روايه الصعيدي و العنيدة البارت السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر بقلم حبيبه احمد عطيه حصريه على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
الفصل السادس عشر
حمدالله علي سلامتك يا روح
كان مهند و ياسين في صدمه و روح نظراتها بستغراب
روح بتعب: الله يسلمك
مهند بغضب: انتي اي اللي جابك
ريم: جيت اطمن علي روح
مهند: سلامك وصل اتفضلي
ريم بغيظ: طيب ممكن بس عايزاك ثانيه
مهند: ياترا مصيبه اي اللي جيباها المره ديا
ريم: هتعرف بس ثانيه علي انفراد
مهند بص ل روح و هي بصتله بمعني تمام
و خرج برا
مهند بنفاذ صبر: اخلصي
ريم ببتسامه: انا حامل
بقلم حبيبه احمد عطيه
كان خالد بيتمشي و قابل شمس تاني
خالد: تسمحيلي اقعد معاكي
شمس برفض: ل...
خالد بمقاطعه: شكراً جدا و قعد
شمس: بس انا مقولتلكش اقعد
خالد: لو سمحت قهوه مظبوطه
شمس: انا بكلمك ها
خالد: ايوه يا انسه شمس معاكي
شمس: لا والله
خالد: اتفضلي
شمس: انا سمحتلك تقعد.!
خالد: و هو لازم استأذن منكك ولا اي
شمس: ايوه ده الترابيزة بتاعتي
خالد: خلاص بقا يا شموسه عديها عديها
شمس ببتسامه: مجنون
خالد بحب: بيكي
شمس بخجل: سكتت
خالد بضحك: لا و بتتكسفي اووي اومال لما خبط فيكي كنتي شبح ليه
شمس: عشان مبحبش حد يخبطني
خالد: اسفين يا ستي
شمس ببتسامه: محصلش حاجه خلاص
خالد: قوليله بقا بتقرئي اي
شمس: روايه
خالد: بتحبي القراءة بقا
شمس: جدا
خالد: و ده روايه اي بقا
شمس: انت لي
خالد: اسمها اي؟
![]() |
خالد: و انتي ليا
شمس بخجل: ده اسم الروايه
خالد بحب: اسمها اي
شمس بزعل: علفكرا انت غلس ها
خالد و هو يقلدها: انت غلس ها بقا انا خالد المهدي اللي اكبر رجال الاعمال بيعملوله حساب يتقالي غلس يالهويي علي الزمن
شمس: اي يا عم الحاج التواضع خف تواضع شوايا عرفنا خلاص انك خالد المهدي
خالد بضحك: ماشي يا شمس الحياه
شمس بضحك: لا شمس الاموات
خالد بزعل: ممكن متقولهاش تاني
شمس: بقولها عادي والله
خالد: لو سمحت متقولهاش تاني
شمس: حاضر
خالد بحب: عسل كده و انتي بتسمعي الكلام احسن من عم ابراهيم اللي بيطلع ده
شمس: بقا انا بقيت عم ابراهيم؟
خالد بحب: احلا
.... القهوه يا فندم
خالد: جبتها ليه دلوقتي
شمس ضحكت
خالد: اللهم ما صلي علي النبي
شمس ببتسامه: عليه افضل الصلاة والسلام
خالد بهمس: بقولك اي
شمس بتركيز: اي
خالد نتش منها الكتاب و طلع يجري
شمس جريت وراها: كتابي
خالد: تعالي خوديه و جريوا ورا بعض
بقلم حبيبه احمد عطيه
مهند بغضب: حامل ازاي
ريم: هو اي اللي ازاي حامل منك
مهند: لا يا ماما الكلام ده من شهرين
ريم: منا حامل من شهرين و لسه عارفه دلوقتي
مهند: لا انتي كدابه
ريم: صدقني مش بكدب انا فعلاً حامل منك
مهند: فين التحاليل بالكلام ده
ريم: اتفضل
مهند فتح التحاليل و طلع كلامها صح
ريم: لازم تتجوزني
مهند: اعمل اي
ريم: تتجوزني ولا ننزل و نشوف فضيحه رجل الاعمال مهند مع ريم
مهند: خليني افكر و اكلمك و نتقابل و هقولك نعمل اي
ريم ماشي باي يا حبيبي
مهند ابتسم بقرف و دخل
روح:كان في اي
مهند: ولا حاجه شغل بس
ياسين بصله بستغراب
و روح مصدقتهوش و قمر مكنتش واخده بالها و محمد كان باصص ل روح و فرحان
دخل الدكتور
الدكتور: ده احنا بقينا حلوين اهو
مهند: افندم
الدكتور: حاسه بأي وجع يا انسه روح
روح: اه موجوعه شوايا
الدكتور: فترة بس و هتعدي هو في الاول تعب بس مكان العمليه
روح بتعب: ان شآء الله بس هو ممكن اخرج انهارده
الدكتور: لا مش هينفع
روح: مبحبش المستشفيات بابي قوله ونبي يا بابي
محمد: صحتك يا روح اهم
روح: هحافظ علي صحتي بس انا مخنوقه هنا
الدكتور: طيب هبعت معاكي اتنين من الممرضات يتابعوكي
روح ببتسامه تعب: موافقه
و خرج
مهند: طيب انا عندي شغل في الشركه و كويس اني اطمنت عليكي هعدي عليكي بليل و قمر معاكي و محمد بيه
روح ببتسامه: هستناك
مهند: تمام يلا يا ياسين
ياسين: باي يا روح يا قمر
روح بضحك: باي يا ظريف
ياسين: بقا كده يا عيله نكد
روح بضحك: في ده عندك حق و مشيوا
خرجت روح برفقه قمر و محمد علي الفيلا و ياسين و مهند وصلوا الشركه
في فيلا ياسين
فرحه: شايف يا بابا باين عليه حبها
ابراهيم: انا هتصرف متخفيش
فرحه بغيظ: ماشي
في الشركه
ياسين: مالك يا مهند
مهند: ريم حامل و......
البارت السابع عشر
روايه الصعيدي و العنيدة
بقلم حبيبه احمد عطيه (اسفه علي التأخير بس تعبانه والله و في امتحانات ف اعزروني)
ياسين: مالك يا مهند
مهند: ريم حامل
ياسين: طيب ربنا يوفقها و انت مالك
مهند بصله بنظرة هو فهمها
ياسين بصدمه: اييي اوعا تقولها
مهند: اللي فهمته صح
ياسين: ازاي حامل منكك يعني ازاي
مهند: منتا عارف اني كنت بحبها
ياسين: كنت بتحبها مكنتش متجوزها
مهند: اللي حصل بس الكلام ده من شهرين و دلوقتي هي حامل في شهرين
ياسين: يا ادي المصيبه طب استنا و روح
مهند بكسرة: محدش واجع قلبي غيرها
ياسين: هتتكسر يا مهند لو طلع كلام ريم صح
مهند: مش عارف اعمل اي
ياسين: لازم نتأكد ان كلام ريم صح
مهند: و لو طلع صح
ياسين: جايز يطلع غلط
مهند: يارب
ياسين: انا هكلم ريم و اخدها و نروح عند الدكتور ماشي
مهند: ماشي
ياسين: ثواني و طلع فونه و رن
ريم ببتسامه: كنت عارفه انك هتتصل
ياسين: الو
ريم: الو يا ياسين
ياسين: اذيك يا ريم عامله اي
ريم: الحمدلله انت عامل اي
ياسين: كويس اكيد انتي عارفه انا بكلمك ليه
ريم بستفزاز: اكيد عشان ابن اخوك
ياسين بخبث: مش لما يكون ابن اخويا ولا اي
ريم بتوتر: ا انت قصدك اي
ياسين: لا مش قصدي حاجه عمتا هعدي عليكي بكره اخدك و نروح لدكتوره كويسه
ريم بتوتر: اوك تمام
ياسين: يلا باي
ريم: بااي يا خالو ههههههههه و قفلت
ياسين: عايز اروح اضربها
مهند: تفتكر هتطلع كدابه
ياسين: مش عارف
مهند: انا هروح اطمن علي روح
ياسين: ماشي انا هروح اشوف عمي و ست فرحه اللي مش سايبين قمر في حالها
مهند: صح نسيت ناوي تعمل اي
ياسين: مفيش حل غير اني اتجوز فرحه
مهند: و هطلق قمر
ياسين: مستحيل انا بحب قمر و اعترفتلها
مهند بغضب: اعترفتلها امتا امتا
ياسين بخوف: م مش فاكر
مهند بغضب: انطققق
ياسين بخوف: في الحفله
مهند بغضب: في الحفله؟
ياسين بخوف: اه
مهند بغضب: يعني اعترفتلها و هتتجوز فرحه انت عبيط ياض انت ازااي عايز تكسرها كده
ياسين: افهم انا هتجوز فرحه علي الورق بس
مهند بشمئزاز: طيب منتا متجوز قمر علي الورق بس
ياسين: في فرق قمر بحبها انما فرحه محبتهاش
مهند: امشي يا ياسين
ياسين: طيب نتفاهم بس
مهند بغضب: امشييي يا ياسسسين
ياسين لثواني مكنش موجود
مشي مهند هو كمانن
عند روح
روح: يا بابي كلت والله بس مش قادره اكل تاني
محمد: يلا يا حبيبت بابي عشان تخفي
روح: بابي انا مبقتش صغيرة عشان تحيلني
محمد ضربها بخفه: مهما كبرتي هتفضلي روح بنتي الطفله
روح بزعل: خلاص والله كلت مش قادره فينك يل في بالي تنقذني
مهند: السلام عليكم
روح و محمد: و عليكم السلام
محمد: اتفضل يا مهند تعالا
مهند: تسلم يا محمد بيه
فون محمد رن
محمد: طيب عن اذنكم انا
مهند ببتسامه: اتفضل
و خرج
مهند: عامله اي دلوقتي
روح بحب: الحمدلله احسن
مهند: احم كويسه يعني
روح: اه الحمدلله
مهند: طمنيني عنك بقا
روح: مهند انت فيك حاجه
مهند: و عرفتي منين قصدي لا طبعا ليه بتقولي كده
روح: اصل بتسأل نفس السؤال بطرق مختلفة
مهند: لا عايز اطمن عليكي مش اكترر يعني انتي بنت محمد بيه و ده واجبي
روح بزعل: بس*
مهند بجمود: بس اي؟
روح: بنت محمد بيه بس؟
مهند: انا جبتلك العلاج ياريت تاخديه بنتظام
روح: مهن.... قاطعها دخول محمد
محمد: منور يا مهند
مهند ببتسامه عاديه: بنورك يا محمد بيه
و قعدوا يتكلموا في الشغل و المشاريع
طبعا عاده اليوم بكل تفاصيله و جه يوم جديد علي ابطالنا يحمل احداث كتيره
ياسين: فينك يا ريم كل ده
ريم: خلاص نازله اهو
ياسين: اخلصيي و قفل
نزلت ريم و خدها ياسين و مشيوا راحه المستشفى و دخلت ريم تعمل التحاليل و ياسين كان واقف براا و خلصت ريم و التحاليل هتطلع بعد ساعتين و انتظروا ساعتين و جاء التحاليل
ريم: هاتها
ياسين: تؤ استني هشوفها و فتحها و......
البارت التامن عشر
روايه الصعيدي و العنيدة
بقلم حبيبه احمد عطيه
ياسين: تؤ استني هفتحها و فتح التحاليل و فضل باصص فيها بصمت
ريم بتوتر: في اي
ياسين: انتي متأكدة ان الواد ده ابن مهند
ريم بتمثيل الدموع: انت بتشكك فيا للدرجاتي
ياسين: مش القصد بس كلنا عارفين تاريخك يا ريم
ريم: لا اطمن الواد ابن مهند
ياسين: يلا و خدها روحها و راح الشركه
في الطريق
فون ياسين رن
ياسين: الو
قمر: اسفه اني اتصلت بيك و لو مش فاضي هقفل
ياسين بحب: لا يا ستي فاضي اتكلمي
قمر: هو الحقيقه انا عايزة امشي
ياسين: تمشي فين
قمر: بعيد عنك
ياسين: قمرر
قمر: نعم
ياسين: هاجيلك انهارده و نتكلم ماشي
قمر: ماشي و قفلت و فضلت تعيط
قمر: يارب انا عارفه ان بعدي عن ياسين هيتعبني بس انا دخلت حياته غلط و هو لازم يتجوز واحده تشرفه
وصل ياسين الشركه و دخل
مهند: طمني
ياسين: للاسف طلعت حامل
مهند حط راسه بين كفين اديه
ياسين: اهدي يا مهند هنلاقي حل
مهند: يارب
بقلم حبيبه احمد عطيه
شمس صحيت من النوم خدت شاور و نزلت سلمت علي باباها و خرجت
خالد: بس بس يا صباح الجمال
شمس: انت بتهش قطه صباح النور بتعمل اي هنا
خالد: لمضه عرفت انك رايحه الكليه
شمس: ايوه
خالد: طيب مش عايزة حد يوصلك
شمس: ببتسامه لا و مشيت
خالد بزعيق: بت
شمس وقف مكانها و قالت بهمس: ياما انا خوفت اي نبرة صوته ده
خالد: بتقولي حاجه
شمس لفت: بقول هركب معاك العربية
خالد بكتم الضحك: يلا اركبي
شمس ركبت
خالد و هو بيدور العربيه: لازم ازعق يعني و صوتي يعلي
شمس بدموع
خالد: بس بس اهدي متعيطيش يا شمس متعيطتيش هو انا جيت جنبكك
شمس: زعقتلي
خالد: حقك عليا
شمس ببتسامه: طيب يلا عشان هتأخر علي الكليه
خالد: ماشي
وصلوا
خالد: لا اله الا الله
شمس ببتسامه: محمد رسول الله
خالد: خلي بالك من نفسك
شمس: حاضر
خالد: بقولك اي عندك حاجه بعد الكليه
شمس بتفكير
خالد: خلاص تمام معندكيش هاخدك نتغدا برا يلا ادخلي
شمس بضحك: مجنون و مشيت و خالد طلع علي شركته
في شركة خالد
السكرتيرة: خالد بيه في ورق لازم حضرتك تشوفه
خالد: هاتيه علي المكتب
السكرتيرة: اتفضل
خالد: الشرقاوي تاني مش كفايا انوا هو السبب في موت ابويا عايز مني اي تاني
السكرتيرة: في جواب متساب
خالد فتحه:طيب اتفضلي انتي
السكرتيرة:حاضر و خرجت
الجواب
(ركز يا خالد في شغلك عشان في ناس عايزة تأذيك و انا مش منهم و مسير الايام هتوريك الحقيقه الشرقاوي)
خالد بسخريه: لا بيخاف عليا اووي
عند روح
روح بتعب: مش عايزة حقنه تاني
الممرضه: عشانن تخفي معلش
و اديتها الحقنه و نامت
الممرضه: بالشفا ان شآء الله
شمس خلصت و خالد خدها و راحه يتغدوا
خالد: حلو المكان
شمس: اه جميل
خالد: احكيلي عنك
شمس: بص يا سيدي انا اسمي شمس رابعه كليه تجارة ماما و بابا انفصلوا و سافرت مع ماما امريكا و لما توفت نزلت اعيش مع بابا بس*
خالد: ربنا يرحمها يارب
شمس: يارب
خالد: تحبي تاكلي اي
شمس: شاورما
خالد: احلا شاورما و خلصوا و خدها يتمشوا علي الكورنيش
شمس: الله الجو هنا يجنن
خالد ببتسامه: عجبكك
شمس: تحفه اووي بقولك اي
خالد: ايي
شمس: كمل جدعنتكك بقا و روح هتلي حمص الشام
خالد: لا
شمس: مش عايزة منك حاجه يا بخيل
خالد بهمس: انتي لو عايزة الدنيا كلها اجبهالك
و شدها و راح جبلها
شمس: عارف
خالد بحب: لسه هعرف منكك
شمس بحب: انهارده احلا يوم في حياتي اول مره اتبسط بعد ما ماما توفت
خالد: و طول منا في حياتك مش هتزعلي ابداا
شمس ببتسامه: شكراً
خالد بهمس: بحبكك
شمس بصتله بصدمه و بعدها قالت بحب: و انا كمانن (هييييح🙂😂)
بقلم حبيبه احمد عطيه
رجع ياسين الفيلا و طلع عند قمر
قمر: انت جيت احطلك تاكل
ياسين: لا يا قمر اقعدي
قمر قعدت
ياسين: في اي بقا
قمر بجمود: انا عايزة ابعد مش عايزة اقعد هنا عايزة اشتغل و اشوف حياتي و انت كمان تشوف حياتك
ياسين: حد زعلك هنا
قمر: لا
ياسين: اومال اي
قمر: انت لازم تتجوز فرحه انت اتجوزتني غصب او شفقه بس فرحه من توبك انا مش من مقامك يا ياسين بيه
ياسين: خلصتي؟
قمر: اه
ياسين: بصي يا قمر انا مش هسيبكك لان انا مش بحب فرحه و لو هتجوزها ف هتجوزها عشان وصيه بابا الله يرحمه فاهمه
قمر: بس انا....
ياسين بمقاطعه: عايز اكل
قمر: حاضر و قامت
تحت
قمر: بعد اذنك
فرحه: ليه
قمر: عايزة احضر اكل لياسين
فرحه بخبث: اتفضلي
و طلعت عند ياسين
دخلت فرحه منغير متخبط علي الباب
بعد ان بوظت مكياجها
ياسين كان تعبان و نايم علي السرير
دخلت فرحه و نامت جنبه و هو مش حاسس
قمر خلصت الاكل بعد نص ساعه كده و طلعت بيه دخلت قمر الغرفه و اتصدمت و...
الروايات الاكثر قراءه👇👇👇
Comments
Post a Comment