القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

سكريبت الفصل السابع والثامن والاخير

  سكريبت الفصل السابع والثامن والاخير 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️



سكريبت الفصل السابع والثامن والاخير 

السابع

روفيا : انت بتحبها لدرجة كبيرة 

دياب : أيوة وكنت عاوز اكمل حياتي معها بس هي طلعت بتحبه يعني هي خان*تني هو ممكن اطلب منك طلب 

روفيا : أيوة عادي 

دياب : ممكن نتجوز عشان انت عجبتني لدرجة كبيرة لو مكنش عندك مانع 

روفيا : بس انت قلت انك بتحب مرات اخوك 

دياب : من قبل مش دلوقتي 

روفيا : أيوة انا موافقة

بعد اسبوعان تزوج دياب من روفيا وتم كتب كتابهم وعاد إلى منزله ولكن البيت كان مقسم ايمان كانت تغار عندما ترى دياب يهتم بروفيا في يوم كانت ايمان تعد العشاء ودخل دياب 

ايمان : مبروك على جوازتك يا دياب بيه 

دياب : الله يبارك فيكي 

ايمان جهزت العشاء وكانت حتوديه بره بس هي داخت ودياب مسكها وطلعها على غرفتهم

دياب : روفيا تعالي 

جاءت روفيا بسرعة على الغرفة ورأت مدى حب دياب لايمان واقتربت منه وكان دياب يمسك يدها ويحاول أن يجعلها تستيقظ 

دياب : اصحي يا ايمان 

روفيا : دياب اطلع بره انا حطمن عليها واقولك 

دياب خرج من هناك ورأى وائل وروان عادا الى المنزل وكانوا يحملون معهم أغراض عديدة دياب نزل عندهم وكان ماسك وائل من لياقة قميصه 

دياب : عملت ايه بإيمان 

وائل : ماتنزل ايدك يا ز*فت انت 

دياب : قولي بالاول عملت فيها ايه احسن والله لدف*نك وانت عايش وهينا

روان تبعد يد دياب عن وائل 

روان : ابعد عن جوزي البنت الخدامة معملش فيها حاجة 

خرجت روفيا من الغرفة وكانت شبه مترددة من الكلام ثم نزلت الى تحت وكان دياب ينتظر كلامها 

دياب : هي كويسة يا روفيا 

روفيا بتررد : معرفش حقولك ايه يا دياب 

دياب مسك ايدين روفيا بقوة 

دياب : قولي هي كويسة 

روفيا : ايمان حامل 

دياب ترك يدين روفيا وكان منصدم جدا من ذلك روان نطت من الفرحة لحضن وائل وضم*ته وبا*سته 

روان : حتبقى اب يا حبيبي 

وائل : هو يبقى لازم نرجع الولد لرحمك ومنسبوش عندها عشان أكيد هي حتطالب فيه 

روان : أيوة يلا يا حبيبي 

دياب خرج من المنزل مسرعا وغاضبا وروفيا كانت قلقة بشدة على دياب لأنه لم ياخد هاتفه وائل دخل عند ايمان وحملها واخدها على الغرفة 

وائل : حيكون عندنا ولد يا خدامة 

ايمان بصدمة : انا حامل 

وائل : أيوة وانا مش حسيبك تاخديه مني وانا لازم اربي ابني زي ماانا عاوز 

ايمان وضعت يدها على بطنها 

ايمان : انا مش حسيبك تاخد مني 


( 8 )

وائل : لا يا حبيبتي الولد ده يلي برحمك دلوقتي هيروح لرحم تاني وهو رحم مراتي روان 

ايمان : مش حسمحلك تعمل كده 

وائل : لا يا حلوة حعمل كده وبعد يومين 

وفي الليل عاد دياب سكر*ان الى المنزل وروفيا كانت بانتظاره رأته روفيا وتقدمت نحوه 

روفيا : انت كويس يا دياب 

دياب : دي طلعت حامل يا روفيا 

روفيا : أيوة اهدى يا دياب متخفش 

دياب : انا مش خايف يا روفيا الحاجة يلي بتهمني انها كانت بتحبني ودلوقتي هي حامل من شخص تاني 

روفيا مسكت يد دياب واخدته الى الغرفة وفي الصباح الباكر عند ايمان كانت في غرفتها واستيقظت نزلت الى مطبخ وكان دياب يحضر الفطور له 

دياب : مبروك 

ايمان : الله يبارك فيك انت كويس 

وتقدمت ايمان نحوه ولكن دياب أوقفها 

دياب : ابقي بمكانك عاوزة إيه مني 

ايمان : حعملك عصير ليمون عشان ترتاح 

دياب : مراتي هينا ويمكن تعملوا هيا انت فين يا روفيا 

روفيا جاءت عند دياب ونزل وائل وروان 

روفيا : عاوز ايه يا دياب 

دياب : ممكن تعميليلي عصير ليمون عشان راسي بيجعني 

روفيا : طيب انت اطلع للأوضة فوق وانا حجبهالك 

دياب صعد إلى غرفته وروفيا كانت تحضر عصير الليمون له دخل وائل عند ايمان التي لا تزال تطبخ المحشي 

وائل : بسرعة عشان تروحي وتعملي العملية 

ايمان مصدومة : عملية ايه 

وائل : عشان الولد امشي قدامي يا ايمان 

ايمان خطت بخطواتها وذهبت مع وائل إلى المستشفى وروان كانت معهم بعد مدة تمت العملية بنجاح وخرجت الطبيبة من الغرفة 

وائل : طمنيني هي كويسة 

الدكتورة : أيوة الست روان كويسة بس الست ايمان حصلها نزيف داخلي حاد بالرحم 

وائل : طيب هي كويسة 

الدكتورة : لأ هي بحالة حرجة بس حتكون كويسة إن شاء الله 

وائل : طيب انا حدخل عند روان 

دخل وائل عند روان وكانا سعيدين جدا 

----------------- 

روفيا اخدت عصير الليمون لدياب 

روفيا : اتفضل يا دياب 

دياب : شكرا ليك بس انا عاوز اطلب منك طلب 

روفيا : عاوز تطل*قني مش كده 


الاخيره

بس ابوس ايدك افهمممم وطلقنيييي.

زين بزعيق: علي موتي انا بعشقك.

قلب بدموع: هتممووووو'”ت هيقت”لوووككك لو فضلت معاياااا وامك مش عايزانييي.

زين بصدمه: بتقولي ايه.

قلب لسه هتتكلم عربيه جت مسرعه: قللللللببببببب لاااااااااااااااااااااا.

شدها بسرعه لحضنه وهي اتخضت.

زين بخوف: انتي كويسه.

قلب بدموع: هقولك ع كل حاجه.

زين مسك ايديها ومشيوا.

بعد شويه وصل هو وهي القصر.

عفاف بغضب: انتي جايه ليه.

زين ببرود زق قلب: غوري ع فوق.

عفاف بخبث: طلقها يازين دي بتاع فلوس.

قلب ببرود: طب كويس انك عارفه هتديني 7 مليون وامشي.

زين بغضب عارم: مفيش طلااااق.


قلب بزعيق: بكررر*هككك فاهمم وانا اصلا خلعتك اتبسط بقااا.

زين بغضب: انا يلي غلطان اني حبيت واحدة زيككك ر”خيصه وبتاع شوراع.


قلب ببرود: ياريت بقا تدفع 7 مليون ونخلص من القرف دا.

زين بخبث: تمم وتقضي معايا ليلة موافقه.

قلب ببرود: هتدفع اكتر.

زين بمكر: اكيد لو عجبتيني.

عفاف بخبث: شوفت طلعت بتاع فلوس ور”خيصه ارميها بقا.

زين ببرود: لما اندمها الاول.

ابتسمت عفاف بخبث وغمزت لقلب .

بعد شويه عفاف:خلاص كسبت وهتغور اطلع اشوفهم.

بتداخل عفاف عليها بتلاقيها قاعده والملايا عليها وزين مش موجود.

عفاف بخبث: شوفت كتك القر”ف انا غلطت لما جوزته ليكي.

قلب: لي بتعملي كل ده ارتاحتي دلوقتي.

عفاف بغضب: انا جبتك ومثلت اني بحبك عشان ابني يخف لكن حبك ودا مكنش في بالي اسيبه ليكي لا لازم اخرجه من حياتك وانا يلي كنت مع البرنس وضر”بتك ع دماغك.

قلب بقوة: انا بحبه وهو بيحبني وانتي مش هتقدري تمنعينا.


عفاف بغيظ: هيكر”هك انا عملت كل حاجه عشان يكر”هك وبعت له غادة وبردو كنتي معه نفسي اعرف ليه ديما بيحميكي من اي حد ليه ديما معاكي ومش سابك ليه بيتحدي اي حد عشانك اي الرابط يلي بيجمعكم رددي.

: انا هرد.

ابتسمت قلب و عفاف اتصدمت: ز زين.

زين بزعيق: كنت عارف انك ورا كل دا الرسالة والتهد*يد وكل حاجه كنت من موبيل ابويا يلي محدش يعرفه ليه يامي ليه.

عفاف بتوتر: ك كدب انا مش…

زين بزعيق: مش كدب ليهههه انطقييي.

عفاف بكرا”هيه: عشان انت ابني الوحيد ومش دي يلي تاخدك مني ومن حضني وهناء قالت لي ع كل حاجه وانا اصلا جبتها هنا تعالجت وتغور في داهيه.

زين بحزن: اعتبري ابنك مات.

عفاف بصدمه وخوف: لا عشان خاطري طلقها وانا هجوزك سيد سيدها.

زين اخد قلب ونزل علي تحت وعفاف بغل: مش هسيبك ياقلب.

اخدت مسدس ونزلت وراهم.

زين كان ماشي رايحين ناحيه العربيه وقلب معه وهو حزين اوي.

عفاف: لازم تمو”تي.

قلب بصت طخخخخخ قلبببببببببببب.

عفاف بتضحك بهوس وزين بص لاقي قلب قدمه غر”قانه في د”مها وهو وقف مصدوم مش سامع ومش شايف اي حاجه غيرها مشي بخطوات ضئيله والكل ملمومه عليها.

زين بدموع وايد بتتعرعش رفعها: ق ق قلب ي يلا ف فوقي ق قومي نروح يلا.

احد الناس: يابني خدها علي المستشفى بسرعه.

زين خدها بسرعه وطلع علي المستشفى.

بص ع عفاف والبوليس جاه واخدها.

الدكتور بزعر: في ايه لازم اج…

مسكه من قميصه: مراتي لو حصل لها حاجه همو”تكم كلكمممم.

خاف وخدها بسرعه.


عند اياد بصوا بصدمه: حوريه.

سلمي بضحك: يخربيتك خضتيني.

حوريه بضحك: اي خدمه وحشتوني ياجزم.

اياد ببرود: جايه لي.

حورية بحزن: جايه اعتذر ع كل يلي عملته فيك وفي سلمي.

اياد بسخريه: لا والله فيكي الخير.

حوريه بحزن: انا بجد اسفه سامحوني علي يلي عملته.

سلمي بهدؤء: مسامحينك يا حور.

اياد بهدؤء: في يوم خطوبتنا هربتي وكسرتيني جايه تطلبي السماح يا بححتك.

حوريه بحزن: اسفه ومهما اقول مش هعرف اوفي…

اياد مقاطعا: تمم يا حورية ربنا عوضني بسلمي احسن وانقي بكتير عن اذنكم.


سابها ومشي.

سلمي بهدؤء: خلاص متزعليش فوكيها بقا.

ابتسمت.

بعد شويه.

اياد وصل ومعه سلمي بخوف.

لاقي زين بيعيط راح له.

اياد بغضب: اختي فينننن عملتتت فيهااا ايهههه.

زين زق ايده بغضب: اخرس خالص جاي ليههه هاه.

اياد بغضب: دي اختييي يلي كانت بتحافظ عليككككك.

زين بحزن:عارف بس لسه مش قالت لي .

اياد بهدؤء: قلب بتحبك وعايزاك بتحميك من يلي هيقت’لكككككك.

زين بدموع: كانت قالت لي وانا هتصرف انا مش صغير ولا انت فاكرني زيك بخون.

اياد بحزن: لما كنت مع جنا ساعتها كنت متخد”ر يا زين وعرفت اتصرف معها كويس وهي داخله في مصحه نفسيه.

زين قعد ع الكرسي: انا خايف اوي.

اياد دمع وخده في حضنه: اهدا هتكون بخير يا صحبي.

سلمي بصدمه: صحاب ازاي.

اياد بيحكي: انا وزين كنا شركاء قبل الحادثه وجنا كانت كل’به فلوس جت وحطت مخدر ليا واتصلت ع زين عشان كانت مخططه لقت’له ومن ساعتها صدقتنا انتهت ورجعت برجوع قلب كان عارف من البدايه انها اختي واني كنت معها بس الحادثه نسته ولما رجع لطبيعته افتكر تاني.

سلمي بذهول: كل دا.

الدكتور خرج والممرضين بيجروا زين بخوف: في ايهههه.

الدكتور: النبض وقف خالص.

زين بصدمه وضر”به بالبوكس: بتقووول ايهههه.

سابه وداخل جري لاقهم هيغطوا دماغها جري وزقهم وقعوا ع الارض.

 


زين مسك ايديها: قلب يلا قومي عشان خاطري والنبي متسبنيش انا مصدقت احنا اتعذ”بنا اوي وحياتي عندك تفوقي انا همو”ت من غيرك زين موجود عشانك ياقلب والنبي قومي قلبببب قوميييييييي.

بقلم ميرا ابوالخير.

في مكان خالي به بس سحاب قلب بفستان حريري ابيض.

لسه بتتحرك لاقت ايد مسكتها: زين انت بتعمل ايه هنا.

زين بدموع: رايحه فين.

قلب بوش ابيض: ماشيه خلاص وقتي جاه.

زين بدموع: وهتسبيني يا قلب.

قلب بحب: هفضل في قلبك يا زين سابني امشي.

زين بدموع: مستحيل تمشي والنبي انا همو”ت من غيرك.

قلب اختفت وهو قاعد يصرخ يبكي عليها واياد سند ع الحايطه وقعد بضهره ودموعه نازلة وسلمي كتمه عياطها.

تحت لحن……..

راح راح راح راح راح راح راح

راح القلب الطيب راح الحضن الى انا فيه برتاح

سابلي حبيبي الام وجراح

راح القلب الى مقويني

طعم حياتي واحلى سنيني

مفاضليش غير دمعة عيني

متسبنيش قولي ازاي من غيرك اعيش

متسبنيش خليك جمبي متكسرنيش

متسبنيش خليك جمبي متكسرنيش

راح مين هياخدني في حضنه يا غالي

مين يطمن على احوالي

مين احكيله على الى جرالي


راح خدت الحلو الى في ايامي

خدت معاك اجمل احلامي

ازاي مش هلاقيك قدامي راح

متسبنيش.

: بحبك ❤.

زين اتصدم: ق قلب.

قلب بتعب: مش همشي.

الكل اتصدم واياد راح عليهم.

زين باسها والكل وقف وهي اتكسفت الدكتور: الحمدلله دي اكبر معجزة الرصاصه كانت عند القلب مباشرة.

زين بحب: اياك تسبيني تاني.

قلب: مقدرش يا زين انا قلب الزين.

ابتسموا كلهم.

بعد مرور 5 سنوات.

قلب خلفت 2 و اياد اتجوز سلمي وعفاف اتحكم عليها وزين بيزورها.

في يوم.

قلب بحب: خد المم يا جاسم.

جاسم: حاضل يا مامي.

بياكل منها وزين شايل رهف عمرها3 سنوات وبيلعبها.

اياد بضحك: ايوا يلي يشوفك كده ميشوفكش وانت في الشركه.

ميرا: منورين ياجدعان.

زين بترحيب: اهلا بالكاتبة الاوزعه يلي هتكبر النهارده الساعه 12.

قلب بحب: ميرا صح دا انتي مرمطينا في الروايه.

ميرا بضحك: معلش بقا رمضان كريم عليكم وعليا النهارده دي نهايه قلب الزين وبدايه سنه جديده من عمري معاكم.

سلمي: اشطر كتكوته هتكبر يا ناس.

ميرا: عايزة اعرفكم ب اجمل عائله ليا كوثر وعلياء وحوريه و سلمي وابراهيم.

زين برفع حاجب مين دول.

ميرا: دول عايلتي واخواتي ومعاهم فانزي كمان .

كوثر: هاي ياقلب هتوحشينا.

علياء: اتعودت عليكم ع فكرة.

سلمي بفخر: انا موجوده معاكم ع فكرة.

ميرا: بس يابت انتي وهي.

ابراهيم: ششش بطلوا دوشه عيب خافوا ع بعض وتحبوا بعض.

ميرا: الله عليك بتعلمنا الترابط والله.

إبراهيم ببرود: 😎😎😎.


كوثر: خلاااااص عيب احنا في روايه هتتخانقوا كمان هنا.

ميرا: نينينيني.

ابراهيم بسخريه: حسابنا بعدين.

ميرا: اتنيل.

ابراهيم: نيلة تاخدك روحي يابعيدة يا اوزعه دا انتي تيجي قد ركبتي يابت.

ميرا بردح: نعمممم هيي مينننن.

حورية: بسسسس انتو عيالللل.

علياء: هههه خاليهم هما كده اجيب فشار ونتفرج.

زين بضحك: ميرا شكلك مشاغبة اوي.

حوريه وعلياء و سلمي وكوثر: اوي اوي اوي.

قلب: هتوحشينا يا ميرو.

ميرا: وانتو كمان والله هروح اشوف عيد ميلادي.

الكل بصوت واحد: كل سنه وانتي طيبه وبخير ❤❤❤.

تمت..


سكريبت الفصل السادس 


سكريبت الفصل السادس 

 ( 6 )

روفيا : انت حتروح فين يا سيد دياب 

دياب : انا عاوز اروح لجه*نم عشان انا دلوقتي خسرت كل حاجة خسرت حبيبتي وخسرت اخي 

روفيا : بس انت مخسرتش كرامتك يا دياب بيه 

دياب : انا معرفش حعمل ايه دلوقتي 

روفيا : هات ايدك وانا وانت حنروح لبيتي مع بعض 

دياب وضع يده في يد روفيا وصعد السيارة معها وكانت تقودها ببراعة ودياب كان ينظر إليها 

-------------------

ايمان كانت جالسة على السرير بعدما قام وائل بتلك الل*يلة معها وهي تبكي 

وائل : متعيطيش بقى قدامي 

ايمان : انا مش عاوزاك طل*قني انا حم*وت انت اخدت مني كل حاجة 

وائل اقترب من ايمان وامسكها من شعرها بقوة ثم وضع يده على بطنها 

وائل: بالاول انت لازم تجيب الولد يعني ابني انا وروان 

ايمان : لا انت تعرف كويس اني مبحبكش وعاوزة ارجع لدياب مرة تانية 

وائل: إن شاء الله يروح بداهية بس انت مراتي وام ابني يلي هو دلوقتي جواك 

ايمان : خلاص يبقى حق*تل نفسي 

وائل: لو عملت حاجة بنفسك يبقى حبيب القلب ما*ت 

ايمان : بس مش دلوقتي عشان هو هرب منك خلاص انا حررت من عذا*بك يا ز*فت يا حيو*أن بقولك انو انت مجرد شخص ملوش اي قيمة بالدنيا دي 

وائل شد شعر ايمان اكثر ومسكها من يديها بقوة 

وائل: هربتيه ليه هو فين دلوقتى

ايمان : معرفش بس هو اتحرر منك وانا كمان عاوزة دلوقتي اتحرر منك ويبقى انت لازم تعيش حياتك وانا عيش حياتي 

روان دخلت الى غرفة وائل و ايمان 

روان : اه يا حبيبي هي معاه حق 

وائل ابتعد عن ايمان وجلس في الكرسي الذي كان يجلس فيه ونظر اليها 

وائل: معاها حق في ايه 

روان : احنا دلوقتي حنرجع الولد يلي هي حتحمل فيه برحمي وهي حتشتغل عندنا زي الخدامة 

وائل: طيب 

-----------------------

روفيا وصلت الى منزلها وفتحت الباب ودخلت ثم دخل بعدها دياب وأغلقت الباب 

روفيا : اتفضل اقعد على الكنبة وانا حجيب قهوة 

دياب : طيب بس متتأخريش 

روفيا : حاضر بس انت بتحبها بالسكر ولا لأ 

دياب : اعمليها زي ما انت متعودة تشربيها 

روفيا دخلت الى المطبخ وقامت بالقهوة بعد ربع ساعة بالضبط احضرتها وجلست بجانب دياب 

روفيا : هو ممكن اعرف حقيقة كل يلي جرى معاك ممكن اساعدك ولاقي حل 

دياب : تلاقي حل ايه وانا قدام الناس م*يت

روفيا مصدوم : م*يت بس انت عايش وكل الناس لازم تعرف ده بس مين يلي قالهم كده 

دياب : اخويا واتجوز البنت يلي بحبها 


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من أولها هنا 👇


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

رواية زواج القاصرات والصعيد


نوفيلا حكايتي مع صعيدي


نوفيلا ورطة قلبي


رواية البريئه والقاسي


نوفيلا لاتترك يدي


رواية عذراء علي حافة الهاوية كامله


رواية زواج طفله كامله


رواية أشواق وحنين كامله


رواية مدلله احتلت قلبي


رواية دم ملوك كامله


رواية فرعون كامله


رواية ملاك الأسد


رواية قمر الصقر


نوفيلا كابوس مرسوم


رواية تمرد أسيرة القصر


رواية أسير حبها


رواية الصغيره والاربعيني كامله


رواية عودة الماضي كامله


رواية غزل كامله


رواية سدره كامله


سكريبت

الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس 


( 1 ) 

جلست على السرير وبقيت تنظر له وهو ينزع التيشيرت ويحاول الاقت*راب منها كانت تنادي بأعلى صوتها ولكن دون جدوى 

ايمان : ارجوك ابعد عني انا معملتش ليك حاجة انت ليه تعمل بيا كده يا وائل بيه 

وائل : مينعش تقولي اسمي كده عشان انت مراتي وبلاش ما تقولي وائل بيه دي 

ايمان : ارجوك متقر*بش مني انا مش عاوزاك طلق*ني دلوقتي وسبني ارجع بيت ابويا 

وائل : انت بتقولي ايه انا بحبك ومستحيل خلي حد يحبك افهمي بقى وخلينا نعيش كويس 

ايمان : مش عاوزاك

وهربت ايمان وكانت مختبئة وراء الخزانة وهي تبكي لتسمع صوته وهو يكسر أغراض الغرفة ويقول 

وائل : يبقى لازم تتحملي كل يلي حيصل معاك 

وائل راح ومسك ايمان وضر*بها بقوة و الدم كان يسيل من أنفها بعد نصف ساعة من الضرب المبرح خرج من الغرفة وكأنه شفى نفسه ايمان كانت تبكي بالغرفة 

ايمان : والله انا مش عاوزاه ولا عاوزة ابقى معاه يا ربي خليني لاقي طريقي وممكن حتى اهرب من البيت اهرب لا ده حيقت*لني وائل مستحيل يعمل كده طيب انا لازم لم هدومي قبل ما يرجع 

ايمان راحت على الدولاب وكانت تلم هدومها ودخل عندها وشاف الشنطة الكبيرة مخبياها 

وائل : رايحة فين 

ايمان : مش رايحة لاي مكان انا حفضل عيش معاك ولو عاوز مني اي حاجة انا هينا

وائل : بجد يا حبيبتي لا والهدوم انت لمتيهم ليه 

ايمان : الهدوم عشان عاوزة ارميهم 

وائل : ترميهم فين 

ايمان : فين ....بالزب*الة 

وائل مسك شعرها بقوة وضربها قلمين بقوة وهي نزلت بسرعة لتحت وانصدمت لما شافت امهم عندهم راحت واستخبت بالمطبخ وكانت تمسح دموعها 

ايمان : مش لازم ماما تعرف أو وائل ضرب*ني دلوقتي والا حتقوم القي*امة بينهم 

ايمان مسحت دموعها وعلامة الكف كانت بوشها وايدها كلها مضروب ولما شافت امها راحت عندها بسرعة وضمتها 

ايمان : وحشتني يا ماما 

وائل نزل من غرفة وراح سلم على ام ايمان 

وائل : اهلا يا ام ادم حطلب من الخدامة تجيبلك ضيافة وانت قعدي مع  ايمان بس ممكن اتكلم مع ايمان بعد اذنك 


( 2 ) 

ايمان ذهبت مع وائل إلى المطبخ وبمجرد دخولهما اغلق الباب وجلس على الكرسي الموجود هناك وهو يحرك يده على شعر ايمان وهي خائفة جدا منه 

ايمان : انت ليه جبتني هينا 

وائل : والله لو قلت لامك الحقيقة وانو علامات الضر*ب دي انا يلي ضرب*تك حتمو*تي الليلة دي وانت تعرفني كويس 

ايمان : والله مش حخبر حد بس انت رايح فين

وائل: عند شغل ابقي سلمي على ام ادم وبطلي عياط قدامها عشان متشكش 

ايمان بخوف : ح...ح...حاضر 

ايمان خرجت من المطبخ واتجهت عند امها وكانت تتحدث معها وائل ذهب وجلس في الكرسي الموجود في القبو وهو يضحك على الشخص المربوط هناك وعلامات الضر*ب في جسمه كبيرة 

وائل : انت يا دياب انو اخوك الصغير متجوز 

دياب : انت تجوزت ومين البنت الج*حشة دي يلي قبلت بواحد مج*رم زيك 

وائل : يعني البنت يلي كانت معاك وهي الخدامة بتاع بيتنا ايمان انت تعرفها صح 

دياب : انت بتقول ايه 

وائل : أيوة مش انت كنت تحب ايمان وهي كمان وكنت عاوز تتجوزها بس انت قدام الناس م*يت

دياب : انا حقت*لك فكني يا جبان 

وائل : لا يا شيخ انت انا مش حفكك وابقى كده صرخ وعيط وهنا حيض*ربوك ويعلموك الادب مش كده يا رجالة 

وائل خرج من القبو واتجه الى غرفته بعدما ذهبت ام ادم من المنزل صعدت ايمان على غرفتها وقلم جا على وشها 

ايمان : والله مقلتش لماما حاجة 

وائل : انا عارف الكلام ده بس هي سالتك عن دياب وانت قلتها ايها عنه 

ايمان : مش هو م*يت أو مال انا حقول ايه غير ماهو مي*ت وماما كانت فرحانة قوي عشان انا اتجوزت واحد ز*فت و رخ*يص زيك 

وائل: والله انت شاطرة عشان كده مش خايفة مني 

وائل مسك ايمان من شعرها ورماها بالدوش وهي كانت تعيط والماء الباردة عليها ولكن صراخها ذلك كان دون جدوى فوائل قلبه لا يريد حتى أن يغفر لها 

ايمان : والله مش حعيدها تاني 

وائل: لا لو كنت شاطرة عيدها تاني يا حي*وانة 

ايمان : خلص الماي باردة 


( 3 ) 


وائل : اسمعني يا ايمان لو جبت حاجة لمامتك يبقى لازم تنسي انك عايشة وكمان انت مش ست متجوزة يعني سيب جوزك يق*رب منك ويعمل يلي هو عاوزه

ايمان : أيوة حاضر انا حعمل يلي انت عاوز 

ايمان خرجت من البانيو ورحت قعدة على السرير وائل طلع شوية من الغرفة ورجع ليها وبايد شربه عدس سخنة

ايمان : انت جايب دي ليه 

وائل : عشان مراتي تاكلها انا خايف انها تاخد برد 

وائل قعد جنب ايمان على السرير واخد اول ملعقة وايمان فتحت تمها وبدأت تاكل وكانت تصرخ 

ايمان : هي سخنة 

وائل : يا حبيبتي انت لازم تكليها 

وائل مسك ايمان بقوة وكان يجبرها تاكل شربه العدس السخنة وهي مش مستحملها 

ايمان : خلاص يا وائل انا تعبت 

وائل : قلتلك كليها وخلصيها يلا افتحي بوقك 

ايمان كملت شربة العدس كلها و وائل قام من جنبها وراح الدوش واخد شاور وطلع لقى ايمان نايمة على السرير وائل طلع على القبو 

وائل : اهلا يا دياب انت كويس 

دياب : معرفش بس بخلقتك لاء 

وائل : مش حر*ام عليك يا خوي ما انا اخوك الصغير وانت لازم تحترمني 

دياب ضحكة سخرية : احترم واحد ز*فت و رخ*يص و حيو*أن زيك لاء دي بعيد عنك 

وائل : زي ما انت عاوز بس خد نصيحة مني انو انت مش بقى كبير البلد عشان وائل اخوك الصغير هو الكبير مش انت م*يت يا حر*ام شبابك كله راح يلا حسيب الرجالة تكمل شغلهم 


( 4 ) 

خرج وائل من هناك وبقي دياب مربوط وهو ينادي بأعلى صوته فقد ضرب كثيرا ايمان كانت في غرفتها نائمة على السرير فجأة سمعت صوت اقدام وائل لتنهض مفزوعة من هناك دخل وائل الى الغرفة ووجدها جالسة على الأرض 

وائل : انت منمتيش ليه 

ايمان : عشان انا كنت مستنياك 

وائل : جيبيلي عصير وبسبوسة

ايمان : حاضر 

خرجت ايمان من الغرفة ونزلت الى المطبخ وبدأت في التحضير الطعام وائل كانت في الغرفة ويتحدث في هاتفه 

وائل : لا يا حبيبتي تعالي انت هينا عشان انا عاوز اشوفك انت متعرفيش انا مشت*اق ليك قد ايه 

روان : حاضر يا حبيبي ربع ساعة واكون عندك 

وائل فصل الخط و ايمان دخلت بالبسبوسة والعصير 

ايمان : اتفضل يا وائل بيه 

وائل ضحك ومسك شعر ايمان بقوة : انا مش وائل بيه فهمتي انت مراتي وبس عشان كده مش لازم تكون دي ليل*تنا 

ايمان تعيط : لا والله أنا آسفة ارجوك سبني 

وائل شد شعر ايمان اكثر وقرب*ها منو 

وائل : لا يا قطة اسمعني كويس جاي حبيبتي روان ومش عاوزاك تقبليها بالخلقة دي 

ايمان بخوف : ح...حاضر 

وائل : يلا يا قطة غو*ري من وشي 

ايمان خرجت من الغرفة بسرعة ومن المنزل كذلك وكانت تتمشى في الحديقة وهي خائفة جدا لترى أحد الرجال يمشي ودون أن تنتبه لن تجد نفسها الا تفتح باب القبو وتتفاجأ من رؤية دياب لايزال على قيد الحياة 

ايمان : دياب 

دياب لف ووجد ايمان هناك ولم يصدق ما رأته عيناه 

دياب : ايمان انت تجوزت وائل ليه 

ايمان : عشان كنت مجبورة و انا والله مسمحتلوا يق*رب مني ولا حتى ينام معي بالسرير 

دياب : مش حتجي عندي وتفكيني 


( 5 ) 


ايمان اقتربت من دياب وفكته وبعدها دياب كان ينظر لها بحب واعجاب وقاطع تفكيرها يدها وهي تلوح عليه 

ايمان : انت بتفكر بي ايه يا دياب بيه 

دياب : انا عاوز منك تضميني زي ما كنتي وتقولي انك تحبني يا ايمان

ايمان : بس ده كان قبل ما اتجوز من وائل 

دياب : ايمان انت تجن*نت 

ايمان : لأ بس انا دلوقتي ست متجوزة من اخوك يعني انت لازم تباعد عني ارجوك يا دياب بيه 

دياب : طيب اعملي يلي انت عاوزاه

دياب خرج من القبو وايمان جلست على الأرض وهي تبكي بعدها نهضت من هناك وعادت الى المنزل ووجدت وائل مع روان وهي تجلس بين احضا*نه

ايمان : انت بتعملوا ايه هينا 

روان : ايمان الخدامة ايه رأيك تجيب عصير لي ولحبيبي 

ايمان : انت بتقولي ايه الشخص ده جوزي 

روان : لا يا ستي انا مراته الأولانية بس حصل معايا حادث خلاني مقدرش احمل ودلوقتي يا حبيبي انت لازم تجيب ولد من الخدامة 

وائل: هعمل يلي انت عوزاه 

وائل اقترب من ايمان وامسكها من شعرها بقوة واخدها الى الغرفة وكان ينزع قميصه وايمان تلاحظ ذلك دون صوت وعندما بدأ يقط*ع ملا*بسها أبعدته 

ايمان : حقول للحكومة عن اخوك دياب 

وائل مصدوم : دياب انت عرفت هو فين 

ايمان : ابعد عني عشان مبلغش عنك 

وائل ابتعد قليلا عن ايمان وجلس في الكرسي المقابل لها وبدأ يضحك ضحكة هستيرية 

وائل : انا حعمل يلي كان لازم اعملوا وانا مش خايف منك 

-----------------------

دياب كان يمشي في الطريق ويتذكر كلام ايمان له وتكاد سيارة أن تصدمه ولو لم تساعده فتاة لصدمته مسكته من يده ووقع عليها 

دياب : شكرا ليك واسف 

روفيا : متشكرنيش عشان ده واجبي بصفتي دكتورة 

دياب : انا دياب 

روفيا : انا روفيا دكتورة بس بالتدريب عندي 20 سنة 

دياب : انا بتشرف بحضرتك 

الفصل السادس من هنا


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

تابعونا من هنا الجدد الروايات


ادخلوا علي الروايات الكامله هنا 👇👇👇


رواية الطفله والقاسي


رواية فتاه حطمت كبريائي


رواية عشق الزين كامله


رواية عشق الزين الجزء الثاني


رواية أحببت زوجة أبي


رواية عشقتها رغم صمتها


رواية خادمة الصقر كامله


رواية جميله في قلب الاسد كامله




رواية أحببتها فتبت على يدها من أولها هنا



تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close