رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل الحادي والثلاثون والثاني والثلاثون والثالث والثلاثون والرابع والثلاثون والخامس والثلاثون بقلم منار همام
31 امتلكني كبير الصعيد
عدا كام شهر علي مو*ت سليمان سليم حاول يكون فيهم قوي وخديجه الي واقفه جنبه
خديجه بحزن: مش كفايه قاعد ف الاوضه لوحدك بقا سليم راح القاعه النهارده بس معرفش يعمل حاجه وعط الدنيا….هو مش انت كبير البلد بعد ابوك برضو.
حازم اتنهد وهو قاعد علي السرير
: اكلتي
خديجه: لا
حازم: روحي هاتي اكل وتعالي
بعد شويه كانت خديجه قاعده علي رجل حازم وهو بياكلها
حازم: متعمليش كدا تاني تاكلي و تاخدي العلاج في وقته
خديجه ساكته بتستقبل الاكل وتبصله بحب بس
حازم: بتبصيلي كدا ليه
خديجه: بحمد ربنا علشان عندي جوز زيك
حازم: مكنش دا كلامك اول جوازنا..
خديجه ضحكت وهي بتلف اديها حولين رقبته
: علي اساس ان دا حازم بتاع اول جوازنا
حازم: فضلك كام شهر ؟
خديجه: فـاخر شهر وهولد
حازم: طاب اهدي بقا بدل ما اخليكي تولي علي ايدي دلوقتي دلوقتي…
*حازم قال كدا وهو قايم يحط الصنيه علي التربيزه ورجع قعد علي السرير تاني*
*خديجه واقفه وهي تانيه رجيلها علي السرير*
خديجه: لا عادي علي فكره مش هولد ولا حاجه
حازم شدها عليه: طاب وماله نشوف… بعد وقت خديجه نايمه في حضن حازم
*خديجه رفعت وشها*
خديجه: حازم انا بولد
حازم: لسه الدكتوره قالت اخر الشهر
خديجه بصراخ: بقولك بولد
*حازم قام بخوف وهو بيلبس التيشرت*
: اهدي هروح ابعتلك مريم وابعت حد يجيب الدايه
خديجه بوجع: بسرعه
*شويه وكان حازم قاعد تحت مستني و زين معاه وسليم حازم قاعد بهدوء
بس من جوه علي اعصابه طلعت الدايه وشايله طفل علي ايدها
: الف مبروك يا حازم بيه ولد
حازم شال منها الطفل وطلعلها مبلغ كبير
: ربنا يباركلك فيه يابيه
الدايه مشيت سليم حط ايده علي كتف حازم
: هتسميه ايه ؟
حازم وهو بيبص لطفل
: دياب حازم سليمان.. علشان يبقا دياب الصعيد
سليم: يتربي في عزك إن شاءالله
حازم: عقبالك انت وزين
سليم: يارب
حازم اخد ابنه وراح بيه عند خديجه اللي نايمه علي السرير وجسمها كله عرق وحطه جنبها وميل باس راسها : الف مبروك يا ام دياب
خديجه بفرحه وهو بتبص لدياب
: حلو قوي يا حازم
*…………………………………..*
*بعد مرور 3شهور*
حازم دخل الاوضه بهدوء
كانت خديجه نايمه بهدوء وبترضع دياب ..نام جنبها ودياب في النص ،خديجه فتحت عنيها بتعب
: حازم
حازم: ابن الكلب دا هيحرمني منك كتير بقالك 3شهور ناقله في الاوضه دي
خديجه: معلش انت عارف بيفضل يزن بليل وانت مش بتقدر تنام وبيبقي عندك شغل الصبح بدري
حازم اتنهد: طاب نام؟
خديجه اهو خلاص تقريباً نام
حازم اتجه للجهه التانيه وشال خديجه*
خديجه: حازم هيصحا
حازم: ما يصحا انتي وحشتيني
*………………………………..*
عند مريم وزين
كانت في الحمام و زين قاعد علي السرير بتوتر بيهز في رجله…مريم طلعت
زين بلهفه: هااااا
مريم بابتسامه: حامل
زين بلهفه: بجد وريني كدا
زين اخد منها الاختبار وبص فيه ….مريم لفة اديها حولين رقبته* : مبروك يا ابو عمر
زين حط ايده علي وسطها
: لا انا عايز اتنين دلوقتي (عمر ،رويدا) وبعد كدا عايز (فاطمه)
مريم: حرام عليك اتنين ايه؟؟….. دا خديجه مش قادره علي واحد
زين: ملناش صالح بخديجه احنا
*………. …………………………………..*
عند سليم وبيلا
سليم: طاب احنا مش خلاص اتعودنا
بيلا وشها في الوساده : لا لسه
سليم: سنه ولسه متعودناش
بيلا رفعت وشها وهي بتزيح شعرها
: سليم ان.. انا مكنتش عارفه حاجه وفجاءه كدا. ال.. القيك.. ب.. بت..
سليم وهو بيقرب منها
: ولما انتي مش عارفه حاجه .. سليم انا مش بنت.. كان اي دا؟
بيلا بكسوف
: يعنى واحده صحبتي قالتلي اقول كدا لو مش عايزه اتجوزك وكدا… بس عارف كنت غبيه اوي كنت شايفه معاملة حازم لخديجه وبقول مستحيل اتجوز صعيدي
يسليم بضيق: وعلي مش صعيدي؟
بيلا: بس متعلم ومتربي برا
سليم بصلها بضيق ولسه قايم
بيلا مسكت ايده
: بس ولله طلعت غبيه لان الراجل الصعيدي ميطعوتش اه شديد بس دا من غيرته وحبه يعنى ….علي اهو كان بيحب خديجه وعادي شافها متجوزه ماهموش لكن لو انت او حازم يا هتتحدو الكل علشانها يا اما هتنسوها خالص لان مستحيل تبصو لحرمة غيركم.
سليم ببرود: وبعدين
بيلا بهدوء وهي بتنزل وشها
: سليم.. ان.. انا بحبك ولله بس لسه بتكسف منك بس هتعود مع الوقت.. وانا ممكن اعمل حاجات تضايقك بس من غير قصدي ولله انت قولي ان دا غلط
سليم اتنهد وميل رفع راسها
: وانتي بتكلميني تبصيلي ومتخافيش من حاجه انا عمري مأذيكي انا احميكي بس فاهمه
*بيلا هزت رأسها*
سليم باس راسها: عايزه ايه دلوقتي ؟
بيلا : تقولي اللي انت عايزه واللي بيضايقك
*سليم قعد جنبها علي السرير وخدها في حضنه*
سليم: تعالي احكيلك شويه حاجات…
32وامتلكني كبير الصعيد
بعد مرور 32 سنه حازم بقا معاه دياب و يونس ويحيي و زين معاه رحيم و رويدا وفاطمه ، سليم بقا معاه زينب….
عند حازم
خديجه رفعت وشها لحازم
: مش هننزل دي سابع مره والولاد ينادو عليك علشان ننزل نقعد معاهم
حازم مغمض عينيه وخديجه في حضنه
: لا
خديجه وهي بتقوم: حرام عليك متكسرش بخاطرهم وننزل اقعد معاهم
حازم اتنهد : خلاص قومي غيري وننزل
خديجه قامت تدخل الحمام
وحازم قام يلبس هدومه بص لصورة متجمع فيها اخواته و ابوه علي الكمودينه
حازم بحزن : وحشتني قوي يا بوي
……..
كان راكب الخيل وبيجري بيه بكل سرعته ورشاقة وفي واحد مربوط في الخيل وبيجره وراه
دياب وقف الخيل وهو بينزل من علي الخيل ومسك الراجل بجبروت
الراجل بخوف : والله ما هعمل كدا تاني دياب بيه أبوس رجلك سماح
دياب بغل : معنديش سماح اللي بيغلط يستاهل قطع رقبته..
وكمل بصوت عالي : سباعي خدو
: ابوس رجلك ياباشا لا
……..
يونس كان نزل السلم وهو بيبص في التليفون قابل رويدا بنت زين
يونس بهدوء : كنتي فين
رويدا بتوتر : في الدرس
يونس: درس اي دا وانتي من امتا بتاخدي درس برا البيت المدرسين بييجو ليكي البيت
رويدا : م.. ما هو المس تعبت وقالتلنا نرحلها البيت وانا قولت لماما
يونس : متتكرش تاني فاهمه
رويدا : حاضر
يونس : غير هدومك وتنزلي بسرعه
رويدا هزت راسها وطلعت
دياب رجع من برا لقي ابوه قاعد علي الكنبه في الحوش قرب منه وباس ايده
: صباح الخير يا حج
حازم : كنت فين
دياب : بسوي كام شغلانه برا
حازم اتنهد : ربنا يهديك
دياب : امال فين ست الكل
حازم : في المطبخ
دياب بغضب : ازاي في المطبخ يعنى امال فين فيروز
دياب دخل المطبخ بغضب وهو بينده علي فيروز
فيروز نزلت بخوف وقفت قدام دياب وهي بتترعش ومنزله راسها لتحت
فيروز : ن.. نعم
دياب: ازاي تسيبي امي تدخل المطبخ و انتي قاعده
فيروز بدموع : ان.. انا ولله
طلعت خديجه
خديجه : يا حبيبي هي كوباية شاي هعملها لأبوك
دياب : حتي لو امال هي لازمتها اي
حازم بحده : ديـاب هي مبقتش خدامه دي بقيت مراتك وهي طلبت من امك تعمل مكانها بس انا نفسي في كوبايه شاي من ايدين امك مش شغلانه
دياب بص لفيروز اللي بتعيط في صمت
دياب بحده وهو طالع
: اعمليلي اكل وتعالي وراي
حازم طبطب عليها
: امسحي دموعك وروحي شوفي جوزك متخافيش
…..
فيروز دخلت وهي شايله الصينيه
دياب ساند علي السرير وسجاره في ايده لابس بنطلون بس.. فيروز قربت بخوف وحطت الصينيه علي الترابيزه ودياب مركز مع كل حركه منها
دياب اخد اخر نفس من السجاره ورماه وعدل من قعدته وبدأ ياكل
فيروز واقفه قدامه بخوف
دياب من غير ما يبصلها
: اقعدي
فيروز قعدت علي الارض جنب رجله زي ما عودها
دياب: اكلتي
فيروز وهي باصه لتحت
: لا
دياب : شاطره وبدأتي تتعلمي
دياب فاجأة مسكها من شعرها ورفع وشها فيروز كانت حاطه ايديها علي ايده علشان تخفف الوجع
: بس عارفه ياروح امك لو فكرتي تخرجي عن طوعي هعمل فيكي اي ميغركيش وقفت ابوي معاكي ولا تنسيكي انك خدامه فاهمه
فيروز بدموع : فاهمه ولله فاهمه
دياب سابها ورجع كمل اكل ببرود
بعد وقت فيروز اتكلمت
فيروز: ان.. انا. ك.. كنت يعني
دياب : اخلصي
فيروز بدموع: امي ليها عمليه وانا مش معاي فلوس العمليه فـ. انا كنت
دياب قام: هبعت حد يجيبها وهتعمل العمليه وتقعد هنا لحد ما تخف
فيروز بدموع: شكرا
………..
حازم قاعد وقدامه زين وسليم و يحيي رحيم ماسكين التليفونات وبيلعبو ببجي سوا
يونس قاعد بهدوء بعيد وهو بيبص في التليفون وكل شويه يرفع نظره علي رويدا اللي قاعده مع ليليان و فاطمه و وزينب
حازم بصلهم واتنهد بسعاده
فوق
دياب كان طالع من الحمام شاف فيروز واقفة قدام المرايه بتحط احمر شفا*يف فيروز بصت لتحت بخوف لما شافت دياب طالع من الحمام ولسه هتنزل
دياب :راحه فين
فيروز بتوتر: ن.. نازل
فيروز حست بوجع في ضهرها لما دياب سحبها وزقها علي الحيطه بعنف
دياب همس وهو بيحرك ايده علي شفا*يفها يزيل الروج
: انتي مش متجوزه طور انتي متجوزه واحد صعيدي يعنى تروحي علي قبرك قبل ما تنزلي بشكلك دا وحد يشوفك حتي لو ابوي واخوي فاهمه انتي بقيتي
ملك كبير الصعيد…….
33 امتلكني كبير الصعيد
دياب : بقيتي ملك كبير الصعيد فاهمه
فيروز بخوف : فاهمه فاهمه
دياب بقرف : غو*ري
فيروز نزلت جري علي تحت والكل كان متجمع شويه ونزل دياب
الغفير علي الباب : دياب بيه ام المدام
فيروز استنت لما الغفير مشي جريت علي امها وحضنتها وهي بتعيط
: وحشتيني اوي يماما وحشتني قوي
ام فيروز *ام محمد*
: ونتي كمان يا ضناي وحشتيني اخبارك ايه مع جوزك
فيروز وهي بتمسح دموعها
: الحمدلله يماما بخير
دياب قرب ومسك ايد ام محمد وباسها
: اخبارك يا حجه
ام محمد : الحمدلله يا بني بخير خيرك سابق
دياب وهو بيساعد ام محمد تقرب تقعد مع العيله لانها نظرها ضعيف
دياب : تعالي ياحجه اقعدي معاهم جوه
ام محمد وهي بطبطب علي ايد دياب
: لا يا ابني مش مقامي
دياب : ولله يا حجه احنا مش مقامنا اننا نقعد معاكي
فيروز واقفه وهي سرحانه ان دياب بيتعامل مع امها كدا فيروز فاقت بفزع علي صوت دياب
: اعملي شاي وهاتيه
فيروز : ح.. حاضر
دياب اخد ام محمد وقعدها معاهم والكل استقبلها بإحترام وخوصا خديجه وحازم
…………
رويدا كانت ماشيه في الممر مش واخده بالها فاجأة حد سحبها لاوضه وقفل الباب وكان يونس شكله لسه طالع من الحمام جسمه بينقط مايه ولافف فوطه علي وسطه
رويدا بتوتر وهي باصه لتحت
: ابيه
يونس وهو ساند جبينه علي جبينها وهو بينهج
: اي اللي انتي لابسه ونازله بيه دا
رويدا : بيجامه ا.. انا ولله كنت طالعه اغير
يونس رفع و شها بصباعه وهو بيبصلهى بهدوء
يونس قرب منها كالمغيب وبا*سها بعمق ، رويدا كانت مصدومه ويونس بيبو*سها بكل هدوء وهو في عالم تاني
يونس بعد وهو بينهج
: متعملهاش تاني انتي مش لوحدك في البيت فاهمه
رويدا بتوتر وصوت مهزوز
: م.. مفيش حد غ.. غريب ي.. يعني كلهم ولاد عمي واخواتي
يونس بصوت هادي : لو شوفتك لابسه كدا قدام اخوكي و ابوكي هيبقا كلام تاني فاهمه
رويدا : ف… فاهمه
يونس : خمس ثواني وملقكيش قدامي والا مش هتطلعي من هنا غير بعد يومين
فاطمه اخت رويدا الكبيره كانت قاعده علي السرير بتكلم واحده صحبتها
فاطمه : بقولك مفيش فيه فايده دا حتي مش فاضي يبص في وشي
صحبتها :…..
فاطمه : هعمل اي يعنى مفيش حل غير انه يطلق العقربه فيروز وبعدها هيبقا بتاعي
صحبتها :…….
فاطمه : لا متخافيش سهل
صحبتها :……..
فاطمه : لا ياستي دي واحده خدامه عمي اجبر دياب يتجوزها
فاجأة الباب اتفتح فاطمه خبت التليفون تحت الوساده وكانت رويدا سندت علي الباب وهي بتنهج
فاطمه بسخريه : اي يا بطه سي يونس تاني
رويدا وشها احمر لما افتكرت الى عمله في شويه
رويه عضت علي شفتها
: ملكيش دعوه
…………..
فيروز كانت واقفه في المطبخ بتعمل الغدا بعد ما قدمت الشاي… وهي بتبص علي دياب اللي قاعد برا بيعامل امه بإحترام و بيتكلم ويضحك مع ابوه كان نفسها يبقا كدا معاها بس هو دايما بيعاملها وحش
فاقت علي سؤال ليليان
: اساعدك في حاجه
فيروز : هااا لا لا خالص انا هكمل لنفسي
ليليان بصتلها بيأس لانها عارفه انها خايفه من دياب
ليليان طلعت وفيروز كملت شويه ودخل دياب المطبخ فيروز اتوترت من وجوده وو…..
الكل كان قاعد برا لما سمع صوت فيروز العالي وهي بتصوت
فيروز بوجع : هااااااا ….
34 امتلكني كبير الصعيد
فيروز صرخت بوجع… الكل جري علي المطبخ
فيروز كانت بتطبخ ومن وجود دياب اتوترت و وقعتت عليها الحله
حازم لسه هيقرب من فيروز يشوف جرحها
حازم : انتي كويسه يا بنتي
دياب قرب من فيروز وهو بيرفع ايده لابوه علشان ميقربش
: بعد اذنك يا بوي
دياب شال فيروز وطلع بيها وفيروز تبتت في جلابية دياب
اخدها وطلع وحطها علي السرير
دياب اتجه للدولاب يجيب منه علبة الاسعفات
فيروز بتوتر : م.. ممكن متقولش لأمي هي سمعها ضعيف واكيد مسمعتش
دياب قعد جنبها بجمود علي السرير
دياب بجمود : انهي اللي بتوجعك
فيروز بخوف رفعت رجليها اللي وجعاها
ودياب حطلها مرهم و فيروز كانت متوتره من قربه
دياب : نامي وبلاش حركه لحد ما تخف..دياب قلع هدومه واتجه ينام علي الكنبه فيروز فضلت قاعد وسانده ضهرها علي السرير مستنية دياب ينام..
شويه وفيروز فكرت ان دياب نام واتحملت علي وجع رجليها وهي بتحاول تروح الحمام
فيروز اتخضت لما سمعت صوت دياب
دياب وهو مغمض عينيه
: راحه فين
فيروز بتوتر : ر.. راحه الـ..ـحمام علشان الاكل اتكب علي هدومي و.. و هستحما
دياب قام وقرب منه وشالها ، فيروز شهقت بكسوف
دياب دخل الحمام ونزلها علي حافة البانيو
فيروز : هـ..ـكـ..ـمل لنفسي
دياب ببرود وهو بيظبط درجة حرارة المايه
: اقلـ…ـعي
فيروز وشها جاب الوان بس نفذت بهدوء وخوف منه……..
شويه وطلع دياب من الحمام شايل فيروز وهي بتشد الفوطه عليها وهتموت من الكسوف
دياب نزلها علي السرير
دياب : ساعه كدا تكون رجلك خفت تصحيني و تحضريلي الحمام وهدوم الصلاه
فيروز بطوع : حاضر
…….
زينب دخلت اوضة يحيي تصحيه ” بنت سليم17 سنه ”
يحيي نايم علي السرير بصدره العاري
زينب بتوتر : يـ..ـحيي
زينب شهت لما يحيي شدها وبقت تحتيه
يحيي دفن راسه في رقبتها
: مش قولتلك ميت مره متدخليش الاوضه طول ما انا فيها لوحدي
زينب بدموع : خالتي اللي بعتتني اصحيك علشان اتاخرت علي ضهر الجمعه
يحيي بعد وراح قعد علي الكنبه وهو بيولع سجاره
يحيي بينفث الدخان
: قومي حضريلي الحمام ورتبي الاوضه دي
زينب قامت لملمت الكركبه اللي في لاوضه ودخلت تحضر الحمام ويحيي مركزه مع كا حركه منه
وينب حست بيحيي ورها
زينب لفت بخوف
يحيي سند ايديه علي الحيطه وهو محاصرها
يحيي : تنزلي تقولي لامي تحضرلي الفطار.. حرك ايده علي خدها… ولو امي مش فاضيه حضريه انتي
زينب بتوتر : حاضر…
ونزلت علي تحت جري
………..
خديجه بتظبط العبايه لحازم
خديجه: بس انا شايفه ان لو واحده من بنات عمه كان هيبقا تعامله معاها حلو
حازم اتنهد : مين يعنى زينب و رويدا صغيرين عليه غير ان دول يخصو يحيي ويونس
خديجه : اشمعنا فيروز طيب
حازم : عارفه فيروز هي اكتر واحده مناسبه لدياب.. دياب متنفعش معاه واحده قويه والا هتلاقيه كل يوم في المستشفى عايز واحده صبوره زي فيروز تستحمله هو بيتعامل معاها وحش بس صدقيني ما في حد مناسب لدياب كدا غير فيروز.. وبعدين كنتت عايز اطلع البت من جبروت اخوها منه لله
خديجه ابتسمت : انا واثقه في اختيارك
………
فيروز : د.. دياب بيه
دياب فتح عينيه لقاها واقفه قدامه
دياب قام : لسه وجعاكي
فيروز : لا خفت
دياب: جهزتي الحمام
فيروز: ايوه
دياب دخل الحمام وفيروز فضلت مستنياه علي السرير شويه و دياب طلع فيروز قامت بخوف وقربت تلبسه العبايه فيروز بعدت
فيروز : ناقصك ح. حاجه علشان انزل اكمل الغداء
دياب القاء نظره عليها ورجع بص في المرايه تاني
: حطي حاجه علي راسك وانزلي
فيروز بطاعه : حاضر
حازم وزين وسليم اخدو ولادهم وراحو يصلو الجمعه في الجامع
فيروز وهي بتغطي الحله
: معلش يا خالتي ام ورد حمري انتي اللحمه وانا هطلع اصلي قبل ما يجي دياب
ام ورد : روحي يا بنتي
فيروز لسه طالعه وقفها صوت فاطمه
فاطمه : الحقي المٌهره بتاعه جوزك اطلقت وكلهم في الجامع بيصلو الجمعه ومفيش حد يجيبها
فيروز بتوتر : م.. مقدرش اطلع دياب لو عرف يقتـ_ـلني فيها
فاطمه بخبث : وكمان لو المُهره تاهت ومرجعتش هتروحي فيها
فيروز: طب اعمل ايه
فاطمه: انتي لسه هتفكري روحي هاتيها بسرعه
فيروز وهي بتلف حولين نفسها علي حاجه تغطي شعرها
فاطمه: انتي لسه هتدوري الحقي
فيروز طلعت تجري ورا المُهره بشعرها البني الطويل الطاير وراها ورجليها البيضه بتغطس في الرمل _مُهره بتجري ورا مُهره _بمعني اصح… كان شكله بيخطف لانفاس
دياب وكل رجالة البلد تقريباً كانت طالعه من صلاه الجمعه شافو المنظر دا وووو …
35 امتلكني كبير الصعيد
دياب داخل البيت وهو بيـ.ـجر فيروز وراه مش شايف قدامه من الغـ.ـضب وحازم بيجري وراه
حازم : دياب دياب اهدي يا ولدي واسمعني
دياب واخد في وشه والغضب عامي عينيه ، دخل الاوضه وقفل الباب ورماها علي السرير ، فيروز لسه هترفع وشها كان قلـ.ـم نزل عليه
دياب مسـ.ـكها من شعرها
وبكل غـ.ـل وعينيه بتطق شر*ار
: اديني سبب واحد يخليكي تطلعي كدا يابنت***
وقبل مترد قـ.ـلم تاني نزل علي وشها
رجع مسكها من شعرها تاني
: عاجبك شعرك وجسمك يروح* امك…
دياب بعد وهو بيلف في الاضه بغضب ورجع مسك شعرها
: عارفه كام واحد شافك كام راجل شاف حاجه تخص دياب حازم سليمان….
عارفه لو قـ.ـتلتك دلوقتي قليل قليل قوي..
فيروز رافعه ايديها تداري وشها وهي بتعيط
فيروز بإنهيار : خـ… فت م.. منك
برا حازم كان عمال يخبط علي الباب
حازم : دياب افتح.. دياب
حازم بص علي يحيي ويونس اللي وراه
حازم : اكسرو الباب
يحيي ويونس كسرو الباب دخلت خديجه وحازم بس
حازم : محدش يدخل
دياب كان لسه هينزل بقلم تاني علي وش فيروز بس حازم لحقه ومسك ايده وخديجه قعدت جنب فيروز وخدتها في حضنها وفيروز بتعيط
حازم : خلاص يا دياب محصلش حاجه لده كله
دياب بصوت عالي رعب فيروز
: محصلش حاجه دا مفيش راجل في الصعيد مشفهاش بنت الكل**** طلعالي بتجري بشعرها فرحانه بيه…
دياب كل ميفتكر شكل فيروز يتجنن اكتر
دياب بحده : اتفصل يا بوي خد امي واطلع
حازم: مـ…
دياب : بعد اذنك يابوي
حازم بص لخديجه بيأس وطلعو دياب طلع وراهم وقفل الباب بالمفتاح علي فيروز
دياب نزل بغضب ودخل علي المطبخ وطلع ساطور زين شافه وجري عليه
زين : دياب اهدا
دياب بغضب : ابعد عني يا عمي
دياب اتجه علي الاسطبل بتاع الاحصنه وامر الراجل اللي بيخدم الاحصنه انه يكتف الحصان اللي كانت بتجري وراها فيروز
دياب د*بح الحصان بكل غضب وغل صورة فيروز مش رايحه من باله
………
فاطمه ضحت
: ههههه دي انتي مشوفتيش عمل فيها اي من الصبح محبوسه في الاوضه لا اكل ولا شرب
…..
: لا وحياتك لسه ان مخليته طلقها مبقاش فاطمه
….
فاطمه : اممممم هعمل.. فيديو لبنت زي القمر بتجري ورا حصان المشاهدات هتبقا بالهبل.. هههه
……
فاطمه: واحد صعيدي زي دياب يا يموتها يا يطلقها لانه مستحيل يخليها علي زمته تاني
……….
يونس قاعد قدام حازم
يونس : انت وعدتني ان رويدا هتبقا بتاعتي وملكي فين وعدك ليا
حازم اتنهد : البت لسه صغيره
يونس : لا مش صغيره هتكبر اكتر من كدا اي وبعدين اتجوزها وهعلمها كل حاجه علي ايدي
حازم بص ليحيي اللي قاعد بعيد شويه
: وانت الهانم بتاعتك بقيلها كدا اي وتكمل 18
يحيي ببرود : 8 ايام
حازم بص ليونس : استنا لما زينب تكبر وهنعمل فرحكم سوا
يونس : طب بكره نعمل كتب كتاب ليا وخطوبه ليحيي
حازم : بطل جنان وقوم نام ويكش اشوفك زانق البت تاني زين و رحيم ميعرفوش لحد دلوقتي
يونس : انا مش خايف من حد ومعروفه رويدا ملك ليونس وبس
……….
بليل دياب رجع وفتح الاوضه
كانت فيروز قاعده علي السرير ضامه رجليها و بتعيط اول م الباب اتفتح قامت بخوف
دياب دخل وقلع هدومه وقعد علي الكنبه وفرد دراعاته
دياب بهدوء مُميت : تعالي
فيروز اتقدمت منه وكل جسمها بيترعش
دياب : اقعدي
فيروز قعدت جنب رجله وهي منزله راسها
دياب : لفي…… اديني ضهرك
فيروز لفة ودموعه بتهبط في صمت
دياب زاح شعرها علي جنب وفتح سوستة الفستان لحد اخر ضهرها
دياب بهدوء : المهره اللي انتي عملتي كل دا علشانها انا دبحتها ويغور الف زيها ومحدش يشوف ضافر من مراتي
فيروز صوت شهقاتها بدات تعلي
دياب مسك شعرها وشدد عليه
: ابوي واخواتي وعمامي وابن عمي وامي مش قادر انسا انهم شافوكي كدا فما بالك بقا براجل غريب
فيروز بدموع : ولله مش هتتكررر تاني
دياب مسك ازازه من اللي علي التراييزه وكسرها
فيروز اترعبة من الصوت
دياب : يمكن اللي هعملو دلوقتي يخفف من اللي حاسس بيه شويه
دياب بكل هدوء بدا يمرر الإزازه علي ضهر فيروز العاري شويه وفيروز حاولت تكتم صرخاتها لما حست بالإزازه دي بتجرح ضهرها
دياب : هششش مسمعش صوت
فيروز هزت راسها بألم
كتب بخط بسيط علي ضهرها اسمه *دياب*
خلص وقام جاب منديل يمسح بيه الدم
دياب بهمس جنب ودنها
: تقومي زي الشاطره ت*قلعي باقي هد*ومك وتنامي علي الارض مقامك علشان انتو صنف وس*** اللي يدلعكم تعملو فيها اسياد وانا ديما هكسرلك جناحاتك..
كمل بصوت عالي : فـــــزي
فيروز بدموع : ح.. حاضر.. حاضر
فيروز نفذت كلامه ودياب نام علي السرير و خلي التكييف علي اعلي درجه وكان كل ما يخلص سجاره يطلع غيرها وشكلها مش رايح من باله وياتري حد شافها ولا لا
بعد وقت كانت فيروز نامت علي الارض وهي ضامه نفسها
دياب راح شالها من مكانها وكان لسه صوت شهقاتها طالع وحطها علي السرير وغطاها وراح ينام علي الكنبة
وهو عماله يشرب سجاير
… تاني يوم …
دياب صحي علي صوت تلفونه
قام ولسه اثار النوم في عينيه بس بص للتليفون بصدمه لما شاف ..
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
خلصتوا قراءة الفصل إتفضلوا جميع الروايات الكامله من بداية الروايه لاخرها من هنا 👇❤️👇💙👇❤️👇
4 - رواية تزوجت سلفي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
13- رواية عشقك ترياق
14- رواية حياة ليل
16- رواية لست جميله
20- رواية حبيب الروح
22- سكريبت غضب الرعد
24- رواية ملك الصقر
29- رواية شطة نار
30- رواية برد الجبل
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
32- رواية الداده رئيسة مجلس الإدارة
35- رواية حماتي
36- رواية انا وضورتي بقينا اصحاب
41- رواية روح الصقر
42- رواية جبروت أم
46- رواية شهر زاد وقعت في حب معاق
47- رواية أحببت طفله
51- رواية لم يكن أبي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
52- رواية حورية سليم
53- رواية خادمه ولكن
56- رواية خادمة قلبي
57- رواية توبه كامله
61- رواية طلقني زوجي
63- قصة فتاه تقضي ليله مع شاب عاذب
64- رواية عشق رحيم
67- رواية أحببت بنت الد أعدائي
69- رواية حلال الأسد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
71- رواية أسيرة وعده
76- رواية دموع زهره
79- رواية إبن مراته
82- رواية جبل كامله
86- قصة غسان الصعيدي
89- رواية صليت عاريه
90- رواية صليت عاريه
94- رواية مفيش رحمه
95- رواية شمس العاصي الجزء الاول كامله
100- سكريبت جمعتنا الشكولاته الساخنه
101- سكريبت سيف وغزل
102- رواية حب الفرسان الجزء الثالث
104- رواية رعد والقاصر
105- رواية العذراء الحامل
106- رواية اغتصاب البريئه
107- رواية محاولة اغتصاب ليالي
108 - رواية ملكت قلبي
109 - رواية عشقت عمدة الصعيد
110- رواية ذئب الداخليه
111- رواية عشق الزين الجزء الاول
112- رواية زوجي وزوجته
113- رواية نجمة كيان
114- رواية شوق العمر
115- رواية أحببتها صعيديه
118- رواية لاعائق في طريق الحب
119- رواية عشق الصقر
121- رواية بنت الشيطان
122- رواية الوسيم إبن الحاره والصهباء
123- رواية صغيرتي الجميله
124- رواية أخو جوزك
125- رواية مريض نفسي
127- رواية هكذا يكون الحب
128- رواية عشق قاسم
129- رواية خادمتي الجميله
131- رواية جوري قدري
133- رواية المنتقبه أسيرة الليل
134- رواية نجمتي الفاتنه
135- رواية ليعشقها قلبي
136- رواية نور العاصي
137- رواية من الوحده للحب
139- رواية جوزي اتجوز سلايفي الاثنين
140- رواية شظايا قسوته
141- نوفيلا اشواق العشق
142- رواية السم في الكحك
143- رواية الصقر كامله
147- رواية عروس الالفا الهجينه الجزء الثاني
148- رواية أميرة الرعد
149- رواية طفلة الأسد
150- نوفيلا الجريئه والاربعيني
151- رواية أحببت مجنون
152- قصة أخويا والميراث
153- رواية حب من اول نظره
155- رواية صعيدي مودرن
تعليقات
إرسال تعليق