رواية الصعيدي والعنيده البارت الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم حبيبه احمد عطيه
الفصل الحادي عشر
نزلي ايدك قالها ياسين بغضب
فلاش بااك
الدادة ف المطبخ: الو يا ياسين بيه
ياسين: اي يا دادة في حاجه ولا اي قمر كويسه
الدادة: كويسه بس ابراهيم بيه جه و معاه الانسه فرحه و مدام قمر معاهم لوحدها
ياسين: انا جاي حالا
باااك
فرحه: ياسين سيب ايدي
ياسين: تخليها جنبك عشان مقطعهاش
ابراهيم: ياسين انت ازاي تكلم فرحه كدا و عشان مين مين ده اصلا
فرحه بدموع التماثيل: شايف يا بابا عمل اي في ايدي عشان خدامه
ياسين: اخرسيي خالص
ابراهيم: مين البت ده
ياسين: مراتي
اتسعت عيون قمر بسعادة بينما كانت الصدمه لبراهيم و فرحه
فرحه: م مراتك؟
ابراهيم: مراتك ازاي عايز افهم
ياسين: اتجوزتها
ابراهيم: انت ناسي وصيه اخوي ولا اي عاد
ياسين: لا منستهاش و هعملك اللي انت عايزو
ابراهيم: نتكلم بعدين لما اعرف معلومات اكترر
ياسين: تمام يلا يا قمر و طلعوا
روح: الو ايوه يا دكتور
الدكتور: اتفضلي يا انسه روح
روح: مش هقدر اجي بكرا
دكتور: انتي اتجننتي لا طبعا
روح: مش هقدر والله اسفه
دكتور: برحتگ انتي بقا
روح: شكرا باي
الدكتور: باي
روح: اقدر اروح
مهند: تمام متنسيش تجهزي عشان الحفله بكرا
روح: ان شآء الله عن اذنك
مهند: اتفضلي
روح: شكرا و خرجت
تاني يوم
صحيت قمر و حضرت فطار ل ياسين
ياسين ببتسامه: تسلم ايدك
قمر: شكراً
فرحه بغضب: و انا و بابا فين نستينا
قمر: لا منستش الدادة هتجيب الاكل من جوه يا دادة
الدادة: نعم ي بنتي
قمر ببتسامه: ممكن تجيبي الاكل من جوه
الدادة: حاضر يا حبيبتي
فرحه بغضب: و متجبهوش انتي ليه مبتعرفيش تمشي ولا هو ل ياسين بس شغل السهوكه ده
كاد ياسين ان يتكلم منعته قمر
قمر: انتي كمان بتعرفي تمشي تقدري تجيبي لنفسك و بالنسبه ل ياسين ف هو جوزي و بعمل واجباتي له اللي الرسول قال عليها
فرحه: اولا متقوليش جوزي تاني فاهمه ياسين حبيبي انا و انا اللي هتجوزه
قمر بستغراب: تتجوزيه
فرحه بستفزاز: اهاا
ياسين: اطلعي فوق يا قمر
قمر بدموع طلعت بصمت
ياسين: لو سمعت كلمه منك تاني انتي حره
فرحه بخوف: طيب
عند روح
صحيت و خدت شاور بتعب و نزلت فطرت و كلمت قمر
روح: اهدي طيب بس ياسين عملك حاجه
قمر: لا بس فرحه قالتلي هنتجوز
روح بتعب: فكك منها ده بت مريضه لما اشوفها هجبلك حقك و اضربهالك
قمر بضحك: ماشي
روح: ايوه كدا عايزة اسمع الضحكه القمر ده
قمر: ربنا يخليكي ليا يارب
روح: و يخليكي يا حبيبتي يلا باي بقا كفايا عليكي كدا
قمر: هههههههه باي
في الشركه
مهند: مالك مدايق ليه
ياسين: فرحه
مهند: مالها
ياسين: عماله تدايق في قمر و بتعرفها بحكايه جوازنا
مهند: و هي قمر متعرفش
ياسين: لا
مهند: انت غبي لازم تقولها
ياسين: لما اعرف الحقيقه
مهند: افرض طلع كلام عمك صح يبقا لازم تتجوزها ف قولها
ياسين: هحاول
مهند: هتاخد مين معاك الحفله
ياسين: قمر طبعا
مهند: بس الناس عارفه انك يعتبر خاطب فرحه من زمان
ياسين: يادي اليوم الابيض اللي شبهك
مهند: خد قمر علي انها السكرتيرة بتاعتك
ياسين: لو حصلت حاجه هجرحها
مهند: تبقا خلي بالك منها
ياسين: حاضر يلا همشي انا عشان الحق اجهز
مهند: تمام باي
ياسين: باي
بقلم/حبيبه احمد عطيه
******************
مهند: فينك
روح: في الفيلا
مهند: هعدي عليكي الساعه 8 تكوني جاهزة
روح بعند 8 و نص هكون جاهزة
مهند: هعدي 8 يا روح اخدك باي و قفل دون ان يسمع ردها
روح: عيل غلس بس قمر ياناااس
عند قمر الباب دق
قمر: مين
ياسين: انا
قمر: اتفضل
دخل ياسين و معاه فستان
ياسين: البسي ده انهارده تكوني جاهزة علي الساعه 8
قمر: حاضر بس هنروح فين
ياسين: في حفله كبيرة هاخدك معايا
قمر: تمام
الساعه 8
مهند: انزلي
روح بعند: قولت 8 و نص
مهند: لو منزلتيش هطلع
روح: لا خلاص نازله اهو
مهند لنفسه: ناس متجيش غير بالعين الحمرا و قفل معاها
نزلت روح كانت لابسه فستان اسود ملمع و فاردة شعرها الطويل بعيونها العسلي و الميكاب الجذاب فكانت جميله جدا
مهند لنفسه: هاخدها ازاي معايا الحفله ده تتاكل اكل ده معقول كل اللي هيكونوا موجودين هيشوفوا الجمال ده كلوا
روح: هاي
مهند: اركبي و ركبت و....
البارت الثاني عشر
بقلم حبيبه احمد عطيه
مهند: اركبي و ركبت و مشيوا
عند ياسين و قمر
ياسين: يلا
قمر: يلا و نزلوا اوقفهم صوت ابراهيم
ابراهيم: و انت هتخدها معاك
ياسين: ايوه
ابراهيم بخبث: طيب فكرت الاول ده بنت مين و هتقولهم اي؟ هتقولهم اشتريتها قصدي اتجوزتها
ياسين بغضب: عمييييييي خلي بالك ده مراتي و كرمتها من كرامتي انت كدا بتغلط فيا انا
ابراهيم بغضب: انت اتجننت ولا ازاي تعلي صوتك علي عمك
ياسمين: اسف يا عمي بس ده مراتي و مسمحلكش تغلط فيها
ابراهيم: انت مغلطش انا قولت الحقيقه
قمر كانت تبكي بصمت
ياسمين: يلا يا قمر
فرحه: استنا فكر كويس يا ياسين الصحافه هتصورك و بعدين الكل عارف اننا يعتبر مخطوبين ركز كدا
ياسين بتفكير: معاها حق و كمان انا مأعلنتش جوازي علي قمر عشان وصية بابا
قمر بدموع: خلاص هقعد انا كدا كدا تعبانه اصلا تقدروا تروحه انتوا
فرحه بخبث: شطورة انتي كدا صح
ياسين بغضب: لا هتيجي معايا
ابراهيم: خلاص عشان انت مصمم خليها تيجي معاك و لو حد سأل قوله صحبت فرحه
فرحه بقرف: تمام
ياسين: المهم انك تكوني معايا و مشيوا
في الحفله
كانت اكبر حفله و جميله جدا فكانت رائعه بجدرانها المتزينه و المكان حقيقي جميل
وصلت عربية مهند
نزل مهند و روح
مهند: جاهزة
روح بتوتر بسيط: جاهزة و دخلوا
قعدوا علي ترابيزة اكبر رجال الاعمال في الشرق الاوسط
وصلت غربيه ياسين
نزل ياسين و فرحه و قمر و ابراهيم
فرحه مسكت ايد ياسين و مشيوا و بجانبهم قمر و جنب ياسين ابراهيم و دخلوا سملوا علي اللي قاعدين و قعدوا
مهند بهمس: اي اللي انت عمله ده
ياسين: انا كنت هاخد قمر فرحه اللي صممت تيجي
مهند: و طبعاً فرحه هنا بصفتها خطيبتك
ياسين بأسف: ايوه
مهند: غبي مفكرتش في البت الغلبانه ده هتحس ب اي
ياسين: يا مهند ا
مهند قاطعه: اسكتت
سكت ياسين و هو مدايق من نفسه
بعد شوايا
مهند: حلوه الحفله؟
روح: جميله جدا
مهند: انتي اجمل
روح بعيون ملمعه و بحب: شكراً
مهند بحب: عيونك لمعت
روح بخجل: اه لا اصل الحفله حلوه و انا فرحانه
مهند: ليه؟
روح بتوتر: ليه اي
مهند: ليه مصممه مع انك بتحبني و عارفه اني بحبك ليه بتبعدي مش بتقربي
روح بتوتر: غصب عني صدقني
مهند: غصب عنك في اي انا ناقص اي جمال و فلوس و بتحبني فيا اي مش عايزة تعترفي بحبك ليا
روح لتغير الموضوع: بعدين نتكلم احنا دلوقتي في حفله
مهند بنفاذ صبر: ماشي
عن ياسين
ياسين: شايفك مبسوطه؟
قمر: محضرتش حفله ذي كدا اصلا عمري محضرت حفله في حياتي و المكان يجنن
ياسين بهمس و بخبث: بحبك
قمر بصدمه: اي انت قولت اي
ياسين بصلها بحب و هي كذالك
بعد حوالي ساعه
روح كانت حاسه بتعب و لكن كانت بتكابر
تقدمت بنت
البنت: مهند وحشتني اوي
مهند: متشكر يا ريم
ريم: يعني مش بتسأل عني
مهند: ظروف بقا
ريم بقرف و هي تنظر ل روح: انت خطبت
مهند بحده: حبيت*
ريم بغيظ: اها مبروك
مهند بستفزار: الله يبارك فيكي
مشيت ريم لفعل شئ ما
تقدم رجل اعمال اخر شاب كدا في التلاتينات اسمه خالد
خالد و هو ينظر الي روح: تسمحلي بالرقصه ده مع المساعدة بتاعتك و.....
البارت الثالث عشر
روايه الصعيدي و العنيدة
بقلم حبيبه احمد عطيه
مهند بغضب مكتوم: اهي عندك تقدر تسألها
خالد: تسمحيلي؟
روح بتعب: اسفه تعبانه شوايا
خالد: اسف و مشي
مهند بصلها ببتسامه و ني تجهلته
روح بغيظ مكتوم: مين ريم ده؟
مهند بخبث: حبيبتي
روح: والله؟ طيب
مهند: اقصد كانت حبيبتي
روح: طيب
مهند: تحبي ترقصي
روح بتعب: ل ا شدها مهند و طلع علي قاعه الرقص و رقصوا
روح: مهند الله
مهند و هو يقلدها بضحك: مهند الله
روح بعند: انا مش بتكلم كده
مهند بضحك: انا مش بتكلم كده
روح بغضب: طيب اوعا
مهند: استني احم كنت بهزر معاكي
روح ببتسامه: ماشي
مهند: بالسرعه ده اتصلحتي ده انتي طيبه بقا
روح بخبث: و عنيدة
مهند: عارف يختي عارف
روح ضحكت
******************
بقلم حبيبه احمد عطيه
فرحه: يلا نرقص
ياسين: مليش نفس
فرحه: طيب تمام و اشارة بإيديها تكلم احد مسؤلين القاعه
(ياسين بيه. انسه فرحه اتفضلوا)
ياسين نظر لها بغضب ثم نظر الي قمر بصتله بلامبالا
خد فرحه و راح يرقص معاها
و قمر كانت هتموت من الغيظ و ياسين مدايق عشانها
ياسين بغضب مكتوم: اي اللي عملتيه ده
فرحه: انا خطيبتك علفكرا
ياسين بغضب: كنتي!
فرحه: و مازلت
ياسين: لما نرجع الفيلا
فرحه بخوف: طيب
عند مهند و روح
مهند: انتي كويسه
روح بتعب: اي اه اه كويسه
مهند: روح
روح و هي شبه فاقده الوعي: ن نعم
مهند و هو يحس بتقلها: رووح
روح فقده الوعي و وقعت علي الارض و مهند لحقها و.....
البارت الرابع عشر والخامس عشر
روايه الصعيدي و العنيدة
بقلم حبيبه احمد عطيه ( اسفه علي التأخير بس والله في ضغوطات و مشاكل كتير ادعولي)
الدكتور بأسف: نزفت دم كتير و محتاجين دم ادعولها
مهند بغضب: يعني اي الكلام ده
ممرضه: يا دكتور محتجين دم فصيله o موجب و مش موجود في المستشفي
مهند بغضب: يعني اي مستشفى خاصه مفهاش دم يعني اي
الدكتور: الفصيله بتاعتها نادرة اتصرفوا بسرعه قبل لقدر الله ت..
مهند بمقاطعه و زعيق: اسكتتتت و المستشفى ده هقفلهلكم
قمر بدموع: انقذوا روح روح يا ياسين روح اهي اهي اهي اااااه
ياسين بحزن: اهدي يا حبيبتي هتكون بخير ان شاء الله
فرحه بقرف: اهدي يختي ممتتش
لحظت نظرة ياسين لها التي ارعبتها فقالت: احم قصدي انها هتقوم بالسلامه
محمد بدموع: بنتي يا دكتور طيب شوف فصيله دمي
الدكتور: اتفضل و بالفعل كانت فصيله دم محمد نفس فصيله دم روح و لكن خدو منو دم قليل عشان هو تعبان
محمد: كمل يا دكتور روح بنتي اهم
الدكتور: صحتك متسمحش بكده
كان مهند قلب المستشفيات علي فصيله دم روح و لقاها و جري علي المستشفي
و كانت قمر بتعيط و ياسين حزين علي صديقته و فرحه و ابراهيم واقفين و خالد و ريم موجودين و كانت ريم في صدمه من مهند للدرجه ده هو بيحبها و خالد كان قلقان قلق بسيط علي روح
بعد مرور ساعه
الدكتور: محتاجين حد يتكلم معاها مش عايزة تستجيب
محمد: انا هدخلها و دخل
محمد بدموع: روح يا بنتي انا عارف انك حاسه بيا قومي عشاني يا روح قومي يا حبيبتي عشان ماما الله يرحمها تكون فخوره بيكي انتي قدها يا روح هتقدري تقومي عشان تبقي جنبي انا هموت منغيرك يا روح قومي يا حبيبتي يلا يا روح
و خرج و هو بعيط
مهند: عايز ادخلها
الدكتور: بسرعه
دخل مهند
مهند: تعرفي انا حبيتك من امتا من اول ما خبطتك بالعربيه و صممتي انك تروحي المستشفي عشان رجلك و بعدها فرحت اووي لما اشتغلتي معايا حبيتك اووي حبيت عنادك و شقاوتك و ضحكتك اللي بتوديني ل دنيا تانيه انا بحبك اووي يا روح مش بحبك بس انا بعشقككك يا حبيبتي قومي يا روح انا عارف انك بتحبني و انا كمان بحبك يا حبيبتي انا مستنيكي يلا يا روووح قووومي
جهاز القلب شبه وقف
مهند بصراخ: رووووووووووووووح قومي يا روووح لااااااااااا انتي هتقومي مش هتسبيني بعد ما حبيتك يا روووح اااااااه
دخلوا الدكاتره و الممرضات جري و لحقوها و الجهاز رجع شبع شغال و كان الجميع في توتر و حزن و قلق و الخوف كان المسيطر في المكان
♡ بعد مرور 3 ساعات ♡
خرج الدكتور و هو باين عليه التعب
الجميع حريوا عليه و في صوت واحد: طمني يا دكتور
الدكتور ببتسامه: مبروك يا جماعه العمليه نجحت و روح استجابة للحياه
سجد مهند و محمد في الارض ليشكره ربهم و قمر مسحت دموعها بفرحه و ياسين شال قمر و لف بيها مما صدم الجميع منه
قمر بخجل: احم نزلني
ياسين نزلها و تكلم ببتسامه حب عند ودنها بهمس: اسف يا قمري و غمز
قمر بخجل عملت نفسها مش مخدتش بالها
و فرحه كانت هتموت من الغيظو ابراهيم كان مدايق
خالد ببتسامه: طيب الحمدلله انكم اطمنتوا علينا عن اذنكم انا
محمد: اذنك معاك يا خالد بيه
و مشي
ريم بدلع: حمدالله علي سلامتها يا مهند
مهند بجمود: الله يسلمك
ريم: اا
مهند بمقاطعه و جمود: اذنك معاكي
ريم بغيظ مشيت
قمر: عايزه اطمن عليها يا مهند بيه ياسين عايزة اطمن عليها عشان خاطري عايزه اطمن عليها
ياسين: هووووش اهدي هتطمني عليها اهدي
نقلوا روح غرفة عاديه و دخل مهند الاول
مهند بلهفه: روح و جري حضنها و هي بدالته الحضن بتعب
مهند: كنت هتجنن عليكي يا روح
روح بتعب و صوت مبحوح: ربنا يخليك انا كويسه اهو بس عايزه اشوف بابا
و دخل الجميع
محمد: روح بنتي
روح بدموع: بابا
محمد حضنها و فضلوا يعيطوا
محمد: طمنيني عليكي انتي كويسه
روح و هي بتمسحلوا دموعه: خلاص يا بابا انا كويسه اهو
قمر عماله تعيط: روح اهي اهي اهي اهي اهي
روح بتعب: قمر والله كويسه بطلي عياط بقا يعني انتي عايزاني اتعب تاني
قمر بسرعه: بعد الشر عليكي ان شاء الله انا
روح: بعد الشر عليكي متقوليش كده
قمر بدموع: الف سلامه عليكي يا حبيبتي
روح ببتسامه و تعب: الله يسلمك يا قمري
ياسين: الف سلامه عليكي يا روح طمنيني عليكي
روح بتعب: الله يسلمك الحمدلله بخير
قمر بتعيط و مهند بيدمع و محمد بيعيط
ياسين بخفه: اه يا عيله نكد فكوا شوايا كفايا عياط
روح ببتسامه و تعب: قولهم ونبي و ضحكوا الجميع
حمدالله علي سلامتك يا رووح و...
الروايات الاكثر قراءه👇👇👇
تعليقات
إرسال تعليق