expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

روايه الصعيدي و العنيدة البارت السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر بقلم حبيبه احمد عطيه حصريه على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


روايه الصعيدي و العنيدة البارت السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر بقلم حبيبه احمد عطيه حصريه على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

الفصل السادس عشر

حمدالله علي سلامتك يا روح

كان مهند و ياسين في صدمه و روح نظراتها بستغراب

روح بتعب: الله يسلمك

مهند بغضب: انتي اي اللي جابك

ريم: جيت اطمن علي روح

مهند: سلامك وصل اتفضلي

ريم بغيظ: طيب ممكن بس عايزاك ثانيه

مهند: ياترا مصيبه اي اللي جيباها المره ديا

ريم: هتعرف بس ثانيه علي انفراد

مهند بص ل روح و هي بصتله بمعني تمام

و خرج برا

مهند بنفاذ صبر: اخلصي

ريم ببتسامه: انا حامل


بقلم حبيبه احمد عطيه


كان خالد بيتمشي و قابل شمس تاني

خالد: تسمحيلي اقعد معاكي

شمس برفض: ل...

خالد بمقاطعه: شكراً جدا و قعد

شمس: بس انا مقولتلكش اقعد

خالد: لو سمحت قهوه مظبوطه

شمس: انا بكلمك ها

خالد: ايوه يا انسه شمس معاكي

شمس: لا والله

خالد: اتفضلي

شمس: انا سمحتلك تقعد.!

خالد: و هو لازم استأذن منكك ولا اي

شمس: ايوه ده الترابيزة بتاعتي

خالد: خلاص بقا يا شموسه عديها عديها

شمس ببتسامه: مجنون

خالد بحب: بيكي

شمس بخجل: سكتت

خالد بضحك: لا و بتتكسفي اووي اومال لما خبط فيكي كنتي شبح ليه

شمس: عشان مبحبش حد يخبطني

خالد: اسفين يا ستي

شمس ببتسامه: محصلش حاجه خلاص

خالد: قوليله بقا بتقرئي اي

شمس: روايه

خالد: بتحبي القراءة بقا

شمس: جدا

خالد: و ده روايه اي بقا

شمس: انت لي

خالد: اسمها اي؟

شمس: احم انت لي

خالد: و انتي ليا

شمس بخجل: ده اسم الروايه

خالد بحب: اسمها اي

شمس بزعل: علفكرا انت غلس ها

خالد و هو يقلدها: انت غلس ها بقا انا خالد المهدي اللي اكبر رجال الاعمال بيعملوله حساب يتقالي غلس يالهويي علي الزمن

شمس: اي يا عم الحاج التواضع خف تواضع شوايا عرفنا خلاص انك خالد المهدي

خالد بضحك: ماشي يا شمس الحياه

شمس بضحك: لا شمس الاموات

خالد بزعل: ممكن متقولهاش تاني

شمس: بقولها عادي والله

خالد: لو سمحت متقولهاش تاني

شمس: حاضر

خالد بحب: عسل كده و انتي بتسمعي الكلام احسن من عم ابراهيم اللي بيطلع ده

شمس: بقا انا بقيت عم ابراهيم؟

خالد بحب: احلا

.... القهوه يا فندم

خالد: جبتها ليه دلوقتي

شمس ضحكت

خالد: اللهم ما صلي علي النبي

شمس ببتسامه: عليه افضل الصلاة والسلام

خالد بهمس: بقولك اي

شمس بتركيز: اي

خالد نتش منها الكتاب و طلع يجري

شمس جريت وراها: كتابي

خالد: تعالي خوديه و جريوا ورا بعض


بقلم حبيبه احمد عطيه


مهند بغضب: حامل ازاي

ريم: هو اي اللي ازاي حامل منك

مهند: لا يا ماما الكلام ده من شهرين

ريم: منا حامل من شهرين و لسه عارفه دلوقتي

مهند: لا انتي كدابه

ريم: صدقني مش بكدب انا فعلاً حامل منك

مهند: فين التحاليل بالكلام ده

ريم: اتفضل

مهند فتح التحاليل و طلع كلامها صح

ريم: لازم تتجوزني

مهند: اعمل اي

ريم: تتجوزني ولا ننزل و نشوف فضيحه رجل الاعمال مهند مع ريم

مهند: خليني افكر و اكلمك و نتقابل و هقولك نعمل اي

ريم ماشي باي يا حبيبي

مهند ابتسم بقرف و دخل

روح:كان في اي

مهند: ولا حاجه شغل بس

ياسين بصله بستغراب

و روح مصدقتهوش و قمر مكنتش واخده بالها و محمد كان باصص ل روح و فرحان

دخل الدكتور

الدكتور: ده احنا بقينا حلوين اهو

مهند: افندم

الدكتور: حاسه بأي وجع يا انسه روح

روح: اه موجوعه شوايا

الدكتور: فترة بس و هتعدي هو في الاول تعب بس مكان العمليه

روح بتعب: ان شآء الله بس هو ممكن اخرج انهارده

الدكتور: لا مش هينفع

روح: مبحبش المستشفيات بابي قوله ونبي يا بابي

محمد: صحتك يا روح اهم

روح: هحافظ علي صحتي بس انا مخنوقه هنا

الدكتور: طيب هبعت معاكي اتنين من الممرضات يتابعوكي

روح ببتسامه تعب: موافقه

و خرج

مهند: طيب انا عندي شغل في الشركه و كويس اني اطمنت عليكي هعدي عليكي بليل و قمر معاكي و محمد بيه

روح ببتسامه: هستناك

مهند: تمام يلا يا ياسين

ياسين: باي يا روح يا قمر

روح بضحك: باي يا ظريف

ياسين: بقا كده يا عيله نكد

روح بضحك: في ده عندك حق و مشيوا


خرجت روح برفقه قمر و محمد علي الفيلا و ياسين و مهند وصلوا الشركه


في فيلا ياسين

فرحه: شايف يا بابا باين عليه حبها

ابراهيم: انا هتصرف متخفيش

فرحه بغيظ: ماشي


في الشركه

ياسين: مالك يا مهند

مهند: ريم حامل و......


البارت السابع عشر

روايه الصعيدي و العنيدة

بقلم حبيبه احمد عطيه (اسفه علي التأخير بس تعبانه والله و في امتحانات ف اعزروني)


ياسين: مالك يا مهند

مهند: ريم حامل

ياسين: طيب ربنا يوفقها و انت مالك

مهند بصله بنظرة هو فهمها

ياسين بصدمه: اييي اوعا تقولها

مهند: اللي فهمته صح

ياسين: ازاي حامل منكك يعني ازاي

مهند: منتا عارف اني كنت بحبها

ياسين: كنت بتحبها مكنتش متجوزها

مهند: اللي حصل بس الكلام ده من شهرين و دلوقتي هي حامل في شهرين

ياسين: يا ادي المصيبه طب استنا و روح

مهند بكسرة: محدش واجع قلبي غيرها

ياسين: هتتكسر يا مهند لو طلع كلام ريم صح

مهند: مش عارف اعمل اي

ياسين: لازم نتأكد ان كلام ريم صح

مهند: و لو طلع صح

ياسين: جايز يطلع غلط

مهند: يارب

ياسين: انا هكلم ريم و اخدها و نروح عند الدكتور ماشي

مهند: ماشي

ياسين: ثواني و طلع فونه و رن

ريم ببتسامه: كنت عارفه انك هتتصل

ياسين: الو

ريم: الو يا ياسين

ياسين: اذيك يا ريم عامله اي

ريم: الحمدلله انت عامل اي

ياسين: كويس اكيد انتي عارفه انا بكلمك ليه

ريم بستفزاز: اكيد عشان ابن اخوك

ياسين بخبث: مش لما يكون ابن اخويا ولا اي

ريم بتوتر: ا انت قصدك اي

ياسين: لا مش قصدي حاجه عمتا هعدي عليكي بكره اخدك و نروح لدكتوره كويسه

ريم بتوتر: اوك تمام

ياسين: يلا باي

ريم: بااي يا خالو ههههههههه و قفلت

ياسين: عايز اروح اضربها

مهند: تفتكر هتطلع كدابه

ياسين: مش عارف

مهند: انا هروح اطمن علي روح

ياسين: ماشي انا هروح اشوف عمي و ست فرحه اللي مش سايبين قمر في حالها

مهند: صح نسيت ناوي تعمل اي

ياسين: مفيش حل غير اني اتجوز فرحه

مهند: و هطلق قمر

ياسين: مستحيل انا بحب قمر و اعترفتلها

مهند بغضب: اعترفتلها امتا امتا

ياسين بخوف: م مش فاكر

مهند بغضب: انطققق

ياسين بخوف: في الحفله

مهند بغضب: في الحفله؟

ياسين بخوف: اه

مهند بغضب: يعني اعترفتلها و هتتجوز فرحه انت عبيط ياض انت ازااي عايز تكسرها كده

ياسين: افهم انا هتجوز فرحه علي الورق بس

مهند بشمئزاز: طيب منتا متجوز قمر علي الورق بس

ياسين: في فرق قمر بحبها انما فرحه محبتهاش

مهند: امشي يا ياسين

ياسين: طيب نتفاهم بس

مهند بغضب: امشييي يا ياسسسين

ياسين لثواني مكنش موجود

مشي مهند هو كمانن


عند روح

روح: يا بابي كلت والله بس مش قادره اكل تاني

محمد: يلا يا حبيبت بابي عشان تخفي

روح: بابي انا مبقتش صغيرة عشان تحيلني

محمد ضربها بخفه: مهما كبرتي هتفضلي روح بنتي الطفله

روح بزعل: خلاص والله كلت مش قادره فينك يل في بالي تنقذني

مهند: السلام عليكم

روح و محمد: و عليكم السلام

محمد: اتفضل يا مهند تعالا

مهند: تسلم يا محمد بيه

فون محمد رن

محمد: طيب عن اذنكم انا

مهند ببتسامه: اتفضل

و خرج

مهند: عامله اي دلوقتي

روح بحب: الحمدلله احسن

مهند: احم كويسه يعني

روح: اه الحمدلله

مهند: طمنيني عنك بقا

روح: مهند انت فيك حاجه

مهند: و عرفتي منين قصدي لا طبعا ليه بتقولي كده

روح: اصل بتسأل نفس السؤال بطرق مختلفة

مهند: لا عايز اطمن عليكي مش اكترر يعني انتي بنت محمد بيه و ده واجبي

روح بزعل: بس*

مهند بجمود: بس اي؟

روح: بنت محمد بيه بس؟

مهند: انا جبتلك العلاج ياريت تاخديه بنتظام

روح: مهن.... قاطعها دخول محمد

محمد: منور يا مهند

مهند ببتسامه عاديه: بنورك يا محمد بيه

و قعدوا يتكلموا في الشغل و المشاريع


طبعا عاده اليوم بكل تفاصيله و جه يوم جديد علي ابطالنا يحمل احداث كتيره


ياسين: فينك يا ريم كل ده

ريم: خلاص نازله اهو

ياسين: اخلصيي و قفل

نزلت ريم و خدها ياسين و مشيوا راحه المستشفى و دخلت ريم تعمل التحاليل و ياسين كان واقف براا و خلصت ريم و التحاليل هتطلع بعد ساعتين و انتظروا ساعتين و جاء التحاليل

ريم: هاتها

ياسين: تؤ استني هشوفها و فتحها و......


البارت التامن عشر

روايه الصعيدي و العنيدة

بقلم حبيبه احمد عطيه


ياسين: تؤ استني هفتحها و فتح التحاليل و فضل باصص فيها بصمت

ريم بتوتر: في اي

ياسين: انتي متأكدة ان الواد ده ابن مهند

ريم بتمثيل الدموع: انت بتشكك فيا للدرجاتي

ياسين: مش القصد بس كلنا عارفين تاريخك يا ريم

ريم: لا اطمن الواد ابن مهند

ياسين: يلا و خدها روحها و راح الشركه

في الطريق

فون ياسين رن

ياسين: الو

قمر: اسفه اني اتصلت بيك و لو مش فاضي هقفل

ياسين بحب: لا يا ستي فاضي اتكلمي

قمر: هو الحقيقه انا عايزة امشي

ياسين: تمشي فين

قمر: بعيد عنك

ياسين: قمرر

قمر: نعم

ياسين: هاجيلك انهارده و نتكلم ماشي

قمر: ماشي و قفلت و فضلت تعيط

قمر: يارب انا عارفه ان بعدي عن ياسين هيتعبني بس انا دخلت حياته غلط و هو لازم يتجوز واحده تشرفه


وصل ياسين الشركه و دخل

مهند: طمني

ياسين: للاسف طلعت حامل

مهند حط راسه بين كفين اديه

ياسين: اهدي يا مهند هنلاقي حل

مهند: يارب


بقلم حبيبه احمد عطيه


شمس صحيت من النوم خدت شاور و نزلت سلمت علي باباها و خرجت

خالد: بس بس يا صباح الجمال

شمس: انت بتهش قطه صباح النور بتعمل اي هنا

خالد: لمضه عرفت انك رايحه الكليه

شمس: ايوه

خالد: طيب مش عايزة حد يوصلك

شمس: ببتسامه لا و مشيت

خالد بزعيق: بت

شمس وقف مكانها و قالت بهمس: ياما انا خوفت اي نبرة صوته ده

خالد: بتقولي حاجه

شمس لفت: بقول هركب معاك العربية

خالد بكتم الضحك: يلا اركبي

شمس ركبت

خالد و هو بيدور العربيه: لازم ازعق يعني و صوتي يعلي

شمس بدموع

خالد: بس بس اهدي متعيطيش يا شمس متعيطتيش هو انا جيت جنبكك

شمس: زعقتلي

خالد: حقك عليا

شمس ببتسامه: طيب يلا عشان هتأخر علي الكليه

خالد: ماشي

وصلوا

خالد: لا اله الا الله

شمس ببتسامه: محمد رسول الله

خالد: خلي بالك من نفسك

شمس: حاضر

خالد: بقولك اي عندك حاجه بعد الكليه

شمس بتفكير

خالد: خلاص تمام معندكيش هاخدك نتغدا برا يلا ادخلي

شمس بضحك: مجنون و مشيت و خالد طلع علي شركته


في شركة خالد

السكرتيرة: خالد بيه في ورق لازم حضرتك تشوفه

خالد: هاتيه علي المكتب

السكرتيرة: اتفضل

خالد: الشرقاوي تاني مش كفايا انوا هو السبب في موت ابويا عايز مني اي تاني

السكرتيرة: في جواب متساب

خالد فتحه:طيب اتفضلي انتي

السكرتيرة:حاضر و خرجت


الجواب


(ركز يا خالد في شغلك عشان في ناس عايزة تأذيك و انا مش منهم و مسير الايام هتوريك الحقيقه الشرقاوي)

خالد بسخريه: لا بيخاف عليا اووي


عند روح

روح بتعب: مش عايزة حقنه تاني

الممرضه: عشانن تخفي معلش

و اديتها الحقنه و نامت

الممرضه: بالشفا ان شآء الله


شمس خلصت و خالد خدها و راحه يتغدوا

خالد: حلو المكان

شمس: اه جميل

خالد: احكيلي عنك

شمس: بص يا سيدي انا اسمي شمس رابعه كليه تجارة ماما و بابا انفصلوا و سافرت مع ماما امريكا و لما توفت نزلت اعيش مع بابا بس*

خالد: ربنا يرحمها يارب

شمس: يارب

خالد: تحبي تاكلي اي

شمس: شاورما

خالد: احلا شاورما و خلصوا و خدها يتمشوا علي الكورنيش

شمس: الله الجو هنا يجنن

خالد ببتسامه: عجبكك

شمس: تحفه اووي بقولك اي

خالد: ايي

شمس: كمل جدعنتكك بقا و روح هتلي حمص الشام

خالد: لا

شمس: مش عايزة منك حاجه يا بخيل

خالد بهمس: انتي لو عايزة الدنيا كلها اجبهالك

و شدها و راح جبلها

شمس: عارف

خالد بحب: لسه هعرف منكك

شمس بحب: انهارده احلا يوم في حياتي اول مره اتبسط بعد ما ماما توفت

خالد: و طول منا في حياتك مش هتزعلي ابداا

شمس ببتسامه: شكراً

خالد بهمس: بحبكك

شمس بصتله بصدمه و بعدها قالت بحب: و انا كمانن (هييييح🙂😂)


بقلم حبيبه احمد عطيه


رجع ياسين الفيلا و طلع عند قمر

قمر: انت جيت احطلك تاكل

ياسين: لا يا قمر اقعدي

قمر قعدت

ياسين: في اي بقا

قمر بجمود: انا عايزة ابعد مش عايزة اقعد هنا عايزة اشتغل و اشوف حياتي و انت كمان تشوف حياتك

ياسين: حد زعلك هنا

قمر: لا

ياسين: اومال اي

قمر: انت لازم تتجوز فرحه انت اتجوزتني غصب او شفقه بس فرحه من توبك انا مش من مقامك يا ياسين بيه

ياسين: خلصتي؟

قمر: اه

ياسين: بصي يا قمر انا مش هسيبكك لان انا مش بحب فرحه و لو هتجوزها ف هتجوزها عشان وصيه بابا الله يرحمه فاهمه

قمر: بس انا....

ياسين بمقاطعه: عايز اكل

قمر: حاضر و قامت

تحت

قمر: بعد اذنك

فرحه: ليه

قمر: عايزة احضر اكل لياسين

فرحه بخبث: اتفضلي

و طلعت عند ياسين

دخلت فرحه منغير متخبط علي الباب

بعد ان بوظت مكياجها

ياسين كان تعبان و نايم علي السرير

دخلت فرحه و نامت جنبه و هو مش حاسس

قمر خلصت الاكل بعد نص ساعه كده و طلعت بيه دخلت قمر الغرفه و اتصدمت و...


 تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا



الصفحه الرئيسيه من هنا


روايات كامله من هنا


الروايات الاكثر قراءه👇👇👇


1- رواية جبروت معقده












































































































تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close