القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية طفلة الاسد الفصل الأول والتاني بقلم حنين أحمد

رواية طفلة الاسد الفصل الأول والتاني بقلم حنين أحمد


 رواية طفلة الاسد البارت الأول والتاني بقلم حنين أحمد


 رواية طفلة الاسد الجزء الأول والتاني بقلم حنين أحمد


رواية طفلة الاسد الحلقة الأولى والتانيه

البارت الاول🔥🖤

-اسد:انا اسد المنشاوي اتجوز طفله مجابتش نص عمري

-الجد سليمان بغضب:دي وصيه ابوك ي اسد اي ي ولد هتخالف وصيه ابوك وبعدين البت بنت صاحب ابوك 

-اسد بغضب:انت مش واخد بالك انهااا صغيرة دي عيله 17 او 18 سنه 

-سليمان بغضب:اسد انا قولت كلمه هتتجوزهاا يعني هتتجوزهااا دي وصيه ابوك اتجوزهاا كام شهر بس عشان نعرف ناخد الفلوس لان ابوك موصي ان كل الفلوس منستلمش منهاا حاجه غير لماا تتجوز البنت دي 6 شهور اي مش هتنفذ وصيه ابوك مش كفايه الي امك عملته فيه

-اسد بغضب شديد:انت شايف كده

-سليمان:اه وحضر نفسك هنروح نطلب اديهاااا بس يارب توافق مهي اكيد بتشوف صورك الي في المجلات كل يوم مع واحدة شكل

-اسد بغضب:والله مش عاجبهااا متقبلش وبعدين روح انت وقولهم اني مشغول انماا انا مبرحش لحد.....وخرج بكل هيبهه فهو اسد المنشاوي اكبر رجل اعمال في البلد كلهااا تجري وراة الفتيات معروف بانهه زير نساء 

-السواق:اتفضل ي باشااا تحب تروح فين

-اسد بغضب:علي البار (ملهي ليلي)

-السواق:حاضر حاضر....وبدا يسوق 

"في الملهي اليلي" وصل اسد المنشاوي بكل هيبه تنحني له كل الرووس حوليه جيش من البودي جارد ( الي هما رقبتهم قد عمود النور دول)😹

-الجارسون:اهلا اهلا اسد باشاا اتفضل ترابيظت حضرتك جاهزة 

-اسد بجمود:طيب....وقعد 

-البت بمرقعه:وحشتني ي اسد كده انبارح متجيش بردو....وكملت بسفاله اي موحشتكش

-اسد بجمود:يارا ابعدي عني دلوقتي

-يارا وهي بتقرب اكتر:اي ي اسودي بقااا دة انا حتي وصتهم يحضرولناا الجناح الي فوق

-اسد بغضب:يارا مش انهارده انا تعبان ودماغي مصدعهه ومش فايقلك

-يارا بمحن ووقاحه:تعبان اي بس ي اسودي 

-اسد بغضب:قومي من هناا احسلك

-يارا بخوف وسفاله:ماشي يروحي اما تعوزنيي انا موجودة ها....ومشيت

-اسد لنفسه:واحدة رخيصهه....

-حسام:اي ابو الصحاب مضايق لي

-اسد:اهلا ي حسام انت هناا وانا اقول انت اتاخرت علي الشركه انهارده لي يعني بتيجي تسهر هنااا والصبح تقولي امي كانت تعبانه ي اسد وانت اساسا امك شكلهاا ميته من زمان يكلب😹

حسام:احم احم عيب عليك....المهم قولي مالك انهاردة مضايق لي

-اسد بغضب:جدي عايزني اتجوز

-حسام بفرحه:طيب دي حاجه تزعل دي حاجه حلوة هو اه نص بنات البلد هتنتحر بس ماشي

-اسد:انت مجنون دي عيله عندهاا 17 او 18 سنهه دي المفروض تقولي عمو انت بتتكلم ازاي

-حسام:ومالو يعم اهي هدلعك وشويه وطلقهااا

-اسد بغضب:حسام اتلم.... وبعدين هماا 6 شهور بس وهسيبهااا

-حسام:ماشي يصحبي انا همشي بقاا بدل ما مديري الشرير الي اسمه اسد يرفدني وانا امي تعبانه😹

-اسد:غور يحسام

-حسام بخوف:ماشي يعم.....وخرج

-اسد لنفسه:بقاا في الاخر اسد المنشاوي يتجوز حتت عيله 

(في مكان تانيــــــــــــــــــــــ عند بطالتنااا تحديداا)

-مامت ملك:ملوكه حبيبتي 

-ملك بهدوء:نعم يماما 

-مامت ملك:انهاردة كلمني سليمان باشاا المنشاوي طالب ايدك لحفيدة

-ملك بسخريه:حفيدة!....حفيدة الي كل يوم ينزل صورة شكل مع واحده


 

-مامت ملك:احناا مش قدهم ي ملك وبعدين هو قال الجواز 6 شهور بس انتي عارفه انه افضاله علينا كتير 

-ملك بدموع:حاضر يماما عن اذنك.....ودخلت الاوضه

-مامت ملك ببكاء:والله يبنتي بعمل كل دة عشانكك

"في اوضه ملك"

-ملك لنفسهاا:بقاا كدهه اخرتهاا اتجوز زير النساء دة

-تن تن تن

-ملك ببكاء:الو

-دنيا:مالك يحبيبتي 

-ملك ببكاء:ماما ي دنياا قالتلي ان اسد المنشاوي طلب ايدي وانتي عارفه ان صورة نغرقه المجلات كل يوم مع واحدة شكل.....بس مقدرتش ارفض انتي عارفه ان ماما عندهاا كانسر

-دنيااا:اهدي بس يحبيبتي انتي عارفه ان مامتك مينفعش تزعل وبعدين سبيه يتجوزك وطلعي عينه


 

-ملك بفرحه:قسماا بالله لهوريه النجوم في عز الظهر مش هو عاملي فيهااا الواد الي مفيش منهه اتنين انا هوريه 😹🔪

-دنياا بضحك:ههههههه جدعه يزميكس هقفل انا بقااا😹

-ملك:ماشي يروحيي باي.....وقفلت


-ملك لنفسها:ومالو مش عيب متعرفش وقعت مع مين ان موريتك مبقاش انا ملك خد بوسهه بقاا😹

"استوووب نتعرف علي الشخصيات"

(اسد المنشاوي صاحب اكبر شركات في البلد يتميز بالهيبه صارم جداا ولكن تعشقه كل النساء ويلقب بزير النساء بشرته بيضهه عيونه عسلي شعرة بالون الاسود القاتم مما يجعله اكتر وسامهه ويمتلك غمازات تذوب فيهاا كل النساء عندماا يبتسم يتميز بدقن جذابهه (مز المزاميز من الاخر يجدعان) 31سنهه اعزب لسبب وهنعرفه بعدين يملك اكتر من قصر يعيش مع جدة واخته وليس لديه اعز من اختهه او احناا الي هنظن كدهه)

(ملك المنياوي بنوتهه قمورة اوووي بشرتهااااا بيضه زي التلج عيونهااا زرقاء زي لون البحر الهادي خدودهاا ورديه شفايفهااا نفس اللون الوردي الجذاب شعرهااا بالون البني الرائع يصل لركبتيهااا يتميز بالتمويج البسيط رغم صغر سنهااا ال انهاا فاتنه الجمال يعشقهاا كل الرجال (مزة بردو يجدعان)18سنهه في تانيه ثانوي وحيدة والدهاا متوفي عايشه مع مامتهاا)


 

(الجد سليمان راجل يبلغ من العمر 60 عام لكنهه صارم جداا او هذا ما نتوقعه😹😛)


 

(مامت ملك فريال سيدة جميله تشبه ملك كتير مريضه كانسر طيبه جدااا)

(حسام صاحب اسد من كتير اووي جميل جداا بردو في نفس عمر اسد او اصغر بسنتين بيشتغل مع اسد في شركاته وامه تعبانه بقالهاا سنين كتيرة اووي😹)

(دنياا بنوته قمر اووي جميل اووي بردو في نفس عمر ملك صاحبتهاا من الطفوله)

استووب نرجع لقصتناا والباقي نعرفهم بعدين....

في مكان تاني......

-هو:الو

-الحارس:ايوة ي امجد باشااا الاستاذ اسد هيتجوز

-امجد بخبث:بقااا اخيرا زير النساء هيتجوز ههههههه دي تلاقيهااا بطل عايزك تعرفلي مين دي

-الحارس بطمع:طيب فين الحلاوة بقاا

-امجد:عدي عليا في المكتب هسبلك فلوس هناك

-الحارس:منتحرمش منكك يباشا...وقفل

-امجد:ههههههه بيقولي اسد باشاا هيتجوز اخيراا 

-يارا بخبث:وانا الي قولت بعد كل المحن دة هيتجوزني انا(ايوة يجماعه هي البنت الي في الملهي)

-امجد بضحك:انتي مجنونه يبت يتجوز مين يتجوز واحدة شغاله في ملهي ليلي

-يارا بعصبيه:يعني انت مش هتتجوزني

-امجد بخبث:لا يحبيبتي طبعاا هتجوزك....بس اما نخلص من اسد المنشاوي

-يارا بوقاحه:ماشي يحبيبي........ وطبعت قبله خفيفه علي خدة

-امجد لنفسه:واحدة و....

"في قصر اسد"

-سليمان:اسد كتب كتابك علي ملك يوم الخميس

-اسد قلبه دق مع سماع اسمهاا:طيب بس انا مش هروح 

-سليمان:تمام....طب مش عايز تشوفهاا الاول

-اسد:ميهمنيش تلاقيهاا زيها زي غيرهاا

-سلمي اخت اسد:حبيبي عامل اي

-اسد ببتسامه بينت غمازته:حبيبتي الحمدلله تعالي كلي يلا

سلمي:لا يروحي اتعشيت برة....عامل اي يجدو

-سليمان:الحمدلله يحبيبت جدو

-اسد:ماشي يحبيبتي اطلعي ارتاحي

-سلمي:اوكي....وطلعت

(في غرفه سلمي)

-سلمي:الو يحبيبي

-المتصل:حبيبتي وحشتيني والله

-سلمي:وانت كمان ي امجد والله

-امجد بخبث:حبيبتي اكلتي اصلي قلقان ال تكوني مكلتيش

-سلمي:لا يحبيبي اكلت الحمدلله 

-امجد بخبث:بالف هناا عقبال ما ااكلك انا بايدي

-سلمي:يروحي يارب

-امجد بخبث:بس ممكن اسد يرفضني

-سلمي:لا يحبيبي اطمن 

-امجد بخبث:ماشي يروح قلب حبيبك هقفل انا بقاا عشان مشغول

-سلمي:ماشي يروحي....باي وقفلت

-امجد لنفسه:بكرة رجلك تيجي يبت المنشاوي

"يوم كتب الكتاب".......

رواية طفلة الاسد الفصل الثاني 2 بقلم حنين أحمد


 

رواية طفلة الاسد الحلقة الثانية

البارت التاني 🖤🔥

"يوم كتب الكتاب" في بيت ملك تحديداا

-مامت ملك: حبيبت ماما يلا قوميي في عروسهه تنام لحد دلوقتي 

-ملك بسخريه وخفوت: عروسهه! عروسهه لزير نساء 

-مامت ملك: حبيبت ماما انا عارفه انه اكبر منكك وعارفه انك مش عايزة تتجوزيه بس هو جدة ليه افضال كتيرة عليناا وانتي عارفه ان الوصيه بتاعت ابوة وابوكي انكم تتجوزوا عشان يعرفوا يستلموا فلوس ودة جواز علي ورق بس كام شهر وكل واحد يروح لحاله وهو مش هيقرب منكك اكيد

-ملك باستسلام: تمام يماما

-مامت ملك:ماشي يحبيبتي قومي يلا عشان تجهزي.....وقاطعهم دخول دنياا

-ملك:حاضر.....

-دنياا:قومي يعروسهه يلا

-مامت ملك:هسيبكم انا بقاا....وخرجت

-ملك:خايفه ي دنياا والله انتي مبتشوفيش الصور الي بينزلهاا وكل واحدة اجمد من الي قبلهااا ولا عدد علاقاتهه الي بتتكلم عليهاا الناس

-دنياا بضحك:بس اكيد مش اجمد منكك يعسل انتي يبت مش شايفه نفسك دنا لو ولد كنت اتجوزتك دة مش هيسيبكك 😹♥


 

-ملك بضحك: بس يبت هتعاكسيني ولا اي.... خوفيني اكتر منا خايفه


 

-دنياا: لا يحبيبتي انا اقدر........ يلا بقاا قومي عشان تجهزي

-ملك: ماشي يزميكس..... وقاموا

في مكان تانيــــــــــــــــــــــــ

-امجد:الو

-الحارس:ايوة ي امجد باشاا انا جبتلك كل المعلومات عن البنت دي وصورتهاا كمان

-امجد:تمام ابعتهم يلا

-الحارس:ماشي ي باشاا هقفل انا......وقفل

-امجد:اما نشوف مين الي هيتجوزهاا اسد المنشاوي.....تن تن تن

-امجد بزهول:اي اي دة هي حقيقه بجد دي حوريه بحر دي دي ملاك اي دة هي ازاي كدهه انا قولت ابن المنشاوي مش هيتجوز واحدة تقل جمال عن حوريات البحر

-يارا:اي ي امجد متنح للفون كدهه لي

-امجد بصدمه:بصي

-يارا بفزع:اي اي دة دي بني ادمه زيناا كدهه مين دي دة رهيبهه.....طبعاا انا احلي احم احم

-امجد بغيظ:دي الي هيتجوزهاا اسد المنشاوي.....بس قسماا بالله مهتكون غير لامجد الاسيوطي

-يارا بغل:انت لياا انا وبس

-امجد بخبث:طبعاا يحبيبتي....بس البت بطل متتسبش نقضي معاهاا كام ليله ونرجعلك انت يقمر

-يارا:اما نشوف اخرتها

"في قصر اسد المنشاوي"

-سلمي:اسد...ي اسد قوم بقاا في عريس ينام لحد دلوقتي

-اسد بنعاس:اي ي سلمي مالك مش انا نايم يبقاا فيه

-سلمي:طيب يلا فوق كدهه عشان جدو عايزك تحت

-اسد:تمام انزلي انتي هاخد شاور واجي

-سلمي:ماشي يروحي.....وخرجت

-اسد لنفسه:اجم احم بقاا اول جوازة تبقاا علي عيله صغيره ياااه علي الدنياا....ولبس ونزل

"في الصالون"

-اسد:كنت عايزني يجدو

-سليمان:كتب كتابك انهارده ولا نسيت

-اسد بغضب محاولا الهدوء:اسد المنشاوي مبينساش حاجه.....بس انا مش هروح روح انت وابعتلي الورق في المكتب همضي عليه انا عندي اجتماع.....عن اذنك

-سليمان بغضب:تمام ي اسد

"في شركه اسد"

-السكرتيرة باعجاب:اهلا اهلا ي اسد باشاا الملف جاهز علي مكتبك

-اسد بجمود:تمام قولي لحسام يجي

-السكرتيرة باعجاب اكتر:حاضر يفندم انت تأمر 

-اسد:تقدري تتفضلي لو خلصتي تامل فيااا

-السكرتيرة بحرج:احم احم انا اسفه.....وخرجت

-طق طق طق

-اسد:ادخل

-حسام:اهلا يعريس

-اسد بغضب:حسام متفكرنيش....قولنا دي عيله

-حسام:اهدي بس انا عارف انهاا صغيرة بس مش يمكن العيله دي هي اللي تسكن قلب الاسد

-اسد:حسام دة جواز علي ورق بس وكام شهر وهطلقهاا

-حسام:ماشي يصحبي....هروح انا مكتبي 

-اسد:ماشي

-حسام:تمام.....وخرج

-اسد لنفسه:احم احم بقاا عيله هي الي تدخل قلبي بعد كل دة ههههههه

"في بيت ملك"

-دنياا بنبهار:اي اي دة انتي ازاي كدهه يملك دة انتي شبه حوريات البحر بجد اي دة دة هياكلك أماا يشوفكك

-ملك بضحك:اتلمي يبت عيب....خوفيني خوفيني كل شويه

-طق طق طق

-ملك:ادخل

-مامت ملك:ماشاء الله يحبيبتي...يلا يحبيبتي سليمان باشاا برة ومعاه الماذون وكمان خالك محمد جيه

-دنياا:والعريس

-مامت ملك:احم عندة اجتماع جدة هيديله الورق يمضي ويبعته للماذون

-ملك بسخريه:طبعاا تلاقي البيه بيتسرمح مع واحدة من بتوعهه....مش فاضي يحضر كتب كتابه بس كدهه كده متفرقش معاه ولا معايا

-مامت ملك:ماشي يحبيبتي يلا

-ملك ودنياا:يلا....وخرجوا

"في الصالون"

-سليمان بنبهار:مشاء الله تبارك الرحمن 

-ملك بكسوف:ربنا يخليك يجدو

-سليمان:مكنتش اتخيل انك بالجمال دة والله

-ملك:مرسي جدا

-محمد خال ملك:مشاء الله يحبيبتي

-ملك:حبيبي يخالو

-سليمان:اكتب ي سيدناا الشيخ

-الماذون:اين وكيل العروسه

-محمد:انا

-الماذون:اين وكيل العريس

-سليمان:انا

-الماذون:تمام.......امضي هنا يبنتي

-ملك بخوف:احم حاضر 

-دنيااا:ملك اجمدي مالك 

-مامت ملك:امضي يحبيبتي

-ملك:حاضر يماما ومضت

-الماذون:اين العريس

-سليمان:انا هبعتله الورق يمضي وهبعته لحضرتكك

-الماذون:تمام

شاهد أيضًا

"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"

-ملك قلبهاا دق بسرعهه...

-اسد قلبه دق بسرعه اكبر...

"عند اسد"

-حسام:اي يبني مالك

-اسد:كتبوا الكتاب

-حسام:الف مبروك ي اخويااا.....اخيراا رجل الاسد وقعت

-اسد بغضب:حسام اطلع برة

-حسام:اهدي بس انا كنت جايبلك القسيمه عشان تمضي وابعتهاا للماذون

-اسد برتباك:تمام.....ومضي

-حسام:انت مبصتش علي الصورة لي معقول مش عايز تشوف مراتك

-اسد:قولتلك انهاا متهمنيش 

-حسام:تمام....وخرج

في مكااان تانيــــــــــــــــــــــــ

-امجد بغيظ:كتبوا الكتاب

-الحارس:ايوة ي باشاا

-امجد بغضب:بردو حتي لو مراتهه مش هتبقا غير لامجد الاسيوطي

-الحارس:تمام يباشاا....وقفل

-امجد لنفسه:اه ي ابن......ملك لامجد الاسيوطي وبس

"عند ملك"

-ملك ببكاء:ماما انا مش عايزة اسيبك ينفع يعمو تيجي تعيش معايا

-سليمان:ينفع يحبيبتي

-مامت ملك:حبيبتي متخافيش عليااا وبعدين يستي هجيلك والله

-ملك ببكاء:كلي كويس يماما وخدي العلاج في الوقت

-مامت ملك:حاضر يحبيبت ماما

-دنياا!متخفيش يحبيبتي.....وكملت بمشاكسه طنط طيوبه وبتسمع الكلام

-مامت ملك:حبيبت طنط انتي

-سليمان:يلا يحبيبتي....خد الشنطه من الهانم ي اسماعيل

-ملك لنفسها:هانم واو!....وخرجت

-سليمان:اركبي يبنتي

-حاضر يجدو....وركبت فهي اصبحت مدام اسد المنشاوي

"بعد مدة وصلوا القصر"

-سليمان:اتفضلي يبنتي

-ملك بنبهار:واو جميل جداً وتصميمه رائع

-سليمان ببتسامه:دة ذوق اسد

-سلمي بصدمه:اي دة اي دة انتي حقيقه

-ملك بضحك:تؤ تؤ بلاستك 

-سلمي بضحك وانبهار:لا مش قصدي بس انتي حرفياا شبه حوريات البحر...انتي ماكدهه انك بني ادمه زيناا كدهه

-ملك بضحك:اه والله بني ادمه ههههههه انتي عسل اووي

-سليمان:سلمي خدي ملك علي جناح اسد

-سلمي:بس

-ملك:احم احم ممكن انام في اوضه تانيه بعد اذنك يجدو

-سليمان باستسلام:الي يريحك يحبيبتي....خديهاا علي الجناح التاني 

-سلمي:يلا يقمر....وطلعوا

-ملك:واو دة تحفهه اووي

-سلمي:انتي احلي اكيدد....يلا هسيبك ترتاحي لحد ما اسد يجي"وغمزتلهاا"

-ملك بخوف:احم احم ماشي يزميكس

-سلمي: ماشي يروحي...وخرجت

-ملك لنفسها:ادخل بقاا انا اخد شاور كدهه.....وطلعت بجامهه عبارة عن هوت شورت وتشيرت حماله بالون الاحمر.....ودخلت

"في الصالون"

-سليمان:اسد انت جيت

-اسد:اه يجدو

-سليمان:طب مش هتطلع تشوف مراتكك

-اسد بجمود:لا مش هطلع قولتلك اني ميهمنيش اشوفهاا....انا طالع ارتاح

-سليمان:تمام ي اسد

"عند ملك"خرجت مش الحمام وهي تنشف شعرهاا الذي يصل لركبتيهاا وترتدي البجامه الحمراء الجذابه ولون عينيهاا الزقاء الهادي مع خدودهاا الورديه....كانت حقاا كالاميرات

-ملك لنفسها:يخلاثيي علياا وانا قمر.....وبدات تغني😹😹

 

اسد لنفسه وهو يستمع لصوتهاا الرقيق الي سحرة:اي الي انا بعملو دة.....وراح علي الجناح

"في اوضه سلمي"

-سلمي:الو يحبيبي

-امجد بغيظ:اهلا يحبيبتي وحشتيني والله

-سلمي بحب:وانت كمان ي امجد والله....احييه ي امجد البنت الي اسد اتجوزهااا شبه الملايكهه اموت واعرف دي بني ادمه زيناا ازاي رغم انهاا صغيرة بس جميله جمال مش عادي

-امجد بغيظ وخبث:احم احم فعيوني انتي احلي

-سلمي:يحبيبي تسلملي عيونك

-امجد بخبث:هقفل انا بقاا يحبيبتي واقبلك بكرة

-سلمي:ماشي يحبيبي....وقفلت

"عند ملك"

- ملك لنفسها: يوة جناح طويل عريض مفهوش ميه طب انا عطشانهه اعمل اي والله اعيط....خلاص هنزل اجيب من المطبخ وخرجت من الجناح

"عند اسد"

-اسد لنفسه:يووة نسيت الملف تحت...وخرج من الجناح

"في الصالون"

-ملك لنفسها:احييه هي الدنياا ضلمهه كده لي....وهو فين المطبخ في كل دة احييه والله اعيط

-اسد لنفسه:ميت مره اقولهم ميطفوش النور كدهه

-ملك فجاه خبطت في جسم صلب ودافي:اعاااااااااا يماما عفريت يماما عفريت احييييه الحقيني يماما تعالي خديني 

-اسد وهو بيحط ايدة علي بؤهاا:هششششش اخرسي يبت

-ملك شالت ايدة:اعااااا والنبي سبني دنا حتي بغطي رجلي وانا نايمه عشان العفاريت متسحبنيش والله اجي هناا اتسحب.....والنبي سيبني انا عملتلك اي انت معندكش عيال يماما عفريت اعااااااااا

-اسد وهو بيزعق:اخرسي واهدي هشغل النور....وراح شغل النور ولسه بيلف

 

-اسد بنبهار وصدمه وارتباك من كتله الجمال التي تقف امامه:ان......

 

الفصل التالت والرابع من هنا

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close