رواية غرام العيسى البارت الخامس عشر والسادس عشر بقلم الكاتبه أسماء السيد حصريه وجديده
عيسي وهوا حاطط ايده في جيبه ببرود:ازايك ياشهاب
شهاب رفع راسه واتصدم:عيسي انتا عايش ازاي
عيسي ببرود:اومال فاكرني هموت واسيبلك روحي
شهاب بكذب وغل:غرام بتحبني وكانت معايا بمزاجها وكمان شوفت وشها وانا خيرتها واخترتني انا وكمان مزعلتش عليك لحظه عارف ليه عشان انا حب الطفوله
عيسي عروقه برزت وغضب جدا وقرب ضربه بوكس في وشه بقوه لدرجه ان شهاب نزف من مناخيره
عيسي مسكه من قميصه بغضب:قبل ما تنطق كلمه عليها تفكر هيا مرات مين دي مرات عيسي الهواري يالا انا مراتي اشرف من الشرف وانا عمري ما اصدق فيها كدا
شهاب بكره:بكرهك ياعيسي بكرهك انتا اخدتها وانا بحبها ومش هبطل اقول انا بعشقها فاهم بعشق مراتك
عيسي بصله بغضب جحيمي ونزل فيه ضرب
دياب:عيسي كفايه كدا لسا معرفناش الي عاوزينه
عيسي بعد بغضب :جهزو يلا بسرعه
والرجاله جريت عليه واخدوه لغرفه في المخزن وعلقوه من رجله ودماغه تحت
عيسي بضيق:كلامك وخطفك لمراتي هاحسبك عليه بس مش وقته انما انا بقا عاوز اعرف انتا و مكرم الزناتي عملتو ايه في المستشفى بتاعتي
![]() |
شهاب بصدمه ووجع:مكرم الزناتي انتا تعرفه ومستشفي بتاعتك ازاي
عيسي ببرود وغضب وحط ايده في جيبه:انا عرفت انكم شارين دكاتره عندي في المستشفي وانتا اتجرأت وفكرت تاخد ماده .البلتنيوم.من دماغ المرضي الغلابه
شهاب بغباء:دول شويه اغبياء ميستهلوش الحياه وانا لو خدت منهم الماده دي هحطها في مخ الي يستحقها انما هما شويه فقر
قرب منه عيسي بغضب ونزل فيه ضرب شديده لدرجه انه نزف من كل حته في جسمه
عيسي بغضب جحيمي:انتا هتتحكم مين يعيش ومين يموت ياكل"ب انتا مش معني انهم فقرا يبقا مالهمش في الدنيا بالعكس دول اشرف منك واطهر واحسن مني ومنك كمان دي ناس غاليه وعفيفه انما انتا وس"خ وحقي*ر
شهاب برعب:خلاص ياعيسي انا معتش قادر ارحمني
عيسي بغضب :انا مبعرفش الرحمه يانج"س انتا انا الحمد لله لحقت الموقف قبل ماتفكر انتا والكلب مكرم تعملوها
شهاب ببكاء:مش انا ياعيسي دا مكرم مكرم الي خطط وانا نفذت
عيسي بحده:دخلوه
فجأه دخلو الرجاله ماسكين واحد شعره طويل ورابطه بتوكه وشكله غريب
شهاب بصدمه :مكرم؟!.....
مكرم بصدمه:شهاب؟ ماذا تفعل هنا
عيسي وهوا عطيله ضهره:انا الي جبتكو هنا..... ولف
مكرم بتوتر وخوف:عيسي الهواري
عيسي بحده:حطوه جمب اخوه
وبالفعل الرجاله علقته جمب شهاب وهوا بيصرخ
دياب بغضب:اخرس ياض مسمعش صوتك
مكرم بتوتر:انا لازم اعرف انا هنا لييه
عيسي بسخريه:جايبينك نلعب شويه
مكرم بغضب:انا لم اسكت علي هذا الهراء يا بيه
عيسي برفعه حاجب قعد قصادهم وحط رجل علي رجل ببرود:هات اخرك والي عندك اعمله يا كل*ب يلا وريني
مكرم:انا معملتش حاجه فيه ايه
عيسي بحده وصراخ:تعرف مستشفي الرحمه تعرفهاا
مكرم برعب:اه اه اعرفها
عيسي بغضب:بتاعتي ياروح امك وانتا اتجرأت انتا وهوا وكنت بتسرقو عقول الناس يا كل"ب انتا وهوا ياابن.......
مكرم بخوف:عيسي بيه ارجوك ارحمني انا ليس لي دخل بشئ انه شهاب من خطط لكل شيء
عيسي بص لشهاب نظره ارعبته
شهاب بخوف وتوتر:لاء لاء دا كذاب هوا الي عمل كدا انا معملتش حاجه ياباشا
عيسي بحده:انا كل الي عاوز اعرفه فين البلتنيوم الي اخدتوه فيين
شهاب ومكرم بصو لبعض بتوتر وخوف
عيسي ببرود :تمام عن اذنكم انا وهاجي بكرا ولو جيت وملقتش الرد هزعلكم مني اوي ياشباب......
وخرج وهما فضلو يندهو عليه ودياب راح وراه جري
دياب:عيسي
عيسي:اممم
دياب بضيق:هنرجع الصعيد امتا
عيسي:قريب يا اخويا قريب
دياب:تب وهنعمل معاهم ايه
عيسي:سيبها لله المهم دلوقتي نزلهم واتسلو عليهم النهارده تمام
دياب:تمام يا اخويا
عيسي:سلاام... واتحرك للخارج واتجه للقصر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
كان قاعد عامر في مكتبه ومعاه كامل ومصطفي بيشتغلو
عامر:اسمع منك ليه المناقصه دي لازم ناخدها
مصطفى بتوتر:بس يا ابوي دي معقده جوي واحتمال اننا نكسب يعني
عامر بجمود:ايه مش رجاله متعرفوش تاخدوها
كامل بتوتر :نسبه نجاحنا فيها 35%مش اكتر دي صعبه
عامر بحزن وبحده:لو كان عيسي عايش كان اخدها حتي لو النسبه0%كمان الله يرحمك يا ولدي
كامل:اللهم اميين بس احنا بنفكر ننسحب يا ابوي
عامر:اشمعنا
مصطفي:يا ابوي دي دي عاوزه مجهود كتير لانها قصاد واحد اسمه سليمان
عامر بجمود:سليمان عموما المناقصه دي هاتخدوها فاهميين غير كدا لا انتم عيالي ولا اعرفكم اخر كلام
وقام وقف وعاطلهم ضهره
كامل بعصبيه:يعني ايه يا ابوي انتا حاطط المناقصه قصاداً ليه حرام اكده يا ابووي
فجأه نزل كف قوي علي وشه من عامر
عامر بحده:دا عشان تفكر مليون مره قبل ماترفع صوتك علي ابووك فاهمم يا كامل
كامل بخوف وحزن :حقك علي دماغي يا ابوي اوعاك تزعل مني يا ابوي
وقرب باس ايده ودماغه
عامر بجمود:يلا اتفضلو برا ورايا كذا حاجه يلا
مصطفى بخوف:امرك يا ابووي
وكانو طالعين بس عامر نده علي كامل وقف كامل ومصطفي
عامر بحده:كاامل
كامل:ايوا يا ابوي
عامر:امشي انتا يامصطفي
وبالفعل مشي مصطفى ودخل كامل وقف قدامه
عامر بحزن:متزعلش مني ياكامل
كامل بحب:انتا علي راسي يا ابوي انتا تعمل الي انتا عاوزه يا ابوي
عامر:تسلم يا ولدي علي العموم حابب اقولك ان سليمان دا كان اكبر عدو لولدك الله يرحمه
كامل بصدمه:مش فاهم يا ابوي
عامر بحده:كان سليمان عدو عيسي وعلطول بيحاول يوقعه وهوا عمره ماكسب عيسي في مناقصه فحاول تكسب ياولدي عشان ترفع راس ولدك في تربته
كامل بغضب:حاضر يا ابوي
وقام كامل وطلع بغضب برا المكتب
كامل:يا مصطفي
مصطفى:ايوا يا اخوي في ايه
كامل:يلا عشان خارجين
مصطفى:علي فيين يا اخوي دلوك
كامل:رايحين الشركة يلا ورايا
وبالفعل طلع كامل ومصطفي واتجهو للشركه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي
وصل القصر ونزل هوا والحرس
الحارس :عيسي بيه عاوزك في حاجه
عيسي:قول
الحارس:لاء على انفراد حضرتك
عيسي بحده:ورايا علي المكتب
وبالفعل دخل عيسي مكتبه وولع سيج*اره وبص علي الزجاج المطل علي الجبل التلجي
دخل الحارس
عيسي:ها عاوز ايه
الحارس بتوتر:عيسي بيه الخبر من مصر
عيسي لف ليه وقال بجمود:ايه الي حصل
الحارس:سليمان ياكبير مش راحم حد وكمان نازل تعذيب في رجاله السوق كلهم وسرق كل بضاعتهم والمعلومات الي وصلتني ان هو بيخطط لحاجه في شغل كامل بيه
عيسي بغضب جحيمي :سليمان جاب اخره معاايا
الحارس بخوف:اعمل ايه ياباشا
عيسي بحده:شدد الحراسه علي ابويا والقصر ومن غير ماياخدو بالهم
الحارس بتوتر وخوف: اوامرك بس في حاجه كمان ياباشا
عيسي بنفاذ صبر :قول ما هو يوم باين
الحارس:خالت حضرتك بسمه هانم وبنتها
عيسي برفعه حاجب:مالهم
الحارس بتوتر:بقالهم اسبوع بيدورو علي واحده روسيه اسمها مونيكا وهيدفعو مليون جنيه لليقولهم مكانها
عيسي بغضب:لييه بيدورو عليها
الحارس:الي عرفتو انهم عاوزين يوصلو ليها عشان تدلهم علي الي خاطف مرات حضرتك واساساً مونيكا دي لقو جث*تها مدفونه في التلج من شهريين ياكبير
عيسي اتصدم بس مبينش
عيسي بجمود:تعمل الي قولت عليه وتعرفلي مين الي قتلها يلا وكمان تعمل...................
الحارس بخوف: أوامرك ياكبير
وطلع برا وعيسي قعد علي الكرسي ورجع دماغه لورا وقعد مده يفكر في حاجه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام
صحيت من النوم ملقتش عيسي فخافت ليكون الي فات حلم
غرام بدموع وخوف:معقول اكون كنت بحلم لاء مستحيل
وطلعت من الاوضه ونزلت تحت جري زي المجنونه
غرام ببكاء شديد وخوف :عيسي يا عيسي
وقعدت علي السلم بنهيار
فجأه طلع عيسي بخوف بسرعه من المكتب ووقف قدامها بصدمه
عيسي بخوف:مالك يا حبيبتي
غرام رفعت نظرها ليه وقامت جريت اتشعلقت في رقبته
وحضنته جامد وهو حضنها بخوف
عيسي وهوا بيمسح علي شعرها:مالك يا قلب عيسي
غرام بدموع :كنت خايفه يطلع الي فات حلم وانتا تروح مني
عيسي بتنهيده:متقلقيش يا قلبي انامعاكي ومش هسيبك ابدا انتي روحي وانا عمري ما اقدر اعيش من غير روحي
غرام دفنت وشها في رقبته:انا بحبك اوي ياعيسي اوعاك تسيبني
عيسي بحب:وانا بعشقك بس شيلي وشك من رقبتي
غرام بعند وغباء:لاء انا مرتاحه كدا
عيسي بخبث:غرام ابعدي عشان مش قادر انا حذرتك وانتي براحتك
غرام بتوتر :تب نزلني
عيسي بضحكه خيثه:لاء انتي الي اختارتي يبقا تستحملي
غرام بخجل وتوتر :لاء نزلني انا معتش قادره
عيسي بضحك:لاء ياحبيبتي يلا
واخدها وطلعو وهيا هتموت من الكسوف وووووو.....
(استغفر الله العظيم 🙂)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ميرنا
كانت قاعد في اوضتها بتذاكر
فجأه موبيلها رن وكان مجهول
ميرنا:الوو
المجهول :الوو
ميرنا:مين
المجهول بتوتر:مش مهم عامله ايه
ميرنا بستغراب:انا الحمدلله بس مش مهم ازاي يعني
المجهول:انا انا مالك
ميرنا بصدمه:مالك اقصد دكتور مالك
مالك بسعاده :لاء مالك احلي
ميرنا بخجل:وعاوز ايه بقا حضرتك
مالك:لاء كنت بطمن بس اصلك مجتيش الجامعه بقالك يومين
ميرنا:لاء انا كويسه والله بس مجتش عشان معتش بحب الجامعه
مالك بعفويه:ليه مش عاوزه تشوفيني ياميرنا انتي وحشيني
ميرنا بخجل وعصبيه:دكتور مالك مينفعش كدا انتا مجرد دكتوري تمام
مالك استوعب واتحرج:لاء مش القصد المهم انتي كلمتي والدك
ميرنا بعصبيه:عن اذنك يادكتور ولو علي بابا انا مش موافقه ... وقفلت بغضب
..........
ميرنا بتوتر:مالك ياميرنا انتي حبتيه ولا ايه لاء لاء دا دكتوري وبس اه
قاطعها رنت الجرس
لبست اسدال وراحت تفتح لانها كانت في البيت لوحدها
فتحت ولقت مندوب
المندوب:حضرتك الانسه ميرنا حمدي
ميرنا بستغراب:اه انا في حاجه ولا ايه
المندوب:مبعوت لحضرتك البوكيه دا والهديه دي
ميرنا بتردد:لاء انا مطلبتش حاجه
المندوب:لاء دا مبعوت لحضرتك
ميرنا بستغراب:تمام هات
واخدت منها البوكيه الي فيه ورد احمر وكارت والبوكس الكبير
المندوب:امضيلي هنا لوسمحتي
اخدت منه القلم ومضيت.. والمندوب مشي وهيا قفلت الباب ودخلت غرفتها قلعت الاسدال
ميرنا بستغراب:ياترا مبعوت من مين
قعدت علي السرير ومسكت الكارت واتكسفت من الموجود
(مسائك عسل يا قمر عامله ايه بقالك يومين مجتيش الجامعه ليه طمنيني عليكي ياوحشاني ميرنا ارجوكي اعطيني فرصه انا بحبك انتي اول بنت تخطف قلبي)
ميرنا بخجل:وانا كمان بحبك يامالك قلبي... ايه الي انا بقوله دا
فتحت البوكس لقت فيه شوكلاتات ومذكره فيها المحضارات الفائته وكمان دبدوب احمر وفرحت جدا
وحضنت الدبدوب بحب ونامت علي السرير بفرحه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر وتحديدا في غرفه ساره
ساره:ها عملتي ايه
بسمه بتوتر:انا متوتره جدا يابت
ساره بستغراب:اشمعنا مالك
بسمه:الراجل بتاعنا مبيردش بقاله اسبوع
ساره:اكيد هيرن لما يعرف حاجه
قاطعه رنت موبايل بسمه
بسمه:دا هوا
ساره:ردي بسرعه
بسمه :الووو
المجهول:ايوا ياست
بسمه بحده:عملت ايه
المجهول بتوتر:عرفتلك مكانها عاوزاني اعرفلك منها ايه
بسمه بتوتر:عاوزه اشوفها
المجهول:مش هينفع يا ست هانم
بسمه بغباء :مش مهم عاوزاك تعرفلي منها مين الي خاطف غرام
المجهول بتوتر:تمام هكلمك بكرا... وقفل
بسمه بفرحه:بكرا هيوصلني للخاطف يابت
ساره بسعاده:بجد ياارب اخلص منها بقا
بسمه بخبث:لازم اخد حقي من عيله الهواريبيتها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح عند عيسي وغرام
بتصحي. غرام وبتلاقي عيسي لسا نايم فبتسمت
وقربت باسته بخفه وبصتله بحب
غرام بحب:والله يا عيسي انا بعشقك انتا حلو كدا ازاي انا متجوزه قمر ياولاد
ومسكت خدوده بحب زي االاطفال
عيسي بضحك:سيب خدودي انا مش ابن اختك
غرام بصدمه:انتا صاحي من امتا
عيسي بضحك:من ساعه انا بعشقك
غرام اتكسفت واستخبت في صدره العاري
عيسي بمرح:خلاص متتكسفيش هههه خلاص وانا كمان بعشقك
غرام بخجل وهيا دافنه وشها في صدره:وانا كمان
عيسي حضنها جامد ومسح علي شعرها بحنان
غرام:عيسي
عيسي بتوهان:اممم
غرام:انا جعانه اووي
عيسي بسرعه:ياعمري ومالو يلا ننزل نعمل اكل ولا اطلب ليكي
غرام :يلا بسرعه انا الي هعمل
عيسي بضحك:تمام يلا استني البس تيشرت
غرام بسرعه:لاء يلا ننزل بسرعه
عيسي بغضب :هتنزلي كدا بقميصي
غرام بخوف :عادي ماهوا مفيش حد تحت
عيسي بحده :ادخلي خدي شاور والبسي حاجه كويسه
غرام بدموع مكتوبه :بس مش عادي تشوفني كدا مفيش حد تحت عادي لو خدم
عيسي بغيره وحده:غرام محدش يشوفك كدا. غيري فاهمة عيسي وبس الي يشوفك كداا يلا
غرام بخوف ودموع:حاضر ياعيسي
واتجهت لحمام بسرعه وخوف وهوا اتنهد بزعل ودخل اخد هدوم وراح حمام تاني
............ بعد مده
بتطلع غرام وهيا لابسه عبايه بيتي وطرحه وملقتش عيسي
فجأه حست بدوخه شديده ولقت دم نازل من مناخيرها
اتصدمت ووقعت علي الارض وووووو.................
@@@@@@@@@@@@@@@@
#غرام_العيسي part16
فجأه غرام حست بدوخه ونزل من مناخيرها دم ووقعت في الارض علي وشها مغمي عليها
دخل عيسي وهوا عاري الصدر وحاطه الفوطه علي شعره ورقبته
واتصدم من غرام الي واقعه علي الارض وجري عليها بسرعه
عيسي برعب:غراام يا غرام يا حبيبتي
لفها واتصدم لما شاف دم علي وشها
عيسي بخوف:غراام
حاول يفوقها لكن مستجبتش خالص
جري بسرعه لبس تيشرت واتجه ليها ولبسها نقاب
و شالها بسرعه ودفن وشها في صدره ونزل جري لتحت وهوا مرعوب
نزل ركب عربيته بأقصي سرعه ووراه الحراس
........... بعد دقايق وصل عيسي المستشفي في وقت قياسي
نزل شال غرام ودفن وشها في صدره ودخل بيها جري المستشفي
عيسي بخوف :GO.GO.GO.GO.
في ثانيه كان متواجد اكتر من دكتوره ودكتور
عيسي :اريد دكتوره حالا
دكتوره:انا موجوده هيا هيا الي الغرفه
وقرب الممرض بترول ياخدها منه
عيسي بغضب ودفن وش غرام في صدره اكتر:NO سأحملها انا وادخلها انها منتقبه اريد ممرضات
وبالفعل دخلها عيسي جوا ومنع دخول اي راجل
كان رايح جاي في الطرقه هيتجنن ومرعوب لتروح منه
عيسي بخوف:يارب يارب سلم
كل دا وما اخدش باله من كميه الممرضات والنساء الي عينهم هتتخلع عليه من حلاوته
.......... بعد مده طلعت الدكتوره
قرب منها عيسي:ما بها
الدكتوره :هيا كويسه بس ضعيفه جدا وكمان ياريت حضرتك يستحسن متقربش منها يومين كدا
عيسي برفعه حاجب:اشمعنا
الدكتوره:لان هيا ضعيفه ومتستحملش حاليا هيا بس محتاجه رعايه شويه
عيسي:تمام . روحي انتي
وبالفعل مشيت الدكتوره وهوا دخل لغرام
عيسي بخوف:انتي كويسه
غرام هزت راسها ب ااه
عيسي بضيق:انتي مبترديش ليه
غرام لفت وشها الجنب التاني بزعل وضيق
عيسي بغضب:مش بكلمك مبترديش ليه
غرام بدموع:نعم ياعيسي في ايه
عيسي بحده:انا مش بكلمك ايه اتخرستي تاني ولا ايه
غرام نزلت من علي السرير وبصتله بكسره
غرام بزعل:على فكره انا عمري ماكنت خرسه
عيسي بغضب وعدم استيعاب:والله دا الي عندي ويلا عشان نغورر
غرام بصتله بصه فيها كلام كتير وهوا بعد وشه عنها بضيق
عيسي بحده:ورايا
وبالفعل طلع عيسي ووغرام وراه ودموعها مانشفتش
............ خارج المستشفى
طلع عيسي ركب عربيته وغرام ركبت جمبه وعيسي طول الطريق سااكت ومبيتكلمش وهيا دموعها موقفتش
........... بعد مده وصل القصر
نزل ودخل وهيا وراه طلع عيسي بغضب للغرفه وغرام وراه ودموعها مانشفتش
.......في الغرفه
دخل عيسي قعد علي الكنبه بضيق وغرام دخلت قلعت النقاب وبصت عليه بحزن واتجهت للدريسنج اخدت بيجامه ودخلت الحمام
وعيسي دخل الدريسنج ولبس بنطلون جينز وسوتيشرت ابيض وكوتش ابيض واتجه لتحت وهيا لسا مطلعتش
طلعت غرام وملقتش عيسي فزعلت اكتر واتجهت للسرير ونامت عليه بتعب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
كان الكل متجمع علي الغدا
عامر:حسن منزلش بردك
روحيه بحزن:لاء بقالو سبوع منزلش
كامل بحزن:معزور ياجماعه دي بنته بردك وهوا قلبه واجعه عليها
رحمه بحزن:انا عيسي وحشني اوي
تفيده:ربنا يرحمه ويغفر له البلد كلها بتحلف بحياته وسيرتها الطيبه يا خيتي
مصطفى :انا شايف ان تفيده عندها حق
فجأه رن تليفون كامل
كامل:الوو
الموظف بسعاده:مبروك يا كامل بيه
كامل:علي اييه
الموظف: اخدنا المناقصه من سليماان يابيه
كامل بفرحه:بتتكلم جد
الموظف:والله كسبنا ياباشا
كامل بفرحه:زياده علي المرتب الشهر دا... وقفل
عامر بقلق:في ايه
كامل:اخدنا المناقصه من سليمان
عامر بفرحه:بتتكلم جد
مصطفى:بجد ياكامل
كامل بفرحه:والله بجد
عامر براحه:نام وارتاح في تربتك يا ولدي وراك رجاله
سامي بسعاده:الف مبروك ياعمي
كامل:الله يبارك فيك ياولدي
يوسف:مبروك ياعمي
كامل بفرحه:الله يبارك فيك ياحبيبي
بسمه بغل:مبروك ياكامل
كامل بضيق:الله يبارك فيكي
نور ومريم مع بعض:احنا عاوزين حقنا
كامل بستغراب:حق حق ايه
نور:عيسي الله يرحمه لما كان بيدخل مناقصه صعبه كان بيجبلنا هدية وبيدينا فلوس وكان بيكسب
كامل بضحك حاضر ياستي انتي وهيا
فجأه نزل حسن ووشه باين عليه الحزن
روحيه بسعاده:كويس انك نزلت ياولدي
حسن بتعب:اشمعنا
عامر:اخواتك كسبو المناقصه
حسن :ااه الف مبروك عن اذنكم
عامر :علي فين يا حسن
حسن بحزن:في اي حته عن اذنك.... وخرج
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي
كان وصل المخزن لقا شهاب ومكرم قاعدين علي كراسي ومتربطين
عيسي بحده:ها فكرتو
شهاب بتوتر:انا هقولك كل حاجه بس بس بشرط
عيسي بغضب:انا مفيش حد يتشرط عليا ياروح امك
شهاب بخوف:انا هقولك بمقابل
عيسي :قول
شهاب برعب وتوتر :اول حاجه تسيبني امشي وتاني حاجه تديني غراام
عيسي عروقه برزت وعيونه احمرت وقرب منه بغضب
ومسكه من ياقه قميصه
عيسي بغضب جحيمي:نعمم ياروح امك دا انا هوريك الي عمرك ماشوفته
ونزل فيه ضر*ب وفي وشه لحد ما شهاب كان هيم*وت
دياب:خلاص ياعيسي هيموت في ايدك
ودياب وعمار بعدو عيسي بصعوبه
عمار بخوف:خلاص ياباشا احنا محتاجينه
اتجه عيسي للكرسي الي قدامهم وقعد عليه وحط رجل على رجل وطلع سيجا*ره وولعها بضيق وبقي ينفث دخانه بغضب
عيسي بغضب:قسماً عظماً انتا وهوا لو قولتولي فين البلتني"وم لهكون دافنكو هنا وهجيبو بردو
مكرم برعب:هقولك هقولك بس ارحمني ياعيسي بيه
عيسي بحده:فيين انطق
مكرم بتوتر وخوف:في في جبل الثلج العالي اسمه.......الي من النحيه الغربيه هتلاقي هناك كوخ حواليه رجاله كتير هناك الشنطه الي فيها انابيب البلتني*وم
عيسي بحده:دياب..عمار
دياب وعمار:نعم
عيسي بغضب:تروحو مكان ماقال وتجيبو الشنطه دي يلا
وبالفعل طلعو والاتنين من المخزن ومعاهم حاشيه من الرجال واتجهو للجبل ....
عيسي للرجاله :روقو عليهم لحد ما اجيلهم
وطلع هوا كمان واخد عربيته ووراه رجالته
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند سليمان
كان قاعد في مكتبه ومعاه السكرتيره
بس فجأه دخل منصور بتوتر
منصور بتوتر:الحق ياباشا
سليمان:اممم
منصور بخوف:في كان في
سليمان بحده:ماتنطق في ايه
منصور:كامل الهواري اخد المناقصه
سليمان بشر وغضب:هوا انا اخلص من ابنه يطلعلي هوا دا ايه العيله دي ياربي
منصور بتوتر:هنعمل ايه دا خسرنا ملايين
سليمان بخبث وشر:نفذ يا منصور
منصور:متأكد ياكبير
سليمان:متأكد يلا
وطلع منصور والسكرتيره حطت ايدها على صدره بوقاحه
السكرتيره بدلع:متزعلش يابيبي
سليمان بوقاحه:هوا الي يشوفك يزعل يا جميل انتا..
(استغفرالله)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام
كانت نايمه علي بطنها و بتلعب في الموبايل ومندمجه اوي
فجأه دخل عيسي وهيا محستش بيه خالص وهوا كان معاه بوكيه ورد احمر وبوكس فيه سلسله ودبلتين وحلويات
حط الحاجه علي التربيزه وقلع الجاكت وحطه علي الكنبه
وقلع الكوتش والشراب وقرب عندها
عيسي دفن وشه في رقبتها وهيا اتخضت
غرام بخوف:عاااا
عيسي:اهدي دا انا
غرام بعدت بخوف وعيسي اتعصب بس حاول يهدي عشان متخفش منه
عيسي وقف وفتح دراعته بحب وغرام بصتله وقامت وقفت على السرير
غرام عطيته ضهرها بزعل طفولي
عيسي اتنهد ولف الناحيه التانيه وغرام فرحت من جواها انه عاوز يصالحها
عيسي فتح دراعته تاني :هاا هفضل كدا كتير تعالي في حضني وحشتيني
غرام بخبث طفولي:تؤ تؤ مفيش احضان وانتا هتنام علي الكنبه النهارده
عيسي نزل ايده:نعمم مين دا الي ينام علي الكنبه
غرام عقدت زراعيها وببرود:انتا يا عيسي
عيسي بحده:وانا مش هنام علي الكنبه
غرام بعند:يبقا انا الي هنام علي الكنبه انهارده
عيسي بنفاذ صبر ورفعه حاجب:عاوزه توصلي لأيه ها
غرام بتوتر:انا انا عاديه اهوا ويلا عشان عاوزه انام
عيسي بخبث :متأكده انك هتنامي من غير حضني
غرام بتوتر وخوف:اه ومالو يعني عيله صغيره مثلا
عيسي بحزن:تمام .... واتجه للحمام
غرام:لازم اعلمك الادب اصبر عليا ... ولقت علبه فستغربت وقربت منها وفرحت جدا انه افتكرها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند دياب
كانو اتجهو للمكان ونزلو بحزر وفعلا لقو كوخ وحواليه رجاله كتير
وفجأه اضرب عليهم نا*ر وبدأو يطلقو هما كمان
بعد دقايق بيخلص ضرب النا*ر وبخلصو علي الرجاله كلهم
بس في واحد كان هيضرب عمار بنا"ر بس لحقه دياب وضربه طلق*ه في دماغه
وبيدخلو وبيتصدمو من الي شافووه
شافو اسلح*ه كتير ومخد"رات بكميات وشنطه علي جمب مقفوله بسلسه حديد كبيره
فبيقرب دياب وبيشلها وبيتجه للخارج
عمار:تب والحاجه الي جوا دي
دياب:ملناش دعوه احنا ملناش في الحرام يلا
عمار:ايه رايك نكلم الشرطه وهيا تتصرف
دياب :عندك حق اتصل بيهم
وبالفعل رن عمار ب الشرطه يجيو ومشي هوا الرجاله ودياب بسرعه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي
طلع من الحمام ببنطلون بس وبص علي السرير ملقاش غرام فتوتر فبص علي الكنبه ولقاها مشغله كرتون وبتعيط
قرب قعد جمبها
عيسي بخوف:بتعيطي ليه يا حبيبتي
غرام ببكاء:عشان البطله حبيبها خانها
عيسي اتنهد :غرام انتي عبيطه
غرام :انا لييه
عيسي:بتعيطي عشان كرتون
غرام وقفت بغضب طفولي وعقدت زراعيه:تفهم انتا ايه في الكرتون يابيه ها
عيسي ضحك وشدها قعدها علي رجله ودفن وشه في رقبتها
غرام بتوتر:عيسي
عيسي بتوهان:قلبو
غرام:ممكن انام انا تعبانه
عيسي اتنهد:من عيوني... وشالها واتجه للسرير وغطاها ونام جمبها وهيا متكلمتش
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند كامل
كان سايق العربيه وبيكلم حد
كامل :اسمع الي بقولك عليه ياسعيد
سعيد:ربنا يجبر خاطرك
كامل:البضاعه بتاعت الثفقه هتتوزع عليكم زي ما عيسي كان بيعمل وبسعر اقل كمان
سعيد بفرحه:ربنا يخليك ياكامل بييه ياارب
كامل:كتر خيرك ياسعيد
وفجأه اخد طلقه وجت في كتفه وقابلته عربيه نقل ووووووو........
@@@@@@@@@@@@@@@@
تابعووووووني
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
الفصل الحادي عشر والثاني عشر من هنا
الفصل الثالث عشر والرابع عشر من هنا
الفصل الخامس عشر والسادس عشر من هنا
أدخلوا واعملوا متابعة لصفحتي عليها كل الروايات بمنتهي السهوله بدون لينكات من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙
تعليقات
إرسال تعليق