أخر الاخبار

رواية البريئه والنمرود الحلقه الاولي بقلم نهله داوود

 رواية البريئه والنمرود الحلقه الاولي بقلم نهله داوود

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  


رواية البريئه والنمرود الفصل الاول بقلم نهله داوود



رواية البريئه والنمرود الحلقه الاولي بقلم نهله داوود


،،،، ابعد عني انتا عاوز مني ايه 

بعدت روح لاخر الاوضه بسرعه وهي بتحاول تهرب من النمرود لحد لما وصلت الاخر الاوضه خلاص ومبقاش فيه مكان تاني تهرب منه فيه وقتها قرب النمرود منها اوي لدرجه انها بقت حسه بنفسه علي وشها وبسخريه رفع ايده حطها علي الجدار الي ورا روح والي بقت محبوسه بين الحيطه وبين حضن النمرود وبسرعه غمضت روح عينيها بخوف وهي شايفاه بيقرب وشه منها وهيبوسها غمضت عينيها بقوه اكتر واكتر وهي بتنكمش علي نفسها والرعب مسيطر علي كل جسمها الي بيتنفض وفضلت كدا لحد لما سمعت صوته وهو بيقول جنب ودنها


،،،،، انتي عارفه انا عاروز منك ايه يا روح انا عاوزك انتي وبلاش تعملي نفسك خايفه اوي كدا انا خيرتك وانتي الي اختارتي يبقي اتحملي اختيارك عياطك دا وخوفك وجسمك الي بيتنفض مش هيمنع عنك انتقامي 


غمضت روح اكتر وعيطت اكتر وتكتر وهي حاسه بشفايف النمرود بتتحرك علي وشها وقتها وغصب عنها ايديها اتحركت علي صدره وهي بتحاول تبعده عنها بصعوبه المقارنه بينهم كانت مستحيله بحجمها الضعيف قدام النمرود بعضلات جسمه وقوته وبعد وقت حست فيه انها خلاص كل حاجه هتروح منها قالت بصوت خرج منها خايف وتعبان 


،،،، ارجوك ابعد عني انا خايفه منك


قبل الحدث دا بتلت ايام 


في قصر النمرود 


قصر من افخم القصور الي ممكن الانسان يشوفها في حياته بس برغم فخامته الا انه مفيهوش روح ولا حتي تحس ان في حد ساكن جواه والغريبه ان محدش كان عارف السبب الي خلي القصر الي دايما مليان ناس ودوشه فجاءه يبقي فاضي وممنوع اي حد يدخل جواه ناس كتير قالت ان في لعنه صابت القصر واتملكت منه وناس قالت ان وجود القصر علي تله وسط الغابه في نهايه القريه كان السبب في انعزاله كل دا كان بس مجرد كلام عن القصر نفسه والي كان مفيش اي حد يقدر يتكلم عن السبب الي كل الناس عرفاه والي حول كبير القريه بتاعتهم للنمرود الي لا يعرف شفقه ولا رحمه وجوا القصر وبالتحديد جوا مكتب النمرود كان قاعد النمرود علي كرسي مكتبه بيحركه يمين وشمال وهو بيبص للبنت الي واقفه قدامه بترتعش وخايفه حتي ترفع عينيها وتبص للنمرود الي كان بيقول بقسوه


،،،،، روح هانم اخيرا حد فيكم شرف قصري المتواضع لالالا احنا لازم نحتفل النهارده 


الارتباك والخوف ظهر علي ملامح روح وقالت وهي بتبلع ريقها برعب


،،،،، انا اسفه انا عارفه اني جيت من غير معاد بس 


سكتت روح وهي بتحاول جواها تجمع الكلام الي فضلت طول الطريق وهي ماشيه من قريتها لطريق الغابه الي فيه قصر النمرود تحفظه التردد كان مسيطر علي روح وهي عارفه رد النمرود علي طلبها قبل ما تطلبه وبسرعه قربت من النمرود الي قام وقف ومشي خطوتين نحيتها وقالت بعد ما وقعت علي الارض قدام رجل النمرود تترجاه وهي بيمر قدام عينيها حاله اسرتها واهلها والفقر الي هما عايشين فيه بعد النمرود ما قرر يعاقبهم ودا طبعا بعد الي عملته اختها الماس في النمرود الدموع اتجمعت في عيون روح وهي بتقول بزل


،،،، الله يخليك كفايه كدا ارفع عقابك عننا احنا مش عارفين نعيش القريه كلها رافضه اننا نشتغل عند اي حد بامر منك احنا كلنا عايشين زي المنبوذين ومعدناش نملك اي حاجه 


سكتت روح وهي بتعيط بقهر وصوت عياط اخوتها الصغيرين من الجوع في دماغها مغطي علي اي صوت تاني وبعد ما خلصت روح كلامها وترجيها سكتت وهي مش عارفه تقول ايه تاني وقتها انتبهت علي صوت النمرود الي قال ببرود وقسوه وصوت السخريه مالي كلامه


،،،، انتي سكتي ليه كملي كلامك شكلك وانتي مزلوله كدا زي ابوكي لما جه هنا يترجاني ويبوس رجلي اني اسامح عيلته  جميل كملي كملي 


خلص النمرود كلامه وبعد عن روح بخطوات بطيئه لحد لما قعد علي الكرسي وحط رجل علي رجل وهو بيكمل كلام وبيقول لروح الي وقفت قدامه تبصله بكره واشمئزاز


،،،، انتي فاكره ان كلامك دا يا شاطره هيخليني ارجع عم قراري معاكم ولا فاكره انكم كدا بتتعزبو لا انتو لسا مشفتوش العذاب لسا بدري اوي يا روح هانم فاهمه بدري اوي لسا لما خلص حقي منكم وانتقم لنفسي من اختك المصونه لما الاقيها واخد روحها بايدي وقتها بس ممكن ابقي افكر اعفي عنكم 


الغضب سيطر علي روح والكره للنمرود وهي شيفاه بيعاقبهم علي ذنب مش ذنبهم ذنب اختها الماس الي النمرود حبها واداها كل حاجه وهي خانته وباعته مش بس كدا دي كمان اخدت فلوسه وهربت بيها مع شاب تاني ومن يومها ووقعت روح وعيلتها تحت غضب النمرَود اخدت نفس طويل روح وهي بتفكر في طريقه تخلص بيها عذاب عيلتها من عقاب النمرود وقالت


،،،، وايه الطريفه الي تنتقم بيها مننا كل السنين دي ولسا منتقمتش قول عاوز ايه وتبعد عننا


صوت النمرود علي وهو بيضحك زي الشيطان وبيقول


،،، السنين دي ولا هدت ذره من النار الي جوايا وانا قلت الي عندي هفضل اشوفكم تتعذبو لحد لما تموتو قدامي واحد واحد والاقي الهانم اختك 


هزت روح راسها وهي مش َصدقه كميه الشر الي جوا النمرود ومن كتر ما اخوتها واهلها صعبانينعليها بصت للنمرود وقالت قبل ما تلتفت وتمشي وهي مش حاسبه حساب لكلامها


،،،، انتا شيطان مش انسان انا النهارده بس عرفت ان الماس كان عندها حق لما هربت منك وراحت لراجل تاني وو اااااااااه


وفي كفاتريا علي البحر في بلد اجنبي


كانت الماس بتعدل المريله الي لبساها وهي بتقدم العصير للزباين ومخدتش بالها من الشاب الي مد رجله بقصد انه يكعبلها وتقع علي الارض وكل دا لمجرد بس انها رفضت يعاكسها وبعد ما وقعت الماس علي الارض ووقع عليها كل الغصير قامت بغضب وهي ناويه ترتكب جنايه قي الشاب الي وقعها وقبل ما تنطق بولا كلمه شدها شريف جوزها ودخلها مكتب الكفتريا وقالها بغضب


،،،، ايه الي انتي عملتيه دا يا الماس


الصدمه ظهرت علي ملامح الماس الي قالت بغضب


،،، الي انا عملته ايه الي انا عملته قولي هه 


البرود ظهر في صوت شريف الي قال وهو بيشاور علي الشاب الي وقع الماس


،،، انتي كنتي ناويه تعملي مشكله مع الشاب الي برا وكمان مش واخده بالك وانتي ماشيه انتي عارفه يا الماس ان دول اجانب ودي بلدهم واحنا مش اد الخلاف والمشاكل معاهم انتي هتروحي حالا تعتذري للشاب دا فاهمه


الجنون سيطر علي الماس الي قربت من شريف تضربه في صدره وعي بتصرخ وبتقول


،،،، هو دا الي قدرت تقوله وانتا شايفه بيعاكسني وبيخاول يقرب مني ازاي هي دي غيرتك عليا وحمايتك ليا الي وعدتني بيها


كتف شريف ايد الماس الي كانت بتضربه بيها وقال ببرود اكتر وهو بيقرب شفايغه من خدها 


،،،، يابيبي انتي عارفه الشغل شغل ولو معملتش كدا الكفتريا دي هتروح مني وانتي عارفه انا تعبت ازاي عشان افتحها 


الجنون زاد اكتر علي ملامح الماس الي اتحول جنونها لهستريا وهي بتحاول تفك ايديها من ايد شريف وبتقول


،،،، تعبت عشان تفتحها الكفتريا دي من فلوسي انا الي اخدتها من النمرود وهربت بيها ولا ناسي انتا كمان مش مكفيك اني بشتغل عندك فيها لا كمان عاوزني اتهان واعتذر للقذر الي برا دا لا يا شريف المكان دا بتاعي انا و اااااه


في لحظه اول ما نطقت بالكلام دا اتحول شريف لشيطان لوخش خافت منه وهو بيهجم عليها وبيقلها قبل ما يخرج من المكتب


،،،، اياكي صوتك يعلي كدا تاني فاهمه ولو فاكره انك صاحبه فضل عليا تبقي غلطانه انتي اه ادتيني فلوس بس يحلوه دا تمن الجنسيه للي اخديتها مني لمااتجوزتك فاهمه وخليكي عارفه اني بس سايبك هنا لانك مفيده ليا وبشتغلي لكن خبيكي عارفه اول لما فيدتك تخلص او تفكري تعملي ليا مشاكل هسلمك بنفسي للنمرود ووقتها انتي عارفه هيحصل فيكي ايه


سكت شريف دقايق وبعدها كمل كلامه وهو بيقول بصوت هادي غير الي كان بيكلمها بيه من شويه 


،،،، عشان كدا يل بيبي هتدخلي تظبطي مكياجك وتخرجي تعتذري للشاب وتجيبي ليه عصير تاتي بدل الي وقع منك 


خلص شريف كلامه وباس الماس من خدها وخرح من المكتب وساب الماس الي وقعت علي الارض تعيط وهي منهاره وتمسح بوسه شريف عن خدها بعنف وهي تفتكر حياتها لما كانت بتخب النمرود وهو كمان بيخبها قبل ما يظهر في حياتها شريف 


وفي قصر النمرود


جسم روح كله كان بيتنفض وهي حاسه بسخونيه بنفس النمرود علي رقبتها وصوت دقات قلبه الي سمعاها بوضوح والي بتضرب قي ضهرها زي الكرباك والي رعبها اكتر صوته وهو بيقول


،،،، كرري الكلام الي قولتيه تاني 


بلعت روح ريقها وهي بتقول بخوف وارتباك 


،،،، اناااا مكنتش اقصد انااااا


صوت صراخ التمرود قطع كلامها وهو بيقول 


،،،، كرري الكلام الي قلتيه قلتي الماس كان عندها حق 


بعد النمرود عن روخ ووقف قدامها وهو بيقولها


،،، انتي جيتي هنا عشان تنقذي اهلك وعشان كدا هعمل معاكي اتفاق انا مستعد ارفع عقابي عن عيلتك بس في تمن


نظره التساول مكنتش بس ظاهره في عيون روح كان السوال الاكبر جواها والخوف ماليها عشان كدا قالت وهي بتحاول تسيطر علي نفسها ومشاعرها وتخبي خوفها


،،، ايه هو التمن دا


نظره الصقر الي بص بيها النمرود علي روح بدايه من ضوافر رجلها لراسها رعبت روح قبل ما يقول بلهجه رعبتها اكتر واكتر 


،،، انتي التمن يا روح انك تكوني ليا وملكي ووقتها هتعرفي الماس كان عندها حق تهرب مني ولا لا 


ياتري هيحصل ايه بين روح والنمرود تابعو معانا الحلقه الجايه


الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

لعيونكم أجمل متابعين

روايات كامله من هنا 👇👇👇


تابعونا من هنا الجدد الروايات


رواية الطفله والقاسي


رواية فتاه حطمت كبريائي


رواية عشق الزين كامله


رواية عشق الزين الجزء الثاني


رواية أحببت زوجة أبي


رواية عشقتها رغم صمتها


رواية خادمة الصقر كامله


رواية جميله في قلب الاسد كامله


رواية عشق الحور كامله من هنا



رواية العاصي كامله




رواية عالجتها ثم أحببتها


رواية البريئه والنمرود كامله


رواية طفلة التميم كامله



رواية الهجينه كامله


رواية القدر


رواية جبر السلسبيل كامله



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close