expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية القيصر الفصل الخامس عشر والسادس عشر بقلم نهي عادل حصريه وجديده

 رواية القيصر الفصل الخامس عشر والسادس عشر بقلم نهي عادل حصريه وجديده 

رواية القيصر الفصل الخامس عشر والسادس عشر بقلم نهي عادل حصريه وجديده 

الفصل الخامس عشر

"لم يخذلاني احد انا من خذلت نفسي عندما راهنت على انهم اوفياء" 

عندي ندي 

بداخل تلك الشقة الفاخرة التى تقابل بها جاسر كان شديد الغضب وجه لا يبشر بالخير أردف قائلا بحده:  أزاى الصفقة دي تروح من أيدى ازاى يحصل كده


اقتربت ندى قائلة: اهدي يا جاسر  ما تعملش فى نفسك كده 


نظر إليها بغضب و امسكها من ذراعيها بعنف يضغط بشده قائلا بصوت حاد:  أنت السبب انت اللى مش شايفه شغلك كويسة لو كنتي فعلا جبتي ورق المناقصة الحقيقي مكنتش خسرت أدام أرسلان تانى 


نزلت دموعها بغزارة قائلة من ببن شهقاتها:  و الله انا عملت كل اللي اقدر عليه وجبت الورقة اللي طلبته منى صدقني يا جاسر و سيب أيدى دراعي بيوجعني... 


زفر بغضب ينظر إليها بحقد تركها و فر من أمامها يخرج من المنزل 


اما هى ظلت تبكى بشده على حظها الذى أوقعها فى شخص مثل جاسر.


❈-❈-❈


بداخل مكتب القيصر 


مازال الحديث بين شد وجذب بين نوح و ارسلان الذي ينظر إليه نظرات نارية وحارقة اردف ارسلان قائلا: 


_و أنت عايز تتجوز الدكتورة اميرة ليه يا نوح 


رفع إحدى حاجبه و أكمل:  علشان حمايتها ولا علشان بتحبها ولا اقولك علشان تنتقم منها 


تهرب نوح من نظرات أرسلان قائلا:  طبعا علشان احمي الدكتورة أميرة حب ايه و انتقام ايه  بس الدكتورة لازم تكون معانا هنا في الفيلا تراعى ماما سميحة  أحنا لازم نوصل للحقيقة فى اقرب وقت يا أرسلان لازم نعرف امى عايشه ولا ماتت يا  ارسلان  الفيلا بقت كلها الغاز  من ساعة اختفاء  امى لحد دخول جيجى حياتنا وختمت بدخول مارية الصحفية كمان ؟! 


نظر له ارسلان نظرة طويله و اردف قائلا بهدوء:  و انا مصدقك يا نوح و موافق تتجوز الدكتورة اميرة بس يا تري هى هتوافق اللى اعرفه انها كان مكتوب كتابها على شاب اسمه رامي بس مات يوم الفرح 


رفع نوح حاجبه قائلا بمرح:  لا مركز يا قيصر ورجعت ل ايام الشقاوة بس قولي ناوي على ايه مع الصحفية دي طبعا انا منكرش انها عالجت وهج وبجد نفسي اشوف وشها الحقيقي بس اكيد حلوة بس دخولها الفيلا كان غلط 


نظر ارسلان الى نوح بغضب شعر بالغيرة تنهش فى قلبه 


نظر إليه نوح عند ذكر مارية وجد عيونه تلمع  ببريق خاص اظهره عند ذكر أسمها علم بان أرسلان يكن لتلك الصحفية مشاعر ومشاعر من نوع خاص لأول مرة يري نظرات أرسلان هكذا رغم زواجه من جيجى لم هذه النظرة ولو مرة 


اردف نوح قائلا بمكر: أكيد هتكون صاروخ أرض جوا  


صرخ  أرسلان  قائلا  بصوت حاد:  برة اطلع برة يا نوح 


اردف نوح قائلا وهو متجه الى الباب:  ايه هو القيصر وقع ولا ايه 


قال هذا وفر من امامه، اما ارسلان بعد خروج نوح من مكتبه ألقي رأسه للخلف مستندا على خلفيه المقعد اغمض عينيه وهو يبتسم وشرد... 


بعد ذهاب مارية من امامه متجه الى المصعد لكى تخرج من الشركة اخرج هاتفه وقام بالاتصال على حارسه الشخصي قائلا:  محمود فى آنسه لسه نازلة من عندي حالا هى صحفيه اسمها مارية ممدوح عايز اعرف عنها  كل تفاصيل حياتها من لحظة والدتها لحد وقتنا هذا فى خلال 24 ساعة


قال هذا و قام بأغلاق  الهاتف ابتسم ثم ذهب الى وهج


مر ال 24الساعة ليجد ملف امام مكتبه به كل التفاصيل عن حياة مارية لم ينكر اعجابه الشديد بها ،، شخصية فريدة من نوعها تجذب الجميع إليها امر محمود مراقبتها  و احضار تقرير مفصل عنها  كل يوم... الى ان جاء إليه محمود و اخبره بانها فتحت مشغل الإنسانية للغارمات طلب منه مساعدتها وكل يوم يذهب ويعطى لهم مبلغ من المال بدون ذكر أسمه 


كان يتتبع كل خطواتها لم يعرف بان هذا اول خطوات عشقه لها ابتسم اكثر عندما جاء له محمود ذات يوم  و 


و اعطى له ملف يحتوي على صور لها  بشخصية ميس نعمة  و ادخالها الفيلا اردف قائلا:


 " لنبدأ اللعب عصفورتي  لقد وقعتي في شباكي   لنرى هل تستطعين الخروج  من قفصي ام ستظلين محبوستي"؟! 


آفاق على دلوف وهج قائلة:  بابي ميس نعمه  أتاخرت  ليه؟! هى ممكن متجيش تانى! 


تعجب ارسلان و انتصب واقفة وقام بحمل وهج قائلا:  اكيد جايه يا حببتى ايه رايك لو نخرج ونأكل أيس كريم 


صفقت وهج قائلة بفرحة:  يعيش بابي يعيش... 


❈-❈-❈


عن نادر 


امام جريدة الحرية صف نادر سيارته ترجل منها و سار تجاه الباب دلف الى الداخل متجه الى المصعد. دلف الى الداخل وشرد في تلك الحماقة المتهورة واه منها خطفت قلبه من النظرة الأولى... 


بعد دقائق وقف المصعد  خرج نوح  يسال عن مكتب مدير التحرير مستر ماجد قابل السكرتيرة و طلبت منه الانتظار لكى تخبر ماجد بالفعل بعد عده دقائق دلف الى مكتب ماجد الذى رحب به بشدة طلب منه الجلوس قائلا:  نورت الجريدة يا نوح بيه 


ابتسم نوح قائلا بهدوء:  الجريدة منورة بوجودك يا مستر ماجد و بعتذر على تأجيل الميعاد اللي فات حصلت لي ظروف... 


اردف ماجد قائلا باحترام ولا يهمك يا نوح بيه:  تحب تشرب ايه 


اردف نوح قائلا:  معلش احب ادخل فى الموضوع على طول لان ورايا اجتماع بعد نصف ساعة 


اردف ماجد قائلا:  و انا تحت امرك، شرف لنا نتعامل مع شركة القيصر و اتمنى نعمل مع ارسلان باشا حوار صحفي 


ابتسم نوح:  ان شاء الله قريب  خلينى فى الموضوع اللى جاي علشانه 


قص له نوح ماذا يريد فى عمل حملة اعلانيه كبيرة تخص مجمع سكنى كبير.. 


اما بالخارج كانت منه تقف مع السكرتيرة التي شهقت قائله:  يلهوي يا منة ايه اللي فى وشك ده 


زفرت منه بغضب قائلة:  اسكتي يا سلمى الله يرضي عنك دي كده خفت منه لله اللي كان السبب بنى ادم تور اقوله اجري يا مجدي، يعمل فيها شجيع السنيما ويقف يضرب فيهم لحد ما اتخت على خوانه و اخدت بوكس يا سلمى انما ايه عنب يا بت 


كل هذا الحديث سمعه نادر الذي خرج من مكتب ماجد يقف خلق منه  يكتم ضحكته..


 استدارت وجدته يقف امامها ينظر إليها ببرود اكملت حديثها قائلة:  بس الشهادة لله الشهادة لله  هو اللي انقذني يا سلمى اه والله


اما نوح نظر إليها نظرة لم يعرف نظرة اشتياق ام غضب تنهد و تحرك من امامها بدون ان ينطق كلمة.. 


تعجبت منه تحاول اللحاق به قائله: يا استاذ ممكن لحظة


قالت هذا و هرولت إليه لكن فجأة تعثرت إحدى قدميها إلتوت،بسبب  عدم انتباهها لذألك السلك المتواجد بالأرض  وكادت تسقط أرضا  لولا ان نادر استدار إليها   وجذبها عليه قبل أن تسقط أصبح  جسدها بالكامل ملتصق بجسده تلاقت عينيها بعينيه سرح فيها انتفضت على صوت ماجد الذي اردف قائلا:  منه أنت كويسة 


ابتعدت منه قائلة بخجل:  اه اه كويسه 


ابتسم ماجد قائله:  احب اعرفك على نوح بيه 


أومأ رأسه لها ثم اكمل ماجد:  الأنسة  منه اللي هتكون المسؤولة عن الحملة بتاعت المجمع السكنى 


ابتسم باتساع قائلا  بمكر:  اهلا وسهلا آنسه منه اتشرفت بمعرفتك 


أردفت منه قائلة بخجل:  اهلا بحضرتك  يا مستر نوح و عايزه اشكر حضرتك على مساعدتك لى 


ابتسم نوح قائلا: العفو بعد اذنكم


قال هذا و استدار يذهب من امامها أردفت قائلة:  مغرور بس قمر ابن اللذين... 


قهقهه ماجد على حديث منه العفوي و تركتها ودلف الى مكتبه 


❈-❈-❈


صباح يوم جديد


في فيلا القيصر.. 


بداخل جناح نوح


استيقظ نوح مبكرا بنشاط وحيوية، اخذ حمام دافئ ليجد نشاطه وينعش روحه  ارتدى اجمل ثيابه وضع عطره المفضل لديه نظر الى نفسه برضا فى المرآه تعجب من نفسه وهو يرى نفسه بكل هذه السعادة همس قائلا:


_اعقل يا نوح فى ايه،ده مجرد جواز على ورق لحد ما ماما سميحة تخف و ابقي نتطلق 


وعلى ذكر الطلاق تغير ملامح وجه زفر بضيق و تنهد و متجه الى الباب خرج متجه الى جناح القيصر 


طرق ثم دلف وجد أرسلان يقف امام المرآه يمشط شعره بعد ان ارتدى ملابسه اردف قائلا بمكر: 


_نقول مبروك يا عريس ولا ايه؟! 


_ابتسم نوح باتساع:  عيب عليك الراجل مستنيني النهارده ومعايا المؤذون وطبعا انت معايا


اردف ارسلان قائلا:  حظك ان الطيارة ميعادها الساعة تسعة قولت نادر 


اردف نوح بحزن:  اه قولته بس  هو انت لازم تسافر


اردف ارسلان قائلا:  اه قررت اصفي كل شغلي هناك مش عايز ارجع تانى لندن الاستقرار افضل ل وهج هنا 


اردف نوح قائلا بمكر:  افضل ل وهج ولا ابو وهج، مش هتقولى ناوي على ايه مع ميس نعمة 


وعلى ذكر اسمها دق قلبه بعنف اردف قائلا:  مش عارف يا نوح  سيبها على الله ويلا علشان نستعد و ربنا يستر من فعل عمى فؤاد لما يعرف بانك اتجوزت الدكتورة اميرة من غير ما يعرف اقولك سيبها على الله 


اردف نوح وهو يشعر بالحزن قائلا:  ونعم بالله انا رايح الشركة هخلص شغل مهم وبليل نتقابل مع نادر علشان هو اللي هيجيب المؤذون 


اردف ارسلان:  تمام


 ❈-❈-❈


في منزل ممدوح الشيخ.. 


على المائدة جلس ممدوح في المنتصف و على يمينه مارية و بجانبها أميرة  يتناولون وجبه العشاء بين مرح و مقالب مارية التي لا تنتهى شعر بسعادة الدنيا تغزو كيانه وهو يشاهد بناته هكذا رفع وجهه ونظر لتلك الصورة و التي كانت ل زوجته نزلت دمعه من عينيه شعر بالحنين إليها فهو رفض الزواج مرة اخري و عاش على ذكرها وقام بتربية بناته... تنهد و انتصب واقفا قائلا:  الحمدلله شبعت


 نظر الى أميرة و أكمل: اعملى لي قهوة يا اميرة و هاتها  في المكتب لأنك عايزك في موضوع مهم


ابتسمت اميرة قائله:  حاضر يا بابا... 


بعد قليل 


وقفت أميرة في المطبخ امام الموقد تعد ل والدها القهوة 


اقتربت منها مارية قائلا:  متعرفيش بابا عايزك ليه يا ميرو


لوت أميرة شفتيها قائلا:  علم علمك الله  اعلم المهم أنت ليه ماروحتش النهارده عند وهج.. 


ارتجف قلب مارية عند سماع اسم وهج وتذكرت نظرات ارسلان لها اردفت قائله  بتهرب:  لا منا خلاص مش هروح تانى.. الحمدلله أ وهج اتحسنت عن الأول 


تعجبت اميرة قائلة:  بسهولة دي و السبق الصحفي و كيانك قولي الحقيقة يا مارية في ايه؟! 


تنهدت قائله:  حسي ان ارسلان عرف انا منين؟! 


تعجبت أميرة قائلة:  أزاي 


قصت لها مارية نظرات ارسلان لها و مقابلتها مع الرائد سيف بدون ذكر اي شئ عن ضحي 


اردفت اميرة قائله:  انا شايفه انه عادي، وفى الأول وفى الاخر براحتك.. اسيبك انا وادخل القهوة عند بابا و اشوفه عايز ايه منى سلام يا ماري... 


امام المكتب 


طرقت أميرة الباب ودلفت الى الداخل وضعت قدح القهوة امام ممدوح الذى يجلس على مكتبه قائلة: 


_اتفضل القهوة يا بابا


ابتسم لها ممدوح:  تسلم ايدك يا حببتى اقعدي عايز اتكلم معاكي فى موضوع يخصك يا اميرة 


قال هذا و بدا يرتشف القهوة و أكمل:  قهوتك زي قهوة مامتك الله يرحمها.. المهم في عريس متقدم لك و انا شايف انه مناسب لك يا حببتى


انتفضت  أميرة من جلستها قائلة بذهول:  عريس بس انا مش عايزه اتجوز يا بابا


تنهد ممدوح و انتصب واقفا و اقترب منها يقف امامها قائلا:  بس الشاب دي كويس و انا شايف انه مناسب لك و اعتقد انك تعرفه اسمه نوح الدميري 


شحب وجه اميرة تنظر الى والدها بذهول 


صرخت بعلو صوتها قائله بحده و هى تنظر اليه  : 


_أنا لا يمكن اتجوز اللي أسمه نوح ولو على موتي، لأنى بحب رامي ولا يمكن أخرج حبه من قلبي 


زفر ممدوح بغضب واردف بصوت حاد:  لا هتتجوزي  نوح ورجلك فوق رقبتك يا هانم وده اخر كلام عندي 


نزلت دموعها بغزارة قائله:  لا يا بابا مش هسمع كلامك فاكر لما رفضت رامي وأنا وقفت في وش  حضرتك ، المرة دي كمان   هرفض اتجوز نوح الدميري أزاي عايزنى أتجوز بعد رامي اللي مفيش في طيبة قلبه و حنانه وحبى له  بواحد زي نوح قاسي  و مغرور 


نظر ممدوح بثقة قائلا:  طيب بصي بقا جهزي نفسك بعد نصف ساعة كتب كتابك على نوح الدميري وده اخر كلام عندي.. 


صرخت قائلا:  يبقى أموت نفسي أحسن وبكده اروح لـ رامي حبيبي  


زفر ممدح بغضب واصبح وجهه شديد الاحمرار واردف بصوت حاد غاضب قائلا: 


_رامي رامي في ايه طيب اسمعي بقا  حقيقة سي رامي  بتاعك ده لأنى فاض بي وانا شيفك بضيعي احلي سنين عمرك وانتى عايشه في وهم اسمه رامي، تحبى ابدا منين اقولك انا من اول ما اتقدم وعرفت عنه انه انسان استغلالي  ووصولي وانتهازي تعرفي انه قبل ما فرحكم  بيوم جه ليا عاوز مليون جنيه علشان يسيبك 


اتسعت عيناها وهو تسمع حديث والدها اردفت بصوت مرتعش قائله 


لا يمكن تكون دي الحقيقة  انت بتكذب عليى من امتى وانت كنت بتهتم  بنا أنا وماريه دايما حياتك سفر وتجميع فلوس وبس تعرف ايه عنى وانا عن ماريه  بنحب ايه بنكره ايه لا يمكن اصدقك انا بكرهك يا بابا انا  فأكرة كويس انك السبب في موت أمي بسبب وحدتها كانت دايما تقولك كفاية سفر وخليك جنبا بس حضرتك كنت بترفض وتقول لها انت بتعمل كده علشان تتضمن لنا حياة مستقرة 


اتسعت عيون ممدوح من صدمته في أميرة ذهل هل أميرة تفكر فيه هكذا، هل هو بكل هذه البشاعة 


نظر اليها نظره حزن، كسرة، خذلان 


  تنهد ثم سار بتجاه غرفته قائلا بكلمه واحدة فقط 


_حضرى نفسك لكتب كتابك بعد نصف ساعة 


 وكادت ان تتحدث قائلا بندم:  بابا أنا اسفة.. 


شاور لها بيده ان تصمت وخرج من امامها


اما هى خارت قواها ووقعت في الارض تبكى بشده هى لم تكن تقصد ما قالته ولكن صدمتها فى رامي كانت اقوي


اما مارية كانت تقف خلف الباب جحظت عيناها من حديث كلاهما ظلت تبكى بغزارة. ثم هرولت الى اميرة وضمتها وظلت ترتب على ظهرها بحنان شديد.. 


بعد مرور نصف ساعة 


دلف نوح بكل  غرور وبجانبه نادر و أرسلان  يتطلع حوله فى مكان على أمل ان يرى مارية. ولكن هى عندما علمت بوجوده ظلت في غرفتها حتى  يكشفها.. 


كانت النظرات كفيله بان يرى نوح كره وغضب أميرة له ظلت شاردة حزينة تدهمها ذكرتها مع رامي اغمضت عيناها بحزن وخذلان آفافت على كلمه المأذون بارك الله لكم وبارك عليكم 


انتصب أرسلان وافقا وقام بضم نوح وبارك له وعندما فقد الامل من رؤيه ماريه اردف قائلا و هو ينظر الى نوح 


_مبروك يا صاحبي انا همشي انا علشان الحق الطائرة 


ابتسم له ا قائلا  :  الله يبارك فيك يا صاحبي وعقبالك انت واللي بالك و خلى بالك من نفسك وبلاش تأخير عن اسبوع 


ثم ضمه نادر قائلا:  و اخيرا دخلت القفص يا نمس 


قهقهه نوح قائلا:  عقبالك يا صاحبي


اردف نادر قائلا:  يلا يا ارسلان علشان تلحق الطيارة 


نظر مرة اخري فى المكان تنهد و اردف   قائلا:  حاضر 


ثم استأذنوا و خرجوا 


بعد خروج ارسلان اقترب  ممدوح  من نوح وهو يشعر بوخيزات في قلبه اردف قائلا: 


_خلى بالك من أميرة يا نوح، بنتى أمانه في رقابتك انا معنديش أغلى منها ومن اختها..  


لمعت عيناه بالدموع و هو يشاهدها تبكي تألم قلبه اطلق اه فى سره: كم كنت اتمنى صغيرتي ان تعلمي بالحقيقة فكل هذا خوف عليكى يا حبيتى؟! 


أردف نوح قائلا باحترام: 


_اطمن يا عمى أميرة جوه قلبي


دق قلبها بعنف وشعرت بقشعريرة من كلمته رفعت وجهها نظرت إليه وتلاقت  العيون فى حديث كلا منهم لم يعرف معناها


ثم أكمل نوح حديثه قائلا:  بعد اذنك يا عمى ممكن أميرة تحضر شطنتها علشان نمشي


أومأ له برأسه وذهب متجه الى غرفته


دلف الى غرفته جلس على التخت ظل يفكر هل هو أناني ظل يفكر ويفكر فى حديث اميرة  كنصل الحاد الذى غرز فى قلبه 


اما في الخارج تطلعت أميرة ولم تجد والدها شعرت بوجع كانت تحتضن مارية وتبكى بشده 


اردفت نوح بنفاذ صبر قائلا بحده:  مش يلا علشان نمشي 


خرجت من احضان مارية قائلة: بضعف هشوف بابا قبل ما امشي.. 


وقفت  امام غرفه والدها طرقت الباب ودلفت الى الداخل  نظرت وجدته نائم اقتربت منه و اردفت:  


بابا، ولم يرد  اقتربت اكثر  واكملت بخوف:  بابا


امسك يده وجدتها شديده البرودة، لا يا بابا والله ما كان قصدي، سامحينى يا حبيي يا بابا و لكزته عده مرات تصرخ باسمه و قائلة:  بابا والله ما كان قصدي، طيب اصحي كلمني انا بحبك والله اسفة يا بابا 


كانت صرخاتها تدوي فى الغرفة  


هرولت مارية ونوح الذى انصدم وعلم بوفاء والدها 


اخذها نوح في احضانه  تشبهت في قميصه تصرخ بقوة اما هو أغمض عيناها وتألم  لألمها 


اما مارية ظلت تنظر الى والدها... اردف قائله: 


_دوحه اصحي يلا علشان نخطط فى المقلب بتاع النهارده ل أميرة يلا يا حبيبي 


اكملت ودموعها تنهمر  بغزارة: بابا انت مش بترد عليى ليه وظلت تصرخ باسمه 


اقتربت من مارية قائله:  هو بابا مش بيرد عليى ليه يا أميرة 


ابتعدت  أميرة من احضان نوح و شدتها داخل احضانها ترتب على ضهرها بحنان فلم يبقى لهم سوا هى فقط... 


انا مش قادرة اصدق لسه ان انت سيبني


وان خلاص مش ممكن اشوفك و تكلمني


طب مين بعدك يدي حنانك ويطمني؟


مين هيطبطب مين هشكيله وهرمي عليه؟


راح السند اللي مقويني وبتحامى فيه


مكسور ضهري واحساس عمري ماحسيت بيه


انا مشبعتش منك لسه ناقصني أمان


آه لو ينفع ترجع اشوفك حبة كمان


انت سامعني؟


رد عليا انا قلبي وجعني..


الايام من بعدك صعبة


ربنا بعدك على تعبي يعيني


انا مشبعتش منك لسه ناقصني أمان


اه لو ينفع ترجع اشوفك حبة كمان


انت سامعني


رد عليا انا قلبي وجعني


الايام من بعدك صعبة


ربنا بعدك على تعبي يعييني


الفصل السادس عشر


❈-❈-❈


فقدان الاب لا يعوضه شيء فقدان الاب كسر لا يجبره الزمن وجرح لا يلتأم ابداً 


تأتي الموَاقف برسالة مبطّنة محتواها :


لا مجالَ للضعف


فقد رحلَ الأعمق حُبَّاً


الأصدقُ قولًا


والأكثرُ خوفًا وحرصًا"


❈-❈-❈


مر شهر 


لم تستطيع أميرة او مارية اجتياز موت والدهم و بالأخص أميرة التي 


كانت حبيسة الغرفة التي خصصها لها نوح كان خبر زواجها منه صدمه للجميع وخاصه فؤاد الذي غضب بشده


تخرج فقط تجلس مع سميحه و تقوم بعمل الجلسة لها وترجع مرة اخري الى غرفتها اصبحت شاحبة الوجه لتظهر الهالات السوداء تحت عينيها دموعها لم تجف تبكي ليلا ونهار تشعر بالذنب فهي السبب في موت والدها بحسرته فيها... 


وقف نوح امام غرفتها طرق الباب ثم دلف 


وجدها تجلس بوضع القرفصاء على التخت يسمع شهقاتها تنهد بألم قائلا: أميرة 


رفعت وجهها و نظرت له نظره زلزلت كيانه شعر بوخيز فى قلبه عندما وجدها هكذا. 


اقترب منها وجلس بجانبها على التخت قائلا: ليه عامله في نفسك كده يا أميرة؟! 


انهمرت دموعها بغزارة على وجنتيها قائلة: انا السبب في موته انا اللي قولت له كلام كسره وخليه يموت بحسرته 


رفع يده و ملس على حاجبها بحنان: دي أعمار يا اميرة ومقدر و مكتوب قومي ادخلى خدي شاور و واتوضي وصلي و ادعى له بالرحمة هو محتاج الدعاء دلوقتي مش البكاء 


قال هذا و انتصب واقفا كاد ان يخرج من الغرفة اوقفته قائلة: نوح 


وقف نوح و استدار لها لتكمل هى قائلة: شكرا على وقفتك معانا 


ابتسم لها قائلا: حد يشكر جوزه 


قال هذا و غمز لها وخرج 


خجلت اميرة و تذكرت وقوف نوح بجانبهم لم يتركهم لحظة واحدة حتى انه اصر على مارية الذهاب معهم ولكنها رفضت وطلبت من أميرة الذهاب بعد الكثير من المحاولات، تغيرت وجه نظرها فيه هو لم يكن بهذا السوء تنهدت و نهضت من الفراش جذبت منشفه قطنيه ودلفت الى الحمام قامت بخلع ملابسها و اقتربت من حوض الاستحمام تقوم بفتح صنبور المياه ولكنها صرخت بقوة ترتجف بشده عندما شاهدت تلك الحشرة تقف على الحائط 


بينما نوح كان يمر بجانب غرفتها سمع صوت صرختها انتفض قلبه ودلف مسرعا الى الغرفة دار بعينه فى المكان وضع يده على قلبه يهدا من هذه الوخيزات تنهد بالراحة عندما سمع شهقتها في الحمام طرق الباب بلهفه قائلا: 


_أميرة أنتِ جوه 


عضت على شفتيها قائلة: اه انا جوه بس خايفه في حشرة كبيرة لها شنب واقفه بتبص عليى ومش عارفة اعمل ايه 


كتم نوح ضحكته قائلا: طيب ابعدي و انا ادخل اشوف في ايه 


شحب وجهها عندما سمعت ما قاله فهي تقف عارية بعد ان خلعت جميع ثيابها دارت بعيناها في المكان و اسرعت بلف المنشفة حول جسدها و قفت تختبي في احد الاركان تنظر بخوف الى تلك الحشرة أردفت قائله بأحراج : 


_ادخل يا نوح بس خلى بالك لأنها واقفه على الحائط اللي جنب الباب 


اخذ نوح نفسا ودلف الى الداخل تبحث عينيه بلهفه دون ارادة منه عنها و جدها تقف في احدي الاركان خافضة رأسها بخجل استغل هو الفرصة و ظل ينظر إليها بنظرة لا تخلو من الأعجاب و هو يري هيئتها الأكثر من رائعة بشعرها الحرير ابتلع لعابه و حاول اخراج صوته قائلا: 


فين الحشرة دي اللي بتقولي عليها يا أميرة... 


رفعت و جهها لينسدل شعرها حول وجهها كهاله سوداء يتوسط وجهها كالبدر شعر بقشعريرة تسري فى جسده 


اردفت قائلة باستحياء: اهي وراك على طول 


استدار نوح ينظر الى الحائط ولكنه انفجر في الضحك لدرجه أحمر وجهه قائلا: كل الرعب اللي انت فيه ده علشان خاطر ده 


اقتربت منه اكثر وقفت خلفه قائلة: اه يا نوح شوف له شنب كبير أزاي 


أغمض عينيه عندما شعر بـ أنفاسها تلفح بروده جسده 


ابتلع لعابه دون ان ينظر إليه قائلا: هو انت عمرك ما شفتي صرصور قبل كده 


اردفت قائلة برعب: مش فأكرة الصراحة بس شايف هو واقف أزاي وبيص عليى اهو حتى بيلاعب شنب 


قهقه نوح و استدار ينظر إليها تعالت وتير ة انفاسه وشعر بناقوس الخطر يدق تنحنح و مد يده نحو ها جذبها من معصم يديها و تحدث بجدية مصطنعة: تعالي يلا اخرجي متخافيش 


قال هذا وكادت ان تخرج معه الا انها نظرت وجدت ذألك الصرصور يطير صرخت وفى لحظه ارتمت داخل أحضان نوح تلف يديها حول خصره وتدفن وجهها في حنايا صدره هذه الحركة زلزلت كيانه و أنتفض قلبه و هو يشعر بخوفها فتحرك بها بهدوء خارج الحمام وهي في حضنه رفع يده يلمس شعرها بحنان قائلا: اهدي يا اميرة ما فيش حاجة احنا خلاص خرجنا من الحمام.. 


خرجت أميرة من احضان تشعر بالخجل و الأحراج وجهها شديد الاحمرار تنظر الى وجه نوح الذي كان ينظر إليها نظرة جديدة عليها كليا نظرة يلموها العشق و الغرام 


لم يستطيع التحمل اكثر من ذألك اقترب منها يضمها إليه وهى كالمغيبة شعور جديد عليها لم تشعر به حتى فى وجود رامي خطيبها 


سار بأنفه على وجهها نزولا بعنقها ينظر إليها بعشق و هم بالتهام شفتيها الا انها ابتعدت عنه تشهق بخجل بسبب رنين الهاتف 


ابتعد نوح و استعاد وعيه الذي كان على وشك فقدانه معاها و سار متجه الى الباب بخطى مسرعة دون النطق بكلمة واحدة... 


خرج متجه الى غرفته ودلف الى الحمام مباشرة فتح الصنبور على المياه الباردة يقف تحت المياه ولم يشعر ببرودتها لعلها تطفي نيران جسده وقلبه المشتعلة كلما يذكرها وهى داخل احضانه.. 


بعد قليل خرج نوح يلف خصره بمنشفه قطينه و اخري بيده يجفف بها خصلات شعره وقف امام المرآه ابتسم عندما تذكر هيئه اميرة التي كانت اكثر من رائع و خوفها كان قلبه يدق مثل دقات الطبول عندما وجدها تختبي داخل احضانه رغم كل شئ فهو الأمان بنسبه لها سار تجاه غرفة الملابس واخرج ثياب و ارتدها ثم مشط شعره ونثر عطره المميز و خرج من الغرفة متجه الى الأسفل ولكنه غضب بشده عندما وجد والده يقف عند غرفة اميرة اقترب منه قائلا بغضب: بابا ايه اللي موقفك هنا؟! 


ارتبك فؤاد قائلا: ها اه اصلا كنت عايز أطمن على الدكتور ة اميرة انت عارف من ساعة وفاء والدها وهى مش بتخرج من غرفتها


اخذ نوح نفسا طولا قائلا: هى كويسة يابابا اطمن فى حاجة تامر 


ارتبك فؤاد قائلا: لا ما فيش انا نازل علشان افطر 


قال هذا و سار بخطوات سريعة ينزل الى الأسفل


تنهد نوح بقلة حيلة من تصرفات والده.. 


بينما اميرة بعد خروج نوح ظلت واقفة مكانها غير مستوعبة لما حدث منذ قليل لماذا استسلمت بكل هذه السهولة ولكنها ابتسمت عندما رفعت يديها و استنشقت رائحته المميز تعجبت اكثر بانها دلفت الى احضانها تختبي داخلها همست قائلة: وبعدين بقا هو ايه اللي بيحصل لى ده مش معقول اكون بدأت احب


نفضت من عقلها هذه الفكرة وتوجهت الى حقيبتها اخرجت فستان وحجاب بعد قليل وقفت امام المرآه تهندم حجابها.. و سارت الى الباب تخرج متجه الى ❈-❈-❈.. 


بعد قليل.. 


نزلت اميرة الى الأسفل متجه الى غرفة المائدة وجدت الجميع جالسون اردفت قائلا : صباح الخير 


رد الجميع عليها بينما ابتسم لها هاشم قائلا: اتفضلى يا بنتى تعال علشان تفطري معانا.. 


ابتسمت برقة و دارت عيناها بمكان وجدت يوجد. معقد خالي بجوار نوح و اخر بجوار فؤاد الذى كان ينظر لها نظرات غريبه اقتربت وجلست بجانب نوح... 


بعد قليل اردفت قائله بتعجب: فين وهج 


اردف نوح قائلا بمكر وهو ينظر الى ارسلان: وهج من ساعة اختفاء ميس نعمة وهى رافضة الخروج من غرفتها ومش مبطلي بكاء ليلا ونهار


نظر لها واكمل: متعرفيش هى اختفيت ليه مرة اعتقد انك اللي جيبها ولاء ايه الصراحة مفيش فى حنتيها ولاء طيبة قلبها 


شرقت اميرة ليتكم نوح ضحكته وهو يعطى لها كوب من الماء... 


بينما ارسلان نظر الى نوح نظرة ارعبته


❈-❈-❈


فى شقة مارية.. 


شهر كامل لم تتخطى حزنها على والدها حبست نفسها فى المنزل رغم محاولات اميرة بان تأخذها معها الى الفيلا ولكنها فشلت فى اقناعها كانت تجلس على التخت بداخل غرفة والدها تمسك بالبوم الصور وتشاهده ملست على وجهه قائلا: وحشتني يا بابا 


قالت هذا و انهمرت دموعها بغزارة على وجنتيها 


صدح رنين هاتفها جذبته من جانبها و جدتها منه قامت بالرد قائلة: الو يا منه 


أردفت منه قائله: وحشتني يا حب عمري


قهقهت ماريه قائلة: و أنت كمان وحشتني يا منه ما تيجى تقعدي معايا هو انتِ فين صح


اردفت منه قائلة: انا يا ستي بصور المجمع السكنى بتاع هاااا شركات القيصر 


غضبت مارية قائلة: اتلمي يا منه وبلاش شغل الفراغ العاطفي بتاعك ده 


قهقهت منه قائلة: بس بس براحه هي شركات القيصر ما فيش فيها الا ارسلان بتاعك اهدي يا ماما انا بتكلم على ابو النوادر منقذي يا بنت 


ابتسمت مارية قائلة: اه قولت لي ابو النوادر اللي كل شوية تعملي كارثه وهو ينقذك وبعدين انتِ مالك ومال التصوير ده شغلك عاصم المصور انتِ اخرك تكتبي عن المجمع و بس 


اردفت منه قائله: لا منا لازم احط التاتش بتاعي، المهم سيبك منى و قولي أميرة عامله ايه


تنهدت مارية بألم: كويسة كل يوم تتصل بي علشان اخرج حتي على الاقل اروح عندها الصراحة وهج وحشتني 


اردفت منه قائله بمكر: و ابو وهج وحشك 


ابتسمت مارية قائلة: أوي اوي يا منه 


اردفت منه قائلة: هاااا اوعدني يارب 


غضبت مارية قائلة: اه يا كلب البحر لما تيجى خلصي بسرعة و بلاش تأخير 


اجابتها منه قائلة: حاضر يا حب عمري سلام علشان اكمل التصوير 


أمام المجمع سكنى الخاص بشركة القيصر


وقفت منة تلتقط بعض الصور من اله التصوير خاصتها فهي تعشق التصوير بشده 


بينما صف نادر سيارته و ترجل منها دارت عيناه في المكان يبحث عنها بلهفه وجدها تقف تلتقط الصور و يقف بجانبها الكثير من العمال الذي وقفوا عن العمل بسبب التصوير وهى تقف تعطي لهم الأوامر 


صك على أسنانه بغيظ ف تلك المتهورة لا تكل ولا تمل 


من اثارة جنونه تنهد بقلة حيلة ثم نظر قائلا بمكر: 


_والله وحشتني ايام الشقاوة يلا هى اللي جبته لنفسها 


قال هذا واقترب منها قائلا: صباح الخير 


استدارت منه قائلة: صباح الخير يا مستر نادر 


نظر نادر الى العمال قائلا: ممكن أعرف العمال واقفة كده ليه 


أجابته قائلة: علشان اصورهم 


صك على اسنانه قائلا: و ليه معطلة شغلهم وبتصورهم 


_ اجابته بهدوء: علشان هم اللي تعبوا لحد ما المجمع يطلع بالشكل ده يبقى اقل تقدير انهم يتصورا جنب تعبهم ومجهودهم.. 


لمعت عيون نادر بالسعادة شعر بالفخر من حديثها اردف قائلا بهدوء: تمام بس ممكن في وقت الراحة تعملي كدة بدل ما الشغل يتعطل 


أومات له برأسها قائله: تمام 


اردف نادر قائلا وهو ينظر الى العمال: يلا يا رجال شد حالكم علشان المجمع يتسلم في ميعاده... 


❈-❈-❈


فى فيلا علام الحسيني. 


بداخل غرفة ضحي... 


تغيرت كثير بفضل مارية وحديثها معها بدأت التقرب من الله واظبت على الصلاة وقراءة القرآن و ارتديت الحجاب الذي زادها جمال فوق جمالها... 


بينما كانت تجلس على مكتبها تذاكر دروسها دلفت اليها والدتها زينب قائلة: بتعملى ايه يا ضحي 


نظرت إليها ضحي و جدتها ترتدى فستان سهرة شبه عاري تضع ميك اب صاروخي و تحمل بيديها حقيبة نظرت إليها ضحي بألم و تذكرت حديث مارية بانها تعطى لها النصيحة قائلة: 


_حضرتك عامله فى نفسك كده ليه يا ماما 


ابتسمت زينب قائلة: ايه رايك حلو علي صح بعت جبته من باريس علشان حفلة الليلة وجبت لك واحد زيه حتى شوفي 


قالت هذا وقامت بفتح الحقيبة و اخرجت فستان لون اللوز عاري الصدر، قصير للغاية 


اكملت زينب حديثها: ايه رايك هيبقى تحفه عليك يلا علشان تحضري نفسك علشان ميدو ابن صافي جاي يشوفك النهارده 


جحظت عيون ضحي ايعقل ان والدتها تريد منها ارتداء هذا الفستان العاري انتصبت واقفة وسارت تقف امام والدتها قائلة بغضب : هو لحد امتى هتفضلِ بشكل ده يا ماما 


تعجبت زينب قائلة: مش فاهمة قصدك ايه يا ضحي. 


ابتسمت ضحي بألم ف والدتها لا تبالى باي شئ لتكمل هى قائلة: اقولك يا ماما السهر و الفسح و النوادي و الشرب و القمار، ليه عامله فى نفسك كده و عايزه تعملي فيي انا كمان و بعدين ميدو مين اللي جاي يشوفني وجاي بصفه ايه إن شاء الله 


نظرت زينب بغضب قائله: بنت أزاي تتكلمي معايا بالشكل ده انت نسيتي نفسك ولاء ايه وميدو جاي لان طلب ايدك و انا وافقت اتفضلى خدي الفستان ده و خمس دقائق تكوني لبسي وتحت و الحجاب مش عاوزة اشوفه تانى على راسك فاهمه ولاء لا 


صرخت ضحي قائله: لا مش فاهمة و كمان مش هقلع الحجاب و جسمي ده امانه لازم احافظ عليها مش استعراضه باللبس العريان و لا يمكن اتجوز ميدو ده ولو على موتي 


نظرت زينب لها بشر و رفعت يديها وكادت ان تصفحها الا انها وجدت يد تمسكها 


نظرت وجدته نادر ينظر بغضب اردف وهو يوجه حديثه الى ضحي قائلا: ضحي حضري شنطة هدوامك علشان هنمشي من هنا 


ابتسمت باتساع قائلة بفرحة: حاضر يا ابيه 


قالت هذا وهرولت تجذب حقيبتها تقوم بتجميع أشيائها


نظرت زينب قائلا لنوح: انت عايز تاخد اختك وتمشي و تسبني يا نوح 


اخذ نفسا طولا قائلا: للأسف يا امي لا انت ولا بابا سبتى اختيار لنا تانى 


رفعت حاجبها قائلة: و المعني


اجاب نادر قائلا بهدوء عكس بركان غضبه: قصدي السهرات و اللعب و الشرب يا امى انا واختى ما لناش مكان هنا طول ما حضرتك ماشية فى الطريق ده و اللي اخرته هيكون وحش للكل يا امي.. 


بينما زينب اردف قائله: انت بتلوي دراعي يا نادر


اجاب نوح قائلا باحترام: حاشا لله يا امي 


اردفت قائله بغضب: امال معناها ايه كلامك ده يا نوح؟! 


اجابها بهدوء قائلا: معناها ان ربنا امر بطاعتك انت والدي فى كل حاجه الا الشرك به و معصيته 


_اردفت بذهول قائلة: معصيته، فين دي 


اتسعت عيون نوح ايعقل ان والدته لم تتدارك ما تفعله من شرب خمر ولعب قمار ولبسها العاري الكل هذا فى نظرها عادي ولكنها لم تكن مخطي لوحدها اين والده فى كل هذا؟! 


اغمض عيناه و اخذ نفسا طولا واخراجه ببطء قائلا: علشان خاطري يا امي سيبنى على راحتي و صدقينى يوم ما القي حضرتك اتغيرتِ وكل اللي بيحصل فى الفيلا اتمنع صدقينى هرجع تانى انا وضحي 


هرولت ضحي وهى تحمل حقيبتها قائله: انا جاهزة يا ابيه 


ابتسمت لها وقام بحمل الحقيبة منها قائله: عند اذنك يا امي يلا يا ضحي 


قال هذا و اخذ ضحي و خرج ينزل الأسفل. 


بينما وقعت زينب تنظر بذهول تنهدت وخرجت تنزل الى الاسفل هى الأخرى قابلتها احدي اصدقائها و تدعي صافي قائلة: في ايه يا زيزي حصل حاجة 


اجابتها زينب قائلة: ما فيش يا صافى يلا علشان نبدأ اللعب 


❈-❈-❈


في شقة مارية.. 


كانت تجلس على الأريكة تضم جسدها بحزن فتحت هاتفها وكتبت على إحدى مواقع التواصل الاجتماعي 


لقد بُتِرَ أعظم جناحٍ كنتُ أملكه


ما عدتُ أستطيعُ التَّحليقَ 


حتى القفز صار متعِبًا "


"رحمك الله يا أبي "


تنهدت و قامت بغلق الهاتف، دارت بعينيها في المكان الى انها وقعت عنينه على نضاره والدها على الطاولة امسكتها لتنهر دموعها بغزارة تنهدت بألم و مسحت دموعها ووضعت النضارة في مكانها و اكملت تصفح هاتفها وقفت على صورة وهج فقد اشتاقت إليها والى ارسلان واه من ارسلان فقد دق قلبها له احبيته من كل كيانها شردت بحزن 


ذات مرة طلبت منها وهج ان تعملها العزف على الجيتار اردفت مارية قائلة: يا وهج يا حبيتى انا مش معايا جيتار دلوقتى مرة تانيه ابقي اعلمك


زمت وهج شفتيها قائلة: بس بابي عنده جيتار وحلو اوي كمان 


تنهدت مارية بقلة حيلة: طيب هو فين 


ابتسمت وهج قائلة: في اوضته 


_نعم!!! 


هكذا اجابت مارية على وهج 


اكملت مارية قائلة: أنتِ عايزنى ادخل اوضته ابوكي هو ده اللي نافص كمان و يسلام لو كان موجود فيها يبقى كملت 


همست حتى لا تسمعها وهج: وبدل ما انا كنت عايزه أعمل معاه حوار صحفي، هو اللي ينشر صورتي تحت بند الوفيات يلا يا وهج الله يصلح حالك تعال نشوف حاجة مفيدة نعملها


نظرت لها وهج نظرت استعطاف قائلة: علشان خاطري يا ميس نعمة بابي خرج راح الشركة احنا بسرعة هندخل نجيب الجيتار ونخرح على طول 


قالت هذا وظلت تنظر بعينها لكي تستعطفها.. 


تنهدت مارية قائلة: حاضر يلا ورينى فين الاوضة 


بعد دقائق دلفت مارية ومعها وهج الى غرفة القيصر 


اتسعت عيناها وهى تنظر بانبهار قائلة: انا قولت ان دماغه الماظ تحفه فنيه ايه الحلاوة دي... 


نظرت الى وهج فين الجيتار


شاورت لها وهج قائلة: هناك في الركن ده انا هروح اجيبه 


اردفت مارية وهى تجلس على التخت قائلة: تمام بس بسرعة 


بينما هرولت وهج تجلب الجيتار دارت مارية عيناها في المكان وقع عيناها على ما ألمها وشعرت بوخيرات شديدة في قلبها وهى تمسك ذألك الجهاز الصناعي لساق أرسلان.. 



بينما كان يجلس ارسلان في مكتبه يتفحص اخبار السوق وصل اشعار فتح الأشعار وقرا ما كتبته مارية كلامها مثل النصل الحاد الذي غرز قلبه.


انتصبت واقفا وخرج مثل سرعة البرق ذاهبا إليها ويحدث ما يحدث استقل سيارته وقادها مسرعاً


بعد قليل صف سيارته امام البناية ترجل منها وسار متجه الى الداخل 


بعد قليل 


وقف امام الشقة قلبه يعلو ويهبط من هذا الشعور همس قائلا: أجمد يا ارسلان 


اخذ نفسا طولا ووضع يده على الجرس وقام بضغط 


اما بداخل 


بعد ان اعدت قدح من القهوة ووضعته على الطاولة وكادت ان تجلس على الأريكة 


سمعت صوت جرس الباب اعتقدت بانها منه تنهدت وسارت متجه الى الباب غير منتبه الى ما ترتدي 


قامت بفتح الباب قائلة: ادخلي يا..... 


حالة من الذهول التام سيطرت عليها وهى ترى أرسلان امامها بكل هذه الوسامة والجذابة اما هو ظل يتأمل فى جمالها للحظه احس بغيره وهو يراها ترتدى هذه المنامة التي تحدد جمال جسدها وشعرها واه من شعرها... 


آفافت على حديثه: وحشتني 


_نعم حضرتك عايز مين 


ضحك أرسلان و اقترب اكثر قائلا: 


_تحبى اقولك وحشتني يا مارية ولا يا نعمه 


اتسعت عيناها قائله: أنت كنت عارف 


أومأ له برأسه قائلا: أنا عارف انك لوحدك ومش هينفع ادخل، غيرى هدوامك وانا مستنياكِ تحت


❈-❈-❈


بداخل تلك الشقة المتواجد فوق مشغل الإنسانية


فى إحدى الغرف كانت تنتفض يبدوا انها داخل كابوس مزعج تري ذألك المشهد يراود كل احلامها


انتفضت تصرخ قائلة: أرسلان


الفصل السابع عشر والثامن عشر من هنا


بداية الروايه من هنا



🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

خلصتوا قراءة الفصل إتفضلوا جميع الروايات الكامله من بداية الروايه لاخرها من هنا 👇❤️👇💙👇❤️👇


رواية ودق قلب الحجر


رواية البنات زينة البيت


رواية حطمت حصون قلبي


رواية أسيرة القاسي


رواية القيصر


رواية صدفة مجنونه


رواية غزاله بفك الضبع


رواية عهد الأسود


نوفيلا سطو قلبي


رواية صعيدي يفقد عقله


رواية أحببت فريستي


رواية العنيد


رواية هلاك العشق


رواية زوج مأجور


رواية حب بالقوه


رواية البريئه والوحش


رواية الجميله والوحش


رواية لعبة القدر


رواية عشق الوحوش


روايه حب مجهول الهوية


رواية صغيرة الثلاث


زواج بالاجبار


1- روايةاتجوزت جوزي غصب عنه

2- رواية ضي الحمزه

3- رواية عشق الادهم

4 - رواية تزوجت سلفي

5- رواية نور لأسر

6- رواية مني وعلي

7- رواية افقدني عذريتي

8- رواية أحبه ولكني أكابر

9- رواية عذراء مع زوجي

10- رواية حياتك ثمن عذريتي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


رواية صغيرة الايهم

12- رواية زواج بالاجبار

13- رواية عشقك ترياق

14- رواية حياة ليل

15- رواية الملاك العنيد

16- رواية لست جميله

17- رواية الجميله والوحش

18- رواية حور والافاعي

19- رواية قاسي امتلك قلبي

20- رواية حبيب الروح

21- رواية حياة فارس الصعيد

22- سكريبت غضب الرعد

23- رواية زواجي من أبو زوجي

24- رواية ملك الصقر

25- رواية طليقة زوجي الملعونه

26- رواية زوجتي والمجهول

27- رواية تزوجني كبير البلد

28- رواية أحببت زين الصعيد

29- رواية شطة نار

30- رواية برد الجبل

31- رواية انتقام العقارب

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


رواية الداده رئيسة مجلس الإدارة

33- رواية وقعتني ظبوطه

34- رواية أحببت صغيره

35- رواية حماتي

36- رواية انا وضورتي بقينا اصحاب

37- رواية ضابط برتبة حرامي

38- رواية حمايا المراهق

39- رواية ليلة الدخله

40- سكريبت زهرة رجل الجليد

41- رواية روح الصقر

42- رواية جبروت أم

43- رواية زواج اجباري

44- رواية اغتصبني إبن البواب

45- رواية مجنونة قلبي

46-  رواية شهر زاد وقعت في حب معاق

47-  رواية أحببت طفله

48- رواية الاعمي والفاتنه

49- رواية عذراء مع زوجي

50- رواية عفريت مراتي

51- رواية لم يكن أبي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


52- رواية حورية سليم

53- رواية خادمه ولكن

54- سكريبت لانك محبوبي

55- رواية جارتي وزوجي

56- رواية خادمة قلبي

57- رواية توبه كامله

58- رواية زوج واربع ضراير

59- نوفيلا في منزلي شبح

60- رواية فرسان الصعيد

61- رواية طلقني زوجي

62- قصه قصيره أمان الست

63- قصة فتاه تقضي ليله مع شاب عاذب

64- رواية عشق رحيم

65- رواية البديله الدائمه

66- رواية صراع الحموات

67- رواية أحببت بنت الد أعدائي

68- رواية جبروتي علي أمي

69- رواية حلال الأسد

70- رواية في منزلي شبح

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


71- رواية أسيرة وعده

72- رواية عذراء بعد الاغتصاب

73- رواية عشقتها رغم صمتها

74- رواية عشق بعد وهم

75- رواية جعله القانون زوجي

76- رواية دموع زهره

77- رواية جحيم زوجة الابن

78- رواية حين تقع في الحب

79- رواية إبن مراته

80- رواية طاغي الصعيد

81- رواية للذئاب وجوه أخري

82- رواية جبل كامله

83- رواية الشيطانه حره طليقه

84- حكاية انوار كامله

85- رواية فيروزة الفهد

86- قصة غسان الصعيدي

87- رواية راجل بالاسم بس

88- رواية عذاب الفارس


91- رواية زين وليلي كامله

92- رواية أجبرني أعشقه

93- رواية حماتي طلعت أمي

94- رواية مفيش رحمه

95- رواية شمس العاصي الجزء الاول كامله

96- رواية الوفاء العظيم

97- رواية زوجوني زوجة أخي

98- قصص الانبياء كامله

99- سكريبت وفيت بالوعد

100- سكريبت جمعتنا الشكولاته الساخنه

101- سكريبت سيف وغزل

102- رواية حب الفرسان الجزء الثالث

103- رواية رهان ربحه الأسد

104- رواية رعد والقاصر

105- رواية العذراء الحامل

106- رواية اغتصاب البريئه

107- رواية محاولة اغتصاب ليالي

108 - رواية ملكت قلبي

109 -  رواية عشقت عمدة الصعيد

110- رواية ذئب الداخليه


رواية عشق الزين الجزء الاول

112- رواية زوجي وزوجته

113- رواية نجمة كيان

114- رواية شوق العمر

115- رواية أحببتها صعيديه

116- رواية أحتاج إليك كامله

117- رواية عشق الحور كامله

118- رواية لاعائق في طريق الحب

119- رواية عشق الصقر

120- قصة ليت الليالي كلها سود

121- رواية بنت الشيطان

122- رواية الوسيم إبن الحاره والصهباء

123- رواية صغيرتي الجميله

124- رواية أخو جوزك

125- رواية مريض نفسي

126- رواية جبروت مرات إبني

127- رواية هكذا يكون الحب

128- رواية عشق قاسم

129- رواية خادمتي الجميله

130- رواية ثعبان بجسد امرأه


رواية جوري قدري

132- رواية اجنبيه بقبضة صعيدي

133- رواية المنتقبه أسيرة الليل

134- رواية نجمتي الفاتنه

135- رواية ليعشقها قلبي

136- رواية نور العاصي

137- رواية من الوحده للحب

138- رواية أحببت مربية ابنتي

139- رواية جوزي اتجوز سلايفي الاثنين

140- رواية شظايا قسوته

141- نوفيلا اشواق العشق

142- رواية السم في الكحك

143- رواية الصقر كامله

144- رواية حب مجهول المصدر

145- قصة بنتي الوحيده كامله

146- رواية عشقني جني كامله

147- رواية عروس الالفا الهجينه الجزء الثاني

148- رواية أميرة الرعد

149- رواية طفلة الأسد

150- نوفيلا الجريئه والاربعيني


151- رواية أحببت مجنون

152- قصة أخويا والميراث

153- رواية حب من اول نظره

154- رواية اغتصاب بالتراضي

155- رواية صعيدي مودرن

156- رواية أصبحت خادمه لزوجي


157- رواية ورطه مع السعاده


158- قصة فيروز كامله

159- رواية رجال لايهابون الحياه

160- رواية ليالي الزين

161- رواية عروسه وضورتها يوم فرحها

162- رواية عروس رغماً عنها الجزء الاول

163- رواية أحببت طريدتي

164- رواية اغتصاب ولكن

165- رواية عريس ايجار

166- رواية خيانه زوجيه

167- رواية امتلكني كبير الصعيد

168- رواية عشق صعيدي

169- رواية ضحية الشهوات


170- رواية انتقام قاسي


171- رواية البايره والعقيم


172- رواية فريسه في أرض الشهوه

173- رواية الفتاه التي فقدت شرفها


تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close