القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية خيانه مشروعه الفصل الحادي عشر حتى الفصل الخامس عشر بقلم مي أحمد حصريه وجديده

رواية خيانه مشروعه الفصل الحادي عشر حتى الفصل الخامس عشر بقلم مي أحمد حصريه وجديده 

رواية خيانه مشروعه الفصل الحادي عشر حتى الفصل الخامس عشر بقلم مي أحمد حصريه وجديده 

 ملاك بصدمه/ اسر انت متاكده

ناريمان/ ايوه متاكده هو ما فيش غيره وانا هقول لك تعملي ايه

ملاك بعد ما قالت لها على الخطه نارميان


 بس كده ممكن يحصل فيها مشاكل


ناريمان بثقه/ ما تخافيش لازم ندوقوهم من اللي هم 

شربه لك خليكي واثقه فيا


ملاك /انا ما عنديش حل غير اني اوثق فيك ربنا ما يحرمني منك ابدا


ناريمان وما يحرمنيش منك يا قلبي يلا بقى اطلب لنا حاجه ناكل


ملاك/ههههههههههه ماشي يا حبيبتي 

******************

بعد ما اخلص اليوم بتاعه في الشغل قرر ان هو يروح على النادي عشان يرجعها بالمره يقضي شويه وقت معاها


وقف عربيته ونزل منها عند النادي ودخل بيدور عليها بعينيه لقيها قاعده مع ناريمان وبتضحك وفي واحد ثالث قاعد جنبيهم وبيضحك معاهم بطريقه غريبه شعلت فيه نار الغيره راح عندهم عصبيه مفرطه


جاسر بصوت عالي/ ملاك

بصيت له بخوف واستغراب ان هو ايه اللي جابه هنا


ملاك /ايوه يا جاسر ايه اللي جابك هنا دلوقتي.


جاسر/ ايه ما كنتش عايزاني اجي ولا ايه


ملاك /لا عادي بس اتفاجئت انك جيت هنا


جاسر /اه اتفاجئتي على العموم انا جيت لاني حبيت اقضي شويه وقت معاكي وبعد كده نروح على البيت مش تعرفيني مين ده


ملاك /ده فريد جوز ناريمان كان صادقنا ايام الجامعه


جاسر بابتسامه بهته/

تشرفنا يا استاذ فريد عن اذنكم قال كلامه وشدها وماشيه وهو حاسس ان في نار في قلبه بيحبها بيغير عليها بجنون من زمان مش من دلوقتي ما يقدرش يشوف اي حد قاعد جنبيها


ملاك بعدت ايدها عن ايده بعصبيه


واتكلمت وقالت انت ايه اللي عملته ده خليت منظري قدامهم زي الزفت انا مش فاهمه فيها ايه يعني لو سلمت عليه وقعدت معانا ما هو كان قاعد مع مراته


جاسر بعصبية/

ملاك انت عارفه كويس قوي اني ما بحبش اقعد مع حد انت عاجبك بصته ليكي


ملاك /نعم انت بتقول ايه انت واعي نفسك بالكلام اللي بتقوله ده جوز صاحبتي وعمره ما يفكر يبص لي بصه مش كويسه ولا انت تفكيرك كله غلط


جاسر بجنون وصوت عالي/ملاك قفلي على الموضوع دلوقتي وبعدين تقصدي ايه بكلمه ان تفكيري كله غلط انت عارفه من زمان اني بغير عليك من اي حد ومن اي مكان


ملاك /خلاص يا جاسر اعمل اللي انت عايزه لان فعلا تعبت قالت كلامها وثابته وركبت العربيه


مسح على وشه بعصبيه شديده من نفسه ومن غيرته ليه تخنقها ومش بايده بيحبها وما بيتمناش ابدا ان هو يزعلها بس غصب عنه بيحصل كده ركب العربيه هو يبص عليها لقاها بصه من الناحيه الثانيه


ومش راضيه تبص له اتنهد وهو ساكت بعد شويه وقت كان وصلوا على الفيلا كل واحد فيهم طلع بالعربيه ودخلوا على الفيلا اللي اتفاجئوا من منظرها كانت مركبين زينه وعاملين احتفال صغير بمناسبه عمليه عمليه ملاك مامتها وباباها كانوا جايبين لها هدايا وعازمين العيله والاقارب


ملاك بفرحه/ كل ده عملته عشاني انا مش عارفه اقول لكم ايه بجد


نيره بحب/ ربنا يخليكي لينا يا حبيبتي ونعيش ونفرحك انت اغلى حاجه في حياتنا يا ملاك يلا شدي حيلك عشان تجيبي لنا نونو صغير


ملك بحزن/ ان شاء الله


جاسر قرب منها وحط ايده حوالين كتفها وقربها منه وهمس في ودنها باعتذار انا اسف سامحيني مش هكررها تاني بس انت عارفه اني بغير عليك وبحبك قد ايه


غمضت عينيها بالم كانت نفسها تصدقه كانت نفسها تسامحه مش قادره تبص في وشه بعد اللي عمله الخيانه الكبيره اللي طعنها فيها ما تخليهاش حتى تبص في وشه مش تكلمه مش تعتبره زوجها ابتسمت ابتسامه بهته وهزه ترسه بالموافقه ان هي 

سامحته وبتنزل اغاني رومانسيه وكل واحد بياخد الكابل بتاعه وبيرقصه


وميرا كانت قاعده بصلها بحقد حتى بعد ما ملاك اتعافيت ما قدرتش احبها لانها بنظرها  اخذت ابنها منها ولانها ما كانتش عايزه يتجوزها ملاك كانت عايزه تتجوزه بنت اختها فريال لكن هو اختار ملاك وما رضيش يتجوز غيرها


جاسر/ قربي يا ماما ارقصي معانا قاعده لوحدك


ميرا/ ولا يهمك يا حبيبي انا مرتاحه كده روح انت افرح


وبدات الاغاني والافراح وكلهم بيرقصوا


لحد ما جات مليكه وهي لابسه فستان سهره اسود وحاطه ميك اب اوفر قربت منهم واتفاجئت

بملاك وهي بترقص بين احضان جاسر وهو مبتسم


ملكه كانت لسه رايحه لهم وقفتها ايد ميرا وهي بتبص لها بتحذير


بعد ما خلص الرقص


مليكه/ قربت من ملاك ان انت ماشيه على رجليك يا قلبي الف مبروك يا حبيبتي


ملاك بحزن وابتسامه بهته/ الله يبارك فيك


ميرا ا/ انا هنقعد هنا


جاسر باستغراب /تقعدوا هنا ليه


ميرا/ ايه يا جاسر مش عايز امك تقعد معاك ولا ايه يا حبيبي


جاسر/ لا يا امي انا بس استغربت انت تقعدي براحتك وفي المكان اللي يريحك


ميرا /تسلم لي يا حبيبي يلا كملي احتفالكم انتم وانا هطلع ارتاح شويه


ميرا/ بصت لملاك بقرف وركبت على اوضتها


فدوى/ الف سلامه عليك يا ملاك الحمد لله ربنا قومك بالسلامه


ملاك /الله يسلمك يا قلبي يلا بقى شدي حيلك عشان تجيبي لنا نونو صغير يقول لي يا عمتو


نارين/ وهو بيحط ايده حوالي مراته انا قريب قوي يا حبيبتي يلا بقى احنا نمشي علشان اسيب لكم الجو وغمز لها وسابها ومشي هو ومراته


وكذلك الامر نيره وجوزها وودعوا بنتهم ومشوا واخذوا مليكه معاهم


في العربيه عند نيره وسالم


نيره بعصبيه/ ممكن افهم انت مختفيه فين حتى لما برن عليك مش بتردي يا بنتي انت بتعملي فينا ليه كده احنا مش اهلك


ملكه/ ارجوك يا ماما ما تفتحيش الموضوع ده انت انت اصلا اعتبرتيني بنتك

نيره /انت اللي حقوده انا دايما مش بفرق بينكم مش عارفه انت بتجيبي الافكار دي منين


سالم /مامتك معاها حق الظاهر ان احنا دلعناك زياده عن اللزوم


ملكه/ دلعتوني زياده عن اللزوم هو انا شفت منكم دلع اصلا يلا انتوا بقى ما تعملوا اهلي


نيره/ اتلمي يا بنت عيب

سالم /سيبك منها ايه على طول كده ربنا يهديها


وكملوا سواقه بالعربيه  من خناقات نيره ومليكه اللي ما بتخلص


********""

في قصر 

جاسر بعد ما الكل مشي وفي اوضتهم 

بعد ما الكل مشي طلعوا هم الاثنين على اوضتهم لقوا مامت ملاك مجهزه لها كل حاجه بين الورد والشموع و القاعده الرومانسيه


ملاك اول ما دخلت الاوضه حست في قبضه في قلبها وهي كل ما تتذكر منظر اختها وهي بين احضان زوجها على سريرها قلبها يوجعها غمضت عينيها وفجاه حسيت بايدين بتحوط وسطها فتحت عينيها بصدمه لما حست بقى انفاسه على رقبتها وهو بيهمس بودنها 

وحشتيني قوي يا ملاك ما تعرفيش انا كنت مستني اللحظه دي قد ايه كنت دايما بحلم في اليوم اللي اضمك لي صدري انت ما تعرفيش انا بحبك قد ايه ولفها لي وبقى وشها عقبال وشه و التهام شفايفها في قبله عميقه وابتدى يتعمق اكثر واكثر وهي مش بتبادله القبله وفجاه حست بيبي يفتح الفستان راحت بكل قوتها زقته رجع لورا


ملك بكرهيا وقرف/ ابعد عني


جاسر /ملاك

الثاني عشر

جاسر بصدمه /ملاك في ايه


ملاك وهي بتاخد نفسها بصعوب

ما تقربش مني يا جاسر انا مش مستعد دلوقتي ارجوك انا نفسيتي تعبانه ومش قادره لو بتحبني بجد ابعد عني دلوقتي


جاسر وهو بيحاول يهدي نفسه 

خلاص يا حبيبتي مالك بس ما فيش حاجه مستاهله


ملاك بدموع/ انا اسفه ودخلت على الحمام وهي مش قادره توقف على رجليها من كتر دموع

ياما اتمنى اللحظه دي 

ياما اتمنت ان تترمي في حضنه

بس مش قادره كل ما تبص في وشه وتبص في الاوضه تتذكر اختها لما شافتها في حضنه

نفس ابتدا يضيق كل ما تتذكر اللي شافته ومش قادره تعمل حاجه ابتدت تغسل وشها بالميه وتاخد نفسها بصعوبه علشان تعرف تفوق وتسيطر على النوبه اللي جات لها


اما جاسر كان واقف مصدوم من حركتها 


مستغرب معقول ملاك اللي دايما كانت بتتمنى قربه دلوقتي بتنفر منه

دلوقتي مش عايزاه طب 

ليه السؤال ده بيلح على دماغه! ليه هو عمره ما زعلها دايما 

بيراعي مشاعرها و ليه دلوقتي حاسس بالنفور ده كله منها 

هدى نفسه والعصبيه اللي سيطرت عليه من الشعور ان هو مرفوض من مراته اطلع سيجاره وطلع على البلكونه عشان يدخن وهو بياخذ نفسه بصعوبه لكن فجاه وهو واقف في البلكونه شاف اسر اخوه رجع من السفر


جاسر بصدمه /اسر ودلوقتي بص في ساعته لقاها الساعه 4:00 الفجر


خرج من البلكونه وبصه على الباب بتاع الحمام لقاه مقفول اتنهد وخرج على تحت عشان يشوف اخوه


جاسر /اسر انت بتعمل ايه هنا


اسر/ انا جيت ايه ما كنتش عايز ناجي ولا ايه


جاسر /لا يا حبيبي انت ليه بتقول كده ده بيتك ومطرحك بس انا مستغرب يعني انك ما استنيتش حتى للصبح


اسر /انا جيت لاني نويت اتجوز وافرح امي وبالمره اقضي الاجازه بتاعه الشغل هنا ولا عشان انا مسافر على طول نسيت ان عندك اخ


جاسر/ انت ليه بتقول كده انا دايما بحترمك وبعاملك كويس


اسر /خلص الكلام ملوش فايده انا هدخل ارتاح شويه


بعد ما دخل اسر جاسر بص في اثر وباستغراب مش مستوعب كل الاحداث وكل اللي بيحصل حواليه ملاك رجع تمشي على رجليها ودلوقتي بتنفر منه ومليكه اللي بتطارده ومش عايزه تسيبه واخيرا اخوه اسر اللي رجع فجاه حتى من غير ما يقول لهم حاسه ان دماغه فعلا هتنفجر من كثر التفكير واكرر ان هو يدخل اوضته عشان يرتاح


في نفس الوقت في اوضه اسر اول ما دخل

ورجع بذكرياته ايه السبب اللي خلاه يرجع بعد ما هو كان فقد الامل ان هو يرجع

فلاش باك


ناريمان/ الو عامل ايه يا اسر


اسر /الحمد لله انت عامله ايه يا ناريمان

ناريمان انا كويسه بس ملاك مش كويسه


اسر بحزن/ ليه مش كويسه مش هي اللي اختارت ولا انت ناسيه


ناريمان/ انا مش ناسيه هي اخترته لانها بتحبه وسبتك انت بعد ما اعترفت لي وانا مرضتش  أقول لها بحبك  ما حبتش تجرحك

اسر /وانت فكرك لما تبعد عني وتروح لاخويا كده مش بتجرحني

ناريمان/ اخوك طلع مش زي ما هي فاكره اخوك خاين خسيس زاني خانها ومع اقرب واحده ليها


اسر /انت بتقولي ايه جاسر مستحيل يعمل كده

ناريمان/ انت مش مصدقني عشان اخوك 

لكن دي الحقيقه اخوك خن ملاك مع مليكه


اسر/ انت بتتكلمي جد

ناريمان /للاسف دي الحقيقه

اسر/ وانت رن عليا ليه دلوقتي

ناريمان/ عشان عايزك تساعدني تخلص ملاك من جاسر

اسر انت عايزاني اعمل ايه

ناريمان انا هقول لك تعمل ايه وحكيت له على الخطه كلبها ها ناوي تعمل ايه ترجع حبك ليك وتنتقم لها من اللي اذاها ولا تفضل كده هربان بعيد عنها


اسر /انا هساعدكم بس مش عشان حاجه انا هساعدكم عشان اكشف الحقيقه واخلي كل واحد يتعاقب على جريمه اللي هو عملها

ناريمان /اتفقنا سلام وقفلت معاه التليفون وهو فضل يفكر لغايه ما حجز طياره خاصه وجمع اغراضه ورجع على الوطن

عوده من الفلاش باك


اسر وهو ماسك صوره ملاك سامحيني يا ملاكي

ما قدرتش احميكي من الدنيا وانت بريئه ما تعرفيش ان فيها ديابه بتنهش لحم الناس بس صورتها وراح نام لان بكره عنده مهمه خطيره


اما في اوضه ملك وجاسر دخل هو لقيها نايمه في جنب من السرير اتنهد وما رضيش يضغط عليها نام جنبيها وشدها لكن هي بعدت عنه استغرب اكثر وبقى عنده شكوك كثيره بس ما علقش وخصوصا ان اسر رجع ايوه اسر اخوه الصغير هو كان عارف انه بيحب ملاك لانه كان زميلها في الجامعه بس هو لانه اناني ما قدرش يتخلى عنها وما رضيش حتى يقول لملاك ان في حد بيحبها وحذر اخوه ان هو يقرب منها وبعده عنها نهائي وها دلوقتي رجع


اتكلم بوجع/ ملاك رد عليا انت زعلانه مني


ملاك وهي بتمثل النوم / مش زعلانه في حاجه


جاسر /اسر رجع

ملك اتعدلت/ بجد طب ارجع ليه دلوقتي ما دايما كان رافض ان هو يرجع


جاسر /ما اعرفش بس رجع حتى ما استناش لغايه الصبح


ملك بغموض/ زعلان ليه ان هو رجع

جاسر/ انا مش زعلان بس ما اعرفش ليه يا قلبي مقبوض

ملاك /نام يا جاسر ما تفكرش في حاجه دلوقت


جاسر معك حق ممكن تنامي في حضني يا ملك وحشني حضنك


ملاك /طيب يا جاسر قربت منه ونامت في حضنه وهي بتخطط لخطه عشان تنتقم منه

وراحوا الاثنين في سبات عميق


***********

في يوم جديد مليء بالمفاجات


كلهم صحيوا وجمعوا على السفره


جاسر/ صباح الخير يا امي

ميرا /صباح النور يا حبيب باباك قال ان هو هيرجع خلال اليومين دول

جاسر /ماما انا كنت عايزه اقول لك اني لسه ما كملش كلامه اسر نازل من فوق وبيقول ان انا جيت يا ماما


ميرا وهي بتقوم وبتحضنه بفرحه


انا مش مصدقه اخيرا يا حبيبي رجعت


اسر/ طبعا يا حبيبتي رجعت وقررت استقر ولا ايه يا جاسر


جاسر /ان شاء الله

اسر/ ملاك انا كنت عايزه اتكلم معاكي في موضوع


جاسر/ موضوع اللي انت عايز ملك فيه

اسر ان/ا مش بتكلم معاك انت انا بتكلم مع ملاك اتفضلي يا ملاك كنت عايزه اتكلم معاكي في موضوع الانفراد


ملاك /اتفضل يا اسر

دخلوا هم الاثنين الاوضه تحت انظار ميرا وجاسر المستغربين وفجاه طلعوا هم الاثنين والابتسامه معبيه وشهم جاسر قلبه وقع في رجليه


جاسر بغيره /كان عايزك في ايه

ملاك/ كان عايز الموضوع خاص

جاسر يعني موضوع خاص اتتكلمي يا ملاك

اسر /احب اقول لك ان انا طلبت ايد مليكه من ملاك عشان تاخد لي ميعاد مع نعيلتها عشان انا قررت اتجوزها


جاسر/ ايه انت اتجنن

روايه خيانه مشروعه

الكتابه مي احمد

الحلقه 13


جاسر بغضب/ انت بتقول ايه


اسر ببرود/ اللي سمعته انا قررت اتجوز مليكه

اخت ملاك انت مالك متضايق ليه


ميرا بتوتر/ انت بتقول ايه بس يا اسر سبت البنات

الكون كله وما لقيتش غير مليكه وافترضنا ان هي ما موفقتش عليك هتعمل ايه


اسر /في ايه يا ماما انا قررت ان اتجوز مليكه لاني شايفها بنت كويسه ومناسبه ليا وانا متاكد ان هي مستحيل ترفضني انا شاب كويس بس انا مش بمدح في نفسي بس ده الواقع


جاسر/ انا قلت كلام ولازم يتسمع مستحيل تتجوز مليكه


ملاك/ في ايه يا جاسر اخوك ما غلطش في حاجه وانا متاكده ان عيلتي هتوافق احنا مش هتلاقي عريس لاختي احسن منك


جاسر/ احسن منه في ايه انت ليه مش فاهمه انا مش عايز الموضوع ده نتكلم فيه تاني انا قلت كلمته ولازم تتسمع


ملاك بغضب /ا على ايه انت شايفه نفسك انك صح

وانا كمان يهمني مصلحه اختي وهكلم اهلي بعد اذنكم قالت كده وقامت من على الاكل بغضب


اسر /عاجبك  اللي انت عملته انا مش فاهم ايه اعتراضك البنت كويسه وانا مش لاقي بنت احسن منها انا برايي انك تروح تصالح مراتك وبلاش مشاكل على الفاضي بعد اذنك


ميرا/ اسر ما تزعلش استنى

اسر بغضب/ لا مش هستنى انت كمان مش فرحانه

انا نويت اتجوز واكمل عيله كلكم عليا بس انا خلاص اخذت قراري ونويت اني اتجوز سواء وافقت او لا


طلع على أوضته بغضب


بصت ميرا على اثره بحزن كان نفسها ان هي تفرحه بس ازاي هتقبل ان هو يتجوز واحده حامل من اخوه وغير كده مليكه مش هتقبل ان هي تتجوزه وحتى لو قبلت هتبقى واخدها علشان توصل جاسر حاسس بضيق في نفسها 

وبصت لجاسر بغضب وقالت


في ايه يا جاسر انت بتعمل ليه؟ كده يا ابني حرام عليك انا ما صدقت ان هو رجع مش عارف تحتوي اخوك ليه


جاسر /عايزاني احتويه ازاي يعني واحد بيقول لي راح يخطب مليكه وانا قلت لا مش راضي يسمع الكلام ليه؟


ميرا/ يسمع الكلام ليه من غير سبب كان لازم تقول له سبب على رفضك وكمان تقول لمراتك سبب ولا انت ما عندكش سبب


اتوتر من نظره مامته ليه اللي فيها شك وفيها اتهام فحب ان هو يقفل الموضوع نهائي قام بغضب علشان يدري الموقف 

انا ماشي انتوا ما حدش يتكلم معاكم في حاجه اصلا عايز يتجوزوا خليه يروح يتجوزها انا مش هتدخله في حاجه


قال الكلام وخرج زي الرعد وساب مامته حزينه مش عارفه تتصرف في النصيبه اللي هي فيها راحت بسرعه مسكت التليفون بتاعها ورنيت على مليكه


في نفس الوقت كانت مليكه نايمه في اوضتها بعد ما رجعت عاشت مع عيلتها لانها كانت قاعده في الشقه بتاعتها هي وجاسر


ملكه/ الو مين

ميرا/ هيكون مين يعني انا ميرا هانم


مليكه /ايه الحكايه يا طنط في ايه جاسر حصل له حاجه


ميرا /لا يا حبيبتي ما حصل لهوش حاجه انت اللي هيحصل لك نصيبه كبيره دلوقتي


مليكه /مصيبه كبيره اتكلمي يا طنط في ايه


ميرا/ في عريس متقدم لك ومش اي عريس ده يبقى اخو جوزك اسر قلت ايه يا عروسه مصيبه ولا مش مصيبه


مليكه بصدمه/ انت بتقولي ايه اسر عايز يتجوزني انا طب ازاي احنا ما تقابلناش قبل عن كده عشان يعجب بيا ويجي يطلب ايدي


ميرا/ اهو اللي حصل اتصرفي دلوقتي هتقدري ازاي ترفضي انك تتجوزي اسر وكمان ملاك موافقه وقالت ان هي هتقنع اهلها واتخانقت هي وجاسر على الموضوع ده لان هو رافض رفض تام


مليكه بفرحه وما ركزيش في اي حاجه غير ان جاسر رفض ان هي تتجوز غيره واتكلمت بدون وعي منها


"بجد جاسر رافض ان اتجوز غيره"


ميرا /ما تفرحيش قوي هو رافض علشان انت حامل في ابنه وعلشان هو عمل علاقه معاكي مش هيسمح لاخوه ان هو يتجوز واحده زيك فهمتي دلوقتي مش حبا فيك يعني


مليكه بغضب/ ما تحاسبي على كلامك يا ميرا هانم ايه واحده زيي ومش واحده زيي يعني ابنك اللي سهل الله المهم دلوقتي انت رني عليا ليه


ميرا باستغراب/ رن عليك عشان توقفي الكارثه دي


مليكه  بتفكير/ ومين قال لك ان هوقف حاجه انا هخلي ابنك هو اللي يقف كل حاجه هخليه يعترف بابنه قدام الكل ويقول لاخوه ليه هو رفض ان هو يجوزني ليه انا ابقى غبيه لو ما استغلتش الموقف ده لمصلحتي يا ميرا هانم


ميرا بغضب/ انت فعلا شيطانه وانا غلطانه اني انت اتعملت مع واحده زيك واحده ولا بتفكر في الدنيا ولا في الاخره روحي يا شيخه حسبي الله ونعم الوكيل فيك


مليكه/ شكرا على المدح اللي انت قلتيه في حاجه تانيه عايزه تقوليها سلام

قفلت معاها من غير ما تسمع الرد وبعد كده ابتسمت بشر ان القدر بيساعدها علشان تظهر ابنها للضوء وقدام المجتمع يعترف بيه جاسر ويسيب ملاك

قعدت تضحك ومستنيه عصبيه جاسر عليها يا اما توافق قامت من على السرير وراحت عشان تستحمى عشان تجهز نفسها الخبر السعيد


***************

في نفس الوقت في بيت جاسر في اوضه ملاك


كانت ملاك بترن على مامتها علشان تقول لها الخبر ده


ملاك بحب/صباح الخير يا ست الكل عامله ايه


نيره بحب/ الحمد لله يا قلبي انت عامله ايه وجاسر كويس معاكي

ملاك/ الحمد لله احنا كويسين كنت عايزه اقول لك خبر يا ماما متاكده انه هيفرحك


نيره بحب/ قولي لي يا وش السعد انت اصلا ما يجيش منك غير السعاده


ملاك/اسر اخو جوزي جاي من ا السفر وطلب مني ان هو ياخذ موعد مع بابا عشان يجي يتقدم لملكه فانا حبيت ابلغك واشوف رايكم قبل ما يجي


نيره بجد يجي ينور يا حبيبتي اخيرا هطمن عليها

وهفرح بيها مش عارفه يا بنتي كل ما احاول اقرب منها كام تبعدني عنها مش عارفه ليه


ملاك /ما تزعليش نفسك يا امي انت ما غلطتيش

انت دايما بتحاولي انك تقربي مننا بس هي عشان تربيه جدتنا مقصره فيها جدا ولانها ما كانتش بتحبك فزرعت الكره في حياه اختي وقالت لها ان انت مش بتحبيها ولا انا بحبها ولا حتى بابا بيحبها كلنا بنكرهها وبنغير منها يمكن ده اللي ماثر على حياتها


نيره بحزن /ربنا يهديها احنا ما عندناش مانع يا حبيبتي بس انت عارفه الراي الاول والاخير لمليكه فلازم اروح ابلغها


ملاك/ ماشي يا ماما قولي لي ولو هي وافقت ابقى بلغيني عشان نيجي


نيره /ماشي يا حبيبتي عايزه حاجه

ملاك/ عايز سلامتك يا قلبي سلام


قفلت مع مامتهاوهي بتتنفس بصعوبه

من الخطه اللي عملتها عشان تنتقم منهم بس فكرت مع نفسها يا ترى اللي بتعمله ده صح ولا لا

وافتكرت كلام ناريمان لما قالت لها على الخطه دي


فلاش باك

ملاك /اسر انت متاكده ان هو اللي هيساعدنا


ناريمان/ ايوه هو ما فيش غيره حتى لو كان اخوه انا عارف اسر حاجات انت نفسك ما تعرفهاش


ملاك /فعلا انا واسر كنا اصحاب في الجامعه جدا بس بعد ما اتجوزت على طول سافر ما اعرفش ليه ولما سالته ما رضيش يجاوبني


ناريمان /انا هقول لك ليه بس عايزاكي ما تزعليش لما اقول لك


ملاك قولي/ يا حبيبتي خضتيني


ناريمان/ اسر بيحبك انت


ملاك بصدمه/ انتي بتقولي ايه


الرابع عشر


ملاك بصدمه /انت بتقولي ايه


ناريمان /كنت عارفه انك مش هتصدقي لان ذات نفسي ما كنتش مصدقه لما اسر اعترف لي قبل ما يسافر انه بيحبك


ملاك/ بيحبني ازاي وانا مرات اخوه

ناريمان /هو ده اللي عرفته منه وعشان يهرب من شعوره تجاهك سافر وحاولوا يقنعوه ويرجع بس هو ما رضيش


ملاك /بس هو هيفيدنا بايه يعني


ناريمان/ انا هقول لك احنا هنخلي يجي ونقول له على اللي عمله اخوه وطبعا هو عشان بيحبك هيفكر ان كده ممكن يزرع مكان في قلبك وهيعمل اللي احنا نقوله عليه


ملاك برافض /مستحيل اعمل كده انا مش خاينه زيهم عشان اعمل كده


ناريمان/ انت مش هتخوني حد وانا واثقه من كده احنا هنستغله بس لغايه ما نكمل انتقامنا ونكشف وجوههم كلهم قدام العيله والمجتمع


ملاك/ بس

نيره /ما بسش احنا لازم نحفر في الصخره عشان نحقق اتقمنا وزي ما بيقولوا كل شيء مباح بالحب والحرب اتفقنا


ملاك /اتفقنا انا مش عارفه من غيرك كنت عملت ايه


وفعلا ناريمان اتصلت باسر وحكيت له على كل حاجه وهو عشان بيحب ملاك وحاسس ان في امل ان هو يرجع لها وافق ان هو يرجع يشترك معاهم في الخطه


عوده من الفلاش باك

ملاك/ انا عارفه اللي بعمله غلط بس كل شيء مباح بالحب والحرب هو اللي بدا ولازم يستحمل غلطه


قامت وراحت على على النادي عشان تغير جو شويه


في نفس الوقت في بيت ملاك بعد ما قفلت ملاك مع مامتها 

مامتها راحت على اوضه مليكه عشان تقول لها لقيتها قاعده على السرير وماسكه التليفونص وبتلعب بيه


نيره/ عامله ايه يا حبيبتي انت ليه ما لبستيش عشان تروحي الشغل انت مش تاخرتي


ملكه ببرود/ لا ما تاخرتش تعبانه شويه فبرتاح قبل ما اروح الشغل عادي انت كنت عايزه حاجه عشان كده جايه لي


نيره بضيق من طريقه كلامها/ ايوه يا حبيبتي في موضوع مهم في عريس متقدم لك وانا مش هلاقي عريس احسن منه ليكي


مليكه /ومين بقى العريس اللي مش هتلاقي احسن منه ليا

نيره/ اسر الصاوي اخو جاسر جوز اختك طلب ايدك من اختك وهي قالت هتسالك وتسالنا وردوا عليها انت ايه رايك


مليكه بتفكير/ انا ما عنديش مشكله خصوصا ان اسر شاب ملط من يرديل وانسان محترم زي اخوه يعني وعيلته احنا عارفينها كويس انا ما عنديش مشكله خالص بلغيهم ان هم يجوا انا موافقه


نيره /بجد يا حبيبتي مش مصدقه نفسي انت ياما جالك عرسان وما كنتيش بترضي ايه اللي خلاك توافقي فجاه


ملكه/ عايزه استقر وابن عيله وبصراحه كده مش هلاقي احسن منه زوج ليا


نيره/ ربنا يهديك يا حبيبتي انا هروح ابلغهم فورا

بعد ما مشيت الام عشان تبلغ ملاك بموافقه مليكه مليكه ابتسمت بشر وراحت الدولاب وخرجت لبس شيك ولبسته عشان تروح الشركه وتفاجئ

جاسر بالمفاجاه الخطيره دي


بعد شويه وقت كانت خلصت لبس بصت على نفسها برضا وخد الشنطتها وخرجت وراحت على شركه جاسر


*********


في شركه جاسر كان قاعد متعصب وخصوصا ان مليكه اتاخرت عن ميعادها هي دايما بتبقى اول واحده توصل الشركه ايه اللي اخرها النهارده 

النهارده كان م يوم متعب جدا بالنسبه له اخوه عايز يتجوز وسب البنات كلها وما لقاش غير مليكه البنت اللي هو ماشي معاها وحامل منه كمان ما يقدرش يقول الحقيقه دي لحد ولا حتى لنفسه قطع حبل افكاره صوت خبط على الباب


جاسر/ ادخل

ملكه /اسفه على التاخير يا فندم كان عندي ظروف

اقام جاسر بغضب من على المكتب وراح

لا عندها وقفل الباب وبص لها بوعيد

وقال كل ده تاخير هي تكيه ولا ايه ايه اللي اخرك كل ده


ملكه ببرود/ هقول لك اللي اخرني مش هتصدق النهارده اتقدم لي عريس وعريس لقطه كمان


جاسر/ مليكه اتكلمي عدل احسن لك


مليكه/ اهدي على نفسك يا جاسر بيه ليه يطق لك عرق انا هقول لك واريحك اخوك اسر الصاوي جي بنفسه عشان يطلب ايدي هو في عريس احسن من كده


جاسر/ لا والله وانت ايه رايك يا عروسه

مليكه قربت منه ولفت ايديها حوالين رقبته واتكلمت بدلع

انا لو عليا مش شايفه غيرك انت في عيني بس انت اللي اتخليت عني يا جاسر بس لو قلت لي ما توافقيش وانك مستعد انك تتربى ابني وتعترف فيا قدام الكل انا مش هوافق


ياسر زهقها بعيد عنه واتكلم بعصبيه 

انت اكيد مجنونه اعترفي مين بواحده زيك شمال لا يا حبيبتي انت بتحلمي وانت لازم ترفضي فورا الجوازه دي سامعه ولا لا


مليكه بغضب وصوتها ابتدى يعلى

لا مش سامعه ولا فاهمه انت اللي لازم تفهم كويس اني خلاص بعثت لهم الرد اني موافقه اني اتجوزه ابقى وريني بقى هتعمل ايه وهتقدر توقف الفرح ده ازاي عده تنازلي عشان فضحتك قربت يا جاسر بيه


قالت كلمتها وهي بتتنفس بصعوبه من كتر الغضب وثبته واقف مكانه ومتعصب


وشويه وابتدى يكسر في كل حاجه في المكتب من كتر العصبيه

في نادي عند ملاك


كانت مامتها بلغتها ان هم وافقوا اني اسر يجي يتقدم لبنتهم 

قفلتها وبصت لناريمان اللي اللي ابتسموا هم الاتنين على نجاح اول خطوه انتقامهم


ومسكت التليفون بتاعها ورنت على جاسر

وبلغته 

جاسر/ بس يا ملاك انت شايفه ان اسر مناسب لاختك


ملاك/ ايوه مناسب جدا كمان

جاسر /طب يا ملاك  رن عليا ليه دلوقتي

ملك/ علشان اقول لك ان اخر اليوم هنروح نطلب ايدها رسمي


جاسر /طيب يا ملاك

قفل معاه وهو متعصب من نفسه مش متكتف مش عارف يعمل ايه لو قال لهم كلهم هيخسر ملاك وهيخسر سمعته وهيخسر كل حاجه واللي ولو ما قالهمش هيخسر كل حاجه بعدين بعد ما تتكشف الحقيقه


اتنهد بسبب الموقف اللي هو فيه اللي مش عارف هيخلص على ايه


في نهايه اليوم راحوا كلهم على بيت ملاك

وطلبوا ايد مليكه كان باين على جاسر الدضيق بس مش بايده حاجه


عشان يوقف المسخره دي واتفقوا على كل حاجه تحت حزن جاسر وميره وفرحت اسر وملاك والعيله وحددوا الخطوبه وكتب الكتاب اخر الاسبوع


وعدت كل حاجه على خير وكل اللي كانوا بيخططوا له ماشي بحذافيره


اسر مبروك/ يا مليكه

ملكه ببرود/ الله يبارك فيك يا اسر


اسر/ ان شاء الله اخر الاسبوع هيبقى خطوبه وكتب كتاب بالمره وبعدين والفرح بعد شهر


سالم /ماشي يا ابني يكون جايه والدك من السفر


اسر /ايوه بالظبط كده يا عم استاذن منكم احنا بقى


خلصت القعده وكلهم باركوا للعروس والعريس تحت انظار جاسر اللي متعصبه


ركبوا العربيه عشان يروحوا وكل واحد في ملكوت غير الثاني جاسر بيفكر في النصيبه اللي وقع نفسه فيها وميرا بتفكر ازاي تتخلص منها قبل ما يتكشف السر الخطير


وملاك ابتسمت برضا على الخطوه اللي جايه النهايه اللي هتبقى صدمه للكل


واسر كان بيفكر ان دي فرصه ممكن تقربو من الملاك


وصلوا على البيت وكل واحد راح على اوضته بتعب


عدى اسبوع من غير اي احداث جاسر كان يطحن على نفسه في الشغل علشان ينسى المشكله اللي هو فيها بقى من الجامعه للشغل وما بقاش يقابل ملاك خالص لانها بتنام في اوضه غير الاوضه وهو ما كانش عنده وقت يفكر هي ليه بتعمل كده من كتر المشاكل اللي هي عنده وكان بيقول ده احسن ليه وليها علشان خايف من المواجهه


اسر بيقرب من ملاك بس هي مش عايزه تكلمي ولا تتعامل معاه اصلا


ميرا بتحاول تقنع مليكه انها تلغي الجواز بس مليكه كانت مصممه ان هي تنتقم منه ابشع انتقام


لحد ما اجي اليوم اللي كلهم مستنينه يوم الخطوبه وكتب الكتاب في قاعه كانوا كلهم عاملين حفله عازمين فيها الناس المهمين والاقارب


كان جاسر واقف بينفخ من كتر الضيق وميرا واقفه جنبه مش عاجبها اي حاجه وكمان اسر اتاخر قال لهم كلهم يروحوا على القاعه


ومليكه كانت ايه في الجمال بفستان سكري وفرده شعرها وحاطه ميك اب هادي ومامتها وباباها كانو

واقفين معاها ومستنين العريس يجي عشان يلبس الخاتم ويبدا مراسم كتب الكتاب


عدى وقت كبير حتى المعازيم ابتدوا يتكلموا


جاسر بغضب/ عاجبك اللي بيعمله ابنك

ميرا/ ما اعرفش ايه اللي اخره وكمان ملاك معاه

جاسر باستغراب/ مع مين انت مش قلت لي ان ملاك معاه مليكه اختها بتجهزها

ميرا وهي بتبلع رققها بصعوبه/

لا يا حبيبي انا كذبت عليك انا خفت تزعق لما تعرف انا هي راحت معاه عشان نسيو الشبكه في البيت وانا عارفاك بتغير عليها قوي


جاسر ا/زاي ما تقوليش حاجه زي دي

ميرا/ اهدى يا جاسر الناس بتتفرج علينا

جاسر بغضب وغيره عاميه/ لا مش هدي انا لازم اروح اشوفها بتاخروا ليه ولسه راح يمشي سمع صوت رساله على التليفون واول ما فاتح الرساله اتصدم من المنظر اللي شافه صوره ملاك وهي نايمه على السرير وفي حضن اسر ومكتوب تحتيها تعيش وتاخذ غيرها


جاسر بيقولوا صوت عالي اسرررررررررررر

العيله كلهم بيتجمعوا على صوته والناس بتتفرج عليهم

سالم في ايه يا ابني الناس اللي بتتفرج علينا بتعلي صوتك ليه


جاسر بجنون وقلبي بيتق"طع/ انا هقول لك ليه تعالوا معايا كلكم شوفوا الهانم اللي انا متجوزه بتعمل ايه كل ما اقرب منها كانت بتهرب مني وانا اللي صبرت عليها واتحملتها في عجزاها وفي الاخر تخوني


نيره/ اخرس يا كلب انت بتقول ايه انا بنتي اشرف من الشرف

جاسر /هنشوف تعالوا معايا كلكم على البيت

سالم /نيجي معاك ما نجيش ليه احنا مش خايفين


وركبه كلهم بالعربيه مش مصدقين الكلام اللي بيقوله عن بنتهم حتى مليكه مش مصدقه ان ملاك تعمل كده بعد شويه وقت واصله على القصر نزلوا من العربيه بغضب وراحوا على اوضه النوم 

اسر بيلبس الجاكيت وملاك بتعدل الفستان


جاسر اول ما شاف المنظر ده راح عندها وضربها باللم يا خاينه يا زباله

ملاك بصدمه


الحلقه 15 والاخيره


ملاك بصدمه /جاسر

جاسر بجنون وغضب/

ايوه جاسر يا خاينه يا زباله يا حقيره بتخونيني انا بعد كل اللي قدمته لك


ملاك/لا رد


جاسر/ مش بترد ليه عليا شفته زي ما قلت لكم الهانم مستخفلانه وجايه تقضي ليله مع البيه كلامي صح ولا لا انطقي


ملاك/لا رد


جاسر/ شفت يا عمي بنتك المصون اللي مش مصدقين فيها حاجه بتعمل ايه وكلكم كنت فاكرينها ملاك بجناحين انا كنت اولكم فاكرها كده ما كنتش فاكر ان وراها وش بشع بالدرجه دي


ميرا/ ايه يا نيره سكت ليه شوفي بنتك يا حبيبتي


نيره قربت على ملاك وقعدت تهز فيها اتكلمي ساكته ليه دافع عن نفسك يا حبيبتي


وراحت لاسر اللي واقف ببرود

اتكلم انت يا ابني قل لهم ان كل ده غلط وان بنتي ما غلطتش


وقعت على الارض بانهيار وزوجها سالم قومها من على الارض وقال لها اهدي يا حبيبتي احنا كنا

مصدومين في ملاك


مليكه قربت على مامتها بشر/ اهدي يا ماما التوتر مش كويس علشانك الحمد لله ان هو اتكشف في الوقت المناسب وما اتفضحناش قدام الكل قومي معايا


نيره وهي بتهز راسها مستحيل اصدق الكلام ده اتكلمي يا ملاك يا بنتي ما توجعيش قلبي عليك قولي لهم كلهم ان هم غلطانين في حقك


جاسر/هتقول لنا ايه ان هي خاينه وثبت الناس كلها وما لقيتش غير اخويا عشان تخوني معاه واقفه في وشي وعينها في عيني وبتبجح كمان وتقول لي مش هلاقي عريس لاختي احسن منه وهي مدبره كل حاجه


ميرا /ياما حذرتك انك ما تجوزش من العيله دي وخصوصا البنت المزهوكه دي

بس انت حبك عماك وما تلومش اخوك اكيد هي اغرته


جاسر راح عندها وبص في عينيها وباين عليه علامات الاجرام وقال بقلب مجروح


ليه يا ملاك ليه ردي عليا وريحيني ليه


انا ما حبتش غيرك واتحملتك كل السنين دي وانت مش قادره تديني حقوقي ودلوقتي بتخونيني ردي عليا وريحيني


هنا ملاك ما قدرتش تفضل ساكت اكتر من كده وراحت بكل قوتها راحت رداله الالم على وشه


الكل كان واقف مصدوم وحاطط ايده على بقه


ميرا /انت ايه اللي عملتيه كل ده وكمان لك عين بجحه


ملاك وهي بتسقف بايديها 👏👏

برافو دلوقتي بقيت انا الخاينه مش كده وكلكم جيتوا عليا وبقيت واحده خسيسه وناكره للجميل عشان ما صنتش الراجل اللي حبني ورحت خنته

وسبت الناس كلها وما لقيتش غير اخوه بجد انا مش كويسه


ميرا /ايوه مش كويسه وخيانه كمان  والزاد وغطا بتتكلمي وبتقوحي كمان


ملاك /احب اقول لك يا ميرا هانم انك كسبتي في كرهك ليا كنت عايزه بنت اختك صح يا ترى بنت اختك كانت هتستحمل اللي انا استحملته طبعا لا


جاسر /قصدك ايه يا ملاك انت بتلفي وتدوري على ايه عايزه من الكلام ده كله


ملاك بغضب كره/عارف يا جاسر انا ما كرهتش حد في حياتي قدك انت تستاهل فعلا كره عايز تعرف انا قصدي ايه هقول لكم كلكم قصدي ايه هقول لكم ان انا مش ظالمه انا المظلومه انا مش خاينه انا متخانه


نيره/ انت بتقولي ايه يا حبيبتي مين اللي خانك


ملاك احب اقول لكم واوضح لكم التمثيليه اللي كان بطلها جوزي جاسر وراحت عند جاسر ومسكت ايده واللي كانت بطلتها للاسف اختي وراحت عند مليكه ومسكت ايدها وحاطط ايديهم في بعض


ملكه بغضب بعدت ادهاعن ايده

وقالت انت فعلا اتجننتي ازاي تفكري كده انا خنتك ازاي يعني مش لاقيه اي كلام تقوليه عايزه تلبسيها فيا عشان تعرفوا لما اقول لكم ان هي مش بتحبني


سالم/ ملك الكلام اللي بتقوليه ده ما تنكريش انك انت غلطتي وكلهم شاهدين على كده


ملاك بدموع /حتى انت يا بابا

بس انا مش هبكي عارفين ليه عشان النهارده هوريكم كلكم وجوهكم على حقيقتها وهكشف الحقايق هو هقول لكم ان الخيانه ما لهاش رجلين وانا عمري ما هخون لان ذوقت طعم الخيانه


جاسر/ انت قصدك ايه


مليكه/ ايوه قصدك ايه من الكلام اللي بتقوليه ده عماله تتهمي فينا من صبح


ملاك/هقول لكم انا قصدي ايه الهانم اختي وهو جوزي في سريري ليهم ثلاث سنين بيعملوا القرف ده صح ولا انا غلطانه


جاسر بتوتر /انت بتقولي ايه بس يا حبيبتي


ملاك بغضب وصوت عالي/ما تقوليش زفت حبيبتي انا مش حبيبتك ولا عايزه اكون حبيبتك مش اتهمتني انا واخوك انا اللي عايزه اقول لكم ان انا عملت كل المسرحيه دي عشان اوريكم وجوهكم على حقيقتها اول حاجه ميرا هانم كانت عارفه بالعلاقه اللي بين جوزي هو اختي صح ولا انا غلطانه ما عادش فيه مكان للتراجع انا معايا دلال على كل الكلام اللي بقوله


مير ا/انا ما اعرفش انت بتتكلمي عن ايه انت كدابه


ملاك طلعت التليفون بتاعها هوريكم كلكم واسمعكم المحادثه اللي دارت بين اختي و حماتي يوم ما قلت لها ان هو رايح يتقدم لها


سمعتهم المحادثه بينهم هم الاثنين اللي كلهم وقفوا مصدومين لان الكلام كله كان بياكد ان في علاقه بين جاسر ومليكه


قفلت التسجيل طبعا كلكم استغربت انا جبته منين انا حاطه برنامج تسجيل في تليفون اختي لما رحت عندها اخر مره بعد ما عرفت الحقيقه ابتديت اعمل كل حاجه بحذافيرها علشان اكشفكم واوري خيانتكم للكل


صدقتوني ولا انا غلطانه


ميرا نزلت رصه على الارض ومش عارفه تقول ايه


سالم الكلام ده حقيقي يا ميرا


ميرا/ للاسف حقيقي بس انت لازم تعذروني انا من غيرتي منها ومن حب لابني داريت عنكم بالموضوع


سالم/ انت يا جاسر تعمل كل ده مع بناتي وراح

مسك في هدومه وكان هيطلع روحه وجاسر واقف مش بيعمل اي حركه بعد ما واجهته وشاف عينيها نظره انكسار نظره حزن نظره الم نظره وجع نظره عتاب


اسر بسرعه بعدهم عند بعض وقال ما تعملش حاجه يا اونكل هو ما يستاهلش انك توسخ ايدك فيه


فضهم عن بعض ورجع سالم لورا وهو بياخد نفسه بصعوبه ومليكه واقفه زي الفار المبلول مش عارفه تتكلم وكلهم بيبص لها نظرات ناريه


ملاك بوجع راحت لمليكه ووقفت قدامها وقالت 

عارفه هو مش فارق معايا مش فارق اللي عمله انت اللي فارقه معايا ازاي جاكي قلبي تخوني تطعني


انت توامي يعني مش حد غريب احنا الاتنين روح واحده مش فاهمه لغايه دلوقتي انت جاك يا قلبي تعملي كده ازاي


مليكه بهوس وعدم ندم انا مش ندمانه على كل اللي عملته معاكي ولو رجع بيا الزمن هعمل اكتر من كده انت اللي انانيه وما بتحبيش غير نفسك سبت الشباب كلها وما لقيتيش غير الشاب اللي انا بحبه


ملاك/كنت قولي لي انك بتحبيه وعد مني ما كنتش هفكر فيه كنت هبعد عنه لكنك تعملي كده ليه قولي لي ليه


مليكه انا ما عملتش كده مع فراغ انا عملت كده علشان احرق قلبك على حب عمرك زي ما انا اتحرق قلبي على حب عمري وكمان حب اهل اللي محدش خده غيرك تقدري تفهميني كنت عايزاني اعمل ايه وانا شايفاهم بيحبوك اكتر مني


نيره دخلت وقالت كدب احنا عمرنا ما فرقنا بينكم انت اللي طول عمرك انانيه وطول عمرك ما بتحبيش حد حتى اهلك واخده عزله بعيد عننا كل ما نقرب منك تبعدي كنت عايزه ان انا نعمل ايه يعني


مليكه انا مش ندمانه وعايزه اقول لكم حاجه كمان انا وابني احنا اللي هنكسب في الاخر وهنبقى في النور ووهيعلن جوازي انا وهو بعد ما تطلقي


جاسر ملاك اسمعيني انا


ملاك بصراخ وعصبيه/اسكت مش عايزه اسمع صوتك انت بالذات ما تسمعنيش صوتك ازاي كنت تقدر تيجي تنام في حضني وانت كنت مع واحده غيري ازاي كنت بتقدر تقول لي يا حبيبتي وتقرب مني وانت ما حرمش نفسك من اي حاجه وازاي كنت تشوف الالم في عيني وانا حاسه اني مقصره معاك وانت ولا انت هنا ما حاسس بالندم ما حاسسش

انك عيشتنا في الحرام احنا الاتنين عيشتنا

( بخيانه مشروعه)شرعتها انت النفسك


جاسر /انا غلطان وندمان بس يا ملاك ما تبعديش عني انا اموت لو بعدت عني انا بحبك انا عارف اني عملت حاجات كثير غلط بس انت بتسامحي واحنا مش ملائكه و بنغلط


ملاك بضحكه سخريه/هههههه ما بعدش عنك صح انت حد قال لك انك غبي ولا انت بتستغبى احنا اصلا عيشتنا مع بعض حرام وانا بقولها لك قدام الكل اللي بينا كله انتهى من وقت ما شفتك وانت وهي في اوضه نومي وعلى سريري


جاسر /ملاك حقك عليا اعملي اي حاجه بس ما تحرمنيش منك


ملاك انا مش عايزه اي حاجه منك وربنا اكيد هينتقم لي منك ومنها انا مش هنتقم منكم ولا هفضحكم انا بس حبيت اوري لكل انكم خاينين لكن انا مش في نيتي الغدر ولا الخيانه زي ما انت اتهمتني من شويه


وبصت لماماها وباباها وقالت


يلا بينا احنا ملناش مكان في البيت ده


جاسر مسك ايدها راحت هي بكل قوه بعدته عنها


وصرخت في وشي وقالت ما تلمسنيش قلت لك ما تلبسنيش انت انسان قذر


ملكه يلا في داهيه انا هقعد هنا مع جوزي وابو ابني


بص لها وقال جاسر اخرسي مش عايز اسمع صوتك وبصه ناحيه ملاك وكمل اسمعيني هي اللي اغرتني هي اللي خلتني اعمل معاها الغلط صدقيني هي اللي خلتني اخونك


ملاك انت مصدق نفسك حتى لو هي عملت ايه لو انت بتحبني بجد كان هيبقى ليا مكان في قلبك لكن انت انسان بتدور على غواتك ونزواتك عارف لو اتجوزت كانهون عليا من اللي انت عملته كنت عملت لك عذر انك كنت عايز تبقى اب لكن بالطريقه الوسخه والحقيره دي انت نزلت من نظري وندمان على كل يوم جمعنا سوا


قالت كلامها واخذت اهلها وخرجت وقبل ما تخرج بصت عليهم وقالت قبل ما انسى مليكه

ما كنتش اتوقع انك توصلي انك تعملي لي حادثه بس يلا هي جت على دي وبس قالت كلامها ومشيت هي واهلها 


اول ما مشت جاسر وقع على الارض وهو بيصرخ باسم ملاك خلاص حياه اتدمرت خلاص حب حياته راح وكله بسبب نزوه ورغبه ما تتعداش الثواني 

وفجاه ابتدا يتردد كلام ملاك الاخير في ودانه لما قالت ان مليكه هي سبب الحادثه اللي عملتها راح 

عندها وابتدى يهز فيها جامد وقال


انطقي انت السبب انطقي


مليكه بصيت له برعب من الهيئه اللي كان فيها واستجمعت قوتها وقالت ايوه انا السبب انا اللي 

اللي اتفقت مع العربيه ان هي تخش في عربيتها وتضربها لما عرفت ان هي مسافره لوحدها


ما حسيتش بعدها غير بالم او من جاسر وقعها الارض وفضل يضرب فيها وحشيه

بعده اسر وميرا عنها بصعوبه


اسر اهدا يا جاسر ما تنساش ان هي حامل في ابنك


جاسر سيبني سيبني اموتها الحقيره سيبني موتها اللي دمرت في حياتي


الاسر خلاص اهدى تموتها ليه حتى لو هي عملت كده يعني انت ما شايفش نفسك غلطان حتى لو غلطت مره ليه تستمر في الغلط لمده دي كلها غير الاول ان انت استمتعت باللي انت كنت بتعمله انت انسان فعلا غير سوي يا جاسر


ميرا اهدا يا جاسر يا ابني


جاسر /لا مش هذا غير لما انتقم من الحقيره دي


ميرا /طب اهدى دلوقتي وبعدين نبقى نتكلم

وفعلا قدروا يهدوه و


خرج جاسر وهو في قمه غضبه


ميرا بصت لمليكه وقالت عجبك كل اللي وصلتي له اديك خسرت كل حاجه خسرت حبه وخسرت اختك وعيلتك وخسرت اهلك استفدت ايه دلوقتي هو عمره هيعتبرك مرته حتى لو حامل في ابنه قالت كلامها وسابتها وهي مصدومه وبتاخد نفسها بعافيه

من خانق جاسر ليها


***********

في نفس الوقت في بيت ملاك

كانت مامتها واخداها في حضنها وبتطبطب عليها عشان تهون عن اللي حصل لها اول ما وصلوا البيت لقوا نارين وفدوى مستنينهم


نارين اهدي يا حبيبتي انا سمعت من بابا اللي حصل لك ربنا قادر ينتقم لك منهم


ملاك كانت بص في الهواء راح كل قناع على البرود اللي كانت لابساها هي ضعيفه مكسوره مجروحه من كل اللي حواليها


فدوى قربت منها وبتطبطب عليها لكن هي بعدتها انا بعصبيه وقالت انت بالذات ما تعمليش نفسك طيبه


نارين في ايه بس يا ملاك مالها فدوى عملت لك ايه


فدوى توترت لتكون ملاك عرفت

لكن ملاك صدامتها لما قالت الحقيقه قدام الكل

انت كمان تلمي هدومك ومش عايزه اشوف وشك في البيت ده


نارين بغضب انت بتقولي ايه انت بتكلمي مراتي ازاي كده

ملاك مراتك المصون كانت متفقه معاهم واخذت 4 مليون جنيه اسالها كده لو انا غلطانه

بص لفدوى بشك وقال الكلام ده صح يا فدوى

فدوى ما قدرتش تنكر اكتر من كده وهزت رصه بالموافقه وفجاه حست بالم نزل على وشها وقال تعملي كده يا واطيه اه يا زباله انا اللي جايبك من الشارع ونظفتك وانت وسخه وحقيره


فدوى انا مش عايزه اسمع صوتك يلا لمي حاجتك وامشي

وفعلا لمت حاجتها ومشيت وملاك دخلت اوضتها

وبصت لنفسها في المرايه برضا اخيرا حققت الانتقام ووريتهم كلهم ان الخيانه ملهاش رجلين وكشفتها قدام الكل راحت عشان تغسل وشها من التوتر اللي هي فيه


وفي نفس الوقت كان جاسر بيتذكر كل الكلام ونظره ملاك وكل اللي قدامها من وقت ما اتعرف عليها وما انتبهش العربيه كبيره كانت جايه عليه اول ما شافها كان الوقت فات وقال اشهد ان لا اله الا واشهد ان محمد رسول الله يا رب المغفره ودخلت فيه العربيه


ودي كانت جزاء اللي يخون من عند ربنا مش من عند المخلوق


وصل الخبر لملاك اني جاسر عمل حادثه وان هو بين الحياه والموت وان هو طالب يقابلها قبل ما يموت الاول وافقت ان هي تقابله


اول ما دخلت كان بياخد انفاسه الاخيره

وقال ملاك حبيبتي سامحيني على كل اللي عملته معاكي


ملاك ان شاء الله هتبقى كويس ما تتعبش نفسك

ضغط على ايديها جامد وقال سامحيني وراحت الروح اللي بارقها


غمضت عينيها بالم لان مهما كان كان جوزها في يوم من الايام


وطلعت من عنده وهي شخصيه جديده وتمر يوم ورا يوم وملاك بقيت متفوقه في شغلها واعتذرت من اسر ان هي مش هتقدر تبقى في حياته وانا هي مش عايزه تتجوز دلوقتي 

واسر خد أمه ورجع سفر  لانها كانت مدمرة على فرق

ابنها

ملكه قاعدته وحدها في حاله من الحزن علي،فراق

جاسر اللي ضحيت بكل حاجه علشان تبقي معه

 

يوم ورا يوم ملكه بتغرق في الحزن والوحدة 


الحدما اليوم السبت فيه البوتجاز وانفجرت الفيلا وهي فيها ونقلوها على المستشفى عشان ينقذوها


لحد ما اجي اليوم اللي جاء تليفون من المستشفى


ملاك الو مين معايا


الممرضه بالمستشفى حضرتك ملاك

ملك ايوه طيب اديني جايه


وراحت على المستشفى اول ما راحت اتفاجئت ان ملاك اختها ماتت ابشع الموتات وهي الموت بالحرق


والممرضه بلغتها ان هي تيجي عشان تستلم الجوزها

وماتت وهي حامل

ده دمعه نزلت منها غصب عنها لانها مهما عملت هي اختها واستلمت الجثة

وقالت ربنا يمهل ولا يهمل وربنا بياخد حق كل مظلوم من كل ظالم واستلمت جثه اختها وطوت

الحلقه دي من حياتها


وعد السنين واتعرفت على شاب كويس عوضها عند ياسر ولا عمله معاها وبقى عندها ثلاث اولاد مروان وروان ورضوان توام حمدت ربنا على النعمه دي وان هو عوضها بالخير 

وفدوه ونارين بعد الحاح كتير من العيله سامحها وخلف منها رعد وسيلا

تمت بحمد لله

وفي النهايه حابه اقول ان ربنا قادر على كل شيء ما

وان ربنا مش بيضيع حق مظلوم حتى لو عدى سنين ربنا بياخذ لك حقك وان الخيانه ملهاش رجلين

رايكم يهمني جدا وارجو الرساله تبقى وصلت 


بداية الروايه من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

خلصتوا قراءة الفصل إتفضلوا جميع الروايات الكامله من بداية الروايه لاخرها من هنا 👇❤️👇💙👇❤️👇

1- روايةاتجوزت جوزي غصب عنه

2- رواية ضي الحمزه

3- رواية عشق الادهم

4 - رواية تزوجت سلفي

5- رواية نور لأسر

6- رواية مني وعلي

7- رواية افقدني عذريتي

8- رواية أحبه ولكني أكابر

9- رواية عذراء مع زوجي

10- رواية حياتك ثمن عذريتي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


رواية صغيرة الايهم

12- رواية زواج بالاجبار

13- رواية عشقك ترياق

14- رواية حياة ليل

15- رواية الملاك العنيد

16- رواية لست جميله

17- رواية الجميله والوحش

18- رواية حور والافاعي

19- رواية قاسي امتلك قلبي

20- رواية حبيب الروح

21- رواية حياة فارس الصعيد

22- سكريبت غضب الرعد

23- رواية زواجي من أبو زوجي

24- رواية ملك الصقر

25- رواية طليقة زوجي الملعونه

26- رواية زوجتي والمجهول

27- رواية تزوجني كبير البلد

28- رواية أحببت زين الصعيد

29- رواية شطة نار

30- رواية برد الجبل

31- رواية انتقام العقارب

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


رواية الداده رئيسة مجلس الإدارة

33- رواية وقعتني ظبوطه

34- رواية أحببت صغيره

35- رواية حماتي

36- رواية انا وضورتي بقينا اصحاب

37- رواية ضابط برتبة حرامي

38- رواية حمايا المراهق

39- رواية ليلة الدخله

40- سكريبت زهرة رجل الجليد

41- رواية روح الصقر

42- رواية جبروت أم

43- رواية زواج اجباري

44- رواية اغتصبني إبن البواب

45- رواية مجنونة قلبي

46-  رواية شهر زاد وقعت في حب معاق

47-  رواية أحببت طفله

48- رواية الاعمي والفاتنه

49- رواية عذراء مع زوجي

50- رواية عفريت مراتي

51- رواية لم يكن أبي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


52- رواية حورية سليم

53- رواية خادمه ولكن

54- سكريبت لانك محبوبي

55- رواية جارتي وزوجي

56- رواية خادمة قلبي

57- رواية توبه كامله

58- رواية زوج واربع ضراير

59- نوفيلا في منزلي شبح

60- رواية فرسان الصعيد

61- رواية طلقني زوجي

62- قصه قصيره أمان الست

63- قصة فتاه تقضي ليله مع شاب عاذب

64- رواية عشق رحيم

65- رواية البديله الدائمه

66- رواية صراع الحموات

67- رواية أحببت بنت الد أعدائي

68- رواية جبروتي علي أمي

69- رواية حلال الأسد

70- رواية في منزلي شبح

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


71- رواية أسيرة وعده

72- رواية عذراء بعد الاغتصاب

73- رواية عشقتها رغم صمتها

74- رواية عشق بعد وهم

75- رواية جعله القانون زوجي

76- رواية دموع زهره

77- رواية جحيم زوجة الابن

78- رواية حين تقع في الحب

79- رواية إبن مراته

80- رواية طاغي الصعيد

81- رواية للذئاب وجوه أخري

82- رواية جبل كامله

83- رواية الشيطانه حره طليقه

84- حكاية انوار كامله

85- رواية فيروزة الفهد

86- قصة غسان الصعيدي

87- رواية راجل بالاسم بس

88- رواية عذاب الفارس


91- رواية زين وليلي كامله

92- رواية أجبرني أعشقه

93- رواية حماتي طلعت أمي

94- رواية مفيش رحمه

95- رواية شمس العاصي الجزء الاول كامله

96- رواية الوفاء العظيم

97- رواية زوجوني زوجة أخي

98- قصص الانبياء كامله

99- سكريبت وفيت بالوعد

100- سكريبت جمعتنا الشكولاته الساخنه

101- سكريبت سيف وغزل

102- رواية حب الفرسان الجزء الثالث

103- رواية رهان ربحه الأسد

104- رواية رعد والقاصر

105- رواية العذراء الحامل

106- رواية اغتصاب البريئه

107- رواية محاولة اغتصاب ليالي

108 - رواية ملكت قلبي

109 -  رواية عشقت عمدة الصعيد

110- رواية ذئب الداخليه


رواية عشق الزين الجزء الاول

112- رواية زوجي وزوجته

113- رواية نجمة كيان

114- رواية شوق العمر

115- رواية أحببتها صعيديه

116- رواية أحتاج إليك كامله

117- رواية عشق الحور كامله

118- رواية لاعائق في طريق الحب

119- رواية عشق الصقر

120- قصة ليت الليالي كلها سود

121- رواية بنت الشيطان

122- رواية الوسيم إبن الحاره والصهباء

123- رواية صغيرتي الجميله

124- رواية أخو جوزك

125- رواية مريض نفسي

126- رواية جبروت مرات إبني

127- رواية هكذا يكون الحب

128- رواية عشق قاسم

129- رواية خادمتي الجميله

130- رواية ثعبان بجسد امرأه


رواية جوري قدري

132- رواية اجنبيه بقبضة صعيدي

133- رواية المنتقبه أسيرة الليل

134- رواية نجمتي الفاتنه

135- رواية ليعشقها قلبي

136- رواية نور العاصي

137- رواية من الوحده للحب

138- رواية أحببت مربية ابنتي

139- رواية جوزي اتجوز سلايفي الاثنين

140- رواية شظايا قسوته

141- نوفيلا اشواق العشق

142- رواية السم في الكحك

143- رواية الصقر كامله

144- رواية حب مجهول المصدر

145- قصة بنتي الوحيده كامله

146- رواية عشقني جني كامله

147- رواية عروس الالفا الهجينه الجزء الثاني

148- رواية أميرة الرعد

149- رواية طفلة الأسد

150- نوفيلا الجريئه والاربعيني


151- رواية أحببت مجنون

152- قصة أخويا والميراث

153- رواية حب من اول نظره

154- رواية اغتصاب بالتراضي

155- رواية صعيدي مودرن

156- رواية أصبحت خادمه لزوجي


157- رواية ورطه مع السعاده


158- قصة فيروز كامله

159- رواية رجال لايهابون الحياه

160- رواية ليالي الزين

161- رواية عروسه وضورتها يوم فرحها

162- رواية عروس رغماً عنها الجزء الاول

163- رواية أحببت طريدتي

164- رواية اغتصاب ولكن

165- رواية عريس ايجار

166- رواية خيانه زوجيه

167- رواية امتلكني كبير الصعيد

168- رواية عشق صعيدي

169- رواية ضحية الشهوات


170- رواية انتقام قاسي


171- رواية البايره والعقيم


172- رواية فريسه في أرض الشهوه

173- رواية الفتاه التي فقدت شرفها


تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close