيك انتي واخده بالك من كلامك
_ طبعا واخده بالي بدلع جوزي حبيبي قرة عيني
ليل : امال اي الجنان اللي كان من شويه ده يخربيت هرمونات الحمل وسنينها
_ بقولك ي روحي
ليل : قولي نونا
_ كنت عايزاك ت (وبصيت علي رجليه لقيته لسه لابس الجزمه) اااااااانت لسه مقلعتش الجذذذذذذذذمه اقلعهااااااااااا
ليل بعصبيه : ااااام الجذمه اللي جننتيني بيهاااا (قلع الجزمه وحدفها عليا وانا جريت بسرعه وضحكت علي شكله)
___________
بسمه : الف حمد لله علي سلامته يلا عقبال الفرح بقااا
ندي : تفتكري الفرح ده هيتم خايفه من مرات ابويا لتعمل حاجه
بسمه : هههههههه طب والله امك متهدتش الا لما جات مديحه دي هما الاتنين انهارده طول اليوم شغالين خناق
ندي : ربنا يستر بس انا بخاف منها لما بتتعصب بحس انها هتاكلني
بسمه : طب انتي كلها كام يوم وتتجوزي وتمشي من هنا هتسبيني انا معاهم لوحدي
(وسمعو صوت دوشه جامد في الشارع طلعو البلكونه بسرعه يشوفو في اي)
زياد : اوعي ي عم ايدك
الظابط : خدو علي البوكس


 

 

ابو زياد : ي بيه ابني عمل اااي
الظابط : ابنك متهم في قضيه مخدرات هو اللي لفق قضيه المخدرات لرحيم الصاوي وتقدر تقول اتقلب السحر علي الساحر
زياد شاف ندي واقفه تتفرج عليه في البلكونه قال لابوه : متخلهمش يخدوووني اعمل اي حااااااجه
العسكري شدو جامد ورماه في البوكس وندي بتتفرج عليه وفرحانه ان ربنا خد حقها هي ورحيم منه
#بقلمي_اميره_رمضان
_________
عدي فتره من غير احداث مهمه وجينا ليوم فرح ندي ورحيم
سندس: ده اي العروسه القمرايه دي
ندي : مش عارفه ليه حاسه اني مهبطه وجعانه اتصلي بامي خليها تبعتلي حله المحشي اللي علي البوتوجاز
سندس : اسكتي يخربيتك حد يسمعك في عروسه تقول هتولي حله المحشي وبعدين انتي جايلك اكل كتير اووي في الشقه لما تروحي بليل يبقا كلي
ندي : طب هتصل علي رحيم يجبلي محشي من اللي راح الشقه
بسمه : يخربيتك هتفضحينااااا اسكتي بقا هنزل اجبلك اكل
ندي : طب بسرررررعه
_________
ااااااوف شايف شكلي عامل ازاي ده كله ولسه في الرابع
ليل : مالك متعصبه ليه كده
_ باين عليا ان عندي كرش
ليل : يابنتي انتي حاااامل لازم بطنك تتنفخ متخنقنيش بقاااا كل شويه تزعلي
_ اه تصدق انا فرحانه اووي وانا بطني قدامي كده شكلي حلو صح
ليل : يابنتي ارحميني انا تعبت من الهرمونات دي
_ اعمل اي يعني هو انا اللي بنكد ماهو انت اللي مش بتفهمني
ليل : تصدقي فعلا انا اللي غلطااااااان
_ طب علي متخلص لبس اكون كلت
#بقلمي_اميره_رمضان
ليل : انتي مش لسه واكله قبل متلبسي
_ يابني انا حاامل باكل لاتنين لازم اكل واتغذي
ليل : اتغذي ي روحي بس خفيف كده عشان نعرف نروح الفرح مش عايز طفاسه
_ طب والله العظيم لاكل واخلص الاكل انت هتعد عليا الاكل
____________


 

 

هشام : اخيرا وافقتي انك تقابليني
جاسمن: عايز اي ي هشام انا مش رفعت عليك قضيه خلع وقولتلك مش عايزاك جااي ورايا ليييه
هشام : علفكره انا لسه بحبك وجايلك انك تديني فرصه وحده بس نرجع لبعض انا وانتي
جاسمن : بقولك انا كل اللي خلاني اتجوزك انك كنت مبين قدامي انك ابن مليونير ومعاك فلوس لا لها اول ولا اخر لكن طلع كل ده كدب وكنت بتضحك عليا عشان تتجوزني وخليتني اسيب جوزي وعيالي وامشي وراك
هشام : يعني انتي مش كنتي بتحبيني
جاسمن : اقولك بصراحه انا محبتش حد غير ليل ولما لقيته مش مهتم بيا اووي ومش قادر يجبلي كل طلاباتي اللي نفسي فيها طلبت منه الطلاق شوف يعني الشخص اللي بحبه لما محققش ليا كل اللي عايزاه سبته مبالك انت بقا
هشام : طيب انا قولتلك اديني فرصه ومش هتخسري وهحققلك كل اللي بتتمنيه
جاسمن بتفكير ثم قالت بخبث : اممممم خلاص تقدر تصرف عليا انا واولادي
هشام : اكيد بس انتي قولتي انك اتنازلتي لليل عنهم
جاسمن : عارفه بس هقولك هنعمل اي



رواية حنين الليل الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم أميرة رمضان



يالهووووي رحيم وصل
بسمه : متخلهوش يدخل ده لو دخل وشافك وانتي بتاكلي كده هيخاف علي نفسه
سندس : هطلع انا اعطله وانتي شيلي مائده الرحمن اللي عملاها دي
ندي : انا لسه مخلصتش اكلي هو جاي علي ميعاده ليه ماهو كل العرسان بتتاخر ده الانتظام ده
بسمه : متضايقه عشان الراجل منتظم ربنا يصبرك ي رحيم
(سندس طلعت وشافت رحيم)
سندس : الله اكبر اي القمر ده ي واد لاء باين عليك عريس فعلاااااا
رحيم بغرور : دي اقل حاجه عندي
سندس : احنا هنظيط ده علي اساس اني مش عارفاك
شهد : ناس تتخطب بعدينا وتتجوز قبلينا حظ بقاااا
رحيم : الله يخربيت الحقد اسكتي بعينك دي للعربيه تولع فينا
أسامه : هو انت في حاجه بتأثر فيك
رحيم بصوت عالي : فييين العروسه خلينا اخدها بسلامه من هنا قل اعوذ برب الفلق
بسمه ادخل ي عررريس
(رحيم دخل وندي كانت فرحانه ومكسوفه اووي عملو الفريست لوك وخدها وطلعو علي القاعه )
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود


 

 

 

في القاعه
رحيم ؛ كفايه رقص بدل ماخدك ونروح دلوقتي حالا
ندي : اي ي رحيم ده فرحي واول واخر مره هيتعملي فرح سيبني بقا ارقص واطير من الفرحه
رحيم : ي قلبي افرحي انا مقولتش حاجه مش لازم تتنططي يعني
ندي : لاااء انا لما بكون فرحانه بحب ارقص
رحيم : خلاص كلها ساعه بالكتير ونروح وارقصي براحتك
ندي بكسوف : بس عشان انت مش محترم
رحيم : انتي اللي دماغك جذ*مه قديمه انا نيتي خير لكن تفكيرك وا*طي
ندي : انا برضوووو
__________
أسامه : بت احنا فرحنا هنعملو الشهر الجاي اخوك اتجوز بقا وهيقعد يغيظ فيا
شهد : لاااء انا عايزه ابقا عمتو الحربايه الاول وبعدين اتجوز
أسامه : عارفه ي شوشو كل يوم بتبهريني بتفكيرك اللي داخل فيه قطر ده حرام عليكي ارحمي امي
شهد : اي ي اوس اوس الحق عليا اني بتكلم معاك بتلقأئيه كده من غير تكاليف
أسامه: ابوس ايدككك حطي التكالف دي انا تعبت بجد
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
شهد : عيب عليك ي اسطي دانت ابن عمي وزي رحيم بظبط
أسامه بعصبيه : زي مين ي اختي
شهد : اي في اي ااااه لاء مش زي ما فهمت انا اقصد انك في مقام اخويا الكبير
أسامه : شهد اسكتي ارحميني واسكتي
شهد : اي مالك مش طايقلي كلمه انهارده ليه
أسامه : بذمتك انهارده بس


 

 

 

شهد بضحك: بصراحه انت مش بتقبل كلامي خالص بس فين بقا الحب والزفت اللي هنعيش بيه باقيت حياتنا ولا شكل ملناش حياه مع بعض وكلها سنه ونتقابل قدام محكمه الاسره
أسامه بنفاذ صبر : رحييييييم
رحيم : خير عايز اي
أسامه : هو انا ينفع افسخ خطوبتي من اختك
رحيم بعصبيه: تفسخ اي ي اسامه انت اتجننت احنا عمرنا ما نقبل علي نفسنا كده (وقال بضحك) البضاعه المباعه لا ترد ولا تستبدل ولا عايزين نشوف وشها شد حيلك بقاااا واتنيل خدها عشان امي عايزه تربي بط في اوضتها
أسامه بصلهم بزهول
شهد بضحك: مفيش مفر مني ي روحي
___________
كنت واقفه وحسيت بتعب شويه ليل خدني وقعدنا بعيد عن الدوشه وكنت بتفرج علي ندي ورحيم وهما بيرقصو سلو وانا فرحانه اووي
ليل : شكلهم حلو صح
_ اه جداااا ندي طايره من الفرحه
ليل بحزن : اكيد كان نفسك يتعملك فرح
بصتلو وقولت بتنهيده : اكيد كل وحده بتكون نفسها يتعملها فرح كبير وتفضل ترقص فيه مع اصحابها واخواتها وتفرح مع شريك حياتها لكن انا متعمليش فرح ولا حتي اخترت شريك حياتي ده كان اجباري عليا
(ليل بصلي بحزن وزهول طنشت نظراته وكملت ) اتجوزتك وانا شايفه انك الخليجي اللي جايه يدفع ويشيل كنت كارهه حياتي بمعني الكلمه بس سبتها علي الله ودعيت كتير انك لو خير ليا عيني تشوف الخير ده في اقرب وقت
بعد فتره صغيره معاك شفت فيك حنية الدنيا دي كلهم لقيت فيك السند اللي اتحرمت منه بدري في الدنيا وحمايتي من عمي وغيرو شفت فيك كل حاجه حلوه حسيت بنفسي وعشت طفولتي اللي اتحرمت منها بدري عاملتني زي تالين رغم اني كنت بتعصب لما بتقولي كده بس حقيقي خلتني اعيش لنفسي لاول مره في حياتي كنت ليا كل حاجه كانت نقصاني وحاليا انت فرحتي وعوضي من ربنا
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود


 

 

 

ليل بصدمه : اي كل الكلام ده معقوله الكلام ده ليا انا
_ اه طبعا ليك اوعي تكون مكنتش حاسس بيه
ليل : كنت حاسس بس بصراحه مش كل ده انا معرفش اصلا ان فيا كل الصفات اللي قولتيها دي
_ هههههههه لاء فيك واكتر كمان بس انا جوعت ومش قادره اتكلم
ليل بضحك : خدي دراعي كلي فيه انتي مش بتشبعي وبعدين خرجتينا من الجو الرومانسي اللي كنا عاملينه
_ اعمل اي مش ابنك هو اللي طفس
ليل : ابني برضو
__________
خديجه : ولاااا ياض ي فارس سيب المزه شويه وتعالي اقعد معايا
فارس : اقعدي مكانك وملكيش دعوه بيا خليني واقف مع البت شويه بلاش تلزيق
خديجه : هو كل واحد خد وحده وقعد معاها وسبتوني لوحدي زي قفص الجوافه كده
نوح : طب وانا رحت فين
فارس : جراء اي يلاااا هو مفيش حد قاعد ولا اي قوم من هنا
نوح : في اي ي عم فارس متوحد الله في قلبك وخليك مع خطيبتك وخليني انا مع خطيبتي
فارس : انت لسه قاريء فاتحه يدوبك وبعدين انا وسندس كاتبين الكتاب واخيرا يعني فاسكت كده وريح عشان انت لسه الطريق طويل عليك
نوح : طريق اي اللي طويل اقسم بالله هقطع ليكم شراييني هنا واجبلكم مصيبه
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
سندس : هي حصلت لكدا لاااء هتبوظو الفرح تعالي ي بت ي ديدا نطلع عند العروسه وسبيهم يقطعو شرايين بعض
(بعد شويه الفرح خلص وكله روح )
أسامه : مبروك ي عريس متنسناش بقا في الاكل ده بلاش طفاسه ومتطفحش لوحدك
رحيم : انساك دانا همحيك من زاكرتي ولا اعرفك وبعدين دي ليله العمر وانت ي معفن باصصلي في شويه الاكل اللي فيها
أسامه : وا*طي طول عمرك
رحيم : يلا بقااا غور اي اللي مقعدك لدلوقتي انت ناسي ان انهارده دخلتي وخد جوز الهبل اللي جوا دول انا مش عارف بيعملو ااي


 

 

 

سندس بصوت عالي : جراااا اااااي بنشيلها اللينسز مالك مستعجل ليه
رحيم : انتي مال اهلكككك وبعدين كل ده بتشيلو اللينسز دانتو لو هتشيلو عينها كنتو خلصتو من بدري
شهد بصت جوا وبعدين بصتلو وقالت : ماهو احنا كلنا بنعمل تعديل في الاوضه
رحيم بشك : مش مرتاح ليكم عملتو مصيبه اي
شهد : مصايب اي اللي هنعملها اول يوم انت عايز البت تاخد عني فكره وحشه لسمح الله
رحيم : ازاااي دانتي ملاك يلا بقااا كلكم بربطه المعلم كده برا
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
سندس : طالعين ده اي النداله دي
شهد : طب يارب الشمع يولع في الشقه
_________
ياسين : بسمتي عامل ليكي مفاجاءه
بسمه : اي
ياسين : المره الجايه لما اسافر هاخدك تعيشي معايا هناك ومش هسيبك ابداااا
بسمه بفرحه : انت بتتكلم بجد
ياسين: اه والله كفايه عليكي اللي استحملتيه من اهلي وبعدين كفايه بعد كده بقا عايزك معايا طول الوقت
بسمه : انا مش مصدقه والله وبعدين انا استحمل اي حاجه عشان خاطرك
ياسين : كل مره بتكبري في نظري اكتر واتاكد اني اخترت صح
بسمه: بس انا مش عايزه اسيب ماما لوحدها
ياسين : علفكره انهارده واحنا في الفرح حنين كانت بتتحايل علي مامتك كلعاده انها تروح تعيش معاها بالاخص بعد الحمل لاكن والدتك رفضت عشانك بس كده اتحلت هي هتقعد مع حنين واحنا نسافر
بسمه : دي حنين هتطير من الفرحه لما تعرف
_________


 

 

 

رحيم خبط علي الباب ودخل
ندي بكسوف : ادخل
دخل رحيم واتصدم من منظر ندي
ااااي اللي انتي لابساه ده
ندي : مالك دي بجامه باندا اول مره تشوفها
رحيم : حرااام عليكي يعني انا بقالي سنين بحلم باليوم ده وفي الاخر تلبسيلي باندا
ندي : امال عايزني البسلك ااي تايجررر
رحيم بغمزه : ياااريت
ندي بضحك : مش التايجرر اللي في بالك انا قصدي علي بتاع مربوحه
رحيم : مربوحه اي اللهي تطلع روحك ي بعيده قومي ي بت اقلعي الزفت ده والبسي حاجه مدلعه كده ولا اقولك متلبسيش خالص
ندي : لبسك عفريت ي بعيد مش عاجباك الباندا اللهي يوعدك بباندا تقعد عليك تفطسك
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
رحيم : تفطسني؟! ونجيب باندا من برا ليه وانتي موجوده
ندي بصدمه ؛ يعني قصدك اني تخينه طب والله لقوم اغير الباندا واي رايك بقا هلبسلك عبايه سوده عشان تبقا ليله سوده علي دماغك
(وفتحت الدولاب)
رحيم : ثانيه وحده كده هدومي راحت فين
ندي : هدوم اي ااااه هدومك ثواني( فتحت ضرفه الدولاب) موجودين اهم
رحيم بزهول : حطاهم في ضرفه وحده
ندي : احمد ربنا انهم في الدولاب اصلا ده لولا اننا عرسان جداد كنت خليتك نزلت اشتريت مسامير وخليتك علقتهم ورا الباب احمد ربنا وبلاش طمع


 

 

 

رحيم : تصدقي فعلا انا مفتري
ندي : يلا ربنا علي الظالم بقا
رحيم : بت انتي انا لو فضلت اتكلم معاكي هتشليني بكلامك وتموتيني قبل مدخل دنيا تعالي كده بقا
ندي بضحك : اااي
رحيم : هقولك كلمه بس ووو تسكت شهرذاد عن الكلام
_________
ليل : نوناااااا
_ اي خضيتني
ليل:سلامتك من الخضه ي قلبي بقولك اي عايزك تلبسي اللي في الشنطه ده
_اي ده (فتحت الشنطه واتصدمت)ينهااااار ابوكككك اسود انا البس المسخره دي
ليل : مالها دي احلي حاجه
_ ليل انت مال اخلاقك بقت في النازل كده ليه تجيبلي بجامات قصيره ودلوقتي جايبلي قلة الادب دي
ليل : متعرفيش انتي قله الادب دي بتفرحنا ازاي متكسبي فيا ثواب وفرحيني
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_ ده علي جثتي اني البس المسخره دي
________


 

 

 

تاني يوم الصبح
كنت في المطبخ بجهز الفطار
ليل من ورايا : بس المسخره كانت هتاكل منك حته امبارح
قولت بكسوف : متفكرررنيييييش معرفش اي اللي خلاني اسمع كلامك
ليل : قلبك ي روحي
_ طب يلاااا نفطر ي قلبي عشان جعاااانه
ليل : لاء كده بقا كتير انا عايز اعرف انتي حامل في اي بظبط الواد ده مش طبيعي
___________
بعد اسبوعين
(كنت قاعده بزاكر لايان وتالين وسمعت صوت الكلاب بتنبح بصوت عالي اه نسيت اقولكم ان ليل جاب كلاب تاني بدل المرحوم اللي حلفت عليه انه مش هيقعد في البيت )
_ اي الصوت ده
ايان : الكلاب تقريبا في حد غريب دخل البيت
_ مين يعني وبعدين هما صوتهم عالي اوووي يالهووي ليكونو اتسيبو
ايان : لاء ي ماما لانها لو اتسيبت هتعض الشخص للي قدامها من غير متنبح عليه لكن اكيد انها مربوطه
قولت بفخر : شاطر ي قلب مامي عرفت الحاجات دي منين
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
ايان : انا عارفها اصلا
تالين : اهي الكلاب سكتت يلا بقا فين الامتحان
_ اهو اما اشوف مين فيكم اللي هيحلو بسرعه
ايان : اكيد انا عشان اخد الجايزه


 

 

 

تالين : لاء انا عشان انا شاطره وهاخد الجايزه
_ بااااس هنعرف مين الشاطر دلوقتي (سمعت التلفون بيرن من الاوضه بتاعتي )
حد يقوم يجيب التليفون
ايان : لاء مش هقوم عشان اخلص قبليها
تالين : وانا كمان مش هقوم عشان اسبقو
_ خلاص خليكم بس عارفين لو حد غش هعلقكم هاتي الطرحه ي بت
( لبست الطرحه وطلعت جبت التلفون وكان ليل )
_ اتاخرت كده ليه
ليل : كان عندي اجتماع فرهدني بس خلاص خلصت ايان وتالين وصلو البيت ولا اجيبهم وانا جاي
_ وصلو من بدري تعالي انت بقا متتاخرش
ليل ؛ مش عايزه حاجه اجيبها وانا جاي
لاء عايزه سلامتك (وبعدها سمعت صراخ تالين جريت بسرعه اشوف في اي واول مدخلت لقيت شخص ماسكهم)
_ ااااانت مييييي
( لسه هروحلهم في واحد حط منديل علي مناخيري وبعدها محستش باي حاجه)




رواية حنين الليل الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم أميرة رمضان


(سمعت صراخ تالين جريت بسرعه اشوف في اي واول مدخلت لقيت شخص ماسكهم)
_ ااااانت مييييي
( لسه هروحلهم في واحد حط منديل علي مناخيري وبعدها محستش باي حاجه)
تالين بصراخ: مامااااااا
الشخص بصرامه: بت اسكتي خااااالص
تالين بخوف حطت ايدها علي وشها: حاضر حاضر
الشخص : شيلوها بسرررعه يلا
ايان بعصبيه: انتو واخدينها علي فيييين
الشخص : خليك هادي بدل متموت
ايان اتعصب وشد القناع من علي وش الراجل وشاف وشه
الشخص التاني : هات الواد ده معاها
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
الشخص : احنا مطلوب مننا نجيب مراته بس مش اولاده
الشخص التاني : ماهو شاف وشنا وممكن يوصف شكلنا ليهم هاتو بسرررعه
________


 

 

قبل قليل عند ليل لما كان بيكلمني
ليل : مش عايزه حاجه اجيبها وانا جاي
_لاء عايزه سلامتك
وفجاء ليل سمع صراخ في التلفون من بعيد
ليل بخوف: الو الو حنييين في ااي
(لا رد)
نزل بسرعه خد العربيه وفضل يرن علي خديجه
خديجه : ايوا ي ليل
ليل بسرعه : انتي في البيت
خديجه بقلق : لاء انا خارجه مع نوح شويه في حاجه ولا اااي
ليل قفل معاها بسرعه ورن علي مدام كريمه كتير بس مكنتش بترد علي التلفون وهو قلق اكتر
ساق العربيه بسرعه اكبر
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
___اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد ❤____
خديجه لما ليل كلمها قلقت اووي ورجعت البيت هي ونوح وبما انهم كانو قريبين من البيت وصلو اسرع من ليل
دخلت خديجه بسرعه البيت : حنيييييين حنيييييين لولو ي تاليييييين (بصت لنوح)هو مفيش حد بيرد ليه
نوح : هما ممكن يكونو خرجو
خديجه : مش عارفه بس ليل كان باين عليه قلقان اووي خايفه لحنين يكون جرالها حاجه تعالي كده
طلعت بسرعه فوق ولاحظت كام حاجه واقعه علي الارض قالت بهستريااا : حنيييييييييين
(وسمعو صوت بكاء مكتوم جاي من اوضه ايان وتالين جرو بسرعه علي هناك وشافو تالين حاطه اديها علي وشها وبتبكي)
خديجه : تالين قلبي مالك بتبكي ليه فين حنين وايان
(تالين مش بتتكلم بتبكي بهستريا)
ليل وصل البيت
قال بصوت عالي : حنيييييين
ودخل الاوضه وشافنا واحنا بنحاول نهدي تالين
ليل حضنها اوي : لولو اهدي قوليلي اي اللي حصل
(بعد وقت تالين هدت وحكت كل حاجه شافتها)
ليل بصدمه : يعني اي حنين وايان اتخطفوووو
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
خديجه : يالهووووي يالهووووووووي وكمان حااااامل ربناااا يستر
ليل حس كانه مش سامع ولا شايف اي حاجه قعد علي الكرسي ومازال مصدوم
_________


 

 

فتحت عيني بصعوبه واستغربت انا فين كنت راقده علي الارض والاوضه كانها مخزن
_ يالله اي المكان ده (وبتلفت في الاوضه ولقيت ايان نايم بعيد )
اتخضيت : اياااااان ايااان حبيب مامي فوق اصحي (فضلت افوق فيه كتير وفي الاخر صحي)
ايان بخوف : احنا فين
_ مش عارفه هو اي اللي حصل
ايان : انتي وقعتي في الارض والراجل زعق لتالين
قولت بسرعه : طب هي فييين
ايان : في البيت و انا خايف من الضلمه
_ متخفش ي حبيبي انت معايا وبعدين انت الراجل هنا يعني انت اللي تقولي متخافيش
ايان : بس الراجل معاه مسدس وقالي لو اتكلمت هموتك
_ مين ده ولا حد يقدر يعملك حااجه انت بطل زي بابا ولا اي
ايان : ايوا
_ احنا هنستني شويه وبعدين هنلاقي بابا جاي وهيخدنا من هنا بس انت قول يارب
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
(كنت بحاول اطمن ايان شويه رغم اني انا اللي هموت من الرعب وخايفه علي ابني اللي في بطني فضلت ادعي ربنا وانا واثقه انه هينجيني زي ما نجاني من كل حاجه قبل كده)
__________
بسمه : انا كده جهزت كل حاجه
ياسين : يابنتي احنا هنسافر لسه بعد يومين بتجهزي من دلوقتي
بسمه : اه عشان منساش حاجه وكمان هطلع اجهز لماما شنطتها هي كمان قبل حنين ما تاجي هي تلمها عشان متتعبش
ياسين : ماشي


 

 

بسمه قالت بحزن : المكان هنا هيوحشني اووي انا حياتي كلها كانت في العماره دي اتولدت وعشت واتجوزت هنا ايوا كل مرحله كانت في شقه غير التانيه بس كلها كانت في نفس العماره مش عارفه هعيش برا ازاي حاسه اني عامله زي السمكه لو طلعت ب ا هموت
ياسين : اي ي بت الكلام الكبير ده(قال بضحك) بس متقلقيش هبقا اعملك تنفس صناعي
بسمه : هههههههه والله تعرف امك نفسها تمسكني كده تولع فيا
ياسين : ربنا يستر ونمشي من هنا علي خير قبل متحصل حاجه
بسمه : بس صعبانه عليا والله #بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
ياسين : ليه
بسمه : اصعب حاجه علي الوحده انها تشوف جوزها في حضن وحده غيرها ومتقدرش تقول حاجه امك ساكته بس جواها نار بتطلعها في العصبيه والخناق كل شويه معايا او مع مديحه
________
بعد شويه
فارس بلغ الشرطه بالحادثه والخبر اتنشر والكل اتجمع في بيت ليل
ليل عقله بقا مش فيه كل اللي هامه انه يرجع حنين وايان وينتقم من اللي عمل كده
فتح كاميرات المراقبه عشان يشوف اللي حصل بس للاسف الكاميرات كان في حد عطلها
الضابط : اللي عمل كده هو نفسه اللي بعت الاكل المسمم ليها وكان غرضو في الاتنين القتل
ام حنين : انتو بتقولو ااااااي لاء لاء بنتي اكيد هتبقا كويسه رجعلي بنتي ي ليل انت لما اخدتها مني وعدتني ان مش هيحصلها حاجه اوفي بوعدك وهاتلي بنتي
(ليل واقف مش علي بعضه قلقان وغضبان )
بسمه : اهدي ي ماما الله يعينه ماهو ابنه برضو مخطوف بلاش تضغطي عليه
ندي : ايوا يعني هيكون مين اللي خطفها دلوقتي انتو نسيتو ان الحمل مش ثابت ولو حصل اي مجهود هتسقط وكمان هيبقا خطر علي حياتها
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
ليل بانفعال لظابط : ايوا انا برضو موصلتش لحاجه انا عايزكم تجيبو مراتي وابني من تحت الارض
الظابط : احنا هنعمل اقصي جهدنا واكيد هنوصل للعمل كده بس لازم تساعدنا انت ليك اعداء
ليل : انا واحد معروف في مجالي واكيد ليا منافسين بس كله في اطار الشغل مفيش حاجه شخصيه
فارس : ي حضرت الظابط مفيش اي حد يقدر ينافس ليل ويعمل كده
(وسط الكلام دخلت جاسمن وهي بتنهج وبتبكي)
=وديت ابني فيييين ي ليل
ليل واقف ساكت مش بيتكلم
جاسمن : ابني راح فييين قوووول مين اللي عمل كده وانا اكله بسناني
خديجه : انتي مالك بتلومي ليل ليه ده اهتم بيهم ورباهم الدور والباقي عليكي سبتيهم وهما لسه اطفال صغيرين
فارس : بس اسكتو مش ناقصه
(كلهم دور علي حنين وايان كتير بس مفيش اي دليل يوصلهم ليه)
________


 

 

تاني يوم بطني ابتدت توجعني اوووي لان مبقتش باخد العلاج وايان جنبي خايف
دخل واحد من العصابه شكلو ضخم شويه : الاكل اهو اطفحو مش عايزينكم تموتو دلوقتي
_ انتو عايزين مننا اي بظبط واحنا هنا ليييييه
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
الشخص : مش مطلوب مني اقول ولا كلمه اسكتي بقا وبطلي صداع عشان مهما صرختي مفيش حد هيسمعك (ومشي)
ايان : انا جعان
_ كل ي حبيبي متخفش سمي الله بس الاول
وقعدت كلعاده ادعي ربنا ينجينا
________
الظابط : انا حبيت اتكلم معاك لوحدينا عشان الكلام اللي هقوله ممكن يزعل حد
ليل باستغراب: كلام اي
الظابط : ان اللي عمل كده حد قريب منك وعارف كل خطواتك معاك جوا البيت وبرا البيت وفي الشركه كمان
ليل : لاء لاء اكيد بس حضرتك متلغبط شويه مستحيل يعني حد من قرايبي يعمل كده
الظابط : طب فكر فيها كده مين يعرف ان عم صالح اللي حكيتلي عنه جاب اكل لمراتك قبل كده
ليل في باله : دي انا متاكد انها جاسمن
الظابط : ولو فكرت شويه اللي خطف المدام وابنك بيفكر بنفس الطريقه انه دخوله البيت سهل اوي اول حاجه حط منوم لكل الخدم الموجودين وحتي الكلاب خضرها مفيش ولا باب في البيت مكسور ده معناه انه معاه نسخه من المفاتيح عارف موعيد شغلك وعارف انك هتتاخر انهارده بذات حاجات كتيره اووي تثبت ان ميعملش كده الا حد قريب منك مثلا الانسه خديجه حسب المعلومات اللي عرفتها انها مش بتخرج كتير اشمعني في الوقت ده وكمان انت لما جيت لقيتها موجوده مع نوح صاحبك اللي هو خطيبها ومن ناحيه تانيه ابن عمك فارس ده علطول معاك في الشركه اشمعنا المرادي اعتذر ومحضرش الاجتماع ده غير ان مفيش اي حد اتصل حتي يطلب فديا ده معناه انه خطف عن قصد مش مجرد ناس خاطفهم عشان الفلوس انا هسيبك تفكر وتحاول توصل لحاجه واحنا برضو هنبذل اقصي جهدنا عشان نرجع ابنك والمدام
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
(خرج الظابط وليل دماغه هتتفجر من التفكير)
ليل : مين هيكون عمل كده اكيد جاسمن بس هي متعرفش عني كل حاجه كده لا معاها نسخه من المفاتيح ولا تعرف اني هتاخر ولا حتي لها علاقه بالخدم بس مين اللي عمل كده مستحيل يكون حد من اللي قال عليهم مستحييييل
________
قاعده ولقيت الباب اتفتح جامد اتخضيت انا وايان وحضنتو دخل شخصين مع بعض وقال قومو اقفو عشان الباشا وصل
دخل الباشا بتاعهم : اممممم بيقولو انك مش بتاكلي
_ وانت مالك انا عايزه اعرف احنا هنا لييييه
الشخص : نعمل اي في جوزك عايز كل حاجه شغل ومال واولاد كل حاجه عندو واحنا تعبنا منه لازم نحرمه من كل حاجه حلوه في حياته عشان يتعلم الادب
قولت باستحقار : انت مييين


 

 

الشخص : انا اللي جوزك واخد منه كل حاجه حلوه في حياته وانا اللي هاخد حياتك انتي وجوزك (وخنقني اووي وايان اتصرع)
دخل حد كان مخبي وشه وبعدو عني بصعوبه
اخدت نفسي بصعوبه وقولت : انت ولا انتي مين انتو كمان
شاور ليهم ياخدو ايان براا
ايان : ماماااااا متخلهمش يخدوني
_قومت من مكاني بصعوبه عشان اخدو منهم بس واحد من الموجودين زاحني قوي ووقعت علي الارض جامد
_ اااااااااااه ضهري
الشخص بدء يشيل الشال من علي وشه
انا بصدمه : مش معقول 😳




رواية حنين الليل الفصل الخامس والثلاثون 35 والاخير بقلم أميرة رمضان

ماماااااا متخلهمش يخدوووووني
_قومت من مكاني بصعوبه عشان اخدو منهم بس واحد من الموجودين زاحني قوي ووقعت علي الارض جامد
_ اااااااااااه ضهري
الشخص بدء يشيل الشال من علي وشه
انا بصدمه : مش معقول 😳 انتي ازاي (قولت بصدمه اكتر ) بتعملي كده ليه طب انا مااشي انما بتأذي ابنك ليييييه انتي مت*خلفه
جاسمن ببرود : انتي مستغربه اوي كده ليه
_ يعني بعد مدخلتك البيت لاولادك وقولت انك كويسه تعملي كده
جاسمن : اه هعمل كده وهعمل اكتر من كده عشان اوصل للي انا عايزاه دانا بعت اولادي عشان الفلوس مستغربه اني اعمل فيكي انتي كده
_ لاء مستغربه انك تعملي في ابنك كده كان عملك اي انتي متخيله لو عرف حاجه زي كده هيبقا احساسه اي
جاسمن : احب اطمنك واقولك ان ابني عمره مهيعرف لان انتي الوحيده اللي شوفتي وشي هخلي واحد من الموجودين يلبس نفس لبسي ويكشف نفسه لايان عشان مهما تقولي له ان انا اللي خطفتكم مش هيصدق
_ انتي مريضه نفسيا
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود


 

 

جاسمن : لاء انا مش مريضه انا بحب الفلوس وبحب ليل وانتي خلتيه يحبك وينساني يبقا هقتلك عشان يبقا ليا لوحدي وهرجع لاولادي وتطلعي انتي وابنك من الحياه ونرتاح
قولت بقوه: مش هسمحلك تاذي ابني
جاسمن ضربتني برجلها في بطني صرخت من الوجع: اااااااااااه
(جاسمن : شوفي بما انك كانت نياتك حلوه وساعدتيني كتير انا هموتكم علطول )
(مردتش عليها لان بطني حرفيا كانت بتتقطع)
جاسمن : سلام اه قبل مامشي مش هخليكي انتي بس اللي تموتي مش بعيد كمان خديجه عشان هي وحده حق*يره بتكرهني ولازم اخلص منها وهلبسها الموضوع عشان ليل يخلص عليها بنفسه
_ حسبي الله هو نعم الوكيل فيكي حسبي الله هو نعم الوكيل
__________
رحيم : ندي يلا نمشي ونبقا ناجي الصبح
ندي : مش همشي من هنا الا لما حنين تاجي
رحيم : ان شاء الله هتاجي بس وجودك هنا ملوش لازمه تعالي نروح ونبقا نتواصل معاهم طول الليل واول ما النهار يطلع هجيبك تاني وكمان سندس مينفعش تقعد هنا يلا
ندي : ماشي
رحيم : هي سندس فين
ندي : مش عارفه ثواني هشوفها
(بعد شويه) مش موجوده في البيت
رحيم : امال راحت فين هي كمان هو احنا ناقصين قلق
فارس : دور كتير في البيت برضو ملقهاش وسأل كل الخدم وفي واحد قاله ان في وحده قاعده في الجنينه الخلفيه بتبكي فارس راح بسرعه علي هناك
سندس كانت قاعده حاضنه صورتها هي وحنين وبتبكي اووي
فارس : سندس انتي كويسه
سندس بانهيار : انا خايفه عليها اووي هي خوافه وبتخاف مش عارفه هي احساسها اي دلوقتي ولا حالها عامل ازاي
فارس : اهدي بس ي قلبي متقلقيش اكيد ربنا هيحميها وهترجعلنا بالف سلامه
سندس : يارب
فارس : تعالي عشان قلقانين عليكي
(دخلت البيت )
ندي بلهفه: كنتي فييين
سندس : كنت برا يلا
كلهم مشو ماعدا بسمه وامها قعدو منتظرين رجوع حنين وليل بقا منعزل عنهم وبيدور عليها لوحدو
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_________


 

 

تاني يوم
ليل في الاوضه كان بيعمل كام تلفون والباب خبط ودخلت خديجه وشايله صنيه عليها فطار
خديجه : عامل اي دلوقتي
ليل مردش عليها وكمل اللي بيعملو
خديجه : جبتلك الفطار
ليل : مش عايز حاجه
خديجه : هو اي اللي مش عايز حاجه لازم تاكل لقمه عشا ن تقدر تقف علي رجلك وتدور عليهم غلط كده ده غير انك مش بتنام
ليل بسخريه : قلقانه عليا
خديجه : ايوا طبعا قلقانه
ليل : انا لما كلمتك وقولتلك انتي في البيت قولتي لاء ولما جيت لقيتك في البيت بتكدبي عليا ليه
خديجه بصدمه : انت بتشك فيا
ليل : مش بشك في حد بس تاجي ازاي
خديجه : اقولك انا تاجي ازاي انا كنت مع نوح في كافيه الباشا اللي بعد شارعين وانتا عارف انه مش بعيد اوي عن البيت
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
ليل : مسمعتيش او مشفتيش عربيات ولا اي حاجه
خديجه بحزن : لاء مسمعتش لان احنا كنا قاعدين في الكافيه من جوا وحتي لو شفت ده طريق عمومي وبتعدي بدل العربيه مليون ولو شاكك فيا تقدر تتاكد
ليل : اه منا اتاكدت( وقال بصوت عالي ) تلفووووووون حنييييين بيعمل ااااااااي في شنتطكككككك
خديجه بصدمه اكبر : تلفون اي اللي جاب تلفونها في شنطتي
(الكل اتجمع علي صوتهم )
فارس : فيه اي ي ليل بتزعق ليها كده ليه
ليل : اختك ليها يد في خطف حنين وايااان
فارس : انت اتجننت
ليل : انتو اللي هتجننوني طب تعالي ( فتح التلفون) شايف الساعه بتاع ايان موجوده فين امشي بس مع الجهاز كلهم مشو ووصلو قدام اوضه خديجه
وكلهم كانو مصدومين دخلو الاوضه ووصلو لحد خزنه صغيره بتاع خديجه
ليل : مش الخزنه دي انتي اصريتي اني اجبهالك في عيد ميلادك عشان تخبي فيها اهم اللعب والهديا واي حاجه مهمه عندك
نوح : ليل هو ممكن يكون الجهاز لاقط هنا غلط اكيد خديجه متعملش كده
ليل : هنعرف افتحي الخزنه


 

 

خديجه كتبت كلمه السر وفتحت الخزنه بسرعه عشان تثبت ان ليل غلط ولكنها اتصدمت لما شافت الساعه بتاع ايان
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
ليل : عايزين اثبات اكبر من كده ايان مش بيقلع الساعه دي من ايدو تقدري تقوليلي هي بتعمل اي هنااااا
خديجه ساكته من الصدمه
ليل : ابني ومراتي فييييين
خديجه : ليل انت عارفاني مستحيل اعمل كده
ليل : سيبك مني قولي الدليل ده اااي
خديجه بدموع : اقسم بالله انا معملتش حاجه انت لما اتصلت بيا سالتني عليهم قلقت وجيت انا ونوح وبعدها بدقيقه لقيتك
وصلت
___صلو على سيدنا محمد ❤______
جاسمن : ها اي الاخبار
شخص مجهول : البيت كله قايم علي بعضه وليل لقي الساعه بتاع ايان موجوده في الخزنه زي مقولتيلي احطها
جاسمن : برافو عليكي بصي عايزه الدنيا تولع وخليكي متابعه معايا في التلفون
الشخص : حاضر (وقفلت ورجعت مكانها)
جاسمن : اخيرا انا كده خلاص فاضل خطوه وحده واوصل لهدفي
هشام : خطوه اي بظبط
جاسمن : موت حنين واللي في بطنها
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
__________
ليل مسح علي شعرو اووي وقال : قوليلي ازاي اصدقك طب التلفون والساعه بيعملو اي معاكي
خديجه مازالت بتبكي
سندس : مفيش وحده تعمل كده وتبكي بالطريقه دي
ليل : ماهي ممكن تكون بتمثل
ندي : لاء هي طول اليومين اللي فاتو بتبكي وبتتصرف طبيعي وعلطول معانا وبعدين هي مستحيل تعمل كده خديجه بتحب حنين اوووي
ليل : المشكله اني برضو مش عارف اقتنع انها ممكن تعمل حاجه زي كده ماهو انا اللي مربيها
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود


 

 

خديجه بدموع : يعني مصدقني
ليل هز راسه بنعم : بس ادعيلي اعرف اوصلهم
كريمه : ليل بيه عايزه حضرتك علي انفراد
ليل طلع معاها : خير
كريمه ؛ الجواب ده حد باعته مع ساعي البريد
ليل خد الجواب ودخل اوضه المكتب وفتحه
***ليل بيه انا لازم اقابل حضرتك الساعه 11الضهر ضروري جدا عندي معلومات مهمه هتعرفك مين اللي خطف مراتك بس ارجوك بلاش البوليس يعرف انا مين دلوقتي هقابلك في الكافيه ……..********
ليل بص في الساعه كانت الساعه 10ونص
طلع بسرعه ركب العربيه ورايح علي المكان
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
___________
مديحه : انتي ي وليه فين الاكل
سوسن : اكل اي
مديحه :مرات ابنك كانت علطول بتعمل الاكل والمرادي مش هنا قومي انتي اعمليلي الاكل عشان اكل انا والعيال
سوسن : جتك سم انتي والعيال
مديحه بانفعال : لو جبتي سيره ولادي علي لسانك تاني هقطعه وقمي يلا اعملي الاكل بدل مكلم سيد يطلقك ونخلص منك
سوسن : علي الاقل هرتاح من وشك
مديحه : طب وبالنسبه للوصلات الامانه اللي عليكي تخيلي كده وحده عجوزه زيك هتبقا اد السجن والمرمطه بتاعته
سوسن قامت تعمل الاكل وقالت : حسبي الله هو نعم الوكيل في كل مفتري
مديحه بسخريه: لاء وانتي ماشاء الله الحنيه بتقع منك
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
________
ليل وصل للكافيه وقعد يتلفت علي المكان لحد مشاف حبيبه بتشاول ليه
ليل باستغراب : حبيبه
حبيبه : عارفه في مليون سؤال بيدور في بالك وهجاوبك علي كل الاسئله دي
انا جيت الشركه بتاع حضرتك بامر من جاسمن
ليل : نعم
حبيبه : اسمعني عشان مطولش عليك وتقدر تنقذ مراتك وابنك
ليل بانفعال : هما فيييين
حبيبه : اللي خطفتهم جاسمن
ليل بلهفه واستغراب : ازاي جاسمن تعمل كل ده طب فين المكان
حبيبه انا بعت حد يراقب جاسمن واول ميعرف المكان هيبلغني وهقولك بس علي مايوصلها هكون قولتلك كام حاجه لاني واثقه ان جاسمن مش هتسيبني اعيش
ليل بانفعال : وانا مش هسيب مراتي وابني يموتو تعالي معايا بسرعه
(ركبو العربيه وليل مشي وراه الشخص اللي حبيبه بعتتو يراقب جاسمن وبلغ الشرطه وكلم فارس وعرفو اللي حصل وكلهم ماشين وراه هما كمان عن طريق GPS )
ليل وهو بيسوق : عايز اعرف كل حاجه
حبيبه : تمام عايزه اقولك اي حاجه حصلت معاك مهما ان كانت صغيره وراها جاسمن سرقت الملفات انا اللي سرقتها بامر منها
الاكل المسمم كانت هي اللي باعتاه عشان تقتل مدام حنين


 

 

ليل بيحاول يمسك اعصابه : طب هي عملت كل ده وانا واثق انها هي لكن الخطف ازاي هي اللي عملتو
حبيبه بتوتر : ماهو انا بصراحه قالتلي احاول اعمل نسخه لمفاتيح البيت بتاع حضرتك و و وبما انك بتسيب المفاتيح في الشركه وتطلع كان عندي وقت كافي اعمل كده
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
ليل وهو بيخبط علي الدركسيون بعصبيه : وانتي تعملي كددددده لييييييه
حبيبه بدموع : عشان هي قالتلي ان انت حارمها انها تشوف اولادها وانا فعلا عملت كده عشان كنت بقول هي مش هتعمل حاجه وحشه وكنت باخد فلوس علي كده وكنت بجيب بيها علاج امي
ليل بنفعااال : وجايه دلوقتي تقوليلي لييييه
حبيبه بانهيار : عشان امي ماتت عمر الفلوس الحرام متشفي مريض ولا يكون فيها بركه ندمت علي كل اللي حصل وفوقت من اللي انا فيه كان لازم اساعدك تصل لمراتك وابنك قبل ميحصل حاجه وكمان انا عرفت جاسمن ناوييه علي اي
ليل : ناويه علي اي
حبيبه : متقلقش ان شاء الله هنوصل قبل متعمل حاجه
ليل : حاجه اي اللي تعملها
حبيبه بتوتر : عايزه تقتل مراتك
ليل طلع غضبه في السرعه ومشي باقصي سرعه ووراه بالعربيات نوح وفارس ورحيم معاه ياسين ده غير عربيه الشرطه
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
___________
الدكتور : حضرتك ليه مجتش تتعالج بسرعه
سيد : اتعالج من اي ي دكتور دي حاجه بسيطه
الدكتور : حاجه بسيطه اااي حضرتك مصاب بكانسر في الرئه
سيد بصدمه : اااي يعني انا هموووت
الدكتور : للاسف حالتك متاخره اوي والاعمار بيد الله عن اذنك
سيد بحزن : يعني بعد كل اللي عملته ده هموت واسيبه يعني خلاص انا كده همووووووت
_________


 

 

ايان : ماما انتي اتعورتي
رديت بصعوبه : لاء ي حبيبي
ايان : بس فيه دم كتير
انفجرت في البكاء : بطني بطني وجعاني اووووي حاسه اني همووووت
ايان حضني بخوف : معلش استحملي بس بابا جاي وهيخدك لدكتور
دخلت جاسمن بعصبيه: والمرادي كانت من غير قناع
ايان بفرحه : جاسمن انتي جيتي الحقي ميس حنين عشان اتعورت
جاسمن شدت ايان من شعرو : ان شالله تموت انت وهي غورووووو هاتوهم بسرعه لازم نمشي من هنا
هشام : سيبي حنين انتي مش المهم عندك ابنك
جاسمن : ابن مين انا اهم حاجه عندي ليل انا ابني ده عندي استعداد اموته (وحطت المسدس علي دماغه قومت خدت ايان في حضني )
_ مش هسمحلك تقتليه
جاسمن : هقتلكم انتو الاتنين
ايان : لاء لاء مش عايزين نموت
جاسمن : انتو من ساعت مجيتو علي الدنيا انت واختك وانا بتمني تموتو (وحطت ايدها علي رقبة ايان وبتخنقو)
_ بتعملي ااااي ي انتي اتجن*نتي (وعضيتها في ايدها لاني حرفيا معنديش اي قوه والمسدس وقع بعيد )
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
وفجاء سمعنا صوت ضرب نار
جاسمن : اقتلوهم لازم يموتو مش عايزه ليل يعرف اني انا اللي خطفاهم
هشام بغضب : يعني انتي مش بتحبيني وهنتجوز تاني بتفكري في ليل لييييه
جاسمن : تبقا بتحلم لو تفكر اني ابصلك
(سبناهم يتخانقو واتسحبنا انا وايان عشان نهرب بس للاسف مسكونا بسرعه )
الرجل : اتشاهدو علي روحكم
_ جااااااااسمن ابنك حرااااام عليكي متخليش حد يأذيه
جاسمن : ماهو لو ابني عاش انا اللي هتأذي
(اترجيتها كتير متعملش حاجه لايان وشفت الظابط واقف بعيد شاورلي اني اكمل كلام معاها )
_ طب بقولك اي انا اقدر اخلي ليل يتنازل علي كل امواله مقابل انك تسيبي ايان
جاسمن : انا عايزه الفلوس وليل وبمجرد موتك انتي والزفت ده هوصل لهدفي وفجاء الظابط وليل دخلو
الظابط ثابت محدش يتحرك
(اول مشفت ليل حسيت ان روحي ردت فيا )ليييييييل
ليل جري بسرعه حضني وانا قاعده في الارض وشد ايان في حضنو
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود


 

 

جاسمن جات تجري علي ليل : ليل انا بحبك وجيت هنا عشان اساعد ابني وحنين هشام هو اللي عمل كل ده
صدقني هشام هو اللي يستاهل الموت لكن انا بحبك ده كان عايز يقتل حنين وابننا وابنك انت وحنين وكنت بتحايل عليه عشان يرحمهم
هشام بغضب : يعني بعد كل ده طلعتي بتضحكي عليا ومش بتحبيني وفوق كل ده عايزه تورطيني في كل حاجه وتبقي انتي الملاك
جاسمن : انا بكرهك عمري ما حبيتك ولا هحب واحد زبا*له زيك انا بحب اولادي ولسه بحب ليل لكن انت بكرهك
_ انتي كداااابه اااااااااه
ليل قرب مني عشان يشيلني
جاسمن : يعني بعد كل اللي قولته ولسه برضو بتجري عليها وسايبني
( ومسكت المسدس عشان تقتلني بس طلقت هشام كانت اسرع )
لحظه صدمه وصمت عدت علي المكان وفجاء جاسمن وقعت في الارض لان الطلقه كانت في ضهرها
ايان اتصرع من المنظر اخدته في حضني جامد
الظابط قبض علي هشام وكل الموجودين وانا في حاله صدمه
دخل نوح ورحيم شافو اللي حصل
نوح : ايان تعالي ي حبيبي (شال ايان وطلع )
وليل شالني وانا حرفيا جاسه ان دمي بيتصفي وبموت من الوجع وبعدها اغمي عليا محستش باي حاجه
____________
سندس وخديجه : الو ي فارس وصلتو لحنين
فارس : اهدو وحده بس تتكلم عشان اعرف في اي
سندس بلهفه : حنين عامله اي
فارس ؛ حاليا احنا لسه واصلين المستشفي
خديجه : احنا جااين كلنا
________
بعد وقت فتحت عيني لقيت العيله وعيله العليه كلهم موجودين
_ ايان فين
ليل : متقلقيش ايان كويس بس مرهق من اللي حصل نايم علي السرير هناك اهو
(حطيت ايدي علي بطني ) وابني عامل اي
ندي : الدكتور طمنا عليكي وقال ان معجزه بعد النزيف ده والكل اللي حصل الطفل كويس( وقالت بمكر ) شكل هيطلع عنيد زيك
_ بجد يعني هو كويس الحمد لله الف حمد والف شكر ليك يارب وحضنت تالين اووي كانها هتهرب مني
وبصيت علي ايان ورجعت بصيت علي ليل وبكيت
ليل: باااس بتبكي ليه
_انا كنت بمووت والله كنت بموت وبعد كل ده ربنا ينجينا ونبقا كلنا كويسين مش مصدقه
نوح : خلاص بقا يعني كنتي عايزه حد يموت عشان ترتاحي
_ الحمد لله هي جاسمن عامله اي
ليل : متقلقيش طلعت عايشه جالها شلل بس انا اللي هقتلها
_ لييييل بالله عليك ملناش دعوه بيها ربنا معاها علي اللي هي فيه
ليل : بعد ده كلو بتدافعي عنها
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود


 

 

_ ي حبيبي دي ام ولادك برضو وبعدين لسه فيه عيال كتيره جايه مش عايزه ابوهم يبقا وش سجون خلينا عسلات كده
(وبعد كلام كتير ي دوبك انه اقتنع شويه)
فارس : بس جاسمن كان لمين اللي بيساعدها جواه البيت
ليل : طلعت نانسي
_ اااااي انا مش اول ما شفتها قولتلك اني مش طايقاها عرفت اني كنت شامه ريحه الغدر
بسمه : يلا خدت جزاتها ومبروك عليها السجن
خديجه بفضول : طب وست حبيبه اي اللي حصل فيه
نوح : ابن عمك سامحها
خديجه بغضب طفولي : لييييه
ليل : لولاها مكنتش لحقت حنين وايان اديتها فرصه لانها حقيقي ندمانه بعد موت امها وكمان سافرت لمحافظه تانيه عند اهلها وربنا يهديها
فارس : اطمنتو علي كل الناس ناقص بقا تطمنو عليا انا والبت دي
رحيم : ياعم انت عارف تمشي
فارس : اقسم بالله جسمي كله مكسر وهموووووت بس برضو عايز اتجوز
نوح : وانا يعني هي جات عليا
ليل : مش وقت هبل اهلكم ده دلوقتي حبيبتي تعبانه لما تولد وتقوم بسلامه هنخلص منكم انتو الاتنين وارتاح
_ حبيب قلبي
فارس : يخربيت المحن يجماعه احنا سنااااااجل
ليل : طب كلو يغور علي برا عشان عايز اقعد انا ومراتي لوحدنا


نوح : امممم عقبالي لما اقولكم مش عايز اشوف وشكم وسيبوني مع مرااااتي خديجه تعالي اخطفك
(وخدها وجري وفارس وكلهم جرو وراه )
ليل : احسن خليهم يغورو بس انتي متعرفيش وحشاني ازاي وحضني اووي
_ اهو حضنك ده عندي بالدنيا
ايان : انتو بتعملو اي
ليل : هو احنا كنا لسه عملنا حاجه ي ابن الكل*ب انت كمان ده اي ده مش عارف اتلم علي مراتي
_ ههههههههه متزعلش نفسك ي روحي محدش بياكلها بساهل


تمت بحمد الله


بداية الروايه من هنا


 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

خلصتوا قراءة الفصل إتفضلوا جميع الروايات الكامله من بداية الروايه لاخرها من هنا 👇❤️👇💙👇❤️👇

1- روايةاتجوزت جوزي غصب عنه


2- رواية ضي الحمزه


3- رواية عشق الادهم


4 - رواية تزوجت سلفي


5- رواية نور لأسر


6- رواية مني وعلي


7- رواية افقدني عذريتي


8- رواية أحبه ولكني أكابر


9- رواية عذراء مع زوجي


10- رواية حياتك ثمن عذريتي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

11- رواية صغيرة الايهم


12- رواية زواج بالاجبار


13- رواية عشقك ترياق


14- رواية حياة ليل


15- رواية الملاك العنيد


16- رواية لست جميله


17- رواية الجميله والوحش


18- رواية حور والافاعي


19- رواية قاسي امتلك قلبي


20- رواية حبيب الروح


21- رواية حياة فارس الصعيد


22- سكريبت غضب الرعد


23- رواية زواجي من أبو زوجي


24- رواية ملك الصقر


25- رواية طليقة زوجي الملعونه


26- رواية زوجتي والمجهول


27- رواية تزوجني كبير البلد


28- رواية أحببت زين الصعيد


29- رواية شطة نار


30- رواية برد الجبل


31- رواية انتقام العقارب

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

32- رواية الداده رئيسة مجلس الإدارة


33- رواية وقعتني ظبوطه


34- رواية أحببت صغيره


35- رواية حماتي


36- رواية انا وضورتي بقينا اصحاب


37- رواية ضابط برتبة حرامي


38- رواية حمايا المراهق


39- رواية ليلة الدخله


40- سكريبت زهرة رجل الجليد


41- رواية روح الصقر


42- رواية جبروت أم


43- رواية زواج اجباري


44- رواية اغتصبني إبن البواب


45- رواية مجنونة قلبي


46-  رواية شهر زاد وقعت في حب معاق


47-  رواية أحببت طفله


48- رواية الاعمي والفاتنه


49- رواية عذراء مع زوجي


50- رواية عفريت مراتي


51- رواية لم يكن أبي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

52- رواية حورية سليم


53- رواية خادمه ولكن


54- سكريبت لانك محبوبي


55- رواية جارتي وزوجي


56- رواية خادمة قلبي


57- رواية توبه كامله


58- رواية زوج واربع ضراير


59- نوفيلا في منزلي شبح


60- رواية فرسان الصعيد


61- رواية طلقني زوجي


62- قصه قصيره أمان الست


63- قصة فتاه تقضي ليله مع شاب عاذب


64- رواية عشق رحيم


65- رواية البديله الدائمه


66- رواية صراع الحموات


67- رواية أحببت بنت الد أعدائي


68- رواية جبروتي علي أمي


69- رواية حلال الأسد


70- رواية في منزلي شبح


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


71- رواية أسيرة وعده


72- رواية عذراء بعد الاغتصاب


73- رواية عشقتها رغم صمتها


74- رواية عشق بعد وهم


75- رواية جعله القانون زوجي


76- رواية دموع زهره


77- رواية جحيم زوجة الابن


78- رواية حين تقع في الحب


79- رواية إبن مراته


80- رواية طاغي الصعيد


81- رواية للذئاب وجوه أخري


82- رواية جبل كامله


83- رواية الشيطانه حره طليقه


84- حكاية انوار كامله


85- رواية فيروزة الفهد


86- قصة غسان الصعيدي


87- رواية راجل بالاسم بس


88- رواية عذاب الفارس


89- رواية صليت عاريه


90- رواية صليت عاريه


91- رواية زين وليلي كامله


92- رواية أجبرني أعشقه


93- رواية حماتي طلعت أمي


94- رواية مفيش رحمه


95- رواية شمس العاصي الجزء الاول كامله


96- رواية الوفاء العظيم


97- رواية زوجوني زوجة أخي


98- قصص الانبياء كامله


99- سكريبت وفيت بالوعد


100- سكريبت جمعتنا الشكولاته الساخنه

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

101- سكريبت سيف وغزل


102- رواية حب الفرسان الجزء الثالث


103- رواية رهان ربحه الأسد


104- رواية رعد والقاصر


105- رواية العذراء الحامل


106- رواية اغتصاب البريئه


107- رواية محاولة اغتصاب ليالي


108 - رواية ملكت قلبي


109 -  رواية عشقت عمدة الصعيد


110- رواية ذئب الداخليه


111- رواية عشق الزين الجزء الاول


112- رواية زوجي وزوجته


113- رواية نجمة كيان


114- رواية شوق العمر


115- رواية أحببتها صعيديه


116- رواية أحتاج إليك كامله


117- رواية عشق الحور كامله


118- رواية لاعائق في طريق الحب


119- رواية عشق الصقر


120- قصة ليت الليالي كلها سود


121- رواية بنت الشيطان


122- رواية الوسيم إبن الحاره والصهباء


123- رواية صغيرتي الجميله


124- رواية أخو جوزك


125- رواية مريض نفسي


126- رواية جبروت مرات إبني


127- رواية هكذا يكون الحب


128- رواية عشق قاسم


129- رواية خادمتي الجميله


130- رواية ثعبان بجسد امرأه


131- رواية جوري قدري


132- رواية اجنبيه بقبضة صعيدي


133- رواية المنتقبه أسيرة الليل


134- رواية نجمتي الفاتنه


135- رواية ليعشقها قلبي


136- رواية نور العاصي


137- رواية من الوحده للحب


138- رواية أحببت مربية ابنتي


139- رواية جوزي اتجوز سلايفي الاثنين


140- رواية شظايا قسوته

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

141- نوفيلا اشواق العشق


142- رواية السم في الكحك


143- رواية الصقر كامله


144- رواية حب مجهول المصدر


145- قصة بنتي الوحيده كامله


146- رواية عشقني جني كامله


147- رواية عروس الالفا الهجينه الجزء الثاني


148- رواية أميرة الرعد


149- رواية طفلة الأسد


150- نوفيلا الجريئه والاربعيني


151- رواية أحببت مجنون


152- قصة أخويا والميراث


153- رواية حب من اول نظره


154- رواية اغتصاب بالتراضي


155- رواية صعيدي مودرن

























































❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
























































❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close