expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 116/117/118/119/120 بقلم حبيبه رواية عشقتها رغم صمتها البارت 116/117/118/119/120 بقلم حبيبه رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 116/117/118/119/120 بقلم حبيبه

 رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 116/117/118/119/120 بقلم حبيبه 

رواية عشقتها رغم صمتها البارت 116/117/118/119/120 بقلم حبيبه 

رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 116/117/118/119/120 بقلم حبيبه 


البارت 116من رواية

♡♕♕♕♕♕♕♡

ثُمَّ قُضِيَت حَاجتُهُ مِن كَثرةِ الصَّلاةِ علَى النَّبيِّ

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

يونس: حمد لله بالسلامه ياقمر منوره بيتك 


امال بتعب: الله يسلمك ياحبيبي 


زينه: انا مش عارفه يايونس ليه صممت تخرج ماما دلوقتي دي لسه تعبانه


يونس: هنا ماما هاتبقى بخير هى مش بتحب جو المستشفيات 


امال: عنده حق هنا بيتي اكتر راحه ليا ياقلبي 


يونس: واطمني انا طلبتلها ممرضه شاطره تعتني بماما..... 


زينه: خلاص ماشي المهم ماما تكون بخير ومرتاحه


يونس: طيب اييه


زينه: ايه 


يونس: كتك اؤه هو ايه اللي ايه مش ناويه تهوينا ولا ايه يابت 


زينه: لأ هاطمن على ماما الاول 


يونس: ماما بخير الحمدلله والممرضه خمسه وهاتكون هنا يعني وجودك مالوش لازمه ياقلبي..... 


زينه: اخص عليك يايونس انت بتكرشني 


يونس: اه بكرشك يلا بقى الواد مستنيكي بره هش بقى بقالك كتير كاتمه على قلبي كاتمه سوده يلا ابت من هنا ياساتر


زينه: انا ياابوا الانس كاتمه على نفسك لأ اخص عليك اخص لأ بجد اخص عليك اخص... 


يونس: يلا يابت بتقل دمك ده هش 


زينه: ههههههه حاضر حاضر سلام هابقى اشوف ماما ماشي سلام 


يونس: استني


زينه: ايييه تانيييي


#ذهب يونس اليها بهدوء واخذها بين احضانه 


يونس: هاتوحشيني يازينه خلي بالك من نفسك ياقلب وحياة  اخوكي.... 


#ابتسمت زينه بحب على ذلك الاب والاخ والعائله بأكملها بالنسبه لها: حاضر ياحبيبي ابقى طمنى على ماما الله يخليك... 


يونس: حاضر يلا بقى عشان جوزك مستنيكي بره بقاله فتره.... 


زينه: ماشي يلا السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 💚💚💚💚

يونس: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 💚💚💚

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♕

يونس: رايحه فين ياست انتي 


سعاد: هاشوف اختي يابني


يونس: الاوضه دي رجلك لو دخلتها  ماتلوميش الا نفسك.. 


سعاد: يعني ايه يابني


يونس: يعني انتي عارفه كويس انا اقدر اعمل ايه فاااهمه.... 


سعاد بخوف: حا ح حاضر 


الحارس: يونس بيه في بنت بره وبتقول انها الممرضه.... 


يونس: فتشوا الحاجه اللي معاها كويس وانا هابعت ام سيد دلوقتي تفتشها  وبعدين دخلوها... 


الحارس: اوامرك


يونس: اسمع اي حد يدخل هنا حتى لو من افراد العيله فاهم حتى لو حد من افراد العيله يتفتش  واي بنت انا هاخلي ام سيد تفتشها تمام  لو ماتنفذش اللي قولته مش هارحمكم فاهم 👌


الحارس: تحت امرك بعد اذنك... 


يونس: ايه ياااا ياخالتي هاتفضلي واقفه قدامي كتير ولا ايه.... 


سعاد: ها لأ يابني انا ماشيه اهو ماشيه.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

جميله: ياااااه اخيرآ رجعنا بيتنا منوره البيت مره ثانيه يااسوا.    


اسيا: بنورك ياقلبي 


طيب دلوقتي المفروض اوضتك فوق تمام

اممممممم كيف راح نطلع الحلووووو امممممم 


يوسف: جميله 


جميله: ششششش اصبر يايوسف بفكر يابني 


يوسف: يابت اسمعي 


جميله: دقيقه بس بصي نطلب اتنين ممرضين يساعدوني ولا لا في هنا ام عبدو الشغاله تساعد


اسيا: ياقلبي ماتتعبيش حد ممكن انا احاول اطلع لوحدي 


يوسف: يابت ياجميله 


جميله: لأ طبعاً الدكتور قال لازمك راحه وكمان طلبنا ممرضه علشان تهتم بيكي فاانسي انك تتحركي لوحدك فاهمه يابت


اسيا: ههههههه حاضر ياقلب البت 


يوسف: يابنتي اسمعيني طيب الاول يخربيتك رغايه..... 


جميله: قول ياخويا قول  اتحفني 


يوسف: انا طلبت من الخدم واحنا في المستشفى انهم ينزلوا كل حاجة اسيا في اوضه تحت هنا علشان تكون مرتاحه اكتر وكده كده في كذا اوضه تحت هنا


جميله: فكره حلوه ولما انت تقدر تحلها مانطقتش  ليه ياخويا... 


يوسف: كنت عاوز انطق والله بس في واحده  زنانه  مابطلتش زن بقالها ساعه شغاله مش سامحه لحد حتى انه يكح 


جميله: ايه ده هو انا الزنانه دي 


يوسف: هو في غيرك يامه 


جميله: اخث عليك دا انا غلبوبه... 


يوسف: انت هاتقوليلي ياختي 


اسيا: ههههههه اهدوا ياجماعه انا دلوقتي تعبانه وعاوزه ارتاح انام فين..... 


يوسف: تعالي هاوديكي علي الاوضه 


#امسك يوسف الكرسي المتحرك واخذ اسيا للغرفه ومعه جميله 


يوسف: اتفضلي ياستي نورتي اوضتك الجديده شوفي لو في حاجه مش عجباكي اظبطهالك 


جميله: ايه ده ايه  ده ايه العسل ده اومال انت ماظبطليش اوضه ذي دي ليه دا حتى الواحد ينام مرتاح 

اش اش اش وكمان عامل مسجد 🕌صغنن وراديوا قرءان اعاااااااااااااااااااااااا انا من ده ياحازومبل 


يوسف: ياقلب حازومبل انت تأمرني وانا انفذ دا انا عيوني ليك ياروحي انت 


#احمر وجه جميله من ذلك الغزل المفاجاء...... 


جميله: احم احم يخربيتك اتلم عيب.... 


يوسف:  يابت انتي مراتي مش شاقطك من شارع الهرم ههههههه وبعدين دي الحقيقه انا مش بحبك انا بعشقك ياجميله ودي مافيهاش كسوف ياروح قلبي... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

عندما سأل الرسول عليه افضل الصلاة والسلام من الاحب بين زوجاتك الى قلبك قال عائشه رضي الله عنها ولم يخجل من الاعتراف بحبها امام الناس..... 💚💚💚

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

نظرت اليه جميله بعيون تلمع بعشقه ولا تضيئ بذلك الحب سوى له فاهو من استطاع التحكم في اوتار قلبها 


جميله: ربنا يخليك ليا يارب 😍


يوسف: ويخليكي ليا يامجنناني.... 


اسيا: احم احم نحن هنا 


جميله: احيه نسينا البت يخربيتك... 


يوسف: ههههههه 


اسيا: ههههههه ربنا يخليكم لبعض يارب 😍


يوسف: امين يارب 


اسيا : شكرا ليكم بجد شكرا شكرا 


جميله: كده هانزعل من بعض وهو في مابين الاخوات شكر يابت 


اسيا: لأ 


جميله: طيب يبقى خلاص ماتشكرنيش يااسيا علشان مازعلش منك


اسيا: لأ خلاص مش هاقولها تاني... 


يوسف: طيب يلا ياجميله نخرج ونسيب اسوا ترتاح علشان شكلها تعبت ن ذننا 


اسيا: لأ والله دا انتم عسلات اوي 


جميله: احم احم بكثف ابت


يوسف: ودا من ايه لامؤخذه 


جميله: بتقول حاجه ياحبيبي 


يوسف: ها  لا ياقلبي بقول يلا بينا نجهز غدا ونسيب اسوا ترتاح 


جميله: ماشي يلا بينا 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

سعاد: الوو


عز الدين: قلبي ياناس


سعاد: عز الدين 


عز الدين: بيه ياسعاد  اوعي تنسي نفسك ياحلو اسمي عز الدين بيه فاهمه


سعاد: ح حا حاضر بس انت عاوز ايه مني 


عز الدين: كل خير ياعسل كل خير.. 

عاوزك تجبيلي الاخبار كلها 


سعاد: اخبار ايه


عز الدين: انتي هاتستعبطي ياسعاد ولا ايه اخبار امال وابنها ابن ال***#*) 


سعاد: بس ده مسكني كذا مره وعرف اني بجيبلك اخبارهم ولو كررتها ممكن اموت فيها دا ممكن يدفني حيه بلاش انا الله يخليك...... 


عز الدين: صدقيني ان مانفذتيش اللي بقولك عليه انا اللي هاقطعك حتت صغيره بأيدي وارميكي للكلاب تاكلك وتقرقش عضمك وانتي عارفه اني اقدر اعملها ياسعاد.... 


سعاد بخوف : لأ الله يخليك 


عز الدين: هاتعملي اللي قولة عليه ولا لا 


سعاد: حاضر حاضر 


عز الدين: شطوره يلا مستني غوري 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

لا إله إلا أنت 😍🌺سبحانك إني كنت من الظالمين 💚

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

#وصل ياسر للمنزل


ياسر: انتم ياللي هنا في حد خالع راسه 


مريم: ههههههه لأ 


ياسر: عامل ايه النهارده ياجميل 


مريم: بخير الحمدلله 


ياسر: طيب الحمدلله كلتي


مريم: لأ وجعانه اويييي


ياسر: طب وماكلتيش ليه يابنتي على مااذكر انا حاطت اكل كتير في التلاجه.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

لا إله إلا الله وحده لا شريك له له 💚الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚

مريم: ماهو بصراحه يعني قصدي 


ياسر: اخلصي ياختي هاتعدي ساعه في ماهو يعني هو هي قصدي قولي يامه... 


مريم: بصراحه قولة ممكن تزعل ولا تزعق اني جيت عليهم في غيابك 


ياسر: ههههههه ههههههه لا دا انتي مجنونه واحتمال تكوني عبيطه 


مريم: ماتغلطش ياعم انت احسنلك..... 


ياسر: خلاص ياستي يعني غلطنا في البخاري يلا تعالي ننزل نشتري لبس وبالمره نتغدا علشان انا كمان جعان 


مريم بسعاده: ايه ده بجد طب يلا يلا 


ياسر: ههههههه يلا 


#ظلوا ياسر ومريم يتجولون ويشترون بعض الثياب حتى انتهوا واثناء ركوبهم السياره راءهم اخوها


فتحي: ايوه ياابا لقيتها بنت ال*****


سيد: جدع ياض لقيتها فين 


فتحي: ماشيه مع واحد بشوات اوي ونضيف وشكله ابن عز الصايعه 


سيد: الله الله اومال ناصحه تمثل علينا احنا بس انها الطاهر الشريفه 

بقولك ايه ياض خليك وراها وشوف رايحه فين فاهم 


فتحي: ماشي ياابا سلام


سيد: سلام 

ماشي يابنت ال****ان ماربيتك على ايدي مابقاش انا سيد..... 


البارت117من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها

            

معلش اعذروني على التأخير 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡


وصل ياسر ومعه مريم للبيت 


ياسر: اااه ياني. اخيرآ وصلت البيت يخربيتك عملاني شيال يابت طب حتى ساعديني يابارده ايه ماعندكيش اخوات بلاستيك


مريم: بس يابابا المهم انا هاعمل اكل سريع كده تطفح معايا ولا اكل لوحدي 


ياسر: اطفح تك القرف اه ياختي هاطفح هاروح اغير واغسل وشي واجي 


مريم: جشطا يابرنس وانا هاروح اغير بسرعه ژژژژژژژژژژژژژژژژژ


ياسر: ههههههه الصبر يارب روحي ياختي

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه الذاكرون 🌺💚💚💚💚💚

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

دقايق وخرجت من غرفتها وكانت ترتدي بيچاما نوم رمادية اللون  رجالي تخص ياسر وذهبت للمطبخ 


مريم: لسه ماخلصتش ياعم السنكوح انت خلص علشان تساعدني


ياسر من الداخل: بس يابت لانفخك


مريم: اتوكس


ياسر: ههههههه طب روحي هاخلص وجي 


مريم: خلاص ماشي بس بسرعه


#مر بعض الوقت على مريم وهي تتعرف على المطبخ حتى رن جرس 🔔 الباب 


مريم: مين المزعج ده هي طالبه امه بقالي ساعه بتنيل اتعرف علي المطبخ اللي عمري ماشوفته ده اما اروح اشوف 

خلاص ياعم الزنان انت جايه اهو ايه الصداع ده. مييي....... 


#توقف تلك الخائفه عن الكلام وكأن الحروف قد هربت من خوفها 


سيد: ايه يافاج*** مفكره مش هاعرف اوصلك يابنت اعتماد 


مريم: ا اا.. انت عا عاوز مني اي.... اااه 

لم تكمل مريم كلامها بسبب تلك اليد التي على وجهها بكل قوه جعلتها تنزف الدماء من فمها وتقع ارضآ من قوة الضربه... 


سيد: اخرصي ياسافله ياصايعه ياقليلة الربايه انا يابت تهربي مني دا هاطلع بروحك في ايدي 


مريم بتألم: اذا كان على عدم الربايه روح اسأل ابوك رباك عليها ليه اما انا فاشرف من عيلتك كلها ياابن ال### اتفوا 


#اعطاها سيد ضربه اخرى على وجهها قذفتها ارضآ: ماشي يابنت ال الكل****انا هاعرف اعلمك الادب 


مريم: هههههههه علمه لنفسك الاول ياسيد ياشمام.. 


فتحي: وسع كده ياابا هي مش هاتتلم غير لما تاخد علقه من بتوع زمان 


ابتلعت مريم غصه خائفه في حلفها


مريم: اقسم بالله ان لمستني لاصوت الم عليك الناس 


فتحي: وماله اهو الناس تتفرج علي اخ بيربي اخته بعد ماحطت شرف العيله في الارض .... 


مريم بأستهزاء:ههه شرف ايه ياابو شرف احنا هانهزر هو انتم سمعتم حاجه عن الشرف حتى ياعيله  زبا*****


رفع فتحي يده بغرض ضربها 


وضعت مريم يدها على وجهها بخوف ولكن مرت ثواني ولم يحصل شيء رفعت يدها فوجدت يد فرج معلقه في الهواء 


ياسر بغضب : انت بتعمل ايه يالا

انت


فتحي: وانت مالك ياحتة عيل بشخه انت وبعدين انت مين انت ياض 


ياسر: يوه يقطعني تصدق نسيت اعرفك بنفسي امسحها فيا دي وانا هاعرفك بنفسي حالآ ها توكلنا على الله 


#هجم ياسر عليه بغضب واخذ يلكمه بكل قوه لم يسمح له حتى ان يأخذ نفسه 


مريم: اضربه ياياسر اضربه بقوه ماترحموش  اضربه اكتر اضربه 


سيد: ابوس ايدك يابنتي قوليله يسيب الواد الله يخليكي قوليله يسكت دا هو الواد اللي حيلتي ابوس ايدك يابنتي 


#رفع سيد عينيه وجد مريم تمد يدها اليه... 


مريم: بوس 


سيد:.............. 


مريم: ايه مش عاوز تنقذ ابنك بوس


#اقترب سيد ليقبل يدها فانزعت مريم يدها منه 


مريم: عارف الدو ودي اخليك تبوس رجلي كمان بس اخلاقي وتربية امي ليا انضف من كده انضف منك ومن قرف ابنك 


#انتهى ياسر من لكم ذلك الفرج


ياسر وهو يتنفس بسرعه: ها ياعسل عرفتني ولا لسه 


فرج:...... 


ياسر: توءتوء شكلك ماعرفتنيش لسه نعيد تاني


مريم: ياسر خلاص اذا سمحت


#اقشعر بدن ياسر فجاه عند ذكرها اسمه لاول مره... 


ياسر: اسمع ياراجل انت تسحب البغل ده وملمحش وشكم هنا تاني


سيد: عاوز بنتنا دي بنتي وانا ابوها


مريم: كداب دا حتة جوز امي واهي امي ربنا ريحها  منك ومن قرفك راجل مقرف 


سيد: اخرصي يابنت 


ياسر: انت اللي اخرص واسمعني مريم مش هاتخرج من هنا وبعدين في واحده تسيب بيت جوزها 


سيد: جوزها 


ياسر: اه جوزها وعزت جلالة الله ان لمحت طيفك قريب منها ليبقى اخر يوم في عمرك انت وابنك الاهبل ده فااهم 


سيد: ف فاهم فاهم سلام يابنت نعمات 


مريم: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ياسيد


ياسر: مريم 


مريم: نعم 


ياسر: لو مش هاتنزعجي مني ممكن اعرف حكايتك انا مش قصدي حاجه والله ولو هاتنجرحي اعتبريني ماقولتش حاجه بس انا كنت حابب افهم غير كده نيتي مش في حاجه 


مريم: ههه لأ ماتقلقش مافيش حاجه حصلتلي خليتني اندم او ازعل او انحرج لاني دايما بسميها ابتلاء من ربنا سبحانه وتعالى وبفرح اوي لان ربك اذا احب عبدآ ابتلاه علشان كده بحمده...... هاحكيلك كل حاجه عني روح اعمل قهوه وتعال علشان نظبط التاسه


ياسر: تاسه يابيئه امر لله اتنيلي استنيني


مريم: ههههههه ماشي 


#مر بعض الوقت على ياسر حتى انتهى وجلسوا  معا


ياسر بفضول: ها احكي


اخذت مريم نفسآ عميقآ: كنت صغيره عندي حوالي10سنين لما بابا اتوفى ماما زعلت عليه اوي بعدين  عدى فتره كبيره اوي وماما بشتغتل وتصرف عليا لحد ماتميت 19سنه  المهم بعدها قابلت الراجل ده في المكان اللي كانت بتشتغل فيه فضل وراها لحد ماقدر يخليها تحبه وضحك عليها وفهمها انه مش متجوز وان هو يعيش عندنا في البيت وكده وللاسف ماما صدقته المهم اتجوزا وكان طيب اوي معايا وحبني  ذي بنته المهم عدى أسبوعين وهو على نفس حنيته  وفجأه لقيناه دخل علينا ومعاه شاب والشاب ده يبقى ابنه سبع المرومبه فتحي  ......... 


ياسر: كملي 


مريم: جبرنا يقعد معانا.  بالعافيه 

ولما ماما حاولت تمنعه واذاي 

فاضربها اوي قدامي واهانه وشتيمه وقرف


#توقفت مريم فجأه واخذت نفسآ لتغلق باب 🚪عيونها في وجه تلك الدموع التي تهددها بالنزول  ثم اكملت: اتغيرت معاملته تماماً معانا بقى كل مايشوفني يشتمني بألفاظ مش كويسه ويشتم امي ويفضل يضربها على اتفه الاسباب وانطرد من شغله بسبب انه كان بيمشي شغله كله غير قانوني فضل يطلع امي تشتغل وياخد فلوسها كلها يشرب هو وابنه   امي صبرت واستحملت وحاولت على قد ماتقدر تبعدني عنه خالص بقت تدخلني اوضتي وتحبسني فيها طول ماهو موجود  ب.... بس انا كنت اسمعه بيضربها بالحزام على طول و.. وهي بتكتم شهقاتها علشان انا ماسمعهوش كانت دايما خايفه عليا وعلي مشاعري بعدين جه يوم وسط ماهو بيضربها اغمي عليها حاول يفوقها ذي كل مره بس المره دي لأ وكأنها ارادت النوم لتهرب من هذا العذاب خادها لمستشفى حكومي فلقى عندها سرطان وفي مرحلته الاخيره استخصر يجبلها ادويه علشان بتاخد فلوس كتير رماها في البيت علي السرير حاولت علي قد مااقدر ابوس رجله والله بوست رجله علشان ينقذها بس هو رفض بكل برود وهدوء منه حاولت علي قد مااقدر اجيب فلوس حتى حاولت  اشحت علشان اجبلها العلاج بس ب..بس قدر ربناكان غيركده مره فتره وانا داخله اديها العلاج لقيتها مابتردش عليا 

#هنا ولم تستطيع مريم ان تتحكم في دموعها  ..... 


مريم: فضلت اهز فيها مارضيتش ترد عليا  مااقطنعتش انها ممكن تبعد عني قلبي وعقلي رفضوا يسدقوا جبت دكتور بس هو اكدلي اللي كنت رفضاه ماما اتوفت حتى دفنتها رفض يدفع فيها جنيه الجيران ساعدوني ودفنت ماما بس هو برضو ماهديش بقى عاوزني اطلع على مواقع التواصل الاجتماعي 


ياسر: تطلعي اذاي مش فاهم 


مريم: ك كا احم 


ياسر: قولي يامريم


مريم: كان عاوزني اطلع مع شاب في مقاطع مش كويسه 


اخذ ياسر يضغط على يده بقوه وغضب حتى هو لم يعلم لماذا هو غاضب لهذه الدرجه... 


ياسر: وعملتي كده


مريم: لأ طبعاً عاندت معاه ورفضت ولما حاول يخليني اعمل كده بالقوه ضربت ابنه بمج ازاز كان جمبي على دماغه وهربت جري ووقتها ركبت معاك وقتها.... 


#اطمئن ياسر قليلآ وهدء قلبه 


ياسر: مريم انا من النهارده جمبك وضهرك وسندك وعمري ماهاسمح لحد يمسك حتى انتي مش وحيده انا موجود وجمبك ماشي 


#ظلت مريم تنظر له في صمت وكأن قلبها ارتاح اليه ويصدق كل كلمه ينطقها 


ياسر: مريم 


مريم: ها 


ياسر:  ههههههه ها ايه يخربيتك يلا بينا ناكل علشان جوعت 


♡♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم واتوب إليه 💚💚💚

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

يوسف: اهلا يونس منور اجدع


يونس: حبيبي يايونس تسلم كنت عاوز اشوف اسيا


يوسف: طيب ثواني 


جميله: مش كفايه والدتك سمعتها كلام ذي السم في المستشفى حضرتك جاي هنا تكمل عليها ايييه ارحموا البنت هي عملت ايه غلط ليكم علشان تردوا عليها كده دي بتحبكم كلكم ابعدوا عنها بقى وارحموها سيبوها تاخد نفسها حتى 


يونس: انا عارف ان امي غلطت معاها ياجميله بس عاوز اتطمن عليها 


جميله: ل.... 


يوسف: جميله روحي شوفي اسيا صاحيه ولا لا وعرفيها ان يونس حابب يشوفها.. 


جميله: بس.. 


يوسف: روحي ياجميله


جميله: ماشي بس يكون فى علمك يااستاذ يونس ان زعلتها انا لأ يهمني انت مين ولا تقدر تعمل ايه حتى وهاجبلها حقها تالت ومتلت تمام 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

لا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير 💚💚💚💚

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

مرت دقايق وخرجت جميله لتخبره انها تنتظره ودخل يونس اليها 


يونس: طمنيني عليكي عامله ايه 


اسيا: الحمدلله بخير هي ماما امال عامله ايه 


يونس: لسه بتسالي عنها رغم الكلام اللي جرحتك بيه 


اسيا: ههه لأ عادي المهم انها بخير 


يونس: اسيا انا اسف على اللى ماما قالته 


اسيا: ولا يهمك ها قولي فرحك امتى 


يونس: انتي عاوزاني اتجوز ياسمين يااسيا 


اسيا: طبعا دا انتم حتى لايقين مع بعض ربنا يحفظكم يارب ويتمملكم على خير 


يونس: متأكده يااسيا 


اسيا: طبعا 


يونس: تمام اشوفك بعد شهر بس ذي ماعرفتك لازم تحضريه تمام 


اسيا: ا ااا اك ا ابتلعت اسيا غصه مؤلمه في حلقها وجمعت قوتها 


اسيا: اكيد طبعاً وهارقص كمان 


#ظل يونس ينظر في داخل عيونها بصمت فاارتبكت بشده من نظراته لها 


يونس: مالك


اسيا وهي تنظر بعيدآ: ماليش 


يونس: متاكده


اسيا: ايوه


يونس: تمام يااسيا اشوفك بعد شهر سلام 


صباحكم جنه هو كنت واعده اني هانزلها امبارح بس بما اني كنت بنام علي نفسي وانا بكتب فا بسبب غلط مني حءفت نص اللي كتبته 🤦‍♀️🤷‍♀️فا رجعت كتبت اللي اتحذف تاني  

وانا بتسحر معلش اعذروني 😨

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡


💚اللهم بك اصبحنا وبك امسينا وبك نحيا وبك نموت واليك النشور 💚💚💚💚💚

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

البارت 118من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ويمر شهر على ابطالنا الاعزاء ولم يخلوا من مشاكسة ياسين لزينه واطمئنان يونس على اسيا دون علمها واقتراب ياسر من مريم وثقتها فيه واقترب ذلك اليوم التي لا يريده يونس.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم...💚🌺.. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

تحسنت حالة امال وكان يونس وامال وسعاد يجلسون على طاولة الطعام.... 


امال: اومال فين ياسمين ياسعاد مختفيه من فتره 


سعاد: والله مااعرف ياامال ياختي بقت غريبه من كام يوم بتختفي فجأه  وتظهر فجأه وبتخرج كتير مابقتش عارفه مالها.... 


#كان يونس يستمع لكل هذا وترتسم على شفتيه ابتسامه خبيثه ولا يتحدث فقط. يبتسم..... 


امال: طيب هي ناسيه ان فرحها هي ويونس بعد اسبوع 


سعاد: ها لا طبعاً ياحبيبتي فاكره دا حتى ياسمين مستنيه اليوه احر من الجمر انتي ماتعرفيش بتحب يونس قد ايه 


#هنا ولم يستطع يونس التحكم في نفسه فاخرج صوت ضحكته فانظرت اليه امال وسعاد بأستغراب


امال: مالك ياحبيبي بتضحك علي ايه 


يونس: لأ ياقلبي مافيش بس افتكرت حاجه حصلت في الشركه بين اتنين موظفين  ضحكتني 


امال: ماشي ياحبيبي المهم عاوزاك تبتدي تجهز للفرح علشان خلاص مش فاضل غير اسبوع لسه فستان العروسه والميكاب ونعزم قرايبنا واصدقائنا وناس كتير وتزين الجنينه والبوفيه  ... 


يونس مقبلآ يد امه بحب وحنان: بسس اهدي ياقلبي انتي ريحي دماغك خااالص وسيبي الباقي علي العبد لله مش عاوزك تشغلي دماغك خااالص  ياست الكل تمام ياقمري.. 


قبلت امال راءسه بحب اموي: ربنا يحفظك ويبارك لي فيك ياسندي وضهري... 


#ابتسم يونس لها بحب ثم قبل راءسها: يلا بقى ياجميل هاسيبك دلوقتي 


امال: رايح فين يابني 


يونس: عندي شوية شغل في الشركه وجاي على طول وان الست ياسمين ظهرت خليها تختار الفستان وتطلبه 

وتطلب ميكاب او تشوف هاتعمل ايه وانا موجود تمام... 


امال: ماشي ياقلبي 


يونس: يلا السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 


#خرج يونس من المنزل والا ان خرج حتى امسك هاتفه 


يونس: ها يابني عملت ايه 


.........: ايوه ياباشا اهي معاه ولسه داخله عنده 


يونس بأبتسامه: حلو هي تخرج خش بعدها وجبهولي السكر ده ماشي 


.......: تحت امرك 


#اغلق يونس هاتفه ثم ركب سيارته وانطلق الى وجهته.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

استيقظت مريم من نومها وخرجت كالعاده لتتوضاء وتؤدي صلاتها وعندما وجدت ياسر في المطبخ 


مريم: ايه ده يخربيتك بتعمل ايه 


ياسر: ههههههه بعمل فطار 


مريم: طب وهو انت بتعرف تعمل اكل احنا هانكدب 


ياسر: يابارده هي دي كلمة شكرا بتاعتك 


مريم: ههههههه تشكر اعم 

بس خد هنا ايه حتة القمرايه ده عندك ميعاد رومنسي مع بطايه ولا ايه ياواد.... 


ياسر: لأ ياقمري انا عندي اجتماع ادعيلي يامريم الاجتماع ده مهم اوي بالنسبالي عارفه خايف والله 


مريم: صليت ياياسر 


ياسر: اه ياعيوني الحمدلله 


#كانت مريم تستغرب من مناداتها بهذه الاسماء فجأه ولكنها احب هذا قلبها احب تلك الكلمات وكأنه يستسلم وينبض فقط لصوته هو عندما ينطقها ياالله ماهذا ولم انا اعشق هذا لما هذا.... 


ياسر: مريم مريم يابنتي 


مريم: ها 


ياسر: ها ايه فينك 


مريم: لأ مافيش كنا بنقول ايه


ياسر: كنا بنقول اني صليت الحمد لله


مريم: اه طيب خلاص اتوكل علي الله واجمد كده واعمل اللي عليك وثق في ايه وبأذن الله خير... 


ياسر: مريم ممكن اعمل حاجه صغيره بس الله يخليكي ماتزعلي ومش هاكررها بس حابب اعملها دلوقتي 


مريم: ايه هي


ياسر: دي.... 

لم ينتهي ياسر من كلامه وانطلق اليها ضمها بقوه الى احضانه حتى كادت عظامها ان تتكسر بين يده 


ظلت مريم في مكانها لا حول ولاقوة لها وكأنها قد شلت بالكامل 


ثواني وابتعد ياسر عنها ونظر اليها بأبتسامه حنونه 


ياسر: شكرا يااحلى حاجه ظهرت في حياتي كلها ربنا يخليكي ليا يارب يلا سلام انا بقى  


ذهب ياسر في طريقه للخروج من البيت الا ان وصل للباب حتى التفت اليها مره اخرى  ... 


ياسر: مريم 


مريم:.........   


ياسر: بحبك والله العظيم ❤

يلا سلام انا واه عاوز ملوخيه ورز وباميه سلام ياقلبي 


#ظلت مريم في مكانها تتذكر فقط احتضانه لها وفجأه تذكرت اعترافه بحبه لها 


مريم بتوهان: هو قال ايه اااااه دا كان بيقول بحبك...... بحبك... 

بحبك هو قال ليا انه بيحبني وحضني اعاااااااااااااااااااااااا  طلع بيحبني  طلع بيحبني ذي مابحبه ههههههه طلع بيحبني انا كمان لازم اقوله اني بحبه اوى 

بس اعمل الاكل الاول ىيولع فيا دا بتاع بطنه انا عرفاه

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

كان يونس يجلس في مكتبه يفحص بعض الاوراق بيده حتى جائه اتصال من هاتفه الخاص 


يونس: السلام عليكم ورحمة الله عامله ايه ياست الكل 


امال: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته يونس تعال البيت بسرعه 


يونس: خير ياامي في ايه مالك انتي كويسه 


امال: انا بخير ياحبيبي بس تعال بسرعه 


يونس بقلق: في ايه ياامي قلقتيني 


امال: حاول ماتتأخرش ياحبيبي سلام 


#وقف يونس بقلق وهو يلملم بعض اشيائه الخاص وذهب سريعآ بأتجاه المنزل


 #مر بعض الوقت ووصل يونس للمنزل وهو يركض بقلق 


يونس: ام سيد ماما مالها في ايه 


امال: انا هنا ياحبيبي 


#التفت يونس اليها والا ان التفت حتى وجد على في وجه 


على: حبيب قلبي 


يونس: لأ 


على: اه


يونس: بتهزر


على: بجد وجداني كمان ياولا 


يونس: ابو علي بالحضن ياواد 


علي: خش في حضن اخوك افواز 


يونس: عارف ياعلي كنت ضايع من غيرك حسيت ان جزء كبير مني ضايع انا دلوقتي اتأكدت ان البنأدم مابيحسش بقيمة اللي بيحبه غير لما يبعد 


علي: احم احم انا كده هاتغر بنفسي علي فكره 


يونس: ههههههه اتنيل 


علي: ماشي ياخويا 


يونس: علي انت كويس وصحتك كويسه 


علي: اه ياحبيبي اطمن ازمه والحمد لله عدت علي خير 


يونس: طب الحمدلله 

صحيح ابت ياورد عامله ايه ياعروسه


ورد: الحمدلله بخير 


يونس: بس مالك احلويتي بعد مااتجوزتي كده 


ورد: هههه عيونك بس اللي حلوه 


علي: اتنيل اومال لو شوفت المزز اللي كانوا هناك دي شوفت ام سيد اشك ان دي هي سيد ههههههه 


يونس: ههههههه ههههههه اتلم ياض


ورد: بتقول حاجه يالولوا 


علي: ها لأ ياقلبي بقوله هي مش احلوت دي بقت قمر 14


ورد: اه بحسب 


يونس: ههههههه حلوتك وانت بتجيبي  ورا ياسوسوا ههههههه 


علي: بس ياض وبعدين البت زينه عامله ايه وحشتني اووي الجزمه دي هي واسوا البولغه التانيه 


زينه: نحن هنا 


علي: زوزو اللي وحشاني 


#ضمت زينه على بحب وهنا علمت دموعها طريق النزول 


زينه ببكاء: عامل ايه ياحبيبي كويس 


علي بحنان اخوي: هوششش بس بس اهدي ياقمري انا اهو قدامك ذي القرد وبخير الحمدلله بطلي عياط يابت بقى


زينه: يعني خلاص 


علي: ههههههه اه خلاص واديني رجعت 


ياسين: يعني اضربه الواد ده ولا احبسه شيل ايدك من عليها ياض انت 


علي: ههههههه وانت مالك اعم اختي وانا حر فيها 


ياسين: ودي مراتي يابقره انت


على: انا ليا النص


ياسين: طب انا ليا النص


يونس: هي حتة ارض ياحمار منك ليه يلا ياض انت وهو على السفره وبلاش انفجر فيكم 


ياسين: احيه اجري ياض علي السفره 


علي: حمامه 


زينه: ههههههه 


على: صحيح يابت يازينه البت اسوا ماترني عليها تيجي اسلم عليها 


البت: احم طيب كل وتعال نروحلها انا وانت وسلم عليها


#علم علي ان هناك شيئآ حدث في غيابه  ففضل التزام الصمت الى ان يفهم


علي: خلاص ماشي يلا بينا ناكل

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم 

💚💚💚💚💚💚💚💚

بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم 🌺🌺❤

♡♕﷼♕♕♕♕♕♕﷼♕♕♕♡

كانت اسيا وجميله يجلسون في حديقة المنزل يتحدثون ويضحكون 

وتحاول جميله قدر المستطاع اسعاد اسيا... 

حتى سمعوا صوت الاذان فالتزمت اسيا الصمت واصبحت تكرر خلفه 

مما اثار استغراب جميله لعدم علمه لما تفعل هذا 


جميله: هي سكتت اول مااذن ليه وليه بتقول وراه خلاص اسيبها تخلص وافهم منها احتمال اتعلم حاجه حلوه منها... 


#ثواني وانتهى الاذان وانتهت اسيا فسألتها جميله


جميله: اسوا بقولك ايه هو انتي ليه سكتي فجأه لما الاذان اذن وبعدين فضلتي تكرري وراه عرفيني يمكن اعمل ذيك وليكي الاجر والثواب 


اسيا بأبتسامه حنونه: عيوني ياقلبي 

بصي ياقلبي : ‏قال رسول الله ‏ -‏صلى الله عليه وسلم -‏ ‏إذا قال المؤذن الله أكبر الله أكبر فقال أحدكم الله أكبر الله أكبر ثم قال أشهد أن لا إله إلا الله قال أشهد أن لا إله إلا الله ثم قال أشهد أن ‏ ‏محمدًا رسول الله ‏ ‏قال أشهد أن ‏ ‏محمدًا رسول الله ‏ ‏ثم قال حي على الصلاة قال لا حول ولا قوة إلا بالله ثم قال حي على الفلاح قال لا حول ولا قوة إلا بالله ثم قال الله أكبر الله أكبر قال الله أكبر الله أكبر ثم قال لا إله إلا الله قال لا إله إلا الله من قلبه دخل الجنة. 💚💚💚🌺


جميله: عليه افضل الصلاة والسلام 

ايه ده بجد الله 


اسيا: اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺

يعني حتى لو بتكلمي مين وسمعتي الاذان استأذني وقولي وراه الا في صلاة الفجر لما يقول الصلاة خيراً من النوم قولي صدقت وبررت 


جميله: خلاص انا من النهارده هاعمل كده 


اسيا: خلاص ماشي ياقلبي ربنا يجعله في ميزان حسناتك...  


يوسف: يابنات علي وزينه جاين بعد شويه 


اسيا بسعاده: ايه ده بجد علي رجع 


يوسف: اه وجاي في الطريق علشان يسلم عليكي هو لسه قافل معايا 


اسيا: خلاص ماشي وانا مستنياهم والبت زينه وحشتني اوييي 

♡♕♕♕_♕♕♕♕♕♕♕♡

اللهم اني اصبحت اشهدك واشهد حملة عرشك وملائكتك وجميع خلقك انك انت الله لا إله إلا أنت وان محمد 🌺عبدك ورسولك💚❤💚

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

انتهت مريم من تجهيز الطعام وضأت بعض الشموع وجهزت كل شيء وانتظرت عودته لتعترف له 


جلست مريم وظلت تحلم بمستقبلها الجميل الذي رسمته في خيالها... 


ثواني واستفاقت مريم علي صوت جرس 🔔الباب 


مريم بسعاده: اكيد هو ايه ده بس هو معاه مفتاح 🔑ممكن ماانا حفظته خلاص هو والزهايمر تبعه اما اروح افتحله... 


فتحت مريم الباب: اهلا يااستاذ كل ده تأخ....... مين حضرتك 


.......: انا سهى ياعنيا  انتي اللي مين ياحلوه


يسعد صباحكم بكل خير 🙂💚

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

عارف اني اتأخرت هحاول انزل البارت الجديد بدري ان شاءلله 🌺💚💚

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

البارت 119من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡


مرت ساعه ووصل على ومعه زينه ومعهم يونس.... 


علي: يابشررررررر 


 زينه: بس يامزعج انت مش في بيتنا احنا اتهد واتلم


علي: بس يابت انتي هش


زينه: هش انا تقولي هش ياابو طويله يااهبل.... 


علي بتفاخر: يابنتي الطول هيبه لو من خشب والقصر خيبه لو من دهب 


زينه: مش قصيره يارخم


علي: قصير وازعه يااوزعه 


زينه: بلاش ياعلي علشان مااضربكش


علي: اوزعه يااوزعه يااوزعه 


زينه: اعااااااااااااااااااااا هانفخك ياعلييييي


علي: نننننننننن ههههههه 


اسيا: ياابني اتهدوا شويه بقى ماينفعش تفضلوا ساكتين دقيقه أبدآ


زينه: هو اللي بارد ومستفز يااسو 


علي: اخص عليكي يااوزعه


يونس: من خلفهم السلام عليكم  


#صدمت اسيا من وجوده ولكن قررت تجاهل وجوده: احم وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 


زينه: ايه يااسيا مش هاتحضنيني ولا ايه مش وحشاكي يابت


اسيا: لأ 


زينه بحزن: ماشي ياقلبي 


#ذهبت اسيا اليها سريعآ وضمتها: طبعاً  وحشتيني ياكلبه انا بس زعلانه علشان مطنشاني كل ده بقى كده يارخمه ماتحاوليش تشوفيني حتى اخص عليكي 


زينه: فكرتك مش طايقه تشوفيني ياقلبي 


#ضربتها اسيا على ظهرها: بس يابت ايه مش طايقه اشوفك دي انتي عبيطه انتي عمرك ماروحتي من بالي يارخمه انتي ياجزمه 


زينه بدموع لذلك القلب الطيب الذي لايسمح للحقد ان يسيطر عليه: انتي جميله اوي يااسيا وطيبه جداً جداً وقلبك نقي ومافيش ذيه وجميل ذيك انا فرحانه اوي وبحمد ربنا ان ليا اخت عسل ذيك انا بحبك اوى اوي


اسيا: لأ لأ انا بحبك اكتر 


زينه: لأ انا اكتر 


اسيا: لأ يارخمه انا اكتر 


علي: انتي ياست فتكات منك ليها ام العشق المفقوع ده خلص ولا لسه مرارت امي فرقعت منكم 


اسيا: عبو شكلك محطم دايما اللحظات الحلوه بأم تحفيلك البارد ده


زينه: عيل غتت 


علي: حبايبي تسلمولي بتكسف والله من المدح العسل ده كفاياكم شكر بقى 


اسيا: ههههههه يارخم. بس عارف رغم ده كله ورخامتك بس بحب رخامتك 


علي: قلبي يااسوا 


#وجد علي قدم يونس تهبط قدمه بقوه 


علي بصراخ: ااااااه يابن ال...... 


اسيا: مالك ياعلى في ايه 


يونس: مالك يالولو صرصار عضك ولا ايه 


علي: لأ بعيد عنك تحسه كلب كده


يونس: طب خلي بالك ليظبطك يابيضه


#كان يوسف بجانب يونس ويحاول منع ضحكته ولكن لم يسطع 


يوسف: ههههههه ههههههه ههههههه ههههههه يخربيتك ههههههه  


علي: بس ياذفت 


يوسف: الا وانا مالي ياجدع 


 

علي: عبو شكلك ياض وبعدين ياجماعه مش هناكل حاجه ولا ايه انا جعاااان.... 


اسيا: ههههههه اهدى يلا خش 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

حسبي الله لا إله إلا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم 

💚💚💚💚🤲🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡


وصل ياسر للبيت: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يااهل الدااار 


#نظر ياسر وجد مريم تخرج من غرفتها وترتدي ثيابها القديمه..... 


ياسر: ايه ده مالك يامريم وبعدين لابسه هدومك القديمه ليه 


مريم: لو سمحت طلقني 


ياسر بصدمه: اطلقك 


مريم: ياريت حضرتك كنت متفق معايا انه جواز مؤقت لحد ماانا استقر بحياتي طيب انا دلوقتي بخليك من الوعد ده واذا سمحت طلقني وانت مش هاتشوف وشي تاني 


ياسر: مالك يامريم وبعدين ايه اللي حصل غيرك كده وفجأه عاوزه تطلقي انتي الصبح كنتي بتضحكي وكويسه 


مريم: مافيش حاجه حصلت انا بس عاوزك تطلقني وامشي من هنا  


ياسر: تمشي من هنا فين انتي مجنونه انسي تخرجي من هنا تمام


مريم: لأ هاخرج لو سمحت طلقني 


ياسر: مريم انا بحبك والله العظيم ماتسبنيش ارجوكي انا ماصدقت احب الحياه من قبل ماتدخلي حياتي كنت كاره نفسي وكاره حياتي بس دلوقتي حبيتها علشان حبيتك ماتسبنيش ارجوكي


#رق قلب مريم لكلماته وكانت ستسامحه ولكن تذكرت تلك سهى فتراجعت عن مسامحته..... 


مريم: انا مابحبكش ولا بطيقك وبكرهك وشكرآ ياسيدي على انك دخلتني بيتك وحمتني من اهلي بس هما رغم انهم كانوا طالبين اني اعمل قرف بس هما انضف منك فيها ايه لو نمت مع حد واتفضحت


ياسر بغضب: مريم بس ايه اللي بتقوليه ده انتي عبيطه ولا ايه 


مريم: لأ مش عبيطه وعارفه بقول ايه وبقولك طلقني طلقني مش طيقاك مش عاوزه اشوفك بكرهك يااخي بكرهك


ياسر: انسي ان رجلك تخطي خطوه بره البيت ده يامريم وطلاق مش هاطلق وشكلي كده سكت ليكي كتير بس دلوقتي هاعرفك علي وش هاتندمي بجد انك عرفتيه  


مريم بعند: هاطلق يعني هاطلق بقولك بكرهك يااخي بكرهك انت ايه ماعندكش دم مابتحسش 


#تجاهل ياسر كلامها بالكامل واغلق الباب خلفه بالمفتاح 


مريم: انت بتعمل ايه يابنأدم انت هو عافيه بقولك عاوزه امشي من هنا اوعى 


قذفها ياسر بعيدآ عنه: انا داخل اغير هدومي دقيقه واخرج الاقي الاكل جاهز فااهمه


مريم: بكرهك ياياسر ومش عاوزه اعيش معاك  بكرهك بكرهك بكرهك 


ياسر: اخلصي قومي 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم 💚💚💚🤲🌺🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡


ياسمين: ايوه ياحبيبي 


.......: لأ اذاي تتجوزيه انتي مجنونه 


ياسمين: طب انا مش عارفه اعمل ايه امي مصممه تجوزني ليونس ابن خالتي 


..........: ياسمين ماينفعش وانا مش هاقبل تتجوزيه ياياسمين فاهمه 


ياسمين: ياحبيبي ارجوك افهمني انا مش عارفه اعمل ايه مع ماما


.............: ياسمين هو حضرتك شيفاني ايه معلش هو انا راس كرنبه لامؤخذه عرفيني لو شيفاني كده علشان ابقى واخد بالي بس 


ياسمين: لأ والله ماقصدش دا انت الحاجه الوحيده الصح في حياتي انت اجمل حاجه ظهرتلي انت الوحيد اللي بتمشيني صح ربنا يخليك ليا 


.............: طيب ياحبيبي المفروض تراعي اني ماقبلش تكوني مع راجل تاني والله مااقدر استحمل حاولي تتصرفي ياياسمين والا انا اللي هاتصرف تمام يلا سلام 


ياسمين: يوووه وبعدين بقى

 لازم احاول اعمل حاجه علي الاقل تحاول اقنع ماما تشوف خطه تانيه بعيد عني استرها يارب.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نغسه ومداد كلماته 💚💚🤲🤲🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ياسر: هو ايه اللي حصل غيرها كده دا انا سايبها كانت كويسه وبتضحك ايه حصل غيرها للدرجه دي لأ لازم احاول اعرف حصل ايه في غيابي حولها كده اوففف بس انا اذاي مديت ايدي عليها هو انا اتجننت ماهي برضو جزمه وعنديه ومخها عندي وبتعصبني بس معلش اعرف بس الحقيقه الاول وبعدين خليها علي الله..... 


#خرج ياسر وجدها تضع الطعام علي الطاوله... ابتسم ياسر بحب فقد عشق ذلك الغضب الطفولي الممتع له


ذهب وجلس بكل هدوء جاءت مريم لتذهب امسك يدها بكل هدوء وحب وقبل باطن يدها مما جعل ذلك جسدها يقشعر بالكامل.... 


ياسر: اسف اني ذقيتك ياحبيبي اسف 


#استجمعت مريم شتات نفسها واخذت نفس عميق لتتحكم في تلك النبضات القويه التي خانتها ولم تتماسك أمامه..... 


مريم: ب بب بعد اذنك عاوزه ادخل اوضتي 


#شعر ياسر بااضطرابها وتوترها الملاحظ في كلامها فاابتسم بأنتصار وعلم ماذا سيفعل معها ولكن تركها تذهب حاليآ .... 


#ذهبت مريم سريعآ من امامه 


ياسر: مريم استني 


اخذت مريم نفسآ عميقآ: خير يارب 


ياسر: جهزي نفسك من النهارده هاتباتي في اوضتي 


مريم: افندم لا طبعاً 


ياسر: النهارده ان ماكنتيش في اوضتي برضاكي هاتبقي  فيها برضو بس غصب عنك


مريم: يعني ايهه هي دي كمان عافيه يابنأدم انت... 


ياسر: لسانك لو فكر يغلط تاني هاقطه بأيدي فاهمه 


مريم: لأ مش فاهمه ياياسر مش فااهمه ومستحيل يجمعني بيك اوضه تمام


ياسر: النهارده ياروحي ماشي 


مريم: مستحييييل يااخي ابعد عني بقى مابحبكش مابحبكش ايه هو عافيه وبعدين نسيت وعدك ليا قدام ربنا سبحانه وتعالى انك مش هاتقربلي خالص 


ياسر: هههههههههههههه اقرب لمين ياامه انتي عبيطه وهو انا يوم مااقرب هايكون انتي يعععععععععع انتي مش بتبصي في المرايا ولا ايه يامعفنه انتي 


مريم بغيظ: انا معفنه فار المجاري انت ياض دا انت سيد اشطا في حلاوه عنك يامعفن يامقشف..... 


ياسر في سره: يخربيت لسان امك بلاعه بس الحمدلله قدرت على الاقل اخليها تتكلم شويه 


مريم: مابقاش غير انت تعيب عليا ياملوخيه ناقصه تقليه ياسمكه في الترعه مرميه يا... 


ياسر: بسسسس افصلي يخربيتك ايه ده كله ايييييه انتي ماصدقتي.... 


مريم: ماانت اللي مستفز عبو شكلك عيل بارد.... 


ياسر: ههههههه متأسف ياستي انا معفن  ارتحتي.... 


مريم: جداً انا داخله اوضتي


ياسر: مريم انا وعدتك ماقربش بس برضو هتباتي في اوضتي تمام


مريم: بسس


ياسر: بمزاجك احسن مايكون غصب عنك انا رايح المكتب هاخلص شوية ورق... 


#تفاجأت مريم به يقترب منها 

حتى وقف امامها.... 


ياسر بصوت يملئه الحب والهدوء: انا مش عارف ايه حصل في غيابي قلبك عليا كده وخلاكي مش طيقاني بس اللي اعرفه اني والله العظيم بحبك اوى وماقدرش اسيبك تبعدي عنى وانا واقف اتفرج ماقدرش يامريم انتي بقيتي حياتي بقيتي روحي يابنتي ماقدرش اخليكي تبعدي عني حتى لو انتي مش بتحبيني اسف بس برضو مش هاسيبك تبعدي عني وان شاءلله ربنا سبحانه وتعالى يتقبل دعائي ويزرع حب اتجاهي في قلبك بحبك يامريم 

#ثم قبل راءسها: تسلم ايدك ياقلبي على الاقل جميل انا في اوضة المكتب لو احتجتي حاجه


#ظلت مريم بمكانها تتذكر كلامه واعترافه بحبه لها مرارآ وتكرارآ فارتسمت ابتسامه لطيفه على وجهها ثم اخذت نفس عميق لتهداء نبضات قلبها القويه ثم ذهبت لغرفتها.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا ونبينا وحبيبنا محمد وعلى آله الطيبين الطاهرين اجمعين وسلم تسليما كثيراً 💚💚💚🤲

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

على: هووف حلو الاكل اشوفك ذي ماانا عاوز يايونس بامجوعني 


يونس: اه ياواطي 


على: بتنادي عليا ياحبيبي 


زينه: الاعتراف بالحق فضيله 


على: بس يابت


يوسف: ههههههه طب اشرب القهوه 


على: لأ وكمان قهوه دا انا مدلع علي الاخر بقولك ايه ياابوالانس روح انت وانا هاريح هنا يومين تلاته اربعه وابقى افكر افكر اعبركم تاني وارجع 


يونس: حلو خلاص هاروح اعرف امال  وورد بالكلام ده وهما يردوا  عليك 


علي: مين انا اقعد هنا ابدآ دا على جثتي دا انا حتى مش بدلع هنا ذي ماعندنا بدلع خالص مالص وحسبي الله ونعم الوكيل 


يونس: شاااطر 


ضحك الجميع على طفولة على التي لم تتغير: ههههههه ههههههه 


اسيا: احم زينه 


زينه: نعم ياقلبي 


اسيا: احم هي هي قصدي هي ماما قصدي مدام امال عامله ايه 


زينه: بخير الحمدلله بقت احسن بكتير 


اسيا: براحه طب الحمدلله 


يونس: لسه بتحبيها 


اسيا: وهافضل احبها دي الوحيده اللي حضنها كان ليا امان عارف لما كانت تدخل عليا وتشوفني بعيط في اوضتي كانت تجري عليا وتاخدني في حضنها وتطبطب عليا وكانت هي كمان بتعيط علشاني وتفضل جنبي لحد ماانام عمري مااقدر اكرهها 


زينه: انتي طيبه وجميله اوي ياقلبي ربنا يحفظك يارب 


يونس في سره: يخربيتك انتي ايييه معقوله كده انتي ليه نضيفه من جوه كده ليه كل مااحاول ابعد تقربيني اكتر اسف ياااسيا بس مش هاسيبك تضيعي مني بس الصبر قريب اوي هاتبقي ليا ليا وبسسس... 


علي: طب ماترجعي معانا يااسوا دا انتي واحشه البت ورد 


#جاءت جميله لتتحدث امسك يوسف يدها حتى تصمت فالتزمت الصمت 


اسيا: انا هنا مرتاحه وبعدين هناك بيتي وهنا بيتي وابقوا تعالوا كل يوم وهاتها علشان وحشاني اوي البت دي 


علي: يعني هاتفضلي هنا برضو


يونس: خلاص ياعلي سيبها براحتها...

 

اسيا: ماتتغضش عليا ارجوك انا مرتاحه هنا ياعلي واهو تنوروني في اي وقت 


علي: خلاص ماشي ياستي 


#مر الوقت عليهم وهم يضحكون حتى تأخر الوقت وقرروا الذهاب 


  ♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين 💚💚💚🤲

♡♕♕﷼♕♕♕♕♕♕♕♕♡

حل الصباح على الجميع 


استيقظ ياسر ووجد مريم عاندت معه و لم تأتي إلى غرفته فاابتسم علي طفولة تلك العنيده وذهب ليأخذ حمامآ ينعشه وادى صلاته وارتدى ثيابه وخرج من غرفته للعمل ولكن قبل  ذهابه ذهب لغرفتها وجدها مغلقة من الداخل 

طرق الباب.... 


ياسر: سماح المره دي ها النهارده الاقي في اوضتي بدل مااشيلك انا وانا اصلا ماهاصدق وهاعتبر عندك  موافقه اني اشيلك  ماشي ياقلبي يلا انا رايح الشركه ههههههه اخرجي وخدي راحتك في الشقه سلام ياروحي.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

االلهم عافني في بدني اللهي عافني في سمعي اللهم عافني في بصري لا إله إلا أنت اللهم إني اعوذ من الكفر والفقر واعوذ بك من عذاب القبر لا إله إلا أنت 💚💚💚💚🤲🤲🤲🤲

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

.....: استاذ ياسر 


ياسر: نعم يامدام  كوثراتفضلي 

    

 كوثر  : صباح الخير الاول 


ياسر: يسعد صباحك بكل خير وسعادة 


 كوثر  : كنت امبارح برمي الزباله ولقيت واحده كده استغفر الله العظيم لبسها مش كويس ومش محترم بصراحه بتسأل عن شقة  حضرتك وانا دليتها علي شقتك

وانا اللى اعرفه ان حضرتك اكيد ماتعرفش بنات بالمنظر ده 


ياسر: ماقالتش اسمها ايه 


   كوثر : لأ بس مراتك فتحتلها ودخلت باين مراتك تعرفها 


ياسر: اممم خلاص ماشي تسلمي يامدام انتي ماتعرفيش انتي ساعدتيني اذاي بجد بجد شكراً الف شكر...


   كوثر   : علي ايه العفو يسعدني اني ساعدتك.. 


ياسر: يلا استأذن انا 


   كوثر  : في رعاية الله 


البارت 120من رواية

#عشقتها_رغم_صمتها


♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡


سعاد: بت ياياسمين اصحي ياقلبي علشان تفطري وتنزلي تختاري فستانك ياسو اصحي ياحبيب..... ايه ده انتي صاحيه وانا بقالي ساعه بنادي 


ياسمين: ها لا ياماما عادي يعني قلقت بدري وقولة اصلي الفجر ومن وقتها وانا مجاليش نوم تانى... 


سعاد: صليتي الفجر 


ياسمين: اه


سعاد: ودا من امتى ان شاءلله دا انتي عمرك ماركعتيها..... 


ياسمين: ايه ياماما هو حد قالك اني كافره انا بس اكتشفت اني كنت ماشيه في الطريق الغلط وعاميه  وفوقت والحمد لله 


سعاد: طيب ياختي الحمدلله انك فوقتي المهم يلا علشان تفطري وتخرجي علشان تختاري فستان فرحك ياقلبي ياااااه أخيرا العز دا  كله هايبقى ليا.... 


ياسمين: احم ماما 


سعاد: ايه ياحبيبتي 


ياسمين: كك كنت عاوزه اقولك على حاجه 


سعاد: قولي  


ياسمين بأرتباك: كنت عا عاو بصراحه مش عاوزه اتجوز يونس


سعاد: ايييييه مش ايه ياحبيبتي 


ياسمين: مش عاوزاه ياماما مش عاوزاه 


امسكتها سعاد من يدها بقوه وبغضب: هو ايه مش عاواه انتي اتجننتي يابت انتي بعد كل اللي عملته ده وتقوليلي مش عاوزاه ياروح وهو دلوقتي افتكرتي انك مش عاوزاه 


ياسمين: وهو عافيه ياماما


سعاد: اه عافيه وهاتخديه ورجلك فوق رقبتك فاهمه وعلى الله المحك بتنطقي الكلمه دي تاني لا طين عيشتك فاهمه 


ياسمين: حاضر ياماما ومش مسامحاكي على اللى بتعمليه فيا ده 


سعاد: انشاله عنك ماسامحتيني بكره تيجي  وتشكريني بعد ماتتنغنغي في العز وتبقي مرات يونس بيه بجلالة قدرها يلا انجري قدامي واياكي تنطقي بأي كلمه ذي اللي قولتيهم دول فاهمه 


ياسمين بحزن: حاضر ياماما حاضر...... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم 💚💚💚💚

♡♕♕♕♕♕♕♕♡


يوسف: جوجو حبيبتي قلبي جوجو روحي انتي يابت ياجميله اصحيييييييي 


جميله بنوم: ايييه عاوز ايه سيبني اناام ياعم 


يوسف وهو يسحب الفراش  من فوقها : اصحي يابت عاوزك في حاجه ضروري 


جميله: يوسف ياحبيبي هات الغطا ياروحي واسحب الباب وراك.... 


يوسف: لأ ومش خارج غير لما تصحي.... قومي بقىىىى 


جميله: يوووووه بطل برود بقى يايوسف يلا حبيبي لما اصحى وافوق ابقى قولي اللي انت عاوزه... 


يوسف: يابت حاجه تخص اسيا حبيبتك 


جميله: مالها اسيا هي كويسه 


يوسف: دلوقتي قومتي اخص 


جميله: قول بقى يابني مالها اسيا او استنى انا هاقوم اشوفها.... 


يوسف: ماشي بصي ياستي من غير اي رد فعل متسرع منك تسمعيني كويس ماشي 


جميله: ماشي هاسكت قول بقى 


#كاد يوسف ان يخبرها بأن عنده بعض الشك بأن اسيا اختها ولكن تراجع في اللحظة الاخيره 


جميله: ماتنطق يابني في ايه  


يوسف: ها كنت هاقولك البت اسو قعده تحت بقالها ساعه مش  راضيه تاكل ومستنيه البرنسيس تصحى علشان تفطر معانا...... 


قذفته جميله بالوساده في وجهه: طب امشي يلا من هنا امشي 


يوسف: ههههههه اهدي يابنت المجانين خلاص 


جميله: امشييي


يوسف: طب يلا عشان الغلبانه اللي هاتموت وتاكل تحت دي علي فكره هاتشيلي ذنبها في رقبتك 


جميله: ماشي  هافوق وهاصلي واجي بسرعه.... 


يوسف: ماتتأخريش يابت 


جميله: هش بقى يامزعج 


يوسف: ههههههه ماشي 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين 💚💚💚

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

هبطت سعاد وخلفها ابنتها 


سعاد: ههههههه عارفه ياامال طلعت لقيتها ياحبة عيني قعده بتدور علي فساتين لفرحها من فرحتها انها هاتتجوز اللي بتحبه اصلها بتحبه من زمان وماصدقت انهم هايتجوزو....... 


امال بهدوء تااام: ربنا يتمملهم علي خير يارب ياحبيبتي 


علي بصوت واطي: ربنا ياخدك يابعيده انتي وبنتك 


ورد: بس ياعلي عيب 


علي: وهما دول يعرفوا معنى العيب دول لو يعرفوا معنى العيب مكانتش سعاد دى تستغل تعب ماما امال ولا حب يونس ليها... تفتكري لو فى عندهم ذرت كسوف كان ده كله حصلنا 


#كل هذا ويونس وياسمين يسم


#حزنت ياسمين بشده بسبب ذلك الكلام واخذت تحدث نفسها: 

معقوله معقوله احنا كده  ومافيش حد طايقنا بس هو انتي هاتكدبي علي نفسك ولا ايه انتي عارفه كويس انك كنتي بتعصي ربنا كتيرر ياااااااه دا انا كنت وحشه اوي اوي معقوله للدرجه دي الناس بتكرهني 


#كان يونس يتابعها بصمت ويبتسم... 


يونس: ياسمين 


ياسمين:....... 


يونس: ياسمين ياسمين 


ياسمين: نعم 


يونس: مالك 


ياسمين: ماليش انا بخير 


يونس: متاكده


ياسمين: اه اه بخير الحمدلله شكرا على سؤالك 


يونس: العفو ياقمر 


#ثواني واعلن هاتف ياسمين عن اتصال فأغلقته بسرعه وخوف  


لاحظ ذلك يونس... 


امال: مالكم ياولاد بتتودودو علي ايه 


يونس: ابدا ياماما اصل باين ياسمين تعبانه ولا حاجه ولا يمكن  زعلانه اننا هانعمل الفرح بعد  بكره.......... 


ياسمين: بعد بكره 


يونس: اه بعد بكره وان شاءلله 

هاننزل بعد الفطار نشوف الفستان


ياسمين:..... 


يونس: ياسمين انتي كويسه يابنتي لو حاسه بتعب ممكن اخدك اكشف


ياسمين: لأ لأ انا بخي... 


سعاد: ماتقلقش يابني هي بس علشان كانت صاحيه بدري شويه فا منامتش كويس... 


يونس: امممممممم ماشي 


سعاد: تصوري ياامال ياختي روحت اصحيها ياحبة عيني علشان تفطر معانا لقيتها ساجده علي سجادت الصلاه وبتشكر ربنا انه جمعها مع حب عمرها يونس


يونس: والله ايه ده يعنى انا حب عمرك ياياسمين 


ياسمين: ها 


يونس: ها ايه بقولك انا حب عمرك 


ياسمين: هو احنا مش هانروح نشوف فستان الفرح.. 


يونس: اه طبعاً طبعاً تحت امرك 

وقت ماتحبي.. 


علي برفعة حاجب: يونس ياحبيبي انت كويس 


يونس: اه الحمدلله 


علي: ممتاكد انك بخير يابني


يونس: اه في ايه ياض


علي: ها لا لأ ابدا 


يونس: ماشي ها القمر بتاعتنا تتفضل 


ياسمين: بتكلمني انا 


يونس: طبعاً ياجميل 


علي: احيه لأ الواد ده فيه حاجه 


يونس: ههههههه يابنتي قومي يلا بينا 


ياسمين: حاضر 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم 💚💚💚

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ظل ياسر فكره شارد في كلام مدام كوثر 


ياسر: امممم  ياترى مين دي ياترى مييين  ايه ده صح هي وهو انا ليا تاريخ اسود غيرها لو طلعت هيا السبب نهايتها هاتكون علي ايدي...... 


#امسك ياسر هاتفه... 


سهى: حبيب قلبي وحشتني ياياسو


ياسر: انتي فين 


سهى: ليه ياقلبي وحشتك ليالي زمان ولا ايه (ثم اطلقت الاخت سهى الفاضله ضحكة تجيب بوليس الاداب لحد عندها🙂🙂) 


ياسر: طبعاً دا انتي وحشاني جداً اخلصي قولي انتي فين 


سهى: في البار يابيبي 


ياسر: ثواني وجايلك 


سهى: ل...... ايه ده هو قفل في وشي مش مهم المهم انه حن ورجعلي تاني وساب الحربوقه اللي عنده دي ههههههه 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

اللهم اشغلني بما خلقتني له وامرتني به ولا تشغلني بما خلقته لي اللهم اني اعوذ بك من قلبآ في الصلاة لا يخشع وعينآ علي ذنب لا تدمع ونفسآ مم الدنيا لا تشبع 💚💚💚💚

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡


 ذهب يونس ومعه ياسمين لتختار فستانها... 


يونس: ها ياجميل قدامك المحل اهو مع نفسك بقى اختاري  وعرفيني 


ياسمين:...... 


يونس: ياسمين يابنتي 


ياسمين: ها نعم 


يونس: ايه اللي واخدك مننا ياحلوو 


ياسمين: لأ ولا حاجه انا معاك اهو 


يونس: ياسمين انتي متاكده انك عاوزه تتجوزيني


ياسمين: ها اا اه اه طبعاً...؟ 


يونس: ياسمين لو في حاجه مخبياها عني ممكن تعرفيني وانا اوعدك هساعدك ومش هاسيبك لوحدك


ياسمين: ها  قصدك ايه 


يونس: لأ ابدا ماقصدش حاجه 


ياسمين: لأ انا بخير يايونس وتسلم علي سؤالك بس ممكن اسال سؤال 


يونس: اتفضلي


ياسمين: هو انا كنت وحشه اوي معاكم الفتره اللي عدت دي 


يونس: الصراحه كنتي انتي وامك لا تطاقوا بس قوليلي ايه غيرك كده فجأه 


ياسمين بسرحان: ربنا سبحانه وتعالى ارسلي اللي فوقني


يونس: ومين بقى اللي فوقني


#استوعبت ياسمين ماقالته: ها قصدي يعني ابتلاء فوقني خلاني اعيد حساباتي وعرفت ان طريق ربنا سبحانه وتعالى جميل اوي ومريح رغم التعب في الاول بس التعب جميل ومحبب الحمدلله يارب الحمدلله... 


يونس: بسم الله ماشاء الله بقيتي جميله اوى ياياسمين طيب مش بتفكري في الحجاب هاتبقي قمر فيه


ياسمين: تفتكر هاعرف احافظ عليه كما اراد الله لي


يونس: مادام فيكي نفس ولسه في الحياه يبقى هاتغلطي بس المشكله مش هنا لان مادام جواكي ضمير خايف من الذنب ده وبيندم عليه يبقى فى امل تبعدي عن الغلط ده المره الجايه المصيبه انك تبقى عارف الغلط وتعمله ومابتندمش عليه وتقولي ربنا غفور رحيم 


ياسمين: يعني هيسامحني علي جسمي اللي كنت ببينه واغلاطي اللي فاتت 


يونس: مادام عرفتي غلطك وقربتي من ربك هيسامحك رحمة ربنا سبحانه وتعالى موجوده بس منتظر مننا نبداء بالخطوه 


ياسمين: خلاص ماشي انا ان شاءلله هالبس الحجاب... وهاصلي وهاقراء قرءان وهافضل استغفر ربنا سبحانه وتعالى في كل ساعه وكل دقيقه وكل ثانيه


يونس: ربنا يثبتك ياقمر المهم اختاري وانا هاستناكي لحد ماتخلصي


ياسمين: خلاص ماشي 


#اخذت ياسمين تتجول في المحل حتى اختارت فستان واعجبها فأخذته وذهبت لترتديه لترى ان كان مقاسها ام لا.... 


#مرت دقايق والتقت بيونس 


يونس: ها القمر خلص ولا لسه 


ياسمين: اه خلصت عجبني فستان وجبت حجابه وكل لوازمه


يونس: ايه مش هاتبيني شعرك ذي اللي البنات بتعمله دلوقتي في الافراح


ياسمين: لأ ماهو يااما البس الحجاب واحترمه يااما مالبسوش خالص.... 


يونس: غلبتيني ماشي ثواني هحاسب واجي 


#ثواني وجاء اليها يونس وهو يحمل ثلاث حقائب 


ياسمين: ايه ده انا فاكره اني جبت شنطتين بس اومال دول ايه.... 


يونس: ها لا دول تبعي انا اشتريت شوية حاجات عجباني.... 


ياسمين: خلاص ماشي يلا بينا 


يونس: يلا

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

لا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير 💚💚💚🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

انتهى يوسف وجميله واسيا من الافطار 


اسيا: الحمدلله 


يوسف: الحمدلله جميله ممكن ياقلبي كوباية قهوه معلش 


جميله: قهوه ومن ايدي انت كويس يايوسف 


يوسف: اه بخير ليه 


جميله: اصلك عاوزني اعملك قهوه وانت عارف اني مش بعرف اعملها حلوه... 


يوسف: بصراحه جايه علي بالي ياستي انا حابب انتحر انتي مالك


جميله: والله براحتك عمومآ هافضل مجهزه رقم الاسعاف 


يوسف: ههههههه ماشي يلا روحي 


جميله: ماشي تشربي يااسوا 


اسيا: ماشي بس اعمليها بلبن 


جميله: ماشي ثواني وجايه ري. 


يوسف: اسيا عاوزك في حاجه مهمه بس الله يخليكي جميله ماتعرفش دلوقتي انا حبيت اعرفك علشان انتي مش هاتتهوري في الفعل المهم تكوني هاديه وتسمعيني للاخر تمام 


اسيا: قلقتني في ايه 


يوسف: خير بأذن الله بصي بصراحه انتي حكيتي قدامي من فتره  قصتك واللي حصل لاهلك زمان وعن اختك الصغيره اللي ضاعت فجأه واتفرقتوا  وجميله حكت اللي حصلها من وهي صغيره ونفس الكلام اللى قالته هو نفس كلامك وكمان هي بالصدفه فى سلسله انتي بتخبيها تحت الهدوم بالصدفه والله العظيم طلعت بره الهدوم مره وانتي خبتيها بسرعه بس لجل الحظ انا شوفتها وهي هي نفس اللي جميله لابساها 


اسيا: يوسف وضح قصدك علي طول 


يوسف: بصي بصراحه انا شاكك ان جميله هي اختك الصغيره اللي اتفرقت عنك وانتم صغيرين 


اسيا: انت بتقول ايه 


يوسف: اهدي يااسيا ارجوكي انا بقولك شاكك وكنت حابب تساعديني بس علشان نتاكد 


اسيا بدموع: معقوله تكون هيا ياريت ياريت معقوله هي اختي اللي بعدت عني معقوله يارب يارب 


يوسف: اسيا ارجوكي اهدي جميله ممكن تيجي في اي وقت وانا مش عاوزها تعرف غير لما اتأكد من شكي فأارجوكي ساعديني...


اسيا:وانا هساعدك اذاي 


يوسف:بصي انا بس محتاج منك عينة دم وانا هحاول اخد عينه من جميله من غيرماتعرف والباقي على الله ثم عليا واللي فيه الخير يقدمه ربناان شاءلله


اسيا:ان شاءلله 


♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

مرت نصف ساعه حتى وصل ياسر لسهى اخذ يبحث عنها لم يجدها ثم وبدون اي يسأل احد صعد لاعلى البار فاهو فوقه شقه تسكن بها هي..... 


#اخذ ياسر يبحث عنها وينادي بأسمها لم يجدها ثواني وسمع صوت مقرف لها يخرج من غرفة نومها وبدون تفكير حطم الباب بقدمه.. 

وجدها في وضع مخل مع رجل 


ياسر بأبتسامه: ههههههه والله ماانتم متحركين من مكانكم يرضيكم اضيع الحظ العسل ده من ايدي 


#جاء الرجل ليتحرك فااخرج ياسر مسدس من بنطاله ووجه نحو الرجل... 


ياسر: ارجع مكانك يلا وماتلعبش بعداد عمرك يلاااا


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا



إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا


 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  روايات كامله وحصريه 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


1- روايةبداية الروايه من هنا


 اتجوزت جوزي غصب عنه


2- رواية ضي الحمزه


3- رواية عشق الادهم


4 - رواية تزوجت سلفي


5- رواية نور لأسر


6- رواية مني وعلي


7- رواية افقدني عذريتي


8- رواية أحبه ولكني أكابر


9- رواية عذراء مع زوجي


10- رواية حياتك ثمن عذريتي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

11- رواية صغيرة الايهم


12- رواية زواج بالاجبار


13- رواية عشقك ترياق


14- رواية حياة ليل


15- رواية الملاك العنيد


16- رواية لست جميله


17- رواية الجميله والوحش


18- رواية حور والافاعي


19- رواية قاسي امتلك قلبي


20- رواية حبيب الروح


21- رواية حياة فارس الصعيد


22- سكريبت غضب الرعد


23- رواية زواجي من أبو زوجي


24- رواية ملك الصقر


25- رواية طليقة زوجي الملعونه


26- رواية زوجتي والمجهول


27- رواية تزوجني كبير البلد


28- رواية أحببت زين الصعيد


29- رواية شطة نار


30- رواية برد الجبل


31- رواية انتقام العقارب

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

32- رواية الداده رئيسة مجلس الإدارة


33- رواية وقعتني ظبوطه


34- رواية أحببت صغيره


35- رواية حماتي


36- رواية انا وضورتي بقينا اصحاب


37- رواية ضابط برتبة حرامي


38- رواية حمايا المراهق


39- رواية ليلة الدخله


40- سكريبت زهرة رجل الجليد


41- رواية روح الصقر


42- رواية جبروت أم


43- رواية زواج اجباري


44- رواية اغتصبني إبن البواب


45- رواية مجنونة قلبي


46-  رواية شهر زاد وقعت في حب معاق


47-  رواية أحببت طفله


48- رواية الاعمي والفاتنه


49- رواية عذراء مع زوجي


50- رواية عفريت مراتي


51- رواية لم يكن أبي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

52- رواية حورية سليم


53- رواية خادمه ولكن


54- سكريبت لانك محبوبي


55- رواية جارتي وزوجي


56- رواية خادمة قلبي


57- رواية توبه كامله


58- رواية زوج واربع ضراير


59- نوفيلا في منزلي شبح


60- رواية فرسان الصعيد


61- رواية طلقني زوجي


62- قصه قصيره أمان الست


63- قصة فتاه تقضي ليله مع شاب عاذب


64- رواية عشق رحيم


65- رواية البديله الدائمه


66- رواية صراع الحموات


67- رواية أحببت بنت الد أعدائي


68- رواية جبروتي علي أمي


69- رواية حلال الأسد


70- رواية في منزلي شبح


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


71- رواية أسيرة وعده


72- رواية عذراء بعد الاغتصاب


73- رواية عشقتها رغم صمتها


74- رواية عشق بعد وهم


75- رواية جعله القانون زوجي


76- رواية دموع زهره


77- رواية جحيم زوجة الابن


78- رواية حين تقع في الحب


79- رواية إبن مراته


80- رواية طاغي الصعيد


81- رواية للذئاب وجوه أخري


82- رواية جبل كامله


83- رواية الشيطانه حره طليقه


84- حكاية انوار كامله


85- رواية فيروزة الفهد


86- قصة غسان الصعيدي


87- رواية راجل بالاسم بس


88- رواية عذاب الفارس


89- رواية صليت عاريه


90- رواية صليت عاريه


91- رواية زين وليلي كامله




تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close