رواية غرام العيسي البارت الثامن والعشرين part 28 بقلم الكاتبه أسماء السيد حصريه مواضيع على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
رواية غرام العيسي البارت الثامن والعشرين part 28 بقلم الكاتبه أسماء السيد حصريه مواضيع على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
عند غرام ومريم ونور
كانو قاعدين في كافيه في المول وبيضحكو ووراهم الحرس وماسكين الشنط ودي كانت اوامر عيسي
نور:بس اقولكم حاجه الجواز دا حلو اوي
مريم:فعلا دا جمييل والحب اجمل
غرام بسخريه:دا تحفه ياختي ولسا اما تحملو هيهي
مريم:صحيح ياغرام. ايه سبب مشاكلك مع عيسي اليومين دول
غرام بتنهيده:الحمدلله علي السراء والضراء خير يابنات خير ان شاءالله ربنا مخبي لينا خير كبير بس قولو يارب
مريم ونور:يارب
نور:بس بجد احنا ملحظين انكم متغيرين جدا وكمان معامله عيسي اخوي عمرها ماكانت كدا مع الحيزبونه الي اسمها ساره هيا وامها
غرام بتوتر:يمكن عجبته مثلا وانا بنسبالي اتقفلت من عيسي وانتهت بكرا هنتطلق خلاص وانا مش زعلانه انا هسافر مع بابا وهشوف حياتي بقا
مريم ونور بصدمه:تسافري؟!
غرام بهدوء:ااه همشي عشان خلاص انا وهوا جوازنا كان غلط من الاول يبقا ننفصل بهدوء
مريم بذهول:انتو بتتكلمو جد
غرام بزهق:خلصنا يابنات يلا نجيب باقي حاجتنا
نور بشك:تغير عيسي والحوارت دي وراها حاجه وانا متأكده ان في حاجات كتير احنا معرفهاش
مريم:سبيها لله انا متأكده ان عيسي اخوي مش هيسيبها انتي متعرفيش عيسي ولا ايه و يلا غرام مشيت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي..... وتحديدا في الشركه
كان قاعد في مكتبه وبيقرأ كام ملف قدامه ومركز وقاطعه رنه تليفونه وكانت ساره بص للتليفون بقرف ومردش
بس لاحظ كميه رسايل علي الواتساب الشخصي بتاعه فقرر يشوف وفتح وكانو كلهم من امريكا وروسيا ودول كتير بس لفت نظره رساله من سامي ففتحها وبدأيسمعها لانها كانت ڤويس.....
(سامحني ياعيسي لو انا اذيتك في حاجه يا اخويا انا كنت مغفل والله كنت اناني انا ندمت علي كل حاجه والمخزن ااصحراوي انا الي قلت لسليمان علي مكانه عيسي انا رحتله وكنت هموته بعد ما قالو انك مت ومتتخيلش فرحت قد ايه انك عايش وكمان انا في مره كنت معدي وسمعت بسمه وساره بيقولو انهم عاملين ليك عمل وخلي بالك هما الي اجرو واحد ودخلوه عشان يضرب غرام وانا متأكد ان بسمه مش هتسيبني وهتأذيني لاني واجهتها وانا بقولك كدا عشان في عربيه مش مظبوطه ماشيه ورايا انا اسف يا ابن عمي سامحني لو جرالي حاجه امانه عليه سامحني وخلي بالك من امي وابويا واخر حاجه بحبك يا ابن عمي واكتشفت اني كنت غبي.... ااااااه)
وبعدها سمع عيسي صوت تكسير العربيه والڤويس خلص وعيسي اتنهد بقوه وقام اخد الجاكيت بتاعه وخرج بسرعه
.... خارج المكتب
كان متجه لاسانسير جريت وراه سلمي السكرتيره
سلمي:ياباشا ياباشا عيسي بيه
عيسي بحده:عاوزه ايه
سلمي بخوف:حضرتك عندك انهارده خمس اجتماعات
عيسي ببرود:الغيهم
سلمي بتوتر:ازاي حضرتك دا الوفد الايطالي جاي مخصوص والثفقه دي بنرتب ليها من شهر
عيسي بغضب:بما ان هما الي جايين يبقا اكيد هما الي محتاجني مش انا يبقا تخلصي كدا ومش عاوز كلام
سلمي برعب:تب اقولهم ايه يا عيسي بيه
عيسي بغضب جحيمي:قوليلهم اي حاجه هيا مش ناقصه الغي الثفقه سيبيهم متعلقين اعملي اي زفت انا مش ناقصاك .... وسابها ومشي وهيا اترعبت
اتجه للاسانسير ونزل وقابله يوسف ودياب
يوسف:علي فين ياعيسي
عيسي ببرود:عملت ايه
يوسف:كله تمام يارئيس عرفت مكانه وعرفت مخبي البضاعه فين واتمركزنا في المكان ومستنين اشارتك
عيسى:تمام استني مني اشاره وفي ملف في مكتبي عاوزك تاخده وتكمله هوا معدش كتير
يوسف بمرح:تحت امرك يا كبير ما انت خال العيال بقا
عيسي:تب يلا ياخفيف..... ويوسف مشي
دياب:ناوي علي ايه ياصاحبي
عيسي بخبث:ناوي علي كتير
دياب:علي فين دلوقتى
عيسي:هطلع القصر عقبال ما انت تجهز الرجاله عشان عندنا مشوار
دياب بضحك:اوامرك يا عيسي ياخال العيال
عيسي:كان يوم اسود يوم ماجوزتكو اخواتي اه والله
واتجه عيسي الي الخارج ودياب ضحك عليه ومشي وراه وعيسي ركب عربيته واتجه للقصر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول
كان يجلس رجل في الاربيعنات من عمره وهذا
هو منتصر العدلي وكان في يمسك بيده كأس من الخمر واليد الاخري حاطتها علي طرف الاريكه وتحت زراعه وجانبه تجلس فتاه وترتدي ملابس شبه عاريه ولا تستر شيء من جسدها وممسكه بكأس هيا الاخري
منتصر بوقاحه:انتي حلوه اوي كدا ليه
البنت بدلع:لاء وحياتك دي عيونك الي حلوه هيهي
وضحكت ضحكه خليعه
منتصر بضحك:العب دا احنا ليلتنا فل الفل ياقمر
البنت بجراءه:وانا معاك يا بيبي
منتصر قبلها بوقاحه وشه*وه ولاكن قاطعه مساعده خليل
خليل بتوتر:لو سمحت يابوص
منتصر :اممم... وابتعد عن البنت
خليل:عندي خبر مش كويس خالص
منتصر بقلق:قول في ايه البضاعه تمام
خليل برعب:كله تمام. بس. بس عي. عيسي الهواري رجع
منتصر جحظت عينه من الصدمه والكأس وقع من ايده اتكسر وجسمه اترعش :عي.عيسي . الهو. اري. عيسي الهواري
خليل:ااه ياباشا وهوا كان في المقر هناك وانت عارفه مش هناخد في ايده طلقه
منتصر بعدم وعي وجنون:عقلي طار عيسي مكنش لازم يتدخل مينفعش هيدمر كل مخططي دا ممكن يعمل ايه
خليل بتوتر:اعمل ايه دلوقتي احنا مستحيل نقدر عليه
منتصر بسرعه وخوف:زود حراسه علي المخزن وااه وعلي الفيلا وعاوز سلاح كتير مع الرجاله
خليل بسخريه:ياباشا دا الراجل من رجاله عيسي بميه من عندنا دا مربيهم علي ايده دول ياكلو الزلط
منتصر بغضب:تنفذ وانت ساكت ويلا غور من وشيي
خرج خليل وهوا متأكد انهم مش هيقدو علي عيسي الهواري والبنت قربت وحطت ايدها علي كتف منتصر بوقاحه
البنت بدلع:مالك يابيبي متشغلش بالك اكيد هتقدر عليه
منتصر زقها بغضب ورعب:ابعدي انتي كمان لاء انا مقدرش عليه دا وحش دا لو اتحول ورجع زي زمان ممكن ي. ي. يقتلني
وفضل مرعوب من عيسي ورايح جاي بخوف
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر.... وتحديدا في غرفه سامي
كان قاعد ومستني المحلول يخلص وبيفكر في ياترا مين الي دبرلو الحادث بس قاطع تفكيره دخول موده وهيا شايله صينيه عليها شوربه خضار وفيها قطع فراخ
موده بهدوء:يلا عشان تاكل يابيه.... وحطت الصينيه علي الكومدينو وقربت وبدأت تشيل من ايده الابر*ه
سامي بزهق:بقالك سنه تحت ايه كل دا
موده بسرعه:اسفه والله بس كنت بعمل لحضرتك شوربه الخضار
سامي بدهشه:هوا انتي الي عملتيها
موده بستغراب:ااه اومال مين يعني
سامي بإحراج:لاء عادي بس اقصد يعني في خدم
موده بإبتسامه:لاء ياباشا متشغلش بالك عادي وبألف هنا
وقربت وشالت الصينيه وحطتها قدامه
موده:اتفضل يابيه الف هنا
سامي بتوتر:مش هعرف اكل عشان ايدي اليمين مكسوره
والشمال بتوجعني
موده بغباء:وانا المفروض اتصرف ازاي بقا
سامي بزهق:يعني تعالي اكليني ياذكيه
موده:ااه تمام.... وقربت وقعدت علي حافت السرير ومسكت الصينيه حطتها علي رجلها وبدأت تأكل بخجل وتوتر وهوا كمان كان متوتر بس نسي لما داق الاكل
موده بإبتسامه:ايه رايك
سامي بإعجاب:تحفه والله جميله اوي تسلم ايدك يا..
موده:اسمي موده
سامي:تسلم ايدك ياموده
وبدأت تاكله لحد ما خلص الطبق وهيا مسكت منديل وقربت وبدأت تمسحله بوقه براحه وهوا سرح في عيونها وهيا بصتله وسرحت معاه
قاطعهم خبط الباب وموده اتنفضت وبعدت وسامي اتوتر
سامي:ادخل
دخل عيسي وهوا حط ايده في جيبه
عيسي بإبتسامه:حمد الله علي سلامتك يابطل
سامي:الله يسلمك يا اخوي
موده بتوتر :عن اذنكم انا هنزل انا.... وقربت وشالت الصينيه وخرجت وقفلت الباب وعيسي قرب وشد كرسي جمب السرير وقعد
عيسي:عامل ايه دلوقتي
سامي بتوتر:الحمد لله
عيسي:ايه الكلام الي سمعته ده
سامي بخوف:سمعت ايه
عيسي:الڤويس ياواد عمي
سامي بتوتر:ااه دا دا يعني
عيسي بإبتسامه:اهدا اهدا ياواد عمي انا مسامحك وعارف من زمان انك انت الي قلت لسليمان عن مكان المخزن من يوم ما انت رحتله اصلا
سامي بدهشه:بجد والله انا اسف حقك عليا
عيسي:ياواد افهم انا عمري ماكرهتك بس مكنتش عاجبني بمشيك مع الحريم وغير اكده كنت عيل خبيث صوح
سامي بغيظ:مش اوي يعني
عيسي ضحك بصوته الرجولي :خلاص خلاص انا بس عاوز اعرف انت لما واجهت بسمه ايه الي حصل
سامي بقلق:ااه صح دي عملالك عمل وكمان هيا الي دخلت واحد يعمل كدا في غرام وكمان سمعتها بتكلم حد اسمه جابر
عيسي:عارف كل دا بس لما انت واجهتها حصل ايه
سامي :الي حصل
Flash back.......
كانت بسمه وساره قاعدين في غرفه بسمه وبيتكلمو علي عيسي وتغيرو مع غرام
بسمه بخبث:بس شوفتي لما شتمها وقالك اعمليلي قهوه
ساره بضحك:هههه كلهم اتصدمو بس حوار العمل دا حلو قوي
بسمه بشر:عيب عليكي هيا امك اي حد بردو
ساره:لا ههههه ولما غرام عيطت ياحرام
فجأه الباب اتفتح ودخل سامي وقفل الباب وهما اتصدمو
بسمه بصدمه:انت ازاي تدخل كدا
سامي بقرف:اسمعي بقا انتي وبنتك انا عارف الي انتو عملتوه وهقول كل حاجه لعيسي
بسمه بخوف:تقول لمين عيسي مش هيصدقك
سامي بغضب:لاء هيصدقني وكمان هحكي للكل عليكم ياشياطين
ساره:اسم الله عليك بتعشق عيسي اوي
سامي بعصبيه:انتي تخرسي خالص وصلت معاكم انكم تبعتو حد يقتلها يا ظالمه انتي وبنتك
بسمه بخبث:بقولك ايه ياشاطر العب بعيد انت مش قدي وقد دماغي وبلاش اركز معاك
سامي بقرف:انتي انسانه وسخ*ه اه والله وخساره فيكي قعدتك معانا في قصرنا انتي مين عشان يبقا ليكي الحق هنا انتي مجرد ضيفه ياقذره
بسمه بغضب:ماتتلم يا ابن تفيده احسن بالله هقتلك انت
سامي:ولا هتعرفي تعملي. حاجه عشانك. شيطانه وانا رايح لعيسي وهقولو علي كل حاجه
بسمه. بشر:هقتلك ياسامي هقتلك صدقني
سامي بقرف:اتفووووو.... وتف في وشهم وخرج وبسمه وساره مسحو وشهم بغضب وقرف
ساره بقرف:اقتليه ياما اقتليه
بسمه بتوعد وشر:هيحصل والليله هيحصل
ENd back.......
عيسي بحده:ياولاد الكل*ب
سامي بحزن:انا اسف يا واد عمي اني. معرفتش اعمل حاجه معاهم
عيسي بهدوء :انت ملكش ذنب ياسامي وكفايه انك اتغيرت عشان نفسك وصدقني حقك راجع يا واد عمي
سامي بفرحه:بجد ياعيسي يعني صوح انت سامحتني
عيسي:مسامحك يا اخوي مسامحك طيب اسيبك انا عشان ترتاح
سامي بإبتسامه:بسلامه يا اخوي
وخرج عيسي وسامي كان فرحان انه سامحه ودخلت تفيده ورحمه وعامر وروحيه ومصطفي
تفيده قربت وحضنته :حمد لله على سلامتك ياضنايا الف سلامه عليك
سامي:انا كويس ياما متقلقيش
رحمه بضحك:حمد الله علي سلامتك يا حمار ياصغير
سامي بضحك :الله يسلمك ياما رحمه ياحبيبت الحمار
مصطفي :شد حيلك اكده يابطل
سامي:ان شاءالله يا ابوي
عامر بإبتسامه:فوق اكده عشان تشتغل في الشركه يا واد
سامي بذهول:شركه
عامر بضحك:ااه انت خلاص بقيت محترم
سامي ضحك وكان فرحان اوي وعرف ان العيله بتحبه بس هوا شيطانه الي كان عميه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام والبنات
كانو بيتمشو ولسا الحرس وراهم
غرام :انا زهقت من البتوع الي ورانا دول
مريم:اصل دياب الي امر بكدا عشان يبقا مطمن علينا
غرام بصتلها وابتسمت لانها عارفه ان عيسي الي عامل كدا
نور بتصفير:شوفو المحل دا
بصو مكان ما بتشاور ولقو محل ملابس حريمي للنوم
غرام بخجل:انتي قليله ادب والله
نور بمرح:الله مش هلبس لجوزي
مريم :تعالي يابت نتفرج
غرام بصدمه:تتفرجو علي ايه تب والوحوش دول ايه
نور ببرود:هنخليهم يستنو تعالي بس
مريم:خليكو هنا وشويه وجايين
احد الحرس:تحت امرك ياهانم
ودخلو وشدو غرام معاهم والحرس اتمركز حوالي المحل كله وكان مرقبينهم كويس
نور:اوبا ايه الحلويات دي انا هشتري حاجات كتير اوي
مريم:فعلا في حاجات كتير اوي حلوه
غرام مكنتش مهتمه وهما جريو واختارو حاجات كتير حلوه بس غرام لفت نظرها قميص تحفه من اللون النبيتي بس كان قصير وقربت واخدته وبقت تجيب حاجات حلوه
........ بعد مده بيخلصو وبيطلعو
نور:انا كدا استكفيت معتش عاوزه حاجه
مريم:وانا كمان
غرام بإبتسامه:وانا كمان بس ناقصني حاجه
نور:اايه هيا
غرام بخجل:هديه لعيسي
مريم :ياسيدي علي الحب انا بقا عندي احسن هديه لجوزي الليله
نور وغرام:اايه هيا
مريم بتوتر:انتو مالكو ويلا انتي وهيا
نور :اشمعنا انا والله لهجيب هديه للواد يوسف اليتيم ياقلب امه
مريم وغرام ضحكو عليها ومشيو وغرام جابت هديه ونور ومريم كمان واتجهو للقصر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند سليمان
كان قاعد في بيته وتحديدا في الصالون وكمان بنته ومراته
حكمت بعوجه بوء:مالك ياسليمان
سليمان بسرحان:مفيش بس حاسس بقلق مش عارف لييه
ابتسام:لو سمحت يا بابا انا عاوزه فلوس
سليمان بضيق:ابتسام انتي الاسبوع. دا صرفتي فوق 60الف جنيه
ابتسام:انت مستخسر فيا يابابا دا حتي كلهم راحو علي الشوبيج
حكمت بحده:ادي البت يا سليمان دي بنتك الوحيده
سليمان بغضب:سيبوني بهمي انتو الاتنين انا فيا الي مكفيني
حكمت :لاء بقا انا لازم اعرف مالك يا اخويا
سليمان حط ايده علي راسه بتعب:معرفش من يوم ماعيسي رجع وانا مدخلش في مخزني حتت بضاعه واحده ومكسبتش ثفقه واحده حتي انا مش عارف عيسي دمرني دمرني
عيسي من وراه لان الباب كان مفتوح:ولسا انت شوفت حاجه
سليمان بصدمه ورعب:عيسي.عيسي
عيسي قرب وقعد علي الكنبه ببرود ودياب قعد جمبه :ايه ياسليمان متقبلناش من قبل ما اموت مش كدا
سليمان كان قاعد مرعوب وحكمت مستغربه وابتسام مبهوره ومعجبه بهيبه وحلاوه عيسي
عيسي بحده:ايه اتخرست ولا ايه مش دا نفس الي كنت بتعمله في التجار في غيابي ولا ايه
سليمان بخوف:هوا هوا
عيسي بغضب:مفيش هوا انت استجرأت ولعبت مع عيسي الهواري وصدقني مش هرحمك
حكمت بعصبيه:انت مين ياجدع انت وازاي تدخل كدا وبتتكلم مع جوزي كدا ليه
عيسي بحده:اتلم يامره واقعدي علي جمب لما انا اتكلم انتو تخرسو
ابتسام بدلع:هوا في ايه يا استاذ عيسي اهدي كدا شويه
عيسي بصلها بقرف ودياب قرب وهمس لعيسي
دياب بهمس:دي شكلها دايبه يامعلم بس مش حلوه
عيسي مردش وحط رجل علي رجل وطلع علبه سجايره وطلع سيجاره وولعها وبدأ ينفث دخانه الي زاده هيبه اكتر
سليمان بتوتر:جاي ليه. ياعيسي
عيسي ببرود:جيت اشوفك عامل ايه بعد ماوحيت ناس تضرب ابويا طلقه لاء وكمان تخبطه بعربيه وكمان تمنع دخول الدم ليه في المستشفي
سليمان بدهشه ورعب:انا انا معملتش كد
عيسي بغضب:وديني وما اعبد لهربيك ياسليمان
ووقف بغضب وحط ايد في جيبه والتانيه فيها السيجاره
عيسي بحده للرجاله:هاتوه
سليمان بصراخ:انا معملتش حاجه سيبني ياعيسي
حكمت:سيب جوزي هتوديه فين
عيسي بصلهم بقرف وخرج ووراه دياب ووراهم الرجاله وهيا ماسكه سليمان الي بيعيط. من الرعب
(ودي نهايه كل ظالم بيجي الي اقوي منه ويظلم 👌)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر في المساء......وتحديدا في جناح عيسي
دخل عيسي بتعب من اليوم وقلع الجاكيت بتاعه ورماه علي الكنبه بإهمال وكانت الغرفه مظلمه ومكنش فيها غير ضوء القمر الي جاي من البلكونه فقعد علي الكنبه بتعب
بس فجأه لقا باب الدريسنج اتفتح وطلعو غرام الي كانت لابسه قميص نبيتي وقصير جدا وبحملات وعلي الرقبه مطرز كانه الماظ وكانت سايبه شعرها الطويل وحاطه لمسات خفيفه جدا من الميكب وكانت شديده الجمال
غرام بخجل:احم
بص عيسي مكان ماهيا واقفه وانبهر من جمالها وبلع ريقه بصعوبه وبصلها من تحت لفوق وقام وقف وقرب منها ووقف قصادها بظبط
عيسي بإنبهار:ايه الحلاوه والقمر دا
غرام بكسوف:لاء عادي قولت اجرب يعني
عيسي بخبث:عشان تجربي تتعبيني انا ياغرامي
غرام قربت وبدأت تفك ازرار قميصه بدلع وبعد كدا قلعتهوله وبقا عاري الصدر وهوا مقدرش وباسها بشوق وحب وبعد كدا بعد وحاوط خصرها بإيده وحط جبينه. علي جبينها
عيسي بعشق:بحبك
غرام بخجل:وانا كمان
عيسي:تؤتؤ عاوز اسمعها
غرام بحب:بحبك ياعيسي
عيسي بهيام :وانا بعشقك ياغرامي...... وقرب باسها وشالها واتجه للسرير ووووووو.........
(استغفر الله العظيم واتوب اليه)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه دياب
دخل الغرفه ولقا النور مطفي وقرب فتحه وكانت مريم قاعده. علي السرير بخجل وكانت لابسه قميص طويل من اللون الابيض وبحملات وعليه الروب الطويل وكانت جميله جدا
دياب:ايه الحلاوه دي متجوز قمر
مريم بخجل:احم هوا يعني هوا عاوزه اقولك حاجه
قرب منها دياب وشدها قعدها علي رجله وهيا لفت ايدها حوالين. رقبته
دياب بحب:قولي يامريومتي
مريم بتوتر:انا.انا. انا حامل
دياب :اه ماهوا... اايه حامل
مريم بإبتسامه:ااه حامل
دياب بفرحه وعدم تصديق:ونبي حامل لاء متهزريش انا هكون اب ونبي بجد
مريم هزت راسها بفرحه
دياب حضنها بحب كبير وباسها بشغف وبعدين وووووو....
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح.... وتحديدا علي الفطار كان الكل متجمع معادا سامي
عيسي ببرود:فين التجهيزات ياجماعه
عامر:تجهيزات ايه
عيسي بحده:مش قولت هتجوز النهارده وهطلق
كامل:انت بتتكلم جد
عيسي:ااه بتكلم جد اومال بهزر
مصطفي:تب ومراتك يا ابني
عيسي بص لغرام الي كانت بتعيط :خلصنا طلما مراتي مش محترماني يبقا انتهت
ساره بفرحه:بجد والله يا سي عيسي هنتجوز الليلة
عيسي ببرود :ااه هتجوزك الليله انتي احسن من الغريب
بسمه:وانا موافقه ياولدي علي بركه الله
رحمه بغضب:وانا مش موافقه يا عيسي كله الا انك تتجوز البت دي لاء دا يوم حادثه ابوك مرضتش تتبرع بعد كل الي عاملينه معاهم
عيسى بدهشه:اايه مرضتش تتبرع
ساره بسرعه:كنت تعبانه والله ياسي عيسي وانت مش خايف علي صحتي
عيسي بإبتسامه خبيثه:خلاص ياما متكبريش الموضوع وابويا كويس اهو
رحمه بذهول:انت مش طبيعي لاء انت مش ابني الي اعرفه وبردو مش موافقه.
حسن بغضب:وانا مش هرضي المهزله لبنتي اكتر من كدا وهاخدها ونمشي
نور بزعل:ليه كدا يا اخوي دي بتحبك
عيسي بغضب:وانا مش بحبها معتش بطيقها
فجأة دخل عليهم الشرطه والجميع وقف بستغراب
عيسي بحده:خير ياحضرت الظابط
الظابط:انت متهم بخطف سليمان المحمدي وو........
@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووووب
معتش كتير وقريبا النهايه وانتظروني في بارت جديد💞
وشكرا لتعليقاتكم الحلوه💓
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
اللي بيحب الروايات الكامله والحصريه من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺
الفصل الحادي عشر والثاني عشر من هنا
الفصل الثالث عشر والرابع عشر من هنا
الفصل الخامس عشر والسادس عشر من هنا
الفصل التاسع عشر والعشرين والحادي والعشرون من هنا
البارت الخامس والعشرين والسادس والعشرين من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
تعليقات
إرسال تعليق