رواية زواج لدقائق معدودة الفصل العاشر بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
اخوي دخلته الليله على المره اللي كانت طول عمرها من حقي وانا كمان هحرموا حقه وهدخل عليكي الليله
لاكن غنوه بقت تهز راسها بالرفض بسرعه وخوف
سند ابتسم بسخريه وقال ...ايه ما عايزاش
غنوه هزت راسها بالرفض اكثر واسرع
سند استغربها وقال ...ايه يعني ده عيزاني يعني ولا ايه
غنوه هزت راسها بالموافقه جامد جدا
سند رفع حواجبه بدهشه وشدها ليه جامد وقال..... يعني عايزاني طب مش كنتي تقولي من زمان ... تعرفي حتى انا حاسس اني سامع صوت شكشكت قلبك وحاسس بصهج حامي قوي من قربك
غنوه استغلت قربه وضربته بدماغها في دماغه بغيظ وهي بتهز راسها بطريقه مش مفهومه جنونيه
سند استغربها جدا وقال
![]() |
يابت الغداره بتضربي بالدماغ ليه دلوك ...عايزه تقولي حاجه انت عايزه تقولي ايه بالظبط
وسحب اللزق من على بقها
وهيه صرخت فيه جامد وقالت .... النااااار النار مكان ما رميت السيجاره هتحرقنا يا ود المحروووق
سند التفت وراه بسرعه واتفاجئ لما لقى النار مسكت في الزريبه وراه اتسعت عنيه بزهول وقال... يا ليله طين
و بص حواليه وكان فيه حوض كبير مليان ميه اللي كانت بتشرب منه الخيل
جري عليه وبقى يكب منو على النار بس طبعا لانها زريبه النار بقت تمسك في المكان بسرعه رهيبه
سند اتخض من المنظر وبص على غنوه وخاف يحصلها حاجه قام شالها بسرعه ورماها في الحوض بتاع الميه
غنوه اتسعت عنيها بزهول وحاولت تخرج بس معرفتش لانها مربوطه
و هو بدا يطفي النار بالميه وبقطع من البطاطين التالفه موجوده في المكان وهو مخضوض جدا
وبعد شويه قدر يسيطر على الحريق بصعوبه وقعد على الارض واتكأ على الحوض بتعب وزهول
عند نوح كان حرفيا هيخنق شروق وروحها هتطلع في ايده وهيه كانت بتضربه ضربات ضعيفه بتعب شديد
بس مكانش بيسيبها وبيزعق ويقول..انتي اللي عملتي كده صوح انطقي اتكلمي هطلع روحك يا فاجره يا عايبه
شروق بقت تبصلوا بدموع وهيه مستنيه يموتها وترتاح بعد اللي سمعته
بقلم...زهرة الربيع
بس نوح ما قدرش يكمل ويموتها ودفعها بغضب شديد على السرير وبصلها بقرف وقال....عمري ما امنت للحريم ولا بصدق جنس حوا لكن كنت شايفك في حته تانيه خالص..كنت شايف فيكي البراءه اللي ربنا نزعها منهم كلهم يا خساره طلعتي متفرقيش حاجه عنيهم....لو عملتي اللي عملتيه ده علشان تقربي مني فاحب اطمنك ان اللي بيني وبينك بقى كيف بعد السماء من الارض و مستحيل تطوليني ولا في احلامك
وبص لها بسخريه وقال قاصد يجرحها...لو كان عندك شويه عقل كنتي فهمت من نفسك اني عمري ما ابصلك انا نوح الحاكم خيرة شباب النجع وعمدتها هبص لواحده عيله وتافهه زيك
و ابتسم وهو بيبص لها بسخريه شديده وقال.... لا و كمان عرجه يا ريتك كامله مكمله
شروق كانت حاطه ايدها على رقبتها بالم بتحاول تاخد نفسها واول ما قال كده بصتلو بزهول وصدمه مش مصدقه انه قال كده طول عمرها تسمع الكلمه دي من اللي بتنمروا عليها وهو الوحيد اللي يقولها انها احسن من اي واحده وما فيش زيها وانها مش ناقصه اي حاجه ..كل التنمر اللي سمعته في حياتها موجعهاش ربع الوجع اللي حسته في اللحظه دي
ابتسمت بسمات ضعيفه مصدومه ودموعها بتنزل من غير حتى ما تحس بيهم وقامت بالعافيه اخذت اول حاجه قابلتها علشان تلبسها وراحت على الحمام واحساسها ما يتوصفش حرفيا الدنيا انتهت بالنسبه لها
نوح رغم كل اللي كان متخيله لكن لما شاف حالتها بالشكل ده قلبه وجعه جدا عليها لانه هو اللي مربيها وعارف قد ايه الكلمه دي بتوجعها بس حاول ميهتمش ولسه هيمشي اتفاجئ لما وقعت من طولها على الارض
عند غنوه كانت متعصبه جدا ومش راضيه تسكت وبتقول بغضب..... لا وعاملي فيها فكيك قوي سامع صوت شكشكه قلبك حاسس بصهج قربك والنار وراك ومحاسسش بيها... كانت ناقص تولع فيك علشان تحس بنار الهوى
سند كان قاعد وساند ضهره على الحوض بتعب ونفخ بزهق شديد من كلامها لان بقى لها ساعه بتتكلم وقال... في ايه يا بنت ما تتكتمي خلاص النار ولعت وطفيت ودخانها راح وانتي ممبطلاش كلام ربك سترها وخلاص ما اسمعش صوتك بقى لاقوم افطسك مكانك
غنوه قالت بغضب....خدوهم بالصوت ليغلبوكم فوق البلاوي اللي عملتها كمان ليك عين تتحدت مكفاكش انك خاطفني ورابطني هنا وولعت في المكان وكنت هتحرقنا وكمان رميتني في الميه المقرفه دي اللي كانت بتشرب منها البهايم اعمل ايه في الريحه دي دلوك
سند بصلها بدهشه وقال ...هو ده اللي مضايقك دلوك
غنوه قالت بغضب..... ايوه ده ايه اللي مضايقني الميه ريحتها معفنه انام كيف انا دلوك وخلقاتي اتبلو بالميه المنتنه دي
سند ابتسم بسخريه وقال ....لا و كمان عامله حسابك على مبيات ما هتحاوليش حتى تقولي روحني
غنوه بصتلو بقرف وقالت....وانت كت جبتني ليه لما هتروحني ولا فاكر كل الناس فهمها بعافيه زيك
سند مسح على وشه بخنقه منها وقال.... اللهم طولك يا روح شوفي يا بت انا على اخري دلوك يعني ما حاملش كلامك الزين عشان احمل طولة لسانك دي اطلعي من الميه المقرفه دي واتلقحي في اي مكان هنه لحد ما اعمل مكالمه واجيكي فاهمه
وقام ولسه هيطلع قالت بزهول..يا صلاة الزين عليك وعلى نباهتك ...لاه ولما قلت له فهموا بعافيه زعل.... هطلع من الميه كيف وانت مقيدني كده ما شايفنيش كيف دودة الارض معرفاش اتحرك
سند اتنهد وقال... اه صح دي عندي نسيت
و قرب منها فك ايديها ولسه هتحاول تفك رجليها بس شالها بسرعه وهي شهقت بخضه ومسكت في رقبته بسرعه
سند بص لعيونها و ابتسم وقال ....امسكي جامد لتوقعي اللي توقع في سند ما تقوملهاش قومه تاني
غنوه نزلت ايديها و وضحكت ضحكه مميزه تاثر في اي حد وقالت.... شكلك لسه مخلوع من النار يا ابن العمده وبتقول كلام نجوم السما اقرب منيه
سند ابتسم بسخريه ونزلها على الارض وقال....الحق عليا اللي بنصحك ..قصره خليكي هنه متتحركيش هطلع اعمل مكالمه واجي على طول
غنوه قالت بغيظ ...وانا هروح فين يعني اكون هشق الحيط ولا هحفر تحت الارض
مسح على وشه بخنقه وقال... انتي لمضه كده ليه يا بت وكل كلمه تردي عليها ب 10 ما تقولي حاضر وخلاص ولا ما بتعرفيش تقولي حاضر
غنوه نفخت بخنقه وقالت بابتسامه بارده.... حاضر تامر امر من العين دي قبل العين دي حلو كده
سند اتنهد وهز راسه بخنقه وقال...ربنا يصبرني عليكي ويقويني على ما بلاني
وطلع وسابها وهي بقت تبص للمكان كان متقفل من كل حته اتنهدت بحزن وقالت ..ياترى عامل ايه دلوك يا حميد ربنا يكون وياك يا اخوي
عند نوح كان شال شروق من الارض وحطها على السرير وبيحاول يفوقها وهو مخضوض جدا لانها اول مره تحصل لها الحاله دي بقى يضربها على خدها بخفه وهو بيقول... شروق انتي يا بت بت يا شروق ردي عليا يا بت فيكي ايه
وجاب قزازه برفان وحط منها على ايده وبقى يشممها منها ويمسح بيها على دماغها وهو بيقول ..بسم الله الرحمن الرحيم السميع العليم ..شروق ردي عليا
وقرب منها بلهفه لما شافها بتحرك عينيها
جاب كوبايه ميه وقعد جنبها بسرعه وقعدها وهو ساندها عليه وبقى يشربها شويه ميه بالراحه وهو بيقول بخوف واضح... ايه اللي حصل قولي حاجه ردي عليا انتي سمعاني دلوك
شروق هزت راسها بالموافقه وهو اتنهد بارتياح وقال .. الحمد لله قلعتي قلبي
شروق نزلت دموعها لما افتكرت اللي حصل وقالت بحسره ووجع.... ما تتوجعش على غالي يا ود عمي
نوح بص لها شويه وكان هيتكلم بس افتكر كل اللي حصل قام من جنبها بسرعه وضم اديه وقال بخنقه... اسمعي يا بت الناس اللي اوله شرط اخره نور ..انتي عارفه زين اني ما رايدش الجوازه دي ولولا عمايلك ما كانتش تمت.... بس انا بحل امور البلد كلها يعني اكيد قادر احل مشاكل اهل بيتي وعمي هعرف اراضيه وانتي هتفضلي على ذمتي كام يوم علشان ما حدش يتكلم عليكي لو طلقت في ايامك الاولى..بس بعد كده كل حي هيروح لحاله وصلت كده
شروق كانت دموعها بتنزل بغزاره وهزت راسها بالموافقه و هو ابتسم بسخريه وقال... جدعه اللي بيسمع الكلام بيعجبني واخر حاجه الفتره اللي هنقضيها مع بعض هنقضيها كانه محصلتش اي حاجه يعني لا انا جوزك ولا انتي مرتي انا كيف ما كنت غريب عنك ما ينفعش اشوفك بالمنظر ده ...ده طبعا لو كان لسه عندك حته حيا او احترام لنفسك
شروق بصت له بزهول ودموعها في عيونها وهو قال ..متبصليش كده انا وانتي عارفين اني ملمستكيش اكيد مش هنام معاكي وانا ما واعيش على حالي انتي عارفه اني لا بشرب ولا بتسطل
وقرب منها وبص لعيونها وقال...يعني انتي كيف ما كنتي بالنسبالي مرت سند اخوي وهطلقك وهتتجوزيه تمام يا بت العم
شروق كانت بتسمعه بصدمه خصوصا من جملته الاخيره ولسه هتتكلم تليفونه رن وهو شاور لها بايده علشان تسكت
ورد بسرعه وقال..... ايوه يا نجاتي عرفت مكان غنوه صوح
وسمعوا شويه واتسعت عنيه بزهول وقال ....يعني ايه ما عرفتوش تحصلوه يعني ايه غفلكم يا ود المحروق انت
ومسح على وشه بخنقه شديده وقال.... وانت قاعد عندك من وقتها بتعمل ايه ما رجعتش السرايا ليه
وسمعوا شويه وقال بغيظ شديد ....خايف مني على اساس اني مهقدرش اطولك عنديك... ليلتك طين معايا النهارده يا نجاتي... هنزل السلم الاقيك واقف قدامي تحت كيف ما اعرفش
وقفل معاه بغضب ولسه هيمشي شروق قالت بحزم وغضب ....استنى هنه... ارمي عليا اليمين قبل ما تنزل....معيزاش ابقى على ذمتك دقيقه واحده ولو حتى ابويا هيقتلني فيها
نوح اتسعت عنيه بزهول والتفت لها بدهشه بسبب طريقه كلامها اللي فاجأتو
بقلم...زهرة الربيع
عند حليمه اتصدمت بكلام هويدا اللي قربت منها وقالت..متخافيش كده...انا بقول لو عرف ...بس انا مش هعرفه..عارفه ليه علشان انا معيزهاش تتحل يا حليمه
حليمه بصتلها باستغراب وهيه قالت بسرعه...متستغربيش..انا اكتر واحده من مصلحتي اللي حصل....صوح البت اتأذت ومهسامحش في حقها...بس كمان اتجوزت الراجل اللي انا وهيه بنتمنوه ..ومسيره هيحبها
حليمه ضحكت بسخريه وقالت...مين يحب مين...نوح..يحب بتك...طيب انتي ادرى على العموم يا هويدا اللي معاكي اعمليه لو فيه حاجه واحده تثبت كلامك اثبتيه
الموضوع يا حبيبتي ليه شكل تاني...انتي وبتك اللي عايزين الجوازه دي يبقى ليه متكونيش انتي اللي زقتيها عليه كلنا حسينا كده بس هنسكتو متخافيش..لان كيف ما قولتي كده احسن للكل ..تصبحي على خير يا ام العروسه
وضحكت ومشيت على اوضتها وهويدا بصت لطيفها بغيظ وقالت...ماشي يا حليمه اضحكي على كيفك الضحك لسه جاي وكل شيئ باوانه
عند سند كان بيشرب سيجاره قدام الزريبه و اتصل بوالدته وقال.... ايوه ياما ايه الاخبار عندك
عند حليمه كانت في اوضتها وردت و قالت ببكا....بردك كده يا سند يا ولدي تمشي وما اعرفش مكانك حرقت قلبي عليك... ارجع على دارك يا ولدي كل حاجه ليها حل
سند اتنهد وقال.... انا زين قوي ياما مانيش عيل عشان تعملي كده ...سيبك من الكلام ده وقولي لي ايه اخبار الدنيا عندك ..ونوح فين دلوك
حليمه ايتسمت بخبث واصتنعت الحزن وقالت ... مش شرط يا ولدي اهو في الدار وخلاص
سند ابتسم بسخريه وقال.... ليه خايفه عليا ازعل ما انا عارف انه اكيد عند عروسته اكيد ما هينزلش في يوم زي ده حتى لو كان قاعد زعلان فوق
حليمه قالت بسرعه .....زعلان مين دول ضحكهم جايب اخر البلد واخر قله ادب انا ما حملاش اللي سمعته كلام ميتقالش واصل
سند بلع ريقه بوجع شديد جدا وحاول ياخد نفسه وقال بالعافيه...و...و هيه ياما ..هيه مبسوطه معاه
حليمه قالت بسرعه.... وايه ميفرحهاش يا ولدي ده حتى صوت اغاني ورقص وقله ادب ومياعه ما تزعلش مني عارفه انه صعب عليك بس لما انا اقولك احسن
سند لمعت عيونه بالدموع وما بقاش قادر يستحمل وقال بسرعه وغضب... ماشي هكلمك بعدين يا اما
وقفل معاها بسرعه وهيه بقت تقول..... الو سند..سند يا ولدي
واتنهدت بحزن وقالت....سامحني يا ولدي بس كده احسن ليك...خلاص لازم تطلع من تحت توب نوح وتاخد حقك
اما سند كان قلبو حرفيا بيتحرق
و الغضب عامي عنيه وقال بغل...عظيم بيمين لافرج عليك البلد كلها الليله يانوح لما تبقى ما عرفتش تحمي حته مره في دارك
وفتح الباب ودخل عند غنوه وهو بيقول بزعيق.... انتي يا بت انت يا زفت روحتي فين و..
بس اتسعت عنيه بشده لما حس بحاجه خبطته على دماغه بقوه التفت وراه وهو شايف الدنيا بتتهز قدامه و اتصدم اكثر لما لقاها غنوه ماسكه حديده في ايدها وواقفه تبصلو بخوف
حط ايده على دماغه اللي كانت كلها دم وقال بالعافيه ...انتي... انتي عملتي ايه ....
بس ما كملش جملته ووقع على الارض وغنوه فتحت الباب وجريت بسرعه وووووووو
قتيييييييل تاني يا هوووو🙆♀️🙆♀️🙆♀️🙆♀️
تفتكرو ايه اللي هيحصل وهتقدر توصل السرايا ولا ايه اللي هيحصل عايزه تفاعل جامد جدااا مش عادي متنسوش بكره اجازه يعني قدامنا فرصه نوصل البارت لالفين لايك وانتو قدهااا انا ورايا وحوووش🏃♀️🏃♀️🏃♀️
ممكن كمان اتعبكم دعوه في ظهر الغيب لابن اختي طفل خمس شهور وهيعمل عمليه صعبه اتمنى تذكروه في خاطركم مش في تعليق وتدعولو من قلبكم ربنا يشفي مراد ويقوم بالسلامه يارب💔💔
رواية عاشق بدرجة مجنون كامله من هنا
رواية سر الشيطان الأسود كامله من هنا
رواية رحيل الهواري كامله من هنا
رواية انكسار امرأه كامله من هنا
رواية عشق بلا رحمه كامله من هنا
رواية جرح يداويه العشق كامله من هنا
رواية من أجل أبنائي تزوجتك من هنا
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية بسمه موجوعه كامله من هنا
رواية معشوقتي الصغيره كامله من هنا
رواية طلاق بلا تبرير كامله من هنا
رواية الفرار من الحب كامله من هنا
رواية مستشفى بلا حياه كامله من هنا
رواية فرقتنا الظروف وجمعنا القدر من هنا
رواية متمرده عشقها الشيطان من هنا
رواية عذرا لقد نفذ رصيدكم من هنا
رواية نار قلبي وانكسار فؤادي من هنا
رواية قاصره في قلب صعيدي من هنا
رواية مالم تخبرنا به الحياه من هنا
رواية اللعب مع الشياطين من هنا
رواية أحببت مربية ابنتي كامله من هنا
❤️🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺
الروايات الكامله والحصريه من هنا
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنا
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺