القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غرام العيسى البارت الخامس والعشرين والسادس والعشرين بقلم الكاتبه أسماء السيد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


رواية غرام العيسى البارت الخامس والعشرين والسادس والعشرين بقلم الكاتبه أسماء السيد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 



رواية غرام العيسى البارت الخامس والعشرين والسادس والعشرين بقلم الكاتبه أسماء السيد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

غرام بصدمه:اييه 

عيسي :اه ياغرام انا تاجر سلاح 


غرام بذهول:تاجر سلاح ازاي؟! 


عيسى اتنهد:انا هحكيلك كل حاجه 


FIas back........ 

من 10سنين بظبط كان عيسي بيدرس في أمريكا في اكبر الجامعات هناك وفي. يوم. كان خلص محاضراته وطالع قدام الجامعه لاقا شويه رجاله لابسين بدل ونازلين ضرب في شاب علي الارض والناس واقفه ومحدش قادر يتدخل 


جري عيسي عليهم ورما حاجته علي الارض 


عيسي بغضب:ماهذا ما الذي يجري هنا ايها الرجال


احد الرجال:لاتتدخل ايها الشاب والا سنئوذيك 


عيسي:حرام.عليك ماذا فعل لكل هذا 


الرجل زقه جامد :ابتعد من هنا ابتعد 


وبعد عيسي بلفعل بس. رجع وفي ايده مضرب حديد ونزل فيهم ضرب ومقدروش عليه وجرو بعيد عنه بس واحد منهم. طلع سكي"نه وضربه بيها في بطنه بس عيسي لحق نفسه واتعور بسيط والراجل طلع يجري وركبو عربيات سوده ومشيو وهما بيتوعدو لعيسي ... 


اما عيسي مد ايده لشاب الي كان مرمي علي الارض وهوا قام وكان كويس بس خد كام. ضربه بسيطه في وشه 

والناس كلها سقفت لعيسي علي شجاعته 


احد الناس:حقا انك رجل الله يحميك.. 


والجميع كان بيتكلم وعيسي كان بطنه بدأت توجعه 


عيسي:ما اسمك؟! 


الشاب:انا انس وأنت


عيسي:انا اسمي عيسي 


انس:انت منين 


عيسي:انا من مصر 


انس بفرحه:وانا كمان مصري صعيدي 


عيسي بسعادة:بجد وانا كمان صعيدي 


انس:انت من عيله ميين 


عيسي بإبتسامه:انا من عيله الهواري 


انس بدهشه:انت عيسي الهواري الحفيد. الكبير ابن كامل الهواري 


عيسي بإبتسامه:ااه انا وانت من عيله ميين 


انس بإحراج:انا من. عيله بسيطه ياعم مش قد عيلتكم 


عيسي:متقولش كدا احنا كلنا ناس واحده ومش بلفلوس والعز يا انس ايه رايك نبقي صحاب 


انس بسعاده:بجد .. 


عيسي:بجد ياصاحبي..... 


وبالفعل من بعدها بقا انس وعيسي اعز صحاب واتعلقو ببعض جدا لدرجة انهم اخدو شقه سوا


...... في ليله كان عيسي عامل العشا ومستني انس


عيسي بقلق:هوا اتأخر كدا ليه 


فجأه الباب اتفتح ودخل انس بس كان باين عليه انه مش في وعيه وعيسي جري عليه


عيسي:مالك يالا  


انس بدموع:ادوني حقنه مخدر*ات ياعيسي 


عيسي بصدمه:مخدر'*ات مين الي عمل كدا 


انس:الي ضربوني قبل كدا وانا راجع اخدوني وعطوني حقنه وبعدين جابوني ورموني قدام باب العماره 


عيسي بقلق:تب اهدا وهنلاقي حل 


انس بحزن:حل ايه انا بقيت مدم"ن 


عيسي بقوه:متقولش على نفسك كدا انت قوي وهتفوق 


....... وبيعدي يومين علي اليوم. دا وعيسي حاول يعرف مين الناس دي لحد ماقرر يضغط علي انس 


عيسي:انس 


انس بتعب:نعم 


عيسي:عاوز اعرف مين الناس دي وليه عملو فيك كدا 


انس:مش قادر اتكلم... وقرب من عيسي ومسك ايده وباسها وعيسي شد ايده بدهشه


انس بترجي:أرجوك يا عيسي ونبي هاتلي حقنه واحده بس انا مش قادر وجسمي وجعني اوي ونبي ياعيسي 


عيسي:مستحيل اعمل كدا ابقا بضيعك من ايدي مستحيل ياانس 


انس بغضب:وانا صاحب الامر وبقولك انا عاوز 


عيسي بغضب:قولت لاء ولو علي موتي مش هتاخد القرف دا تاني 


انس:انا هنزل وهجيب.... وكان متجه للباب قرب منه عيسي ومسكه 


انس بصراخ وتعب:سيبني ياعيسي بقولك سيبني 


عيسي بغضب:مستحيل اسيبك تضيع نفسك 


ومسكه ودخله الحمام وشغل عليه الميه السقعه وانس بيصرخ وعيسي قلبه بيتقطع بس لازم يعمل كدا 


انس بصراخ:طلعني ياعيسي انا مش قادر بكرهك ياعيسي طلعني ياعم هقتلك طلعني ياخسيس 


عيسي عارف انه مش في وعيه فمتكلمش وقفل الحمام بالمفتاح 


..... بعد مده بيفتح عيسي الباب لانس وبيلاقيه نام تحت الميه وجسمه ازرق كان الدم نشف


عيسي بخوف:انس انس 


وشاله واتجه لتحت وراح للمستشفى 


في المستشفى دخل عيسي وهوا بيجري وشايل انس والدكاتره اتلمت عليه واخدوه. منه 


وبعد مده بيطلع الدكتور وعيسي جري عليه 


عيسي بقلق:هوا كويس


الدكتور:كويس بس وكمان الماده المسممه طلعت من جسمه بس هوا محتاج رعايه وهيفضل هنا يومين 


عيسي براحه:تمام شكرا ممكن ادخله 


الدكتور:ماشي بس مش كتير.... ومشي وعيسي دخل لغرفه انس وجري عليه 


عيسي بخوف:انت كويس 


انس بتعب:كويس ياصاحبي 


عيسي بحده:انا عاوز اعرف علاقتك ايه بناس دي حالا 


انس بتنهيده:انا هحكيلك كل حاجه وانا في الصعيد كنت من عيله فقيره اوي وهما كانو راضيين انما انا كنت عاوز اعيش وابقا زي ولاد الاغنيه المهم واحد من صحبتي السوء عرفني علي واحد اسمه جابر الشناوي ودا كان تاجر

سلا*ح كبير وانا كنت فكره وحش الكون المهم ايه شغلني معاه في السلا*ح ومسكت فلوس ملهاش اخر واعتبرني دراعه اليمين ودخلني جوا مافيا كبيره والي بيرأسها عزام ودا واحد كبير اوي واشتغلت معاهم خمس سنين بحالهم وكنت مبسوط اوي لحد ماقابلت شروق حب حياتي غيرتني وخلتني اعشق الحياه وان مش كل حاجه الفلوس واعترفتلها بكل حاجه ومسبتنيش بالعكس قالتلي انا معاك لحد ماتسيب الطريق دا وانا اقتنعت ولما رحت لجابر وقولتله اتعصب وقالي الي بيخرج من وسطنا بيموت ويلا عشان عندك مهمه في امريكا ولما جيت هنا مش راضي انفذ المهمه وهوا بيجري ورايا وعاوزين يقتلوني وبس ... 


عيسي بذهول:يااه تب والمفروض تعمل ايه دلوقتي وايه المهمه دي


انس:انا راجع مصر بكرا تيجي معايا ارجوك انا محتاجلك 


عيسي:تمام بكرا اخر يوم. امتحانات في السنه دي هنزل معاك تلت شهور وارجع تاني


انس:تمام... 


وبالفعل تاني يوم خلص عيسي الامتحان وسافرو مصر سوا وعيسي عرف العيله علي انس وكانت غرام لسا مجتش عندهم والعيله حبته معادا بسمه الي كانت مش بتطيقه 

...... اليوم الي كانو رايحين فيه لجابر


انس:سيبني في حالي يا كبير من غير شوشره 


جابر:انت فاكر دخول الحمام زي خروجه يا انس ومين دا كمان 


انس:ميخصكش يبقا خلاص الالماس الي معايا مش هتاخده 


جابر بغضب :الالماس هوا انت مسلمتوش 


انس:لاء مسلمتوش وانت مش هتاخده غير لما تديني الورق والعقود بتاعتي 


جابر بخبث:الي انت عاوزه ياانس 


انس بفرحه:بجد 


جابر بشر:بجد


عيسي اخد باله من نظراته وبحده:واحنا نضمنك منين 


جابر:الله وانت مين بقا يانوغا 


عيسي بغضب:انت تحترم نفسك معايا فاهم انا عيسي الهواري 


جابر بتوتر:انت من عيله الهواري 


عيسي بغضب جحيمي:اه وخلي بالك لو فكرت تضحك عليه انا هخليك تحلم بيا يا جابر يلا ياانس... وخرج وانس وراه وجابر اتعصب واتوعد ليه 


...... وبيعدي اسبوع وانس كان مبسوط وفرح قرب لانه هيتجوز البنت الي بيحبها وعيسي كان فرحان بيه 


انس برعب:الحقني ياعيسي.


عيسي بقلق:في ايه مالك 


انس:جابر خطف شروق وطالب مني مهمه وبيهدنني لو مرجعتش هيقتلها 


عيسي:تب اهدي وتعالي معايا ودياب يوسف تعالو


....... عند جابر كان وصل عيسي وكان معاه دياب ويوسف وانس 


عيسي بصراخ وغضب:ياجابر ياشناوي ياجابر 


جابر بخبث:عاوز ايه 


عيسي بغضب:مش انا حذرتك انك تبعد عنه ولا لاء 


جابر:حصل وانا طالب منه حاجه ياينفذ يا اقتل حبيبت القلب 


عيسي :رجع البت ملهاش ذنب 


جابر بغضب:انت مين انت حتت عيل وجاي تتكلم معايا 


عيسي بغضب:لازم نتكلم انا وانت ياجابر 


جابر بخبث:اهلا انا عاوزك انت من الاول لانك عجبتني 


ودخل عيسي لوحده معاه 


عيسي:عاوز ايه وتسيبه 


جابر بخبث:صاحبك ماضي علي عقود بملايين ومعايا حاجات ليه توديه في داهيه وانا طلبت منه حاجه صغيره وهوا مش راضي 


عيسي:عاوز ايه 


جابر بشر:اقتل عزام واخد مكانه 


عيسي بخبث:اعتبره حصل بس تعرفني مكانه وتسيب صاحبي في حاله


جابر بعدم تصديق:بتتكلم جد وانا موافق بس تنفذ بكرا 


عيسي:اعتبره حصل بس بعد فرح انس ...... 


...... وبيرجع عيسي البنت لأنس وبيتجوز بس يوم الفرح 


كان انس واقف مع عيسي وبيرقصو فجأه اتضرب طلقه في قلب انس وعيسي اتصدم


عيسي بصدمه:انس انس 


انس بوجع:دمي في رقبتك ياعيسي يا اجدع صاحب انا قابلته في حياتي هاتلي حقي ياعيسي..... وايده وقعت علي الارض 


عيسي بصراخ:انسسسس 


.وبيقوم عيسي والغضب عاميه و بيروح عيسي لجابر القصر وبيخلص علي كل الحرس الي برا  بسلاحه وجابر بيشوفه وبيخاف لان هدومه كانت غرقانه د*م


عيسي بغضب جحيمي:هقتلك ياكلب وربي لقتلك 


جابر برعب:انا معملتش حاجه عزام الي قتله لما عرف انه هيسيب المافيا 


عيسي بصوت مخيف:هقتلكم كلكم القيه فين عزام دا انطق 


جابر بخوف:في.............. 


وبيقوم عيسي وبيطلع علي المكان بس بياخد جابر معاه وبينزل وبيكون عباره عن مقر كبير وبيق"تل اي حد يشوفه قدامه وجابر وراه هيموت من الرعب ودخل عند عزام الي كان متجمع حواليه رجال المافيا الي زي جابر 


عزام بعصبيه:انت مين ودخلت هنا ازاي 


عيسي بغضب:انا جاي اخد حق صاحبي انس الي قتلتوه وهوا عريس 


عزام بتوتر:انا مقتلتش حد بس كنت هقتله بس مش النهارده 


عيسي قرب منه والرجاله رفعت اسلحتها عليه وهوا ولا اتهز وضرب عزام بطل*قه في راسه ومات علي طول والرجاله اتصدمت 


جابر بفرحه:هاخد مكانه اخيرا 


عيسي بغضب جحيمي:ارجع يالا انا عيسي الهواري رئيس المافيا الجديد ياكلاب 


جابر بدهشه:اايه بس انت صغير اوي 


عيسي بغضب:ميخصكش قوانينكم بتقول ان لو رئيس المافيا اتقتل القاتل بيكون الرئيس الي بعده فاهمين 


جابر:بس:انا مش هسكت 


عيسي بصله بشر وضربه بطلقه وجت في رجله وباقي الرجال حطو وشهم في الارض وعيسي بصلهم بقرف وقرب من عزام واخد الخاتم الي في ايده لان انس قاله ان دا بيلبسه الرئيس الجديد 


أحد الرجال:اهلا بيك يارئيس 


عيسي سابهم وراح دفن انس وبعد كدا بدأ شغل معاهم عشان هدف في دماغه وبقا احسن رئيس في تاريخ المافيا دي وبعد كدا لما خلص دراسه سابهم من اربع سنين وهيموت عليه ويرجع تاني وهوا خلي جابر مكانه بس لسا معاه الخاتم وبيتاجر في السلاح بس فين وفين 


End back...... 

عيسي بحده:ودي حكايتي الي مخبيها ياغرام محدش يعرف غير دياب ويوسف وجدي


غرام بدموع:ليه ياعيسي اخدت مكانه كان ممكن تاخد حقه وترجع


عيسي بغضب:مكنوش هيسبوني ياغرام دول مش ساهلين لولا اني شديد معاهم هيكلوني وانا بعدت ومستجرءوش يتكلمو بس صدقيني انا هنهيها قريب انا حبيت اعرفك عشان نبدأ مع بعض علي نضيف 


غرام بحب:عيسي لو وحده. مكاني كانت سابتك وخافت انما انا واثقه فيك انك راجل وهتقدر تحميني وتحمي نفسك وعمري ماهلاقي حد زيك في الرجوله والهيبه والحب ياعيسي بس ارجوك توعدني انك هترجعلي ومش هتسيبني لوحدي 


عيسي خانته دمعته غصب عنه 


غرام بدموع:مش عيب انك تعيط ياعيسي احنا بشر والراجل مش حجر وعنده مشاعر عيط ياعيسي وطلع الي جواك الي مدفون من سنين 


عيسي انفجر في العياط وحضن غرام ومكنش قادر لانه بجد مخبي في قلبه كتير وفضل يعيط وغرام بتمسح علي ضهره بحنان لحد ماحس انه مرتاح وهدي 


غرام بحب:مرتاح ياحبيبي انسي ياعيسي انس في مكان احسن والله يرحمه بس توعدني انك هتبطل الشغل دا خالص 


عيسي بهدوء :اوعدك ياغرام بس لازم الاول اعرف خالتي دخلها ايه 


غرام بدهشه:خالتك؟! 


عيسي بغضب:ااه خالتي ليها يد في حاجه في موت انس وانا لازم اعرفها وكمان كانت عملالي عم. ل سفلي اني اكرهك واطلقك واتجوز بنتها ود الي كان مخليني متغير وحصل الي حصل بس متقلقيش انا روحت وخليت الي عمله يفكه وسلمت الدجا*ل للبوليس والحمدلله


غرام بذهول:سح"ر يعني انت كان معمولك سح"ر


عيسي:ااه بس متقلقيش حبي ليكي طلع اقوي من مليون سح*ر يا قلب عيسي 


غرام حضنته جامد وعيسي حضنها ودفن وشه في رقبتها وباسها برقه 


غرام بعدت بتوتر:انا هنام بقا هتنام 


عيسي بخبث:اه هنام... وقرب وشالها وحطه علي السرير ووووووو.... 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في الصباح 


بيصحي عيسي ومبيلقيش غرام جمبه فبيستغرب وبيقوم وبيتجه للحمام وبيخبط بقلق 


عيسي:غرام غرام...... بيفتح الباب مبيلقيش حد وبيدخل 


...... بعد مده بيطلع وهوا عاري الصدر وبيلاقي غرام قاعده علي السرير 


عيسي بحده:كنتي فين 


غرام بحب:كنت بعملك فطار ياحبيبي 


عيسي:فطار؟! 


غرام:ااه تعالي.... ومسكته من ايده واخدته معاها لحد الكنبه وقعدته 


عيسي:ايه الي قومك من جمبي ومصحتنيش ليه


غرام بتوتر:انا قولت اعملك فطار بإيدي وبعد كدا متكلش حاجه من ايد حد خالص فاهم انا وبس 


عيسي برفعه حاجب:ودا ليه ان شاء الله ياست غرام


غرام:زي مابقولك كدا وخلاص ويلا كل عشان انت اكلك مش عاجبني يلا..... ومدت ايدها وعملتله لقمه صغيره بقشطه وحطتها في بوقه وهوا ابتسم علي اهتمامها 


...... بعد شويه بيخلصو اكل وعيسي بيتجه للدريسنج وغرام بتروح وراه 


غرام بغيظ:رايح فيين 


عيسي:الشركه 


غرام:لاء مفيش شركه النهارده 


عيسي بحده:اشمعنا ياست غرام


غرام حطت ايدها في وسطها بغضب طفولي :عشان انا عاوزاك معايا النهارده ياعيسي 


عيسي قرب وسحبها من وسطها :مش فاضي يا روما


غرام زقته وطلعت من الدريسنج وقعدت علي السرير بزعل طفولي وهوا اتنهد وراح وقعد جمبها 


عيسي بهدوء:غرام 


غرام بزعل:اممم 


عيسي بحب:القمر بتاعي زعلان لييه 


غرام بصتله ببراءه ومتكلمتش 


عيسي بمرح:انتي زعلانه لييه بقا متبقيش نكديه والا هتجوز عليكي 


غرام بصتله وفجأه مسكته من رقبته:نعممم يا ابن رحمه تتجوز علي مين دا انا كنت قتلتك وقتلت نفسي وراك عشان مش هقدر اعيش من غيرك 


عيسي ضحك جامد:يابت اتهدي حرام عليكي 


غرام ضحكت علي ضحكه وبعدت عنه وهوا وقف وهوا ميت من الضحك


غرام بخبث:انت هتروح الشغل يعني خلاص كدا 


عيسي برفعه حاجب:ااه هروح خلاص كدا 


غرام قامت وشالت طرحتها عنها وقلعت الاسدال وكان تحته بيجامه هوت شورت وتيشرت بحمالات وكانت جميله جدا وقربت من عيسي وقعدت علي رجله وحطت ايدها حوالين رقابته برقه ودلع لدرجه ان جسمه قشعر 


عيسي بلع ريقه بصعوبه:عاوزه ايه ياغرام هتودي نفسك في داهيه 


غرام بدلع وهيا بتمشي ايدها علي صدره العاري:وانا كنت عملت ايه بس ياحبيبي عشان عاوزه احضنك عشان تقوم تروح الشغل بودعك يا عيسي


عيسي بعشق:جننتيني يابنت الهواري عمر ما واحده عرفت تهز مني شعره انتي جبتيني ارض 


غرام بحب:انا بحبك حب يعجز الشعر عن وصفه يا عيسي 


عيسي بص علي شفايفها وهيا بتبصله بحب وبراءه


عيسي بتوتر:تب قومي يلا عشان مرتكبش جنايه


غرام ببراءه:لاء مش هقوم انا حابه كدا 


عيسي بتحذير:غراام انا خلاص


غرام:بس بقا ياعيسي .... ودفنت وشها في رقبته


عيسي بخبث: انتي الي جبتيه لنفسك 


غرام بعدت بستغراب:جبت ايه انا عملت حاجه


عيسي بتوهان وهو بيمشي بإبهامه علي شفتيها ببطيء:انتي عملتي كتيير اوي فيا ياغرام قلبي


غرام لسا هتتكلم قاطعها عيسي لما باسها بشغف وعشق وهيا اتجاوبت معاه وووووو........ 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في غرفه بسمه


ساره بغيظ:انا هتجنن تب هما منزلوش ليه علي الفطار وكمان هيا اخدتله الفطار فوق 


بسمه:والله ما انا عارفه ايه الي بيجرا اليومين دول


سارة بترجي:ياما هوا مفعول السحر دا معتش شغال ولا ايه 


بسمه بشر:اكيد طبعا شغال دا احنا دافنينه في حته محدش يقدر يوصلها دا في المقابر هيجيلهم دماغ ازاي 


ساره بغل:امال معتش مهتم بيا ليه والي اسمها غرام دي مالها كدا لا سامعه ضرب ولا صويت 


بسمه بخبث:اكيد حصل بينهم حاجه وهوا بيرفضها وهيا بتحاول تقرب منه بكل الطرق لان امبارح بليل كنت سامعه صريخ من اوضتهم 


ساره بفرحه:بجد تب كويس اكيد ضربها بس المهم دلوقتي احنا هنعمل ايه عشان اتجوزه ونخلص


بسمه:مش لما تعملي العمليه الأول


ساره بتوتر:انا خايفه ياما عيسي لو عرف هيقتلني


بسمه بخبث:متخفيش يابت ماهوا انتي مينفعش تتجوزيه واني مش بنت 


ساره بخوف:ربنا يستر بقا 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند سامي 


كان ماشي بعربيته ومتجه للقصر بس فجأه ملقاش فرامل في العربيه 


سامي بتوتر:ايه دا ازاي يعني... وحاول يضغط كتير ملقاش فرامل


مسك تليفونه وسجل رساله صوتيه وبعتها لحد وفجأة العربيه اتقلبت وووووو......... 


@@@@@@@@@@@@@@@@


#غرام_العيسي part26

في غرفه عيسي وغرام 


بتكون غرام نايمه في حضن عيسي الي كان عاري الصدر وهوا ضاممها ليه بحب وهيا كانت لابسه قميصه الابيض


غرام:عيسي 


عيسي بحب:قلبه


غرام:ممكن اسألك سؤال 


عيسي:اسألي ياحبيبتي 


غرام بتوتر:انت هتفضل هتحبني علي طول 


عيسي بعشق:غرام ياحياتي انتي كل حاجه انتي امتلكتي قلبي ياغرام انا مقدرش اعيش دقيقه من غير ما اشوفك فيها انتي عمري كله ياغرامي واوعك تفكري في يوم اني ممكن ازهق منك او ابطل احبك لان مش بإيدي هوا قلبي معاكي وبس ياعمري انتي 


غرام بدموع فرحه:كل دا ليا مش معقول انا بحبك اوي يانن عيوني 


وقربت وطبعت قبله رقيقه علي شفتيه 


عيسي برفعه حاجب:اي دا بقا انتي بتتضحكي عليا


غرام بذهول:انا والله ما حصل انا بحبك اوي والله


عيسي بخبث:اهدي انا عارف انك بتحبيني بس بتكروتيني 

يعني مثلاً البوسه مش كدا 


غرام بغباء:اومال ازاي 


عيسي قرب منها وباسها بحنيه وبعدين اتحولت لشوق 


عيسي:كدا ياستي


غرام:انت قليل الادب وكما... قاطعها لما قامت تجري علي الحمام ترجع 


عيسي بخوف:مالك ياغرام مالك ياحبيبتي 


وقام راح وراها بسرعه وهيا كانت بترجع جامد وهوا بيطبطب علي ضهرها لحد ماخلصت وهوا مسكلها وشها من غير مايقرف حتي وفضل يهدي فيها 


عيسي بقلق:حاسه نفسك احسن ياغرامي 


غرام بتعب:ابعد عني ياعيسي 


عيسي برفعه حاجب:هوا في ايه 


غرام بقرف:ابعد مش طايقه ريحتك ولا طايقه ريحتي 


عيسي بذهول:انتي قرفانه مني ياغرام 


غرام بسرعة:لاء والله مش كدا بس حاسه ان ريحتك وجعالي معدتي


عيسي شم نفسه لاقا ريحته حلوه ومفيش حاجه وغرام رجعت تاني 


عيسي بخوف:لاء انا لازم اكلم الدكتوره حالا 


غرام بتعب:ملوش لزوم ياحبيبي انا هكون كويسه 


عيسي بحده:خلص الكلام دا امر مش اخيار 


وقرب شالها وطلع حطها علي السرير ومسك تليفونه 


عيسي بحده:خمس دقايق والقيكي هنا 


الدكتوره بتوتر:حاضر ياع..... قاطعها لما قفل في وشها 


غرام:مكنش لازم تجيبها ياعيسي انا هكون تمام اكيد اخدت برد من امبارح بليل مش اكتر 


عيسي بخوف:لازم اطمن عليكي ياحبيبتي 


........ بعد مده بتوصل الدكتوره وبتطلع علي جناح عيسي علي طول والعيله بتستغرب فبتطلع وراها بسرعه


عيسي كان قاعد فجأة الباب خبط قرب فتح 


عيسي بجمود:اتأخرتي ليه 


الدكتوره بخوف:اسفه فين المدام 


عيسي بحده:جوا اكشفي عليها كويس وانا مستنيكي اما تخلصي اندهيلي انا 


وخرج وهيا دخلت بخوف عند غرام وبدأت تفحصها 


...... خارج الجناح 


عيسي برفعه حاجب:ايه اللمه دي 


حسن بقلق:بنتي مالها انت عملتلها ايه 


عيسي ببرود:هعمل ايه ماهيا جوا.ولا ناقصه حته ولا حاجه ياعمي


عامر:مالها غرام ياعيسي


عيسي:مفيش انا كنت نايم فجأة قعدت تعيط وتتمسكن لحد. ما اغمي عليها عملت بأصلي وجبتلها دكتوره 


بسمه بخبث:معلش اكيد هتكون كويسه 


عيسي بنظره مش مفهومه:ان شاء الله 


ساره بدلع:حمدالله علي سلامتها ياسي عيسي 


عيسي:الله يسلمك ياساره ممكن تعمليلي قهوه 


ساره بفرحه:من عيوني ياسي عيسي.... ونزلت جري وبسمه بصتلها بصه هيا فهمتها واتوترت وفرحت اكتر والعيله مصدومه معادا دياب


رحمه:لاء ياولدي انت غريب مالك اكده 


عيسي ببرود:انا كويس ياما متخديش في بالك 


...... خرجت الدكتوره وندهت عليه زي ما أمر


الدكتوره:عيسي بيه 


عيسي بحده:جايلك اهو 


ودخل وقفل الباب وجري علي غرام وقعد جمبها 


عيسي بقلق:انتي بخير. ياحبيبتي 


غرام:اناكويسه يا قلبي 


عيسي بحده:عندها ايه 


............. بتخرج الدكتوره برا 


حسن بخوف:طمنينا يادكتوره 


الدكتوره بهدوء:كله تمام ومدام غرام عندها بس شويه ارهاق وهيا مش متوازنه نفسياً وكمان محتاجه شويه غذا لانها ضعيفه 


كامل:تب هيا كويسه 


الدكتوره:كل حاجه تمام.. عن اذنكم... ونزلت تحت 


........... في الغرفه دخلت العيله كلها ولاقو عيسي قاعد علي الكنبه ببرود وبيشرب سجاير وغرام قاعده علي السرير وباين عليها التعب وكانت لابسه نقاب واسدال .... قرب منها رحمه وتفيده ونور ومريم 


مريم:قلقتينا عليكي يا روما


نور:فعلا انتي وقعتي قلبي في رجلي ياوليه 


غرام بضحك:متقلقيش انا عايشه لسا اهو 


حسن بضيق:مين الي زعلك ياغرام انا عارف ان في ناس بتتغير بسرعه... وبص لعيسي 


غرام بحزن:معلش يابابا ربنا يهدي 


عيسي بغضب:شيفاني عفريت قدامك ياست غرام ولا حاجه 


غرام بضيق:ابعد عني لوسمحت ياعيسي انا فيا الي مكفيني


بسمه بخبث:انا عارفه ستات ايه دي الي بترد علي جوزها كلمه بكلمه 


عيسي:خالتي عندها حق والله 


فجأة دخلت ساره وهيا معاها صينيه وعليها القهوه 


ساره بدلع:القهوه ياسي عيسي 


غرام بغيره وغضب:قهوه ايه وبتاع ايه وانتي بتعمليله قهوه انتي ليه 


ساره بخبث:اصل سي عيسي هوا الي طلبها مني 


غرام بصت لعيسي بصدمه وهوا بصلها ببرود 


عيسي بحده:هاتي القهوه ياساره وسيبك منها 


ساره:دوق كدا


عيسي:لاء مش دلوقت كمان شويه بحبها بارده 


قربت ساره وحطتها علي التربيزه وراحت وقفت جمبه وغرام بتبصله بغيره وغضب 


رحمه:سيبك من الهم دا ياحبيتي انتي كويسه


غرام بغيظ:انا الحمد لله ياماما 


عيسي ببرود:اتفضلو يلا عشان عاوز انام 


عامر بصله وعيسي خبي عيونه منه وعامر فهم وبجمود:يلا كلكم سيبوهم يرتاحو 


وبلفعل خرج الجميع من الغرفه وقفلو الباب وراهم 


قامت غرام وقلعت النقاب والاسدال وظهر قميص عيسي الي هيا لابساه وقربت منه بغضب وغيره 


عيسي بتوتر:ايه بتقربي كدا ليه 


غرام بغيره وجنون:انت بتكلمها حلو كدا ليه وكمان طالب منها قهوه لييه انا اتشليت 


وقربت من القهوه ودخلت كبتها في حوض الحمام ورجعت بصتله بتحدي وبعدين اديدته ضهرها


عيسي قرب منها وهوا هيموت من الضحك علي غيرتها وحضنها من ضهرها 


عيسي بحب:بتغيري عليا لدرجادي 


غرام بغيره:عيسي ابعد انا مش طيقاك 


عيسي باسها من رقبتها برقه:تب خلاص اسف 


غرام بغضب:اسفك مرفوض ابعد عني 


عيسي شالها فجأه:انا هصالحك ياجميل انت .... واتجه للسرير وحطها عليه بهدوء وقرب وباسها بحنان وحب وهيا اتجاوبت معاه  بس قاطعهم رنه تليفونه 


غرام حاولت تبعد بس عيسي مسكها ومردش لحد ماكل شويه التليفون يرن 


غرام بعدت بصعوبه:عيسي ياحبيبي رد علي الموبايل 


عيسي بضيق:مش عاوز ارد. عاوز. افضل معاكي وبس ..... ولسا هيقرب يبوسها تاني الموبايل رن تاني وعيسي اتعصب وغرام ضحكت اوي عليه 


عيسي بغيظ:الووو مين 


المجهول:.................. 


عيسي بقلق:ايه انا جاي حالا اقفل 


غرام بخوف:في ايه ياقلبي مالك 


عيسي بسرعه:متقلقيش ياحبيبتي 


ونزل جري علي تحت وغرام قامت لبست ونزلت وراه 


.......... تحت في الصالون 


نزل عيسي وهوا مستعجل 


دياب بقلق:في ايه بتجري كدا ليه 


عيسي:سامي عمل حادثه بالعربيه


تفيده بصراخ:ابني ضنايا هوا فيين 


عيسي:اهدي ياما تفيده هيكون كويس اهدي هو دلوقتي في العمليات يلا يا دياب 


يوسف بخوف:يلا اخويا بيروح مني 


وطلع عيسي ودياب ويوسف ومصطفي وكامل وعامر 


ورحمه وروحيه بيهدو في تفيده 


بسمه بخبث في نفسها:عشان تحرم تلعب مع الاكبر منك 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في المستشفى


وصل عيسي والجميع وفضلو واقفين قدام الغرفه لحد ما الدكتور طلع


يوسف بقلق:دكتور اخوي ماله فيه ايه


الدكتور:الحمدلله خير هوا بس عنده كسر في ايده وجرح في جنبه بسيط ودماغه اتجرحت بس 


عيسي بهدوء:تب هوا بخير دلوقتي فايق ولا لسا


الدكتور:هوا الحمدلله حالته مستقره وهيتنقل غرفه عاديه وبعدها ممكن تتدخلو.. 


مصطفي:انا ابني هيروح معايا 


الدكتور:مينفعش لازم يفضل شويه اسبوع او حاجه لحد ماجرحه يلم


عيسي بحده:عمي قال كلمته سامي هيبات في القصر 


الدكتور بقله حيله:تحت امرك ياعيسي بيه بس هبعت معاه ممرضه من اكفئ الممرضين هنا عشان تهتم بيه الاسبوعين دول 


عيسي:ماشي يلا يايوسف انت ودياب هاتوه 


وبالفعل اتحرك يوسف ودياب واخدو سامي علي ترولي لحد العربيه وهوا لسا نايم 


الدكتور:انا هبعتها وراكم علي بليل ولا حاجه عشان المحاليل وكدا


عيسي:تمام عن اذنك 


وخرج الجميع متجهيين للقصر 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في المساء 

وتحديداً في القصر علي العشاء كان الجميع متجمع معادا سامي الي كان وصل القصر بس لسا مافاقش  


تفيده:والممرضه دي هتيجي امتي يا عيسي يا ولدي


عيسي:الدكتور قال الليله هتيجي وهتشرفنا اسبوعيين 


روحيه:تنورنا ياابني بس اهم حاجه الواد يكون بخيير 


عيسي بتنهيده:خير ان شاء الله 


فجأه دخل الغفير 


الغفير:ياكبير في واحده برا وبتقول انها الممرضه الجديده


عيسي بحده:دخلها 


طلع الغفير برا ودخلت الممرضه 


الممرضه:السلام عليكم 


الجميع:عليكم السلام 


غرام:اتفضلي اتعشي معانا


الممرضه بإحراج:لا الحمدلله سبقتكم 


غرام:اسمك ايه ياقمر


الممرضه بتوتر:موده اسمي موده ياهانم 


غرام بمرح:ياستي هانم ايه وبتاع ايه اسمي غرام غرام وبس ماشي يا موده 


موده بإبتسامه:ماشي يا


غرام بضحك:يا ايه 


موده ضحكت:ياغرام 


تفيده:اتفضلي الخدم هيعرفوكي مكان اوضتك يابنتي


موده:تمام بس عاوزه اروح غرفه المريض الاول عشان في علاج لازم ياخده اليله 


تفيده:اتفضلي وهما هيعرفوكي كل حاجه 


وطلعت موده مع الخادمه لغرفتها 


....... دخلت موده الغرفه والخادمه خرجت بعد ماعرفتها مكان غرفه سامي الي كانت جمبها مباشرةً


موده بإنهار: يا ابوي دي قد بيتنا دي شقه مش اوضه 


ونامت علي السرير وكانها نامت علي ريش نعام


موده بفرحه:الله دا ناعم اوي وطري كمان الله الحمدلله علي كل حال 


وقامت اخدت معدتها واتجهت لغرفه سامي ودخلت وقفلت الباب وبدأت في التغيير على الجرح بس بصت في وشه واتصدمت 


موده بصدمه:هوا انت يا ابوي دي الدنيا صغيره اوي كدا


وبعد شويه فاقت من صدمتها وبدأت تغيرله علي الجرح وكمان عطيتله الدواء وسابته وخرجت برا


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في مكان مجهول 


جابر:تب وهنعمل ايه يارجاله 


احد الرجال:انا من رائي ان الرئيس هوا الوحيد الي هيقدر يحللنا المشكله دي لان هوا هيموت وياخد البضاعه مننا 


رجل اخر:وانا كمان بقول كدا محدش هيقدر علي منتصر غير عيسي الهواري هوا الي هيجيب معاه من الاخر 


جابر بتوتر:واحنا هنستجرئ نتكلم معاه تاني في الموضوع دا دا ممكن يقتلنا لو زنينا اكتر


احد الرجال :انا بقول نكلمه بكرا ونعرض عليه الامر رضا ى

مرضاش نبقا حاولنا لان منتصر داخل علي طمع وفاكر ان عيسي الهواري ساب المافيا


جابر بقله حيله:ربنا يسترها عيسي الهواري دا حكايته حكايه يارب يوافق 


الجميع:يارب دا هوا المنقذ الوحيد 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في القصر وتحديداً في غرفه عيسي 


كان قاعد وبيشتغل في الاب توب وغرام كانت بتاخد شاور طلعت وهيا لابسه قميص لتحت الركبه من اللون الابيض وفيه ورود حمرا ومفتوح من الجنبين لحد الفخدين وعملت شعرها بشكل فوضوي وسابت خصلتين ولبست خلخال دهب رقيق وكانت جميله جدا بطريقه تهبل


غرام طلعت بدلع والخلخال كان بيرن في الغرفه عيسي رفع عينه عن الاب لما سمع صوت الخلخال وبص لغرام وبلع ريقه بصعوبه وحط الاب توب جمبه وقفله وعينه منزلتش من عليها


غرام:مالك ياعيسي بتبصلي كدا ليه


عيسي بتوهان:ها لاء مفيش حاجه بس حقيقي ولا غلطه 


غرام قربت منه وقعدت علي رجله بدلع :مالك ياحبيبي حساك متصايق


عيسي بتوتر وهوا بيشاور علي نفسه:انا مضايق لا دا انا مبهور بحتت الشوكولاتة الي انا متجوزها دي 


غرام بحب وخوف ونامت علي صدره:عيسي انا بحبك اوي بس انا خايفه 


عيسي بذهول:خايف خايفه وانتي معايا يانن عيوني


غرام بسرعه:مش كدا ياعيسي بس خايفه نبعد عن بعض لاي سبب ارجوك ياعيسي متسبنيش انا مليش غيرك 


عيسي مسك وشها بين ايديه وحنان:غرام ياحبيبتي انا عاوزك تكوني متطمنه اوي اني عديت مرحله العشق ليكي وصلت لمرحله الادمان انا عمر ماحبيت ولا هحب غيرك ياغرامي بحبك يانور عيوني 


غرام دمعت وحضنته اوي وعيطت جامد :انا بحبك اوي اوي ياعيسي انت ابويا واخويا وصاحبي وامي وكل حياتي انا بعشقك 


عيسي حضنها بقوه ومسح علي شعرها بحنان وغمض عينه بوجع


عيسي في نفسه:سامحيني ياغرام انا ماشي في طريق يا عالم هخرج منه ولا لاء بس كل الي أعرفه اني بحبك 


قاطعهم خبط الباب 


عيسي بحده:ميين؟ 


حسن:دا انا ياعيسي 


عيسي:ثواني ياعمي...قومي البسي حاجه وتعالي والبسي النقاب فاهمه 


غرام بذهول:هلبس النقاب قدام ابويا 


عيسي بتحذير:محدش يشوفك غيري النقاب يلا 


وقام يفتح بعد ما اتأكد انها دخلت الدريسنج 


عيسي:خير ياعمي 


حسن:كل خير يا ابني كنت عاوز غرام في موضوع كدا بعد اذنك يعني


عيسي:اتفضل ياعمي ادخل


حسن وهوا داخل:ياساتر يارب 


غرام:تعالي يابابا اتفضل


عيسي بصلها ولاقها لبست اسدال اسود في ابيض قطني ولبست نقاب اسود زي ماقالها وفرح انها سمعت كلامه 


قرب حسن وقعد علي الكنبه وغرام قعدت علي الكنبه الي قصاده وعيسي قعد جمبها 


حسن:عامله ايه دلوقتي 


غرام:الحمدلله في أحسن حال


حسن بتنهيده:بصي يابنتي انا عاوزك في موضوع وجيت اخد رايك فيه 


غرام:اتفضل يابابا اتكلم انا سمعاك


حسن بتوتر:غرام انا هتجوز ووووووو.............. 


@@@@@@@@@@@@@@@@@

استوووب

ايه رايكم في البارت وشاركوني توقاعتكم في الي جاي 

وشكرا علي كلامكم السكر يا مسكريين



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



اللي بيحب الروايات الكامله والحصريه من هنا 👇 ❤️ 👇 

روايات كامله وحصريه


❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺



الفصل الاول من هنا



الفصل الثاني من هنا



الفصل الثالث من هنا



الفصل الرابع من هنا



الفصل الخامس من هنا



الفصل السادس من هنا



الفصل السابع من هنا



الفصل الثامن والتاسع من هنا



الفصل العاشر من هنا



الفصل الحادي عشر والثاني عشر من هنا



الفصل الثالث عشر والرابع عشر من هنا



الفصل الخامس عشر والسادس عشر من هنا



الفصل السابع عشر من هنا



الفصل الثامن عشر من هنا



الفصل التاسع عشر والعشرين والحادي والعشرون من هنا



الفصل الثاني والعشرون من هنا



الفصل الثالث والعشرون من هنا



الفصل الرابع والعشرين من هنا




البارت الخامس والعشرين والسادس والعشرين من هنا



❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا



جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا



انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا



❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺



تعليقات

التنقل السريع
    close