القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

نوفيلا حكايتي مع صعيدي بقلم أمل زكي كامله الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس والسادس والاخير


نوفيلا حكايتي مع صعيدي بقلم أمل زكي كامله

 الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس والسادس والاخير 


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️



نوفيلا حكايتي مع صعيدي بقلم أمل زكي كامله

 الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس والسادس والاخير

طفله انا اتجوز طفله 

العم محمود بغضب صعيدي : بقولك عاد هتتجوزها يعني هتتجوزها 

صقر باحترام : لا يا عمي مهينفعش واصل والله 

العم محمود بغضب: انت بتبجح ياك يا ولدي هو ده اللي ربيتك عليه من بعد موت المرحوم اخوي واكمل بحزن كنت فكرتك بمجام ابني واجوزك اللي اختارها انا بس طلعت غلطان وخرجت عن طوعي وعصيتني يا صجر مكنش العشم يا ولدي مكنش العشم 

صقر باحترام وزعل: معاش ولا كان يا عمي حاضر هتجوزها واكمل بنبره حزينه بس مش شاايف انها صغيره شويه دي 19 

العم بزهق : لا يا ولدي مش صغيره ياكش فاكرني بجوزك قاصر ياك دي ست البنات عقل وطيبه 

صقر باحترام : بس انا 32 كبير اوي يا عمي عليها 

عم محمود بزعل : خلاص اخرج عن طوعي 

صقر : خلاص خلاص يا عمي بس جولي هنروح امتي عشان اجهز نفسي واشرفك 

عم محمود بفرحه ورتب علي كتفه العريض : هو ده الكلام يا ولدي ربنا يديمك في حياتي واقدر اسعدك 

صقر وهو يحتضنه : انا مليش غيرك يا عمي 

عم محمود بفخر : ابني الغالي ❤ جهز نفسك علي 7 هنصلي المغرب ونروح لهم 

صقر باحترام : اكيد يا عمي 

عدي الوقت ولبس صقر عبايته الصعيدي ملبسش بدله ولا استعر من اصله حب يكون علي طبيعته 

بالفعل خلص وسرح شعره علي جنب ونزل 

نظر له عمه بفخر رغم سفره للقاهره مازال يفتخر باصله ❤❤🌏🥰🥰

صلوا المغرب وذهبوا لبيت متواضع وخبطوا مره والتانيه فتح لهم رجل بشوش وقال بابتسامه اتفضلوا نورتوا والله 

دخلوا وقعدوا خمس دقايق فجأه اتصدم صقر لما لقي 😁😁

عارفين عريس مش عارف اسمه عروسته 😁😂

رأيكم اكمل ولا لا

واللي تخلي صعيدي يحبها يبجي يا غلبها 🙂💔

والبنت اللي تسمح لقلبها بالحب عموما او تدي حد فرصه يبقي يا غلبها 🙂💔


البارت الثاني 🥰

دخلوا وقعدوا خمس دقايق فجأه اتصدم صقر لما لقي بنت منتقبه داخله عليهم ولبسها واسع والصنيه بتتهز منها ومكسوفه جدا 

صقر وهو يهمس لعمه بنفس الصدمه : هي اسمها اي يا عمي 

عم محمود وهو كاتم الضحكه بالعافيه : اسمها نسمه 

صقر بغزل هامس : نسمه وهي نسمه

عم محمود بضحكه عاليه 

وكان الموقف محرج 😂 

قدمت نسمه المشروبات لابوها وبعدين عم محمود وبعدين جاي تقدم لصقر وقعت العصير علي العبايه 😂

بت كسفه كدا مع العرسان مش انا اللي كنت بقول يا ريس وهطفشك يعني هطفشك 😂😂

اتعصب صقر جدا ولكن مبينش بسبب دموعها 

الاب بزعيق :اي ده يا نسمه ينفع كدا 

نسمه برعشه ودموع : اسفه والله اسفه مش قصدي

صقر بهدوء : خلاص حصل خير عايذ منديل بس

 جابت مناديل مبلله بسرعه وهو مسح هدومه 

وسابوهم شويه وجت نسمه تشيل النقاب بخوف ورعشه وفرحه 

فاجاها صقر : متشيليش النقاب مش حابب اشوفك 

دمعت نسمه وحطت النقاب تاني وقعدت تفرك في ايدها وحست نفسها قليله جدا 

نسمه بزعل وحزن : لو مش عايذني انا هقول لبابا مش موافقه وعادي مش هزعل وكل شئ قسمه ونصيب 

صقر بغضب ونده علي ابوه وعمه بصوت غاضب 

الاب بخوف : هي نسمه عملت حاجه 

العم بغضب صعيدي : بتعلي صوتك ليه 

صقر بهدوء : عايذ المأذون 

صدمه صدمه صدمه 😂😂

عارفين اغنيه هو الحب 😂😂🤍🤍🤍

البارت الثالث 🥰

التفاعل وحش جدا جدا جدا جدا 🥺

صقر بغضب ونده علي ابوها وعمه بصوت غاضب

الاب بخوف : هي نسمه عملت حاجه 

العم بغضب صعيدي : بتعلي صوتك ليه عاد 

صقر بهدوء : عايذ المأذون 

نزلت الكلمات عليهم بصدمه 

الاب بهدوء وخجل : بس انتوا لسه متعرفتوش وكمان احنا مش جاهزين 

صقر باحترام : اولا يعمي انا اختارتها وموافق عليها وعمي رشح لي انسب بنت ومش لازم فتره تعارف لانه هتبقي فيها خجوله وانا مش هعرف اتكلم زي ما انا عايذ والحب حب العشره والحب بعد الجواز وياريت تعرف رأيها 

ثانيا انا جاهز من كله وبالنسبه للمكان اللي هنعيش فيه فمراتي هتعيش معايا سوا هنا او في مصر سوا في شقتي او في الفيلا اللي هي تحبه 

احترم الجميع رأيه 

اخد الاب بنته بعيد شويه وشاورها 

فركت نسمه ايدها في بعض وبصت لصقر لقيت نظره متثبت عليها قالت بخجل وصوت خافض انا صليت الاستخاره وارتاحت يا بابا بس برده الرأي الاول والاخير لحضرتك 

فرح الاب كثير واحتضنها ودمع وقبل جبهتها بدموع فرح فابنته كبرت واصبحت عروس وسط نيران غيره تحرقهم 

اغار عليها من ابيها وامها 

«عارفين ان الغيره الزياده دي وحشه جدا اه والله لانه بتبعد عنك اي حد بتحبه بتحط حواجز واللي قدامك بيفكر انك بتشك فيه حاجه صعبه بس محدش يقدر يوقف غيرته 🙂💔»

علي الجانب الاخر 

العم محمود بضحكه : لا والله وعمي رشح لي انسب بنت 

صقر بهدوء بعض الشئ وابتسامه : واه عاد ارجع لك كلمه ده انت الخير والبركه 

العم محمود بخبث : ولا عشان ارتاحت معاها واعجبت بيها 

صقر بغزل : بصراحه ده هي الراحه كلتها 

العم محمود بخبث: تربيتي مراحتش هدر 😂

مرحتش هدر خالص يا عمو لا متقلقش بيعاكس قدامك وساكت 😂😂 تربيه ناصعه البياض 🙂

قطعهم الاب بموافقته وموافقه نسمه 

فرح صقر جدا كانه حصل علي ما تمناه لسنوات وليس كانه راها للتو 

وجاء المأذون وتم كتب الكتاب وعلو الجواب 😂

عدي وقت 

واخد عم محمود الاب وساب صقر مع نسمه شويه 

صقر بهدوء : انا مبعرفش اتكلم بحب ولا بقصد بكلامي حاجه وحشه انا كان قصدي مش عايز اشوفك غير بعد كتب كتابنا ووطي قدامها وبدأ يشيل نقابها بهدوء ولكنه اتصدم لما لقي

😱😱😱😱❤

البارت الرابع 💕

واخد عم محمود الاب وساب صقر مع نسمه شويه 

صقر بهدوء : انا مبعرفش اتكلم بحب ولا بجصد بكلامي حاجه وحشه انا كان قصدي مش عايذ اشوفك غير بعد كتب كتابنا ووطي قدامها وبدأ يشيل نقابها بهدوء ولكنه اتصدم لم لقي بنت ايه في الجمال 

جمر تبارك الله قالها صقر بتلقائيه خجلت نسمه كثيرا من هذا الغزل وفركت في ايدها وبدأت تدمع وما زادها هذا الا اغراء دموعها لؤلؤ ووجهها الابيض وعينها خضراء وخدود حمراء من الخجل ولم يكن مكياج فهي جمر زي الواد ما قال لهطه جشطه يا بوي 😂❤ قرب صقر منها بهدوء ومسح دموعها بكف ايده وقبل جبهتها : ليه الدموع 

نسمه بهدوء ودموع : كان نفسي ماما تكون معايا 

صقر بغمزه : وانا مش مكفيكي 

والله الواد مش محترم 😂😂 تربيه عم محمود 😂❤

ابتسمت نسمه بخجل وهدوء 

صقر بحجه: شكلي مش مكفيكي لا لازم اثباب وق"بل جبهتها وق"بل خدها وقال بهزار لا الخد التاني زعلان وقب"له هو الاخر وسط خجلها وهوب دخل عم محمود والاب 😂

اتكسفت نسمه اكتر وجريت دخلت اوضتها 

عم محمود بغضب صعيدي : وه كنت بتعمل ايه عاد 

صقر بغمزه : كنت بحطلها قطره من اللي كنت بتحطها لخالتي  زمان 

احراااااج 😂😂😂 وسكت عم محمود 😌😂

اكمل صقر ثم انها مراتي يعني عادي المهم الدخله امتي انا جاهز

والله مشافش بربع جنيه تربيه 😂😂

الاب بهدوء وفرح من نظره صقر لبنته : بعد شهر باذن الله 

صقر بغضب : وه عاد انا جاهز حلو الجمعه وخير البر عاجله 

ولا اي رأيك يا عمي 

العم محمود بموافقه : ايوه وانا من رأيه

الاب بفرحه : خلاص علي خيره الله ❤

عدي الوقت وفرحه الناس بالاتنين وجه يوم الجمعة 

ورقصت الناس كلها بفرح ورقصه العصا بين صقر والعم محمود كاد صقر بالفوز ولكنه ابتعد ورقص بها لكي لا يحرج عمه وفعلا رقصوا وعم محمود فرحان كانه ابنه اجمل حاجه الفرحه اللي من القلب والله ❤💖❤

عدي الوقت وصقر محرج علي نسمه الرقص وطلعوا هيقضوا اول يوم في الصعيد كما امر عم محمود ولكن كانت المفاجأه لما طلب عم محمود 😌

 ❤

البارت الخامس 🥰

عدي الوقت وصقر محرج علي نسمه الرقص وطلعوا هيقضوا اول يوم في الصعيد كما امر عم محمود ولكن كانت المفاجأه لما طلب عم محمود من صقر منديل 🖐🏻

صقر بغضب صعيدي : وه يا عمي لا مش هعمل اكده لو حطيت السكينه على رجبتي 

عم محمود باحراج : يا ولدي الناس تحت عايذين يطمنوا 

صقر بغضب: عميي مشي الناس اللي تحت كلتها ناس مين هو ده حديت يتجال وبعدين ربنا قال خذوهم بالمعروف والرسول صلي الله عليه وسلم قال استوصوا بالنساء خيرا لو هي مش عايذه مش هجبرها وفر علي نفسك الاحراج يا عمي ومشيهم بدل ما اجولهم انا نسمه مرتي ومحدش يقدر يتكلم عليها كلمه واصل ولو حد اتكلم مش هقطع لسانه بس هقطع خبره 

عم محمود بغضب صعيدي : دي تقاليد وعادات 

صقر بغضب : غلط يا عمي هو انا هعصي ربنا عشان تقاليد وعادات زي حكايه التار برده وانت عارف انها غلط يا عمي عن اذنك وطلع لعروسته نسمه وسط احراج عم محمود 

   ولكنه يعلم بشده انه لم يخطا بكلمه 

༺༺༺༻༻༻

طلع صقر لنسمه بغضب ولكن عندما رأها ابتسم بشده كانت تصلي وعندما ختمت الصلاه اديرت لقيته في وشها قامت بسرعه ورجعت علي الحيطه وبدأت تفرك في ايدها بخجل شديد 

اقترب منها صقر عده خطوات وبقي وشه قدام وشها وهي بتفرك في ايدها 

قال صقر بهمس لها : بتصلي من غيري 

ابتعدت نسمه من تحت حصاره وجريت قعدت علي المصليه مستنياك 

ضحك صقر وغمز لها : جايلك يا جمر 

قولت الواد مش محترم محدش صدق 🖐🏻😂🤍

Bad Boy 

😂😂😂

نسمه بدموع : انا اسمي نسمه 

صقر بضحك واقترب منها وجلس امامها علي ركبه وقال بضحك وهو يمسح دموعها بكفه : يا شيخه حتي وانتي بتبكيي جمر والله وبعدين عارف انك اسمك نسمه والله وماضي علي القسيمه بس هما غلطوا انهم سموكي نسمه واكمل بغمزه كان المفروض يسموكي قمر لانك قمر 

ابتسمت نسمه بخجل وقعدت تفرك في ايدها وقال بخجل شديد : شكرا وانت كمان هيبه كدا 

ضحك صقر علي خجلها وقال شكرا لا شكلك محتاجه كورس في الكلام الحلو بس بعد ما نصلي وقام اتوضي وصلوا وقرأ صقر دعاء المتزجين وهو يضع يده علي رأسها وهي تنظر لعيونه بتوهان وبعد ما خلص شالها وسط خجلها 🙈 وناموا براحه

تاني يوم فاقوا علي صوت ضرب نار وكانت الصدمه انه 😨🙊❤


البارت السادس 🥰

وقام اتوضي وصلوا وقرأ صقر دعاء المتزوجين وهو يضع يده على رأسها وهي تنظر لعيونه بتوهان وبعد ما خلص شالها وسط خجلها وناموا براحه 

تانى يوم فاقوا على صوت ضرب نار وكانت الصدمه انه نسمه دخلت في حضنه علطول بخوف وهو جسمه مش مستحمل قربها ده وشكلها المغري كان شعرها البني مغطي علي وشوشهم الاتنين ومغمضه عيونها 

ابعد صقر شعرها بهدوء مزيف : فتحي عيونك

فتحت نسمه عيونها بالراحه وصقر وقع في غرامها من الاول لم يستطع فقربها مهلك اقترب منها وق"بل جبينعا وهي غمضت عيونها تلقائي فقب"لها بهدوء وقال بصوت مطمئن : متخفيش ده بيحتفلوا بينا  

نسمه ببراءه : هو لازم ضرب نار يعني انا بخاف 

صقر بغضب صعيدي : وه تخافي وانا معاكي ليه عاد مش مالي عينيكي 

نسمه بخوف : مش قصدي بس والله انا بكره الصوت العالي وبتخض تلقائي 

اقترب منها و🙈 

نسمه بخجل شديد : عيب والله

صقر بضحك وخب"ث : اشمعنا مسمعتيش ضرب النار المره دي

خجلت نسمه كثيرا وصمتت 

صقر بغزل : بس هتبجي جمر اكتر من اكده كيف 

دفنت نسمه وجهها في صدره من شده الخجل 

وضحك هو بصوت عالي 

ثم سمعوا تخبيط علي الباب 

قامت نسمه ولبست ادناء ولبس صقر الجلباب الصعيدي 🥰🥰🥰

اعترض صقر كثيرا علي عدم ارتدائها النقاب

نسمه بهدوء : بس مفيش حد تحت يجوز ليا فعادي ولو لبست النقاب ممكن الستات تتكلم عليا 

عدي وقت ونزلوا فطروا فطير وعسل وجبنه حدقه 😋😋😋

واكل حلو كده 

وعدي الوقت وعم محمود اصر انهم يقعدوا اسبوع 

خلصوا الاكل وطلعت نسمه وصقر 

صقر بهدوء: نسمه بكل صراحه انتي متقبلاني كزوج في كل حاجه ولا لا 

يتري رد نسمه هيكون ايه 

تفاعل يا شباب


البارت قبل الأخير 🥰

صقر بهدوء مزيف : نسمه بكل صراحه انتي متقبلاني كزوج في كل حاجه ولا لا

نسمه بصراخ وعياط وهي تضربه علي صدره : كزوج بس انت اييي يا اخي انت اييييييييه ده كله ومش عارف اني بحبك ده كله مش عارف تقدر اني سيبت الكل عشانك انت اييييييييه افهم بقي أنت مش بسس جوزي انت حبيبي وروحي وفؤادي وكل حاجه في حياتي عمري ما اتخيلت اني احب بس انت انت السببب وجريت وقفلت الحمام عليها وسط صدمته واستغرابه 

صقر بغضب صعيدي: نسممه افتحي الباب عشان مكسرهوش 

فتحت نسمه الباب بعيون دبلانه ومش عارفه تفتح من كتر العياط 

صقر بغضب : وه هتمثلي اكده كتير  

نسمه بعياط مكتوم 

اخدها صقر في حضنه وبكت هي بشده وتأسف لها ولكن كانت الصدمه وقعت علي الارض اغمي عليها في حضنه 

صرخ صقر باسمها : نسمممه 🥺💔 

اتلم الكل عندهم وجه دكتور وكشف عليها وسط نيران غيره تحرق صقر 

عدي الوقت والدكتور كتب لها علي محاليل تاخدها بانتظام ومتتعرضش لاي ضغط عصبي 

عدي الوقت وسط تساؤلات من الجميع ولكن صقر مكنش بيرد 

ونزلهم كلهم تحت وفضل جمب نسمه لحد ما بدأت تفوق ولكن كانت الصدمه لنسمه لما لقت 😁🧐

😁😂  ❤🤍❤ 🥺💔

شكرا لاي حد بيتفاعل وبيقولي رايه في كومنت وبيمنشن لي 

عدي الوقت وسط تساؤلات من الجميع ولكن صقر مكنش بيرد ونزلهم كلهم تحت وفضل جمب نسمه لحد ما بدأت تفوق ولكن كانت الصدمه لما لقت صقر ماسك ايدها بيو"سها وعنيه بتدمع 

نسمه بصدمه وهمس : صقر

صقر وهو يرفع وشه بسرعه نسمه انتي فوجتي 

نسمه وهي تشد ايدها بغضب بعد ما افتكرت كل حاجه : ايوه فوقت 

صقر بدموع : معلش حقك عليا والله انتي عارفه الفرق بينا كام سنه 13 سنه ورغم ذلك حبيتك والله من اول مره اتشديت ليكي بس صعب مكنتش اعرف انك بتحبيني اصلا ولا عارف ازاي كل اللي كنت عايذه اني اكرهكك فيا 

نسمه بدموع : اقولك ازاي اقولك انه حبيتك من قبل ما اشوفك حبيتك من كلام البنات عنك ومن كلام الكل عنك وفي اكتر من حد بيحبك حبيتك مش بايدي للاسف يعني وفرق اي اللي بتتكلم فيه الحب اللي بجد مش بيراعي سن ولا وقت ولا حتي بالكلام وفي ناس كتيره الفرق بال 20 سنه وال 15 سنه انا كنت عايذك اب ليا واخ وزوج وحبيب بس طلعت غلطانه شكرا جدا وبعد اذنك طلقني طالما كارهني

صقر بغضب صعيدي : وه اطلجك انتي اتجننتي ياك واي كارهك دي 

نسمه بزعل :  متجننتش انا مبحبش اكون عاله علي حد + دي الحقيقه انت بتكرهني 

صقر بهدوء مزيف وخ"بث : طب تعالي بس افرجك علي الجنينه بتاعتي زارعها بايدي  

نسمه بزعل: وبعدين هتطلقني 

صقر بخب"ث : اه طبعا يلا وبالفعل قامت نسمه بزعل وعدي الوقت ووصلوا الجنينه وشال صقر النقاب من علي وشها : محدش بيجي هنا غيري

ووقفوا تحت شجره مانجا بصيت ليها نسمه بحب 😋😋🫣

عرف صقر نظرتها وجاب لها مانجايه بسبب فرق الطول وهي فرحت وكلتها من غير اي شكليات 

صقر بخب"ث : تحبي اثبت لك اني بحبك 

نسمه بعبس : لا مش عاوزه حاجه منك

صقر بخبث: بس انا عاوز بقي وزقها تحت شجره وعيب ها عيب اتلموا 🙈😇😁😂🤗

نسمه بخجل : انت مجنون والله

صقر بعشق : مجنون بيكي 

ونقدر نقفل الستار ونقول تمت بحمد الله 🤗 رأيكم في كومنت 

الفكره يا جماعه انه الحب مش بالكلام الحب الحقيقي انك تكون بتتنازل وتعمل اي حاجه حبيبك بيحبها 

الحب كلمه سهله تتقال صعب تتحس وتتفهم 

يارب تكون الرساله وصلت

تمت

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️



تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close