رواية الصعيدي و العنيدة الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم حبيبه أحمد عطيه حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
البارت الاول
بقلم حبيبه احمد عطيه
تبدأ الاحداث ببنت ماشيه في طريقها لتتصدم بعربيه
البنت: اااااه
نزل الشاب جري عليها: انتي كويسه جرارك حاجه
البنت: مش تحاسب
الشاب: اسف والله مخدتش بالي اخبط القمر
البنت: و تعاكس كومان
الشاب: وه صعيدي ده احنا طلعنا بلديات
البنت: انت اسمك اي
الشاب ببتسامه ساحرة: مهند
البنت: طب بص يا مهند انت دلوقتي خبطني و رجلي وجعتني هتوديني المستشفي ولا ابلغ عنك
مهند ببتسامه: انت اسمك اي يا سرشه
البنت: روح
مهند: طب اسمعي يا روح مهند انا حاليا عندي اجتماع و متأخر ف مش هقدر اوديكي المستشفي ممكن ابعت معاكي السواق
روح بعند: لا انت اللي هتوديني المستشفي
مهند ببتسامة جانبيه: و عنيدة كمان
روح: علفكرا انا مطلبتش توصفلي شخصيتي انا عرفاها
مهند: يعني عايزة اي دلوقتي
روح: حضرتك خبطني و رجلي وجعاني و...
مهند بدون مقدمات شالها
روح بتوتر: ا ن انت ازاي تشيلني
مهند بخبث: مش عايزاني اوديكي المستشفي يلا
روح و الدموع في عينها: براحه رجلي بتوجعني
مهند: حقك عليا و ذهب بيها الي المستشفي
*********
محمد الهواري: ازاي يتأخر علي اجتماع ذي ده احنا عيال معاه ولا اي
ياسين: اسف والله يا محمد بيه بكلمه مش بيرد عليا اكيد في حاجه حصلت مهند مظبوط في مواعيده اتفضل انت يا محمد بيه استريح
**********
في المستشفي
مهند: دكتور بسرعه دكتور
الدكتور: مهند بيه اتفضل
مهند: مش وقت ترحيب خالص شوف رجيلها
الدكتور: اذيك يا انسه روح
روح بتوتر: تمام و.
الصعيدة و العنيدة
روح بتوتر: تمام
مهند و قد فرح انها عازبه و لكن اشتعل غضبه ف كيف يعرفها هذا الدكتور
دخلوا روح و كشف عليها
مهند: طمني عليها عامله اي
الدكتور: الحمدلله ده خدش بسيط خالص تقدر تمشي عليها بس متقلش عليها
مهند: تمام اقدر ادخل اطمن عليها
الدكتور: اكيد طبعا يا مهند بيه
مهند: شكراً و دخل
*******
مهند: حمدالله علي سلامتك
روح: الحمدلله بخير
مهند: الدكتور طمني تقدري تمشي عليها بس براحه
روح بعند: بس انا بحب امشي برحتي
مهند: مينفعش امشي براحه لحد متخفي
روح بعند: لا
مهند: لا؟ يعني اي لا
روح: هي ليها معنا تاني لا يعني لا
مهند: طيب امشي برحتك عشان تتكسري و.. نخلص منك قالها بخفوت
روح: قول قول سمعتك قريب اووي هتخلصوا مني
مهند و لم يفهم مقصدها: بسرعه بقا و ضحك بينما هي سرحت في ضحكته و غمازاته
مهند:اي سرحتي
روح بتوتر: لا طبعا يلا وصلني
مهند: كمان
روح: اه
مهند: انتي ضيعتي عليا اهم اجتماع هخدك معايا الشركه و بعدين اوصلك لان مينفعش اتأخر عليه
روح: هو مين ده؟
مهند: و انتي مالك
روح: اه صح افتكرت
مهند: افتكرتي اي؟
روح: و انت مالك
مهند بغضب بسيط: طب يلا لم تعرف لماذا اخافت من غضبه البسيط و لكن تصنعت القوة و ذهبت معه
في الشركه دخل مهند و جانبه روح الذب وافق بعد اصرارها انها تمشي معه
مهند: انا بعتزر جدا جدا يا محمد بيه والله بس و انا جاي خبطت بنت بالعربية و كان لازم اوديها المستشفي دخلت روح في كلامه
محمد بخضه: رووح
روح: بابي و جريت عليه و...
البارت الثالث
روايه الصعيدة و العنيدة
بقلم حبيبه احمد عطيه
روح: بابي و جريت عليه حضنته
محمد بخضه: روح انتي كويسه فيكي حاجه
روح: انا بخير يا بابي متقلقش عليا
محمد: اي اللي حصل
روح: كنت ماشيه و الشاب ده خبطني و بعدين وداني المستشفي
محمد: بجد شكراً يا مهند بيه
مهند بحترام: العفو يا محمد بيه ده انا اللي اسف والله عشان كنت مستعجل و خبطها
روح ببرود: تبقا ركز بقا بعد كدا المره ده جات سليمه المره الجايه ممكن تموتني
ياسين كتم ضحكته بصعوبه
محمد: عيب يا روح
مهند ببرود اكبر: هبقا اخد بالي
ياسين: طيب احنا عندنا اجتماع يلا نبدأ
بعد شوايا
روح: بابي انا زهقت
مهند: مش كنتي عايزه تيجي معايا و مصممه اقعدي لحد منخلص كادت ان تتكلم قاطعها بنظره ارعبتها فتصنعت الصمت
بعد مرور سعتين
مهند: مبروك يا مهند بيه الف مبروك
محمد: مبروك لينا تم التعاقد علي خير الحمدلله انت بجد شاب موهوب و ناجح بتمنالك التوفيق
روح بتزمر: شاب ناجح و موهوب نينينينينيني سامعها و ابتسم ابتسامه جانبيه علي طفولتها
ياسين مبروك يا محمد بيه مبروك يا مهند بيه
محمد: الله يبارك فيك
مهند ببتسامه: الله يبارك فيك
روح: بابي عايزه عربيتي عشان مش عارفه اروح الجيم ولا اروح الكليه ولا اعمل اي حاجه و خبطني لو كان معايا العربيه مكنش خبطني
مهند: و الانسه في كليه اي
محمد: هندسه ذيك يعتبر
مهند: مشاءالله بس انا متخرج
محمد: منتا تقدر تساعدها بردو
مهند: ان شاءلله
روح: بابي رد عليا
محمد: انا كلمتهم و قالوا فتره م ده 3 عربيه تخبطبها
نظر لها مهند بنظره منذ ان جاءت و هي تعايره علي خبطه لها و هل هي 3 عربيات يا مفتريه
روح بكسوف: احم اي الاحراج ده
ضحكوا عليها
مهند: طيب عن اذنكم انا هروح الجيم
محمد: بجد! خلاص خد روح معاك
مهند بصدمه: اخد مين؟
محمد: هتعبك يا مهند بيه
مهند بحزن: ولا يهمك يا محمد بيه
مهند: اتفضلي
روح بنظره انتصار: يلا و مشيوا
ياسين بضحك: عايز اقولك مبروك مقدما
محمد: يارب محدش هيعرف يتعامل معاها غير مهند هو هيعرف يتعامل مع عندها ده
ياسين: هيعلمها الادب..... احم اسف
محمد: خلي بالك من نفسك مع السلامه
ياسين: باي و خرج متجهه اللي فيلته
****************
بقلم حبيبه احمد عطيه
في الجيم
روح: هاي
مهند: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
جريوا عليه جميع الموجودين ف هذا مهند فمن لا يعرفه من انجح رجال الاعمال في الشرق الاوسط
نظرت له بغضب و ذهبت
بعد التدريب و كثيراً من معجبات مهند الصعيد و روح ايضا
روح: عايزه اكل
مهند: طلباتك كترت
روح: هحاسبك علفكرا
مهند بضحك: انا عندي استعداد اشتري البلد ده بل فيها
روح: شكراً مش عايزه
مهند: انا بتكلم عن مراتي مش عليكي
روح بصدمه و حزن: يا اللهي طلع متجوز ازاي ده مش معقول
روح بحزن: ربنا يخليهالك
مهند بخبث: يارب
**************
روح: الاكل يجنن
مهند: بالهنا و الشفا قطع حديثهم دخول شاب
الشاب: روح مش معقول انتي هنا
روح بصدمه و....
البارت الرابع
روايه الصعيدة و العنيدة
بقلم حبيبه احمد عطيه
روح بصدمه: ميدو عامل اي و حضنته تحت صدمت مهند
مهند بغضب: رووح
روح بخضه: احم اسفه عامل اي يا ميدو
ميدو: الحمدلله بخير و انتي عامله اي
روح: الحمدلله بخير
ميدو بهمس: اتجوزتي ولا اي
روح بتبرير: لا احنا صحاب
ميدو: مش حاسس ان كدا بس يلا عايزه حاجه
روح: تسلم باي
ميدو: باي
مهند بغضب و عيونه مثل الدم: يلا يا روح
روح بخوف: هكمل اكل طيب
مهند: اخلصي قطع حديثها دخول بنت
البنت: روح
روح: مهي وحشتيني
و حضنه بعض
مهي: طمنيني عليكي يا بنتي فينك
روح: اهو مشغوله في الكليه انما قوليلي ده الشله كلها هنا بقا
مهي: اكيد طبعا
روح: منغيري يا كلاب
مهي: ههههه معلش بقا
مهي بهمس: الا مين الموز اللي معاكي ده
روح: عيب يا بت ده مهند بيه
مهي: اوعي تقوليلي ان ده مهند بيه انجح رجل اعمال
روح: اه هو
مهي ذهبت لعنده: مهند بيه انا من اكترر المعجبين بحضرتك بجد و متابعاك في كل حتي
مهند ببتسامه: تسلمي ده شرف ليا اكيد
مهي: يالهويي علي العسل انا بجد بتمنالك التوفيق يا قمر انت يا سكر يا يا كل حاجه حلوه جمال و شكل و كل حاجه فيك حلوه
مهند بضحكه جذابه علي كلامها: ربنا يخليكي يا قمر انتي
روح: ممكن خلاص بقا عشان افورتي علفكرا
مهي: عادي انا بعشق مهند بيه ولا اقول يا كوكو دلع يعني ههههه
مهند: لا خليها مهند اللي طالعه منك ذي العسل ده
روح بغيظ: يلا عشان عايزه اروح
مهي: هشوفك تاني اكيد
مهند: ان شاءلله و.......
البارت الخامس
روايه الصعيدة و العنيدة
بقلم حبيبه احمد عطيه
مهي: هشوفك تاني اكيد
مهند: ان شاءلله و خرجوا
مهند: صحبتك ده
روح: ايوه
مهند: دمها خفيف عسوله اوي
روح بلامبالا: فعلا
مهند: يلا
مشيت معاه علطول
عند ياسين كان ماشي بالعربيه اوقفه صوت صريخ بنت نزل و مشي تبع الصوت
البنت: ونبي يا بابا بلاش تضربني ونبي يا بابا والله معملت حاجه غلط
ابوها بقسوه: ده انتي كلك غلط معرفش عيشتي ليه ممتوش مع امك
ياسين: في اي هنا
فتحي الاب: اسفين يا بيه شايفه يا بنت الك*لب قلقتني البيه اسفين يا بيه
ياسين: مين البنت ده و بتضربها كدا ليه
فتحي: ده قمر بنتي غلطتت و كنت بعملها الادب
نظر لها فقد صدق والدها علي اسمها قمر و هي قمر فعلا
ياسين: و هو في حد يضرب بنته كدا
فتحي: بنتي و انا حر فيها
قمر بدموع جريت عليه: ونبي يا بيه انقذني منو ده عايز يجوزني غصب عني و ل راجل كبير و بيضربني ونبي يا بيه الحقيني مرات ابويا بتحرقني بالنار
ياسين بغضب جنوني: الكلام ده صح
فتحي الاب: البت بيتها ل بيت جوزها
ياسين: هيدفع كام اللي هيتجوزها
فتحي: 150 الف جنيه
ياسين بقرف: حقير
فتحي: الله يسامحك
ياسين: هدفعلك 200 الف فيها و اخدها
فتحي: حلال عليك
ياسين: بس متجيش في يوم تقول بنتي هقتلك
فتحي بخوف: ح حاضر
ياسين: اتفضل ده شيك ب 200 الف جنيه خده و غور و اوعا تلعب معايا انا ياسين الصعيد شهقت قمر و والدها ده ياسين الصعيد اعز صاحب ل مهند الصعيد
فتحي: محظوظه يا بنت******
ياسين بغضب: يلا يا قمر
قمر مشيت معاه دون كلام
طول الطريق كان الصمت سيد المكان قطعه ياسين
ياسين: و انتي في كليه اي
قمر بتوتر و خوف
ياسين بغضب: اخلصي
قمر: انا بابا قعدني من الثانويه بس كملت دراستي اون لاين و اخر سنه ليا هي السنه اللي خلصت ده و هتخرج
ياسين: برافو كليه اي بقا
قمر: حسابات و معلومات
ياسين: انزلي
قمر: حاضر و دخلوا عن مأذون
ياسين: هكتب عليكي دلوقتي
قمر بتوتر و........
الروايات الاكثر قراءه👇👇👇
تعليقات
إرسال تعليق