رواية غنوة الداغر الفصل السادس عشر حتي الفصل الحادي والعشرين والاخير
![]() |
رواية غنوة الداغر الفصل السادس عشر حتي الفصل الحادي والعشرين والاخير
دمتم سعداء❤️❤️❤️❤️❤️❤️
#غنوة_الداغر
#حكايات_mevo
البارت السادس عشر..
دخل داغر وجمال الفيلا وكانت كل من مريم َوغنوه ووالده داغر يجلسان يتسامران وناديه تحمل ملك بين يديها ليدخلا ويذهب داغر ليقبل غنوه ويجلس بجوارها وجمال يقف بعيدا ومريم تنظر اليه بغضب.. ليهتف داغر.. واقف بعيد ليه يا بومه مالك..
ليقطب جمال ويهتف... اه مانت رايق وفايق وقاعد في المكتب مروق بين الخضره والوجه الحسن..
لتقطب غنوه جبينها.. ليكمل الله يسهلو واحد رايق مش انا نكد في نكد..
لتقف مريم وتهتف... والنكد من مين يا سي جمال.
ليهتف هو انا جبت سيرتك انا بقر علي اخوكي اللي مروقين عليه في المكتب شوفي غنوه عقله ازاي لا بتحاسبه ولا ليها دعوه بيه انما انا لو برص بصيتله بتعض..
ليهتف داغر في سره... الله يخربيتك البت بتتشنج جنبي منك لله هرشق في الحيطه.
لتهتف مريم.. انت اللي عينك زايغه ابيه مش زيك..
لينفجر جمال في الضحك.. اه واضح.. الا سالي كانت عامله اكل ايه يا داغر..
لتشد غنوه جسدها بعنف بعيد عنه لتتاوه ليهتف مسرعا ايه مالك..
لتنهره انت مالك حد اشتكالك..
لينظر لجمال بغضب ليهتف.... جمال لم الليله وشَف مراتك
ليهتف جمال ماشي يا عم مانت واكل وشارب ومتكيف احنا بقه ماحدش معبرنا والا ايه ليغمز له..
لتقوم غنوه وتهتف انا راحه الجنينه وتركتهم وخرجت مشتعله ليغمز جمال لداغر ويخاف اي خدمه باصي بقه..
ليخبطه بالمخده... اباصي ايه عبوشكلك.. ليقوم ويهتف مريم مفيش بيات بره بيتك فاهمه مش كل شويه انت ليكي بيت..
لتهتف ايه يا ابيه مش ده بيتي..
ليهتف ايوه بيتك بس هتباتي هتباتي مع جوزك انا مابحبش الحال المايل.
ليهتف جمال.... قلها اللي عقلها عقل عيالي.
لتضع يدها في خصرها.... لا والله يا سي جمال.
ليهتف داغر.... لا انتو حالتكو صعبه انا ماشي.. ليتركهم ويذهب يبحث عن غنوه..
كانت غنوه تقف في الحديقه مشتعله.. طلع بيسحسح يا زفته يام كرش خلاص بقي فايق للسحالي وانت قاعده تطخني وخلاص بقيت كوره كرنبه.. اه وسي جمال عمال يفضحه ماهو مفضوح زيه.. اه قاعد رايق ومتروق عليه.. ماشي يا داغر السحليه بتطفحك وانت سيادتك قاعد مبسوط اه هتزعل ليه مش معاك واحده بتعض.. سيباك علي هواك.. لتظل تاكل نفسها.. طب اعمل ايه اسبله يسبسب البيه.. اتاريه بيقف يحفلط في نفسه ماشي.. بس لا والله ما هسكتلك.. انت واحد عندك عيال اتلم.. طب اعضه ازاي اقول ايه متغاظه.. اروح اجيب ست زفته من شعرها.. كانت تقف تفرك في يدها ولم تحس بذلك الذي اتي واحتضنها من الخلف وهيا تتشنج وتاكل ضوافرها ليهمس جنب اذنيها.. بتاكلي روحك ليه يا قلب داغر..
لتشهق وتقفز ليحتضنها بقوه ليهتف.. براحه فيه ايه..
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
لتستدير وتدفعه... انت مالك الله هو ايه انت خدت عليا اوي.
ليهتف....يا بنتي بقه انا عملت حاجه المبرد شغال ليه والله ماعملت..
لتهتف بغضب.. مبرد اه طبعا مش عاجبك المبرد طبعا سيادتك مبسوذط ومروق ايه اللي هيجيبك يقعدك مع المبرد لتستدير وتذهب ليحتضنها ويشدها.. ممكن تهدي انت عامله كده ليه..
لتهتف ايه عامله ايه بعض في روحي بشد في شعري مالك بيا انا حره..
ليتنهد طب ممكن اعرف انت زعلانه ليه.. لتنظر اليه بغضب لم تعرف ماذا تقول كانت تحترق لتهتف مفيش انا جايه بكره الشغل انت فاهم.
ليقطب حبينه ليه يا قلبي انت تعبانه..
لتهتف مالكش فيه وبلا يا قلبي يا فشتي.. واوعي بقه اما اغور من هنا دا حاجه تحرق الدم ودفعته وذهبت.. ليقف مذهولا.. الله يخربيتك يا جمال البت بتاكل روحها طب اعمل ايه.. ليتنهد ويذهب ورائها ليجد مريم وجمال قد اعدو التسالي وجهزو الفيلم.. لتجلس مريم ويذهب اليها جمال ويحتضنها لتهتف.. جاي تلزق في العيله ليه يا سي جمال..
ليهتف.. بطلي بقه خلينا نسهر سهره حلوه.. وحشتيني..
لتخبطه.. كداب اوعي بقه.. ليشدد عليها اهمدي بقه عشان نتفرج كويس..ليهتف في داغر اقفل النور يا معلم.
ليقفل داغر النور ويذهب لغنوه كانت تجلس بعيدا عن جمال ومريم ارادت ان تترك لهم المكان ليجلسو بحريه فهيا تعلم مدي عشقهم لبعض لتنزوي بعيدا علي احدي الارائك الجانبيه بقهر.. اترزي بقه لوحدك كلي روحك وعدي ليلتك.. لتظل جالسه تتنهد بغلب احست بوحده رهيبه لتجد داغر يقترب منها لتشيح وجهها ليجلس بجوارها ينظر اليها كانت تريح جسدها للوراء ليقترب اكثر ويضع يده حولها لتتململ ليهتف اهدي الله يخليكي اهدي خلينا نقعد زي بقيت الخلق.. مالناش نفس يعني.. والنبي ياغنوه يوم من نفسي انا تعبت..
لتهدا وتجبر نفسها علي السكوت ليبدا الفيلم في العرض كان الفيلم به كم مشاعر كبيره انتقلت اليهم ليجلس مريم وجمال في احضان بعضهما اما داغر وغنوه فكل منهم مشاعره تنساب ليشدها اليه اكثر ويبدا في مداعبه وجهها وذراعيها لتستكين هيا وتندس في احضانه وهو سعيد بما هم فيه فهيا لاول مره في احضانه منذ زمن لتنام علي صدره وهو يمسك يدها شفتيه تتلمس راسها بحب ويده تملس عليها وعلي بطنها وهيا مبتسمه حالمه ليمر وقت وينسحب جمال َمريم ويظلا معا وهيا تائهه لم تحس اساسا بانسحابهما ليهمس لها داغر.. بحبك.. لتدخل الكلمه الي قلبها مباشره لتتسع ابتسامتها ليختلج قلبه ويخفق بشده.. والله بحبك وبموت فيه وحبيبي جنب قلبي كده.. غنوتي قلبي والله بعشقك هنفضل كده لامتي.. كان يمسك يدها ويقبلها.. ليهَس غنوتي قلبي..
لتنظر اليه بهيام.. ليقبل انفهها ووجهها ويتلمسها بشفتيه ليهمس هموت مش قادر والله كفايه حرام.. قلبي انت والله حقك عليا.. يا ربي قلبي قمر قدامي وسايح ولا عارف اتحرك هنشل رباعي.. ليتلمس شفتيها بشفتيه ويهمس وحشتيني والله وحشتيني.. لبمسك وجهها وينظر لعينيها ويتلمس وجهها بشفتيه.. قلبي بيصرخ وهيخرج من مكانه وبيقول بحب والله بحب.. غنوتي حاسه بيا وخاسه بناري ولوعتي.. ليلمس شفتيها بشفتيه.. ويهمس حاسه اني خلاص هموت من بعدك غنوتي ايقبلها قبلات متفرقه وهيا تائهه لينمس بجوار اذنها بحبك ليتلمس رقبتها لتذوب في نعومته وهمساته ليهمس.. عايزك ترجعي ليا بتاعتي وحبيبتي عايز اشبع من قلبي اللي تاعبني.. لبقبل عيونها والله هحطك في عيوني.. غنوتي بطلي سرحانك ده انا قلبي بياكلني لينحني ويلتقط شفتيها في قبله ناعمه اهلكت قلبهما لتلف يدها حوله ليريحها قليلا وينهال عليها ويتوه معها في عشق مهلك وهو يراعي ويهمس لها بحبه وهيا تاهت وتشده اليها ليحس انه سيموت من فرحته ليتجلد ويبتعد قليلا.. ليهمس .. غنوتي لسه بتحبيني..
لتتنهد وتهمس.. انا.. انا.. لتفتح عيونها عن اخرها وتصرخ.. انا بولااااد..
لينفزع من صراخها ويهب من مكانه لتصرخ مره اخري.. اااه بطني اااه
ليهتف... طيب طيب اهدي ايه مالك..
لتصرخ... مالي ايه بقولك بولد الحقني..
ليهتف طب اهدي اهدي خلاص ويهب يساعدها ويصعد بها للاعلي ويستدعي امه لتساعدها وعلي الفور ياخذها ويتجه بها الي المشفي وكان قد اعد مسبقا تنظيمات لاجراء عمليه الولاده وشيئا اخر لتدخل غنوه حجره العمليات وتظل فتره ليخرج لهم الممرضه بطفل جميل ليحمله داغر بحب ويقبله ويبدا التكبير في اذنه لتنهمر دموعه ويدعو الله ان يجعله نبتا صالحا لتاتي امه وتاخذ الطفل وتحتضنه وتشعر بسعاده لان الله من عليهم بالرزق الجميل اما غنوه فاستمرت بالداخل لفتره طويله ليمر الوقت وتخرج غنوه مخدره لتذهب الي غرفه الافاقه ثم الي غرفه خاصه لهَ.. ليوضع الطفل في غرفه الاطفال وتمكث الام لفتره ثم تعود متعبه الي البيت ومعها جمال ومريم ويبقي داغر بجوار زوجته ليظل جالسا بقربها سعيدا بما اقدم عليه لتبدا هيا في الافاقه ليسمعها تنادي عليه.. ليقرب منها.. حبيبي انت فقتي.. عمري..
لتهمس.. داغر حبيبي..
ليهمس بحب.. قلبي يا ناس وهو تايه كده اعمل ايه بجماله ده
لتهمس... داغر انت هنا يا قلبي..
ليقبلها ويهتف... ايوه يا عمري انا هروح فين من غيرك..
لتهمس... انا هقوم اموتك والله هموتك..
ليقبلها ويبتسم.. طب يا عمري لما تفوقي موتيني براحتك..
لتهمس.. بتحب سحليه عليا والله لاقتلهالك واقتلك وراها.
ليضحك.. يا بنتي بقه ظل يضحك لكلامها وهيا تتوه وترجع من اثر البنج.. لتهمس داغر انا مش حراميه ماسرقتش حاجه.
ليغمض عينه بوجع ليهتف حقك عليا يا قلبي قطع لساني ولسان اي حد عارف اني وجعتك واديني شايل الطين وساكت..
لتكمل.. انت هتتجوز سالي صح ويوم الفرح هاجي اموتهالك انا مش هسكتلك انت بتاعي انا..
ايبتسم.. يادي الهنا يا قلبي يوم المني يوم ما ابقي بتاعك والنبي لا فيه زفت وطين منك لله يا جمال الزفت البت بتهلوس بسحالي وابراص.. قلبي يا ناس غيران عليا وبيحبني.. وهيموتلي السحليه وهبقي بتاعه.. طب ايه هفضل في المرار ده كتير نفسي ابوس القمر واخده في حضني. ليقبلها .
لتهمس.. داغر وحشتني اوي ماتبعدش عني تاني.
ليهمس.. وانت وحشتيني ابعد ايه بس انت ااي بعداني لما انهريت..
لتقول.. داغر انا بحبك..
ليقول بفرح.. قلبي انت وانا بموت فيكي.
لتهمس.. بس عارف انا موجوعه منك ونفسي اسامحك بس مش عارفه.. لتهمس انا ماخدتش والله فلوس.
لتنزل دمعه من عينه ويهمس حقك عليا يا عمري انا اللي كت زباله.
لتقول.. بس والله فاكرني هبله هقوم ارقدك في المستشفي هخبطك لما اخلص عليك ماصدقت ابعدك تهز ديله والله لاقطعلك ديلك ده.. ليضحك.. واحد تانيه تقرب منك هشرحها بقلك اهوه داغر بتاع غنوه وبس.
ليهمس وهو يتلمس يدها بشفتيه.. هيفضل بتاعها لحد مايموت يا قلبي.
لتهمس.. انا هقوم اروح الشغل اقطعلك السحليه وارجع ماشي هاتلنا عربيه وهات اكياس كتير عشان هقطعها فرافيت ليضحك بشده لتظل تثرثر وهو يضحك علي كلامها الي ان بدات تفيق وتتأوه وتعي ما بها.. لتهمس داغر..
ليهمس.. عيوني من جوا..
لتهتف عندي صداع هو انتو رابطين راسي ليه فيه ايه..
ليهتف مفيش يا قلبي انت بس وقعتي بعد الولاده ودوختي وربطولك راسك ماحستيش..
لتهمس.. حاسه بوجع في وشي..
ليهتف ارتاحي بس هتبقي كويسه.. ليمر يوم في اثنان ليتخطي الامر اسبوعا وكانت هيا متعجبه.
لتهتف.. داغر هو انا هفضل مربطه كده هو فيه ايه وقعه ايه دي اللي تربطني كده..
ليدخل عليهم الطبيب ليهتف حمدالله عالسلامه يا مدام غنوه.. نشوف بقه ونقول يا رب نفك الرباط من علي وشك وان شالله خير.
لم تفهم شئ ليبدا في ازاحه الرباط من علي وجهها رويدا رويدا ليبتعد ويهتف الرجل فتحي يا مدام.. لتفتح عيونها برويه ليخفق قلبها بشده لتستدير وتنظر الي داغر وتدمع عيناها ليبتسم لها.. ليهتف الطليب ويبتسم ايه نقول مبروك..
لتنزل دموعها لتهمس انا بشوف بعيني صح انا بشوف اهوه شيفاكو.. لتنظر لداغر انا شيفاك يا داغر كويس.
ليندفع ويحتضنها سعيدا ليهتف حمدالله عالسلامه يا قلب داغر.. ليستدير الي الطبيب يعني كل حاجه كويسه يا دكتور
ليهتف الطبيب العمليه الحمد لله والنتيجه اهيه ربنا يتم شفاكي علي خير والف مبروك.. لينصرف وتظل هيا صامته تفكر.. لتتنهد وتهتف.. اتكلفت كام العمليه يا داغر..
لينصدم من سؤالها ليهتف ليه يا غنوه ليه يا قلبي بتسالي.
لتتنهد.. عشان اعرف انا مديونالك بكام.
ليهتف غير مصدق.. مديونالي.. انت عقلك خف.
لتهتف.. خف ليه مش دفعت فلوس ليا يبقي دين.
ليقوم منفعلا ماتبطلي بقه يا شيخه ايه غباوتك دي بدل ما كت فرحان لا ازاي لازم تحرقيلي دمي وتنكدي عليا.. بجد حرام بقه انا تعبت ايه الذل ده وقام غاضبا وتركها ورحل
لتظل هيا تاكل نفسها ايه ما يزعل والا يتفلق لا مش عايزه منه فلوس انا. ويرجع يقلي فلوس وجربوعه لا ياخد فلوسه يدفعلي بتاع ايه.. استغفر الله يا رب بقه مش عارفه هو راح فين وسابني.. لتظل فتره بمفردها ليدخل عليها مره اخري ويجلس بعيدا ولا ينظر اليها لتقطب جبينها ايه ده هو هيقعدلي قامط كده ايه زعلان مايتفلق انا حره.. بتاع سالي عبوشكلو.... طب ايه هيقعد بعيد كده.. انت يا زفته ماهو كان نقرب بتعضيه ليه.. مابتعرفيش تقعدي بلا عض.. لتدخل الممرضه بطاوله الطعام لتضعها جانبا.. لتهتف غنوه مش عايزه ماليش نفس وتحني راسها بخزن فهيا تحتاجه بشده ولكنها عنيده.. ليهز راسه بغلب ويقوم ويحضر الطعام ويحلس بجوارها ليقول ناكل بقه عشان لازم تتغذي.
لتهمس مش عايزه ماليش نفس.
ليهتف عشان النونو طيب. ليفتح في الاطباق ويقترب ويبدا في اطعامها وهيا تامل بهدوء فقد حلت عليها سكينه فجأه ليظل يطعمها حتي انتهي ليقوم ويزيح الطعام ويرتب لها السرير ويشدها ويجلس بجوارها واضعا يده حولها ليهمس حاسه بايه لسه موحوعه..
لتنظر اليه وتدمع عيناها لتهمس اه اوي..
لتدخل الكلمه الي قلبه ليملس علي بطنها ليهمس انا معاكي والوقت هيعدي والله هيعدي اي وجع. لتتنهد ليضمها ويهمس ارتاحي وريحي قلبك شويه. لتتنهد وتضع يدها علي عينها ليبتسم شفتي بقه بقو قمرات ازاي عيونك دي بقت بتلمع وزي القمر
لتبتسم بجد يا داغر حاسس باختلاف فيها.
ليهمس لمعتهم يا قللي كنت فرحانه وبيلمعو نفسي يفضلو يلمعو كده نفسي افضل تحت رجلك ولا ان لمعتهم تروح.
لتنظر اليه لتهمس بس انت دفعت كتير اوي وانا
ليضع يده علي شفتيها.. وادفع عمري كله عشانك انا ملكك وليكي وماليش حيل في نفسي.. دانت روحي حد يستخسر في روحه. ليرفع وجهها.. والله روحي.
لتقطب جبينها وتتنهد ليمسك يدها ويقبلها ليهمس اهدي بس وبطلي تفكير شويه وريحي ده عشان كفايه عليه تعب كده
لتهمس لا اراديا.. ده اتكتب عليه التعب..
ليستدير ويمسك يديها ويهمس.. ده انا نفسي اخده في قلبي واحطه مكانه احب فيه واطبطب فيه لينزل علي قلبها يقبله لتضع يدها علي رأسه ليظل يسمع دقاتها ليهمس.. سامع قلبك بيدق َنفسي افضل كده قلبك وقلبي مكانهم في حضن بعض لتظل تداعب شعره وهو نائم علي صدرها يحس انه دخل عالم اخر لتتململ ليرفع راسه ليحدها مرتبكه وتريد ان تهرب من مشاعرها ايقترب من وجهها ويهمس اسه موجوعه.. كان ينظر اليها بحب وهو ملتصق بها وهيا ستنفجر من كبتها لمشاعره ليهتف.. عارفه لو اطول اموت عشانك هعملها.
لتنزل دمعه من عينها ليقترب بشفتيه يتلمسها لترتعش من قربه ليهمس قولي حاسه بايه
لتهمس مفيش وجع خلاص..
ليبتسم بحب ويقبل شفتيها ليهمس اوعدك الوجع هيروح بس اديني فرصه لترفع يدها تتلمس وجهه ليتسمر مكانه وهيا هائمه فيه ونظراته تلتهمها لتظل تنظر اليه وعيونها تلمع وتشع حبا ويداها تجوب وجهه لتتحرك وتتلمس شفتيه بنعومه وهو يقبل اصابعها ليهمس قلبي والله انا بحبك اوي.. لتبتسم وتغمض عينيها ليهب ويشدها اليه يحتضنها ويعتصرها بين يديه هموت عليكي دلوقتي يا ربي ايه ده.. لتظل جالسه في احضانه مشاعرهم تنساب وهما حالمان لتسمع خبطا علي الباب ليبعدها بهدوء ويقبل خدها لينفتح الباب هنا عادت لنفسها واحست ان بداخلها نار وانها ستنقض علي زوجها تقتله حينما....
#غنوه
#حكايات_mevo
البارت السابع عشر
كانت غنوه تجلس في احضان داغر لتسمع خبطا علي الباب لتبتعد لتنصعق عندما تدخل فتاتان من الشركه كانت فتاه من قسم السكرتاريه وسالي من قسم الهندسه ليدخلا لتقطب جبينها فعلاقتها بسالي معدومه لتدخل الفتاتان وليسلما علي غنوه وقد احضرا وردا وبعض الهدايا لتبتسم غنوه مرغمه ليظلا يتكلمان لفتره لتبتعد تلك السالي وتترك الفتاه مع غنوه تكلمها لتهتف سعيده عرفنا متاخر انك مدام داغر يا غنوه وانبسطنا قوي..
لتهتف غنوه محرجه.. كت بس مش قايله عشان ابقي عادي ما ابقاش مفضله واشتغل بمجهودي.. بس خلاص داغر قال للكل.. ليظلا يثرثرا لتذهب سالي لتجلس بجوار داغر وتبدا في الكلام معه بصوت منخفض ولاحظت غنوه حركاتها لتشتعل كانت سالي تتدلل علي داغر لتحس بنار في جوفها لتظل تاكل نفسها ولا تسمع من تلك التي تقف بجوارها.. لتتحرك من مكانها لتتاوه وتتصنع الوجع ليهب داغر اليها مقتربا منها ويقول ايه فيه ايه مالك..
لتقول بتوجع.. تعبانه بطني بتوجعني.. ليقترب منها ويحتضنها ليهتف طب اجيبلك الدكتور..
لتهتف مش عارفه.. اعدلني كده اما اشوف..كانت تتصنع الوجع وتركن عليه وهو محتضنا اياها لتهمس عايزه ارتاح مشيهم..
ليقول.. عيوني حاضر.. ليستدير.. طب معلش يا جماعه بس غنوه تعبانه استاذنكو..
لتهم الفتاتان بالانصراف لتهتف سالي ماشي يا داغر بيه نشوفك بقه في الشغل.. بقالك كتير ما جيتش والشغل مضلم.. لتربت علي يده وتهتف مستنينك كل ذلك وغنوه تحس انها ستقتلها.. لينصرفا.. ليستدير ويكمل احتضانها لتهب وتبعده وتقول خلاص خلاص ماعتش تعبانه.. يلا من هنا..
ليبهت من غضبها.. انت مجنونه صح اكيد فيه عرق هبل مش كتي تعبانه وعايزه ترتاحي حد يهب كده.
لتهتف بعنف.. اه طبعا مالبيه مابيتهبش فيه مش كده البيه بيتملس علي ايده وبيستنوه في الشغل رَوح امشي للسحليه بتاعتك انا مالي بيك وسيبني اهب والا اولع..
لينظر اليها بغلب.. انا ماعتش عارف اتعامل معاكي بجد انت حاجه صعبه......🌿استغفرالله العظيم🌿.......
لتاخذ مخدتها وتحدفها به وتهتف ماتتعاملش يلا غور في داهيه..
لينظر اليها غاضبا ويقترب منها لتنكمش فقد تهورت وزادت من تصرفاتها ليمسكها من يدها بقوه لتصرخ.. لا لسانك يتلم عشان ممكن اقطعهولك فاهمه اتلمي انا صابر وساكت.. احسنلك انا غضبي زفت ماتطلعيش زرابيني..
لتهتف وانا مالي بيك وروح بقه مابخافش انا..
ليرفع جبينه.. متاكده انك مابتخافيش.. ليقترب منها لتهتف.. ايه ايه بتقرب ليه انا تعبانه والله اموتك من الضرب.. هتضربني..
ليهتف بمكر دانا هرقعك علقه تجيب اجلك.. لترتعش ليقترب.. لتمسك يده خلاص خلاص بطل بقه ده احنا في المستشفي هتضربني والله اخاصمك..
ليتنهد بغلب مانت مخصماني هتفرق يعني.. ليقترب اكتر لتندفع وتحتضنه وتهتف خلاص والنبي بطل مش هعرف اوقفك انا مش بصحتي..
ليخبطها علي راسها.. طب لسانك المبرد ده اعمل فيه ايه..
لتهتف ماتعملش خلاص بقه ماتبقاش غلس.
ليبعدها لا انت مش راضيه تجيبيها لبر.. ليشدها اليه ويلتهم شفتيها ليخلع قلبها من هول مشاعره التي انفجرت وزادت وزادت وهيا تحاول ان تصمد امامه ليبتعد اخيرا ويشدها اليه ليقول.. بطلي حرق فيا عشان انا ماعتش قادر كفايه مرار لحد كده.. ليسمعا خبط علي الباب لتهمس بخجل.. الباب..
ليتنهد.. ايوه ايه يعني مايدخل شاقطك انا..🌿سبحان الله وبحمده 🌿 ميفو ميفو...
ليدخل جمال ومريم تبدو سعيده لتهتف.. ايوه انا جيت عمتو الحربايه جت يا بشر.. كانت غنوه تتململ في احضان داغر ليقوم ويتركها لتقترب مريم.. مالك يا بت محمريه كده فيه ايه شكه فيكي.
لترتبك غنوه.. هاه مفيش مافيش..
لتهتف.. طب ياختي بقله ادبك ارحمي الواد هيفرفر في ايدك.
لتهتف غنوه.. ماتحترمي نفسك بقه..
لتقول مريم.. طب عايزاكي اعمل ايه اطفش جوز الغربان دول ازاي..
لتتنهد غنوه وتهتف.. داغر..
ليهب اليها ويقول.. نعم حبيبي فيه ايه..
لتهتف مريم. هيييح طيب اما اسكت......ميفو ميفو ❤️
ليخبطها داغر.. اتلمي..
لتهتف غنوه ممكن تجبلنا حاجه نشربها.🌿 سبحان الله العظيم 🌿
. ليقطب جبينه ايه بتوزعينا.. لترتبك ليضحك طب يا قلبي هاخد الطور ده ونلف لفتين ونيجي..
ليذهب لجمال.. ليقول جمال.
ليهتف جمال.. نعم يا روميو ماتعتق البت تعبانه.
ليخبطه داغر.. بس يا بوز الفقر انا شققت بقيت لوح خشب منك لله وانت متمرمغ في العسل..
ليهتف جمال... هو اللي يتجوز اختك يشوف عسل عيله فقر يلا يا اخويا اما نشوف اختك من الصبح مش علي بعضها بتدبرلي حاجه عارف.. ليخرجا لتقترب مريم من غنوه وتهتف.. غنوه انا خايفه.
لتهتف.. ليه انت بتخافي دانت جبروت..
لتقول... لا ما هو اصل انا والزفت جمال بنتخانق بقالنا فتره عايزه اخلف والبيه مش عايز ال ايه عايز يتدلع انا مالي انا عايزه نونو.
لتهتف غنوه... طب كلميه حبيبتي كلميه براحه..
لتقول مريم.. غلبت وغلب حماري وخلاص بقه ماعبرتوش.
لتهتف غنوه... يعني ايه..
لتقول.. انا حامل وميته رعب من البيه.. نفسي في نونو هموت علي بيبي ودا لوح طور مابيحسش..
لتهتف غنوه طب ليه كده حد بيجبر حد عالخلفه يا مريم لازم كنت تقنعيه..
لتبهت مريم.. ايه اجبره.. هو ممكن ياخدها اني جبرته ويزعل لا يا غنوه انا مش بجبره والله بس انا نفسي في نونو اعمل ايه..
لتتنهد غنوه.. طب خديه بالراحه.. اعملي قاعده حلوه وسهريه وابسطيه وبعدين ارشقي الخبر في وشه هيضايق شويه وخلاص..
لتهتف مريم فكرك كده.. طب خلاص ربنا يستر انا مرعوبه دانا بحبه والله وعايزه منه بيبي صغنون ربنا يهديه.
بداو الاستعداد للرحيل ليعود داغر وياخذ غنوه وتحمل مريم البيبي وقد سمي فارس ليعود الجميع ليظل فتره يتسامرون لتشعر غنوه بالتعب لياخذها داغر ويصعد بها لتستريح..
انصرفت مريم وجمال ليدخلا وتذهب مريم لتغير ملابسها وتتزين له كانت جميله رائعه لتدخل عليه ليبتسم لها ويحتضنها.. ايه القمر ده بتاعي.. دا انا شايف دلع ايه حلويات..
لتقترب منه وتضع يدها حوله وكانت قد ادارت جهاز الموسيقي لتحتضنه وتهمس بحبك يا جيمي..
ليشدها اليه ويرفعها لا براحه عليا كده كتير قلبي يا ناس. وظل يدور بها لفتره وقلبها يخفق من حبها له وايضا خوفها كان يتلمسها بحنان ليحملها ويدور بها.. لتهمس بتحبني يا قلبي.
ليقبلها ويقول.. لا الحب شويه انا جوايا كتير انا بعشقك يا مريومتي..
لتقترب منه وتقبله بقوه وتهتف انا بقه بعشقك وعشان كده عارفه انك بتعشقني ومش هتزعل..
ليتنهد... ازعل من قلبي دانت حبيبي..
لتتشجع وتهتف.. هنبقي حبايبك..ليقطب جبينه لتبتسم وتاخذ يده وتضعها علي بطنها وتنظر اليه بحالميه.. ليزداد عبوسه ويدرك ما بها ليشعر بالغضب الشديد وانها قد ضربت بكلامه عرض الحائط ولم تاخذه علي محمل الجد ليحس بتاجج النيران في قلبه فجمال ذو شخصيه عنيده ولا تتراجع.. ليدفعها وينظر اليها بغضب.. هنبقي ايه ياختي سمعيني كده..
لتبهت من غضبه لتهتف بخوف.. ايه يا جمال دي طريقه تستقبل بيها الخبر.
ليصرخ بيها.. خبر زفت علي دماغك انت اتجننتي.
لتحس بخلعه في قلبها.. زفت.. حملي منك زفت.. جمال انت واعي للي بتقوله..
ليهتف بغضب حارق.. اذا كنت فاكره ان خلاص هنخ وعملتك السوده همررها وتمشي كلامك عليا يبقي تفوقي مش جمال اللي يتحط قدام الامر الواقع.. انت ايه غبيه غلبت اقلك لا لا انما ازاي الهانم عايزه تربطني مش ده تفكيرك.. بس انا بقلك انا ما بتربطش..جمال يا هانم مابيتربطش.
لتحس بقلبها ينهار.. اربطك انا عايزه اربطك.. انا يا جمال.... لتنظر اليه لفتره وقلبها ينزف .. انت جمال اللي حبيته.. هتعمل ايه يا جمال بيه مش هتنخ ازاي عايزه اعرف. قول هتعملي ايه.. وليه ماتتربطش ان كنت عايزه اربطك من الاساس.. يا خساره حبي ليك انا حملي منك عمله سوده.... تصدق فعلا انا عملت في نفسي عمله سوده واستاهل كان لازم اعرف ان جمال طول عمره طيار مابيتربطش بيحب يعيش لنفسه وبس انما خلفه وربطه وقرف لا.. جمال يعيش وجايز في يوم يزهق يتربط ليه.. صحيح جمال ما بيتربطش اطمن يا جمال بيه انا بقه اللي بقلك مش عايزه حاجه تربطني بيك وفوقهم وفوق دا كله مش عايزاك من اساسه واللي في بطني انا كفيله اتصرف فيه.. نام وارتاح وما فيش عمايل سوده ولا ربطه سوده.. واستدارت الي دولابها وبدات في اخراج حقيبتها.
ليبهت جمال واحس انه تهور في غضبه.. ليقترب منها ويهتف بغضب انت بتعملي ايه..
لتهتف بسخريه.. سيبالك الدنيا تعيش من غير رابطه تقرفك.. وبدات تضع ملابسها ليتقدم ويخرج الملابس ويهتف هو ده يعني الحل بتعانديني مانا ممكن اسيبك تمشي.
لتهتف وانا ماعادش يفرق معايا بجد ويا ريت فعلا تسيبني امشي ماتفرقش.. بتهددني انك هتسيبني.. مانت خلاص سيبتني يا ريت تبعد عشان انا خلاص كده.
ليحمل الحقيبه ويصرخ.. بقلك ايه بطلي غباوه احنا لازم نتكلم ومش معني اللي حصل تسيبي البيت مش هزار........ بقلمي ميفو ميفو ❤️
لتهتف.. انا مش بهزر ولا بسيب البيت.. انا هطلق يا جمال.. فاهم.. وعموما لو عالهدوم خليها مش عايزاها.. دا حتي هتفكرني بيك لتستدير وتبحث عن احد البلاطي وتشده وتلبسه وهو مصعوق من تبدلها ليمسكها مريم اعقلي.. مش اي خناقه تعملي كده.
لتهتف بسخريه.. خناقه.. دي مش خناقه دي نهايه.
ليصرخ.. والعيل انت اتجننتي.
لتنظر اليه بقوه ابهتته.. هنزله يا جمال هنزله عشان متكرهوش انه ربطني بيك هنزله انا غلطت ولازم اتحمل غلطي.. واستدارت لتخرج ليحملها ويعود بها ويغلق الباب.. انت مش هتخرجي من هنا فاهمه..
لتتنهد وتهتف هتحبسني لامتي يوم شهر عشره واخرتها اسمع يا جمال انت قضيت علي كل حاجه جوايا كان نفسي تكون ليك قضيت علي فرحتي ان يبقي بينا رابط.. انت مش عايزه وربطتك بيا انت شايفها سوده.. يبقي من سكات بلاش فضايح وسيبني امشي..
ليهتف لا مش هتمشي مش بمزاجك علي فكره مش كل حاجه تعاندي عيل تجيبي عيل بكيفك واول ما ازعل تسيبي البيت وتطلقي ليه مجوزه شرابه خرج..
لتهتف.. لا متجوزه واحد اناني وانا ما بعاندش انا خلاص لا عايزاه ولا عايزاك.. انا هكلم اخويا يجي ياخدني.
ليهتف وانا كده هخاف انت هبله.. انت ماهتتحركيش انت مراتي وام ابني اللي جاي ومافيش حاجه هتنزل.. وخلصنا بقه اهوه بقلك اديني متزفت راضي يبقي تهمدي فاهمه.
لتصرخ وانا مش عايزاه مش عايزاه بقلك اهوه .
ليقترب منها ويمسكها من يدها ليهتف بانفعال.. قلتلك خلصنا هتقلبيها هم ليه قلت خلاص هقطم واتنيل ارضي عايزه ايه تاني هاه..
لتبعده وتدفع الي الباب وتصرخ وانا مش عايزاه مش عايزاه ليندفع ورائها كانت تتجه للسلم ليمسكها وهيا تصرخ بعنف اوعي سيبني مش عايزاه
ليحتضنها بقوه وهيا تحاول ان ترمي نفسها من عالسلم ليشدد عليها ويصرخ اهدي بقه انت اتجننتي ليحملها ويذهب بها الي الحجره ويظل محتضنا اياها كان خائفا عليها لتظل فتره لتنفجر في البكاء ليظل محتضنها لتنهره وتبعده ليظل واقفا غاضبا واستدار ورزع الباب و قفل الباب بالمفتاح وخرج والغضب ينهشه لتنهار مريم من البكاء كده يا جمال دي اخره حبي ليك.. متزفت راضي الله يسامحك بس لا انا ماهقبلش بكده وان كنت انت دماغك حجر انا دماغي زفت وهحرق قلبك واعرفك ازاي ربطتي سوده قابل بقه اللي جايلك..
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
عند داغر وغنوه اقترب داغر واخذ الطفل وذهب به الي الخادمه ليعود لتهتف انت وديت الواد فين.
ليقول عند نعمه وانت هترتاحي عشان تعبانه.
لتهتف وانت مالك انت اللي هتقرر ليتركها ويدخل ليغير ملابسه لتفضب انه تجاهلها ليعود ومعه قميص لها ليعطيه لها ليهتف غير يا قمر والا اجي اساعدك انا واقع وهرشق علي طول.
لترتبك وتهتف ايه ده يلا من هنا هغير.
ليهتف مش جوزك ماتغيري دانا حته بقالي كتير ماشفتش العسليات.
لتصرخ احترم نفسك بقله ادبك وغور بقه..
ليقترب لتهتف ايه بتقرب ليه..
لينزل بجوارها لتخاف من نظراته ليمسك يديها الاثنين ويقترب لتركن علي السرير ليهتف هتلمي لسانك والا اقلعك انا.
لتصرخ احترم نفسك والله اموتك.
ليثبت يديها ويمد يده الي زراير فستانها ويفكهم برويه ليقول انا بقه مزاجي جه اني اخليكي تقطمي انت اللي جبتيه لروحك ليظل يفك ويده تتلمس بشرتها برويه.
لتصرخ بطل بقه والنبي بطل عيب كده..
ليقترب من وجهها.. عايزاني ابطل لتهز راسها مسرعه ليظل يداعب زرارها لتحمر وتشتعل ليقترب من وجهها ويعطيها خده ويهمس طب شفايف القمر تديني واحده.
لتهتف بعنف احترم نفسك.
ليمد يده ويحركها في فتحه فستانها لتشتعل وتصرخ
ليقول.. هكمل والله ونفسي تعندي ههيص وربنا..
لتظل تاكل روحها.. لتقترب من خده وتقبله قبله رقيقه..
لينظر اليها ويقول... لا ماعجبتنيش ركزي وبطلي لهوجه براحه انا فاضي..
لتتنهد وتقترب بهدوء لتقبله ليستدير مسرعا لتقع شفتاه علي شفتيها ليشدها اليه لتشهق لتذوب بين شفتيه وهو يشدها اليه ليحس بها تاهت بين يديه ليبتعد وينظر اليها بهيام ويملس علي شفتيها ليهمس وحشوني قوي والله وحشوني كانت اصابعه تتلمس وجهها و َرقبتها بهيام وهو يحرك شفتيه علي شفتيها ويهمس لها بكلمات الحب ليمد يده ويفك زرايرها لينفك فستانها ليبتعد ويشد نفسه مرغما ليهمس بجوار اذنها.. هتغير يا قمري والا اغيرلك وانت مش قادر ورايح كده..
لتنظر اليه كانت هائمه ليضحك علي منظرها ليلمس شفتيها ويهمس قلبي انت ليقترب منها وينظر في عيونها.. غنوتي بكبك والله بحبك ليمسك اصابعها ويتلمسها بشفتيه.. يا جمالو عيونه قمر وبتطلع نار طب ايه ماتفوق يا وحش ليمد يده الي فتحه صدرها لتنتفض فجاه وتري وضعها لتصرخ وتدفعه وتهب من مكانها وتاخذ ملابسها وتنصرف محترقه ليسقط بضهره علي السرير.. يخربيت كده.. هتفطس يا حزين.. واد يا داغر قلبك هيقف والبت نار وقمر ليتنهد بحبه يا ناس لا انا جبت اخري انا هدوس واتصرف انا تعبت بقه وتبقي تقابل.. داغر شاط ونفسه يمز.. مزتي عسليه ووحشتني اه يا غلبي..
كانت هيا بالداخل تنهر نفسها.. بت انت بتروحي ليه كده واقعه ليه.. لتتنهد.. وحشني اوي والله وحشني اعمل ايه مابحسش.. يا رب بقه تعبت.. لتلبس ملابسها لتخرج لتشهق عندما تجده بجوار الباب لتخاف فهيا في حاله ضعف ليقترب منها ويضع يده حولها ويركنها بالحائط ليهمس كده القمر يغير بسرعه طب جوزك حبيبك مش يساعدك وانت تعبانه..
لتقطب وتهتف اظن عيب كده وكل واحد حر ولوحده.
ليهتف لا انا مش حر عشان حبيبي ربطني من رقبتي ومش عايز ابقي لوحدي ليشير الي قلبه عشان ده هيموت علي ده ويشير الي قلبها وبيدق وبيقول عايز حبيبه.. ليمسك يدها يضعها علي قلبه شوفي بيدق ازاي هيموت عليكي لتحن و َيلين وجهها ليهمس والله هيموت عليه..
لتتنهد وتهتف.. ابعد بقه.
ليهمس بحب مش قادر ارحميني بقه..
لتتجلد وتدفعه ليمسك يده ويشده ويمسك كف يدها ويقبلها بهيام لتحس انها ستنفحر ليهتف غنوتي قلبي حبيبك مش قادر. ليشدها ويقبلها لتستكين بين يديه وشدها اليها يعتصر جسدها برغبه ولوعه ليتحول الامر لجنون منه وينهال عليها يقبلها بقوه ويتلمسها بحب جارف وهيا بين يديه كالهلام ليتمادي في تلمسها لفتره لينغزها عقلها لتدفعه وتهرب الي حجره الاولاد ليظل واقفا ينهج بشده.. ويهتف بغلب ماعتش قادر اعمل ايه طيب.. ليظل فتره يسيطر علي نفسه ليتنهد.. قوم روح لف وراها زي الدبور اما نشوف هتحن عليك امتي يا حزين. عارف ماهاشوفش فرح بوش امك.. قوم قوم منك لاه علي عملته في نفسك.. ليتنهد جايلك يا عسليتي والله لو طلعتي روحي هحب وارشق لما تفطسي..
#غنوه_الداغر
#حكايات_mevo
البارت الثامنه عشر
عاد جمال ليجد مريم تجلس علي الكنبه تمسك تليفونها ولم تنظر اليه ليدخل ويغير ملابسه ليذهب الي السرير بصمت ليظل ينتظرها لتاتي لتنام.. الا انها لم تاني ليقوم غاضبا.. هو احنا مش هنتهبب ننام..
لتنظر اليه بهدوء لتقوم من سكات وتقفل النور وتخرج بالخارج ليحس بالغضب ليذهب خلفها ليجدها تنام علي كنبه الانتريه ليهتف بغضب.. انت بتعملي ايه.. لم ترد عليه ليقترب ويشدها مش بكلمك ماتردي..
لتشد يدها.. شايفني بعمل ليه هنام..
ليهتف.. هو هنا مكان النوم.. اتفضلي بلا دلع فارغ.
لتنظر اليه.. دلع ايه يا جمال بيه وانام فين.. اسمع بقه عشان كده كتير انا هنا انت حابسني مفيش مشكله انما تتحكم فيا لا واديني قاعده مش انت قلت اتزفت رضيت وانا كمان اتزفت رضيت انه العيل يجي انما اي حاجه تانيه خلاص اللي بينا الولد ده وبس وانسي بقه اي كلام وريح دماغك عشان اخرتها طلاق يا جمال مهما بعد الوقت او قرب.
ليشدها من يدها ويهتف.. يعني مش هتجيبيها لبر برضه وطلاق وزفت علي دماغك..
لتدفعه.. بقلك ايه انت عايز ايه مني ماتسيبني في حالي مش انا شبكتي سوده خلاص اديني بفكك ولا بجبرك روح اتصرمح براحتك انا مالي بيك قصه وخلصت يا سي جمال وبقلهالك مريم خلاص العيله الهبله اللي بتدادي وتدلع وتحب راحت وجه مكانها واحده تانيه لا طيقاك ولا عايزاك.
ليشدها اليه اقفلي بقك بقه وبطلي البكبورت الي بيطفح ده ماكنش كلمتين اتزفت قلتهم.
لتدفع يده.. لا دول مش كلمتين دول نصيبتين جواك انت واحد عايز تبقي حر اناني تتربط بيا ليه صحيح وعيال وقرف وبيت العمر كله.. لتدمع عينها وتقترب منه.. جوازه طياري تبسطك وخلاص جوازه تتدلع فيها وساعه الجد لا ما ينفعش جمال بيه يتربط جمال بيه مش بتاع ربط وجبر.. وانا ماهربطكش يا جمال لو معايا قرطه عيال.. لا هاجي جنبك ولا هطلب منك حاجه وبجد بتمني من ربنا ان الطفل ده ينزل علي اد ما اتمنيته انه يجي عارف ليه لاني انا اللي مش عايزه الربطه دي واستدارت لتتركه ليندفع ويشدها في احضانه لتصرخ ابعد بقه انا مش طيقاك...🌿استغفروااااا🌿
لينفعل طيب يا مريم ليقترب ويحملها لتصرخ وتضربه نزلني يا زفت انت بقلك. ايه ده بقلك مش هنام جنبك انا. خلصنا مش عيشه سوده وربطه سوده نزلني.. ليذهب بها الي الحجره ويريحها علي السرير وينام بجوارها ويكبلها بين احضانه ليهتف.. اهمدي انا بجيب دخان من كل حته عدي ليلتك..
لتخبطه عبوشكلك ايه لازقه جبله اوعي بقه..🌿 استغفروااااا 🌿
ليهتف برضه مش هتسكتي مريم اتلمي بقه والله انا علي اخري..
لتستكين بغضب وتظل تشتمه لتتنهد وتكتم نفسها ليشدها اكتر ويهتف يومك جاز يا شيخه اتخمدي.🌿صلوا علي شفيعكم🌿
لتخبطه خمده لما تاخدك ايه ده يا ساتر...🌛ميفو ميفو 🌛
ليظل محتضنها حتي نامت ليفك ذراعه اخيرا.. ويتنهد دا ايه الغلب ده ماتسيبيني اتنيل اغضب شويه ما صدقتي يا شيخه بقه.. ليقبل راسها ويقول.. اعمل ايه طيب مابشبعش منها ودي راحه تجيب عيال.وتقولي جوازه طياري.. انا برضه اخص عليكي دانتي قلبي اللي بموت عليه . يا رب الصبر ليقترب اكثر ويلتصق بها.. بحبه يا ناس اعمل ايه.عارف هما كلمتين نطقتهم هيسودو عيشتي . ليقبلها وينام اخيرا.
عند غنوه كانت تجلس في غرفه الاولاد تداعب طفلها وملك بجوارها تذهب هنا وهناك لتاتي كل حين تقبل الطفل وتذهب ليدخل داغر ويقف ينظر اليهم مبتسما ليقترب منها ويجلس.. الحلوين بيعملو ايه.
لتهتف غنوه شوف ملوكه بتبوس فارس ازاي بتحبه يا داغر اوي..
ليهتف وينظر اليها بحب.. بجد يا غنوه بتحبه زي ما بيحبها..
لتنظر اليه لتقطب جبينها لتهتف ايه ده.. انت بتهبد بيحب ايه..
ليهز راسه بغلب.. اه بهبد يا ساتر.
لتقطب.. جبينها ماله ده..
ليهتف.. هطرشق ما الهنا اللي علي دماغي.
لتقطب جبينها.. انت بتقول ايه انت.. لتضع الاطفال وتتركهم مع المربيه وتقوم لتذهب الي حجرتها لياتي ورائها داغر لتهتف فجأه.. عايزه ارجع الشغل..
ليبهت.. شغل ايه والعيال..
لتهتف ومالهم العيال مش معاهم نعمه عايز ايه انت.. ودا كان اتفاق ثم ان كل واحد في حاله انا حره والا سياتك تهيص واقعد انا انكبت وبعدين هدفعلك فلوس العمليه منين
لينظر اليها بغضب.. برضه عمليه وزفته انت عايزه تتخانقي وخلاص دا مرار.
لتهتف.. طبعا مرار الست غنوه مرار انما الست سالي تملس عليك براحتها.
ليهتف.. يادي زفته اللي حارقاكي.
لتنظر اليه بغضب.. نعم نعم حرقاني ليه مالها ومالي السحليه دي انحرق منها..
لينظر اليها بخبث.. خلاص مش معني انها حلوه وبتلبس حلو تقرفيني عليها انا مش فاهم حرقتك.
لتنظر اليه بغل.. حلوه وبتلبس حلو ماشي يا داغر والله لاوريك وظلت تاكل نفسها.. طب ايه حلوه اه حلوه صح. بتلبس حلو.. اه زفت بتقلع حلو وانت بومه وغفر وبتلبسي اشوله.. راجل دكر بس لا والله لاموتك بتبصلها يا زفت طيب اروح اخبطه بايه دلوقتي.. طب يا داغر لتقوم وتفتح دولابها تبحث عن شئ تلبسه لتنظر بغضب.. مافيش كلو بومه زيك ايه ده متجوز عقربه بتعض لتلمح احد القمصان كان قميصا قصيرا ذا حَمالات رفيعه وبفتحه جانبيه كان جميلا لتشده من غيظها وتاخذه وتذهب الي الحمام لتلبسه لتقف امام المراه.. مانا حلوه اهوه وقمر والا ايه.. لتجلس بغلب. انا متغاظه وهخرج اعض فيه انا عارفه طب ايه اعمل ايه عايزه ابقي كيوت مابعرفش.. ظلت تاكل نفسها.. اعمل ايه.. اه انت تخرجي ساكته ما تنطقيش ولا تعضي فيه وتنخمدي والصبح الست زفته مريم تجيلك تشتريلك زفت علي دماغك وتعلمك شويه يا بومه يا عضاضه.. الواد هيتاخد عبوشكله مابيصدقو هما عرسه تبسبسلهم.. قومي اخرجي بس تنكتمي اهوه شكلك حلو ومزه بس اقفلي البكبورت اللي بيطلع زفت.. لتتشجع وتخرج لتجد داغر يتكلم في الفون في البلكونه لتقطب بيكلم مين ده.. لتقترب من الباب لتسمعه. طب يا سالي متشكر علي ذوقك ما تتعبيش نفسك اشوفك الصبح.. لتشهق.. نهار ابوك اسود دا بيكلمها اخش ابطحه والا اعمل ايه اعمل ايه.. اتنيلي اكتمي لتذهب الي الكنبه وتجلس عليها وتفتح تليفونها.. هموت وابطحه اعمل ايه بغلي..
ليدخل عليها ليبهت من منظرها كانت جميله براقه والقميص يبرز جمالها وعنقيها وذراعها وجزء كبير من صدرها كانت تجلس وفتحه الفستان تكشف ساقيها.. ليهتف ايه العسليه دي.. قلبي هيقف هيا اتبدلت غنوه راحت فين..هيا عسليتي لبست ايه مش واخد علي كده.. قمر يا ناس نهار اسود وانا هنام جنبها كده وهو عسليه وبيبرق.. ليقترب بهدوء كانت تهز في قدمها وتامل روحها مع نفسها ولم تحس به ليقترب ويجلس وهيا تهز قدمها وتاكل اظافرها.. ليهتف هيا مالها عامله زي الوبور ليه دي بتاكل روحها.. قمر بيطلع دخان فيه ايه.. اقرب تشقني والا ايه.. ليهتف غنوتي انت كويسه... لم ترد.. البت بتولع مالها دي .. ليلمس ذراعها.. غنوتي قلبي..
لتستدير بعنف.. لتجد يده علي يدها.. نعم عايز ايه انت
ليبهت من عنفها.. ايه يا غنوه مالك..
لم تعرف ماذا تقول لتهب من قهرها وتهتف مفيش مفيش ايه هيكون فيه ايه ماتقول فيه ايه.. عايز ايه انت وايه مالي دي مالي انا مانا ساكته اهوه كلمتك والا جيت جنبك..
ليتراجع.. هيا اتجننت... ليقول.. مفيش انت شكلك عامل كده ليه..
لتنظر اليه بغضب.. شكلي شكلي.. ماله شكلي هاه مالو شكلي وحش لتنظر لنفسها.. ايه مش عاجبك ماتنطق قول مش عاجبك ساكت ليه..اه طبعا هيعجبك ليه الدور والباقي عاللي بيحب وبيسبسب في التليفونات.. انما غنوه لا ازاي يتقلها شكلك لتخبطه.. مالكش دعوه بشكلي انا حره شكلي حلو وحش عفريت لروحي بتبصلي ليه هاه اتكلم قول قول.. كمل يلا ماهي بقت هيصه وشكلي وزفتي..
لينظر اليها مصعوقا.. .. البت لسعت دا وابور حرق جوه طب مالها طيب عملت ايه يا زفت.. دا قمر واقف قدامي قلبي انخلع ودي بتاكل روحها بدل ماهجم عليها اكلها.. ليتنهد طب انت زعلانه ليه انا ماعملتش حاجه تزعلك..
لتكز علي اسنانها وتقترب منه ليتراجع ايه هتاكليني فيه ايه..
هنا لم تعد قادره علي السكوت.. لتهجم عليه هو انا كل اما اكلمك تقلي هاكلك هو ايه شايفني ايه ماتهمد بقه بقله ادبك يا بتاع السحليه .. كانت تضربه وهو يمسك يدها ويضحك ولا يعلم ما بها ليحملها ويذهب بها علي الفراش ويرمي بثقله عليها ليهتف.. طب نهدي بقه كده والقمر يقول الحريقه والعه ليه طيب وهو قمر والله قمر عسليتي تجنن.. لتنهج بشده وترتخي من كلماته لتهتف بعنف اقل.. بطل كدب بلا قمر بلا زفت خليك في السحليه بتاعتك..
ليتنهد
يا غلبي منك لله يا جمال.. دا حبيبي قمر وعسليه وعيونه قمر وجسمه نار والعه ايه الحلاوه دي وحشوني قوي.
لتقطب وتهتف هما ايه..
ليلمس شفتيها.. دول وحشوني وهموت عليهم ليقترب مسرعا ويلتهم شفتيها بحب لتتوه معه فورا لما خلع قلبها من غيظ وتاجج نار الغيره والحسره علي حالها ليجن من استجابتها السريعه ليتوه معها ومع تفاصيلها ويده تجوب جسدها بحب.. لتحس ان انفاسها ستزهق لتتشنج فجاه وتدفعه بعيدا وتهب وتجري الي الحمام لينام هو علي الفراش وقلبه سيخرج من مكانه.. لا كده كتير الولعه دي ايه اعمل ايه طيب قلبي قمر وساح في ثانيه.. لا كده خلاص حبيبك عقله هيجي وينخ دوس انت بقه علي السحالي البت هتولع فيك تقوم انت مدور ومولع فيها وواخدها وتمز بقه يا حزين سنه جتتك شققت خشبه رجل كنبه نايم جنبها.. طب ايه قمري هيبات جوا بنت الايه مزه.. ربنا يهديك يا قلبي.
بالداخل.. كانت غنوه تقف مشتعله.. يخربيتك ماصدقتي باسك ترشقي فيه كده بت واقعه اتلمي بقه عبوشكلك نسيتي قله ادبه وانك جربوعه وحراميه.. لتتنهد بس هو بيصالح بقاله زفت سنه وانا معقربه مش راضيه واخرتها رايح للسحليه.. طب اعمل ايه مش عارفه اسامحه ومش عارفه اسيبه دا غلب ايه ده.. لتتشنج وتخرج لتشهق عندما وجدته بجانب الباب فحملها ليهتف ننام بقه وحبيبي عسليه كده حاولت ان تبعد ليهتف اهدي يا وحش مش هسيبك نامي يا قلبي مره من نفسي جتتي شققت.. لتتنهد وتسكت وترتخي في احضانه ليظل يهمس لها بكلمات الحب حتي نامت في احضانه..
في الصباح استيقظ جمال فلم يجد مريم بجواره ليقوم مفزوعا يبحث عنها فلم يجدها ليحس ان قلبه سينفلق.. ليقوم مسرعا ويحضر تليفونه ليتصل بها فلم ترد.. راحت فين دي اعمل ايه يخربيتك يا شيخه متجوز مجنونه طب ايه اكلم داغر.. ليجلس ياكل نفسه.. اقعد هتفضح نفسك داغر لو عرف هيعور وش امك استغفر الله يا رب اهديها وما تقلش لحد.. ليقوم وينزل ليذهب لعمله..
كانت مريم قد ذهبت الي بيت اهلها فغنوه قد حدثتها لتخرج معها لتذهب وتصطحبها ليشترو لغنوه لبس.. لتجلس حزينه مريم بعد ان انتهو لتهتف غنوه ايه يا زفته مكشره من الصبح انا ناقصه غليان..🌿 استغفروااااا 🌿
لتحكي لها مريم لتتنهد غنوه.. يا مريم انت غلطتي اه هو رد فعله وحش بس انت غلطتي..
لتدمع مريم.. يا غنوه يقلي ربطتي سوده.. انا موجوعه اوي.. هو عايز يبقي حر عشان لما يزهق من الجوازه يخلع انا قلبي هيموتني.
لتهتف غنوه.. ايه هبلك ده جمال مش اهبل يا مريم ومش بيلعب دا جواز...🌛ميفو ميفو 🌛
لتصرخ مريم امال قال كده ليه.. امال قال انه مابينجبرش ولا بيتربط ليه.
لتهتف غنوه غضبان يا مريم وجمال مختلف جمال طول عمره حر نفسه وقوي وبيحبك يا بنتي انت مجنونه.
لتهتف انا بقي هوريه الجنان وهخلعه مش عايزاه..
لتنظر اليها غنوه بخبث.. يا بت دانتي بتموتي في تراب رجليه اعقلي بس خدي حقك وربيه وعرفيه انك رميتي طوبته ومش عايزاه خليه يحفي انه هو اللي يربطك..🌿صلوا على الحبيب 🌿
لتقطب مريم.. لا مش طيقاه وهطلق.
لتخبطها غنوه بطلي هبل هتسيبه دا راجلك وحبيبك..
لتهتف مريم مانت سيبتي داغر اشمعنا انا. داغر وجعك وسيبتيه وجمال وجعني يبقي هعمل زيك.
لتتنهد غنوه.. مانا سيبته واهوه بيتاخد مني امال انا جايباكي تجيبلي زفت لبس ليه عشان السحليه اللي بتكلمه.
لتشهق مريم.. ايه ده ابيه داغر بيكلم حد.
لتهتف غنوه.. ماعرفش هموت محروقه نفسي اموته.. انا صعبه اوي بعض فيه والتانيه تتمايع عليه بغلي من جوا..
لتهتف مريم.. لا يا غنوه انت كتي زمان لما كتو كويسين كتي رايقه وهاديه وبسكوته وطول النهار كان راشق في حضنك ايه اللي غيرك
لتهتف غنوه مش عارفه هموت بغلي جوايا نار عايزه ابطحه..
لتننهد مريم لا انت غيرانه بس يبقي رجعيه يا مريم الراجل لو اتساب مش هيتجاب الحقيه يا زفته.
لتهتف غنوه مش طيقاه يا مريم وجعني اوي ونفس الوقت محروقه نفسي اقتله من عمايله..
لتنظر مريم بخبث.. طب خلاص رجالتنا لازم يتربو تعالي بقه هقلك هنعمل ايه مع دول..
دخلت مريم البيت بعد قضائها يومها مع غنوه لتجد جمال جالسا يضع رجل علي رجل.. ليهتف حمدالله عالسلامه... الهانم شرفت
لتستدير بغضب.. فيه ايه يا جمال
ليهتف.. لا ابدا فيه كيس جوافا قاعد مستني الهانم ترجع
لتذهب اليه من فضلك بطل طريقتك دي
ليقوم غاضبا ولما تخرجي سيبه هيا وانا ايه قرطاس.
لتنظر اليه.. مش عايزه ازهقك واربطك يا استاذ جمال ودخلت الحمام وتركته ليقوم غاضبا وبعدين بقه في غباوتها دي اعمل ايه اتهبب اسيبها والا اتنيل اصالح ماهي غلطانه بتتصرف زي العيال. بس انت يا زفت قلت كلمتين زفت علي دماغك.. يا رب بقه اعمل ايه.. ليظل ينتظرها. ولم تخرج..
كانت مريم من لفها طول النهار قد شعرت بالوهن واتاها شئ من المغص لتحس بالتقيؤ لتفرغ مافي بطنها لتشعر بشئ ينزل منها لتنظر لنفسها لتحس بقطرات من الدماء البسيطه لينشق قلبها وتنهار بالبكاء وتسقط ارضا ايه هينزل خلاص ايوه انا قلت مش عايزاه وهو كمان مش عايزه ربنا هياخده مننا اه النعمه اللي مش هنحمد ربنا عليها خلاص يا مريم لو نزل هتسيبي جمال هتسيبي روحك.. لتسمع خبطا علي الباب.. لتسمع جمال.. مريم بتعملي ايه ده كله.
لتتحامل علي نفسها وتمسح دموعها وتخرج بهدوء لينخلع قلبه من منظرها ليقترب مالك بيكي ايه.
لترفع عيونها وهيا تلمع وتنظر اليه بقهر ليصرخ فيكي ايه.
لتتركه وتذهب للفراش وتجلس عليه وتمدد جسدها َتنزوي بقهر.. ليقترب مسرعا انطقي بيكي ايه..
لتهمس اطمن وارتاح خلاص الرابطه السوده بتروح.
ليقطب جبينه ويهتف انت بتقولي ايه ماتبطلي بقه.
لتهتف اطمن يا جمال بيه خلاص خلصت البيبي بينزل واول ماينزل هريحك مني خالص. كانت دموعها تسيل ليهوي قلبه ويحس بالفزع انت بتقولي ايه فيه ايه..
لتقول انا بسقط يا جمال طلبتها من ربنا انا وانت وخلاص راح كل حاجه.. لا عت هتتربط ولا تنجبر عملتي السوده بتروح خلاص.. دنيتنا خلصت كده ..
ليحس بخنجر في قلبه ليشعر بالرعب ليهجم عليها ويحتضنها مفيش حاجه هتنزل لا بطلي اوعي تقولي كده انتو روحي بطلي بطلي يا قلبي ايه اللي خلص دانت حته من قلبي.. لا حته ايه دانت قلبي كله.. مفيش حاجه مجرد ارهاق بس وهتبقي كويسه يا عمري وهنجيب نونو وهتفرحي يا عمري وهفرح بيكو .. ليهب ويتصل بالطبيبه لتاتي ومريم لا تكف عن البكاء لتحضر الطبيبه وتعطيها حقنه مثبته وتهتف لا هيا حالتها كويسه اطمنو ساعات بيحصل كده بس ترتاح برضه لتنصرف ويظل جمال ينظر اليها وقلبه يرجف ويري دموعها ليقترب منها لا يعرف ماذا اصابه فشعوره بالهلع علي فقدان الطفل افقده صوابه.. ليضمها اليه لتسيل دموعها ليهمس انت كويسه يا قلبي اطمني..
لتبتعد عنه وتهتف.. انا عمري ما هبقي كويسه لتنكمش علي نفسها وتنام متعبه..
ليظل يراقبها وقلبه يؤلمه حتي نامت ليحتضنها وبهمس اسف يا عمري حقك عليا دانا قلبي انخلع عليكو.. ليظل يتلمسها بحنان حتي نام هو ايضا.
نعود الي غنوه كانت قد انهت مشاويرها مع مريم ليتصل بها داغر ليخبرها انه ينتظرها وان امامه ساعه عمل لتذهب اليه لتدخل وتنتظره لتجد تلك الفتاه عنده لتشعر بالاحتراق ليمر الوقت وهيا تغلي لتقوم وتقترب منهم َتهتف هو لسه كتير انا تعبانه..
لتهتف سالي طب دقيقه
لتظل غنوه تاكل نفسها لتقوم وتهتف احنا تعبنا اوي انهارده لتتجه اليه وتتصنع الدوخه ليقترب اليها مسرعا ليهتف.. ايه يا قلبي مالك ليشدها ويحتضنها ويمسكها من وسطها.. لتهتف مش عارفه اسندني..
ليقترب منها ويحملها لتتعلق به ليذهب بها الي الكنبه ويريحها وهيا محاوطه رقبته لتنظر اليه بوله وحب شديدين ليرجف قلبه لتهمس.. مش هنروح بقه. لتسمع سالي تقول طب استأذن انا وانصرفت اما داغر ظل ينظر اليها بهيام شديد ليقترب منها ويقترب وهيا تلاحقه بنظراتها .. لتبتعد مره واحده وتتجنب النظر في عينه ليهب ويشدها اليه ويحتضنها ويشدها اليه ليهتف.. ايه مش كتي تعبانه.. لتهمس خلاص بقيت كويسه..
ليشدها اليه ويهتف انا بقه اللي مش كويس. كان قلبها يرجف.. لتهمس يلا نمشي.. ليرفع وجهها ليهمس اعمل ايه فيكي مغلباني ليشدها يحتضنها بقوه. ويرفع وجهها بحب وينظر لعيونها وظل كل منهم ساهما في عيون الاخر ليقترب منها ويقبلها بحنان ليتوها معا لفتره . لتسمع خبط لتبتعد هيا خجوله لتدخل سالي مره اخري.. تهتف بدلع َمعلش يا داغر بيه هعطلك تاني شويه حاجات بس هناقشهم.
لتشتعل غنوه ليقول لا بكره يا سالي.
لتقول.. طب هكلم حضرتك نسهر نخلصهم اوك وهستناك تكلمني مش هنام..
كان الوقت قد تاخر وغنوه تنظر اليهم تريد ان تقتل تلك الفتاه لياخذ غنوه وينصرف كل ذلك وغنوه لا تنطق من الغضب ليصلا لتنزل وتصعد مسرعه ليصعد ورائها لتدخل وتغير ملابسها وتخرج لتطمئن علي اولادها وتعود لتجده يخرج يلعب في تليفونه لتحس بقهر.. لتهتف طب اعمل ايه اعمل ايه هيسيبني وينزل يكلمها ويسهرو امال انا جايبه الهدوم دي لمين هموت اعمل ايه.. احبسه ازاي وكل شويه هعمل تعبانه هتفقس.. الواد هيروح مني فكري لتحس بقهر فليس في راسها شئ لتذهب الي السرير بقهر لتشد الغطاء كل ذلك وهو يراقبها لعلها تتكلم ليهتف غنوتي مالك.
لتنظر اليه بغضب.. ليهتف طب انا عملت ايه مخليكي كده..
لتصعد علي الفراش وتشد الغطا وتندس وتنام من سكات..
ليتنهد ويقترب منها ليضع يده عليها ليهتف طب هتنامي كده من غير اكل.
لتهمس بغضب مش عايزه زفت مش جعانه.
ليلتصق بها طب زعلانه ليه كده.
لتقول ازعل. الا اولع مالك بيا.
ليهتف.. مالي بيكي ازاي دانت حبيبي اللي في قلبى .
لتهب غاضبه ولما هو كده هتسهر ليه سيادتك هاه مع الهانم ام اربعه واربعين.. هو خلاص كل يوم ماتحترمو نفسكو بقه.
ليبهت من غضبها.. اسهر ايه دا شغل
لتنفعل وتصرخ.. شغل الصبح مش انصاص الليالي.
ليهتف طب خلاص اهدي مش مستهله.
لتدفع يده وتنام غاضبه ليتنهد ويقترب منها ويحتضنها من الخلف.. خلاص حبيبي مايزعلش مش هتكلم ولا هسهر.. لم ترد عليه ليقبل خدها.. خلاص بقه ماتناميش كده والله ماهتكلم اهوه.. ليرن تليفونه لتهب جالسه ليبهت من هبتها.. لينظر الي تليفونه لتصرخ هيا صح عيني عينك مش كده. طب ابقي رد بقه عشان تبقي ليلتك طين.
ليتنهد ويهتف.. خلاص اهدي مش هرد
لتصرخ.. انت تحترم نفسك بقه والبت دي عينها منك انت واحد عندك عيال.
ليقترب منها بخبث.ليهتف.. بس عشان كده..
لترتبك وتهتف.. امال يعني
ليقول لا يعني العيال مابتمنعش حاجه..
لتشتعل وتستدير وتهجم عليه.. انت بقه اللي مبسوط بالغندوره يا قليل الادب يابو عين زايغه وعايز تسهر وتسبسب.
ليهتف ضاحكا.. والله هموت واسبسب و اسهر وامز
لتشتعل اكتر ليلقيها عالسرير وهو يضحك وهيا غاضبه ليهتف دانا هموت عالمز الوالع واخده وامز فيه ماتحن يا واخد قلبي..
لتنظر اليه بغضب ليضحك طب هتفضلي تحرقي كده مانا قلت مش هرد
لتصرخ ماترد والا تولع مالي بيك..
ليهتف مبتسما كده ماشي طالما مالك بيا اقوم اسهر بره وهم ان يتحرك لتشده وتندفع عليه وهو سعيد سعاده خلعت قلبه لتصرخ انت تتخمد بقه عندك شغل الصبح والله اطين عيشتك نام بقلك
ليحاوطها وهيا فوقه.. احلى نومه دي والا ايه.
لترتبك من وضعها لتتململ. ليهتف والله لو اتحركتي لاقوم اسهر للصبح ليريحها علي جنبها ويشدها اليه ويلتصق بها ليهمس نامي يا واكله قلبي مش هتحرك.
لتهمس بتنهد.. يعني مش هتقوم خلاص.
ليبتسم اقوم اسيب قمري واروح فين بس ليشدد عليها لتندس في احضانه وتكلبش في يده وتهتف بلين طب نام بقه وتشدد علي يده في حضنها وتنام مطمئنه انه لن يذهب الي اي مكان..
اما هو فظل محتضنا اياها.. وقلبه ياكله.. طب حبيبي غيران وبيحبني ومش عايزني اروح بعيد طب مانعقل بقه.. هفضل والع كده وهو جنبي قمر ومكلبش فيا كده.حبيبي قافش فيا خايف عليا يا قلبه عسليتي الغيران اللي هموت عليه وهو قمر كده بحبه يا ناس . كتير عليا.. ليقبل راسها.. بحب حبيبي ونفسي فيه والله نفسي فيه.. ليقبل راسها ويشدد عليها وينام هانئا بحضنها وانها بدات تعود الي حياتها معه وتريده في حياتها..🌛🌛ميفو ميفو 🌛🌛
#غنوه_الداغر
#حكايات_mevo
البارت التاسع عشر
استيقظت غنوه فلم تجده لتغتاظ فذهبت الي ملابسها التي اشترتها ولبست ملابسها كان فستانا قصيرا ذو قصات تتماوج علي الجسد وكان من اللون الفيروزي بياقه عاليه وبدون اكمام ورفعت شعرها وتركت بعض الخصلات كانت رائعه جميله لتتشجع وتذهب الي عملها لتدخل علي قسم السكرتاريه وتجلس بهدوء ليمر الوقت وتاتي سالي وتدخل الي داغر بحجه بعض التصميمات لتجلس غنوه تاكل روحها طب ايه اعمل ايه انا مش سكرتيرته اخش عليه ليه.. انا سكرتيره الزفت سامي عيل رخم.. هموت كده ليستدعيها سامي لتذهب اليه ليلاحظ تغيرها ليبتسم ويهتف.. ايه الحلاوه دي يا غنوه لتقطب جبينها ليهتف دانتي اتبدلتي خالص بقيتي مزه.
لتهتف.. من فضلك يا مستر سامي ما بحبش الكلام ده..
ليهتف هو حد مابيحبش يتقاله انه قمر يا بنتي بقه.. عموما ماشي يا ستي بس مش هكبت روحي.. تعالي معايا هندخل لداغر وايدي شويه حاجات لتنسعد هيا وتذهب وراءه ليدخلا ليلاحظ داغر تغيرها وتلمع عيناه من جمالها ويشعر بالغيره ولكن نظرات سامي لها اغضبته.. ليدخل سامي ويهتف اقعدي جنبي يا غنوه وايدي كل حاجه والله يا داغر غنوه بقت حاجه تانيه من ساعه ماجت مش عارف الشويه اللي خدتهم اجازه كنت لايص.
ليهتف داغر بسماجه.. معلش بقه البيت وظروفه.. ليبدا في النقاش وما ان انتهو قامت غنوه لتنصرف ليهتف.. غنوه عايزك.. لتستدير اليه ويرحل سامي.. ليقترب منها ويمسك يدها الراجل ده بيبصلك كده ليه..
لتقطب جبينها.. نعم بيبصلي يعني ايه.
ليهتف بحنق.. غنوه انت انهارده كتير لبسك ده والزفت ده راشق عينه فيكي.
لتهتف بلا مبالاه.. امممم عشان كده مالصبح عمال يقلي انت حلوه انهارده ومزه.. لتستدير فرحه بجد يا داغر. وتنظر لروحها انا حلوه ومزه..
ليشتعل داغر.. ويقترب ويمسك يدها ويشدها نعم ياختي هيا مين اللي حلو ومزه انت اتخبلتي..
لتنظر اليه بقهر وتظن انه يسخر منها لتدفع يده.. ايه مالك انت مش عاجبك انت حر انا ماطلبتش منك مديح ولا كلمه خليك في اللي يعجبك ودفعته وذهبت مسرعه لتحس انها ستنهار لتندفع خارج الشركه وقلبها سيقف.. لتجد احد المقاعد لتجلس عليه.. بتعيطي ليه عادي خلاص لتحس بقهر ايه شكلي وحش مالي مانا حلوه اهوه ولابسه وعامله ودا يقلي اتجننتي مزه ايه طبعا مالهانم كانت لسه عنده وقعد يشوف المزز صح ما هي حلوه.. بس مايقليش كده يحترم نفسه ماعندوش زوق والله لاسود عيشته.. طب يا داغر ماشي وقامت تعود الي مكتبها..
عند داغر وقف مصدوما من غضبها.. هيا اتجننت اه انا متحوز مجنونه اقسم بالله ايه دماغها الزباله ده الزفت راشق عينه فيها ويقلها مزه وزفت ودي تقلي مش عاجبك وانا والع طب اروح اهبد راسها في الحيط.. تعمل ايه طيب تعبت بقه.. ماكنش يوم زفت طين الدنيا علي سنينك..
جلست غنوه تاكل روحها لتدخل لسامي وتهتف مستر سامي اجيبلك تتغدي في البريك.
لتلمع عيناه.. ليهب.. لا ايه رايك ننزل ناكل تحت احسن.. لتبتسم له ليذهب فورا وياخذها ويذهبا الي الكافتيريا . هنا خرج داغر يبحث عنها فلم يجدها ليخبروه انها في الكافيتريا لينزل يبحث عنها..
كان سامي عيناه تاكلها وهيا تشعر بالارتباك ليقول.. ايوه كده نفسي تتفتح واكل بمزاج.. ليهتف دانا هاكل اكل.. الاكل بقي هنا سخن مولع عايز يتقرقش..
ليحس بيد علي كتفه يشده الي الاعلي هو مين يا روح امك اللي سخن مولع.
ليهتف سامي بخوف داغر بيه..
ليخبطه داغر بوكسا ويهتف.. ماشوفش وش امك هنا تاتي بدل ما رقدك في المستشفي..
ليقوم سامي وينصرف مسرعا ليستدير اليها وغضبه ياكله لتنكمش من منظره ليهتف بالراحه كده عشان كفايه فضيحه واحده عالبيت عشان انا هعمل نصيبه.. لتفتح فمها تعترض ليقترب منها ليمسك يدها ويشدها ويخرج بها الي الخارج ويدفعها الي العربه لتنكمش ويصعد لعربته وينطلق بها.. ليمر الوقت لتهتف ايه فيه ايه اتجننت انت بتضرب سامي ليه مالك بيه كنا قاعدين مروقين طبيت علينا.
ليتوقف بعربته مره واحده لتندفع للامام ليخبط علي مقود السياره بعنف.. لتخاف ليصرخ انت عايزاني اعمل مصيبه صح مش هتهمدي الا اما ارشق بيكي في اتوبيس.. كنت ايه ياختي مروقه والزباله بيقلك سخن ومولع الولعه كلتك.. البيه عايز يقرقش قرقشه حنش انت ايه غبيه مابتحسيش معاقه.
لتهتف..... ايه بيتكلم عالاكل زعلان ليه انت.
ليمسك يدها يعتصرها ويشدها اليه طب مانا ممكن اتكلم عالاكل دلوقتي وامد ايدي كمان وامز فيه هيبقي وضعك ايه هتسيبيني اقرقش زي البيه والا هتهبي وابور يخلص عليا.
لتصرخ.... تاني وابور وزفت تاني ماتبطل بقه
ليهتف انت دماغك دي عايزه تنكسر..مش معني اني بحايل وادادي واطبطب وادلع تركبي وتدلدلي انا جوزك وفيه حدود مهما غلطت فيه حدود ماتتخطيهاش ومش هقبلها.. فاهمه اعقلي بقه انا علي اخري. غنوه انا بحذرك مش قابل تجاوزك ده وهتصرف بطريقه ماتعجبكيش فاتلمي احسنلك وطيحتك دي توقفيها مش معني اني ساكت تسوقي فيها.
لتهتف مالك بيا انا في حالي الله ماتخليك في حالك وترجع سامي هشتغل مع مين انا.
ليغضب.. تاني سامي وزفت مش مرجع حد ولو شفته هشقه نصين وتحترمي نفسك بقه انت متجوزه راجل مش قرطاس
لتصرخ... والست السحليه داخله خارجه مانت متجوز واحده مش قرطاس.
ليهتف والله انا بدور علي اللي ليا اللي مابيدورش ماينطقش واستدار وقاد العربه سريعا حتي وصل للبيت ليهتف انزلي
لتنظر اليه بغضب.. اه تحكم وخلاص.
ليهتف بقلك من سكات انزلي عشان ماتغاباش عليكي.
لتخبطه علي صدره.. مين ده والله اموتك.
ليهتف انت مش راضيه تهمدي انا بقه هخرجك بمزاجك ليشدها اليه وينهال عليها يقبلها وهيا تخبطه ليزداد من قبلاته وهيا تان بين يديه حتي راحت معه في نعومه حانيه ليبعدها . ليمسك يدها يعتصرها بقوه لتصرخ. .. من هنا ورايح تلمي نفسك وصوتك العالي وطيحتك تتلم انا جبت اخري عشان ممكن اهبدك خبطه اكسر دماغك. لتنظر اليه بغضب ليصرخ ماسمعش نفسك فاهمه.. لتشيح بوجهها ليمسك وجهها ليهتف بقوه.. فاهمه تردي من سكات انا جوزك مش قرطاس وان كت عايزه تقلبيني عفريت ابقي علي صوتك وطيحي تاني وامشي علي مزاجك.. انطقي اخرك ايه..
لتخفض عينها من سكات ليهتف خلاص انت مش عايزه تترجعي ليهجم عليها ينهال مره اخري يقبلها بقوه حتي هلكا معا ليبتعد اخيرا ها لسه.. عايز اسمع..
لتهمس بخجل عايز تسمع ايه..
ليهتف اسمع ان حبيبي هيهدي ويبقي مؤدب وصوته مايعلاش. لتهز راسها بخجل ليرفع وجهها ليهمس لا سمعيني مش هتخرجي الا اما اسمع.. لتتنهد وتهتف خلاص بقه هعمل الله..
ليهتف مستمتعا هتعملي ايه عرفيني.
لتقول.. هبقي مؤدبه..
ليقول وايه كمان..
لتهتف ومش هعلي صوتي.. ليهتف.. طب انزلي بقه عشان مانتفضحش انت مابتستريش في حته وانا ماعتش هسكتلك .. ايه هتنزلي والا اكمل ونهيص ونتفضح.. لتدفعه وتنصرف.. ليظل راكنا ويهتف بغلب.. دا مرار والله مرار واستدار ليعود الي شركته
استيقظ جمال فلم يجد مريم بجواره ليهب مرتعبا راحت فين دي ليظل يتصل بها فلم ترد ليشعر بالجنون والقلق طب راحت فين وهيا تعبانه..
كانت مريم قد استيقظت وشعرت بالاختناق والوحده والقهر لتقوم وتنزل تلف في الشوارع بعربتها لعلها تعرف ان تتنفس.. لتهود لتحد جمال جالسا غاضبا ليهب ويصرخ انت كتي فين ايه هيا سيبه انت مش تعبانه بتتحركي ليه انت اتجننتي..
لتظل تنظر اليه وتتركه وتدخل حجرتها لياتي ورائها ليمسكها ويشدها انطقي كت فين.
لتدفعه وتصرخ كت بتنفس يا جمال كنت بتنفس مخنوقه ايه هو استعباد.
ليهتف انت هتفضلي قهراني كده
لتهتف لا يا جمال بس برحمك مش شبكتي السوده وربطتي كل واحد حر واطمن قريب قوي كل واحد هيروح لحاله يابن الناس ولا تنقهر ولا تزعل.
ليصرخ انت غبيه ماكنوش زفتتين اتقالو وقت غضب..
لتتجمع دموعها.. وتقترب زفتتيتين دول محو جوايا كل حاجه ليك ويا ريت بقه تسيبني في حالي بلاها ربطه سوده واستدارت وتركته شايط من ابعادها له ليرزع الكرسي.. اهي عيشه هتبقي طين انا عارف تستاهل انت طور..
دخلت مريم.. وكمان ليه عين يقف ويزعقلي طيب يا سي جمال انا بقه اللي هوريك تيجي لعندي راكع ازاي مش سيادتك مش عايز ربطتي انا هوريك وانا اللي هقولك مش عايزه..
لتدخل وتغير ملابسها وتفتح دولابها وتبدا في اخراج ملابسها ليدخل عليها متعبا لينظر اليها ليقترب مدهوشا بتعملي ايه يا مريم.
لتهتف مفيش بنقل القوضه التانيه..
ليهتف وهننقل ليه ما دي قوضتنا.
لتكمل ماتفعله وتقول.. لا مش هننقل انا هنقل يا جمال..
ليبهت ويتراجع.. نعم ياختي تنقلي انت اتخبلتي.
لتهتف لا ماتخبلتش.. انا بسيبك ترتاح وتهدي عشان مايبقاش فيه حاجه تخنقك او تربطك.
ليقترب غاضبا ويشدها.. مريم كفايه بقه بطلي معيله واكبري بقه انا مش مستحَمل.
لترفع حاجبيها.. لتقول مانا قلتلك اني صغيره وانت مختلف ومش هننفع بس انت اصريت... انت يا جَمال عايز تمشي بدماغك وبس وانا اسمع الكلام طالما صغيره بس بقلك مش مريم خلاص.. مريم انت كبرتها وقلبها شاخ من كلامك واستدارت تكمل ما تفعله ليندفع وياخذ الملابس ويدفعهم في الدولاب ويشدها اليه ويحتضنها ليقول.. اسكتي بقه عشان والله انت بتحربي علي مصيبه وسيبيني بقه اهدي شويه نازله حرق فيا كان يحتضنها ويلمس جسدها وهيا مستكينه ليظل فتره لياخذها ويحتضنها ليهدا اخيرا ويقبل راسها طب ايه يرضيكي طيب انا اسف اصالحك ازاي طيب يا قلبي تعبت مابتحملش زعلك مريم بعدك بيحرقني انت هبله دانا مربوط بيكي من غير اي حاجه دا حبيبي في دمي تقولي كده ليقبل راسها طب ايه حبيبك تعبان مش هتحني عليه بقه.دانا مانمتش امبارح من رعبي عليكو والله انتو روحي . لتتنهد ليقبل راسها والنبي يا مريومه خلاص بقه دانا اهبل وكلامي عبيط.
لترفع عيونها وتقول انت وجعتني يا جمال وانا مقهوره منك
ليحملها ويقول طب القمر يرضي ازاي اقطع روحي..
لتهتف بغلب لا تبطل دماغك انك كبير وانا صغيره ومابفهمش انا مش عيله.
ليهتف احلي عيله وربنا قلبي انت والله دا حبيبي عسليه ومز ووحشني ليمد يده الي بلوزتها لتصرخ.. ايه قله ادبك دي بتعمل ايه.
ليهتف ايه يا مريومه مش اتصالحنا َحبيبي وحشني.
لتدفعه مين قال حتي لو اتراضينا ماتصالحناش وانا لسه مش طيقاك..
ليهز راسه ويقترب طب اعمل ايه طيب وحشاني طب تعالي بس والله هحب فيكي لما تسورقي وشدها اليه لتهتف اوعي بقه بلا تحب هبله انا اما ابقي اروق من كلامك اللي زي السم ويلا روح مش هنام جنبك.
ليهتف لا بقه دانت مش هتسكتي الا اما اطينها ليحملها ويحتضنها ليهمس والله اسف قلبي وجعني كفايه بقه يا عمري.
لتخبطه نزلني انا زعلانه.
ليقبل شفتيها ليهمس مانا هصالح اهوه يا بت بقه بمعيلتك دي خلاص بقه.
لتتململ.. يلا امشي روح شغلك انا هنام واريح..
ليتنهد وينظر اليها ليهتف طب حبيبي هيرتاح مش عايزني جنبه افضل معاكي انهارده.ليقترب منها ويمد يده لفستانها يفتحه ليهمس اساعد القمر والله وهبقي مؤدب..
لتدفعه ليبتسم ويغمز لها طب اقف اتفرج طيب حبيبي وحشني.
لتندفع وتخبطه وتهتف اخرج بقه.
ليشدها ويهتف.. طب اصبر نفسي ليشدها ويقبلها بحب ليهمس وحشتيني اعمل ايه بحب هبله وتركها وذهب.
نعود لغنوه التي رجعت للبيت لتجلس بجوار ناديه صامته لتتنهد ناديه وتهتف ايه اتخانقتو اكيد..
لتهتف.. اه اتخانقنا ماهو لازم يتحكم وانا اصلا ماجيتش جنبه.
لتهتف ناديه... طب بالراحه كده عمل ايه وانا اقطم رقبته.. لتحكي لها لتضحك ناديه.. الواد غيران يا هبله انت هبله وقطر بطلي بقه هو مش عشان ابني هقول كده بس يا غنوه والله داغر بيحبك اعقلي بقه بقاله سنه مهري.
لتهتف غنوه اعمل ايه يعني.. بينرفزني وانا مابستحملش مستفز اوي.
لتضحَك ناديه... طب بصي انهارده جربي كده تبقي كيوت وعسليه الواد هيحب ويسحسح وادندشي كده الواد هيطفش.
لتننهد بغلب.. عارفه عارفه السحالي بتلف عليه..
لتهتف ناديه.... طب قومي ربنا يهديكي قومي جربي تدلعي كده دانت كتي عسليه لما كتي متصالحين.
لتهتف... حاضر يا حبيبي اما اشوف.. لتقوم وتدخل حجرتها لتقف.. بت بقه اهدي واركزي كده انت عايزاه بطلي هبل السحليه هتاخده لتقوم وتذهب الي دولابها وتبحث فيه.. طب ايه البس له ايه مش هلبس قميص انا عيب هيقول ايه عايزه قله ادب.. طب البس ايه.. لتنظر الي احد الشماعات لتلمع عينها لتخطفها بسعاده.. ايوه هيا دي عسليه لتذهب وتلبسها وتستعد له.. وتقف امام المراه لتهتف يا لهوي بت ايه ده مزه نار لتدور فرحه لتقف وتفكر طب ايه لا لسه في دخلته والله لاوريه اني جامده ويبقي يبص للسحالي اللي عنده وتبقي مؤدبه هتنضربي والله بقله ادبك الصبح كان هيفلقك نصين مش معني انه بيحايلك تقلي ادبك انت ايه جرالك مالك طايحه كده هتخسريه.. لتتنهد طب اعمل ايه غيرانه وهموت عليه خايفه يروح مني اعمل ايه عايزه اتصالح.. لتقوم وتعد مشروبا لها وتنتظره لتعلم انه حضر لتقف جنب احد الشبابيك تنتظره..
كان داغر مزاجه بقيه اليوم سيئا من حرقته عليها ليقرر ان يتجاهلها لفتره حتي تحس ببعده وتخاف عليه فغنوه شخصيتها قويه وعصبيه اراد كسر بعض العنفوان عندها اراد هجرها حتي ترتجع لتعود اليه محبه كما كانت ليقرر ان ينزوي بعيدا لعلها تحس به ليسلم علي امه ويقبلها ويجلس معها قليلا ليقوم ويصعد الي حجرته َما ان دخل حتي تصنهم في مكانه فغنوه تقف مائله علي الشباك باغراء خلع قلبه ليتاملها لينظر الي شعرها المنسدل بتمويجه رائعه لينظر الي ماتلبس ليخفق قلبه ويرتعش جسده كانت تلبس جلباب قصير يشبه الجلابيب الاسكندراني بفتحه جانبيه مطرزه بالخرز والجلباب ضيق من القماش الملتصق وذو فتحه صدر كبيره تبرز جمال جسدها والفستان كانه جلد تاني لها كان ذو الوان متعدده بخيوط لامعه وكورنيش صغير اخر الفستان وتلبس خلخالا ابرز جمال قدميها وكانت وقفتها نهشت قلبه ليهتف نهارك طين هيا عامله ايه.. طب ايه اهجم عليها اصرعها قلبي هيقف ايدي بتكلني يخربيتك.. طب هطنشها ازاي دي دي تطنش دي تتاكل ليتنهد ويصمد ويدخل بهدوء الي حجره الملابس ولا ينطق.. لتنصدم من فعلته.. ايه الواد الاهبل ده لتنظر لنفسها انا مش متشافه والا ايه.. ايه حرقه الدم دي.. لتجده يخرج من سكات ويهمس تصبحي علي خير.. لتحس انها اشتعلت.. اصبح علي خير اروح افلق دماغه دلوقتي.. لتحس بغضبها يتصاعد لتذهب اليه وتهتف.. انت هتنام..
ليهتف.. ايوه عايزه حاجه..
لتهتف بغضب.. اه عايزه قوم كلمني..
ليتنهد ويقوم يجلس بهدوء ويقول اتفضلي سامعك.
لتهتف.. ايه برودك ده.
ليهتف... هو انا جيت جنبك والا فيه ايه.
لتهتف فيه ايه.. هيكون فيه ايه.. اسمع بقه انا ما اقبلش اللي عملته الصبح وتقلي من قيمتي.
لينظر اليها يتامل وجهها ويكبت نفسه ليهتف وبعدين.
لتصرخ.. هو ايه اللي بعدين انت بتضرب سامح ليه عمل ايه
ليقوم وقد عاد غضبه.. عشان وسخ وزباله وانت وقفاله يقلك كلام زباله. ويشدها من يدها وقلت صوتك اتلمي في ليلتك.
لتبهت وتتراجع خوفا من نبرته الحاده. ايه كلامك ده قال ايه عيب تتبلي عليه.
لينظر اليها بخبث والله ما قالش ليقترب طب يا ستي ما قلش اقول انا ليلتهمها بنظراته ويقول هو الاكل كان مولع الصبح ودلوقتي ايه شياط الاكل نار بيلهلب كان يقتلها بنظراته ويتفحصها وترك لنفسه العنان يتفرسها بوقاحه لتشتعل خجلا وتهتف.. ايه بتقول ايه انت عيب ايه كلامك ده انت بتتكلم عن ايه.
لينزل بعينيه عي فتحه صدرها ويقول.. بتكلم عن الاكل اللي راشق في عيني وهموت اكله امز براحتي يا لهوي دا نار وبيبرق.. شعوط جتتي.
لتتلبك وتبدا في التأتأه.. ايه.. اكل.. وتمز تمز ايه.. بيبرق انت.. انت بتقول ايه.. اسمع عيب بقه.
ليقترب وينظر لها من اسفلها الي اعلاها بنظرات فاضحه.. عيب ايه هو حرام اشوف حاجه كده وما امزش فيها دا حتي النعمه تزول ليعود وينظر لصدرها ويهتف واي نعمه يخربيت كده..
لتشهق وتبتعد وتصرخ انت قليل الادب اوي بقه.
ليهز اكتافه ايه بعمل زي سامح زعلانه ليه.. سامح كان عايز يقرقش حاجتي ضربته وكت هرتكب جريمه لينظر الي صدرها لتشتعل ليهمس انا حاجتي انا بس اللي اقرقش وامز والله ههيص.
لتهز راسها.. لا بقه انت زودتها اوي واستدارت وخرجت للفراندا غاضبه ليندفع هو مسرعا لتصرخ فيه عندما مسكها وحملها واعادها للحجره لتصرخ ايه فيه ايه.
ليهتف بغضب.. انت اتهبلتي خارجه بجسمك بره وفيه حرس تحت.
لتقطب جبينها وتقول... الدنيا ضلمه ايه وبعدين عادي مش لابسه حاجه يعني زياده.. مالك انت.. فيا ايه عادي اهوه..
ليرفع جبينه ليهتف باستغزاز.. تصدقي فعلا عادي فعلا طب حقك عليا انا غلطان ماكتش واخد بالي انك بقيتي عاديه اوي وتركها وذهب لينام لتشتعل.. عاديه وحقك عليا نهاره اسود دا جبله ما بيحسش لتقف بغلب.بقيت عاديه يا قهرك يا غنوه خلاص زهد فيكي ماهو زهق انت زهقتيه سنه كامله بيحال وانت قليله الادب وطايحه اخرتها سابك اهوه وبقيتي عاديه قلبي هموت كده . ايه اعمل ايه ما يجي يتزفت يصالحني هتصالح لوحدي ايه النصيبه دي..لو نطقت هيضربني انا شكلي هنضرب في الاخر اعمل ايه.. اروحله وخلاص اقله بحبك والا اعمل ايه الواد هيروح مني اعمل ايه دلوقتي دا سبني وهينام وبطل يصالح.. يا رب والنبي عايزه اتصالح بحبه لتذهب وتشد الغطا وتنام بقهر وهو متجلد ويحكم نفسه حتي لا يستدير ويهجم عليها لتجلس وتهز في قدمها وتاكل نفسها وتنظر الي ضهره بقهر .. ليمر وقت طويل وهيا لا تهدأ وتشعر بالجنون فهي معطيها ضهره ولا يتحرك ..
ليستدير ويقول ماتبطلي هز جبتيلي العصبي..
هنا لم تحتمل وتشد الغطا.. مش عجبك قوم خلقتي كده انت ايه دخلك.
ليبهت من عنفها ليقول غنوه انت شويه وهتعضي لا كده كتير اما اسيبلك الحته واروح القوضه التانيه انت ماعتيش تحتملي خلاص هسبهالك تشبعي بيها وماعتش معتبهالك افرحي بقه واقعدي فيها لوحدك افرحي بنفسك الطايحه دي ليقوم ويبتعد ويهم ان يخرج لتحس بالجنون والرعب من بعده وتحس انها ستقتله اذا تركها لذهابه الي حجره ميساء لتهجم عليه وتصرخ انت رايح فين رايح لقوضه الهانم ايه وحشتك حنيت ليها انا خلاص بقيت بعض وانت عايز حد مايعضش ايه مشكلتك زعلانه منك ومقهوره سيبني اعضك شويه ايه ده.. . ومسكته وشدته ووقفت امام الباب والله مانت رايح في حته ايه هتروح قوضه العقربه والله ماهسكتلك..
ليقترب ويمسكها من يدها ويدفعها بعيدا.. ابعدي عن وشي بدل ماعمل نصيبه ماهتتصلحش تاني فاهمه.
لتعود وتقف امام الباب وتتجمع الدموع في عينها لتصرخ بقهر مش هتروح هناك ولو عايز تضربني اضربني بقه هاه مش هتسيب هنا وتروح اوضتها ..
ليبهت من عنفها ليغمض عينه ويقترب منها بغضب لتنكمش من تحوله ويقول ما جعلها تنصدم عندنا قال..
#غنوة_الداغر
#حكايات_mevo
البارت العشرون ..
كانت غنوه تغلي لتقول ايه حنيت للهانم وحشتك
لتنصدم عندما نظر اليها مستجمعا بروده. تصدقي حنيت للهدوء فعلا بجد انا كده كفايه وسيبهالك تشوفي انت عايزه ايه عشان انا كده كفايه عليا اوي.. وتركها وخرج وهو عازم علي جعلها تمسك اعصابها لتقف َمقهوره ايه ده حن للهدوء يعني ايه يعني وكفايه ايه كده يا داغر اخص عليك دانت واحشني لتتنهد تنتظره يعود ولكنه لم يعد لتذهب مقهوره هو ماجاش ليه طب ايه ارحله لتجلس حزينه تنظر لنفسها.. وتشد في ملابسها.. انبسطي بقه مش عضتيه.. لتهتف لا ماعضتوش هو اللي معبرنيش ولا بصلي وكان نفسي اتصالح طب ايه انزله ارجعه اه عادي انا اللي غلطانه وبعض فيه هو واحشني ونفسي احضنه اوي بحبه وهموت عليه ودا رايح القوضه التانيه يجي بس والله هبقي كيوت وعسليه زي زمان انا والعه من بعاده ومش مستحمله لتظل تنتظره الا انه لم يعود.........🌿 استغفروااااااااا🌿
كان هو يتقلي علي نار في المكتب.. اهدي كده هيا غيرانه اهدي وشوف وابور الحرق ده هيهدي ازاي.. يا ربي بحب غلايه نار ولعه.. بس قمر وعسليه كانت لابسه ايه يخربيت نارك.. حبيبي عسليه بس لو يهدا.. ليقرر ان يتركها تهدا وتتعلم الهدوء وان تخاف ان تفقده..
عند مريم استيقظت وقامت لتظل تنظر لزوجها فهيا تحبه رغم انه اعتذر لها ولكنه اوجعها بكلامه لقوم وتغتسل وتلبس برنسها وتخرج ترتب اشياؤها التي بعثرهم جمال بالامس لتحس به يحتضنها لتتنهد ليقول صباح العسل يا عسل.. لتصمت مرغمه ليقول.. ايه حبيبي مش هيرد لسه زعلان.. عسليتي هيلوعني كتير
لتبتعد وتهتف بغلب... جمال بطل بقه.......صلوا على الحبيب......
ليقترب ويشدها.. ابطل ايه والنبي وانت قمر كده ليمسك خصله من شعرها ويشمها ويقبلها ليقول قمري واحشني اعمل ايه..
لتخبطه وتهتف انت اللي وحش وتستاهل وابتعدت عنه
ليتنهد بغلب وحش واستاهل.. انا مالي بقيت مهزأ كده.. ليذهب اليها طب انا وحش وانت قمرين وحبيبي طيب خلاص بقه والله اسف........ميفو السلطان.......
لتنظر اليه بطفوليه واحست بالقهر.. لا انا كت فرحانه وانت وديت فرحتي انت زعلتني وانا كت هموت علي البيبي اه غلطت لما اتهورت وجبته بس نفسي فيه راحت فرحتي بيه لتنزل دمعه علي خدها.
ليحس بغباؤه ليشدها اليه طب خلاص انا اسف ووحش بس والله بعشقك ومابشبعش منك يا قلبي خايف انا بحبك ومابستحملش تنشغلي عني.
لتهمس طب مانا برضه كدا بس عايزه نونو.
ليبتسم..سمعيني كده انت ايه يا عمري لتخجل منه ليهتف لا وربنا دانا انهريت اظرفيني حاجه تطري قلبي شويه تعبت وربنا..
لتقول احسن تتعب والله مخصماك ولا هعبرك..
ليبتسم ويشدها اليه ويرفع وجهها حبيبي هيخاصمني كتير طيب لتهز راسها ليهمس.. طب اهون عليه
ليرجف قلبها.. ايوه عشان انت زعلتني.
ليهتف.. طب ما اصالحه يسيبني اصالحه.
لتنهج بشده وتهمس.. لا مش عايزه.
ليداعب وجهها مش عايز ايه يا قمري َانت وشك بيطلع نار كده مش عايز جيمي حبيبك والله حبيبك.
لتهمس.. جمال بطل.
لينظر اليها بعشق... جمال ساح وعسليته قمر ليبتعد ويمسكها من يدها ويديرها ويلفها وكلو قمر وانا خلاص كده ليحملها مسرعا لتبهت جمال نزلني.
ليهتف والله ابدا دا قلب جمال تعبان ولازم قلبه يراضي قلبه..
لتهمس.. هتراضيني ازاي مش انا اللي مش عايزني اربطك
ليقبل شفتيها ويذهب بها للفراش ويريحها ويهتف.. دانا مربوط من قلبي لحبيب قلبي دانا بستني حبيبي يبصلي بس بصه تقوم تقلب كده.. حبببي اسف يا عمري والله واشيلك انت ونونتك في قلبي بس ماينسانيش..
لتهمس... انا اقدر انساك.
ليهتف.. صلاه النبي قلبي يا ناس حبيبي بل ريقي بحبك يا قمر وقلبي داب..
لتهمس وانا كمان يا قلبي.. لتتنهد
ليهمس طب حبيبي بيتنهد ليه كده.
لتهمس.. هتحبه يا جمال لما يجي.
ليرفع جبينه ليحتضنها وي ويهمس احبه دانا من دلوقتي الفرحه مش سيعاني. انت بتقولي ايه انا بس اللي بحبك بزياده وخايف دنيتنا وحبنا ده كنت عايز اتمتع بيه بس حبيبي اللي يعوزه انا هعمله والله من قلبي فرحان لما حسيت انه هيروح قلبي وجعني حته منك هتروح كنت هموت دانا بعشق القمر واللي في بطن القمر مريم انا بحبك قوي انت زعلك قطعني ازاي مش واثقه في حبي طياري ايه ووهبل ايه دانت مرشوقه في نن عيوني دانت روحي..
لتبتسم له وتهمس كنت خايفه تنزله وانا بحبك وعايزه منك نونو.
ليهتف ينور الدنيا وحبيبي جنب قلبي.
لتحاوطه وتهمس وانت روحي يا روحي..
ليهتف طب ايه خلاص كده.. لتبتسم ليهتف نخش عالتقيل بقه ليهجم عليها يدغدغها لتضحك وهو يهمس لها بحبه لينهال عليها يحتضنها ويذوبا معها ليسعد ويهيم كل حبيب بحبيبه..
عند داغر وغنوه بدات الامور تسوء فهو اصبح لا يقربها كف عن محايلتها ليشعرها انه سيفقدها وينصرف مبكرا ولا تراه في العمل نادرا وياتي متاخرا ليمر اسبوعين لتنهار هيا وتجنن تحس انه زهدها لتظل تاكل روحها.ابتعد داغر ليعيدها اليه تلك الانثي الحانيه التي كانت عليه تجاهلها تماما ولا تراه ولا يكلمها ولو تصادف لا ينظر اليها من اساسه لتهلك وتحس بقلبها يتمزق لتجلس مع نفسها . اه اكيد زهق منك مانت بتعضي وعضتيه طب ايه ارجعه ازاي ماهيحوقش فيه حاجه ومابيعبرنيش وانا عايزه اتصالح اعمل ايه دلوقتي.. نفسي اموته هو غلس ليه هو بطل يحبني طب طول ماهو بعيد متعصبه وعايزه ارجعله عشان ابقي كيوت طيب هعملها ازاي..يصالحني وهبقي مؤدبه والله وماهعليش صوتي واحب فيه بس يصالحني طيب.. والله ماهنطق انا خلاص.. بتعصب عشان واحشني. عايزه اتهبب اتصالح مكسوفه اصالحه انا اعمل ايه فكري طيب.. لتنزل وتجلس مع والده داغر ومع اولادها وهيا مهمومه لتهتف ناديه مالك يا حبيبتي..
لتتنهد.. مفيش يا طنط
لتبتسم ناديه.. ايه لسه قافش برضه..
لترتبك غنوه... قافش هو مين..
لتضحك ناديه.. هيكون مين االي قلبك هيموت عليه..
لتطرق غنوه مش عارفه يا طنط داغر خلاص ماعتش بيحبني.
لتهتف ناديه يا شيخه حرام عليكي دا هيموت عليكي.. بس الرجاله يا حبيبتي غير البعد بيتعبهم ويقسيهم وممكن يزهقو لازم الست تبقي لازقه كده قراضه.. اتب علي ضهره والا يفلت ويزهق..
لتهتف طب اعمل ايه..
لتقول ناديه.. ادلعي يا قلب حَماتك انت يا غنوه عصبيتك معلش بزياده لما كتو حلوين كنتي سايحه ونايحه.
لترتبك.. ماهو يا طنط بعده بيعصبني ببقي وابور.
لتضحك ناديه.. لا لا يبقي تشغلي كيد الستات وندلع لما نجيبه والا ايه الواد ابني طيب بس دماغه ناشفه اسمعي مني
لتهتف... فكرك يا طنط..
لتبتسم ناديه.. يلا وانا هسخنه برضه يلا.. لتبتسم غنوه وتقول طب هقوم واشوف..
لتصعد لحجرتها وتنتقي قميصا قصيرا بيتي ضيق من الخصر وواسع من الاسفل وحمالات رفيعه معقوده بفيونكه من علي الكتف ورفعت شعرها ليظهر عنقها وصدرها بشكل رائع ووضعت بعض المكياج وتعطرت و وقفت تفكر طب ايه فاضل احننه عليا اعمل ايه لتجلس تهز رجلها محترقه لتاتي اليها فكره لتهتف يخربيتك هتموتي يا بومه كده بس مفيش حل لتقوم وتاخذ كرسي وتفتح الدولاب وتنظر الي الحقيبه العاج لتتنهد يا ربي ايه المرمطه دي.. عشان تحرمي وتتلمي ولما يتهبب يصالحك تتهبي تتصالحي عبو شكلك بت واقعه لتتشجع وتشد الشنطه لتقع علي كتفها لتصرخ من الوجع.. الله يخربيتك كتفك راح لتدمع عينها منك لله هتنشلي عشان تجيبيه والله يا داغر لو ما صالحتنيش بعد كده لقتلاك.. لتتنهد وتنزل تجلس عالارض بغلب تنتظره ان ياتي وظلت جالسه.. هو مابيجيش ليه رقبتي ازرقت منك لله يا زفته هتتشوهي.. لتسمع الباب يفتح لتنحني بسرعه لتبدا في التاوه وما ان راها حتي انخلع قلبه ليهجم عليها بسرعه.. ايه فيه ايه حبيبي فيه ايه مالك..
كانت مغمضه ولهفته وكلماته تذيبها ليظن ان بها شئ ليذعر قلبي فتحي عنيكي ماتوجعيش قلبي..
لتنظر اليه وعيونها تشع حبا لتهمس.....مفيش خلاص انا كويسه.
ليهتف . طب حاسه بايه وريني كده ليجد علامه زرقاء علي كتفها ليضغط عليها لتتاوه ليقول ايه اجبلك دكتور.
لتهز راسها نفيا تهتف .....لا بس ممكن ادهن حاجه للوجع..
ليقوم ويحملها في احضانه لتتعلق في رقبته َتلهبه بنظراتها ليخفق قلبه ويذهب يضعها علي الفراش ويريحها ويجلس بجوارها يمسك يدها ويتاملها كانت جميله وبراقه ليتنهد بحب ويهمس بحنان.. لو تعبانه اجبلك دكتور.
لتهمس وتنظر اليه تعبانه شويه بس مش عايزه دكتور..
ليهمس....تب عايزه ايه..
لتنظر اليه بهيام.. عايزاك..ليحس بقلبه سينشق لتهمس عايزك تدهنلي مرهم اصلي موجوعه شويه لتقترب منه وتشير الي كتفها وتضع يدها علي قلبها وتهمس.. هنا بيوجع شويه ممكن تشوفه بيوجع ليه..
ليدق قلبه من دلعها وجمالها ليهمس عيوني ليقوم ويحضر احد المراهم ويقترب ويتجلد ويجلس بجوارها ويهتف هدهنهالك اهوه.
لتهتف ....يعني مش هتعبك ولا اضايقك.....🌿 استغفروااااا 🌿
ليقول ....انا اتعب.. بتقولي ايه بس ويبدا في الانحناء وتدليك كتفها وهيا تنظر اليه بهيام كان وجهه وخده قريب من وجهها وهو محني قليلا ناحيه رقبتها وانفاسها تلفح خده لتهمس بشويش يا داغر قلبي مش متحمل الوجع ده.
ليغمض عينه ويضغط علي كتفها لتتاوه لتقترب منه وكانت ستلمس جده ليحس انه سيهجم عليها ليدير وجهه وينظر اليها ليتوها معا في نظرات عشق ورغبه وقد اشتاقا لبعضهما لتهمس وهيا تنظر الي شفتيه.. خلصت خلاص
ليهمس وهو يلتهمها.. خلصت ايه..
لتمسك يده علي قلبها ده.. خلصت هنا ولا لسه... مش عارف يبطل وجع..
ليقترب من شفتيها لتحس بلفحاته علي وجهها لتبتعد وتركن وتهتف بدلع.... خلاص كده بقيت كويسه كمان شويه ندهن ليقبض علي يديه يتحكم في روحه ليبتسم لها ويقوم صامتا وينزل الي مكتبه يسيطر علي نفسه لتقفز هيا.. ولسه يا بيبي ان ما وريتك..لتقوم وتفكروتنزل تجلس مع ناديه لتبتسم ناديه ايه الحلاوه دي يا قلبي ايوه كده ادلعي وافرحي خلي الفرح يخش البيت.. قومي شوفي جوزك الزقيله
لتهتف غنوه لا يا طنط هتكسف اروح هيقول ايه..
لتهتف ناديه طب روحي الجنينه وانا هبعتهولك.
لتهتف غنوه طب اوعي تقوليله اني عارفه شكلي وحش.
لتضحك ناديه لا يا حبيبتي بس ادلعي بقه عايزين نخلص.
لتقوم وتقبلها والله يا طنط هتصالح خلاص دا حبيب قلبي والله ووحشني.
لتبتسم ناديه.. ربنا يهديكو يا حبيبتي..
لتذهب غنوه الي الحديقه وتقف تنتظره ليمر الوقت.. لتشعر بالقلق.. ايه هو مابيجيش ليه انا زهقت بقه يا ربي بقه.. ظلت تحرق نفسها لتزهق وتدخل المطبخ لتعد مشروب لها.. تلاقيه مش عايز يشفني اه ماهو حن للهانم طب اروحله اعمل ايه اقفش فيه واحضنه وخلاص واقله بحبه والله بحبه. لا مايصحش مكسوفه هو بارد ليه كده كان بيلف حواليا راح فين ظلت تاكل روحها وترزع في الاشياء ليدخل عليها ليجدها تاكل روحها ليتنهد يا تري هتعضني والا هتعمل ايه..
ليقترب منها ويمسك يدها ليهتف ايه بتاكلي روحك ليه ماتهدي حد جه جنبك.
لتنظر اليه بغضب لتغمض عينها حتي لا تنقض عليه تصرعه.. اهدي اهدي.. يا رب بقه ادور اقفش فيه هو بقي بارد ليه كده ليبتعد ويسند علي حائط المطبخ..
ليهتف.. بقيتي كويسه رقبتك لسه بتوجعك.
لتقول.. لسه شويه بس انت خليتها تخف كتير ايدك كانت زي السحر لترفع عيونها لتنظر اليه بحب
ليقول بتعملي ايه
لتقول بعمل نسكافيه اعملك.. ليهز راسه لتبتسم له ابتسامه ساحره.. ليرجف قلبه لتظل تضع الاشياء ليهتف تعالي قرب اتعلم انت مش بتعرف تعمل حاجه خالص..
ليبتسم ويقترب منها لتحضر له الاشياء ليراقبها ويعمل مثلها وهيا كل حين تضع يدها علي يده لتشاركه وتدلل عليه وتشاكسه ليهتف.. خلاص اهوه خلصت الكوبايه زي ما اكون في مهمه..
لتمسك يده وتضع بها الكوبايه.. وتخفض راسها وتتذوق منها لترفع نظرها اليه بحب وتهتف شوف حلوه ازاي والله حلوه اوي وبقت رايقه خلاص.
لينظر اليها ويرجف قلبه وهيا تحرك اصابعها علي يديه
ليهمس اه حلوه اوي.. احلي كوبايه نسكافيه طالما من ايدك.
لتبتسم وتهتف لا من ايدي ايه دا من ايدك انت لترفع كوبايتها الي شفتيه وتهمس دوق بتاعتي بقه هتعجبك خالص انا مابعملش حاجه وحشه دوق هتعجبك والله
ليقترب ويرشف رشفه.. لتهمس عجبتك
ليظل ينظر اليها لتقترب ايه ماعجبتكش مش نافعه والا ايه قول والنبي قلبي يوجعني كده
ليهمس ويقترب منها لا دي تعجب الباشا.
لترفع يدها وتتلمس شفتيه ليتاجج النار بداخله لتهمس شفايفك متلطخه.. ليقترب منها وانفاسه تتصاعد.. لتحس بسعاده لتهمس لتقترب.. اعملك حاجه تانيه بتحبها انا اهوه موجوده. لتنظر له بعشق مش هقلك لا علي اي خاجه خالص.
ليحس بقلبه سينفلق من السعاده ليجاريها مستمتعا بما تفعله ويتصنع الغباء. ليهتف.. يعني مش عايز اتعبك.
لتهتف مسرعه لا تتعب ايه انا ماوريش حاجه انت شوف بتحب ايه.
ليقترب بعني انت مش عارفه انا بحب ايه.
لترفع عيونها لا عارفه والله وهعملهولك كله لو عايز.. لتضع يدها علي يده.. انت عايز.
ليبتسم.. ويخفض راسه.. لتهمس ايه مش عايز.. والله هعملك اللي بتحبه حتي جرب.
ليبتسم ويهتف اجرب يا غنوتي.
ليخفق قلبها.. غنوتك.. اه اه جرب والله هتعجبك والله.. غنوتك بتقلك هتعجبك.. ليستدير ويحاول ان يتحكم في نفسه حتي لا ينقض عليه.. لتتنهد.. اعمل ايه هو ساكت ليه مايجي ياخدني في حضنه يا ربي بقه.. لتتنهد َ لتفكر وتذهب تقف امامه وتهتف..وتمسك يده وتهتف ايه رايك ناخد الولاد وطنط ونسافر يومين في اي حته.
ليبتسم زي ماتحبي.
لتقترب منه لتقول لا والله زي مانت تحب.. انت تحب ايه..
كان في حاله من الاستمتاع غير عاديه ليهمس احب اللي تامري بيه. وتطلبيه.
لتهمس انا ماعتش ليا طلبات والله انت اللي تطلب وانا انفذ والله هنفذ خلاص.
ليبتسم عيوني انت تامري ونروح احلي سفريه لتقفز فرحا وتهتف طب
تعالي نشرب في الجنينه وشدته من يده وخرجت به الي الحديقه لتذهب وتجلس علي احد الاراجيح ليجلس بجوارها ويسود الصمت لتستدير له وتهتف انا ماعتش هشتغل خلاص.
ليبتسم وينظر اليها لتهمس اشتغل ليه وانت موجود ربنا يخليك ليا لتضع يدها علي يده ليبتسم من تحولها لتهتف واصلا الشغل بيعصبني ويخليني متعصبه انا كت رايقه فاكر مش كت بزعق خالص زمان هو الشغل والله اللي بيخليني اتعصب
لتستدير مش كده والنبي انا كت رايقه قبل كده وعسليه
ليهتف كنت احلي عسليه.. لتحس بسعاده لتقترب منه يعني فاكر زمان مش كان احلي.
ليهمس كان احلي ودلوقتي احلي عالاخر
لتهمس اه بقول والله وخلاص بقه عايزه ابقي رايقه انا مش ناقصه نكد بيتي وولادي و.. و... وانت برضه معانا.. لتستدير مش كده والنبي..
كان سعيدا بكلامها وتحولها لهذه الحاله
ليهتف.. انت كلامك كله احلي كلام والله انت اتبدلتي يا غنوه.
لتندفع مش كده احلي والنبي يعني رايقه وبطلت اهوه اتعصب واهدي يعني ليه اشتغل والشغل بيعصبني.. والله هو الشغل انما انا مش عايزه اتعصب خالص. لتمسك يده وتهتف انا هبطل اتعصب عشان الولاد... و... و.. والبيت.وعشان تشتغل برضه براحتك وما اضيقكش في الشغل.. مش عايزاك تضايق خالص.. لتنظر اليه هفضل هنا مستنيه.. والله مستنيه . لتتنهد وتكمل اشرب كمل النسكافيه والله هيعجبك خلاص.
لينظر اليها بحب وهيام فهيا ترجوه بعيونها ليمسك يدها ويقترب منها ليرجف قلبها ليهمس لا دا بقي حاجه تانيه..
لتنظر اليه بوله يعني عاجبك والنبي.. كده حلو خلاص
ليهمس دا عجبني وعجبني حاجه تهبل..
لتقترب منه وتهمس ولسه والله هيبقي احلي واحلي انت بس قرب واشرب وخده كله كله..
ليهمس كله كله.
لتهتف بهيام والله كله كانت تحرك اصابعها علي يديه. لتهمس من هنا ورايح هيبقي زي مانت عايز والله هيبقي بس شيله وخده.. انت اللي مش واخد بالك انه بقي حلو والله.
ليبتسم ويهتف بوله بقي حلو ازاي اقرب واجرب طيب..
لتهتف بوله.. جرب انا اهوه بقلك جرب مستني ايه لتقترب هيا وتهتف بهيام.. انا هقرب اهوه واجبهولك تاخده لوحدك ليك انت وبس والله ليك انت لتنساب مشاعره ولم يعد بستطيع ان يصمد امامها ليقترب من شفتيها لتحس برجفه لتتوه في نظراته وهو هام بها وعيونها التي تشع حب واغمضت عينيها ليحس بتاجج ناره لتحس بانفاسه علي وجهها لتنتفض فجاه عندما صدح تليفونه ليقطع عليهم خلوتهم لتننهد وتبتعد بغلب ليفتح تليفونه ليقطب جبينه ويتغير وجهه ليقوم ويستاذن ويهمس دقيقه وجاي لتظل جالسه فرحه قلبي يا ناس خلاص هيحبني وياخدني يحب فيا لتقوم وتدور بسعاده وتقفز فرحا حبيبي هياخدني وهحب يا ناس قلبي اللي وحشني عسليتي لتظل تنتظره لتهتف لا مش قادره هروحله واخده في حضني لتندفع وتذهب اليه الي المكتب فلم تجده لتستغرب ولكن شرفه المكتب مفتوحه لتقترب بهدوء وهمت ان تذهب وتحتضنه وتعترف له بحبها فهي تتمني ان تنعم بحبها اخيرا لتتسمر مكانها حين سمعت😭😭😭😭مش مكتوبلك الصلح يا حزينه 😔😔
#غنوة_الداغر
#حكايات_mevo
البارت الواحد والعشرين والاخير ..
كانت غنوه تتجه اليه سعيده فرحه لتسمع حديثه.. لسه فاكره يا ميساء تعتذري.. وعايزه ترجعيلي.. بتحبيني... بينا عشره عندك حق.. وانا سنين ما قصرتش معاكي ولا فتحت بقي في موضوع الخلفه.. انت غلطتي يا ميساء فيا وفي البيت.. بتغيري تقومي تعملي كده.. والمطلوب... عايزه ترجعي ترجعيلي انا.. ممكن تبطلي عياط.. عايزه ايه .. حاضر هاجي اقابلك حاضر بطلي طيب انهيارك ده... حاضر يا ميساء هفكر في طلباتك .. ليتنهد ارجوكي بطلي انا مش ناقص وجع كفايه اللي فيا.. بطلي عياط... هشوفك بكره حاضر وهعملك اللي عايزاه خلاص بقه..
لتتراجع غنوه وتضع يدها علي قلبها وتحس بحرق في قلبها وتنهار وتهرب مسرعه.... (ما هنشوفش فرح احنا.. انا عارفه 🤣🤣🤣). هيقابلها بكره.. عايزه ترجعله هتعملها اللي عايزاه هترجعلها.. قلبي هموت لتعود ادراجها بقهر وتنسحب من سكات ودموعها تنهمر لتدخل حجرتها لتنفجر في البكاء عشان كده بطل يصالح مهو هيرجع للهانم اه ماهي حب حياته وانت هتبقي ايه مربيه لولاده.. اااه قلبي هموت ليه كده دانا بعشقه ليه.. خلاص كده راح راح مني ايه الوجع ده ايه الموت ده انا كده مت بالحيا هستحمل ازاي اعيش معاهم ازاي يا حسره قلبي هيرجعلها حبيبي انا هيرجعلها.. هيقابلها بكره.. لا داغر لا طب وانا ايه دا اتهمتني دا قضت علي حياتي.. يسامحها يرجعلها.. لا لا والله ماقدر.. طب ايه قلبي هيقف.. دانا هموت عليه خلاص زهق مني. راحلها خلاص هو انا واقعه اوي كده يحب فيا ويسيبني براحته.. لا وانا اللي بدلع وراحه احضنه وهقله بحبك يا مصيبتك يا غنوه لتقوم وتدخل الحمام وتقفل علي نفسها وتقف تحت الماء كانت المياه تنهمر عليها ودموعها تنهمر معها ولا تكف ولا يبرد جسدها الي ان احست انها انهكت لتلبس ملابسنا وتخرج لتجد داغر جالسا علي السرير لتشيح بوجهها وتذهب الي الجانب الاخر من السرير وتندس فيه وتنكمش وتنام.. كان هو ينظر اليها مستعجبا فهيا يبدو عليها البؤس فكان قد قرر ان يذيب ما بينهم من بعد قربها منه فلم يستطع ان يبتعد ليجدها تنكمش َتنام ليقطب جبينه.. هيا مالها اتقلبت ليه كده.. ليقترب منها ويضع يده علي كتفها.. غنوه حبيبتي انت كويسه..
لتحس بلسعه من يده وترتجف ليقطب جبينه لتقول.. انا كويسه تصبح علي خير لتشد الغطاء وتنام في هدوء وهو مندهش من سكونها ليظل يفكر مابها فهيا في الأسابيع الماضيه كانت تلاحقه بعيونها وتدعوه ان ياتيها ولكنه كان يتجلد ليمر الوقت ليقترب منها وياخذها في احضانه كانت نائمه تنتفض بين الحين والاخر ليمسد علي جسدها محتضنا اياها ليمر وقتا ليرتخي هو ايضا لتنتفض فجاه وتصرخ كانت تحلم به وانه تركها وهيا ترجوه ليعود ليوقظها من تشنجاتها لتستيقظ فجاه لتجده ملاصقا لها لتندفع وتحتضنه فجاه ليشدها اليه ويهمس.. قلبي اهدي اهدي دا حلم مفيش حاجه عمري فيه ايه مالك لتظل فتره تنعم في احضانه لتتذكر مكالمته لتنزوي وتبتعد عنه وتعود لتنام ليحتضنها.. مالك يا قلبي..
لتهمس عايز انام من فضلك لتصمت وتحاول ان تستدعي النوم وهو متعجب مما تفعل وقلبه ينهشه..مالها دي كانت عسليه تحت وقلت هاخدها وافرح.. مالها بس اتقلبت وشكلها يوجع القلب ليه كده. مالك يا عمري طيب.. كنا ماشين حلو وحبيبي عيونه عايزاني منك لله يا ميساء حبيبي كان هيبقي في حضني انهارده.. قلبي يا ناس كان عيونه بتقول بحب وانا كت هفطس ايه اللي حصل بس.
توالت الايام وهيا اصبحت شاحبه لا تاكل وتنزوي بمفردها وناديه حاولت كثيرا ان تعرف مابها وكذلك مريم اتت اكثر من مره وحاول هو ليعرف مابها ولكنها قوبلت بالصمت.. ليحس انه يريد ضربها ليعرف مابها.. كانت هيا علمت انه قابلها وكانت تنتظر ان ياتي ليخبرها بعودة زوجته حتي تخرج من حياته وكانت تعيش جحيم الانتظار فلم تعد تقوي... ولا تعلم لماذا يخفي عليها.
دخل عليها داغر ليجدها تقف في الشرفه ووجهها يشع حزنا ليهمس طب واخرتها طيب فيكي ايه بس قلبي وجعني..
ليدخل اليها كانت تاكل روحها من تاخره في اخبارها.. ليهتف.. هتفضلي كده كتير مش كفايه بقه.
لتنظر اليه بغضب.. ليبتسم طب دا تطور كويس حبيبي غضبان من ايه بقه..
لتنظر اليه.. حبيبك اه واضح لتتركه وتدخل...
ليرفع جبينه لا دا فيه حاجه وحاجه كبيره.. خش اتنيل شوف دماغها فيه ايه..
ليدخل ويهتف .. طب بتتريقي ليه مش حبيبي برضه..
لتنظر اليه بغضب وتقترب منه.. ماتبطل بقه خليها للي هتموت عليها.
ليقطب.. هيا ايه يا قلبي اللي هيموت عليها ماتفهمني يا واكل قلبي اعمل ايه فيكي بس.
لتضع يدها في وسطها.. ابقي اسال الهانم تقلك يا اخويا
ليقطب جبينه الهانم.. هانم مين..
لتنظر اليه بغضب بطل بقه انا ماعتش مستحمله بطل والله ماهسكتلك انت فاكرني هبله..
ليبهت.. اه هبله.. دلوقتي هبله فيه ايه بقه عشان انا زي الاطرش في الزفه وحبيبي والع مني طيب عملت ايه.
لتقترب منه وتخبطه.. لا برئ يا اخويا وكيوت.. تصدق صدقت.. بس قلي هتكتب امتي عشان احضر بدله الرقص وارقصلك.
ليهتف بغرابه اكتب وبدله رقص..
لتصرخ انت واقف تندهش هو ايه ده انا عرفت كل حاجه وماهسكتلكش يا كداب قاعد سنه تقلي بحبك وبزفتك والاخر تعمل كده امال كت بتكدب ليه وتقول بتحبني وفاكرني هعديهالك.
ليهتف.. لا اللسع عالي طيب نكمل بقه اما نشوف اخرها ايه.. طب الواضح اني عملت حاجه ماعرفهاش طب ماتعرفيني طيب.
لتاكل روحها وتقترب منه ليهتف... ايه انت هتضربيني فيه ايه..
لتصرخ ماتبطل ماعتش متحمله والله لاسود عيشتك مش ام عيالك انا اخرتها ترجع السحليه البيت بتموت في العقارب انت تستاهل اوي بتحبهم... .🌿 استغفروااااا 🌿
ليهتف بغلب.. سحالي وعقارب.. هو انا داخل السيرك فيه ايه.
لتقترب منه وتهتف.. شوف بقه يانا ياهيا وهاخد عيالي من نن عينك واقعد انت بالسحليه بتاعتك ان شالله تبلعها واستدارت لتخرج ليمسكها ويهتف.. لا لا ماهو مش تهبليني وتمشي طب اديني فكره عن السحالي طيب. ... ميفو السلطان...
لتدفعه استعبط يا اخويا بقالي اسبوع مستنيه البيه يجي يقلي انما ايه عاملها مفجاه هتخش عليا بفستان الفرح وانا اطبلكو والله يا داغر البت دي لو دخلت البيت لاقطع رجلها واقتلهالك عشان تبقي تتجوز عليا تاني رجل البرص دي..
ليقطب قليلا اتجوز انت جبتي الهبد ده منين.. غنوه انت عقلك خف. ..🌿 صلوا على الحبيب 🌿
لتحس انها ستقتله لتقترب منه بطل يا كداب انا سمعاك بوداني روحتلها يا بيه عدتو الامجاد خلاص وانا ايه قولي بس والله ماهسكتلك فاكرني هبله واسيبك تفرح وتجبها دانا اقطع رجلها..
ليذهب لينام .. لما تخلصي هبد وحرق ابقي عرفيني وتركها وصعد علي الفراش لتحس بنار بداخلها لتهجم عليه وتدفع ليقع علي السرير وتصرخ.. طب ابقي اعملها كده والله لاموتهالك عشان تسيبني وتروح للسحليه مراتك ايه حنيت للهانم خلاص قلبك واكلك..
ليستدير وينظر اليها ليشدها لتقع في احضانه ليستدير بها ويثبتها.. نلم نفسنا بقه كده وبطلي حرق بدل صدرك اللي هينفجر ده..
لتصرخ....... اوعي سيبني انت ليك عين.
ليثبتها ويهتف.. خري بقه بالنار االي جواكي وجواز ايه وسحليه ومراتي يلا هاتي اللي في عبك كله..
لتصرخ...... سمعتك يا غشاش وانت بتكلم مراتك الهانم اللي سرًقتني وانت هتقابلها وهتعملها اللي عايزاه ونازله حب وسحسحه َعايزاك ترجعلها.. ليظل ينظر اليها ويتذكر ان ميساء كانت تحتاجه وتمر بازمه ماليه وحاولت استعطافه لتقابله لينفجر في الضحك.. ليقول وده بقي اللي حرقك اوي كده والغلايه شغاله..
لتصرخ لا والله اطبلك وارقص..
لينظر اليها بهيام.. يا لهوي لما قلبي يرقصلي دا قلبي مز اخر حاجه وهو ده بقه اللي عامل فيكي كده.
لتصرخ.... انت بارد ليه انت فاكرني لعبه في ايديك توجعني وترجع تراضيني لما الهانم جت ترجع توجعني وانا اسكتلك لا دانا هسود ايامك كانت تتملص تحته وهو متحكم فيها
ليبتسم ويهتف.. طب مش انت اللي بقالك سنه مش عايزاني زعلانه ليه عايز اعرف..
لتحس بقهر ووجع.. لم تعلم ماذا تقول فهيا تحبه ولا تريد هدر كرامتها.. لتصرخ ايوه بس ماتفضحنيش وليها عين اصلا تيجي هنا بعد عملتها السوده.. بس طبعا طالما البيه موافق انطق لسه عايزها وبتحبها ليه دي زباله بتحب فيها ايه انت.. لو فاكر اني هقعدلك والله ماهيحصل واوعي بقه انت ايه ده.. كان ينظر لها بحب فهيا مشتعله من الغيره لينزل عليها ويلتهم شفتيها لتبهت من فعلته كان يلتهمها بحب فقلبه كان سينفجر من فرحته وهيا تتلوي تحته ليبتعد وينظر اليها ولعتيني يا شيخه اعمل فيكي ايه بهبلك ده..
لتصرخ.. ا...اوعي بقله ادبك دي اوعي..
ليهتف بوله.. بحبك لتفتح عينها وتنظر اليه مصعوقه وقلبها يعلو ويهبط.. ليهمس والله بعشقك يا قلبي وانت والع نار كده وقمر غيران يا عسليتي..
لتتململ تحته اوعي بقه هو ايه كتمه النفس دي بطل كدب لتدفعه وتقوم تقف امامه تحترق من الغضب.. بص بقه ده بيتي والسحليه بتاعتك لو دخلته هطلع روحها. والله هدبحها عالباب لو دخلت هنا.. كل حاجه بتاعتي كل حاجه هنا بقلك اهوه
ليبتسم ويهتف.. طب ما لو مش عيزاني ارجعها ماتقولي.
لتصرخ.... وانت هتسمع كلامي مانت خلاص قابلت واتفقت يا خاين يا كداب امال كت بتضحك عليا ليه ونازل حب وسحسحه اخص عليك انت ازاي كده.
ليقترب منها ويشدها ويهتف..... طب ممكن تهدي وتقوليلي ايه اللي مزعلك انا عملت زي ما قلتي سيبتك في حالك مش ده اللي عايزاه..
لتحس انها ستنهار لتنزل دموعها وتبتعد بقهر.
ليهمس بقربها.. بقالك سنه مش عايزاني يا غنوتي.
لتخفض راسها وهمست.. عشان كده رجعتلها هو انت ماصدقت صحيح غنوه خلاص بتبرطم من غلبها تقوم تبعد وتروح.
ليشدها اليه يعني طيب ماتقولي عايزاني انا متساب بقالي سنه وبيتعض فيا. ليرفع وجهها عايزاني يا غنوتي قولي والله اللي هتعوزيه هعمله..
لتسيل دموعها لتهمس بطل ماتروحلهاش هيا وحشه والله مش كويسه لترفع عيونها بحب ودموعها تسيل والنبي ماترجعلها هيا وحشه ليحن قلبه ويشدها اليه يحتضنها حاولت ان تبتعد ليهمس قلبي والله بطلي يا عمري انت هبله اعملك ايه وبتصدقي..
لترفع عيونها بقهر لتهمس.. خلاص هتروحلها..
ليمسك وجهها.... اروح فين بس بعيد عنك يا قلبي.
كانت دموعها تتساقط لتقول... انت رجعت تحبها انا سمعتك ماتوجعش قلبي بقه.
ليبتسم ...حبيبي موجوع والنبي اخص عليا.. طب يا قلبي مش نفهم طيب.
لتهمس.. انت حبيتها قول والنبي.
ليهمس بحب انا ما بحبش الا حبيبي.
لترفع عيونها ليهز راسه... حبيبي اللي مغلبني سنه كامله ووجع قلبي
لتلين قليلا وتهمس... انت كداب كلمتها وسمعتك..
ليضحك ويقول.. اه كلمتها بس مش عشان ارجع ميساء كانت في ضيقه واه كانت عايزه ترجع ومحتاجه فلوس قابلتها وحليت مشاكلها
لتسأله بسرعه يعني مش هتتجوزها وتسيبني يعني مش بتحبها خالص.
ليبتسم ويشدها اليه.. اتجوز ايه مانا متجوز وبحب والله بحب وبموت عاللي بحبه وهري قلبي..
لتخجل منه وتهتف.... انا اتوجعت منك اوي.
ليتنهد بحب... قلبي والله كت حمار وحبيبي عسليه ليرفع وجهها لتنظر اليه بحب ليقول غنوه انا بحبك..
لتخفض راسها وتهمس وانا كمان والله وكنت خلاص قلبي صفي بس انت وحش وسيبتني وانا كنت عايزه اتصالح معاك وحصل اللي حصل..
ليهتف بحب.... قلبي يا ناس عايز يتصالح دانا قلبي هيقف..
لتهتف... اه واستنيتك كتير بس انت وحش وبعدت عني وزعلتني وخلتني زي الوبور انا كنت بعض في روحي بسببك وشويه ميساء وشويه الست سالي السحليه لتدفعه وعشان كده هخاصمك لما بعد كده ما تبعدش كده وتركته وذهبت.
ليقف مبهوتا... ايه ده هتخاصمني تاني هو انا لحقت ليذهب مسرعا ليقول لا لا لا نعقل بقه حبيبي عسليتي انا والله هكب جاز من كل ناحيه. ليحملها ويذهب بها للفراش لتصرخ ليهتف يمين بالله ماهيحصل ال تخاصميني دانا ماصدقت حبيبي عايز يتصالح ليضعها علي الفراش ويحتضنها ويهمس لها دا حبيبي شفايفه من اول يوم ما هجم عليا ولع قلبي غنوه انا بحبك وبعشقك من اول ماعيني شافت عينك ولما لمستك جننتيني وحسيت بجسمي بيصرخ وعايز قلب حبيبه ولما حصل الي حصل كنت بموت في بعدك كنت منهار حاسس ان قلبي انشق عشقتك عشق.. يوم ما جه البيبي حمدت ربنا ان فيه حاجه تربطنا كنت خايف منك عشان حبيبي متهور وممكن يعمل حاجه.. حبك هو اللي رجعنا حبك لملك هو اللي دخلك هنا وحبك ليها هو اللي صانك ليا لولالها كنت مشيتي وسيبتيني.. عمري انا اسف والله اسف عارف وجعتك يا عيوني سامحيني يا قلب داغر..عارفه يا غنوه انا كنت شخص تاني ممكن تقولي اهوج متسرع بيحب للحب وبس انما لما فقدتك عرفت ان الحب ثقه. الحب امان وانا مادتكيش الامان ده وانا كمان كنت فاهم الحب غلط. الشهور اللي بعدتها عنك خلتني اتغير في تفكيري يعني اي حد يوديني ويجبني يعني ايه هقابل ربنا ازاي وان ما تبينتش.. انا اتعلمت كتير اولها خوفي من ربنا اني اظلم خوفي اني اتجبر.. حتي لو كان حقيقي مش من حقي اتجبر واجرح وابقي فاجر في الخصومه اتعلمت ازاي احفظ لساني اتعلمت ازاي ابقي صادق مع نفسي اني اعترف اني كت اهوج ومتسرع. بعدك رباني من اول وجديد بقيت كل يوم ابصلك وانت نايمه واتعلم حاجه جديده اتعلمت ازاي احب اتعلمت ازاي ابقي راجل وسند واهم حاجه اتعلمت اني مافجرش واجرح . دنيتي بعدك اسودت كنت الاول منجذب ليكي وحبيتك وانا ماعرفش وكان لازم اعرف ان الانسان حتي لو ماتعرفوش لازم تديله الفرصه يتكلم يدافع مش يحكم وينصب نفسه حاكم.. كنت بقعد اصلي وادعي ان ربنا يسامحني اني رميتك بالسوء ولقيت احساسي بيكي فوق الحب الوفات عشقتك وصبرت عشقتك واتربيت عشقتك وبقيت واحد تاني.. ممكن اللي حصل تسامحي عليه بس عمري ما هنسي اني وجعتك عمري ماهنسي اني كنت حقير واذيتك وهفضل عمري كله ندمان.. الواحد مهما كبر ومهما علي لازم يعترف انه ولا حاجه انه لسه بيتعلم ومن السهل انه يقع في الخطأ انا مين اصلا عشان اعمل كده واهين واتجبر انا مين ولا حاجه وفعلا كنت نايم جنبك حاسس بالقرف واني ولا حاجه.. فلوس ايه وزفت ايه وانا عايش مرار وقهر.. لو رجع بيا الزمن وامسح اليوم ده لانه بيوجعني والله بيوجعني بيحسسني اد ايه كنت قليل وهايف وامعه. اد ايه كنت مسحوب من ودانه والراجل لو انسحب من ودانه يستاهل عيشه سوده.. ربنا بلاني بواحده وصبرت عليها والله ولا يوم عايرتها بس عيشتني سواد لما نسمه حصلها اللي حصلها اتوجعت عليها لانها كانت طيبه كان نفسي اخرج ميساء من حياتي بس خفت ابقي واطي بس بعد اللي حصلنا حسيت اني استحق ميساء ماستحقكيش . ربنا اداني الشر ومشيت ورا الشر وانا مغيب واهبل.. ممكن ماكتش واعي اوي بشرها ماعرفش بس خدت جزاتي بعدك ورميك ليا ونظرات القرف اللي كت بشوفها كانت بتقطع فيا بس ماكتش بزعل منها والله ما كت بزعل لاني بستحقها ولو قدري عمرك كله زعلانه ماكتش هنطق لاني واعي للي عملته.. انا وعيت اني حبيتك وعشقتك بعد اللي حصل وعيت اصلا يعني ايه حب بجد. عشان ابقي راجلك لازم الاول ابقي راجل وانا ماكتش راجل. الراجل ما يتجبرش ولا يقسي ولا يجرح الراجل يسكت ويحفظ لسانه ربنا بيقول الناس هتكب من السنتهم يوم القيامه وانا قلت كتير طلعت ارف حسسني اد ايه كت مؤرف.. عارفه لو ماكتيش بعدتي كنت هفضل مؤرف برضه لان بعدك رباني وعلمني ازاي ابقي راجل جدع. الجدع جدع لنفسه قبل مايبقي جدع لاهل بيته انا اللي خدته منك الحلو بعد ماديتك الوحش بتاعي انا بقيت حد تاني يا غنوه بسببك والله بسببك وهفضل عمري كله شايل جميل تغيرك ليا.. كنت فاكر اني لما اعتذر يبقي المشكله خلصت مانا بحبك وانت بتحبيني بس لا انت بعدتي ففهمت عشان ترجعي لازم انا ارجع راجل واتغير الكل شايف اني راجل كويس وبعمل خير َمحترم بس اللي عاشر عرف اني ماصنتش الامانه.. انت امانه ربنا ليا.. سيدنا النبي قال رفقا بالقوارير.. ولو كرهتوهم سرحوهم بالمعروف. ربنا اقسم بالكاظمين الغيظ والعافين عن الناس.. كان لازم اكتم غضبي واعفي واتيقن كان لازم حتي لمااغضب امسك لساني كان لازم اخرس وماهينش.. لتنزل دمعه من عينه ليهتف.. انا هينتك اوي وقلبي وجعني ازاي اعمل في اللي ربنا هيحاسبيني عليها كده ربنا هيحاسبني اني ماسيبتش بالمعروف ربنا هيقلي كان معاك نعمه عملت ايه لينظر اليها من بين دموعه.. انت بس اللي في ايدك رضا ربنا عليا في اللي عملته. ليمسك يدها لتحس بمشاعرها تنساب لتمد يدها وتمسح دموعه ليقبل يدها ويهمس انا اتولدت من اول وجديد اتولدت بسببك واحد تاني والله بقيت واحد تاني شوفي بتقولي مسمحاني وانا مش مسامح نفسي وعهد عليا لا يوم ارجع داغر القديم ولا هقبل ابدا اني ارجع حد بالشكل ده انت نعمه ربنا اللي غيرتني وبعترف اني كنت زباله راجل اهبل بيتاخد ويتجاب راجل ودني مابيتحققش ولا بيتاكد راجل مافهمش يعني ايه حب من اساسه ويعني ايه خلاف والاحترام في الخلاف وسعيد انك زبلتيني والله استحق الشخصيه دي لو كت كملت فيها كان هيبقي ماليش امان ههين تاني وتالت ماللي مابيترباش مابيتعلمش وانت حبك وقلبك بعدهم هو اللي علمني صح انا كنت بحبك بس ماكنتش فاهم الحب صح اه اقول بحب وخلاص انما الحب الصح ادي امان. ادي ضهر وسند ادي قلبي الف بيه قلبك واللي يقرب منه يمزع قلبي الاول.. لينظر اليها بحب وتسيل دموعه..سامحيني يا قلبي سامحيني والله والله وربنا شاهد عليا اني اتغيرت وطالب سماحك لخوفي من ربنا الاول وحب وعشق ليكي.
لتنظر اليه بحب... سامحتك يا قلب غنوه دانت قلبي والله اه تعبت معاك بس انت رجعتلي نفسي وعملت عشاني كتير وصبرت عليا عشان كده حبيتك واتمنيت ابقي معاك
ليقبل شفتيها بهيام ويهمس اخيرا قلبي هيبقي معايا..
لتهمس هو طول عمره معاك..
ليقبل موضع قلبها لتذوب معه ليهمس طب ايه.. انا كده كتر خيري وعايز ادلع بقه دانا قلبي شقق والله تعبت وبقيت عامل زي العيل الصغير اللي نفسه امه تبصله.. انا تعبت وقلبي تعب من بعدك ومن تانيبي لنفسي.. نفسي حبيبي ياخدني في حضنه.
لتضحك.... انا هدلعك دلع لما تفطس بس تحبني وبس.
ليهتف.... يا لهوي هدلع اخيرا يا رب ايه ده حببيي هيدلعني احبه بس دانا هحرقه حب وحالا هيتوه ويبقي عسليه اجمد يا عسليه عشان قدامنا مردغه جايه والله هترقدي هنا شهر.
لتضحك.. اتلم عيب بقه.
ليهتف نهارك اسود عيب اطفحه ان كت شفته.. دانا هعيب وهعيب وهطرشق عيب لما اشبع بس بس بس.. اهدي بقه وسيبيلي نفسك عشان انا بقالي سنه نايم جنبك باكل في المرتبه.
لتخبطه... مش كت وحش ومخصماك. ..🌿 استغفروااااا 🌿
ليغمز لها... طب ماحنتيش يا قمر دانا كت والع جنبك.
لتتنهد بخجل.... لا حنيت والله وكنت هموت عليك .
ليهتف يا دين النبي القمر احمر يا قلبه ياني حبيبي والله بحبك انا حاسس اني قلبي هيقف ولسه ماعملتش حاجه امال لو عملت ياختااي.
لتتململ... بطل بقه ايه قله ادبك دي..🌛 ميفو السلطان 🌛
ليمد يده يداعب وجهها ورقبتها لتشعر برعشه ليقول... قله ادبي هتطلع وتطيح دلوقتي وماسمعش نفسك الا انا شايط.
لتهمس... لا والنبي نفسي افضل في حضنك كده احس بحبك وقلبك. ..
ليقوم ويشدها اليه ويشدها لتحضانه ندلع القمر بقه طالما عايز يبقي في حضني ليحملها ويدور بها ويفتح احد السيديهات لتنتشر الالحان ويدور بها ويهمس.. انا بحبك حب ماحدش حبه قبل كده.. كان يدور بها لتنساب مشاعرها ليهمس.. انت الدنيا اللي نفسي فيها وهموت عليها انت قلبي اللي بيدق وبيقول بحب.. ليهمس.. بالالحان..لولا حبك مش هاكون انا وعمرى كلة ليك هاعيش انا
يا اغلى ما في الكون انا حبيتك بجنون ياروح قلبى انا
خلينى بقربك على طول صدقنى حبك مش معقول
انا قلبى معاك والروح عشقاك يا حبيبى انا
قرب يا حبيبى رد عليا حرام عليك وحياة عينيك
اعطف على شوقى ليك
ليهمس وهو يحَلها وينظر الي عيونها بعشق. هموت عليك يا قلبي َانت جوا قلبي طب اعمل ايه والله دا من غلبي..ليرفعها ويدور بها ويهمس باذنها يتلمس رقبتها..هموت عليك وانت حبيبي غالي وشاريك وانت نصيبي العين عليك وانت حبيبي
انا شاري ومهرك غالي انا شاري وكل الغالي هيرخصلك وانا أد الشوق قلي بتحلم بإيه يا حبيبي فحبنا
حلمك قدر عليه من عيني يكون هنا
دا حبيبك هو انا وما ليش بعدك هنا
انا نفسي آخدك بحضني واطير فيك بالسما
العين عليك وانت حبيبي..
ليدور ويدور واله حبيبي وقلبي وروحي.. ولا يوم الا قلبي اشتاق لقلبه ولا يوم الا وعيوني سهرت تناجي حبه. حبيبي عارفه لو مش عايزاني اقرب والله ماهقرب.. بس يكفيني ان حبيبي راضي..انا والله راضي. راضي بقرب حبيبي راضي ان حبيبي بيحبني. راضي انه سامح وعايزني والله راضي بقلبه وبس راضي انه جنبي مبسوط وفرحان وعيونه فيها نور انا قلبي هيقف عيونك بتطلع حب حاسس اني ماستهلوش
لتشده اليها وتهمس بعد كلامك ده كله َماتستهلوش ازاي.. حد يقول ده كله َمايستاهلش.. انت اتغيرت قوي انا فرحانه اوي ان حبيبي فهم َعرف انت خلتني احبك بزياده واحترمك بزياده لتقبله علي خده وتضغط عليها وتهمس وبعشقك بزياده..
ليهمس طب انا والله غلبان بزياده وقلبي هينشق.. غنوه انا عايز اخدك في حضني واتوه معاكي..
لتشده اليها طب هو كان حد منعك الله..هو التوهان مش حب برضه.
ليهتف بلوعه يا قلبه يانا والله هموت كده بتدلعي لما هفطس.
لتداعب وجهه وتقترب منه لتهمس ايه بلاش ادلع قلبي اللي غاب عني شهور ورجع فرحني باحلي كلام.. دانت قلبي والله
ليهمس بهيام والنبي قلبي..
لتهمس بدلع اه والله لتمسك يده حتي شوف بيدق ازاي ووضعت يده علي قلبها لتهمس بيدق وكل دقه بتقول بحبك. والله بحبك. بيدق وجواه انت.. كلك انت.. ماعتش مكان الا انت.. بيدق وبيقول بحب حبيبي وعايز حبيبي. بيدق وانهري من البعد وعايز ينام في حضن حبيبه.. عارف حبيبه وعايزه ينور دنيته ويدخلني جنته.. قلبي بيدق وهيطلع من مكانه مبسوط بقلبك اللي رجع ليا فرحان.. لتقترب وتقبل شفتيه وتحرك يده علي قلبها لتهمس قلبي ماعتش مستحمل دقاته ليحس بمشاعره تتوه.. ليظل صامتا ينظر اليها بهيام.
لتهمس له.. ايه يا دودي رحت فين.
ليهتف... وقلبه ينهج وصدره سينفجر.. دودي هيا فيها دودي.. دا دودي ساح وشويه وهيبقي طاح..
لتهمس.... ساح ليه هو انا جيت جنبك.
ليهمس.... بلوعه انت جيتي علي قلبي قلبي ساح وشاط وبيدق لما هيخرج وينطق ويقول بعشق يا ناس..
لتهمس بحب.. بيعشق ازاي.
ليبتسم ويحملها لا نقول ازاي بقه سيبيني اقول..
لتلف يدها حوله قول يا قلب غنوه انا كلي ليك وعمري ليك وقلبي مش عايش الا بيك.
لينزلها فجاه ويضمها بقوه ويعتصرها ليهمس بحشرجه من فرط انفعاله غنوتي بطلي قلبي مش متحمل وظل يشدها اليه ويتلمسها ويقبل راسها ويهمس انا كده ماعتش قادر ليبعدها وينهال لتستجيب له ليحملها ويذهب بها الي الفراش ويريحها ويهمس بحب.. وحشتيني وحاسس اني خلاص قلبي هيخرج بس اخيرا حبيبي بقا ليا مش ليا والنبي.
لتهمس.. ليك يا عمري ليظل ينظر الي عيونها وظل فتره ينظر ولا يحيد عن عيونها ليهمس هو انا استحق ده كله.
لتقول.... وتستحق قلبي يقولك بيحبك فوق الحب عشق.
لينهال عليها بحب وهيام لتذوب وتذوب ويتصاعد مشاعر طاغيه الهبتهم وتاه معها وهام كل منهم بالاخر في وصله من الحب الحارق لتنام اخيرا غنوه في احضان حبيبها عاشقه محبه هائمه ارتاحت وارتاح قلبها من دنيا ظنت انها ليست لها عاشت غنوه وحيده شارده بلا حبيب ولا سند.
مرت الايام في سعاده ليدخل عليها داغر ومعه علبه كبيره ليقترب ويحتضنها ويقبلها ليهمس قمري وحشتيني لتبتسم وتقترب منه وتحاوطه ليهمس اعمل ايه قلبي هينفجر من السعاده اسبوع عايش في الجنه..
لتهمس صحيح يا دودي مبسوط.
ليشدها مبسوط.. دانا قلبي حاسه هيقف من فرحته.
لتهمس بعد الشر يا قلبي..
ليهتف طب انهارده بقه مجهز حفله كبيره للبيبي ولينا واننا رجعنا لبعض حبيبي لازم يفرح وافرح بيه ليحملها ويدور بها ليذهب بها الي العلبه ويهتف افتحي بقه لتفتح العلبه لتجد ملابس رائعه برسومات موحده لتتلمسهم بسعاده فكان اللبس يخطف العقل ومطبوع عليه صوره ملك والطفل لتصرخ بسعاده وتحتضنه قلبي ربنا يخليك ليا..
ليقول. ويخليكي ليا يا عمري ليقبلها.. لتقول انت بقالك اسبوع فيه ناس في القوضه اللي جنبنا بتعمل ايه فيها وخبط انت بتبني ومحرم عليا اخش ليهتف لا دي مفاجأه تانيه عايزك بس انهارده تلبسي في قوضه امي وماتخشيش قوضتك ممكن. لتقطب جبينها ليهتف حبيبي يقول حاضر وطيب..
لتبتسم حاضر يا قلبي.
ليهتف يلا بقه استعدي وانا هنزل اشوف الناس.. ليمر الوقت ويتجمع الجميع وتدخل مريم وجمال في سعاده طاغيه ويتجمع الجميع ويحتضن داغر اولاده وزوجته وغنوه تشع سعاده ليقف داغر ويهتف في وسط الجميع.. حابب اقول في وسط الناس اللي بحبهم ان ربنا دخل حياتي اجمل غنوه ليقترب منها ويحتضنها وهيا تحمل ملك وهو يحمل طفلهم ليقبل راسها ويهتف.. ربنا يديمك في قلبي ودنيتي.. لتهمس بخجل ويخليك ليا..
لتقترب مريم َتحتضنهم ليهتف جمال بسعاده عقبالنا يا عم لما نونتنا تنور الدنيا ليشد مريم سعيدا يقبلها لتصدح الالحان ويبدا الجميع في المرح وداغر لا يفارق حبيبته والسعاده تشع وناديه سعيده بسعاده اولادها ليشد داغر غنوه ويهمس وحشاني وانت جنبي.
لتهمس بطل بقه الناس بتبص علينا.
ليهتف طب ماتيجي نمشيهم ونسهر فوق.
لتهتف بطل جنان هنتفضح وتدفعه وتذهب لياتي جمال.. ماتهمد يا مفضوخ مش ليك قوضه.
ليخبطه.. انت مالك يا بومه سيبني افرح دانا استويت وقلبي شقق..
ليهتف جمال ماشي يا كبيرالله يسهلو ربنا يسعدك يا حبيبي
ليمر الوقت. ينصرف الجميع وياخذ جمال مريم وينصرف سعيدا وتاخذ نعمه الاولاد ويقبل داغر وغنوه والدته ويصعدا الي حجرتهم ليهتف نغمض عنينا بقه.
لتبتسم وتهتف انت عامل ايه جوا بس..
ليهتف لا نقول ايه..
لتتنهد... حاضر يا عمري.
لتغمض عينها ليدخل بها ويحتضنها ويهمس فتحي..
لتفتح عيونها لتجد الحجره مزينه بالورود وهناك حائطا كاملا قد ازيل من الحجره واحل محله ديكورا خشبيا محفورا بروسومات رائعه في وسطه فتحه كمدخل الي الحجره الاخري لتجد امتدادا واسعا امام حجرتها مجهز بانتريه عصري علي احدث الطراز وملحق به مطبخ مجهز بكل ملتزماته لتنظر اليه مصعوقه.. لتهتف انت عملت كل ده امتي ..
ليهتف عجبك..
لتقول كل ده ليا يا قلبي.دا روعه.
ليهمس.. حبيبي لازم يقعد في مكان ماينقصوش شعرايه تقعدي براحتك ماتتقيديش بحد.. وبالليل تبقي براحتك. .
لتستدير وتحتضنه كتير يا قلبي ربنا يخليك ليا..
ليحملها ويذهب بها الي المطبخ.. احنا بقه نفتتح البتاع ده تعالي نشوف فيه ايه.. لتضحك علي منظره ليبدا في اخراج الاشياء تعالي هعملك عصير ليخرج الفاكهه ويضعها ويبدا في العبث بالاشياء لتسرع وتمسك يده.. والنبي يا دودي هعمل انا هتبوظ الدنيا مالحقتش افرح بيهم..
ليدفعها ويهتف لا حبيبي هيعمل حاجه تانيه لياخذها ويذهب بها الي الدولاب ويخرج علبه لامعه لتقطب وتنظر اليه لتفتحها لتشهق وتخجل وتهم ان تبتعد ليشدها.. لا لا ماتضربيش الليله حبيبي يلبس وانا هعملو احلي عصير ليدفعها الي ويقبلها ويبتعد لتكمل فتح العلبه لتجد قميصا حريريا من اللون النبيتي بحمالات سوداء رفيعه وكنار دانتيل اسود قصير وروب شفاف اسود كان القميص رائعا لتلبسه وتتنهد لتنظر لنفسها.. يا لهوي ايه ده والله يا دودي انت قليل الادب لتخجل من منظرها لتلبس روبا قصيرا اخر عليه وتذهب تراه لتنصعق من منظر المطبخ لتقترب مسرعه ايه انت داخل حرب ايه يا دودي ينفع كده..
ليهتف اعمل ايه مش عارف اشغل البتاع ده وطرطش عليا..
لتتنهد وتقترب طب ابعد انا هعمل..
ليمسك يدها ويقبلها وينظر اليها.. ايه ده فين الحلويات لا هتخمي هزعل دانا بضبط في الليله دي من اسبوع..
لتدفعه روح غير وانا هعمل العصير ليداعب روبها ليهتف استني بس ابص بصه قلبي مولع.
لتدفعه وبعدين يلا روح.. ليتركها علي مضض وتذهب هيا تنظف المطبخ.. وتبدا في تقطيع الفاكهه لتجده يحاوطها ويقبل رقبتها ويهمس لسه كتير.
لتقول.. خلاص اهوه هحط اللبن والكريم شانتيه هعملك احلي عصير..
ليهمس لا انا مش عايز اشرب.. انا عايز اكل..
لتقطب جبينها انت جعان يا قلبي.
ليتلمس رقبتها اوي ويبدا في تحريك يده علي جسدها.. واقع والله عالاخر.
لتتململ.. بطل بقه الله امال موقفني اعمل ايه..
ليهتف ماتسيبك من البتاع ده وتعالي اعلمك حاجات تانيه هموت واعلمهالك الا انت لبخه وبتدوبي في ثانيه.
لتدفعه بطل قله ادب اوعي وبدات في وضع الفاكهه وهو يشاكسها وتضحك لتنتهي وتصب له كوبا ليشرب رشفه صغيره ليهمس احلي عصير من ايد حبيبي لتهمس حلو يا كوكي..
ليهتف بوله.. هو حلو بعقل.. دا خد قلبي لتاخذ الكوب َتشرب ليقترب منها ويتلمس شفتيها ويزيل العصير من علي شفتيها ليشدها ويقبلها بهيام وحب ليهمس احبك اكتر من كده لفين.
لتحاوطه وتهمس لحد عمري كله.. انا اللي قلبي شايف سعاده كتير عليا..
ليحملها ويدور بها.. عسليتي والله ماعارف نفسي اسعدك واجبلك الدنيا كلها.
لتنظر اليه وتهمس انا مش عايزه الدنيا.. لتضع يدها علي قلبه انا عايزه ده وبس. احبه ويحبني وبس..
ليشدها يعتصرها.. ليهمس وده دايب فيكي والله دايب ليبعدها ويخرج من جيبه سلسله صغيره كانت تخطف العقل كانت قلب ليلفها ويلبسها ايه لتتلمسها لتفتحها لتشهق دودي دي روعه كانت قلب به صوره له ولها معا والاخري لاولادهم لتدمع عينها وتحتضنه بحب ليحملها ويدور بها لتقبله وتهمس بحبك بحبك بحبااااك وبموت فيك..
ليبتسم.. لا كده خطر عليك يا قلبي والله هفرتكك كده ليقبلها بهيام .. لتظل محتضناه لفتره لتتنهد وتبتعد ليشدها راحه فين انت.
لتقول... هلم الحاجه .
ليهتف... لا حاجه ايه داحنا هنبعتر الدنيا تعالي بس ويمد يده لروبها لتخجل وتهتف بس والنبي ايه اللي انت جايبه ده انت قليل الادب .
لييغمز لها هو فيه احلي منها تعالي بس اما نشوف قلبي نشعوطه اكتر ماهو والع ليزيح روبها ليطلق صفيرا لتحمر خجلا ليهتف يا ليلتك النار يا واد يا داغر انا هكمل معاكي كده ازاي كتير علي قلبي والله لا وربنا داحنا ليلتنا صباحي ليذهب ويشغل الجهاز ويذهب اليها ويحضر وشاحا لتهمس.. انت بتعمل ايه..
ليهتف هوقف قلبي اكتر ماهو واقف.. ليبدا في تحريكها وملامستها بحب كانت خجوله في البدايه ليتلمسها بحنان لتنسجم معه وتبدا في التمايل وهو يديرها وينظر اليها بعشق صارخ ليظل ياكلها بعينيه وهيا تزيد من دلعها عليه وترقص وتتمايل عليها وهو قد اشتعل تماما ليقترب منها ويحتضنها ويظل معها لفتره لا يفعل شيئا سوي انه يعتصرها بين احضانه ليهمس اخيرا.. غنوتي.. راضيه يا قلب داغر
لتنزل دمعه من عينيها وهيا تنظر له بوله.. راضيه ايه دانا قلبي هيقف من فرحته.
ليقترب من شفتيها وانا قلبي هيقف من جَمال حبييي والله حبيبي ليمسك يدها ويتلمسها بشفتيه.. عايز ادخلك ضلوعي واقفل عليكي.. ليحملها ويذهب بها للفراش ويريحها.. ليهمس قلبك بيدق يا قلبي وانا خلاص حاسس بنار جوايا ونسكت بقه عشان انا خلاص جبت اخري
لتهمس بس انا عايزه افضل باصه في عيونك كده وخلاص لتتلمسه باصابعها وهو يقبل اصابعها لتظل هائمه في وجهه واصابعها تتلمسه بحنان لياخذ اصابعها ويقبلهم برويه وهيا عيونها تشع حبا هلك قلبه ليمسك وجهها ويهمس.. عيونك ولعت فيا يا قلب داغر حاسس بصدري هينفجر ليهمس غنوتي داغر خلاص والله خلاص.. بحبه يا عالم وهموت عليه لينهال عليها ياخذها بعشق ورغبه عارمه من تاجج نيران حبه وعشقه لها لتذوب وتذوب وتصبح جزأ منه ليصدح عشقهم اخيرا ويكتمل ذلك العشق وينتظر اياما واياما يزيد و يزيد ويفيض لتستكين اخيرا في عالم العشق والخيال.
استمر العشق ايام وسنين فغنوه دخلت الي حياته عنوه وعاد هو ودخل هو الي قلبها عنوه محبا عاشقا لتعاود وتستجيب له ليحدث في قلبها وجعا لتنفضه بعيد ومع نفضها لها تنفض معها كل السئ بداخله ليعاود هو وقد تغير وترك ما وجعها منه ورماه تحت قدمها ليتغير وتتغير نظرته للحياه ايضا عنوه لانها لن تدخله فعافروعافر وعافر وصبر حتي عرفت ان حبيبها اصبح حبيبا عن جداره اصبح سندا محبا عاشقا وفوق ذلك اصبح الامان هو الغالب اعطاها الامان والثقه التي عاشت عمرها تفتقدهم وعي ان حياتها لن تكتمل وَتسعد الا بالامان والثقه ليكب عليها ويغرقها في امانه وفوق ذلك حبه.. فهم الداغر العشق كيف يكون من تلك الغنوه لتصدح الالحان في قلبه وتصدح وتعلو وتذوب الالحان وتذيب معها كل الالم والشجن.. لياخذها داغر. عاشق لها محبا ليضمها بين احضانه لتكمل حياتها كحبيبه الهبت فؤاده اقتحمت حياته عنوه ليستجيب لها محبا عاشقا ليكمل حياته سعيدا هائما بتلك الغنوه التي تذوب بالحانها في غياهب قلبه ليتشبع بتلك الالحان لتصدح عاليه وتنشر نغماتها لتعلو صوت الفرحة في قلبه واصبحت غنوته هيا الدنيا بحالها مطمن وهيا جنبه هيا في قلبه تدندن الحب كله بداخل قلبه لتلين هيا وتلين وتنساب وتختم الخانها علي جدران قلب الداغر ليدق بغنوته ابد الدهر محبا يشع الامان من حولها لتدور وتدور . لتنساب الغنوه وتقف علي عتبه قلب الداغر تنتظر وتنتظر ليفتح لها باب الامان والعشق لتخطو بقدمها وتقف في منتصف قلبه وتدور بالحانها ليضخ القلب كل ما بوسعه ليسود العشق اخيرا وتهيم الغنوه في قلب الداغر لتصبح اخيرا غنوه هيا عن حق غنوه الداغر.
دمتم سعداء❤️❤️❤️❤️❤️❤️
تمت
روايات كامله وحصريه
![]() |
روايات كامله وحصريه
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
لعيونكم روايات كامله من هنا 👇👇👇👇👇👇
رواية ملاك في عالم الشياطين كامله
رواية لثام الخلود كامله من هنا
رواية جميله في قلب الاسد كامله
رواية اختبار القدر كامله من هنا