expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية ملاك الأسد جميع الفصول كامله الفصل الاول حتي الفصل العاشر بقلم بسمله مصطفى

رواية ملاك الأسد جميع الفصول كامله الفصل الاول حتي الفصل العاشر بقلم بسمله مصطفى 


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

رواية ملاك الأسد جميع الفصول كامله البارت الاول حتي الفصل العاشر بقلم بسمله مصطفى 


رواية ملاك الأسد جميع الفصول كامله الفصل الاول حتي الفصل العاشر بقلم بسمله مصطفى 

البارت الاول 

روايه ملاك الأسد 

دا اول روايه ليا ياريت تجيب تفاعل ولو لقيت تفاعل هممل وانزل البارت التاني🦋💗

في شركه من شركات الأسد نجد هناك أن في بنت تدعي ملاك وهي السكرتيره الشخصيه لاسد وعمرها 23سنه ومتخرجه من الكليه جديد 

تعريف للشخصيات(ملاك:بنت عندها 23سنه وهي السكرتيره الشخصيه لاسد ومتخرجه من كليه جديد وآيه في الجمال ذو بشره بيضاء وعيون زرقاء وقصيره جدا )

(اسد :عمره 25 سنه صاحب شركات الجوارحي ووسيم جدا وذو بشره قمحاويه وعيون بنيه وشعر اسود ورياضي جدا ) 

باك 

في شركه الأسد 

في مكتب اسد تحديدا 

الباب دق دق دق

اسد :ادخل 

ملاك وقد دخلت بعد أن سمعت أن اسد إذن ليها بالدخول 

اسد :نعم 

ملاك :اتفضل حضرتك الملفات دي اللي انت طلبتها معلومات عن الشركه المنافسه لينا وقبل أن تخرج حضرتك في معاهم صفقه بين الوفد الألماني يوم الثلاثاء الجاي 

اسد :ماشي يا ملاك

وقد همت ملاك بالخروج

ملاك في نفسها بعد ما خرجت :يخربيت حلاوتك 

اسد في نفسه أيضا : انتي حلوه قووي يا ملاك وقد فاق من شروده وقال في نفسه جرا ايه يا اسد بقي اسد الجوارحي اللي بنت زي دي تشقلب حاله كده  😂💓

ملاك بعد أن قعدت علي مكتبها أتت فتاه وكانت باتجاه مكتب اسد وقررت الدخول 

ولكن ملاك اوقفتها

ملاك:حضرتك رايحه فان

البنت وتدعي ليان 

نتعرف علي ليان ( ليان بنت عندها 21سنه واخت اسد وكانت تدرس في فرنسا وخاصه في باريس وهي تحب أخيها اسد جدا ذو بشره بيضاء وعيون عسليه وشكلها قمر ) 

باك

 ليان :انا داخله لابيه اسد 

ملاك في نفسها باستغراب ابيه اكيد قريبه اسد أو أخته 

ملاك :طب حضرتك اقوله مين 

ليان : قوليله ليان♥️ 

ملاك :ماشي حضرتك هادخل اقوله اتفضلي هنا 

ليان :ماشي شكرا 

وقد ذهبت ملاك ولكن أوقفها صوت ليان 

ليان :حضرتك اسمك ايه😻

ملاك :انا اسمي ملاك 

ليان :ماشي شكرا يا ملاك 

في مكتب اسد تحديدا :

الباب دق دق دق 

اسد وقد إذن بالدخول ودخلت ملاك ولكن اسد لم يرفع وجهه عن الملفات 🙃🧐

ملاك :اسد بيه حضرتك في بنت بره اسمها ليان وعايزه تقابل حضرتك 

اسد بلهفه عندما سمع اسم أخته 

اسد : دخليها بسرعه مستنيه اي 

ملاك وقد ذهبت لي  ليان 

ملاك:اتفضلي 💓

ليان دخلت جري علي مكتب اخوها وحضنته بشده 

ليان : وحشتني قووي يا قلب اختك💗 

اسد : وانتي وحشتيني قووي يا قلب اخوكي انتي رجعتي امتي من باريس 

ليان : لسه راجعه من حوالي ساعه روحت علي القصر علي طول وقعدت مع ماما وسألتها عليك وقالتلي اكيد في الشركه وجيت علي هنا علي طول 

اسد  بحنيه : وحشتيني قوووي

ليان بحنيه : انت اكتر 😘

اسد  : كنت عايزك في موضوع كده 

ليان : اتفضل 

اسد : في حد متقدملك

ليان : مين 

اسد : مراد ابن عمك متقدملك وانا عن نفسي موافق وانتي اي رايك وانا قولتله استني لحد ما ترجع من السفر واسالها هااااا قولتي ايه 

ليان :  ___________ 

يا ترى ليان هترضي ولا لا ؟؟؟🤔 وياتري في حد في حياتها؟؟🤔🤔


روايه ملاك الأسد ✨🦋

Basmala Mostafa 🦋✨


البارت التاني


ليان : لا انا مش موافقه اني اتجوز مراد يابيه

اسد : ليه مش عايزه تتجوزيه يا ليان هوا بيحبك وهيحافظ عليكي وانا بصراحه كده موافق انك تتجوزيه  


ليان : بص يا ابيه هوا ممكن فهم لما كنت بتكلم معاه اني بحبه لا انا كنت بتكلم معاه من ناحيه أنه زي اخويا  


اسد : بصي يا ليان لو بتحبي حد غيره قوليلي علشان اقوله علشان ميفضلشي متعلق بيكي زياده عن اللزوم


ليان : بص بصراحه يابيه انا حاليا بحب واحد اسمه أسر وهوا مصري بس كان بيدرس معايا في الكليه وهوا معجب بيا وبيحبني وانا معجبه بيه

اسد : اسمه أسر ايه ومن عيله اي 

ليان : اسمه أسر الجارحي

اسد بصدمه : ايه 

ليان : فيه ايه  يابيه اسد

اسد : انتي من رابع المستحيلات انك تتجوزي الشاب ده 

ليان : لي يابيه في اي اللي يمنع الجوازه دي

اسد : انا مستحيل اخليكي تتجوزيه فابعدي عنه بإرادتك احسن ليكي علشان انا مش هخليه يقرب منك ولا حتي يفكر اني يتجوزك


ليان : هتجوزه  يابيه اسد ولو انت مانع الجوازه دي لسبب من اسبابك الشخصيه فدي حاجه مش تخصني 


اسد : اي اللي جرا ليكي يا ليان انتي اتغيرتي لي كده هوا السفر في باريس غيرك قووي كده وبقيتي تاخدي قرارك لوحدك من غير ما تستشيري حد في

 

ليان : لا يابيه متغيرتش أن لسه زي مانا بس انا عايزه اخد قراري بنفسي مش عايزه حد ياخد عني قرارتي الشخصيه


اسد : هوا انتي ليان اختي مستحيل مش انتي ليان اللي كانت بتسمع قراري لأنها عارفه إن انا عمري ماهضرها بحاجه 


ليان : لا يابيه انا لسه زي مانا بس انا عندي ٢١سنه وكلها سنه او اتنين وهخلص كليتي يعني انا مش صغيره للدرجه دي


اسد :انتي في نظري لسه صغيره وانا اكبر منك يعني عارف ان ا بقول اي مش بقول كده وخلاص اي ليان ياللي مش واثقه في اخوكي 


ليان :لا والله انا واثقه فيك بس هيا فيها اي لو اتجوزته 

اسد وقد توجه إلي كرسي المكتب الخاص به وجلس عليه 


اسد : الي عندي قولته ليكي يا ليان جواز من الزفت ده لا 


ليان : انا الجوازه دي هتتم غصب 

وقبل أن تكمل كلمتها كان أسد قام من مكتبه وصفعها صفعه قويه 


ليان : انتي بتضربني يا اسد طب اي رايك هتجوزه ولا متجوزتهوش مش هعيش وهموت نفسي


قام اسد بشدها الي حضنه : انتي عارفه انا بعمل كده لو عرفتي أسبابي مش هتعملي كل ده وانتي بنفسك هتعوزي انك تموتيه وكمان بابا قبل ما يموت وصاني عليكي وقالي تحطها في عينك وانتي قبل ما تكوني اختي فانتي بنتي وتموتي نفسك علشان واحد ما يستاهلكيش 

 

وهنا دخلت ملاك وراته حضنها فخرجت واغلقت الباب خلفها وهو لم يراها لأن ضهره كان للباب وخرجت وقعدت تعيط وفكرتها حبيبته 

ليان : انا بحبه يا ابيه

اسد وبعدين انا  كلما بابا وصاك عليا  يبقي لازم تعملي اللي عايزاه 


اسد : ماهوا انا مش هروح اعمل حاجه غلط ويبقي كده نفذت وصيته 

ليان انا هقولك لي مش عايزك تتجوزيه وانتي متعرفيش عيله الجارحي ده عملت فينا اي

وبعدين يا ليان انا كل ده وانا بدور عليهم واحد واحد علشان انتقم منهم وبعدين اروح ارمي اختي في النار وعند مين عند العيله اللي انا عايز انتقم منهم 


ليان بصدمه : تنتقم


اسد : ايوه يا ليان انتقم انتي متعرفيش هما عملوا فيا اي ولا في ابوكي ايه


ليان : عملوا ايه يخليك تنتقم منهم 


اسد : لو هما عملوا فهما عملوا حاجات كتير 


ليان : انا مبقتش فاهمه حاجه يابيه


اسد : قريب قوووي هتفهمي يا ليان 

ليان : لا انا عايزه افهم دلوقتي وحالا


اسد : حاضر هفهمك بس اول حاجه لازم تعرفيها أن محمد الجارحي _________ 


ياتري اللي مخلي اسد رافض الجوازه دي وبشده ؟؟🤔🤔


وياتري مين أسر الجارحي ده ؟؟


ومين محمد الجارحي وايه هوا اللي عملوه؟؟


ولي أسد مصمم الي الانتقام منهم؟؟


هتعرف كل ده في البارت الجاي 😉💓


طولت البارت شويه اهو علشان خاطر عيونكم💜💜

البارت التالت

روايه ملاك الأسد 

بقلم Basmala Mostafa 🦋💜


وقفت عند حاضر هفهمك بس واتنهد واخد نفسه وبدأ يحكي اللي حصل بالتفصيل ليان اخته

 

اسد :  اول حاجه لازم تعرفيها أن محمد الجارحي ده كان صاحب أبوكي وكان وشريكه في الشركه بس كان طماع قوووي وكان في يوم كان في صفقه للشركه وابوكي اللي كسب فيها وكسب فيها فلوس كتير يعني حوالي 20مليون دولار$ اوك واليوم ده كان بابا انا وهوا مسافرين تركيا لأن فرع الشركه اللي هناك كان في حاجه فكان لازم نسافر وبعدين محمد الجارحي ده كلف واحد ميكانيكي أنه يعطل الفراميل بتاع العربيه لان العربيه كان يوميها فيها عطل وودينها تتصلح فاتفق معاه وعطلها واداله فلوس واحنا ماشيين احنا ساعتها مخدناش حراس معنا لان ساعتها كان بينا وبين المطار حوالي نص ساعه واخدنا العربيه وبابا اللي ساق لأن هوا اللي معاه الرخص وباسمه ومحمد الجارحي ده عطل الفراميل علشان ياخد الفلوس كلها لان بابكي كان بيقسم الفلوس ما بينهم لأنهم كا في شراكه ما بينهم وكانوا اصدقاء ساعتها بقي عطلها علشان ياخد الفلوس كلها وبابا كان سايق للعربيه واكتشف أن مفيش فرامل في العربيه وانا يوميها كان عندي ٢٠سنه وبعدين بابا قال مفيش حل غير أن ننط من العربيه ونطينا منها وساعتها اتجرحنا بس بس محمد الجارحي كان باعت ورانا عربيه بتراقبنا بتشوف إذا كنا موتنا ولا لا وانا لاقانا عايشين ضربوا علينا نار وساعتها بابا مات وانا كنت ساعتها في وعي بس كنت ضعيف مش قادر اتحرك اتصل علي محمد الجارحي وقاله علي اللي حصل وقالوا تمت المهمه عايز فلوسها قاله هتوصلك وبعدين انا فقدت الوعي ومصحيتش الا لما لقيت نفسي في المستشفي وفي ناس حواليا قولتلهم انتوا. مين وبابا فإن قالولي احنا كنا مسافرين ولقيناكم علي الطريق فاخدناكم علي المستشفي  وباباك علي ما وصلنا كان مات فالدكاتره عالجوك وبالنسبه لباباك البقاء لله شد حيلك وسابوني والدكتور كتبلي علي خروج ويوميها انا رجعت البيت ولقيتكم قاعدين بس استغربتوا انو بابا مش معايا وساعتها فهمتكوا أن احنا عملنا حادثه سير وخلاص وبابا مات وانتو ساعتها قعدتو تعيطوا علي موت بابا وبعدين بقي لما محمد الجارحي اخد الفلوس عمل بيها شركه صغيره ولباقي الفلوس يدا يكبر للشركه هوا وابنه يعني بمعني اصح أن الشركه والفلوس دي مش بتاعتهم دي حقنا احنا وفلوسنا احنا ايه رأيك بقي بعد ده كله وعايزه تتجوزي ولد باباه موت بابكي وكان السبب في اذيت اخوكي


ليان بصدمه من اللي سمعته : نعم كل ده حصل وانت مقولتليش ولا قولت لماما وقولت لينا أن بابا انت وهوا عملتوا حادثه سير في طريقكم للمطار يعني معني كل الكلام ده انو ابو أسر هوا السبب في موت بابا والسبب في الجروح الي كانت فيك وعشان كده انتي مانع الجوازه دي وعايز تنتقم منهم 


اسد :ايوه يا ليان 

وكمان ابوه وأهله ماتوا من اربع سنين اتجه لفرنسا وسافر علشان هوا عرف أن هوا اللي فضل فأكيد هنتقم منه هوا علي اللي أبوه عملوا فينا وعلي موت ابويا


ليان بصدمه : نعم يعني أهله كمان ميتين من اربع سنين 


اسد : ايوه ميتين مالك استغربتي كده لي


ليان : اصل الك*لب قالي أن اهله عايشين في مصر وكل ما كنا بتقعد مع بعض كان بيفضل يحكي عليهم كتير وقد ايه هما طيبين


اسد ضحك بسخرية: طيبين ده بالذات ابوه ده  شي*طان علي الارض دي 


ليان بتفكير : وياتري بقي هوا عارف ان انا ليان الجوارحي


اسد بتفكير : بصراحه مش عارف يا ليان  

ليان : بس انا وهوا مكناش بنتكلم في اسم للعائلات دي خالص ولو كان عارف ان انا اختك كان بعد عني صح 


اسد : ممكن يا ليان 


ليان : وهوا كمان مش معايا في نفس السيكشن يعني اكيد مش عارف اسمي بالكامل 


اسد : ولما هوا حضرته مش معاكي في نفس السيكشن اتعرفتي عليه ازاي 


ليان : هحكيلك وبدأت ليان تحكي له ازاي تعرفت علي هذا *** 


"فلاش باك " 

Flash back*

في جامعه فرنسا (باريس)

في بنت ماشيه بعد ما خلصت محاضراتها ففي شاب جه عليها 


الشاب : هاي 

البنت : هاي حضرتك عايز حاجه 

الشاب : ممكن نتعرف 

البنت : لا طبعا 

الشاب : اي بس ممكن نكون اصحاب جامعه بس  

البنت بتفكير: ماشي 

البنت :انا ليان محمود وفي تالته كليه ومصريه 

الشاب : أيوه انا عرفت انك مصريه من طريقه كلامك

انا اسمي أسر محمد ومن مصر برضه وفي تالته كليه 

ليان : اوك 

أسر : ممكن نروح نشرب حاجه في الكافيه ونقعد مع بعض نتكلم ونعرف بعض اكتر 

ليان : ايوه طبعا انا اساسا كنت راحه الكافيه اقعد فيه انا متعوده بعد محاضرايت بروح اقعد في الكافيه واشرب ايس كوفي 

تسريع للأحداث

وقعدوا وطلبوا واحد قهوه وواحد ايس كوفي وقعدوا مع بعض بس طول القاعده محدش ذكر اسم عائلته خالص اتعرفوا علي بعض بس عن طريق اسمهم واسم باباهم بس 

 

وبعد فتره ليست طويله 

قام كل واحد واحد عربيته واتجه للسكن  بتاعه

وكل يوم بعد ما كل واحد ما يخلص محاضراته يتقابلوا في. الكافيه وبعد شهرين من التعارف ليان بدأت تعجب بوسامته وشخصيته وهوا كذلك واعترفوا لبعض 

وهيا انبسطت أنه اعترف ليها وهيا اعترفت ليه وطلب أيدها وهيا قات لما ترجع مصر ابقي تعالي اخطبني من اخويا وامي 

أسر بتوتر: اهلي اااه ماشي 


باك 

ليان : كل اللي قولته لك هوا ده اللي حصل 

اسد : بس كده وهوا معرفكيش اسم عائلته خالص 


ليان : اللي عرفه ليا عن عائلته أن هما عايشين في مصر وبس 


اسد : طيب يلا بينا علي القصر يا ليان 

ليان : يلا يا ابيه 

وخرجوا من المكتب وملاك اول لما لحظت أن هوا جاي عليهم دخلت الحمام بسرعه علشان ميشوفهاش بتعيط ويفكر فيه حاجه

وملاك استنت لما ماشي


ونزل من الشركه هو وليان وبعدين ملاك خرجت وكان لسه في موظفين في الشركه وأصحاب اسد اللي بيشتغلوا معاه


اسد : اطلع بينا علي القصر

السواق : حاضر يا باشا وفي الطريق

كان أسر بيرن علي ليان وليان بتكنسل عليه 

ورن كثير 

وأسد لاحظ أن هيا بتكنسل 

اسد : مين ده يا ليان


ليان  : ده أسر يا ابيه 

اسد : ردي عليه 

ليان فتحت وردت عليه 

ليان : الو 

أسر : الو 

______________ 

ياتري بقي اللي هيحصل في المكالمه دي ؟؟

وهل أسر هيعرف أن هيا اخت اسد اللي هوا هربان منه ؟؟


. روايه ملاك الاسد♥

Basmala mostafa❤🎀

البارت الرابع 🖤


ليان:  نعم ياسر في حاجه

اسر: ايوه يا ليان عايزك في موضوع

ليان: اي هوا الموضوع 

اسر: اجي اتقدملك امتي يا ليان 


ليان بصت لاسد اقوله اي 

اسد همس ليها قوليله يوم الخميس 

ليان: يوم الخميس ياسر يناسبك

اسر: اوك يا ليان ماشي

ليان: سلام

اسر:  سلام 


ليان قفلت مع اسر وقعدت تتكلم مع اسد اخوها 

ليان: ليه يا اسد قولتلي قوليله يجي يوم الخميس مع انك رافض الجوازه دي وبشده


اسد بثقه: هوا انتي لحد الان مش عارفه بعد كل اللي قولتلك عليه ده مش عارفه عايزاه يجي لي


ليان بتفكير: ممكن علشان تنتقم منه 


اسد ضحك عليها:  انتي بتقولي يمكن لا ده اكيد يا حبيبتي 

ليان: ماشي يا ابيه


اسد: هنتكلم في الموضوع ده مع ماما بس مش هنقول لها علي موضوع محمد الجارحي ده هنقول لها بس اني في كد جاي يتقدم ليكي يوم الخميس واياكي تقولي لماما علي موضوع محمد الجارحي ده انا بحذرك اهو وانا هبقي احكي لها بس لما اسر الجارحي يجي يطلبك وساعتها بعدها هبقي اعرفها الموضوع علشان منقولشي ليها علي طول وتتعب


ليان: ماشي يا ابيه متخافشي مش هقول لها 


اسد: ماشي يا ليان هنشوف


وبعد فتره قصيره وصلوا القصر ودخلوا القصر وراح اسد سلم علي مامته 


اسد بحب:  عامله اي يا ست الكل 


الام وتدعي ريم:  الحمدلله بخير يابني طول ما انت بخير


اسد: يارب دايما كده يا امي تكوني بخير


الام: يارب يا حبيبي

اسد: كنت عايزك في موضوع كده يا امي بخصوص ليان اختي 


الام:  اتفضل يابني في حاجه 

اسد:  ايوه يامي في واحد متقدم لاختي وهوا كان زميلها في الكليه في باريس وهيجي يتقدم ليها يوم الخميس 


الام  : اسمه لي يا اسد 

اسد:  اسمه اسر يا امي 

الام: طب هوا كويس 

اسد: اكيد يا ماما وهوا لو مش كويس هخليه يتجوز اختي كده  واكمل بضحك: وبعدين يامي انا كده كده عايز اخلص منها واجوزها علشان ارتاح منها شويه 😂😂


ليان بتمثيل الحزن : بقي عايز تخلص مني يا ابيه ماشي


اسد بضحك: لا طبعا انتي اختي حبيبتي 


ريم: علي العموم يا اسد انت وليان هنشوف العريس وبعد كده اللي فيه الخير يقدمه ربنا 


اسد: ماشي يا امي انا هطلع ارتاح شويه علشان تعبان شويه من الشغل 


ريم: ماشي يا ابني

 

ليان:  وانا كمان يا ماما هطلع ارتاح من للسفر علشان تعبانه


ريم: ماشي يا حبيبتي 


ليان طلعت علي اوضتها غيرت هدومها ونامت من كتر التعب  لان اليوم كان مجهد


اسد في الجناح الخاص به

اسد اول ما طلع غير هدومه وقعد علي السرير بيفكر ازاي هينتقم من اللي قتل ابوه 

اسد بعد تفكير عميق ذهب لاوضه الرياضه الخاصه به وطلع غضبه من عيله الجارحي في الرياضه واتوعدلهم بالانتقام بس خلاص هما ماتو بس برضو مش هيسيب حقه لسه في فرد واالي هوا اسر الجارحي اللي ابوه قتل ابوه وبعد فتره من الرياضه ذهب الي غرفه للنوم واستسلم للنوم لان يومه بكره طويل شغل وحاجات كتير


في مكان اول مره نروحه وهو بيت ملاك سكرتيره اسد 

مامت ملاك: في اي يا ملاك شكلك مش عاجبني. 


ملاك: لا متقلقيش يا ماما مفيش حاجه ده شويه ارهاق وتعب بس من الشغل 


مامت ملاك: بس باين عليكي معيطه 


ملاك: لا مفيش حاجه انا هادخل الاوضه ارتاح شويه 


مامت ملاك بقلق علي بنتها: لو في حاجه يا ملاك طمنيني انا صحبتك واختك قبل ما اكون امك يا حبيبتي احكيلي لو في حاجه مدايقاكي يمكن ترتاحي شويه يا حبيبتي


ملاك: لو في حاجه يا ماما هاقولك حاضر بس ممكن اروح انام شويه 


مامت ملاك: طب استني يا حبيبتي مش هتاكلي انتي حتي ما اكلتيش حاجه من الصبح 


ملاك:  لا يا ماما مليش نفس هادخل انام تصبحي علي خير 


مامت ملاك: ماشي يا حبيبتي 

وانتي من اهل الخير 


ملاك دخلت اوضتها وقعدت تفكر هل هي حبيبته ولا مين دي بس كان باين عليه انه فرحان لما شافها وبعد كده سالت نفسها هيا ليه عيطت لما اشفتهم مع بعض ولي هيا مهتمه قوي كده وهل هي بتحبه فعلا علشان كده بتفكر في ولا اي بقت حاسه ان هيا مشتته مش فاهمه حاجه 

بس بعدها حست ان هيا عايزه تعيط يمكن ترتاح شويه قعدت تعيط فتره كبيره وهيا علي سريرها وبعد عياط لفتره طويله استسلمت للنوم ونامت من كتر العياط 


تاني يوم 

في قصر اسد الجوارحي 

خصوصا في الجناح الخاص به 

استيقظ اسد واخد شاور وادي صلاته ولبس ووقف قدام المرايا يظبط شعره ويحط برفانه الرجالي المميز اللي ريحته تحفه 

وبعد كده نزل تحت لقي الفطار جاهز فطر مع مامته واخته وبعد كده سلم عليهم

 وراح الشركه واول ما وصل لاحظ ان ملاك مش في مكتبها والواضح كده ان هيا مجتشي قابل صحبه فهد وساله 


اسد: هيا ملاك مجاتشي ولا اي 

فهد: مش عارف هيا مش في مكتبها 

اسد: لا 

فهد: يبقي اكيد مجاتشي 

نتعرف علي فهد

(فهد هو صديق اسد منذ الطفوله وعمره نفس عمر اسد وسيم جدا ذو بشره قمحاويه وعيون خضراء وشعر اسود وجسم رياضي وحلو بمعني الكلمه) 

نرجع بقي الاحداث 


فهد: طب بقولك هتصل عليها اشوف هوا في حاجه ولا لا وهاجي اقولك 

اسد: ماشي. 

وذهب اسد الي مكتبه وظل منتظر فهد حتي يطمنه علي ملاكه 

ثانيه واحده ملاكه هوا في حاجه احنا منعرفهاش 

وبعدين سال نفسه هوا ليه مهتم قووي كده بوجودها 

والسؤال الاهم بقي 

هوا قال ملاكه ليه وهوا مفيش اي حاجه تربطهم ببعض وهوا استغرب نفسه قوووي 


عند فهد 

جلس علي مكتبه وامسك بالفون الخاص به واتصل علي ملاك وظل ينتظر ردها حتي ردت عليه 

ملاك: الو 


فهد: الو يا استاذه ملاك انتي مش جايه الشركه ولا اي 

ملاك: انا اسفه بعتذر منك بس انا مش هاجي انهارده الشركه علشان تعبانه شويه وممكن حضرتك تقول للاستاذ اسد اني مش هاجي علشان تعبانه شويه 


فهد: اوك يا استاذه هقول له

والف سلامه علي حضرتك 


ملاك: الله يسلمك

وبعد كده قفلت السكه وقعدت تفكر هيا لي مرحتشي ولي مدايقه ومش عايزه تشوفه وكمان مرحتشي الشغل علشان مش عايزه تقابله او تتكلم معاه من اصله بس في نفس الوقت هي مستغربه نفسها 


فهد ذهب الي مكتب اسد وخبط 

الباب: دق دق دق 

اسد: ادخل 

فهد بعد  سماع الاستئذان بالدخول دخل 


اسد: اي يا فهد في حاجه 

فهد: لا هيا بس تعبانه شويه وقالتلي اعتذر منك علشان هيا مش هتقدر تيجي النهارده 


اسد  قلقان انها تعبانه: خلاص شكرا يا صاحبي

فهد: هروح مكتبي علشان في شويه ملفات كده هخلصهم واجيلك وننزل نقعد في كافيه كدا ونتكلم شويه 


اسد: للا بصراحه مش ليا نفس انزل معلش خليها مره تانيه

فهد: ماشي يا اسد 


وخرج فهد وقعد اسد يفكر في ملاك ويا تري عندها اي؟؟؟ 

وخلص اسد يومه في الشركه وخرج من مكتبه واستعد للنزول والاتجاه الي قصره ولكن حس بشي ان الشركه كانت وحشه من غير ملاك وعدا يومين بس ملاك مراحتشي الشركه في اليومين دول واسد كان مدايق ان هيا مجتشي وقلق عليها ودعي ربه ان لو هي تعبانه يشفيها وتيجي الشغل 


وجه اليوم المنتظر يوم الخميس 

او ما يدعي او يسمي عند اسد يوم الانتقام الذي انتظره منذ حوالي اربع سنين واكثر 


بس قبلها اسد اشتري فيلا جديده علشان اسر ميعرفشي ان ده قصر اسد ويرجع في كلامه وبكده هتكون خطه اسد فشلت واخد امه واخته 

وليان اخبرته بالفيلا دي االي هوا هييجي يتقدم فيها واسر راح علي المكان من خلال اللوكيشن لللي بعتته ليان ليه الي الواتس 


وذهب اسر الجارحي الي هذه الفيلا ومعه اهله اللي احنا عارفين ان هوا شاريهم بفلوس واجرهم انهم يمثلوا اهله قدام عيله ليان 

ودخل الفيلا بعد ما فتحت له ليان ودخل وكان موجود امها وهيا واسد كان في غرفه من غرف الفيلا لحد ما ليان تبعتله رساله او ترن عليه 


قعد اسر واهله المزيفين وليان عملت نفسها قايمه تجيب العصير وللتقديم وارسلت رساله الي اخيها اسد بانهم اتو 

وبدا اسد بتنفيذ الخطه التي حضرها هو وليان ولكل واحد منهم دور مخصص به وهذا كله طبعا من غير علم الام كما امر اسد ليان وخرجت ليان وقعدت وبعد كده اسر كان قاعد وسمع صوت مش غريب عليه


اسد: اهلا اهلا اسر 

اسر بصدمه: اسد 

اسد: اهلا يا اسر نورت اتفضل 


يا تري يا حلوين بقي اللي هيحصل في المقابله دي؟؟ 


واي هيا خطه او فكره اسد في الانتقام؟؟


ويا تري اسد هيعمل اي في اسر الجارحي؟؟ 


تفاعل كتير بقي وتشجيع علشان اكمل فيها  


دمتم سالمين 🌹💜


ملاك الاسد 🎀❤ 

البارت الخامس 

بقلم /❤Basmala mostafa


اسر بصدمه:  اسد 

اسد: ايوه اسد مالك مستغرب لي 

اسر: لا يوجد رد 

اسد: نورت يا اسر عامل اي وحشتيني يا جدع  


اسر من الصدمه مش عارف يتكلم 

 اسد:  اي يا اسر مش بتنطق لي ولا يمكن من الصدمه يا ليان  😂😂

ليان: ههههههههههه😂😂

ريم ام اسد: في يا اسد انت وليان جرا اي بتضحكوا علي اي 


اسر بصدمه: في اي يا اسد انت وليان هوا انا جاي اتهزا هنا ولا اي 


اسد بضحكه استهزاء: تتهزا اي كفا الله الشر 

اسر: اومال في اي 😒

اسد: لا مفيش حاجه 


اسر: طب انا عاوز ليان اختك 

اسد: اي عاوز ليان اختي دي هوا حد قالك ان ليان اخت اسد الجوارحي لعبه بتتاخد اي الهبل ده قول كلام يتعقل ويخش الدماغ 

اسر: انا طالب ايد الانسه ليان 


اسد: كده بدأنا نتكلم صح ✅

طب ممكن اسألك سؤال 

اسر: اتفضل 


اسد:  طب بذمتك لو والدي كان قتل والدك وانا جيت اطلب ايد اختك مثلا لو كان عندك اخت كنت هترضي ولا لا  


اسر: اكيد لا مش هخلي اختي تروح عند اللي قتل والدي 

اسد: انت قولتها بنفسك مش هودي اختي عند اللي قتل والدي 

وانت اكيد عارف ان باباك قتل والدي 

اسر: ايوه عارف يا اسد 

اسد: طب تسدق انت بج*ح ياخي يعني عارف كمان جاي تطلب ايد بنت اللي ابوك قتل ابوها طب يا اخي خلي عندك ذره دم اذا كان عندك اصلا 


اسر: يعني انتي يا ليان ااخت اسد 

ليان: ايوه يا اسر اي رايك في المفاجاه دي 

ريم: هوا في اي يا اسد هوا انت تعرفه وهو  يعرفك وايه حكايه والده قتل والدك ده اي الكلام ده 


اسد: هفهمك يا امي استني عليا 

اسر ممكن تقولي مين الناس الي معاك دول 


اسر بكذب : دول اهلي هيكونوا مين 

اسد: بجد يا اخي 

اسر بكذب: ايوه 

اسد ببجديه: علي اساس يا اسر اني مش عارف ان اهلك ماتو من حوالي اربع سنين يعني في نفس السنه اللي ابوك قتل فيها ابويا 


اسر بكذب : لا مش ماتو يا اسد اهلي قدامك اهو


اسد: هوا انت مفكر لما تتدفنهم في بلاد بره الخبر مش هييجي طب اي رايك اول ما ماتو وصلي خبر وفاتهم 


ليان: يعني طلعت يا اسر والدك قتل اعز شخص علي قلبي وكمان كدبت عليا في موضوع اهلك تصدق علي قد ما حبيتك علي قد ما بكرهك حاليا 

انا بكرهك يا اسر بكرهك عارف يعني اي 


اسر: استني هفهمك يا ليان انا والله مكنتش اعرف انك اخت اسد وكدبت عليكي في موضوع اهلي لسبب 

ليان: واي هوا السبب ده بقي ان شاء الله 


اسر: هفهمك بعدين 

اسد: بص كلامك معايا مش معاها وبعدين هتفهما بعدين فان هوا حد قالك اني اساسا هسيبك تخرج من هنا سليم ولا كمان هتشوف اختي تاني او تلمحها تاني 


اسر: لي يا اسد هتعمل فيا اي 


اسد: من ناحيه انا هعمل فهعمل كتير 


اسر: لي يا اسد هوا انا اللي قتلت 


اسد: لا انت مقتلتش بس انت شاركت ابوك في الجريمه 


اسر: شاركته ازاي بقي ده ان شاء الله 


اسد: ابوك بعد ما موت بابا اخد 40مليون دولار وعملتو شركه وكبرتوا شغلكم بفلوس مش من حقكم وكل ده لي بقي علشان ابوك كان جواه حقد وغيره وغل من ناحيه ابويا مع ان ابويا كان كويس بس انتو مش بتكتفوا باللي معاكم انا ابويا هوا اللي كان بيدير الشركات والثفقات وابوك كان بياخد فلوس علي الجاهز وابويا كان بيقاسمه بالنص مع انه المفروض ابوك مايخدشي فلوس الا لما يشتغل هوا بنفسه 


اسر: طب ابويا اللي اخد الفلوس انا مالي بقي بكل الكلام ده

 

اسد: مهو حضرتك كنت بتدير الشركات وكنت مع ابوك في كل حاجه بيعملها يعني شريكه يعني هوا ومات وانت اللي فاضيلي فهبدا بالانتقام منك انت 


ريم بتعب: انا مبقتشي فاهمه حاجه خلاص 

وبعد كده اغمي عليها من الصدمات اللي سمعتها واسد اتخض عليها وليان جريت عليها واسد اتصل بالدكتوره وبعد كده علي الرجاله بتاعته واخدوا اسر بس ساب الناس االي جايه مع اسر 


الدكتوره وصل بعد فتره وكشف عليها وسط قلق ليان واسد 

اسد: انا مكنتش عايز اجيب امي علشان متتعبشي ولا كنت عايز اتكلم معاها في الموضوع من اساسه 


ليان: ما انت كده كده يا ابيه كنت هتقول لها 

وبعد فتره الدكتوره خرجت وقالتلهم دي صدمه عصبيه وهيا فاقت واديتلها مهدئات 


اسد وليان جريوا علي امهم ودخلوا عليها  

ريم اول ما شافت اسد قالتله: اي الي حصل ده يا اسد انت وليان 

اسد: حاضر هقول ليكي يا امي وحكي لها كل ما حدث وهي كانت في حاله صدمه وبكاء


قام اسد باحتضان امه حتي تهدأ وخرجوا هيا نامت 


اسد: بقولك اي يا ليان 

ليان: نعم يا ابيه في حاجه 


اسد: في حاجه هتفرح امك قووي ولازم نعملها 

ليان: اي يا اسد 


اسد  هيا دلوقتي نايمه صح واخوكي اللي كان عايش بتركيا جه واتصل عليا امبارح واحنا لازم نجيبه من المطار 


ليان: ايان جاي بجد يا اسد

اسد: ايوا يا بنتي جاي 


وبعد كده استعدوا للخروج واتجهوا للمطار ووصلوا وانتظروا ايان وبعد فتره قصيره وصل ايان 


نتعرف علي ايان 

(ايان هو توأم ليان وكان مسافر تركيا لانه بيحب تركيا ودرس فيها في الكليه ونازل اجازه وبعد كده هيسافر علشان دراسته بس اشتاق لعيلته فقرر يرجع يشوفهم وبعد مده يبقي يسافر ايان شعره اسود وعيونه زرقاء بشرته بيضاء وجسمه رياضي وقمر كده في نفسه) 

نرجع بقي بالاحداث


ايان اول ما شاف اسد وليان جري عليهم وحضنهم


ايان: nasılsın (ازيكم) بس بالتركي 

اسد: الله يسلمك يا اخويا بس بلاش كلامك التركي ده ملوش لزوم اتكلم عربي يا اخويا 

ايان: حاضر يا اسد 


ايان: ازيك يا ليان 


ليان: الله يسلمك ياايان 


يلا نروح البيت علشان والدتك تشوفك هتفرح قوووي 

يلا 

وركبوا العربيه ووصلوا بعد مده قصيره الفيلا 

بس ايان استغرب هوا جايبه هنا لي 


ايان: اسد انت جايبني هنا لي

 

اسد: مهي دي فيلتنا برده 

ايان: اشترتها امتي

 

اسد: من حوالي اربع ايام كده 

ايان: ماشي يا اخويا 


وبعد كده دخلوا القصر  وايان طلع لقي امه علي السرير نايمه تعبانه فاتصدم 


ايان بصدمه: امي مالها يا اسد 


اسد: مفيش بس هيا بس تعبانه شويه 


ايان: ده باين عليها انها تعبانه قووي 


ايان: هوا في حاجه يا اسد 


اسد: ايوه وحكي له اسد كل ما حدث

 

ايان بصدمه: اي 😔

 

يا تري اي اللي هيحصل في البارت الجاي؟؟ 

ويا تري اسد هيعمل اي في اسر؟؟ 


ياريت يكون في تفاعل يا جماعه …


دمتم سالمين ❤🎀


روايه ملاك الأسد 🖤

      البارت السادس

  بقلم /Basmal Mostafa


ايان بصدمه :اي😧


اسد :زي ما سمعت يا قلب اخوك


ايان :طب وعملت اي في أسر


اسد : الرجاله اخدوه علي المخزن القديم بتاعنا فاكره ولا نسيته


ايان:لا فاكره


اسد :طب تسدق أنا مروق المخزن ده من زمان وتعرف أن انا مستني اللحظه دي بقالي كتير قووي


ايان :طبعا يا اخويا عارف وعارف كمان انك مستحيل تسيب حقك


اسد :مهو انت متعرفش ده مش حقي لوحدي ده حقي انا وابويا


ايان:الله يرحمه 


اسد :يارب ويجعله من أهل الجنه


ليان :طب انت ناوي علي اي يا اسد دلوقتي


اسد بشر :ناوي علي التدمير والانتقام واني اخد حقي 


ليان:بص يعني انت حاليا جبته المخزن بس هنعمل في اي مهو ممكن يهرب أو ممكن يحصل حاجه


اسد :لا متخافيش المكان ده مش هيعرف يهرب منه مستحيل 


ليان :طب واي اللي مخليك متاكد قووي كده


اسد :أولا لأن المكان متامن كويس من ناحيه الحراس 

ثانيا أن البواب بتاعت المخزن حديد وكبيره يعني ميقدرشي يعمل فيها حاجه والشباك الوحيد اللي هناك كله حديد وهوا اساسا مش هيعرف يعمل فيه حاجه لان الحديد بتاعه جامد وكمان لو هرب هيروح مني فإن


ليان :ماشي يا ابيه

طب تصبحوا علي خير بقي علشان هنام


ايان :وانتي من اهل الخير

اسد :وانتي من اهل الخير


وليان طلعت علي أوضتها 

وايان وأسد كانو قاعدين مع بعض وبعدين اسد اتكلم 


اسد :بقولك ايه يا ايان

ايان :نعم يا اسد 


اسد :انا هروح المخزن هشوف الك*لب اللي هناك ده هتيجي معايا


ايان :طبعا هاجي 


وايان وأسد خرجوا وركبوا العربيه وعربيات الحراسه وراهم بس المرادي اسد اللي ساق مش السواق الخاص بيه


في اوضه ليان

ليان اول ما طلعت غيرت هدومها لبيجامه النوم وقعدت علي السرير وبعد كده عدلت نفسها علي وضعيه النوم ونامت 


نروح بقي لاسد وايان 

في الطريق


ايان :اسد بقولك اي 


اسد وهو سايق العربيه : نعم يا ايان 


ايان: متيجي تبلغ عنه الشرطه وهياخد فيها تأبيده أو اعدام وكده يبقي أخدنا حقنا قانونيا 


اسد :انتي فيك حاجه انا مبخدشي حقي بالقانون انا لازم اربيه الاول بطريقتي الخاصه وبعد كده ابقي اشوف هاعمل ايه ممكن ابقي ابلغ الشرطه مش عارف بس لازم اخد حقي بايدي الاول وهخلي أسر الجارحي يتمني الموت بس مش هيطوله وخليه يتعذب كده قدامي كان نفسي قووي يبقي ابوه موجود علشان انتقم منه بس هوا مات بس اكيد ربنا هياخد ليا حقي لان ربنا مش بيسيب حق حد 


ايان :ماشي يا اسد 


اسد وايان بعد فتره قصيره وصلوا المخزن اللي كان مليان بكم حراسه فظيع وفتح الباب ودخل لقاه مرمي ومكتف ومش باين لي ملامح يعني حرفيا مطحون ضرب 

(بس احسن يستاهل علشان الي بيلعب مع الاسد يبقي يلعب في عداد موته 😂😂)


ايان اول ما دخل هوا وأسد شدوا الكراسي وقعدوا قدام أسر


اسد وهو قاعد علي الكرسي وحاطط رجل علي رجل

 اسد :اهلا بيك في جحيم الأسد 


اسد:عارف يا أسر انا هعمل اي فيك انا هخليك تتمني الموت ولا تطوله هاندمك علي الي عملته وهاخد حقي من ابوك فيك ايه رأيك بقي


أسر بثقه كدابه : بص يا اسد انا مش خايف منك لان انت متقدرش تاذيني ولا تلمس شعرايه واحده مني 


اسد ضحك بشده :مقدرشي اي يا اخويا انت عارف كويس اني ممكن ادفنك مكانك ولا يتهزلي جفن يلا 


أسر :طب  اي رايك بقي يا اسد هقولك حاجه اعلي ما في خيلك اركبو انت واللي قاعد جمبك ده 


اسد :طب اي رايك افاجئك باللي معايا ي تري حضرتك عارف مين اللي معايا ده ولا لا


أسر :لا معرفهوش وميجليش الشرف اني اعرفه 


ايان بغضب شديد :انت بتقول اي يا ر*وح امك ميجلكش اي انت متعرفش انا مين بقي 


أسر :هتكون مين يعني يا اخويا


ايان :انا ايان محمود الجوارحي 


أسر بصدمه:نعم ايان اخو اسد 


ايان:ايوه يا اخويا 

وقام ايان بركله برجله وضربه بوكس في وشه وقعد علي ركبه قدامه 

ايان : والله لولا أني مش عايز أو*سخ ايدي بدم واحد زيك كنت قتلتك يلا 


أسر : اقتلني انا قدامك اهو 


ايان:يبقي انت يا نن عين امك مفهمتش اسد قال أي 

افكرك بقي انا قالك انا هخليك تتمني الموت ولا تطوله 😇


أسر :ماشي هنشوف ولا حد فيكم هيقدر يقتلني لاني هخرج من هنا ومش هتوصلولي 


اسد :لي هتروح فإن مننا


أسر : هاروح في اي حته انا عايزها وهابقي حر وهييجي يوم يا اسد وانا بفكرك اهو وهنتقم منك بس مش هاذيك انت انا هاذي القمر اختك وقبل أن يكمل كلامه تلقي صفعه قويه من ايان اللي كان واقف قصاده 


أيان: ولا انت متقدرشي تعمل حاجه في اختي وانا بقولك اهو انت هتموت هنا وهتندفن هنا ومحدش يعرف عنك حاجه 

واقسم بالله يا أسر هخليك تترجاني وتبوس ايدي ورجلي علشان أعفي عنك بس مش هطول اللي انت عايزه


أسر :لا يا روح امك انا مبترجاش حد ومش ببوس ايد حد ولا رجل حد 

 

وبعد ان انهي كلامه قام اسد من مكانه وتوجه نحو ذلك الاحمق وقام بالاقتراب منه وانقض عليه بالضرب فأصبح وجهه مليئ بالدماء وأنفه تنزف وفمه من كتر الضرب 


اسد :سيره امك لو جات علي لسانك ده تاني وأقسم بالله اموتك بايدي 


أسر :اعمل اللي انت عايزه يومك جاي وهنهي عيلتكم من الوجود


اسد :والله ولا هاتقدر تعمل حاجه علشان انت اساسا  جبان ومتقدرش تعمل حاجه 


أسر :هنشوف مين فينا اللي جبان يا ولاد الجوارحي 


اسد وايان خرجوا وقفلو عليه وظل يصرخ بداخل المخزن ولكن لا حياه لمن تنادي 


وبعدها اسد فتح وهوا علي باب المخزن قاله

اسد :والله مهما عملت يا أسر مش هتخرج من هنا وخليك تصرخ زي الحريم كده يا ابن الجارحي 


وبعدها اسد اتجه الي العربيه وتوجه الي القصر 

في الطريق

ايان :هوا ممكن يقدر يخرج من المكان ده 


اسد :انت شايف المكان عامل ازاي  هيخرج منه ازاي 


ايان : انا مش عايزه يخرج من هناك علشان انا تنتقم منه علي الي قاله واولهم علي أنه جاب سيره اختي وامي والله لاندمه ماشي 


اسد :اصبر تاخد حاجه نضيفه اصبر  

وبعد فتره وصلوا الفيلا


واول ما وصلوا طلعوا علشان يطمنوا علي مامتهم ودخل اسد بس كان قبلها قال لآيان قبل ما يدخل أنه ما يدخلش الا لما يناديه علشان هوا عايز يعمل مفاجاه لامه


دخل علي أنه لقتها علي صاحيه وقاعده علي السرير

دخل سلم عليها وقالها عايز اوريك حاجه وهتبسطك اووي 


ريم :اي هيا يا ابني 


اسد :ادخل 

اول ما دخل ايان جري علي أمه حضنها قووي لانه كان اشتاق ليها وهيا حضنته وكانت بتبكي 


اسد :لي بس كده يا رورو لي بتعيطي هوا انتو كده تفرحوا تعيطوا تزعلوا تعيطوا اي العيله دي يا ولاد


ريم :بس يا واد بلاش بكاشه


اسد :حاضر يا امي 

ريم :وحشتني يا ابني قووي

ايان :وانتي اكتر يا امي 

ريم :عامل اي في حياتك هناك 


ايان:الحمد لله يا امي كله تمام


ريم :طب الحمد لله يا قلب امك.

 اسد بضحك :معلش بقي يا جماعه هقطع لحظه المحن دي علشان انا تعبان وهلكان وعايز انام ممكن 


ريم بضحك :ماشي يا بكاش تصبح علي خير 

 اسد :وانتي من اهله 

وبعد كده خرج اسد وذهب الي جناحه الخاص ودخل اخد شاور وغير هدومه وقعد علي  السرير يفكر هوا بكره راجع الشركه يا تري ملاك رجعت ولا لا ؟؟

وبعد كده غلبه النوم ونام


وايان بعد ما قعد مع مامته شويه في جو لطيف وضحك استأذن منها وراح علي أوضته علشان ينام ودخل غير هدومه وفتح شنطه سفره وطلع هدومه منها وغير هدومه ونام 


تاني يوم 


اسد استيقظ. واخد دوش وادي فرضه وغير هدومه وليس بدله لونها اسود وقميص أبيض ووقف قدام المرايا وسرح شعره وظبطه ورش عطره الرجالي المميز وبعد كده نزل لقاهم متجمعين علي الفطار  سلم عليهم قعد فطر معاهم وبعد كده تستأذن واخد عربيته وراح الشركه ده وهوا في الطريق مدايق مش عارف لي وحاسس انه في حاجه 


وصل الشركه بعد مده


واول ما دخل بص علي مكتب ملاك لقاها موجوده اتبسط بس حضرته ميعرفشي اي اللي هيحصل في مكتبه 


دخل علي مكتبه وقعد ولقي ورقه علي مكتبه لقاها ورقه استقاله ملاك واتدايق جدا ونادي علي حد ينادي علي ملاك وناداها 


وبعد فتره قصيره 

الباب: دق دق دق دق

اسد :اتفضل 

دخلت ملاك 

وبعدها سألها اسد بحده : ممكن افهم حضرتك اي ده 


ملاك بهدوء:ده ورقه استقالتي

اسد :واستقالتك مش مقبوله 


ملاك بصدمه  :لي حضرتك


يا تري اسد هيعمل اي مع ملاك ؟؟


ويا تري مصير أسر اي ؟؟؟


كل ده هنعرفه البارت الجاي 😉💓

عايزه تفاعل 


دمتم سالمين 💓♥️

Basbosa 🖤


روايه ملاك الأسد 🖤

   البارت السابع 💜

بقلم /Basmala Mostafa 💗🦋

Basbosa🌍💜

ملاك بصدمه :لي حضرتك 

اسد :علشان انا عايز كده 

ملاك بحده :هوا اي اللي حضرتك عايز كده انا مش عايزه اشتغل هنا

اسد :مش بمزاجك يا حلوه 

ملاك : لي بقي أن شاء الله 

اسد :اولا لانه في اوراق وقعتي عليها اول ما جيتي وكان فيها بنود بس الظاهر انتي مقراتيش البنود كويس عالعموم هافكرك بيهم 

اولا: مده العمل لا تقل عن سنتين

ثانيا : غرامه ٥مليون جنيه لو هتسيبي للشغل ده قبل السنتين 

ثالثا : مش هتقدري تشتغلي في شركه تانيه خلال مده السنتين دول حتي لو دفعتي فلوس 

ملاك بصدمه :منك لله يا اخي 

وخدت منه ورقه استقالتها وخرجت 

وبعدين روحت البيت 

&&&&&&_____________________&&&&

في بيت ملاك

ملاك اول ما دخلت كان باين عليها الغضب 

مامت ملاك :في اي يا بنتي مالك وجيتي بدري كده لي 

ملاك :مفيش يا ماما بس اتخانقنا انا والمدير وسيبت الشركه له وجيت

مامت ملاك بصدمه : اتخانقتي انتي والمدير 

ملاك ببرود :ايوه يا ماما في حاجه

مامت ملاك :ومش خايفه تتطردي بسبب الخناقه دي ونا عارفه إن لسانك طويل

ملاك :لا متخافيش واثقه اني مش هطرد متخافيش انتي انا دخله انام

ملاك سابت مامتها ودخلت أوضتها 


&&في اوضه ملاك&&

ملاك غيرت ملابسها وجلست علي السرير بهدوء وقعدت تفكر  هتعمل اي علشان تقطع العقد ومتروحش الشغل معاه 

ولقت طريقه وبعدها أنبت نفسها انها مقراتش الملف كويس واهو علشان كده هتفضل تشوفه سنتين ولا هتدفع خمسه مليون جنيه بس علي مين أن نا وريتك مين ملاك مبقاش انا 

ماشي يا اسد بيه الجوارحي


وبعد كده استعدت للنوم واخدت وضعيه النوم ونامت


**في شركه الأسد**

اسد قاعد يفكر هوا عارف انها ذكيه ومش هتسكت لازم هتعمل حاجه وبعد فتره من التفكير في ملاك استعد للخروج من الشركه والذهاب للفيلا


اسد نزل من الشركه وبعد فتره وصل الفيلا 

اول ما دخل 


اسد :ايان ليان يا رورو 


ريم :نعم يا ابني 

ليان :نعم يا ابيه 

ايان :نعم يا اسد 


يلا أجهزوا علشان احنا هنمشي نروح القصر 

وبعد فتره جهزوا واستعدوا للذهاب الي القصر 


بعد مده قصيره 

وصلوا القصر 

واول ما وصلوا 

دخل كل واحد أوضته 


**في جناح اسد **

اسد بيكلم مع فهد صاحبه وبعد ما خلصوا كلام قاله ابعت رقم ملاك السكرتيره بتاعتي 


فهد بضحك  :والله ووقعت يابن الجوارحي 😂😂

بس الي قولي صحيح عايز رقمها لي 


اسد :لا متخافشي يا اخويا موقعتش وبعدين عايز رقمها وخلاص انا مالك انت يا اخي 😉😉


فهد :خلاص هبعت ليك في رساله 


اسد :خلاص ماشي مستني الرساله دي 

سلام يا صاحبي 


فهد :سلام يا اخويا 


وبعد ما قفل وصل بعدها بمده قصيره رساله من فهد وكان فيها رقم ملاك 


اول حاجه دخل كلمها واتس 


في الشات

اسد :هاي 

ملاك :مين حضرتك

اسد :انا اسد الجوارحي 

ملاك :محصليش الشرف عايز اي كفايه قووي اللي عملته في الشركه مع أن معتقدشي أن كان في البنود دي بس هقول اي غير ربنا يسامحك ومنك لله

اسد :مني لله 

اي ده انتي ازاي تكلميني كده 

ملاك :انا اولا انا مش في الشركه اتكلم براحتي وحتي لو في الشركه هتكلم برده براحتي 

ثانيا:عايز اي مني وجيبت رقمي منين 

اسد :بطريقتي الخاصه وعايز منك اي 

عايز اقولك ابعدي عن الي في دماغك لانه مش هيحصل ومش هتعرفي تجيبي الورق وتقطعيه لانه مش في الشركه

ملاك بصدمه وفي نفسها :هو عرف الخطه بتاعتي منين 

ملاك :أن مش هعمل حاجه متخافشي انا مش مستغنيه عن نفسي يا استاذ

اسد :طب ماشي تصبحي علي خير ومتنسيش تيجي بكره الشركه ولا هحبسك لانك مش هتدفعي الخمسه مليون 

ملاك بصدمه:اتحبس 


دمتم سالمين 😉 💓


روايه ملاك الأسد 🖤

   البارت الثامن ♥️

بقلم /Basmala Mostafa 🦋💜

Basbosa 🌍💜

ملاك بصدمه :اتحبس 

اسد :ايوه اي رايك بقي

ملاك بصدمه :أنت بني ادم معندكشي دم اعتبرني زي اختك ومتعاملنيش كده

اسد بسخريه :اعتبر لا مبتعتبرش وبعدين اعاملك ازاي يعني مانا بعاملك كويس وبعدين انتي اللي وقعتي علي الاوراق بارداتك ومن غير حتي ما تشوفي البنود كويس وفي الاخر اتقلب عليكي انا بقي عملت اي 

ملاك :انا غلطانه اني قررت في يوم من الايام اني اشتغل مع واحد زيك 

اسد :واحد زي طب حافظي علي كلامك علشان متزعليش مني 

ملاك :انا مبتهددشي يا استاذ 😒

اسد :انا قولت بهدد انتي اللي اخدتي الموضوع تهديد انا مالي بقي

ملاك :طب سلام علشان مش فاضيالك 

اسد :لي وراك اي علشان مش فاضيالي 

ملاك :اولا ده شي ميخصكشي 

ثانيا بقي أن انت داخل تكلمني علي اساس اي 

اسد :بكلمك علي اساس اني سكرتيرتي وبقولك تيجي الشغل احسن ما اعمل حاجه هتندمي انتي عليها بعدين 

ملاك :انا مبعملشي حاجه وبندم عليها يا بيه اوك وبعدين انا وقتي مش بحب اضيعه مع ناس في الكلام الكتير وبالذات أنه مش لي لازمه اوك 

اسد :بجد 

ملاك :ااه بجد وياريت بقي تقفل وتعملي بلوك ومتحاولشي تكلمني تاني يا استاذ اسد الجوارحي 

اسد :انا هقفل بس مش بعمل بلوك ولو انتي عملتي هعرف اوصلك برده بطريقتي 

ملاك :سلام 

اسد :سلام يا ملاك 


وبعد كده استعدت ملاك للنوم وذهبت الي فراشها واخدت وضعيه النوم وذهبت في نوم عميق 


**في قصر الجوارحي وبالتحديد في جناح اسد **

اسد بعد ما انهي كلامه مع ملاك ذهب لفراشه واستعد للنوم 

وقد ذهب في نوم عميق هو الآخر 


تاني يوم 

**في شركه الجوارحي **

اسد :اي يا فهد هيا ملاك مجتشي

فهد :لا يا اسد مجتشي 

وتوجه اسد الي مكتبه وقد تفاجأ بالذي وجدها في مكتبه 

اسد بصدمه :انتي بتعملي اي هنا وقاعده هنا بتعملي اي

ملاك:مستنيه الباشا 

اسد :عايزه اي يا استاذه ملاك 

ملاك : عايزه كل خير ممكن حضرتك بقي توريني الملف اللي انت بتقول في البنود 

اسد :حاضر هوريهولك بس مش موجود هنا 

ملاك :اومال حضرتك موجود فإن 

اسد :انا مش اهبل علشان اقولك وتروحي تقطعيه يا بشمهندسه 

ملاك : 😂😂😂😂 اقطعه اي  بس انا عايزه اشوف البنود كويس 

اسد :حاضر هبعت اجيب الملف ولما اجيبه هنادي عليكي 

ملاك :عالعموم انا موجوده في المكتب 

اسد :ماشي 

وبعد كده ذهبت ملاك الي مكتبها وظل اسد في مكتبه والملف موجود معه في المكتب ولكن لا يريد أن تعرف حتي لا تقوم بتقطيعه وهو يريد أن تظل معه في الشركه وتشتغل معه 

مرت نصف ساعه وملاك موجوده في مكتبها وتنتظر ان ينادي عليها 

موظف من الموظفين :استاذه ملاك اسد باشاا منتظرك في المكتب 

ملاك بهدوء:ماشي يا احمد 

احمد : تمام روحيله بقي 

وقامت ملاك علي مكتبها وتوجهت الي مكتبه وطرقت الباب

الباب:دق دق دق دق

اسد : اتفضل

دخلت ملاك بعد السماح لها بالدخول 

ملاك :اي حضرتك جيبت الملف 

اسد :ايوه اهو 

وقامت ملاك بأخذ الملف منه وتقرا البنود كويس وبعد مده قامت ملاك لتعطيه لاسد ولكن حدث شي لم نتوقعه 

قامت ملاك بتقطيع الورق 

اسد بصدمه:عملتي اي يا مجنونه 


ملاك :زي ما شوفت حضرتك قطعته كده بقي اقدر اقول ان كده مش هشتغل معاك ومش هدفع غرامه

 

اسد بضحكه سخريه :لا بجد برافو عليك تعرفي اللي قطعتيه ده في نسخ منه وفي الاصليه وانتي معاكي نسخه وكل موظفه بيشتغل عندي في نسخ لملفه اي رايك بقي  


ملاك بصدمه :اي 😧😧


يا تري اللي هيحصل مع ملاك وهتعمل اي مع اسد ؟؟؟


انا عارفه اني مش ذكرت في بارتين ليان وأسر وايان بس البارت بتاع بليل هيبقي في أحداث اكبر وهيبقي موجود كله 😘💗🦋


دمتم سالمين 😉💓


روايه ملاك الأسد 🖤

   البارت التاسع ❤️

بقلم /Basmala Mostafa 🦋💜

Basbosa 🖤🌎

ملاك بصدمه :ايه 

اسد :ااه والله وعلشان اللي انتي عملتيه هزودلك كده الشغل هنا علشان بعد كده متلعبيش مع الاسد يا شاطره 

ملاك بحزن :تزودلي مده الشغل هوا انا اساسا عارفه اشتغل سنتين لما تزودلي كمان 

اسد :مهو علشان انتي اتجراتي وعملتي اللي انتي عملتيه

ملاك :زود زي ما انت عايز أن شاء الله لآخر العمر ميهمنيش 

اسد بصدمه :متاكده 

ملاك :ايوه متاكده

اسد :ماشي اتفضلي علي مكتبك 

ملاك مشيت وسابته

بعد ما ملاك مشيت اسد قعد يفكر فيها وقعد مع نفسه واتضح أنه بيحب يكلم مع ملاك وبيحب يضايقها وهوا مش راضي يمشيها علشان بيحب أنها تكون موجوده في الشركه وهوا اساسا مش عايز منها أي فلوس المهم انها تكون معاه


**في مكتب ملاك **

ملاك قعدت تفكر مع نفسها 

اعمل اي يا ملاك ؟؟ اعمل اي يا ملاك ؟؟

وبعد تفكير دام لوقت طويل 

ملاك قالت خلاص لاقيتها 

وبعد فتره خلصت كل شغلها اللي في الشركه ولمت حاجتها ومشيت 

وقفت تاكسي 

وركبت فيه وكان هناك من يراقبها بسيارته الخاصه 

وبعد مهله من الوقت اتجه اسد الي القصر 


**نروح عند ملاك **

في التاكسي 

ملاك قالت لنفسها طب انا لو عملت الخطه دي هل يا تري ممكن يحبسني فعلا أو يعمل فيا حاجه وبعد مده قصيره 

السائق :وصلنا يا انسه 

ملاك :ماشي شكرا واعطت فلوس وذهب السائق 

واتجهت ملاك الي بيتها اللي تسكن فيه 

وملاك فتحت الباب بمفتحها الخاص بها 

ودخلت وقالت :يا امي 

مامت ملاك : اي يا ملاك انتي جيتي امتي 

ملاك :لسه داخله حالا

ماما ملاك: ماشي يا بنتي احضرلك تأكلي 

ملاك:ايوه علي ما اغير هدومي تكوني حطيتي الاكل واكل انا وانتي 

مامت ملاك :ماشي يا بنتي يلا 

ملاك دخلت خدت شاور خفيف بسرعه وبعد كده غيرت ملابسها وادت فرضها وخرجت لمامتها 

وقعدت علي السفره واكلت هيا ومامتها 

وبعد انتهاء من الاكل 

وبعد كده قامت وضعت الاكل في المطبخ وغسلت الصحون واتجهت الي التلفاز وسمعت كرتون 

مامت ملاك : ايه يا ملاك في اي انتي لسه صغيره ولا اي لسه بتسمعي الكرتون 

ملاك بطفوليه  علي عكس سنها :فيها اي يا ماما عادي يا يعني 

ماما ملاك :طب ماشي يا ملاك انا هادخل انام دلوقتي 

ملاك بهدوء :ماشي يا ماما 

ماما ملاك دخلت الي غرفتها وملاك مسكت فونها واتكلمت مع صديقتها والتي تدعي هنا 

ملاك :ازيك يا هنون عامله اي 

وانتظرت رد هنا 

وبعد مده وصل ليها رساله

هنا :ازيك يا لوكا وحشتني قووي 

ملاك :وانتي اكتر يا روحي 

هنا :عامله اي 

ملاك :الحمد لله بقولك. اي 

هنا:اي قولي 

ملاك :اي رايك نخرج مع بعض بكره 

هنا :ماشي بس انتي مش عندك شغل 

ملاك :لا سيبك من الشغل عايزه اشوفك 

هنا :ماشي يا ستي مع السلامه 

ملاك :مع السلامه يا روحي 


وبعد أن أنهت ملاك كلامها مع هنا قعدت مع نفسها شويه ونسيب ملاك شويه 

 ** في قصر الجوارحي **

وصل اسد البيت وقعد مع مامته وأخواته وقعد يكلموا ويضحكوا واكلوا وكل واحد طلع اوضته


اسد اول ما طلع اوضته اخد شاور خفيف  وادي فرضه ولبس تيشرت ابيض وبنطلون اسود وبعد كده  فتح للواتس ولقي نفسه اتك علي الشات بتاع ملاك لقاها متصل الان 


كان هيكلمها بس قفل الفون واتجه الي غرفه مامته


**في غرفه ريم والده اسد **

الباب :دق دق دق

ريم :اتفضل 

دخل اسد بعد سماع دخول الاستئذان 

وقال لمامته عايز اكلم معاكي شويه

ريم :اتفضل يا حبيبي عايز اي 

قعد اسد قصاد نامته وبعد كده حط رأسه علي رجلها وبدأ يتكلم ومامته بتدلك شعره بحنيه


اسد بهدوء:ماما عايز اتجوز 

ريم بفرحه :بتتكلم جد يا اسد

اسد :ايوه يا ماما بس انا مش عارف هيا بتحبني ولا لا بس انا بحبها قووي 

ريم :هيا مين دي يا اسد 

اسد :دي بنت يا ماما تبقي سكرتيرتي الشخصيه وانا بحبها قوي بس هيا متعرفش وانا مش عارف هيا في مشاعر اتجاهها من ناحيتي ولا لا 

ريم :طب بص يا حبيبي لما تلاقي أن في فرصه مناسبه تعترف ليها وكده تبقي قولها وابقي شوف رد فعلها 

اسد :شكرا يا امي 

اسد قام وقبل راس أمه وذهب الي غرفته 

وتعهد أن وقت ما يأتي الساعه المناسبه واليوم والوقت المناسبين سيعترف بمشاعره 


**في غرفه ليان **

ليان قاعده بتكلم حد 

ليان :ازيك يا رقيه 

رقيه وتكون صديقه ليان منذ الطفوله وتدرس معاها في نفس الكليه بس عايشه هنا في فرنسا وبتكلمها فيديو كول 


رقيه :الحمد لله يا لي لي 

انتي عامله اي وحشتنيي قوي 

مش ناويه تيجي هنا تاني ولا اي 


ليان :لا هاجي يا حبيبيتي بس مش دلوقتي علي الدراسه كده 

رقيه :ماشي بس عامله اي في حياتك لي مصر 

ليان قعدت تبكي وحكت لرقيه علي كل حاجه وان أسر طلع كداب  وبابا أسر هوا اللي قتل باباها ليان بتحكي كل حاجه لرقيه لان ليان بتامنها علي أسرارها ورقيه انصدمت 


رقيه :انتي بتقولي اي يا ليان 

ليان ببكاء :زي ما بقولك كده يا رقيه 

انا علي قد ما حبيته علي قد ما كرهته 

رقيه :خلاص يا حبيبتي اهدي الحمدلله انك كشفتيه علي حقيقته 


ليان هديت الي نوعا ما

وبعد كده قعدت تتكلم مع رقيه وبعد فتره طويله قفلوا مع بعض واتجهت ليان السرير ونامت 


في صباح اليوم التالي 

اسد  استيقظ بدري عن الوقت اللي بيقوم فيه غير كل يوم 

اخد شاور  وادي فرضه ولبس بدله ورش برفانه المميز وبعد كده اتجه الي غرفه حمزه اخوها 


**في غرفه حمزه **

الباب :دق دق دق

حمزه كان نايم ومش سامع خبط الباب

وبعد كده اسد قرر يفتح البابا ودخل بكل هدوء ولقي اخوه نايم قعد علي السرير بجانب حمزه وقعد يصحي فيه 

اسد :حمزه قوم

حمزه 

وبعد فتره قصيره حمزه كان قام 

حمزه بنوم :في اي يا اسد 

اسد :انا رايح المخزن هتيجي 

حمزه بنوم:رايح المخزن لمين 

اسد ضربه علي قفاه ضربه خفيفه 

اسد :هكون رايح لمين رايح للزفت أسر 

حمزه وقد استيقظ

حمزه :ماشي 

اسد :هوا اي اللي ماشي 

هتيجي معايا ولا اروح 


حمزه :لا هاجي معاك

اسد :ماشي عشر دقائق وتكون تحت 

حمزه :ماشي 

حمزه قام بسرعه وكان اسد خرج

حمزه قام وطلع هدومه من الدولاب واتجه الي الحمام واخد شاور ولبس هدومه وبعد كده نزل لاسد 


اسد وحمزه اتجهوا الي العربيه وقادها اسد وذهبوا الي المخزن

ووصل اسد وحمزه بعد فتره قصيره 

في المخزن 

اسد وحمزه دخلوا 

اسد : اهلا يا أسر وحشتني يا جدع قولت اجي اشوفك

أسر بنرفزه :عايز يا يا ر*وح امك

اسد التعصب وعيونه اسودت وعروقه برزت وقال اسد بصوت عالي :قولت اي 

ده انت يومك اسود انهارده 

وانقض عليه بالضرب واللكمات وكاد أن يموت أسر بين أيديهم وبعد اسد عن أسر بعد أن حمزه قال له :بس بقي يا اسد ده هيموت 

ونزل اسد لمستوى أسر وقال له :والله لو جبت سيره امي تاني علي لسانك هكون قطعه فاهم ولا لا فاااهممممم


أسر بخوف من تلك المجنون الذي تحول مره واحده بس سماع سيره أمه :ايوه فاهم 

وبعد فتره اسد وحمزه مشيو وصلوا القصر وبقوا الفطار متحضر وأمه وليان علي السفره 

ريم ام اسد :كنت فين يا اسد انت وحمزه 

اسد وحمزه :كنا في مشوار 

ريم :طب ماشي اقعدوا افطروا

اسد وحمزه فطروا وبعد كده اسد استأذن وذهب للشركه 


اول ما وصل الشركه 

بص علي مكتب ملاك ملقهاش

سأل موظف 

اسد :هيا الانسه ملاك فان 

الموظف : الانسه ملاك جات الصبح وسابت ورقه علي المكتب بتاع حضرتك وبعد كده مشيت  

اسد بصدمه :جات الصبح ومشيت

الموظف :ايوه يا استاذ

اسد :ماشي يا زين 

وسابه واتجه الي مكتبه وبعد كده لقي ورقه مسكها وبعد أن قرأ محتوي الرساله أنصدم 

اسد بصدمه :ايه 😧😧


يا تري اي محتوي الرساله دي ؟؟؟؟

وأسد هيعمل اي مع ملاك ؟؟


ده اللي نعرفه في البارت الجاي 😉💓

دمتم سالمين 💓💋


روايه ملاك الأسد 🖤

      البارت العاشر ♥️

بقلم /Basmala Mostafa 🦋💜

 Basbosa 💜💫

اسد بصدمه :ايه 

(اسد مصدوم من اللي شافه في محتوي الورقه اللي سابتها ملاك ومشيت بعدها )

محتوي الرساله 

اولا بص يا اسد بيه الجوارحي طبعا انت مفكر اني ضعيفه ومش هقدر اقف في وشك وخلاص بقي تشتغل معاك السنتين أو ادفع 5 مليون جنيه لا انت متعرفشي ملاك كويس انا مش من النوع الخواف للدرجه دي وانا عارفه ان موضوع امبارح اللي عملته دخل عليك اللي هوا اني مش علشان قطعت الورق هتزود مهله الشغل وانا قولتلك مش فارق معايا حتي لو هشتغل طول عمري هنا صح بس انا كنت بسايسك في الأمور اوك هههه ما هتشوف محتوي الرساله دي وتقراها هكون انا سافرت بس انت طبعا مش عارف انا هسافر فين ومتفكرشي اني سافرت  علشان  علي خوف انك تحبسني تبقي غلطان انا مسافره وهاشتغل في البلد اللي انا  سافرتها وخلاص هقعد علي طول وهاقيم  هناك ومعلش بقي طولت عليك بس احب اقولك كلمه اخيره انا مش بخاف وحتي لو  عرفت مكاني وجبت الشرطه اتحبس عادي ولا اني اكمل مهله الشغل مع واحد زيك 

وفي آخر الرساله مكتوب 

Malaak 


اسد بصدمه وخبط علي المكتب بأيديه وقال بعصبية:  غبيه يا ملاك غبيه واقسم بالله انتي مفكره اني بجد عايز احبسك ولا ادفعك فلوس غبيه انا عايزك جنبي علشان بحبك وعايزه تكوني معايا وفي حياتي وفي الاخر تروحي وتسافري ااه 😭💔 حتي انتي كمان هتسيببني انا كنت ناوي اعترف بمشاعري ليكي يا ملاك  💔😭💔😭


وبعد كده اسد طلع الفون بتاعه ورن علي حد وقاله عايز اعرف ملاك الغندوري هتسافر فين دلوقتي 


المتصل :حاضر يا اسد بيه 

وقفل معاه وقعد يدور في الأسماء لحد ما لقي اسمها 


ورن علي اسد اللي كان منتظر اتصاله بفارغ الصبر 

  المتصل :ايوه يا اسد بيه هيا هتسافر علي تركيا


اوك دلوقتي اول ما تبقي في الطياره تخلي حد من عندك وتكون واثق فيه يمنعها من السفر اوك 


 المتصل :حاضر يا اسد بيه 


وقفل معاه 

وقعد يضحك.

اسد :شوفي بقي يا ملاكي هتسافري ازاي 


وبعد كده راح للمطار وصل هناك وقعد في مكتب الأمن واستني أن هيا تنزل 


في الطياره 

بعد ما ملاك ركبت جات واحده اسمها رنا مضيفه طيران وقالتلها :معلش يا انسه انتي ممنوعه من السفر 


ملاك: نعم حضرتك وبعدين مين ده اللي مانعني من السفر 

رنا :حضرتك تنزلي علي مكتب الأمن وهتعرفي كل حاجه


ملاك :بس حضرتك لو طلعتي لغبطتي هعمل مشكله ليكي 

رنا مضيفه الطيران :مش حضرتك انسه ملاك الغندوري 


ملاك :ايوه انا 

رنا :حضرتك انا مش ملغبطه ومتاكده اتفضلي حضرتك 


ونزلت ملاك من الطياره واتجهت الي مكتب الأمن وبعد ما دخلت كانت لسه هتسال في اي واي اللي يمنعني من السفر لقت اللي قاعد علي الكرسي وكان ذاك الاسد انصدمت عندما رأته 


ملاك بصدمه :انت بتعمل اي يا جدع انت

ووجهت كلامها للأمن :انت بقي مانعني من السفر لي أن شاء الله اااه اتلاقي الاستاذ اسد رشاك بمبلغ كويس علشان تمنعني من السفر 


الامن :عارفه لولا أنك تبع للاستاذ اسد كنت عملتلك محضر عارفه بس انا هعمل اي انا هعمل خاطر للاستاذ اسد 


ملاك وقد رحلت من مكتب الأمن وقبل أن تخرج من المطار كان أسد امسكها من يديها 

اسد :علي فين يا ملاك 

ملاك :انت مالك بقي 

اسد :طب تعالي تركيب العربيه عايز اقولك علي حاجه مهمه ومتخافيش مش بخصوص الشغل علي راحتك انا مش هغصبك علي الشغل 


ملاك بعد عناد دام لمده لا تقل عن ربع ساعه ركبت معاه 


اسد اول ما ركب ركب جنبها علي الكرسي الي قدامها وقال لها 

عايز اعترف لك بحاجه

ملاك بهدوء عكس ما بداخلها :اتفضل عايز اي مني 

اسد :ملاك انا 

ملاك :اخلص عايز اي 

اسد اخد تنهيده  :ملاك انا جاي اعترفلك بمشاعري

ملاك انا بحبك 


ملاك بصدمه :ايه بتقول اي 

اسد :لا انا مش هعيد الكلمه مرتين انا قولتها مره 

ملاك :يعني اللي سمعته صح 

اسد : ايوه 


ملاك :طب بعد اذنك نزلني

اسد بصدمه من رده فعلها :في اي يا ملاك 

ملاك :مفيش 


ونزلت وهوا سابها وقال :طب استني اوصلك حتي 

ملاك :لا شكرا 

اسد قال في نفسه يمكن مش مستعده تقولي حاجه زي دي دلوقتي وكمان ممكن تكون مصدومه مش اكتر 


ملاك :بعد اذنك امشي من هنا.

اسد اتنهد بحزن : حاضر اللي يريحك 


وبعد كده مشي وملاك كانت مصدومه وكانت فرحانه بس مش عارفه لي يمكن علشان هوا بيحبها وهيا كمان حاسه اني هيا في مشاعر من ناحيتها له بس لازم تكون صعبه المنال ولازم أن هيا يعمل المستحيل علشان تكون معاه 


بعد فتره

اسد وصل القصر ركن عربيته ودخل القصر حزين ومكلمشي حد وده طبعا مش من عادته دائما حتي لو في اي بيكلم مامته بس كلهم استغربوا وهوا طلع علي طول علي أوضته واخد شاور  وغير هدومه وفرد نفسه علي السرير وكان زعلان قووي من رده فعلها وان هيا ممكن متكونشي بتبادله نفس الشعور فاتضايق جدا من الفكره دي وبعد شويه سمع صوت خبط علي الباب

دق.دق دق 

اسد بحزن :اتفضل 

دخلت مامته ريم وهوا اتعدل وقعد علي السرير وهيا قفلت الباب وجت قعدت جمبه 

ريم :في اي يا حبيبي

مالك متغير كده ليه انت اول مره تطلع علي طول ومتكلمنيش حتي 

اسد :مفيش يا امي متضايق شويه 

ريم :في اي يا حبيبي احكيلي يمكن اقدر اساعدك 

اسد بتنهيده حزن :ملاك يا امي

ريم :مالها يا ابني 

اسد :حكالها علي كل حاجه من اول ما راح للمكتب لحد ما اعترف ليها وبعد ما خلص قالها رده فعلها صدمتني يا ماما قالتلي نزلني ومتكلمتش ولا قالت حاجه وسابتني ومشيت معني ده يا ماما أن للبنت اللي بحبها مش بتبادلني نفس الشعور 

ريم :ولي بتقول كده ممكن تكون بس بتتقل عليك علشان تعرفك أن هيا صعبه المنال يا حبيبي

اسد :انا قولتلها مشاعري من ناحيتها يا امي علشان مش تسيبني وتمشي وتسافر وفي الاخر تعمل كده 

ريم :طب استني بس يا اسد فتره صغيره ولو معترفتش بكده تعالي ليا وهاقولك علي طريقه تعرف بيها إذا كانت بتحبك ولا لا بس لازم منعملشي حاجه الا لما تعترف هيا الاول ولو معترفتش بكده هقولك ماشي يا حبيبي


اسد :ماشي يا امي 

وباس اسد ايد أمه وجبينها 

وقال لها :متزعليش مني علشان مكلمتكيش 

ريم:لا يا حبيبي مش زعلانه نام شويه انت باين عليك مرهق وتعبان من الشغل 

اسد :ماشي يا امي 


نروح لمكان تاني 

في مخزن الجوارحي 

أسر عمال يصرخ جامد بس كده كده محدش هيقدر ينقذه المكان يعتبر صحرواي ومنعزل عن الناس 

دخل له واحد من رجاله اسد 


الرجل ويدعي سليمان 

في اي يا جدع انت عمال تصرخ زي الحريم كده لي 


أسر : عايز أخرج من هنا اي رايك تخرجني من هنا وهاديك خمسه مليون جنيه 


الرجل بطمع :كام 

أسر :لا شكلهم مش عاجبينك 

اي رايك ٨مليون اول ما اخرج من هنا 


الرجل قرب علي أسر وقال له :وانت هتديني الفلوس امتي 

أسر :اول ما اخرج من هنا 

الرجل : اوك ماشي 

وقرب علي أسر وظن أسر أنه سيفك له الحبل ولكن تفاجأ بما فعله سليمان 


أسر بصدمه 


يا تري سليمان عمل اي مع أسر ؟؟.


وايه اللي فاجأ اسر قووي كده ؟؟؟


ويا تري ملاك هتعمل اي  في اسد ؟؟


وأسد هيخليها تعترف له  ازاي لو هيا معترفتشي بنفسها ؟؟


كل الاحداث المشوقه دي هنعرفها البارت الجاي 😉💓

دمتم سالميين


تكملة الرواية من هنا


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close