رواية غرام العيسي البارت السابع والعشرين part27 بقلم الكاتبه أسماء السيد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
رواية غرام العيسي البارت السابع والعشرين part27 بقلم الكاتبه أسماء السيد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
غرام وعيسي بصدمه:تتجوز؟!
عيسي وغرام بصو لبعض بصدمه
حسن بتوتر:ااه وجيت اخد رايك
غرام بإبتسامه:هتتجوز ميين بقا
حسن بهيام:حب عمري
غرام بعدم فهم:مش فاهمه
عيسي:تقصد نورا
حسن بذهول:انت عارفها
عيسي بإبتسامه:اكيد بعد ما انت سافرت جت وسألت عليك كتير جدا هنا ولما عرفت انك سافرت زعلت ومشيت معيطه انا شفتها بس اتقابلتو تاني ازاي
حسن بهيام:هحكيلك .....
Flas back....
كان حسن ماشي بعربيته ومتجه للقصر فجأه خبط واحده بس هيا متخبطتش بس كان في ايدها سبت فيه خضار وكدا ووقع منها من الخضه وكل حاجه وقعت علي الارض
حسن نزل بخوف وزعر:انتي كويسه يامدام
نورا بعصبيه:مش تاخد بالك.... حسن
حسن بدهشه:نورا
نورا بسعاده:انا مش مصدقه نفسي انك قدامي
حسن بحب:عامله ايه يانوراة البلد
نورا بهيام:ياااه انت لسا فاكر الاسم دا بعد مرور 20سنه
حسن بتوتر:تعالي اركبي هوصلك
نورا:بس الحاجه وقعت
حسن بإبتسامه:تعالي نلمهم سوا...... ووطي حسن ونورا ولمو الحاجه وحسن حطهم في العربيه ونورا ركبت جمبه
حسن بعشق:وحشتيني يانورا
نورا بخجل:وانت كمان ياحسن
حسن بضيق:اتجوزتي يانورا
نورا بخجل:لاء لسا انا محرمه اي راجل عليا غيرك ياحسن وانت اتجوزت
حسن بحزن:يااااه يانورا
نورا بزعل:يعني اتجوزت
حسن:وبنتي مرات عيسي الهواري كبير البلد كمان
نورا:ليه ياحسن
حسن اتنهد ووقف العربيه وحكالها كل حاجه حصلت معاه
نورا بمواسه :معلش ياحسن ربنا يعوضك
حسن بإبتسامه:ماهوا عوضني اهو بيكي يانواره البلد كليتها
نورا بكسوف:بس احنا كبرنا علي الكلام ده
حسن بحب:انتي حلويتي اكتر ياقلب حسن
نورا بخجل:حسن بتكسف
حسن بهيام:لسا بتتكسفي يانورا ياحبيبت قلبي
back.....
حسن بتوتر:قولتي ايه ياغرام انا جيت اخد رايك يابنتي
غرام بصت لعيسي بتوتر وبعدين بصت لابوها بإبتسامه واسعه: الف مبروك يابابا بس عاوزه اتعرف عليها الأول
حسن بفرحه:طبعا ياحبيبتي
وقام وقف وغرام وقفت وحسن حضنها بقوه وباسها من خدها وراسها وعيسي كان بيغلي من الغيره
حسن بسعادة:تصبحو علي خير ياحبايبي
وخرج حسن وقفل الباب وراه وغرام بتلف لعيسي بإبتسامه لقته قابض ايده بغضب وعيونه حمرا
غرام بخوف:في ايه ياعيسي مالك
عيسي بغيره وجنون:ازاي تسمحيله يحضنك وكمان يبوسك
غرام بتوتر:عيسي دا ابويا
عيسي بحده:ولو امك محدش ليه الحق يعمل كدا غيري وصدقيني لو اتكررت هبلعك سنانك فاهمه
غرام شالت النقاب والاسدال عنها ورجعت بهيأتها الاولي تاني وعيسي لسا متعصب
غرام لفت ايديها حوالين رقبته بدلع:انت زعلان عشان كدا خلاص معدتش هتكرر يانن عين غرام
عيسي حس أن غضبه اتشفط وابتسم غصب عنه
غرام بفرحه:يخربيت ابتسامتك الي بتقتلني دي يا اخي
عيسي مد ايده وشاله من علي الارض وبقت قصاده بظبط
وغرام حطت جبينها علي جبينه
عيسي بعشق:جننتيني يابنت الهواري حرام عليكي انا مش قدك
غرام بزعل وبدلع:يخص عليك ياعيسي انا دا انا نسمه وبعدين انت مبقتش تحبني
عيسي بذهول:ياشيخه اتقي الله دا انا شويه وقلبي هيطلع يقولك بعشقك
غرام باسته من خده وهوا ضمها ليه اكتر وخايف من الي جاي
عيسي:انا عاوزك تبقي قويه لاي موقف هتقابليه ياغرام حتي لو الموقف دا كان خسارتي ارجوكي
غرام بصتله بصدمه:انت بتقول ايه يانور عيوني عيسي انا مقدرش اعيش من غيرك عيسي انا ممكن اموت من غيرك عيسي انا شايله روحي وحطاها فيك ارجوك اوعا تسبني
عيسي اتنهد واتجه للسرير وحطها عليه برفق وباسها بشغف وشوق وخوف وحزن وهيا تجاوبت معاه بخوف عليه ووووووو........
(استغفر الله العظيم واتوب اليه)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
علي الفطار كان متجمع الجميع علي الفطار وسامي كان لسا مافاقش وموده حد بعتولها الفطار في غرفتها
عامر:عيسي يا ولدي رايح الشركه النهارده
عيسي:ان شاء الله كفايه. اكده انا قاعد بقالي يومين ورايا شغل متلتل
نور:بعد اذنك يا اخوي هاخد غرام معايا انا ومريم وننزل نشتري شويه حاجات اكده
عيسي ببرود:عندك اهي هيا حره اسأليها
غرام بتحدي:موافقة يانوري انا كمان ناقصني كام حاجه كدا حتي عاوز اجيب فستان عشان فرح ميرنا ومالك كمان يومين
مريم:خلاص ياجماعه نفطر ونروح قولتو ايه
دياب:وانتي كنتي قولتيلي انك رايحه ياست مريم ولا انا مليش لازمه
مريم بسرعه:لاء والله ياحبيبي دا هيا لسا مفجأني حالا وطبعاً كنت هسألك عادي
دياب بضيق:مفيش خروج
نور بغضب:واد يادياب والله لو عكننت عليها لهدبحك انت فاهم
يوسف:اهدا ياوحش وانتي قولتيلي انا كمان
نور بذهول:نعممم مش انا لسا قايلالك امبارح بليل
يوسف بخبث:وانا كنت فاضي وقتها انتي لغوشتيني في الكلام وانا كنت شغال في الاب
نور سكتت بكسوف:يعني موافق
يوسف بإبتسامه:موافق يا نوري
عيسي بقرف:يخربيتك.علقاتكم الملزقه انا عارفه بتتلزقو في بعض ازاي كدا
دياب بمرح:ايه ياعم عيسي انت كمان مبتتلزقش ... وغمز
عيسي كان هيموت يبتسم وغرام نزلت راسها بخجل وعيسي لسا علي ملامحه البروود
عيسي ببرود:لاء والله اصل لسا ملقتش الي تخطف قلبي عشان اتلزق فيها دا انا حتي بفكر اتجوز
الجميع اتصدم وساره وبنتها بصو لبعض بفرحه وعامر بص لعيسي وكلعاده خبي عيونه منه وعامر فهم وكمل أكل
ساره بدلع:متضايقين ليه هوا حر بس الي جنبك دي مخطفتش قلبك ياسي عيسي
عيسي في نفسه وبص لغرام الي كانت مضايقه:انا قلبي متخطفش انا روحي نفسها معاها انا ادمنتها خلاص بعشقك يا غرامي ونور عيوني
غرام كانها فهمت وابتسمت:والله ياساره ياحبيبتي انتي ميخصكش دي حاجه تخصني انا وجوزي ملكيش فيه وبعدين مإسمهاش الي جبك دي اسمها مراتك يا كبير مش سي عيسي خالص لانه مش جوزك بعيد الشر فتلمي احسن المك فاهمه ولا ايه
ساره بتمثيل الحزن ودلع:يخص عليكي ياغرام انا كنت قولت حاجه بردو يرضيك ياسي عيسي الي بيحصل دا
عيسي بغضب:غرام احترمي نفسك معاها هيا مغلطتش انتي غلطانه
ساره بتمثيل الدموع:خلاص يا سي عيسي مش عاوزها تعتذر
عيسي بحده:تعتذر اه فعلاً متعذرش ليه اعتذري حالا لساره
حسن بغضب:جرا ايه ياعيسي انت عاوز بنتي انا تعتذر لدي لاء وكمان بتزعقلها ليه
روحيه:هوا في ايه ياعيسي مالك ياولدي أكده
عيسي بجمود: محدش يدخل بيني وبين مراتي فاهميين
بسمه بخبث:متعتذري يابنت وخلاص يلا اخلصي وبوسي دماغها
عيسي بأمر:غرام اعتذري حالا لساره وبوسي دماغها كمان مش هكرر كلامي
غرام وقفت وبغضب وقوه:انا مبعتذرش غير لما اكون غلطانه ياعيسي وانا مغلطتش وحتي لو غلطت مع الحيزبونه دي هيا وامها عمري مهعتذر
عيسي بحده:يعني انتي مش هتعتذري
غرام بتحدي وبغضب:ميكش تولع ساره علي امها عليك انت كمان ياعيسي انا مبعتذرش لحد انا مش غلطانه فيه وانا لو عليا اقوم اجيبهم من شعرهم انا بقيت اكرهك ياعيسي ولوسمحت طلقنيي ياعيسي فاهممم الراجل الي ميكبرنيش ميلزمنيش
عيسي بغضب جحيمي:المأذون الي هيجوزني بكرا لساره هيطلقنا ياغرام
الجميع:اايه؟!
عيسي بحده:انا بكرا كتب كتابي علي ساره وطلاقي علي غرام
غرام ببرود وقوه:هقول ايه جزمه ولقت فردتها ياعيسي وفعلا انتو مناسبين لبعض جدا
وطلعت علي فوق جري وهوا اتعصب ورما الكوبايه علي الارض فإتكسرت وساره وبسمه كانو في قمه سعادتهم
ساره بدلع:حقك عليا ياسي عيسي لو حصل دا بسببي
رحمه بغضب:انتي تخرسي خالص انتي وامك كان يوم اسود يوم مادخلتو بيتنا وانتو خربتوه
عيسي بحده:يما خلاص هما ماعملوش حاجه تستاهل انا الي مراتي معرفتش اربيها
بسمه بخبث:متقلش كدا يابني غرام طيبه بس سوده شويه زي امها
عيسي بنفاذ صبر:خالتي انا مسمحلكش تغلطي فيها تمام
حسن بغضب:لو سمحتو ياجماعه انا بكرا بعد الطلاق هاخد بنتي وهنسافر برا مصر كلها
عيسى بصلهم بنظره غريبه مفهمهاش غير دياب وعامر وطلع علي فوق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه غرام وعيسي
كانت غرام طلعت وقلعت نقابها وقعدت علي السرير وكانت مضايقه ودخل عيسي وقفل الباب
عيسي بحده:جزمه ولقت فردتها ياست غرام واولع ها
غرام بعضب:عيسي امشي من وشي انا عاوزه انام
عيسي كان بيفك الحزام وهيا اترعبت
غرام بتوتر:عيسي ايه هتضربني ولا ايه
عيسي بخبث:اصل الجزمه بتعمل كدا .... وقرب عليها وهيا طلعت تجري وضربها ضربتين بالحزام بس براحه وبعد كدا مسكه جامد
عيسي:اقفي بقا ايه خايفه دلوقتي ولا حاجه
غرام بزعل:لاء بس انت بجد هتطلقني ياعيسي وتتجوزها
عيسي دفن وشه في رقبتها وبعشق:انا اطلقك دا كان يتقطع لساني قبل ما انطقها يا غرامي اصبري بس دا انا هبهرك
غرام بحب :بجد ياعيسي انا بحبك اوي اوي قد الدنيا كلها
عيسي خلاص مكنش عنده كلام تاني يوصف حبه ليها فقرب منها وباسها بحب وشوق وهيا اتجاوبت معاه
لحد ماقاطعه رنه تليفونه وهوا ما اهتمش وكان في عالم تاني وبعدين الموبايل رن تاني فبعد عن غرام لما حس انها محتاجه للهواء وحط جبينه علي جبينها بحب
(استغفر الله العظيم)
عيسي بهيام وابتسامه ابهرت غرام:ايه رايك بحبك ولا لاء ياست البنات
غرام حضنته جامد وهوا حضنها بقوه وخايف من الي جاي
بس الموبايل رن تاني فبعد عيسي وقرب ورد وكان جابر
عيسي:امممم
جابر:لو سمحت يارئيس عاوزينك خمس دقايق بس
عيسي ببرود:اشمعنا
جابر بتوتر:لاء احنا عاوزينك في المقر بس عشان الرجاله عاوزاك في موضوع كدا
عيسي بحده:تقصد موضوع منتصر
جابر بصدمه:انت عرفت ازاي
عيسي ببرود:انا مفيش حاجه بتخفي عني
جابر بخوف:احم هتيجي يعني
عيسي بحده:ساعه وجاي.... وقفل الخط
غرام:رايح فيين يا بابا
عيسي بحب:رايح مشوار ياقلب بابا انتي راحا مع نور ومريم
غرام :بعد اذنك يعني
عيسي:روحي يا حبيبي واشتري الي نفسك فيه
غرام ابتسمت وباسته من خده وعيسي باس جبينها ونزل اخد دياب ويوسف وخرج
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه سامي
فتح عينه ببطئ وكانت موده وقفه بتجهز الجهاز وعطياله ضهرها
سامي :انا انا لسا عايش ااه دي اوضتي
لفت ليه موده وقربت منه بتوتر:اهدي وارتاح تاني
سامي بدهشه:انتي؟!
موده بتوتر:احم ااه انا انت عارفني
سامي حاول يتعدل معرفش فقربت منه وسندته وحطت مخده ورا ضهره لحد ماقعد وهوا مصدوم
سامي:مش انتي البنت الي الشباب كانت بتضايقها
موده بإحراج:ااه انا يابيه
سامي بستغراب :اومال انتي بتعملي هنا ايه وانا عايش ازاي انا فاكر اني عملت حادثه
موده بتنهيده:فعلا وجابوك المستشفي وايدك اتكسرت ودماغك مجروحه هيا وجنبك الشمال وانا الممرضه بتاعتك لحد ما حضرتك تقوم بسلامه وانت بذات اخدمك بعيوني جميلك في رقبتي يابيه
سامي:متقوليش كدا دا واجبي بس بس انا جعان
موده:تمام هركبلك بس الجهاز دا لانه قبل الاكل ومبيخدش وقت هنستني و بعد كدا هنزل اجبلك اكل
سامي بهدوء:تمام بس ممكن ادخل حمام قبل الجهاز
موده:طبعا اتفضل ..... وقربت وشالت الغطا وكان عاري الصدر وحاولت متبصلوش وهوا نزل براحه وهيا سندته لحد باب الحمام وهوا دخل
.......... بعد مده بيطلع سامي من الحمام وموده بتاخده علي طول وبتوصله للسرير وهوا بيقعد براحه
موده بخجل:احم:هنغير علي الجروح معلش
سامي ببرود:اتفضلي
قربت موده وجابت معدتها وقربت من سامي وبدأت تغيرله علي الجرح الي في جمبه وهوا كان بيتألم وبعدين غيرتله علي دماغه وهوا كان كل شويه يبص في عيونها وهيا خدودها بتحمر اكتر
موده:واخيرا بس معلش ممكن اعرف مكان تشيرتات حضرتك احسن تاخد برد
سامي:عندك جوا الدريسنج دا افتحي الباب وادخلي الغرفه الي هناك دي
موده اتجهت مكان ماقال وكانت مبهوره بس الفخامه بس جابت تيشرت بيج وخرجت
موده بتوتر:اتفضل البس
سامي برفعه حاجب:انتي شايفه اني هعرف البس بإيدي دي يا انسه
موده بإحراج: ااه اسفه حضرتك..... وبدأت تلبسه التيشرت وهيا هتموت من الكسوف وبعد كدا عدلته وركبتله الجهاز ولمت حاجتها علي جنب ورتبت كل حاجه ورشت معطر في الغرفه وهوا استغرب
سامي بستغراب:بترشي معطر ليه
موده بتوتر:احم اسفه بس عادي مش عاوزه حضرتك تحس انك في مستشفى وكدا
سامي بصلها بصه غريبه وسكت وهيا قعدت علي السرير قصاده
سامي بفضول:قوليلي بقا مين الشباب الي كانت ماشيه وراكي دول
موده بتوتر:احم انا هنزل اجبلك اكل عن اذنك.... وطلعت تجري علي تحت وهوا اتضايق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مقر الماڤيا
كان جميع الاعضاء متجمعين حوالي تربيزه سوده كبيره معادا الكرسي الرئيسي فاضي وكان النور خافت ومفيش غير إضاءه حمرا خفيفه بس وشوشهم باينه
جابر:هوا اتأخر كدا لييه
احد الرجال:انت متأكد انه جاي
جابر بتوتر:قال ساعه وجاي
احد الرجال توفيق:خلاص ياجماعه نستنا دا مش اي حد برضو
رجل اخر مسعد:واحنا نتدمر وهوا يتأخر
عيسي من وراه بصوت رجولي خشن:بكيفي يامسعد عندك اعتراض ...... وقف الجميع احتراما لعيسي الهواري واقترب عيسي من الكرسي الرئيسي وقعد عليه ببرود وحط رجل علي رجل ورجع بضهره ودياب وقف علي يمينه ويوسف علي شماله
مسعد اترعب واترعش من وجوده:لا.لاء يارئيس دا دا
عيسي بحده:قفل علي الكلام اترزعو
قعد الجميع ومسعد كان مرعوب والباقي ميقلوش عنه حاجه لان هيبه عيسي كفايه انها ترعبهم
عيسي بغضب:ها عاوزين ايه
جابر بتوتر:احم يارئيس احنا عاوزينك معانا تاني
عيسي ببرود:لاء
توفيق بخوف:تب مترجعش بس شوفلنا حل في منتصر
عيسي بهدوء مخيف:منتصر العدلي ماسك الوجهه الغربيه ومعلم عليكم وبقالكو شهرين مش عارفيين تاخدو ثفقه منه واخر حاجه عملها انه ق*تل رجالتكم وسرق المخزن الصحراوي مش كدا
الجميع كان مصدوم ومبهور من عيسي
جابر بصدمه:انت عرفت كل دا ازاي
عيسي بحده:ميخصكش المهم اني عارف
توفيق:تب ممكن تساعدنا يارئيس ارجوك بيوتنا هتتخرب
عيسي وقف وحط ايده في جيبه ببرود:هفكر وارد عليكم
وخرج ووراه دياب ويوسف والباقى لسا مصدومين
@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووووب
اسفه علي التأخير بس حقيقي انا تعبانه اوي اليومين دول وجالي حاله تسم"م امبارح والحمدلله وبعتذر تاني وشاركوني بتعاليقتكم الجميله وعاوزه اعرف توقعاتكم
للجاي وشكرا ليكم بجدد❤🩹
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
اللي بيحب الروايات الكامله والحصريه من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺
الفصل الحادي عشر والثاني عشر من هنا
الفصل الثالث عشر والرابع عشر من هنا
الفصل الخامس عشر والسادس عشر من هنا
الفصل التاسع عشر والعشرين والحادي والعشرون من هنا
البارت الخامس والعشرين والسادس والعشرين من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
تعليقات
إرسال تعليق