أخر الاخبار

رواية انكسار امراة الحلقه التاسعه والعاشره بقلم الكاتب الكبير محمد منصور حصريه وجديده


رواية انكسار امراة الحلقه التاسعه والعاشره بقلم الكاتب الكبير محمد منصور حصريه وجديده


وقبل ما نبدأ نوحد الله ونصلي علي خير خلق الله سيدنا محمد.


اللهم صل وسلم علي محمد صلاة تحل بيها العقد وتفك بيها الكرب


في الوقت دة لما ضحي سمعت صوت رؤوف فتحت الباب و بصت ل رؤوف اللي كان بيقول


وتاني حاجة جاي علشانها انا جاي وطالب الحلال وعايز بنتك تكون مراتي


دمعت عيون ضحي من الفرحة وقلبها زغرط. و صابر رد. وقال


الكلام في الامور دي ما يبقاش من علي الباب


ابتسم رؤوف ووسع له صابر الطريق ودخل رؤوف وقعد علي الانترية وقال

يعني موافق


صابر وهو بيقعد قدام منه وجنب منه ضحي


طالما جيت برجلك لغاية هنا يبقي انت عايزها بجد. مش بتلعب بيها وقولت بركة انها خلصت علي كدة. وما خوفتش من اللي انا ممكن اعمله فيك


وبص ل ضحي وكمل وقال 


وهي عايزاك ازاي اقف في وش سعادة بنتي. انا لو عايش دلوقتي اللي هيكمل معها مستقبلها اللي هي هتختارة بنفسها وهي كبيرة وافتكر انها تقدر تختار صح 


ضحي بمنتهي الفرحة خدته في حضنها وفضلت تبوس في وهي بتبص ل رؤوف وبتعيط من شدة الفرحة. و صابر شاف فرحة بنته بكي وقال


بس ما فيش وقوف في عربية الاكل انتي تركزي في المذاكرة وبس دي كلها سنة وتيقي دكتورة 


ضحي


رؤوف جاب اكتر من واحد يقف معه وكان بيسرقه وهو ما ينفعش يقف ل وحدة العربية بقي ليها زبائن كتير


صابر


انا اعرف عيل غلبان وعايز ياكل عيش. وايدة مش طويلة 


رؤوف


وانا موافق. علي اي حاجة تقولها يا استاذ صابر


صابر


اية استاذ دي انت جاي تاخد درس. قولي يا عمي 


رؤوف بابتسامة عريضة قال


يا عمي. ،،،،،،،،


وجت الهام جري ل ضحي لما عرفت باللي حصل وقالت الهام


وافق بسهولة كدة


ضحي


هو اية اللي بسهولة دة قبليها بيوم كان مقطع جسمي بالحزام لكن انا عارفة بابا حاسبها ازاي. 


الهام


حاسبها ازاي


ضحي


حكاية رؤوف مش هتخلص بالنسبة لي لان دة اللي قلبي اختاره وهو عارف اني عندية ومجنونه. ومش هتجوز غصب عني حتي لو جالي وزير فقال ل نفسه بلاش الدنيا بينا تكون سواد ف سواد وهو مش هيحبسني في البيت اكيد. هخرج وهروح واجي. يعني سهل اشوف رؤوف طيب لية بقي كل دة يحصل من وراء ما يحصل قدام منه وهو يبقي عارف بي 


الهام


ياربي علي دي حكاية معرقبة


ضحي


نصيبي وقسمتي. يكون رؤوف بكل ظروفة الملغبطة هو اللي يختارة قلبي، ،،،،،،،


وتمت الخطوبة وضحي كانت بتعيش احلي ايام حياتها. وعملو شبكة في قاعة حلوة و رشا كانت قاعدة جنب امها زهرة في القاعة وكانت زهرة بتقول


عجبك كدة بقت حتة بت نيلة زي دي تاخد منك رؤوف بكل العز اللي بقي في


رشا


والنبي ما تحسسنيش ان رؤوف دة بقي مليونير دول هما كام الف عملهم من عربية الاكل


زهرة


يا خايبة هما بتوع الاكل والشرب دول اللي واكلينها ولعه الناس عمرها ما هتبطل تاكل


رشا


امي. تعرفي تسقفي وانتي ساكتة


زهرة وهي بتبص علي العباية اللي لابساها كريمة


اسقف علي خبتي. دة لبس امة عباية ما كنتش تحلم تعدي قصاد محل بيبعها،،،،.


وبعدها ب كام شهر ووقت ما كانت ضحي بتمتحن اخر امتحان تخرج من الكلية تلاقي رؤوف قدام منها علي موتوسيكل لسة جديد استغربت وقالت


موتوسيكل مين دة


رؤوف


بتاعي اشتريته علشان اوصل بي طلبات للزبائن


ضحي


اية دة يعني الاكل يوصل ل غاية البيت


 رؤوف


ايوة شغلنا يا فندم في العربية بتاعتنا خاصية الدليفري


ضحي


وسايب شغلك وجاي هنا لية دلوقتي في حد طلب منك اكل


رؤوف وهو بيبص في عيونها


لا. بس انا حسيت اني عطشان جيت اشرب


وقرب منها فقالت ل ضحي وهي بتبعد وبتبص حوالين منها


ممكن تتلم احنا في الشارع


رؤوف


اية مش خطبتي وكلها كام. شهر والنتيجة تظهر وتبقي مراتي


ضحي ضحتك وقالت


لما ابقي مراتك. بقي ابقي اشرب. ومش هيكون في الشارع يعني


رؤوف بحب شديد


امتي بقي 


ضحي


هانت


رؤوف


طيب اركبي لما اخدك لفة


ضحي


لفة اية انت مجنون صح. روح يا شاطر بالفسبا دي وشوف شغلك


رؤوف


الدنيا هادية دلوقتي وجابر الواد اللي بيساعدني في العربية. شايل الشغل شيل ما تقلقيش. اركبي بقي علشان عايز افرجك علي اوضة النوم بعد ما اتشطبت


ضحي بصت للموتوسيكل


انا بخاف من البتاع دة


رؤوف


اركبي وامسكي فيا كويس ومتخافيش


ركبت واتحرك بيها ،،،،،،،،


وتم الاتفاق بين رؤوف وصابر علي ان كتب الكتاب والدخلة يكونو بعد تخرج ضحي وفعلا اتخرجت ضحي. اللي شقتها جهزت للجواز و رؤوف فتح اول مطعم في وسط البلد والدنيا بقيت حلوة معه وقرر يروح ل صابر ويتفق معه علي ميعاد الفرح. وفعلا قعد قاصد صابر وقاله


عمي خلاص بقي ضحي اتخرجت وانا شقتي بقت جاهزة يعني افتكر وبعد اذنك نتم الجواز


صابر


جواز مين


اتصدم رؤوف وقال


جواز مين. جوازي من ضحي


صابر


هو انت مصدق بجد اني ممكن اجوز بنتي ل واحد سوابق زيك


رؤوف


عمي صابر ا،،،،،،


قاطعة صابر وقال


اسمي استاذ صابر. وانا لو كنت مشيت معاك انت وبنتي في حوار الخطوبة دة ف انا مشيت علشان بنتي كان فاضل لها سنة وتتخرج. تفتكر اني كنت اسييها تضيع مستقبلها قولت اسيبها تتخطب لك علشان نخلص من وش الحب دة اللي صدعتنا بي. لكن اوعي تفتكر اني كنت هسييك تتجوز ضحي


رؤوف كان هاين عليه يكسر الدنيا وقال بصوت مخنوق 


و ضحي موافقة علي الكلام دة


صابر


ضحي جوة في اوضتها لو كان الكلام مش عاجبها كانت طلعت وقالت ان الكلام مش عاجبني. لكن انا متفق معها علي كدة وقولت لها يا انا يا انت وهي اختارتني انا


رؤوف بص ل باب اوضة ضحي والكسرة في عيونه وفي قلبه مش قادر يصدق اللي سمعه وصابر شافو باصص للباب فقام وقف وراح ناحية الباب ومسك مقبض الباب وقال


تحب اخليها تخرج بنفسها وتسمعك اللي انا قولته


رؤوف ما ردتش وقام وخرج من الشقة والنار بتاكل في قلبه. ورزع الباب وراء منه وصابر فتح باب الاوضة وبص ل ضحي اللي كان مكتفها في السرير ومكمم بوقها. وكانت بتبص له ودموعها علي خدها. وقال بصوت حزين 


بكره تعرفي اني عملت كدة علشان مصلحتك. اوعي تزعلي مني.


وفضلت باصة له بلوم شديد وهو قفل عليها باب الاوضة وكانه قفل باب القبر، ،،،،،،،


ح(10)

 

انكسار امراة


                   


من تأليفي 


محمد منصور **منص**


وقبل ما نبدأ نوحد الله ونصلي علي خير خلق الله سيدنا محمد.


اللهم صل وسلم علي محمد صلاة تحل بيها العقد وتفك بيها الكرب


رؤوف ما ردتش وقام وخرج من الشقة والنار بتاكل في قلبه. ورزع الباب وراء منه وصابر فتح باب الاوضة وبص ل ضحي اللي كان مكتفها في السرير ومكمم بوقها. وكانت بتبص له ودموعها علي خدها. وقال بصوت حزين 


بكره تعرفي اني عملت كدة علشان مصلحتك. اوعي تزعلي مني.


وفضلت باصة له بلوم شديد وهو قفل عليها باب الاوضة وكانه قفل باب القبر ،،،،،،


ويرجع رؤوف لشقتهم وهو بيغلي ويلاقي ابوه عزيز في ايدة رزمة فلوس وكان بيقول ل كريمة بعصبية


فلوس ابني يا ولية واخد منها اللي انا عايزة وقت ما حب. ولا انتي تلبسي وتدلعي ومراتي زهرة وبنتها يفضلو محرومين من عز رؤوف


كريمة وهي بتحاول تاخد الفلوس من ايد عزيز


ابني ملهوش ان يصرف علي العقربة مراتك وبنتها. وهات فلوس ابني اللي تعبان فيها. وعيب لما تسرق فلوس ابنك من دولابه 


زقها عزيز وقعها علي الارض راح لها رؤوف وقومها و قال


انتي كويسة


كريمة هزت دماغها بمعني انها كويسة بص رؤوف ل عزيز بغل شديد وافتكر كلمة صابر


مش هجوز بنتي لواحد سوابق


وافتكر ابوه وهو بيبلغ عنه وبيتهمة بالسرقة راح ناحية عزيز وقلبه قايد نار لانه السبب في كل اللي حصل واللي بيحصل هو اللي خلي من خريج تجارة محترم المستقبل كله قدام منه ل واحد سوابق اللي زي صابر عايره بيها. وقرب من عزيز اللي كان بيقول


اية يا روح امك باصص لي ومكشر لية كدة. هتضربني ولا اية يا ابن كريمة


لكن رؤوف كان بيقرب وعزيز بيبعد من الخوف شايف الشر في عيون ابنه و كل اللي كان سمعه رؤوف كلمة صابر لي اللي بتتكرر بشكل مخيف


واحد سوابق واحد سوابق


ومسك رؤوف ايد ابوة اللي فيها فلوسة 


وعيونه احمرت من القهر والظلم وكسرة النفس ولوي ايد ابوه وخد منه الفلوس بالعافية وعزيز بيضربه بايدة التانية علي وشة لكن رؤوف مش حاسس باي وجع. وصرخ عزيز لان رؤوف من غير ما يحس كسر ايد عزيز اللي ما كنتش عايزا تسيب الفلوس وزق عزيز وقعه علي الارض وبص له وقال


ابعد عني. انت فاهم. واياك تقرب مني تاني او من امي. عارف لية علشان انا بكرهك. بكرهك


وبص ل امه وقال


خشي لمي كل هدومنا علشان احنا هتسيب البيت دة مخروب علي دماغ اللي في


كريمة


هنروح فين بس


رؤوف


شقتي اللي في شارع الزهراء 


كريمة


دي اللي انت هتتجوز فيها


رؤوف


خلاص يا اما مافيش جواز كل حاجة راحت


كريمة اتصدمت وقالت


كلام اية دة


رؤوف


ابوها قالي انت سوابق. ازاي تصدق اني اجوزهالك


وصرخ رؤوف وكسر الازاز اللي كان قدام منه بايدية وكمل وقال


وهي اختارت انها تكون مع ابوها لما خيرها بيني وبينها اختارته هو.


وصرخ من القهر ووجع القلب وابوه لاول مرة يحس قد اية هو ظلم ابنه الوحيد قام وراح له وحاول يواسي زقه رؤوف بعيد عنه ودموعه علي خده وقال


ابعد عني. انا مش طايقك.


ومسح الدموع اللي هربت وقال


يلا يا اما نغور من هنا


كريمة صعبت عليها ابنها وقالت


حاضر. بس اهدئة ل يحصل لك حاجة


رؤوف ضرب قلبه بايدة وقال


انا كويس. كويس اوي ومش هموت علشان هي مش معايا


وحاول يمسك دموعه لكنها هربت غصب عنه وصرخات قلبه ما كنتش عايزا تقف، ،،،،،،،،،


وبعدها ب تلت ايام كانت الهام في شقة صابر وواقفة قدام منه وبتقول له


خشها لها وخليها تاكل وتشرب صاحبتك بتموت نفسها بالبطئ


الهام


اللي حصل ما كنش شوية يا عم صابر وبصراحة بقي وما تزعلش مني انت جيت عليها اوي


صابر بعصبية


الهام انا ما طلبتكيش علشان تعرفيني انا صح ولا غلط. انا طلبتك علشان تكوني جنب صاحبتك وتعرفيها ان اللي بتعمله دة. غلط عليها


الهام


ضحي علاجها الوحيد اسمه رؤوف


صابر بمنتهي العصبية


ملعون ابوه رؤوف علي اليوم اللي شافت في رؤوف هو انا كنت بربي وكبر. علشان ابوه احفادي يكون سوابق. انتو حصل لكم اية في دماغكم بقي عادي تتجوزه من اي حد طالما شكله حلو. الجواز نسب وعصب واسم هيتشال طول العمر


الهام


يا عمي رؤوف مظلوم وابوه جني عليه زي ما انت بتجني علي بنتك دلوقتي وبتخلص عليها ب ظلمك ليها


صابر برق ل الهام وقال


انا ظالم.  


الهام احرجت وقالت


ما قصدش ان،،،،،،،


صابر قاطعها وقال


دة انا اكتر اب حب بنته.


الهام


يا عمي ما تفهمنيش غلط بس ضحي مش صغيرة وهي اللي هتعيش مع رؤوف مش احنا سايبها تعيش تجربة اختيارها. مش صح ان حضرتك تحرمها من اللي اختارته بالشكل دة. دة انت قافل عليها وكانها مدفونه بالحياة 


صابر


للدرجة دي انا غبي. 


الهام 


من فضلك يا عمي انا مش عايزاك تفهم كلامي غلط. انا بعتبرك زي بابا. وانا عيشت في البيت دة زي ما عيشت في بيتنا. ضحي اختي مش صاحبتي وبس


صابر بصوت حزين


طيب خش لها وخليها تاكل انا مش قادر استحمل اللي هي بتعمله في نفسها دة.


الهام


حاضر يا عمي هدخلها


و صابر بدا يدوخ والدنيا تلف بي وهو باصص علي الهام وهي رايحة ناحية اوضة ضحي وبمجرد ما فتحت الهام الباب. تسمع صوت ارتطام جسم صابر بالارض لفت وشها بسرعة لقت صابر علي واقع علي وشة ميت ،،،،،،،،،


جنازة صابر كانت بعد الظهر في نفس اليوم حزن ضحي والهام ماشية جنب منها في الجنازة. مع بعض ستات العائلة ورجاله العائلة في اول الجنازة. 


دة كان حال وشكل المشهد في احداث مابعد موت صابر،،،،،،،،،


وبعدها ب اسبوع كانت ضحي قاعدة من الهام وبتقول لها وهي بتعيط 


تعبانه اوي يا الهام ومش مصدقة لغاية دلوقتي انا بابا مات. هو انا كدة السبب في موته يا الهام


الهام


بتقولي لية كدة يا ضحي. انتي مظلومة مش ظالمة.


ضحي


والله انا ما بقتش عارفة انا ظالمة


 ولا مظلومة. لكن كل اللي اعرفه ان بابا واحشني اوي ولو ما كنتش عرفت رؤوف كان زمانه لسة عايش ومعايا


الهام


ضحي هتخرفي بقي ولا اية. عم صابر من قبل ما يتولد وهو مكتوب له هيموت امتي.


ضحي وهي منهارة من العياط


برضو حاسة ان اني السبب يا الهام


واترمت في حضنها وفضلت تعيط، ،،


ومن جوة اوضة نوم رؤوف الاوضة اللي كان هيتجوز فيها كان رؤوف نايم علي الارض وجنب منه شريط برشام مخدر دخلت كريمة عليه الاوضة ولقت المنظر دة وشريط البرشام جنب منه راحت ناحية شريط البرشام ومسكت الشريط اللي كان متاخد منه 5 حبيات فضلت تقلب في الشريط حس بيها رؤوف فقام مفزوع وقال


ضحي


كريمة خدته في حضنها وقالت


قلب امك من جوة. انا امك


رؤوف وهو بيتعدل


هي ضحي لسة ما جاتش


كريمة


قطيعة تقطع سيرتها. هي السبب في كل اللي حصل لك 


ورفعت شريط البرشام قصاد منه وقالت


اية البرشام دة.


خطف شريط البرشام من ايدها وهو بيقول با رتباك


دة برشام للصداع


كريمة


وهو برشام الصداع يخليك تخطف الشريط من ايدي كدة


رؤوف قام من علي الارض راح ناحية الحمام اللي في الاوضة وقال


صباح الخير يا اما. وكفاية كلام والنبي انا فيا اللي مكفيني


كريمة


وهتفضل نايم علي الارض كدة لغاية امتي. مستنيها ترجع لك وتاخدك في حضنك علي السرير بعد اللي عملته فيك هي وابوها 


رد عليها وهو جوة الحمام وقال


قولت لك يا اما صباح الخير بقي


بصت كريمة ل ابنها اللي صعبان عليها اوي وقالت


حالك ما بقاش عاجبني يا ابني. منها لله اللي وصلت لك للحال دة. اشوف فيها يوم


خرج من الحمام وهو بيمسح وشه بفوطة وبيقول


ما تدعيش عليها يا اما. دي هي سبب كل الخير اللي انا في. وانا مش قليل الاصل علشان ابقي ناكر للجميل، ،،،،،


ويعدي 6 شهور وضحي بدات تتجاوز الحزن علي وفاة ابوها. وكانت مع الهام في يوم والهام بتقول لها


واخرتها اية عدي تلت شهور اهو. مش جه الوقت ترجعي ل رؤوف


ضحي


ارجع ل رؤوف ونتجوز و بابا يبقي نايم في قبره غضبان عليه


الهام


ضحي بطلي تضحكي علي نفسك بالاسطوانه دي. انتي نفسك تروحي ل رؤوف وتتجوزي دة حب عمرك


ضحي بصت لها وفضلت ساكتة والهام ضمتها ل صدرها بحنان الاخت مش الصاحبة وقالت


بصي ل نفسك في المريا. وانتي تعرفي انك بتكذبي علي نفسك غمضي عينك واول حد هتشوفي رؤوف حبيبك. عم صابر اللي كان بينك وبينه راح. تفتكري اية اللي ممكن يقف ما بينكم تاني


ضحي بصت لها


تفتكري ان دة الصح. وهو ممكن يسامحني وهو فاكر اني اخترت بابا ورفضة هو 


الهام


احكي له كل اللي حصل ولو لسة بيحبك هيصدق وهيسامح،،،،،،،،


ولبست ضحي احلي طقم عندها ونزلت من شقتها قاصدة المطعم بتاع رؤوف اللي في وسط البلد وراحت المطعم ودخلت علشان تلاقي امه كريمة هي اللي موجودة وكانت لابسة اسود بصت لها ضحي واتصدمت لكنها قربت وقالت


ازيك يا ماما


بصت لها كريمة بغل شديد وقالت


انا مش امك. انا اسمي ام رؤوف


ضحي


ليكي حق تزعلي. بس لما تعرفي الظروف هتعذريني


كريمة


ولما اعرف ظروفك دة هيرجع اللي مات


ضحي اتصدمت اوي وقلبها دق جامد وقالت


هو مين اللي مات


كريمة


رؤوف ابني


برقت ضحي من شدة الصدمة، ،،،،،،،،،


خلاويص النهاردة ولو في العمر بقيا هكمل لكم الحكاية ديا سلام عليكم

تابعووووني 


بداية الروايه من هنا


رواية وتبقي لي كامله من هنا


رواية انكسار امرأه كامله من هنا


رواية عشق بلا رحمه كامله من هنا


رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا


رواية بسمه موجوعه كامله من هنا


رواية معشوقتي الصغيره كامله من هنا


رواية طلاق بلا تبرير كامله من هنا


رواية شهد حياتي كامله من هنا


رواية العاصفه كامله من هنا


رواية الفرار من الحب كامله من هنا


رواية توكيل زواج كامله من هنا


رواية شوق العمر كامله من هنا


رواية مستشفى بلا حياه كامله من هنا


رواية كيان الزين من هنا


نسيم العاصف من هنا


رواية فرقتنا الظروف وجمعنا القدر من هنا


نوفيلا الراهب كامله من هنا


رواية العشق الأخير من هنا


رواية زينه من هنا


غاردينيا من هنا


رواية الجميله والوحش من هنا


رواية دكتور نسا من هنا


رواية آصرة العزايزه من هنا


رواية رحلة قدر من هنا


رواية ليالي الغول من هنا


رواية لعنة الإرث من هنا


رواية متمرده عشقها الشيطان من هنا


رواية عذرا لقد نفذ رصيدكم من هنا


رواية لعبه بين يديه من هنا


رواية نار قلبي وانكسار فؤادي من هنا


رواية قاصره في قلب صعيدي من هنا


رواية ملياردير الصعيد من هنا


رواية وتبقي لي من هنا


رواية عشق الحور من هنا


رواية طلاق غيابي من هنا


رواية اغتصب روحي من هنا


رواية غصن من هنا


رواية بلا ذاكره من هنا


رواية عودة الذئاب من هنا


رواية الجامحه والبدوي من هنا


رواية الحب والخطيئه من هنا


رواية جبرونا عالزواج من هنا


رواية لعبة الحب من هنا


رواية لما القلب بحب من هنا


رواية إبن الصعيدي من هنا


رواية مالم تخبرنا به الحياه من هنا


رواية بائعة الخضار من هنا


رواية مشكله عائليه من هنا


رواية غريق علي البر من هنا


رواية اللعب مع الشياطين من هنا


رواية كم من قلوب احرقت


رواية جمعتهم الاقدار من هنا


رواية مشكله عائليه من هنا


رواية لي نصيب من إسمي من هنا


سكريبت بنت الشارع من هنا


رواية طريقي كامله من هنا


رواية أحببت مربية ابنتي كامله من هنا


❤️🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺


الروايات الكامله والحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇 


روايات جديده هتعجبكم من هنا


أجدد وأحدث الروايات من هنا


روايات كامله وحصريه من هنا




وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺






تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close