بداية الروايه من هنا رواية غرام الأدهم من هنا

 رواية فيروزة الفهد الفصل التامن والتاسع والعاشر بقلم سلمى محمود 

رواية فيروزة الفهد البارت التامن والتاسع والعاشر بقلم سلمى محمود 

رواية فيروزة الفهد الجزء التامن والتاسع والعاشر بقلم سلمى محمود 

رواية فيروزة الفهد الفصل التامن والتاسع والعاشر بقلم سلمى محمود 

الفصل_الثامن

مسكت المسدس وحطته على راسها 

فهد بدموع: فيروزة 

فيروزة هي وبتبعد عنه: مستحقش إني أعيش يا نموت سوا يا نعيش سوا 

إيدها كانت بترتعش وفهد قام بوجع وصرخ: نزلي المسدس 

فيروزة بدموع: لا 

فهد رماه منها وحضنها كان بيلمس على شعرها فجأة وقع بين إيديها

فيروزة: فهد، فهد 

فهد أغمى عليه فيروزة بدموع نومته على الأرض وصرخت: أعمل إيه 

طلعت تجري على المطبخ حطت سكينة في النار وجابت مياه بارده وجريت خلعت فهد قميصة كانت شايفه الدم حوليها وبتبكي مسحت ليه الدم وجابت السكينة حطت في فم فهد فوطه ومسكت السكينة طلعت بيها الرصاصة 

فهد: ااااااه

داس على الفوطه وكان عرقان وسُخن أغمى عليه من الألم 

فيروزة كانت بتبكي قطعت ملابسها من تحت وربطته كتفه ونومته على الفرش تاني قامت بكل ضعف جابت مياه بارده وعملت ليه كمدات كانت ماسكه إيده وبتبكي نامت جمبه على كتفه السليم وحضنته بدموع: آسفه يا فهد والله آسفه 

فضلت تبكي وفهد اتنفس بقوة كان بيهلوس بإسمها: فيروزة. فيروزة 

فيروزة بدموع: جمبك يا وحيد قلبي جمبط يا شقيق القلب 

فهد: متسبنيش 

فيروزة بدموع: مش هسيبك 

فضلت تبكي هي وياصة للسقف فجأة فهد مسك إيدها بحنان هو ونايم 

فيروزة بصت ليه وكان عاري شافت الجرح وفضلت تبكي أكتر قامت غيرت المياه وعملت ليه كمدات تاني نامت وهي وسانده على الحيطه قدامه بتعب 


.......................


رنا دخلت أوضة الفندق وكانت بتبكي اترمت على السرير بكل ضعف فجأة ظهر ليها ضياع جه من البرنده: فاكره اليوم ده 

رنا بدموع: ضياع

ضياع: لما مشيتي فيه وسبتي قلبي واتغيرت دخلت في طريق أنا مش حابه علشان أنساكِ عاشرت صنفك وبرضوا كُنتِ في بالي 

رنا بدموع: مكنش بإيدي

ضياع: حتى لو مش بإيدك أنا موجود كنتِ جيتي ليا احتويكي اطبطب عليكي واطلب إيدك من تاني وتالت يا بنت عمتي 

رنا بدموع: سامحني

ضياع: العتاب عَلىٰ القلب المنافق اللِ يعشم نفسه بالحُب وينتهي بـ قاعدة الفُراق 

Flash back: 


رنا: صباح الخير يعم قوم 

ضياع: يا رخمه هنام شوية 

رنا: والله اجبلك جدي يحدفك بالمكنسه تاني 

ضياع: يبنتي عندي ٢٢ سنه واتضرب بالمكنسه 

رنا: يلا علشان توصلني هتأخر على مدرستي لإني تالته ثانوي يا عم وهبقى دكتورة العيله ان شاءالله 

ضياع: اسكتي يا نيله وبعدين مش هتخلعي الأسود هي بقالها سنه متوفيه 

رنا: دي أمي ثم هو عاجبني يلا حضرتلك الفطار 

طلعت رنا وضياع اخد شاور في بيت جده المتواضع من وقت وفاة اهله وهو عايش مع جده ورنا من قت وفاة امها اخدتها عمتها من ابوها الظالم وربتها معاها في بيت ابوها لان عمتها جوزها مسافر 

طلع ضياع وكانت رنا فطرت وهما ونازلين على السلم 

ضياع بهمس: رنا أنا بحبك وعايزك في الحلال على سنه الله ورسوله 

رنا رجلها اتكعبلت ضياع شدها لحضنه بسرعة 

رنا: أنت قولت إيه

ضياع: بحبك 

رنا بعدت عنه وقالت بتوتر وقلبها كان بيدق سريع سندت على الحيطه بتعب وقالت: ضياع أنت واعي بتقول إيه

ضياع: قولت هي اختي وحيدتي كل حاجه بنسبالي لكن إيه المانع إنك تكوني زوجتي يعني مثلا 

رنا: ايوا بس أنا لسه صغيره قدامي تعليم وواقع لسه معشتهوش وأنك أخويا الكبير عمري ما تخيلت تخيل بس إني اشوفك على فرشتي 

ضياع: بس...

رنا بمقاطعه: ضياع هات كارت الباص 

ضياع: لا هوصلك أنا 

رنا: ضياع 

ضياع: هوصلك إطلعي لما نرجع هنتكلم تاني 

طلعت رنا وراه على الموتسيكل

ضياع: امسكي فيا 

رنا بتوتر مسكت القميص بس 

ضياع مسك إيدها وشدها ليه أكتر وطلع وصلها ونزلت رنا بتوتر وجريت بخوف وكانت خطواتها سريعة 

ضياع بإبتسامة: هو ده الحب اللِ بدور عليه خجولة وقمر وكفاية حياءها 

طلع بالموتسيكل بتاعه وعدى اليوم ورنا كانت متوترة جدًا 

(في المساء)

ضياع: هي رنا فين يا عمتي 

_نامت علشان مدرستها يا حبيبي 

ضياع: هي مش معود تنام بدري 

_معلش تعبت إنهارده اعملك تتعشى 

ضياع: لا قوليلها تصحيني أول ما تقوم 

_حاضر

رنا كانت صاحية بخوف دخلت عمتها ورنا غمضت عينيها نامت عمتها في الاوضة فجأة شافت باب الأوضة اتفتح

عملت نفسها نايمه 

ضياع هز رجلها وقال بهمس:  رنا 

رنا تجاهلته وغمضت عينيها 

ضياع بمهس: ماشي يا ست الحُسن 

قفل الباب بهدوء تاني يوم الصبح صحيت الساعة سته طلعت من باب الأوضة غسلت وشها وأخدت شاور وطلعت حضرت الفطار كانت واقفه في المطبخ وبتبتسم فجأة جه من وراها 

ضياع: صباح الخير 

رنا مكانتش بتبص عليه وقالت:  صباح النور 

ضياع: رنا بصيلي 

بصتله بتوتر وكانت بتفرك في إيدها بخوف 

ضياع: هو أنتِ طفله 

رنا: عندي ١٨ سنه مش طفله لا 

ضياع: اومال خايفه مني ليه 

رنا: معلش إطلع خد فطارك أهو علشان هتأخر 

ضياع: متروحيش إنهارده

رنا: ليه بقى

ضياع: انا قولت وخلاص مفيش روحه 

رنا: لا هروح يا ضياع

ضياع: متروحيش يا رنا وخلص الكلام 

طلع برا رنا زعلت منه وخرجت مفطرتش طلعت على السطح تشم هوا وقعدت سرحانه طلع ليها ضياع هو وواقف باصص ليها: هو اصلاً محدش هيلمسك غيري يكون في علمك رنا هو أنتِ مش عيزاني؟ 

رنا بتوتر وحيره: ايوه

ضياع: طيب يا بنت عمتي 

نزل بغضب ورنا دموعها نزلت دخل اوضته فتح دلابه لسه هيفضى دلابه رنا مسكت إيده: متمشيش يا ضياع أنا اللِ همشي 

ضياع بإبتسامة: أنا مش ماشي أنا رايحة رحلة مع اصحابي للغردقة 

رنا بتوتر سابت ايده وبعدت عند الباب: ومعاكم بنات 

ضياع: أربعة من الجامعة احتفال إنها آخر سنه

رنا بعدت عنه ودخلت اوضتها ضياع طلع وودع عمته وجده جه عند رنا مكنش راضي يسلم عليها وطلع من باب الشقة 

رنا كانت بتبكي بخنقه على السرير 

دخلت خالتها: رنا 

رنا: نعم

_قومي معايا نازلين 

رنا هزت راسها بنعم 

عدوا أيام وشهر وضياع مرجعش رن على رنا في الليل طلعت برا الأوضة وقالت بإشتياق ليه: ضياع 

ضياع بإبتسامة: رنا 

رنا: أنت في حد جمبك

ضياع: لا بس حضروا البيت ونضفوه لإني نازل بكره الصبح هكون في البيت اشتريت ليكِ فستان وأسود لونك المفضل لإني هخطب واكلم جدي وعمتي 

رنا بفرحه لسه هتتكلم 

ضياع: زينب صحبتي هخطبها 

رنا بصدمه مكانتش قادرة تتكلم حست بوجع غريب في قلبها 

ضياع: أنتِ معايا

رنا: ربنا يتمملك على خير 

قفلت التيلفون وطلعت على السطح تجري كانت بتبكي بقهرة ونامت في وماسكه صورته 

تاني يوم الصبح الباب كان بيخبط عمته كانت نايمه مش سامعه ضياع شك إنها فوق طلع على السطح شافها نايمه وصورته واقعه على الأرض 

ضياع في نفسه:  ملامحك حلوه يا رنا استحاله اتجوز غيرك عملت كده علشان قلبك يدق ليا مش تبعدي عني عملت كده علشان اشوف ذرة الحب اللِ جوه قلبك

ضياع هو وبيهز كتفها: رنا

رنا فاقت وقالت بتعب:  ضياع 

ضياع: نمتي هنا ليه في البرد ده

رنا:  عادي الحمد لله على سلامتك 

ضياع بإبتسامة: الله يسلمك تعالي أوريكِ الفستان 

رنا بدموع: فستان إيه 

ضياع لما شاف دموعها: فستانك لخطوبتي إنهارده

رنا بإنفجار زاحت إيده: أنا بحبك أنت لما غبت عن البيت افتقدتك يا ضياع افهمها لما غبت شهر حسيته سنه متسبنيش أنا محتجالك أنت أناني 

ضياع: اخيرا قولتيها 

رنا بدموع اترمت في حضنه وهو دمعته نزلت وباس راسها: تعالي نقول لـ جدي 

رنا ابتسمت ونزلت معاه لكن الباب كان مفتوح دخل شاف جده قاعد على الأرض وعلى راسه السلاح وعمته كذلك 

ضياع: يا ولاد الكلب 

رنا بخوف: بابا 

شافت ناس مسلحه وابوها معاهم: انا قولت هاخدها وامشي يعني هاخدها 

رنا بدموع: هروح معاك سيبهم والله همشي معاك

عمت ضياع قامت من على الارض وجده بضعف 

ضياع: لا رنا مش هتمشي 

_وأنت كنت أبوها أنا اللِ ليا الكلمة هنا ومش هكملها تعليم هتتجوز بعيد عنكم 

ضياع: محدش هياخدها مني فاهم أنا بحبها وعايز اتجوزها اوعى ايدك 

جم الحراس مسكوه وكانوا بيضربوا فيه 

رنا بصراخ: ضياع سيبوني ضياع 

ضياع هو وبيكح دم: رنا 

_ يلا علشان كتب كتابك على أحمد الشمراني بليل 

رنا بصراخ: لا لا 

ضياع: رنا 

رنا ضربوها على راسها فقدت الوعي حرس شالها 

ضياع بقهره: سيبوها يا ولاد ال**** سيبها يا حيوان 

كانت رنا فقدت الوعي وشعرها نازل على وسها وطلعوا بيها 

ضياع سابوه كان باصص ليها هو وقاعد على الأرض والدم في وشه كان سامع صريخ عمته فجأة اغمى عليه من كتر الضرب 


Back

رنا بدموع هي وباصه ليه: قلبه حن ليا لما شافني مقهورة وببكي في بيتنا وماسكه صورة أمي مجوزنيش اتخطبت بس جوزني في سن ٢١ سنه وكملي تعليم وقت لما جوزني أحمد الشمراني قعد سنه ملمسنيش والله ملمسنيش فجأة 

ضياع: فجأة إيه 

رنا: حبيته لإنه طيب وحنون يوم عيد ميلادي ولما تميت ٢٢ لمسني كانت ليلة دخلتنا وبعدها بكام شهر اكتشفت إنه افلس ودخل طريق المخدرات وسرقة الالماس في طريق المافيا وقتها اكتشفت إني حامل منه وسمعت وفاة أبويا وقتها قعدنا في فندق لانه مش معاه بيت وكان بيخوتي وحصل اللِ حصل قتلوه

ضياع: وبقيتي مراته خلاص 

رنا بدموع:  بس هو مات، مات وابنه مات في بطني من قبل يا يولد 

ضياع: برضوا اتحسبت عليكِ جوازه يا ست الحُسن 

رنا: أبويا اجبرني مكنش بإيدي يا ضياع افهمني 

ضياع: قلبي مش طايقك وعنيا مش طايقه طلتك فيها يا رنا 

رنا بدموع: خالتي فين وجدي 

ضياع: جدي اتوفى وعمتي سافرت لجوزها وبيت جدي اتهجر 

رنا بدموع: وديني لـ بيت جدي يا ضياع 

ضياع: البسي حاجه تقيله مستنيكِ تحت

نزل ضياع من الفندق بخنقه وفك البدله بخنفه ودمعته نزلت وقال: تِشُق الحبيبة القلب ولا يِشُقه الحجر.

طلعت رنا جمبه في العربية رغم إنها تعبانة ضياع رمى السيجاره وساق تجاه البيت 

نزلت رنا بدموع ضياع فتح الباب وطلعت على السلم قد إيه كانت شايفه البيت مهجور دخلوا الشقة كانت بتفتكر ذكرياتها فيه هي وضياع كان باصص ليها وساند على الحيطه وحاطط إيده في جيبه دخلت اوضتها وكانت بتبكي ودخلت اوضة ضياع وكانت بتفتكر لما كانت تصحية ويقوم 

ضياع: يلا هنمشي 

رنا: أنا هفضل هنا أمشي أنت 

ضياع بغضب قفل الباب وخلع جاكيته: اطلعي السطح هخلي مرات البوب تنضف الشقه 

رنا طلعت لفوق وقعدت تبص للنجوم وابتسمت ضياع بعد دقايق طلع ليها: فاكرة ذكرياتنا 

رنا: ودي حاطه تتنسي 

رنا بدموعقامت من على الكرسي: ضياع 

ضياع: اجلي كلامك المأذون تحت 

رنا بصدمه: إيه 

ضياع: تحت وفستانك الاسود لسه في الدولاب محتفظ بيه 

رنا اترمت في حضنه وكانت بتبكي بوجع وضياع منزلتش دمعه منه بعد عنها ونزل نزلت لبست الفستان وكانت فرحانه جدًا دخلت للمأذون في اوضة الجلوس وضياع كان لابس بدله سودا اوسد في اسود والشهود البواب ومراته 

المأذون: قول مرايا يبني 

بعد ما قال ورنا كانت باصه ليه 

(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)

مشى المأذون والبواب ومراته ضياع قفل الباب 

رنا دخلت تعمل لـ ضياع قهوة وطلعت شافته في اوضته: خد القهوة 

ضياع ابتسم ابتسامه سخرية وصرخ فيها: ابعدي عني لحمك لحم نِجس معتش بطيقك 

رنا القهوة اتكبت على إيدها وصرخت: آه 

ضياع متحركش من مكانه وقال: خدي المرهم ده 

رنا بدموع رمته بعيد وقعدت تبكي على الارض ضياع اخد مفتاح عربيته وطلع برا البيت قبل ما يقفل الباب:  

جوزك كان شغال مافيا وأنا كمان دخلت فيه يا رنا آخر مره كتبتلك رسايل كان الشِعر ده 

ورمى الورقة في وشها ورزع الباب ومشى

رنا كانت بتبكي وسندت راسها على الارض وقالت بضعف: ضياع 

مسكت الورقة بقهرة ودموعها كانت بتنزل عليها 


ضياع: مش قادر انام الليل من غيرها 

ومش لاقي حد يحتويني 

مش قادر أبص لحد تاني غيرها 

دهَ هي اللِ كانت مالية عيني

قهوة، وإدمان، وسهر الليل

وانا عايش قليل الحِيل 

غيابها كسرني أدور عليها فين 

وريحتها ماليه قلبي

وأنا بكتب ليها بِكُل شوق وحنين

عودتني إني أبص في عينيها وأشكي

واحط راسي على مَخدتها

 وفي حُضنها وأبكي


حضنت الورقة وكانت بتبكي وقالت بضعف: ليه كلهم بيطلعوني أنا اامذنبه ابويا محبنيش علشان مجيتش ولد وكرهني ليه ضياع بيكرهني وهو اكتر واحد حبيته ليه يكسرني 

صرخت بقوة من الشباك لما شافته بيطلع عربيته وقطعت الورقة ورمتها: أنا نسيتك أنا عايزه انساك 

بصلها ضياع ومشى هي وقعت على الارض وفضلت تبكي وتصرخ: متسبنيش امسح دموعي محتجالك متسبنيش


.......................


تاني يوم الصبح فهد قام شاف فيروزة نايمه في حضنه ابتسم ليها وقال:  فيروزة 

فيروزة قامت بضعف وقالت: أنت بخير 

فهد هز راسه بنعم 

سندته فيروزة  وقام هو بكل حب وحنان حضنها 

فيروزة: قتلوه أبويا اتقتل 

فهد اتنفس بألم: مش أنا يا بنت القِناوي والله مأنا 

فيروزة بدموع: عايزه اروح دفنته 

فهد:  هنروح سوا 

قام من مكانه وهي سندته فيروزة ولبسته القميص بتاعه فيروزة كانت واقفه مش قادرة تتكلم فهد حضنها وباس على راسها وطلعوا من البيت لكن شاف عجلات عربيته مقطوعة 

فهد: فيروزة ادخلي البيت تاني 

فيروزة:  في إيه 

فهد فتح عربيته وطلع مسدس سلحه لكن مكنش في رصاص 

فيروزة  بدموع: مش هسيبك لأ 

فهد: تعالي 

اخدها من إيدها وتجاهل جرحه كانت ناس جايه عليهم 

فهد دخل اوضة سرية وفتح باب تحت السجاده وشاف نفق 

فهد:  انزلي 

فيروزة  بخوف نزلت في النفق السري وهو نزل وراها قفل النفق بالقفل ورن على ضياع 

ضياع كان سهران قدام البحر ولسه صاحي:  الو

فهد:  قابلني عند الباب الخلفي للنفق في البيت الخشبي بسرعة بعربيتك 

ضياع:  مسافة السكة 

فيروزة: مين دول وعايزين منينا إيه

فهد:  كل ما يكون الإنسان ناجح بتزيد اعداؤه

فيروزة: في المافيا 

سابت إيده وكانت بتمشي لوحدها في النفق 

فهد كان ماشي وراها: إيدك يا فيروزة 

فيروزة: مالها

فهد: بتوجعك

فيروزة: مش قد وجع قلبي يا إبن الجوارحي

فهد شدها لحضنه وحضنها: حاسس بيكِ

فيروزة: جوايا شعور غريب مش قادرة اتنفس ابعد 

بعدت عنه ومشيت في النفق بخوغ اول ما طلعوا من النفق كانت الارض كلها تلج فيروزة بخوف مسكت إيد فهد 

فهد: متخافيش عدي 

فيروزة: تلج 

فهد شالها ما بين يديه وكانت بصاله اتعلقت في رقبته 

فهد بحنان قلبها على شفتيها وكان ماشي 

فيروزة بخجل:  نزلني يا فهد

فهد:.................... 

فيروزة: فهد نزلني 

نزلها فهد وهو كان ماشي كانت ماشية وراه وضياع كان وصل بعربيته 

فهد بتنهيده: ضياع جه يل.... 

بيبص ملقيهاش 

فهد بخوف:  فيروزة، فيروزة 

طلع يجري ولكن شاف التلج انشق وفيروزة وقعت تحت المياه 

فهد بصراخ:  فيروزة 

كان بيجري شايف خيالها تحت المياه ونط في المياه وراها 

ضياع بخوف: فهد

كان بيدور عليها تحت المياه شافها استسلمت مكانتش قادرة تعوم سحبها لحضنه وهي فقدت الوعي وكانت بلعت مياه كتيره كان بيعوم بقوة ويعافر كان هيفقد التنفس  ولكن طلع سحبه ضياع وسحب فيروزة

فهد كان بيضب على قلبها قرب منها ودموعه نزلت عملها تنفس اصطناعي واتنفست كحت المياه بقوة حضنها فهد:كنت هخسرك 

فيروزة بتنهيده قوية: أنا بخير 

فهد كان بيلمس على شعرها وقامت معاه جم يمشوا لقيوا نفسهم محاصرين من رجالة فخرية 

_سلمنا الحلوه اللِ معاك يا فهد الجوارحي 

ضياع: إنتوا مين 

فهد شد فيروزة ورا ضهره وضياع كان واقف وراها 

فهد: قرب لو راجل والنس شعره منها 

_ لا ما هو على اللمس هنلمس دي قطه دراعها مكسور هتيجي لوحدها 

أربع رجالة صوبوا السلاح عليهم 

ضياع: سلطانة الفهد محدش بيقرب عليها 

فهد بصله وابتسم 

فهد: ولو هنموت هنموت سوا 

كان حد مراقبهم من فوق جمب الاشجار وكانت متابعاهم 

ضياع بيبص لمحها وابتسم 

فيروزة: فهد أنا خايفه 

فهد: متخافيش 

واحد لف الحبل ورماه جه في خصر فيروزة وسحبوها 

فهد: فيروزة

جه يجري واحد من العصابه ضرب نار عند رجله فهد نط عند ضياع التلج انشق

فيروزة بدموع: فهد 

كانوا حاطين المسدس فوق راسها وهي بترتعش وتبكي 

فهد بصراخ: فيروزة

ضياع: استني يا صاحب 

رنا طلعت من ورا الشجرة وكانت رابطه إيدها المحروقة ولابسه اسود في اسود وماسكه أربع أسهم وقالت:  سيبوا البنت 

فيروزة بصت ليها بدموع 

فهد: مين دي 

ضياع بإبتسامة: مراتي 

فهد: يا ***

واحد من العصابة: هقتلها 

رنا: هعد من واحد لـ تلاته 

ضياع كان باصص ليها وطلع مسدسه هو وفهد ببطء 

رنا:واحد، اتنين، تلاته 

الراجل كان هيدوس على الزناد ويقتل فيروزة

رنا ضربت الأسهم ودخلت في رجلهم وقعوا الأربعة 

فهد ضرب رصاصة تحتيهم انشق التلج وقعوا كلهم 

فيروزة بدموع جريت عليه وحضنته 

فهد اتنهد وحضنها بقوة 

ضياع رنا وقغت جمبه وقال: شكرا 

رنا: العفو


#فيروزة_الفهد

#الفصل_التاسع

#والعاشر


فيروزة بدموع: فهد 

كانوا حاطين المسدس فوق راسها وهي بترتعش وتبكي 

فهد بصراخ: فيروزة

ضياع: استني يا صاحب 

رنا طلعت من ورا الشجرة وكانت رابطه إيدها المحروقة ولابسه اسود في اسود وماسكه أربع أسهم وقالت:  سيبوا البنت 

فيروزة بصت ليها بدموع 

فهد: مين دي 

ضياع بإبتسامة: مراتي 

فهد: يا ***

واحد من العصابة: هقتلها 

رنا: هعد من واحد لـ تلاته 

ضياع كان باصص ليها وطلع مسدسه هو وفهد ببطء 

رنا:واحد، اتنين، تلاته 

الراجل كان هيدوس على الزناد ويقتل فيروزة

رنا ضربت الأسهم ودخلت في رجلهم وقعوا الأربعة 

فهد ضرب رصاصة تحتيهم انشق التلج وقعوا كلهم 

فيروزة بدموع جريت عليه وحضنته 

فهد اتنهد وحضنها بقوة 

ضياع رنا وقغت جمبه وقال: شكرا 

رنا: العفو

فهد حضنها بقوة:أنتُ بخير يا سلطانة 

فيروزة بدموع: حطوا المسدس على راسي يا فهد كانوا هيقتلوني 

فهد: ششش أنا جمبك 

رنا: سلامتكم

ضياع: استني أنتِ رايحه فين وعرفتي مكانا إزاي 

فهد لما شاف رنا دمعت: مش وقته اطلع

رنا طلعت جمبه من قدام وغيروزة وفهد من ورا 

وصل ضياع عند القصر بتاع فهد ونزلوا 

فهد طلع مسدسه وشد الأجزاء ضرب باب القصر برجله 

فيروزة: فهد 

فهد بصراخ: فخرررررررية

فجرية طلعت من اوضتها ومسكت العصاية ووقفت أعلا القصر 

فهد: باعته ناس علشان يقتلونا بعد ما قتلتي أشرف القِناوي 

قمر كانت واقفه بخوف 

نبيلة جريت على فيروزة: سلطانة فيروزة

فيروزة بدموع: قتلتي أبويا قتلتيه ليه 

فخرية: اثبتوا 

فهد لما شاف فيروزة بتبكي حضنها وطبطب عليها وضرب نار في السقف ووقع النجف نبيلة بخوف نزلت لتحت ورنا حطت إيدها على ودنها ضياع كان واقف 

فهد فضى الرصاصات وصرخ: حياتك هتبقى خراب زي كده يا فخرية زي كده وبس جاي علشان الخراب الخراب وبس بصي عليا وشوفي فهد الجوارحي حفيدك هيعمل إيه اتفرجي بس

رمى المسدس على الأرض وشال فيروزة بين يديه 

حارس دخل: فهد بيه 

فهد لف ليه وفيروزة كانت متعلقة في رقبته: الخلاصه 

الحارس: للأسف جثة أشرف القِناوي مش موجودة 

فيروزة بدموع: يعني 

فهد: اهدي 

فيروزة بدموع: بابا فين نزلني 

نزلها فهد وصرخت: بابا فين جثته فين 

فخرية بكل هدوء: تلاقيها اكلوها الكلاب ودخلت اوضتها 

فيروزة بدموع: انتوا مش بشر والله ما بشر 

قمر كانت واقفه دموعها نزلت لما شافت حالتها 

فيروزة كانت بتلف حولين نفسها ووقعت على الارض:ااااااااااه 

فهد نزل ليها وحضنها 

فيروزة كانت بتبكي وصرخت: نايمه في حضن فهد مبيرحمش وسته قتلت أبويا إبعد 

رنا بدموع: دول مش بشر 

ضياع: تعالي اوصلك

رنا: خليك جمب صاحبك هوقف تاكسي 

طلعت رنا هي وبصاله بغضب وضياع نزل راسه للأرض 

فهد: قومي يا فيروزة قومي 

فيروزة بدموع: حرام عليك حرام عليك والله انتوا مش بشر ظلمتوني بابا فين 

فهد شالها وفيروزة كانت بتضربه بكل قوتها فجأة أغمى عليها 

فهد بخوف: فيروزة 

فيروزة مكانت بترد 

فهد بزعيق: سعاد نبيلة اتصلوا بالدكتور بسرعة 

طلع بيها اوضتهم وقفل الباب حضنها بدموع ونومها على السرير كان شايفها وهي ممددة قدامه زي الجثة الهامده ودراعها المكسور وعلامات خدش في وشها دمعته نزلت أخد ليها غيار جه يفك زرار الفستان البسيط بتاعها سحب إيده: نبيلة 

دخلت نبيلة 

فهد: غيري لـ سلطانتك فيروزة

نبيلة: امرك يا بيه 

طلع فهد من الأوضة وسند على البلب بره 

نبيلة جت تخلعها فيروزة  قامت صرخت:  بابا 

فهد:  فيروزة 

فتح الباب شافها في حالة إنهيار وبتصرخ 

نبيلة ببكاء طلعت برا الاوضة 

فهد:  فيروزة 

حضنها فهد فيروزة  كانت بتبكي في حضنه ومن كتر الضرب على كتفه نزف دم والوجع بيزيد وكان متجاهل ده مع عناده:  تعالي 

فيروزة بدموع: نفسي واجعني مش قادرة اتنفس 

فهد شهق لما شافها بتبكي شدها لحضنه وكان بيبكي وهي بتبكي 

فيروزة: جرحك بينزف 

فهد:  المهم أنتِ

فيروزة بدموع قامت من مكانها وجابت علبة الاسعافات: خليني اداوي ليك جروحك واتلاهى فيك لإني مكسورة ولما ادواي جروح غيري جروحي هتطيب 

فهد خلع التي شيرت بتاعه قربت منه ودموعها كانت بتنزل على ايده 

فهد: فيروزة 

فيروزة كانت بتمسح ليه الدم من على كتفه ونزلت راسها وكانت بتبكي 

فهد حضنها: افديكي بلاش 

فيروزة مسحت دموعها ومسكت دراعها وكانت بتشهق وتبكي 

فهد كان باصصلها ودموعه بتزيد 

فيروزة بهدوء مسكت غيارها ودخلت الحمام قفلت وقعدت في الارض تبكي 

فهد طلع للبرنده وكان بيضرب في السور:  اه 

ضياع شاورله انه ينزل 

فهد طلع من البرنده لبس تي شيرت اسود: نبيلة سعاد

نبيلة: نعم يا بيه 

فهد: الدكتور لما يجي ميقربش من فيروزة لو لمسها هدفنكم في الجنينه 

سعاد:  بس يا بيه

فهد: كلامي يتسمع يا سعاد 

سعاد: حاضر يا بيه

فهد: حضري ليها شوربه وطلعيهم يا نبيلة قمر وفخرية لو قربوا من الاوضة القبر بتاعكم قسما بالله يتحفر في الجنينة

بص للارض وشاف النجف وكل حاجه مكسورة: نضفوا العفن ده يلا 

نبيلة وسعاد جريوا على المطبخ وجابوا مستلزمات التنضيف وطلعوا وفهد طلع

ضياع: الجثة اختفت مش لاقيينها 

فهد بص لـ شباك فخرية: يبقى متقتلش اطلع 

طلعوا العربيات ومشيوا 

فخرية بدموع كانت بتصرخ وتكسر كل حاجه في البيت وتضرب المرايا فكت ازرار عبايتها وخلعت هدومها وكان فيه حرق على جسمها وعلامات ضرب وتعذيب بطريقه مبالغه وقعت على الارض وفضلت تبكي وتصرخ: ااااه من عذاب الوِلد وَ وِلد الوِلد بعذب حفيدي بإيدي 

قمر بدموع: افتحي يا ستي افتحي الباب

فخرية: سيبوني وأمشوا 

قمر بعدت عن الاوضة وفضلت تبكي في الارض 

فخرية بدموع: جبت الخراب لـ بيتي لكن والله بحبهم والله عذبوني زمان رغم إنهم اعز القرايب علي وعلا وِلادي فينك يا فخر اه من وجع الحبيب يا فخر، يا فخر 


(حكاية فخرية مؤلمة جدًا هنعرفها في الفصول الجاية وهي ضحية إغتصاب وتعذيب مظلومة وظالمة)


.............................


رنا وصلت للشقه فتحتها بالمفتاح خلعت ملابسها اخدت شاور وطلعت لافه الفوطه على جسمها مكنش فيه هدوم في الدولاب دخلت اوضة ضياع فتحت اولاب ولكن شافت مرهم وشاش على السرير بتاعه وشالت الشاش حطت مرهم تاني وربطت إيدها تاني 

فتح الباب هو ودخل كان بيدر عليها بعينيه طان ماسك شنطه كبيره فيها هدوم جديده ليها  وقال في باله: وحشتك اوي يا ضياع 

تجاهل تفكيره ودخل اوضته 

رنا بصدمه:  ضياع 

ضياع بص ليها من تحت لفوق هي ولافه الفوطه حولين جسمها 

رنا هي وبتداري جسمها: أنا ملقتش هدوم جوه في دولابي 

ضياع سرح في جمالها وقرب منها رنا كانت بترجع للحيطه وخبطت فيها قرب منها هو رنا خافت ودقات قلبها بتعلى شدها لحضنه وقرب منها علشان يقبلها سمع دقات قلبها ودمعتها اللِ نزلت على خد ضياع بعد عنها بغضب وقال: جبت ليكِ هدوم بره 

رنا بدموع:  إيدي 

ضياع: خايفه مني خايفه ألمسك 

رنا: مش كده افهمني بس... 

ضياع: مش عايز افهم أنا مكسوف من نفسي المس واحده غيري لمسها 

وشاور بإصباعه إنها تطلع

كلامه وجع رنا طلعت من الاوضة بدموع مسكت الشنطه ودخلت اوضتها 

ضياع خبط الباب بقوة وقفله بالمفتاح 

رنا حطت الشنطه على السرير وكانت بتبكي: هخليك تحبني من تاني وقلبك يحن ليا 

كانت بتفتح السوسته بغضب: ورنا حبيبتك مش هتسيبك مهما جرحتني هفضل احبك لإني محبتش غيرك

مسحت دموعها وشافت كان جايبلها بيجامات طويله وقصيرة ولانجري وملابس داخليه رنا ضحكت لما شافت تي شيرت مكتوب عليه (Çukur- الحفرة) 

رنا بضحك:  هو لسه فاكر 

Flash back: 


ضياع في الليل الساعة ١١ قام ودخل اوضة رنا شاورلها إنها تقوم 

رنا قامت بخطوات خفيفه وقفلت الباب: إيه

ضياع: البسي جاكيت هنخرج

رنا: لا علشان جدو وخالتو

ضياع: عمتي آخد الإذن منها وجدو مش بيصحى دلوقتي وبعدين من بعد ما قولتلك بحبك وأنتِ بعيدة عني حتى هدومي مبتقربيش عليهم 

رنا: ضياع أنا داخلة أنام

ضياع: سينما 

رنا وقفت 

ضياع: وفشار وشوكلت

رنا بإبتسامة لفت ليه 

ضياع هو وماسك وشها: والحفرة Çukur

رنا بإبتسامة: في السينما؟

ضياع: اه

رنا بحركة لا إرادية حضنته ضياع اتصدم وضحك: مجنونه 

لبست جاكيت وطقيه وجزمتها وطلعوا سوا كانت ماشيه بعيد عنه وهو بيبص ويضحك وصلوا للسينما وقعد جمبيها كانوا بيتفرجوا سوا وجت لحظة ياماش بيقبل سنا على شفتيها رنا فركت إيدها وبصت لـ ضياع، ضياع بص ليها وكان بيبتسم رنا اكلت الفشار بسرعة وضياع ضحك اكتر 

طلعوا من السينما الفجر كانوا ماشيين في الشوارع فجأة هطل المطر جريت رنا تحت بيت وقالت: عااااااااااا الدنيا برد

ضياع وقف تحت المطر ورفع إيده وصرخ: بحبك يا رناااااااااا 

رنا بكسوف: هنتفضح 

ضياع: انسي إني عشيقك أو عشيفتي تسمحيلي برقصه تحت المطر من غير لمس والله

رنا بتحذير: من غير لمس

ضياع: كان من شوية حُضن يا ستي 

رنا: ضياع 

شدها ضياع ليه كانت بتكتك من البرد كانوا بيرقصوا تحت المطر وهي بعيده عنه وبتتمايل معاه ويرقصوا وهي بتضحك وقال بصوت عالي:  لما اتجوزك هبوسك زيه 

رنا بصوت عالي: ياماش 

ضياع: بوسه عميقه بس 

رنا:  لا انا مروحه 

وطلعت تجري على البيت 

ضياع بضحك لما شافها جريت: قلبي بيحبها اكتر واكتر آه من قرة عيني آه 

وضحك طلع يجري وراها 

Back

ضياع كان بيفتكر نفس الموقف وابتسم دخل اخد شاور وطلع لافف الفوطه على خصره وغير لبس تي شيرت اسود وبنطلون ابيض خرج علشان يعمل قهوة شافها هي ولابسه شورت قصير جينز وتي شيرت الحفرة (Çukur) وقاعده في المطبخ 

ضياع: احم بتعملي إيه هنا 

رنا: بحضرلك فطار 

ضياع:  مش بفطر 

رنا: لا بتفطر 

ضياع: غبيه 

رنا: ضياع إلا الشتيمه 

رنا فتحت التلاجة جابت منها الخضار جت تلف وشها جه في وشه وشفايفها لمست شفايفه رنا بصتله وهو بص لـ شفايفها وبص في عيونها

بعد عنها وعمل قهوة 

رنا: افطر طيب 

ضياع: كنتي بتعملي ايه في الغابة وجيتي هناك إزاي 

رنا حطت الاكل في التلاجه ووقفت قدامه: الصبح دفنوا أحمد جوزي 

ضياع رفع وشه من الارض وبصلها 

رنا: كنت ماشية من عند المقابر وشفت عربية سودا واربعة مسلحين وسمعت انهم هيقتلوا فهد الجوارحي عرفت وقتها انه صاحبك رُحت وراهم 

ضياع: والسِهام 🏹 جبتيها منين 

رنا: ماكش دعوة 

ضياع هو وبيضرب الكأس في الحوض: لا ليا لإني جوزك

اول ما شافته حاوطه وسند على الرخامه وراها بصتله 

بعد عنها: داخل اغير نازل متخرجيش تاني 

وخبط الباب بقوة 

رنا بإبتسامة: ماشي يا ضياع افندي 

ايدها وجعتها مسكتها وتجاهلت وقع إيدها قعدت على الكنبه في الصاله وافتكرت احمد جوزها وحطت إيدها على بطنها ودمعتها نزلت: قلبي مقسوم لإتنين قلبي مَعلق بين حيطتين حيطه اتهدت واتدفنت وحيطه ذكريات حيطة حب وألم ووجع 

ضياع كان سامع كلامها وواقف ورا الباب وكملت: محدش حاسس بيا قلبي واجعني اعتقدت إن الحُب كيان جميل ملهوش آخر لكن ميكفيش الكل بيجرح ويزُل وهو شايف حزن اللِ قدامه ودايس على مشاعره وعادي ومش قادرة اتخلى عن الحب تاني، اعمل إيه مش بإيدي القلب ملهوش سلطان 

طلع وقتها ضياع وهي مسحت دموعها ونزلت راسها للأرض كان باصص ليها بطرف عينيه طلع وخبط الباب وراه

رنا قامت وفتحت الباب ومسكت إيده بدموع 

ضياع هو وباصصلها من تحت النضاره: الحب الكتير ميكفيش المهم هو الحب الجميل وأنتِ روحك مش جميلة

رنا بدموع بصتله: للدرجة دي اتغيرت 

ضياع:  سلام يا ست الحُسن

رنا: لو حاولت إن تحبّ حد في يوم فَ متحبش يا ضياع، رنا عشيقتك زي الشمسٌ غير أني مش هَـ شرقُ لـ طيفك كاوي قلبي بكلامك ودايس عليا

فكت الشاش وورته الحرق: ده حرق وهيختفي لكن قلبي عصرته ورميته جمب ذكرياتك للأبد

مسحت دمعتها وطلعت تجري قفلت الباب وفضلت تبكي 

ضياع نزلت دموعه من تحت النضاره ومشى من العماره طلع عربيته ومشى 

رنا وقعت على الارض وفضلت تبكي


( محدش حاسس بينا فعلا الحب زي السمك لو طلعت لفوق تغرق ولو نزلت لتحت تعيش ولو جه موج كبير يرميك على الشط لا تفتكر قريب ولا بعيد وروحك بتطلع والموت بياكل جسمك والقلب بيموت لكن الحب بيفضل منور جواه للأبد لإن ومن الحب ما قتل)


.............................


قمر:  نيكولا أنت تبعد عن فيروزة واصل لغاية ما الوسط يهدى

نيكولا: لماذا يا صعيدية؟ 

كانت سوف تصبح لي

قمر: فهد هايج وعايز يفترس الكل لو قربت لـ فيروزة ممكن يقتلك ويقتلني ويقتلنا كلنا انتظر مني اتصال 

قفلت في وشه وجت تلف في الجنينة شافت فخرية 

قمر بخوف: جدتي 

فخرية ضربتها بالقلم: عايزه تخلصي منها وتبيعيها 

قمر: وفيها إيه يعني ما أنتِ عايزه تقتليها 

فخرية بغضب: أنا اقتلها اولع فيها أنتِ لا بتتحدتي مع راجل غريب وتتفقوا عليها ده فعد يقتلك 

قمر: مش هسيبها ليه لو اتطبقت السما على الارض 

فجأة نزل الدكتور 

فخرية: طمني يا دكتور هي بخير 

الدكتور: بخير يا ست بخير 

وطلع يجري 

قمر: ده ماله ده 

فخرية: هِمي خُشي غيري لمي هدومك نازلين السرايا القديمه 

قمر: ونسيب القصر إهنه لـ بنت القِناوي

فخرية: هِمي بقول 

قمر دخلت بغضب

فخرية اتنهدت بقوة وقالت: آه يا بت القِناوي آه


...........................


نبيلة كانت فرحانه في الاوضة وابتسمت: فهد بيه هيتبسط أوي 

سعاد: ياه أنا فرحانه قوي يا سلطانة فيروزة ده ولي العهد ولي العهد

فيروزة كانت شارده وحاطه إيدها على بطنها وقالت في نفسها: حامل منه يا فيروزة حامل في إبنكم وده هيعيش إزاي ما بين كل المشامل دي جه غلط في الوقت الغلط: سيبوني لوحدي 

نبيلة بصت لـ سعاد وقالت: بس فهد ب..

فيروزة: سيبوني يا نبيلة 

نبيلة قربت منها وباست راسها: حاضر يا سلطانة

طلعوا برا الاوضة وقعدوا قدامها  

عدى النهار وجه في الليل فهد كان طالع اوضته وشاف سعاد ونبيلة نايمين قدام باب الاوضة 

فهد: بهايم، قومي يا بت 

نبيلة بنعاس: فهد بيه 

سعاد صحيت ووقفوا قدامه وابتسموا 

فهد: هو فيه إيه يلا على تحت 

نزلوا وفهد دخل الاوضة شاف فيروزة  نايمة دخل خلع جاكيته بتعب وباس راسها دخل ياخد شاور

..............................................


ضياع رجع البيت فوق بيفتح الباب كان بيدور عليها فتح اوضتها مشفهاش وقف في نصف البيت وهز راسه طلع على السطع كانت رنا فارشة مفرش كبير مطرز ونايمه عليه ودموعها على خدها ضياع بصمت قعد جمبيها

رنا: تعرف إن وجع الحب قاسي معندهوش شفقة 

ضياع كان باصص ليها ومش متكلم وعيونه دمعت 

رنا: يا ريت نرجع اطفال تاني مراهقين منعرفش يعني إيه حب يا ريتنا في الماضي 

ضياع: قومي الدنيا برد رنا بدموع مسكت إيده: حبني يا ضياع لإني مش قادرة أتعافى غير وأنا معاك وننسى كل شيء في الدقائق دي حبني يا ضياع كإن مفيش غيرنا في العالم وننسى كل شيء وكانه الدنيا فيها إحنا الإتنين فقط

ضياع دمع 

رنا كملت بقهرة: نام جمبي 

ضياع جه يقوم رنا مسكت إيده: أرجوك

ضياع نام جمبيها رنا قربت منه وكانت بصاله: أنتَ قلبي 

رنا بدموع أكتر: أنتَ قلبي 

نزلت دمعتها هي وضياع وحطت إيدها على ذقنه بدموع وسندت راسها على راسه 


.............................................


في القصر- جناح فهد

فهد طلع وكان لابس شورت طويل واسع وتي شيرت بحملات رفيعه ودخل تحت الغطا كان بيلمس على شعرها بحنان وقال: سلطانة فيروزة 

فيروزة كانت نايمه بهدوء قرب منها وقبلها بحنان: سلطانة 

فيروزة حست بيه لما اخدها في حضنه وقالت بدموع: وحشتيني

فهد: وأنتِ يا سلطانة لو عليا آخدك في قلبي وأخبيكي

فيروزة قامت بدموع وقربت منه وقبلته بحب وعشق أبتسم فهد وبص ليها 

فيروزة: فهد الجوارحي روح أي مكان وتعالى ليا بسرعة لإني أنا مش هستناك لوحدي هيستناك قطعة منك ومني يا فهد

فهد: يعني 

فيروزة هي وسانده راسها على راسه وبتتنفس نفسه وسامعه نبضات قلب فهد: أنا وطنك لما  توَدّ دفاعك عني وحبك ليا أنا هجاهد علشان أبقى جمبك يا فهد ‏لو عليا أعمل ليك أرتجال فني من عيونك واعلقه جوات قلبي مش من حقنا إننىٰ نلجأ لـ قلب بنحبه إحنا أجزاء ناقصة، اكتملنا بإبنك يا فهد أنا حامل


لايك وعشر كومنتات ليصلك الفصل العاشر 

(حبيتوا قصة فهد وفيروزة ضياع ورنا


يتبع............... 


#البارت العاشر


فيروزة حست بيه لما اخدها في حضنه وقالت بدموع: وحشتيني

فهد: وأنتِ يا سلطانة لو عليا آخدك في قلبي وأخبيكي

فيروزة قامت بدموع وقربت منه وقبلته بحب وعشق أبتسم فهد وبص ليها 

فيروزة: فهد الجوارحي روح أي مكان وتعالى ليا بسرعة لإني أنا مش هستناك لوحدي هيستناك قطعة منك ومني يا فهد

فهد: يعني 

فيروزة هي وسانده راسها على راسه وبتتنفس نفسه وسامعه نبضات قلب فهد: أنا وطنك لما  توَدّ دفاعك عني وحبك ليا أنا هجاهد علشان أبقى جمبك يا فهد ‏لو عليا أعمل ليك أرتجال فني من عيونك واعلقه جوات قلبي مش من حقنا إننىٰ نلجأ لـ قلب بنحبه إحنا أجزاء ناقصة، اكتملنا بإبنك يا فهد أنا حامل

فهد بصدمه: إبني 

فيروزة: إبننىٰ 

قام من على السرير وشالها ولف بيها وصرخ بفرحه: يا الله

فيروزة: فهد 

فهد قعدها على السرير وباس راسها: هتجيبي ليا ولي العهد 

فيروزة: ولو بنت هتحبها 

فهد: هحبها لو كانت شبهك 

فيروزة ضحكت فهد حضنها: أنتِ مش هتطلعي برا الاوضة تاني 

فيروزة: لا يا فهد

فهد: طول ما هما تحت لغاية ما تمشي جدتي انزلي نبيلة هتهتم بيكِ هي وسُعاد وأنا مش هتحرك من هنا 

فيروزة: ممكن أطلب طلب ومترفضهوش 

فهد: تحت امرك يا سلطانة 

فيروزة: اوعدني الأول 

فهد: اوعدك 

فيروزة: إنك تبطل الشغل الحرام ده وتجارة الأسلحة والمخدرات 

فهد ساب إيدها وقام: مقدرش

فيروزة قامت هي وباصة ليه بأمل: تقدر يا فهد هتقدر

فهد: فيروزة نامي 

فيروزة: وعدتني 

فهد: مقدرش أوفي 

فيروزة بصراخ: ليه ليه 

فهد بتحذير: فيروزة إمشي نامي 

فيروزة هي وبتقرب منه: فهد اسمعني 

فهد دخل الحمام ورزع الباب بقوة

فيروزة قعدت ومسحت دمعتها نامت على السرير بتعب غسل وشه فهد وطلع شافها نايمه قفل النور ونام جمبها 

فهد: قربي مني 

فيروزة: بابا فين يا فهد

فهد: متقتلش عايش

فيروزة هزت راسها بنعم وغمضت عينيها وقلبها اطمن قرب منها وقال: وحشتيني طيب

فيروزة: أنا تعبانة 

فهد: بلاش قلبت الوش دي 

فيروزة هي وبتلف ليه: فهدو... 

قاطعها حط إيده على بؤها وشدها لحضنه وإيده التانية على بطنها: خليني افرح بيه شوية متنكديش عليا 

فيروزة بصدمه: أنا نكدية 

فهد:  أوى 

ضربته بالمخده في راسه : رخم 

فهد شدها لحضنه فيروزة حضنته وقالت: مسن البنت اللا نقذتنا 

فهد: مرات ضياع 

فيروزة: مراته مراته 

فهد: اه وبنت عمته 

فيروزة: فهد 

فهد هو ومغمض عينه بيستنشق ريحة شعرها: سلطانة

فيروزة: هو أنت لتحبني ولا ده امتلاك طيب واللِ حامل منك هتتزوجها وتسيبني طيب هتفارقني رد أنت ساكت ليه

فهد: سؤال غبي نامي خلي ليلتك تعدي 

وطلع المسدس حطه على المخده ورا راسها

فيروزة بخوف برقتله و مسكت في فهد ونامت في حضنه فهد رفع حاجبه وأبتسم بحب وعشق 

قمر تحت كانت قاعده في اوضتها ومسكت اللاب توب حطت الفلاشة: لما نشوف فيها إيه يا ست فيروزة

كانت شايفه صور فيروزة هي وصغيرة وصور فهد معاها فتحت فديوا شافت فيروزة هي وفعد في جنينة القصر بتاعهم زمان قمر بغضب ضربت الفلاشه وصرخت:ااااه ماشي يا بت القِناوي ماشي مسكت تيلفونها بغضب ورنت على نيكولا 

نيكولا: مرحبا 

قمر: اسمعني فيروزة لازم تسيب فهد بأي طريقه لكن فهد متقربش منه 

نيكولا: يعني 

قمر بكل غِل: نازلين فندق قريب جدًا فندق **** حاول توقعها 

نيكولا: حسنًا لكِ ذاك الفهد ولي تلك الفيروزة 

قفل معاها وقمر ابتسمت بخبث 

............................

عند رنا وضياع في الصبح ضياع النور اشاع في عينيه وقام كانت نايمه في حضنه ضياع اتنهد بقوة وكان حزين قام رنا مسكت إيده هو كان باصصلها هي دمعتها نزلت وحضنته ضياع اتنفس بقوة واتصدم لما حضنته رنا: أنت وطني يا ضياع 

قامت واتنفست الهوا هو قام من على الفرش وبص ليها ونزل على السلم رنا نزلت وراها ودخلوا الشقة 

رنا: هحضرلك فطار 

ضياع: لا ورايا شغل 

رنا مسكت إيده:  ليه دخلت في الطريق اللِ كله ضلمه ده يا ضياع طريق كله غلط

ضياع زاح إيدها وقال: مبسوط فيه 

دخلت رنا وراه الاوضة وقالت بصوت عالي: بس ده حرام افهمني غلط غلط 

ضياع: عندي شغل 

رنا:  ليه متجاهلني ليه 

ضياع: رايح الشركة 

رنا: رد عليا 

ضياع بصراخ: ابعدي عني 

رنا بعدت عنه ودمعتها نزلت دخل الحمام غير هدومه واخد شاور وطلع رنا كانت قاعده بعيد عنه 

ضياع: متفتحيش لحد فاهمه 

رنا: ملكش دعوة 

ضياع:  رنا 

رنا بعدت عنه وقالت: تقدر تتفضل هنضف البيت 

ضياع طلع من الشقة وهي قفلت الباب دموعها نزلت وكانت بتنضف في الشقة 

هو نزل وكان بيفكر فيها لسه بيفتح الباب: نسيت محفظتي 

طلع البيت من تاني لسه هيدخل فتحت ليه شافها هي ولابسه شورت قصير أبيض وتي شيرت ازرق 

ضياع: محفظتي 

رنا: اهي خد

ضياع: مالك 

رنا: مفيش 

ضياع: صوتك مش بخير اكيد من نومة السطح 

رنا: لا أنا بخير 

كانت بتكح وجريت على الحمام كانت بتستفرغ بكل قوتها 

ضياع بخوف: رنا 

فجأة شاف عقرب 🦂جري تحت الطربيزة وقال بصدمه: عقرب

ضربه برجله ومات 


رنا:أنا بخير بخير 

فجأة أغمى عليها 

ضياع بصراخ:رنا رنا ردي 

رنا وشها إصفر وشاف رجلها ملسوعه ووارمه طلع يرجي بيها هو وشايلها في حضنه دخلها العربية بسرعة: متخافيش متخافيش أنا معاكِ

رنا فاقت وكانت بترمش: ضياع 

ضياع: روحي 

رنا بدموع: أنا بخير 

ضياع: لسعتك عقربه يا رنا عقرب متتكلميش رنا،رنا 

مكانتش في وعيها ونزل يصرخ: دكتور 

شالها ما بين يديه وهي شبيهة الميته 

الدكتور: بسرعة حالة تسمم 

ضياع مسك إيدخا هما وحاطينها على السرير ودخلوها الاوضة كان واقف برا وحاطط إيده على راسها ودمعته نزلت عليها وقال: سامحيني والله

طلع الدكتور بعد ساعه: مرات حضرتك صح 

ضياع:  هي بخير طمني 

الدكتور:  جسمها ضعيف جدًا والتسمم وصل للمعدة لحظة تاني كانت اتوفت وكانت اتدفنت 

ضياع بصراخ حط المسدس على راسه: طمني عليها 

الدكتور بخوف:  بخير والله  بخير 

ورفع إيده جه الامن الدكتور شاورلهم يمشوا 

ضياع شال المسدس ودخل الاوضة الممرضين طلعوا 

قرب منها كانت غايبه عن الوعي ومركب ليها محلول مسك إيدها وقرب منها وباس راسها: عارفه إني بحبك ومقدرش أستغنى عنك ولا في يوم كرهتك أنا راجل وبحب وبغير لما لمسك غيري قلبي قَاد نار من الغيره لما سمعت إنك اتجوزتي مكنش في إيدي حاجه اعملها غير اصبر نفسي ولاقيكي ولما لقيتك عملت نفسي إني معرفكيش حاولت اكدب قلبي وعقلي إن أنتِ ولا لا عارف إنك معرفتنيش لإني اتغيرت من بعد الحادث عرفتك أنا وقلبي قال هيا تجاهلت شعوري وحبي وعقلي وقلت اتعرف عليكِ وأنا قلبي عارفك يا رنا وحشتيني خوفت عليكِ

قرب منها وباس إيدها: والله خفت لإني  بحبك 

رنا رمشت ودموعها نزلت قربت منه وباست إيده: لو مُت كنت هتزعل عليا 

ضياع: بعد الشر عليكِ 

قرب منها وهي كانت بتبكي مسح ليها دموعها بحنان: قومي يا ست الحُسن قعدت المستشفى  مش لايقه بيكِ رايح للدكتور وراجعلك 

رنا ابتسمت وهو خرج هي ضحكت: اخيرًا قلبك حن يا ضياع اخيرًا 

فتح الباب ضياع وقال: هنطلع دلوقتي يلا اسندي عليا 

رنا: عليك 

ضياع: عليا 

قرب منها وسندها: لا مش هينفع كده تعالي 

شاله في حضنه 

رنا: الناس لا نزلني 

ضياع: سيبك من الناص خليكِ مركزة في عيوني 

رنا كان ماشي بيها وحاضنها: بصالي يا ست الحُسن

رنا دارت وشها في حضنه والنس كانت بتتكلم عليهم وناس بتبتسم ليها دخلها عربيته وطلع جمبها ابتسم وكان باصص ليها: تعالي هاخدك مكان مميز 

رنا بإبتسامة: جنينة الورد 

ضياع ابتسم وراحوا سوا في جنينة على البحر هادية جدًا مفيش فيها حد قعدها جمبه وسندت راسها على راسه وحضنها وقالت: تعرف إن ده أجمل مكان هادي زي لون عيونك، ورِقة تفاصيل وشك كإنك مرسوم بِعناية حواجبك وقفلت عيونك لما تضحك وشواربك وخصوصًا شفايفك الورديِّة شبيهة الوردة دِي، والبحر زي روحك حلو تبصله جميل ولما توقع فيه تغرق وموجة قلبك يسرقك معاه ويغرقك في جحور العشق يا شقيق الروح

ضياع ضحك وقرب منها ولأول مرة في حياته يقبلها على شفتيها بكل حنان 

رنا حست بشعور غريب وقلبها دق بعدت عنه وكانت سعة والفرحة مش سيعاها

ضياع: وأنا لسه بحبك يا سِت الحُسن  

............................... 

فيروزة كانت جمب فهد عند البحر وكانت ماشية معاه: فهد أنا هقع 

فهد: وصلنا استني 

كان حاضنها وماشي بيها شد الرباط الابيض من على عينيها: مفاجأة 

بصت فيروزة للسفينة بإبتسامة كان مكتوب عليها

(فيروزة الفهد) 

فهد: تعالي 

فيروزة: جميلة أوي أوي انا بحبك وبحب حبي ليك 

حضنته بكل قوتها وفهد حضنها 

مسك إيدها وطلعوا على السفينة الكبيرة فهد طلع معاها 

فيروزة ابتسمت كانت واقفه في حضنه وشغل(موسيقة جينيريك) كان مقرب منها وشعرها بيفر في الهو ولبسها طقية: حضرة القبطان 

وقف ليها وعمل التحية فيروزة ضحكت من كل قلبها وشاور للسماء 

شاف بلالين بإسمها وفضلت تضحك وحضنته: أنا بحبك أوي أوي 

فهد طلع تيلفونه وسمعها تسجيل البنت إنها مش حامل وأبوها كان في مخزن وشافته إنه عايش وفهد كان بينقذه

فهد: أي حاجه ممكن تزعلك تاني مش هتحصل أبدًا 

فيروزة حضنته وقالت بدموع: أنا آسفه

فهد: وليه دموعك دي 

فيروزة: شكيت فيك والله آسفه 

فهد: البنت دي ملمستهاش ملمستش غيرك في حياتي واللِ قالتهولك البنت اللِ في البار كدب امتحان ليكِ علشان أعرف مدى حُبك ليا يا سلطانة 

فيروزة حضنته وقالت بكل حنان: قلبك حن ليا يا فهد

فهد: من زمان يا فيروزة

فيروزة:مبسوط بيه 

فهد بتفكير هو وحاط إيده على بطنها:بعشقه 

فيروزة: ربنا يديمك ليا ولقلبي

فهد: ويديمك ليا يا سلطانة فيروزة

...........................

فخرية: امشي بينا يا فخر

الشوفير فتحلها الباب وطلعت العربية كان ماشي في مكان غريب صحراء نزلت من العربية وصلت لـ مكان مهدوم بالرمله فخر زاح الرملة من على الباب السري نزلت منه في سلالم وفخر استناها فوق على الصحراء نزلت فتحت باب أوضة سرية ودخلت كانت شايفه ذكرياتها في الاوضة وصورها اللِ معلقة على الحيطان والغبار  بتبص وراها شافتها هي وممددة على السرير كانت محطوطه ليها اجهزه وفخرية دموعها نزلت وقالت بدموع: اه يا ضنايا سامحيني ظلمتك وظلمت إبنك معايا فهد ميعرفش إنك عايشه يا عزيزه سامحيني 

طلعت على السلم وطلعت العربية وفخر قفل الباب وطلعوا بالعربية 

فخرية بدموع: اه يا عزيزه اه 

وبتفتكر الماضي بتاعها 

Flash back: 

_ يلا علشان عريسك مستني 

فخرية:  هتجوزوني كيف في السن دِه

_بنات الصعيد مش بيقعدوا يلا

فخرية:  أنا عندي ١٧ سنه معرفش يعني إيه جواز ارحمني يبوي 

_هِمي يا بت يلا عريسك تحت 

فخربة لبست فستانها الابيض ونزلت من على السلم دموعها بتنزل تحت الطرحة كتبوا الكتاب ووصلت لـ شقة سالم الجوارحي 

_ادخلي يا عروسه 

فخرية بدموع دخلت واتقفل الباب 

_يلا يا عروسه غيري هدومك 

فخيرة استسلمت للواقع واتجوزته خلفت منه علي والد قمر ومصطفى والد فهد كبروا قدام عينيها ومصطفى اجبرته يتزوج لكن عزيزه ام فهد كانت بتحب أشرف القِناوي قبل أبو فهد كانت بتعشقه وهو عشيقها رغم انهم متزوجين عزيزه خلفت فهد من مصطفى الجوارحي أم فيروزة خلفتها من أشرف القِناوي اعلنوا موت أم فهد لكن قبرها فاضي اخدتها فخرية بعد مرضها بعدتها عن ولدها لإنها عايزه راحته وجوزته واحده تاني وهي خديجة وحرمت فهد منها 

سالم جوز فخرية كان يعذبها ويكرها كان كل ليلة يسخن الخنجر بتاعه ويشد هدومها يقطعها ويشوه ضهرها بالحرق كل ما تعمل خطأ يحرق ضهرها لغاية ما اتشوه تمامًا كان بيكرها بعد الولدين مات بعد ما كِبر وهي حرمت فعد من عزيزه وعذبتها علشان تخاف على سُمعة ولدها أبو فهد من العار لإن أشرف القِناوي  والد فيروزة كان بيحب عزيزه أم فهد ودي حكاية فخرية 

Back

كانت فخرية بتبكي وقالت: سامحني يارب اطلع على المول يا فخر نشتري ليها ملابس والصبح نروح تاني

فخر: قلبك حن يا سِت فخرية 

فخرية: هجمعه بيها وأمشي هنزل الصعيد بلا رجعة 

فخر:  أمرك يا ست فخرية


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا


رواية غرام الأدهم من هنا



قبل ماتخرجوا اتفضلوا الروايات الكامله من هنا 👇❤️👇❤️👇

 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  روايات كامله وحصريه 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


1- روايةبداية الروايه من هنا


 اتجوزت جوزي غصب عنه


2- رواية ضي الحمزه


3- رواية عشق الادهم


4 - رواية تزوجت سلفي


5- رواية نور لأسر


6- رواية مني وعلي


7- رواية افقدني عذريتي


8- رواية أحبه ولكني أكابر


9- رواية عذراء مع زوجي


10- رواية حياتك ثمن عذريتي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

11- رواية صغيرة الايهم


12- رواية زواج بالاجبار


13- رواية عشقك ترياق


14- رواية حياة ليل


15- رواية الملاك العنيد


16- رواية لست جميله


17- رواية الجميله والوحش


18- رواية حور والافاعي


19- رواية قاسي امتلك قلبي


20- رواية حبيب الروح


21- رواية حياة فارس الصعيد


22- سكريبت غضب الرعد


23- رواية زواجي من أبو زوجي


24- رواية ملك الصقر


25- رواية طليقة زوجي الملعونه


26- رواية زوجتي والمجهول


27- رواية تزوجني كبير البلد


28- رواية أحببت زين الصعيد


29- رواية شطة نار


30- رواية برد الجبل


31- رواية انتقام العقارب

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

32- رواية الداده رئيسة مجلس الإدارة


33- رواية وقعتني ظبوطه


34- رواية أحببت صغيره


35- رواية حماتي


36- رواية انا وضورتي بقينا اصحاب


37- رواية ضابط برتبة حرامي


38- رواية حمايا المراهق


39- رواية ليلة الدخله


40- سكريبت زهرة رجل الجليد


41- رواية روح الصقر


42- رواية جبروت أم


43- رواية زواج اجباري


44- رواية اغتصبني إبن البواب


45- رواية مجنونة قلبي


46-  رواية شهر زاد وقعت في حب معاق


47-  رواية أحببت طفله


48- رواية الاعمي والفاتنه


49- رواية عذراء مع زوجي


50- رواية عفريت مراتي


51- رواية لم يكن أبي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

52- رواية حورية سليم


53- رواية خادمه ولكن


54- سكريبت لانك محبوبي


55- رواية جارتي وزوجي


56- رواية خادمة قلبي


57- رواية توبه كامله


58- رواية زوج واربع ضراير


59- نوفيلا في منزلي شبح


60- رواية فرسان الصعيد


61- رواية طلقني زوجي


62- قصه قصيره أمان الست


63- قصة فتاه تقضي ليله مع شاب عاذب


64- رواية عشق رحيم


65- رواية البديله الدائمه


66- رواية صراع الحموات


67- رواية أحببت بنت الد أعدائي


68- رواية جبروتي علي أمي


69- رواية حلال الأسد


70- رواية في منزلي شبح


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


71- رواية أسيرة وعده


72- رواية عذراء بعد الاغتصاب


73- رواية عشقتها رغم صمتها


74- رواية عشق بعد وهم


75- رواية جعله القانون زوجي


76- رواية دموع زهره


77- رواية جحيم زوجة الابن


78- رواية حين تقع في الحب


79- رواية إبن مراته


80- رواية طاغي الصعيد


81- رواية للذئاب وجوه أخري


82- رواية جبل كامله


83- رواية الشيطانه حره طليقه


84- حكاية انوار كامله


85- رواية فيروزة الفهد


86- قصة غسان الصعيدي


87- رواية راجل بالاسم بس


88- رواية عذاب الفارس


89- رواية صليت عاريه


90- رواية صليت عاريه


91- رواية زين وليلي كامله


92- رواية أجبرني أعشقه


93- رواية حماتي طلعت أمي


94- رواية مفيش رحمه


95- رواية شمس العاصي الجزء الاول كامله


96- رواية الوفاء العظيم


97- رواية زوجوني زوجة أخي


إرسال تعليق

أحدث أقدم

إعلان آخر الموضوع

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close