القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية حين تقع في الحب البارت 101/102/103 رواية حين تقع في الحب الفصل 101/102/103 رواية حين تقع في الحب الجزء 101/102/103

رواية حين تقع في الحب البارت 101/102/103

رواية حين تقع في الحب الفصل 101/102/103

رواية حين تقع في الحب الجزء 101/102/103

رواية حين تقع في الحب البارت 101/102/103

رواية حين تقع في الحب الفصل 101/102/103


رواية حين تقع في الحب البارت 101/102/103


البارت ال 101

الكاتبه /ندي علي حبيب 

ادهم من الصدمه والفرحه مش عارف يرد :انتي بتقولي ايه موافقه تتجوزيني بجد 


ياسمين رفعت عينها ليه :ايوا موافقه اتجوزك بس تطلعني من هنا 


ادهم من الفرحه قرب منها وباسها من شفايفها بقوه وياسمين قرفانه منه بقوه :انا مش مصدق نفسي اخيراً هتكوني ليا 


ياسمين :انا وفقت علي الجواز بشرط انك تطلعني من هنا النهارده 


ادهم بفرحه :هطلعك وحياتك في قلبي هطلعك 


ياسمين في نفسها :اطلع من هنا واخلص منه الاول وبعد كدا اهرب الموت اهون من العيشه معاه 


ادهم بيبص ليها بعينه الزيتوني ومش مصدق وبقول في نفسه :هعيشك اجمل ايام عمرك هخليكي ملكة علي العالم 


************

الساعه 11 الضهر وصلت سكينه علي بيت منير الالفي ونور ونورهان مش مصدقين عينيهم انهم اخيرا شافو امهم 


نورهان :وحشتينا يا سوسو 


سكينه :اوعي يابت بقااا فين البت نسمه عوزه اشوفها بس الاول اشوف احفادي 


اسر وعاصي جيرو عليها بحب وسلمت عليهم وعرفت ان نسمه لسه مرجعتش قعدت مع البنات تتكلم معاهم وتشوف اخبارهم 


غسان من شقته :نوررررر 


نور :نعم يا غسان 


غسان :اطلعي كدا 


سكينه :قومي اطلعي لجوزك شوفي عاوز ايه 


نور استأذنت وطلعت 

 

*****************

في شقة غسان


نور دخلت وقفلت الباب 


نور :غسان نعم بتنادي ليه 


غسان قرب منها ورجع شعرها لورا وباس رقبتها :مفيش مراتي وحشاني ايه عيب 


نور رجعت ورا :ايوا ياروحي عيب علشان ماما تحت ولازم انزل ليها 


غسان غمض عينه وبص ليها :ماما مين سوسو 


نور :بالظبط كدت 


غسان رفع حاجب :هو انا ربنا غضبان عليا حد داعي عليا اللهي متستغرض بمراتك يا بعيد قوليلي بس 


نور ضحكت عليه :انا ذنبي ايه المهم يلا البس وتعالي علشان تسلم عليها 


غسان بغيظ:انزلي وانا جي وراكي وقبل ما تنزلي غيري القميص دا ومش عاوز اشوفك خارجه بيه برا باب الشقه والكلام انتهي يلا 


نور بتبص علي جسمها :ماله القميص يا غسان ما هو حلو اهو 


غسان بص ليها بغضب :انتي سمعتي انا قولت ايه صح 


نور بغيظ:ايواا 


غسان بغضب :يبقي ايه لازمة المناقشات اللي في الاخر كلامي هو اللي هيمشي في نهايتها تدخلي تقلعي القميص دا وتلبسي واخد واسع وتلمي شعرك انا مش **** علشان مراتي تمشي قدام اخواتي بلبس زي دا اخلصي 


نور بغيظ دخلت الاوضه تطلع اسدال :حلو دا 


غسان :فل الفل والبسيه واعدلي الطرحه ومش عاوز اشوف شعرايه طالعه احنا مش هنعمل عرض 


نور قلعت القميص ولبست الاسدال وغسان لبس ترنج بيتي وحط برفان خفيف 


غسان :يلا ننزل 


نور :يلا وغسان نزل قدامها ونور نزلت وراه 


غسان :انا بقول البيت منور ليه اتاري الغاليه هنا وراح باس ايدها وراسها 


سكينه بحب :منحرمش من كلامك الجميل دا ابدا البيت منور بصحابه اعد يا حبيبي اعد قولي البت دي مزعلاك في حاجه 


غسان بضحك :تزعلني ازاي وانا في حمايتك بقااا 


سكينه بضحك :ربنا ما يجيب زعل ابدا


غسان :امين يارب نور اعملي شاي ليا شاي وشوفي امي هتشرب ايه 


سكينه :شاي برضو بس اقلعي الطرحه دي هو مين اللي هنا دا جوزك 


غسان :لالا خليها لبساها هنا محمد صحبي وعمر ورجاله برضو يا امي وانا مسمحش ليها تمشي كدا مش عملها عرض انا 


سكينه ابتسمت :ربنا يكملك بعقلك يا بني لاء مينفعش تعد قدامهم قلعه هما رجاله برضو 


غسان :انا قولت ليها فوق انشالله تقلعي انما تحت حشمه واحترام مبحبش انا شغل النسو*ان دا 


سكينه :ايوا فوق اهي في شقتها تعمل اللي تعمله هي حره محدش شايفها غيرك وانت حوزها حلالها 


غسان اخد حبيبه من علي رجل سكينه :وحببت بابا كدا قاعده بتسمع انا بقول ايه وباس خدها وبلغب في بطنها وهي تضحك اومال فين عاصي 


سكينه :مش عرفه باين نورهان اخدته هو واسر تأكلهم جوا المهم الا جدتك نور كانت بتقول جايا مجتش ولا ايه 


غسان :ايوا كانت جايا الاسبوع اللي فات تعد فتره معانا ورجعت قالت انا مش هقدر اجي من الصعيد لهنا هبقي اجي في وقت تاني 


سكينه :ايوااا مشوار برضو 


نور :الشاي يا جماعه غسان اخد كوبايه وسكينه كوبايه 


نور :هات حبيبه ارضعها زمانها جاعت اخدت حبيبه وقعدت جنب غسان ورضعت حبيبه البت دي جابت اجلي بترضع كتير بتسحب الاكسجين اللي في جسمي كله 


غسان بخبث:لاء واحنا محتاجين الاكسجين دا اجمدي كدا علشان الباقي 


نور بغيظ:الوحده بتكون بتولد وخلاص هتموت وتقول عمري ما هعملها واحمل تاني وفتره وتحمل انت لو بتولد مش هتقولي كدا 


غسان بضحك :انا عارف وجبي ومجهودي وبعمله 


نور خجلت جدا وضربته في كتفه وسكينه اتفتحت في الضحك 


سكينه :ربنا يخليكو لبعض وميجبش وحش بنكو وتقومي يا نسمه يابنت قلبي بسلامه يارب 


نور وغسان :امين يارب العالمين 


غسان :اومال محمد وعمر لسه مصحوش ولا ايه 


نور :لاء من ساعة ما رجعتو وهما نايمين 


غسان :خليهم نايمين وانا هعمل مكالمة شغل واجي علطول 


سكينه :روح يا حبيبي 


******************

في المستشفي 


نسمه بتحاول ترضع زهره بوجع وتعب كبير جدا 


نسمه والعرق مالي وشها :مش قادره يا ماما مش هقدر ارضعها 


نفين :استني بس يا نسمه نحاول مره كمان 


الدكتوره دخلت :السلام عليكم 


نفين :وعليكم السلام تعالي يا دكتوره نسمه مش قادره ترضع البت خالص ومش عرفين نعمل ايه 


الدكتوره :اهدي بس يا امي نسمه لسه ولده النهارده والحليب مش هيجي علطول كدا ابعتي حد يجيب سحابه حليب من الصيدليه واحنا هنسحب منها ونرضع الطفله لحد ما الحليب ينزل لوحده 


نفين طلعت علشان تقول لقاسم علي السحابه 


الدكتوره :وانتي ويا نسوم لازم تكلي وتشربي سوايل كتير والخضار يا نسمه انا بحذرك اهو الخضار اهم حاجه كلي خضار كتير علشان تقدري ترضعي زهره ومشاء الله وزنها زي العسل 


نسمه ابتسمت :عرفه ان وزنها زياده بس دا من اكل الشوكلاته كنت باكل كتير منها 


الدكتوره ابتسمت :ربنا يحميها يارب لما السحابه تيجي هرجع ليكي علطول تمام يا قمر 


نسمه هزت راسها وفضلت تبص علي زهره 


كملوها 2000 كومنت وهنزل بالي بعدو 😍

البارات ال 102


الكاتبه /ندي علي حبيب 

 

بليل حوالي الساعه 6 المغرب وصل قاسم بعربيته قدام منزل منير ومعاه نسمه اول ما سمعو صوت العربيه الكل نزل غسان ومحمد وعمر اللي كانو علي القهوه ايجو 


نفين :يلا يا نسمه شدي حيلك علي ما تنزلي من العربيه يا حبيبتي 


نسمه بتعب :انا مش قادره اتحرك يا ماما مش عرفه خالص 


سكينه ايجت جري عليها حضنتها :يا نن عين امك من جوا يا نسمه عمله ايه يا حببتي 


نسمه بدموع :وحشتيني يا سوسو بس انا مش قادره اتحرك 


قاسم :طيب يا حبيبتي اهدي وانا هنزلك براحه خالص والله بس اهدي ومسك ايدها ونزل رجليها براحه علي الارض وشالها وطلع بيها علطول ونور ونورهان وراها 


سكينه بصت علي زهره اللي في ايد نفين :بسم الله مشاء الله تبارك الخلاق ايه الجمال دا تعالي تعالي يا ان غسان اطلعي بيها الناس عينها سم 


نفين اديتها زهره وسكينه طلعت بيها علي فوق علطول 


غسان فونه رن 


غسان :الووو ازيك يا سعدة الباشا اخبارك ايه 


اللواء امجد :حبيبي اللي وحشني انا بخير انت عامل ايه وولادك عملين ايه 


غسان :فل الفل والله 


امجد :يارب علطول المهم الموضوع اللي انا عاوز اقولك عليه انك بإذن هتبقي سيادة المقدم 


غسان عقله وقف من الفرحه :نعمم سيادة المقدم ازاي اترقيت 


امجد ببتسامه :انت صحيت كتير اووي علشان البلد والكتيبه يا غسان ومحدش يقدر ياخد المنصب دا غيرك 


غسان بفرحه :مش مصدق ولا هصدق غير لما النجمه يكون جنب النسر 


امجد بضحك :بإذن الله مدريه امن القاهره عملة حفلة كبيره لتكريمك يوم 21/3 يعني كمان شهر بالظبط 


غسان بفرح :دا شرف كبير اووي وقفل الفون والفرحه علي وشه واحساسه بإنجاز رهيب وكبير 


غسان بغموض:21/3 التاريخ دا بيفكرني بإيه ..... بأغلي يوم في حياتي واغلي شيئ في حياتي كلهاا يبقي نعمل الفرحه دي مفجأة للكل 


*****************

نور كان قعده جنب نسمه بتلاعب زهره 


نور ببتسامه :انتي روح خالتو انتي قلب خالتو انتي نور عيوني 


عاصي واقف وفرحان اووي بيها حاسس انها حاجه غريبه اووي :ماما انا اول مره افرح بحد مولود حلوه اووي 


اسر :ايوا جميله اوووي 


عاصي :اسر لو سمحت ملكش دعوه بيها هي تخصني انا بس مش كل حاجه عوزه بطل طمع 


نور ونورهان ونسمه ونفين وقاسم وسكينه ماتو من الضحك 


قاسم :ايه ياعم عاصي انت حاطت عينك علي بنتي من دلوقتي 


عاصي ببراءه :قاسم علشان خاطري لما تكبر جوزها ليا وانا عمري ما هاخد لعبه منها ابدا والله 


قاسم بضحك :ام عاصي احنا مهرنا غالي متقدروش ليه 


نور :دي روحي دي والاقي اغلي منها فين بقااا 


نسمه بتعب :انتو بتجوزو بنتي لمين لعاصي اللي بيحب البت غزل مستحيل 


عاصي بسرعه و طفوله:لالالا يا نسمه دا اعجاب بس انا بحاول اتجاهلاها والله 


سكينه :نور اعملي لنسمه كوياية ينسون وهاتيهت ليها ترد روحها الاول 


نور هزت راسها وقامت علي المطبخ 


**********

في المطبخ 


نور وقفه قدام البوتجاز بتعمل الينسون ايجة غسان عليها وحضنها من ضهرها 


غسان برومانسيه :وحشاااااني اووووي 


نور لفت بتبعد غسان بضحك وهمس :ابعد مش عوزين حد يشوفنا كدا عيب بجد 


غسان قرب اكتر :وما اللي يشوفنا يشوفنا انا بعمل حاجه حرام مراتي وانا حر فيها 


نور بضحك :طب ابعد شويه علشان خاطري حد من الولاد ممكن يشوفنا كدا 


غسان حط ايده علي وسطها :بوسه وابعد خالص 


نور ضربتة في كتفه :ايه الشرط القليل الادب دا هات شرط محترم شويه 


غسان رفع حاجبه :اممم ...خلاص ياستي هاتي بوسه من شفايفك القمر دول وخلاص انا راضي بقليل 


نور بكسوف :دا المحترمه صح اومال قليلة الادب بتبقي فين بقااا 


غسان غمز ليها :هبقي اقولك وانا براجع في قوضتنا بقاااا .... المهم متوهيش انا مش متنازل عن البوسه يلااا 


نور قربت من شفايفه وباسته بوسه رقيقه ايجت تبعد غسان حط ايده ورا راسها وقربها اكتر واتمعن من البوسه اكتر واكتر 


نور وهي بتنهج :غسان ... ابعد .... كفايا بقااا 


غسان بتوهان وهمس :مش ... قادر 


نور بهمس :مينفعش هنا علشان خاطري ابعد يلااا 


غسان بعد بصعوبه وقبل راسها :وانا هطلع الشقة خلصي اللي وراكي وتعالي عوزك 


نور وهي حطه ايدها علي قلبها :ح ... حاضر وبصت علي الينسون لقيته قرب يغلي عملته وظبطة نفسها وطلعت ليهم 


************

في غرفة محمد 


محمد :ياروحي غصب عني انا مفحوت هنا مع العمال كل يوم وعايز اخلص الشقة علشان نتجوز في خلال اسبوعين 


يمني بصدمه :اسبوعين اسبوعين ايييه بسه بدري انت مستعجل ليه كدا 


محمد :ومستعجلش ليه انشاء الله انا راجل النهارده عندي 36 سنه مش هتجوز غير لما اكمل 40 ولا ايه مش فاهم دا انا زمايلي معاهم عيال قدي دلوقتي 


يمني بتوتر :مش قصدي بس يعني انا بقول ان انا يوووووه مفيش 


محمد :انا فاهم دماغك والله بس بقولك متخافيش انا بحبك وانتي في قلبي وهتبقي مراتي يا يمني وعمري ما هقبل عليكي حاجه تضايقك او توجعك ثقي فيا با روحي 


يمني :انا مش خايفه انا متوتره من فكرة ان هكون مع راجل في بيت واحد طول عمري عايشه لوحدي ولا عمري قعدت مع راجل غريب في الدنيا 


محمد :انا مش غريب انا هكون جوزك يا حببتي هكون امانك وسندك وحمايتك واي حاجه تضايقك مش هعملها مهما كانت


يمني بحب :انا بحبك اووي يا محمد ربنا يخليك ليا يارب 


محمد :ويخليكي ليا يارب 


ماهر اللي واقف ورا يمني هيطق من الغيره :والدكتوره اللي سيبه امها وعماله تحب في التلفون دي كمان 


يمني برقت ليه دنيا ايجت ليه :هي بتحب في مين مش خاطبها ريح نفسك انت بس وتعالي هنا 


ماهر :بس استني دا بتقوله :بحبك اووي 


دنيا بتكتم بؤقه :مش خاطبها وبكرا هيبقي جوزها انت مالك انت 


يمني ومحمد ماتو من الضحك عليه وكملو كلام 


******************

عند سلوي واحمد 


احمد قاعد سرحان في سلوي وفي قصتك معاها 


احمد :النهارده هنهي كل القصص والحورات دي هرتاح النهارده 


الباب خبط 


احمد بجديه :اتفضل ادخل 


سلوي مسكه ورق كتير في ايدها وباين عليها الزعل :انت عاطيني ورق كتير ودا فوق طاقتي ومقدرش افضل اترجم في كل دول واطبعهم بجد حرام عليك كدا 


احمد بستمتاع :بس دا نظام الشغل هنا يا سلوي والمفروض قبل ما تيجي تكوني عرفه ان دا الشغل عموما 


سلوي بتعب :يعني هترجم 40 ايميل واطبعهم يا كدا يا اسيب الشغل وطبعاً الايميل بيترجم في ساعه مع الطبع 


احمد ببتسامه :بالظبط كدا 


سلوي بزعل:فين المكان اللي اقدم فيه استقالتي 


احمد بص ليها شاف الحزن :طيب انتي عيونك حزينه ليه 


سلوي بحزن:كنت عوزه اخد درجه في الماجستير اللي بعمله بس الظاهر مليش حظ في اي حاجه في الدنيا 


احمد :اعتبري نفسك ناجحه فيه السنه دي ويلا روحي علشان انا جي النهارده افض الموضوع بتاعنا دا 


سلوي الصدمه والحزن اتجمعو عليها :ح حاضر تنورنا وطلعت والدموع متحجره في عيونهاااا اخدت شنطتها ونزلت في المصعد الخاص بشركة وهي تاااايه 


سلوي بدموع :هيطلقني النهارده هينهي كل حاجه بينا النهارده 


***********

ادهم اخيرا بعد تعب طول اليوم علشان يحاول يفتح باب الكهف اللي كان حابس ياسمين فيه طلعو 


ادهم ببتسامه وهو ماسك ايدها :ايه رأيك في الدنيا يا ياسمين 


ياسمين اخدت نفس كبيررر وهي مغمضه :مش قادره اصدق ان طلعت من الكهف دا انت مش مصدقه انا طلعت فعلا انا حره دلوقتي حررررره 


ادهم بحب : بكرا هنروح الفيلا عندي واحلي فرح هيكون ليكي بعد بكرا 


ياسمين الخوف بدء يظهر علي وجهها وقالت في نفسها :الحمد الله ان طلعت من هنا لازم اعمل جهدي علشان اقدر اهرب منه هو كمان 


ادهم بحب :حببتي مقولتيش رد 


ياسمين بتوتر :رد علي ايه 


ادهم :ان اخيرا هنتجوز 


ياسمين بصت حوليها لقت بعض ناس ماشيه بعربياتهم وباين عليهم الغني 


ياسمين بصويت :ياعااااااااااالم انا مخطووووووفه ارجوكم ساعدوني خلصوني منه 


ادهم واقف بجمود وبرود 


ياسمين لقت الناس بتقرب منها فرحت ضربت صدر ادهم ومع الضربه بيرجع ورا :اخيرا هخلص منك انا مستحيل هتجوزك ولا عمري هبص ليك علشان انت واحد مريض الحب عندك استغلال الاضعف مني اتفو عليك وعلي امثالك 


نزلو الناس من العربيه وكلهم وطو راسهم لادهم ودا صدم ياسمين وشلها من الحركه 


ادهم بجمود :اركبي 


ياسمين بصدمه وبتهز راسها :لالالالا مستحيل دول رجالتك 


ادهم بصوت مخيف :انا قولت كلمه اركبي وشدها من ايدها وحطها في العربيه 


ادهم بأمر :يلاا امشو علي الفيلا اخلصوووو 


ليت الذكريات ترحل كما رحلت اصحابهااا 💔


- لو للكومنتات وصلت 2000 هينزل البارت الجديد


103 

الكاتبه /ندي علي حبيب 

 

في حدود الساعه 4 الفجر قامت نور وبصت علي غسان بحب وابتسامه 


غسان وهو مغمض :صاحيه ليه دلوقتي 


نور بخجل :هاخد شاور علشان الصبح مبحبش شعري مبلول ومبحبش وحبيبه بتخاف من صوت الاستشوار 


غسان بخبث :اااه قولتي مبتحبيش تنزلي وشهرك مباول ولا بتتكسفي تنزلي 


نور بخجل :ماعلينا انا هقوم اخد شاور هلي بالك علي حبيبه لتصحي في اي وقت ولمحت قميص غسان في الارض لبسته وجرت علي الحمام تحت نظارات غسان المتفحصه 


وبعد ما طلعت غسان دخل اخد شاور ونامو في احضان بعض براحه 


في الصباح في منزل غسان الالفي 


نور صحيت بكسل لقت حبيبه بتعيط قامت بسرعه و  اخدتها من سريرها واشتالتها بس حبيبه بتعيط وبتشد هدوم نور 


نور :روحي انتي جعانه حبيب ماما جعان انتي عوزه تكلي تعالي واخدتها وراحت قعدت علي الكنبه وبدأت ترضعهاا 


غسان صحي علي رنة المنبه بص جنبه ملقاش نور اتدور لقاها بترضع حبيبه 


نور ببتسامه خجوله :صباح الخير 


غسان بستغراب من خجلها :صباح النور وقام فتح فونه وفضل يقلب فيه 


نور خلصت رضاعه لحبيبه :روحي لبابا شويه علي ما ماما تعمل اصحي عاصي والبس وننزل نفطر واديتها لغسان 


حبيبه لما شافت غسان ضحكت :به به  


غسان ببتسامه بحب حضنها والغريب ان حبيبه احتوائها ممزوج بحنان :روح بابا وعقل بابا وعيون بابا وفصل يلاعبها ويضحك ليها ويزغزغها في بطنها وهي تضحك بصوت 


نور دخلت قوضة عاصي 


نور فتحت الستاير :استاذ عاصي قوم مش لازم موال كل يوم يتعاد 


عاصي بنوم :انا صاحي بس اقفلي النور 


نور :علي فكره بابا لسه برا مرحش الشغل قوم يلا علشان نفطر 


عاصي بنوم :انا... انا فطرت امبارح 


نور قعد علي السرير :يلا يا عاصي قوم 


عاصي :لاحول الله ايه العيله اللي بتضايق لما انام دي 


غسان دخل عليهم وهو شايل حبيبه :في ايه 


نور راحت تاخد حبيبه :هات حبيبه وصحيه مش راضي يصحي معاه وايجت تاخد حبيبه عيطت جامد وماسكة في غسان 


نور بغيظ :ماشي يا واطيه دلوقتي يمشي ويسبيك 


غسان ببتسامه :روحي بس البسي خلينا ننزل نفطر  وسيبيها معايا عااااصي قوم يلاااا اخلص 


عاصي قام بسرعه من علي السرير :انا صاحي والله بس نايم كدا وخلاص 


غسان :انا هطلع برا لو مجتش ورايا انت عارف هجيبك ازاي 


عاصي بغيظ:حاضر وقام طلع هدوم ورزع الدولاب بقوه 


غسان من برا بصوت عالي :في ايه ياحيوان اجيبك ارزعك قلمين دلوقتي 


عاصي ابتسم بفخر وهمس :اهم حاجه انه اضايق ودخل يغير هدوم النوم 


نور في قوضة نومها بتلبس قميص بيتي زي عاديتها وحطت الطرحه عليها وطلعت 


نور :لسه عاصي مصحاش 


غسان بص ليها من فوق لتحت وحبيبه نايمه علي كتفه وهو بيمشي ايده علي ضهرها بيمشي بيها في الصاله :ادخلي البسي الطرحة زي الناس 


نور :يا غسان الجو حر تحت وخصوصا ان انا هكون في المطبخ لوحدي النهارده وانا بمووت من الحر سيبها بس كدا واول ما لاقي حد هعدلها علي شعري والله  


غسان :خلصتي يلا ادخلي اعدلي الطرحة وخبي شعرك دا ومش عايز اشوفه تحت خالص وانا مبحبش قصص حرانه ومش حرانه انا قولت كلمة تبقي تتعمل وانسي فكرة انك تنزلي تحت حتي لو قدام ابويا بشعرك والا اقسم بالله العظيم اقصة ليكي 


نور دخلت بسرعه وبغيظ عدلت الطرحه وعاصي طلع وحبيبه شبطه في غسان مش راضيه تروح لحد ونزلو علي تحت 


*****************

كانت نورهان ايجت من بيتها الجديد هي وعمر وفرحه الاكل اتجمع وقعدو في الصالون وسكينه مع نسمه في شقتها ونورهان ونور بيجهزو فطار 


محمد :يجدعااان انا شقتي خلصت 


كلهم بصو ليه ومحدش رد 


محمد بغيظ:يارجاااله بقولكم شقتي خلصت خلاص 


عمر بص ليه بغيظ :مبروك نعمل ايه داوقتي برضو 


محمد :ولاااا اسكت انت متتكلمش ياحج انا خلصت الشقه وكل التجهيزات عايز اتجوز بقااا 


منير :بإذن الله نحدد كتب الكتاب والدخله مع بعض خد معاد من نسايبك انت 


محمد بفرحه قام باس دماغه:شوفت العقل والدين بقااا 


غسان اللي حبيبه مكلبشه فيه :الشقه خلصت خالص ولا لسه حاجه 


محمد :تؤ كله خلص التكيف الراجل بس هيجي هيركبه النهارده المغرب وخلاص كدا نيجي يمني ترتب حاجتها بقاا 

*************

في المطبخ 

نور بتقطع السلطه ونورهان وقفت جنبها نورهان ركزت في ايد نور علشان نور كانت مشمره كمام القميص 


نورهان نزلت كمامها بضحك :نزلي يا ماما كمامك هتفضحي نفسك 


نور بستغراب :ليه في ايه 


نورهان :انتي مش داريه بحاجه ورفعت اكمامها نور لقت علامة بنفسجي علي ايدها افتكرت ليلتها مع غسان واتكسفت اووي 


نور بص لنورهان بخجل :بتحصل صح !


نورهان اخدت الطبق بتاع السلطه وطلعت حطيته علي السفره 


نور بكسوف :طب اعمل ايه في المصيبه دي لو حد اخد باله شكلي هيبقي زفت واخدت باقي الاكل وطلعته 


نفين :يلا يا رجاله الفطار جاهز الاكل قام قعد مكانو وبدؤ يفطرو 


عاصي :ماما عاوز لبن وسندوتش مربي 


نور مسكة كمام القميص وخايفه تبان ودا لاحظه غسان 


غسان بستغراب :مسكه كمام القميص ليه سبيه علشان تعرفي تكلي يا حببتي 


نور بصت ليه وبرقت انه يفهم :عادي انا باكل اهو 


غسان استغرب هي برقت ليه بس كمل اكل 


نور :هي ماما فين 


قاسم :فوق مع نسمه مش عوزه تسيبها لوحدها 


وبعد الاكل الشباب سربو الشاي والبنات شالو السفره 


غسان :نور تعالي عايزك 


نور راحت وهو اخدها علي جنب :في ايه وكنتي بتبرقي ليه مش فاهم 


نور كشفت ايدها ووريته العلامه ابتسم هو :ايوااا بتخبيها ليه 


نور بغيظ:هو ايه اللي ليه يا غسان حاجه زي كدا عيب تبان 


غسان بهمس:عيب لما تكون من حد غريب لكن انا جوزك وانتي مراتي .....المهم خدي حبيبه علشان اتاخرت 


نور ايجة تاخد حبيبه متعلقه في رقبة غسان 


غسان :ياعمري والله حقك عليا بس لازم اروح الشغل ولما اجي هشيلك وادبها لنور بالعافيه وهي صرخت وراه وهو مشي زعلان اووي انه سابها ونور بتحاول تهدي فيهااا 


نفين :حبيبه مالها يا نور بتعيط ليه


نور :بتعيط علشان اخدتها من غسان هرضعها واكيد هتنسي 


*****************

في مركز المخابرات في القاهره 


غسان قاعد في مكتبه وقدامه اوراق كتير وملفات مركز فيها مسك ملف من حوالي 9 سنين وفتحه لقي استوانه مسك الاب توب وحط الاستوانه اشتغلت وصورة ياسمين ظهرت لسه غسان هيكمل دخل اللواء امجد 


غسان قفل الاب وقام ببتسامه :اللواء امجد بنفسه هنا وانا اللي بقول المركز منور ليه 


امجد ببتسامه :نقول يا حضرت المقدم بقااا الف مليون مبروك تصدق بالله انا لما وزير الدفاع كلمني عليك كنت حاسس بفرحه محدش قدر يفرحه لحد النهارده يا غسان 


غسان :حبيبي والله يا حضرة اللواء شاي ولا قهوه 


امجد :قهوه 


غسان مسك الفون :اتنين قهوه يابني 


امجد :ها المهم هتعمل ايه الحفله هتكون كبيره اووي ووزير الدفاع متحمس يشوف غسان الالفي 


غسان :تعرف ان معرفتش حد لسه عملها مفاجأة للعيله يوميها 


امجد :هتكون احلي مفاجأة بإذن الله انا عطلتك عن حاجه ولا ايه 


غسان :لاء دا انا كنت بشوف قضيه من 9 سنين ولسه موجوده استغربت بس مش مهم اشوفها في اي وقت 


فضلو يتكلمو كتير عن الشغل 


**************

في شقة نسمه 


نسمه نور ونورهان وسوسو بحولو يمشوها


نسمه بتعب :مش قادره خلاص مش همشي 


نور :يا حببتي لازم تمشي تاني يوم علشان رجلك عرفه انها صعبه بس علي الاقل شويه


سكينه ماشيه تهز في زهره علشان تنيمها 


نورهان :خلاص كدا هي مشت وقدرت تصلب طولها ودا المطلوب سبيها تنام شويه 


نيمو نسمه علي السرير وهي حسه بتعب جامد 


عاصي ايجة جري عند نور :ماما ماما ماما 


نور :اهدي اهدي في ايه 


عاصي :حبيبه صحت وبتعيط ومش راضيه تسكت خالص 


نور :انا مش عرفه اعمل ايه في موضوع تعلقها في غسان دا بتصحي نعيط عليه وتنام معاه 


نورهان بمشاكسه :قولي غيراااانه 


نور :بس يابت اسكتي ونزلت علي تحت 


نفين بتعب :مش قادره ليها ومش راضيه تسكت خديها سكتيها يا بنتي 


نور اخدتها :تعالي نكلم بابا يلا واخدتها وقعدو في الصالون ورنت علي غسان 


غسان :الووو ايوا يا حبيبي 


نور :ايواا ياروحي 


حبيبه سكتت لما سمعت صوت غسان :به به 


غسان بلهفه :هي حبيبه بتعيط لسه 


نور :مموته نفسها من العياط ومش راضيه تسكت 


غسان :روح بابا وعقله انا خلاص كلها شويه وراجع 


نور بتعب :تعالي يا غسان فعلا مش قادره عليها


غسان :طيب نيميها شويه 


نور :نيمتها ونزلت لقيتها مموته نفسها عياط 


غسان: خلاص يا روحي كلها ساعه وراجع اصلا 


نور :ترجع بسلامه يا حبيبي


غسان :محتاجه حاجه وانا راجع 


نور :لاء يا روحي ارجع بسلامه وقفلت وبصت لحبيبه هديتي يا ختي كلمتي جوزي وارتحتي بت شيلي جوزي من دماغك يابت انتي وفضلت تزغزغ فيها وحبيبه تضحك 


************

الساعه 7 المغرب الشباب رجعو من الشغل كل واحد طلع علي بيته وعمر اخد مراته وبنته وراح بيته ومحمد دخل يعد مع نفين ومنير وقاسم طلع لنسمه 


وحبيبه اللي متعلقه في رقابة غسان وغسان بيبوس فيها 


غسان :حببت قلبي انتي روح ابوكي 


نور قاعده بتقشر فون سوداني لعاصي بتعب واضح 


نفين :خدي ولادك واطلعي شقتك يا نور انتي شكلك تعبان خالص يا بنتي


نور :حاضر يا ماما 


غسان شال حبيبه :يلا تصبحو علي خير يا جماعه 


الكل :وانت من اهله 


واخد نور والولاد وطلع بيته 


نور :عاصي يلا يا روحي غير هدومك والبس لبس البيت وتعالي 


عاصي :حاضر يا ماما 


الباب خبط 


غسان فتح لقي اسر :ادخلي يا حبيبي 


اسر :هنام هنا علشان مش عارف انام من صوت زهره 


نور باسته :نام ياروحي يلا ادخل انت كمان البس هدوم من اللي ليك جوا وتعالي انت وعاصي دخلو الولاد 


نور بصت لحبيبه بغيظ :وانتي يا دكتوره هتفضلي متشعلقه كدا كتير مش هتيجي تغيري هدومك 


حبيبه اتشعلقت في غسان اكتر ودا خلي غسان ميت من الضحك 


غسان بضحك وحضن نور :روحي انتي غيرانه منها 


نور بغيظ وغيره :ايوااا متشعلقه فيك زياده وانا بغير اووي 


غسان ضحك وباس راسها :ياااه يا نور لو تعمليلي كوباية شاي 


نور باست خده :من عيوني يلا ادخل غير هدومك انت وحبيبه علي ما اعمل شاي لينا كلنا وسندوتشات ونسهر علي التلفزيون بدام بكرا الجمعه 


غسان :علي اخرة الزمن اغير لحبيبه يلا كله محصل بعضه ودخل الاوضه ونور ضحكت ودخلت تعمل اكل 


وبعد وقت كلهم قعدو قدام التلفزيون ونور دخلت غيرت لبجامه صفرا وبنطلون عليه ورد اسود وطلعت 


نور :هااا فكرتو هتجيبو فلم ايه 


عاصي بغيظ:انا عاوز رعب واسر عاوز اكشن وبابا عاوز فلم كينج كونج واحنا حفظناه ومفيش حد موافق علي التاني 


غسان :بس يلااا اسكت كدا انتي عوزه ايه يا نور 


نور بضحك :انا عوزه رومانسي


غسان غمز ليها :هنا برضو 


نور :احمم احمم المهم رعب لاء واكشن لاء يبقي وكنج كونج لاء انا عوزه فليم سندريلا يبقي نعمل قرعه واللي يكسب هنسمع الفلم اللي اختاره 


عملو قرعه وغسان اللي كسب اتغاظو كلهم وقعدو قدام الفلم وحبيبه في ربع الفيلم نامت وماسكه في غسان وقعدو في جو جميل وامان 

*************

في القصر عن ادهم 


ياسمين مغمضه عينها علشان متشوفش الطلقه وهي طلعه تموتها بس اتصدمت ان مفيش حاجه قربت منها فتحت عينها لقت ادهم سايح في دمه اترعبت 


ادهم بتعب :لو انا مش مهم عندك ومليش اي لازمه ولا عوزاني امشي قدامك الفرصه انك تهربي يا ياسمين 


ياسمين قامت بسرعه وطلعت جري علي برا 


بعد وقت 


ادهم اصحي لقي نفسه في سريره في الجناح الخاص بيه والغرفه فاضيه لقي الباب اتفتح واتصدم من اللي واقف 


ادهم بصدمه :......


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من أولها هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا


إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا


   روايات كامله وحصريه 


1- رواية اتجوزت جوزي غصب عنه


2- رواية ضي الحمزه


3- رواية عشق الادهم


4 - رواية تزوجت سلفي


5- رواية نور لأسر


6- رواية مني وعلي


7- رواية افقدني عذريتي


8- رواية أحبه ولكني أكابر


9- رواية عذراء مع زوجي


10- رواية حياتك ثمن عذريتي


11- رواية صغيرة الايهم


12- رواية زواج بالاجبار


13- رواية عشقك ترياق


14- رواية حياة ليل


15- رواية الملاك العنيد


16- رواية لست جميله


17- رواية الجميله والوحش


18- رواية حور والافاعي


19- رواية قاسي امتلك قلبي


20- رواية حبيب الروح


21- رواية حياة فارس الصعيد


22- سكريبت غضب الرعد


23- رواية زواجي من أبو زوجي


24- رواية ملك الصقر


25- رواية طليقة زوجي الملعونه


26- رواية زوجتي والمجهول


27- رواية تزوجني كبير البلد


28- رواية أحببت زين الصعيد


29- رواية شطة نار


30- رواية برد الجبل


31- رواية انتقام العقارب


32- رواية الداده رئيسة مجلس الإدارة


33- رواية وقعتني ظبوطه


34- رواية أحببت صغيره


35- رواية حماتي


36- رواية انا وضورتي بقينا اصحاب


37- رواية ضابط برتبة حرامي


38- رواية حمايا المراهق


39- رواية ليلة الدخله


40- سكريبت زهرة رجل الجليد


41- رواية روح الصقر


42- رواية جبروت أم


43- رواية زواج اجباري


44- رواية اغتصبني إبن البواب


45- رواية مجنونة قلبي


46-  رواية شهر زاد وقعت في حب معاق


47-  رواية أحببت طفله


48- رواية الاعمي والفاتنه


49- رواية عذراء مع زوجي


50- رواية عفريت مراتي


51- رواية لم يكن أبي


52- رواية حورية سليم


53- رواية خادمه ولكن


54- سكريبت لانك محبوبي


55- رواية جارتي وزوجي


56- رواية خادمة قلبي


57- رواية توبه كامله


58- رواية زوج واربع ضراير


59- نوفيلا في منزلي شبح


60- رواية فرسان الصعيد


61- رواية طلقني زوجي


62- قصه قصيره أمان الست


63- قصة فتاه تقضي ليله مع شاب عاذب


64- رواية عشق رحيم


65- رواية البديله الدائمه



تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close