رواية غرام العيسى البارت التاسع عشر والعشرين والحادي والعشرون بقلم الكاتبه اسماء السيد حصريه وجديده
عيسي من وراهم :انا الي اتبرعتلو
فجأه بصت العيله كلها عليه بصدمه وعدم تصديق
يوسف بصدمه:عييسي
عيسي بضحك:اه عيسي مالكو
قامت رحمه جريت عليه بعدم تصديق وحضنته جامد وهوا حضنها وجري عليه كامل ومريم ونور وحضنوه كلهم وهما مش مصدقين
رحمه بدموع:انا قلبي كان بيتقطع عليك يا ضنايا اتوحشتك ياقلب امك
عيسي:وانتي كمان ياما
قرب يوسف وحضنه وسامي الي عيط والعيله كلها عيطت
فجأه دخلت غرام من الباب:وانا موحشتش حد هنا
حسن بدهشه :غررام بنتي...... جري عليها وحضنها وهيا حضنته جامد لدرجه انه شالها من علي الارض
عامر بحب:عيسي اتوحشتك ياولدي.... وقرب وحضنه
كل دا وساره وبسمه مصدومين وخايفين لان عيسي بصلهم نظره غريبه ارعبتهم
بعد ما الكل سلم عليه
ساره جريت حضنت عيسي فجأه
ساره:وحشتني اوي انا قلت جرالك حاجه كنت خاييفه عليك مووت
كان لسا هيزقها بعيد بس غرام فجأه مسكتها جامد وبعدتها عن عيسي الي فرح انها غيرانه بس اتصدم لما غرام ضربت ساره بقلم قوي
![]() |
ساره:انتي ازاي تمدي ايدك عليا يا حيوانه
غرام بغيره:وانتي ازاي تتجراءي وتحضني جوزي وتقوليله وحشتني
ساره بتوتر:انا مكنش قصدي حاجه
غرام بغضب:انتي واحده مش محترمه وانسانه حقيره
ساره بغل وحقد:انتي ظلماني علي فكره دا ابن خالتي
غرام:ولو مين اجنبي عنك ومحرم عليكي انا بس الي ليا الحق في كدا فاهمه..
وبصتلها بقرف وعيسي كان فرحان عشان غرام بقت قويه وبتدافع عن نفسها وساره بصتلها بكره وراحت جمب امها
كامل:بس مقولتليش انتا عايش ازاي ياولدي
عيسي بضحك:لاء دي حكايه طويله هحكيهالك بعدين
كامل:انا مش مصدق نفسي انك عايش يا عيسي
عيسي:لاء متخفوش انا عايش والله مش بتحلمو
رحمه حضنته تاني:اللهم لك الحمد الف حمد وشكر ليك يارب
عيسي بص علي غرام بحب وغمزلها وهيا اتكسفت
حسن حضن غرام تاني:انا كنت مرعوب عليكي
عيسي بغيظ:كفايه ياعمي مش حضنتها مره
حسن ضحك من بين دموعه :لسا بتغير مني بردو بس مقولتليش وصلتلها ازاي وايه الي حصل
عيسي :متقلقوش انا معرفش انام واسيب مراتي بعيد عن حضني دي روحي وانا مقدرش اعيش من غيرها
غرام اتكسفت ودفنت وشها في صدره وعيسي ضحك
عيسي بخبث:مالك ياخالتي مش فرحانه برجوعي ولا ايه
بسمه بتوتر ورعب:حمد الله علي سلامتك ياولدي
عيسي بنظره مرعبه:الله يسلمك متخافيش عليا انا مبموتش بساهل كدا
بسمه سكتت والعيله فرحت جدا برجوعه
عامر بسعادة: تتعمل اكبر ليله في البلد بمناسبه رجوع الغالي ومراته
روحيه بسعاده:تعالا اقعد ياقلب ستك انتي ومراتك
غرام بمرح:لاء انا شايفه أن كل الحب لسي عيسي وانا لاء مفيش حد بيحبني في القصر دا
رحمه كانت لسه هتتكلم قاطعها عيسي بسرعه
عيسي بحب:كفايه انا احبك يا قلبي ولا انا مش كفايه
غرام اتكسفت جامد ودفنت وشها في صدره أكتر
دياب من وراهم:تب وانا مليش حد يسأل عليا
عامر:دياب انتا كنت عارف
دياب حك راسه بتوتر :انا.انا اعرف ايه هوا فيه ايه
يوسف بغيظ:وحيات امك.. وطلع يجري وراه ودياب جري بسرعه واستخبي ورا رحمه
رحمه مسكت ودانه :يعني انتا عارف ان عيسي عايش مش تقولي لا ازاي نخبي تب مفيش بشاميل لمده شهر
دياب بص لعيسي بغيظ:عجبك كدا يا عيسي ماشي
بسمه بتوتر:عن اذنكم
عيسي بخبث:علي فين يا خالتي
بسمه برعب:لاء معلش بس تعبانه شويه وعاوزه ارتاح... وطلعت وساره وراها وهيا هتطق
راح عيسي والعيله وقعدو في الصالون وعيسي اخد غرام في حضنه
عامر: احكيلنا بقا حصل ايه
عيسي:الي حصل............... وبس
رحمه بدموع:يامري كل دا حصل
حسن بدهشه:شهاب يطلع منه كل دا
عيسي:ايوا ياعمي دا كان اكبر تاجر مخدر"ات في روسيا
رحمه:معلش ياحبيبتي ربنا يعوضك خير
غرام بدموع:الحمد لله قدر الله وماشاء فعل
نور:تب ومتعرفوش مين الي حط السم
دياب بتوتر:مونيكا
غرام اتنفضت من حضن عيسي وهوا سكت بس حضنها اكتر عشان تهدي
حسن بغضب:والله انا لازم اقتلها بنت المركوب
عيسي ببرود:مش هتعرف ياعمي
مصطفي:ليه مش هيعرف
عيسي :عشان هيا ميته أصلا
غرام بصدمه:ايه ماتت
حسن:ماتت ازاي ياعيسي
عيسي:شهاب بعت سعد المساعد بتاعه وراها وبعدين قتل"ها في شقتها وبعد كدا حرق الشقه ومشي
غرام بدموع:وانتا عارف ومخبي عليا كل دا
عيسي بحنيه:اهدي ياحبيبتي كل حاجه هتكون كويسه
غرام سكتت ونامت في حضنه وهوا طبطب عليها بهدوء
دياب بتوتر:عيسي
عيسي:اممم
دياب:بلمناسبه الحلوه دي انا عاوز هديه على تعب الشهور الي فاتت
الكل بصله بدهشه
عيسي ببرود:اشمعنا
دياب بتوتر:ما هوا انا مش هشتغل ببلاش ياصاحبي اه
عيسي:عاوز كام يا دياب
دياب بسرعه:انا مش عاوز فلوس
عيسي برفعه حاجب:اومال عاوز ايه
دياب بتوتر:بصراحه عاوز اتجوز
عامر:اخيرا يا واد قررت عينك علي واحده
دياب بص لمريم بطرف عينه:انا عاوز اتجوز مريم اختك
عيسي :نعم تتجوز مين
دياب بضيق:اي ياعيسي انا عاوز مكفأتي مريم
عيسي بصلها وهيا حطت وشها في الارض
دياب:ها ياعم كامل ايه رايك انتا وعيسي
كامل:والله عندك اخوها اهو ان كان عليا موافق شوف اخوها
عيسي بخبث:بس مريم في حد متقدملها
دياب بعصبيه:مين دا الي متقدملها وانا هكلو بسناني
عيسي ببرود:مش نسألها عاوزاك ولا عاوزاه
دياب بسرعة:نسألها
عيسي بصلها:ها يامريم عاوزه دياب ولا العريس التاني
مريم بعفويه:لاء انا عاوزه دياب.... استوعبت واتكسفت
دياب بصلها بحب وبصلهم بنتصار
عيسي فجأه انفجر في الضحك والعيله كلها ضحكت علي دياب
دياب بغيظ:بتضحكو على ايه هيا ووافقت وانا موافق وعاوز كتب كتاب علطول
يوسف بعفويه:وانا كمان يعيسي عاوز اتجوز
عيسي:هو في ايه كدا كلكم عاوزين تتجوزو
يوسف:علي فكره انا مكلمك علي نور من زمان
عيسي بخبث:خلاص يوسف يتجوز الاول
دياب:لاء انا الي هتجوز الاول
يوسف:لاء انا الاول انا الي طالب الاول
عيسي بزهق:بس ايه شغل ابتدائي دا انتا وهوا انتو الي اتنين في يوم واحد ومعاكو اناوغرام كمان عشان متعملش فرح لغرام
غرام بصت لعيسي بعدم تصديق :بجد هنعمل فرح
عيسي بإبتسامه:عاوزه فرح نعمل فرح منعملش ليه ياست البنات
تفيده بهزار:ايوا ياسيدي الحب ولع في الدره يعم عيسي اه بقا عيسي الي كان كشري ومبيبتسمش حتي بقا يعرف يضحك
غرام بضحك: ادعولي بقا عرفت اثر فيه
الكل ضحك وكانت اجواء جميله جدا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه بسمه
كانو قاعدين مش طايقين نفسهم من الغل والسواد
ساره:يعني عيسي رجع وكمان راجع بيحب الزفته الي اسمها غرام
بسمه بغضب:اخرسي هيا مش ناقصه انا كان لسا خطوه واحده وخطتي هتمشي زي ماكنت رسمها
ساره بغباء:ماتكمليها عادي ومحدش واخد باله
بسمه:انتي غبيه دا عيسي لو عرف مش هيرحمني
ساره بغل:انا لازم اخلص من غرام بأي تمن واي طريقه
بسمه بخبث :لسا عاوزه تتجوزي عيسي
ساره بسرعه:اكيد دا انت هموت عليه
بسمه كانت بتفكر :اطلعي برا دلوقتي
ساره بزهق:زي ماتريدي .... وخرجت من الغرفه وبسمه قعدت تفكر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصالون
عيسي:خلاص ياجماعه الفرح الجمعه الجايه يعني بعد اربع أيام
دياب بفرحه:تسلملي يااحلي عيسي في الدنيا
عيسي بضحك:والله انتا عبيط
يوسف بمرح:ياحبيب قلبي انا مش عارف لو كنت مت كنت هتجوز ازاي الحمد لله انك مموتش دلوقتي
عيسي بدهشه:يعني أموت بعد متتجوزو
دياب ويوسف في نفس واحد:ااه
عيسي بغيظ :كدا ياكل*ب منك ليه ماشي تب معنديش بنات للجواز
يوسف بخوف:لاء ياعيسي دا انتا حبيبي دا انا مكنتش عارف اعيش من غيرك ابدا انما لو عاوز تلغي جوازه دياب انا معنديش مشاكل
دياب بصدمه تشرشح*ه:نعمم ياروح امك مين دا الي يأجل انا هتجوز البت دي يعني هتجوزها فاهميين
رحمه :بس يا كل"ب انتا وهوا اتهدو واترزعو في جمب البنات ميتين من الضحك بدل الكسوف يامنيل انت وهوا
يوسف ودياب بصو علي مريم ونور لقوهم ميتين من الضحك
دياب بغيظ:انتي بتضحكي علي ايه
مريم بتوتر :انا لاء مفيش حاجه بضحك علي نور
يوسف:وانتي يا اختي بتضحكي علي ايه
نور بضحك:هههه بضحك علي خيبتي هتجوز واحد مجنون هههه
الجميع ضحك حتي دياب معاد يوسف الي بصلها بغيظ
تفيده :ياحبيبتي يابنتي
عيسي برفعه حاجب:في ايه
روحيه بخبث:غرام نامت
عيسي :بجد نامت.... وبص عليها لاقها نعسانه في حضنه وابتسم بخفه
مصطفي:اكيد محستش بلأمان وعرفت تنام غير وسطينا
عيسي بإبتسامه :عن اذنكم انا هطلع انيمها وهنبقا ننزل علي العشا...... وشالها وطلع
عامر بضحك:عرفت توقعه بنت اللذينه هههه
الجميع ضحك وعيسي طلع فوق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند سليمان
كان في مكتبه هوا ومنصور وبيتكلمو في حاجه عن السوق وبيعدو فلوسهم
منصور بسعاده:كدا احنا طالعلنا مكاسب الشهر دا 12مليون
سليمان بضحك:مش قولتلك بكرا تروق وتحلي الحمد لله ان الزف"ت عيسي بعد عن طريقي وودع
منصور:فعلا دا كان واكل السوق كله في كرشه لوحده ومكنش سايبلنا غير الفتافيت بس عيسي كان بيكسب دول في يومين ياباشا
سليمان بغيظ:اهدا عليا واحده واحده هجيب اكتر واكتر وهبقا اكبر من عيسي وعيله الهواري كلها
منصور:ماهوا كامل الهواري فلت منها المره الي فاتت عامل زي القط بسبع أرواح
سليمان بضحكه خبيثه:وسامي راح فين لازم نخلص النهاره او بكرا
منصور بخبث:عيب عليك يا باشا كله تمام
وخبط كاسه في كاس سليمان وضحكو بشر
قاطعه رنه تليفون منصور وكان احد الرجال الي بيرقبو قصر الهواري
منصور :اممم في جديد
احد الرجال:الحق يامنصور بيه
منصور بقلق:ايه في ايه
الراجل برعب:عيسي الهواري رجع
منصور بصدمه:ااايه مين الي رجع
الراجل بتوتر:والله زي مابقولك كدا عيسي الهواري عايش ماماتش
منصور بتوتر:رجع ازاي وامتا
الراجل برعب:معرفش بس هوا لسا راجع من حوالي تلت ساعات انا خايف انا والرجاله وهمشيي
منصور:اياك تمشي فاهم
الراجل:بقولك عيسي الهواري رجع تقولي اقعد دا ممكن يقتلني في لحظه دا مبيرحمش ولو عرف اننا ناوين علي...... هيقتلني
منصور بخوف:تب اقفل ومتمشي خليك بس بعيد وهكلمك تاني دلوقتي.... وقفل الخط
............
سليمان بقلق:في ايه مين الي رجع يامنصور
منصور برعب:عيسي الهواري
سليمان بصدمه:مييين عيسي..... الكاس وقع من ايده واتكسر
منصور بخوف:ااه عيسي طلع عاييش
سليمان بخوف:ازاي عايش ازاي
منصور بتوتر:عيسي لو عرف الي حصل في ابوه بسببنا والي حصل في السوق والمخازن مش هيسمي علينا
سليمان برعب:عندك حق دا عيسي هي. هي. هيقتلني لا لا انا لازم اتصرف
منصور بعصبيه:نتصرف في ايه بقا يا باشا كل شويه كنت بحزرك وانتا متسمعليش... وسابه وخرج
سليمان اترعب لدرجه انه عيط من الخوف لانه عمل حاجات كتير محدش يعرفها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في جناح عيسي وغرام
دخل عيسي وحط غرام علي السرير ودخل جاب بيجامه وغيرلها هدومها وهيا نايمه في العسل ابتسم عليها وباس راسها ودخل الحمام
......... بعد مده بيطلع عيسي من الحمام لابس بنطلون بس واتجه لسرير ونام جمب غرام واخدها في حضنه وحس انه مرتاح البال ونام بطمأنان
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول
كان ساره وبسمه قاعدين قصاد دجا*ل كبير
الدجا*ل:جايه في ايه
بسمه بحقد:عاوزه أكره واحد في مراته واحببه في بنتي
الدجا"ل:اممم وبعدين بس دا هيكلفك كتير دا مش ليا دا لأسياد
بسمه بغل:هعطيك الي انتا عاوزه بس عاوزه اشوف النتيجه في اسرع وقت
الدجا*ل :اسررع حاجه بعد اسبووع
بسمه:مش كتير
الدجا"ل:دي اسرع حاجه معاكي حاجه من أطرهم..
بسمه بتوتر:ااه معايا اتفضل...... وطلعت ملابس داخليه من ملابس غرام ومن ملابس عيسي
الدجا"ل:تمام انتي عاوزاه يحب بنتك دي
بسمه:ايوا دي عاوزه يعشقها ويكره مراته
الدجا*ل :اسمه مراته ايه
بسمه بغل:غرام حسن عامر الهواري
الدجا"ل:امممم تب روحي انتي وتعاليلي بعد ست ايام
بسمه:من عيوني هتحتاج كام اجيبه معايا وانا جايه
الدجا*ل بطمع:100الف بس
بسمه بدهشه:بس ااه تمام لو جابت مفعول هعطيلك اكتر
وخرجت هيا وساره
ساره بخبث:تفتكري هيجيب مفعول
بسمه :اكيد دا أحسن دجا"ل في بر الصعيد كله
ساره:يارب ينجح
بسمه بضحكه خبيثه :كل حاجه هتمشي بكيفي انا ههه
وضحكو بشر ومشيو متجهيين للقصر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء
في جناح عيسي
صحيت غرام ولقت عيسي حضنها جامد لدرجه انها مكنتش عارفه تتحرك
غرام:عيسي ياعيسي
عيسي بنوم:اممم
غرام:عاوزه اقوم
عيسي فك ايده وهيا اتحررت وقامت ولسا هتمشي عيسي مسكها من ايدها وشدها لعنده وقعت في حضنه
غرام بخجل:عيسي
عيسي بحب:عيون عيسي وقلب وروح عيسي
غرام:ممكن تسيبني اقوم
عيسي:تؤتؤ عاوز مقابل عشان تقومي
غرام بعدم فهم:مقابل؟! مقابل ايه
عيسي بضحك:بوسيني مثلا!
غرام بدهشه:لاء عيب مستحيل
عيسي:يابنتي هوا ايه الي عيب انا جوزك
غرام بكسوف: بردو عيب
عيسي بعند:خلاص مش هتقومي غير لما تبوسي*ني
غرام باسته من خده بسرعه ولسا هتقوم مسكها اكتر
غرام:ايه تاني
عيسي برفعه حاجب :وانتي كدا بوستيني
غرام:ااه في ايه
عيسي بتوهان: البوسه مش كدا كدا.... وباس"ها بحنيه
بعد شويه بعد عنها وهيا خدودها احمرت وهوا ابتسم
غرام بكسوف:ياقليل الادب.... وضربته في صدره بخفه وجريت علي الحمام وهوا انفجر في الضحك علي كسوفها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت علي العشاء
كان الجميع متجمع علي العشاء
نزل غرام وعيسي
عيسي:مساء الخير
رحمه:مساء العسل عليك ياقلب امك
عيسي قرب منها وباس راسها واتجه للكرسي
تفيده:عملتلك احلي بشاميل يا حبيبي
عيسي بإبتسامه :تسلمي يامرت عمي
بسمه :معرفتش انتا لسا عايش ازاي ياعيسي يا ولدي
عيسي بخبث:لاء عادي ياخالتي مكنتيش عاوزاني ارجع ولا ايه
بسمه بسرعه وخوف:لاء يا ولدي انا كنت هموت علي فراقك ياحبيبي
عيسي:ااه معلش.... سكتت بتوتر
............ بعد مده خلصو العشا وعيسي قام اتجه لمكتبه وغرام بقت تلم السفره معاهم
في المكتب كان قاعد عيسي بيشرب سيجار*ه وبيفكر في حاجه قطع تفكيره خبط الباب
عيسي:ادخل
اتفتح الباب ودخل كامل وعيسي طفي السيجاره احتراماً لابوه
عيسي بقلق:في حاجه يا أبوي
كامل بتوتر :لاء عادي كنت عاوز اتكلم معاك شويه
عيسي:افضل اقعد
قرب كامل وقعد علي الكنبه المقابله لعيسي
عيسي:في حاجه ولا ايه انتا كويس
كامل:اه كويس ياولدي الحمد لله بس كنت عاوزك في حاجه
عيسي:اتفضل ياابوي
كامل بتوتر:كنت عاوزك تسامحني عن الي حصل زمان
عيسي بضيق:والله هوا انا
كامل بسرعه :انا مش عاوز ردك دلوقتي انا عاوزك تفكر وترد عليا العمر معتش فيه كتير ياولدي والموضوع مش مستاهل انا عارف اني غلطت بس عارف كمان ان قلبك هيكون حنين علي ابوك.. عن اذنك ياولدي
وقام خرج بهدوء
عيسي رجع براسه لورا ولع سيجاره وقعد يفكر يعمل ايه
وووو........
@@@@@@@@@@@@@@@@
#غرام_العيسي part 20قعد عيسي يفكر هيعمل ايه وافتكر الي حصل زمان
Flash back....
من 20سنه كان عيسي عنده 9سنه وكان اليوم دا يوم عيد ميلاده وكان عيسي فرحان اوي والعيله كلها
عامر:كل سنه وانت طيب ياعيسي
عيسي:وانتا طيب ياجدي
يوسف:كل سنه وانت طيب ياعيسي
عيسي حضنه:وانت طيب
رحمه بسعادة :انا جهزت كل حاجه
روحيه:الرجاله اكلت
رحمه:كل البلد اخدت لحمه واكلو كمان
عامر:تب الحمدلله
مصطفي:اومال فين كامل
رحمه:والله ما عارفه بس مشفتوش من الصبح حتي موقفش مع الرجاله
تفيده:الغايب حجه معاه زمانه جاي
عيسي بطفوله:انا فرحان اوي
دياب:عيسي كل سنه وانتا طيب
عيسي قرب حضنه :وانتا طيب يا صاحبي
فجأه دخل كامل وهوا متعصب
عامر:فينك ياكامل من الصبح
كامل بضيق :كان عندي شغل
روحيه بقلق:مالك ياولدي
كامل بضيق:هوا انتو عملتولو زفت بردو
رحمه:في ايه ياكامل حبيت افرح ولدي
كامل قرب منها:وعشان تفرحي ابنك تعملي كل دا
عامر:انا الي عملت كدا ايه يا كامل مالك
كامل بصوت عالي :انا كويس بس حرام ما هوا مش فلوس علي الفاضي هيا والهانم بتلكك اصلها نسيت انها كانت فقيره في يوم وانا الي نضفتها في يوم واتجوزتها غصب عني
قرب عامر وضربه قلم هز القصر كله والاطفال خافو
عامر بتحذير:فوق لنفسك دي مرتك وانتا اتجوزتها وعندك عيال ومرتك مش من الشارع ولا فقيره دي بنت الشيخ أحمد شيخ البلد فاههم ولو علي ده مش عيد ميلاد دي زي عقيقه فاهم وانتا مش دافع حاجه من جيبك
كامل بغضب:وانا مش عاوزها وانتا بتمد ايدك عليا عشانها ليه بس اقولك انا هعرفكو
قرب من عيسي بكل غضب وهوا بيصرخ
كامل بغضب معمي:انت السبب انه يمد ايده عليا تعالا يا ابن الكل*ب
واخده وطلع علي فوق وحاولو يوقفوه مسمعش لحد طلع كامل ودخل اوضه في الطابق العلوي مظلمه وحط فيها عيسي وقلع الحزام ونزل فيه ضرب وهوا بيصرخ والعيله عماله ترزع علي الباب وجسمه بقا يجيب دم لحد ما عيسي اغمي عليه وكامل استوعب وقرب منه برعب
كامل بخوف:عيسي ولدي ياعيسي.... وشاله وفتح الباب وهما اتصدمو من المنظر ونزل جري وحط عيسي في عربيته واتحرك للمستشفي والعيله وراه بالعربيات
........... في المستشفى
دخل كامل وهوا بيعيط من الرعب علي عيسي
كامل بصراخ:الحقو ابني بسرععععه
جابو الترولي واخدوه علي جوا وعامر ورحمه ومصطفي وصلو المستشفى
رحمه مسكته من ياقه قميصه ببكاء :عملت في ابني ايه انا بكرهك بكرهك وبكره اليوم الي شوفتك فيه
كامل غايب عن الوعي وبيبص علي ايده الي مليانه بدم ابنه الي قلبه هيتخلع عليه
بعدت عنه رحمه وقعدت وانهارت من البكاء
عامر قرب منه ونزل علي وشه قلم ورا التاني وكامل مغيب مش حاسس
عامر بغضب:ايه مش حاسس لاء فوق ابنك هيفضل يكرهك عمره كله انت ضيعت ابنك وثقته فيك راحت... وضربه اقوي لحد ما قرب منه مصطفى وبعدو عنه بصعوبه
.. بعد شويه طلع الدكتور وجريو عليه
عامر بقلق:اي الي حصل
الدكتور بغضب:مين الحي*وان الي عمل فيه كدا انا لازم ابلغ الشرطه حالا الولد متبهدل
رحمه عيطت اكتر
عامر بحده:مفيش بلاغات انا جده وانا الي ض*ربته عشان عمل حاجه غلط
الدكتور خاف :عموما هوا فاق بس محتاجه راحه لانه متع'ور جامد
من ساعتها وعيسي بقا بيكره كامل ومش قادر يسامحه ولما كبر بقا شبه مبيتكلمش معاه
back....
طلع عيسي من ذكرياته علي خبط الباب
عيسي: ادخل
اتفتح الباب ودخلت غرام وقفلت الباب وكانت شايله صينيه وعليها عصير برتقان قربت وحطتها علي التربيزه
غرام بمرح:بص بقي يا عيسي انا عملتلك عصير احسن من القهوه ااه علي الاقل فيه فيتامين سي
عيسي بإبتسامه:انتي تعملي الي انتي عاوزاه ياست البنات
غرام :اسيبك انا بقا تشتغل واطلع اعمل الحاجه مع مريم ونور سلام
ولسا هتلف عيسي مسك ايدها وشدها وقعدها علي رجله
غرام:الله في ايه مش وقته خالص
عيسي مد ايده وشال النقاب والطرحه من عليها وهيا اتصدمت
غرام بتوتر:عيسي احنا في المكتب مش في الاوضه
عيسي متكلمش ومد ايده فكلها شعرها الي نزل علي ضهرها زي الدهب
غرام:عيسي في ايه
عيسي حضنها ونام علي صدرها واخد نفس باين عليه مخنوق وهيا مستغربه
غرام بقلق :عيسي
عيسي:قلبه
غرام بخوف:مالك ياحبيبي انت كويس
عيسي:انا محتاجك معايا ياغرام متبعديش عني
غرام حضنته بحب وبقت تمشي ايدها علي شعره وضهره لحد ماعيسي نام في حضنها غرام كانت هتصحيه بس مرضيتش وصعب عليها وسابته ينام لدرجه ان جسمها وجعها بس متكلمتش لما حست انه مرتاح
......... بيعدي وقت كبير وغرام علي نفس الحال ولسا بتتأمل عيسي وهوا حاضنها بردو
فجأة بيصحي عيسي من النوم
عيسي بدهشه:ايه دا انا نمت
غرام هزت راسها ب ااه
عيسي بخوف:انتي كويسه وانتي مصحتنيش ليه بدل مافضلت مذنبك كل دا يا غرام
غرام بكذب:انا تمام جسمي ولا وجعني ولا اي حاجه
عيسي :بجدد ولا بتكذبي
غرام بحب:وهكذب ليه يا حبيبي وبعدين ازاي اتوجع وانا في حضنك يا عيسي دا انتا دوايه ياقلبي
عيسي بحب: ياسيدي علي الحب انتي بتحبيني ياغرام
غرام بصدق:انا بعشقك ياعيسي انت حبي اول والاخيرر
عيسي حضنها اكتر وهيا اتوجعت وهوا حس
عيسي:متأكده انك مش تعبانه
غرام:تؤ تؤ انا تمام ياحبيبي
عيسي:تب البسي طرحتك يلا عشان نطلع اوضتنا
غرام: حاضر
وقامت من علي رجله وضهرها طرقع لما قامت ووجعها جدا وهيا خافت عيسي ياخد باله ويحس بذنب
عيسي:ايه الي طرقع دا
غرام بتوتر : دا ضهري عادي
عيسي بصلها شويه واضايق من نفسه وهيا بدأت تلبس
غرام:استني اشرب البرتقان الاول وبعدين اخرج
عيسى:لاء مش عاوز
غرام:والله ياعيسي لو ماشربت انتا حر
عيسي بضيق:مش عاوز يا غرام والله ما عاوز اشربه
غرام بخبث:تب والله لو ماشربت العصير حالا ماهخليك تلمسني حتي لمده يومين
مد ايده اخد كوبايه العصير وشربها مره واحده من غير تفكير
غرام انفجرت في الضحك :هههه مش قادره هموووت
عيسي بغيظ:متضحكيش ويلا بينا عشان اخد جايزه اني شربت العصير
غرام بتوتر:جايزه لاء وانا مالي... وطلعت جري برا المكتب
وعيسي ضحك
........ في الخارج طلعت غرام ولقت الصالون فضي ومفيش حد وبتبص في الساعه لقتها 1بليل
عيسي برفعه حاجب:اومال فين العيله
غرام بصدمه:الحق دي الساعه واحده دول نامو
عيسي: بتهزري انا نمت اربع ساعات كاملين
غرام :ااه انتا نمت اربع ساعات
عيسي بغضب:وانتي كنت قاعده علي رجلي اربع ساعات ومصحتنيش
غرام بتوتر:والله انا مرضتش اقلقك
عيسي بحده خفيفه:كنتي زفتيني ولا انك تتعبي كدا
غرام بصتله بضيق واتجهت للغرفه وهوا نفخ بضيق وطلع من القصر وهيا شافته طالع من القصر وساق بسرعه عاليه فخافت عليه جدا ورنت عليه لقت الموبايل علي الشاحن في الغرفه فتنهدت بتعب وقلق ودخلت الحمام
............ بعد ساعه بيرجع عيسي وبيكون جايب معاه بوكس وبوكيه ورد احمر وتورته شوكولاته
دخل عيسي لاقا غرام قاعده بتذاكر علي السريرفحط الحاجات علي الكنبه وهيا ما اخدتش بالها منهم
عيسي:احم احم
غرام بصتله وقلبها ارتاح بس متكلمتش
عيسي:احم احم احم احم
غرام كانت كاتمه ضحكتها بالعافيه
عيسي:احم احم احم احمممم احم احمممم ماخلاص بقا انا احبالي الصوتيه ماتت قلبك طيب يا صاحبي
غرام مردتش برضو
عيسي بمرح:عاملي فيها عم التقيل وكدا ها
غرام مبصتلوش وعطيته ضهرها وهيا قاعده وعيسي شال الكتب الي وراها ونام بعرض السرير وراها مكان الكتب وهيا كانت هتموت وتضحك بس بتتقل عليه هيا مش زعلانه اصلا
عيسي:احم احم احم احمممممممم
غرام مقدرتش وانفجرت في الضحك بصوت عالي لدرجه انه قام قعد وكتم فمها بإيده
عيسي بضحك:اسكتي الله يخرب بيتك هتفضحينا يقولو ايه دلوقتي احسن يفهمونا غلط هههه
غرام ضحكت اكتر ورجعت بضهرها فرجعت علي رجل عيسي وما اخدتش بالها
عيسي مسك وشها بين ايده :ضحكت يعني قلبها مال وهنجيب دسته عيال
غرام ضحكت اكتر وهوا كان مبسوط انه ضحكها
عيسي:شوفي جبتلك ايه
غرام بلهفه:ايه جبت ايه
قام عيسي وراح جاب الحاجات وهيا فرحت جدا
عيسي :ايه رايك افتحي البوكس
مدت ايدها وفتحت البوكس ولقت فيه سلسله الماس وخاتم الماس وشوكولاتات كتير
غرام بعدت السلسله والخاتم وما اهتمتش بيهم ولا شافتهم اصلاا واهتمت بل شوكلاته كانها الماس
عيسي بدهشه:يعني انتي شلتي الالماس ومسكتي الشوكولاته
غرام بطفوله:انا مبحبش لا الدهب ولا الالماس انا بحب الشيكولاتات وانتا وبس
عيسي ابتسم علي طفولتها وفرح انها مش بتاعت مال وفرح انه اختار الام والزوجه الصح
عيسي:تب شوفيهم اكيد هيعجبوكي
غرام:ماشي
عيسي فتح السلسلة الي كان محفور عليها اسمه وكانت سلسله مرصعه بلالماس والدهب الخالص والخاتم كان الماس وشكله رقيق وجميل جدا
غرام:واو شكلهم حلو اوي
عيسي طلع السلسله ولبسهالها وكانت تجنن عليها ولبسها الخاتم الي كان تحفه عليها وهيا فرحت جدا
غرام حضنته علي اهتمامه بيها وحبه ليها وعيسي حضنها بحب وباسها بشوق وحب وهيا تجاوبت معاه وووووو..
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بيمر تلت ايام وبيجي يوم الفرح والبلد كلها والناس كلها بتعرف ان عيسي الهواري عايش وكان عيسي راح الشركه
والموظفيين عرفو والسوق كله فرح ان عيسي رجع تاني وسليمان كان اختفي بس عيسي كان عارف هوا فين بس سايبه بمزاجه وميرنا كلمت غرام وفرحت جدا واتخطبت لمالك والكل كان فرحان معادا بسمه وبنتها........
في الفرح
بيكون الرجاله كلهم براا والحريم جوا في القصر وبيكونو كتبو كتب الكتاب...
عند الحريم كانو بيغنو اغاني صعيديه بتاعت الافراح ومريم ونور بيرقصو وسايبين شعرهم والنساء كلها كانت قالعه حجابها وغرام مغطي وشها وبتسقف بس
احد الحريم:ماتقومي ياامرت الكبير ارقصي معانا
غرام بكسوف :لاء مش بعرف
رحمه:قومي ياغرام واقلعي النقاب احنا كلنا حريم في بعض
تفيده:ايوا صح يلا....
احد الحريم:ورينا وشك يامرت الكبير
بسمه بخبث:ممكن تكوني متلقيش بلكبير مثلا
رحمه بعصبيه:بسمه اتحشمي
ساره بغل:وامي قالت ايه غلط ماتخليها تورينا وشها
غرام بصتلهم بتحدي وطلعت علي فوق والناس صدقت ان شكلها وحش
............ بعد مده نزلت غرام وكانت قالعه النقاب وسايبه شعرها الذهبي الطويل وكانت من غير ميكب خالص ولابسه فستان ابيض طويل بكم وكان شكلها كانها حووريه
احد الحريم:مين دي يا ام عيسي دي اجنبيه
روحيه بفخر:لاء دي مرت الكبير عيسي الهواري
الحريم اتصدمو وبسمه وساره اتصدمو من جمال غرام الي حست انها رفعت راس جوزها
غرام بقوه:ها ياخالت جوزي اليق بالكبير ولا لاء
بسمه بتوتر:تليقي يامرت الكبير
غرام بغضب:بس عموما حبيت اقولك ان مش كل حاجه جمال الوش في ناس وشهم جميل بس قلوبهم سوده والانسان مش لازم يكون ولا جميل ولا غني ممكن يكون فقير وشكل مش احسن حاجه ويكون طيب وقلبه نضيف
ياشيخه دا .ربنا. خلق الإنسان في احسن تقويم.. يعني مفيش حد وحش وحد حلو الوحش وحش بقلبه وسواده والحلو حلو بنقاء قلبه وطيبته واهم حاجه الرضا عندك مثلا انتي وبنتك شكلكم جميل بس قلوبكم سوده اسود من جلاليب الحريم دي متبقيش عنصريه ياخالت جووزي
بسمه بكره:تقصدي ايه بحديدك ده
غرام ببرود:مقصدش حاجه اقصد انك تصفي النيه وتفرحي اكده زي الحريم
الحريم سقفتلها بحراره وغرام فرحت انهم مااديقوش من كلامها...
رحمه بإبتسامه:كفايه اكده شغلو الاغاني يا بنات
وبالفعل الاغاني اشتغلت ووغرام رقصت معاهم وبسمه وبنتها اتغاظو اكتر وكرهوها اضعاف وكانت غرام فرحانه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الخارج عند للرجال
بيكون عيسي ودياب ويوسف وكل واحد راكب حصانه وبيرقص بيه وكان فرحانين اوي
عامر:ياعيسي
عيسي:ايوا ياجدي
عامر رماله النبوت في ايده وعيسي اخده من الهوا ومصطفى رما واحد ليوسف وكامل رما واحد لدياب الي فرح وحس انه وسط عيلته واهله وناسه
ودخل دياب ويوسف علي عيسي
عيسي بتحدي :انسوو.... وبداءت المعركه في اقل من دقيقتين كان عيسي موقع النبوت بتاع يوسف الي طلع بحصانه وهوا بيضحك وبقا هوا ودياب
دياب بضحك:سامحني ياصاحبي
عيسي بإبتسامه:ياريت تسامحني انتا
وبحركه وحده وقع النبوت من ايد دياب الي اندهش والجميع هتف بإسم عيسي والجميع كان فرحان بالكبير
سامي:وانا عاوز العب كمان
عيسي بخبث:ومالو تعالي
طلع سامي علي حصان واخد نبوت وبداء يعارك عيسي بكل هدوء وفجأة بقا بيضرب بغباء والجميع لاحظ وعيسي سابه ومرضاش يخسره عشان يطلع الي جواه ويرتاح
عيسي بضحك:خلصت ياواد عمي
سامي:مش خايف اكسبك
عيسي بتحدي:انسي ياواد عمي...
.. وبحركه بسيطه كان موقع النبوت من ايده وسامي زعل بس عيسي رمي نبوته علي الارض والجميع اتصدم وعيسي قرب منه وحضنه وسامي فرح جدا وعيسي عارف بالي عمله مع سليمان وواثق انه نضيف من جوا
..... بعد مده من الغني والرقص والعيله والبلد كلها فرحت
بيخلص الفرح وبيروح كل عريس عند عروسته
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه يوسف
دخل ولاقا نور قاعده ولابسه قميص طويل وعليه روب طويل وكانت جميله وقاعده علي السرير
يوسف:نوور
نور بخجل:نعم
يوسف:عامله ايه
نور بضحك:كويسه ياعم
يوسف بدهشه:عم؟!
نور بإستفزاز:خلاص يا اخ
يوسف:أخ؟!
نور حضنته من غير كلام وهوا ابتسم بحب عليها
يوسف:يااه متعرفيش انا كنت مستني اليوم دا بقالي اد ايه يا نوري
نور بدموع:يوسف
يوسف مسك وشها بين ايده :بتعيطي ليه ياحبيبتي
نور:عشان بحبك اوي
يوسف بحب:وانا كمان بحبك اوي.... وقرب وباسها وهيا اتكسفت وووو...
(استغفر الله العظيم🙂)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه دياب الي عيسي اثر انهم هيعيشو في القصر
دخل دياب ولاقا مريم قاعده ولابسه فستان الفرح لسا وقاعده علي طرف السرير وبتفرك في ايدها بتوتر
دياب:احمم
مريم اتوتر اكتر ودياب قرب قعد جمبها
دياب:مرييم
مريم بخجل:نعم
دياب حط ايده علي خدها وابتسم:مبسوطه
مريم هزت راسها ب ااه
دياب :انا اتمرمطت عقبال موصلت لليله دي كنت خايف لتكوني مش بتحبيني
مريم بعفويه:لا والله انا بحبك اوي..... استوعبت و اتكسفت اكتر وهوا ابتسم
دياب بتوتر:انا عاوز اصارحك بحاجه كدا
مريم بغباء:اييه متجوز عليا
دياب بصلها وانفجر في الضحك وهيا ابتسمت
دياب بضحك:هوا انا لسا اتجوزتك عشان الحق اتجوز عليكي
مريم :اومال ايه
دياب:هوا انتي في حد كلمك قبل كدا وسألك اذا بتحبي حد
مريم بتوتر:ااه والله كنت هقولك
دياب:اهدي ياحبيبتي دا انا الي كنت بتكلم
مريم:بجد انا بردو كنت بشبه علي الصوت بس ليه
دياب بضيق:انتي قولتيلي انك بتحبي حد مين بقا
مريم بخجل:دا دا انتا والله العظيم
دياب بفرحه:مصدقك تب ايه مش يلا
مريم بخجل وتوتر:ها يلا ايه
دياب قرب منها اكتر وووووو.........
(استغفر الله العظيم🙂 )
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في جناح عيسي وغرام
بيدخل عيسي وبيتصدم من الي شافه بيلاقي غرام لابسه بيجامه هوت شورت وتيشرت بحمالات بيضه وفيها بينك وعامله شعرها قطتتين وقاعده ببتفرج علي الكرتون وبتاكل شوكولاته
عيسي:انتي بتعملي ايه
غرام بطفوله:عيسي تعالا اقعد تعالا الكرتون دا هيعجبك اوي يا حبيبي
عيسي بضحك:انا متجوز طفله وربنا انا متجوز عيله
غرام بغيظ طفولي:متقولش طفله دي انا كبيره اهووو
عيسي خبط كف علي كف:الناس خيبتها سبت وحد وانا خيبتي مشفهاش حد يابنتي انهارده كان فرحك
غرام قربت منه وبصتله ببراءه :عيسي
عيسي بتوهان:قلبه وروحه
غرام :انا بحبك اوي
عيسي بهيام:وانا بعشقك ياروحي
غرام بتوتر:ممكن تسامحني علي اي حاجه
عيسي برفعه حاجب:عملتي ايه
غرام لفت ايدها حوالين رقبته وهوا بلع ريقه :انا معملتش حاجه بس بس مسحت الملفات الي علي الاب توب بالغلط
عيسي بدهشه:نعم؟!
غرام خافت وكانت هتجري بس عيسي مسك ايدها وغرام غمضت عيونها بخوف وعيسي حضنها
عيسي بخبث:انتي فاكره ان دخول حضن عيسي زي خروجه ..... قرب منها وووو.....
(استغفر الله العظيم🙂)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تاني يوم الصبح صحي عيسي وكانت دماغه وجعاه بشكل غريب قام قعد علي السرير وولع سيجارته غرام صحيت وقعدت وكانت بتتمغط
غرام بحب:صباح الخير يا حبيبي
عيسي بضيق:صباح النور
غرام بقلق:مالك ياحبيبي ....
وحطت ايدها علي صدره العاري بس عيسي حس انه مضايق ومش طايقها وهيا استغربت فقام من جمبها ومتكلمش ودخل الحمام وهيا زعلت بس سكتت
.......... بعد مدة طلع عيسي من الحمام وهوا لابس بنطلون رمادي وتيشرت بنص كم رمادي
غرام:عيسي انتا كويس
عيسي بضيق:كويس كويس ياغرام ايه
غرام بدموع:انا بسألك بس ياحبيبي انا قلقانه عليك مش اكتر
عيسي نفخ بضيق وطلع من الغرفه وغرام وقعت في الارض وعيطت وووووووو............
@@@@@@@@@@@@@@@@@
#غرام_العيسي part21
وبتقع غرام علي الارض وبتعيط
غرام بدموع:انا معملتش حاجه والله مااذيتهوش يمكن تعبان ولا حاجه وانا ضايقته وانا مش واخده بالي
وقامت ومسحت دموعها ودخلت الحمام
........ بعد مده بتطلع وبتكون لابسه هدوم خروج وبتاخد حاجتها وشنتطها وبتنزل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت علي السفره
بيكون الكل علي الفطار معادا غرام وبسمه وساره بيبصو لعيسي بغرابه
سامي بمرح:صباحيه مباركه يا عرسان
دياب:الله يبارك فيك يااخوي
يوسف:الله صحيح ياواد ياسامي انتا مش ناوي تتجوز بقا وتريحنا منك
سامي :والله يايوسف يااخوي لاء انا مش بتاع جواز ومسئوليات انا عاوز اعيش حر اكده
دياب:طيب ياعم الحر متتكلمش معانا تاني بقا اصلك بايظ وممكن تبوظنا واحنا بقينا مربوطين مش احرار زيك
عامر:والله انتو شويه عياال فاضيه
سامي:انا بقول كدا برضو ياجدو صح ياعيسي
عيسي :ااه صح
حسن:اومال غرام فين يا ولدي
عيسي اضايق اول ماسمع اسمها وبحده:فوق
رحمه:معقول لسا نايمه
عيسي بضيق :اكيد هتنزل دلوقتي
نزلت غرام وعيسي حط وشه في طبقه بضيق
غرام:صباح الخير
الجميع:صباح النور
عامر:يلا عشان تفطري ياحبيبتي
غرام بصت علي عيسي بحزن :لاء يا جدو مش هقدر انا راحه الجامعه
عامر:تب افطري الاول
غرام بصت عليه لقيته بياكل ببرود ومبصش عليها حتي وكتمت دموعها بالعافيه
غرام :لاء ياجدي مش عاوزه عن اذنكم عن اذنك ياعيسي
وخرجت جري وهوا متكلمش وكان مضايق جدا بس ارتاح لما مشيت من قدامه واستغرب نفسه اوي
عامر بجمود:هوا في ايه ياعيسي
عيسي:مفيش حاجه يا جدي
حسن:غريبه ياولدي ان غرام تمشي كدا
عيسي بزهق:يوووه ماقولنا خلاص
عامر:رايح الشركه النهارده
عيسي:لاء هشتغل من البيت النهارده ... وقام وقف
ساره بخبث:اعملك قهوه
عيسي:اه تمام اعمليها وهاتيها...... واتجه للمكتب والعيله استغربت وساره وامها فرحو جدا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@عند غرام
كانت وصلت الجامعة بعد ماركبت تاكسي لانها رفضت تركب مع السواق
دخلت غرام وكل العيون اتسلطت عليها بس مهتمتش وكملت في طريقها لحد ماقربت من ميرنا الي حضنتها
ميرنا:صباح الخير يا روما
غرام:صباح النور
ميرنا:مالك كدا
غرام:مفيش حاجه
ميرنا:غراام في ايه هتخبي عليا
غرام:مفيش ياميرنا انا كويسه
ميرنا بمرح:مش عيب عليك يا صاحبي لما تخبي عليا بردو
غرام اتنهدت ومقدرتش تمسك دموعها وانهارت في البكاء وميرنا حضنتها
ميرنا بقلق:مالك ياغرام
غرام بدموع:مش عارفه انا عملت ايه انا مزعلتوش في حاجه والله
ميرنا:تب اهدي كدا ياحبيبتي وتعالي نتكلم
غرام مسحت دموعها:لا مفيش حاجه ياميرنا مش مستاهله كلام يلا عشان عندنا محاضرات كتير
ومشيت وميرنا اتنهدت وراحت وراها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@عند عيسي في المكتب
كان مولع سيجا*ره وبيشربها ومرجع راسه للخلف وبيفكر في حاجات كتير
قطع تفكيره خبط الباب
عيسي:ادخل
دخلت ساره الي كانت لابسه عبايه بيتي ضيقه جدا ومبينه مفاتن جسمها ولابسه طرحه ومش ربطاها بدبابيس
ساره بإبتسامه:انا جبتلك قهوه.... وقربت جمب الكرسي بتاعه وحطتها علي التربيزه جمبه
عيسي بإبتسامه جانبيه خفيفه: شكراً
ساره بدلع:مش محتاج حاجه تانيه ياسي عيسي
عيسي :لاء لما اعوز هطلب
ساره بدلع:خلاص لما تعوز حاجه متطلبش الا مني ماشي
عيسي :ماشي
ساره:عن اذنك...... وخرجت وهيا ماشيه بدلع وعيسي كان مرتاح وهوا شايفها بس مش حاسس نحيتها بمشاعر ولا حاسس برغبه ليها خالص
وكمل عيسي شغله عشان يبطل تفكير
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام في اخر اليوم
كانت طالعه من اخر محاضره فطلعت موبايلها علي امل يكون عيسي افتكرها ورن عليها بس ملقتوش رن خالص فزعلت اكتر
غرام بقهر:يعني كل دا كان كذب ياعيسي شكراً ياعيسي
وطلعت من الجامعه لوحدها لان ميرنا راحت مع مالك
...... خارج الجامعه كان واقف السواق مستنيها
السواق:يا هانم ياست هانم
غرام:معلش ياعم احمد ارجع انتا انا عاوزه امشي
السواق:مينفعش ياست هانم انا عامر بيه امرني اجيبك
غرام:لوسمحت يا عم احمد خد دول وسيبني اروح لحالي
السواق:بس..
غرام:معلش..... ومدتله شنطتها بتلفونها بكل حاجه حتي قلعت ساعتها وهوا اخدهم واتجه للعربيه ومشي
غرام اتنهدت بحزن وفضلت ماشيه لوحدها لحد ما الدنيا مطرت جامد والناس كانت بتجري تستخبي وهيا ماشيه في المطر ودموعها مختلطه مع المطر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
كان الجميع متجمع في الصالون بعد الغدا حتي عيسي كان قاعد وبيلعب في تليفونه
عامر بقلق:انا مش عارف السواق اتأخر كدا ليه وبعدين الدنيا بتمطر جامد اوي انا قلقت
كامل:اهدا ياابوي خير ان شاء الله
دياب:عيسي
عيسي:اممم
دياب:مالك كدا غريب النهارده
عيسي بضحك:مالي ياابني ما انا كويس اهو شايفني بشد في شعري
دياب بضحك:مش القصد بس تصرفاتك كلها غريبه حتي مع مراتك
عيسي بضيق:مفيش حاجه
فجأة دخل السواق
عامر:ها غرام فيين
السواق مدله شنطتها والموبايل وكمان الساعه الي عليها صورتها
عامر :دي حاجتها هيا فين
السواق بتوتر:والله يا عامر بيه انا قعدت احتال عليها مرضيتش تركب وقالتلي خد الحاجات دي وروح وانا هاجي وراك
عيسي بحده:وانتا ازاي تسيبها تمشي لوحدها كدا في الشتا دا
(صباح الفل يا عم عيسي انتا لسا فااكر)
السواق:والله هيا الي طلبت وانا مقدرش اجبرها علي حاجه
عامر:تب روح انت
عيسي:انا هروح ادور عليها
بسمه غمزت لساره
ساره:خليك يا سي عيسي اكيد زمانها جايه هيا هتوه يعني
عيسي حس انه اتشل وقعد مكانه ومقدرش يتحرك والعيله اتصدمت
عيسي:عندك حق اكيد زمانها جايه.... العيله بصتله بصدمه وساره بصتلهم بإنتصار
حسن بسخرية:يخص بجد يخص عليك انا رايح ادور علي بنتي عن اذنكم....... وقام واتجه للخارج
عامر بحده:مالك ياعيسي غريب امرك انهارده
عيسي بضيق:هوا في ايه ما انا كويس اهو كلكم بتسئلوني النهارده مالك اييه
كامل:خلاص ياابوي يمكن مضايق من حاجه... سكت عامر والعيله كانت قلقانه معادا ساره وبسمه وعيسي الي حاسس بضيق مش طبيعي
........... بعد مده رجع حسن
عامر:ها لقيتها
حسن:لاء قلبت عليها الدنيا ملقتهاش
روحيه:كيف يعني ملقتهاش ياولدي دا احنا داخليين علي المغرب والبت مرجعتش
عامر بغضب:عيسي مرتك برا وأنت قاعد
فجأة دخلت غرام الي كانت غرقانه وجسمها بيترعش جري حسن عليها
حسن بقلق:انتي كويسه ياحبيبتي جرالك ايه
غرام برعشه:انا.تم.تمام.... وبصت علي عيسي واتصدمت انه مقربش منها و عينه كانت هتتخلع عليها
عامر:كنتي فين ياغرام ومرجعتيش مع السواق ليه
غرام:معلش ياجدي كنت عاوزه امشي شويه
رحمه:ايه الي مغرقك اكده يا حبيبتي
غرام:عادي من الشتا بس..... والعيله بصت علي عيسي الي مقمش من مكانه حتي
حسن حط ايده علي ايدها:يا ابوي دا انتي بتترعشي
غرام بدموع:لاء مفيش حاجه عن اذنكم...... واتجهت لفوق
وعيسي قام وطلع وراها وساره وبسمه اتغاظو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه غرام وعيسي
طلعت غرام واخدت بيجامه ولسا هتدخل الحمام لقت عيسي بيمسكها من ايدها وشدها لعنده وهيا اتوترت
عيسي بحده:كنتي فين ياهانم
غرام: كنت في الجامعه
عيسي بضيق:ومرضتيش ترجعي مع السواق لييه
غرام :كنت حابه اتمشي لوحدي هوا حراام
عيسي بغضب:صوتك يوطي وانا بكلمك فاهمه وبعدين انتي هترضي عليا كلمه بكلمه
غرام شدت ايدها الي كانت بتترعش من البرد من ايده وبصتله بعتاب ودخلت الحمام وهوا اتعصب اكتر
.......... بعد مده طلعت غرام وكانت لابسه البيجامه وعامله شعرها ديل حصان
دورت عليه ملقتهوش بس اخدت بالها انه في البلكونه
فتجهت للسرير وقعدت عليه وشغلت التكييف علي الدافئ
عشان كانت بتترعش ومسكت موبايلها وقعدت تلعب فيه
طلع عيسي من البلكونه ولاقها قاعده بصلها بضيق وحس انه بيكرها مش عارف ليه فتجه للسرير وقعد جمبها
عيسى بضيق:غرام
غرام بعدم اهتمام:نعم
عيسي اتعصب واخد منها الموبايل وقفله وحطه علي الكومدينو جمبو وهيا اتضايقت
غرام:لوسمحت اعطيني الموبايل
عيسي وهوا بيجز علي سنانه بغضب:انتي كنتي فين النهارده
غرام :والله كنت في الجامعه والله
عيسي:وبعد الجامعه روحتي فين
غرام بضيق:عيسي لاحظ كلامك انا خلصت الجامعه واتمشيت لحد هنا مش اكتر عاوز تصدق براحتك ومش عاوز برضو براحتك يا جوزي العزيز
عيسي بغضب:اتكلمي عدل معايا يا ست هانم
غرام اتنهدت ومسكت ايده :عيسي ياحبيبي انتا كويس فيك ايه احكيلي انا معاك يا قلبي وهسمعك صدقني احكيلي فيك ايه انتا النهارده مش طبيعي انتا عمرك ما عاملتني كدا ارجوك أتكلم
عيسي حس انه هدا لما لمسته بس حاسس بردو بكره نحيتها مش طبيعي
عيسي بغضب:اوعي تكوني فكراني عبيط وهتضحكي عليا بكلمتين دول بردو كنتي مع مين
غرام بقوه:عيسي مالك كدا لاحظ اني مراتك ومسمحش ابدا انك تقولي كدا فاهممم
عيسي مسكها من شعرها وبحده:لاء مش فاهم يامراتي واقولك كمان انا معتش بطيقك كرهتك خلاص وانتي هتكوني زيك زي الخدامه عندي
غرام بوجع:عيسي سيب شعري مش قادره انتا بتوجعني
انا عمري ماهسامحك علي الي انتا بتعمله
عيسى سابها بغضب وكره
غرام بدموع:انا بكرهك مش قولتلك هتاخد رغبتك مني وهتسيبني بس صدقني مش هسمحلك تقربلي تاني ابدا
عيسي اتعصب اكتر :انا الي عاوزه هاخده حتي لو بالغصب فاهمه
غرام:مستحيل دا يحصل مستحيل
عيسي عيونه احمرت:هيا كدا ماشي...... وقلع التيشرت وقرب منها وهيا بقت ترجع بضهرها لورا لحد مالزقت في اخر السرير
غرام بخوف:عيسي ارجوك متعملش كدا ارجوك انا بحبك ماتخلنييش اكرهك
عيسي بخبث:ههه معدتش تفرق يا روما..... وانقض عليها زي الاسد مابينقض علي فيرسته وهيا بتصرخ ومحدش سمعها لان الباب مانع للصوت
غرام بنهيار:ارجوك سيبني ياعيسي
عيسي قطع هدومها واعتد*ي عليها بكل قوته وبكل وحشيه وهيا بتحاول تصرخ ومعدتش قادره تتنفس وهوا كان مغيب مش حاسس بجسمه
.......... بعد مده بعد عنها ولبس هدومه وهيا كانت نايمه مش قادره تتحرك وهوا اخد حاجته وطلع البلكونه وهوا حاسس بإنتصار انه اخدها
انما غرام كانت لا حول ولا قوة مكنتش قادره تتحرك حتي وجسمه كان متكسر مليون حته
قامت بصعوبه واتجهت لحمام وبصت عليه من البلكونه بكره شديد ودخلت الحمام وهيا بتتسند علي الحيطه لحد ما وصلت لجوا وقفلت الباب وفتحت البانيو علي ميه سخنه وبعد شويه امتلاء فقعدت فييه بتعب شديد
......... عند عيسي
طلع من البلكونه وبص علي السرير لاقه فاضي بس عليه دم قلق عليها وخبط علي الحمام
عيسي بقلق:غرام
غرام مرضتش عليه
عيسي بقلق اكبر:غراام يا غرام...وخبط أقوي
غرام بضيق:لو سمحت اطلع برا
عيسي اتنهد براحه واتجه للكنبه وقعد عليها وكان طلب من الخدم يحضرو اكل ولبن ونضفو السرير ونزلو وهوا كمان خرج
........ بعد مده بتتطلع غرام وبتكون لابسه بيجامه تانيه وطلعت وملقتوش واتجهت للسرير وهيا بتسند علي الحيطه لحد ماوصلت للسرير ونامت عليه واتغطت ونامت علطول من تعبها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه ساره
بسمه بشماته:بس شوفتي لما مهتمش بيها وسمع كلامك وقعد
ساره بضحك:لو كنت اعرف ان الس*حر بيعمل كدا كنت سحرتله من زمان اوي ههههه
بسمه:كدا كل حاجه بقت بتاعتنا احنا وبس وعيسي بقا بتاعك يابت
ساره بفرحه:فرحت اوي لما طلب مني قهوه والعيله كلها اتصدمت
بسمه بخبث:انتي عارفه لما عيسي يتجوزك المال كله هيبقا ليكي انتي
ساره:يارب يارب يعرض عليا الجواز
بسمه:بقولك ايه يابت انا عاوزاكي كدا تلبسي عبايه اضيق شويه عن الي كنتي لابسها اه ما هو لازم كدا عشان تغريه
(استغفر الله العظيم)
ساره بضحك:لو علي الاغراء ماشي
بسمه:بس بقولك ايه احنا نسينا ال.....
ساره بخوف:ااه هنعمل ايه دا لو عرف ممكن يقتلني
بسمه بتفكير:خليه بس يعرض عليكي الجواز وأنا هتصرف
ساره:هتعملي ايه في الخطه اياها
بسمه بخبث:هنفذ اليله طبعا وداعاً ياغرام هههه
وقعدو يتكلموو وما اخدوش بالهم من الشخص الي سمع كل حاجه من علي الباب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول في اعلي الجبل
كان واقف عيسي وحاطط ايده في جيبه ومعاه دياب ويوسف جمبه وهوا في وسطهم ووراه حرس كتير وقدامه راجل في الاربيعنات وحواليه رجال كتير
عيسي بحده:دا الي عندي ياجابر
جابر بتوتر:ياعيسي مينفعش كدا هيا اول مره يعني نشتغل مع بعض
عيسي بغضب:اسمع ياجابر بلاش اوريك الوش القديم الي انا مخبيه وانتا عارفه وحافظه كويس
جابر بخوف وتوتر:تب فكر في الموضوع يعيسي يمكن تفكر وترجع في كلامك
عيسي بحده:عيسي الهواري عمره مايرجع في كلامه ياجابر ياشهاوي فاهمم
جابر بخوف اكبر:مش القصد ياكبير بس ال السوق وقف من بعدك والرجاله حالها وقف
عيسي بغضب جحيمي:خلصنا يا جابر فين فلوسك
جابر بخوف:هاتو الفلوس يلا
ااتجه الرجال وجابو اربع شنط سوداء كبيره جداوفتحوها
وكانت عباره عن دولاراات كتير
عيسي بحده:كام دول
جابر بتوتر:20مليون دولار
عيسي بص ليوسف ودياب الي اتحركو عشان يفحصو الفلوس
عيسي:ها مظبوط
قال كل من دياب ويوسف :مظبوط يا رئيس
عيسي بأمر:البضاعه تحضر
اتجهت رجاله عيسي للعربيات وجابو صناديق كتيير خشبيه وفتحوها وكانت عباره عن أسلا*حه حديثه جدا وقويه كتير
جابر:بس مش كتير 20مليون ياكبير
عيسي برفعه حاجب:عاوزك تلف السوق كله ولو لقيت من الصنف دا بس لو رجعتلي بعديين مش هتشم ريحته حتي
جابر بخوف:خلاص حلال عليك هوا في .. في السوق كله زي شغل عيسي الهواري
عيسي بصله ومتكلمش
جابر:يعني مش ناوي ترجع بردو
عيسي بصوت رجولي خشن وقوي:اسمع ياجابرر كلمه زياده هدفنك مكانك فاهمم
جابر بخوف:فاهم فاهمم والله يلا يارجاله بسرعه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
بيرجع الشباب القصر بليل متأخر وكل واحد بيتجه لغرفته
........ في غرفه عيسي
بيدخل وبيتصدم من الي بيشوفه ووووووو...........
@@@@@@@@@@@@@@@@
تابعووووووني
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
الفصل الحادي عشر والثاني عشر من هنا
الفصل الثالث عشر والرابع عشر من هنا
الفصل الخامس عشر والسادس عشر من هنا
الفصل التاسع عشر والعشرين والحادي والعشرون من هنا
أدخلوا واعملوا متابعة لصفحتي عليها كل الروايات بمنتهي السهوله بدون لينكات من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙
تعليقات
إرسال تعليق