رواية أحببت مصارع الجزء الثاني الفصل الاول والتاني والثالث والرابع والخامس والسادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
رواية أحببت مصارع الجزء الثاني الفصل الاول والتاني والثالث والرابع والخامس والسادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر
رواية أحببت مصارع الجزء الثاني الفصل الاول والتاني والثالث والرابع والخامس والسادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر
١،٢
#احببت_مصارع
#الجزء_التاني
(1)
في كتب الكتاب بعد ما المأذون كتب الكتاب ...
اتفاجوا بدخول راجل كبير في السن ومعااه ست برضو كبيرةةةة ..
بسنت بفرحة ..جدوووووو
يوسف كان حاضن نور في اللحظة دي سابها وحس أن قلبه وجعه اوي وان خلاص خلصت الحكاية
جدها :يا حبيبة جدووو وحشتيني يا بوسي ..
جدتهااا :كدة برضوا قدرتي يا حبيبتي تبعدي عني الفترة دي كلهاااا ..
بسنت: لا لا والله انا ما بعدتش عنكم بس انت كنتوا
تائهين مني ...
كلهم ضحكوااااا....
اللواء سراج: اهلا وسهلا ..مبروك رجوعها ليكم
ده يوسف الي اخد بسنت علشان تعيش معاه لحد ما نلاقيكم ....
معلش يا يوسف مقدروش يستنوا لحد ما نرجع القاهرة بيها ....
جدها :انا انا متشكر قوي يا ابني على اللي انت عملته معها اللواء سراج قالي انك كنت معتبرها بنتك
انا مش عارف اشكرك ازاي والف مبروك ليك ...
بسنت :ايو يا جدو يوسف ده انتيمي ..
يوسف بوجع: انا معملتش... انا ما عملتش حاجه هو اصلا ما فيش احد يشوف بسنت ما يحبهاش انت هتاخدها صح
جدها :اه طبعا ده احنا كنا بنموت في بعدها.
يوسف فاللحظه دي خانته دموعه :طب ارجووك خلي بالك منها اوعي تسيبها تاني في مكان
احسن لو حصلها حاجة انا الي ممكن يجرالي حاجة بجد .... ووطي لبسنت وحضنها جامد ...
يوسف بدموع؛ بسنت الموبيل الي جبتهولك خليه معاكي طول الوقت و ابقي كلميني علطول
طمنيني عليكي ..
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
بسنت :اي يا يوسف هو انت مش هتيجي معايا ولا اي
يوسف: مينفعش يا بسنت ..جدو وتيته جووم اهوووو علشان تروحي معاهم ..هتوحشيني اوي
بسنت حضنته جامد وعيطت ..متسبنيش يا يوسف
نور وطت لبسنت واخدتها من حضن يوسف .
وفهد قوم يوسف علشان يمسح دموعه...
نور وهي بتمسح دموع بسنت :بسنت اللي عرفها
ما تعيطش بالعكس انت شاطره جدا جدا جدا وهتروحي مع جدك وجدتك ترجعي ثاني لحياتك الطبيعيه ..مش انت كنت بتقولي أن حضن تيتا وحشني ..صح
بسنت: اه بس حضنك وحضن يوسف هيوحشني برضووووو.
نور: امممم طب والحل ..... اي يا بت يا بسبوسة
خلاص تروحي تقعدي معاهم وتبقي تجيلنا احنا كمان ...احنا مستحيل نبعد عنك يا بسنت .. احنا هنبقي علطول معاكي صدقيني
وفعلا يوسف حاول يمسك نفسه وحضن بسنت
ونور وهنا وشمس كلهم ودعوها بالدموووع
حتي الضيوف حبوها اوي ..
فهد :طب اي راي حضرتك لو قعدت معنا و نسافر مع بعضنا بكره
جدها :لا يا ابني صعب احنا عايزين نلحق نرجع القاهرة. احنا مش حمل هوا اسكندرية دلوقتي ..
وفعلا مرديووش يقعدوا خالص ونور جهزت شنطة بسنت فيها كل هدومها وجزمها حتي لعبهاااا ومشيت
ابراهيم قرب من يوسف وحط أيده علي كتفه :خلاص يا يوسف اهدي يا حبيبي ده النهاردة كتب كتابك …....
وبعدين هي كدة كدة كانت لازم تمشي...
يوسف بيمسح دموعه: انا عارف بس مش قادر اقتنع يا عمي ....
عادل؛ طب يا يوسف لازم تفوق علشان الضيوف يا حبيبي....
وفعلا عدي اكتر من ساعتين ....
كل الناس مشيت حتي سراج وبنته تمارا استاذنوا علشان يلحقوا يمشوااا..وامير وعلي كمان مشيوااا ..
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
____________________________________'
فهد لشمس :بقولك اي ...
شمس بحزن :اي يا فهد ...
فهد :لا يا شمس والنبي كفاية بقي زعل هي مرحتش
مع حد غريب ..ده جدها وجدتها وكدة كدة كانت هترجع ليهم ..
شمس: خلاص بقي انت لازم تفكرني يعني ..
فهد قرب منها: طب بقول اي ماتيجي ...
شمس: اجي فين ...
فهد: فاكرة الشقة الي أجرتها ليكي ايام ما كنتي جميلة ...
شمس ضحكت: هههههههه انت لسه فاكر يا فهد
فهد و: دي ذكريات تتنسي بذمتك ....
شمس ضحكت طب: بتفتكرها ليه دلوقتي ..
فهد: علشان نروح نقعد فيها لحد بكرة
شمس :يسلام واي لازمتها بقي ما احنا كدة كدة مسافرين بكرة علطووول
فهد؛ يووووه وانا هستني لحد بكرة ..طب بذمتك ماوحشتكيش ...ده انت وحشاني اوي
شمس بكسوف ؛فهد اتلم بقي ....وبعدين انسي الي انت بتفكر فيه ده ..
فهد ؛ليه يا اختي بقي انسي مش مراتي ولا كاسبك في كيس شيبسي بطلي رخامة بقي يا شمس
انا حتي مش عارف احضنك ..
شمس برخامة: معلش بقي لما نرجع بكرة .
هو فين يوسف ونور
فهد: يوووه يادي نور ويوسف الي طلعولي في البخت دووول
شمس: ولله يا فهد انت ما عندك دم اصلا ..
انت مش صعبان عليك يوسف
فهد: بصراحة يا شمس انا متفاجاه بيه اوي
شمس: اشمعنا يعني .بالعكس يوسف باين عليه أنه طيب اوي علفكرة
فهد: اه بس مش عايز يخلف ..
شمس :نععم يعني اي مش عايز يخلف
فهد: اه يوسف رافض تماما فكرة الخلفة والجواز كمان بس نور قدرت تخليه يغير فكرته عن الجواز
شمس: وهو واخد موقف ليه بقي من الجواز يا فهد
فهد: علشان ميخلفش ولد وبخليه طول حياته يتيم
شمس: يا ساتر معقول يكون ده تفكيره يا فهد
فهد: للاسف اه اومال هو ليه اتاخر اوي كدة في الجواز يا ناصحة
شمس : طب يوسف صارح نور بالموضوع ده
فهد :لا بصراحة معرفش وملناش دعوة يا شمس
شمس: أيوة ب......
فهد :شمس متخلنيش اندم اني حكيتلك حاجة
شمس: خلاص يا فهد حاضر ...هسكت خالص اهووو
فهد :طب بقولك اي تعالي اخدك وامشيكي شوية بس غيري الفستان ده الاول ..
شمس بفرحة :طيب حاضر......
وجريت علي الاوضة تغير هدومهاااااا
وفعلا نزلوا يتمشوا شوية ....
_________________________________&&
في أوضة نور ...
نور وهي حاضنه يوسف :خلاص بقي يا جو
هي اكيد هترجع تاني واحنا هنروح ليهم تاني وتالت كمان ....وحياتي عندك اهدي بقي ..وكفاية سجاير
يوسف :نور انا عايزك جنبي .اوعي يا نور تسيبيني ابدا ...
نور قربت منه :بس انا مقدرش اسيبك يا حضرة الضابط. انت بقي ممكن تفكر ....
يوسف قرب منها ...وباسهاااااااا .......
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وفاجاااه ... منال : نو....يالهووي
يوسف بعد عن نور بسرعة ووطي رأسه بكسوف
نور وشها احمر في ثانية. .....
منال بحدة: بت يا نور .
نور مكنتش عارفة ترفع عينيها :أيوة يا ماما
منال ببتسامة :ادخلي المطبخ علشان تساعديني في العشاا يلااا
وفعلا خرجت نور .....
منال قربت من يوسف بضحك: استني لما تخدها بيتك يا يوسف وتعملها فرح يا ابني
اوعي تكسر فرحتكوا ببعض بسبب لحظة تهور يا ابني ... ده فات الكتير ما باقي الا القليل ...
يوسف ابتسم ووطي رأسه .....
و منال ....سابته وخرجت .....
ويوسف بعد علي سرير نور ومقدرش يقوم قرر أنه ينام علي سريرهاااااا ....
وفعلاااا عدي وقت.
_______________________________________
في أوضة ادهم ...
ادهم بعصبية :انا موافق يا جون انا هشارك عزمي ده
جون :ادهم انت بتعمل كدا علشان تضايق اللي اسمها
شاهندة ... يبقى انت محتاج تفكر اكثر ..عزمي معروف جدا جدا في السوق مش بسهوله كده تخش تشاركوا وتسيبه وعلفكرة غدار
ادهم :وانا موافق بكرة اتكلم معاه وحدد معاد
جون: الي انت عايزة يا ادهم ..سلااام ..
ادهم قفل التليفون من جون بغل :ماشي يا شاهندة ولله لاخليك تندمي علي اليوم الي فكرتي فيه انك تلعبي عليااااااااا..........
وبعد أقل من عشر دقايق ...
باب الاوضة بتاع ادهم خبط ....
ادهم راح يفتح الباب وكانت الصدمة.......
____________________________________$$
علي وامير راحوا لبيت ندي واهلهاااا
علي : مساء الخير يا عمي ..
ابوندي بص لامير بحدة :انت ايه اللي جابك هنا ...مش بنتي قالت لك اللي بينكم خلاص انتهى
علي :يا عمي ارجوك نقعد ونتفاهم طيب الاول
ابو ندى: لا يا علي احنا ما فيش بيننا وبين البني ادم ده اي تفاهم انت عارف يا ابني انت غالي عليا بس طول ما هو معاك ..انت عدوي
علي: لا طبعا ما فيش عداوة ولا حاجه ارجوك يا عمي احنا محتاجين نقعد و نتفاهم ..صدقني
وبعدين ما فيش اي اثنين مخطوبين ما بيحصلش بينهم اختلافات وانت عارف ان امير عصبي بس هو فعلا بيحب ندى اوي كمان
ندي خرجت من اوضتها وعلامات العياط باينة اوي عليهاااا ...
امير بحب: ندي ...انا اسف
ندي بعياط وتوتر :لو كنت جاي هنا علشان متخيل لو لثانيه اني ممكن اسامحك على الكلام اللي قلته وعلى اللي عملته تبقى غلطان يا حضرة الظابط لاني قولتلك أن الي بيني وبينك خلص وان انت اخر بني ادم علي وجه الارض ممكن اتجوزه ...
لكن لو جاي هنا تاخذ ذهبك وحاجتك ..فحاجتك جاهزه من بدري قوي وياريت تاخدها وتطلع برا و اوعي اشوف وشك تاني حتي لو صدفة ....سامع
ودخلت ندي بانهيااااار......
ابو ندي: أظن سمعت الكلام الي هي قالتوا يلا براااا
علي بحزن : يلا يا أمير ...
امير بص لعلي بمعني أن خلاص مافيش امل
علي :يلا يا أمير...يلأااااا
وفعلا علي وامير مشيوا .......
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
علي :امير سيبها شوية تنسي او تصفه شويه بس من ناحيتك يا امير ....يا امير سبق وقلتك ما ينفعش كل حاجه معاك بالعصبيه البنت كانت شارياك لاخر لحظه وانت مش بتعمل حاجه غير بتبيعها
امير بعصبية :انا عمري ما بعتها بالعكس هي الوحيد اللي حبيتها بجد يا علي ارجوك ساعدني مش تقطمني كدة ....
علي: خلاص اهدا اهدا كله هيعدي ان شاء الله تعالي نروح البيت عندي نأكل حاجة وننام بكرة عندنا اجتماع مهم يلااااا ...
وفعلا. روحوا ونااااااامووووووووووووووووووو
__________________________
في أوضة ادهم ....
فتح ادهم الباب ...انت اي الي جابك هنااا.
شاهندة:. علشان حسابنا مخلص يا ادهم ...
ادهم بحدة وهو ماسك ايديها: انا قولتك أن لو شوفتك تاني هقتلك....
شاهندة زقت أيده جامد ...بس الي متعرفوش اني انا الي هقتلك يا ادهم
.......
استوووب ....
#احببت_مصارع
#الجزء_التاني
(2)
في بيت فريده
فريدة بانهيار ..يا بابا ..خلاص بقي ارجوووك
والد فريدة: انا قولت هتتنقلي من الكلية يعني هتتنقلي ..
فريدة: يا بابا افهمني انا مينفعش اتنقل من الكلية وعلشان اي اصلا عايزني اتنقل ..
والد فريدة: كده.. لازم تنقلي الي اسمه عمر ده مجنون وانا مش متطمن له
وممكن يتعرضلك في اي وقت ...وانا مش ناقص بقي ..كفاية الي حصل لحد كدة ......
فريدة: أيوة يا بابا بس عمر محترم وعمره ما هيفكر ياذيني ..صدقني
والد فريدة :لا ممكن غله يعميه ..وانا مش مستغني عنك ..وبعدين ده الي كنت بتحبيه ده عيل متهور
ومينفعش يكون لا جوزك ولا ابو عيالك ..
يا بنتي افهمي ....البنت بتختار الراجل الي يحميها ويحافظ علي حياتها ومستقبلهم مع بعض لكن ده معرفش يحافظ علي مشاعرك وكسر قلبك ...
انت عايزاني اعمل اي بقي ..عايزاني اسلملك ليه بايدي ليه مستغني عنك يا فريدة
فريدة بدموع :خلاص يا بابا الي حضرتك شايفه ..اعمله ......
________________________________
بعدها بساعة شمس و فهد وصلوا البيت ..
عادل :كويس انكوا جيتوا يلا علشان نتعشي ..
شمس: طب يلا احسن ولله جعانة
فهد بصدمة :يا بنت المفجوعة ..كلي دراعي يا شمس
شمس: بس بقي يا رخم
فهد بضحك: انا برضوا الي رخم اومال مين الي لسه ضارب الساندوتشات تحت ...
ابراهيم: اومال فين يوسف ...
نور: معرفش انا هشوفه يا عمووو
فهد :وانا هنادي عمر اقعدي يا اختي ....
شمس بنظرة طفولية : يلا يا رخم
نور دورت علي يوسف في البلكونة وفي اوضته ملقتوش فدخلت اوضتها فلقته نايم ...
نور قربت منه وحطت ايديها علي وشه بحب
وباسته من خده....يوسف قوم اتعشي ...
يوسف ...
نور :حبيبي قوم كل اي حاجة ...
يوسف بتعب : عايز. انام ....
فعلا نور غطته وطفت النور وخرجت ....
_______________________________
برا الاوضة. ...
منال :اي فين يوسف يا نور
نور: يوسف دخلت لقيته نايم في اوضتي ..
ابراهيم :خلاص سيبووه ينام هو موده وحش اوي
عادل :طب اقعدي يا حبيبتي كلي ..انتوا مسافرين بكرة صح...
هنا: طب ما اسافر معاهم يا بابا والنبي
عادل: هنا انا قولت اي بقي
ابراهيم :وفيها أي يجيوا كلهم معانا ..وعمر كمان
عمر كان ساكت ..لا معلش انا ماليش مزاج اروح في حتة ...
عادل: سيبوا يا ابراهيم علي راحته ...
فهد: انا عارف الوحيد الي كان ممكن يخرجه من المود هو ادهم ..
عمر :حاولت أكلمه كتير اوي بس مافيش فايدة ..
ابراهيم بحزن: واضح انه نسينااااا واستقر هناك
عادل :اكيد لا يا ابراهيم بس تلاقيه مضايق أو بيحاول يثبت نفسه في بلد غريبة عنه فمش عارف يتواصل مع حد .. بس دي كل الحكاية.
فهد :عندك حق يا عموووو... ادهم عمره ما ينسانا
منال :بقول اي ..انتوا تأكلوا وتدخلوا تناموا علشان بكرة تبقوا فايقين وانتوا مسافرين علشان الطريق
فهد: حاضر انا هنام في أوضة هنا ...وهما يناموا في اوضتي انا ويوسف ....
نور :تمام مااشي .....
وفعلا بعد العشاا كلهم راحوا علشان يناموا علشان يستقبوا تاني يووووم ....
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
_____________________________________
علي في التليفون مع تمارا
تمارا :بس اليوم كان كئيب اوي بصراحه
هما مش برضو بيحبوا بعض
علي :اه طبعا بيحبوا بعض. اوي بس موضوع بسنت ده هو الي غير مودنا كلنا ...
تمارا :ولله ده انا زعلت انها هتمشي....
علي ضحك ...تمارا هو انت بتحبي الاطفال .
تمارا اتكسف :اممم مافيش واحدة في الدنيا مش بتحب الاطفال
علي: طب بنات ولا ولاد ..
تمارا :اممم بص مش عارفة بس انا بحب الاطفال
الهادئة عمتا
علي بضحك: لا يا ماما هدوء اي دول هيبقوا عيال علي يعني مافيش هدوووء ..
تمارا اتحرجت اوي: طب انت هقفل بقي علشان بابا
علي بخوف مصطنع :يا نهار اسود هو دخل ولا اي .
تمارا بضحك: ياخرابي عليك يا علي ..اقفل بقي ولله ماروح أقوله انك بترخم عليااا
علي :هههه لا وليه ما الطيب احسن ..بقولك اي
ينفع لما اقابل اللواء سراج بكرة أحدد معاه ميعاد علشان اجيب الحاج والحاجة بقي ...
تمارا بكسوف :ولله شوف بابا وقوله ..انا ماليش دعوة ..
علي بضحك: يعني موافقة ...خلاص اشطاااا
تصبحي علي خير تيتوو
تمارا بحب :وانت من اهل الخير .باي ...
وفعلا قفلت تمارا التليفون معاه وكانت حاسة أن بجد خلاص قلبها عرف يختااار صح ....
تفتكروا
علي هيبقي هو الاختيار الصحيح ....
__________________________________
في انجلتراااا...
ادهم بيص لشاهندة بدهشة وهي بتبص ببرود ..
شاهندة :اي مش هتقولي اتفضلي ولا اي
ادهم بحدة: انت اكيد مجنونة ..بقولك اي شغل المجانين ده مش عليا انااا ..انت جاية تهددني انك هتموتيني وفكراني هسيبك
شاهندة: اشششششش هدي اعصابك ..ووطي صوتك يا ادهم ..علشان يعني ميحصلكش حاجة
وفعلا زقته ودخلت قعدت في اوضته علي الكرسي وحطت رجل علي رجل بمنتهي الهدوء
ادهم قفل الباب ودخل: انت جريئة اوي
شاهندة :اكيد يا ادهم ....
ادهم قام وقف :اي البرود ده ..بت انت .انت لو جاية هنا علشان عايزة تتكلمي معايا يبقي تتكلمي عدل وبلاش الجو الفيك بتاعك ده
شاهندة قامت وقفت بعصبية: وانا لآخر مرة بقولهالك يا ادهم اوعي تزعقلي تاني واتكلم بأدب لأن صدقني
برودي ده الي انت بشتكي منه لو اتغير هيتحول لنار مش بعيد تحرقك انت اول واحد ....
ادهم بحدة: لتاني مرة بتهدديني يا شاهندة ..
شاهندة: لا يا سيدي لا عايزة اهددك ولا تهددني
انا حابة اعرض عليك عرض ..
ادهم :الي هووووو. ...
شاهندة قرب منه وادهم كان مستغرب وكمان متوتر كان حاسس انها مجنونة مش طبيعية ..
ادهم بتوتر ا:ي هو العرض
شاهندة قرب من ودنه بهدوء :نتجووز
ادهم 😲😲 ايه
هو ايه فعلاااا....😂😂😂🙈
____________________________________
تاني يوم الصبح ...
امير وعلي جهزوا وراحوا الإدارة ...
ويوسف وشمس ونور وفهد وعمر وهنا ..نزلوا القاهرة ...بعد إصرار كبير من يوسف أنه ياخد هنا عمر معااه .....
ووصلووا الفيلاااااا .......
ألفت: حمدالله علي السلامة ..
نور ببتسامة: لله يسلمك ..
يوسف: ازيك يا دادة ..معلش خلي حد يطلع الشنط ..
نور تعالي معايا عايز افرجك علي الجنينة ...
فهد :تعالي بقي نغير هدومنا وتريح شوية .علشان انا عازمك علي حتة خروجه إنما اي معتبرةةة
________________________________$__
في الاسطبل
يوسف ماسك ايد نور :طبعا اتعرفتي علي زهرة مش كدة
نور: امممم انا وهي بقينا صحاب جدا علفكرة
يوسف قرب من نور: طب اي
نور بتوتر: يوسف في اي ..
يوسف: ولا حاجة مش حابة تركبي الحصان
نور :امممم بس انا عرفت أن انت مش بتحب اي حد يركب الحصان بتاعك..
يوسف ضحك: زهرة دي اغلي حاجة في حياتي يا نور
انا مكنتش يلاقي حد اشتكيله الي انا يعاني منه
غيرها هي .بعد ما امي ماتت .
لحد ما انت جيتي حياتي بحنانك وعندك معايا
عرفتي تغيري كل تفكيري واحساسي ..
هاه تركبي ..ولا لااء ...
نور بفرحة من كلام يوسف حضنت يوسف اوي
وفي اللحظة دي يوسف مقدرش يخليها تبعد عنه ..
وقرب منها وباسهااااأ بحب .........
وفات وقت طويل ونور فرحانة من قرب يوسف منها
و يوسف مكنش قادر يبعد عنهااااا ..
وبعد وقت مش طويل بدوا يستوعبوا أنهم في الاسطبل ......
نور بكسوف: وهي بتحاول تبعد يوسف عنها
يوسف ...فووق ..يوسف احنا في الاسطبل
يوسف: نور انا بحبك ومش قادر لا استني فرح ولا قادر ابعد عنك تاني ..انت مراتي
نور برجاء :لا يا يوسف احنا لازم نستني الفرح
لو مش علشاني انا يبقي علشان خاطر بابا وماما
وحياتي يا يوسف ...
يوسف زعل من رد فعلهااااا كان فاكر انها هتوافقه
نور قربت منه: أي بقي مش هتعلمني اركب الحصان
يلا بقي بكل رخااامة......
يوسف: ماشي يا ستي ..يلا بينااااا
وفعلا يوسف طلع الحصان وشال نور وركبها ورااه
وهي كانت خائفة اول بس كانت فرحانة اوي من قربه منهااااااا.....
وفجاه جيه الجانيني ..الحق يا يوسف بيه الحق ...
يوسف بخضة: ايييه 😲😲😲
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺&
في القسم ...
علي: هاه يا فندم قولت اي ...
سراج ضحك: بقول موافق يا علي ..تقدروا تنورونا الخميس الجاي
علي بفرحة: ربنا يخليك يارب ..يارب
سراج: اتفضل علي مكتبك .
علي بفرحة :حاضر يا فندم حاضر ...
وفعلا راح علي لامير المكتب بس اتفاجاه .أن ندي عند امير في المكتب ...
تفتكروا لييييه
٣،٤
#احببت_مصارع
#الجزء_التاني
3
يوسف بخضة :اي..في اي
الجانيني : الحق يا بيه ..الاستاذ الضيف الجديد ماسك في فهد باشا ..
يوسف :اي عمر ....
نور: ازاي ....
ويوسف نزل من علي الحصان هو ونور ..
وراحوا للفيلا وفعلا فهد كان بيتخانق مع عمر
يوسف بحدة: فهد في اي مالك ...
فهد: عيل غبي يا يوسف ...بجد غبي
نور: في أي يا فهد اي حصل ....
اي ده مالك يا هنا في اي بت حبيبتي بتعيطي ليه
يوسف: في اي يا جماعة ما حد يتكلم ...
فهد :الباشا ض.رب هنا بال.قلم
يوسف: ضر.بها ..ليه
نور بعصبية: انت اتجننت يا عمر ..
يوسف: بس يا نور ...خدي هنا واطلعي فوق
نور: لا مش قبل ما اعرف عمل كدة ليه ..
يوسف بعصبية: أنا بقولك اطلعي فوق ..يبقي تطلعي فوق يلاااا
نور: ماشي يا يوسف ...تعالي يا هناااا ..
وفعلا طلعت نور وهنا مع بعض ....
يوسف: أنا عايز مبرر الي انت عملتوا حالا
فهد بعصبية :ما تتكلم بت.ضربها ليه يا استاذ يا محترم
عمر: لا مش هقول مبررات ..ومتعملوش فيها انتوا الاتنين انكوا واصيين عليا ..فاهمين ..
وفعلا طلع عمر اوضته ...
يوسف بدهشة: أي ده هو اي حصل يا فهد
فهد باستغراب: ولله ما اعرف ..كل الي شوفته أنه ماسكها من شعرها وبي.ضربها بال.قلم بس
يوسف: افففف بجد قرف ...انا طالع لهنا اشوفها
عيلة غريبة بجد ...
فهد بيبص لقه عمر نازل بشنطته ..اي ده انت رايح فين يا عمر ..انت بتهزر
عمر :انا مش عايز حد بتكلم معايا سامعين ...
يوسف: عمر انا مش عارف اي حصل بينك وبين اختك بس مهما حصل مكنش ينفع تضربها
واكيد فهد كمان مش قصده أنه يمد أيده
عمر : بقولك اي يا يوسف انا مش عايز نصائح
انا اصلا غلطان اني جيت معاكوا ...
وفعلا أخذ شنطتوا ومشي ...
فهد: يوسف ...يووووسف
يوسف بخنقة :اي ..اي عايزين اي مني انا تعبت
فهد بعصبية: انا رايح اغير هدومي عشان اروح الشركه بلا قرف .....
يوسف : ..في داهية ...
__________________________________&
في القسم ....
علي فتح مكتب امير وشاف ندي جوا
علي باستغراب : اي ده في اي ...انت عاملة كدة
ليه يا ندي.... في اي يا أمير ...
علي لما دخل المكتب شاف امير واقف بعصبية
وماسك في أيده الم.سدس وندي واقفة ورا الكرسي مرعوبة ....
امير :اوعي يا علي من وشي احسن أفرغ كل الر.صاص فيك انت ...
ندي بخوف: الحقني يا امير ده مجنووون...
وجريت ناحية علي ووقفت ورا ه
امير :وحياه امك يا ندي لا.قتلك ..
علي بدهشة :في اي انت عملتيله اي ..ماتهدي يا ابن المجانين ....
ندي: برضو مش هرجعلك ..سامع مش راجعة سيبني بقي في حالي يا اخي ...انت متخيل أن بابا هيسكتلك ولله يا امير لاخليك تندم علي الي عملته ده
امير رمي حاجات من علي المكتب وات.كسرت
انا عايز اندم انا نفسي اندم ....هااااه
علي :هو اي الي حصل يا ندي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ندى بخوف وهي ماسكه في ايد على: تخيل يا على تخيل يبعتلي البوكس يقبض عليااا
علي بدهشة :أي انت اتجننت يا امير ..انت ازاي تعمل كدة ...
امير :واعمل اكتر من كدة كمان ...بقي يبعتوا الدهب علي البيت ليه ...انت فاكرة نفسك مين ..
وبيجري يمسكها بس بتجري هي وعلي ...
علي : ما تهدي يا امير وبطل جنان ..يخربيت هبلك يا اخي .
امير: اطلع منها انت يا علي ..وسيبهالي ..وحياة امي لتبات النهاردة في الحجز ...
ندي بخوف :الحقني والنبي يا علي ..
علي بصوت واطي :الحق مين ده مجنون رسمي
امير بغيرة: ولاااه انت واقف جنبها ليه و انت ماسكة
في كدة ليه
ندي بعدت عن علي بكسوف
علي :خلاص هديت يا امير .ابعد بقي
صوتنا واصل لبرا...هتودي نفسك في داهية
امير : طب ما اروح في داهيه ..البت دي مسحت كل صورناااا يا علي تخيل ...
علي :ازاي يا ندي تمسحي صوركوا اعتذريكوا
ده مجنوووون
ندي بعند: لا بقي مش هعتذر واوعي تكون فاكر أن انت كدة هتجبرني اكمل معاك لا يا امير مش هرجعلك ..
امير بهدوء مفاجاه : لا يا ندي هترجعيلي .....انا اسف يا ندي كفاية بقي كدة
ندي بعصبية : مينفعش في حاجات مينفعش تعذر عليها ...في حاجات لو انكسرت مينفعش ترجع زي الاول ..انت لي بتعمل فيا كدة .. سيبني بقي ارجع تاني افوق لنفسي
واخدت شنطتها و جاية تخرج من الاوضة
امير بحدة :مش هتتجوزي غيري يا ندي
حتي لو غصب عنك ...
ندي بعصبية: بالعند فيك يا امير انا خطوبتي بعد اسبوعين ...
وخرجت من مكتب امير ....
امير قعد علي الكرسي بتعب وزعل ...
علي خرج من وراه الكنبة
علي ..امير ..
امير: اششششش اطلع براااا
علي بصوت واطي :عيل واطي مالوش امان ....
وفعلا خرج برا المكتب ودخل مكتبه وكلم تمارا علشان يفرحها أن ابوها حدد ميعاد أنه يجي ...
________________________________&&
في انجلترا ...
ادهم قام وقف :انت اي ..انت مش طبيعية ابدا
انت لازم تتحجزي في اي مستشفي ...
اوعي من وشي كدة ....
شاهندة بدهشة: انت الي رافض تتجوزني ..
ده انت المفروض تشكرني اني اصلا عرضت عليك العرض ده ...
ادهم: بت انت انا عفاريت الدنيا كلها قدامي غوري من وشي ..
شاهندة :طب لو قولتلك نتجوز وهديك ٥ مليون دولار
أرباح الصفقة الجديدة كلهاااا مش عايزة حاجة منها
ادهم : واشمعنا انااااا ...
شاهندة: ما انت لو ادتني فرصة هحكيلك كل حاجة
ادهم: وانت متخيلة اني ممكن اصدقك بعد كدبتك عليا يا ...هيااا
شاهندة :ارجوك بقي يا ادهم اسمعني انا مكدبتش عليك ولله. ....
كل الحكاية أن قصتي ناقصة حاجات ..
ادهم: قصدك اي ...
شاهندة: انا فعلا والدي متوفي وامي اتجوزت بس راجل الي أخوه يبقي خالد شريكي وانا بشتغل معاهم ...
ادهم: ايه يعني ....
شاهندة: أيوة. وخالد عايز يتجوزني وانا مجبورة اني اتجوزه ...فهمت ليه انا طلبت منك مساعدة
ادهم: انت فاهمة غلط انا مش هقعد هنا انا راجع مصر .
شاهندة بدموع: انا كمان مش عايزة اقعد هنا
ارجوك يا ادهم اقف جنبي ..اعتبرني صاحبتك .
ادهم :انا مش فاهم ليه اللافة دي كلها...ما ترفضي الجواز منه وخلاص يا شاهندة
شاهندة :يا ريتني كنت اقدر بس انا لو رفضت انا ه.تقتل هنااااا.....
ادهم بصدمة: ت.تقتلي ...طب وانا اي ضمني انك متكونيش بتكدبي عليا
شاهندة: هتصدقني لو قولتلك اني دخلت حياتك علشان انقذك منهم ..ولولا الي عملته كان زمانك ماضي معاهم في صفقة ممكن توديك في ستين داهية ....
ادهم: ايه الكلام الفاضي ده ....
شاهندة :لا ده مش كلام فاضي صدقني ...ادهم انت جيتلي من السمااااا... انت الوحيد الي ممكن تنقذني من القرف الي كنت عائشة فيه .....
ادهم :طب جون ..
شاهندة :جون هو الي قالي كل حاجة عنك
وهو الي ساعدني علشان اتعرف عليك وعلشان تساعدني ....هاااا يا ادهم هتساعدني ..
ادهم سكت .......
شاهندة. اي بقي رد عليااااا
ادهم: احنا مينفعش نفضل هنا ..احنا لازم نبعت عن الاوتيل ده تلاقيهم كلهم بيدوروا عليكي
شاهندة بفرحة: لا متخفش تعالي معايا انا عارفة طريق نعرف نخرج بيه من الاوتيل منغير ما حد يشوفنااااة
ادهم مسك ايديها جامد .شاهندة
شاهندة :نعم. .
ادهم :انت عارفة لو طلع الموضوع ده كدب ..انا هق.تلك ..فاهمة
شاهندة قربت منه: صدقتي يا ادهم مش كدب
بس لو انت الي فكرت تلعب معايا صدقتي انا الي ه.قتلك ...
ادهم: اما نشووف اخرتها اي .
يلا بينااااا. ..
وفعلا شاهندة اخدت ادهم وخرجت من الاوتيل من بابا غير الباب الرئيسي
_______________________________&&
في الفيلا عند هنا في اوضتها ..
هنا عمالة تعيط ويوسف يهديها ..
نور فاجأه :بت .انت كفاية عياط انا صدعت
يوسف باستغراب: اي ده ما براحة يا شبح
وانت كمان تعبتيني ..قولي بقي في اي
هنا :بصراحة أنا و عمر اتخانقنا بخصوص فريدة
نور بعصبية :لله وانت بتجيبي سيرتها ليه قدامه
هنا:هو الي فضل يعيب علي هيثم .فقولتله علي الاقل هوو راجل وقت ماحبني راح البيت من بابه مش شبهك.
بس وزي ما انت شوفتي كدة راح ضربن.ي
يوسف بدهشة :اه يعني انت عايرتيه فراح هو ض.ربك
هنا بزعل: تصور يا يوسف
يوسف: ولله لو كنت اعرف كنت شجعته أنه يكمل عليكي ده انت بت معندهاش دم ولله
نور بصدمة :هو فين عمر يا يوسف
يوسف: عمر سافر ....وانا رايح الشغل
جاتكوا القرف ....وانت
نور: اي يا عم مالك ....
يوسف: هعدي عليكي وتكوني جاهزة انت وشمس علشان نشوف الاوتيل الي هنعمل فيه الفرح ...
نور: اي ده بالسرعة دي
يوسف :اه يا اختي بالسرعة دي ..احنا نخلص كل حاجة ونتجوز ونخلص .....يلا سلام
نور :اوك باااي .....
بعد ما يوسف خرج نور بتبص ناحية هنا
هنا ؛نور ..هو انا كدة غلطت في حق عمر ...
نور :لا خالص ..خالص
وفاجاه جابت شبشبها .. انا بقي هوريكي غلطتي ولا لااااء ..صبرك عليا يا هنا يا بنت منال ...
_______________________________________
في أوضة فهد وشمس ....
شمس: مالك يا فهد شكلك مضايق ليه كدة
فهد: مافيش ..انا رايح الشغل ..
شمس ببتسامة: طيب يا حبيبي خلي بالك من نفسك .
فهد ابتسم ومسك ايديها: حبيبي غريبة دي
مالك بقي متغيرة ليه ..
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
شمس: متغيرة ليه بس ما انا زي ما انا اهو وو
فهد :ياااه معقوله زي ما انتي ..يا شيخة قولي كلام غير ده ...طب بقول اي ..
شمس: اي
فهد :متجيبي بوسة
شمس: فهد اتلم ...
فهد :لله هي البوسة بتزعل اومال لو مكنتش جوزك ولله عيب كدة بجد.
شمس: فهد بس بقي ..ويلا علشان تلحق شغلك
فهد: اممممم ماشي يا شمس افضلي انت كدة
اقطعي برزقك عادي انت الي خسرانة ..
شمس: ههههه ماشي
فهد اخد الجاكت ..اه لما اكلمك تكوني جاهزة
شمس: ليه ...
فهد: هنشوف القاعة بعد كدة نشوف هدوم بمناسبة الحجاب الجديد ...
شمس: هههه ماشي
فهد :يخرابي وقرب منها واخد بوسة بسرعة ..
فهد :يالهووي اتاخرت
شمس كانت واقفة مبتسمة بس ......
________________________________
برا الاوتيل ..
ادهم : انت ازاي كدة ..عرفتي الطريق ده ازاي
شاهندة :ده وقتوا ..يلا بينا بقي
ادهم :طب هنروح فين دلوقتي ..
شاهندة بخوف: لي ده هو انت رجعت في كلامك
ولا اي مش انت وافقت أننا نتجوز مقابل الفلوس
ادهم :لا انا وافقت اتجوزك علشان جدعنة مني
مش علشان الفلوس ...اتفقنااااا
ولازم تفهمي انك هتبقي مراتي يعني هتسمعي كلامي في اي حاجة فاااهة
شاهندة بعصبية: اه وانت بقي بتستغل الموقف مش كدة
ادهم :اه بستغله عجبك ولا لاء
شاهندة: ماشي ..اما نشوف اخرتهاااا...
اي ده 😲😲
استوووووووب .............
#احببت_مصارع
#الجزء_التاني
4
ادهم وشاهندة شافوا عربية سودة كبيرة جات ..
ادهم مسك ايد شاهندة وراه
شاهندة مسكت في تيشرت ادهم بخوف
ادهم براحة :ده جون تقريبا ...
شاهندة اتنهدت براحة: أيوة هووو
جون: ادهم ..انتوا كويسين
ادهم: احنا كنا كويسين بس انت رعبتنا في جو
فيلم مافيا الي احنا فيه ده ...
جون ضحك؛ طب يلا تعالوا اركبوا يلاااا...
في العربية. ..
جون: علفكرة يا ادهم انت وشاهندة لازم تسافروا قبل ما خالد يوصلك انت بالذات ...
ادهم بدهشة :يعني اي انا بالذات علفكرة هي الي هربانة مش انا علفكرة ..انتوا ليه مش بتفهموا الكلام يا جدعان
جون بضحك أيوة بس هي يوم ما يخدوها اكتر حاجة ممكن يعملوها أنهم يجوزوها خالد وتض.رب بس لكن انت بقي
هيص.فوووك يا برووووو
ادهم :اي جو الادغال ده .. يا عم انا اتفه من كدة بكتير
لله يخربيت الساعة الي قررت فيها ابعد عن مصر
شاهندة: طب اي الحل يا جون ..
جون بضحك : هو حل واحد تكتبوا الكتاب حالا
ودي تذاكركم انا حجزتها .. الطيارة هتطلع بعد سبع ساعات
ادهم بصدمة: اي ده انت مجهز كل حاجة يا جون
جون: مافيهاش هزار يا ادهم انا كنت واثق انك هتساعد هيا.. وبعدين انت مش عارف أهلها خطر ازاي يا ابني ...
ادهم: اه...ايه 😢😢
هيا مين ..يا ولاد المجانين انتوا ..هو انت يا بت مش اسمك شاهندة
جون: لا اسمها الي مولودة بيه هيااا
بس امها أصرت انها تغير اسمهاااا وبقي شاهندة
ادهم بص لشاهندة :طب انا كدة انادي حضرتك باي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
شاهندة ..ناديني شاهندة ..عمر ما هيا هتبقي زي شاهندة ابدا ...ومينفعش ترجع تاني يا جون
جون بزعل: كل حاجة ينفع تتصلح يا شاهندة ولله
شاهندة ضحكت بستهزاء و غمضت عينيها علشان ترتاح شوية .....
ادهم بقي قاعد حاسس بجد أن البنت دي مظلومة بس خايف منهااا وخصوصا أنه خلاص هيدخلها حياته ....
ادهم في سره: انت وراكي حاجات كتير اوي يا شاهندة ..وانا عارف ان الي جاي مش خير خالص
بس انت فعلا تهميني
________________________________
في مكتب يوسف
يوسف بعصبية :يعني اي هرب ..انت مجنووون
اسمع حالا تبعت كل الناس علي الاماكن الي بيتردد عليها ...بيته و بيت أمه ..حتي بيوت صحابه
انا عايزه النهاردة في الحبس تاني انت سامع
الضابط ..حاضر يا يوسف بيه
يوسف بحدة :لا بيه ولا بتاع ..انت عارف المرة دي لو فعلا لو هرب منك انا هيبقي رد فعلي اي
الباب خبط ....
يوسف بعصبية: ادخل ..
علي دخل :صباح الخير. ..
يوسف بعصبية :صباح النور ..ادخل يا علي باشا.
وانت اتفضل والي قولته يتنفذ ولا اعتبر نفسك موقوف انك تنزل اي عملية تأتي لوحدك
ضابط: بغل .....
يوسف :اتفضل يا استاذ يلاااااا....
وفعلا خرج
علي :ما براحة يا يوسف ..يعني انت بقالك كتير في إجازة واول ما تنزل تخبط في الكل كدة
يوسف: مش شايف يا علي غبائه يعني انت ناقص ..
وبعدين واقف بيبرقلي كمان
علي :يا عم اهدي ده اول ما اللواء سراج قاله تحب تنزل مع مين قال مع يوسف علطوول
براحة عليه يا يوسف والنبي
يوسف :افففف ماشي يا علي هحاول بس هو غبي اوي يعني ....وبعدين انت جاي ليه اصلا
علي: امممم الواد امير زاد فيها اوي يا يوسف بصراحة وبقي بيعمل حاجات كتير غلط
يوسف : ليه عمل اي بقي
علي: تخيل يا يوسف بعت البوكس اخد ندي وكان عمال يتخانق معاها في المكتب لحد مخلاها تعيط وتمشي ...
يوسف بحدة :اي العبط ده ...تعالي نروحله
ده يومه اسود النهاردة ....
__________________________________$$
قدام مكتب الماذوووون ....
جون: الف مبروك يا ادهم انت وشاهندة ..
ادهم :لله يبارك فيك ..
جون :انا رايح اجيب العربية ...هنطلع علي المطار تمام يا ادهم ..
ادهم ببتسامة وهو باصص لشاهندة الي واقفة ومتوترة جدا تمام يا جون ...
وفعلا مشي جون .....
ادهم مسك ايد شاهندة: مبرووووك
شاهندة سحبت ايديها؛ شكرا
ادهم رفع حاجبه: يسلاااام ..طب براحة طيب يا شبح انت عارفة أن المشهد ده انا عشته قبل كدة
شاهندة: لا ولله ومع مين بقي عشته يا عم ادهم
ادهم: لا مش انا فهد قريبي وصاحب عمري ..
حب بنت كانت برضوا هربانة من جوز امها واتجوزها وسافر بيهاااا.....واضح أن احنا مش مكتوب لينا نتجوز جوازة طبيعية ابدا
شاهندة :وكان برضو جوز امها تاجر س.لاح وهي شغالة معاه .....
ادهم 😢😢😲
شاهندة بتوتر :طب مش يلا نشوف فين جون
ادهم بتوتر :هيجيب العربية وجاي ..انت كنتي بتهزري صح مش كدة ......
شاهندا: للاسف لااااا مش بهزر ..بس متخفش يا ادهم انا لا بتاعة حب ولا جواز وارتباط لأن ببساطة كدة انا منفعش حد ..انا راجعة مصر علشان ابعد عنهم مش اكتر ...
يعني مش هدبسك فيا كتير ..
ادهم حاول يلطف الجو : طب ودعي بقي انجلترا ..علشان مين عالم هتيجي تاني امتي يا حرم ادهم ....
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
شاهندة بتوتر :ياريت انسي الايام الي عشتها فيها اصلا واول ما اخرج منها عمري ما هقدر ارجعلها ...
ادهم :طب يلا .جون جيه .....
وفعلا ركبوا عربية جون وطلعوا علي المطار
وبعد اكتر من ٣ ساعات ...ركبوا الطيارة
وفي طريقهم لمصر .......
___________________________________$
في مكتب امير ..
دخل يوسف وعلي .....
يوسف بحدة :انت يلااااااا
وللأسف شاف امير بيمسح دموعه ...
يوسف بصدمة: اي ده ....
علي :معقول يا أمير انت بتعيط ..ده انت معندكش دم اصلا
يوسف بقرف: اي ده بنقول كدة يعني ...
امير ...اهدي هو اي بس الي حصل ..
علي :طبعا ما حضرتك كنت مسحول في كتب كتابك وحياتك وسايبنااااا معكوكين ..ندي قلعت الدبلة لأمير يا عسل
يوسف :عارف ..اي جد ما هما كل يومين كدة
اي حصل ...عملت اي يا أمير تاني
امير بوجع: لا يا يوسف معملتش ..عملت الي كل مرة في كل خناقة بعمله زعقت واتعصبت وقولتلها انها مش محترمة وقللت من تربيتهاااا .....
عادي يعني أنها تسيبني ..اصل هي تكمل ليه مع واحد زي يعني ...انا مستهلهااش ..انا استاهل اني ابقي لوحدي ....
وفجاه خرج من مكتبه ....
علي :هو رايح فين ...ابن المجانين ده
يوسف: سيبه يا علي ..امير. تعبان ومحتاج يبقي لوحده ...
بس للاسف امير مروحش... امير عمل حاجة غلط جدا
...تفتكروا امير راح فين ..وعمل اي ؟؟
_______________________________&_&
في بيت ندي ...
ابو ندي :طب ليه العياط ده كله فهميني
ندي :اهااااا انا بجد مش عارفة انساااه ..بس لازم انساااه ..بس مش عارفة 😭😭
والدة ندي :يا حبيبتي ما هي مش من مرة واحدة ..
لازم ندي نفسك فرصة الاول علشان تحاولي انك تنسيه ....
ندي :صعبان عليا اوووي
والد ندي :لا يختي بصي لنفسك وملكيش دعوة بيه
جاتك خيبة ..قال صعبان عليا قااال .
والدة ندي اخدتها في حضنهاااا ..ما خلاص بقي ..
ندي :حاضر يا ماما ...ماما
والدة: نعم يا قلب ماما
ندي: قولي لبابا أن انا موافقة اقابل العريس الي اتقدم ليااااا
والدة ندي :حاضر يا حبيبتي......
____________$$$
بعد فترة كبيرة ...
وصل يوسف و فهد واخدواا نور وشمس وراحوا يشوفوا القاعات والاوتيل.........
وهناااا بقي قررت تروح لهيثم المستشفي بس من وراهم .وياريتها ما راحت ......
تفتكروا. اي ممكن يكون حصل هناااك ..😉
____________________
في اسكندرية ......
عمر كان قاعد علي البحر .......
فريدة بتعب : كنت عارفة اني هلاقيك هناااااا ...
عمر: فريدة ...انت صح ...معقول انت قدامي ..
فريدة: امممم جيت لما عرفت أن انت الوحيد الي ممكن اطمن اني اقوله سري وعمره ما هيطلعه برااا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عمر بصدمة: سرك ...سر اي يا فريدة ...
فريدة بخوف: عمر انا ..... ...وبدأت تعيط
عمر قرب منها وحضنها اوي ...
عمر بخوف: مالك بس في اي ..والنبي احكيلي انا بجد قلقت اوي عليكي ...
فريدة :عمر انا عندي...
عمر :اي يا حبيبتي كملي ....
فريدة: انا عندي سرطان ......
عمر بفزع ساب ايديها بسرعة. .لا يا فريدة لااااا
ده مقلب سخيف اوي ..ولله وحش بلاش ترخمي عليا....انا مش هيتحمل ولله
فريدة بعياط: لا مش مقلب ..ياريته كان مقلب.
عمر: لاااااا وحضنها بسرعة .....
فريدة وهي في حضنه عمر انت هتسيبني ...
وفاجاااااه .....
استوووووووب
٥،٦
#احببت_مصارع
#الجزء_التاني
5
في مكتب اللواء سراج ...
سراج بصدمة: اي يا أمير ...تتنقل ليه بس
امير بحزن: ارجوك يا فندم دي رغبتي انا محتاج ابعد علشان أركز اكتر في شغلي
سراج :أيوة يعني ده قرارك الأخير يا أمير
امير بحسره: أيوة يا فندم ...
سراج: برغم اني فعلا هتضايق انك هتمشي بس ماشي ربنا يوفقك ..طلب نقلك همضيه ..
امير :انا متشكر اوي لحضرتك ..بعد اذنك.
سراج: اتفضل يا أمير ......
سراج في سره :ولله ربنا يكون في عونك ...
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺&
قدام البحر ...
فريدة بعياط: بابا ..
والد فريد:ة كنت عارف انك جاية ليه ...تعالي يا فريدة ....
عمر مسك ايديها: لا ..والنبي يا عمي استني
والد فريدة : لا يا عمر ..واوعي تكون فاكر أن علشان بنتي مريضة انا ممكن اوافق عليك ..
عمر بوجع :ليه انا عملت اي لكل ده ...انا بحب فريدة اوي ولله فوق ما تتخيل ..دي هي كانت حلمي من اول يوم دخلت في كليتي ...انا كنت كل ما بقصر في دراستي كانت بتبقي هي الدافع ليا اني اجتهد علشان اتخرج واتجوزهاا..
معقول محستش بلهفتي عليها لما جيت بيتكوا ..
والد فريدة بوجع :بس الوضع دلوقتي اتغير يا عمر
عم:ر لا والله ابدا مافيش حاجة اتغير انا بحبها وهي بتحبني ...انا هجيب اهلي اتقدم ليها ونتجوز وانا هبقي امانها وحمايتها صدقتي
والد فريدة: انت مجنون ولا اي ..يلا يا فريدة
عمر مسك ايد والد فريدة :ابوس ايديك متحرمنيش ابقي جمبها في إكتر وقت هي محتاجة لينا كلنا جمبهااااا
والد فريدة بص لفريدة ولدموعها ونظرتها لعمر ...
والد فريدة :بص يا عمر الموضوع مش بالسهولة دي
انا بنتي تعبانة وقدامها مشوار طويل اوي يعني محتاجة حد يبقي في ضهرها مش يبيعها في نص الطريق ..
عمر قاطعه: وانا همشي معاها في المشوار ده وهبقي ابنك صدقني عمري ما هتخلي عن فريدة اسمعني ..
والد فريدة :واهلك ... هيوافقوا
عمر: اي السؤال ده ...طبعا ده انا امي لو عرفت هتيجي تقعد معاها في البيت تخدمها اصلا
انت متعرفش امي واهلي ..وكلهم بيحبوها
والد فريدة :مش عارف بس حاسس اني ظلمتك ...
عمر: مش وقت الكلام ده يا عمي ..ها قلت اي
والد فريدة مسك ايد فريدة: قولت سيبني افكر
يلا يا فريدة ....
عمر :عمي ..
والد فريدة : نعم يا عمر
عمر: اطمن من موافقتك صح ...
فريدة، بصت لابوها برجاااء .....
والد فريدة: سيبني افكر يا عمر ..تكون انت كمان اخدت قرارك الأخير ..لأن في حاجة عايزك تعرفها
ان لو فكرت تجرح ببنتي ...
عمر: ولله ما هيحصل صدقني ...احنا كنا بنعاند في بعض ..صدقني
والد :ماشي يا عمر والايام هتثبت ده ...سلام
عمر بفرحة :سلام ...باي يا فري
فريدة بدموع عمر ....
عمر قرب منها أي يا فريدة ..انا جامبك ومافيش حاجة ممكن تحصل والله ....
والد فريدة : يلا يا حبيبتي ...يلاااااا .
وفعلا والد فريدة أخدها ومشيواااا
لكن عمر وقف قدام البحر وفضل يعيط بوجع ..
وقرر يطلع تليفونه يكلم ادهم يمكن يرد عليه. .
_________________________________
في مطار القاهره وصل ادهم ومعه شاهنده.
ادهم برخامه: حمد لله على السلامه يا شاهنده هانم
شاهنده بوجع: الله يسلمك يا ادهم شكرا
ادهم: شكرا ده ايه الادب ده عموما يلا بينا عشان نطلع على شقتي
شاهنده طب ليه ما نقعد في اي اوتيل دلوقتي
ادهم: ليه يعني ما شقتي موجوده اقعد في اوتيل ليه وانا لي شقه هنا
شاهنده: يا ابني افهم علشان ما حدش يتقص منهم عليك و يعرف انك رجعت وقعدت في شقتك احنا لازم نغير مكان بيتم اصلا
ادهم :وانت بقى متخيله ان احنا ممكن نلاقي شقه بسهوله دلوقت
وبعدين انا اصلا ما اعرفش حد في العماره لاني ما كنتش بقعد في بيتي كثير.. انا يا اما كنت بايت عند يوسف او بايت عند عمي فما حدش يعرفني في العماره اوي فاطمني ياختي ....
شاهندة مستغربه: وطالما مرتبط قوي كده بقى بهلك ليه بتقول نقعد في بيتك ما نروح نقعد عندهم
ادهم بخنقه :فكك من الحوار ده دلوقتي هنبات فين لو انت مش عايزه نقعد في الشقه يبقى يلا ناخذ تاكسي هيطلع بينا علي اوتيل انا تعبان
شاهنده: طب بالراحه كده حاضر يلا يعني هو انا اللي معطلاك اوي كدة
ادهم بخنقة :يلا يا اختي ... تاكسي تاكسي
وفعلا وصل ادهم وشاهنده الى اوتيل
ودخلوا اوضتهم ......
شاهنده باستغراب :على فكره الاوتيل ده حلو قوي قوي قوي
ادهم: احنا في ايه ولا في ايه يعني انا مش فاهم
شاهنده: في عم انت مش طايق لي كلمه كده خالص
ادهم: ما هي البعيده ما عندهاش دم هربانه من اهلها وهربانه وسايبه بيتها وجايه ليا انا وانا ما اعرفهاش ولا اعرف عنها حاجه وقال ايه في الاوتيل شكله حلو قوي طب انت متغربه من بلدك ذنبي انا اي اتغرب عن شقتي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
شاهنده بحده: لا والله اللي يسمعك كده ما يقولش اللي انت سبت البلد كلها واهلك وقرايبك وجيت انجلترا تقدر تقول لي صفيت شغلك ليه وبعدت عن اهلك وعن شقتك يا اخويا مخترب وجئت عندنا
ادهم بحدة وهو بيمسك يديها بعنف: لاخر مره بحذرك يا شاهنده اوعى تعلي صوتك عليا و افتكري كويس قوي ان انا اللي انقذ حياتك
شاهنده زهقت يده :وانت اوعي تاني مره تفتكر انك ممكن تمد ايدك علىت وهاسيبك انت الوحيد يا ادهم اللي مش عايزه ازعله ورغم ان انت لو عرفتني بجد هتخاف مني ومش هتاخذ عليا قوي كده
انا سايباك بمزاجي لازم تفهمي كده كويس قوي ولحد ما انا وانت نبعد عن بعض وكل واحد يروح لحالو تجنبي
ادهم بغل :انت بتهدديني بعد كل اللي عملته ده بتهدديني ...
شاهدة :اه بهددك انا بالذات مش بيفرق معايا دم حد
والي يعيش طول عمره مع ع.صابه بيبقي الق.تل عنده عادي. ..فخاف علي نفسك .....
ادهم بغل: واضح أن لحد دلوقت لسه بتخدع في الناس بس عادي ملحوقه...
قرب من شاهنده بهدوء واتكلم جنب ودنها : زي ما انت الاق.تل عندك عادي انا برده ممكن اسلمك للبوليس عادي وزي ما انت عندك اليو مخبياه عني فانت برده ما تعرفيش وشي الحقيقي فخلينا حلوين مع بعض احسنك
شاهندة بضحك احسنلي ..تهديد ..ماشي يا ادهم انا ندخل انام علشان انا تعباانة اوي ...تصبح علي خير .
ادهم بدهشة في سره البت دي ملبوسة ولا اي
شاهندة دخلت نامت علي السرير ...
وادهم لفه تليفونه بيرن ...
ادهم بفرحة عمر .... الووو
عمر بوجع انت فين يا بني ادم انت ....
ادهم انا لسه واصل مصر. .انت فين انت وحشتني اوي يا ابني. ..
طب انت فين عايز اشوفك محتاجك يا عمر انت في القاهره ولا في اسكندريه
عمر :لا انا في اسكندريه لسه راجعه برده ما تيجي
ادهم : يا ريت كنت اقدر مش هينفع انا مش لوحدي
عمر :مش لوحدك ازاي يعني انت قابلت فهد ويوسف
ادهم بيضحك: لا يا سيدي ما قابلتش حد منهم انا جاي مع مراتي
عمر : مراتك انت بتتكلم جد يا ادهم
ادهم بضحك :اه والله باتكلم بجد عامه لما اشوفك افهمك كل حاجه باقول لك ايه ما تيجي انت القاهرة
عمر :لا مش هاقدر اجي انا تعبان قوي طب بص انا هاروح انام بكره الصبح هاجي لك انت في بيتك
ادهم؛ لا انا في الاوتيل بس اقفل ماعيا و ابعتلك اللوكيشن بتاعي
عمر: تمام يلا سلام بقي
________________________________&__
في الفيلا بعد ما يوسف وفهد حجزوا القاعة والفرح بعد اسبوعين .....
شمس: افف انا بجد تعبت اوي من اللف ده كله
فهد: لله مش كنا بتشوف احسن القاعات
نور: بس مش للدرجة دي انا مش حاسة برجلي علفكرة .....
شمس :طب انا هطلع اغير هدومي ....
وفعلا شمس طلعت اوضتها بس اتفاجات بهنا قاعدة عمالة تعيط جامد .....
شمس: هنا مالك يا حبيبتي ...ليه بتعيطي حد عملك حاجة . .
هنا :الحقيني يا شمس ..هيثم بيخوني ......
____________________$_$
تحت في الفيلا ....
يوسف في التليفون: اي يا علي انت متاكد ..طب انا جايلك حالا سلام ..
فهد بخضة :اي يا يوسف في اي. .
يوسف: لا مافيش حاجة ..انا رايح مشوار ومش متاخر سلاام
نور بخوف :طب ابقي طمني عليك......
_____"_"_
وفعلا يوسف وصل بيت اللواء سراج .....
علي: كويس انك متاخرتش يا يوسف ..
يوسف :اي الكلام ده يا تمارا معقول امير طلب علي نقل ازاي ...
تمارا: معرفش بقي انا كنت بتكلم مع بابا النهاردة ولقيته زعلان وعرفت منه موضوع امير ده
يوسف: الواد ده اكيد اتجنن يلا بينا يا أمير نروحله ...
سراج: انا حاولت معاه بس واضح أن هو مصمم أوي
يوسف؛ ازيك يا سيادة اللواء
سراج: ازيك يا يوسف ..
علي: طب والحل هنسيبه يسافر ...
يوسف: اي هو احنا واصيين عليه يا علي اكيد لا
بس تعالي نروحله البيت نتكلم معاه يمكن نقدر نقنعه
علي: طب يلا بينااااا ...بعد اذنك يا فندم ...
سراج؛ اتفضلوا ..ابقوا طمنوني يا رجالة ...
يوسف: حاضر يا فندم ....
وفعلا يوسف و علي طلعوا علي بيت امير ......
وحصل ........
__________________________________$$$_
مجهول اهو قدامي يا فندم .....
.....حاضر يا فندم ..
......تم يا باشا
#احببت_مصارع
#الجزء_التاني
6
مجهول اهو قدامي يا فندم .....
.....حاضر يا فندم ..
......تم يا باشا
واخيرا يوسف و علي وصلوا عند عمارة امير ...
بس اتفاجوا بنتي كتير اوي وعربية إسعاف ..
يوسف بستفراب : اي ده في اي ....
البواب : ده حضرت الضابط الي ساكن في الرابع في حد ض'رب عليه ن'ار وجري يا باشا ....
علي بتوتر :امير.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
البواب: أيوة يا بيه ...
يوسف بعصبية :بسرعة يا علي اركب نحصل عربية الإسعاف .. بسرعة ...
علي بخوف : استر يا رب ...
وركبوا العربية وفعلا مشيوا ورا العربية لحد ما وصلوا المستشفى........
ودخلوووو بسرعة عمليات . طوارئ
يوسف: ياربي.... لو سمحت هو الي دخل العمليات ده حالا الرصاصة الي اخدها ..فين ..
الممرض :الي لسه داخل ده الدكتوؤ قال أنه واخد رصاصة في ضهره بس مش عارف بقي ....
علي بخوف :يارب ...يارب استرها معانا
يوسف: هو ليه اصلا يحصل كدة مين هيبقي عايز يقتله يعني يا علي ...
علي: مش عارف يا يوسف ... يارب استرها ..طب اكلم أمه يا يوسف ..
يوسف :انت اهبل اوعي تكلم حد دلوقتي ..باذن لله هيقوم منا ...هيقووووم ....
وفعلا فضلوا قدام العمليات فوق الأربع ساعات ...
علي: تمارا بترن عليا يا يوسف ..اقولها اي بس
يوسف بخوف: ونور برضو عمالة ترن علياااا
وانا مش قادر اتكلم خالص ...
علي :افففففف احنا بقلنا فوق ٤ ساعات كدة حرام ولله ..... انا عايز حد يخرج يطمنااااا
يوسف: خير بقي اهدي شوية ..متوترنيش يا علي
اكيد مافيش حاجة خطيرة علشان كدة الدنيا هدية
علي :بخوف يارب استرها .....
انا هقوم ارد علي تمارا ....
_______$$$$$$$$$$$
علي: الووووو
تمارا بقلق :علي ..انت كويس مش بترد عليا ليه
انا خوفت اوي عليك
علي :يا حبيبتي انا كويس ..
تمارا :اومال في اي ...امير اتخانق معاك أو حاجة
مالك يا علي ..خير
علي: امير في المستشفي (.....)
تمارا بصدمة :مستشفى ليه لي حصل بس
هو انتوا اتخانقتوا ...
علي: لا يا تمارا احنا لما وصلنا البيت بتاع امير
لقينا عربية إسعاف ورجالة الإسعاف بينقلوه
علشان حد ضرب عليه نار وجري
تمارا بتوتر :يا خبر اسود طب اي مافيش اي حد طمنكم يا علي ...طمني
علي :انا عن نفسي هموت من القلق ..ده مافيش حد خرج لحد دلوقتي من العمليات ..بقالهم اربع ساعات
تمارا :طب اقفل انا جاية ..
علي :تيجي فين يا تمارا لا طبعا خليكي في البيت وانا هطمنك
تمارا :انت مش محتجني جمبك يا علي ..انا كنت عايزة ابقي جمبك في الظروف الي زي دي
علي قلبه دق جامد: تمارا وجودك مالوش لازمة صدقيني ...وانا هيبقي اطمنك ماشي
تمارا :أيوة بس ....
علي: انا قولت اي ....
تمارا :ماشي يا علي بس توعدني انك تفتكر تطمني لو حصل اي جديد .....
علي :تمام ...باي
تمارا :باي يا علي .....
وفعلا تمارا قفلت مع علي ومكنتش عارفة تعمل اي
الوقت اتاخر وباباها نام وهي قلقانة اوي علي علي
بس قررت انها تهدي شوية ......
بعد عشر دقايق
تمارا بخوف :لا انا مش قادرة ..انا هروح والي يحصل ...يحصل بقي
.
وفعلا تمارا لبست وخلت السواق يوصلها لحد المستشفي.....
__________________________________
في فيلا....
ابراهيم :شوفه كدة يا فهد يمكن يرد ....
نور بخوف وعصبية :هو قريبك ده اي .معندوش دم ولا احساس ... دي سابع مره ارن عليه وهو مش بيرد ولا حتي عايز طمني
شمس :اهدي بس يا نور اكيد خير اكيد بس مشغول في شغله او حاجه اطمني
نور: هو في حاجه في الدنيا دي تخوف غير شغله اصلا يا شمس انا فعلا تعبت
ابراهيم: والله يا بنتي عندك حق انا غلبت معاه انه يسيب الشغل ده بقى ويركز لمستقبله
فهد: انت بتقول ايه يا بابا يوسف ايه اللي يسيب الشغل ده يوسف روحه وحياته في الشغل
وبعدين ما تقلقوش ممكن يكون بس طلع ماموريه او حاجه عشان كده سايب موبايل
نور :واحنا بقى المفروض نطمئن عليه ازاي وهنرجع تاني نلف في نفس اللفه يوم ما عمل العمليه
ونفضل كدة علي اعصابنا هو بيعمل فينا كدة ليه
فهد :يوه يا نور... على فكره يا نور هو ما تضحكش عليك هو ظابط وانت عارفاه وهو ظابط وحياه صعبه وخطر فهو برده يعمل ايه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
نور :يعني انا حبيته عشان هو ظابط يا فهد دي اكثر عيب فيه ان هو اصلا ظابط
فهد :طب استني هاكلم على اشوفه
وفعلا في بدا فهد يرن على علي
___________________________________$$
عمر في البيت
دخل عمر الشقه وهو متضايق و حزين
بس عادل كان صاحي وقاعد في البلكونه
عادل :عمر تعالى عايزاك
عمر :خير يا بابا في حاجه مهمة
عادل :خير طب هيجي ازاي الخير وانت عامل كده مالك يا ابني شكلك عامل كده ليه في حاجه مزعلاك يا عمر يا حبيبي
عمر بوجع :حاجه واحده بس بابا قول حاجات كثير قوي
عادل: طب ما تتكلم يا حبيبي ما انا قدامك اهو خير يا عمر فهمني يا ابني مالك
عمر :فريده يا بابا جات النهارده قدام البحر
عادل بفرحه: طب ده حلو قوي اتصالحتم
عمر وجع :لا يا بابا فريده عندها كانسر..البنت الوحيدة الي حبتها تعبانة اووي يا بابا وانا مش عارف اعملها حاجة
عادل بخضة :اي ....
وفي اللحظة دي عمر بدأ ينهار في العياااط
في اللحظه دي عادل كمان كان غايب عن التفكير و عن الوعي ايوه صدمه مجرد اسم المرض ده صدمه على اي احد حتى لو ما نعرفوش
عادل :عمر اهدا يا ابني ما ينفعش كده انت راجل ولازم واقف صامت لو انت عملت كده امال مين هيقف جنبها انت لازم تجيبي رقم باباها لازم اكلمه
عمر بدء يمسح دموعه :جيه واحنا واقفين وتكلمت معي وطلبت منه مديني فرصه ثانيه اكيده اني فعلا باحب فريده واللي عايزه ابقى جنبها في اهم ظروف في حياتها وطلبت منه اتجوزها
عادل: وهو كان رده ايه يا عمر ...وافق
عمر: هو نوعا ما صدقني وفعلا حس ان انا مش بكذب و اني فعلا باحبها و من نظره خوفي عليها
وقال لي اديني فرصه افكر وتكون انت كمان اتكلمت مع اهلك الموضوع ده علشان اهلك ممكن ميوفقوش
عادل :مايوفقوش ايه بس هات رقم باباها وانا هاكلمه واحدد معاه ميعاد نروح نتقدم لفريده
عمر الابتسامه بهتانه :يا حبيبي يا بوب ربنا يخليك لي
عادل :ويخليك لي يا حبيبي واشوفك دائما فرحان ومشوفش غير الخير في حياتكوايارب ... يلا يا حبيبي ادخل نام عشان ترتاح شويه بكره يوم طويل وعايزه تبقى فايق كدة
عمر :عندك حق يا بابا انا داخله انام اه صح يا بابا انت ما تعرفش ان ادهم رجع
عادل بفرحه :ده بجد كويس والله ده براهيم هيفرح قوي
عمر :لا مش بس كده ده راجع هو وامراته كمان ده ابراهيم هيفرح قوي قوي
عادل بصدمه: مراته هو اتجوز امتى ده كمان وازاي بسرعه دي
عمر :ما اعرفش انا لما سالته قال لي لما اشوفك هافهمك شكلها كده جوازة تدبيسة
عادل :يسلام ومين بقي الي هيدبسوووه ..تفتكر عمل كدة علشان موضوعه هو وهنااا
.عمر :معرفش ولله يا بابا...... انا دخل اناااام ....
وفعلا عمر وعادل دخلوا يناموا ومحدش فيهم عرف موضوع هنا وهيثم .....
__________________________________&&
في الفيلا ...
فهد :علي برضو مش بيرد ...
نور: اففف بقي طب امير ..رن علي امير
فهد :أيوة صح ...وفعلا رن علي امير
ولسوء الحظ كان موبيل امير قدام العمارة بتاعته
البواب :الوووو
فهد الوو.اي ده مش ده رقم الضابط امير
البواب: أيوة يا بيه الضابط امير في المستشفي
فهد بخضة: مستشفي ...مستشفي اي
البواب: أيوة يا بيه ناس ضربوا عليه نار وجريوا
فهد :طب قولي اسم المستشفى بسرعة ....
وفعلا اخد اسم المستشفى.
وقفل الخط ....
ابراهيم :اي يا فهد طمني ..
فهد :امير في المستشفي ناس ضربوا عليه نار وجريوا
نور: يا خبر ابيض ...طب انا هطلع البس انااااا
شمس :وانا كمان
فهد: لا يا شمس خليكي انت احسن هنا تصحي
من النوم ومتلاقيش حد جمبها ....
ابراهيم :أيوة يا بنتي خليكي انت معاها ...
شمس: حاضر يا فهد بس ابقوا طمنوني بليز
ابراهيم لفهد :انت هتكلم ندي يا فهد
فهد سرح: اه هكلمها بس لما اطمن عليه الاول
وفعلا فهد ونور وإبراهيم جهزوا وراحوا المستقيم وكان في نفس وقت وصول تمارا ....
في المستشفى فهد شاف تماره تمارا
تمارا بصت لفهد ما كانتش عارفه شكله قوي.
افندم في حاجه يا حضرت
فهد: انا فهد يا تمارا ابن عم يوسف
تمارا: اه فهد ازيك .. انتوا عرفتوا الي حصل ..
نور: اه . يلا نروح نشوفهم ....
وفعلا راحوا و كانوا عند العمليات
نور بلهفة جريت علي يوسف واخدته بالحضن ويوسف كان محتاجها اوي هو اصلا مكنش عايز يرد عليها علشان كان حاسس أنه مجرد ما هيسمع صوتها هينهار....
يوسف بوجع وهو حاضن نور :نووور ...امير في خطر
نور جمب ودنه :متخفش يا حبيبي صدقني متخفش
هيقولك بالسلامة ..اهدي وحياتي عندك ....
____________&&&
تمارا راحت لعلي مسكت أيده :انت كويس .
علي بحدة: مش انا قولتلك لاااا اي جابك ....
تمارا بحب: مكنتش قادرة اقعد وانا عارفة انك واقف خايف ومضايق هنا لوحدك والله مقدرتش ..
علي :ووجودك بقي هنا حل الموضوع يا تمارا
تمارا :كفاية اني شيفاك ومطمنة انك كويس دلوقتي
علي مسك ايد تمارا: ادعيله والنبي يا تمارا انا خايف عليه اوي..
تمارا حطت ايديها علي كتف علي: متخافش هيقوم منها علي خير ......
وفعلا فضلوا كلهم واقفين قدام العمليات ....
لحد ما خرج الدكتور وقااال.......
_______________________$
في الفيلا عند شمس ...
هنا صحيت من النوم وكانت بتعيط جامد ...
شمس دخلت الاوضة من صوت عياطهااا :هنا انت صحيتي يا حبيبتي اهدي بس اهدي
هنا: اعاااا يا شمس ..اعااا مخنوقة اوي مخنوقة
شمس :اهدي بس يا حبيبتي ..
هنا :بعد ما حبيته طلع خاين . خاين يا شمس
شمس: طب وحياتي عندك يا شيخة لتهدي انت اهم منه الف مرة
هنا بانهيار: انا الي غلطانة انا الي ضيعت ادهم من ايدي وبصيت ليه هوووو ..
انا دخلت الاوضة يا شمس لقيته حاضنها وبيقولها
اه يا حبيبتي هنكتب الكتاب في اقرب وقت
طب انا يا شمس ..انا ابقي اي بالنسبة ليه
ولو بيحبها هي جيه يتقدملي لييييه .....ليه يا شمس بيه انا بيحصلي كدة يا ربي ...اعااااا
شمس اخدتها في حضنها وكانت بتعيط: كفاية بقي والله ما يستاهل دمعه منك عليه يا حبيبتي ده كلب وراح ......
.
هنا: انا الي واجع قلبي أن انا بعت ادهم علشان واحد زيه هوووو.ادهم الي معرفش يقعد في البلد بحالها وسافر بعد ما عرف اني ارتبط بيه
تخيلي انا كنت غبية ازااي ...
تفتكروا بقي ممكن ادهم وهنا يرجعوا لبعض ؟؟؟
________________________________&.
في الاوتيل .....
ادهم دخل الاوتيل بقه شاهندة قاعده بيدي كات
وشورت وشعرها مفرود وكان شكلها كيوت اوي
وكانت بتعيط. .
ادهم. اي ده مالك
شاهندة وهي بتمسح دموعها: ماليش انا كويسة
ادهم :ازاي بقي والدموع دي سلفاها مثلا
ومسك ايديها وشدها ليه مالك يا شبح..
.شاهندة ضحكت
ادهم :يا بنت اي ...ايه يا بت الطعامة بتاعة اهلك دي
ولا بلاش اهلك ...
شاهندة: انت جاي من برا تعاكسني ولا اي يا كابتن
ادهم :انا عن نفسي اه....انت اي
شاهندة ببتسامة :عايز اي ..وكنت فين
ادهم: اوبا كدة قلبتي علي زوجة مصرية أصيلة
شاهندة: ههههه ..ماشي برضو كنت فين .
.ادهم :كنت بتمشي لوحدي. وحيد بلا صديق طب ولله كل الي في الاوتيل اكله وشي
شاهنده: هههه اه نازل منغير عروستك ..
.
ادهم :اه تصوري ..طب بذمتك انت ده كلام .
وبدأ يقرب علي شاهندة .
شاهنده: ادهم في اي ماتبعد شوية
ادهم بضحك :كان علي عيني يا بنتي
وحضنهاااا.....وهي كمان كانت مستغربة في الأول وبعد كدة بادلته الحضن بحب ......
استوووب تفتكروا ممكن يحصل حاجة بيهم اصلا ..
٧،٨
#احببت_مصارع
#الجزء_التاني
7
ادهم بضحك :كان علي عيني يا بنتي
وحضنهاااا.....وهي كمان كانت مستغربة في الأول وبعد كدة بادلته الحضن بحب ......
وبدأ ادهم يقرب من شاهندة 🤭
_______________________________&&
في المستشفي ..
يوسف بندفاع :طمنا يا دكتور عليه .. هو كويس صح
الدكتور :لو سمحت اهدوا شوية ..
فهد: ماشي وبعدين هو عامل اي دلوقتي ....
الدكتور: هو احنا قدرنا نخرج الرصاصتين
لكن ...
يوسف بحدة :لكن اي ..متدخل في الموضوع علطول
الدكتور: هو ممكن ميقدرش يحرك أيده لفترة لأن الرصاصتين كانوا في نفس المكان تقريبا واثروا علي اعصاب ايدو..بس ده لفترة ...
علي بحزن :فترة طويلة يعني .
الدكتور: لا الفترة دي هتعرفوا طويلة أو قصيرة لما يفوق باذن لله ويتابع مع دكتور علاج طبيعي
بس متقلقوش كتير اوي اتعرضوا لنفس الحالات
وعدت علي خير والله
فهد :ميرسي لحضرتك يا دكتور ...طب هو هيفوق امتي
الدكتور: لا هو ممكن يفوق خلال ساعة أو ساعتين بالكتير بعد اذنكواااا. .
يوسف قعد علي الارض وسند رأسه علي الحيطة
نور بخوف: هو كويس يا يوسف الدكتور طمنا
ولو علي موضوع دراعه ده دي مسئلة وقت مش اكتر
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
علي: عندها حق يا يوسف الحمدلله أنه قام منها علي خير ..بس وحياه امي عندي لحد ما اجيب ولاد الك.لب
الي عملوا فيه كدة ...
تمارا: اكيد لازم تجيبوهم بس خلينا نركز دلوقتي مع امير الاول وبعدين نفكر في الحوار ده يا علي
علي: امير اي. ..انت مالك ومالوا يا بت انت
تعالي اروح الوقت اتاخر اوي ... كفاية شحططة
يوسف هروحها وهاجي ماشي ....
يوسف بتعب ...استني يلا انت كمان وانت يا عمر روحوا مافيش فايدة القاعدة ...
نور: اروح اي واسيبك كدة ..لا طبعا انا قاعدة معاك
يوسف :نور انا قولت روحي انا مش ناقص كلام انا مخنوق لوحدي ....
ابراهيم: تعالي يا نور نروح انا وانت وسيبيه هو محتاج يبقي لوحدة شوية ...
.
نور: لا مش همشي يا عمووو ومسكن في ايد يوسف
فهد :خلاص يا بابا هي مش هتمشي ..روح انت علشان شمس وهنا ...
ابراهيم: ماشي يا ابني. بس ابقي طمني لما يفوق
فهد: حاضر يا بابا ...
علي: يلا قدامي ...
تمارا برخامة :ماشي يا علي هات ايديك بقي ..
علي :يسلام يا اختي .تعالي هاتي ايديك ..هو انا اطول
وفعلا علي اخد تمارا وروحها وكذلك ابراهيم روح ...
_________________________________
أوضة ادهم ....
شاهندة: اوعي ابعد عني يا ادهم ...
ادهم فتح النور :في اي يا شاهندة ..انت خايفة مني
شاهندة بدموع: ادهم انت مش بتحبني و انا مش عايزة اي حاجة تحصل بينا تربطني بيك
ادهم :انا مش بحبك .. وبعدين اي حاجة تربطني بيكي ازاي يعني ..ما انت اصلا مربوطة بيا انت ناسية انك مراتي يا شاهندة
شاهندة :ادهم افهم بقي ...جوازنا ده كبيره يومين وينتهي انت مجبور علياااا ..افهم .
ادهم: لا افهمي انت بقي ..انا محدش يقدر يجبرني يا شاهندة ..انا حبيتك من اول يوم وقعتي قدام عربيتي .. ولما كنتي بتختفي كنت بحس أن انا تايه
ولما كنت بتجيلي كنت بحس أن روحي اتردت فيا
يمكن ظروفنا مش صح ..وحياتك مختلفة عن حياتي
بس في الاخر ربنا أراد لينا أننا نتقابل وتبقي مع بعض
شاهندة: في يوم من الايام هتندم يا ادهم
ادهم قرب منها: ولو قولتلك أن جون حكالي كل حاجة يوم كتب الكتاب عنك وعن جوز امك وعن شغلك معاهم ....
شاهندة :وانت وافقت تتجوز واحدة كانت شغالة
مع تجار سلاح ماخفتش علي نفسك منهم ...
ادهم: انا ماليش دعوة بيهم انا حبيت انت يا هيا الي كانت بتعزف وتغني كورال ....لكن هما ولا يفرقوا معايا ولازم ننساهم بقي
شاهندة: بس هيا دي ماتت من يوم موت والدها
وبعدين يا ادهم هما مش هيسيبوووك في حالك
ادهم: طب اولا كدة تفتكري بقي بكل بطولاتي دي انا ادهم مش هقدر ارجع هيا تاني .... وبعدين انا مش عايزك تخافي عليا هيا انا لو وصلت بيا أن اخدك اخر بلاد العالم علشان محدش يوصلك ويخدك مني هعمل كدة ....ده لو اصلا حد قدر يخدم من حضني
شاهندة بضحك: ومش خايف ....
ادهم وهو بيشدها ليه : امممم والله انا من وجهه نظري انا .انت الي احسنلك تخافي مني. اوي
شاهندة ضحكت بكسوف ...
ادهم قرب منها وباسها بحب ..
شاهندة اد..
ادهم شالها وراح بيها علي السرير......
وبعد كدة ملناش دعوة .....😂🤭..
__________________________________$$$$
تاني يوم الصبح .......
في المستشفى ...
فهد: الووووو
ندي: الووو مين ..
فهد :انا فهد يا ندي ...
ندي: اه ..افندم يا كابتن .
فهد: ندي ..انا مش عارف انا كلمتك ليه دلوقتى بس امير فعلا محتاجك اوي
ندي: انا متاسفة اوي الرقم غلط ..وامير ده انا كل حاجة بيني وبينه انتهت
فهد :ندي اصبري متقفليش الخط ...
ندي :اعتقد مافيش كلام تاني ممكن يتقال
انا قولت كل الي عندي .....
فهد: امير في المستشفي ....
ندي بخضة: اي ....انت بتقول أي
فهد :والله ما بكدب عليكي فعلا امير في المستشفي
ده حتي لسه مافقش من البينج .
ندي ..بدموع قولي عنوان المستشفي بسرعة يا فهد .
__________________________________&
في اسكندريه في بيت عادل
منال وهي بتحط الفطار :يلا يا عمر الفطار جاهز يلا يا عادل انت كمان
عادل :عمال ارن على يوسف وفهد ونور ما فيش حد فيهم بيرد علىا.... العيال دي بتنزل مصر بتختفي كده
منال بضحك :يا عم تلاقيهم مشغولين في اختيار القاعات والفساتين سيبهم ممكن يكون نايمين
عادل ..علي رايك .....صحيح منال بلاش تكلمي مع عمر في الموضوع فريده وتعب اللي عندها اتكلمي معاه في حاجات لذيذه يعني مثلا هنروح نتقدم امتى ..تكلمي مامتها تتعرفي على العيله كدة يعني ...ما تفتحيش اي حاجه توجع هو مش ناقص
منال: طبعا يا عادل انا فاهمه طبعا
حبيبي صباح الفل
عمر ابتسم ابتسامه بهتانه :صباح الخير يا ماما عاملين ايه
منال: لسه فاكر تسال على امك ولا نسيتني
عمر :وانا برده اقدر انساكي يا ست الكل
عادل :صحيح انا قررت قرار هتجهز النهارده ونروح مع بعض عند فريده وباباها عشان تطلب ايديها
عمر :بس هو ما ردش عليا يا بابا.
عادل: ما لكش دعوه انت كلام الكبار بيفرق احنا هنروح ونجيب كده جاتوه ونروح نتقدم لها ونطلب يديها وانا الي هقنع ابوها ما لكش فيه
عمر بسعادة: بجد يا بابا بجد
طب مش هنقول ليوسف و فهد يجوا معنا ده حتى ادهم كمان رجع من السفر
عادل :لا هنروح احنا النهارده نربط كلام واول يا سيدي انت تجمعو تجيبوا الشبكه يبقوا نقولوهم
عمر: خلاص اتفقنا وانا هارن على باباها هاقول احنا جايين النهارده
عادل :ماشي يلا....
______________________
الاوتيل عند ادهم
ادهم صحي من بدري وقعت جنب شاهنده وكان مبسوط قوي فضل يلعب في شعرها
شاهنده بنوم :انت صحيت امتي وبتبصلي كده ليه
ادهم :معجب يا سيتي ..وبعدين لا معجب قوي كمان
وبعدين وانت مالك واحد ومعجب بمراته واحد و بيحب مراته انت ايش اخششك
شاهنده: بيحبها بجد ولا
ادهم بعصبيه بس بهزار :بعد كل اللي حصل امبارح ده لسه بتقولي ولا لا انا لازم اثبتلك من اول وجديد
شاهنده الضحكه :لا خلاص انا مصدقه والله مصدقه ادهم بس بطل قلة اد.ب
ادهم :وانت لسه شوفتي قله ا.دب ده انا كدة بسخن بس تعالي بقي افرجك قلة الأدب الي علي حق الحق كمان. . تعالي بقي. .
وفعلا اخدها.............
مالناااش دعوة 😜😜😜😜
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
_______________________________&&&
في المستشفى
امير اخيرا ان البنج
يوسف :حمد لله على سلامتك يا وحش كده برده خوفتني عليك
نور :حمد لله على سلامتك يا امير والله قلقتنا عليك
يوسف بغيره: لا والنبي ..وانت مالك
نور ضحكت وسكتت
فهد :خلاص يا عم فكك منه عشان هيتخانقوا دلوقت حمد لله على سلامتك يا برنس
علي بتعب :طلعت عينينا و بهدلتنا الهي وانت جاهي يا امير يا ابن ام امير ربنا يهدك
امير :بتدعي على يا حيوان وانا لسه خارج من العمليات
علي: يا نجم ما تقولش كده انت صحتك زي الفل طب اقول لك حاجه بقى انت صحتك بتيجي على البنج
يوسف ونور وفهد ضحكوا
امير بتعب: ماشي ماشي عادي بس لما افوق لك
شباب هي امي عرفت حاجه
يوسف :لا ما تقلقش ما قدرناش نقول حاجه احنا عارفين ان هي تعبانه احنا كلمناها وقلنا ان انت هتبات النهارده عند علي بس متخفش
امير ...طب
دخلت ندي بتجري بلهفه وخوف
ندى بحب :امير امير انت كويس امير ردي عليا
الحمد لله يارب انك فوقت
فهد الفرحه: اه يا طبعا كويس والله يا شباب مش يلا نرتاح برا شوية
علي: ماشي هخلع بس بمزاجي ها بمزاجي
اهلا اخرج يوسف ونور وفهد و على بره
ندي حضنت امير جامد وامير اتوجع من حضنها بس بادلها الحضن بحب وكانه كان ياس من الحياه وهي رجعت له حياته من جديد
ندي بحب :كنت هاموت لو حصل لك حاجه
امير بتعب :بعد الشر عليك يا ندى انا اروح في ستين داهيه انت لا ....صحيح انت عرفت ازاي
ندى: فهد كلمني وقال لي اللي حصل... بص انا ما كنتش هاجي لك ابدا ولا عمري هارجعلك وكنت خلاص اقنعت نفسي أن انا نسيتك وهشوف حد غيرك ..........وانهي حياتي القديمه دي وابدا حياه جديده لكن اول ما عرفت انك تعبان كنت باموت بجد كنت هاموت حسيت احساس صعب قوي يا امير لبست بسرعه وجيت ..وعرفت ان كل الكلام اللي كنت موجوده انا مش هاقدر اعمله انا باحبك قوي
امير مسك ايدها وباسها :انا اللي باحبك قوي وغلطت فيكي كثير وجرحتك كثير بس والله والله ما هاعمل كده تاني تعالى ننسى اي حاجه فاتت ونبدأ من جديد
ندي ببتسامه : وانا موافقه..........
وفاجاااااه......
استووووووووووووب
#احببت_مصارع
#الجزء_التاني
8
امير مسك ايدها وباسها :انا اللي باحبك قوي وغلطت فيكي كثير وجرحتك كثير بس والله والله ما هاعمل كده تاني تعالى ننسى اي حاجه فاتت ونبدأ من جديد
ندي ببتسامه :وانا موافقه..........
علي: موافقة يا خايبة ده مالوش امان يا بت
امير بتعب :والله يا علي لأقوم اكسرك
يوسف من وراه: ولا ازعل نفسك يا ميرو .وضرب علي علي ضهره جامد .....
فهد: هههههههه يا عيني عليك يا علي
علي: اه يا عم حرام عليك ايديك .طارشة
يوسف :أيوة محدش يكلم امير طول ما انا موجود يا عم الحلوووو سامع ...
علي: أيوة متزفت ...انا خلاص بقي يا ميرو اطمنت عليك واهوو اعتقد مافيش داعي لموضوع النقل ده صح ...
ندي : نقل ..نقل اي
يوسف :اه ما حضرتك متعرفيش ..الاستاذ طلب أنه يتنقل المنيا بعد ما سبته بعض علطوول
ندي بصدمة :الكلام ده بجد يا أمير ...
امير: أيوة يا ندي ..مكنتش هقدر اقعد هنا وانا وانت بعاد عن بعض ..فقولت ابعد عنك وكفاية الي عملته فيكي .....
فهد: يا واد يا رومانسي ..ده انا فهد اشعرت والله
نور بغيظ :ما بس يلاااا سيبنا نتفرج ..ويمكن الي في بالي يتعلمه كلمتين أو حاجة ....
امير: هههههههه انت ..انت
علي: بتلقح عليك علفكرة ههههه
يوسف بغيظ: لا والنبي ..طب يلا يا ست نور نرووح
علشان اسمعك احلي كلام ....
يلا سلام يا امير وحمدلله علي السلامة ....
امير: مع السلامة يا حبيبي . يا امير يا ابن الامرة ....
وفعلا مشي يوسف ونور ...
امير بيبص لعلي :طب اي ...
علي بغباء: اي
امير :جاتك اووه ما يلااااا
علي: يلا اي ...
ندي ضحكت ..
امير: انت كانوا بياكلوك اي يا بني ادم انت
علي: كنت باكل اكل طبيعي .يعني مثلا...
امير بحدة :انت يا بني ادم حيوان انت .
انت هتقولي بجد كانوا بياكلوك اي يا متخلف
علي: لله ما انت الي سالت ده انت غريب اوي.
فهد بضحك: خلاص يا امير انا هتصرف ...
يلا بينا يا علي علشان انا تعبان ونموت وانام يلاا
علي: يسلام طب ما تقول يا غبي انك بتوزعني من الاول وانا كنت هتوزع ...
امير بغل :طب اتفضل اتوزع .
علي بضحكة رخمة: أيوة ليه بقي....
امير: ولااااااا
فهد شد علي برا الاوضة :خلاص ماشيين
علي: طب براحة يا عم متزقش الاااا خارج اهووو
فهد: ده انت عيل رخم ...يلا انا هروح ..
علي: ماشي وانا هطلع علي القسم اعمل كام حاجة
واروح انام
فهد: طب ماشي اوكي يلا سلام
علي: ماشي سلام
فعلا كل واحد فيهم راح في الدنيا
فهد روح البيت عشان يرتاح بس ليه شمس نايمه فنام جنبها لكن
علي راح القسم وتقابل مع اللواء سراج وحكى له كل اللي حصل بالتفصيل اللواء سراج فرح انه حكي موضوع تمارا ومخباش عليه بس اتضايق جدا من تمارا انها خرجت من غير ما تقول له
اما يوسف ونور وروحوا الفيلا علشان يرتاحوا
_______________________________$$$$
في بيت فريده
والد فريده بفرحة : فريده يا فريده
فريده: نعم يا بابا في حاجه
والد فريده: اه يا حبيبتي عمك عادل ابو عمر كلمني وقال لي انهم جايين النهارده عشان يطلبه يدك
مني ...يا حبيبتي..
فريدة بتعب .ده بجد يا بابا
والدة فريدة: امال يعني يا حبيبتي بهزار الف الف مبروك بجد طلع راجل بجد الولد ده
وقربت منها وحضنتها و باستها
بس فريده كانت واقفه متضايقه
ابوها بص لها بشكه :مالك يا فريده انت مش فرحانه ان عمر هيتقدملك
فريدة بوجع: انا غلطت يا بابا عمر ما كانش المفروض يعمل كده ما كانش المفروض اصلا يعرف اني تعبانه هو جاي هنا يتقدملي تاديه واجب عمر مش بيحبني عمر انا صعبان عليه
والد فريده: اي الكلام ده عمر من قبل ما وعلى ذلك و تسامحيه ولا انت ناسيه لما طلبتله البوليس
والده فريده: ايوه يا حبيبتي الواد بيحبك قوي انت ما شفتيش نظرة عيونه لما كان هنا في البيت بيترجي ابوكي بس انه بيكلم معاكي شويه
فريدة يا حبيتي انا مقدره كويس قوي اللي انت فيه بس هو بيحبك اوي
فريده: وانا كمان بحبه قوي يا ماما بس انا كده هظلم عمر يا بابا .... اي ذنبه انه يحب واحده زي
واحده هيبقى حياتها كلها بس عباره عن كيماوي واحده شكلها هيتغير ومش هيبقى فيها اي معالم أنوثة .. ليه واحد يتعذب كل العذاب ده
يعني بدل ما يحب واحدة طبيعية ويخرج معاها ويتفسح خروجات طبيعية .. تبقى خروجاته عبارة عن المستشفيات وكيماوي وتعب وجع اعصاب ليه اظلمه معايا
والد فريدة بدموع: اي العذاب ده يا بنتي حرام عليكي بقي الي بتعمليه في نفسك ده
فريدة :انا تعبت يا بابا تعبت ...
والدها اخدها في حضنه ... اهدي يا حبيبتي والله شدة وتزول ربنا هيقف معانا يا فريدة
صدقيني ..ربنا هيسندنا ده اختبار منه يا حبيبتي ..
ام فريدة هي كمان كانت بتعيط ....
بس مسحت دموعها وقالتلها: أيوة ده اختبار من ربنا
واحنا لازم نقول الحمدلله ولا اي يا حبيبتي
اخت فريدة: اه يا فري وعلفكرة بقي عمر لو سمع منك الكلام ده هيعلقك وانت عارفة عمر مجنون ومش بعيد يجبرك علي الجوازة اصلا
فريدة ضحكت :أيوة هو مجنون فعلااااا ....
ابوها :يبقي خلاص لازم نقابل المجنون ده النهاردة
لانه كان مع ابوه وامه النهاردة. .
فريدة :بس ....
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
امها :مافيش بس بقي الناس كدة كدة جاية سواء وافقتي أو لاااااا
اختها :أيوة يا فري هما كدة كدة جايين يا حبيبتي
فلازم تقابليهم
فريدة :حاضر.........
وفعلا اخت فريدة اخدتها الاوضة علشان تنقي ليها فستان حلوووو وبدأت تجهزها للمقابلة دي ...
وكان عمر برضو بيجهز هو وعادل ومنال .....
وفعلااااااااااا مر الوقت وراحوا بيت فريدة .....
قدام باب البيت ...
عمر بتوتر: بابا انا خايف جدا والله
عادل :يا ابني اهدي مافيش حاجة انت وترتني علفكرة. ..
وفعلا خبطوا ووالد فريدة فتح الباب ..
والدها: اهلا وسهلا استاذ عادل اتفضلوا .
عمر دخل وكان متوتر اوي ......
وفعلا قعدوا ......
عادل: طبعا انت عارف يا ابو فريدة احنا جاين بعد موقف الي عمله عمر هنااا في البيت واحنا والله مكسوفين اوي
ابو فريدة: هههه انا والله الي محرج بس هو كانت حالته صعبة اوي لدرجة أن انا خوفت منه ..
عمر اتكسف: اي يا جماعة خلاص بقي احنا ننسي اليوم ده .......
عادل: عندك حق والله يا عمر. بص بقى يا استاذ مبروك احنا كنا جايين نطلب ايد فريدة لعمر
مبروك: ولله القرار ده مش بتاعي يا استاذ عادل
ده قرار فريدة لوحدها وخصوصا الظروف الي احنا بنمر بيها ......
عادل قاطعه في الكلام :مافيش ظروف ولا اي حاجة من الكلام ده . مافيش حد في العالم ده كله مش بيعدي بأزمات ..ودي حاجة بسيطة وعلاجها منتشر
وربنا اكيد مش هيكسر فرحتنا ....
وبعدين تعب اي او ظروف اي الي تخلي واحد بيحب واحدة وهي كمان بتحبه مايبقوش مع بعض ...
هو الراجل يبقي راجل غير لما يبان في وقت الشدة
مبروك :انا ولله مش عارف ارد اقول اي بعد الكلام ده كله يا استاذ عادل ...بس حضرتك فعلا ونعمة الاب وراجل محترم اوي
عادل :ده بس من ذوقك ...
منال: هي فين بقي العروسة ....
والدتها :حالا جاية يا حبيبتي .....
وفعلا خرجت فريدة وكانت عسولة اوي
كانت لابسة فستان ابيض في بينك وكم شفاف
وكعب بينج ...كانت عسولة اوي ....
منال بفرحة ووجع علي حالها: ماشاءالله يا حبيبتي
ده اي العروسة القمر دي
فريدة بحزن :ميرسي طنط ...بجد ميرسي
منال حضنتها وكانت حاسه بكسرة فرحة فريدة ...
اقعدي هنا جنبي بقي ...
عمر كان سرحان فيها وفي شكلها .....
عادل: طب اي بقي يا عادل نقري الفاتحة
فريدة: بابا لو سمحت انا كنت عايزة اتكلم مع عمر شوية ....
عمر شك في فريدة :طب نقري الفاتحة الاول يا فريدة
فريدة :لا يا عمر بعد اذنك .....
منال :ماشي يا حبيبي ..روحوا اقعدوا مع بعض اتكلموا ....
عمر بغيظ :ماشي يلا بينا ....
وفعلا دخلوا البلكونة .......
عمر: اي رخمة انت ما كنت قرينا الفتحة الاول
فريدة :عمر انا مش عايزة.
عمر مسك ايد فريدة: بت انت عارفة لو سمعت كلمة انا هظلمك انت ذنبكك اي ولله هرميكي من هنا يا فريدة.....
فريدة: أيوة يا عمر انت فعلا ذنبك اي
عمر: تاني يا فري انا ذنبي اني بموت فيكي واني مقدرش اعيش من غيرك ابدا ....واني هفضل معاكي حتي لو هتروحي النار ...ها عايزة حاجة تاني
فريدة :انت ليه مش فاهم ....
عمر: لا يا فريدة ومش عايز افهم منك حاجة ....
ويلا بقي يا بت انت قدامي علشان ما اقلبش عليكي
يلا قدامي .....
فريدة :عمر ...
عمر بحدة: يلاااااااا ...
فريدة بسعادة :حاضر ...عمر
عمر بعصبية: امممممم
فريدة :بحبك اوي
عمر مسك ايديها وباسها :وانا بموت فيكي والله
يا قلب عمر ....
.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وفعلا خرجوا هما الاتنين برا وقروا الفاتحة واتفقوا أن خطوبتهم هتبقي مع هنا وهيثم وأنهم ينزلوا في خلال يومين يجيبوا الشبكة .....
_____________________________$$
في الاوتيل عند ادهم
شاهندة صحيت قبل ادهم ..فضلت بصاله كتير
وبدأت تدمع جامد ....بحبك يا ادهم .....
ادهم :وانا ولله اوي....
شاهي مسحت دموعها وضربات في كتفه بغل
انت صاحي يا جزمة انت
ادهم :لله اي العنف ده بس
شاهندة :أيوة تستاهل علشان انت كداب. وصاحي
ادهم: ههههه طب يا مفترية هانم ممكن بقي تقومي تجهزي علشان عايز نروح نفطر في مكان حلو اوي
وبعد كدة نروح عند عمي
شاهندة بخوف :اهلك يا ادهم
ادهم: اي يا حبيبتي مالك خوفتي كدة ليه
شاهندة: اصل ممكن ما يحبونيش يا ادهم أو يعرفوا أن ماما ...
ادهم قاطعها في الكلام :اولا مافيش حد ليه حق يحبك أو يكرهك غيري انا وثانيا بقي انت تنسي اي حاجة حصلت زمان تماما ..انا عايزك بس تفكري
حاجة واحدة بس
شاهندة: اي هي يا ادهم
ادهم وهو بيحضنها: انك مراتي انا وبس علي كدة
شاهندة ضحكت بكسوف وحضنته ......
وفعلا بعدها بشوية جهزوا هما الاتنين وطلعوا علي فيلا ابراهيم ..بس .....
________________________________&
في فيلا ابراهيم ...
ابراهيم :يا بنتي يا هنا مش كدة
هنا :اهدي اي بس يا اونكل ده انا شوفته بعيني
وهو خاضتها في المكتب وبيحددوا مع بعض الخطوبتهم ده كداب
هيثم: يا هنا افهمي دي بنت مجنونة بتطاردني
كنتي عايزاني اعمل اي يعني لله
هنا: انت فاكرني طفلة بضفاير جاي تضحك عليا
بقولك اي انا مش عايزة اشوفك تاني اصلا .
يوسف: اهدي بقي يا هنا ..وكل الي انت عايزاه هيحصل بس براحة وبهدوء كدة ....
هيثم :ي يوسف فهمها اني فعلا بحبها وان حتي لو الي انت شوفتيه في المكتب ده حقيقي فدي نزوة
ومافيش راجل علي وجه الارض مالوش نذوات
هنا :نذوات ده اسمه قرف ....
اسمع يا هيثم انا حبيتك ووقفت قدام كل الناس علشانك برغم كل ظروفك الي كانت تمنع الجوازة
لكن أنا اتمسكت بيك برغم أن أمي وأبويا مكنوش مرتاحين ليك .لكن أنا دلوقتي بجد قرفانة منك
شمس :يا هنا ميصحش كدة ..
فهد: اششش ملكيش دعوة انت ....
وفاجاه الباب خبط .......
يوسف راح فتح الباب ...
يوسف بصدمة: ادهم ...
ادهم :اي هتدخلني يا يو..
بس ملحقش يكمل الكلمة لان كان بوكس يوسف اسرع لوشه....
شاهندة بخضة: اي ده انت مجنون ولا اي ابعد عنه ..
ادهم بضحك: اهدي. .مافيش حاجة هو طول عمره غبي ولله قولت بعد ابراهيم كتير يعالجه بس مافيش فايدة. .
يوسف ضحك وحضنها جاااامد اوي
وادهم بادله الحضن بقوة
يوسف وهو حاضنه: عيل غبي بجد .وحشتني يلا
ادهم :ههههه وانت كماه يا يوسف والله
بس تعرف قلمك فوقني يا صاحبي
يوسف ضحك :ولا عمرك هتفوق والله يا ادهم انا حاسس ان انت مش اخويا حاسس ان انت ابني و مغلبني معاك والله
ادهم ضحك جامد: طب مش تعالي اعرفك بقي
يوسف بص لشاهندة الي كانت واقفة متأملة الموقف اوي
يوسف بيضحك :اه عرفني مين القمر ده
ادهم بغيرة: لا اتلم هاااا اتلم
يوسف؛ هههههه مين بجد
ادهم حضن شاهندة: دي بقى يا سيدي الاستاذه شاهنده مراتي
يوسف بصدمه :روح يا ادهم اليه ربنا يحولك ويتعبك زي ما تعبتني معاك امراه مين يا ادهم انت بتهزر معايا ...
شاهنده قلقت قوي ومسكت في الدراع ادهم
ادهم: ايه يا عم الحيوان انت وانا باقول لك صعبت انا بقولك اتجوزت
يوسف :يعني ده بجد مش هزار ..
ادهم: لا والله ..هواي الصوت ده
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
يوسف ببتسامة هبلة :لا مافيش دي هنا وهيثم بيتخانقوا.....مبروك يا شاهندة يتزين ما اختارتي
ادهم ده ....اوطي الناس والله
شاهندة: هههههههه
ادهم :اي ياعم الحيوان انت الله
وبعدين انت بتقول هنا وهيثم بيتخانق ليه هو في حاجه
يوسف :لا لا اصلي اصلي هي قفشته بيخونها عادي يعني المهم ادخل ادخل ادخلي يا شاهي
يوسف بفرحه وصوت عالي: يا عمي يا فهد ادهم ترجع ادهم رجع
ابراهيم فرحه قام من على كرسي وجيري ناحيه الباب :ادهم ادهم حمد لله على سلامتك يا حبيبي
كده برده يا ادهم هونت عليك يا ابني هونت عليك تسيبني وسافر
ادهم: حقك علي يا عمي كنت متلخبطو كنت اعصابي تعبانه بس اهو رجعت تاني
فهد: استنى بقى يا بابا انت وحشتني يا ولد وحشتني تصدق يا ولد ادهم ان انت واطي واطي واطي انت عارف انا كلمتك كام مره يا حيوان
ادهم: ما خلاص بقى يا عم انتوا سوقتوا فيها ولا ايه واحد يضربني والثاني يشتمني ما كفايه بقى احراج
فهد: انت لسه شفت احراج يا مهزق وبعدين انا كتب كتابي انا وشهد ويوسف ونور كان لسه من يومين وانت طبعا ما كنتش موجود يعني اخواتك يتجوزوا وانت مش موجود عادي جدا
ادهم بيضحك: الله طب ما انا كمان تجوزت وما حدش كان معايا
كلهم: اييييه ....
استووووووووووووووب.
تفتكروا رد فعل هنا اي
٩،١٠
#احببت_مصارع
#الجزء_التاني ..
9
ادهم: ايه يا جماعه الصدمه دي باقول امراتي انا اتجوزت شاهنده
ابراهيم :بسم الله ما شاء الله حلوه جدا يا ادهم
الف مليون مبروك يا حبيبي
فهد :انت تجوزت بجد طب ازاي ما تقولناش
ادهم :معلش بقى يا فهود والله كانت ظروف بس اهو اديني رجعت مش جاي ايدي فاضيه كمان رجعت معايا شاهنده يمكن تغفر الحاجه من اللي عملتها
شمس: مبروك يا ادهم بجد الف الف مبروك
فهد بغيره :وانت مالك بيه اصلا تقولوش حاجه اساسا
شمس :الله يا فهد بابا بباركله فيها اي دي
فهد: لا يا اختي ما تتكلميش معه اصلا
ادهم: اعرفك بقى يا ستي ده اونك لابراهيم يبقى زي والدي دي بالضبط الله يرحمه وده يوسف ابن اخو عم ابراهيم ودي نور كاتبين كتابهم بس لسه مش عارف الفرح امتى الصراحة
يوسف بضحك 'ولا احنا اصلا
نور: اهلا وسهلا بيكي الف مبروك
شاهنده بذوق: لله يبارك فيك ميرسي
ادهم :و ده بقى فهد ابن عمك ابراهيم ودي شمس برضو كاتبين كتابهم ولسه مش عارف الفرح امتى صحيح مبروك يا شموسة علي الحجاب
شمس ضحكه :الله يبارك فيك يا ادهم
فهد بغيظ :الله يبارك فيك يا ادهم... ايه يا حيوان انت التاني وبعدين اي شموسة دي بقي ...
ادهم ضحك اوي وشاهندة كمان
ادهم :ودي بقى يا ستي هنا اخت نور الصغيره وده هيثم انا مش عارف ما وصل لحد فين بس تقريبا خطيب هنا ...
هنا بوجع: لا كان زمان ..
هيثم اتغاظ اوي منها ومن فكرة رجوع ادهم اصلا ...
بعد اذنكواااا ..ومشي ..
ادهم: ايه يا جماعه هو مشي ليه
يوسف :يا ابني هم اصلا بقلهم ثلاث ساعات بيتخانقوا ..
شاهنده :يا ساتر يا رب ليه كده بس
نور :ده عيل واطي اصلا وخاين كمان
ادهم: ليه يا جماعه بس هو عامل ايه
فهد: راحت المكتب بتاعه في المستشفى شافته حاضن واحده وقال ايه بيقول لها خطوبتنا ان شاء الله هتبقى الشهر الجاي ولما واجهته هنا قال لها ان دي نزوه وما فيش راجل ما عندوش نزوات في حياته و أنه هو بيحبها هي وعايز يكمل معها هي
شاهنده :وانت يا بتحبيه لو انت فعلا بتحبيه و مصدقه انا ممكن يعملش كده ثاني سامحيه سامحيه يا هنا لان فيها ما فيش حد ما بيغلطش وان فعلا الحب بيغير
هنا اتغاظت قوي منها ومن فكره وجودها اصلا مع ادهم واتمنت انها تكون مكانها وبكل غل وحقد قالت لها :وانت مالك لك اصلا وبعدين انت مين و هتعرفيني ازاي يعني علشان تديني نصيحه اساسا
شاهنده في صدمه: ايه ده انا اسفه ما كنتش اعرف انك هتضايقي كده
ادهم بعصبيه :في ايه يا هنا ما لك بتكلميني كده ليه شاهندة ملهاش دعوه على فكره انت مشكلتك معاه هو
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
هنا اضايقت قوي وبصته بوجع لانه بيدافع عنها وطلعت على اوضتها وهي بتعيط ...
ابراهيم بحرج :انا اسف يا بنتي والله بس هي يمكن نفسيتها تعبانه شويه...
شاهنده بكسوف: لا يا اونكل ما حصلش حاجه حصل خير..
يوسف: معلش هي بس متلخبطه ونفسيتها وحشه واللي شفته برده ما كانش قليل ...نور اطلعي شوفيها ...
فهد :وانت كمان شمس اطلعي معها وانت بقى يا عم ادهم اقعد ارتاح انت وعروستك وشويه تكون اوضتك فوق جاهز انت انت والعروسه يا معلم
ادهم: والله يا ابني مش عارف اشكرك ازاي
انا هتعبك معايا
فهد: ليه هو حد قال لك ان انا الي هوضبها ولا ايه ولا انت اتلم هاااا اتلم ....
ادهم ضحك: حاضر .....
ومر اليوم عادي جدا بملل ادهم وشاهندة طلعوا اوضتهم عشان يرتاحوا ويوسف راح شغله وفهد كذلك واتفقوا كلهم بالليل يتجمعوا يروحوا ينقوا الفساتين .........
_______________________________&&&
في مول كبير للعرايس
يوسف بعصبية: انت غبية صح ..مش انا قولت مافيش فستان قصير ولا البعيدة غبية مثلا
مش كفاية مخلتكيش تتحجبي اصلا
نور: نعععم ولاااا اظبط كدة انا لما احب اتحجب انا الي هاخد القرار سامع ...
يوسف بحدة: اعاااا لا بقولك اي جو الي قادرة علي التحدي و جو الهبل ده مش معايا انا سامعة ولا
نور :وانت جو سي السيد ده برضوو مش معايا ..
فهد: اي بقي انتوا جايين تتخانقوا ..ماتخلصوا بقي
المول كله سمع صوتكم ..عيب كدة
نور: قوله يا فهد..قوله ...
فهد :اسكتي انت يا ماما ..يلا يا يوسف بقي
يوسف: يلا غيري ام الفستان ده بقي ..
نور: افففففففف ماشي
يوسف :اي الغبية دي ...
فهد :بس بقي وانت يا شمس اخلصي بقي علشان زهقت ...
شمس وهي في البروفة :مش عارفة البسه يا فهد والله ...
فهد :طب اوعي انا من قدام البروفة انا داخلك ..
وفعلا دخلها البروفة .....
شمس: مش عارفة اقفل السوستة ...
فهد بضحك :وانا قولت البت هتتكسف والجو ده
اول ما ادخل كدة سوسته ...
شمس :هههه تصدق انك بايخ ..وبعدين انا مراتك برضوووو
فهد :ههههه ماشي يا واد يا جامد ...
وفعلا ظبطوا الفستان وطبعا الفستان للمحجبات
شمس: اي رايك ...
فهد: يخربيت جمالك يا بت ..حتي و الفستان مقفول برضووو مزة ..شكل دخلتنا هتبقي في البروفة
شمس: فهد اتلم. أخرج برااااا ....
فهد :ماشي بس والنبي لتخلصي بسرعة وما تسيبيني مع الثنائي المريض الي براااا دول
شمس :حاضر ..يلا أخرج ..
وفعلا خرج فهد لفه يوسف برضو متعصب ..
فهد :اي تاني مالك .....
يوسف: مافيش علي بيقولي أن هيروح بكرة يتقدم لتمارا ...
فهد :طب ودي حاجة تضايق يا حج انت
يوسف :يبني انا فرحان ليه بس علي بكرا مش فاضي وامير متصاب وانا هفضل بكرا لوحدي ومعايا حتة ضابط يا فهد ....
فهد :اي شاطر ....
يوسف: حمار .. ولله يا ابني
فهد بضحك :صادق يا حبيبي منغير حلفان
يوسف: اسكت متفكرنيش بس .....
واخيرا نور خرجت من البروفة ...
نور: ها اي رايك ...
يوسف اتصدم من حلاوة الفستان عليها ...
اي ده .. هو في كدة ..
نور: اي بقي ماله ده كمان اعتقد مقفل اهوووو ..
.
فهد :لا مشاء الله جميل اوي يا نور
يوسف: وانت مالك انت ..ركز في مراتك ..الله
فهد افففف وبعد عنهم ....
............
نور: هااا اي رايك ....
يوسف بإعجاب: حلو اوي يا نور والله ..اي الطعامة دي يا بت انت
نور: اف اخيرا عجبك حاجة.... اوعي بقي علشان الحق اغير ..اوعي
وفعلا نور وشمس غيروا هدومهم ....
وفهد روحهم إنما يوسف طلع علي القسم ...
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
_________________________________$$$
في الفيلا ....
ابراهيم :مبروك يا ولاد جيلبتوا الفساتين ..
شمس بفرحة :اممم وحلوة اوي يا عمووو
ادهم :مبروووك ....
نور: اي رايك يا شاهي ....حلو صح
شاهدة: تحفة بجد ...الف مليون مبروك
نور: الله يبارك فيكي ...هو انتوا معملتلوش فرح هناك
يا شاهندة ....
شاهندة اتوترت اوي ...
ادهم: لا احنا كتبنا الكتاب وجينا علطوول ..بس تتعوض مع اول بيبي بقي ....
.شاهندة :أيوة احنا متفقين علي كدة ...
فهد: ايوة بس يلا علشان لازم تنزلوا تجيبوا بدلة للشحات ده وفستان ..الفرح اخر الاسبوع ...
هنا نزلت من الاوضة ..انتوا جيتوا
شمس: أيوة تعالي يا هنا افرجك .تعالي
هنا بخنقة وهي بتبص شاهندة ...
اه فرجيني ...الله حلو اوي يا بت يا نور
شمس: اي ده وانا . . .
هنا: ما هو محجبات مافيهوش اي ملامح ..
شمس زعلت اوي من كلامها ...
فهد :اي الكلام الغبي ده ..لعلمك بقي الفستان عليها تحفة بجد ..
ادهم وهو بيبص لهنا :في حد يقول كدة ..وبعدين
الحجاب ده هو الي محليها عقبالك ...
هنا بغيظ: والله طلاما بتحب المحجبات اوي كدة
ما اتجوزتهاش محجبة ليه ...
ادهم ببرود :علشان الي حبيتها يا هنا مش محجبة علشان كدة ..وبعدين انا عمري ما هجبرها انها تتحجب اصلااا
هنا ..والله
فهد: اي يا جماعة ما خلاص انا اصلا مش محتاج راي حد فيكوا ..يلا طلعوا الفساتين فووق .
وفعلا طلعت ونور وشمس فوق بس شمس كانت فعلا زعلانة من كلام هنااااا .......
__________________________________
فهد :ادهم تعالي عايز اتكلم معاك في موضوع برا
ادهم: ماشي تعالي ....
وفعلا خرجوا الجنينة وكان معاهم ابراهيم. ...
هنا وشاهندة كانوا جوا في الفيلا ....
هنا :وانت بقي فعلا بتحبيه ...
شاهندة بستغراب: اكيد اومال اتجوزتوا لي
هنا بضحك :لا في اسباب كتير اوي غير موضوع الحب ده ....
شاهندة :هو انت ليه كلامك بيبقي بيحمل اكتر من معني ..لو عايزة تقولي حاجة قوليها في وشي
علطووووول منغير لف ولا دوران
هنا بضحك: بس انا بقي لا بعرف الف ولا ادور
وبقولهالك اهوو جوازك من ادهم بالسرعة دي
مش داخل دماغي وانت مش مظبوطة ..
شاهندة بعصبية: مش مظ.بوطة يعني اي بقي ...
هنا: والله شوفي انت بقي .ازاي تتجوزي واحد بالسرعة ومنغير فرح أو أي حاجة ..طب فين اهلك ... ولا يمكن يا عيني ملحقتوش تعملوا فرح .
احسن ه.تتفضحي مثلا .....
شاهندة بغل :طب تعالي بقي ..وانا هفرجك مين الي مش مظبوووووط ....
هنا انت تفرجيني انااا....طب تعالي بقي
____________________________$$$
في الجنينة ....
ابراهيم :ها يا ابني قولت اي
ادهم :هقول أي يا عمي ..انت بتطلب مني امسك المصنع بتاع حضرتك ..
ابراهيم :أيوة واي ردك انت بقي
ادهم :ردي في اي ده انا اصلا في حكم العاطل ...
فهد: انت عبيط يا بني ادم انت وبعدين موضوع المصنع أو الشركة لو حبيت تيجي معايا ده حل مؤقت اصلا لحد ما تفتح مشروعك انت أو حتي ترجع تاني السوق ...
ادهم: يعني انت شايف كدة ..
فهد: اه طبعا يا ادهم ...
ابراهيم: ها يا حبيبي قولت اي
ادهم :قولت موافق طبعا ...وحضن ابراهيم
ابراهيم: وانا بقي عندي خبر حلو اوي
فهد: طب اي والنبي فرحني...
ابراهيم بضحك: عمر اتقدم لفريدة وقروا الفاتحة
ادهم بفرحة :مش معقووول ...ده انا هنفخه والله
فهد: ده فعلا خبر جاحد ....انا لازم أكلمه ...
وفاجاه سمعوا صوت صريخ جامد ....
تفتكوا مين هيض.رب مين ...هنا ولا شاهندة
_____________________________$$$
في مكتبه ....
اللواء سراج: بحدة لا نزلتي من ورايا وخبيتي عليا يا تمارا وانا عمري ما عودتك علي كدة ...
تمارا :ولله يا بابا ما كنتش لا تخلي ولا اي حاجة
كل الحكاية أن عرفت وحضرتك كنت نايم
وانا مفكرتش لقيت نفسي بجري علي المستشفي
كنت .خايفة ؟....
سراج: بس كان غلط يا تمارا ....والي حصل ده مش هيعدي بالنسبة ليا ....لازم قبل ما تعملي اي خطوة تبقي عارفة كويس اوي نتيجتهااا ...
تمارا :بابا انا اسفة والله حقك عليا ....
سراج: بعدين لينا كلام تاني لما نروح
وفاجاه الباب خبط .....
سراج ادخل ..
دخل علي ....
علي :مساء الخير يا فندم ....
سراج: كويس انك جيت ....
تفتكروا اي حصل بقي .....
#احببت_مصارع
#الجزء_التاني
10
فجاه ابراهيم وفهد وادهم سمع صويت جامد قوي من الفيلا جريوا جوه يشوفوا الصوت ده و تفاجئوا بشاهندة ماس؟كه هنا من شعرها و قاعده فوقها
ادهم بصدمه :شاهنده انت بتعملي ايه انت اتجننتي اوعى كده اوعي....
شاهنده بغل وهي ماسكه في شعرها: لا مش هسيبها البنت دي قليله الادب ولازم تتربى
وفجاه نزلت نور وشمس تحت
نور: ايه ده ايه ده انت مجنونه ولا اي ..ابعدي عنها
شاهنده :بس انت كمان ابعدي انا مش ناقصاكي
اما بقي هربيها بجد ....
ادهم شدها من فوق هنا ...
اي الي انت عملتيه ده ..اي حصل لكل ده يا شاهي
فهد: اهدي يا ادهم علشان نفهم ...
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
نور: نفهم اي بس ..ما احنا كلنا شفناها وهي بتضربها
اي الهمجية دي
شاهندة :والله ابقي همجية احسن ما ابقي زبالة وقليلة الادب ....
نور :يا نهارك اسود مين دي الي قليلة الادب يا بت انت ...
شاهندة :هي ولا انت هتخوفيني مثلا ....
ادهم :شاهندة بس .....
شاهندة العصبية سيطرت عليها. ..لاااااا مش بس وابعد عني سااااامع .....
البت دي غلطت فيا وانا اخدت حقي منها
انت عايز اي مني .. اسكت مثلا ...لااااا
ادهم :شاهندة انت واعية لكلامك ده ...وبعدين غلطت فيكي قالتلك اي يعني ... قوليلنا
هنا بتمثيل :انا برضو هغلك فيكي ..هو انا اعرفك اصلا ..طب بذمتكوا انا عمري غلطت في حد ...
ابراهيم :بصراحة يا بنتي انت محترمة ..بس ممكن يكون في سوء تفاهم ..... اهدي يا شاهندة وفهمينا اي حصل بس لكل ده
شاهندة :لا انا مش هفهم حد حاجة ..
انا عموما ماشية من هنا اصلا ...
فهد: اهدي بس يا شاهندة .. تمشي فين بس
ده بيت جوزك ...
ادهم: بس يا فهد اسكت انت.... مسك ايديها واخدها لاوضتهم ...
نور: اففف يا ربي ..روح وراه يا فهد احسن يضربها
هنا :خايفة عليها اوي يا اختي ...لي مش شايفة عملت فيا اي .... وبعدين ما يضربها أو يقتلها حتى على الاقل نخلص منها بلا قرف جايب لنا واحده من الشارع
فهد بحده: هنا احترمي نفسك.. دي امراه اخويا وانا اخويا مش هيجيب احد من الشارع
نور: وهي برضوا هتقوم تضربك كدة منغير ماتعملي حاجة يا هنا ...ليه هي مجنونة مثلا ...
شمس بصراحة :يا جماعة شكلها مش هادية خالص ..
برغم أن نور ايديها ولسانها طوال ..لامؤخدة يا نور
نور : لا و ليه لامؤخده يا حبيبتي ما انت علطول مجرباهم ....
شمس: انا بتكلم بجد ..اسلوب شاهندة بجد عنيف اوي
فهد :اي الكلام ده ...عادي علفكرة في ناس في عصبيتها مبتعرفش تتحكم في نفسها ....
ده ما يعبهاش الشخص في عصبيته بيتحول عادي هاقول لك حاجه مثلا انت عمرك شفتي يوسف ولما بيتعصب ..عمرك شفتي ادهم لما يتعصب ادهم ده الوحيد اللي ما بيتعصب مخه مستحيل يشتغل وما يفكرش هو بيعمل ايه
شمس :يمكن برضووووو ......
_______________________________&
في اوضه ادهم وشاهنده
ادهم بحدة : اي الي انت عملتيه تحت ده ..انت اتجننتي ولا في اي بالضبط ..
شاهندة :بقولك اي اوعي تتكلم معايا كدة تاني
انا هامشي من هنا يعني همشي من هنا ابعد عني ...
ادهم مسك أيدها ورا ضهرها : انت فاكرة ان انا ممكن اسيبك تخرجي من هنا اصلا غير بموافقتي انا
شاهندة :اوعي ايديك دي ..ا اي بقولك
انت مش قدي .... ولا شكلك نسيت انا ابقي مين
ادهم :لا يا روح ام.ك قدك ..تعالي بقي
وفجاه زقها علي السرير وقلع الحزام وبدأ يضربها
بغل وعنف. ......
بس الصدمة انها مكنتش بتصرخ نهائي كانت بس ماسكة في الملاية وبتعيط في صمت ووجع وحرقة كأنها إنسانة بس منغير مشاعر ....
فهد طلعله الاوضة ...ادهم افتح يا ادهم ...في اي ..
ادهم بصعبية وهو بيضربها : فاكره نفسك اي هااااه
انا لازم افوقك علشان تعرفي اني انا الي بمشي كلمتي مش انت ....وفضل يضرب فيها بالحزام .
بس برضو مكنتش بتتكلم ولا بتضرخ وهو كان بيضرب اكتر .........
لحد ما فهد كسر الباب وشاف المنظر ده ....
فهد بصدمة: انت بتعمل أي يا متخلف انت ...اوعي سيبها ...اوعي .... انت لا يمكن تكون طبيعي ابدا
وفجاه طلعت نور وهنا وشمس
نور بخضة : ايه ده... ايه ده شاهده.. شاهنده قومي انت كويسه حرام عليك عملت فيها كده ليه ده اكيد مش طبيعي والله العظيم لاوريك والله
هنا كانت واقفة مصدومة وخائفة اوي
هنا فى سرها: اي الي انا عملته ده ..ازاي اكون السبب في الي حصلها ده .... يا ربي ...
فهد :يلا بسرعة ...
ادهم كان واقف مصدوم من اللي عمله كان في حاله صدمه كبيره قوي وكان عمال يبص عليها اللي عمله في شاهندة ومش مصدق أن هو قدر يعمل فيها كدة
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فهد بحدة وهو بيزق ادهم جامد : يلا بسرعه هاتها عشان نروح بها المستشفى ..انت لسه هتنح
وفعلا ادهم جري عليها وفي حاله خوف جامد قوي بس شاهنده كانت فقدت الوعي واخذوها على المستشفى........
ادي ادهم اللي انتوا بتحبوه ...عاجبكم🤭😏
_______________________$$
في القسم
سراج: كويس يا علي انك جيت
علي: حضرتك كنت عايزني يا فندم صح وراح بص ناحيه تمارا اللي كانت واقفه واضح جدا على ملامحها ان انا زعلانه قوي
سراج: ايوه يا علي كنت عايزك ..كنت عايزه اعتذر لك
علي: ليه يا فندم هو في حاجه حصلت
سراج: ايوه انا رافض جوازك من تمارا بنتي وكنت عايز اعتذر لك لان اديت كلمه ورجعت فيها
علي بصدمه بص علي تمارا اللي كان واضح جدا انها مستغربه من الكلام زيه بالضبط : طب ..طب ليه يا فندم انا عملت اي غلط ...شفت مني اي حاجه وحشه
سراج: ارجوك يا علي انا رافض جوازك من بنتي.... انا لما وافقت اجوزك بنتي كنت هاجوزك بنت اللواء سراج... تمارا سراج حسني البنت المسئوله تفتح بيت وتكون اسره لكن لما اعرف ان بنتي تتصرف من دماغها بتنزل من وراء ابوها فانصاص الليالي يبقى بنتي مش مسؤوله وانا ما اقدرش اوافق على جوازك منها لكن أنا مش معترض عليك انت نهائي
تمارا ما قدرتش تسمع باقي الكلام او تسمع حتى اهنتها قدام علي اخدت شنطتها وخرجت بره الاوضه
علي بوجعه وهو شايف تمارا خرجة مكسوره قدامه... يا فندم ارجوك ادينا فرصه ثانيه نتكلم مع حضرتك
انا عارف ان تمارا ممكن تكون غلطت بس عشان خرجت من وراك بس والله هي ما تقصدش حاجه ولا حتى انا والله اقصد ازعل حضرتك
سراج: وانا عارف يا علي ومربي بنتي كويس قوي وعارف انها عمرها ما تعمل حاجه غلط وانها راجل وقد المسؤوليه لكن اول ما احس ان حبها ليك خليها تفقد توازنها من حقي اني اعدلها وافوقها ما ينفعش مشاعرها تحركها وتسيطر عليها حتى لو بتحب حد وانت كذلك لازم تبقوا فاهمين كويس قوي ان قرارك مش من قلبك ولا من مشاعرك قرارك من دماغك وبس
علي: يعني حضرتك موافق اتقدم وكل الكلام ده بس كان تهويش صح
سراج: ايوه يا علي صح بس لو تمارا عرفت كلمه واحده من اللي انا قلتها دي والله ما هتتجوزها.
وانا عند كلمتي ...
علي بفرحه :ربنا يخليك لنا يا فندم والله العظيم مش عارف اقول لك ايه بس والنبي والنبي براحة عليها
سراج بضحك: انت هتوصيني علي بنتي يا علي ولا اي ..اتفضل علي مكتبك يلااا
وفعلا علي استاذن وقرر يخرج بس بمجرد ما خرج من باب الاوضه المكتب بتاع اللواء سراج حاس ان نفسه يكلم تمارا ويقول لها كل حاجه عشان بس ما تعيطش او حتى تزعل او تحزن بس قال في نفسه ... مش مشكله يا علي تعيط شويه بس تبقى معاك العمر كله اتحرم منها يومين بس ما اتحرمش منها العمر كله ....
ودخل مكتب يوسف .....
______________________________
في التليفون
عمر : ايوه هاروح معك بكره المستشفى ايه يعني غريبه دي ولا اي يا فري
فريده :لا يا عمر مش غريبه بس انت المفروض هتسافر مصر عشان خاطر اخواتك هيتجوزوا شمس ونور يبقى ايه لازمتها ان انت تفضل قاعد معايا وبعدين مش عايزه اتعبك معايا يا عمر
عمر :اولا شمس ونور معهم جوزتهم وانا ممكن اروح يوم الفرح بس ...ثانيا انا مش هاروح لوحدي انت هتيجي معايا ثالثا بقى وده الاهم اوعي تقولي تاني كلمه هاتعبك انت حبيبتي وكلها كم شهر وهتبقى امراتي وهتبقي مسؤوله مني فانسي بقى الكلمه دي
فريدة: يعني عمرك ما هتزهق مني صح ...
عمر : والله ما اقدر اصلاااا ..ده انا ما صدقت انك معايا ... بقولك اي انا هكلمك عمو واقوله أن انا الي هوديكي بكرة المستشفي وبعد كدة نطلع نتغدي
هااا ..اي رايك يا قمر انت
فريدة بضحك :وانا موافقة طبعا ...
_______________________________
في المستشفى عند امير ..
امير بعصبية: والله عيال واطية بجد مافيش غير يوسف بس الي كلمني ..
والدة امير :يا حبيبي ممكن يكون عندهم ظروف ..
امير: لا طبعا دول صحابي واخواتي ازاي حتي ما يكلمونيش يطمنوا عليا يعني ...
ندي: خلاص بقي ..وبعدين الدكتور قال انك ممكن تخرج برا ...
امير: اه هو فعلا قال كدة بس انا هخرج في حالة واحدة بس يا عمي ..غير كدة والله أفضل قاعد في المستشفي ..
والد ندي: يا عم بعد الشر عليك ..
امير :لا برضو عندي شرط ..منغيرة مش هخرج من هنا
والد ندي بضحك: واي هو بقي الشرط يا حضرة الظابط ...
امير :اول ما اخرج من المستشفى نكتب كتابنا انا وندي ...
والد ندي؛ اي يا ابني الكلام ده ..مش لما تشد حيلك الاول كدة وتقف علي رجلك تاني
امير بخوف: لا ما انا مخفش و الاقيها سابتني تاني
انا ما صدقت انها سامحتي ...ها يا عمي ..
ندي بصت لباباها وابوها فهم انها موافقة
والد ندي ؛وهقول اي ماشي يا أمير...بس يكون في علمك مش معني اني وافقت اجوزهالك
اني هسيبك تعمل فيها الي انت عايزه انا عايش علي وش الأرض يعني لو فكرت بس تضايقها انا الي مش هرحمك ..
امير بحب: والله حرمت انا مش هعمل حاجة تاني تاذيها ..بس والله من حبي فيها بغير عليها بجنون
بس خلاص اتعلمت الدرس صدقني ....
ندي :وانا مصدقاك برغم جنانك الي هودينا في داهية ده ..... وموافقة كماااان ...
والدة امير: الف مبروك يا حبايبي عقبال كدة فرحكم يا رب .......
وكان في نفس الوقت ادهم ونور وشمس وهنا وفهد
في نفس المستشفى بتاعة أمير علشان شاهندة .....
خرج الدكتور. ....
ادهم بخوف: طمني عليها يا دكتور ...
الدكتور بصله بشك :انا لازم اعمل محضر ده اعتداء جسدي بالضرب ..
ادهم :اعمل الي انت عايزه يا دكتور بس طمني عليها الاول ...
الدكتور :اطمنك اي يا استاذ
واضح جدا انها مضروبة جامد بآلة حادة علي ضهرها
وعندها اكتر من ضربة في وشها......
وفقدت الوعي من كتر الضرب .... انا مش عارف جيل اي المهبب ده. بعد اذنكوا
فهد :طب ممكن ندخلها ...
الدكتور: اه هي فاقت وهتتنقل أوضة تانية ...
بس مش هينفع تخرج غير لما المحضر يتعمل بعد اذنكوا .......
نور بصت بغل لادهم :وانا بقي هشهد ضدك انت مش راجل انت س.ادي وحيوان .
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
و دخلت جوا هي وشمس
أما فهد راح يكلم يوسف و هنا وقفت معاه
ادهم وطي راسه وكان بيعيط في صمت ...
هنا حطت ايديها علي كتفه ...
هنا: ادهم انت كويس ..
ادهم بصوت موجوع :عمري ما تخيلت اني ممكن اذيها هي دي الوحيدة الي فعلا لمست قلبي برغم كل التحديات الي في حياتنا. ....مش عارف ازاي عملت فيها كدة ..... انا مش قادر حتي اوريها وشي ....
وفعلا مشي أدهم من المستشفي .....
تفتكروا اي بقي ممكن يحصل
فعلا الدكتور هيبلغ عن ادهم
وهل شاهندة هتسيبوا ...
تكملة الرواية حتى الآخر من هنا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تعليقات
إرسال تعليق