رواية ملياردير الصعيد الفصل الاول حتى الفصل العاشر بقلم الكاتبه سما أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
في يوم مشمس والشمس بتنور قصر الدميري في غرفة كبيره نيام شريف دمياري اكبر. حفيد لي عائلة الدميري
_ صباح الخير يا ولد عمي
وقتها شريف انتفض من الصوت الي في الأوضة
_ جميلة ؟ بتعملي اي هنا
_جولت اشوف ابن عمي حبيبي
وقتها مسك دراعها وطردتها برة الاوضة وسط غضب جميلة من شريف
وقتها سمعت ابوها بينادي عليهم اندلت ليهم
شريف وهو بيفوق نفسه بدش وييغير خلاجتة
_والله لولا أنك بنت عمي كنت بلغت عنك
![]() |
نزل شريف وسط العائلة الكبيره
العم الدميري بنته الكبيرة ليلي والصغيره جميلة و الواسطاني كريم والصغير عمر والكبير فهد وابن اخو شريف الدميري
وقتها صرخ كريم علي الخدام بتوع البيت
_ انتي يا وليه فين الدحروج عايز أفطر
وقتها جات الخدامه ام جمال وبنتها مي
معاهم الفطور وقتها حاول كريم التحرش بها وسط نظرات شريف
_ مي خوشي جوة المطبخ ومتطلعيش أنتي وراكي مذاكرة
وقتها دخلت مي وسط استحلف كريم لي شريف
حاول الكل الفطار في صمت وقتها شريف استأذن عمه أنه هيسافر لأن في مشكلة في فندق بتاعوا بره مصر هيرجع بعد يومين
_لي يا ولدي حصل اي بس لعله خير
_اهدى ياعمي الموضوع أن في چيست مهم جدا جاي ولزم استقبلوا وكمان في تجديدات حصلت ولازم اشوفها يومين كد وهرچع تاني ماني مطول متخافِش
وقتها اتكلم فهد بتريقه وقال
_متخفش عليه يابوي ده شريف الدميري مش عيل صِغير هو مش كيف الحريم هو
وقتها شريف كان هيمسك في عراك
لكن سمعوا صوت صريخ من برة القصر
وقتها جريوا كلهم يشوفوا مين
جري كريم ومعا البنداقية
وفضل يصرخ
_ اقفلي خشمك يا وليه
وقتها شريف الدميري اتصدم صدمه عمره
_عمتي كريمه ؟
الفصل الثاني
_ عمتي كريمه !!
وقتها الكل اتصدم من اللي شايفه ،، العمة كريمه اللي سابت العيلة من ٢٠ سنه رجعت فجأة ؟
وقتها جرت الدموع من عيون شريف عشان افتكر الماضي لما سابته بعد وفاة اهله وهو عيل لسا ٥ سنين وسافرت بعيد وقتها عمه اتبرى منها عشان هربت مع حبيبها عشان يتجوزوا بعيد،، وقتها عمه الي ربى شريف
_ توحشتك قوي يا اخوي اخبارك يا حبيبي ؟
قبل ما شريف يتقدم خطوة رن تلفونة
_الو اي ؟ انت بتهزر؟!! انا جاي حالا
وقتها ساب كل حاجة وراح ،،، طلب طيارتة الخاصة وراح يحضر الشنطة عشان يسافر
_مالك يا شريف ؟!
__ الجيست جاي بدري عن معاده والفندق كله محتاجني انا هسافر بسرعة يا عمي متخفش انا مش هطول عن يومين
وقتها شريف لاحظ نظرة حزن في عيون عمه لانه مسافر وملحقش يقعد معاه
حضنه شريف وباس ايده وطمنه أنه مش هيطول عن يومين
وخد الشنطة ونزل ،، وقتها وقفته بنت عمه جميلة وسط نظرات الديقة في وش شريف منها
جميلة كانت ديما بتحري ورى شريف عشان يحبها
_ مالك بس يا ولد عمي قفش قدي لي !! دة انا حتي بحبك
وقتها شريف بصلها بقرف وقبل ما يمشي لف وشة وقالها
_ جميلة انتي بجد فاكرة اني هتجوزك ؟!! ،، اتجوز واحدة كانت مقفوشه قبل كده!!! مش انتي اللي تشيل اسم شريف الدميري ملياردير الصعيد ،، مش علي آخر الزمن هحب واحدة زيك!!! سلام ،، يااا ... بت عمي
وقتها نظرة الغضب اتمكنت من جميلة وحلفت أنها هتخليه يرجعلها زاحف علي رجليه
طلع شريف الطيارة وقبل ما يمشي لمح عمر في الشباك ف شاور ليه بلغة الإشارة وسلم عليه من بعيد وعمل عمر نفس الكلام
وقتها دخلت عمت شريف البيت وهي في نيتها الشر والغدر لأهل الدميري
وقتها نزل عمر يسلم عليها بلغة الإشارة
ضحكت كريمه عليه عشان هو من الصم و البكم
جه اخوها الدميري وشاور لعمر انه يمشي وبدا يتكلم معاها
__عايزة اي يابت ابوي؟ اي اللي جابك ؟ عايزة اي مننا بعد كل السنين دي جاية نوياها خراب ؟!! لا بعينك دة يحصل ، امال فين جوزك صحيح
__جوزي مات بعد جوازنا ب ١٠ سنين ،، جبت منه بنت وولد البنت سيدة اعمال و ولدي صاحب بنك كبير ،، جاية عشان اترمي في حضنكم ، انا عيانة واللي فاضللي مش كتير ، انا مريضة سرطان يا ابن بوي ، وفي المرحلة الأخيرة ، جيت عشان اترمي في حضنكم قبل ما اموت ،، ولادي عندهم شغل مش فاضين ليا
وقتها الدميري زعل على اخته وحضنها من اللي هي فيه ، مهما مرت سنين وخلافات هيفضل الإخوات سند لبعض
اتلم فهد وجميلة وليلي وعمر وكريم في الأوضة يتفقوا هيعملوا اي في غياب شريف و ازاي يقدروا يقنعوا ابوهم انهم يخدوا الفلوس من غير ما يورث شريف مليم
____
عند شريف
وصل شريف الفندق بعد ٣ ساعات بظبط جريت علي استاذه فاطمة مديرة الفندق في غيابه وقالتله أنها صعبة في التعامل ورفضه اي فكرة أو اي تناقش نهائي على الصفقه بين اي فندق عايزين نتشارك في غيابه
سألها شريف يلاقيها فين ردت عليه وقالت إنها عند البسين في طرابيزة رقم ٤
أداها امر تجهز العقود والورقة عقبال هو ما يخلص معاها
راح البسين وقعد قدام الطرابيزة وقلع النظارة
_شريف الدميري صاحب الفندق
وقتها سما قلعت النظارة الشمسية و شريف مبلم م الصدمة
انتي ؟؟؟؟؟؟؟
الفصل الثالث
__انتي ؟؟؟؟
وقتها سما استغربت أنه عارفها
__ سما جاسم عبد الحق سيدة اعمال ،، كنت منتظرة حضرتك ،، ازاي اجي ومدير الفندق مش موجود ؟ وحضرتك مستني صفقة مهمة جدا ، وانت مش مهتم ،، انا كدا كدا كنت همشي ، بما انك مش مهتم نهائي بالصفقة و الظاهر اني جيت في المكان الغلط ،، عن اذنك
جات تمشي وقفها شريف وقال بكل ثقة :
_انا متاخرتش اكتر من ٣ ساعات وانتي اللي جيتي بدري عن معادك معادنا ٦ وانتي جاية ٣ يبقي مين اللي يزعل من التاني ها !! انتي فاكراني مين !! جاية حضرتك تكلميني بالطريقة دي ، وفاكرة نفسك مين انتي ؟! مش عايزة الصفقة تتم ماشي اتفضلي الباب يفوت اجدعها حد ولا تكوني فاكرة اني هترجاجكي !! لا ياحبيبتي مش شريف الدميري اللي يعمل كدا ، انتي عارفة انتي جاية تشاركي مين ولا لا ! يبقى تتكلمي عدل ،، انا عندي اكبر فنادق مصر غير شركات كتير ف بلاش بس تعملي فيها ان حياتي واقفة عليكي
خدت سما شنطتها ومشيت من غير كلام وسط نظرات شريف ليها وقال بينه وبين نفسه:
_من بين كل الناس جاي تشاركيني يا بنت كريمة طول عمرك لسانك طويل بس جميلة وزي القمر
خدت سما عربيتها وكملت للفندق تاني وسط غضبها وعصبيتها من شريف وطريقته المستفزة معاها
___
عند بيت الدميري
اتفق الاخوات علي قتل ابوهم ولكن من غير عمر لانه قرر ميشاركش في اللي هم بيعملوا
فهد بشر وغل
_ بقي أنا اخد مصروفي من سي شريف ؟! دة فاكر نفسه مين!! دة حتي محصلش ٣ تعاريف في سوق الرجالة
_بقي أنا يرفضني!! ، يرفضني انا !! لازم اخليه ميشوفش غيري حتي لو اضطريت اعمله عمل
ليلي وقتها ابتسمت بخبث وقتها وجاتلها فكرة متخطرش علي بال ابليس
ــ و اللي تخليه مش عارف يرفع عينه حتي في وش واحد فينا
وقتها كل اخواتها ركزوا معاها
__ ال Ai دلوك بقى شي عادي نقدر نعملوا فيديو يخليه يتمني الموت ، فيديو مُخل لي مع واحدة ،، اي واحدة ،، نحط اي شكل ونبقى وقتها كسرنا عينه قصاد الكل
وقتها وافقوا الاخوات علي الخطة وفعلا جابوا صورة من النت وبدوا يعملوا الخطة
كان الباشا الكبير بيحول كل الأملاك باسم شريف الدميري عشان يورث من بعده وكان عاملها مفاجأة لما يرجع بس وقع فجأة
اتلم العيال وسط زعيق مي و امها علي الباشا الكبير في المكتب وطلبوا الدكتور بسرعة وسط ابتسامة كريمه الكبيره بنجاح خطتها
بعد ربع ساعة بظبط وصل الدكتور عشان يكشف على العم الكبير وسط قلق الأسرة علي كبير العيلة
خرج الدكتور شايل نبرة الحزن والاسي بشكل غريب
ليلي بخوف وقتها:
_طمني يا دكتور ابويا ماله؟!
الدكتور بكل أسف
__البقاء الله الدميري اتعرض لحالة تسمم واعرة جوي وللاسف ادت لوفاته شدوا حيلكم
خرج الدكتور وسط صريخ كل اللي في البيت وقتها جريت مي و تتصل بشريف بسرعة
_ايو يا مي ، خير ؟ حد اتعرض ليكي تاني ؟
_إلحقني يا شريف باشا ، البية الكبير الدكتور لسة خارج من عنده وقال إنه مات لانه تعرض لحالة تسمم واعرة جوي
وقتها شريف محسش غير وهو بيجري بسرعة علي اقرب طيارة وبيطلع بسرعة علي البلد
وقتها جاتله رسالة خليته مصدوم
شوف الفيديو دة ، يا راجل !! فاكر نفسك اي عشان تعملي فيديو زي دة ؟ انا هوديك في ستين داهية
فتح الفيديو وكانت الصدمة فيديو مُخل لي هو و سيدة الاعمال سما جاسم في غرفة الفندق بتاعته وقتها أمر الطيار يروح عند سما لانه متتبعها وعارف هي بتروح فين
____
عند البيت الكبير
وصلت العشا وكان شريف لسة موصلش بس كان البية الكبير اتدفن وسط صدمة الكل ويأس عمر من اللي وصلوا لي اخواتة
وان ابوة مبقاش موجود وان شريف سابه ومجاش حتي دفنة ابوه واتصدم أن الفيديو اللي اتعمل اتبعتله
وصل شريف البلد الساعة ٩ بليل ومعاه سما و الكل عينه منزلتش من عليهم
جميلة حبيت تستفز شريف:
__بقي هي دي عاملة تعملها يا ولد عمي تصور السنيورة دي وهي في حضنك وتنشر الفيديو بس لا حلو
__اقدم لكم سما شريف الدميري مراتي
الجميع ..........
الفصل الرابع
الجميع من ابتسامة لي، صدمة كبيرة انقلب السحر علي الساحر
ليلي بغضب شديد
__ بقي تتجوز المركوبة دي وتسبني انا يا ولد عمي
هشام وقتها جري علي ليلي وضربها بالقلم جدام كل اخواتها وسط صدمتهم الكبيره
__ اللي بتكلمي عليها دي عاد تبقي زوجتي ومراتي قدام ربنا وحسك عينك تتحدثي عنها كده مرة تانية عم تفهمي
فهد بشر:
__قولي يا ولد عمي اي الفيديو المنتشر ليك ده
__فيديو عملوه ولاد حرام بس نقول اي هجيبهم يا فهد هيروحوا فين
وقتها مسك ايد سما ونادي علي مي تيجي تاخد الشنط وتطلعهم الاوضة وان مي بقي زيها زي ليلي وجميلة ست الكل وطلباتها أوامر
قبل ما يمشي قال انا هعمل فرح بس بعد الثانوية بتاعت عمي ربنا يرحمه
ومشي علي الاوضة بتاعتوا وسط غضب الجميع بما فيهم كريمة
دخلوا. الاوضة وقتها سما انهارت من العياط علي سمعتها اللي باظت وشغلها الي ضاع و أن ازاي في يوم وليلة بقيت في نظر الكل واحدة رخيصة
وقتها شريف حاول يواسيها حاشت أيده بسرعة ونظرت بغضب وقهرة
__انا في يوم وليلة مستقبلي ضاع وبيتي اتخرب كل الناس لغيت عقودها معايا والرجالة بقو عايزيني في ليلة عشان يقدروا يكملوا معايا بقي تجيلي انا مكالمات ورسايل زي دي عشان رقمي اتوزع وكمان الفيديو ده مين اللي عمل كده ولي اختارني انا قعدت ابني اسمي ده كتير لكن في يوم وليلة كل حاجة انهارت
وقتها شريف بكل حنيه حاول يحتويها
__انا عملت كده عشان انقذ سمعتك لكن أنا هجبلك حقك وهترفعي رأسك وسط الناس ولازم مرات شريف الدميري تفضل رافعة راسها مهما حصل
باس راسها بحنيه وخرج وهو مستحلف ليهم وعلي اللي عملوا
(فلاش باك)
__انت ؟ بقي تعمل فيا كده تفبركلي فيديو زي ده وتنشره لمجرد اني كلمتك بطريقة معجبتكش انت اي يا اخي حرام عليك تعمل فيا كده لي
__انا هتجوزك مفيش حل تاني عشان نقدر ننقذ سمعتك.
وقتها شريف شد أيدها وفعلاً اتجوزها عند المأذون و أمر الرجالة أن الفيديو ده يتشال من السوشيال ميديا ويعرفوا مين اللي عمل كده
خدها شريف و راحوا لبيت عمه وهو بيحاول يبان قوي وهو من جوا بيموت بسبب فراق عمه وتشويهه سمعته بالطريقة دي
( عودة من الفلاش باك)
نازل من الاوضة ودخل اوضة عمه الخاصة وطلع عقود أملاك عمه واتصل بالمحامي بتاع عمه عشان يجي
وفعلاً المحامي جه وسط استغراب الجميع من وجوده
وقتها خرج شريف من الاوضة و قعد معاهم والمحامي بدأ يقول وصية الدميري باشا
اوصي انا الدميري باشا كبير عائلة الدميري وصاحب أملاك الدميري أن لا يرث أحد غير ابني الكبير
وقتها فهد حط رجل علي رجل قصاد شريف وهو شمتان فيه قصاد ابتسامة شريف
المحامي وهو بيبلع في ريقه من اللي جاي
__ وهو شريف الدميري ابني الشرعي مش ابن اخويا ايوه يا شريف يا حبيبي انت ابني انا ، يمكن كنت جيت غلطة بس انت كنت احلي حاجة في حياتي
الجميع في صدمة ............
_________________________
عند أعداء سما في مجال شغلها
__ حددت مكانها هيا في مكان في الصعيد في كفر الدميري تقريباً
وقتها الراجل أمر الرجالة يتحركوا لي هناك وفعلاً اتحركوا علي هناك و وصلوا لقصر الدميري وشافوا سما واقفة في البلكونة قبل ما تدخل الاوضة
__ يارب أنا راضية بس انا مقهورة يارب هاتلي حقي يارب هات حقي يارب
قبل ما سما تكمل دعاء شمت سما ريحة غريبة جداً وراها ورايحة بتزيد شوية في شوية لقيت علي بالها شريف عامل فيها مقلب ولا حاجة
(لقيت النار محاوطاها)
فضلت تصرخ وتستنجد بحد لحد ما مي جريت علي اوضة المكتب بتاعت الباشا الكبير لأنها عازلة للصوت ،
مي بكل خوف وقلق
__ الحق يا بيه النار محاوطة الاوضة كلها وست سما مش عارفة تخرج
وقتها خرج شريف زي المجنون يلحقها
فضل يخبط مش عارف يفتح الباب فضل يعمل بأيده لحد ما فتحوا
فضل ينادي علي سما وسط النار الي محاوطة الاوضة
وفجأة.............
الفصل الخامس
دخل شريف الاوضة ولقي سما مغمى عليها والنار محاوطها من كل ناحية وهي قاطعة النفس حاول يدخل بس النار كانت زائدة بشكل مش طبيعي
لكن مي جابت له بطانية متغرقة مية خدها ونط بين النار وشد سما قبل ما النار تاكلها وقدر يطلع بسبب البطانية المبلولة
وقتها جرى بسرعة على العربية وسط شماتت الباقي
بعد نص ساعة وصل شريف للمستشفى وهو بيجري بسرعة وبسبب شهرته الممرضين اسعفوا سما بسرعة والدكاترة فضلوا جنبها وقدروا يفوقوها وكان في شوية حروق في جسمها بس قدروا يلحقوها كل دا وخوف شريف عليها بزيد بشكل ملحوظ
__مالك ياشريف دي مجرد صفقة انت حبيتها ولا اي معقول تكون بتحبها وبتخاف عليها دي بنت عمتك نسيت بس انا لي كنت مرعوب عليها اه يا سما انا بحبك وبخاف عليكي حتي من نفسي ومش هطلقك انتي هتفضلي معايا
وقتها خرج الدكتور و طمن شريف أن الحمد لله قدروا يحلقوها وان الحروق هتروح مع الوقت وان شاء الله المدام هتبقى كويسة هي بكرة بس هنكتبلها على الخروج هكتبلها شوية ادواية ومرهم مناسب لحالات الحرق الي حصلت للمدام عن اذنك يا شريف باشا تقدر تشوفها ياباشا
وقتها شريف مسك الظابط وقالوا انه عايز يعمل بلاغ بمحاولة قتل بالحرق وأنه يتصل على الظابط احمد يجي اتحرك الدكتور ووقتها دخل شريف وهو ميت من الخوف على سما وعلامات الحروق الي في جسمها
شريف حاول يتمالك نفسه عشان يعرف الي حصل
سما بدأت تفوق براحة فزعت مرة واحدة قام شريف حضنها وحاول يهديها فضلت تصرخ لحد ما الدكتور جاء وادالها حقنه تخليها تنام
وقتها شريف استغراب من رد فعلها
الدكتور خد شريف برة وحاول يفهمه اي الي حصل
__ أظهر أن المدام عندها صدمة عصبية حادة خصوصا اني لم كنت بكشف لقيت في ظهرها و دراعها علامات حروق من الدرجة الثالثة فات عليها سنين ف أظهر كد أن الحريقة دي رجعت ليها ذكرى هي مش مكنتش عايزة تفتكرها للاسف المدام لازم تقعد تحت الملاحظة كام يوم عشان نطمن لو حصل دة تاني هضطر اعرضها علي دكتور نفساني وانا اعرف واحد شاطر اوي اسمه نوح سليم احمد حرفيا دكتور شاطر اوي ممكن اعرض علي حالة المدام وهو هيتابع حالتها بس القرار قرارك عن اذنك
مشي الدكتور وسط صدمة شريف وعجزة أنه مش قادر يعمل حاجة وقتها جام أخواته كلهم
حاولوا يطمنوا على سما بس شريف مكنش شايف قدامه
الرجالة في الوقت دة كانوا عرفوا مين الي عمل كد وجابوا
__ ايو يا باشا احنا عرفنا مين الي عمل كد ايوة يا باشا هو معانا دلوقتي اهو
ساب شريف سما تحت حراسة رجالتوا وخد العربية وطلع على المخزن في الجبل عشان يعرف مين الي حاول يقتل حرمه
وصل شريف بسرعة وكل الرجالة كانت مستنياه
وقتها دخل ولقيه غرقان في دمه من الضرب بسبب الرجالة مسح وشه بفوطة عشان يقدر يشوفه وانصدم صدمة كبيرة
___ انت انتوا اي عائلة كلها قتلين قتلة امك قتلت امي وانت جاي تقتل مراتي
___ انا عبد مامور يا شريف باشا الي خلاني اعمل كد هو رجل الأعمال شاكر كامل صاحب شركات شاكر كامل لانه هددني ياباشا لو مكنتش عملت كد كان هيموت اختي ياباشا الحقها هي مخطوفة في مخزن من مخازنه هعمل اي حاجه ياباشا عشان هي تبقي كويسة
دخل واحد من رجالة شريف بسرعة يقولو أن الست الكبيره في المستشفى
وقتها شريف أمر الرجالة يعرفوا مكان اخته ولو الكلام طلع غلط يحبسوا وجرى شريف وقتها بالعربية بسرعة
________
عند الاخوات في المستشفى
جات العمة كريمة عشان تطمن على سما حتي قلبها متحركش ثانية على بنت جوزها ولقيت نفسها بتمسك المخدة وبتحاول تكتم نفسها عشان تموتها وكانت هتنجح في دا لولا أن شريف مسك ايديها بسرعة عشان تنصدم من وجوده
___لولا انك عمتي انا كنت بلغت عنك ورميتك في السجن
عشان يغمي عليها بين أيده جاء الممرضين اسعافوها والدكتور عملها تحاليل طبيه وللاسف أنصدم من النتيجة
__ انا اسف اني هقول كد يا شريف باشا بس عمة حضرتك لما عملت ليها تحاليل الدم شوفت كمية مخدرات رهيبة وللاسف المخدرات في سن عمتك دة جابلها مرض نادر ملوش علاج والعلاج الوحيد ليها نسبة النجاح بتاعتوا قليلة جدا
شريف وقتها تماسك وبين برود عكس النار الي قايدة جواه
___ايو هو يا دكتور العلاج دا
___ أن حد يتبرعلها بالنخاع العظمي بتاعوا والنوع المناسب لعمة حضرتك هي المدام سما شريف الدميري
شريف.............
`الفصل السادس`
شريف وقتها أنصدم مش عارف يعمل اي وازاي يقنع سما تتبرع لعمته وفي نفس الوقت مش قادر يسامحها علي إللي عملتوا في مراته كل مشكلة والتانية بتهد فيه
وقتها جاء خبر في التلفزيون أن في فندق اسمه فندق الدميري اتحرق وهو من أكبر فنادق مصر الي بسببه دميري بدأ بي مشواره لانه لي ذكرة خاصة في قلبه وقتها شريف لي اول مرة يحس أنه عاجز مش عارف يعمل ايه جري بسرعة بالعربية واتصل علي صحبه ومدير اعمالوا يوسف عاشور صديق الطفولة ومدير اعمال الدميري من سنين كلموا والغضب ساكن في عينيه
___الو يوسف ثواني وتكون قدام الفندق اول فرع لي عائلة الدميري يإلا تقول علي نفسك يا رحمن يا رحيم
قفل وفضل يسوق بسرعة لدرجة أن العربية كانت هتتقلب بي كتير.
وصل الفندق بسرعه والصدمه الفندق مولع كانه جهنم حرفيًا
يوسف لما وصل أنصدم من الي شايفه وشريف مسك فيه وكان هيموتوا لولا الأمن حاشوهم عن بعض
شريف بغضب شديد:
__بقي انا سايب الفندق أمانة في ايدك ولم اكلمك الايقك مش عارف الموضوع جاي حضرتك تتسرمح ورا النسوان وسايب شغلك، انت جاي تهزر شغلي راح بسببك
يوسف وهو بيحاول يهديه:
___استهدى بالله ياشريف
والله العظيم لو كنت اعرف ان هيحصل كدة مكنتش سيبته بس جالي ظرف طارق ياشريف.
وقتها البوليس اتدخل في وسط الخناقة وحاول يفض بينهم
وبعد لما فضوا مابينهم
شريف طلب يشوف الكاميرات من قبل وقوع الحادث بي ربع الساعة وعشان هو صاحب الفندق الظابط وافق بسبب كمان انه عارف الدميري الكبير.
لم شريف شاف الفيديوهات لقى مجموعة من الملثمين كانوا راكبين عربيه سودة وفيها علامه نسر ذهبي في الضهر لحظة دي
عربية فهد المفضلة وقتها قرب من الكاميرا واتصدم من الي سايق العربية كان فهد ابن عمه وقتها شريف أتصدم وقلبه وجعه اوي
شريف (بوجع): حضرة الظابط انا عارف مين اللي عمل كدة فهد ابن عمي
الظابط(بحدة): البلاغ رسمي؟
شريف(بزعل) ايوة ياباشا رسمي عايزه يحس بوجع الخيانه لما تيجي من القريب
يوسف(بدهشه): بس ده ابن عمك ياشريف
شريف: وانا مش ابن عمه يعني.
يوسف سكت ومعرفش يقول ايه
وكان رايح يعتذر ليه بس ملحقش لانه شريف ركب عربيته بسرعه وراح المستشفى علشان يطمن على سما لإنه هيموت من القلق عليها.
_________________________
عند سما في المستشفى
وقتها سما كانت في الأوضة بدأت تفوق بشويش وقربت تفتح عينها
شافت جميلة لابسة فستان احمر وفردة شعرها علي ظهرها ومعاها شريف
حاولت تقوم بس مش قادرة تتحرك بسبب حقنه التهيؤات الي خدتها فضلت تشوف اوهام مش حقيقة وتقرب منها واحدة واحدة
حاولت تقوم مش قادرة بعدها مرة واحدة لقيت صوت مخيف جاي من وراها صوت حد شكلوا مخيف كله اسود في اسود وشعره طويل ضوافره طويلة وفي شلال دم نازل منها
__وحشتيني يا بنتي
سما وقتها جريت من المستشفى حاولت تخرج خبطت في شريف بسرعة حاول يهديها ويرجعها المستشفى بس هي من كتر خوفها أغمي عليها بين ايديه
وقتها شالها ورجعها الاوضة تاني وبص علي السرير لقى حقنه مرمية جنبه
وقتها خدها وجري بسرعة علي الدكتور المسؤول علي الحالة
دخل شريف من غير ما يستأذن وسط صدمة الدكتور
___مين الي إدى الحقنه دي لمراتي؟
وقتها الدكتور استغراب من الحقنه
__ بس يا استاذ شريف دة مش معاد حقنه المدام أصلا مش محتاجة حقنه لسه هيرد عليه لكن قاطعه صوت تكسير وصريخ من أوضه سما
خرج زي المجنون وشاف .........
❤️🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
الفصل السابع
وقتها دخل شريف شاف سما هدومها كلها متقطعة وكل الصحافيين مليانين المستشفى حاول يبعدهم وقتها سمع الي كانت الصاعقة بالنسبة لي
__ بقي معقول الشغالة بتاعت قصر الدميري تبقي اخت شريف الدميري
وقتها لف شريف علي مصدر الصوت شاف أخبار كتير بتتكلم عن الشغالة بتاعت القصر وإن في مستندات تثبت أنه اخو مي الغير شرعي شريف محسش بنفسه غير وهو بيطرد الصحافيين من الاوضة وبيقفل الباب حاول يسيطر علي سما بكل الطرق بس هي رافضة وقتها شريف فكر في حل علشان يخليها تسكت وتنام
مسك راسها وخبطها بدماغوا وفعلا اغمى عليها وبعدها شالها وحطها علي السرير براحة مسك الحقنة وقرر ياخد الحقنة ويحلل المادة الي فيها
وفعلا راح قسم التحاليل في المستشفى وشريف كان مستني النتيجة فوري
بعد ربع ساعة النتيجة طلعت مع صدمة شريف
____ استاذ شريف الحقنة دي مليانة مادة هلاوس من الدرجة الأولى دي مش بتيجي غير من برة ومن أمكان معينه كمان لإن مادة زي دي لو اتحطيت لي المريض كتير ممكن تقلب إدمان وكتر المادة دي لي مريض بتسبب موت أو شلل مش بينتهي…علاجة بياخد وقت.
وقتها شريف اتصدم من الي سمعوا جري بسرعة علي سما وطلب رجالتوا يخلوا المكان كله حراسة واللي يفكر يدخل غير الدكتور بتاعها يخدوه علي المخزن
وقتها شريف مشي وطلع علي القناة علشان يعرف ازاي الخبر دة وصل للناس دي
__ وقتها مذيع القناة قال إن في حد كلمه وقال المعلومات دي وقال إنه بعد ساعة هيجي عشان يدينا مستندات تثبت صحة الكلام دة
____
قبل الفضيحة بساعة
في القصر وقتها ولاد عمه راحوا البيت وحاولوا يطلعوا الورق الي يثبت أن القصر تبع شريف ويزروا ويزروا الورق عشان يبقي الفلوس مِلكهم لوحدهم
جميلة وقتها كانت بدور في المكتب ولقيت ورقة تثبت إنه مي تبقى أخت شريف الدميري وإن دة خط البيه الكبير
وقتها خبيت الورقة وقررت تطلع خمس دقائق تروح الحمام
طلعت واتصلت بالقناة وقالتلهم علي مي وإن هي كمان ساعة هتبعت مستندات تثبت دة وإن هي قررت تلوي درع شريف بي الورقة دي عشان يتجوزها
____
عند شريف الدميري
وقتها شريف شاف الرقم وطلع رقم جميلة وقتها قرر ينتقم منها ويخليها تندم هو صبر عليها كتير لكن كده كفايه اوي
طلع تلفونة وبلغ عن جميلة أنها بتبتزه وبتهدده وطلب من الظابط يتوصى بيها اوي لمده اسبوع
قفل وقرر يطلع لقاء مع المذيع بعد ما جميلة بعتت الورق علي الواتس وصور لي الكلام دة من الشات بتاعها
بدأ البرنامج وقرر شريف يفضح نفسه ويقول إن مي تبقي أخته فعلا وان هي مكنتش تعرف وكان مخبي عليها
وقتها الناس كلها استغربت من صراحة شريف وإن ازاي يقول كد
___وحضرتك مش شايف انك فضحت نفسك
___ لا مش شايف إن ماشي بمبدأ كُل نفسك قبل ما حد يجي تاني وياكلك
وخلص اللقاء علي كد وشريف راح المستشفى عشان يطمن علي سما والدكاترا قالوا إن بسبب المخدر الي خدتوا دخلت في غيبوبة ياريت تدعيلها
شريف حاسس أنه عاجز مش قادر يتصرف بس هو مؤمن أن ربنا بيعمل كده لحاجه ان كل دة خير من عند ربنا
وقتها أمر شريف الممرضة تجبلوا سرير جنب سما والدكتور وافق وفعلًا جابوا سرير جنبها عشان يفضل معاها ميسبهاش
حاول ينام بعد تعب اليوم كله
____
تاني يوم شريف قام وسط دوشة من الممرضين والدكاترا
شريف بصدمة:
____ في اي مالها سما؟؟
___ للأسف الإنذار اشتغل وقلب مدام سما وقف خالص
حاولوا ينعشوا قلب سما والحمدلله فاق علي آخر لحظة
شريف نادا علي الرجالة كلهم جم وسط غضب شريف وعصبيتوا
___ اي الي حصل
___ ياباشا مش ذنبنا هو اسماعيل جيه وكان جيبلنا معاه شاي ومياه عشان نحمي حضرتك ونحمي المدام شربناهم وبعدها ياباشا محسناش بحاجة واصل…كل شئ بقي اسود مفوقناش غير الساعة ١٢ والممرضين هم الي فوقونا
وقتها الدكتور طلب يتكلم مع شريف
___وجودك هنا خطر انا بكلمك بصفتي صحبك وصديق عمرك لزم تمشي انت وسما من هنا روح علاجها برة لإن هنا انت شايف الي عايز ياذيك قادر يوصلك
وقتها شريف أمر الرجالة يتحركوا ويجهزوا العربية عشان هيروحوا ڤيلا الي في دهب عشان تقدر تتعالج مع حد من صحابة هناك
_______
في قصر الدميري
وقتها البوليس اقتحم البيت وألقى القبض علي جميلة بسبب بلاغ شريف وفهد وعمر وليلي وقفين مكتوفين مش عارفين يتصرفوا حاولوا يكلموا المحامي بس مكنش بيرد وقتها فهد فكر يأذي مي بطريقة تانية يمكن دة يخلي شريف يظهر ويخرج اخته
وقتها فهد طلع الاوضة وطلب كوباية شاي من مي وفعلًا خمس دقائق وكوباية الشاي كانت جاهزة قرر فهد يقفل باب الاوضة وحاول يقرب من مي لكن هي قومتوا
وفجأة..........
الفصل الثامن
فجأة زق مي علي السرير وبدا يقطع في هدومها وهي حاولت تقاومه بكل ما فيها حاولت تمسك الفازة اللي جنبها وخبطت فهد علي دماغة وزقيتوا بعيد عنها وجريت برة الاوضة حاولت ليلي تمعنها أنها تخرج بس زقتها من علي السلم وجريت برة القصر وسط صدمة عمر وولدت مي
جريت مي بكل سرعتها وهي مش عارفة رايحة فين وفجأة لقيت عربي يوسف في وشها
نزل يوسف زي المجنون وقلع الجاكت بتاعه وغطها بيه وسط دموعها اللي نازلة بحر وركبها العربية بسرعة واتحرك بيها علي البيت بتاع شريف صغير كان عملوا لي مي وولدتها عشان يبقوا قربين من البيت
بعد ربع ساعة وصل يوسف وحاول يهدي مي ويعرف اللي حصل منها
مي وهي وسط دموعها وحاولت تتكلم
__ انا فهد باشا طلب مني كوباية شاي وبمجرد اني طلعت لي الشاي يدوب شد ايدي ورماني علي السرير وبدا يقطع في هدومي وشعري محستش غير وانا بضربة بألفازة علي دماغة وزقيتوا بعيد عني وجريت وبعدها ليلي حاولت تمسك ايدي وترجعني لي زقيتها علي السلم وجريت برة القصر معرفتش اروح لمين ولا اكلم مين
يوسف وقتها حس بغيره جوة قلبه هتاكله كله وهو شايف مي قدامه بالشكل دة وازاي فهد يحاول يتحرش بيها بالشكل دة
خدها من ايدها وطلعها البيت وقالها متخفيش البيت دة محدش يعرف عنه حاجة لان شريف مش قائل لي علي
__خليكي هنا اوعي تروحي لحد مهم حصل متفتحيش انا بس هروح مشوار وبعدها هكلمك اطمن عليكي
__يوسف خلي بالك من نفسك
وقتها ابتسم يوسف لي مي ومشي وهو ناوي علي أنه يجبلها حقها
اتصل يوسف بشريف وحكاله كل اللي حصل وهو وقتها اتفق معه انه يخطفوا ويجيب رجالتوا يضربوا وبعدها يترمي في اي حته بعيد عن القصر ويكون الرجالة مرقبا ويكون محطوط معه قرص حشيش عشان يبلغ عنه البوليس بتهمة الحشيش وبعدها مي تروح تبلغ عنه بتهمة التحرش وقتها مش هيخرج غير بعد كام سنه
قفل شريف وكان لسة هيقوم من جنب سما بس وقتها حس أن ايد سما بتتحرك وبتمسك في أيده وبشوش فتحت عينيها راح شريف بسرعة نادا الدكتور يشوفها والدكتور قال مدام سما بخير الحمدلله هي بس هتستريح شوية وان شاء الله هتكون كويسة
خرج الدكتور وشريف قعد وهو مش مصدق نفسه أنه شايفها قدامه بجد وهي فايقة
__ وحشتني اوي يا حبيبتي غيبتي عني كل دة ؟
__انا فين ياشريف اي المكان دة
__ ياحبيبتي انتي كنتي في غيبوبة ودلوقتي فوقتي حمد لله على السلامه ياروحي انتي
وقتها جاء تليفون لي شريف من المستشفى الي كانت سما بتتعالج فيها
__الو مين معايا
__ انا الدكتور محمد يا استاذ شريف للاسف الشديد احب ابلغك خبر عاجل عمت حضرتك تعيش انت المرض كان في حالته الأخيرة
وقتها شريف حس بحزن رغم كل الي حصل منها هي في الاخر عمته
تمام إن شاء الله بكرة هبقي عند حضرتك عشان نلخص الإجراءات
قفل شريف وحاول ميبينش حزنه لي سما عشان هي مش مستحمله
قعد شريف مع سما لحد ما نامت بعدها قرر ينزل يروح لي يوسف عشان يتعامل مع فهد ومي ويخلص من موضوعهم بدري بدري
____
في قصر الدميري
وقتها ليلي كانت لما وقعت من علي السلم ام مي طلبت ليها المستشفى لأنها نزفت كتير اوي وهناك كانت الصدمة الكبري
__ الوقعة كانت عليها أثر كبير لدرجة أن الجنين مستحلمش للاسف الجنين مات
وقتها عمر وكريم اتصدموا من اللي
سمعوا ؟
___جنين ايه حضرتك دي لسة بنت بنوت
__بنت بنوت اي يا استاذ المدام حامل في الشهر ٣
وقتها كريم كان هيدخل يقتلها لولا عمر مسكوا أيده علي اخر لحظة
وقتها شريف وصل القصر وملقاش حد ولقاء الست ولدت مي وهي بتقول
__ الله يخريبتك انا قولتلك اغتصبها لكن متخلهاش حامل البنية حامل وسقطت وكل حاجه هتنكشف دلوقتي اي الحل لو عرفوا انك اغتصبت ليلي لما كانت مخطوفة من ٥ شهور
وقتها شريف دخل
وفجأة
الفصل التاسع
وفجأة وقع التلفون منها لما شافت شريف داخل عليها والشر كله باين في عيونه وقتها حاولت تتكلم بس لقيت كف نازل علي خدها وشدها من دراعها ودخلها الاوضة بتاعت الخدامين وقفل عليها الباب بالمفتاح و أمر الرجالة يشوفوا النمرة دي ويجيبو بسرعة حاول يهدا ويتملك نفسه وبص للسما بحرقة كبيره من المشاكل الي مبتخلصش
_يارب يارب انت الي حاسس بيا انا تعبت انا كل اختبار منك بيعجزني يارب اجبر بخاطري و صبرني يارب يارب
وبدا يعيط من الي هو في كل ابتلاء أسوء من الي قبلو بس هو راضي وبيقول يارب
بعدها بنص ساعة كانت الرجالة قدروا يعرفوا أن صاحب النمرة دي اسمه مصطفى شهرته صاصا الونش مسجل خطر
وقتها أمر الرجالة أنهم يجيبوا في اسرع وقت ويعملوا معه اللازم
وركب العربية واتحرك ل سما عشان يطمن عليها وصل بعد نص ساعة بظبط ودخل الفيلا لقي سما نايمة زي الملاك وشعرها جنبها بأس راسها واطمن عليها ودخل اتوضى وفرش سجادة الصلاة ودعا ربنا أنه يصبره ويريح قلبه بجد وفضل يعيط من كل قلبه لربنا
وبعدها خلص صلاة لحظ أن سما بدأت تفوق جرى عليها وحضنها وهي كمان حضنته وحاول يبان قوي عشان شريف الدميري مش سهل حد يشوفه مكسور
_هو حصل اي يا شريف
__حصل كل خير يا حبيبتي انتي بس متخافيش
_شريف انت بتحبني صح مش هتسبني
__لا مش هسيبك هفضل جنبك ومعاكي انا بحبك يا سما انتي روحي مقدرش ابعد عنك
__وانا كمان بحبك يا شريف عرفت حبك لم شوفت لهفتك عليا وخوفك فضلت جنبي كل دا انا يمكن مش فاكرة حاجة بس فاكرة خوفك وقت النار
وقتها شريف فرح أن رغم كل السواد الي في حياته ربنا جبر قلبه بحبيبة قلبه سما
تلفون شريف رن والرجالة طمنوا أنهم جابوا الواد ومستنين وجوده
وقتها شريف قال ل سما أنه رايح مشوار وراجع تكون هي استريحت ومش هياخر عليها
ركب العربية بسرعة واتحرك على المخزن بعد ساعة ونص وصل وهو جوا معركة مش بتخلص
____
في الزنزانة
دخلت جميلة الزنزانة وهي مرعوبة من أشكال الستات هناك وكل ست شايفة جميلة بنت جبانة بس كنز حلو بالدهب الي لبساه
__ تعالي يابت وريني نفسك كد
وقتها جميلة زقيت المعلمة كيدهم راحت ستات الزنزانة اتلمو عليها وضربوها وسرقو دهبها ومحدش من العساكر ادخل لأن الباشا موصي المعلمة ونسوانها عليها وانهم يتوصوا اوي عليها ويعلموها الأدب
وفهد في زنزانة الرجالة كان نايم علي الارض بسبب المعلم الكبير سيد الوحش الي قلب فهد وعملوا بطريقة وحشة بتوصية من شريف ل الظابط الي قبض عليه وفضلوا يضربوا فيه لحد ما أغمي عليه وراح المستشفى وهناك حاول يهرب كتير لدرجة أنه كلبشو في السرير عشان ميهربش للاسف الكاميرا جايباه وهو سايق العربية وقت الحريقة والجريمة لبسته ف مش هيقدر يهرب من قدره ونصيبه في الدنيا دي
______
عند المستشفى
وقتها عمر وكريم مش عارفين يعملوا اي في الفضيحة دي يقتلوها ويغسلو عارهم ولا يسالوها مين ابو الطفل افكار كتير وقتها جوا دماغهم
عمر من الصدمة مش قادر يصلب طوله بس حصل الي مجاش علي بالو
__مين الي عمل كدا يا كريم
وقتها كريم اتصدم صدمه كبيره وفضل باصص على عمر ومش مصدق الي سمعوا
__انت اتكلمت يا عمر ؟
__ مين الي عمل كدا يا كريم
كريم قام حضن عمر وأنه مش مصدق أن اخوه اتكلم اخيرا وصوته رجع له
فضل يحضن فيه وقال هنجيبو وهنعرف هو مين
وقتها فاقت ليلي ودخل الكل عليها عشان يطمن كل واحد فيهم على مين الي عمل فيها كدا
قالت ب وش مكسور وحزن
__ شريف ابن عمي
وقتها عمر وكريم اتصدموا ازاي شريف يعمل كد
كريم طلع التلفون واتصل بي شريف وشريف رد علي بس عمر خد منه التلفون وقرر هو الي يرد
__ايو يا كريم أنا في مشوار دلوقتي هخلص وكلمك
__انا مش كريم يا شريف باشا انا عمر
شريف ..........
الفصل العاشر.
_شريف اتصدم وقتها من الي سمعوا معقول دة عمر معقول بدأ يتكلم
__عمر انت بتتكلم انا بجد سمعت صوتك
وقتها عمر اتكلم بنبرة صوت حسست شريف أنه بيتهدد
__ دلوقتي انت تيجي وتكتب على اختي مش لم تعمل عملتك تهرب يا شريف باشا يعني تعمل مع بنت عمك كدا ولي زي اختك انا كنت بحبك لكن دلوقتي انت عدوي ياشريف
__ عمر امسك العقل انا اعمل كدا في ليلي مستحيل طبعا اهدى كدا
وقتها عمر قفل التلفون وهو مستحلف على الانتقام لشرف اخته وقرر يتفق مع حد يعمل اي طلع التلفون وعمل مكالمة بعيد عن كريم تماما وقرر يتصرف لوحده
_______
في الزنزانة
فاق فهد لاقى نفسه في المستشفى ومتكلبش في السرير ومش عارف يفك نفسه ولا عارف يعمل اي بص للسماء وقتها وعيط وشاف نتيجة الغل و ازاي الكره الي كان جواه نتيجته أنه مسجون ومش عارف يهرب وقتها اتعلم فهد كلمة يمهل ولا يهمل وقرر يتوب بعد كل الي حصل وكفاية منظره قدام الناس وسمعتوا الي تشوهت
________
قامت جميلة براحة بعد ما خدت العلقة علي جسمها ومن غير كلام لقيت نفسها واخدة غرزة كبيره في خدها بمطوة حاولت تقوم بس الستات كارهين وجودها ومحدش حاببها وان ازاي بقي محدش جنبها وفضلت تصرخ وتصرخ لحد ما أغمي عليها تاني وسط المجرمين
________
في المستشفى
ليلي فاقت وقتها حاولت تفك المحلول عن ايديها والكانولة كمان واستغلت أن اخواتها مش موجودين وفتحت البلكونة وهربت من الدور الثاني وجريت من الباب الي ورا بتاع المستشفى وحاولت تهرب رغم تعبها وعدم اتزن طولها بس فضلت تجري وتهرب من مصيرها
وقتها دخلوا عمر وكريم اتصدموا وحاولو يجرو وراها بسرعة عشان يحلقوها بس هي كانت اختفيت ركبت عربية وبسرعة اتحركت علي مكان في حي شعبي تسال عن حبيب القلب بس للاسف كان شريف قدر يوصلها وجات عربية سودة وخطفوها وبعدها راحت لسما وبعدها حاولوا يخدوها وسط رجالة شريف ولم حاولت تهرب في حد من وراها خدرها وبعدها خدها علي العربية واتحرك بيها
_______
عند شريف
شريف مكنش عارف يعمل اي بجد كل مصيبة اكبر من الي قبلها وبجد كل حاجة بتيجي مرة وحدة ورا بعض لقى رقم بيتصل علي رقم غريب
__ايو مين
__الحق يا استاذ شريف في حد خطف الأنسه ليلي ومدام سما
شريف ؟؟؟؟؟؟
تابعووووووني
رواية عاشق بدرجة مجنون كامله من هنا
رواية سر الشيطان الأسود كامله من هنا
رواية رحيل الهواري كامله من هنا
رواية انكسار امرأه كامله من هنا
رواية عشق بلا رحمه كامله من هنا
رواية جرح يداويه العشق كامله من هنا
رواية من أجل أبنائي تزوجتك من هنا
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية بسمه موجوعه كامله من هنا
رواية معشوقتي الصغيره كامله من هنا
رواية طلاق بلا تبرير كامله من هنا
رواية الفرار من الحب كامله من هنا
رواية مستشفى بلا حياه كامله من هنا
رواية فرقتنا الظروف وجمعنا القدر من هنا
رواية متمرده عشقها الشيطان من هنا
رواية عذرا لقد نفذ رصيدكم من هنا
رواية نار قلبي وانكسار فؤادي من هنا
رواية قاصره في قلب صعيدي من هنا
رواية مالم تخبرنا به الحياه من هنا
رواية اللعب مع الشياطين من هنا
رواية أحببت مربية ابنتي كامله من هنا
❤️🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺
الروايات الكامله والحصريه من هنا
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنا
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺