expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية حين تقع في الحب البارت الثامن والتسعون والتاسع والتسعون والمائه بقلم ندى على رواية حين تقع في الحب الفصل الثامن والتسعون والتاسع والتسعون والمائه بقلم ندى على

رواية حين تقع في الحب البارت الثامن والتسعون والتاسع والتسعون والمائه بقلم ندى على 

رواية حين تقع في الحب الفصل الثامن والتسعون والتاسع والتسعون والمائه بقلم ندى على 

رواية حين تقع في الحب الجزء الثامن والتسعون والتاسع والتسعون والمائه بقلم ندى على 

رواية حين تقع في الحب البارت الثامن والتسعون والتاسع والتسعون والمائه بقلم ندى على 

رواية حين تقع في الحب البارت الثامن والتسعون والتاسع والتسعون والمائه بقلم ندى على 

رواية حين تقع في الحب الفصل الثامن والتسعون والتاسع والتسعون والمائه بقلم ندى على 


 البارت 98

 

الكاتبه /ندي علي حبيب 


سلوي بصدمه :احمد 


احمد رفع عينه ومركز معاااها جدا بصدمه :سلوي بتعملي ايه هنا 


سلوي بتوتر :احم اناااا كنت جايا اقدم الملف بتاعي علشان عوزه اشتغل هنا بس انت بتعمل ايه هنا 


احمد بغضب :وايه البنطلون اللي انتي لبساه دا دا منظر لبس تخرجي بيه ايه الشكل دا انطقيييي 


سلوي بتوتر :وووو احم ومالي بقااا البس بتاعي 


احمد بغضب :انا لو شايف وحده في زمة راجل ولبسة البس دا مش هقول عليه غير راجل **** مابالك بقااا لما اشوف مراتي بلبس دا 


سلوي بدموع :مراتك مراتك فين بقاااا مش انت هتطلقني يعني انا حره يا حضرت الظابط 


احمد قام بغضب ومسك ايدها جامد وهو ضاغط علي سنانه :ولو فكرتي ثانيه وحده يا سلوي ان لما اطلقك هتبقي حره وتعملي اللي نفسك فيه تكوني غلطانه اووووي 


سلوي بصت عليه جامد والدموع متحجره في عينها اترمت في حضنه وقالت بهمس:وحشتني اوووي كفايه قسوة عليا يا احمد انا من غيرك ولا حاجه 


الابتسامه بانت علي وش احمد وغمض عينه بفرح ورحع جامد تاني وبعدها عنه :انا كنت اتمني الحضن دا من زماااااان اوووي بس انتي كنتي منعاه وايجة دوري امنع يا سلوي 


سلوي بعدت عنه بصدمه وحزن كبير :طيب لو سمحت انا عوزه اقدم هنا لو تسمح ليا تعرفني مكان المدير 


احمد راح قعد علي مكتبه بتكبر :هاتي الملف اشوفه واكيد لو تستحقي انك تشتغلي في شركتي انا مش همنع 


سلوي بستغراب :شركتك الشركة دي بتاعتك 


احمد :بيقولو كدا ابويا عنده الشركة دي 


سلوي :ااااااه طيب اتفضل الملف اهو شوفو عندك كل الاوراق اللي ممكن تحتاجها وراحت قعدت علي الكرسي اللي قدامه 


فرحه احمد مش موصوفه ان سلوي حسة بحبه لو شويه صغيرين وان هيشوفها كل يوم بدل ما يروح عند بيتها فعلا حب احمد لسلوي جميل اوووي 


**********************

عند محل الدهب 


منير :السلام عليكم ازيك يا عم سعيد 


سعيد :ازيك يا حاج وازي اخبارك والله ليك وحشه جمده 


منير ببتسامه :تسلم يا راجل يا طيب 


سعيد :مين الحلوه اللي معاك دي 


منير ببتسامه :دي مرات غسان ابني 


سعيد :ربنا يخليهم لبعض ايه الخدمه اللي اقدر اقدمها 


نفين :بص يا حاج احنا عوزين نشوف الدبل الاول هناخد دبله تفيله وشكلها حلو وعوزين طقم شيك لعروسه 


سعيد :بس كدا من عنيا يا حجه وطلع الدبل وبدات نور تختار معاهم دبله تليق بيمني 


نور :ايه رايك يا ماما لما نجيب دبله والمحبس بتاعها معاها 


نفين :ايوا جميله كدا هاتي الدبله بالمحبس بتاعها واختاره الدهب ونور لفت نظرها سلسله رقيقه جدا عليها اسماء 


نور ببتسامه :عمو هو مفيش اسم غسان في الاسماء دي 


سعيد ببتسامه :ولو مفيش يبقي فيه ولف دور علي اسم غسان لحد ما ‏لقاه اهو يا ست البنات 


نور مسكت السلسه وكانت معجبه بيها اووووي :تمام هاخد دي وميلت علي نفين ماما غسان عاطيني فلوس علشان لو حاجه عجباني يعني انا اللي هدفع 


نفين بغضب :فلوس جوزك هي فلوسنا وانا اللي هجيب اي دهب انتو تختاروه واختارت خاتم لحبيبه 


نفين :وعلشان انا محبتش حلاه لحبيبه دي هديه مني ليها لما اروح البسه ليها قدام الاكل 


نور :بس يا ماما


منير بمقاطعه :احنا بنجيب لعيالنا يا بنتي ومش لحد غريب 


نور :ربنا يخليكم وتفرحونا ديما كدا 


منير حاسب علي الدهب واخدهم ومشو علي البيت ونور فرحانه اوووي بسلسه وبتتخيل رد غسان في بالها هيكون ايه لما يشوفها 


***************

في غرفه عمر 


عمر نايم ونورهان بتخط عليه كمدات 


نورهان :عمر حبيبي حاسس بإيه دلوقتي 


عمر بتعب :مش حاسس بحاجه يا نورهان انا كنت بحارب والله انا تعبت في اليومين دول يا نورهان اتبهدلت 


نورهان :معلش يا حبيبي الشقه هتخلص اهي وهنروح بيتنا ونعيش براحتنا 


عمر بتعب :التوررر كان بينام بالعرض يا نورهان كان بينام فاتح بوقه وبيرفس بصي هو تور نايم جنبي نورهان اوعي اوعي تسيبني خليكي علي كلمة انا مش هنام غير جنب جوزي تمم 


نورهان :حاضر مش هتعتع من علي الكلمه بس خف بسرعه بقاااا 


عمر :انا كويس اهو 


*****************

نفين ونور رجعو البيت ونفين لبست الخاتم لحبيبه وسط فرحه العيله 


نفين :عقبال ما البس ضناكي يا نسمه يارب 


نسمه :يارب يا ماما يارب 


نور :طيب انا نطلع نعد علي السطح شويه بقاااا 


نفين :استني لما نطمن علي عمر الاول وخبطت علي نورهان 


نورهان :ادخل 


نفين :ايه يابنتي جوزك عامل ايه 


نورهان :هو دلوقتي كويس اهو الحراره نزلت شوبه 


نفين :ربنا يقومه بسلامته يارب المهم البنات هتطلع علي السطح لو عوزتي تطلعي اطلعي وانا هنا اهو لو احتاج حاجه 


نورهان :حاضر يا ماما فرحه فين 


نفين :فرحه قعده برا مع نسمه 


نورهان :خلاص ماشي 


البنات اخدو الولاد و كاتل شاي وطلعو علي السطح 


نور:نورهان مش طالعه 


نورهان :جيييت اهو 


قعدو البنات في جو مرح وضحك لحد المغرب 


ايجو الشباب 


غسان :مخمد ادخل البس واحنا كمان نطلع نلبس علشان مش عوزين نتأخر 


محمد :طيب يلا ودخل غرفته يلبس 


غسان وقاسم كل واحد دخل شقته 


*************

في شقة غسان 


دخل غسان البيت لقي صوت اغاني جايه من غرفة النوم دخل علي غرفه النوم لقي نور بترقص وبحتراف فضل واقف يبص عليها بنبهار وذهول وهي بترقص 


غسان بتوتر :احم احم انا فعلا منظري هيبقي زي الزفت لو اتأخرت عليهم تحت بس انا مظلوم انا جي من برا وشايف مراتي كدا اعمل ايه بقاااا ورفع حاجبه ليها العمل ايه بقولك 


نور بكسوف وتوتر :هاااا انا كنت فكرت انك هتتأخر برا 


غسان قرب عليها وحط ايده علي وسطها وشدها عنده وهو باصص لشفايفها :بس الشطاره دي مش بتطلع غير قدام المرايا بس مليش فيها حاجه 


نور حطت ايدها علي شفايفها :اصل يعني اناااا 


غسان شال ايدها وباسها بشغف ورغبه نور اتجاوبت معاه جدا 


ايد غسان بدأت تشيل هدوم نور نور بعدت بتوتر 


نور بتوتر :غسان لازم تنزل مينفعش تسيب محمد في يوم زي دا 


غسان بصوت مبحوح :علي قوضة الولاد يا نور بقااا مش عايز اشوفك لحد ما ارجع 


نور ضحك عليه واخدت فونها وراحت علي اوضة الولاد 


غسان بتوتر :احم احم اهدي محمد هيفضحني لو منزلتش وطلع بنطلون اسود علي قميص اسود وجزمه بني وحزام بني ودخل اخد شور وطلع لبس وسرح شعره وبرفانه وكان في قمة الجاذبية والاناقه اخد المحفظه والمفاتيح وفونه وطلع خارج الغرفه دخل علي غرفه الولاد 


غسان :نور حبيبي انا ماشي 


نور :اش اش اش ايه الشياكة دي يا حضرت الرائد لاءء انا اخاف علي جوزي يتحسد مني 


عاصي نايم علي السرير بيفكر :بابا انا عاوز اعرف حاجه 


غسان ببتسامه :ايه الحاجه يا عم عاصي 


عاصي :انا عاوز اعرف انا جيت ازاي علي الحياه وجيت ليه 


غسان :حكايه جيت ليه دي فا انا وانا صغير عملت ذنب كبيررر اوووي فا ربنا عقبني بيك انما جيت ازاي دي انا ذات نفسي لو كنت اعرف ان الخلفه دي جايه كنت رجعت في الموضوع 


عاصي :رد مقنع اوووي 


نور بضحك :نفسي اعرف الالسان بتاعك دا جايبه من مين 


غسان بص ليها بشماته :احم احم خلينا ساكتين والنبي مش عاوز اتخانق النهارده 


نور بصت ليه بغيظ وحبيبه عيطت نور شالتها وبدأت ترضعها 


غسان :المهم عوزه حاجه وانا راجع 


نور :لاء مش عوزين حاجه 


عاصي :ايه دا انت مش عاوزه انا عاوز انا عاوز لبن 


غسان :انا بفكر اجيب بقرتين ونربيهم في المخزن اللي ورا ونجيب خرطوم ونوصله بوقك وانتهي الموضوع 


عاصي :خلاص ياعم متجبش 


غسان باس خده :انا اجيب ليك مصانع الالبان كلها لحد عندك يا قلب بابا المهم مش عوزين حاجه تانيه 


نور بضحك :ثانك يو داري 


غسان بغيظ :ورب اللي خلق الكون ولو اتقالت تانب يا نور لطلقك فيها 


نور بضحك :بجد مش بتحب الكلمه ليه دي كيوت


غسان بغيظ:حلي عني دا البت وجوزها والكلمه الطخ من بعض ابقي رائد بيتعمل ليا الف حساب في المدريه واجي هناا يتقلي ثانك يو داري ****


**************

في شقة قاسم 


قاسم لبس الكوتش وواقف قدام المرايه ونسمه بتعد ياقه التيشرت ووقفه قدامه ومندمجه مع تظبيط التيشرت 


قاسم :نسمه حبيبي انا مش العريس 


نسمه :اسكت لازم انت جوزي انا يعني لازم تكون علي سنجة عشرة 


قاسم بضحك :امرك يا قبطان انا قدامك اهو والجرس رن 


غسان من برا :انجز يا عم يلا خلينا نمشي 


قاسم :اهدي طالع اهو باس راس نسمه هلي بالك علي نفسك وعلي البطيخه دي وباس بطنها ونامي علشان يمكن نتاخر 


نسمه :حاضر يا حبيبي 


قاسم طلع لغسان ونزلو علي تحت 


نفين ببتسامه :يحرسكو من عين الحساد والحاقدين يارب 


محمد طالع بيعدل في كمام القميص :ايه رايك يلا انت وهو فيه الطقم دا 


غسان وقاسم في صوت واحد :عرييييس 


عمر طالع غصب عنه وماسك ضهره :ابعد يلا من السكة 


محمد :ربنا ينتعك يارب يا ختي 


عمر بغيظ :هاخي افتح دماغك 


الكل ضحك ومنير طلع 


منير :يلا يا رجاله 


الرجاله :يلا يا حج 


البنات نزلو كلهم 


نفين :نور خلي بالك من البيت يا بنتي واوعي تطلعو من غير ما تقفلي الباب 


نور :حاضر يا ماما 


غسان قرب منها بهمس :اوعي تنامي 


نور :سيبها بظروفها 


غسان :سيبها يختي سيبها يلا مع السلامه ونزلو علي تحت ونفين ركبت مع منير وغسان وقاسم ركبو قدام وعمر ومحمد ورا في عربيه غسان وانطلقو علي القاهره 


البارات ال 99


الكاتبه /ندي علي حبيب 


في منزل يمني 


يمني وقفه متوتره جداً في غرفتها وجواها شعور صعب تميزه فرحه او خوف او توتر بس هي من جواها مرتاحه 


دنيا دخلت عليها :بسم الله مشاء الله قنر في ليلة اكتماله يا بنتي ربنا يبعد عنك ولاد السوء ويكتبلك في كل خطوةزسلامه وفرح يا يارررب يا بنت قلبي 


يمني :يارب يا ناما وميحرمنيش منك ولا من كلامك الجميل دا ابدا بابا وماهر فين 


دنيا :برا منتظرين الجماعه علشان هما علي وصول خلاص والجرس رن وصلو اهو يلا اجهزي وطلعت برا 


يمني :فعلا كنت محتاجه اخت في الوقت دا حد يكون جنبي ويطمني ويفرح معايا 


( برا في الصالون )


سمير ببتسامه :نورتونا والله اتفضلو اتفضلو 


منير :البيت منور بصحابه يا حج والجميع سلم علي بعضه وقعدو في الصالون 


ماهر :والله العظيم نورتونا النهارده 


محمد :بنورك يا غالي فين عروستي بقااا 


غسان خبطه :اتهد شويه هااا اتهد 


دنيا :يا ميت اهلا وسهلاً بالغالين 


نفين قامت سلمت عليها :منور بيكي يا ست الكل فين عروستنا بقااا نشوفها 


دنيا :يمني تعالي يا حببتي 


يمني دخلت الصالون بكسوف وخدود حمرا ومنزله واسها لتحت ومعاها القهوه :السلام عليكم نورتونا 


محمد بتوهان :منور بيكي يا قمر 


يمني سلمت علي الكل ووزعت علي الكل وقعدت جنب امها 


منير :اسمعوا يا جماعه احنا جين النهارده لسبب الكل عرفه ابننا محمد رائد واكيد انتو عرفينه شاف بنتكم يمني واعجب بيها وحب يدخل البيت من بابه عنده بيت كبير في روما وبيت في الجماليه واحنا تحت امركم في اي طلب موافق يا حج سمير علي الكلام دا 


سمير :كلام زي العسل زيك يا حج اكيد محمد عارف اخلاق يمني وفي الاخر هما اللي هيعيشو مش احنا والقرار قرر يمني 


محمد بص ليمني ومستني الرد منها 


غسان بمرح :ورأي عروستنا ايه في ابننا بقااا 


يمني بكسوف :بدام بابا موافق يبقي انا موافقه 


نفين ودنيا زغرطو 


محمد ببتسامه :اذن تسمحو ليا البس خطبتي دبلتي وقرب من يمني وطلع الخواتم ولبسها ليها وطلع طقم دهب غالي وجميل ولبسه ليها 


يمني بفرحه :جميل اوووي 


محمد بهمس :علشان انتي لبساه يا جميل 


يمني بكسوف :مرسي 


محمد قرب من ودنها :بحبك 


يمني نفسها اتقطع من الكلمه ومن الفرحه :وانا كمان 


محمد :الكلمه دي لما نتجوز ليها معاني تاااانيه خااالص وغمز ليها 


يمني وشهاااا احمر جدا 


ماهر بغيظ :انت قولت ايه لاختي خليت وشهاااا احمر اوووي كدا 


محمد :انا ابدا دا انا بقولها مبروك وشها احمر 


عمر قرب من الشاب بهمس:اللهي يا بعيد يقفلك في كل حاجه كدا يطلع اللي عملته فيا فيك 


غسان وقاسم كتمو الضحك بالعافيه وقعدو يشربو القهوه في جو من المرح 


*****************

في شركة احمد 


سلوي كانت خلصت الايميلات ترجمه بعد وقت كبير وكان دوام الشركة خلص لمت حجاتها ونزلت في المصعد بتعب ونزلت وقفت في الموقف بتاع الباص 


سلوي بصت في ساعتها :يوووووه الوقت اتأخر مستحيل الاقي باص دلوقتي 


احمد وقف قدامها بالعربيه بتاعته :اركبي يلا 


سلوي بغيظ:حضرتك اللي اخرتني كدا وقصدت تخليني لحد ما  الباص يمشي علشان ملقيش مواصلات اروح فاشكرا مش هركب معاك 


احمد :طيب اركبي بالذوق يا سلوي احسن ما انزل اجيبك من شعرك اخلصي 


سلوي بصت لقت ان في مجموعة كلاب جايا عليها لفت بسرعه ركبت جنبه احمد ابتسم علي المنظر من تحت لتحت 


سلوي بصت في المرايا :امشي بسرعه جاين علينا يلا 


احمد دور العربيه ومشي في صمت 


احمد :امممم في شويه حجات كدا حابب ان اصلحها ليكي الهدوم المحزقه والملزقه دي انا مبحبهاش ومقبلش علي مراتي تلبسها يعني مش عاوز المحك تاني لبساها يا هانم وبص ليها مفهوم 


سلوي بصت ليه بعيونها الجميله :عارف اكتر حاجه وحشاني ايه مامتك هي عامله ايه 


احمد بص علي الطريق :بخير وانتي مامتك ايه رائيها في بنتها 


سلوي :احمد انا ندمت علي اي حاجه غلط انا عملتها في حياتي انت لو حابب تطلقني دا قرارك بس انا بحبك وبعشقك ومش عوزه حاجه غيرك من الدنيا انت شاكك فيا وحتي لو رجعت الثقه مبقتش موجوده بس لو هتطلقني عرفني قبلها علشان اعرف اهلي وياربت تهز راسك وتقول اه اعمل حاجه علشان اكون عرفه انا فين دلوقتي 


احمد ثابت تماما ومبيتحركش :انا جي ليكم بكرا اجهزي وعرفي اهلك 


سلوي الدموع والصدمه اتجمعت عليها ونزلت من العربيه علي بيتها وهي مش حاسه بالطريق ولا حتي بالناس 


احمد ابتسم وراح ودور عربيته ومشي 


******************

في منزل منير الالفي 


نور :عاصي ادخل نام يا حبيبي انت واسر عنيكم بتقفل لوحدها 


عاصي بنوم :لما بابا يجي صحيني 


نور باست راسه :حاضر 


اسر :نسمه وانا لما بابا يجي صحيني علشان طالب ايس كريم منه 


عاصي :الله الله اشمعنا هو بقااا انا عاوز ايس كريم مليش دعوه 


نور :ما انت طالب لبن من ابوك 


عاصي :لاء بس هو طالب ايس كريم وانا كنت عاوز بس نسيت اقول اتصلي ببابا بقااا اقوله يلا يلا بسرعه الثانيه دي 


نورهان :اعد يا كياد طالع لامك كانت كل محاجه تيجي ليا اشمعنا انا بقااا 


نور اتصلت بغسان وادت الفون لعاصي 


غسان :الووو 


عاصي :ايوا يا بابا انا عاوز ايس كريم زي اللي عمو  قاسم هيجيبو اخوه كدا 


غسان :ايس كريم بطعم ايه يعني 


عاصي :اسال قاسم واللي هيجبو من نغس المول هات منه


غسان :حاضر حاجه تانيه 


عاصي :لاء ماتي بتقولك متتاخرش وانا هسهر لحد ما ترجع 


غسان بسرعه :لالالا تسهر ليه نااام ادخل نااام وانا اول ما ارجع هصحيك 


عاصي :طيب هبقي انام بس اوعي تتاخر 


غسان :حاضر انا جي كمان ساعه 


عاصي :ماشي يلا باي وقفل ونور اخدت الفون 


نور :يلا ازخل نام بقااا ولما بابا يجي اصحيك 


عاصي :لاء دا انا سهران لما يجي 


نورهان ونسمه ماتو من الضحك :علي ما عاصي ينام يكون غسان نام 


نور :احسن خليه ينام انا اصلا هموت وانام 


نورهان :طيب يلا بقااا يا ماما منك ليها بيتك بيتك عوزين ننام 


نسمه :اهو لسه مسكنتش وبنتطرد من دلوقتي 


نورهان :هش هش هوي يلا برا 


نسمه اخدت اسر وطلعت علي شقتها ونور اخدت حبيبه اللي نامت وعاصي وطلع علي شقتها ونورهان اخدت فرحه ودخلت علي قوضتها هي وعمر وبدأت تحمي فرحه وتلبسها 


******************

          :حين يتجمع الحب والاذيه في قلب واحد فا اعلم ان من تحب لم يعد يحب لان لم يجد له قلب يحب به ؟


       : وانت قتلت الانسانه الوحيده اللي حبيتها موت قلب كان عاشق للحياه كان عنده طموح كبيره وحلوه انت هدمتها حرمتني من شكل الشمس من شكل القمر حرمتني من حجات كتير اوووي  


      : وان طاولت عليك من تحبها في كلامها فعليك بقتلهااااا ولكن لم يكن لدي القوه علي قتلها فإن ذهبت ذهب معها قلبي وروحي 


      : لها رب ينقذها منك ومن شرورك وانا بيدي دي مش قطاع من هنا غير وجثتك قبلي انت متعرفش حاجه عن الحب اصلا علشان تحب 


     : خلينا مستنين لحد ما الموت يجي لحد فينا وانا اوعدك ان لو جالك الاول هكون وراكي بثواني 


     :اروحوك طلعني من هنا احنا هنا بقالنا سنين علشان خطري طلعني دا مش حب دا مرض ارجوك طلعني من هنا لو انت بتحبني بجد ليه تحبسني 


      :لو طلعتك من هنا موافقه تتجوزيني 


     :لو انت اخر شخص في العالم مستحيل اتجوزك 


    :خلاص ادينا قعدين منتظرين فرج ربنا .


الكاتبه /ندي علي حبيب 


البارت المائه


حوالي الساعه 2 ونص الفجر رجع الشباب وكل واحد طلع علي شقته 


في شقة غسان 


نور كانت لبسة قميص بنفسجي وروب عليه ونايمه علي الكنبه اللي في الصاله غسان دخل البيت ولقي منظرها كدا ابتسم عليها وحط الاكياس علي السفره وراح عندها قعد علي ركبته 


غسان بهمس :نورر بت 


نور بنوم :اممم 


غسان :قومي نامي جوا يا روحي 


نور بنوم :بس انا مستنياك علشان نسهر سوا 


غسان بحب :انتي شكلك تعبان وعوزه تنامي ادخلي نامي ونسهر في اي يوم تاني وباس راسها 


نور :طيب تكسب فيااا ثواب لو دخلتي جوا 


غسان ابتسم وقرب منها وشالها :يارب نخس 


نور نامت علي صدره وايدها حولين رقابته :انت وحشتني اوووي 


غسان ببتسامه :انتي اكتر والله بس انا عامل انك نايمه علي نفسك وعاوز رحتك ونيمها علي السرير 


نور بحب :طيب تعالي نام جنبي عوزه انام في حضنك 


غسان رفع حاجبه :انتي عوزه تنامي ولا لاء 


نور هزت راسها ب لاء 


غسان بخبث:مش تقولي كدا وقلع القميص بتاعه وانقض علي شفتيها نزول الي رقبتها ووو


حبيبه عيطت 


غسان بغضب :انا لازم اهدي دي بنتي مش عسكري في الجيش 


نور :عين العقل اللي انت قولته دا سيبني بقااا اقوم اشوفها 


غسان باس شفيفها برقه :قومي شوفي قدري بتعيط ليه انا قولت مش عاوز اخلف الدنيا كلها قالت ليه ودا النتيجه بقاااا 


نور شالت حبيبه وفضلت تمشي بيها 


بعد ساعه 


نور قاعده علي السرير وغسان ماشي بحبيبه بينيمها  بزهق 


غسان بغضب :يارب الصبر نامي يا حببتي نامي يا بابا نامي يلا علشان انا كرهت حياتي 


نور بنوم :غسان انا هنام مش قادره تصبح علي خير 


غسان بص لنور بغضب :خدي يا ماما هنا بنتك اهي نيمها صاحيها قعدها اللي انتي عوزاه اعمليه انا داخل اتشطف وانام هو يوم اسود وباين من اوله وسبها ودخل الحمام


نور شالت حبيبه :هو بزعق ليه هو انا يعني اللي صحيتك لا اله الا الله ياربي نامي يا بنتي نامي 


***************

في شقة نسمه 


قاسم قاعد قدام باب الحمام ونسمه جوا بترجع 


قاسم ماسك فوطه وهيموت وينام :هاااا خالصتي يا نسمه 


نسمه طلعت متعرقه وهبطانه :قوووم بسرعه امسكني 


قاسم قام ومسك ايدها وايد اشتالت بطنها وركنت علي كتف قاسم براحه :تعالي اهدي خاالص واسترخي وانا جنبك اهو 


نسمه بعياط :حسه ان هولد بطني تقيله انا حسه ان في قالب طوب في بطني 


قاسم بضحك :قالب طوب بحاله بس متخافيش يا قمري انا معاكي اهو 


نسمه بتعب :بقولك ايه انا هعد علي السرير وانت اوفع رجلي عليه علشان مش قادره 


قاسم :حاضر ونسمه قعدت وهو رفع رجلها وغطاها 


نسمه :لالالا شيل الغطي دا 


قاسم شاله :كدا خلو ادخل انام بقااا 


نسمه :لاء روح هات اشرب الاول هموت من العطش 


قاسم :حاضر وراح علي المطبخ جاب كوباية مايه وراح ليها اسربي يا روحي 


نسمه شربت وحطت الكوبايه جنبها بدموع :قاسم بنت الكلب مش راضيه تسكت بيرفص في بطني 


قاسم :حصل هي بنت كلب معلش يا حبي استحملي شويه 


نسمه بعياط :مش راضيه تسكت برضو هو انا كدا هولد بقااا 


قاسم مسك ايدها وقعد جنبها :انتي حسه بإيه 


نسمه بعياط:انا حاسه بحاجه نزله كدا ومش عرفه امشي وبطني بيجي فيها غزه جمده اوووي 


قلسم بص ليها بتوتر :طيب اهدي خالص ومتتوتريش تمم 


نسمه الوجع كل شويه بيزيد كل شويه بيزيد وهي بدأت تصرخ بقوه 


قاسم جاب عبايه وحطها علي جسمها البيت كله اتلم علي صراخها 


نفين :فس ايه يا ولاد خير اللهم ما اجعله خير 


قاسم بخوف :نسمه بتولد لازم نروح المستشفي بسرعه 


غسان :طيب اهدي متقلقش محمد تعالي بسرعه انزل شغل العربيه علي ما اجيب المخفظه بتاعتي واجي 


محمد :طيب تمام يلا 


نور دخلت لنسمه وبتسمح شعرها وعرقها هي ونورهان 


نور :بس اهدي كل حاجه هتتحل بس اهدي انتي خدي نفس 


نسمه بصريخ :مش قادره يا بنااااات مش قااادره حسه بروحي بتطلع 


نور افتكرت ولادتها وعيطت علي نسمه :بس يا روحي خلاص يلا هتمشي اهو 


وقاسم اشتال نسمه وطلع علي برا وهي نزله عض في كتفه وهو مش حاسس كل همه ينقذها وينقذ بنته ونزل بيها علي العربيه وغسان نزل جري باترنج اللي لبسه وركب عربيته وجنبه امه وورا نسمه وقاسم ومشي علي المستشفي بسرعه


نسمه بصريخ :يا ماااااااماااااا مش قادره همووووت حد يشيلها من بطني بقاااااا


قاسم :هنشيلها والله بس اهدي انتي علشان قلبك يا نسمه 


غسان :بقولكم ايه احنا نطلع علي الخاص علطول وهمشي علي بنزين 180 علشان انضف وأمن 


قاسم :خاص خاص بس بسرعه 


**************

في منزل منير الالفي


نور بعياط :اتبهدلت في ولادة حبيبه اووي يا نورهان كنت بشوف الموت كدا 


نورهان :عرفه والله انا علشان ولدت كيسري مش حسه بس مقدره الوجع ربنا يقومها بسلامه يارب 


عاصي بحزن :ماما 


نور مسحت دموعها وبصت ليه :نعم يا حبيبي 


عاصي بخوف :احضنيني 


نور حضنته وقعدته علي وجليها وبتلعب في شعره :اسر تعالي يا روحي نام علي رجلي هنا 


اسر بحزن :لاء انا هستني نسمه ترجع علشان اسوف اختي 


نورهان قامت شالته بحب :ونسمه هترجع وتبقي احسن من الاول بس احنا لازم يكون عندنا صبر وندعي ليها ان ربنا يقومها بسلامه 


نورهان ونور قعدو والولاد علي رجلهم وفرحه وحبيبه نيمين الوقت كان في حدود اذان الفجر 


**************

في المستشفي 


دخلت نسمه علي قسم الولاده علي التورلي وهي بتصوت بصوت عالي ومنع الدكاتره دخول حد معاها 


قاسم قعد علي كرسي وحط راسه بين ايده :يارب طلعها ليا بسلامه يارب 


غسان :ولااا انت بتعمل كدا ليه دي هتكون احسن من الاول هي ولا مراتي اللي ولدت في البيت وانحملت كل الطلق لوحدها اجمد كدا 


محمد بمرح :مش كفايه مطلعنا بابجامات وشباشب الحمام دي 


عمر :ومش شايف شكلي بنف واتف وزوري مكتوم ازاي 


قاسم :خلاص يا حدعان انتو هتشحتو 


ضحك الاكل عليه وفي قلبهم قلق علي نسمه والكل بيدعي تقوم بسلامه 


مر ساعه وكأنها قرن علي الجميع كل دقيقه يحمدو ربنا انها عدت واخيراً طلعت الممرضه ببنوته زي القمر 


الممرضه :مشاء الله تبارك الله فيها زي القمر اللي اخرنا في الولاده ان حجم الطفله زياده شويه بس الحمدالله بخير 


قاسم :ومراتي اخبارها ايه 


الممرضه:الام بخير نص ساعه وهتكون في غرفة خاصه حالاً 


قاسم اشتال الطفله :مشاء الله الشوكلاته جابت فايده وزنها تقيل وحلو 


غسان :تتربي في عزك يا حبيب اخوك يا رب 


محمد :حببت عمها دي ربنا يحميها يارب 


عمر :نفسي احي اشيالها بس عياااان 


نفين :هنسميها ايه بقاااا 


قاسم ببتسامه:زهره انشاء الله 


منير :مبروك يا ابو زهره تتربي في عزك يا حبيبي 


قاسم :حبيبي يا حج الله يبارك في عمرك 


وبعد وقت طلعت نسمه واتنقلت غرفه خاصه وغسان اتصل بنور عرفها ان نسمه ولدت والكل فرح اوووي والولاد بقو فرحانين اوووي بأختهم الجديده 


***************

نور بفرحه :والله يا ماما ولدت بنوته زي القمر اسمها زهره 


سكينه بقلق :ونسمه عمله ايه فآت ولا لاء 


نور :نسمه زي الفل 


سكينه :الساعه 11 الضهر هكون عندكم 


نور :حاضر يا ماما وقفلت 


نورهان بذهول :ربنا يحميها يارب ويخليها لينا يارب وخمسه وخميسه في عيني تخيلي وزنها كام 


نور بستغراب :بعد كميه الكلام اللي قولتيه دا اديها 5 كيلو 


نورهان :تؤ 10 كيلو  


نور بصت ليها بصدمه :كدابه وهزت راسها اسكتي ربنا يحميها يارب 


نورهان بضحك :يارب 


نور بضحك:نورهان غسان جوزي ولا طيقني ولا طايق حبيبه بنتي دلوقتي 


نورهان بضحك :يا ساتر ليه كدا عملتو في الراجل ايه 


نور:كل ما نيجي ونقول يا هادي العيال كلها تصحي وتجوع وكل حاجه وحبيبه بنتي بقااا بتحس بيا كنت هموت وانام النهارده صحت بقااا وفضلت تعيط وغسان لولا بيحبها كان رماها في الشارع النهارده 


نورهان اللي فطسانه ضحك :يا نهاااااار اسود عليكو الحق الله يكون في عونه طول اليوم في الشغل ويرجع بدل ما يلاقي مراته بيلاقي حبيبه بنته 


نور بضحك :حصل وبصت في فونها الساعه 7 الصبح اهو قومي نعمل فطار وناكل علشان العيال 


نورهان :قومي يلا 


 وعملو فطار وفطرو وحبيبه وفرحه صحو وفضلو قاعدين مستنين نسمه 


*************

في المستشفي 


نسمه مش قادره ترفع رجليها خالص 


الدكتوره :انتي ممكن متقدريش تمشي علي وجلك فتره علشان الجرح كبير بس متقلقيش البنج زياده علشان متخسيش بوجع والحقن دي هتمشي عليها اسبوع والف مبروك ربنا يبارك فيه 


نسمه بتعب :الله يبارك فيكي يارب وبصت عليها وعلي حجمها وابتسمت 


قاسم قعد جنبها بهمس :بطة زي امها 


نسمه بتعب وابتسامه :مشاء الله وزنها جميل بس انا هروح امتي 


قاسم :النهار يطلع واخدك ونروح بس نامي شويه بقاا 


نسمه غمضت عينها وهزت راسها ونامت ونفين جنبها


قاسم :امه انا هطلع للرجاله برا 


نفين :روح يا حبيبي انا معاها اهو 


قاسم طلع ليهم 


قاسم :شباب انتو كدا ملكوش لازمه هنا يلا مع السلامه 


التلاته بصو لبعض 


غسان هرش في رقابته :تف عليا لو مشيت مع حد فيكم تاني المهم مراتك كويسه 


قاسم بضحك :بخير بس انتو لازم تروحو البنات لوحدهم في البيت 


عمر :انا اصلا مش قادر اقف فا همشي 


غسان :وانا عايز انام اذن يلا نروح احنا 


مشو الشباب مع بعض علي البيت 


*************

        :شوفي شكل الضلمه دا انا حابه علشان سامع صوتك فيه بس حاسس بيكي حوليا دا مخليني سعيد 


      :انا موافقه اتجوزك 


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من أولها هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا


إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا


   روايات كامله وحصريه 


1- رواية اتجوزت جوزي غصب عنه


2- رواية ضي الحمزه


3- رواية عشق الادهم


4 - رواية تزوجت سلفي


5- رواية نور لأسر


6- رواية مني وعلي


7- رواية افقدني عذريتي


8- رواية أحبه ولكني أكابر


9- رواية عذراء مع زوجي


10- رواية حياتك ثمن عذريتي


11- رواية صغيرة الايهم


12- رواية زواج بالاجبار


13- رواية عشقك ترياق


14- رواية حياة ليل


15- رواية الملاك العنيد


16- رواية لست جميله


17- رواية الجميله والوحش


18- رواية حور والافاعي


19- رواية قاسي امتلك قلبي


20- رواية حبيب الروح


21- رواية حياة فارس الصعيد


22- سكريبت غضب الرعد


23- رواية زواجي من أبو زوجي


24- رواية ملك الصقر


25- رواية طليقة زوجي الملعونه


26- رواية زوجتي والمجهول


27- رواية تزوجني كبير البلد


28- رواية أحببت زين الصعيد


29- رواية شطة نار


30- رواية برد الجبل


31- رواية انتقام العقارب


32- رواية الداده رئيسة مجلس الإدارة


33- رواية وقعتني ظبوطه


34- رواية أحببت صغيره


35- رواية حماتي


36- رواية انا وضورتي بقينا اصحاب


37- رواية ضابط برتبة حرامي


38- رواية حمايا المراهق


39- رواية ليلة الدخله


40- سكريبت زهرة رجل الجليد


41- رواية روح الصقر


42- رواية جبروت أم


43- رواية زواج اجباري


44- رواية اغتصبني إبن البواب


45- رواية مجنونة قلبي


46-  رواية شهر زاد وقعت في حب معاق


47-  رواية أحببت طفله


48- رواية الاعمي والفاتنه


49- رواية عذراء مع زوجي


50- رواية عفريت مراتي


51- رواية لم يكن أبي


52- رواية حورية سليم


53- رواية خادمه ولكن


54- سكريبت لانك محبوبي


55- رواية جارتي وزوجي


56- رواية خادمة قلبي


57- رواية توبه كامله


58- رواية زوج واربع ضراير


59- نوفيلا في منزلي شبح


60- رواية فرسان الصعيد


61- رواية طلقني زوجي


62- قصه قصيره أمان الست


63- قصة فتاه تقضي ليله مع شاب عاذب


64- رواية عشق رحيم


65- رواية البديله الدائمه



تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close