أخر الاخبار

رواية ذئب الداخليه الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم إسراء هاشم رواية ذئب الداخليه البارت السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم إسراء هاشم رواية ذئب الداخليه الجزء السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم إسراء هاشم

رواية ذئب الداخليه الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم إسراء هاشم 

رواية ذئب الداخليه البارت السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم إسراء هاشم 

رواية ذئب الداخليه الجزء السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم إسراء هاشم 

رواية ذئب الداخليه الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم إسراء هاشم 


 البارت 6 

رنيم بتكون الاسرع منه وبترفع دراعها السليم بسرعه البرق وبتضر"ب علية رنيم وبيقع صريع وبترجع رنيم راسها لورا بتعب وجاسم فوقيها فقد الوعي وهي بتقاوم عشان متفقدش الوعي والا هيمو"تو وكدا جاسم ورنيم بقو متحاصرين من المسلحين والحراس مش فاضل منهم غير 3 وبس والقوة لسه موصلتش المسل"حين لما لحظو انهم اتصابو وبقو فالارض بقو يحاولو يقربو منهم بتشوف رنيم ده وبتغمض عنيها بتعب اثر الط"لقه وحاسه عقلها وقف عن التفكير مش عارفه تفكر وبتقول رنيم جاسم جاسم حاول تقوم والا هنمو"ت ارجوك قوم جاسم بيسمع صوتها بيفتح عيونه رنيم اول ما بتشوفو فتح عنيه بترفع رنيم عيونها وبتشوف المسل"حين  خلاص قربو عليهم جدا بتبعد رنيم جاسم بعيد عنها بسرعه وبتسيبو فالارض وبتضغط علي نفسها مفيش قدامها حل غير انها دلوقتي تنسا اي الالم هي حاسه بيه وبتقوم رنيم بسرعه جدا وبيكون معاها المسد"س وبتبداء رنيم تصوب علي كوتشيات العربيه اللي قربت منهم والعربيه بتبداء تروح يمين وشمال وبتخبط فالعربيه التانيه وبيخبطو العربيتين فبعض ورنيم بتاخد مسد"س كمان وبقت تضر"ب عليهم والعربيتين خبطو فبعض واتقلبو وبقو العربيتين يتقلبو بالي فيها وضر"ب النا"ر بقا فكل حته وبقا من كل الجوانب والمسل"حين بقو يزيدو اكتر وبقو كلهم بيحاولو يصوبو باتجاه رنيم ولكن هي كانت بتتفداء الطل"قات ببراعه وكانت بتستخبي ورا الاعمده وبتوصل في هذه اللحظه اسطور من عربيات الشرطه وبيكون معاهم خالد ورزان وبيبداء الاشتباك بينهم وبيزيد رنيم بقت معاهم وبقو يستغربو المس"لحين اللي بتظهر اكتر كان في حد بيبلغهم رنيم بتبقا بتضر"ب معاهم وعنيها علي جاسر اللي فالارض لا حول ولا قوة له وخايفه يتصاب تاني وبتحاول رنيم تقرب منو وخالد ورزان بقو يحاولو يحموها عشان توصل ليه وتبعدو وبالفعل بتقرب رنيم منو وخالد بيكون معاها وبتمسكو رنيم هي وخالد وبتحاول تدخلو داخل المستشفي ورزان بتبقا بتحميهم وبدخلو رنيم هي وخالد علي اقرب اوضه بتقابلها فالمستشفي  ورنيم بتكون حاسه بتعب وجرحها بينزف ولكن بتقاوم وبيقولها خالد بخوف رنيم انتي بتنزفي مش هينفع تخرجي خليكي انتي وانا هخرج انا وهنحاول نسيطر عالوضع 

بقلم إسراء هاشم 

رنيم بتعب مينفعش يا خالد وبتصمم رنيم وبتحاول تخرج هي وخالد ولكن بيتفاجئو ان في اتنين من المس"لحين داخلو المستشفي  وبتسحب رنيم خالد لورا بسرعه عشان ميشفهومش وبتلاقيهم كل واحد راح باتجاه بتقولو رنيم خالد روح انت الناحيه دي وانا هروح ورا التاني خالد مش هوصيك احنا فمستشفي ومينفعش حد يتاذي نهائي 


خالد متقلقيش اهم حاجه خلي بالك من نفسك وبيتفرقو كل واحد فيهم بيروح باتجاه ورزان والقوة برا بيحاولو يسيطرو علي الوضع خالد بيكون ورا المس"لح لحد ما بيلاقيه بيفتح اوضه بيكون الاوضه دي اوضه ادوية ولكن خالد بيجي من وراة بسرعه وبيضر"بو بالمسد"س علي دماغه بيقع الراجل فالارض خالد بيضر"بو بسرعه طل"قه بيقع الراجل صريع وبيخرج خالد من الاوضه وهو بيدور علي رنيم 


رنيم بتكون ورا المس"لح التاني ولكن بتتفاجئي رنيم بيه انو داخل الاوضه اللي فيها غانم المس"لح بيلمح رنيم وراة وبيحاول ميبينلهاش وبيدخل الاوضه اللي فيها غانم بسرعه وبيقفل الباب وراة 

بقلم إسراء هاشم 

غانم اول ما بيشوفو بيتخض وبيقولو انت مين الراجل بيمسك غانم بسرعه وبيحط المسد"س فدماغه وبيقولو اسكت خالص وبيقف ورا الباب وهو ماسك غانم بتفتح رنيم الباب براحه جدا وهي موجهها سلاحها ولكن بتلاقي مفيش حد بتدخل رنيم براحه هي عارفه انو جوة وغانم جوة ولازم تدخل مفيش قدامها حل تاني واول ما بتدخل رنيم بتلاقي اللي واقف وراها وماسك غانم وبيقولها نزلي سلا"حك رنيم بتلف وشها ليهم براحه وبتلاقي الراجل ماسك غانم وحاطط المسد"س علي دماغه بتبص رنيم لغانم وغانم بيبصلها وبيقولها اي اللي جابك يا رنيم اخرجي انتي برا اخرجي يا بنتي الله يخليكي اخرجي بلاش تتاذي انتي 


رنيم بهدوء وبتقولو جدو متقلقش اهدا خالص بيقاطعهم الراجل وهو بيقول بغضب اخرسو خالص وانتي نزل سلا"حك قولت والا هقت"لو حالا رنيم بخوف علي غانم وبتقولو لا لا هنزل المسد"س خلاص بس سيبو الراجل وهو بيشدد ايده علي غانم وبيقولها بغضب نزلي يا بت مترغيش كتير وهنا رنيم بتبص لغانم وبتقولو حاضر وبتعمل نفسها بتوطي عشان تحط المسد"س فالارض والراجل عينه عليها بتشوف رنيم الراجل وهو بيبصلها بتحط المسد"س فالارض وبتقوم وهنا الراجل بيبصلهم بخبث وبيقولها ودلوقتي اقرو الفاتحه علي روحكم انتو الاتنين ولكن رنيم بحركه سريعه بتطلع مسد"س تاني من ورا ضهرها  وبسرعه البرق بترفع المسد"س فوش الراجل وبتصوب علي دماغه وفنفس اللحظه الراجل بيضر"ب طلقه عليها والطلق"تين بيخرجو فوقت واحد الطل"قه بتيجي فنص دماغ الراجل وبيقع ورنيم بتاخد الطل"قه فصدرها وبتقع رنيم علي ركبها غانم بيجري عليها بصدمه وخوف وبيقولها رنيم رنيم قومي يا بنتي وهنا رنيم بتقع فالارض غانم بيحط راسها علي رجله ورنيم بتغمض عيونها وهي بتبص لغانم وبتبتسملو بتعب وبتقول بصوت متقطع جايلك يا بابا وبتفقد رنيم الوعي غانم بيبصلها بذهول وبيقولها لاااااااا رنيم فوقي متوجعيش قلبي زي ما ابوكي وجع قلبي قومي يا بنتي بلاش تروحي انتي كمان في هذه اللحظه بيدخل خالد وبيلاقي رنيم فالارض وغانم منهار  بيبصلهم خالد بذهول اول ما بيشوفو غانم بيقولو نادي لدكتور بسرعه يا ابني بيفوق خالد من صدمته وبيجري لبرا بسرعه وهو بيجري زي المجنون وبيشوف الدكاترة مستخبين بيقولهم خالد بصريخ دكتور بسرعه تعالو معايا بيروحلو دكتور بيسحبو خالد وهو منهار هو بنسبالو رنيم اخته وكل عيلتة وبيقولو الحقها بسرعه والدكاترة لما بيشوفو حالتو دي بيحالو يفهمو منو في اي وبيفهمو ان في حد متصاب بياخدو ترولي وبيروحو معاه بسرعه 

بقلم إسراء هاشم 

اما بالخارج رزان هي والقوة بيكونو قدرو يسيطرو علي الوضع وطبعا الصحافه بتكون غرقت الدنيا بتدخل رزان المستشفي بعد ما بيسيطرو علي الوضع وبتشوف خالد المنهار وبتبصله باستغراب وبتقولو في اي خالد بيكون فعيونه الدموع وبيترمي فحضنها وبيقولها رنيم بتمو"ت يا رزان 


رزان بتفتح عيونها علي اخرهم بصدمه وبتحس الصدمه شلت حركتها ودموعها بتبداء تنزل هي كمان علي صحبه عمرها واختها رنيم بنسبالهم كانت الصحبه والاخت والام 


غانم بيتعب وبياخدوة الدكاترة لغرفه الكشف  لان ضغطه بيعلي جدا  


والدكاترة بياخدو جاسم اللي خالد بيقولهم علي مكانه وبياخدو الدكاترة جاسم ورنيم وبيبقو الاتنين داخل غرفه العمليات فاوضه واحده وحواليهم دكاترة كتير والاتنين بيكونو بيصرعو المو"ت


الصحافه بتكون ماليه المكان وبيصورو كل حاجه 


داخل قصر الريان فاطمه بتحس بنغزة فقلبها وبتكون قلقانه وبتحاول تتصل علي جاسم ولكن مفيش رد وبتقلق انهم اتاخرو وحورية زرغده بيحاولو يهدوها وبيكون الشاشه شغاله ولكن بيجي خبر عاجل وكل قنوات التلفزيون بقت منزلة خبر عاجل مصرع قت"ل جاسم الريان اثر هجوم مسل"حين وهو يخرج من مستشفي الريان ومعه غانم الريان وكان معهم فتاه ولا احد يعلم من تكون هي بنسبه لعيلة الريان ولكن جاسم الريان والفتاه المجهولة الاتنين داخل غرفه العمليات يصرعان المو"ت فاطمه اول ما بتسمع كدا بتتصدم وبتقول بصريخ ابني وبتقع فاقده الوعي بتجري عليها رغده وحورية وبتمسك رغده هاتفها بسرعه وهي بتعيط وبتتصل علي يزن بايد مرتعشه واول ما بياتيها الرد بتقول رغده بعياط الحقني يا يزن الحقني 


يزن بيتنفض من مكانه وبيكون كان فاجتماع هو وايان وراغب وصفوان ولكن اول ما بيلاقوة قام اتنفض بيقومو هما كمان من مكانهم وبيكمل يزن بقلق رغده مالك في اي 


رغده بعياط طنط فاطمه وقعت من طولها مش عارفين نعمل اي اول ما شافت الخبر عالتلفزيون ان جاسم اتق"تل 


يزن بصدمه انتي بتقولي اي مين اللي اتقت"ل الجميع بيتخضو وبيقولو في اي يا يزن انطق يزن بيبصلهم بصدمه وبيقع الموبيل من ايدو من صدمته وبيفتح اللابتوب بتاعه بسرعه وكلهم بيقفو وبيبصو للشاشه اللابتوب بزهول وصدمه اول ما بيشوفو الخبر بقا منتشر علي كل القنوات والسوشيال ميديا وبقا هو البيان العاجل الوحيد فالاخبار  صفوان بيقول بصدمه ابني وبيقعد علي الكرسي بصدمه مبقاش قادر يقف 

من صدمته ولكن راغب بيفوقه وبيقولو صفوان قوم مش وقت صدمات ابنك محتاجلك يزن وايان بياخدو مفاتيح عربيتهم وبيطلعو يجرو بسرعه عشان يشوفو ابن عمهم 


راغب بيقوم صفوان وبياخدو وبيخرجو برا الشركه وبيركب صفوان هو وراغب اللي لسه علي صدمته معقول يخسر ابنو 


يزن بيكون سايق بسرعه جدا هو وايان كانهم بيسابقو الزمن ولكن يزن فنص الطريق بيفتكر كلام رغده وان مرات عمو تعبت بيضر"ب الدريكسيون بغضب بايده وبيلف العربيه بسرعه وبيرجع باتجاهو للقصر عشان يلحق مرات عمه 


رفعت اول ما بيشوف البيان ان رنيم اتصابت بيبقا هيتجنن ومش عارف يعمل اي يروحلها ولا مينفعش يروح لان كدا كل حاجه هتتكشف ورنيم هتبقا فخطر اكتر  

بقلم إسراء هاشم 

اول ما بينتشر خبر اصابة جاسم الريان بيحصل قلبان داخل الجهات السيا"سيه وبقو يحاولو يقدمولهم دعم وبعتلهم عربيات اسعاف ودكاترة وكل حاجه يحتاجوها فهو ليس احدا عاديا فهو جاسم الريان  


رفعت بيكون فمكتبة وقاعد بتعب وحاطط ايده علي دماغه بتعب وحزن ولكن بيقاطعه دخول احدا بسرعه وهو بيقول رفعت بيه جالنا خبر مش كويس دلوقتي 


رفعت بيرفع نظرة ليه بتعب وبيقولو في اي تاني يا عمر 


عمر بتوتر جالنا خبر ان تم اغت"يال مساعد وز"ير الدا"خليه 


رفعت بصدمه قولت مين ومين اللي عمل كدا 


عمر بقلق استيفان ماركوس المجر"م اللي كل العالم بيدورو عليه وهو ساب العلامه بتاعته وده معناه ان هو قدر يدخل مصر من غير ما حد يقدر يمسكو وق"تل مساعد الوز"ير 


رفعت بيفتح عيونه علي اخرهم بصدمه وبيقولو استيفان احنا كدا البلد ممكن تقوم حر"ب اتصرفو ده معناه ان حد دخلو وقت ما الذئب مش موجود في حد قاصد كدا 


عمر هنعمل اي يا فندم احنا مش عارفين نمسكو المجر"م ده محدش يعرف ليه شكل حتي ولا حد يعرف هو مين حتي اسم استيفان ده مش اسمو الحقيقي هنمسكو ازاي؟ 


رفهت بغضب عمر لازم تتصرفو وتعرفو دخل ازاي 


داخل غرفه العمليات رنيم وجاسم الاتنين قلبهم بيقف فوقت واحد الدكاترة بيبصو لبعض بذهول وبيبداءؤ يعملو صدمات كهربائيه ليهم والممرضين بتجري للخارج وووووو 


7


داخل غرفه العمليات رنيم وجاسم الاتنين قلبهم بيقف فوقت واحد الدكاترة بيبصو لبعض بذهول وقلق وبيبداءؤ يعملو صدمات كهربائية لي جاسم وبيحصل قلق والدكاترة بيصر"خ فوش الممرضة وبتخرج بسرعه عشان تجيب جهاز تاني لرنيم وبيجرو الممرضين للخارج وبيشوفهم رزان وخالد اللي بيبداء الخوف يتملك قلبهم لما بيشوفو الممرضين بيجرو بسرعه بيوصل ايان في هذه اللحظه امام المستشفي وبينزل من عربيته بسرعه من غير ما يركنها من كتر استعجاله وبيسيب الباب كمان مفتوح وبيدخل بسرعه المستشفي وبيسال ممرضه وهو بيقول بقلق جاسم فين الممرضة بتقولو جاسم بيه فاوضه العمليات الدور التالت بيجري ايان بسرعه ومش بيستنا انو يركب الاسنسيار بياخد السلم جري وفدقيقه بيكون وصل قدام اوضه العمليات وبيلاقي رزان وخالد واقفين واللي باين عليهم القلق والخوف وبيقولهم ايان جاسم كويس حصلو حاجه خالد بيكون في عالم تاني من خوفه علي رنيم ومش بيكون سامعه او شايفه تقريبا وبترد رزان بدالة وبتقولو منعرفش عنهم حاجه هما فاوضه العمليات ولسه محدش طمنا عليهم بيوصل صفوان هو وراغب في هذه اللحظه وبيدخلو لجوة وبيلاقو لسه مفيش اخبار عنهم والكل بيبقا واقف متوتر خارج غرفه العمليات وبقو يدعو فقلبهم ان جاسم ورنيم يقوم بالسلامه بقلم إسراء هاشم 


داخل غرفه العمليات الدكتور بيبداء يعمل صدمات كهربا"ئية لي جاسم ورنيم وبيعمل اول مرة وبيلاقي مفيش اي استجابة وبيبداء الخوف يتملك منهم وبيزودلهم السرعه اكتر وبيعملولهم مرة كمان وبرادو مفيش استجابة وبيبصو لبعض بخوف لان مينفعش جاسم يحصلو حاجه وبيعملو مرة كمان ولكن رنيم بس هي اللي قلبها بيرجع ليه النبض وجاسم لسه الدكتور بيسيب الصاعق وبيبداء يعملو مساج للقلب وبيقولهم بصوت عالي حقنه ادرينا"لين بسرعه وبتبداء الممرضه تجهز الحقنه وبتديها لدكتور اللي بيديها لجاسم ناحيه قلبة وبيرجع نبض جاسم من تاني الدكاترة بتبداء ياخدو نفسهم بارتياح وبيبداءؤ يكملو العملية ليهم 

بقلم إسراء هاشم 

يزن بيوصل القصر وبيدخل بسرعه بيلاقي رغده بتعيط هي وحورية وبيحاولو يفوقو فاطمه مش بتفوق بيقرب عليهم يزن وبيحمل فاطمه بين ذراعيه وبيخرج بيها للخارج وبيروحو معاه رغده وحورية وبيحطها يزن فالعربيه وبيركبو معاه حورية ورغده وبيسوق يزن بسرعه فطريقة الي المستشفي 


رفعت بيكون هو وعمر وكل الجهاز بيبداءؤ البحث عن دخول استيفان وازاي دخل البلد وبينتشر خبر عاجل دخول المجر"م الخطير استيفان ماركوس الي مصر هو اخطر مجر"م والذي لا احد يعرف من هو ولا احد يعرف شكل لهو حتي وقدر يهرب اكتر من 23 دولة ولا احد يقدر علي الامساك به الي الان وهو الان في مصر والي اتعرف ان هو الذي تم اغتي"ال مساعد الوز، ير وساب علامته الشهيرة الذي يتركها دائما عندما يفعل جريم"ته ليعرفنا انه هو والان الحكومه المصرية تحاول البحث عنه وتفعل كل ما بوسعها لكي يمسكو بة 


ولكن في حاجه غريبه حصلت اختفاء ذئب الدا"خلية ووحش المخا"برات فوقت واحد ولا احد يعلم اين هما والجهات الا"منية تخفي اي شئ عنهم وهل يترا الذئب والوحش هيتحدو مع بعض ليساعدو في القبض علي استيفان ماركوس ده اللي لسه هنعرفو 


اخر الاخبار ان جاسم الريان والفتاه الذي كانت معه في لحظه الاشتباك  الي الان لم يخرجو من غرفه العمليات ولم نعلم شي عنهم ونتمنا انهم يقومو بالسلامه ويرجعولنا بخير 


داخل المستشفي بتمر تلات ساعات ولسه رنيم وجاسم داخل غرفة العمليات والجميع بقا فالخارج القلق ينهش قلبهم وفاطمه جالها هبوط حاد من صدمتها ومتعلقلها محاليل ومهداء وغانم بقا احسن وخرج وقف معاهم عشان يطمن علي احفاده  وبقت كل العيلة قاعدين علي اعصابهم مستنين الدكاترة تخرج تطمنهم ورزان وخالد واقفين معاهم وبعد شوية بتتفتح اوضه العمليات وبيخرج منها الدكاترة بتعب وارهاق وبيجرو عليهم الجميع بقلق وخوف وبيسالوهم عن حاله جاسم ورنيم 

بقلم إسراء هاشم 

بيقف اتنين من الدكاترة معاهم والباقي بيمشي وبيقول دكتور اطمنو يا جماعه جاسم بيه والانسه اللي معاه الحمد الله عدو مرحلة الخطر وقدرنا ننقذهم وهما هيتنقلو لاوضه عادية دلوقتي ولما يفوقو تقدرو تشفوهم بس بلاش ضغط عليهم لانهم عدو العملية باعجوبة الان الاتنين للاسف قلبهم وقف مع بعض فوقت واحد وده اللي كنا مستغربينه الجميع بيبصو لبعض بذهول وبيكمل الدكتور وحاولنا معاهم رجع قلب الانسه اشتغل تاني وبعدها رجع قلب جاسم بيه وحقيقي عمليتهم كانت صعبة جدا وبجد حالتهم مختلفه اول مرة اشوف كدا الاتنين قلبهم وقف مع بعض ورجع مع بعض وكمان الاتنين واخدين طلق"تين ويعتبر فنفس الاماكن وعلي العموم حمد الله علي سلامتهم وبيسبهم الدكاترة وبيمشو  وبيتم نقل جاسم ورنيم الاتنين في اوضة واحده مع بعض 


العيلة بتبداء يتنفسو بارتياح انهم قدرو يطمنو عليهم وخرجو من العمليات بخير  


داخل الجهاز بتكون شغالة عملية البحث عن استيفان والكل بيعمل جهدة ورفعت معاهم وخالد بيكلم رفعت وبيطمنو علي رنيم وبفرح رفعت جدا انها بقت كويسة هو بيعتبر رنيم بنته 


ولكن بيجي لرفعت خبر ان في اجتماع سري  هيتم بين الوز"راء والجهات السيا"سية ولازم يكون موجود لان الاجتماع ده معمول عشان استيفان وكمان طلبو ان الذئب والوحش يكونو موجدين فالاجتماع ده وجاسم الريان لازم يكون موجود والاجتماع مش هيتم غير بوجدهم هما ومنتظرين رجوع جاسم ويقوم عشان يتم الاجتماع رفعت بقا في حيرة وحاسس الدنيا كدا بتتلخبط ومش عارف يعمل اي وكل حاجه هتتكشف كدا والقرار مش فايدة هو القرار جاي من الجهات العل"ية هو مفيش فايدو حاجه يعملها او يعترض وكمان ظهور استيفان فالوقت ده قلب كل حاجه وقلقان جدا من وجود مجر"م خطير زي ده واكيد هو جاي لهدف معين ويترا ناوي علي اي  وبقا رفعت هيتجنن من التفكير مش لاقي قدامه حل غير انه لازم:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::  


في مكان مجهول هو مقر سري بيكون قاعد شخص وحاطط رجل علي رجل بيكون الشخص ده استيفان ماركوس  وامامه شاشه كبيرة ومعاه شخص كمان مجهول وبيقول لي استيفان احنا كدا نفذنا اول هدف وهو مساعد الو"زير 


استيفان ببرود واي المطلوب كمان؟ 


المجهول بيعرض قدامه صورة لشخص وبيقولو دكتور عادل الشاذلي الدكتور ده معاه فلاشة والفلاشة ده لو وقعت فايد الشر"طه هتبقا كار"ثة وهنروح فد"اهية ولازم يتق"تل وتاخد الفلاشة دي قبل ما توصل للبو"ليس وبعدها بيحول صورة كمان بتكون صورة لي جاسم وبيقولو طبعا عارفو جاسم الريان وده الهدف التاني اللي لازم نخ"لص منه باي تمن لان جاسم باسم عيلتة قدرو يسيطرو علي البلد وخسرونا كتير 


استيفان بيقوم من مكانه ببرود وبيقولو تمام ابعتلي وقت التنفيذ وانا هنفذ بس ده غالي اوي اوي اوي عليكم والسعر هيزيد الضعف وكمان تخرجوني من البلد 


المجهول بضيق استيفان متنساش احنا اللي ساعدناك تدخل هنا المفروض تنفذ اومرنا وانت عارف انت بتتعامل مع مين 


استيفان ببرود انتو ساعدتوني عشان انتو محتاجنلي وانت متنساش انا مين واقدر اعمل اي كويس وبيسيبو استيفان ويمشي بكل برود  

بقلم إسراء هاشم 

داخل المستشفي بيبداء جاسم يفوق هو ورنيم من البنج وبيدخلولهم الدكاترة وبيطمنو عليهم وبعدها بيخرجو يبلغو العيلة انهم استعادو وعيهم وبيدخلو الجميع ليهم ومعاهم رزان وخالد رنيم بتفتح عنيها بتعب وبتبص حواليها بتلاقي جاسم علي السرير اللي جنبها ومفتح عنيه وباصص لسقف الغرفة بسرحان بتقول رنيم بتعب وصوت واطي جاسم وهنا جاسم بينتبه ليها وانها فاقت ولسه هيرد عليها بيلاقو العيلة دخلت ليهم بيقرب غانم من رنيم وبيقولهم بابتسامه حمد الله علي سلامتك يا بنتي خوفتني عليكي 


رنيم بابتسامه الله يسلمك يا جدو متخفش عليا انا كويسه 


وبيبداءؤ يطمنو الجميع علي رنيم وجاسم وخالد ورزان بيطمنو عليهم بس مش بيقولو انهم يعرفو رنيم وان هما فضلو لحد ما يطمنو عليهم بس مش اكتر 


جاسم بيبصلهم بشك ومش بيقتنع بكلامهم وبيلاحظ بظراتهم المتوترة اللي بيبصوها لرنيم 


غانم بيقول بهدؤء لرنيم مش عارف اشكرك ازاي بجد علي اللي عملتية معانا 


رنيم بهدؤء متشكرنيش علي  حاجه يا جدو وبعدين هو انا مش زي حفيدتك ولا اي لحد ما نتاكد من التحليل 


غانم بحنيه انا مش محتاج اتاكد انتي اللي عملتيه معانا انتي حتي لو مش حفيدتي انتي بقيتي حفيدتي بنسبالي انتي عرضتي نفسك للخطر عشاني وعشان جاسم 


جاسم بيبصله باستغراب هو وباقي العيلة من حديث غانم وبيقول ايان ازاي يجدي عرضت حياتها للخطر 


غانم بيبداء يحكيلهم اللي حصل معاه هو ورنيم والجميع مذهول ومصدوم من اللي بيسمعوة وجاسم بيكون بيبصلها بنظرات غير مفهومه وازاي هي قدرت تعمل كل ده 


وبيقول يزن ورغدة بصدمه انتي عملتي كدا ازاي وازاي بتقدري اصلا تمسكي سلا"ح  


رنيم بتبداء تتوتر وبتحس انها هتتكشف وبتبص لي رزان وخالد وهما بيبصولها بتوتر وبيبقو مش عارفين يقولو اي 


وبيلاحظ ده جاسم وبيبقا عينه عليهم وبيقول جاسم انطقي وقولي انتي مين احسن وازاي قدرتي تعملي كدا وكمان وقفتي قصاد المسل"حين وكنتي بتصوبي ببراعه وبتتفداء الطل"قات بسهولة انطقي وقولي انتي مين يا رنيم لان مستحيل بنت تقدر تعمل ده بسهولة او تقدر تمسك مسد"س عادي وتق"تل وتقف قصاد مجر"مين عادي كدا الا لو كانت هيا ولكن بيقاطعهم في هذة اللحظه دخول شخص وهو بيقول هقولك انا هي تبقا مين يا جاسم بس حمد الله علي سلامتكم الاول يا ابطال 

بقلم إسراء هاشم 

الجميع بيتنح بذهول وصدمه وبيقولو جاسم ورنيم فصوت واحد سياده الوز"ير  وهنا بتكون الصدمه الكبيرة للكل ومش مستوعبين اللي بيحصل وبيكون واقف علي باب الغرفه جيش من الحراسة وبيكونو واقفين بيحمو الو"زير وكان برفقته اللواء رفعت وبيقول الوز"ير::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


8 بارت كمان هدية اهو مني ليكم عاوزة تفاعل حلو بقا يقمراتي ❤❤


الجميع بيتنح بذهول وصدمه وبيقول جاسم ورنيم فصوت واحد سياده الوز"ير وهنا بتكون الصدمه الكبيرة للكل ومش مستوعبين اللي بيحصل وبيكون واقف علي باب الغرفة جيش من الحراسة وبيكونو واقفين لحماية الوز"ير وكان برفقته اللواء رفعت وبيقول الوز"ير انبسط انكم قومتو بالسلامه يا ابطال وهنا الجميع بيفوق من صدمته وبيقوم خالد ورزان بسرعه وبيادؤ التحية العسكرية وجاسم ورنيم بيحاولو يتعدلو ولكن الو"زير بيقولهم خليكم مكانم انتو تعبانين ولسه خارجين من العمليات ارتاحو بيقوم غانم وصفوان وراغب بيبداءؤ يرحبو بيه  ترحيب شديد فهو ليس اي شخص فهو معالي الوز"ير وبيقولهم الوز"ير خلاص يجماعه ملوش داعي الترحيب ده كلو وبعدها بيبص لي رنيم وبيرجع يوجه نظرة لي رفعت ورنيم بتبص لرفعت بتوتر 

بقلم إسراء هاشم 

وبيقول غانم نورتنا يا سيادة الوز"ير بجد انك تيجي لحد هنا دي حاجه كبيرة بنسبالنا ومكنش ليه لازم سيادتك تتعب نفسك وتيجي لحد هنا 


الوزير بهدؤء مفيش تعب ولا حاجه وجاسم غالي عندنا جدا وكان لازم اجيلو بنفسي وكمان انا طلبت من رفعت يجي معايا لان كمان في سبب لزيارتي هنا وبيوجه نظرة لي رنيم وجاسم وبيقول لغانم انا حابب اتكلم معاك انت وجاسم ورنيم لوحدكم يا غانم بيه 


غانم بيبصله باستغراب وبيقولو طبعا طبعا وبيبص لصفوان وصفوان بيفهم من نظرة غانم وبيقول احنا هنخرج احنا وبياخد صفوان باقي العيلة وبيخرج ومش بيفضل فالاوضه غير جاسم ورنيم وغانم ورفعت والوز"ير 


رنيم بتكون دماغها مشغولة ومستغربة اي اللي جاب الوز"ير بنفسه لحد هنا وكمان رفعت معاه ويترا موضوع اي اللي عاوزهم فيه هي وجاسم وغانم 

بقلم إسراء هاشم 

بيبص الوزير لي غانم وجاسم بهدؤء وبيقولهم انتو طبعا عاوزين تعرفو رنيم تبقا مين وازاي قدرت تعمل كل ده؟ 


هنا رنيم بتحس بصدمه ان كدا الوز"ير عرف هي مين بس لي وازاي هي متعرفش ومين اللي قالو وبتبص لي رفعت اللي بيكون بيحاول يهرب بنظرة بعيد عنها 


جاسم وغانم بيبصو لبعض وبيقول جاسم بفضول وحضرتك تعرف رنيم منين يا فندم او اي علاقتها بحضرتك 


بيكمل الو"زير وهو عيونه علي رنيم وبيقول انا مكنتش اعرف رنيم ولا كان ليا علاقه بيها بس رفعت جالي من شوية وحكالي كل حاجه وقالي رنيم تبقا مين بيوجه الجميع نظرة باتجاه رفعت وبيكمل الوز"ير رنيم تبقا بنت امجد الريان والراجل اللي كان مربيها اللي كانت رنيم فاكرة والدها كان صاحب اللواء رفعت وصديق عمرة وكمان كان صاحبي انا كمان في يوم من الايام بس انا الوز"ارة  والدنيا لهتني وبعدتني عنه هو ورفعت رنيم تعرف رفعت كويس جدا لان صديق والدها وكان دايما بيرحلهم وكمان والدها موصي اللواء رفعت عليها ورفعت اللي معلم رنيم انها تبقا قوية كدا وهو اللي علمها ازاي تضر"ب نا"ر بالبراعه دي وكمان اللي عرفتو من رفعت ان رنيم متعلمه كل انواغ الفنون القتا"لية ورفعت معلمها كل حاجه تقريبا تقدر تدافع بيها عن نفسها وده اللي خلاها تقدر تدافع وتضر"ب نا"ر كويس جدا وانا شوفت تسجيلات الكاميرات وشوفت بنفسي قد اي انتي شجاعه وقوية جدا بجد احيكي علي شجعتك دي  وانا عرفت انتي شجاعه كدا لية لانك من عيلة الريان معروف عنهم القوة وبيمد ايدو لي رفعت اللي بيطلع ظرف من جيبه وبيدية لي الوز"ير بياخد منو الظرف وبيمد ايده بيه لغانم وبيقولو وده نتيجه التحاليل وللي تثبت ان الانسه رنيم بنت امجد الريان وانا حبيت انا اجبها بنفسي كتكريم لي انسه رنيم وعلي قوتها وشجاعتها علي اللي عملتو ولولا رفعت هو اللي حكالي عنك لما سالتو عن مين البنت المجهولة اللي الكل بيتكلم عنها وانا كان عندي فضول اعرف مين هي البنت دي عشان كده سالت عنك ومبسوط اني شوفتك انتي وجاسم بخير 

بقلم إسراء هاشم 

رنيم بتكون بصلهم بدهشه ومش فاهمه اي حاجه خالص ولا اي اللي بيحصل ده وجاسم بيكون بيبصلها بنظرات غير مفهومه للجميع ولكن بيقاطع تفكيرهم الوز"ير وهو بيقول في خبر هو ده اللي جبني لحد هنا للاسف النهاردة تم اغت"يال المساعد بتاعي وعرفنا ان المجر"م الدولي استيفان ماركوس هو اللي قت"لو هنا جاسم ورنيم بيبصو للوز"ير بصدمه وبيكمل الوز"ير المجر"م ده خطير جدا ومشكل خطر علي الدولة واحنا بنحاول بكل جهدنا نمسكه بس في حاجه كمان جاسم انت حياتك فخطر كبير انت وعيلتك وبيبص لرنيم وبيكمل ومش انتو بس لوحدكم وكمان دلوقتي بقا معاكم رنيم وبقت حياتها فخطر هي كمان بسبب االلي حصل النهاردة واللي رنيم عملتو بقت حياتها مهددة هي كمان واكيد هيدور وراها هي واحنا مش عاوزين نجازف او نخسر حد فيكم ظهور المجر"م ده خطر جدا فالوقت احنا هنحط حماية ليكم كلكم ولرنيم كمان هنا بيدخل جاسم فالحوار وبيقول وهو بيبص لرنيم بغموض وبيقول ملهوش داعي سيادتك كل ده انا عارف رنيم تبقا مين كويس جدا 


هنا رنيم بتبصله بصدمه هي والو"زير ورفعت وغانم وبيقول جاسم اي مالكم مستغربين لي اوي كدا فاكرني مش هعرف انا عارف ان رنيم هي تبقا ذئب الدا"خلية وهنا رنيم بتبصلة بذهول وصدمه انو ازاي عرف هي مين وبيكمل جاسم انا كنت عارف هي مين من بدري بس سبتها تكمل خطتها ولكن اللي استغربتو اشمعنا رنيم هي اللي اخترتها سعادتك تبقا هي اللي بتحمينا وانت عارف ان هي كمان معرضة للخطر وان في كتير عاوزين يتخلصو من ذئب الدا"خلية 


هنا رفعت بيبص لرنيم وللو"زير وبيقول لان رنيم تبقا بنت امجد الريان بجد وان كل الورق والتحليل ده حقيقي ان رنيم تبقا بنت امجد اللي كانت ضايعه وده انا عرفتو من سنتين من اللواء نشات واللي المفروض رنيم فاكرة والدها الحقيقي ولكن نشات قبل ما يموت بيوم حكالي كل حاجه وان رنيم مش بنتو وبنت امجد ووصاني اني اخلي بالي منها ومقولهاش عشان متتعرضش حياتها للخطر اكتر لان عيلتكم حواليها خطر كبير جدا عشان كدا انا مقدرتش اقول لرنيم حاجه ولكن لما جه قرر ان رنيم هي اللي تحميكم حسيت ان القدر هو اللي عاوز يجمعها بعيلتها انا كنت خايف عليها ومقدرتش اقولها برادو بس خلاص لازم كل حاجه تتعرف بما انك عارف يا جاسم رنيم تبقا الذئب وهنا بتكون الصدمه الاكبر من نصيب رنيم هي بعد كل هذه المده تكتشف ان حياتها مكنتش حقيقة وان الراجل اللي كانت فاكرة ابوها اللي رباها يطلع مش هو ابوها وانها بنت امجد فعلا مش تمثيل وبيكمل رفعت غانم بيه عارف ان رنيم تبقا حفيدته الحقيقه انا بلغتو بكل حاجه اول ما جالي قرر ان رنيم هي اللي تمسك المهمه دي وعرفتو ان حفيدته تبقا هي ذئب الدا"خلية بس انت عرفت ازاي يا جاسم ان رنيم تبقا الذئب مفيش حد يعرف غيري انا وخالد ورزان حتي سياده الوز"ير مكنش يعرف حاجه غير انا لما قولتلو من شوية لما حسيت ان في خطر كبير علي رنيم وكنت محتاج مساعده سيادة الوز"ير عشان نقدر نحميها لكن انت بقا عرفت ازاي انها الذئب؟ 


جاسم مش هينفع اقول دلوقتي عرفت ازاي لان لسه مجاش الوقت المناسب تعرفو 


الوز"ير وهيجي امتا المعاد ده يا وحش المخابر"ات وهنا بقا بتكون الصدمه الكبري للجميع واولهم جاسم ورنيم وبيبصلو جاسم بذهول وبيقولو حضرتك عارف ان انا وحش المخابر"ات  ازاي؟  


الوز"ير بيبصلة بغموض وبيقولو انت ناسي انت بتكلم مين ولا اي يا سياده الرائد 


جاسم باحترام العفو سعادتك مقصدش بس استغربت ان حضرتك عارف لان مفيش حد يعرف حاجه عن الموضوغ ده نهائي 

بقلم إسراء هاشم

الوز"ير تمام طلاما كل حاجه اتكشفت في اجتماع سري هيتم وانتو لازم تكونو موجدين فيه انتو الاتنين وكمان في موتمر هيتعمل والموتمر ده هيكون فيه كل الوزرا"ء وناس مهمه كتير وانتو لازم تكونو موجدين فيه بس مش بصفتكم الذئب والوحش 


جاسم ورنيم بيبصو لبعض بترقب وبيوجهو نظرهم لي وبيقول جاسم باستفسار اومال بصفتنا اي يفندم؟ 


الوز"ير بيكمل بهدوء بصفتك جاسم الريان وهتكون رنيم معاك بصفتها مدام جاسم الريان 


وهنا رنيم وجاسم بيبصوله بذهول وصدمه وبيقولو فوقت واحد مستحيل ده يحصل حضرتك اللي بتطلبة ده مستحيل 


رفعت بتدخل رنيم لازم تظهري علي انك مرات جاسم عشان محدش يكتشف انك الذئب لان في خطر علي حياتك ومينفعش تظهري فالموتمر ده غير انك مرات جاسم 


جاسم بضيق نشوف حل تاني غير انها تبقا مراتي ده


الوز"ير بحزم جاسم مفيش نقاش احنا مش بنهزر يا سياده الرائد وده جواز علي ورق مش اكتر واحنا داخلين علي مهمه صعبة جدا وخطر كبير جدا والبلد فخطر وانتو كمان ولازم الاوامر تتنفذ ودي اوامر ليكم وهتعرفو بقيت الخطه لما تتحسنو وتحضرو الاجتماع وبيسبهم وبيخرج الو"زير ووراه الاسطور الحراسي بتاعه 


رنيم بتكون الصدمات النهاردة كتير عليها هي مش قادرة تستوعب كل اللي سمعته ازاي هي بنت امجد وبتبص لرفعت اللي بيبصلها بنظرة اسف وبيقولها رفعت اسف يا بنتي اني خبيت عليكي بس ده لمصلحتك صدقيني وخوف عليكي 


رنيم وهي بتبصلة بحزن والدموع بتلمع فعنيها ولكن مبتنزلش وبتقولو بحزن لمصلحتي لمصلحتي اني كنت لعبة فايدكم ومخبين عليا اهلي وكل ده كنت عايشة مع اب فاكرة ابويا يطلع فالاخر مش ابويا وهو الراجل اللي مربيني وان حياتي كلها مش حقيقه وتقولي لمصلحتي ويترا مخبين عليا اي تاني لمصلحتي يا رفعت بيه؟ 


رفعت بحزن عليها هي معاها حق فكل كلمه قالتها وبيقولها رنيم هتفهمي مع الوقت ان كل ده كان خوف عليكي وبيسبهم رفعت وبيمشي بتبص رنيم لي غانم بحزن بيقرب عليها غانم وبيمسك ايدها بين ايده وبيقولها انا مش عاوزك تزعلي عارف ان الموضوع صدمه بنسبالك وكان بنسبالي بس رفعت بيحبك فعلا وعمل ده علشانك وخايف عليكي وانا مبسوط وفخور اني عندي حفيده زيك يا اجمل ذئب بقا انا حفيدتي تبقا ذئب الداخلية بحالها وبيبص لجاسم وكمان اكتشف كمان ان حفيدي وحش المخابر"ات حقيقي انا فخور بيكم جدا واني عندي احفاد زايكم انا عمري ما هبقا قلقان وهبقا مطمن وانتو سوا لان عارف انتو اقوياء قد اي وهتبقو قد اي حاجه وهتقدرو تقفو قصاد استيفان ده عشان كدا لازم تنفذو كلام الوز"ير لان ده الصح 


رنيم بتبص لجاسم بضيق وبتقولو مستحيل اتجوز البني ادم ده لو حصل اي حتي لو هتنازل عن شغلي بس متجوزش البني ادم ده 


وهنا جاسم بيتعصب وبيقولها بضيق وانا اللي هموت عليكي انا مش طايقك اصلا وانا اللي مستحيل اتجوزك انا بكر"ه الستات كلها وانتي اولهم ولاخر مرة اتعدلي فكلامك معايا 


رنيم بغضب بقولك اي انا مبتهددش واعلي ما فخيلك اركبو يا جاسم وانت متطولش اصلا تتجوزني  ده يبقا فاحلامك هنا غانم بيقاطعهم وهو بيقول اي مبتزهقوش كفاية بقا حتي وانتو كدا بتتخنقو وهنا بيدخلو العيلة غليهم وبيقول صفوان الوز"ير كان عاوز جاسم في اي يا بابا 


غانم بهدؤء مفيش حاجه يا صفوان هو بس كان بيطمن عليهم وكان بيقول لجاسر ان في موتمر هيحضرو قريب وبس ومشي 


ايان بمشاكسة يبختك يا عم الوز"ير جايلك بنفسه لحد هنا عشان يطمن عليك اوعدنا يارب 


جاسم بضيق يارب يا اخويا عشان تيجي تقعد مكاني وهو يبقا يجي يزورك  ولكن بيقاطعهم دخول يزن وهو بيقول عرفتو الي حصل 


جاسم باستغراب هو في حاجه حصلت تاني كمان؟ 


يزن اه لسه نازل بيان علي السوشيال ميديا وكل الاخبار ان تم قتل دكتور عادل الشاذلي وبيقولو اللي قت"لو استيفان ماركوس 


هنا جاسم ورنيم بيبصو لبعضهم بصدمه وبيفهمو كدا ان الوضع بقا خطر جدا وان كلام الوز"ير صح وان لازم:::::::::::::


9


يزن اه لسه نازل بيان علي السوشيال ميديا وكل الاخبار ان تم قت"ل دكتور عادل الشاذلي وبيقولو اللي قت"لو استيفان ماركوس 


هنا جاسم ورنيم بيبصو لبعض بصدمه اول ما بيسمعو الخبر وبيفهمو كدا ان الوضع بقا خطر جدا وان كلام الوز"ير صح وان لازم يوافقو علي قرارة وجه الوقت ان الذئب والوحش يتحدوا سوا مع بعض حتي لو مش بيطيقو بعض ده ملهوش دخل فالشغل لان هما واخدين عهد لازم يحمو بلدهم وبيبص جاسم لرنيم اللي بتهزلو راسها هزة خفيفه بمعني الموافقه فبيقول جاسم لي غانم جدو احنا موافقين وانا ورنيم قررنا اننا هنتجوز  بقلم إسراء هاشم 


هنا كل العيلة بيبصلهم بذهول وصدمه ومش مستوعبين اللي سمعوة ده صح ولا ولا هما سمعو غلط 


فبيقول ايان بصدمه ها هتجوز هي الطل"قة غيرتك ولا اي دي معجزة يا ناس انا مش مصدق جاسم الريان اللي بيكر"ه كل ما هو انثي قرر يتجوز لا وكمان من مين من البنت اللي علطول بيتخنقو ومش بيطيقو بعض لا بجد معجزة 


جاسم بضيق اياااااااااااااااااان بيقطعه ايااااااان وهو بيقول خلاص اسف يا عم انت هتتحول حتي وانت تعبان 


غانم بابتسامه وده احلي خبر سمعته النهاردة وانا موافق 


فاطمه بفرحه واخيرا الف مبروك يحبيبي واخيرا هشوفك قبل ما اموت بتتجوز ربنا يسعدك يحبيبي 


جاسم بعد الشر عليكي يحبيبتي 


صفوان بابا بس بيقاطعه غانم رنيم تبقا بنت امجد يا صفوان والاتنين احفادي ورنيم زيها زي باقي احفادي لانها حفيدتي من لحمي ودمي ومن هنا ورايح رنيم هتبقا معانا وهتعيش معانا في القصر 


الجميع بيفرحو جدا بخبر جواز جاسم ورنيم وهما من اول ما شافوهم بيتخنقو اول مرة وهما حاسو انهم لايقين علي بعض واكتر واحده الفرحه مش سيعاها هي فاطمه لان ابنها اخير هيتجوز 


رغدة كانت مبسوطه جدا ان جاسم مش هيتجوزها خلاص هي بتعتبر جاسم اخوها وبس مش اكتر وبتبص لي يزن بتلاقيه هو كمان بيبصلها وباين عليه الفرحه وعيونه بتلمع  وبتقول رغدة بابتسامه لرنيم انا مبسوطه انك بنت عمي وانا وانتي هنبقا صحاب انا حبيتك من اول ما شوفتك 


رنيم بابتسامه وانا مبسوطه جدا بجد ان هيبقا عندي صحبه واخت زايك 


بيقول غانم عاوزكم تنزلو خبر عن جواز جاسم ورنيم 


جاسم بيقول جدو احنا هيبقا كتب كتاب بس دلوقتي وهنعمل الفرح بعدين مش كدا يا رنيم 


رنيم اه صح خليها كتب كتاب موقتا وبعدها هنعمل الفرح 


غانم تمام مفيش مشكله بس لازم ننزل خبر برادو 

بقلم إسراء هاشم 

وبيمر اليوم علي ابطالنا بسلام ورنيم وجاسم بيفضلو فالمستشفي وطبعا بيكون في حراسه ليهم خارج وداخل المستشفي لي حمايتهم وده كان امر مكلف من الوز"ير وبيعدي اسبوع عليهم وهم داخل المستشفي رنيم وجاسم بيكونو مبيتكلموش مع بعض خالص عشان ميحصلش اشتباك بينهم وكل واحد فيهم كان بيفكر ازاي يقدرو يمسكو استيفان فخلال الاسبوع ده بيكون تم تعافي رنيم وجاسم واليوم موعد خروجهم من المستشفي لان لازم يخرجو ويرجعو لشغلهم لان كل ما بيعدي يوم زياده الخطر بيزيد اكتر ورفعت وكل الجهات الا"منية كانو بيحاولو يوصلو لي استيفان وقدرو يوصلو لي الفلاشة اللي كانت مع دكتور عادل وحاولو يعرفو اي اللي فيها ولكن الفلاشة معمولها شفرة ومحدش قادر يفتحها نهائي ومستنين رجوع الذئب لان رنيم قدرت قبل كدا تفك شفرات كتير زي كدا لانها محترفه فا"لهكر ومحدش عرف يبقا زايها نهائي فا"لهكر وهي الوحيده اللي ممكن تقدر تفتح الشفرة عشان يعرفو اي اللي موجود جوة الفلاشه ده واللي خلاهم يقت"لو دكتور عادل بسببها بس برادو مقدروش ياخدو الفلاشه لان دكتور عادل قبل ما يموت بدقا"ئق كان المفروض رايح ياخد الفلاشة عشان يسلمها للبو"ليس وكان ولما حس ان في حد وراة وان ممكن يمو"ت فاي وقت كلم اللواء رفعت وهو سايق وبلغه علي مكان الفلاشة وقبل ما يكمل كلام مع اللواء رفعت جت عدت عربيه سوادة من جمبه وخرج منها شخص وهو لبس اسود فاسود وحاطط قناع اسود علي وشه وكان معاه شخص كمان بيسوق واستيفان كان جمبو فتح شباك العربية لحد نصه بظبط بحبث ميبنش وقربو بالعربية جمب عربيه دكتور عادل وكان عادل حاسس بخوف وقتها وهو بيكلم رفعت وكان لسه هيقولو ان في عربيه وراة ولكن مبيلحقش بسبب ان استيفان خرج مسد"سه وصوب ببراعه الرصا"صه جت فدماغ دكتور عادل من الجنب وكان المسد"س كتم الصوت طبعا وفثواني كان استيفان اختفي هو والشخص اللي معاه ولكن دكتور عادل وقع الموبيل من ايده وما"ت فالحال والعربية لفت وخبطت فعربية تانية كانت جاية من وراها والاتنين اتقلبو استيفان كان علي بعد كام متر وخرج من الشنطه اللي كانت معاه بند"قية قنص وصوب بتجاه فتحه البنز"ين وضر"ب طل"قة في فتحه البنز"ين وفثواني بيحصل انفجا"ر للعربية هي والعربية اللي خبطت فيها بيسيب استيفان العلامه بتاعته وبيختفي من غير ما حد يشوفة وبكدا يكون ما"ت الدكتور عادل وعشان رفعت قدر يوصل لي مكان الفلاشة قبل ما استيفان واللي معاه يوصللها بس مش عارفين يفتحوها غير بوجود رنيم 

بقلم إسراء هاشم 

داخل المستشفي رنيم وجاسم بيبداءؤ يجهزو نفسهم عشان يخرجو من المستشفي جاسم بيسيب رنيم فالاوضه وبيخرج يروح اوضه تانية عشان خاطر رنيم تقدر تبدل ملابسها وبيخرج جاسم وبيكون في اتنين حراس واقفين عالباب بيروح جاسم الاوضة التانية وبيروح معاه واحد من الحراس وبيقفلو علي الباب ورنيم بتدخل الحمام وبتاخد هدوم ليها الحارس بيكون واقف علي الباب ولكن بيسمع صوت حاجه اتحدفت فالارض بس بعيد عنو شوية فالطرقة بيبص الحارس بتجاه الصوت بيلاقي مفيش حد خالص فالطرقة ولكن فيه حاجة فالارض بتتحرك بيمشي الحارس ناحيه الحاجه اللي بتتحرك دي ولكن بيجي شخص من خلفه وبيضر"بة بالمسد"س علي دماغه الحارس بيحس بدوخه ولسه هيلف ولكن الشخص ده بيضر"بة مرة كمان بيقع الحارس فالارض وبيكون فقد الوعي بيسحبو الشخص ده وبيدخلو اوضه من الاوض وبيقفل عليه وبيخرج الشخص ده وهو بيبص حوالية ومسك المسد"س فايدة وبيدخل الاوضة اللي فيها رنيم براحه جدا رنيم بتكون فالحمام بتلبس بيقفل الشخص ده الباب من غير صوت وبيقفلة براحه ولكن بيحس ان باب الحمام هيتفتح بيستخبا بسرعه عند الدولاب اللي كان موجود فالاوضه وبيقف عند الدولاب من الجنب بتخرج رنيم من الحمام بعد ما بتكون غيرت هدومها وبتكون واقفه عند السرير ومدية للدولاب ضهرها وواقفه عشان تلم شعرها ولكن رنيم بتحس بحاجه غريبه وبتحس ان في صوت تاني معاها فالاوضه وبتحاول متبينش ده وبتكمل رنيم كانها بتعدل شعرها الراجل اول ما بيشوفها مديلو ضهرها بيخرج من ورا الدولاب وهو رافع مسد"سة ولسه هيقرب علي رنيم براحه ولكن رنيم بتحس بيه وبحركه سريعه منها بتلف بسرعه وهي بترفع رجلها وبتضر"بو برجلها في بطنه بيقع المسد"س من ايد الراجل فالارض اثر الضر"بة وهو ماسك بطنه بالم ولكن الراجل بيتعصب وبيقرب من رنيم عشان يضر"بها ولكن رنيم بتمسك ايده وبتديلو هي بالبو"كس بجانب فمه وايده اللي ماسكها وبتضر"بو  بركبتها فبطنه وهي لسه ماسكه ايدو الراجل بيكون بيتالم ومال بنص جسمه وبيتعصب الراجل جدا من ضر"ب رنيم ليه وبيرفع نفسه بغضب عشان يضر"بها بالبوكس فوشها ولكن رنيم بتمسك دراعه قبل ما يضر"بها وبتض"ربه رنيم بوكس بكل قو"تها بيخلية يقع فالارض ولكن الراجل هنا بيتعصب اكتر من رنيم وبيلمح مسد"سة اللي واقع فالارض جانبة بياخدو الراجل وبيقوم يقف بسرعه وهو ماسك المسد"س وبيبتسم بخبث رنيم بتكون واقفه قصاده بعيد عنو بخطواتين يعتبر بيرفع الراجل المسد"س فوشها وبيضر"ب الطل"قة باتجاه رنيم ووووو 


10 


الراجل بيقوم يقف بسرعه وهو ماسك المسد"س وبيبتسم بخبث رنيم بتكون واقفه قصاده بعيد عنو بخطواتين يعتبر بيرفع الراجل المسد"س فوشها وبيضر"ب الطل"قة باتجاه رنيم ولكن رنيم بتكون الاسرع منه وبتوطي بسرعه والط"لقة بتجي فالحيطة وبتكون رنيم لسة موطية فالارض وبتلمح ان السرير اللي فاصل بينهم بعجل الراجل لسه هيضر"ب عليها طل"قة كمان ولكن رنيم بتزق السرير عليه بكل قوتها بيخبط السرير فالراجل بيقع منو المسد"س فالارض وبيرجع خطوتين لورا لسة الراجل هيوطي ياخد المسد"س رنيم بتكون اسرع منه وبتاخد رنيم المسد"س بسرعه الراجل بيرجع لورا اول ما بيلاقيها خدت المسد"س وصوبته باتجهه وبتقولو رنيم مين اللي بعتك ولكن الراجل مبيردش عليها بتكرر رنيم السوال ولكن هذه المرة بغضب وبتقولو انطق مين اللي بعتك بدل ما اقت"لك حالا الراجل بيبصلها باستفزاز وبيقولها مو"تني رنيم بتضر"بة طل"قة ولكن فرجلة بيقع الراجل علي ركبة وهو بيتالم وبتقولو رنيم قولتلك انطق مين اللي بعتك بدل ما تمو"ت المرة دي فرجلك لو منطقتش هتبقا فدما"غك الراجل وانا قولتلك مو"تني لكن مستحيل انطق رنيم بتضر"بو طل"قة كمان ولكن في هذة اللحظه الباب بيتفتح بسرعه وبتكون رنيم ضربت الراجل الط"لقه فنص دماغه وبيقع الراجل صريع وبيكون اللي فتح الباب هو جاسم ولانو كان بعيد عنها والمسد"س كان كتم للصوت مكنش سامع حاجه ولكن لما رجع ولقا الحارس مش موجود فتح الباب بسرعه بخوف عليها ولكن مع لحظه فتحه للباب بتكون رنيم بتق"تل الراجل بيبصلها جاسم لثواني بذهول وبيبص فالارض علي الراجل رنيم بتكون واقفه وبصله وهي ماسكه المسد"س لسه بيقرب منها جاسم بقلق عليها وبيقولها رنيم انتي كويسه حصلك حاجه بقلم إسراء هاشم 


رنيم بهدؤء اهدا يا جاسم انا كويسة محصلش حاجة 


جاسم بتساؤل اي اللي حصل ومين ده ودخل ازاي هنا؟ 


رنيم معرفش دخل ازاي انا خرجت من الحمام وهو كان فالاوضه مستخبي وبتبداء تحكي رنيم لجاسم كل اللي حصل 


جاسم بتنهيدة كويس ان محصلكيش حاجه وانك كويسة 


رنيم برفعه حاجب ده علي اساس انك خايف عليا بقا وكدا 


جاسم وهو بيقعد حاجبه وبيقولها بضيق وانا هخاف عليكي لي بس انتي بنت عمي فالاول والاخر من العيلة يعني 


رنيم ببرود كويس انك اعترفت اني بنت عمك مع اني مكنتش اتمني ده ابدا بس يلا مش مشكلة 


جاسم بيضايق من طريقتها المستفزة ولسة هيرد ولكن بيقطعهم رنين موبيل رنيم بتقرب رنيم ناحيه الموبيل وبتمسك الموبيل بتشوف المتصل ولكن بيسالها جاسم مين اللي بيتصل بيكي؟ 

بقلم إسراء هاشم 

رنيم ببرود وانت مالك وبترد رنيم علي المكالمه وبيكون المتصل اللواء رفعت رتيم بتكون زعلانه منو وبتتكلم معاه برسمية وبتقولو بهدؤء اتفضل يفندم مع حضرتك 


رفعت بيفهم انها زعلانه اول ما بيلاقيها اتكلمت رسمي معاه وبيقول رفعت بهدؤء عاملة اي يا رنيم 


رنيم بعملية انا تمام يا فندم في حاجه حصلت عشان كدا حضرتك طلبتني؟ 


رفعت بيضايق من طريقتها ولكن هي معها حق وبيقولها ايوة يا رنيم انتي خرجتي من المستشفي ولا لسه 


رنيم بتبص لجاسم اللي بيبصلها بفضول وعاوز يعرف هي بتكلم مين مع ان دي مش من عادته انو يكون فضولي كدا وبترد رنيم علي رفعت وبتقولو لسه يا فندم بس خارجين حالا كنا بنجهز عشان نمشي في حاجه حضرتك؟ 


رفعت بهدؤء ايوة عاوزك تجيلي علي مكتبي  دلوقتي لو تقدري لان مينفعش نتاخر اكتر من كدا الموضوع ضروري 


رنيم تمام يفندم هاجي لحضرتك دلوقتي وبتقفل رنيم مع رفعت وبتقول لي جاسم لازم نخرج دلوقتي 


جاسم هتروحي فين ومين اللي كنتي بتكلمية؟ 


رنيم وهي بترفع شعرها وبتقولو ده اللواء رفعت وقالي انو عاوزني ارحلو لانو عاوزني في موضوع ضروري فالازم امشي حالا عشان متاخرش عليه 


جاسم تمام مش هتروحي لوحدك انا هاجي معاكي 


رنيم باستغراب تيجي معايا فين هو انا بقولك رايحه رحلة انا رايحه شغل يا جاسم ومش هينفع بيقاطعها جاسم رنيم انا قولت هاجي معاكي والشغل ده اظن مبقاش انتي لوحدك في وبقينا سوا مع بعض انا هاجي معاكي وانتهي الحوار 

بقلم إسراء هاشم 

رنيم بضيق وياس منه ومن اومرة بتقولو ماشي انا جاهزة يلا عشان منتاخرش اكتر من كدا وبيتاخد رنيم الجاكيت بتاعها وبتخخرج هي وجاسم ووراهم الحراس وبعد شوية بيوصلو المقر وبتدخل رنيم هي وجاسم وبتخبط رنيم علي مكتب رفعت وبيسمحلها رفعت بالدخول ولكن بيستغرب بوجود جاسم معاها وبتادي رنيم التحية العسكرية هي وجاسم وبيقول رفعتملوش داعي يا رنيم اتفضلو بتقعد رنيم هي وجاسم وبيقول جاسم عارف ان حضرتك مستغرب وجودي بس اظن ان خلاص كل حاجه اتكشفت وانا ورنيم فالمهمه مع بعض ملوش داعي نخبي حضرتك حاجه وانا مش هسيب رنيم تعمل اي حاجه لوحدها انا هكون معاها رفعت بيبصله بابتسامه وبيقولو وبيقولو تمام يا وحش وفعلا انتو بقيتو فمهمه واحده ولازم تتحدو ودلوقتي هقولكم اللي حصل اكيد سمعتو عن قت"ل عادل الشاذلي رنيم ايوة يفندم عرفنا وعرفنا ان استيفان هو اللي ورا قت"له بس لي واشمعنا دكتور عادل اي اللي يخلوهم يقت"لو واحد عالم زي ده؟ 

بقلم إسراء هاشم 

رفعت بتنهيدة دكتور عادل كان كلمني من كام يوم وقالي انو بيجيلو تهديدات بس مرضيش يقولنا التهديدات دي بتجيلو بسبب اي ولكن  اليوم اللي انتو اتصابتو فيه بعد ما خرجت من المستشفي لقيت دكتور عادل بيكلمني وبيقولي ان هو معهوش وقت ان في فلاشه هو مخبيها الفلاشة دي عليها معلومات تهمنا جدا وقالي هو كان مخبي الفلاشة دي في خزنه في بنك وازاي افتح الخزنه دي وبعدها علطول اتق"تل وطبعا انتو عارفين اتقتل ازاي دلوقتي الفلاشة دي بقت معانا ولكن احنا حاولنا نفتحها كتير معرفناش لان الفلاشة دي ليها شفرات معينه ومفيش حد فالمقر هنا عرف انو يفك الشفرات دي ومقيش غيرك يا رنيم قدامنا انا عارف انك بتفهمي كويس اوي فالحاجات دي عشان كدا جبتك عشان مش ينفع نتاخر اكتر من كدا لازم نعرف اي اللي فالفلاشة دي بيحاولو يوصلولو ومهم وخطير كدا اللي خلاهم يق"تلو رنيم بتبص لجاسم وبتقولو تمام يفندم بس حضرتك عارف انا هحتاج بيقاطعها رفعت كل حاجه جاهزة يا رنيم وانا مجهزلك الاوضه والفلاشة معايا تمام يفندم يبقا نبداء من دلوقتي تمام يبقا تعالو معايا بتقوم رنيم هي جاسم وبيروحو مع رفعت وبيدخلو اوضه كلها شاشات الالكترونية وبيطلع رفعت الفلاشة وبيديها لرنيم بتاخد رنيم الفلاشة منو وبتقعد قدام الشاشة وبتحط الفلاشه وبيكون معاها جاسم ورفعت بس وبتبداء رنيم تحاول تفك الشفرة وبتمر ساعه وبرادو الشفرة لسه متفكتش ورفعت وجاسم واقفين جمبها ورنيم بيبقا كل تركيزها علي الشاشة اللي قدامها وبتمر ساعه كمان وبرادو مفيش فايدة رفعت وجاسم بيحسو بياس انها مش هتعرف ولكن رنيم بتتوتر وبتضايق انها حاولت كتير ومفيش فايدة وبتقلع الجاكيت بتاعها وبتقوم من مكانها وهي مضايقه وبتغمض عيونها بتعب من كتر التركيز رفعت بيقولها خلاص يا رنيم انتي حاولتي كتير وعملتي اللي عليكي جاسم بيدخل وبيقول فعلا يا رنيم انتي داخله في التلات ساعات وانتي بتحاولي وبرادو الشفرات متفتكتش رنيم بتفضل مغمضه عيونها لمده خمس دقائق وهي ساكته ورفعت وجاسم بيبصلها باستغراب ولكن رنيم فجاه بتفتح عيونها وبتقول انا متعودتش استسلم ابدا وبتقعد رنيم قدام الجهاز وبتبداء تحاول تاني بكل جهدها وبتمر ساعه كمان وهي عيونها علي الشاشه وبتضغط علي الازرار وفجاه بتضغط علي زرار وبتقول ضن وبيكون قدامها زي ملف بيحمل رفعت بيقولها فتحت رنيم وهي متوترة وبتقولو المفروض تفتح دلوقتي جاسم ورفعت بيبصو لشاشه بتركيز وبتمر دقتين وبيتم التحميل وبيبداء ينزل ملفات قدامهم علي الشاشه بتبتسم رنيم بانتصار انها قدرت تفك الشفرة وبتبص لجاسم ورفعت اللي بيبتسمولها وبيقولها رفعت كنت عارف انك الوحيده اللي هتقدري تعمليها ومش هتياسي وهتفضلي تحاول جاسم بيبتسملها ودي بتكون اول مرة جاسم بيبتسم لواحده وكمان الواحده دي تكون رنيم ورنيم كمان بتبتسملو ابتسامه جميلة وبتقول دلوقتي هبداء اشوف الملفات اللي عالفلاشة وهنعرف اي اللي فيها وبتقعد رنيم قدام الشاشه تاني وبتبداء تضغط علي الازرار وتحمل الملفات وبتبداء تفتح الملفات وجاسم بيكون مركز معاها وواقف جمبها بظبط ونزل بنص جسمه لمستواها وبتفتح رنيم اول ملف وبتشوف اللي فيه وبيلاقو ان الملف ده فيه صور واسامي ناس مهمه ومعروفه جدا فالبلد ومن ضمن الصور دي بيلاقو صورة جاسم واول ما رنيم بتشوفها هي وجاسم بيبصو لبعض بدهشه ورفعت كمان بيستغربو وبيبداءؤ يشوفو الصور والاسامي بصدمه وبيعرفو ان الناس دي عاوزين يتخ"لصو منها وكمان فيه مواعيد ومكان الللي هيتم فيه قتل"هم وبتبداء رنيم تفتح باقي الملفات وتشوف الي فيه ولكن اول ما بتبداء تشوف اللي فيه هي وجاسم ةرفعت بيتنحو وبيبصو للشاشة بصدمه وبيقول جاسم دي كار"ثة كبيرة ده كدا هيد"مروا العال"م  رفعت بذهول معقول كانو بيفكرو يد"مروا العا"لم يعني مش بس مص"ر الصارو"خ ده لو تم تنفيذ"ة العا"لم كلو هيتن"سف فدقيقه واحده رنيم احنا دلوقتي فمص"يبة ولازم نتصرف وكمان في حاجه النهاردة اي فالتاريخ وبتشوف رنيم التاريخ وبتقولهم النهاردة  هيتم قت"ل الس"فير ال:::::::::  مفيش قدمنا وقت لازم نلحقو بسرعه قبل ما يقت"لوه وبتبص في ساعتها وبتقولهم قدامنا ساعه لازم نجهز والا هيق"تلو 


جاسم تمام وانا معاكي مش هتبقي لوحدك رنيم بتبصله وبتقوله تمام وبتبص لرفعت وبتقولو لازم نجهز ال:::::::::: 


بقلم إسراء هاشم 

استيفان بيكون قاعد ومعاه الشخص المجهول وبيقولو الشخص ده احنا قت"لنا عادل بس موصلناش للفلاشة لسه ولازم نتصرف الفلاشة دي مينفعش تقع فايدهم والا كل اللي خططنلو هيد"مر  


استيفان ببرود هوصلها 


المجهول تمام بس في حاجه كمان احنا عرفنا الذئب والوحش يبقا مين همت وبيعرض صورة لي علي الشاشة وبتكون فيها صورة  رنيم وجاسم وبيقول المجهول دلوقتي هما بقو::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا



قبل ماتخرجوا اتفضلوا الروايات الكامله من هنا 👇❤️👇❤️👇

 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  روايات كامله وحصريه 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


1- روايةبداية الروايه من هنا


 اتجوزت جوزي غصب عنه


2- رواية ضي الحمزه


3- رواية عشق الادهم


4 - رواية تزوجت سلفي


5- رواية نور لأسر


6- رواية مني وعلي


7- رواية افقدني عذريتي


8- رواية أحبه ولكني أكابر


9- رواية عذراء مع زوجي


10- رواية حياتك ثمن عذريتي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

11- رواية صغيرة الايهم


12- رواية زواج بالاجبار


13- رواية عشقك ترياق


14- رواية حياة ليل


15- رواية الملاك العنيد


16- رواية لست جميله


17- رواية الجميله والوحش


18- رواية حور والافاعي


19- رواية قاسي امتلك قلبي


20- رواية حبيب الروح


21- رواية حياة فارس الصعيد


22- سكريبت غضب الرعد


23- رواية زواجي من أبو زوجي


24- رواية ملك الصقر


25- رواية طليقة زوجي الملعونه


26- رواية زوجتي والمجهول


27- رواية تزوجني كبير البلد


28- رواية أحببت زين الصعيد


29- رواية شطة نار


30- رواية برد الجبل


31- رواية انتقام العقارب

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

32- رواية الداده رئيسة مجلس الإدارة


33- رواية وقعتني ظبوطه


34- رواية أحببت صغيره


35- رواية حماتي


36- رواية انا وضورتي بقينا اصحاب


37- رواية ضابط برتبة حرامي


38- رواية حمايا المراهق


39- رواية ليلة الدخله


40- سكريبت زهرة رجل الجليد


41- رواية روح الصقر


42- رواية جبروت أم


43- رواية زواج اجباري


44- رواية اغتصبني إبن البواب


45- رواية مجنونة قلبي


46-  رواية شهر زاد وقعت في حب معاق


47-  رواية أحببت طفله


48- رواية الاعمي والفاتنه


49- رواية عذراء مع زوجي


50- رواية عفريت مراتي


51- رواية لم يكن أبي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

52- رواية حورية سليم


53- رواية خادمه ولكن


54- سكريبت لانك محبوبي


55- رواية جارتي وزوجي


56- رواية خادمة قلبي


57- رواية توبه كامله


58- رواية زوج واربع ضراير


59- نوفيلا في منزلي شبح


60- رواية فرسان الصعيد


61- رواية طلقني زوجي


62- قصه قصيره أمان الست


63- قصة فتاه تقضي ليله مع شاب عاذب


64- رواية عشق رحيم


65- رواية البديله الدائمه


66- رواية صراع الحموات


67- رواية أحببت بنت الد أعدائي


68- رواية جبروتي علي أمي


69- رواية حلال الأسد


70- رواية في منزلي شبح


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


71- رواية أسيرة وعده


72- رواية عذراء بعد الاغتصاب


73- رواية عشقتها رغم صمتها


74- رواية عشق بعد وهم


75- رواية جعله القانون زوجي


76- رواية دموع زهره


77- رواية جحيم زوجة الابن


78- رواية حين تقع في الحب


79- رواية إبن مراته


80- رواية طاغي الصعيد


81- رواية للذئاب وجوه أخري


82- رواية جبل كامله


83- رواية الشيطانه حره طليقه


84- حكاية انوار كامله


85- رواية فيروزة الفهد


86- قصة غسان الصعيدي


87- رواية راجل بالاسم بس


88- رواية عذاب الفارس


89- رواية صليت عاريه


90- رواية صليت عاريه


91- رواية زين وليلي كامله


92- رواية أجبرني أعشقه


93- رواية حماتي طلعت أمي


94- رواية مفيش رحمه


95- رواية شمس العاصي الجزء الاول كامله


96- رواية الوفاء العظيم


97- رواية زوجوني زوجة أخي


98- قصص الانبياء كامله


99- سكريبت وفيت بالوعد


100- سكريبت جمعتنا الشكولاته الساخنه


101- سكريبت سيف وغزل


102- رواية حب الفرسان الجزء الثالث

103- رواية رهان ربحه الأسد


104- رواية رعد والقاصر


105- رواية العذراء الحامل


106- رواية اغتصاب البريئه


107- رواية محاولة اغتصاب ليلي


108 - رواية ملكت قلبي


109 -  رواية عشقت عمدة الصعيد


110- رواية ذئب الداخليه




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close