أخر الاخبار

رواية حنين الليل الفصل الرابع عشر والخامس عشر عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون بقلم أميرة رمضان


رواية حنين الليل الفصل الرابع عشر والخامس عشر  عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل البارت الرابع عشر والخامس عشر  عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون بقلم أميرة رمضان


رواية حنين الليل الحلقة الرابعة عشر


بتقول اااااااااي طب هو في مستشفي ااااااي
_ في ااااااااااي
ليل بقلق : فارس عمل حادثه
_ يالهووووووي وحصلو اااي
ليل : مش عااارف
(ليل قام غير هدومه بسرعه ونزل )
_طب انا هاجي معاك
ليل : هتاجي فين خليكي هنا
_ طب يبقا طمني بالله عليك #بقلمي_اميره_رمضان
(ليل مشي وانا وانا قلقانه قومت صليت ودعيت ربنا كلعاده)
__________
ليل وصل المستشفي وكان نوح واقف هناك قدام اوضه العمليات
ليل بعصبيه وخوف : فااارس حصلو ااااااي وعمل الحادثه ازاي
نوح بتوتر : هيبقي كويس متقلقش
ليل : انت متوتر كده ليييه هو عمل الحادثه فيييين
نوح : هو كل اللي شاغلك الحادثه مش لما نعرف هو فيه اي الاول
(ليل تليفونه رن)
ليل لنوح : مين اللي بلغ خديجه بالحصل
نوح باسغراب :خديجه ..! منتا عارف اني مبقاش ليا كلام معاها دلوقتي (ليل فتح)
:الو
خديجه ببكاء : فارس حصلو اي ي ليل


 

 

ليل : اهدي بس هو كويس
خديجه : انتو في مستشفي اي عشان انا طيارتي كمان نص ساعه وجايه
ليل : يابنتي متاجيش وانتي في الحاله دي انا هبقا اطمنك عليه #بقلمي_اميره_رمضان
خديجه : وانا مش هقعد استني انا جايه وابعتلي العنوان
ليل : ماشي انا هبعت حد يستناك في المطار (وقفل )
نوح : هي جايه
ليل : ايوا عايزك تبقا تروح تجيبها من المطار
نوح : لاء انا مش هروح
ليل : هو ده وقت للعند روح هاتها البت خايفه علي اخوها ومش هتعرف تاجي لوحدها
نوح : ودي بنت عمك انا مالي بقا روح انت هاتها
ليل : انت لسه منستش اللي حصل
نوح : عمري ما نسيت وفاكر كويس اوي كل كلمه قالتها ليا وقتها
ليل اتنهد : خلاص براحتك هبقا اروح اجيبها انا (وقعدو ينتظرو الدكتور )
________
استنيت النهار يطلع بفارغ الصبر وبعدين اتصلت علي ليل
_ الو فارس عامل اي
= الدكتور لسه مطمنا عليه بس في كسور كتيره في جسمه وكدمات
_ الف سلامه عليه طب انت شوفته
= لاء لسه شويه كده وهبقا اشوفو يكون طلع في اوضه عاديه
_ طب انت فطرت
= فطار اي ي حنين دلوقتي الساعه لسه 6الصبح
_ ماشي انتو في مستشفي اي
= ليه
_ هو اي اللي ليه عشان اجي طبعا وكمان اجبلكم الفطار معايا
ليل بنفاذ صبر : اولا اسمها ممكن اجي المستشفي ثانيا مفيش اكل بيدخل المستشفي ريحي نفسك
_ هو انت هتمنع ولا اي اني اجي
ليل : اه طبعا همنعك


 

 

(عرفت ان العند مش هيجيب معاه نتيجه )_ ليل ممكن اجي المستشفي لو سمحت
= اممممم خليكي وانا هبقا اجي اخدك
_ ماشي ايمتا
=كفايه اسأله اجي وقت منا عايز
_منا مش قادره استني والله مش بحب الانتظار طب هقولك اي رايك اجهز تالين وايان عشان الحضانه وتاجي نفطر وتاخدنا كلنا نوصلهم الحضانه ونطلع علي المستشفي
ليل : عشان اريحك انا مش بفطر تمام ومش بوصل العيال الحضانه هو السواق اللي بيوصلهم واجيلك وقت منا عايز والا مش هتاجي اصلا
اتضايقت من كلامه : اي انت عمرك ما وصلت اولادك الحضانه
ليل ببرود: لاء
قولت بحزن _ خلاص انا هوصلهم ومش عايزه اجي المستشفي
ليل : لاء السواق هو اللي هيوصلهم ومش هتطلعي من البيت
_ ليل انا بدءت اتقبلك متقفلنيش منك ايان مصدقنا حالته اتحسنت شويه خليني معاه طول الوقت هوصلهم والله وهاجي البيت علي طول
ليل : انا قولت لاء ومش عا.. (قاطعته برجاء)
_ بالله عليك ده طلبي الوحيد اني اوصلهم الحضانه
ليل بتنهيده : ماشي بس خلي السواق يوصلكم بلاش مواصلات
قولت بفرحه : حااااضر #بقلمي_اميره_رمضان
_______
ندي كانت بتتكلم في التلفون
ندي : لاء مش هنزل
المتصل ……
ندي : انا اخر كلام قولته وانت اختار
المتصل …….
ندي : والله انا بحبك اوي ونفسي نتجوز انهارده قبل بكرا حتي لو ههرب معاك ب…(قاطعتها بسمه )
بتقولي ااااااي مين ده اللي هتهربي معاااااااه انطقي
ندي بخوف لحد يسمعها : بالله عليك اسكتي اسكتي
بسمه بصدمه : اي اللي انا سمعته ده
ندي برجاء : هحكيلك بس متقوليش لحد وحيات ولادك
(حكت لبسمه كل حاجه )
بسمه : انتي ي ندي تعملي كده بتخوني ثقة اهلك فيكي وتكلمي زياد طب سيبك من ابوك وامك لانهم مش مهتمين بيكي اوي ياسين لو عرف حاجه زي كده انتي عارفه هيعمل فيكي ااااي
ندي : ماهو بصراحه غصب عني انا بحبه وهو كمان


 

 

بسمه : طب لما هو بيتنيل يحبك وانتي كمان مجاش يتقدملك ليه ومتقوليش بيكون نفسه والكلام الفاضي ده
ندي : ماهو بيقولي ان اهلي هيطلبه منه طلبات كتيره عشان كده بيكون نفسه كويس وبعدين احنا مش بنعمل حاجه غلط كل البنات والشباب يكلمو بعض عادي
بسمه : اللي انتي بتعمليه ده حرام وغلط سامعه وملوش اي تفسير تاني حتي لو كل ناس بتعمله انا مش كبيره عنك اوي دول كلهم سنتين يعني فاهماكي وفاهمه الجيل بتاعك منتي كنتي عارفه اني بحب اخوكي من صغري بس عمري مقولتلو كده رغم انه كان ابن عمي ولما اتقدملي كنتي شايفه فرحانه ازاي عشان هيبقا جوزي رغم اني شايفه ابوكي وامك بس عشان بحبه مستحمله كل اللي ابوكي وامك بيعملو فيا ومش بنطق واظن انتي شايفه ولو هو بيحبك ياجي ويتقدملك ويستحمل عشانك
ندي : منا قولتلو كده بس مقدرتش ابعد وكلمته تاني #بقلمي_اميره_رمضان
بسمه : ندي افهمي لو كان حد غيري سمعك كان زمانك دلوقتي واخده علقه موت وانا مش هتكلم كتير لان الموضوع ميؤس منه عقلك في راسك تعرفي خلاصك
__________
يلاااااا ي ايااااان هنتاااااخر
ايان : جيت اهو يلااا
(ركبنا العربيه وطول الطرق تالين وايان فرحانين اوي عشان بوصلهم مع اني كنت مستغربه فرحتهم دي )
_ انتو فرحانين اوي كده ليه
تالين : عثان رهف تثوفني وانا معاكي وتعرف اني عندي مامي زيها توصلني
(اتصدمت من كلامها واستغربت ان الاطفال بيكونو بيفكرو كده وبيزعلو زينا )
_ ان شاء الله ي قلبي كل يوم هوصلكم
ايان : ومش هتسيبينا
_ لاء ي حبيبي مش هسيبكم ابدا ابدا ابدا
وصلتهم وكنت همشي لقيت ايان مسك ايدي وقال
ايان : تعالي ادخلي معايا الكلاس عشان اصحابي يعرفه انك وصلتيني وميتريقوش عليا
_ مين ده اللي بيتريق علييييك
ايان خاف من صوتي العالي : خلاص ي ميس مش عايز
_ لاء ي حبيبي انا مقصدش ازعلك طبعا هدخل معاك الكلاس يلا


 

 

(دخلتهم الفصل وهما فرحانين اوي وانا في قمت الزعل عليهم طلعت وركبت العربيه وانا بفكر هتعامل ازاي مع المشاكل النفسيه اللي جواهم دي وهحلها ازاي ولقيت التلفون رن وكانت بسمه )
الو
بسمه : وحشاني عامله اي
_ كويسه الحمد لله (وبعد كلام كتير )
بسمه : عايزه حاجه ي قلبي سلميلي علي ليل
_ الله يسلمك ي بسمتي
بسمه : بقولك ي بت عملتي اللي قولنالك عليه
_ اي هو
بسمه : بخصوص موضوعك انتي وليل
_ اهاا افتكرت لاء معملتش حاجه
بسمه : انتي هبله هو مبقاش فيكم عقل خالص تفكرو بيه حرام عليكي اللي بتعمليه ده
_ اي ي بسمه مالك منفعله كده ليه
بسمه : مفيش بس انا عايزاكي تتكلمي معاه في الموضوع ده والقرار يرجع ليه ي اما ياخد حقه او يسيبك فتره لحد متاخدو علي بعض وفي الحالتين هو معاه حق لانك مراته ولازم تفهمي كده وهو صبر عليكي كتير وخلي في بالك ان لصبر حدود
انتي ليكي حق عندي اني انصحك انما القرار ليكي انتي سلام (وقفلت)#بقلمي_اميره_رمضان
_يااااربي هو انا ناقصه بس عندها حق انا كده حرام عليا اني امنعه من الحق ده اووووف
_________
سوسن بفرحه : صرفت الشيك
سيد بجشع: ايوا وكمان عملت حساب في البنك ومش هيبقا اخر مبلغ نحطو فيه
سوسن : دي بس اول مره ولسه الجايات كتيييير وهناخد منهم فلوس كتير اوي لحد منطلع من الفقر ده
سيد : محدش هيقرب لنص مليون ده
سوسن : ايوا طبعا خليه عشان نبقا نجوز بيه ندي
سيد : بقولك محدش هيقرب منه انتي مش بتسمعي
سوسن : امال هتعمل بيه اي هتخلله
سيد : ايوا هخلله ويبقا خلي البت ندي تلبس حلو كده وتروح عند الشملوله حنين عشان عرفت ان ابن عم ليل جه من السفر وعلي وش جواز وكمان ده شريكه في الشركه يعني لو اللي في بالي حصل كده هنبقا مكوشين علي الشركه كلها
سوسن بطمع : يارييييت
(ندي سمعتهم وهما بيتكلمو ودخلت اوضتها تبكي علي حالها )
_______
في المطار
ليل : نورتي مصر ي سندريلا
خديجه : منوره بيك طبعا يلا بسرعه نروح عند فارس
ليل : اهدي شويه هو فارس هيطير
خديجه : انت متعرفش انا هموت عليه ازاي
ليل : ماهو باين عليكي ي اختي
(ركبو العربيه )
خديجه : اه نسيت اقولك مبروك علي الجواز رغم اني زعلانه منك اوووي
ليل : معلش والله الجوازه جات بسرعه وكمان معملناش فرح


 

 

خديجه : ليه بقا دانت ليل الحديدي بجلاله قدره متعملش فرح
ليل : يعني هي اول مره اتجوز
خديجه : بس العروسه اول مره كنت المفروض تفرحها #بقلمي_اميره_رمضان
ليل : ده كان قرارها
خديجه : طب هي عامله اي
ليل : زي الفل ي اختي واسكتي بقا عشان هكلمها
خديجه : يعيني علي الحب هي لحقت توحشك
ليل : خليكي في حالك ي حقنه
(رن عليها )
_ عايز اي
ليل : اي اللي عايز اي متتكلمي عدل ي بت
_عايزاك تروح تجيب ايان وتالين من الحضانه انهارده
ليل باستغراب : اشمعني
_ هو كده ي اما اروح انا
ليل : امر واقع هو
_ لاء مش امر واقع بس ده المفروض انه يحصل
ليل : يبقا نتكلم فيه بعدين انتي فين دلوقتي
_ انا في الطريق مروحه البيت
ليل : طب تعالي علي المستشفي *****زي مكنتي عايزه
_ بتتكلم جد يعني انت مش حرارتك عاليه عشان كده بتخرف في الكلام
ليل : بخرف : ي بت قولت مليون مره اتكلمي كويس
_ ماهو انت اللي غريب اول مره ترجع في كلامك عشاني
ليل : خلاص متاجيش
_ لاء خلاص خلاص جايه ي جوزي ي قمررر انت
(ليل قفل التلفون وهو بيضحك علي جنانها )
وصل المستشفي هو وخديجه وكان لسه هيدخل المستشفي بس وقف
خديجه ؛ وقفت ليه
ليل : مستني حنين عشان متعرفش احنا في انهي دور
خديجه : يعيني علي الحلو لما تبهدلو الايام
ليل : هتتريقي هخليكي تحصلي اخوكي
خديجه : لاء ياعم انا مش قدك
ليل : لو كده اطلعي انتي وانا هجيبها واجي
خديجه : لاء هستني معاك عشان عندي فضول اشوفها
بعد شويه


 

 

ليل : هي اتاخرت كده لييييه
خديجه : اهدي بس زمانها علي وصول
_ طب ما اجيب اتنين ليمون يحلو القعده الحلوه دي
ليل : اتاخرتي كده ليه
_ عشان يحلالك الجو انت والسنيوره ومالك ي اختي لازقه فيه كده ليه لاء ادخلي في حضنه بالمره
ليل : بطلي جنان ووطي صوتك احنا في المستشفي
_ هو كل ده اللي هاااااامك مغفلني وبتقولي انك مع صاحبك
خديجه : حضرتك اهدي انتي مكبره الموضوع
_ اها عندك حق مليش حق الصراحه (ومسكتها من شعرها )دانا هطلع رووووووووحك في ايدددددددددي




رواية حنين الليل الفصل الخامس عشر 15 بقلم أميرة رمضان


رواية حنين الليل الفصل الخامس عشر 15 بقلم أميرة رمضان


رواية حنين الليل الجزء الخامس عشر


رواية حنين الليل البارت الخامس عشر


رواية حنين الليل الحلقة الخامسة عشر


حضرتك اهدي انتي مكبره الموضوع
_ اها عندك حق مليش حق الصراحه(ومسكتها من شعرها) دانا هطلع رووووووحك في ايددددددددي
ليل : حنييييين ابعدي عنها انتي اتجننتي (مسكني وبعدني عنها )
_ انت بتزعقلي بدل متعرفها ان اللي بعملو ده عيب انت بقيت راجل متجوز وهي لسه حطاك في دماغها
خديجه : حاطه مين في دماغي انتي بتتكلمي عن مين بظبط
ليل : معلش ي خديجه حقك عليا
_ لحظه 😳خديجه مين هي دي مش طليقتك
ليل باستغراب: طليقتي واي اللي هيجيب طليقتي هنا دي بنت عميو اتفضلي يلا اوصلك البيت كفايه فضايح
_ لاء لاء استني معلش (وبصيت علي خديجه وانا كلي ندم ) هتصدقيني لو قولتلك اني مقصدش اعمل فيكي انتي كده انا فكرتك طليقته والله وكمان لما شفتك قريبه منه كده الغيره شالتني انا اسفه وهاتي ي ست راسك ابوسها
خديجه : خلاص مش مستاهله كل ده بس بلاش تهورك ده كنتي هتموتيني
_ خلاص اسفه والله وكمان اول مره اشوفك ويحصل بينا الموقف ده حقيقي مش عارفه اقول اي


 

 

خديجه بتفهم : علفكره انا لو مكانك كنت هعمل كده واكتر بس الاول كنت هسأل مين دي مش اخل اضرب علطول
_ هههههه ان شاء الله المره الجايه هحاول اسأل
ليل : خلصتي
_ ماهو انا اعتذرت خلاص #بقلمي_اميره_رمضان
ليل : خديجه اخوكي في الدور الرابع تاني اوضه علي ايدك الشمال وانتي طالعه من الأسانسير
خديجه : تمام هستناكم فوق
(ليل بصلي وقال : اتفضلي قدامي وشاور علي العربيه ركبت العربيه وهو ركب وخبط الباب جامد )
ليل : ينفع اللي حصل ددددده
_ماهو
= انا سألتك سؤال وبقول ينفع اللي حصل ده
بصيت في الارض وقولت_لاء
= حلو امال عملتيه ليييه بتتصرفي بالطريقه دي ليه انتي معلمه وقدوه لتلاميذ مفروض يكون عندك تفكير قبل متعملي اي حاجه من التصرفات الطايشه دي
_ ماهو انا لما شفتها جنبك حسيت اني عايزه اولع فيها مفكرتش بقا وضربتها علطول
= انا مش هعلمك ازاي تتصرفي مع الناس وزي ما خديجه قالتلك تبقا تسالي الاول وبعدين اتصرفي بلاش الاندفاع ده
_ خلاص انا قولت اسفه ولو مش قابل اعتذاري ومكسوف انك تمشي معايا بعد اللي حصل روحني (وبصيت الناحيه التانيه مسحت دموعي قبل ميشوفها بس خد بالو )
ليل : انزلي نطمن علي فارس وبعد شويه نطلع نجيب ايان وتالين
بصتلو بعدم استيعاب : انت بتتكلم جد هتروح تجيبهم
ليل : انا مش شرير اوي يعني دول ولادي
__________
عند فارس الباب خبط
نوح : ادخل
(دخلت خديجه وشافت فارس جرت عليه وحضنتو)
خديجه بحزن : حبيبي عامل اي حاسس باي انت متبهدل كده ليييه
فارس ؛ قولي الحمد لله انها جات علي كده
خديجه : الحمد لله انا اول معرفت اتجننت وجيتلك علطول (انا وليل دخلنا في الوقت ده )
ليل : انا عايز اعرف مين اللي قالك
خديجه : انا برن عليه كلعاده بس لقيت حد غريب بيرد عليا وبيقولي صاحب التليفون ده عمل حادثه وراح المستشفي بس بعديها رنيت عليك عشان اتاكد
ليل بص لفارس ونوح : والباشا عمل الحادثه فين وازاي
فارس بص لنوح : انت قلتلو
نوح : لاء والله سايبك انت اللي تقولو


 

 

ليل بصوت عالي : اخلص انت وهو وقول اي اللي حصل
فارس : عادي يعني كنت راكب الموتوسيكل بتاعي(المكنه ) وعملت حدثه انت بتسأل اساله مش منطقيه خالص
ليل : ده علي اساس اني عيل صغير هتضحك عليااااا
نوح : من الاخر بقا فارس كان في سباق موتوسيكلات والسلك بتاع الفرامل اتقطع وعمل الحادثه
ليل بغضب : برضووو رحت لسباااااق ده تااااااني
#بقلمي_اميره_رمضان
فارس : قولتلو ليه الله يخربيتك طب منتا كنت معايا
ليل بغضب : انتو الاتنين كنتو هنااااك انتو اتجننتو انا مش قلت مفيش حد فيكم يروح هناك مسمعتوش كلااااامي
نوح : اهدا بس والله كنا زهقانين عشان كده رحنا نغير جو
ليل : حلو اوي الجو الاحنا مقضينو في المستشفي ده
خديجه بدموع : نوح انا مش قولتلك زمان وغلاوتي عندك متروحش المكان ده تاني انت ولا فارس
نوح بغضب : انتي دلوقتي مبقتيش غاليه عليا يعني اعمل اللي عايزو
(خدت بالي ان فيه حاجه بين نوح وخديجه ): متهدو كده ي جماعه مالكم كلكم اتعصبتو كده ليه الحمد لله انها جات علي كده وهو يومين وهيقوم زي الحصان
ليل : حسابي معاكم بعدين
فارس غير الموضوع : هو انا لازم اعمل حادثه يعني عشان حضرتك تنزلي مصر
خديجه : منتا عارف ان حياتي ودراستي هناك اجي مصر ليه
نوح اتضايق اوي : طب انا رايح مشوار كده ي فارس وهبقا اعدي عليك كمان شويه
_ الف سلامه عليك ي كابتن
فارس بهدوء : الله يسلمك تعبتي نفسك وجيتي ليه بس
_ لا تعب ولا حاجه المهم انت شد حيلك كده عشان تطلع من هنا
فارس : قريب ان شاء الله
بصيت لخديجه _ اوعي تكوني لسه زعلانه مني
خديجه : لاء والله خلاص وبعدين انا عندي فضول اتعرف عليكي اوي ومش هحسب اللي حصل تحت ده
فارس : هو اي اللي حصل
_______#بقلمي_اميره_رمضان
في السوبر ماركت
زياد : انتي عملتيلي بلوك ليه
ندي :لان ده لازم يحصل و اديني الطلبات بقا خليني امشي
زياد باستغراب : ندي انتي بتتكلمي كده ليه
ندي : زياد انت ملكش عندي غير كلمتين وانت حر لو عايزني مش هيفرق معاك طلبات امي وابويا وهتشتريني بالغالي لكن الشغل ده مش عايزاه ومش هستنا اكتر من كده انا تعبت واستحملت كلام زي السم عشانك وانت مش قادر تعمل اي حاجه عشاني كل اللي في ايدي عملته الدور عليك انت بقا سلام
__________
في العربيه
_ ليل هو في حاجه بين خديجه ونوح


 

 

ليل : اممممم كانو بيحبو بعض بس محصلش نصيب يتجوزو وكل واحد مشي في طريق
_ ليه حصل اي
= ملناش دعوه بحد مش هتستفادي حاجه لو عرفتي
_ ماهو برضو انت مش هتخسر حاجه لو قولتلي
= هخسر صحه وهاخد ذنوب عايزه تعرفي يبقا اساليها هي
_ماشي المهم يبقا فكرني لما نروح عايزه اتكلم معاك في موضوع
=هو مهم
_ اه لاء مش مهم يعني هو مهم شويه اقولك سيبك ولا كأني قولت حاجه
= انتي هبله ي بت انتي ولا اي
(وصلنا واقنعت ليل بطلوع الروح ننزل نجيب ايان وتالين واقتنع بالعافيه )
ايان اول مشاف ليل جري عليه وحضنه اووووووي
تالين ؛ انا بحبك ي بابا عشان جيت تاخدنا
ليل بصلهم بحزن
_طب يلا بقا نمشي انا جعانه اوووي
ايان : لاء خلينا واقفين شويه عشان اغيظ حمزه زي ما كان بيغيظني
ليل باستغراب : بيغيظك ليه
ايان : عشان هو ديما باباه ومامته بيوصله الحضانه وانا لاء
(ليل بان عليه الحزن اوي وفضل ساكت لحد ما حمزه خرج )
حمزه : مين ده باباك
ايان : اه ده بابا (وبصلي وغمزلي وقال )ودي ماما
_ عامل اي ي حمزه
حمزه: كويس بس مش بشوفكم ليه مع ايان (ده اي الواد الرخم ده )
(ميلت علي ايان حضنتو وقولت ) مش هتبقا اخر مره تشوفنا معاه #بقلمي_اميره_رمضان
_________
خديجه كانت خارجه من الاوضه وقابلت نوح
نوح بصلها وسابها ومشي وهي راحت وراه
خديجه : نوح مسلمتش عليا ليه دانا حتي جايه من سفر
نوح بعدم اهتمام : حمد لله علي السلامه
خديجه : هو ده ترحيبك بيا
نوح بغضب : ليه حضرتك كنتي مستنياني اخدك بالحضن ولا اي


 

 

خديجه بحزن : لاء بس انت مكنتش بتعاملني بطريقه ده
نوح : اتعودي بقا علي كده
خديجه : انت ليه مش مقدر موقفي
نوح : لاء طبعا ازاي مقدر طبعا ماهو انا افضل اقدر مواقفك ومشاعرك وانا بنسبالك حيوان معنديش مشاعر ده حتي الحيوان بيكون عندو وبيحس برضو
خديجه : انا اسفه مقصدش ازعلك نوح :اسكتي ي خديجه بالله عليك وبلاش اعذارك لانها اقبح من الذنب نفسه #بقلمي_اميره_رمضان
وسابها ومشي
خديجه قعدت علي الكرسي بحزن وبكت علي اللي وصلت ليه
_________
بليل
(ليل كان قاعد بيشتغل في الاوضه وانا اقتحمت عليه الاوضه )
_ تعرف انا مبسوطه اووي
ليل : ربنا يسعدك كمان وكمان
_ مش هتسأل فرحانه ليه
ليل : لو عايزه تقولي قولي
_ دانت فصيل بجد بس برضو هقول فرحانه لما سمحتلي اني اوصل ايان وتالين وكمان اروح المستشفي عشان اكون معاك
ليل : والله
خدت بالي انا بقول اي : لاء مش قصدي كده اقصد يعني اني ازور صاحبك وانك متعصبتش عليا لما اتصرفت وحش مع خديجه بالعكس فهمتني غلطي وكمان والمفاجاء اللي مكنتش متوقعاها انك تروح انهارده الحضانه لايان وتالين
ليل ببعض الحزن : هو انا اب قاسي اوي كده
_ شوف انت مش اب قاسي بس انت معندكش فكره تتصرف معاهم ازاي وكمان معندكش وقت كافي انك تكون معاهم
ليل : امال فكرتك عني في اول يوم شفتك فيه كانت وحشه ليه
_ مكنتش فاهمه بس ده ميدكش الحق انك صح لاء طبعا ومش هنجيب الغلط عليك برضو
ليل : يعني اي بقا


 

 

_ يعني هنحاول نصلح المواضيع اي رايك تحدد يومين في الاسبوع تودي فيهم ايان وتالين الحضانه وتجيبهم مش هقولك كل يوم #بقلمي_اميره_رمضان
ليل : مش عارف
_ لاء متقولش مش عارف قول موافق
ليل : خايف اوعدهم بكدا ويحصل حاجه مرحش اجيلهم ويزعلو
_ خلاص نحدد يوم واحد ومهما يحصل لازم تروح تجيبهم اي رايك وانا برضو معاك وهساعدك
ليل بحب: شكرا
_ العفو متنساش برضو انت كنت لسه عاملي معروف لما كان عمي هنا وحده بوحده خالصين
ليل : لاء مش خالصين كان ليا مقابل
_ انت لسه فاااااكر
ليل : اه
_طب قول واخلص
ليل : اتكلمي عدل (وخبطني علي كتفي )
_ هو ده طلبك يعني
ليل : لاء طبعا انتي هتتعدلي غصب عنك 😂
_ امال اي الطلب
ليل : انك هتنامي جنبي علي السرير
_ ااااااااي لاء طبعاااا متفقناش علي كده
ليل : هو احنا كنا متفقين علي حاجه اصلا
_ لاء
ليل : امال مالك انفعلتي كده ليه
_ ايوا ي اخويا عايزني انام جنبك عشان تتحمرش بيا
ليل : اااي اتحمرش اي ده
_ يخربيت الغباء يعني تتحر*ش بيا
ليل : نعام ي اختي يعني انا لو عايز اتحر* ش زي مبتقولي هسيب المزز دي كلها وابصلك انتي ي جعفر
_يالهووووووي بقا انا في نظرك جعفر امال اتجوزتني ليه ي شاروخان زمانك دانت كنت هتموت عليااااا #بقلمي_اميره_رمضان
ليل بضحك : اموت واعرف مين اللي فهمك كده
_ اكيد يعني انا مزه وعارفه
ليل : طب اسكتي اسكتي مزه اي
_ بقا كده ماشي
ليل : انتي زعلتي
_ لا زعلت ولا اتنيلت اسكت بقا
ليل : طب كنتي عايزه تقوليلي حاجه اي هيه
_ انا مقولتش اني عايزه اقول حاجه
ليل : لاء قولتي لما كنا في العربيه اني افكرك تقوليلي موضوع
_ حتي لو هقول بعد الكلام اللي قولته ده مش هقول


 

 

ليل : مخلاااص ي بت بقا عايزه تقولي اي
(كنت لازم اقول ماهو مينفعش اسكت اكتر من كده حرام عليا )
اتكلمت بصعوبه من الكسوف _ شوف انا عرفت اني اللي بعمله ده حرام
ليل : اي هو
_ اني يعني هقولك افهمني طب بص منا مش عارفه اقولها
ليل : اتكلمي علطول متخافيش
خدت نفس عميق وقولت : اني مانعاك من حقك الشرعي
ليل : اهااا طب متقولي من الصبح هو ده اللي مخوفك
(سكت ومتكلمتش )
ليل : علفكره انا لو وحش معاكي كنت خدت الحق ده غصب عنك ومفيش حاجه تمنعني بس انا سايبك براحتك وفاهم موقفك ومش هغصبك علي حاجه خالص
فرحت اوي انه قال كده بس قولت بانفعال _ طب لما انت مش عايز تغصبني علي حاجه عايزني انام جنبيك لييييه
ليل : عشان انا عايز كده وده كان شرط يعني بعيد عن الموضوع ده خاااالص
اتكلمت بهدوء : يعني انت مش زعلان مني
ليل : ومالك شايله هم اني اكون زعلان منك ليه كده
_ عشان لو وحده نامت وجوزها زعلان منها الملايكه بتفضل طول الليل تلعنها وانا مش عايزه كده خالص (وقولت بضحك)
اهم حاجه رضاك ي زوجي العزيز
ليل : الله اكبر ده اي الحكم اللي نازله عليك دي انهارده #بقلمي_اميره_رمضان
_ ماهو انا بعرف اكون عاقله وبعرف اكون مجنونه ميغركش الهبل ده
ليل : طب كويس انك قولتيلي (ورجع اشتغل في الورق تاني )
_ عايزني اساعدك في حاجه انا برضو بفهم انجليزي
ليل : مش هتفهمي الشغل ده
_ ليه ي اخويا شايفني غبيه


 

 

ليل : العفو انا اللي غبي
_ طب وريني كده وريني بس الورق ده (وهوووب كبيت القهوه علي الورق )
يالهووووووووي
ليل بصلي بغضب حسيت انه هايكلني
_ اهدي بس وصلي علي النبي




رواية حنين الليل الفصل السادس عشر 16 بقلم أميرة رمضان


رواية حنين الليل الفصل السادس عشر 16 بقلم أميرة رمضان


رواية حنين الليل الجزء السادس عشر


رواية حنين الليل البارت السادس عشر


رواية حنين الليل الحلقة السادسة عشر


عايزني اساعدك في حاجه انا برضو بفهم انجليزي
ليل : مش هتفهمي الشغل ده
_ ليه ي اخويا شايفني غبيه
ليل : العفو انا اللي غبي
_ طب وريني كده وريني بس الورق ده (وهوووب كبيت القهوه علي الورق )
يالهووووووووي
ليل بصلي بغضب حسيت انه هايكلني
_ اهدا بس وصلي علي النبي
ليل بغضب اكتر: اااااي اللي عملتيه ده (وكان جاي عليا بس جريت بسرعه علي اوضه ايان وتالين وقفلت الباب)
ليل : افتحي الباااااااااب
ايان: هو بابا متضايق كده ليه في اي
_ لاء ياحبيبي دي حركه بنحب نعملها قبل العشاء
ليل : حنين افتحي والا هكسر الباب علي دماغك
_ قال يعني لو فتحتو انت هتبوس علي دماغي ماهو انت هتكسرني برضو
ليل بصوت عالي: افتحي الباب احسنلك
تالين ببكاء : انا خايفه


 

 

_ بس ي قلبي ( وقولت بصوت عالي )عاجبك كده خوفت البت
ليل : براحتك ي حنين (ومشي)
اتنهدت وقولت : الحمد لله مشي وقعدت مع ايان وتالين نلعب مع بعض #بقلمي_اميره_رمضان
________
سندس : اوس اوس حبيبي يناااااااس
اسامه : عايزه اي
سندس : عايزه تلفونك شويه ممعيش راصييييييد فقيره اعطف عليا
أسامه : يابنتي هو حرام عليكي تشحني رصيد
سندس : استغفر الله ي اخي رصيد اي بس التليفون يتفزع
أسامه : خدي لخصي بقا عشان مش رصيد امك هو
سندس : في اي ي عم هو انت عشان عريس هتشوف نفسك عليا
أسامه : عاجبك ولا مش عاجبك ي بت
سندس : عاجبني يا باشا
(خدت التليفون ورنت علي ندي)
سندس : ندوشه عامله اي
ندي : تمام الحمد لله اي فينك مش بتاجي ليه
سندس : مشغوله والله في الخطوبه
ندي : نعاااااااام اتخطبتي من غير متقووووولي
سندس : انتي هبله ازاي يعني هتخطب من غير معرفكم وبعدين ده لو انا اللي هتخطب كانت مصر كلها عرفت
ندي : انا قولت برضو امال مين
سندس بتمثل البكاء :العيله كلهااا ياختي هتتجوز وانا قاعده زي القلقاسه كده
ندي : معلش ي اختي ههههههه بكرا النحس يتفك
سندس : يلا عقبالك ي بت انتي كمان #بقلمي_اميره_رمضان
ندي : يسمع منك ربنا ي اختي بس مقولتيش خطوبه مين بظبط
سندس : اه نسيت يوم الجمعه ان شاء الله خطوبه اوس اوس اخويا علي بنت عمي شهد
ندي بفرحه : بجد والله الف ملييييون مبروك ي قلبي مبروك ليهم وربنا يتمم فرحتهم علي خير
سندس : يارب ي قلبي متتاخريش بقا واديني رقم الزفته حنين اللي اتجوزت ونسيتنا
ندي : حرام عليكي دي لسه عروسه جديده المفروض احنا اللي نسأل


 

 

سندس : عندك حق بس مفكره يعني اني هجيب الغلط عندي ولا اي انتي عبيطه
ندي : ههههههههه طب خدي الرقم ي اختي
___________
سيد : بتكلمي مين ي بت
ندي : دي سندس
سيد : البت دي مش بطيقها عايزه اي منك
ندي : بتطمن عليا وبتعزمني علي خطوبه اخوها
سيد : احنا مش بنروح عند الناس المعفنه دي
ندي بعصبيه : بابا متقولش كده هما كويسين جداا
سيد : اتحمقتي عليها كده ليه ده ابوها مرديش يشغلني معاه
ندي : ي بابا الله يرضي عليك في حد يروح يقول لحد دخلني شريك معاك في مصنع الملابس من غير متدفع فلوس
سيد : طب منا كنت هديلو من الارباح #بقلمي_اميره_رمضان
ندي : يالهووووووي ارباح اي بس انت بتفكر ازاي ده بدل متقوله شغلني عندك في المصنع
سيد : انتي عبيطه ي بت انا اروح اشتغل عند الناس الفقرا دي
ياسين اتدخل في الكلام : علفكرا ي حاج دول ناس محترمه ومستواهم المادي كويس جدا مش فقرا
سيد : اسكت انت مقدرتش تطلع ظابط زي ابنه
ياسين بضيق : وهي يعني كانت جاتلي وانا قولتلها لاء وبعدين مش حضرتك اللي قولتلي لازم اسافر السعوديه عشان فلوسها كتير
سيد : ايوا قولت كده بس فلوسها دلوقتي مابقتش مكفيانا مراتك واولادك واخدين كل الفلوس اللي بتجيبها
(بسمه بصت لياسين وسكتت )
ياسين بعصبيه : بقا مراتي واولادي هما اللي مخلصين الفلوس خلاص انا هاخدهم وامشي من هنا ونروح نخلص فلوسنا في حته تانيه بعيد عنكم (وسابهم وطلع برا البيت )
سوسن : قومتي الواد علينا ي ست بسمه علي الله تكوني فرحتي انتي وامك
بسمه : ي مرات عمي هو انا اتكلمت
سيد : بس ي بت اسكتي انتي هتردي علي مرات عمك ولا اي وبعدين بدل متقولي خلاص ي عمي مش عايزين فلوس ايجار العماره كل شهر وخليها ليك عشان الدنيا ضيقه معاك
بسمه : علفكره دي مش فلوسي لوحدي دي ورث اختي وامي كمان وانا مليش اني اتحكم في ورثهم
سيد : واختك دلوقتي محتاجه فلوس ده هي الفلوس نفسها
ندي : ربنا يزيدها ي بابا ملناش دعوه
سوسن : ملناش دعوه ازاي ي بنت بطني وبعدين احنا هنجوزك انتي كمان لابن عم ليل
سيد : ايوا عشان تطلعينا من الفقر اللي احنا فيه ده


 

 

ندي بعصبيه: اقسم بالله لو اخر عريس في الدنيا ماهتجوزو انتو مشبعتوش فلوس مش كفايه اللي اخدتو من ليل وقبضتو تمن حنين عايزين تبعوني انا كمان هي رضت واتجوزت غصب عنها عشان مسكتوها من ايدها اللي بتوجعها لكن انا لاء وانتو عارفين اني مش هسكت زيهااااا #بقلمي_اميره_رمضان
سيد : انتي بتعلي صوتك علينا ي بنت الك*لب ونزل علي وشها بالقلم طططططخخخخ وكان هيضربها
بسمه : ي عمي بالله عليك سيبها(ووقفت بينهم )
سمر ببرود : سبيه خليه يعلمها الادب هتفضل قاعده كده لحد ايمتا اللي في سنها بقا معاهم عيال
ندي بحرقه : اه وبعدها بيطلقو زيك كده وبيرجع يقعدو لاهلهم تاني
سمر : انتي بتعايريني ي بنت ابويا
ندي ببكاء : انا لا بعايرك ولا زفت انا كرهت نفسي بسببكم منكم لله وسابتهم ودخلت اوضتها تبكي
________
سندس : الو ي جذ*مه نسيتي ان ليكي صاحبه تسألي عليها
_ حبيبي والله وحشتيني
سندس : علعموم دي عزومه علي الماشي انا يومين كده واجي اعزمك انتي وجوزك علي خطوبه اخوياااا
_ اي ده حضرت الظابط اخيرا هيتجوز
سندس : الحمد لله هنشوفو عريس قبل ما نموت
_ ههههههههه اه والله هيخطب مين
سندس : شهد بنت عمي
_ الف الف مبروك ربنا يتمملهم علي خير عقبالك ي عانس
سندس : متنساش نفسك ي بت منتي كنتي عانس معايا الشهر اللي فات
_طب ودلوقتي #بقلمي_اميره_رمضان
سندس بتمثل الحزن : بقيت عانس لوحدي اااااااه متقلقيش انا ساكته كل ده عشان اجبلكم حاجه نضيفه
_ ياشيخه اتوكسي انتي لاقيه حد يعبرك
سندس : اااااي ي ست حنيييين مالك جايه علينا كده لييييييييه
_ ههههههههه خلاص بس هسيبك لله
سندس : جوزك عامل اي ي بت
_ زي الفل هيموتني بس
سندس : عملتي مصيبه اااي
(حكيت لسندس كل اللي حصل )
سندس : حنيييين اي التصرفات بتاعتك دي انتي لما كان حد من ولاد اختك يشغبطلك علي صفحه في دفتر التحضير بتاعك كنتي بتقلبي الدنيا وبتزعلي عشان هما بوظو شغلك رغم انها صفحه وعادي تكتبيها تاني لكن انتي بتقولي بوظتي كام صفحه وقهوه يعني خلاص الورق باظ علي كده ومش هيشوف اي اللي كان مكتوب فيه
_ يعني هو انا كنت اقصد
سندس : لاء متقصديش بس تصرفاتك بقت طايشه سيكا بالاخص الموقف اللي قولتيلي عليه لما كنتو في المستشفي يعني انا لو رحيم ابن عمي متجوز وانا واقفه معاه مجرد وقفه بريئه ومراته شافتني وعملت التصرف ده والله انا شخصيا هتضايق منها


 

 

_ مش عارفه ي سندس حاسه اني متلغبطه فعلا مكنتش كده بس لما شفته معاها جه في بالي طليقته وغيرت عليه وكل محس انه متجاهلني بضطر اعمل تصرف عبيط عشان يتعصب ويهتم بيا
سندس : ثانيه ثانيه اي الكلام الجامد ده انتي بتتكلمي جد ولا اي والله ووقعنا في الحب
_ مش عارفه برضو ده اي حب ولا تعود ولا كره
سندس : كره اي احنا هنستهبل
_ لاء والله بتكلم بجد مش ممكن اكون بكرهو بسبب الجواز ده
سندس : لاء ده مش كره واللي يثبت كده انك بتقولي مش بتبقي مضايقه لما بتكونو قاعدين مع بعض
_ اه فعلا بكون فرحانه وعايزه اتكلم كتير
سندس : يلا يا اختي روحي شوفي جوزك بيعمل اي واعتذري علي اللي عملتيه مش تهربي
_ منا خايفه ليضربني
سندس : كان ضربك لما غسلتي هدومه كلها واديتي البدله للبواب وكبيتي القهوه علي ايدو ولما ضربتي بنت عمه مش هيسيب المصايب دي كلها وياجي علي المصيبه دي
_ عندك حق وزمانه هدي شويه انا سيباه من ساعه
سندس : اشطا وانا ان شاء الله بعد بكرا هبقا اجي اقعد معاكي شويه
_ تنوريني
(سندس قفلت )
أسامه : حرام عليكي كل ده كلااااام اي مش بتفصلو
سندس : والله اختصرنا ده انا لسه هروح ليها بعد بكرا عشان ادعيهم
أسامه : طب حطي الاكل بسرعه انا والراجل موتنا من الجوع
سندس : رحيييييم انت جعان
رحيم : لاء خاااالص اقسم بالله ي زفته لو مجبتي الاكل لانفخك انا علي لحم بطني من الصبح
سندس : طب متقوم حط الاكل لنفسك
رحيم بغرور: بقا انا ي بت احط الاكل انتي عايزه البشمهندس يدخل المطبخ
سندس : يالهوووي علي النفخه الكدابه اللي المهندسين بيكونو فيها وبعدين انت مهندس ميكانيكي يااض يعني اسمك ميكانيكي
رحيم بطريقه كوميديا : الحقي نووووجه بنتك بتقولي ميكانيكي من غير مهندس الفاشله
نجلاء : غيرانه منك
سندس: علي ايمتي وتتجوز ي أسامه عشان شهد تاجي تريحني
رحيم ؛ عايزين تاخدو اختي مني طب انا مين هيريحني


 

 

أسامه : ماهو انت اكل شارب طافح نايم طول الوقت عندنا انت ملكش بيت ياض
رحيم : ماهو ده بيتي برضو ولا اي ي نووووجه
نجلاء : طبعا ي حبيبي
سندس : طب بقولك اي بقا ي ماما حطيلو الاكل طلاما نوووجه وطبعا ي حبيبي والشغل ده
نجلاء : قومي ي بنت الجذ*مه حطي الاكل #بقلمي_اميره_رمضان
__________
طلعت ادور علي ليل بس ملقتهوش في البيت كله رنيت عليه كتير مفيش رد خالص
قعدت وانا هموت من القلق : ياترا انت رحت فين ي ليل




رواية حنين الليل الفصل السابع عشر 17 بقلم أميرة رمضان



طلعت ادور علي ليل بس ملقتهوش في البيت كله رنيت عليه كتير مفيش رد خالص
قعدت وانا هموت من القلق : ياترا انت رحت فين ي ليل
(بعد نص ساعه) لقيته جاي البيت هو وخديجه (رغم اني كنت متضايقه انه خرج من غير ميعرفني بس ماحبتش اتكلم قدام خديجه)
_ خديجه نورتي البيت
خديجه : ده نورك والله انا كنت هروح البيت بس ليل اصر اني اجي هنا عشان مبقاش لوحدي في البيت
_ طبعا مينفعش تبقي لوحدك وده بيتك ومطرحك واطلعي الاوضه دي غيري لبسك لحد مجهز الاكل ونتعشي كلنا
(خديجه طلعت )
_ انت خرجت من غير متعرفني ليه انا دورت عليك كتير ورنيت اكتر وقلقت عليك
ليل : عادي يعني انتي مش كنتي قافله علي نفسك الاوضه شاغله بالك بيا ليه بقا
_ ماهو بصراحه كنت خايفه لتضربني
ليل : اضربك؟!هو انتي كنتي قاصده
_ لاء بس انت كنت متعصب اوي
ليل : بتعصب لما بتستفزيني
_ يعني انت مش متضايق مني لما بوظتلك شغلك
ليل : متضايق شويه بس عادي


 

 

_ خلاص بالله عليك بقا انا اسفه انا حطيت نفسي مكانك وعرفت ان الموضوع بيضايق بس اوعدك اني هحاول متصرفش بالطريقه الفوضويه دي تاني
ليل : اتصرفي براحتك انا اصلا بتعامل معاكي زيك زي تالين طفله
قولت بعصبيه_ انا طفلللللله
ليل : جدااااا
________
تاني يوم
في الكافيه
جاسمن ماسكه ورق : برافو عليكي مكنتش اعرف انك هتوصليلو بسرعه كده
حبيبه : انتي مش قولتي كل ماكون سريعه هتزودي الفلوس
جاسمن : بظبط وانا اد كلمتي اهو واتفضلي ي ستي (اديتها مبلغ كبير من المال )
حبيبه : كده خالصين بس لو الموضوع اتكشف هعمل اي
جاسمن : معاكي فلوس تامن مستقبلك في مكان تاني غيرهم روحي اي مكان بس اياكي تجيبي سيرتي
حبيبه : تمام
جاسمن : لو احتاجت حاجه تاني هبقا ابلغك وكله بحسابه
________
بسمه : ندوشه قاعده زعلانه ليه كده
ندي : بقالو يومين من بعد اخر مره اتكلمنا فيها محاولش يتكلم معايا ولا حتي جه يتقدملي
بسمه : متزعليش مني ي ندي بس هو ده زياد انتي مستنيه اي يعني
هو مش صغير عشان مياجيش يتقدم وكمان ماشاء الله حالته الماديه كويسه وعندو شقته وعربيه وامه بتدور ليه علي عروسه اي كل شويه موضوع انه بيجهز نفسه ده عشان لو ابوكي طلب منه حاجه يبقا قدها
رغم انك قولتيلو تعالي انت بس وانا هقف معاك مش هخليهم يطلبه منك حاجه كتيره
وفسختي عشانه الخطوبه مرتين واستحملتي كتير لكن هو عمل اي ولا حاجه #بقلمي_اميره_رمضان
لو كان راجل بجد كان جالك اتقدم علطول ودخل البيت من بابه بس اللي عملتوه ده حرام وانتي ربنا نور بصيرتك وسبتي الحرام عشان الحلال كان المفروض لما يحس انك هتروحي منه وطلب منك تفسخي الخطوبه وانتي سمعتي كلامه كان جه علطول اتقدم لكن مازال واقف مكانه يتفرج عليكي
(ندي قاعده تسمع وهي ندمانه )
بس الغلط كان غلطتك انتي لانك سمحتيله يعمل فيكي كده يتمادي معاكي في الكلام وموقفتهوش عند حده لما كل متجبيلو سيرت الجواز يتهرب كنتي لازم تفهمي وقتها
بصي ي حبيبتي لو زياد مكنش نصيبك ربنا هيعوضك بواحد يداوي الجرح بتاع زياد واهلك اتفائلي خير ربنا شايلك الاحسن وهتبقي تقولي بسمه قالت
ندي : انا زعلانه اني هونت عليه رغم انه مكنش بيهون عليا سمعت كلام كتير من حنين وسندس انه بيتسلي بيا وانه بيكلم بنات غيري ومفيش حب بيبقي فيه كل التنازلات دي بس انا كنت بقول هما ميعرفوش الحب بتاعنا عامل ازاي بس كان عندهم حق هو لو كان بيحبني مكنش سايبني اتهان من الكل بطريقه دي #بقلمي_اميره_رمضان
بسمه :بصي ي ندي انا برضو مش هكون ضده اوي هو ممكن يكون بيحبك فعلا بس ده سوري جبان خايف من اهلك واهلك مينفعش معاهم واحد طري زي ده لازم يكون واحد مقتدر عشان يقدر عليهم وفي نفس الوقت لازم يكون بيحبك بجد ويستحملك ويستحمل اهلك مهما حصل مش انتي بس اللي تستحمليه وكمان انا بقيت فرحانه انك ملتزمه بالصلاه اوي وكمان قيام الليل
الله اكبر عليكي
ندي : اهي دي الحاجه الوحيده اللي بتريحني وبتصبرني علي اللي انا فيه
بسمه حضنتها : متزعليش ي قلبي فرج الله قريب
_________
تاني يوم
_ هتروح تجيب فارس ايمتي
ليل : ليه
_ هو انت ما بتعرفش تجاوب من غير ليه دي بسال عشان اعرف اجهز الاكل ايمتا
ليل : هبقا اتصل بيكي واقولك


 

 

_ ماشي سندس هتاجي تقعد معايا شويه
ليل : تنور في اي وقت ولو محتاجه حاجه قولي لعم صبري يجبهالك ومعاكي مدام كريمه ولو سندس جات خليكي معاها ومدام كريمه هتعمل الاكل
_ اقعد معاها اي دانا هخليها هي اللي تعمل الاكل
ليل : عيب دي ضيفه
_ ضيفه اي اسكت ي ليل اسكت دانا كنت بخليها تغسل الموعين في بيت امي مش تطبخ وبس
______
في الشركه
ليل دخل كانت الشركه كلها متوتره والامور مش كويسه
ليل : اي في اي
نوح بحزن وعصبيه : ورق الصفقه ضاع مش لاقيه في المكتب خالص
ليل : انت بتكلم بجد
نوح : اه والله انا لما خدته منك حطيته في هنا مع باقي الورق وجيت اجيبه انهارده عشان اراجع عليه ملقتهوش
وقلبنا عليه الشركه مش لاقينه خااالص
ليل بضيق : ازاي يحصل حاجه زي كده في شركتي
نوح : انا هتجنن الورق ده لازم يكون معانا بكرا والا هنخسر كتير اوووي #بقلمي_اميره_رمضان
_________
في الورشه
وليد : بشمهندس عامل اااي
رحيم : اهلا ي وليد اخبارك اي ازيك ي زياد
وليد: احنا تمام بس بالله عليك عايزينك تصلح العربيه دي بسرعه عشان عندنا مشوار بليل وكمان يومين الخطوبه بتاع ابن عمك ماهو برضو ابن منطقتنا ولازم نعمل معاه الواجب
رحيم : من عنيا اقعدو اشربو الشاي انا بنفسي اللي هصلحها
زياد : تسلم ي بشمهندس
بقولك اي ياض هات سيجاره عشان السجاير بتاعتي خلصت
وليد : خد ياعم مالك كده ههههههه زعلان عشان هتخسر في الرهان وهتدفع
زياد : بس بقا انا كل اللي مضايقني انها مباقتش ترد عليا ولما قولتلها تعالي نتقابل ضروري وبتاع عملتلي بلوك
وليد : منا قولتلك البت دي اخرها تلفونات وبس ملهاش هي في الحوارات التانيه دي
انت بقا اللي قعدت تظيط وتقول انا هخليها تحبني وتبقا زي الخاتم في صباعي وهتعمل كل اللي اطلبه منها والكلام ده كلو وفي الاخر كرفتلك هههههههه
زياد : متضحكش وربنا مهرحمها هي مش عملتلي فيها البت المحترمه انا بقا هخليها تندم انها قالتلي لاء
وليد : انت بتحبها ياض ولا اي
زياد : هحب مين ولا مين دانا بكلم بنات بعدد شعر راسي هو انا بتاع حب بس اديني بتسلي
وليد : خلاص فكك منها وخليك مع البنات التانيه وملكش دعوه بالمشاكل وادفع فلوس الرهان وانت ساكت
زياد : لسه مستسلمتش هخليها تاجي لحد عندي وهعمل فيها اللي انا عايزو وساعتها هكسب الرهان وفي نفس الوقت هرد كرامتي
رحيم اتدخل في الكلام لانه كان قريب منهم وسمعهم : زياد بلاش اللي انت بتعملو ده واتقي ربنا انت عندك اخوات بنات برضو
زياد : انا اخواتي محترمين مش زي البنات الصايعه دي
رحيم : انا مقولتش انهم مش محترمين بالعكس انا بقول ممكن حد يوقعهم في الغلط زي منتا عايز تعمل في البنت اللي بتتكلم عليها دي ولو هي صايعه زي مابتقول كانت جات معاك اول مقولتلها مش قالتلك لاء وعملتلك بلوك


 

 

زياد : رحيييم بقولك اي اللي سمعته تنساه وملكش دعوه بيا مش عشان ابن منطقتي تتكلم معايا بعشم كده
رحيم : والله انا بقولك اللي المفروض اي راجل يعمله لكن اللي زيك ميعرفش حاجه عن الرجوله
زياد بعصبيه : انت ملكش انك تتكلم معايا كددددده ساااااامع ولا لاء وهعمل اللي في دماغي
وليد : اهدي ي زياد مينفعش اللي بتعمله ده
رحيم : عربيتكم خلصت اتفضلو خدوها وحسابها وصل وياريت تفهم صاحبك ان غلط اللي بيعمله ده بدل منتا مستني فلوس الرهان
(زياد طلع من الورشه متضايق اووي من اللي حصل)
زياد : دانا بقيت ملطشه بسببها طب والله لاخد حقي منها انهارده
وليد :متنساش ان ياسين اخوها ممكن يقتلك لو قربت منها
زياد : دي جبانه متقدرش تقول حاجه (وقال بشر) وانا ي انتي ي ندي




رواية حنين الليل الفصل الثامن عشر 18 بقلم أميرة رمضان


متنساااااش ان ياسين اخوها ممكن يقتلك لو قربت منها
زياد : دي جبانه متقدرش تقول حاجه(وقال بشر) ي انا ي انتي ي ندي
هات تلفونك بسرعه
وليد : اهو هتعمل اي
زياد : هكلمها من عندك عشان عملالي بلوك (بعد كذا رنه ردت)
الو عايزك ضروري ومتقوليش لاء لقيت حل لموضوعنا بس لازم اشوفك عشان نتفق هنعمل اي بظبط
ندي : لاء مش هينفع
زياد : براحتك ي ندي اديني انا اهو اللي بحلها وانتي اللي بتعقديها
ندي : طب قول في التلفون
زياد : ندي انتي خايفه مني مش واثقه فيا تاجي تقابليني
ندي : انا مش خايفه منك انا خايفه من ربنا #بقلمي_اميره_رمضان


 

 

زياد : طب قوليلي انتي هعمل اي مش هينفع في التلفون وبعدين دول خمس دقايق هتاجي هقولك هنعمل اي وهتمشي
ندي : لاء ي زياد مش هاجي
زياد بغضب : خلاص متاجيش وانا هروح لاخوكي وابوكي وهقولهم علي كل حاجه
ندي بخوف : هتقولهم اي
زياد : هقولهم ان بنتكم بتحبني وبتكلمني وصورها معايا اي رايك بقا
ندي بصدمه : زياد انت ممكن تعمل كده فعلا
زياد بشر : جربي متاجيش وساعتها شوفي هعمل اي هستناكي في الشارع اللي وراه الجيم واياكي تتاخري الساعه 5 وتكوني قدامي (وقفل التليفون )
وليد : انت ناوي تعمل اي
زياد : مش عارف بس اما تاجي اللي نصيبها فيه هيحصل
________
في الشركه
اثناء اجتماع كل الموظفين
ليل بغضب : انتو عارفين الورق اللي ضاع ده مهم ازاي انا مش بتهم حد فيكم انتو بتشتغلو من زمان ومصدر ثقه وحتي الموظفين الجداد كلهم كفاءه بس انا بقول في حين ان حد شاف حد عمل كده يقول لان ورحمت امي اللي هعرف انه هو اللي خد الورق مش هيحصلو كويس وانتو حرين #بقلمي_اميره_رمضان
حبيبه : حضرتك ليك اعداء في الشركه
ليل : لو ليا اكيد مكنتش خليتهم قاعدين لدلوقتي
حبيبه : انا من راي ممكن حد خد الورق لحساب عدوك في السوق


 

 

مدير الحسابات خالد : انتي مضفتيش جديد ماهو ده اكيد اللي حصل بس مفيش حد بيدخل المكاتب بتاع مستر ليل ومستر نوح ومستر فارس غيري انا والفريق الجديد والسكرتاريه فالموضوع بيدور حولينا احنا بس
حبيبه بخوف ولكنها تتحلي بالثبات : طب وليه ميكونش انت اللي اخدته
ليل بغضب : استاذ خالد معانا من زمان ومصدر ثقه
حبيبه : يعني الفريق الجديد هو اللي عمله انتو بتتهمونا
نوح : اهدي ي انسه حبيبه احنا مش بنتهم حد احنا بنحاول نوصل لمين اللي عمل كده
______
اي رايك في البانيه
سندس : حلو اوي بس اي الدلع ده قاعده بشعرك عادي مش خايفه ليل يدخل فجاءه
_ اسكتي انتي متعرفيش اخر الاخبار
سندس : خير
_ ليل ده طلع احن واجمل واحسن حد في الدنيا كلها حصلت حاجات كتيره اوي الفتره اللي فاتت اثبتلي انه فعلا سندي وعوضي من ربنا وان ربنا مخذلنيش لما كنت بدعي #بقلمي_اميره_رمضان
سندس : ماشاء الله ده اي الجمال ده ربنا يسعدكم ويديمها عليكم سعاده
_ يارب هو لسه ناقص بس اني اخليه يلتزم في الصلاه وكده ابقا مرتاحه
سندس : فرحانه اوي انك فرحانه كده وكمان كنت هجيب ندي معايا واتصلت بيها كان صوتها تعبان كده قولت وانا راجعه من عندك ابقا اروح اشوفها رغم ان عمك بيكرهني بس هشوفها من علي الباب وهمشي
_ اه بالله عليك شوفيها البت دي مش عارفه حظها عامل ليه كده مشافتش يوم عدل وكمان موضوع زياد متعرفيش وصل لفين
سندس : مبقتش تكلمو
رديت بفرحه : انتي بتتكلمي بجد
سندس : اه والله قالتلي من يومين انها مش هتكلمو تاني وده اخر قرار لحد مياجي يتقدم
_ طب كويس والمحروس ده هياجي ايمتي مش عارفه انا هو مستني اي
سندس : مستني لما ياخد الاذن من مامي (وقالت بضحك) منا قولتلكم اجوزكم اخواتي وانتو اللي اتبطرتو
دخلت خديجه وقالت بضحك : مين اللي هيتجوز
سندس : اهلا انا سندس صاحبه حنين وانتي
خديجه بفرحه : وانا خديجه اخت فارس اللي متكسر في المستشفي وبنت عم ليل


 

 

سندس : اهلا بيكي ي قمر بقولك اي انا جايه اعزمكم علي خطوبه اخويا يبقا تعالي مع حنين وليل ماشي
خديجه :الف مبروك عقبالك ولا انتي متجوزه
سندس بتمثل الحزن : لاء ياختي سنجل
خديجه : هههههه وانا كمان بس متوهيش الموضوع مين اللي هيتجوز
سندس : هقولك انا اخويا ظابط شرطه
_ يادي ام ظابط الشرطه اللي واجعه دماغنا بيه ده #بقلمي_اميره_رمضان
سندس : بس ي بت ده انا كنت هجوزهولها بس هو اللي مرديش
_ ي بنت الكد*ابه
سندس بضحك : بصراحه ابن عمك اللي سبق وخدها
_ دي كدابه اصلا اسامه اخوها كده كده هيخطب بنت عمه واهلهم متكلمين عليهم من وهما صغيرين
خديجه : وانتي محدش اتكلم عليكي ي حزينه
سندس : منهم لله كانوووو هيتكلمووو عليااااااا بس نعمل اي في خبث الامهات ده
خديجه بفضول : حصل اي
سندس : هقولك انا ورحيم ابن عمي واحمدابن خالي اتولدنا كلنا في سنه وحده رحيم اكبر مني بسنه واحمد اكبر مني ب 6شهور
طبعا امي كانت عارفه انهم هياخدوني لرحيم وهي عايزه احمد ابن خالي راحت بقا عملت اي رضعت رحيم عشان كده يبقا اخويا ومينفعش نتجوز واتجوز احمد ابن خالي
خديجه : حلو يعني انتي كده محجوزه لاحمد ابن خالك
سندس : متفكرنيش احمد ده مات وهو عندو سنتين يعني كده انا لا طولت احمد ولا رحيم شفتي حظ منيل كده 😭😂
خديجه : يالهوووووي ههههههههه دانتي احزانك مسخره
سندس : بتضحكي علي احزاني ي جذ*مه #بقلمي_اميره_رمضان
______
ندي كانت بتصلي وبتدعي : يارب انا عارفه اني اللي هعمله ده غلط بس مش عارفه اعمل اي انا خايفه اوووي يعمل حاجه بصوري انا غطانه اني كلمته بس ندمت وهو مش هيسيبني يارب طلعني من الانا فيه ده علي خير واسترها معايا يارب وانا مش هرجع لطريق ده تاني وانت اللي عالم بيا 😢
(طلعت من اوضتها ) رايحه فين ي بسمه


 

 

بسمه : طالعه عند امي شويه كنتي عايزه حاجه
ندي : لاء بسأل بس
(بسمه مشت وندي جهزت وراحت تقول لامها )
ندي : انا نازله اجيب كريم لشعر عشان خلص
سوسن : هاتي اجبلك انا
ندي : وانتي من ايمتي بتجبيلي حاجه #بقلمي_اميره_رمضان
سوسن : تصدقي انا غلطانه ي بنت الجذ*مه طب مفيش نزول
ندي :لاء لازم انزل عشان شعري هيبوظ
سوسن بعصبيه : غوري انتي هتصدعيني
________
تالين : كفايه انا ثبعت (شبعت)
_ خلصي كل الاكل اللي فيه طبقك شوفي ايان شاطر ازاي وخلصه
تالين : انا خلاص مث قادره
سندس : كده ي لولو طب اي رايك خلصي كل الاكل ده وانا اخلي حنين تجيبك معاها بعد بكراخطوبه اخويا
ايان : وانا هاجي الفرح
سندس : انت كده كده جاي ي قلبي عشان خلصت اكلك كله لكن تالين مش هتاجي الا لما تخلص
تالين : هو مالك هيبقا هناك
_ ايوا ي صايعه هيبقا هناك
ليل : مين دي اللي صايعه
_ يالهووووي انت جيت نورت لاء دانا بقول لسندس
ليل : اهلا ي ميس سندس نورتي والله
سندس بتكتم ضحكتها : الله يكرمك تسلم
(ليل بصلي وقال) البسي الطرحه عشان فارس هنا
فارس من وراه بصوت عالي : يابني حرام عليك تعالي اسندني هو مش باين عليا اني مريض ولا اي
ليل : ماهو انت معاك عكاز اسند عليه ي صغنن
خديجه : حبيبي اسندك انا تعالي
فارس : تعالي ي سندي انما انت ربنا هيخدلي حقي منك (وشاف سندس وافقه)
انتي ميس سندس
سندس : ايوا انا
فارس : ازيك انا فارس الحديدي
ليل : حصلنا الرعب ي اخويا يلا اخلص عشان تطفح واوصلك بيتك واخلص منك
فارس : بيتي ااااي امال مين هيساعدني لاء ي عم انا هقعد هنا
ليل : مش عارف انا اي الناس الطفسه دي #بقلمي_اميره_رمضان
سندس : انا همشي ومتتاخروش بقا بعد بكرا خطوبه اخويا هستناكم تنورونا
________


 

 

ندي وصلت المكان وكانت خايفه
زياد : نورتي
ندي بخوف: اي الحل اللي عايز تقوله
زياد : مالك خايفه كده ليه تعالي بس نقعد الاول ونتكلم
ندي : زياااااد خلص بقا وقول عايز اي وبعدين بتهددني انك هتقول لاهلي مكنتش متخيله انك تعمل كده
زياد : تعالي بس نقعد الاول واسمعي الكلام
ندي : لاء انا مش هقعد كفايه اني جيت لحد هنا قولي بقا عايز ااااااي
زياد : متعليش صوتك علياااااا
ندي : خلاص انا ماشيه (وجات تمشي مسك ايدها جامد وقال بغضب) بقولك ااااااي انتي هتستعبطي
ندي بخوف اكبر : انت ماسك ايدي كده لييييه اوعي ايدددددك
زياد : شد ايدها اووووي
ندي بخوف والم : ااااااااه ايدي
وفجاء زياد اتفاجاء بالبوكس في وشه : اااااااااه
ندي بخوف وصدمه : رحيييم 😳
______




رواية حنين الليل الفصل التاسع عشر 19 بقلم أميرة رمضان



انت مااااااااسك ايدي كده لييييه اوووووعي ايدددددك
زياد : شد ايدها اووووي
ندي بخوف والم : ااااااااه ايدي
وفجاء زياد اتفاجاء بالبوكس في وشه : اااااااااه
ندي بخوف وصدمه : رحيييم 😳
زياد بغضب: انت بتراقبني ولا اااااي وازاي تمد ايدك عليااااا كدددده
رحيم بغضب : انا مش قولتلك غلط اللي هتعملو ده وحذرتككككك وهتعمل كده في مين في بنت منطقنك ي و*ااااطي
(ومسكو من ملابسه وضربه بدماغه علي وشه مناخيرو نزفت وندي واقفه هتموت من الرعب رحيم لاحظ ان الناس هتتلم علي صوتهم )
رحيم بصوت عالي : ندددددي امشي من هناااا
(ندي واقفه تايهه في صدمتها) #بقلمي_اميره_رمضان
رحيم بصوت اعلي : قوووولتلكككك روحي علي البيت يلااااااااا
(ندي فاقت من صدمتها وروحت البيت بسرعه وهي مش مستوعبه اي حاجه )
زياد : انت فاكر نفسك راجل عشان بتضربني
رحييم : ابدا والله دانا زعلان بس عارف ليه عشان بمد ايدي علي حررررريم مش راجل
زياد قام وضرب رحيم بالبوكس في وشه : انا هوريك مين الحريم


 

 

(وجه يضربه تاني بس رحيم فلت منها وضربه بغضب شديد وزياد ضرب رحيم كذا ضربه خفيفه)
رحيم : انا مشفتش في وسا*ختك بتهددها بصورها يعني هي امنتك علي صورها وانت بتهددها ي ك*لب
زياد : مش هي اللي وس*خه وكانت ماشيه معايا
رحيم ضربه مره كمان : عشان كانت مفكراك راجل وعزه جلاله الله لو قربت منها ولو حتي من بعيد مش هيحصلك طيب
(ومشي شويه ورجع تاني )
رحيم : هات تلفووووونك
زياد : لاء (رحيم لف دراع زياد وراه ضهره جامد )
زياد : ااااااااه انت مجنووووون دراعي هيتكسر ااااااااااااه
رحيم : مش هقرر كلمتي تاني
زياد بالم: سيب دراعي هطلع ازااااااي (رحيم ساب دراعه وزياد طلع التلفون)
رحيم : افتحو ي خفيف (ومسك دراعه تاني نفس المسكه) (زياد قاله الباسورد وفتح الموبايل )
رحيم دخل علي كل مواقع السوشيال وفتح محادثات ندي ومسح كل الصور من علي الموبايل خالص وبعدها مسك التلفون كسره برجليه
زياد بغضب : طب انت مسحت صورها بتكسرو ليه #بقلمي_اميره_رمضان
رحيم : عشان صور البنات التانيه ي زبا*له (ورغم ان التلفون اتكسر خالص رماه في البحر جنبيه)
رحيم وهو ماشي : متخليش دماغك تشتغل وتحاول تجيب صورها باي طريقه كانت عشان انا اللي هقفلك لو قربت منها واتقي شري احسنلك
__________
ندي وصلت البيت شافت سندس نازله منه
سندس بقلق : ندي مااالك بتبكي ليه
(ندي انهارت في البكاء ومش بتتكلم خالص )#بقلمي_اميره_رمضان
سندس : طب تعالي نطلع فوق
ندي ببكاء: لاء امي فوق ومش عايزاها تسالني مالك
سندس : طب تعالي عندي البيت يلا
ندي : لاء تعالي نطلع شقه ياسين
سندس : طب تعالي بسرعه اما اشوف في اااااي #بقلمي_اميره_رمضان
________


 

 

حبيبه بتكلم صحبتها شيماء في الشغل
شيماء : ي حبيبه مينفعش اللي بتعمليه ده
حبيبه : اوف بقا انا غلطانه اني قولتلك اصلا عشان انا عارفه هتصدعيني
شيماء : انا مش بصدعك انا بقولك اللي المفروض تكوني عارفاه انتي خونتي شغلك وسرقتي وخدتي مال حرام
حبيبه : انتي مكبره الموضوع انا خدت ملف يعني مش حوار
شيماء : لاء حوار انتي عارفه ان الملف ده مهم اووي انتي كده هتخسري مديرك كتير اوي ده غير ان لو اتكشفتي يبقي قولي علي نفسك يا رحمن يا رحيم
حبيبه : ي شيخه فال الله ولا فالك
شيماء : احنا كلنا قدام المدير مشكوك فينا وبذات انا وانتي وباقي الفريق الجديد منك لله علي اللي عملتيه في نفسك وفينا
_______
سندس : انا بقالي ساعه قاعده بسالك في اي مش راضيه تقولي وجبت بسمه كمان تعرف مالك
بسمه : الواد زياد ده عملك حاجه
(ندي منهاره في البكاء ومش بتتكلم )
سندس : ي بنتي ردي علينا حرام عليكي
بسمه : انا تعبت من الكلام معاك خليكي ساكته انا هنزل اسأله هو عمل اي
ندي بخوف : لاء لاء بالله عليكي اسكتي
سندس : طب اتكلمي
(واخيرا ندي اتكلمت وقالت كل اللي حصل )
سندس : يالهوووووي طب رحيم عرف منين وشافك ازاي #بقلمي_اميره_رمضان
ندي : مش عارفه انا هتجنن
بسمه : مش ممكن يكون كان معدي وشافك صدفه
ندي : لاء كان باين انه عارف الموضوع عشان زياد قاله انت بتراقبني ورحيم قاله انا مش حذرتك انك تعمل كده
سندس : انا حقيقي مش مستوعبه اللي حصل
بسمه : اي اللي خلاكي اصلا تروحي للزب*له ده
ندي : ماهو كان هيفضحني ويقول لابويا وياسين
بسمه : كان هبقا احسن من انك تروحي افرضي كان عمل فيكي حاجه افرضي اصلا رحيم مكنش موجود كان حصل فيكي ااااي يخربيتكككككك ده غير انك وقعتي رحيم في مشكله يمكن الزفت ده يضربه بحاجه يموته
سندس : بس ي بسمه بقا هي مش ناقصه ان شاء الله رحيم هيبقي كويس انا عارفاه
(وحضنتها وندي مصدقت حد يطبطب عليها وبكت بحرقه)


 

 

 

(سندس روحت وكان رحيم مش في البيت ولما سالت اسامه عليه قال انه عندو شغل كتير وفضلت وراه لحد معرفت انه جه البيت ونام)
________
تاني يوم
نوح : انا مش عارف خليتنا نحضر ليه طلاما مش هناخد الصفقه وهنخسر العربون كمان عايز تخسرنا مقامنا
ليل ببرود : انا معرفش يعني اي خساره #بقلمي_اميره_رمضان
نوح : بلاش الثقه دي انا وانت عارفين اللي فيها
ليل : استني وهتشوف
(في الجانب التاني )
جاسمن : متقلقش ي بابي الصفقه في جيبنا
عزت : انا مش عارف انتي جبتي الورق ده ازاي شوفتي لما بتركزي اي اللي بيحصل وكمان هيبقا اول مره في التاريخ ليل الحديدي يخسر وهيبقا خسران مني انا
جاسمن : دانا مستنيه اللحظه دي عشان ادفعه تمن اللي عمله فيا ولسه ي بابا هتشوف هعمل فيه اي تاني
______
سندس : شوشو اخوكي فين
شهد : نايم كلعاده يعني هيكون فين دلوقتي
سندس : طب جهزي الغدا انا جعانه علي مشوفه
شهد : غدا اي احنا لسه مفطرناش
سندس : اعملي اي اكل بقا واخرسي عايزه اطفح
(دخلت عند رحيم كان قاعد ماسك التلفون)
سندس : يالهووووي وشك مالو
رحيم : مفيش
سندس : مفيش ازاي يعني وشك متخرشم
رحيم : كنت في خناقه امبارح
سندس : مع زياد


 

 

رحيم : انتي عرفتي اه ماهي صحبتك واكيد قالتلك طب مش من باب اولي كنتي تنصحيها ان اللي بتعمله ده غلط
سندس : رحيم ندي معملتش حاجه غلط هي بس مشكلتها انها حبت الشخص الغلط
رحيم : لاء هي كل حاجه كانت غلط اصلا انها تكلمه من وراه اهلها ده كان غلط انها تبعتله صورها ده غلط انها نزلت تقابله في حته مقطوعه اصلا ده برضو غلط واكبر غلط
سندس : مش عايزاك تشوفها وحشه
رحيم : انا مش شايفها وحشه كفايه هي شايفه نفسها ازاي ولا اي احساسها دلوقتي بعد ما اتخذلت فيه
سندس بحزن : متدمره اووي ندي دي مفيش في طيبتها بتثق في الناس بسرعه اوي لو حد قالها خلي بالك من نفسك تقعد سنه فاكره الكلمه دي ومبسوطه من الشخص ده مشافتش الحنيه والامان من ابوها وامها فسهل جدا اي حد يديها شويه حنيه تتعلق بيه سواء الشخص ده صح ولا غلط هي بتتعلق بيه وخلاص
رحيم : متبرريش غلطتها
سندس : مش ببرر والله بس حقيقي هي معذوره هي كده كده غلطانه بس ظروفها كانت اقوي من كده بس هي فاقت من فتره وبعدت عنه وعملتلو بلوك
رحيم : منا عارف #بقلمي_اميره_رمضان
سندس : انا عايزه اعرف انت عرفت ازاي كل ده وازاي رحت هناك
رحيم : سمعت زياد ووليد بيتكلمو في الورشه وحذرته انه يعمل كده مع اني معرفش هي كانت مين ولما لقيته اتضايق من كلامي وطلع خد تلفون صاحبه ورن علي حد وهو متعصب بصراحه ربنا يسامحني بقا اتصنت عليه وعرفت انه هيقابل البنت دي في الشارع اللي وراه الجيم قولت انا هروح هناك عشان لو حاول يعمل حاجه كده ولا كده اوقفه عند حده لما شفت ندي هي اللي جايه كنت بقول يارب متكونش هي وتكون معديه عادي بس هتعدي عادي ازاي في الحته المقطوعه دي ولقيتها وقفت تتكلم معاه انا اتصدمت ازاي تكون هي ندي ولما صوتهم علي ومسك ايدها غصب عنها مدرتش بنفسي الا وانا ضاربه في وشه
سندس : انت زعلان من اللي عملته ولا زعلان منها هي


 

 

رحيم : وهي هتفرق انا زعلان من كله
سندس بمكر: طب ليه
رحيم : عادي بنت منطقتي ولازم اخاف عليها وبعدين دي صحبتك يعني زي اختي
سندس بتلقأئيه : انت معجب بندي
رحيم : لاء طبعا عادي انا لامعجب ولا حاجه
سندس : امال ليه شامه الريحه دي وحاسه انك غيران عليها
رحيم : انتي كنتي علطول بتقوليلي فيها شعر وانها اد اي هي محترمه واتصدمت لما شفتها
سندس : طب انا مش عايزاك تقول لابوها بالله عليك خلي الموضوع ده سر
رحيم : مش مستني انك تقوليلي كده الموضوع مات خلاص بس ياريت هي اللي تقفله علي كده ومترجعش تاني
سندس : دي حالتها بقت وحشه اووي ومنهاره بمعني الكلمه
رحيم حزن علي حالها : يبقا قوليلها متخفش انا مسحت صورها ودمرت التلفون وزياد مش هيقرب منها تاني ولو حاول بس تقولي علطول
سندس بمكر : انت متاكد ان مفيش اي حاجه ناحيتها #بقلمي_اميره_رمضان
رحيم : بت انتي اطلعي من دماغي مش فايقلك علي الصبح
___________
نوح : انا مش مصدق ازاااي
ليل : مش قولتلك معرفش يعني اي خساره
نوح بصدمه:طب قولي عملتها ازاي دي
ليل : هقولك بس تعالي الاول نروح نشوف الخصم بتاعنا
جاسمن بغضب : ازااااااااي بعد كل اللي عملته ده وبرضو خسرت
ليل جه وقالها : عشان نياتك سوده المفروض تكوني ناصحه شويه باعته ناس تسرق الورق مش تتاكدي انه هو الورق
جاسمن بدون تركيز : انا شفت الورق وكان هو ورق الصفقه (اتصدمت لما خدت بالها من الكلام)
ليل : يعني انتي عملتي كده فعلا شوفي هي حاجه متوقعه من وحده رخيصه زيك بس بغبائك مقدرتيش تشوفي الورق كامل ولا لاء خدته علي عماكي بس الف مبروك الخساره علي مقاسك انتي وبابي
سلام
________


 

 

_ طب انتي سبتيه ليه لما بتقولي انه بيحبك اوي
خديجه بحزن : عشان انا كنت حابه اني اكمل تعليمي بره مصر
_ طب مكنتي تكملي تعليمك وهو معاك اي المشكله
خديجه : كنت خايفه ليقف حاجز بيني وبين احلامي عشان كده سبته
_ لاء انتي بعتيه وبعتي حبه بالرخيص #بقلمي_اميره_رمضان
خديجه بحزن: لاء متقوليش كده انا بحبه اوي ومقدرش ابيعو والله بتمني انه يرجع يكلمني تاني زي زمان عارفه كان علطول يهزر معايا ويستفزني ويصالحني ونلعب ونجري وحياتنا كانت بسيطه مكنتش متخيله اني هخسره بسهوله كده
_ يعني انتي ندمانه
خديجه : انا لو يرجع بيا الزمن مكنتش اسيبه لحظه
نوح من وراها : وانا لو يرجع بيا الزمن مكنتش حبيتك اصلا




رواية حنين الليل الفصل العشرون 20 بقلم أميرة رمضان



انا لو يرجع بيا الزمن مكنتش اسيبه لحظه
نوح من وراها : وانا لو يرجع بيا الزمن مكنتش حبيتك اصلا
(خديجه بصت وراها بخضه وصدمه)= انت بتقول اي
نوح ببرود : زي مسمعتي انتي مش سافرتي تكملي تعليمك راجعه تاني ليه
خديجه بدموع : متكلمنيش بالطريقه دي ي نوح
نوح : هي دي طريقتي
خديجه : لاء عمر مكانت دي طريقتك معايا
نوح : لاء ماهي دي الطريقه الجديده اللي حضرتك تستاهليها
_ في اي ي نوح مالك الكلام مش كده برضو اهدي شويه عليها
نوح : حنين متشغليش بالك وسيبك منها المهم فارس فين
_ في الاوضه دي
(نوح مشي وخديجه قعدت تبكي)
=شوفتي بيقول اي انا مابقتش فارقه معاه خالص
_ انا مقدرش الومه علي تصرفاته ده شئ طبيبعي
خديجه : هي مشكلتي اني حبيت اني اكمل تعليمي
_ لاء ي حبيبتي مشكلتك انك حبيتي نفسك ومشفتيش الا نفسك


 

 

خديجه بدموع: ي حنييين قولتلك بلاش الكلام ده لانه بيوجع قلبي اووي
_ خلاص سيبك من الكلام خلينا في المهم انتي دلوقتي بتحبيه وعايزاه يرجعلك وتتجوزو ونخلص منكم صح
#بقلمي_اميره_رمضان
خديجه بتفائل : ايوا صح طبعااا
_ انتي مش قولتي انك دارسه حاجات كتيره في الشغل بتاعهم ده وبتفهمي فيه
خديجه : اه
_ طب خلاص احنا كده هنبدء نحل الموضوع
خديجه : ازااااي
_ركزي معايا واسمعي كل كلمه عشان هتنفذيها بالحرف الواحد
__________
فارس : اي ي عم مش ناوي تاجيلي ولا اي
نوح بضيق : معلش بس الشغل كتير ومضغوط
فارس : خسرتو الصفقه صح هو ده بقا اللي مزعلك احنا كده كده كنا عارفين اننا هنخسر
نوح : بالعكس كسبناها
فارس : انت بتتكلم بجد
نوح : اه والله
فارس : طب ازاي
نوح: هقولك
______
ندي قاعده وتليفونها رن
ندي : مين
سندس : انا سندس ي بت بس بكلمك من عند رحيم
ندي بخوف وتوتر : ررحيم ط طب هو عامل اي دلوقتي حصلو حاجه
سندس: لاء ي حبيبتي هو كويس وشه بس فيه كام خبطه كده هيعملها كمادات تلج وهيبقا زي الفل
ندي بندم : قوليلو انا اسفه والله اسفه
سندس : طب متكلميه هو
ندي : لاء لاء متخلنيش اكلمه بالله عليكي
سندس : خلاص


 

 

ندي : هو قالك حاجه عن الموضوع
سندس : ايوا قالي كل حاجه وبصراحه متضايق من تصرفك ده
ندي بحزن : طب كنت اعمل اي ي سندس
سندس : متعمليش حاجه ي قلبي خلاص اللي حصل حصل
ندي : هو ممكن رحيم يقول لحد من الاهلي اللي حصل
سندس : لاء طبعا وهو مكنش هيقولي اصلا لولا اني انا قولتلو اني عارفه الموضوع طلعي بقا الموضوع من دماغك واطلعي بقا من الانتي فيه ده وارجعي ندي الفرفوشه تاني
ندي : ازاي وانا خايفه من اللي زياد هيعمله انا قاعده قلبي هيقف ليبعت الصور لاهلي ابويا مش بيتفاهم
سندس : متشليش هم الموضوع لان الموضوع انتهي خالص
ندي ” ازاي
سندس : رحيم عمل كل حاجه تتعمل مسك الواد طلع عين اهله وخد تلفونه ومسح كل صورك ودمرله التلفون وبيقولك كمان متخافيش منه ولو حاول يقرب منك ولا يقولك كلمه وحده بس قوليلو وشوفي هيعمل فيه اي
#بقلمي_اميره_رمضان
ندي بعدم تصديق : انت بتقولي اي انتي بتتكلمي جد يعني خلاص كابوس زياد ده راح خلاص
سندس : بظبط كده والبركه في البشمهندس
ندي : علي راسي البشمهندس ده والله عمري ما هنسي ليه الموقف ده انا حقيقي مش قادره اوصف انا عامله ازاي حاليا
سندس : حاسه بيكي ي قلبي المهم متتاخريش بقا بكرا
ندي : لاء مش هقدر اجي
سندس : ليه بقاااا ي عنياااا
ندي : مش هقدر اجي واشوف رحيم مش هقدر احط عيني في عينه
سندس : ندي رحيم مش هياكلك وخلاص الموضوع خلص وهو مش هيفكر فيه وزعلان عليكي حقيقي وقال اياك بس تقفلي الموضوع ده ومتفتحهوش تاني خلاص بقا متشغلييييش باااالك
ندي : مش عارفه
سندس : بت انتي انا هستناكي بكرا ولو مجتيش انا هخاصمك بجد يلا سلام
(ندي قفلت مع سندس وجرت علي اوضتها صلت ركعتين شكر لله ان ربنا انقذها من كل اللهم اللي هي فيه )
________
بليل
كنت بتفرج علي المسلسل ولقيت ليل دخل ومعاه شنطه كبيره
_ اي ده
ليل : دي هديه صغيره ليكي
_ بجد انا بحب الهدايا اووووي بس بمناسبه اي
ليل : مكافأه ليكي
_ مكافأه ليا انا ليييه
ليل قعد جنبي مسك ايدي بحب : عشان انتي كان ليكي دور كبير اوي في اني افوز بالصفقه
_ انا عملت اي
ليل : فاكره لما كبيتي القهوه علي الورق #بقلمي_اميره_رمضان


 

 

_ هي الهديه دي فيها اي بظبط اكيد متفجرات صح
ليل : اي تفكيرك العبيط ده
_ لاء ده مش تفكير ده اكيد ازاي ابوظلك الورق وانت تجيبلي هديه بالعقل كده
ليل : ماهو العقل ده يخليكي تسكتي شويه وانتي هتفهمي
_ قول اما نشوف
ليل : لما عملتي الكارثه دي انا اخدت الورق الشركه وحاولت كتير اعدل فيه بس معرفتش فطلعت علي الشهر العقاري اعمل ورق تاني وده طبعا خد حوالي يومين وفي الوقت ده الورق اتسرق زي ما عرفتي #بقلمي_اميره_رمضان
_ متفكرنيش والله زعلت اووي
ليل : ماهو الورق اللي اتسرق ده كان فيه الورق اللي اتكب عليه القهوه وناقص الخمس ورقات اللي باظو من القهوه
_ انت بتتكلم جد شوف ربنا انقذك ازاي من خساره زي دي واحنا اللي كنا مفكرين ان ده بلاء لينا اتاريها كانت نعمه اللهم لك الحمد
ليل : الحمد لله
_ طب الشنطه دي فيها اي بقا
ليل : افتحي وانتي تشوفي
(فتحتها وكان فيها فستان روووعه لونه اسود )
_ اي الجمال ده بجد تحفهه تعرف انا بعشق اللون الاسود اوووي بجد شكرا ليك
ليل بمكر : شكرا حاف كده
_ امال عايز جنبها اي ي اخويا
ليل : بو*سه
_ انت سافل وانا مستحيل اعمل كده
ليل : انا جوزك ي بت ومفيش حاجه مستحيله وانتي بتقولي ان لو منعتيني منك يبقا حرام صح
رديت بضيق : ايوا صح
ليل : طب يلا اسمعي الكلام بقا
_ من عيوني وقفت وبوست علي راسه _اهو ملكش حجه بقا
ليل : هو انا ابوكي بتبوسي علي راسي خدي ي بت هنااااااا
__________
جاسمن بغضب : دانا هوديكي وراه الشمس بقا بتخدعيني وتجبيلي ورق ملوش لازمه
حبيبه بخوف : ي مدام انا الورق اللي قولتي عليه جبته مدورتش فيه وانتي شخصيا لما اخدتيه كنتي فرحانه اوووي مش ذنبي انا
جاسمن : غبيه ومتعرفيش تعملي اي حاجه هاتي الفلوس اللي اخدتيها
حبيبه : فلوس اي مش هعرف اجبهالك تاني انا صرفت منها كتير وكمان حضرتك انا مهدده اني اتكشف وليل بيه لو كشفني مش هيرحمني


 

 

#بقلمي_اميره_رمضان
جاسمن : انتي مفيش منك فايده بعد كده غوري مش عايزه اشوف وشك
حبيبه : خلاص ي مدام اللي تشوفيه
جاسمن بتفكير : بقولك خليكي علي تواصل معايا عشان ممكن احتاجك بس حذاري تغلطي بعد كده
__________
تاني يوم
ايااااااان لبست الكوتش
ايان : اه يلا بسرعه بقا
_ ماشي جايه اهوووو : يلاااا ي ليييييل
(ليل طلع من الحمام )_ انت لسه ملبستش بسرعه هنتااااخر
ليل : استني كده اي ده
_ اي
ليل : امسحي الروج ده
_ ده خفيف خالص والله
ليل : ماهو مغري اكتر من التقيل امسحيه (وغمز وقال)والا همسحو انا بطريقتي
مسكت المنديل بسرعه ومسحته : اهو اهو مسحته في حاجه تاني
ليل : برضو لسه
_ لاء انت بتهزر مفيش حاجه
ليل : تعالي بس اوريكي (وقرب مني وانا هموت من الكسوف وهووووبا تالين تدخل )
تالين : انتو بتعملو اي
اتخضيت : اسألي ابوكي ي اختي
ليل : اي ده مش مظبطه الفستان ليه تعالي اربطلك الحزام
_ههههههه استاذ في تغير الموضوع
ليل بغمزه : بس لسه مخلصناش كلامنا
__________
خديجه : انت رايح فين
فارس باصرار : جاي معاكم #بقلمي_اميره_رمضان
خديجه : جاي فين ي فارس انت شايف حالتك
فارس : انا تعبت من القعده هنا ولازم اطلع اغير جو شويه
خديجه : هتغير جو ولا تشوف الجو
فارس بضحك: هو باين عليا كده
خديجه : مفضوح اوووي
(نزلنا كلنا وفارس وخديجه كانو جاهزين ومشينا علي القاعده)
________


 

 

في القاعه
سندس : ندي مالك متوتره كده ليه
ندي : لاء مفيش بس انا مش هطول وامشي عشان بابا
سندس : عشان ابوكي برضو
ندي : سندس متضغطيش عليا بالله عليكي
سندس : خلاص مش هضغط انا عايزه راحتك اعملي اللي يريحك وبعدين احنا بعيد عن رحيم انا مش عارفه انتي خايفه كده ليه ده لو كان زياد مش هتخافي منه كده
ندي : ماهو عشان رحيم عيني منه في الارض
سندس : طب بقولك اي فكك من النكد ده وتعالي نرقص مع العروسه
ندي : لاء طبعا انتي عارفه اني مش برقص برا البيت
سندس : هههههه طب تعالي سقفي زي كلب البحر #بقلمي_اميره_رمضان
(وصلنا القاعه وكنت مبسوطه اووي عشان شوفت عيلتي كلها هناك والكل كان فرحان )
سندس جات تسلم علينا ومعاها رحيم
سندس : منورين الفرح كله والله ي جماعه
فارس ببعض الضيق :مين اللي معاها ده ان شاء الله
خديجه بصوت واطي : ممكن يبقا خطيبها
فارس : اخرسي ي بت اخرسي جتك داهيه
خديجه : الحق عليا كنت هسألها لكن خلاص مش هسأل وهخرس اهو
فارس : اسالي مش هتحايل انا علي اهلك #بقلمي_اميره_رمضان
خديجه : سندس هو الكابتن ده خطيبك
سندس بضحك : لاء الحمد لله انا ربنا نصرني
رحيم : ده انا اللي ربنا بيحبني اسكتي انتي
سندس: ده البشمهندس رحيم اخويا وابن عمي
خديجه : اهااا ده اللي حكتيلي عليه
سندس : بظبط كدددده
فارس بأرتياح : اهلا ي بشمهندس عقبالك
رحيم : تسلم والف سلامه عليك
فارس : الله يسلمك حضرتك مهندس اي
رحيم : مهندس ميكانيكي
فارس بفرحه عشان يقرب من سندس : انت بتشتغل بقا صح
رحيم : اها عندي ورشه بتاعتي بشتغل فيها
فارس : عارف ان الوقت مش مناسب بس انا عندي الموتوسيكل بتاعي غالي عليا اووي ممكن رقم حضرتك عشان ابقا اجبهولك تصالحه
رحيم : تمام اتفضل


 

 

_ بس اي ي بت الحلاوه دي لا كده خطوبتك الاسبوع الجاي
سندس بضحك: يسمع منك ربنا تعالي نقف مع البنات خديجه تعالي معانا
(طلعنا وقفنا مع البنات وايان وتالين ومالك مع ماما)
أسامه بضحك: اخوكي واقف باصص علي البنات كده ليه هيقولو بيتحر*ش بيهم يخربيته #بقلمي_اميره_رمضان
شهد بضحك : لاء هو مش باصص علي البنات هو باصص علي بنوته وحده
أسامه : مين دي
شهد : ندي صاحبه سندس طول اليوم مشلش عينه من عليها
أسامه : طب اي رايك نخطبهالو
شهد : لاااء بعد منتجوز انا وانت الاول مش ناقصه حاجه تاني تعطل الجوااااااااازه
أسامه بضحك :وطي صوتك يخربيتككككك مصلحجيه درجه اولي
_________
(ندي واقفه مكسوفه )_ مالك ي بت في اي
سندس : مكسوفه من رحيم
ندي : اسكتي الله يحرقك
_ تسكت ليه ماهو انتو واضح ان فيه حاجه رحيم منزلش عينه من عليكي ده حتي وهو بسلم علينا عينه عليكي
(وقولت بضحك )ياترا اي اللي حصل
ندي : هبقا احكيلك بعدين انا عايزه اروح
سندس : والله هروح اقتلك رحيم اللي وجعتي دماغنا بيه ده
بعد شويه من اجواء الضحك والزغاريط لقيت رساله جات علي تلفوني فتحتها واتعصبت
رديت : انت مراقيبني ؟!


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺


الروايات الاكثر قراءه👇👇👇


1- رواية جبروت معقده


















 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

خلصتوا قراءة الفصل إتفضلوا جميع الروايات الكامله من بداية الروايه لاخرها من هنا 👇❤️👇💙👇❤️👇

1- روايةاتجوزت جوزي غصب عنه


2- رواية ضي الحمزه


3- رواية عشق الادهم


4 - رواية تزوجت سلفي


5- رواية نور لأسر


6- رواية مني وعلي


7- رواية افقدني عذريتي


8- رواية أحبه ولكني أكابر


9- رواية عذراء مع زوجي


10- رواية حياتك ثمن عذريتي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

11- رواية صغيرة الايهم


12- رواية زواج بالاجبار


13- رواية عشقك ترياق


14- رواية حياة ليل


15- رواية الملاك العنيد


16- رواية لست جميله


17- رواية الجميله والوحش


18- رواية حور والافاعي


19- رواية قاسي امتلك قلبي


20- رواية حبيب الروح


21- رواية حياة فارس الصعيد


22- سكريبت غضب الرعد


23- رواية زواجي من أبو زوجي


24- رواية ملك الصقر


25- رواية طليقة زوجي الملعونه


26- رواية زوجتي والمجهول


27- رواية تزوجني كبير البلد


28- رواية أحببت زين الصعيد


29- رواية شطة نار


30- رواية برد الجبل


31- رواية انتقام العقارب

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

32- رواية الداده رئيسة مجلس الإدارة


33- رواية وقعتني ظبوطه


34- رواية أحببت صغيره


35- رواية حماتي


36- رواية انا وضورتي بقينا اصحاب


37- رواية ضابط برتبة حرامي


38- رواية حمايا المراهق


39- رواية ليلة الدخله


40- سكريبت زهرة رجل الجليد


41- رواية روح الصقر


42- رواية جبروت أم


43- رواية زواج اجباري


44- رواية اغتصبني إبن البواب


45- رواية مجنونة قلبي


46-  رواية شهر زاد وقعت في حب معاق


47-  رواية أحببت طفله


48- رواية الاعمي والفاتنه


49- رواية عذراء مع زوجي


50- رواية عفريت مراتي


51- رواية لم يكن أبي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

52- رواية حورية سليم


53- رواية خادمه ولكن


54- سكريبت لانك محبوبي


55- رواية جارتي وزوجي


56- رواية خادمة قلبي


57- رواية توبه كامله


58- رواية زوج واربع ضراير


59- نوفيلا في منزلي شبح


60- رواية فرسان الصعيد


61- رواية طلقني زوجي


62- قصه قصيره أمان الست


63- قصة فتاه تقضي ليله مع شاب عاذب


64- رواية عشق رحيم


65- رواية البديله الدائمه


66- رواية صراع الحموات


67- رواية أحببت بنت الد أعدائي


68- رواية جبروتي علي أمي


69- رواية حلال الأسد


70- رواية في منزلي شبح


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


71- رواية أسيرة وعده


72- رواية عذراء بعد الاغتصاب


73- رواية عشقتها رغم صمتها


74- رواية عشق بعد وهم


75- رواية جعله القانون زوجي


76- رواية دموع زهره


77- رواية جحيم زوجة الابن


78- رواية حين تقع في الحب


79- رواية إبن مراته


80- رواية طاغي الصعيد


81- رواية للذئاب وجوه أخري


82- رواية جبل كامله


83- رواية الشيطانه حره طليقه


84- حكاية انوار كامله


85- رواية فيروزة الفهد


86- قصة غسان الصعيدي


87- رواية راجل بالاسم بس


88- رواية عذاب الفارس


89- رواية صليت عاريه


90- رواية صليت عاريه


91- رواية زين وليلي كامله


92- رواية أجبرني أعشقه


93- رواية حماتي طلعت أمي


94- رواية مفيش رحمه


95- رواية شمس العاصي الجزء الاول كامله


96- رواية الوفاء العظيم


97- رواية زوجوني زوجة أخي


98- قصص الانبياء كامله


99- سكريبت وفيت بالوعد


100- سكريبت جمعتنا الشكولاته الساخنه

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

101- سكريبت سيف وغزل


102- رواية حب الفرسان الجزء الثالث


103- رواية رهان ربحه الأسد


104- رواية رعد والقاصر


105- رواية العذراء الحامل


106- رواية اغتصاب البريئه


107- رواية محاولة اغتصاب ليالي


108 - رواية ملكت قلبي


109 -  رواية عشقت عمدة الصعيد


110- رواية ذئب الداخليه


111- رواية عشق الزين الجزء الاول


112- رواية زوجي وزوجته


113- رواية نجمة كيان


114- رواية شوق العمر


115- رواية أحببتها صعيديه


116- رواية أحتاج إليك كامله


117- رواية عشق الحور كامله


118- رواية لاعائق في طريق الحب


119- رواية عشق الصقر


120- قصة ليت الليالي كلها سود


121- رواية بنت الشيطان


122- رواية الوسيم إبن الحاره والصهباء


123- رواية صغيرتي الجميله


124- رواية أخو جوزك


125- رواية مريض نفسي


126- رواية جبروت مرات إبني


127- رواية هكذا يكون الحب


128- رواية عشق قاسم


129- رواية خادمتي الجميله


130- رواية ثعبان بجسد امرأه


131- رواية جوري قدري


132- رواية اجنبيه بقبضة صعيدي


133- رواية المنتقبه أسيرة الليل


134- رواية نجمتي الفاتنه


135- رواية ليعشقها قلبي


136- رواية نور العاصي


137- رواية من الوحده للحب


138- رواية أحببت مربية ابنتي


139- رواية جوزي اتجوز سلايفي الاثنين


140- رواية شظايا قسوته

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

141- نوفيلا اشواق العشق


142- رواية السم في الكحك


143- رواية الصقر كامله


144- رواية حب مجهول المصدر


145- قصة بنتي الوحيده كامله


146- رواية عشقني جني كامله


147- رواية عروس الالفا الهجينه الجزء الثاني


148- رواية أميرة الرعد


149- رواية طفلة الأسد


150- نوفيلا الجريئه والاربعيني


151- رواية أحببت مجنون


152- قصة أخويا والميراث


153- رواية حب من اول نظره


154- رواية اغتصاب بالتراضي


155- رواية صعيدي مودرن

























































❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
























































❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close