القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

سكريبت جروح العشق الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس والسادس والسابع والأخير جميع الفصول كامله بقلم سلمى حمدي

 سكريبت جروح العشق الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس والسادس والسابع والأخير جميع الفصول كامله بقلم سلمى حمدي

نور نور متسبنيش انا بحبك 

عيطت بقهر وانا سامعه جوزي بيندي على حبيبته السابقه هو نايم  دخلت اصحيه بس 

انسحبت من الغرفه ودموعي مش قادره توقف احساس صعب انك تكون بتحب شخص وهو بيحب غيرك 

انا ملك عندي 20 ودا ادهم ابن خالي عنده 30 جوزنا كان جوز صالونات انا حبيته غصب عني رغم جافف معملته ليا انا بحبيته  بس هو بيحب حبيبته السابقه رغم أنه خانته بس هو لسه بيحبها 

____________________________________

دخلت المطبخ جهزت الفطار رغم أنه مش بياكل بس انا دئمن بصح بدري وبجهزله الفطار 

مش هتفطر 

ادهم بجفاف...مليش نفس 

دموعي نزلت مش قادر اتحمل خلاص تعبت من العلاقه ديه وغررت انهي كل حاجه كفايه وجع لحد هنا انا كدا بموت بالبطيء 

_____________________________________

الساعة عدت 12 وهو لسه مارجع قلبي اتقبض حساسه بخوف بس اتجهلته وقلت يمكن يكون طلع مع صحابه او عنده شغل جات الساعة 1 بليل ولسه مارجع قبل ما ارن عليه تلفوني رن…….رديت علي الرقم الغريب اللي اتصل……بدات اتكلم مع الشخص اللي اتصل

صاحب المبايل عمل حادثة ونقلناه المستشفى……..يا ريت حضرتك تيجي علي مستشفى ****** 

بدون وعي طلعت زي المجنونه مش حاستش بنفسي لا وانا قعده جنبه وماسكه ايده مستيه يفتح عيونه دوموعي مكنتش قادره توقف حاسه اني تايه 

بعد مده بدا يفتح عيونه وهو يبص يمين وشمال بدون مقدمات رميت نفسي فحضنه حضنته وعيطت جامد طبطب عليه بهدو 

 الدكتور دخل وكشف عليه وركبله محلول وقال ممكن يخرج بعد ماينتهي المحلول بس لازمه راحه تامه وممنوع يبزل مجهود كبير في الشغل لي مدة شهر 

_____________________________________

 دخلنا البيت انا محمد أخوه كنا ساندينه  دخلنه غرفته ونيمناه لحتي يرتاح 

دخلت المطبخ  عملتله شوربه 

محمد...م


البارت 2 

دخلنا البيت انا محمد أخوه كنا ساندينه  دخلنه غرفته ونيمناه لحتي يرتاح 

دخلت المطبخ  عملتله شوربه 

...خد هشوربه لادهم 

محمد قرب ومسح دموعي بمرح...اي دا انتي عايز تشربي اخويا دموعك انتي مش شايفه الصحن اتمله من دموعك  

بصيت عليه ودموع مقرقه وشي...هو انا وحشه لهدرجه 

 شدني لحضنه بحب اخوي ...مين قال انتي مش شايفه نفس دا انتي تقولي للقمر قوم اقعد مكانك 

ملك..طيب لي اخوك محبني هو مابتحب

محمد...اعمل اي اخويا دا حمار 

ملك...متقولش لجوزي حمار 

محمد بضحك...هههه وربي عندك انفصام في الشخصية 

ملك...امسك طلعلو هشوربه 

محمد وهو يكل تفاحه...مش جوزك طلعيلو انتي 

قال كلمه ومشى ابن**** 

دا محمد ابن خالي أخو ادهم بس من مرته التانيه عنده 20 سنة كليه طب وعينا ع بعض أقرب الناس ليا وأكتر شخص بيفهمني  كان اكتر من اخويا  كُان بيعمل ليه كل حاجة علشان ابقه مبسوطة 

____________________________________ 

 اخدت الشوربة وطلعت كان نايم زي الطفل الصغير كان في خدوش ع وشه وضماض ع رأسه   حطيت الصحن وقعدت جمبه فضلت ابص ع وشه كنت بشبع عيوني منه واتئمله كنت اتمنى يحبني ربع الحب اللي بيحبه لنور بس هو مش قادر يشوف غير نور فقدني ثقتي بنفسي خلاني حس بحساس وحش ا تجوزني كابديله لنور  

مسحت دموعي اللي نزلة وقمت لما حسيته بدا بفوق 

ادهم قزم اكل لحتي تاخد ادويتك 

ادهم بهدوء...مش عايز خدي الاكل

بس كدا مش هتقدر تاخد الأدوية بدون اكل

ادهم بعصبية مفرطه...وانا مش عايز هو بالعافيه

تكلمت بعصبية وانا على اخري منه... اتجوزتني لي لو انت كاره وجودي مش عايز اكل مليش نفس متدخليش غرفتي متلمسيش تيابي ممكن أفهم مشكلتك معي انا عملتلك ايه لحتي تعملني كدا 

ادهم بحده...ملك صوتك ميعلاش

ملك بهدوء...ادهم طلقني ريحني ورتاح انا وانت طريق مختلف انا هستني لحد ماتطيب وبعده هارجع بيت اهلي لأنه خلاص حقيقة مش قادر طاقتني نفدت وصبري انتهى طلعت  ماستنيت منه رد 


البارت 3

 هستني لحد ماتطيب وبعده هارجع بيت اهلي لأنه خلاص حقيقة مش قادر طاقتني نفدت وصبري انتهى طلعت  ماستنيت منه رد 

____________________________________

ادهم...

انا مش زنبي انى لسه عايش على زكر نور بس حب انا مبحبش نور انا عمري ماحبيتها انا كنت حابب اهتمامها بي هي كانت صحبي مش حبيبتي كنت باني أحلامي معها هي بس هي كانت عايز تنتقم مني...و زوجي من ملك كان حسب رقبت  اهلي انا مش اناني انا خايف ارجع اتعلق بيها وتسبني زي نور 

____________________________________

قلت أسبوع وحياتنه ماشه تمام انا مهتمه بااادهم ومش بسيبه مهما عمل هيفضل زوجي ووجبي اهتم بيه لحد مايتعافه وهو اتغير من يوم ماحكينه وبطل عناد 

كان قعد قدم الشاشه يتفرج على ماتش وانا في المطبخ 

ادهم...ملك  افتي الباب

ملك...طيب 

اول مافتحت الباب تفجاة بخالي ومرته ومعاهم محمد

اول ماشفت خالتي ضميتها بحب وخالي كمان 

محمد...وانا مليش حضن 

ملك...ليك حضن كبيييييييييير 

محمد ضمها بحب كبير تحت انظار ادهم اللي عايز يحرقهم الاتنين 

محمد...عامله ايه ياحبيبتي 

ملك بحب...الحمدلله 

دخلنا بعد سلمات طويلة كانو قعدين في جو عائلي جميل وانا في المطبخ 

محمد بخ 

ملك...اااااا 

محمد....ههههه

ملك بغضب وغيظ....الله منك يامحمد خديتني 

محمد...سلمتك ياقلب محمد المهم هاتيلي من البسبوسه ديه 

ملك...تؤ اصبر شوية 

محمد...حته صغنونه 

ملك...محمد

محمد...وحده بس 

ملك بغيظ...خد 

محمد وهو بياكل البسبوسه....شفتي جوزك 

ملك بعدم مباله...ماله جوزي 

محمد...ماشفتي نظرته لينا لما حضنتك 

ملك بعدم مباله...سيبك منه وطلع معايه هلاكل 

محمد...عندي بسبوسه 

ملك...محمد يلا قدامي

____________________________________

حماتي...مممم اكلك حلو ياجبيبتي 

محمد...انا مليش في الاكل عايز بسبوسه بس 

ملك...اكل بالاول يامحمد والا مافيش بسبوسه 

محمد بغيظ...بس انا شبعت 

ملك...كمل صحنك 

ادهم بغيرة...ماخلاص ياملك الود قال شبع 

محمد...اه شبعت هاتيلي صحن بسبوسه يلا 

ملك بغيظ عبت الصحن...خد 

محمد باابتسامه...مرسي ياقلبي 

ملك بصتله بقرف 

محمد 😁

____________________________________

في مكان تاني 

نور جا وقت تظهري 


البارت 4 

شوفي يابنت خالتي  انا لما  اتجوزتك كنت مغصوب كلها فتره ونتطلق ملكش دخل بااي شي يخصني انتي باحالك وانا بحالي 

ملك بكسره...متخفش انا زي زيك  مغصوبة عليك بس كل اللي بطلبه منك تحترمني لحد مانتطلق واي وحد يمشي بتجاه 

ادهم...اللي انتي عيزه 

فقت من زكرياتي على يد محمد اللي حوطتني بدفاء انا محظوظه لمحمد مليش اخوت ومحمد عوضني عن  وكان نعم الاخ ليا مسح دموعي باحنان 

محمد...ممكن افم اي سبب هلدموع

ملك...اتزكرت الليلة اللي كنت احلم عيشها مع ادهم وتحولت لكبوس 

محمد بحان...متفكريش في الماضي لانه المستقبل لسه قدامك وانا متأكد انا دا اختبار من ربنا لحتي يشوف صبرك صلي وادعي بلاش الدموع ديه واتاكدي انه العوض هيكون حلو

ملك بحزن...تفتكر

محمد بحان طفيف... اه ويلا فوتي صلي ولبسي حلو هااطلع مشور جامد 

ملك بفرح...بجد

محمد...بجد 

________________

محمد 

حاسس انه ادهم بدأ يحب ملك وتأكدت من غيرته عليهاا كل مره يشوفها معايه بحس عيونه هتطلع ريزار وتحرقنا انا وهي حتى امس وقت قالت لبابا اني هقعد معهم يومين حسيتو اديق جامد 

فلاش

بابا انا هقعد يومين مع ادهم لانه ممكن يحتاجني 

ملك بفرح...بجد 

محمد بغمزه..اه 

ادهم بغيرة...مفيش داعي انا كويس فيك تمشي مع بابا اكيد بابا هيكون محتاجك جنبه 

الاب على...لا خليه يبعد انت محتاجه اكتر 

ادهم...بس يا

محمد برفع حاجب...انا حاسس انك مش عايزني اقعد معاك 

ادهم بتوتر...لا مش كدا بس بابا هيكون بحاجتك

علي....لا خليه انت بحاجته اكتر

باك

انا اخدت عهد على حالي انه بااقل من اسوعين هااخلي ادهم يعترف بحبه بطريقة مجنونه 😂😂

______

نزلت ملك وكانت متشيكه ع الآخر كانت لبسه فستان أزرق لبعد الركبه مع كعب اسود ورافعه الشعر على شكل زيل حصان ومنزله خصلتين مع شنطه سودا ومكيج خفيف 

ادهم اتنحه اول ماشفها نزله كانت حورية 

محمد بتصفير/ايه الجمدان دا يابنت السيوفي 

ملك بغرور/ اغل ماعندي 

محمد بغمزه..مغرورة بس في قلبي زي العسل 

ملك باابتسامه /يلا 

ادهم بغيرة وهو يبص عليها من فوق لتحت...على وين 

ملك بعدم مبالا/ مليت ومحمد هيطلعني اتسلى شوية 

ادهم بغضب وغيرة /مفيش خروج ويلا على جوة 

ملك بغضب /شكلك نسيت انت قلت اي وحد بحاله وملوش دخل باتاني

ادهم /قدامي لجوه متخلنيش اتعصب عليكي 

ملك بغضب طفيف \مش هدخل وانت ملكش حكم عليا ياابن الدمنهوري 

ادهم...


البارت 5 

ادهم /قدامي لجوه متخلنيش اتعصب عليكي 

ملك بغضب طفيف \مش هدخل وانت ملكش حكم عليا ياابن الدمنهوري انت اخر وحد تقولي اعمل اي ومااعمل

محمد محول تهدئة الوضع...خلاص ياجماعه استهدو بالله وبعدين ياادهم انا حبيت اخد ملك تغير جو 

ادهم بغيرة وصوت مرعب ...وانا قلت مفيش خروج وانتي قدامي حسابك بعدين 

ملك اترعبت من صوته...بس مثلة الثبات 

محمد باابتسامه خبيثه... خلاص ياملك فوتي نطلع مره تانيه 

ملك بخوف من ادهم...طيب 

____________

محمد..هههههههه مش قادر ههههه 

كنت مبسوطه وانا شايفه غيرته عليا بس في جزاء مني خايف اخيف اتعلق فيه زيادة ويرجع يخزلني عاارفه انه قلبي مهزق وبدون كرامه باس اعمل اي الحب بيعمل اكتر من كدا 

محمد بضحك..وينك سرحانه فين 

ملك بحزن..تفتكر بيحني 

محمد باابتسامه...انتي مشفتيش شكله كان عامل ازي دا كان عايز يكلني انا شايف انه اخي وقع ومحدش سمه عليه  

ملك بحزن...خايف يكون دا كله اوهام خايف يكون لسه عايش على زكريات نور 

محمد وهو يطبطب عليه بحنان....انا شايف انه خلاص انتهت قصة نور ادهم بيحبك وانا هسبتلك كلامي بس لازم تساعديني 

ملك...انا معاك بس لو شفت لسه بيحب نور انا هطلب الطلاق 

محمد بحنان وحب اخوي...انا بنفسي هاطلقك منه وأنا على وعدي ليكي 

ملك بحب...انا محظوظه لانه عندي صديق وسند   زيك ربنا ميحرمنيش منك 

محمد...ويخليكي ليا 

____________

عند ادهم كان رايح جايه بالغرفه كان بيتنفس بغضب وعيونه فيها بركان 

ادهم بغضب وهو يتزكر ملك وهي نازلة متشيكه وغزل محمد رمه البروفان على مرايه تكسرت 100 حته 

ادهم مع نفسه 

مالط ياادهم لتكون حبيتها لالا مستحيل انا بحب نور 

ظهر خياله قدمه...انت عمرك ماحبيت نور انت نسيت حبها واهتمامها كان تمثيل فوق  أنت كدا هتضيع ملك من ايدك 

قال كدا واختفه قعد ادهم يفكر في كلامه  

____________

في المساء 

ملك ومحمد كانه قعدين بتفرجو على فلم وبياكله فوشار وشبسي او بالاحره كانه يمثله نزل ادهم وشافهم مندمجين جه وقعد معاهم بس محدش  اهتم اتغاظ منهم وقعد محمد ملك كان حبسين ضحكهم بلعافية


البارت 6

مره أسبوع وانا مستمره في تجاهل ادهم اللي كل مايحول يفتح معاي موضوع بصده وطول  الوقت بغرفتي او مع محمد غالبة مبقتش اهتم بيه زي زمان  مبغتش اقوم الصبح واعمله اكل  ولا  اقعد استنآ لحد مايرجع من الشغل

_________________

محمد 

كنت شايف اخوي وهو طول الوقت معصب ومزعوج من معملة ملك رغم أنه الخطه خطتي بس زعلت عليه  بس كان لزم يعرف غيمتها    

وفي يوم كنت وقفه في البلكونه وحاطه الهاند فري في وداني ومغمض عيوني جا  وقف جنبي بس عملت نفسي مش وخده باليه 

ادهم...احم 

محمد...ممممم 

ادهم...ممكن أفهم في ايه 

محمد...ايه 

ادهم... متستعبطيش انت عارفه انا بتكلم عن ايه 

محمد...ادهم اتكلم بوضوح بلاش اللف والدوران

ادهم...ايه اللي بينك وبين ملك 

محمد بهدؤ....انت عارف بتقول ايه وكمل بغضب اكبر انت بتشك فيا 

ادهم بص عليه بغضب. 

محمد اتنهد بهدوء....... مفيش حاجه ياادهم وملك اختي 

ادهم بغضب....لا مش اختك 

محمد بهدؤ...انا وملك من لما كنا صغار اتربينا مع بعض بعد ماما توفت خالتي هي اللي ربتني  انت لو كنت معانا كان عرفت بس انت وخالتي  خترتو البعد 

ادهم...انت عارف انه ماما مكنتش قادره تتحمل صدمة انه بابا اتجوز عليها 

محمد بهدؤ...مفيش دعي نفتح الماضي ياادهم 

ادهم...ممممم 

محمد....بعدين انت مالك متعصب كدا لتكون حبيتها  

ادهم ...ممممم

محمد بمكر...ممم ملك قالت انك هتطلقها واي وحد هيشوف حياته الكلام دا صح

ادهم بغضب....مفيش طلاق وانا مش هطلق 

محمد بخبث....انا بتحب ملك 

محمد بحب اخوي...وضح انك وقع ومحدش سمه عليك 

ادهم بشرود...مش عارف 

محمد...وضح يااخوي المهم انت لو مااعترفت بحبك هتخسر كتير و أولهم ملك انا بشوف انه لزم تاخد هل خطوة وتعترف ..بس هقولك كلام خليه في بالك انا سكتت عن اللي فات لانك اخوية بص قسم بالله لو سمعت ملك تشتكي منك مره تانية هتكون اخر مره تشوفها فيه وانا بزات نفسي هطلقه منك 

ادهم بمرح...نفسي اعرف انت اخويا انا ولا هي 

محمد بمرح...انت أخويا بس في قلبي 

ادهم بغيرة...نعم ياروح امك 

محمد بضحك..هههه وهزر يارمضان مبتهزرش 

ادهم بغضب..لا يااخويا مبهزرش 

محمد.ههه

❤❤

جا وقت تظهري

هي بخبث ..كنت مستنيه هلحظه بفارق الصبر 

هو..عايزك تعملي اللي نور مقدرتش تعمله يانور الجديده 

نور./هي كانت هبلة بس انا لا 

هو./هو دا اللي خلاني اختارك 

نور بخبث/.جايلك ياادهم استناني 

 

قبل الاخير


نور....هي كانت هبلة بس انا لا 

هو...هو دا اللي خلاني اختارك 

نور بخبث...جايلك ياادهم استناني موتك هيكون ع أيدي 

دا لو طلعتي من*هنا عا*يش ي نارين (نور الجديده هي نفسها نارين)

نارين بصدمه...نور 

نور وهي موجها السل***اح عليهم كفايه لحد هنا انا مش هس*محلكم تأ*زو ادهم اكتر من كدا 

نارين...نور انتي اتجنن*تي عايز تق*تلي اختك والشخص اللي وقف معنا عشان وحد كان سبب في مو*ت اخوكي وتدمير حياتنا  

عادل...تعالي يانور وسيبي البتع دا من ايدك 

نور بدموع....انتو لي مش عايزين تفهو انه ادهم ب*ريء و مو*ت محمد كان حاد*ث 

عادل وجه سلا*حه على نور...انتي هتكوني  في طريقنا ووج*وده ملهو*ش لزوم 

نارين  وهي تمسك عادل من قميصه بفضب  ...انت تج*ننت عايز تق*تل اختي 

زقها عادل بغ*ل وقال...انا ه*قتل اي وحد يوقف بطريق انتق*ام من ادهم وهي وقفه بطريقي فلاز*م تمو*ت  ط*خ

نارين بخوف...

____

ملك كانت في الجنينه قعد تسقي الورد وهي تغني بصوت رقيق 

انت ايه مش كفايه عليك تجرحني حرام عليك انت ايه💔

انت ايه دموعي حبيبي تهون عليك💔

طب وليه انا راضيه انك تجرحني وروحي فيك💔

طب وليه يعني ايه راضيه بعذابي بين ايديك💔


لو كان ده حب ياويلي منه💔

لوكان ده ذنبي ماتوب عنه💔

لو كان نصيبي اعيش ف جراح حاعيش في جراح💔


مش حرام💔

مش حرام انك تخدعني ف حبي ليك مش حرام💔

مش حرام الغرام وسنين حياتي وعشقي ليك💔

ضاع قوام ولا كان لعبه ف حياتك بتداويك💔

ضاع قوام الحنان وحضن قلبي واملي فيك💔


لو كان ده حب ياويلي منه💔

لوكان ده ذنبي ماتوب عنه💔

لو كان نصيبي اعيش ف جراح حاعيش في جراح

💔

ادهم كان وقف بيسمعها وهو حاطط ايده فجيبه كان حاسس بالح*رج اللي جرحه*الو عيونها دموع وهو شايف دموعها معقول هو مكنش حاسس بيها لهدرجه كان غب*ي وم*غفل بس اخد عهد على نفسه أنه هيعوضه عن كل دمعه نزلت بسسبه وعن كل ليلة نامت معيطه بسببه 

_____

نور كان وق*عه غار*قه بدم*ها 

نارين قعد بدموع...نور نور حبيبتي فتحي عيونك وانا بوعدك هبعد عن ادهم ومش هأا*زيه بس انتي متسبينيش انا مليش غيرك نور نووووور فتحي عيونك بلاش تم*وت انا والله هاا*خدك ونبعد ومبدأ حياتنا بد*ون وس*خ زي ماكنتي عايزه نور اصحي نوووو

عادل بامر...خدوها وار*مها بالق*رب زب*اله وقبل مايكمل كلامه كانت رص*اصه اخ*ترقت صدره وط*خ وحده تانيه على ق*لبه 


الأخير 

في صباح يوم جديد ملئ بلمفجاأة 

صحت ملك من النوم على ريكود من ادهم كان محتوها (صباح الخير ي حبيبتي انا طلعت مشور صغنون قومي صحصحي وفتحي دولبك هنلقي بوكس البسي و نزلي فطري وستنيني لحد مارجع  )

استغربت من كلامه ديه اول مره يقولي حبيبتي 😅 انا مركزتش على باقي الكلام بعد كلمة حبيبتي ديه اول مره اسمع كلام حلو من ادهم من لما اتجوزنا طلعت زي السكر منه مكنتش مصدقة جريت وفتحت دولبي وانا مش مصدقه لقيت بوكس كبير اخدته وقعدت ع السرير وفتحته الفجأة بفستان بنك في غاية الروعه وحزاء اسود كنت مبسوطه ومش مصدقه فرحتي 

اخدت شاور ولبس الفستان كان ديق من فوق ووسع من تحت حطيت ميكاب خفيف وطلعت 

____________________

بعد ربع ساعة سمعت سيارة ادهم تعلن وصولها نزلت وانا مبسوطه بفستاني وانا طايرا من الفرحه

ادهم كان وقف وعلى وشه ابتسامه واسعه وهو شايف فرحتها 

ملك وهي تلف بالفستان...حلوة 

ادهم وهو يقرب منها...مشاء الله قمر 14 ياناس 

ملك بستغراب...ادهم انت ساخن فيك حاجه 

ادهم...تؤ انا زي الفل 

ملك...شايفه اتغيرت عن امس وقعد تقول كلام حلوة 

ادهم طبع قبلة صغير على خدها... من الليلة اتعودي ياحبيبتي 

كنت وقفه زي العبيط ومش فاهمه حاجه 

ادهم...مش هتطلعي ولا ليه يلا هنتاخر 

ملك...هتوديني فين ياابن حنان 

ادهم بغمزة...هخطفك عندك مانع

ملك بابتسامه... تؤ 

____________________

اخد ملك ع مطعم معروف بافخامته

ادهم...مالك بتبصيلي كدا 

ملك...ممكن أفهم سبب التغير المفاجاة دا 

ادهم مسك ايدها وباسها...بصي ياملك من دون لف انا بحبك عارف اني تأخرت لحتى فهمت بس والله بحبك

ملك بحزن...اتأخرت ياادهم

ادهم بحب ظاهر...انا عارف اني حمار وندل بس والله بحبك

ملك بحزن اكبر...بس انت لسه بتحب نور ياادهم وعمرك ماحبيتنيش 

ادهم بحب...تؤ انا بحبك انتي انا عرفت الحب على ايدك فرصه اديني فرصه وحده لحتى اسبتلك أدي ايه بحبك 

ملك بحزن طفيف...خايفه 

ادهم بحب...وحده ياملك ومش هتندمي صدقيني 

ملك...ديه هتكون اخر فرصه ياادهم و

ادهم بمقطعه مش هتندمي بوعدك 

_______________

ومن هنا شفت حب ادهم وحنانه وزي ماقال مخلنيش ان*دم  وبخصوص نارين اعت*رفت على كل عم*يلهم هما وعدل وبعد فترة عرفت نارين انه عادل هو اللي قت*ل اخوهم وادهم برئ وتحكمت  5 سنة سج**ن 

________________

ادهم...مسمحاني 

ملك...انا مبعرفش ازعل منك


النهاية 



الصفحه الرئيسيه من هنا


روايات كامله من هنا


الروايات الاكثر قراءه👇👇👇


1- رواية جبروت معقده












































































تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close