رواية روح الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس والاخير بقلم لوجي احمد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج

رواية روح الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس والاخير بقلم لوجي احمد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج 

رواية روح البارت الأول والثاني والثالث والرابع والخامس والاخير بقلم لوجي احمد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج 


الفصل الأول 

 ابوس ايدك  سبني امشي انا ما عملتش حاجه والله مظلومه انا ما اعرفش انا جيت هنا ازي 

هو بضحكه بسخريه انتي هتعملوهم عليا ولا ايه ما انا شايفك

وانتي في ح"ضنه  جايه دلوقتي تعملي عليا شريفه


روح.. انت بتقول ايه اشرف منك ومن اهلك  ياح"يوان انت

اسر ..ض"ربها بالقلم وقعت على الارض وش"دها بشده من شعرها بعصبية وهو يضغط علي أسنانه  

انتي اتجننتي ولا ايه انتي مين انتي عشان تقارني نفسك باهلي فوقي نفسك واللي ما يجيش بالرضا يجي بالغصب

وح"دفها ارضا 

وهو يخ"لع ملابسه ويقرب منها  وينظر لها نظرات مخيفه .


روح ... وهي تحاول تجري للباب عشان تخرج منه بس للاسف لقيت الباب مقفول بالمفتاح

أسر بابتسامه .. ماتحوليش

البيبان كلها مقفله ما فيش طريقه تخرجي من هنا غير بامري انا 

روح .. وهي تص"رخ وتجري في الشقه انا عايزه اخرج من هنا

اسر ما عنديش مشكله هسيبك تخرجي بس لما اخد الا انا عايزه 

ويحاول يمسك بيها 

روح هص"وت الم عليك الناس لو قربت لي

 اسر صوتي براحتك انت جايه معايا برجلك في شقتي وطالع ه معايا قدام البواب يعني ما ضربتكيش على ايدك 

روح.جايه معاك هنا ازي انا مش فاهمه حاجه ومش فاكره حاجه  افتح الباب خليني امشي 

اسر بغضب قلت لك لا مش هتمشي غير لما اخد اللي انا  عايزه شايفك امبارح في ح"ضنه هو احسن مني اخ"لعي وانا هديك فلوس اللي انت عايزاها

روح وهي تخرج للبلكونه وتقرب على سور البلكونه وتقول له لو قربت لي هرمي نفسي 

اسر بطلي جنان بطلي شغل الافلام ده وانزلي خلصي عايزه فلوس بزياده هديكي فلوس بزياده 

وطلع فلوس من جيبه ورماها كلها في وشها 

روح بدموع  مش عايزه حاجه عايزه امشي من هنا 

اسر مفيش خروج من هنا وقرب عليها 

روح .. لو قربت لي هرم"ي نفسي من هنا 

أسر.وهو يقرب عليها عشان يجذبها من ذراعها

لكن للاسف


الفصل الثاني


اتجوز طفله دي حته عيله ازي فهمني 

عبدالله .. وهي ما كانتش طفلها وانت بتحاول تغ"تصبها عليها

اسر بغضب..يوووه هي اللي جت لي الشقه برجليها وبعدين هي مدورها مع الجميع اجوزها انا والبس فيها ولا ايه 

عبدالله .. يا اسر مش كده افهم البوليس تكون متلبسين وهي في شقتك احنا داخلين على انتخابات وعلى شغل لم الدنيا واتجوزها اتجوزها ان شاء الله شهر وبعد كده طلقها

اسر مش هتجوزها يا عبد الله لو الدنيا  اتهدت على الارض مش هتجوزها لو همك الموضوع قوي اتحوزها انت 

عبد الله انت مجنون يا ياسر اتجوز ايه هي كانت معاك في الشقه انت ولا كانت معايا ما تقول يا ابني كلام معقول

اسر .معرفش مين دي اساسا علشان انا اسر صفوان اتجوزها دي حته بنت ش"مال لا راحت ولا جت هنرملها قرشين والحوار خلص 


عبدالله.. متهيا لك ياسر الكلام ده انت اعدائك كتير والدك داخل على انتخابات وكل اللي حصل ده مترتب ليه المشكله ان البنت ممسوكه في شقتك وانت كمان والوضع اللي انت ممسوك فيه مكنش كويس يا اسر


اسر...يعني ايه اتجوزها وانا شايفها في حض"ن خليل الزفت دا 

اتجوز واحده مش تمام 

عبد الله انا صاحبك وابن عمك وما حدش هيخاف عليك قدي الدنيا بره مقلوبه صحافه وتلفزيون وكله مستني على غلطه وكله مستني يشوفك او يشوف البنت دي لازم تلم الدنيا وتكتب عليها يا اسر

اسر..وهي فين دلوقتي 

عبدالله ..معرفش بس المحامي قال لي ان هي هنا في الاسم اكيد في اي اوضه ولا في الحجز 

اسر سامع الكلام وبيفكر وما بيردش لكن عبد الله قرب عليه وقال له يا اسر الريح شديده يا ابن عمي لازم نطاطي ع عشان ما نخسرش كل حاجه ان شاء الله تتجوزنا شهر واحد وبعد الانتخابات تطلقها واعمل كل اللي انت عايزه

اسر..موافق 

عبدالله ..تمام ان شاء الله بس هي كمان توافق

اسر بغضب ليه هي كمان ليها ا عين ترفض دي بنت ش"مال هي هتطول ولا ايه 

عبدالله..ماتهدي ياعم ولما هي شمال وحته عيله ومش عاجباك كنت واخدت عندك شقه ليه يا اسر

اسر..علشان اعلم علي خليل في السكرتيره بتاعته علشان كانت في حضنه في الاجتماع وانا كنت عايز شويه ورق من مكتب خليل وقلت اجيبها بالطريقه دي واديها قرشين والموضوع يخلص ما اعرفش انها مسقوقه عليا من خليل الكلب عشان البسها

عبدالله..اهدي يااسر 

احنا لازم نلم الموضوع عشان الموضوع ما ينفعش يكبر اكتر من كده انا هخرج اشوف المحامي ونشوف روح وهرجع لك تاني

وخرج عبد الله وساب اسر في مكتب الظابط اسر طبعا كان على اخره وهو بينفخ بغيظ ويقول انا بقى هتجوزك اه  امضتك على قسيمه الجواز هتبقا امضتك على دخلك قبرك

وهو يخبط بكفه على المكتب

🙂🙂🙂

في الحجز 

في بنت قاعده بتعيط ولما رجلها بايديها وبتقول بصوت غير مسموع يا ريتني كنت رميت نفسي من البلكونه ولا الفضيحه اللي انا فيها دي

...فلاش بالك 

هي كانت قربت على صور البلكونه واسر كان قرب عليها عشان يشدها وهي كانت هتحاول ترمي نفسها لكن للاسف فجاه له باب الشقه مكسور والبوليس داخل عليهم وقبض عليهم هم الاثنين

متهمين في قضيه دع"اره وعشان يلموا الموضوع لازم اسر يتجوز روح عشان يقولوا ده كان مع مراته في الشقه

..

فضلت روح تعيط روح بنتي غلبانه جدا ويتيمه وما لهاش حد وكانت مقدمه على وظيفه في شركه اسر صفوان لكن هو للاسف قال لها عشان تشتغلي في الشركه لازم تجيب السي في بتاعك لكن ما عندوش وقت يقابلها في المكتب في الشركه لازم تقابله في شقته وهي عشان غلبانه وطيبه ومحتاجه الوظيفه رحتله شقته وحصل الا حصل 


مفاجاه لقيت نفسها مت"همه في قض"يه دع"اره محطوطه في الزنزانه

العسكري ينادي عليها وطلعت قبلت المحامي بره وعبد الله ابن عم اسر بداوا يفهموها الموضوع وقالوا لها انها لازم تتجوز اسر ان شاء الله فتره بسيطه عشان يخرجوا من القضيه اللي هم فيها هي الاول ما كانتش عارفه تقول ايه وكانت رافضه لكن للاسف ما فيش في ايديها حاجه هتقضي طول عمرها مس"جونه  في حاجه هي ما عملتهاش وبعد زن المحامي ومن عبد الله وافقت انها تتجوز اسر

وطبعا اعملوا اجراءات الجواز والماذون جاه في الاسم وجوزهم وكان عبد الله والمحامي هم الشهود

والمحامي قفل القضيه

وخرجوا من قسم من الشرطه

وطبعا العربيه كانت مستنيه اسر قدام قسم الشرطه

روح ببراءه طيب يا جماعه انا هروح بقى على الاوضه بتاعتي

ماهي  فاكره ام الجوزه لعبه زي ما المحامي قال لها وعبد الله قال لها مش لازم تروح مع اسر بيته تروح اوضتها عادي هي فاكره كده

لكن قبل ما تخلصي الجمله بتاعتها وفي الشارع اسر ماسكها من شعرها بعن"ف

وهي صرخ"ت من الالم هو ضغط بباقي دراعه على بقها عشان صوتها ما يطلعش شبه خن"قها  وقال لها شششش بغضب 

عبدالله .. مش كده يااسر فيه احنا في الشارع

اسر..من غير كلام فتح العربيه وح"دفها وقفل الباب من بره 

وهي كانت بتحاول تخبط على القزاز وتقول خرجوني من هنا

عبد الله ش"د اسر من ذراعه وقال له مش كده اسر البنت هتم"وت في ايدك 

اسر .. ما تخافش يا عبد الله انا فعلا هم"وتها 

وفتح باب العربيه وركب وساق  العربيه بسرعه البرق وهي طبعا كانت بتحاول تخرج لكن هو خرسها بنظراته اللي كلها غضب بطريقته

وصل القصر وهي كان اغمى عليها من كتر العياط والص"ريخ

شالها ونزلها من  العربيه

ودخل بيها القصر شايله علي ايده 

وطالع أوضته وحطها على السرير وهي كانت مغمي  عليها لسه 

وطبعا عنده حمام ومطبخ صغير في أوضته

سبها علي السرير ودخل المطبخ حط س"كينه علي النار 

وخ"لع ملابسه 

ومسك الس"كينه  محمره من شده النار وراح علي السرير 

وووووو 


الفصل الثالث


قرب على روح وهي فاقده الوعد حط الس"كينه على كتفها ص'رخت بكل قوتها من كتر الالم

 فاقت ما تعرفش ايه اللي حصل لها حاسه بالم شديد في درعها 

اسر 

حط ايده على بقها جامد وقرب عليها وقال لها

شششش مش ده كتفك لا خليل كان حاطط ايده عليه انا ما باخدش حاجه حد لم"سها قبلي

روح.بشهقه ودموع ومش قادره تتكلم  


اسر. انا هشيل ايدي من على بقك لو سمعت صوتك انتي حره 


وشال ايده فعلا وهي ما اتكلمتش ولا نطقت حطت ايديها على بقها وخافت تتكلم او تعيط


اسر..اسمعي بقا الكلمتين دول كده مني علشان انا مش هقولهم تاني انتي دلوقتي مراتي برضاك غصب عنك مراتي

 انا ما كانش في دماغك اتجوز 

ويوم ما اتجوز اتجوزك انتي وهو يشاور عليها بايده بطريقه مهينه انتي مين اساسا عشان اتجوزك 

انتي واحده ش"مال وتروحي مع اللي يدفع اكتر

 بس كنت عامله عليا شريفه وطبخه الدور انتي وخليل سوا عشان تلبسوني في الجوازه دي عشان اخسر الانتخابات بس على مين 


روح بدموع وهي مش قادره تتكلم انت فاهم غلط اسر بعصبيه  ما تتكلميش ولا  اسمع صوتك


انا قدامي شهر والانتخابات هتخلص يعني انتي هتفضلي مراتي شهر قدام الناس 

للاسف مش هينفع اخبي الجوازه ما خلاص الجرايد  كلها هتكتب بكره عن الجوزه دي


ثم قرب عليها وهي قاعده على السرير وقال لها انا لو عليا ام"وتك بس للاسف وهضطر اصبر عليك شهر واحد بس

روح..م"وتني وريحني

اسر.. ما تقلقيش كلها مجرد ايام اسمعي 

هتجيلك دلوقتي واحده بفستان 

هتلبسي الفستان وتعمل لك شعرك وتبقي عروسه عشان هعمل فرح انا ما ينفعش اتجوز سكتي عشان اثبت للناس كلها ان انا متجوزه بالرضا مش ممسوك انا وانتي في شقه

روح..حاضر  بدموع

قومي ادخل الحمام وخدي شاور لما الميك اب ارتست تطلع

روح.. درعها  ه وجعها من الالم 

اسر خد باله وقال لها استني مرهم مضاد للحروق ودهن ي لها على ذراعها وهي ياعيني  بتبكي وخايفه 

اسر..اهلك فين 

روح..معنديش حد انا يتيمه 💔

اسر.. سكت شويه وقال لها انت بنت بنوت  ولا

روح. سمعت السؤال وانصدمت منه مش عارفه ترد ولا تنطق اسر بغضب انطقي ردي


روح .انا 🥹

وووو


الفصل الرابع


مراتي ياماما 

سهام. مراتك مراتك ازاي وأمته  انت بتتكلم بجد ولا بتهزر يا اسر

اسر. لا يا امي بتكلم بجد البنت اللي فوق دي مراتي 

سهام مراتك ازاي وامتى فهمني 

اسر اللي حصل بقى يا امي انا  هعمل فرح النهارده وعازم كبار البلد يعني تعملي حسابك يا امي كلنا نظهر في صوره  كويسه عشان الصحف والمجلات

سهام.. صحف ايه وزفت ايه الا انت بتتكلم عليها البنت دي بقت مراتك ازي واتجوزتها امتى فهمني وهي تحاول تشده من دراعه وتقول له بص لي هنا وفهمني

اسر ارجوك يا امي سيبيني اخلص الحاجات اللي ورايا عبد الله هيفهمك كل حاجه وخرج وسابها

سهام كانت عامله زي المجنونه مش فاهمه ابنها ده اتجوز امتى ولا ايه اللي بيحصل طلعي التليفون ورنت على عبد الله وقالت له تعالى لي دلوقتي حالا

وقفلت السكه واتجهت الي الاعلي لاوضه اسر الا فيها روح 

فتحت الباب ودخلت بكل عصبيه كانت روح قاعده على حرف السرير خايفه والبنت معاها بتظبط لها الفستان والميك اب

سهام..انتي بقا مراته بعصبيه

روح.بتهته ايوه 

سهام.. نظرت الميك اب ارتست وقالت لها اخرجي بره

وفعلا البنت طلعت بره 

سهام بعصبيه ونظرات مميته ابن الجوازك امتى ولا اتجوزك ازاي وجابك منين انطقي وردي عليا انتي طلعتي منين لو طمعنا في قرشين قولي وانا ارمي لك قرشين وتمشي

روح. انا مش عايزه حاجه بس سيبوني امشي من هنا قولي لابنك يسيبني امشي وبدات تعيط

سهام.. لا بقول لك ايه الشويتين بتوعك دول ما تعمليهمش عليا انطقي انتي اتجوزتي انتي وابني ازاي

روح.. والله العظيم مظلومه ما اعرفش حاجه وابنك هو السبب 

سهام . وهي تشدها من ذراعها بشده بقول لك يا روح امك اوعى تكوني فاكراني هانم وهسيبك تلف على ابني وتضحكي عليه وتطمعي في فلوسه ليه ده انا اكلك ل"حم وارميكي عضم 

روح.بدات تعيط ومش عارفه تعمل ايه

علي صوت خبط الباب 

سهام فتحت لقت عبدالله قدامها 

عبدالله ... دخلت وسالت عليك شغالين قالوا لي ان انت فوق ولما سمعت الصوت علي قلت اطلع في ناس في الجنينه بتحضر لحفله الفرح ما ينفعش الصوت العالي ده يا طنط سهام مش ناقصين مشاكل وحوارات مع الصحف

سهام . مين البنت دي يا عبد الله واسر اتجوزها أمته واتجوزها ازاي واتجوزها فين

عبدالله.. اهدي بس كده هو انا هفهمك كل حاجه تعالي معايا وانا هفهمك كل حاجه عشان هي تلحق تجهز

سهام. ما تعصبنيش يا عبد الله وقول لي مين دي ما فيش فرح وما فيش اي حاجه هتحصل غير لما افهم مش كل ما اكلم حد في البيت يقول لي اهدي ودلوقتي هتفهمي انا مش ههدي غير لما افهم

عبدالله...حاضر 

وبدا عبد الله يحكي لها الحكايه كلها احكي لها ايه اللي حصل وان اسر كان لازم يتجوزها عشان ما يخسرش الانتخابات وعشان ما يخسرش حاجات كثير وعشان الكلام اللي هيتقال عليه وقضيه


سهام..يانهار اسود يانهار اسود انت بتقول ايه يا عبد الله ده كله حصل وانا ما اعرفش حاجه ده انا هخلي سنتك سوداء انت والمحامي عبد الله وانا مالي يا مرات عمي ابنك هو السبب

 سهام ما تعصبنيش يا عبد الله كنت حليتوها باي طريقه مش ان ابني  يتجوزها 

عبدالله.. ما كانش في طريقه غير دي خليل كان راسم مقلب مظبوط لأسر

سهام يعني البنت اللي فوق دي سكرتيره خليل وجايبينها تقعد معانا في الفيلا وتبقى مرات ابني عشان تعمل فينا حاجه انتوا اتجننتوا

عبدالله.. يا مرات عمي انت بتقولي ايه هو اسر ابنك حد يقدر يمشي كلامه عليه ده موقف يتعمل عشان نخرج من المصيبه اللي احنا كنا فيها بس ابنك اكيد عامل لكل حاجه حساب ادخلي بس انت اجهزي والبسي فستان عشان نلم الليله دي عشان نعرف بعد كده هنعمل ايه ونتصرف ازاي

سهام.. البس ايه واعمل ايه و المصايب اللي نازله على دماغنا دي

كان اسر رجع وقتها من بره 

اسر.. ارجوك يا ماما عدي اليوم ادخلي اجهزي يلا

سهام.. كل ده حصل وانا ما اعرفش يا ياسر انا اخر واحده اعرف وده يحصل ازاي بس اسر قطع كلامه وقال لها ماما هنتكلم في كل حاجه بس ده مش وقته ادخلي اجهز ي عشان خاطري

وفعلا سهام سكتت ودخلت تجهز 

اسر عبد الله اطلع تابع مع الناس اللي بره مش عايز اي غلطات تحصل لما اطلع اشوف العروسه اللي فوق دي

عبدالله.. كل حاجه تمام ما تقلقش ربنا يعدي اليوم ده على خير وانا كلمت لك اكبر الصحف اللي في البلد وخبر جوازك هينزل على اول الصفح يعني ان شاء الله كل حاجه تعدي والازمه دي تعدي وما تاثرش على حاجه

اسر سابه وطلع علي فوق 

فتح الاوضه ودخل كانت البنت في الاوضه بتظبط بقيه الفستان بس ملقاش روح 

اسر..العروسه فين 

البنت.. في الحمام وهتخرج دلوقتي

اسر.. والفستان خلص ومظبوط وكله تمام البنت هزت راسها بمعنى ان كله تمام اسر طلع واقف شويه في البلكونه دقيق اثنين لحد خمس دقائق وكل ده اروح لسه ما خرجتش من الحمام

اسر بدا يقلق اتاخرت قوي جوه

قرب لي باب الحمام وبدا يخبط عليها وينادي ويقول روح

لكن ما كانش في رد منها

بدا يكسر في الباب

وكسر الباب فعلا وكانت الصدمه 

ووووووووو 


الفصل الخامس


كسر الباب بعصبيه اتفاجئ اول ما كسر الباب لقها وقع على الارض فاقده الوعي 

اسر بجنان  روح ياروح لكن للاسف ما كانش في رد

اسر شالها  زي المجنون ونازل على تحت وحطها في العربيه وركب العربيه 

علي صوت عبدالله ابن عمه في ايه

اسر معرفش عبد الله طب يلا بينا على المستشفى.

عبد الله ركبةالعربيه مع اسر جري بيها على المستشفى

واول ما وصل المستشفى اسر شالها

دكتور ودخل يجري على المستشفى ويقول دكتور دكتور يلحقني وفعلا الدكتور جاء ودخل غرفه الكشف عليها

والدكتور بدا يكشف عليها اسر طمني يا دكتور في ايه الدكتور اهدى بس كده ان شاء الله خير

انا عايزه افهم بس ايه اللي حصل

اسر بدا يحكي لدكتور الا حصل  وهي فقده الوعي 

الدكتور طلب شويه اشاعات وتحاليل 

كان عبد الله واسر الاثنين موجودين مع روح في المستشفى

عملوا كل الاشاعات والتحاليل المطلوبه وخدوها ودوها للدكتور في نفس اليوم الدكتور اول ما شافت الاشاعات والتحليل انصدم وقال لهم حصل اللي كنت خايف منه

طريقه كلام الدكتور كانت بتاكد ان هو شاف روح  قبل كده

عبد الله هو حضرتك تعرفها

الدكتور ايوه اعرفها اسر تعرفها منين وازاي

الدكتور دي حاله وبتتعالج هنا وانا طلبت اشاعات وتحليل عشان اشوف حل تواصلت لحد فين عشان بقى لها اربع ايام ما بتجيش تاخد العلاج حتى خليل البيه سب لها فلوس في الحسابات تيجي تاخد علاجها بس هي ما جتش للاسف

اسر . انا مش فاهم حاجه انا عايزاك تفهمني من الاول خالص

.

الدكتور لو حضرتك ما تعرفش حكايه روح الاحسن انك تسمعها منها الاول علشان انا عندي عيانين تانيين عموما هي هتاخد المحلول اللي بتاخده دلوقتي

وبعدها هتفوق وتبقى كويسه وتقدر تتكلم معاها لما نشوف هنعمل معاها ايه

والدكتور خرج وساب روح واسر وعبد الله الثلاثه في الاوضه

عبد الله هو ايه اللي بيحصل يا اسر انا مش فاهم حاجه من كلام الدكتور اسر ولا انا عبد الله فاهم اي حاجه خالص مستني لما هي تفوق نفهم منها

كانت بدات روح تفوق وتفتح عينيها بالراحه

اول ما شافت اسر خافت

لكن اسر قاعد على السرير وبدا يطبطب عليها ويقول لها ما تخافيش وبدا يطمنها ويتكلم معاها ويقول لها انا عايزه اسمع منك الحكايه من الاول لما انتي تعبانه ما قلتليش ليه

روح انت ما اديتنيش فرصه اتكلم ولا اقول حاجه من اول ما شفتني في الحفله مع خليل بيه لما انت قلت لي محتاجك في شغل وانا قلت ان هو شغل فعلا وجيت معاك شقتك كان غرضي شغل مش غرضي حاجه ثانيه لكن للاسف انت فكرتني واحده ش"مال

اسر ما انا كنت شايفك في حضن خليل

روح كدب او انت فهمت غلط انا كنت دايخه وتعبانه عشان ما اخذتش علاج وكنت هقع لولا هو سندني

عبد الله ايوه تعبانه عندك ايه عايزين نفهم بقى

روح.عندي كانسر في دماغي مريضه 

اسر وعبد الله الاثنين انصدموا انتي بتقولي ايه

روح. هي دي الحقيقه والدكتور عندك ممكن تتاكد منه وللاسف ما ليش علاج هنا لازم اتعالج بره مصر وللاسف برده ما عنديش فلوس وما ليش حد غير ربنا فعشان كده هموت 

كلامها كان ماثر عليهم قوي

والدكتور فعلا دخل ولما اسر ساله اكد له كلام روح انها تعبانه وما لهاش علاج غير بره مصر بس المصاريف هتبقى كتير قوي والعمليه مكلفه اسر قال له بس انا متكلف بكل حاجه اي فلوس واي حاجه

دلوقتي هي مراتي 

الدكتور بصدمه مراتك ازاي انت بتقول ايه هي ما تنفعش تتجوز بسبب المرض اللي عندها

اسر..ازي 

الدكتور . صدقني ياسر بيه زي ما بقول لك اي حالتها صعبه ومتاخره يستحسن انها تسافر تعمل العمليه انما موضوع الجواز انساه خالص هي ما ينفعش تتجوز عشان تعبانه

الدكتور خرج

اسر بص لعبد الله وقال له روح للدكتور يا عبد الله واعرف منه التكاليف العمليه وحول الفلوس واحجز لها اول طياره مسافره او طياره خاصه ليها مخصوص عشان ما تتاخرش في العلاج اكتر من كده وفعلا عبد الله خرج مع الدكتور يظبط التفاصيل دي

واسر قعد جنب روح وبدا يطبطب عليها ويقول لها انا اسف بسبب كل اللي حصل انا دخلت حياتك لخبطتها وانا ما اعرفش حاجه وفعلا انا اسف وهفضل جنبك لما لما تبقي كويسه

روح.. ممكن اطلب منك طلب

اسر..اطلبي 

روح..طلقني 

اسر.. حاضر بس مش دلوقتي لما اطمن عليكي

روح.. ارجوك لو هتساعدني ساعدني ان انا طلقني انا مريضه مش عايزه اموت وانا مرات حد انا عايزه اعيش لوحدي ولو خفيت افضل عايشه حياتي اللي انا اتحرمت منها ارجوك طلقني وفعلا اسر نفذ لها كلامها وطلقها وكمان صممت انها تسافر لوحدها تعمل العمليه واسر ما يروحش معاها ولا عبد الله

واسر دفع لها كل فلوس العمليه وسافرت وعملت العمليه واسر فضل في مصر يكمل شغله وشركته

وطبعا موضوع الفرح وكل حاجه اتلغت ولما مامته جت اتكلمت معاها حكى لها اللي حصل وقال لها ان هو غلط في حقها وانها مريضه وطلقها وسفرها تتعالج

وراح لخليل يتاسف له في المكتب ان هو ساء الظن فيه

وبقى هو وخليله أصحاب 

وهي عملت العمليه وبدات تتعالج وفضلت بره مصر وكان اسر دايما يتصل بيها يطمن عليها ويتصل بالدكتور ويتابع حالتها وكان بيبعت لها فلوس باستمرار لانه حس بالذنب من اللي هو عمله معاها 

واللي حصل معاها بسبب روح علمه درس كويس ان هو ما يحكمش على حد غير لما يسمع منه وهي فضلت بره تتعالج وعاشت حياتها

وخلصت حكايتنا 


تمت



الصفحه الرئيسيه من هنا


روايات كامله من هنا


الروايات الاكثر قراءه👇👇👇


1- رواية جبروت معقده









































































إرسال تعليق

أحدث أقدم

إعلان آخر الموضوع

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close