القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غرام العيسي البارت العاشر Part10 بقلم الكاتبه اسماء السيد حصريه وجديده

 رواية غرام العيسي البارت العاشر Part10 بقلم الكاتبه اسماء السيد حصريه وجديده 


عند عيسي

بيخلص الاجتماع بعد 6ساعات وبيطلع واتصدم عيسي لما ملقاش غرام وحس بديق مش طبيعي وانه معتش قادر يتنفس 


عيسي بغضب وديق:هيا فين 


الحارس :والله ياباشا كانت هنا بس اختفت


عيسي بخوف:يعني ايه


الحارس التاني برعب:اصل.اصل


عيسي بحده:اصل ايه 


الحارس :اصل هيا كانت عاوزه تدخلك وانا منعتها 


عيسي قرب منه وضربه بالبوكس ومسكه من ياقه قميصه


عيسي بغضب وصراخ:انتا غبي كانت عاوز تدخلي مدخلتهاش ليه 


الحارس بألم ورعب:انتا الي امرت ان محدش يدخلك


الويتر بخوف:حضرتك فيه ورقه هنا 


عيسي ساب الحارس وجري عند الويتر واخد الورقه الي مكتوب فيها


(عيسي انا اسفه اني هعمل كدا وامشي من غير اذنك بس والله انا اصريت علي الحارس كتير ومنعني انا في رقم اتصل عليا وقالي ان امي مونيكا عامله حادثه علي الطريق وبتنده بإسمي فإطريت اروح انا في مستشفى............. 

لما تخلص تعالي عندي انا مستنيك انا خايفه ياعيسي) 



عيسي قرأ الورقه وطبقها بغضب ومسك تليفونه ورن علي مجهول


عيسي بغضب:تقلبلي الدنيا فاهم غرام هتبات في حضني


المجهول بخوف:اليله ياكبير قول ياارب 


عيسي بحده:غرام تعرفلي مكانها...... وقفل


وطلع اتجه للمستشفي


@@@@@@@@@@@١@@@@@@@@@@

عند غراام


صحيت لقت نفسها مربوطه في كرسي ونقابها متشال وفي اوضه فخافت وعيطت بشهقات وصوت 


غرام بدموع:في حد هنا


صوت من وراها وكان شهاب


شهاب بصدمه:ايه دا انتي بتتكلمي


غرام برعشه ودموع:ا.ان.انتا.ميين


شهاب بحنان:اهدي ياغرام يا حبيبتي اهدي 


غرام:فين نقابي


شهاب بتوهان:انا الي قلعتهولك متقلقيش انا بس الي شوفتك انتي جميلة اوي كدا ازاي....


 ولمس خدها وغرام اتنفضت وعيطت أكتر


غرام بنهيار ورعب:وديني لعيسي انا عاوزه عيسي 


شهاب بغضب:مفيش عيسي خلاص مفيش معتش عيسي انا وبس انا الي هتحبيني وانا الي هتجوزك 


غرام بدموع:لاء انا عاوزه عيسي انتا وحش انا خايف انتا مين


شهاب بهدوء :انا شهاب ياغرام فكراني


غرام بصدمه:شهاب... 


شهاب بفرحه:ااه شهاب انتي فكراني مش كدا 


غرام برعب:بس انتا وحش شهاب صاحبي كان طيب 


شهاب قرب وحط ايده علي خدها وهيا عيطت وكانت بتترعش 


شهاب:انا لسا طيب وبحبك ياغرام 


غرام بدموع:لو سمحت شيل ايدك


شهاب شال ايده بسرعة لأنه محبش يديقها 


غرام برعب ورعشه :وديني لعيسي انا عاوزه عيسي ونبي


شهاب بصلها واتنهد وبدأ يفكها وهيا بتترعش ومرعوبه 


غرام بدموع:ها هتسيبني امشي


شهاب بضيق:لاء انتي مش هتمشي لوحدك احنا هنمشي سوا انا وانتي


غرام بصراخ وانهيار:لاء لاء انا مش همشي معاك انا عاوزه عيسي سيبني اروح لعيسي


شهاب مسكها من دقنها بغضب وقوه:اسمعي ياغرام انا بعشقك اه انما تجيبي سيره واحد علي لسانك هقتلك 


غرام بعدته بعصبيه وخوف:لاء وعيسي مش حد دا جوزي وحبيبي واماني وانا واثقه انه مش هيسبني ليك 


شهاب بجنون وغيره:ازاي دا انتو متجوزك غصب


غرام:فعلا بس بعد كدا حبينا بعض


شهاب بحده:هوا لمسك 


غرام بتوتر:ااه دا جوزي فاهم انما انتا مين 


شهاب بجنون:انا الي بعشقك انا الي عندي استعداد اضحي بعمر عشانك غرام ارجوكي حبيبني انا بعشقك 


غرام بدموع وشجاعه :لا.لاء انا بحب عيسي 


شهاب بعصبيه:لاء هتحبيني فاهمه هتحبيني غصب... وبدأ يكسر في كل حاجه في الاوضه وهيا انكمشت علي نفسها وكانت منهاره


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند عيسي... 


كان وصل المستشفى ودخل جري عند الاستقبال


عيسي:لوسمحتي في واحده جت النهارده اسمها مونيكا في حادث الييم


الموظفه :ثواني هشوفلك.... واتجهت للكومبيوتر


فجأه موبايل عيسي رن وكان دياب


دياب : ايه يا عيسي انتا فين


عيسي بحده:لييه


دياب:اصلي في القاهره  


عيسي:بتعمل ايه


دياب:اصلي رنيت عليك كتير ومرضتش فقلقت وبعدين في حاجه مهمه ولازم تعرفها


عيسي:اييه 


دياب:مينفعش في التليفون انتا فين


عيسي:انا... قاطعته الموظفه وعيسي قرب منها


الموظفه :لا يافندم مفيش حد جه النهارده في حادثات بلإسم دا وكمان كلهم رجاله 


عيسي بقلق:يعني ايه


دياب بقلق:في ايه 


عيسي:غرام مش لاقيها 


دياب:ازاي هيا مش كانت معاك 


عيسي بغضب:مش وقته اقلبلي الدنيا تعرفلي غرام فين 


دياب:حالا يا عيسي حالا... وقفل


طلع عيسي برا


عيسي:تعرفولي هيا فين حالا فاهمين يلا


الحرس:حالا ياكبير... وركبو العربيات


وعيسي ركب عربيته ورجع بدماغه وضهره وقعد يفكر 


عيسي بحزن:وحشيني وحشني جنانك ولعبك وزعلك وغضبك وفرحتك كل حاجه فيكي وحشتني انتي فين ياغرام انتي وحشتيني اوي يا قلب وروح عيسي ارجعيلي بقا انا معتش قادر انا نفسي احضنك نفسي اشوفك نفسي احس بريحتك حواليا ياغرام وحشتييني اوي


وخانته دمعته ونزلت بس مسحها بسرعه 


(ودا يعلمنا اننا مبنعرفش قيمه النعمه الي بين ايدنا غير الا ماتروح مننا وبعدين نندم ..حافظو علي الي في ايديكم من نعم..😢) 


فجأه رن تليفونه وكان المجهول 


المجهول:عيسي بيه انا راجعت كاميرات المستشفي وعرفت انها اتخطفت ومراتك دلوقتي مع واحد اسمه شهاب اكبر تاجر مخدرات في روسيا وحاليا هياخده ويسافر روسيا بس حاليا هما في القاهره في........... 


عيسي بغضب جحيمي:عماار حالا توقفلي الطيران كله الخاص والعام غرام متتطلعش برا مصر وانا هتجه لهناك حالا 


عماار برعب:اوامرك ياكبي..قاطعه عيسي لما قفل


عيسي دور العربيه واتجه للمكان


عيسي بعضب:مش هتروحي مني هجيبك لو من تحت الارض ياغرام هتباتي في حضني


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند غرام 


شهاب بحده:يلا عشان ماشيين 


غرام برعب:انا.انا مش هاجي معاك انا عاوزه عيسي 


شهاب :قولت يلا عشان مستخدمش العنف معاكي يا حبيبتي 


غرام بخوف لاء انا قولت لاء انا عاوزه عيسي 


شهاب قرب وهيا بترجع في الحيطه لحد ما لزقت فيها 


غرام:انتا بتقرب ليه أبعد عني


شهاب بجنون:يلا عشان ماشيين لأبد ياغرام قلبي 


فجأه غرام شدت السلاح من جنبه وصوبته علي نفسها


شهاب بعصبيه:بتعملي ايه يا مجنونه


غرام كانت مرعوبه بس بينت الشجاعه :ابعد عني بدل ما اموت نفسي 


شهاب بقلق:حاضر.. وبدأ يرجع 


غرام:طلعني من هنا حالا


شهاب بخبث:ماشي افتحي الباب واطلعي 


غرام بفرحه:بجد يعني هروح لعيسي...


شهاب:ااه اطلعي ورحيله


 واتجهت للباب

وفجأة قرب شهاب بس هيا اخدت بالها ورجعت حطت المسدس علي دماغها تاني 


شهاب رجع تاني:خلاص خلاص 


غرام برعشه لاء مش خلاص انا هموت نفسي وارتاح 

وفجأه ضربت رصاصه وشهاب اتصدم ووووووووو.......... 

تابعووووووني 

لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



الفصل الاول من هنا



الفصل الثاني من هنا



الفصل الثالث من هنا



الفصل الرابع من هنا



الفصل الخامس من هنا



الفصل السادس من هنا



الفصل السابع من هنا



الفصل الثامن والتاسع من هنا



الفصل العاشر من هنا



أدخلوا واعملوا متابعة لصفحتي عليها كل الروايات بمنتهي السهوله بدون لينكات من هنا 👇 ❤️ 👇 


صفحة روايات ومعلومات ووصفات





تعليقات

التنقل السريع
    close