نوفيلا نبضي الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس والسادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر والاخير بقلم نور يوسف
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
نوفيلا نبضي الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس والسادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر والاخير بقلم نور يوسف
![]() |
نوفيلا نبضي الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس والسادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر والاخير بقلم نور يوسف
اسكريبت.نبضي. نور.يوسف.البارت.الأول...
اسكريبت🥰🧸💎
ماسه: سمعليكوو يا شوبااااب المستقبل
اياد: ماستي القمر
سيف: حبيبي
(ماسه عندها 17 سنه يتيمه الام والاب عايشه مع اخواتها اياد الكبير عندو 25سنه ظابط وسيف اصغر من اياد بسنه عندو 24 وهو ظابط برضو)
ماسه: انا عارفه اني وحشتكو
اياد:: بت انتي اتاخرتي كدا لي
ماسه قعدت بتعب وسندت علي اياد: كان عندي دروس كتيره ومفرهده حقيقي
سيف: معلش ياسطا هي تالته ثانوي لازم تسحلنا كدا
ماسه بنوم: يا مراري دنا لسا بقول يا هادي تقوم تسد نفسي
سيف بضحك: مش بقولك علي الي هيحصلك
ماسه ببكاء مصطنع: الله يسامحك يا سيف
اياد: طب يلا يابت قومي خدي دش كدا وفرفشي عشان نتعشى
ماسه: اشطا ماشي مش هتأخر
بعد ما ماسه دخلت اوضيتها
اياد: اول واخر مره ياسيف ماسه تيجي لوحدها باليل كدا
سيف: اعمل ايه بس يا اياد منا كان عندي شغل
اياد: احنا بنهمل فيها وكدا مش نافع
سيف: عندك حق
ماسه وهي طالعه من الاوضه: عندو حق في ايه ياسيف
سيف بتوتر: ها لا ياحبيبي بنتكلم في الشغل
ماسه: طيب ماشي هحضر العشى
اياد: لا ياحبيبتي احنا طلبنا اكل
بعد شويه الاكل وصل واتعشو
اياد: ماستي معلش اعمليلي قهوه
ماسه: حاضر ياقلب ماستك تشرب حاجه يا سيفو
سيف: اشطا اعمليلي انا كمان قهوه
ماسه: عيوني ...
بعد شويه ماسه طلعت بالقهوه حطيتها قدامهم ع السفره
كانو بيسمعو ماتش
اياد: تعالي اتفرجي ع الماتش يا سو
ماسه: لا يا حبيبي انا هروح اذاكر شويه عشان بكره الجمعه ميبقاش ورايا حاجه اقعد معاكوو طول اليوم عشان مش بشوفكو غير في اليوم ده وبتبقو وحشيني اوي
اياد بصلها بحزن: ماشي ياحبيبتي روحي ذاكري ولو حاجه وقفت معاكي قوليلي
ماسه بابتسامه جميله: ماشي
ماسه دخلت وفضلت تذاكر كتير لما بقت بتنام علي نفسها
اياد خبط ودخل: ماستي كفايه مذاكره بقا يا قمر ونامي
ماسه بصيتلو بنوم وراحت نايمه علي المخده
اياد ضحك وراح شال الكتب وطفى النور وخرج
مع اشراق شمس يوم جديد
ماسه قامت بدري نضفت الشقه وحضرت الفطار وحتيطو علي السفره وراحت تصحي اياد وسيف
ماسه: اياااد يا دودي ياض انت ياعم
اياد بنوم: لما اقوم هعاقبك علي كلمه ياض دي
ماسه بضحك: يعم قوم بس
اياد قام: طيب يختي صحيت
ماسه بمرح: اشطا هروح اصحي الخميره التاني دا وطلعت واياد ضحك
في اوضه سيف كان نايم رجله عل.......
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
اسكريبت. نبضي.نور.يوسف.البارت التاني....
اوضه سيف كان نايم رجله علي المخده ودماغو تحت
ماسه اول ما دخلت مقدرتش تمسك نفسها من الضحك
ماسه بضحك: عم الحاج كركر يا عم الحاج صبح صبح
اياد كان طالع من اوضتو سمعها فضل يضحك وراح ليهاا
ماسه: يا سيف حرام عليك قوم بقا
وسيف ولا هنا
ماسه شافت اياد واقف يضحك: اياد بالله تعاله صحيه
اياد بضحك: تدفعي كام
ماسه بصيتلو بنص عين: اهون عليك
اياد: صراحه لا اوعي كداا اما اشوفو... اياد اتكلم بحده. سيف انت يلا قوم اخلص
سيف قام مره واحده: نعم يا اياد في ايه
اياد كتم ضحكه: قوم عشان نفطر
ماسه بصت ليهم بغيظ وطلعت
بعد ما خلصو فطار كانو قاعدين كلهم مع بعض قدام شاشه التلفزيون
سيف بغيظ: طب انتي طفله وقولنا ماشي انما احنا اتنين شبه الشحوطه نسمع كرتون ازاي
ماسه بضحك: زي السكر في الشاي
اياد كان بيتفرج عليهم بصمت
سيف: يا بت هقوم اجيبك من قفاكي
ماسه طلعت لسانها
اياد: اسكتو بقا
ماسه: سيف تعاله يلا نحضر غدا
سيف: نعم يختي مستحيل ده يحصل
..
سيف: امسكي يا ماسه الطماطم اهي فرمتها
ماسه بضحك: تسلم يا سبع
سيف بصلها بغيظ وماسه ضحكت بصوت عالي
اياد من برا بغضب: صوتك يا هانم
ماسه سكتت وكملو طبخ
ماسه: سيف خلي بالك من البطاطس علي ما اجي
سيف: ماشي
ماسه طلعت ل اياد وهي باصه في الارض واياد ابتسم
ماسه: علي فكره ضحكت بصوت عالي غصب عني مكنتش اقصد انا اسفه
اياد حضنها: متزعليش منى بس اكيد الناس الي معانا فى العماره سمعوكي وانا مش عاوز حد يتكلم عليكي عشان لو دا حصل هرتكب جنايه
ماسه بسرعه: لا لا ياعم تف من بؤك
اياد بصلها بقرف: عيله فصيله بصحيح تك قرف
ماسه ضحكت بصوت عالي اياد حط ايده علي بقها بسرعه
ماسه بضحك: اخر مره خلاص
اياد بغيظ: أمشي يابت وابعتي سيف عشان ننزل نصلي
ماسه بتكتم ضحكها: حاضر
ماسه دخلت تنادي ل سيف لقت سيف بياكل في البطاطس المحمره
ماسه بشهقه: يا نهارك ملهوش ملامح
سيف ضحك ببلاهه: في ايه
ماسه: في انك طفس وخلصت البطاطس يا طفس
سيف ضحك باستفزاز وسابها وخرج
ماسه بغيظ: عااا مستفز
في اليل
اياد: ماسه عندك دروس بكره
ماسه ب انتباه: ايوه عندي درس الساعه 9 ودرس الساعه 3
اياد: اممم هتمشي معانا الصبح وهتطلعي من الدرس حوالي الساع 11 مثلا هيبقا فاضل علي الدرس التاني 4 ساعات مترجعيش البيت
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
اسكريبت.نبضي.نور.يوسف.البارت.التالت.😍
اياد: ماسه عندك دروس بكره
ماسه ب انتباه: ايوه عندي درس الساعه 9 ودرس الساعه 3
اياد: اممم هتمشي معانا الصبح وهتطلعي من الدرس حوالي الساع 11 مثلا هيبقا فاضل علي الدرس التاني 4 ساعات مترجعيش البيت
ماسه باستغراب: لي
اياد: كده متجيش الشقه لوحدك هبقا ابعتلك سيف او اجي اخدك من الدرس تقعدي معانا علي ما يجي معاد الدرس التاني
سيف بضحك: هدخل اختك القسم يا مفتري تشوف المجرمين
ماسه بمرح: هيييي هنبدأ مغامرات
اياد بتحزير: مااااسه ممنوع الكلام مع حد او تبصي لحد اصلا فاهمه
ماسه بتمتمه: موعدكش
اياد: بتقولي ايه علي صوتك
ماسه: بقولك فاهمه فاهمه
سيف بضحك: اتنين فاهمه انا كده اطمنت وضحك ماسه بصيتلو وضحكت هي كمان
اياد: طب يلا قومو نامو عشان تصحو بدري
الكل قام ينام
تاني يوم
اياد: سيف شوف اختك صحت ولا لسا عشان ناخدها في طريقنا
سيف دخل ل ماسه لقاهل لابسه وبتلف الخمار
سيف: يلا يا جميل عشان نمشي
ماسه: يلا انا خلصت
وخرجو من العماره ركبو العربيه اياد بيسوق وسيف جنبه قدام وماسه ورا
اياد: اول ما تخرجي رني عليا عشان اجي اجيبك
ماسه: اشطا
ماسه جات تنزل اياد وقفها: انتي نازله كده وخلاص
ماسه ب استغراب: في ايه
اياد عطاها فلوس: خلي دول معاكي لو احتاجتي حاجه
ماسه ب امتنان: ربنا يديمك يا روحي بس انا معايا
فلوس كتيره والله وكملت بضحك اصل بسمسر من
وراك وضحكو هما التلاته وماسه نزلت وعملتلهم
باي ومشيت وهما طلعو ع القسم
....
ماسه خلصت دروسها ورنت علي اياد
وماسة واقفة جاة شب
ووووووو.....
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
اسكريبت.نبضي.نور.يوسف.البارت الرابع😍...
علي سيف كده
فضلت ترن علي سيف بس مكانش بيرد
فضلت واقفه تفكر
واحد معدي: متعرفيش محل عسل قريب من هنا
ماسه بنرفزه: طب يلا ياعم العسل اتكل ع الله بدل منا راحه القسم لواحدي اخدك في ايدي
واحد معدي تاني: في حاجه يا انسه
ماسه: الجدع ده بيعاكسني
الراجل: مش عيب كده يبني انت معندكش اخوات
الشاب: لا معنديش اخوات اتكل علي الله يا حاج من هنا
الراجل: لو محترمتش نفسك ومشيت هخلي النااس دي كلها تعلمك الادب
الشاب خاف ومشي
الراجل: محتاجه مساعده يا بنتي
ماسه: شكرا يا راجل يا طيب
ماسه: طب اروح الشقه ولا اروح ليهم القسم لالالا اياد قالي متجيش الشقه لوحدك وشاورت لتاكسي وقالتلو ع القسم
...
في القسم
اياد: سيف رن علي اختك كدا انا تلفوني فاصل
سيف: طيب ماشي.. احيه دي ماسه رنت عليا 13 مره
اياد بخوف: طب رن عليها بسرعه
سيف رن عليها ردت بسرعه
ماسه: اي يا ندل بقا ارن عليك متردش وارن علي البيه التاني تلفونه مقفول وانا بقا افضل واقفه في الشارع كده كان فاضل شويه واجيلكو مرتكبه جريمه من المناظر الي راحه جايه دي و
سيف:افصلي يخربيتك انتي فين
ماسه: انا داخله علي القسم اهو ياخويا
سيف: طيب انا هنزل استناكي اهو
ماسه: طيب ماشي وقفلت
اياد: سيف تجيبهالي ع مكتبي هنا فاهم
سيف بضحك: ياعم ماشي انت خايف منها انا عارف
اياد بضحك: ياعم دي هربانه منها ممكن تعمل حاجه
سيف بضحك: تربيتك ربنا يستر انا نازل
اياد: طيب اجري زمانها وصلت
ماسه وصلت عند القسم نزلت كان في امن واقف ع البوابه
الامن: مين حضرتك
ماسه بغرور: انا ماسه
الامن: ماسه ولا لؤلؤه ههه هاتي البطاقه
ماسه بردح: انت عبيط يلا ولا اي انت عارف بتكلم مين
الامن: لا محصلش الشرف
ماسه بغرور: معاك ماسه محمد نصار اخت الرائد اياد محمد نصار وسيف محمد ناصر
سيف كان جاي واول ما شاقها واقفه تزعق مع الامن طلع يجري
سيف: سيبها يا نصر
الامن (نصر): ادي التحيه وساب ماسه تدخل
ماسه بضحك: وكمان اسمك نصر وسع يا عم كدا
سيف مسك نفسه عشان ميضحكش: ماسه عيب
ماسه: بقوله اسمي ماسه بيقولي ماسه ولا لؤلؤه
نصر: اسف يا باشا مكنتش اعرف انها اخت حضرتك
سيف: محصلش حاجه
ماسه: محصلش حاجه ازاي يا حظابط دا كدا بيتنمر علي اسمي انا بأمرك انك تقبض عليه
سيف معتش قادر يمسك نفسه من الضحك: ح....
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
اسكريبت.نبضي.نور.يوسف.البارت.الخامس.💝
سيف معتش قادر يمسك نفسه من الضحك: حط ايده على كتفها واخدها وطلع
ماسه: انت سيبت حقي يضيع يا حظابط ودي مش وطنيه
سيف:طب قدامي يا وطنيه دا اياد هينفخك
في مكتب اياد الباب خبط
اياد: ادخل
ماسه دخلت وهي بتولول: الحقني يا حظابط ال حظابط دا ساب الواد نصر يتنمر علي اسمي ومقبضش عليه
اياد بصدمه: بت انتي اي الي عرفك بنصر
كل ده وسيف بيضحك مش عارف يمسك نفسه
ماسه حكيتلو على كل حاجه من ساعه ما وصلت
اياد رجع شعره لورا: اتفضلي اترزعي هنا مسمعش صوتك
سيف بضحك: انا رايح اشوف شغلي ياعم اياد ربنا معاك
اياد بصلو بيأس من اخته وسيف ضحك وطلع
(هو الاسكريبت عن حياتهم وبس كل الاحداث عنهم زي نوفيلا كدا💗)
اياد قاعد بيشتغل وماسه راحه جايه في المكتب وبتلعب في الورق الي قدام اياد
اياد بزهق: يابت اتهدي بقا هو انا جايب معايا بنت اختي
ماسه: خلاص ياعم متزعقش بس
اياد: طب يلا يا اخرت صبري عشان اوصلك درسك
ماسه: يلا
ومشيو
اياد: ماسه تنزلي تدخلي علي طول الساعه تلاته الا ربع
ماسه: طيب
اياد: هتطلعي ايمتا
ماسه: الساعه اربعه ونص
اياد: احنا بنخلص شغل الساعه اربعه هنعدي عليكي ونروح سوا
ماسه: خلصانه يا برو
ماسه نزلت واياد رجع شغلو
.... في المساء
سيف اترمى على الركنه: ياااه كان يوم شاق جامد جموده
ماسه دخلت الاوضه واياد قفل باب الشقه ودخل
بعد شويه كلهم غيرو وقعدو ساكتين
سيف: وحدوه
ماسه واياد: لا اله الا الله
سيف:اي يا جماعه ساكتين لي مش عوايدكو مالك يا ماسه
ماسه بداري دموعها: مفيش حاجه انا كويسه اهو
اياد مسكها من خدودها: انتي تضحكي علي الدنيا كلها بس احنا لا مالك يا ماستي حد مزعلك
ماسه اتفجرت في العياط واياد اخدها في حضنه بقلق
سيف بقلق: ماسه مالك فيكي اي حد كلمك
اياد: اتكلمي يا ماسه عشان خاطري متقلقيناش عليكي
ماسه بتتكلم من بين دموعها: هو احنا لي ملناش حد يخاف علينا لي ماما وبابا سابونا ومشيو حتى عمامنا اتخلو عننا لي كده يعني دا احنا بنخرج الصبح احنا التلاته ونرجع باليل نلاقي كل حاجه زي ماهي ملناش حد لي هاا وقعدت تعيط
اياد خدها في حضنو ودموعه نزلت مسحها بسرعه وطلع ماسه من حضنه ومسك وشها بين ايديه:: اولا كده ماما وبابا مسابوناش هما دايما معانا وشايفينا وحاسين بينا هما دلوقتي في مكان احسن بكتير ياحبيبتي.
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
اسكريبت.نبضي.نور.يوسف.البارت.السادس.❤
اياد خدها في حضنو ودموعه نزلت مسحها بسرعه وطلع ماسه من حضنه ومسك وشها بين ايديه:: اولا كده ماما وبابا مسابوناش هما دايما معانا وشايفينا وحاسين بينا هما دلوقتي في مكان احسن بكتير ياحبيبتي وبعدين احنا زعلناكي في حاجه عشان تقولي ان احنا ملناش حد انا معاكي ف انك حاسه ب الوحده واننا مقصرين في حقكك بس والله غصب عننا الشغل واخدنا منك ياحبيبتي وكمل بضحك ووعد مني ياستي اول لما تخلصي تالته ثانوي هناخد اجازه كبيره انا والواد سيف ونسافر نغير جو
ماسه ابتسمت وحضنت اياد وسيف مسح دموعه وراح حضنهم هو كمان
اياد زقهم بهزار: هو انا خلفتكو ونسيتكو يلا قومو حضرو العشا
ماسه بضحك: مش هعمل حاجه
سيف: ولا انا
اياد: ولا انا طبعا
بصو لبعض هما التلاته واتفجرو في الضحك
ماسه بضحك: هنصييع يا شوباااب
اياد: انا هنزل اجيب اكل من تحت وجاي
ماسه: قامت وقفت انا جايه معاك
اياد برفعه حاجب: جايه معايا فين ياختي
ماسه: هاجي ومش هضايقك والله
اياد: انسي وسابها ونزل
ماسه من البلكونه: اياااااد
اياد بص لفوق بغيظ: نعم يختي
ماسه: هاتلي معاك مصاصه والنبي
زين: وانا كمان والنبي ياعمو اياد (زين طفل عنده 6 سنين جارهم في العماره كان واقف في بلكونتهم الي جنب بلكونه ماسه)
اياد بصلهم وضحك: حاضر
ماسه: ازيك ياواد يازين مشوفتكش من زمان اوى
زين: ماسه انا لسا شايفك امبارح باليل وانتي بتنشري واتكلمنا كتير
ماسه: عندك حق بقولك ايه يا زينو
زين بلا مبالاه: سليم كويس لسا مكلمنا المغرب
ماسه: وانت عرفت منين اني هسال علي سليم يعني
زين: هو انتي بتتكلمي معايا في حاجه اصلا غير سليم
(سليم اخو زين الكبير بيدرس هندسه عنده 21سنه جارهم مسافر بره مصر وايوه عزيزي القارئ البت ماسه بتحبه)
ماسه: طب اكتم بقا عشان اياد جاي هناك اهو
زين: طب امسكيني عشان اجي عندكو
ماسه مسكت ايدو وهو نط من بلكونتهم ل بلكونه ماسه ودخلو
اياد طلع واتعشو كلهم وقعدو يسمعو التلفيزيون الباب خبط سيف قام يفتح
سيف: طنط عبير ازيك
عبير: الحمدلله ياحبيبي الواد زين عندكو
سيف بضحك: ايوه من زمان اوى لسا فاكرينه
عبير بضحك:: الواد قالي انا طالع البلكونه واتاخر ومجاش عرفت انه نط من البلكونه عندكو
ماسه بضحك: لا وانتي السادقه انا الي بشدو
سيف: طب ادخلي يا طنط اشربي حاجه
عبير:..............
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
اسكريبت.نبضي.نور.يوسف.البارت.السابع...😻
عبير: لا ياحبيبي تسلم انا همشي عشان زين عنده حضانه بكره
ماسه: ايوه حصل وانا عندي مدرسه
ماسه فضلت تذاكر وبدأت مدرسه وبقت تطلع من المدرسه ع الدرس وترجت باليل تذاكر وتنام وبقت كل حياتها مدرسه ومذاكره ودروس
جيه وقت الامتحانات
اياد: انتي عملتي الي عليكي واكتر يا ماسه ومهما ان كان مجموعك احنا معاكي ياحبيبتي متشليش حاجه جواكي
سيف: ايوه ياحبيبتي احنا معاكي في كل حاجه يجيبها ربنا
ماسه سكتت ودخلت تذاكر
بدأت امتحانات وكانت منهاره في المذاكره وكل يوم اياد وسيف يروحو معاها الامتحان ويستنوها علي ما تطلع وسايبين شغلهم ويراجعو معاها تبقا حلها كويس جدا
عدت فتره الامتحانات وجيه وقت النتيجه
واياد نزل يجيبها عشان النت كان ضعيف خالص
ماسه راحه جايه في الشقه
سيف: يابت اقعدي بقا هبلتيني
ماسه: اياد اتاخر كده لي يبقا اكيد انا سقط انا عارفه باختي المايل
الباب اتفتح ودخل اياد وهو ساكت وبيبصلهم
ماسه اتوترت وفضلت واقفه مكانها
سيف قطع الصمت: في اي يا اياد
اياد هز راسه وسكت
ماسه بعياط: انا سقط
اياد نط لفوق: جيبتي 98.9٪ يا ماستيييي
سيف نط فوق اياد وهما بيضحكو
وماسه فضلت مصدومه وضحكت مره واحده وقعدت تعيط
اياد راحلها: طب انا عاوز اعرف بتضحكي ولا بتعيطي
ماسه حضنتهم هما الاتنين
اياد: قررتي تدخلي ايه
ماسه بضحك: كليه شرطه
سيف صوت واياد اتصدم وماسه ضحكت
ماسه: اكيد مش هدخل شرطه يعني
سيف: قطعتيلي الخلف
اياد: امال هتدخلي اي
سيف: هندسه
ماسه: طب
اياد حضنها: احلي دكتوره بقا في الدنيا كلها
ماسه: طب نفذ وعدك بقا
اياد ضحك: اخدنا اجازه شهر وهنطلع شرم كلنا من بكره
ماسه بقت تتنطت وتصوت الباب خبط
عبير ام زين: ها ياحبيبتي طمنيني بتصوتي لي والنتيجه جبتيها ولا لسه
سيف حضن ماسه: ااقدملك دكتوره ماسه
عبير زغرطت وحضنت ماسه وسكان العمارة باركو لماسه
بعد ما قفلو الباب ودخلو
ماسه : هييح يخربيت حيات المشاهير يا جدع
سيف بضحك: وانتي يابت مشهوره اوي
ماسه بغرور وحطت رجل علي رجل: دكتوره ماسه لو سمحت
سيف: احيه انتي هتتغري من دلوقتي
اياد راح حضن ماسه: ماستي مبتتغرش علي حد عشان انا معلمتهاش كده
ماسه حضنته اكتر: انت احلى بابا في الدنيا كلها انت اتوليت تربيتي من وانا عندي اربع سنين للنهارده عشان كده انت بابا الق
اسكريبت.نبضي.نور.يوسف.البارت.الثامن.❤
ماسه حضنته اكتر: انت احلى بابا في الدنيا كلها انت اتوليت تربيتي من وانا عندي اربع سنين للنهارده عشان كده انت بابا القمر
اياد: قلب بابا من جوه
سيف بمسكنه: وانا ماما صح
ماسه: لا انت داده سيف
اياد اتفجر في الضحك مكنش متوقع رد فعلها
سيف لسا مصدوم من ردها: انا داده يا ماسه الكلبه طب تعالي
ماسه طلعت جري وهي بتضحك فضلو يلفو حولين السفره سيف طلع علي السفره ونط مسكها من قفاها
ماسه بتوسل: خلاااص بلييز والله اسفه ههههه اسفه والله خلاص هههه
سيف بغيظ: انا الرائد سيف الي بتتهزلي كل شنبات البلد يتقالي داده
ماسه شاورت على اياد الي واقف بيضحك بس عليهم: طب ما في شنب هناك اهو مش بيتهزلك ولا بيخاف منك اصلا هههه
اياد ضحك اكتر: الجبهه في زمه الله يا سيف
سيف ساب ماسه و راح قعد وهو ساكت خالص من اخته الصغيره الي ضيعه جبهته
اياد: اجهزو عشان هنسافر شرم بكره
ماسه بتنطيط؛: يحيااا العدل ربنا يخليك لمصر يا باشا البشوات انت يا سكر
ونامو..
...
فى شرم
اياد حجز غرفتين واحده ليه هو وسيف وواحده ل ماسه
ماسه: علي فكره انا مش هقعد لوحدي في اوضه انا هقعد معاكم
سيف بص ل اياد وضحك: البس يا معلم
اياد بص لماسه: انتي بتتكلمي جد
ماسه: اه والله بتكلم جد انا مش قاعده لوحدي
اياد: هار اسوح طيب استنو.. راح لغى حجز اوضه ماسه وطلعو هما التلاته على الاوضه
ماسه دخلت قعدت علي سرير: بصو بقا يا شباب عشان نبقا علي نور كدا انا هنام علي سرير لواحدي وانتو الاتنين علي سرير اشطا
اياد وسيف بصدمه: احيييه
اياد بنفاز صبر: بت انا حجزتلك اوضه لوحدك وانتي مرضيتيش جايه تتشرطي علينا كمان
سيف بمقاطعه: انا جعان
ماسه: وانا كمان
اياد:طب غيرو يلا عشان ننزل نتعشا
ماسه دخلت تغير في الحمام وهما غيرو في الاوضه ونزلو
قضو شهر في شرم وبعد كده روحو بيتهم
ماسه قدمت في طب واتقبلت وبدأت تروح محاضراتها
بعد مرور 8 سنين (ماسه بقا عندها 25سنه)
في فيلا( اولاد نصار)
كان الكل متجمع ع الفطار ( اياد وسما مراته وابنهم مالك وسيف وشروق مراته وبنتهم ملاك وماسه)
اياد: ماسه متقدملك عريس
ماسه سابت الاكل بحزن: بس انا مش عاوزه اتجوز دلوقتي يا اياد
اياد: ياحبيبي انتي خلصتي كليه واشتغلتي كمان في احسن مستشفى مستنيه اي وهو شاب كويس وهيعجبك ان شآء الله
ماسه بحزن: الي
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
اسكريبت.نبضي.نور.يوسف.البارت.التاسع.😍
ماسه بحزن: الي تشوفه ياحبيبي.. انا همشي انا عشان عندي حالات متابعاها.. وخرجت ركبت عربيتها ومشيت وطول الطريق بتفكر في سليم
Flash Back
زين بدموع: ماسه انتي هتمشي عشان بقيتي دكتوره
ماسه بابتسامه: لا يا عبيط عشان اخواتي هيتجوزو وكل واحد هيقعد في شقه واكيد يعني مش هيسيبوني هنا لوحدي ف اشترو فيلا صغننه كده هنقعد فيها كلنا
زين بعياط: طب ما يتجوزو وانتي خليكي معانا
ماسه بدموع: مش هينفع يا حبيبي وكملت ب ابتسامه هبقا اجى على طول
زين مسخ دموعه: طب وهتسيبي سليم
ماسه اتنهدت: سليم مسافر ل حياته يا زين واكيد ناسيني اصلا بس انا مش هنساه وهفضل احبه طول عمري
زين: يعني انتِ خلاص هتمشي
ماسه: ايوه
زين بطفوله: ماشي وزين كمان هيخلص كليه ويشتغل ويبقا عنده شركه وفيلا وهخليه يجي يتجوزك عشان تيجي تعيشي معانا
ماسه ضحكت وباسته ومشيت
فاقت من تفكيرها وهي واقفه في الاشاره والعربيات عماله تزمر ليها وهي سرحانه لقت شحص بيخبط ع ازاز عربيتها بعصبيه فتجت الازاز بعصبيه
الشخص بنرفزه: انتي متخلفه انتي اخرتيني ع الميتنج يا متخلفه اتحركي بسرعه بقا وانجزي
ماسه بغضب: احترم نفسك يا استاز لولا اني مستعجله كنت نزلت علمتك الادب وسابته ومشيت
الشخص بصدمه: ماسه.. ازاي معرفتنيش وراح ركب عربيته وساق وفضل يفكر.. معقول يا ماسه نسيتيني
ماسه طول الطريق: اي دا قلبي بيدق زي ما اكون عرفاه بس بس ازاي
وصلت المستشفى
ممرضه: دكتوره حاله... مش مستقره محتاجين حضرتك تبصي عليها
ماسه دكتوره قلب ❤
ماسه راحت علي الاوضه ب ابتسامه: ازيك يا حجوجي عامل ايه
المريض بتعب: كنت تعبان ولما شوفتك ارتحت يا دكتوره
ماسه بمرح: الاااه انت بتعاكسني ولا اي لا بص بقولك ايه انت تيجي تتجوزني يا حاج اه منت مش هتبقى موز وقمر وتعاكسني وخلاص
المريض ضحك بتعب: ربنا يفرح قلبك ياحبيبتي قوليلي مالك شكلك زعلانه لي
ماسه اتنهدت: متقدملي عريس وهيجي النهارده
_طب واي الي مزعلك دي حاجه تفرحك
ماسه: ياعمو رضا انت عارف ان انا بحب سليم من زمان اوى
رضا: طب ما انتي قولتي انك معتيش عارفه عنه. حاجه وممكن يكون اتجوز وشاف حياته
ماسه بدموع: صدقني انا مش هعرف اعيش مع حد غيره ياعمو رضا
رضا ب ابتسامه: بصي يا دكتوره انتي جميله وتستاهلي كل خير وربنا هيراضي قلبك زي ما بداوي قلوبنا
ماسه مسحت دموع
اسكريبت.نبضي.نور.يوسف.البارت.العاشر.والأخير.استنة.الختامة...😍
ماسه مسحت دموعها وباست راسه وخرجت
جيه اليل والعريس جيه
سما مرات اياد: يلا يا ماسه ياحبيبتي اخوكي بيقولك يلا
ماسه: يلا يا سما انا جاهزه
شروق: اي القمر دا ما شاء الله
ماسه ب ابتسامه: حبيبتي تسلميلي
ونزلو
اول لما ماسه شافت العريس واهلو اتصدمت جدا وسلمت هليهم من غير كلام
عبير: وحشتيني يا بت يا ماسه
ماسه لسه مصدومه' ها وانتي كمان يا طنط
سيف: نسيبهم مع بعض يا جماعه
الكل قام وسابوهم
سليم ب ابتسامه: ازيك يا ماسه
ماسه بصدمه: انت سليم
سليم: مش عرفاني يا ماسه
ماسه بسرعه: لا عرفاك والله بس بس انت اتغيرت اوي يا سليم وبقيت قمر احم حد يلحقني
سليم ضحك بصوت عالي: العار ولا التار
ماسه: نعم
سليم: تتجوزيني
ماسه: هفكر
سليم بغيظ: لا والله دا علي اساس البت مش واقعه في دباديبي من يوم ما شافتني وبتحبي
ماسه بصدمه: مين الي قالك
سليم قرب منها: قلبي
ماسه وشها احمر
سليم بضحك: زين حبيب اخوه
زين من وراهم بغمزه وفيت بوعدي اهو وجيبتو يتجوزك
ماسه بغيظ: والله
زين ضحك: والله بس البشمهندس طلع واقع في حبك هو كمان
ماسه بصت ل سليم بخبث
سليم: احم الله يفضحك يا زين
اياد: ها نقول مبروك
ماسه مرديتش
سيف بخبث: يا جماعه ماسه مش حاجه تتجوز دلوقتي
ماسه بسرعه: مين قال كده انا موافقه
الكل ضحك وهي اتكسفت
وجيه يوم الفرح
مالك ابن اياد عنده 7 سنين وملاك بنت سيف عندها 5 سنين
مالك: عمو سيف
سيف: نعم يا حبيبي
مالك: عاوز اتجوز ملاك بنتك
سيف اتصدم واياد اتفجر في الضحك
مالك: ها قولت اي
اياد ضربه على قفاه بضحك: ياض اتلم وركز في مدرستك
مالك: ماشي بس لما اكبر هتجوز ملاك
سيف: العب بعيد ياحبيبي معنديش بنات للجواز
ملاك بغضب: بس انا هتجوزه
سيف بص لملاك الي مسكت ايد مالك واتصدم اكتر
واياد بيضحك من كتر الصدمه
سيف: احنا كنا فين والعيال دي بتتربي
اياد ضحك: شكل الي عملناه في حياتنا هيطلع علينا
سيف بضحك: وليه لأ
عند ماسه
ماسه: لي مكلمتنيش ولو لمره
سليم: كنت مستني اليوم الي اقدر اثبت نفسي فيه وتكوني كملتي تعليمك من غير ما اشغلك يا ماستي
ماسه بضحك: لو اياد سمعك بتقول ماستي هيعلقك عشان محدش بيقولي كده غيرو
سليم بغيره: لا يا روحي انسي انتي من النهارده ماستي انا وبس
ماسه باب
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
اسكريبت.نبضي.نور.يوسف.الختامة.😍
ماسه: لي مكلمتنيش ولو لمره
سليم: كنت مستني اليوم الي اقدر اثبت نفسي فيه وتكوني كملتي تعليمك من غير ما اشغلك يا ماستي
ماسه بضحك: لو اياد سمعك بتقول ماستي هيعلقك عشان محدش بيقولي كده غيرو
سليم بغيره: لا يا روحي انسي انتي من النهارده ماستي انا وبس
ماسه بابتسامه: بحبك
سليم شالها ولف بيها وسط تسقيف المعازيم
"" "" "" "" "" "" "" "
مريام: يااااه يا تيتا نفسي اتحب زي ما جدو الله يرحمه كان بيحبك كده
ماسه بضحك: ان شاء الله يا حبيبتي متستعجليش ركزي انتي بس في كليتك
مريام بضحك: لا اكسكيوزمي بقا انا الدكتوره مريام مازن سليم الاولى علي دفعتي مش حد قليل
ماسه بسرحان: ربنا يفرحك يا روحي
مريام بضحك: وعمو مالك الجامد اتجوز ملاك
ماسه بضحك: لا دول قصه تانيه خااالص هقولهالك مره تانيه
مريام اشطا هروح الكليه وهاجي نكمل القصه
ماسه: ماشي يختي
مريام باست ايد ماسه: باي يا تيتا يا قمر
ماسه باست راسها: مع السلامه ياقلب تيتا
مازن: بت يا مريام كلمي امك
ماسه بقرف؛: مش عارفه والنبي انت. طالع لمين اقول ايه بس منه لله سيف اخويا فسد اخلاقك
مازن بضحك: عيب يا ماسه عشان خالو لو سمعك هيعمل منك بطاطس محمره
ماسه بشرود: ربنا يرحمك يا اياد انت وسليم لينا لقاء في الجنه ان شاء الله
مازن: ربنا يرحمهم يارب
تمت
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️