القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية القيصر الفصل السابع عشر والثامن عشر بقلم نهي عادل حصريه وجديده

رواية القيصر الفصل السابع عشر والثامن عشر بقلم نهي عادل حصريه وجديده 

رواية القيصر الفصل السابع عشر والثامن عشر بقلم نهي عادل حصريه وجديده 

 الفصل السابع عشر 

وما الحُب إلّا لمن اختارنا في وسط الزّحام لمن جعلنا استثناءًا 

لمن قبضَ على أيدينا في الوقت الّذي أفلتها الجّميع

لمن كانَ سندًا لنا في عثراتنا 

لمن شاركنا تيهنا ورُشدنا 

لمن كان لنا في وقت الضّيق ملاذًا ومسكنًا 

من شدّ على أيدينا كُلّما أوشكنا على السّقوط 

لمن تقبّلنا بنقصنا وأحبّنا بعيوبنا 

لمن جعلنا نُحب أنفسنا من حبّه لنا 

لمن رأى الجّمال فينا حتّى ونحن في أسوأ حال 

لمن تحمّل مزاجيّتنا المفرطة

وشاركنا مشاكلنا وأحزاننا التّافهة أحيانًا 

لمن كان لنا في وسط العتمة نوراً ..


❈-❈-❈


فى شقة مارية 

بعد نزول أرسلان ظلت واقفة غير مستوعبة ماذا حدث هنا منذ قليل أيعقل بانه كان متواجد هنا بل قال لها أنها وحشته جحظت عيناها قائلة:  ينهار اسود ده  طلع عارف انا مين  ، بس عرف امتى و أزاي انا محستش بس قمر ابن اللذين 

آفافت على صوت بوق السيارة قائلة:  يلهوي ده واقف تحت مستني 

قالت هذا و هرولت الى غرفتها تفتح خزانه ملابسها دارت بعيناها تنظر الى ثيابها ماذا ترتدي؟! 

جذبت فستان من اللون الاسود   وحجاب فضي ارتدهم على عجل نظرت الى المرآه وضعت بعض مساحيق التجميل التي لا تذكر  تخفى بها شحوب وجهها على حزن و الدها العزيز نظرت الى المرآه  وابتسامه رضا تزين وجهها سارت في اتجاه الباب  اخذت نفسا طولا ثم خرجت... 

بعد قليل خرجت مارية من البناية تتهادي في ثوبها الاسود   وحجابها الفضي  الذي زين وجهها  وجدته يقف  امام السيارة منتظرها اقتربت منه تقف امامه صامته تنظر له فقط اما هو نظر إليها بقلب يكاد ان يخرج من ضلوعه  من كثره دقاته و شده جمالها الأخاذ 

ظل يتطلع إليها بعيون هائمه  و ابتسامه جذابة تزين و جهه قائلا:  مش يلا 

رفعت وجهها و اردفت خجلا:  يلا ايه مش فاهمة 

جذب معصم يديها بحنان يتجه بها الى  السيارة قائلا:   يلا اركبي العربية 

ارتجف قلبها شعرت بقشعريرة تسري في جسدها  قائلة: 

بس بس ما ينفعش 

ابتسم لها قائلا:  متخافيش هانقعد فى اى مطعم نتكلم وبعد كده هوديكِ عن الدكتورة اميرة 

أومات له برأسها  وجلست بداخل السيارة بهدوء 


❈-❈-❈

بعد قليل.... 

صف سيارته  امام إحدى المطاعم الفاخرة ترجل من السيارة  ثم  اتجه الى مارية و قام بفتح باب السيارة  قائلا:  اتفضلى 

قال هذا و مد له يده يساعدها على النزول 

خجلت مارية ووضعت يديها فى يده ليرفع ارسلان يديها و قبلها قبلة ناعمه 

انتفض جسدها بالكامل وجذبت يديها سريع قائلة بخجل: 

_على فكرة  كده  حرام   انت كده بتفتح  باب للشيطان متخلنيش اندم انى قبلت عزمتك  

لمعت عيناه بالفخر و السعادة من تلك الشرسة نظر لها بعيون هائمه قائلا  :  أنا آسف غصب عنى 

ابتسم  لها و أكمل بمكر: بس  بعد ايام مش هيبقى حرام و يلا تعالى ندخل جوه المطعم  

دلف ارسلان الى الداخل و بجانبه مارية التي أتسعت عيناها  وهى تنظر بانبهار الى المطعم الذي تم تزينه بأجمل الورود البيضاء و الحمراء و الشموع ذات الرائحة الجميلة 

طاولة عشاء موضوعه في منتصف المكان يوجد فوقها اشهي المأكولات، فرقة عزف كاملة تجلس في ركن من اركان المطعم 

نظر لها بحب قائلا:  عجبك المكان يا مارية 

دارت بعيناها فى المكان باعين منبهرة قائلة: عجبني بس ده ده حلو اوي أوي كمان 

ابتسم لها قائلا بعشق:  مافيش  حاجة احلى منك يا مارية تعالي يلا علشان نتغدى سوا 

قال هذا وجذب لها مقعد، جلست عليه تنظر بفرحة شديدة و دقات قلبها و اه من دقات قلبها 

اشار ارسلان بيده لفرقة الموسيقية التي بدأت بالعزف ليغنى هو: لمستك نسيت الحياه

وانت اللي بحلم اعيش يوم معاه

والليلة هى البداية وخليك معايا

ده عمرى الليلة دي ابتدأ

انتصب و اقفا و  مد يده لها  لتضع هى يديها بين يده و نهضت معه كالمغيبة ليقترب منها اكثر و يحاوط خصرها و أكمل 

ولازم نعيش يلا قرب كمان

تعالى حبيبي لأبعد مكان

ننسأ اللي ضاع من أيدينا نعيش بس لينا

خلاص اللي جوانا بان

نظر اليها بعيون عاشقة حد النخاع و أكمل: 

سرحت بعيونك لفين

ايوا انت جمبي وهعشلك سنين

وحياتي قرب عليى يا عمرى و عيني  

نعيش الحياه لو يومين

كانت تستمع له بعيون عاشقة و قلب يتراقص على انغام  كلماته ليكمل هو: 

ولازم نعيش يلا قرب كمان

تعالى حبيبي لأبعد مكان

ننسأ اللي ضاع من أ يدينا نعيش بس لينا

خلاص اللي جوانا بان

ولازم نعيش يلا قرب كمان

تعالى حبيبي لأبعد مكان

انتهى من الغناء و وضع يده بداخل جيبه و اخرج  علبة مخملية وقام بفتحها تحت لمعت عينيها لتظهر منها خاتم من الماس قائلا بحب:  تتجوزني يا مارية 

انتفض قلبها تنظر له بذهول تحاول اخراج صوتها قائلة:  هااا بتقول ايه؟! 

ابتسم أرسلان قائلا  بصوت قوى يدوي فى المكان:  بقول لك بحبك يا مارية تقبلي تتجوزني. 

ابتسمت له مارية  قائلة:  على فكرة  انا مكنتش اعرف انك مجنون 

ابتسم لها باتساع قائلا:  مجنون بيكِ يا مارية قلبي 

قال هذا و ألقي لها قبلة في الهواء، نظرت له بخجل ثم هرولت الى الخارج تقف امام سيارته و صدرها يعلو و يهبط من هذا الشعور. 


❈-❈-❈

فى فيلا القيصر


دلفت أميرة الى  جناح سميحه اقتربت منها  قائلة: السلام عليكم عاملة ايه النهارده يا ماما 

نظرت لها سميحه تومي لها برأسها و عيناها تشع سعادة 

جلست أميرة بجانبها على التخت قائلة:  يلا علشان نستعد للجلسة بس اية رايك لو نعملها في الجنينة احسن 

أومات لها برأسها  تحرك أهدابها

بالفعل ساعدت أميرة  على الجلوس على كرسها المتحرك  بمساعدة احدي الخادمات  و سارت تخرج  بها متجه الى خارج غرفتها و اثناء خروجها الى حديقة الفيلا وجدت ماهي تقترب من نوح الذى كان يجلس في الردهة على إحدى الأرائك و امامه الحاسوب المحمول اقتربت قائلة بدلع  عندما رات اميرة قادمة فهي علمت بزواجه منها: 

_هاى نوح عامل ايه 

قالت هذا و قامت بالجلوس بجانبه و ضعت يديها  على كتفه و اكملت:  و رينى كده بتعمل ايه 

زفر نوح بغضب  و نفض يديها بعنف من على كتفه  وقام بغلق الحاسوب و انتصب واقفا قائلا بحده:  ماهي انا قولت لك قبل كده لازم تكون في حدود بنا و مش معنى إنك بنت عمتي يبقى تتخطي حدودك معايا، تبقي غلطانة و المرة دي كمان هعديها علشان خاطر عمتها 

قال هذا و نظر لها باستحقار  يخرج من الفيلا ذاهبا الى الحديقة 

كل هذا حدث امام اميرة التي كانت تقف فى الخلف تشاهد ما حدث تغيرت ملامح وجهها من اقتراب ماهي الى نوح شعرت بشعور جديد عليها كليا شعور بالغيرة تنهش في قلبها  تنهدت و كادت ان تكمل طريقها الا انها وجدت ماهي تقترب منها قائلة: 

_ازيك يا دكتورة، صحة ماما سميحة عاملة ايه دلوقتي 

اجابتها  أميرة بهدوء رغم ضيقتها منها:  الحمدلله كويسة  عند اذنك 

ابتسمت ماهي بمكر  ومدت ساقيه في اتجاه  اميرة التي كانت تتحرك غير منتبه لذألك  ف التوت قدميها مما جعلها تسقط ارضا تصطدم بإحدى المقاعد فى كتفها سبب لها جرح ليس بهين،، تنهدت بألم تحاول النهوض وهى ممسكه بكتفها الذي كان ينزف  نظرت لها ماهي قائلة:  المرة الجاى ابقى خدي بالك كويس يا يا دكتورة 

اقتربت اكثر وهمست في اذنها:  و خلى بالك لان نوح خط احمر نوح ليا أنا وبس 

تهكمت أميرة تنظر لها بغضب و أردفت قائله  بثقة بنفس الهمس:   فى ناس بيكدبو الكدبة و يصدقوا نفسهم 

قالت أميرة هذا و قامت باستدعاء  إحدى الخادمات لكى تكون بجوار سميحه  حتى تصعد هى الى غرفتها تقوم بتغير ثيابها الممزقة اثر الواقعة و تقوم  بتعقيم الجرج

و بالفعل  صعدت هى الى الغرفة 

بعد قليل دلف نوح الى الداخل  تعجب   تلك الخادمة التي تقف  بجوار سميحه اردف قائلا: اومال   فين الدكتور اميرة يا منى

قصت له ما حدث ما أميرة ووقعها وجرحها 

وقبل ان تكمل هرول يصعد الدرج متجه الى غرفة أميرة 

بداخل غرفة أميرة، خلعت ثيابها  و بقيت فقط بملابسها الداخلية.. تنهدت بألم  ودلفت الى الحمام تجلب عبلة الاسعافات الأولية خرجت من الحمام و جلست على التخت و لتبدا بتعقيم حرجها و لكنها فجأة شهقت حين وجدت نوح يقتحم الغرفة قائلا:  أميرة أنت كو ي

ولم يكمل حديث و ابتلع لعابه عندما نظر الى هيئة أميرة الاكثر من رائعة من اول شعرها الحرير ي وصول الى عنقها المرمري كان يتأملها بوقاحة و جرئه 

  فاقت أميرة من دهشتها بدلوفه  هكذا إليها بدون استئذان  شهقت خجلا و في لحظة  جرت  تشد غطاء التخت ولكن كانت يد نوح كانت الأسرع الذي لفها حول خصرها و جذبها بشده إليه حتى التصق جسديهما بطريقة مثيرة 

احتقن وجهها بحمرة الخجل ورمقته بنظرة غاضبة و اردفت بصوت هامس من شده خجلها قائلة:  أبعد عنى أزاي تدخل عليى كده من غير استئذان اتفضل اطلع بره 

حاولت الابتعاد ولكن يد نوح كانت تقبض على خصرها 

اردف بكل هدوء عكس نيران قلبه وجسده المشتعلة: 

_انا جيت اطمن عليكى يا أميرة 

عض على شفتيه بطريقة وقاحة و أكمل قائلا: على مراتي 

قال هذا و نظر الى جرح كتفها و قبله ببطء  رفع وجه وجدها مغمضة العيناي جسدها ينتفض من اثر لمسته ضمها اكثر إليه لتجد الدفء معه لترفع يدها تتشبث فى قميصه كانها كانت منتظرة ذألك الدفء و بلحظة وجدت ملاذها الآمن يضمها بكل قوة و أمان و ثبات 

ابتعد عنه يسلط نظره على شفتيها برغبه لم يتملك رغبته بها و في لحظة مال عليها يقبلها بنهم عاشق حد النخاع 

من شده خجلها شعور لأول مرة تشعر به اغمضت عيناها و حاولت الابتعاد عنه لتخرج من أحضانه بصعوبة شديد  تنظر له بفم مفتوح ببلاهة اما هو ابتعد عن شفاها يلهث بشده نظر الى عيناها  برغبة ملحه قائلا بحب:  أنت حلوة أوي يا أميرة 

أميرة اين اميرة كانت واقفة لاحول لها وقوة انقذها دلوف مارية تقتحم الغرفة قائلة:  انا جيت يا بـ

شهقت بخجل حين وجدتهم بهذا الوضع استدارت قائله:  اسفة والله ماكنتش اعرف انك مش لوحدك 

حمحم نوح  ينظر بخجل ابتسم ل مارية وهرول مسرعا الى خارج الغرفة يغلق الباب خلفه وقف على بجانب الباب يحاول اخذ نفسه يغمض عينيه من اثر هذه المشاعر التي عشها منذ لحظات مع تلك الساحرة أميرة 

التي عندما يكون  بجانبها ينسي كل شئ الا هى لها هالة تخطف الأنظار... 

تنهد و اتجه الى غرفته دلف مسرعا الى الحمام بدأ بخلع ملابسه و القاها أرضا بعنف هو لا يحب الضعف لا يريد ان يحب و يعشق فالحب بنسبه له ضعف كان صدره تصبب عرق غزير ا و انفاسه متهدجه يلتقطها بصوت مسموع ايعقل ان يكون كل هذا بسبب قربه من اميرة وضمها ابتسم ورفع يده على شفتيه شعر بدف غير و هي بين ضلوعه تنهد و اقترب من حوض الاستحمام و فتح المياه الباردة التي لم يشعر بها رغم ببرودة الجو.. 

بعد لحظات اغلق نوح المياه ومد يده وجذب منشفه  قطينه وضعها على خصره و اخري يجفف بها شعره خرج  من الحمام متجه الى غرفة الثياب انتقي كنزة بيضاء و سروال بلون الأسود وحذاء رياضي بلون الأبيض خرج وقف امام المرآه مشط شعره الفاحم 

اما مارية كانت تكتم ضحكتها على أميرة التي كانت تقق تنظر بالذهول و جهها شديد الاحمرار تشعر بالخجل الشديد حاولت اخراج صوتها قائلة:  انا هروح اخذ شاور بسرعة يا مارية 

تعجبت و اردفت بذهول و أكانها من عالم اخر تشعر الان بوجود اختها قائله:  مارية  أنت جيتي أمتى و أزاي 

أتسعت عيون مارية قائله:  نعم يا اختى منا لسه جايه لما شفتك أنت و 

غمزت بشقاوة و أكملت :  و زوجك قرة عينك قفشين في بعض

خجلت اميرة قائله:  بطلي قليت ادب يا مارية 

و ضعت مارية يديها حول خصرها  قائله:  انا اللي قليت الأدب اه منا برده  اللي ما شفت فستو ثانيه تريبة يا بتاعت نوح 

نظرت لها أميرة بغضب وفى لحظة هرولت الى الحمام تتهرب منه من نظرات مارية


❈-❈-❈


في شقة بحي راقي 

وقفت ضحي امام الموقد تجهيز الافطار بعدان اخبرها نادر بانه سيأخذ شاور وفى انتظار احد اصدقائه 

، تنهدت بحزن فهي منذ اكثر من شهر لم تستطيع الوصول الى نعمه شردت في حديثها الذي كان بنسبه  لها طوق النجاة 

فلاش بالك 

كانت تجوب ضحي الغرفة ذهابا و ايابا تفرك بيديها جسدها يتنقض من شده خو فها عندما تتذكر تلك الصورة اخرجها من هذا الشعور رنين هاتفها جذبته بلهفه لتجد نعمة المتصلة فتحت قائله بلهفه:  نعمة عملتي ايه

اجابته نعمه  بهدوء قائلة:  اهدي يا ضحي  كل حاجه عديت على الخير و الصور و العقد العرفي معايا كمان 

اخذت ضحي نفسا طولا تشعر بالراحة قائلة:  بجد يا نعمة انا مش عارفة اشكرك أزاي، انت  ظهورك لى كان طوق نجاه في حياتك 

أجابتها نعمة قائلة:  مافيش شكرا يا ضحي بين الأخوات، بس علشان خاطري خلى بالك من نفسك و أوعى ترجعي للسكة اللي كنت ماشية فيها دي تانى 

أردفت ضحي قائلة بثقة:  توبة الحمدلله أنا عرفت  غلطي و لا يمكن اقرره تانى و دلوقتي  ماشية زي الالف من الكلية للبيت و من البيت للكلية و محافظي على صلاتي و قراءة القرآن 

اردفت مارية بسعادة:  برافو عليك يا ضحي ربنا يثبتك على دينه  بكره اشوفك إن شاء الله  علشان تاخدى الصور و العقد تقطعهم بيدك سلام يا ضحي 

آفافت ضحي على صدح  رنين جرس الباب 

تنهدت وضعت حجابها  و سارت في اتجاه الباب لتفتح 

انصدمت عندما وجدت اخر شخص تحب ان تراه اردف قائلة برجفه:  انت 

نظر لها سيف بغضب ماذا تفعل هى فى منزل نادر و انصعق اكثر عندما وجد نادر يقترب عاري الصدر يرتدى سروال بيتي  فقط ممسك بيده  منشفه قطينه يجفف به شعره قائلا:  مين يا ضحي 

قال هذا و اقترب من الشخص قائلا بحب:  سيف باشا عاش من شافك يا جدع 

اما سيف كان يقف في حالة من الذهول  ، تعجب نادر قائلا:  مالك يا ابنى انت هتفضل واقف على الباب ادخل 

قال هذا  ونظر الى ضحي و اكمل:  و أنت يا ضحي من فضلك اعملى لنا قهوة 

ارتبكت قائلة  :  حاضر يا أبيه 

قال هذا و هرولت الى الداخل تختفي في المطبخ يرتجف كل جسدها فهي تذكرت انه نفس الشخص  الذى ركبت معه السيارة  فى هذه الليلة  بحالتها البشعة 

اما سيف شعر بالراحة و تنفس بهدوء عندما سمع كلماتها معنى ذألك فهو اخها دلف الى الداخل قائلا: انا استغربت لما كلمتك و قولت لي اجى لك هنا يا نادر  ومين دي؟! 

بنبره حزينة هتف  قائلا:  دي ضحي اختى انا سبت البيت و خدتها تقعد معايا هنا افضل لها ولى 

تعجب سيف قائلا:  و ايه اللي حصل يخليك تسيب بيت ابوك يا نادر 

قص له نادر ما حدث منذ زواج والده و افعال والدته شعر بوخيزات في قلبه لم يعرف سببها اهى شفقه على ضحي ام ماذا؟! 


❈-❈-❈

امام شقة منة 

دلفت تتمطي بإرهاق فاليوم بنسبه لها كان شديد الارهاق تعجبت عندما ذهبت الى مارية ولم تجدها و الاكثر عجبا عندما وجدت  هاتفها مغلف تنهدت و دارت بعيناها فى المكان  تصرخ قائلة:  منال فينك يا منال

خرجت منال من المطبخ قائله:  منال يا قليت الأدب  

قالت هذا و اقتربت من منه تنظر لها بمكر رفعت يديها و قامت   بقرص اذنها و اكملت قائله:كنتى فين يا اخرة صبري 


زمت منه شفتيها و ابتعدت عن منال قائلة:  في ايه يا منال خفى ايدك شوية الله يبارك لك في اولادك

نظرت لها منال بغضب:  عبيطة و الله مافيش اعبط منك 

ثم تعالى هنا و قول لى هدوامك مالها  عاملة كده ليه كلها تراب، كنتي نازلة بالهدوم زي الفل ايه اللي حصل لك يا هبله 

ابتسمت منه باتساع قائله:  بس متقليش هبله، و بعدين دي ضريبة الشغل اصلي  وقعت 

لوت منال شفتيها قائلة:  الصبر يارب انت يا بت بتجري ليه وراي المشاكل مفيش مرة تيجى البيت اللي و عامله مشاكل اعمل فيك ايه أصوت و ألم الناس يقولوا عليا الست اجتنت حلها من عندك يارب

اردفت منه قائله:  الحل عندي يا ماما اقولك 

أومات منال برأسها قائلة:  قول لى يمكن اطلع منك بفايدة 

اجابتها ببروده قائلة:  أطفشي

أتسعت عيون منال  تنظر الى منه  تتجه  الى غرفتها بدون نطق اى كلمة  اوقفتها منه قائله:  رايحه فين يا ماما 

استدارت لها منال قائلة: هسمع كلامك و اطفش منك 

قالت هذا و ركضت الى غرفتها تقوم بغلق الباب خلفها

صرخت منه قائلة:  طيب حضرى لى الغداء قبل ما تتطفشي يا ماما اصلا هموت من الجوع..

الفصل الثامن عشر


ان يطعنك أحدهم في ظهرك فهذا أمر طبيعي، ولكن أن تلتفت وتجده أق ان رب الناس إليك فهذه هي الكارثة." 


❈-❈-❈


بداخل تلك الشقة المتواجد فوق المشغل الانسانية 


في إحدى الغرف كانت تنتفض يبدوا انها داخل كابوس مزعج تري ذألك المشهد يراود كل احلامها


انتفضت تصرخ قائلة: أرسلان 


هرولت إليها إيمان مسرعة تضمها قائلة: ماما توحيده مالك 


فتحت عيناها ببطء تنظر بشرود و تعجب من هذه الفتاة التي بجانبها دارت عيناها في المكان اخرجت صوتها بصعوبة قائلة: أنا فين 


اتسعت عيون إيمان قائلة بلهفه: ماما توحيده حضرتك بتكلمي صوتك رجع لك دي الأنسة مارية هتفرح اوي 


اعتدلت توحيده في جلستها وجسدها ينتفض وتتصب عرق غزار قائلة: أنا فين و مارية مين وايه اللي جابني هنا اخر حاجة فكرها لما طلعت من الفيلا علشان الحق أختي كريمة


ابتسمت إيمان قائلة بفرحة : معنى كده ان حضرتك ذاكرتك راجعت لك طيب ده كويس انا هتصل على الآنسة مارية تيجى لك على طول.. 


❈-❈-❈


امام غرفة وهج


وقفت مارية تفرك يديها بعضمها بيعض فكرت ماذا سيكون ردت فعلها عندما تجدها بشخصيه مارية وليست نعمة.. اخذت نفسا طولا و قامت بالطرق ثم دلفت الى الداخل دارت بعيناها في المكان و جدتها تجلس حزينة أردف قائلة بحب: و هجي 


رفعت وهج ونظرت الى في اتجه لتقفز من على التخت تهرول إليها قائلة: صاحبتي 


فتحت مارية لها ذراعيها تضمها الى داخل أحضانها بحب اموي حقيقي قائلة: وحشتني يا وهجي.. 


خرجت وهج من احضان مارية قائلة: وحشتني خالص يا صاحبتي شفتي انا جدعة أزاي و حفظت على السر بتاعنا 


ابتسمت لها مارية و هى ترتب على ضهرها بحنان قائلة: شطوره يا وهجي..


شردت مارية 


يعد الانتهاء من حصة الرقصة في الچيم وبين ضحكات ومرح الفتيات اردفت مارية وهى تقترب من أميرة قائلة: بقولك يا ميرو خدي ضحي و سميحه هانم ووهج و اطلعوا بره و انا هظبط نفسي و اطلع لكم 


اردف أميرة قائلة بقلق: مالك يا مارية انت كويس 


أجابتها مارية: متخافيش انا كويسة بس يظهر علشان غيرت نوع المسك عمل لي حساسة وشي كله حرقني محتاجة بس ادخل الحمام اغسله و ارتاح و ارجع تانى احط حاجات بسيطة تخليني اخرج بسرعة على البيت 


أومات لها أميرة براسها قائله: تمام و ربنا يستر انا الصراحة مش عارفة اخر ده كله ايه 


تنهدت مارية قائله: خير يا أميرة كله خير 


بالفعل طلبت اميرة من ضحي الخروج معها للخارج و مساعدتها في دلوف سميحه هانم الى غرفتها اما وهج رفضت الذهاب معهم.. 


بعد قليل ظلت مارية تقف امام وهج التي رفضت الخروج همست قائلة: بعدين بقا انا وشي حرقني جامد و محتاجة فعلا اغسله و ارتاح وبعد كده ابقى احط المسكات تانى 


اقتربت من وهج قائلة: بصي يا وهج مش احنا خلاص بقينا أصحاب 


ابتسمت و هج قائله: اه اصحاب و كمان بحبك اوي اوي يا ميس نعمة 


ابتسمت مارية قائله: حلو اوي ايه رايك لو اقول لك على سر بس بشرط محدش يعرفه لأنه هيكون سرنا أنا و أنتِ بس أوعي تقول لى لحد علشان حرام يا وهجي اللي يقول لحد على سر التانى ربنا يزعل منه 


أجابتها وهج قائلة بثقة: حاضر عمري ما هقول على سرنا لحد 


ابتسمت مارية قائلة: بصي يا وهجي يا قمر انت هاتي الأول الشنطة اللي وراكِ دي و تعالى ورايا على الحمام


أومات الصغيرة رأسها قائله: حاضر 


وبالفعل جذبت الحقيبة و ذهبت خلفها الى الحمام 


وجدت مارية تقوم بإزالة تلك المساحيق من وجهها اردفت الصغيرة: الله انت شكلي حلو اوي يا ميس بس ليه كنتي حطي البتاع الأسود ده على وشك 


اجابتها مارية وهى تقوم بغسل و جهها: ما هو ده سرنا يا وهج و اوعي تقول لى لحد اتفاقنا 


ابتسمت وهج قائله : اتفاقنا... 


آفافت على صدح هاتفها وجدتها إيمان قامت بالرد قائلة: 


_السلام عليكم ازيك يا ايمى 


هتفت إيمان قائله: و عليكم السلام انا الحمدلله كنت عايزه اقولك على حاجة حصلت يا آنسه مارية في المشغل 


اردفت مارية قائله: اتفضلى خير يا ايمان في ايه؟! 


"الست توحيده و قصت لها ما حدث معها.. 


تعجبت مارية قائله بلهفه : يعنى عايزه تقول لي انها اتكلمت لا و كمان رجع صوتها 


اجابتها إيمان قائله: اه و شكلها تعبان أوي و انا قولت لها ان هتصل بك أخليكى تيجى تشوفها 


ردت مارية قائله: تمام يا ايمان انا ربع ساعة و اكون عندك. خلى بالك منها


" حاضر"


هكذا اجابت ايمان و قامت بغلق المكالمة 


بعد انتهاء المكالمة شردت مارية في الست توحيده 


آفافت على صوت أرسلان قائلا: سرحانة في ايه يا حبيبي


خجلت مارية من كلمته دق قلبها بعنف اردفت قائله: قولت ايه علي فكرة كده عيب 


ابتسم لها ابتسامه عشق: ما انا قولت لك انه بعد يومين مش هيبقى عيب 


اخذ نفسا طولا قائلا: كفاية اللي ضاع من عمري يا مارية انا بجد محتاج وجودك جنبي انا و وهج 


ثم نظر الى وهج الممسكة بيد مارية خوف من ان تتركها و أكمل: مش انتِ يا وهجي نفسك تكون عندك مامي 


ابتسمت وهج قائلة بفرحه: اه يا بابي انا عايزه ميس نعمة تكوني مامي 


نظر أرسلان الى مارية نظرة زلزلت كيانها قائلا: ها ايه رايك نكتب الكتاب بعد يومين 


أتسعت عيون مارية قائله: يومين ايه و كتب كتاب ايه لا طبعا لسه بدري بص انا لازم امشي حالا أروح المشغل 


اردفت وهج قائله : انا عايزه اروح معاك ينفع 


نظرت الى والدها و اكملت: ينفع يا بابي 


أومأ ارسلان لها براسه قائلا: ينفع يا روح بابي ويلا علشان اوصلكم 


❈-❈-❈


فى غرفة أميرة 


خرجت من غرفتها تهبط الدرج تتهادي فى فستان من اللون الأسود وحجاب من نفس اللون دارت عيناها فى المكان تبحث عن مارية قائلة: هى البت دى راحت فين اومال 


وجدتها تخرج من غرفة وهج و ارسلان بجانبها 


اردف أرسلان قائلا: مارية انا هنزل ابلغ السواق بتجهيز العربية يلا يا وهج 


أومات له مارية برأسها 


اردف ارسلان قائلا: بعد اذنكم


اجابت مارية قائلة بنبرة هائمة: اتفضل


قالت هذا و ظلت تنظر له الى ان أختفي 


لكزتها أميرة وهمست قائلة بخبث: هى ايه العبارة يا جميله الجميلات


قهقهت مارية قائلة: العبارة فى الشكارة يا روح جميلة الجميلات اوصل لحد المشغل و ارجع لك احكي لك على كل حاجة و هتصل على ضحي ومنه يجيئوا يلا ما البيت بيتنا بقا 


رفعت اميرة حاجبها قائله: لا والله 


ابتسمت مارية بثقة: اه و الله يا سلفتي العزيزة 


قالت هذا و غمزت لها بشقاوة ثم ألقت لها قبلة في الهواء و اكملت طريقها الى الخارج.. 


بينما أميرة تنهدت و دلفت الى غرفة سميحه لكى تقوم بعمل الجلسة لها... 


بعد قليل 


خرجت اميرة تحرك كرسي سميحه تخرج بها الى حديقة الفيلا اردفت قائلة: ايه رايك نروح نقعد عند البسين 


أومات لها سميحه برأسها تبتسم لها بحب 


بعد دقائق جلست أميرة على مقعد امام حوض السباحة و امامها سميحه قائلة: انا هروح المطبخ اخلى منى تعمل لنا عصير فرش و هطلع اجيب الكريم من فوق لأنى نسيته 


أومات لها سميحه برأسها 


بعد قليل 


كان تجلس سميحة شاردة الذهن سمعت صوت ارعبها قائلا: ازيك يا سميحه شفتي انا جبت لك العصير بأيدي أزاي علشان تعرفي أنك غالية عندي قد ايه 


نظرت له سميحه برعب و دارت بعيناها فى المكان لكى تستنجد بأحد 


ابتسم لها قائلا بشر : متخافيش محدش هنا في الفيلا الا الدكتورة الغبية مرات ابنك نوح اللي بتعمل المستحيل علشان تعالجك غيبة متعرفش انها بتكتب شهادة وفاتك بأيدها


قال هذا واخرج من جيبه علبة صغيرة نظر إليها و اكمل: 


_عارفة ده ايه يا سميحه سم 


شحب وجه سميحه تحاول اخراج صوتها اردف قائلا ذألك الشخص: مهمها تعملي مفيش مفر من الموت 


قال هذا وقام بفتح العلبة واخرج محتوها بداخل إحدى الكاسات المتواجدة على الطاولة و فر من امامها 


دارت بعيناها في المكان لم تجد احد جحظت عيناها عندما وجدت اميرة تقترب منها قائله: معلش أتاخرت عليك بس ماكنتش لقية الكريم و اهو العصير منى جابته كمان بجد انا عطشانة جدا 


قالت هذا و جذبت إحدى الكاسات لتبدا ترتشف منها حاولت سميحه اخراج صوتها: امممم امممم 


حاولت تحريك أهدابها ولكن فات الأوان وارتشفت أميرة من الكاس القليل من العصير 


تعجبت أميرة من حالة سميحه لأول مرة تجدها بهذه الحالة اردفت أميرة قائلة: مالك يا ماما سميحه فيك ايه


نظرت سميحه بألم تحاول اخراج صوتها وهى تحرك اهدابها نحو ذألك الكاس في مجي نوح 


اقترب برعب وهو يري حالة سميحه قائلا: هو فى ايه مالك يا ماما 


كادت أميرة تجيب الا انها شعرت بألم شديد فى معدتها اقترب منها بخوف قائله: أميرة مالك فيك ايه 


حاولت اخراج صوتها ولكن من شده الألم اردفت قائله و جسدها يتصبب عرق و نتفض قائلة بوهن: ألم شديد فى بطني الحقنى يا نو


قالت هذا وكادت تقع على الأرض الا ان يد نوح حاوطت خصرها حملها يضمها الى صدر قائلا بصوت حاد 


: دكتور بسرعة يا منى 


قال هذا و هرول بها مسرعة نحو غرفتها دلف الى الداخل و انزالها على التخت بحنان شديد خلع عنها حجابها ودثرها بالغطاء، جلس بجانبها قائلا: 


_أميرة أفتحي عيونك مالك يا أميرة أفتحي عيونك يا حببتى 


فتحت عينيها ابتسمت له و فجأة بدات تخرج ما بجوفها تصرخ بألم، سمع طرق على الباب اذن بالدخول الشخص وجدها طبيبة 


دلفت الطبية قائلة: في ايه اللي حصل معاه 


صرخ نوح قائلا: و انا أعرف منين بسرعة اكشفي عليها اخلصي


توترت الطبيبة قائلة: حاضر يا نوح بيه 


اقتربت الطبيبة و قامت بالكشف على اميرة أردفت قائلة بخوف وهى تنظر الى نوح: دي حالة تسمم


جحظت عيون نوح ينظر بذهول الى تلك الطبية 


أردف قائلا بصوت مرتفع: حالة ايه انت بتخرقي بتقولي ايه 


اجابته الطبيبة : و الله زي ما بقول لحضرتك حالة تسمم بس الحمدلله انها رجعت و بطنها رفضت السم و انا دلوقتي هعمل لها غسيل معدة و أكتب لها على شوية أدوية لو ارتفعت حراتها بليل ابقى نزلها في مياه باردة 


اما نوح نظر بصدمة غير مستوعب ما حدث جذب خصلات شعره بعنف يكاد ان يقلعه من جذوره


❈-❈-❈


في مشغل الإنسانية 


بداخل تلك الشقة.. 


دلفت مارية الى غرفة الست توحيده وجدتها تجلس على التخت شاردة لأول مرة تراها بشعرها من ينظر إليها يقسم بانها تنتمى لعائلة ملكية فهى فاتنه رغم سنها ولكن من يراها يقول بانها فى سن الأربعين اقتربت منها وهى تبسمت لها قائله: السلام عليكم أزيك حضرتك 


رفعت توحيده وجهه قائلة: أنت مين و مين اللي جابني هنا 


جلست مارية بجانبها على التخت قائلة: أنا مارية و أنا اللي جبتك هنا


هتفت توحيده قائلة: انا مش فأكرة حاجة خالص أنتِ تعرف ِ ايه عني 


قصت مارية ما حدث معها منذ مشاهدتها فى السجن حتى ذألك الحلم ومساعده الرائد سيف فى اخراجها و مجيئها الى هنا 


تنهدت مارية و أكملت: حضرتك مش فأكرة اى حاجة خالص حاولى تتذكري اى حاجة كده طيب اسمك أنتِ مين ومنين 


شردت توحيده تحاول ان ترجع بذاكرتها 


كان تتحدث مع أبنها أرسلان الذي صمم والده ان يكمل دراسته بداخل مدرسة داخلية في لندن حتى يكون ذات شان انتهت المكالمة لتسمع تلك الصرخات 


خرجت من غرفتها على صوت صرخات أختها و جدت فؤاد يمسك بكريمة و يدفعها لكى تخرج من الفيلا و دموعها تنزل بغزارة ارتديت إيسدالها بسرعه و خرجت


اقتربت منه قائلا: فؤاد أنت ماسك كريمة كده سيبها يا فؤاد في ايه لكل ده 


اجابها فؤاد قائلا بغضب: ابعدي يا كوثر أختك خانية لا يمكن تقعد هنا فى البيت ثانيه واحدة 


صرخت كريمة قائلة: و الله برئيه يا كوثر انا معملتش حاجة ولا يمكن اخون فؤاد 


خرج فى ذألك الوقت نوح الذي كان يذاكر دروسه و رأي كل هذا 


اردف فؤاد قائلا: أمك خانيه يا نوح مفيش ست لها أمان 


فزع نوح من هيئة كريمة وظل ينادي عليها، الا ان فؤاد خرج بها من الفيلا و قام بالقاها فى الأرض بدون رحمة او شفقة 


هرولت كوثر الى مكتب هاشم تخبره بما حدث و لكنها وقفت امام المكتب انصعقت عندما سمعت ذألك الحديث: 


_ايوا يا مروان برافو عليك تبقي تعدي عليى بكره فى المكتب تاخد حسابك، بس مكنتش اعرف انك بشطارة دي الصور طلعت طبق الأصل وفؤاد صدق فعلا ان كريمة بتخونه وطلقها انا هدفعها التمن غالى لرفضها ليا زمان بقى ان هاشم الدميري ترفضني علشان فؤاد اللي فعلا صدق انها خانته بكل بسهولة و نسي انها مش بتخرج من الفيلا الا مع كريمة 


ده غير انها عرفت إني بتاجر فى السلاح و قالت لى أنها هتقول ل فؤاد انه يفضي الشراكة معايا وهى متعرفش انى عملت كل ده علشان ترضي تتجوزني بس رفضتني انا و قبلت ب فؤاد وش فقر 


شحب وجه كوثر حديثه كنصل الحاد الذي ممزق قلبها كانت تقف لا حول لها ولا قوة حتى انها غير قادرة على التحرك و كانها أصبحت مشلولة 


فتح هاشم باب مكتبه ليجد أمامه كوثر أردف قائلا بغضب: 


_كوثر انت من هنا من أمتى 


آفافت كوثر من صدمتها قائلة برعشة: أنت السبب اختى برئيه انا هطلع وراها و أجبها واقول ل فؤاد على كل 


لتهرول تخرج تصرخ باسم كريمة التي لم تجدها خارج الفيلا استقلت سيارتها تبحث عنها حتى وجدتها تجلس تبكى على إحدى المقاعد المتواجدة في الشارع 


ترجلت من السيارة تصرخ باسمها قائلة: كريمة


نظرت لها كريمة و انتصب واقفه تقترب منها قائله: كوثر انا بريئة و الله ما عملت حاجة ابنى فين ابنى يا كوثر


اخذتها كوثر فى احضانها ترتب على ضهرها بحنان قائلة 


: اهدي يا كريمة اهدي يا حببتى انا عرفت كل الحقيقة تعالى بس بسرعة اركبي العربية قبل ما فؤاد يسافر و يأخد نوح معاه 


شحب وجه كريمة قائله.: لا لا ابنى انا بريئة 


قالت هذا و هرولت الى السيارة تركب و بجانبها كوثر تقود بسرعة البرق 


بينما اخرج هاشم هاتفه بعد خروج كوثر و قام بالاتصال على مروان وقص له ما حدث ليكمل: مروان انا مش عايز يطلع صبح على كريمة و كوثر عايز حادثة تابن مش بفعل فاعل


ابتسم بخبث و أكمل: قضاء و قدر 


و بالفعل دبر لهم مروان حادث سيارة أصرف عن مقتل كريمة و دخول كوثر مستشفى السجن بعد ان تم القبض عليها بتهمة الاتجار فى الممنوعات التى كانت توجد فى السيارة 


لتجد نفسها بداخل ذألك المشفى فاقدة الذاكرة... 


آفافت على يد مارية ترتب على ظهرها بحنان قائلة: 


_حضرتك كويسة يا ست توحيده


مسحت كوثر دموعها قائلة: كوثر أسمي كوثر 


ابتسمت مارية قائله: اسم حاضرتك حلو أوي 


دلفت إيمان تمسك بيديها يد وهج قائله: آنسة مارية وهج بتسال عليك


ابتسمت مارية قائلة: تعال يا وهج 


هرولت إليها وهج تضمها مارية داخل أحضانها بحب همست لها وهج قائلة: مين الست الحلوة دي 


قهقهت مارية حتى كوثر التي سمعت كلمتها 


أجابتها مارية: اسمها كوثر وهى شغالة هنا في المشغل... 


قالت هذا وشعرت مارية بوخيزات شديده في قلبها وضعت يديها على قلبها قائلة: استر يارب قلبي ليه مقبوض كده ربنا يستر 


وجدت وهج يغلب عليها النعاس اردفت قائله: انا لازم امشي لان وهج نعاسة بس اكيد لنا قاعدة تانى فى أقرب وقت لان لسه كلامنا مخلصش 


أومات لها كوثر برأسها قائلة: إن شاء الله


❈-❈-❈


بينما في غرقة أميرة 


نظر نوح إليها وجدها تنفض رفع يده على وجهتها وجدها شديدة السخونة تذكر حديث الطبيبة اذا ارتفعت درجة حراتها عليه أنزالها بحمام بارد 


وفى لحظة حملها نوح يضمها داخل أحضانه و دلف بها الى حمام الغرفة أحكم يده حول خصرها يضمها بخوف و أوقفها على قدميه و قام بفتح المياه، لتنهمر المياه البارد فوقهما جعلتها تنكمش بداخل حضنه 


رغم ذألك الوخيزات التي يعشر بها نوح الأ انه كان اكثر من مستمتع و أميرة فى أحضانه 


بعد قليل.. 


بدأ جسدها يهدأ قليل حاوطها بيده يضمها داخل أحضانه يدفن وجه داخل عنقها اردف بندم: أنا غلطت لما دخلتك في حياتي يا أميرة ماكنتش أعرف ان هيحصل كل ده معاك 


قال هذا و قام بغلق المياه


فتحت عيناها بوهن قائلة بضعف: بابا 


انهمرت دموعها بغزارة على وجنتيها همست بكلمات اعتصرت قلبه قائله: وحشتني يا بابا أنا اسفة ما كنش قصدي ازعلك ارجع تانى لو ثانيه علشان تسامحني 


نظرت الى نوح نظرة زلزلت كيانه و أكملت: متسبنيش 


قالت هذا و وضعت رأسها على كتفه 


حملها نوح داخل أحضانه يضمها بشده قائلا: مش هسيبك يا أميرتي.


الفصل التاسع عشر والعشرين من هنا


بداية الروايه من هنا



🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

خلصتوا قراءة الفصل إتفضلوا جميع الروايات الكامله من بداية الروايه لاخرها من هنا 👇❤️👇💙👇❤️👇


رواية ودق قلب الحجر


رواية البنات زينة البيت


رواية حطمت حصون قلبي


رواية أسيرة القاسي


رواية القيصر


رواية صدفة مجنونه


رواية غزاله بفك الضبع


رواية عهد الأسود


نوفيلا سطو قلبي


رواية صعيدي يفقد عقله


رواية أحببت فريستي


رواية العنيد


رواية هلاك العشق


رواية زوج مأجور


رواية حب بالقوه


رواية البريئه والوحش


رواية الجميله والوحش


رواية لعبة القدر


رواية عشق الوحوش


روايه حب مجهول الهوية


رواية صغيرة الثلاث


زواج بالاجبار


1- روايةاتجوزت جوزي غصب عنه

2- رواية ضي الحمزه

3- رواية عشق الادهم

4 - رواية تزوجت سلفي

5- رواية نور لأسر

6- رواية مني وعلي

7- رواية افقدني عذريتي

8- رواية أحبه ولكني أكابر

9- رواية عذراء مع زوجي

10- رواية حياتك ثمن عذريتي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


رواية صغيرة الايهم

12- رواية زواج بالاجبار

13- رواية عشقك ترياق

14- رواية حياة ليل

15- رواية الملاك العنيد

16- رواية لست جميله

17- رواية الجميله والوحش

18- رواية حور والافاعي

19- رواية قاسي امتلك قلبي

20- رواية حبيب الروح

21- رواية حياة فارس الصعيد

22- سكريبت غضب الرعد

23- رواية زواجي من أبو زوجي

24- رواية ملك الصقر

25- رواية طليقة زوجي الملعونه

26- رواية زوجتي والمجهول

27- رواية تزوجني كبير البلد

28- رواية أحببت زين الصعيد

29- رواية شطة نار

30- رواية برد الجبل

31- رواية انتقام العقارب

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


رواية الداده رئيسة مجلس الإدارة

33- رواية وقعتني ظبوطه

34- رواية أحببت صغيره

35- رواية حماتي

36- رواية انا وضورتي بقينا اصحاب

37- رواية ضابط برتبة حرامي

38- رواية حمايا المراهق

39- رواية ليلة الدخله

40- سكريبت زهرة رجل الجليد

41- رواية روح الصقر

42- رواية جبروت أم

43- رواية زواج اجباري

44- رواية اغتصبني إبن البواب

45- رواية مجنونة قلبي

46-  رواية شهر زاد وقعت في حب معاق

47-  رواية أحببت طفله

48- رواية الاعمي والفاتنه

49- رواية عذراء مع زوجي

50- رواية عفريت مراتي

51- رواية لم يكن أبي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


52- رواية حورية سليم

53- رواية خادمه ولكن

54- سكريبت لانك محبوبي

55- رواية جارتي وزوجي

56- رواية خادمة قلبي

57- رواية توبه كامله

58- رواية زوج واربع ضراير

59- نوفيلا في منزلي شبح

60- رواية فرسان الصعيد

61- رواية طلقني زوجي

62- قصه قصيره أمان الست

63- قصة فتاه تقضي ليله مع شاب عاذب

64- رواية عشق رحيم

65- رواية البديله الدائمه

66- رواية صراع الحموات

67- رواية أحببت بنت الد أعدائي

68- رواية جبروتي علي أمي

69- رواية حلال الأسد

70- رواية في منزلي شبح

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


71- رواية أسيرة وعده

72- رواية عذراء بعد الاغتصاب

73- رواية عشقتها رغم صمتها

74- رواية عشق بعد وهم

75- رواية جعله القانون زوجي

76- رواية دموع زهره

77- رواية جحيم زوجة الابن

78- رواية حين تقع في الحب

79- رواية إبن مراته

80- رواية طاغي الصعيد

81- رواية للذئاب وجوه أخري

82- رواية جبل كامله

83- رواية الشيطانه حره طليقه

84- حكاية انوار كامله

85- رواية فيروزة الفهد

86- قصة غسان الصعيدي

87- رواية راجل بالاسم بس

88- رواية عذاب الفارس


91- رواية زين وليلي كامله

92- رواية أجبرني أعشقه

93- رواية حماتي طلعت أمي

94- رواية مفيش رحمه

95- رواية شمس العاصي الجزء الاول كامله

96- رواية الوفاء العظيم

97- رواية زوجوني زوجة أخي

98- قصص الانبياء كامله

99- سكريبت وفيت بالوعد

100- سكريبت جمعتنا الشكولاته الساخنه

101- سكريبت سيف وغزل

102- رواية حب الفرسان الجزء الثالث

103- رواية رهان ربحه الأسد

104- رواية رعد والقاصر

105- رواية العذراء الحامل

106- رواية اغتصاب البريئه

107- رواية محاولة اغتصاب ليالي

108 - رواية ملكت قلبي

109 -  رواية عشقت عمدة الصعيد

110- رواية ذئب الداخليه


رواية عشق الزين الجزء الاول

112- رواية زوجي وزوجته

113- رواية نجمة كيان

114- رواية شوق العمر

115- رواية أحببتها صعيديه

116- رواية أحتاج إليك كامله

117- رواية عشق الحور كامله

118- رواية لاعائق في طريق الحب

119- رواية عشق الصقر

120- قصة ليت الليالي كلها سود

121- رواية بنت الشيطان

122- رواية الوسيم إبن الحاره والصهباء

123- رواية صغيرتي الجميله

124- رواية أخو جوزك

125- رواية مريض نفسي

126- رواية جبروت مرات إبني

127- رواية هكذا يكون الحب

128- رواية عشق قاسم

129- رواية خادمتي الجميله

130- رواية ثعبان بجسد امرأه


رواية جوري قدري

132- رواية اجنبيه بقبضة صعيدي

133- رواية المنتقبه أسيرة الليل

134- رواية نجمتي الفاتنه

135- رواية ليعشقها قلبي

136- رواية نور العاصي

137- رواية من الوحده للحب

138- رواية أحببت مربية ابنتي

139- رواية جوزي اتجوز سلايفي الاثنين

140- رواية شظايا قسوته

141- نوفيلا اشواق العشق

142- رواية السم في الكحك

143- رواية الصقر كامله

144- رواية حب مجهول المصدر

145- قصة بنتي الوحيده كامله

146- رواية عشقني جني كامله

147- رواية عروس الالفا الهجينه الجزء الثاني

148- رواية أميرة الرعد

149- رواية طفلة الأسد

150- نوفيلا الجريئه والاربعيني


151- رواية أحببت مجنون

152- قصة أخويا والميراث

153- رواية حب من اول نظره

154- رواية اغتصاب بالتراضي

155- رواية صعيدي مودرن

156- رواية أصبحت خادمه لزوجي


157- رواية ورطه مع السعاده


158- قصة فيروز كامله

159- رواية رجال لايهابون الحياه

160- رواية ليالي الزين

161- رواية عروسه وضورتها يوم فرحها

162- رواية عروس رغماً عنها الجزء الاول

163- رواية أحببت طريدتي

164- رواية اغتصاب ولكن

165- رواية عريس ايجار

166- رواية خيانه زوجيه

167- رواية امتلكني كبير الصعيد

168- رواية عشق صعيدي

169- رواية ضحية الشهوات


170- رواية انتقام قاسي


171- رواية البايره والعقيم


172- رواية فريسه في أرض الشهوه

173- رواية الفتاه التي فقدت شرفها


تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close