رواية زواج لدقائق معدودة الفصل السادس عشر بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
انا اللي جيت جارك ليلتها وعملت كده علشان اجبرك تتجوزني انا بعترف لك اهو اقتلني وخلصني
نوح بص لها بزهول وقبل ما ينطق كملت بانهيار وقالت... خلاص مقدراش اتحمل مقدراش اسمع كلامكم ده مقدراش ريحني احب على يدك
وبقت تبكي بشده بطريقه توجع القلب
نوح اتنهد ورمى السكين من ايده وقال بحزن ...ليه بتعملي في نفسك كده ما حدش يستاهل يا شروق... اسمعيني زين لو انتي غلطتي مره وفكرتي ان اللي عملتيه ده هيقربك مني وحسبتيها غلط او كانت ذلة شيطان فده ما يستاهلش انك تموتي احنا اهلك وخابرينك زين وعارفين اخلاقك و
بس شروق قاطعته لما بقت تضحك وسط دموعها بطريقه استغربها قوي وقال ....ايه اللي مضحكك دلوك
حاولت تبطل ضحك وقالت ...بضحك على كلامك...انتو اهلي وعارفين اخلاقي.. باين باين قوي من غير ما تقول... من اول يوم حصل الموضوع ده وعرفت قيمتي عنديكم و فهمت انتو كيف شايفيني
ومسحت دموعها باديها وقالت
![]() |
بس انت قولت كلمه واحده بس صح... ما فيش حد يستاهل... ولا انت حتى يا نوح طلعت متستاهلش واصل
ولسه هتمشي مسك ايدها وقال بضيق....هيه قالتلك ايه شقلب حالك اكده قولي وانا هتحدت وياها
دفعت ايده وقالت بغضب اول مره يشوفه....لا متحدتهاش ..مقالتش زياد عن اللي انت قولته... واصلا ما فيش حاجه توجع اكتر من اللي قولتهولي.. البنيه ما كدبتش قالت اللي سمعته والللي شافته قالت اني رميت حالي عليك وقالت اني واحده عرجه ومستاهلكش كيف ما شايفه قدامها وكيف ما انت قلت تمام مكدبتش يعني
نوح نزل عيونه في الارض وقال بحرج....تحم..شوفي بعيدا عن كل اللي حصل انا لحد دلوك مش عارف كيف كل ده حصل في يوم وليله و كيف الدنيا اتقلبت على دماغي كده ..بس كل اللي عارفه اني مكانش ينفع اقولك الكللم اللي قولته..بس انتي اكيد مقدره اني مكنتش واعي للي بقوله انتي عارفه اني طول عمري شايفك ست البنات كلهم و
بس قاطعتو وقالت بسرعه... لا لا خلاص ملوش لزوم تضحك عليا تاني... ميهمكش يا عمده انا عارفه قيمة حالي و ممستنياش رايك فيه ولا انت ولا خطيبتك
ولسه هتمشي التفتتله وقالت.... اه على فكره خطيبتك قالت انها عايزه الاوضه دي انا معنديش مانع اسيبها انا كده كده عايزه اروح اقعد في اوضتي و
بس قاطعها وقال بسرعه... مهتطلعيش من الاوضه يا شروق انتي ست الدار دي ومحدش يقدر يطلعك من مكان انتي قاعده فيه ...هنلاقي اوضه تانيه وانتي هتفضلي هنه لحد ما ..احم لحد من نطلق
نزلت دمعه من عيونها مسحتها بسرعه وقالت بقوه مصتنعه ....تمام ربنا يقرب بعيدها...بما اني هقعد هنه تروح تقولها خيالها معيزاش المحه جمب اوضتي مش جواها لانها خدت ضيافتها معاي ولو رجعت تاني هطلعهالك مكسحه والتجبير غالي اليومين دول يا عمده
قالت كده و راحت على الحمام وهي مش عارفه ازاي ماشيه على رجليها حرفيا اتدمرت من جواها كل يوم صدمه اكبر من اللي قبلها كل يوم وجع يهد جبال
نوح بص لطيفها بدهشه من كلامها وتهديدها الواضح وقال....هو فيه ايه...هيه البت غنوه عضتها ولا ايه
واتنهد بحزن عليها وقال.... استغفر الله العظيم يا رب
و خرج من الاوضه وهو متضايق جدا وحاسس بحزن شديد عليها رغم انه فاكر انها السبب في اللي حصل للكن شوفتها مكسوره كده بيوجعه جدا خصوصا انو السبب في كسرتها
عندي غنوه اتصدمت بكلام سند والتفتتلو بسرعه وقالت.... هو انت شوفت جنه
سند قرب منها وقال بخبث.... مش بس شوفتها كمان عرفت باللي قولتوه سوا عن اللي حصل.... قالتلك احكيلهم خليهم يساعدوكي... يعني هيه كمان عارفه بموضوعك كله
غنوه احتدت عنيها بغضب وقالت ...انت مكنتش في الجنينه وقتها ...عرفت كيف...انت مسلط الغفر علشان يتصنتوا علي
بقلم....زهرة الربيع
سند ضحك بخفه وغمز وقال... يعني مش بس جامده لا وكمان ذكيه
غنوه بصتلو بغضب شديد وقالت ....مش مكسوف من نفسك وانت مخلي واحد يتصنت على اثنين حريم مع بعض
سند قال بلا مبالاه ....لا مش مكسوف خالص الصراحه ...انا ممكن اتصنت على واحد مع مرته ومتكسفش عادي بردك ..اصل انا ما اتربيتش
غنوه قالت بغيظ شديد ....ومين هيربيك... يمكن حليمه
و لسه هتمشي مسك ايدها وقال بغضب.... انا لسه ما نسيتش اللي عملتيه فيها ومش هعديها لك الحركه دي بس اللي فلتك مني النهارده انها بقت زينه
غنوه فلتت ايده وقالت بضيق ....العقل زينه يا ود العمده وانت سبحانه محطلكش منه ذره واصل... انا واحده مواجهه الموت 24 ساعه يعني اكيد ما هخافش من تهديداتك دي... وفرها للعصافير اللي بتبعتهم ورايا يراقبوني
ولسه هتمشي قال بخبث...هنكتب كتابنا الليله مقادرتش استنى
وقرب منها وقال...خليني الحقلي معاكي ليلتين قبل ما تودعي
غنوه غمضت عينيها بخنقه وقالت.... ربنا يسهل اطمن على حماتي الاول والباقي سهل.... تصبح على خير يا سندي
مسك ايدها قبل ما تمشي وشدها عليه بقوي وقال .....قولي يا سندي تاني كده
غنوه ابتسمت وقالت برقه ودلال ....سندي.... عجبتك
سند بلع ريقه بالعافيه وقال.... قوي... تعجب اي حد فيه مزيكا في صوتك يا بت و الكلمه دي طالعه كيف الشهد من لسانك احلى حد قال اسمي عموما
غنوه ضحكت بسخريه وقالت... احلى حد متأكد...احلى من شروق حتى
سند اختفت ابتسامته تدريجيا واتبدلت ملامحه 180 درجه وشدد من قبضته عليها وقال بغضب ....متجبيش سيرتها قدامي سامعه ...متجيبيش سيرتها واصل ما بقيتش اطيقها ولا اطيق سيرتها
غنوه ابتسمت رغم المها من قبضته عليها وحطت ايدها على قلبه وقالت.... بس ده مش كره يا سند... هي لسه هنا واللي بيسكن ده ما يطلعش منه بالساهل... اسألني انا
سند لمعت الدموع في عينيه وسابها وبص بعيد عنها بسرعه وقال.... عايز اقعد لوحدي... اطلعي بره
غنوه ابتسمت بحزن وطلعت
و هو غمض عينه واتنهد بحرقه و نزلت دمعه على خده وهو حاسس بالم شديد مهما حاول ينسى ويتعايش ويتجاهل لكن يرجع الالم اشد من الاول زي ما تكون الدنيا وقفت عندها
عند غنوه طلعت وكانت هتروح على اوضتها بس جات عينها على اوضة حليمه ابتسمت بخبث ودخلت ولقيتها بتتالم وبتتنفس بصعوبه قربت منها وقالت..... الف سلامه عليكي يا حماتي قلبي معاكي يا غاليه
حليمه بصت لها بغضب شديد وهي ابتسمت وقالت.... تعرفي كنت لسه جايه من عند ولدك كان بيقولي خلينا نعمل الفرح الليله مقادرش اصبر بس انا قلت له لاه والف لاه عمري ما هتجوز الا لما حماتي تخف وتقف جنبي
حليمه اتعصبت اكثر وقالت غضب والم...انتي...انتي عايزه مني ايه
غنوه ضحكت وقربت منها وقالت.... عايزه افهمك حاجه واحده انا عيني في وسط راسي وبعرف اللي قلبه عليا من اللي معندوش قلب من اساسه... و اكيد مكنتش هصدق انك عايز تشتري لي فستان بس قولت اخدك على قد عقلك واشوف اخرك
خلينه بصت لها بغضب شديد وقالت...قصدتي توطي علشان تاجي فيها ...انا مكنتش اعرف انهم قاطرينا
غنوه ابتسمت وقالت... ما انا عارفه يا حماتي ...ولا انا كمان كنت اعرف انهم ورانا بس حظك كده انا عايزاكي متتعبيش نفسك في الكلام واصل سيبي كل حاجه عليا ...حتى ولدك في يد امينه ما تخافيش مش معنى اني قاتله جوزي الاولاني اني هقتله هو كمان لا سمح الله ...لاه انا ما باذيش من غير سبب يعني اللي ياذيني بس هو اللي يخاف
حليمه بقت تبص لها بقلق وحقد وهي قالت ....تصبحي على خير يا حماتي
وسابتها وطلعت وهيه بصت لطيفها بحقد وقالت ..صبرك عليا يا بت الجزار
عند شروق طلعت من الحمام بعد ما اخذت فتره كبيره فيه وهيه بتبكي لقت نوح كان مشي من الاوضه اتنهدت بارتياح لانها مبقتش قادره تتكلم معاه في اي حاجه لبست عبايتها وطرحتها وراحت على اوضه والدتها بسرعه
هويدا فتحت الباب واول ما شافتها قالت.... شروق.. خير يا بتي
شروق قالت بدموع...جيت اتكلم مع ابويا عايزه اشوفه ياما
حكم قال من جوه ...مين اللي بيخبط يا هويدا... لو البت سماح قولي لها تجيب لي كوبايه شاي
هويدا ارتبكت جدا ومردتش وشروق دخلت وقالت بدموع...ده انا يا بوي... عايزه اتكلم وياك
حكم اتسعت عينيه بدهشه واتحولت نظراته لغضب رهيب وقال... اطلعي بره معايزش اشوف وشك اطلعي
شروق قالت بدموع ...اسمعني حتى يا ابوي احب على يدك ...والله ما عملت حاجه معملتش اي حاجه وحتى انا حكيت لامي و....
بس قاطعتها وقالت ....حبيبتي يا شروق... ارجعي على اوضتك يا بنيتي كل حاجه هتتحل مع الايام ارجعي على اوضتك دلوك
شروق لسه هترد بس حكم قال بغضب.... مفيش حاجه هتتحل انا قولت من ساعة اللي حصل اني ما بقاش عندي بنته انا بتي اللي ربيتها عمرها ما توطي راسي بالشكل ده انا بتي اللي ربيتها ما فيش انظف منها مهيش خاطيه وزا،،نيه
شروق قالت بدموع....لاه يابوي انا بتك والله ما وطيت راسك ولا عملت حاجه شينه ... انا عارفه ان اللي شوفته صعب عليك بس كان غصب عني والله انا كنت في الاوضه و ....
بس قاطعتها هويدا تاني وقالت..يا بتي ملوش لزوم يا حبيبتي انا قولتلو كل حاجه وهتفاهم وياه وهخليه يسمعك و
بس سكتها حكم لما مسك شروق من دراعها بغضب وفتح الباب ودفعها ووقعت على الارض وقال...معايزش اسمع حاجه ..دي مكانها هنه على الارض... لولا العار اللي هيلحقنا كلنا كنت دفنتها تحتيها
ولسه هيقفل الباب هويدا كانت هتجري عليها بس قال بغضب خليكي جوه يا مره لو طلعتي وراها هتبقي طالق
وقفل الباب بغضب
هويدا بقت تبكي جامد وتندب وشروق فضلت على الارض بصدمه وانهيار ومقدرتش تقف تاني وهيه حاسه ان مبقلهاش اي حد
لحد ما حست بحد بيوقفها وضمها عليه وقال... الف سلامه يا قمر ...حد يعمل كده في النعمه الجسم العسل ده يترمي على الارض ده كلام
شروق اتسعت عينيها وهي بتبصلو بزهول لما لقيته مازن وحاولت تبعد بس كان ماسكها بقوه
عند نوح نزل على الاسطبل ونادى لنجاتي وبقى يفك الحصان بتاعه وهو بيقول ....ارغي حليمه كيف اتصابت
نجاتي قال...طلعو على السوق ورجالة حسنين كانو قاطرينها وجم يضربو عليها وكانت الست حليمه وراها وبالصدفه الست غنوه وطت على الارض قامت رشقت في الست حليمه لجل حظها
نجاتي ابتسم وهو بيفكر في غنوه وقال باعجاب ..اممم..لجل حظها قولتلي
نجاتي قال ...ايوه بالصدفه جنابك
نوح ضحك بسخريه وقال...طيب تشيع لحسنين وتقولو اللي عملتو ده ليه حساب عرب ومهيتسكتش عليه...هيقولك معملتش حاجه ...متردش عليه تقولو الكلمتين دول وبس
نجاتي قال...تؤمرني
نوح ركب على الحصان وقال...والبت اللي كانت هنا عملت وياها ايه..روحت وراها كيف ما قولتلك
نجاتي قال....روحت جنابك طلعت عايشه في ضاحيه قريبه من هنا... كانت متجوزه راجل عجوز وودع
نوح بصلو باستغراب وقال ....بس دي صغيره قوي
نجاتي قال... ايوه ما هو الراجل عنده املاك واراضي كثيره ..والظاهر اتجوزتو عشان كده..ومعاها منو ولد واحد
وفعلا تبقى بت عمها... اهل جوزها بقى مضيقين عليها قوي ومطلعين عينها يا ولداه و
بس قاطعو وقال بخنقه...بس يا جدتي ..انت هتحكيلي قصة كفاحها نفسي في مره تقول المهم بس
واتنهد وقال .... الحاجات دي مش هتفيدنا في حاجه... المهم انك عرفت عنوانها مش كده
بقلم....زهرة الربيع
نجاتي قال.... ايوه عرفت عنوانها و كتبتهولك في ورقه كمان
وادى له الورقه ونوح حطها في جيبه وقال ..زين كده روح انت انا هطلع اتمشى بالخيل شويه
وطلع في الساحه وبقى يجري بيه بضيق وخنقه..كل شيئ حواليه متعقد من اول مشكله غنوه اللي مش عارف يحلها ولا قادر يخليها تتكلم لحد بعد اخوه عنه وكرهوا ليه وفكرة جوازه من غنوه و الاسوء من كل ده شروق والللي حصلها بسببه عمره ما اتخيل انه يوجعها للدرجه دي ... هو عارف كويس ان معايرتها بعرجها هتحرق قلبها خصوصا منه هو
قطع شروده ووقف بالحصان لما سمع غنوه قالت.. انزل من على الحصان ده شكله تعبان خليه يرتاح
نوح بص للحصان باستغراب فعلا عليه علامات التعب نزل ومسح على وش وشعره وقال... عرفتي كيف انه تعبان
قربت منه وقالت ....الوجع عمره ما بيتداري يا عمده
نوح بصلها باستغراب ونادى لواحد من الغفر اداه الحصان وبصلها وقال على طول من غير اي مقدمات..... وافقتي على سند ليه.... مهددك بايه
غنوه قالت بلا مبالاه.... اخوي حميد عنده
نوح اتسعت عينيه بزهول وقال...وبتقوليها ببساطه كده
غنوه ضحكت وقالت...و هو اخوك ده اخره هيعمل ايه يعني ده مفيش اطيب من قلبه
نوح اندهش اكتر وقال ....مفيش اطيب من قلبه..وانتي ايش عرفك ....مش يمكن يأذيه
غنوه ابتسمت وقالت.... الواحد بيتعرف اخره من اوله يا عمده وسند ده اخره يهدد ده كبيره خالص
نوح استغربها قوي وقال....و لما انتي عارفه انه مش هياذيه وافقتي ليه
غنوه قالت بدون تفكير.... عشان ما اتجوزكش انت ..اهو قدر اخف من قدر
نوح بصلها بزهول ووووووو
ارفعو الريتش يا غوالي عايزه تفاعل شديد علشان اللي جاي اشد ياترى العمده اخد عنوان جنه ليه وايه معنى كلام غنوه وياترى شروق هتعمل ايه مع مازن وحليمه هتسكت كده ولا لها رأي تاني اللي جاي خطييير تفاعلووو جامد البارت ده يوصل لالفين لايك يلا تقدرو..اكيد تقدروو 😊🏃♀️🏃♀️🏃♀️
رواية عاشق بدرجة مجنون كامله من هنا
رواية سر الشيطان الأسود كامله من هنا
رواية رحيل الهواري كامله من هنا
رواية انكسار امرأه كامله من هنا
رواية عشق بلا رحمه كامله من هنا
رواية جرح يداويه العشق كامله من هنا
رواية من أجل أبنائي تزوجتك من هنا
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية بسمه موجوعه كامله من هنا
رواية معشوقتي الصغيره كامله من هنا
رواية طلاق بلا تبرير كامله من هنا
رواية الفرار من الحب كامله من هنا
رواية مستشفى بلا حياه كامله من هنا
رواية فرقتنا الظروف وجمعنا القدر من هنا
رواية متمرده عشقها الشيطان من هنا
رواية عذرا لقد نفذ رصيدكم من هنا
رواية نار قلبي وانكسار فؤادي من هنا
رواية قاصره في قلب صعيدي من هنا
رواية مالم تخبرنا به الحياه من هنا
رواية اللعب مع الشياطين من هنا
رواية أحببت مربية ابنتي كامله من هنا
❤️🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺
الروايات الكامله والحصريه من هنا
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنا
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺