رواية غرام العيسي الفصل الثالث عشر والرابع عشر بقلم الكاتبه أسماء السيد حصريه وجديده
الدكتوره بتوتر:البقاء لله
شهاب بصدمه:نعمم ازاي
الدكتوره:لاسف فقدنا الجنين
شهاب اتنهد براحه :يغور الجنين اهم حاجه هيا
الدكتوره :هيا كويسه بس حاليا مخدره ومش هتفوق غير بكرا إنشاء الله
شهاب:ايه سبب الي حصلها
الدكتوره:اتحطلها ماده مسممه في الاكل او الشرب بس الحمد لله لحقناها وعملنا غسيل معده ولأن هيا كانت ضعيفه جدا والحمل مكنش ثابت فنزل ربنا يعوضكم
شهاب:تمام اتفضلي
مشيت الدكتوره وشهاب قعد يفكر مين الي حط السم
شهاب للحراس:تخليكم هنا متتحركوش من قدام الباب وانا بكرا هجيلكم
واتجه للخارج
عند عيسي
كان لبس هدوم وفعلا طلع علي المطار هوا ودياب وعمار الي اتصدم هو والرجاله الي اتصدمو ان عيسي عايش بس راحو معاه
في الطائره
عمار:حمدلله علي سلامتك يا كبير والله الدنيا ما كان ليها طعم من غيرك
![]() |
عيسي:تسلم ياعمار
دياب بخوف:انا كنت هموت لو جرالك حاجه ياصاحبي
عيسي بإبتسامه:ياراجل كنت زعلان عليا أوي
دياب:انا روحي فيك ياصاحب عمري
عيسي فتحله دراعه ودياب قام حضنه جامد
عيسي:انتا اخويا ياض حبيبي ياديبو
دياب بتوتر:انا كنت هفرح لو مشينا بكرا من المستشفي
عيسي بضيق:وانا مش هنام ولا هسكت غير لما اطمن علي مراتي دي انا قلبي معاها
دياب:ماشي ياصاحبي اعمل الي شايفه
فجأة رن تليفون دياب وكان مجهول عبر الإنترنت
المجهول:اتصلت عليك كتير مقفول
دياب:اصلي في الطياره
المجهول:ماشي
دياب بحده:ها في جديد
المجهول بخوف:ااه في الهانم جالها تسم"م ودخلت المستشفى وكانت حامل والجنين اتس*مم
دياب بصدمه:اييه جنين تب وهيا دلوقتي كويسه
المجهول بتوتر:ادولها مهدأت وهتصحي بكرا وشهاب موقف 25حارس علي الباب اضخم من بعض
دياب :تب خليك واقف متتحركش وتعرفلي كل خطوه وتجمعلي كل رجالتنا الي هناك فااهم
المجهول :حاضر يا باشا..... وقفل
.............
عيسي برفعه حاجب:في اايه
دياب بتوتر:اصل أصل
عيسي بنفاذ صبر:انجز وقول في ايه يا دياب
دياب بسرعه:غرام في المستشفى
عيسي قام من مكانه بصدمه :غرام كويسه مالها
دياب بتوتر:اهدا بس كدا واقعد يا عيسي
قعد عيسي وهوا مصدوم
عيسي بحده:مالها غراام يا دياب
دياب بحزن:غرام جالها حاله تسمم و كانت حامل والجنين اتسمم ونزل
عيسي بصدمه:حاامل غرام كانت حاامل وتسمم
دياب:اهدا هيا حاليا في المستشفى وشهاب موقف رجاله كتير فإحنا أهم حاجه صحتها ووانها تيجي بأمان
عيسي بحزن:يعني انا كنت هبقا اب ورااح
وخانته دمعه بس مسحها بسرعه ومحدش شافها
دياب بحزن:معلش ياصاحبي ربنا هيعوضك بألاحسن
عيسي بحده:دياب تقب وتغطس وتعرفلي مين الي عمل كدا في غراام فاهم
دياب:حاضر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند سليمان
كان في اجتماع في الشركه
احدالرجال والي اسمه هاشم:ياسليمان انتا مسبتلناش موارد خالص
سليمان بحده:الي عاوز يدفع الضعف
رجل اخر توفيق:بس كدا حرام دا ظلم وبعدين انتا لاهف كل حاجه في كرشك
سليمان:أتكلم معايا عدل عشان مقفلش شركتك يا ننوس
توفيق:حسبي الله ونعم الوكيل انتا شيطان لو كان عيسي الله يرحمه عايش كان زمانك بتزل لينا عشان نديك بضاعه تاكل بيها عيش
سليمان بضحكه مستفزه: عيسي يااه الله يرحمه كان طيب بس كان واكل السوق كله في كرشه زي كدا
رجل اخر سعيد:لاء عيسي الهواري كان بيعطينا بعدل الله عمره ماكان اناني
هاشم:عندك حق الله يرحمك يا عيسي ويبشبش الطوبه الي تحت راسك
قام سليمان بغضب ودب علي التربيزه
سليمان بغضب وغل :عيسي عيسي اييه كل حاجه عيسي خلاص عيسس مات عاجبكم ولا لاء عيسى ماات وانا التسعيره الي هنزلها في السوق هيا الي هتمشي يا كلاب فاهميين وان كان عاجبكم
قام توفيق ووراه سعيد وهاشم وباقي رجال الاعمال الكبيره
توفيق بتحدي:اسمع يا سليمان احنا مش عاوزين مواردك احنا عارفين ان ربنا مش هيسبنا انما انتا اخرتك وحشه اوي يا سليمان فاهم والله يرحمك ياعيسي وكل الي نقدر عليه هوا اننا نقولك . حسبي الله ونعم الوكيل فيك.
يلا يارجاله عشان نلحق صلاة الضهر.....
واتحرك ووراه الجميع وسليمان كان مغلول منهم جدا ومن عيسي أكتر
ومسك الطفايه الي علي التربيزه ورزعها في الارض
سليمان بغل:عيسي عيسي حتي بعد مامات الكل بيحبه عيسي انا بكرهك يا عيسي
(ودا يعلمنا ان اهم حاجه في الدنيا والآخرة هيا السيره الحسنه والكرم فأحسنو عملكم 🥰)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الجامعه
كانت وصلت ميرنا الي بقالها شهرين مدخلتش الجامعه لانها حزينه علي غرام والي حصل
كانت ماشيه بتبص علي كل مكان ليها فيه ذكري هيا وغرام وكانت بتبكي وقعدت علي جمب كانت بتحب تتكلم هيا وغرام هناك وبكت بحرقه علي صاحبه عمرها
ميرنا بحزن شديد:وحشتيني اوي يا حبيبتي وحشتيني ياغرام ارجعي عشان خاطري ياررب اوصيك ان تنجي غرام من كل شر يارب ادعوك يارب متحرمنيش منها دي صحبتي الي ليا دي تحويشتي الطيبه
فجأه لقت حد قعد جمبها وكان مالك
مالك بقلق:مالك ياميرنا انتي بقالك شهرين مجتيش وسألت عليكي قالولي انك تعبانه شويه
ميرنا بحزن :مفيش يا دكتور كله تمام انا بس زعلانه شويه
مالك بضيق:متكذبيش مالك انتي زعل
انه ليه
ميرنا بدموع مخنوقه:مفيش حاجه حضرتك كله تمام
مالك بحنيه:تب لو قلتلك عشان خاطري
ميرنا بصتله شويه وانهارت خالص من العياط
مالك بزعل:مالك يا ميرنا ايه الي مزعلك
ميرنا ببكاء:غراام لسا مرجعتش وانا قلقانه عليها جدا
مالك بحزن:اه ما انا عارف ماهما مش لاقينها لوكان عيسي الله يرحمه موجود كان جابها
ميرنا:حتي عيسي مات الله يرحمه وغرام ياترا جرالها ايه
مالك:خير إنشاء الله ادعيالها وربك هيكرم
ميرنا:إنشاء الله ياررب
مالك:عموماً انا عملتلك اجنده كامله فيه كل الدروس والمواد الي فاتتك عشان الامتحانات كمان شهريين
ميرنا بصدمه:انتا ببتكلم كدا
مالك بتوتر:ااه بس كنت عاوزك في حاجه كدا انا عارف انه مش وقته خالص بس انا لازم أتكلم
ميرنا بقلق:اتفضل يا دكتور
مالك:اولا بلاش دكتور دي انا اسمي مالك ثانيا انا كنت عاوز اقابل والد حضرتك
ميرنا بخجل وتوتر:لييه في حاجه ولا حاجه يادكتور
مالك بإبتسامه :لما تكوني جاهزه ابقي خديلي منه معاد عن اذنك..... ومشي
وهيا اتكسفت
ميرنا بحزن:ياريتك كنتي معايا ياغرام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي
كان وصل روسيا وتحديداً امام المستشفى
عمار:ها تأمرنا بأيه هنتحرك ازاي يا باشا
دياب:عيسي انا جالي معلومات ان في خمسه وعشرين راجل اضخم من بعض فلازم يبقا معانا رجاله كتير
عيسي:احنا معانا كام راجل
دياب:50راجل
عيسي:ابعت هات كام راجل من الي هنا تبعنا
دياب:انا عملت كدا وهما علي وصول
عيسي:تمام يلا ندخل احنا لحد مايوصلو
عمار:تب مانستناهم ياباشا احسن
دياب:انا شايف ان عمار عنده حق ياعيسي
عيسي بغضب جحيمي:انا قولت الي عندي يلا
وبلفعل دخل عيسي ودياب وعمار ورجالته
قرب عيسي من غرفه الي فيها غرام
احد الحراس :من انت يا هذا
عيسي ببرود:انا الذي سيأخذ روحك انتا وهوا
أحد الحراس بسخريه:هههه انتا تمزح
عيسي بحده:لا لا امزح..... وفجأه بلكمه قويه في وجهه لدرجه انه وقع علي الارض
ومن هنا ابتدت المعركه وكل ضرب في كله وعيسي ضرب حوالي 12راجل لوحده والباقيين علي الباقي
ودخل عيسي الغرفه جري واول ماشاف غرام نايمه
حس ان روحه رجعتله
عيسي بدموع:وحشتيني اوي يانور عيني يااه ياغرام
وحضنها جامد وبعدين لبسها الجاكت بتاعه وحط حاجه علي وشها وشالها وخرج بيه
ولاقا الرجاله ودياب وعمار خلصو علي الرجاله كلها
عيسي بحده:خدو الموبيلات عشان ميلحقوش يبلغو الي مشغلهم
عمار:امرك ياباشا
وعيسي خرج من المستشفي ووراه دياب وعدد من الرجال
واخد غرام واتجه لفيلا ملكه في روسيا ودخل هناك
طلع ودخلها اوضه النوم ونيمها علي السرير وهيا كانت مغيبه عن الوعي تماماً من كميه المهدأت
وقعد جمبها علي حرف السرير ومسح علي شعرها بحب
عيسي بحب:وحشتيني اوي ياغرام وحشني صوتك انا كنت خايف مشوفكش تاني يا قلب العيسي
ودخل اخد شاور وطلع عاري الصدر وغير لغرام هدومها ولبسها بيجامه واخد موبايله وطلع البلكونه كلم دياب وامره بحاجه ودخل استلقي جمبها علي السرير واخدها في حضنه بتملك وحب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند شهاب
كان نايم صحي علي رنه تليفونه
شهاب بنوم:ها ماذا تريد
سعد بتوتر:أن هناك مصيبه يا بوص
شهاب :ايه في ايه
سعد :مخازن السلاح بتولع
شهاب بخضه:اايه ازاي دا حصل
سعدبخوف: وفي حاجه كمان وهيا انا الهانم طلع علي رجلتنا رجاله وضربوهم واخدو الهانم ومشيو
شهاب بغضب:نعممم ازاي حصل داا غرام انتا بتستعبط ياروح امك دا انا هنهيكم
سعد :انا مليش فيه... وقفل
شهاب بغضب:بتقفل في وشي ياكلب
وبيرن تاني بيلاقيه اتقفل وبيقوم يلبس وبيتحرك علي المخزن
...............
عند سعد في مخزن يخص عيسي وكان مربوط بسلاسل حديد وجسمه كله كدمات
كان واقف جمبه دياب وعمار الي ماسك الموبايل
دياب:جدع ياسعد طالما سمعت الكلام هروق عليك
سعد:تب سيبني امشي بقا
عمار بمرح:تمشي دلوقتي تؤ تؤ يا سعده مينفعش تمشي غير لما نعمل معاك الجلاشه
دياب بضحك:ويسلام لو كان بلحمه بقا ياسلام
عمار:والسمنه البلدي يااااه
سعد بخوف:يعني ايه انتو كدا مش رجاله ومش قد كلمتكم
دياب بغضب:ولااا امسك لسانك احسن اقطعهولك فاهمم
سعد برعب:فاهم فاهم
وووووووووو............
#غرام_العيسي part14
في الصباح عند غرام وعيسي
بيصحي عيسي وبيلاقي غرام لسا نايمه فيبصلها بحب وبيبوسها بخفه وبيقوم ياخد شاور
.......... بعد مده
بتصحي غرام بتلاقي نفسها في غرفه غريبه وبتبص علي لبسها وبتنصدم بس بتشم ريحه عيسي الي حافظاها
غرام بدموع:انا بطني مالها كدا وجعني انا محتاجه عيسي ياعيسي وحشتني ياعمري وحشتني أوي
فجأه نامت واخدت وضع الجنين وانهارت من البكاء
غرام بنهيار:ياارب انا تعبت اوي يارب خفف عني الابتلاء الي انا فيه يارب انا عيسي وحشني اوي انا كنت بحبه اوي وحشتني يا عيسي ... وعيطتت اكتر
عيسي من وراها وهوا عاري الصدر:نعم ياقلب عيسي
غرام كانت بتعيط بس استوعبت و سكتت بصدمه ولفت لاقت عيسي واقف ومبتسم
بتتعدل وبتقعد علي السرير وبتبصله بشوق
غرام بحب:وحشتني اوي بقالي يومين مشفتكش...... واكملت بحزن شديد... لاسف بتيجي تزرني وتمشي تاني يا عيسي
عيسي بدهشه :انا عيسي ياغرام انا حقيقي مش خيال
غرام وقفت بصدمه وبرقت
غرام بصدمه:حقيقي ازاي يعني
عيسي فتح دراعه وقال بحب:تعالي واتأكدي بنفسك
فجأه غرام جريت ودخلت في حضنه واتشعلقت في رقبته وحضنته جامد وهوا شدد علي حضنه
وغرام انهارت من الدموع بس المرادي من الشوق والفرحه
غرام بدموع:وحشتني ياعيسي انتا بجد حقيقه ولا هتسبني زي كل يوم
عيسي بدموع:ووالله حقيقه ياغرام وحشتني اوي يا نور عيني انا كنت هموت من غيرك ياروحي
غرام وهيا بتبوسه من كل حته في وشه :وحشتني اوي ياعيسي وحشتني اوي يانور عيني انا كنت هموت من غيرك يا عيسي
عيسي بعشق:وانتي وحشتني اوي ياعشقي وروحي وكل حاجه في عيسي
فجأه غرام حضنته جامد وهيا مش مصدقه واغمي عليها
عيسي :غرام غرام
جري حطها علي السرير برعب
عيسي برعب:غرام حبيبتي يا غرام
جاب ميه وبقي يرش علي وشها بلطف لحد مابدأت تفتح عيونها
غرام بدموع:عيسي انتا عايش بجد
عيسي بدموع:انا قلقت عليكي اوي
غرام بدهشه:انتا بتعيط ياعيسي
عيسي:انتي غيرتيتي خالص حتي خلتيني اعيط
غرام بدموع:انتا وحش ياعيسي
عيسي بصدمه:انا وحش ليه يا حبيبتي
غرام بزعل:انتا كنت فين كل دا وسايبني لوحدي انا كنت كل يوم بشوفك ولما اجي احضنك تختفي وكنت ازعل واقعد اعيط وانام من كتر العياط وغير كدا كنت سايبني لشهاب الوحش كل شويه يزعقلي وكمان كان بيهدنني بإبني وكل شويه يقولي انا قتلته وانتي بقيتي ليا
عيسي عروقه برزت بغضب واتعصب جدا بس حاول يهدي
غرام بتوتر ودموع:وكمان وكمان شاف وشي مره غصب عني وربطني
عيسي بغضب وجنون:هوا شاف وشك
غرام بدموع:اه اول ماخطفني لما صحيت لقيتني مربوطه ونقابي مش موجود علي وشي
عيسي بهدوء وتوعد:وغلاوتك يا غرام قلبي لهاخد حقك وحقي...... واكمل بحزن
.........
عيسي بحزن:غرام هوا هوا الجنين
غرام بخضه:مالو ياعيسي
عيسي بحزن:نزل
غرام بصدمه:ايه نزل ازاي....... وانهارت في البكاء
عيسي حضنها وهوا كمان دمع بحزن
عيسي :معلش يا غرام متزعليش احنا هنجيب غيره يابت
غرام بدموع:ازاي يعني
عيسي بخبث:عادي انا اقدر اجيب غيره كتيير
غرام ضحكت من بين دموعها:بس ياعيسي
عيسي حضنها تاني:وحشتيني يا بت اوي
غرام بحب:وانتا اكتر يا نور عيني
عيسي:بس انتي طلعتي بتحبيني اهوا
غرام مسكت وشه بين ايديها:عيسي انا فعلا بعشق مش بس بحبك انتا بجد احسن حاجه حصلت في حياتي انا بحبك اوي ياعيسي انا كنت هموت لما اكتشفت ان خلاص
عيسي بصلها بحب كبير وباسها بشوق وهيا اتجاوبت معاه وووووو.......
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
كان الجميع متجمع علي الفطار
عامر:بقولك ياكامل
كامل:ايوا يا ابوي
عامر:كنت عاوزعاوز منك تد*بح 10عجول النهارده
بسمه بعفويه:عشر عجول مره وحده لييه
ميرفت بسرعه:خمسه ايه يجعلهم بلخير والبركه علي الي هياكل منهم
بسمه بإحراج:مش القصد بس مش كتير شويه ياعمي
روحيه بجمود:بسمه متدخليش في الي ملكيش فيه فاهمه
بسمه سكتت بإحراج
كامل:ليه يا ابوي
عامر بحزن:يعني صدقه علي روح المرحوم وكمان يمكن ربنا يلقينا في غرام ياارب ترجع بسلامه
كامل بحزن:حاضر يا ابوي من عيوني
روحيه:عملت ايه ياحسن وصلت لحاجه
حسن بحزن شديد :معملتش حاجه ومش قادر اعمل حاجه خلاص انا جبت اخري من كل الي حواليا كل يوم بنام بحلم ببنتي بتتعذب واحلام وحشه انا خلاص معتش قادر اعيش من غير بنتيي
عامر بحزن علي ابنه:معلش ياولدي اكيد هترجع بسلامه كل شيء بأوانه وإن شاء الله غرام هترجع بسلامه متزعلش بس وهدي حالك كدا وفوق ومتستسلمش
حسن بدموع مكتومه:انا ضعيف انا إنسان ضعيف مش قادر احمي بنتي ولا قادر احمي نفسي حتي لحد ماراحت مني ياارب ... عن اذنكم انا شبعت
وقام حسن والكل كان في حاله حزن رهيبه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام وعيسي
كانت غرام نايمه في حضن عيسي
عيسي:غرام انا بحبك اوي
غرام:وانا كمان
عيسي:وحشتك ياغرام
غرام اتعدلت:اوي ياعيسي اوي انتا متعرفش انا كنت هموت من غيرك. يا عيسي
عيسي بحب:انا عارف اني اتأخرت عقبال ما انقذتك بس صدقيني غصب عني والله سامحيني
غرام بستغراب:عيسي هوا انتا يعني بعيد الشر عليك مش كنت مت ووقعت قدام عيوني
عيسي بتنهيده:انا هحكيلك كل حاجه
غرام:احكي انا سامعاك
عيسي:الي حصل................. بس ودا الي حصل في الفتره الي فاتت
غرام بدموع:انتا دخلت في غيبوبه وانا مكنتش جمبك
عيسي بيمسح دموعها بصابعه وحط وشها بين ايده
...........
غرام بدموع:حقك عليا اني مكنتش جمبك بس والله حاولت اهرب كتير بس كل مره كان بيقفشوني ويرجعوني وهوا يربطني عشان مهربش
عيسي:وديني لهاخدلك حقك ياغرام تالت ومتلت وما هسيب حقك ابدا يا عمرري
غرام حضنته جامد وهوا كمان حضنها وفي سره كان متعصب وغضبان جدا بس كان ماسك نفسه عشان ميخوفهاش منه
قاطعه موبايله الي رن وكان دياب
دياب:ايوا ياعيسي
عيسي :ها عملت ايه
دياب:كله تمام ياصاحبي
عيسي بحده:عملت الي قلتلك عليه يا دياب
دياب:كله تمام واتنفذ
عيسي:تمام
دياب بمرح :يالا يا عم هتيجي ولا غرام وحشتك اوي كدا
عيسي بجمود:دياب
دياب بخوف:خلاص اتخرست
عيسي بضحك :تب غور يالا
دياب:ايوا ياعم المزه واكله عقلك
عيسي بغضب :ياا.... ودياب قفل بسرعه.
.........
عيسي بغيظ:اه يادياب الكلب استني عليا بس اما اشوفك
غرام بضحك:هوا ايه الي حصل
عيسي:اضحكي كمان اضحكي
غرام بدهشه:يعني دلوقتي العيله كلها فاكراك ميت تب وأنا
عيسي:عمي حسن قالب عليكي الدنيا من ساعت ما اختفيتي وانا كل العيله عرفت اني خلاص كدا فلسعت
غرام حضنته بخوف :اوعا تسيبني تاني ياعيسي انتا عارف اني كنت بقول كل يوم عيسي هوا اماني وعمره ما هيسبني لوحدي
عيسي حضنها بحب:انتي روحي وعمري وانا امانك وعمري ماهسيبك اعملي الي انتي عاوزه وتعالي وانا هحميكي والدكر يقربلك
غرام:بحبك يا عيسي اووووي
عيسي:وانا بعشق ياقلب عيسي يلا قومي البسي عشان خارجين
غرام:رايحين فين
عيسي :نتفسح يلا
غرام بفرحه:بجد ثواني ..... وقامت جري علي الحمام
عيسي بضحك:طفله انا متجوز طفله هههههه .....واكمل بغضب جحيمي وتوعد................. وديني ياغرام ماهسيب حقك وحقي وهطلع عليه القديم والجديد
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند شهاب
صحي لقا نفسه مربوط في كرسي في مخزن ومضلم فخاف. جدا
شهاب بخوف :في حد هنا حد يرد عليا
فجأه النور اشتغل ولاقا جمبه سعد مربوط ومغمي عليه
شهاب بتوتر:سعد ياا سعد
سعد فتح عينه ببطئ ورفع وشه واتصدم لما لقا شهاب
سعد بصدمه:شهاب بيه ايه الي جابك هنا
شهاب بضيق:انتا ايه الي جابك هنا مش انتا قولتلي انك في المخزن
سعد بتوتر:مخزن ااه ما انا كنت هناك بس جابوني علي هنا
شهاب بشك:وانا كمان كنت رايح المخزن معرفش
سعد:هوا ايه الي حصل
flas back ...
نزل شهاب بسرعه من القصر وركب عربيته وساق بأقصي سرعه واتجه للمستشفي ووراه حراسه
شهاب بغضب:ماشي ياغراام ياترا مين الي عملها عيسي وقتلته بإيدي مين مين حد من اعدائي مش معقول تب مين حرق المخزن ايه ايه انا معتش فاهم
وقعد يخبط علي المقبض بعصبيه شديده
.......... بعد مده وصل المستشفى
ونزل طلع جري الدور الي كان فيه اوضه غرام والرجاله
دخل بغضب الدور لاقا كل الرجاله نايمين مش قارين يقفو من امبارح وفيهم الي مات
وجري علي اوضه غرام لاقها فاضيه غضب جدا وقعد يكسر في كل الاجهزه الي قدامه
شهاب بغضب ورعب:ياترا مين الي خطفك ياغراام مين انا مش هسيبك حتي لو فيين مش هسيبك ياغرام
وطلع برا اتجه للمخزن المحروق هوا والرجاله
....... ....... بعد وقت وصل المخزن
نزل بفزع واتصدم
شهاب بتوتر:المخزن مولعش اهو وسليم اومال ايه بس فين الرجاله الي كانت هنا دا البضاعه دي بملياراات
دخل ووراه الرجاله واتصدم لان المخزن فاضي مفيش فيه حتي كيس واحد كوك"ين
شهاب بصراخ وخوف:ازاي البضاعه دي لو راحت انا هتقتل ازااي اعمل ايه اعمل اايه
فجأه سمع صوت انين فبص نحيه الصوت لاقا رجالته الي كانو برا وملحقش يتصدم عشان باب المخزن اتقفل
شهاب برعب:انتو ميين اطلعو مين انتوو
فجاء المكان ضلم وحد شوح قنبله فيها ماده بتنيم والكل شمها من هنا ووقع في الارض من هنا حتي شهاب
وصحي بقا نفسه هنا
back....
شهاب:ودا الي حصل كله
سعد بتوتر وخوف:ربنا يسترها علينا ياباشا
شهاب بصله بشك وسكت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@في القصر
في غرفه سامي
كان قاعد بيلعب بل موبايل فجأه تليفونه رن وكان سليمان
سامي:الوو
سليمان :اذيك ياسامي
سامي:كويس عاوز ايه
سليمان بضيق :انتا بتكلمني كدا ليه
سامي بملل:ارغي عاوز مني ايه انا مش طايق نفسي
سليمان بخبث:عرفتلي مكان المخزن
سامي:مخزن ايه
سليمان :والي كنا بنخططله نسيته
سامي بصدق:اولا انا لاطايقك ولا طايق اشوفك تمام ثانيا الي كان بيني وبينك كلمتين مش حوار
سليمان بغضب:نعم ياروح امك يعني ايه تب ومكان المخزن
سامي بضيق وبرود:والله دا الي عندي انا حقيقي كنت غبي وعيسي دا يبقا اخويا فريح راسك كدا واقعد وبعدين انتا قتلته وانا مش هنسهالك وهنهيك
سليمان بشر:هيا بقت كدا يا ابن الهواري
سامي:ااه ومعتش تتصل عليا تاني .... وقفل الخط
وسليمان كان غضبان جدا وبيفكر في خطط كتير
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء
عند غرام وعيسي
كان طول النهار عيسي بيفسح غرام وبيحاول ينسيها الي فات وجبلها اكل ووداها الملاهي ولعبو بتلج واتبسطو جدا
في العربيه متجهين لقصر عيس
عيسي : خلاص شبعتي لعب دا انتي مرمتيني
غرام بسعادة:انا بقالي زمان مفرحتش اوي كدا
عيسي بإبتسامه :اعيش وافرحك يا عمر وقلب عيسي وبس
غرام بفرحه:شكرا شكرا ياعيسي علي كل حاجه وعلي انك رجعتلي انا فعلا كنت هموت من غيرك ياعيسي واذا كان علي البيبي فربنا يعوضنا بإذن الله انا واثقه ان ربنا مش هيسبني ابدا
عيسي برضا وصبر:ربك يقدم الي فيه الخير اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك...
غرام:انتا عارف ياعيسي
عيسي:اممم
غرام:انا خايفه من رد فعل العيله مش عارفه ممكن يحصل ايه او جرالهم ايه وبذات علي بابا
عيسي :هنرجعلهم قريب جدا هنرجع وهنفرح بس قولي يارب
غرام :يارب يا حبيبي
ووجهت نظرها للطريق وبعدشويه ناممت
............. بعد مده وصل عيسي القصر ووراه الحراس
عيسي:يلا يا حبيبتي وصلنا غرام
بص عليها بقلق وبعدين عرف انها نامت فبتسم ونزل شالها ودخل بيها وطلع علي السلم ففتحت عيونها
غرام بنوم:عيسي نزلني انا
عيسي بحب:نامي يا قلبي
دفنت وشها في صدره ونامت بس كانت صاحيه شويه
عيسي دخل حطها علي السرير وقلعها الكوتش والشراب والنقاب وقرب من ملابسها بس هيا فتحت عيونها فجأه
غرام بجخل:ايه هتعمل ايه
عيسي بعدم فهم:هغيرلك
غرام بكسوف:تغيرلي ليه انا اتشليت
عيسي فهم وابتسم بخبث وقرب منها وحاوطها في السرير
........
عيسي بخبث:ومالو مش انتي مراتي يعني اعمل الي انا عاوزه صح ولا ايه يا حبيبتي
غرام بكسوف:عيسي عيب
فجأه عيسي باسه بحب وهيا تجاوبت معاه وووووو....
(استغفر الله العظيم 🙃)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند نور
كانت قاعد في غرفته وتحديداً في البلكونه وسرحانه
يوسف من وراها :القمر سرحان في ايه
نور بإبتسامه حزينه:لا مفيش كله تمام يا جوو
يوسف حط ايده علي كتفها :نور انا عارف انك زعلانه بس هوا .الله.يرحمه ويغفر له وبعدين انا جمبك يانور
نور:يوسف الموضوع مش كدا بس ممكن تحوش ايدك
يوسف شال ايده :اه انا اسف اومال الموضوع ازاي
نور:انا زعلانه علي الاوضاع كلها كل حاجه ضدنا وكل مانيجي نفرح حاجه تيجي تعكنن علي القصر كله
يوسف:قولي اللهم لك الحمد ربنا كبير وهيوقف معانا عشان احنا مبنأذيش حد
نور'اللهم أمين يارب
يوسف بمرح :اسكتي مش كنت جايبلك شوكولاتة وحاجات حلوه
نور بسعاده:بجد هما فين
يوسف حط ايده علي رقبته بتوتر:سامي اكلهم
نور بغضب:الطفس والله ماهسيبه الكلب دا
يوسف بتوتر :نور اهدي استني هفهمك
نور :تفهمني ايه انا مش هحله
وسابته ودخلت واتجهت لغرفه سامي ويوسف دخل اوضته وطلع وراها
في اوضه سامي كان بياكل شيبسي ومشغل التليفزيون علي فيلم اكشن ورعب
نور بغضب:سامي
سامي اتخض لدرجه ان الكيس وقع منه
سامي بخضه:اايه
نور قربت :الشيبسي دا بتاع مين
سامي بتوتر من نظرتها:بتاعي انا الي شاريه
نور بغضب:وحيات امك تفيده انتا الي شاريه
سامي:اه انا الي شاريه
فجأه نور مسكت السكينه الي كانت علي طبق الفاكهه ووجهتها علي سامي
سامي بصدمه:بتعملي اسه يامجنونه... وطلع علي السرير
نور:هوديك لعزرائيل عشان ارتاح منك
جه يوسف بسرعه :بتعملي ايه
سامي بخوف:الحقني يايوسف المجنونه عاوزه تقتلني
نور:متدخلش انتا عشان مقتلكش
يوسف بضحك ومدلها كيس كبير فيه حلويات :كيسك اهوا يانوري الف هنا
نور هديت وضحكت واخدت الكيس وطلعت برا
نور وهيا خارجه:شكرا يا جوو معلش بقا يا سيمو كنت بهزر
سامي بغيظ:بتهزري دا انتي قطعتيلي الخلف
يوسف بضحك هستيري :انا بحب مجنونه ههههه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي وغرام
كانت غرام نايمه في حضنه ولابسه قميصه ونعسانه
عيسي اتسحب واخد هدومه ولبس ونزل بسرعه
ركب عربيته واخد حراسه واتجه للمكان الي فيه شهاب
............ بعد مده وصل عيسي
نزل بكل غضب ودياب مستنيه قدام الباب
دياب:عيسي اهدي
عيسي :ورايا
ودخل عيسي ووراه دياب وعمار والحرس
عيسي وهوا حاطط ايده في جيبه:ازايك يا شهاب
شهاب رفع دماغه واتصدم :عيسي ووووووو..............
تابعووووووني
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
الفصل الحادي عشر والثاني عشر من هنا
الفصل الثالث عشر والرابع عشر من هنا
أدخلوا واعملوا متابعة لصفحتي عليها كل الروايات بمنتهي السهوله بدون لينكات من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙
تعليقات
إرسال تعليق