القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية الصياد في مواجهة حوريه الفصل الثامن والتاسع والعاشر والاخير بقلم أسيل باسم

 رواية الصياد في مواجهة حوريه الفصل الثامن والتاسع والعاشر والاخير بقلم أسيل باسم

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


رواية الصياد في مواجهة حوريه البارت الثامن والتاسع والعاشر والاخير بقلم أسيل باسم


رواية الصياد في مواجهة حوريه الفصل الثامن والتاسع والعاشر والاخير بقلم أسيل باسم


الفصل الثامن

عند جااسر كان ساائق وهو حاسس بنغزة في قلبه بعد وقت جااله تلفون من حور وقف السياارة ووهو ببتسم 

جاسر  " هو اناا لحقت اوحشك ولا ااي ي قلب.....

.....

جااسر بصدمة  " يعنى ااي

.......

جاسر وهو بيلف ويرجع من مكان ماا نزل حور وهو قلقاان

طب اقفلي اناا مسافة السكة واكون عندك 

قفل معها فشااف صورة حبيبته على خلفية تلفونه 

وهو ببيكي  " مش هخليكي تدفعي تمن افعااالي اناا 

بوعدك ي عمري هلحقك وانقذك ي عمري كله انتي 


دخل المطعم وولقى صااحبت حور وهي بتبكي 

جااسر  " انسة حيااة  ااي ال حصل

حيااة ببكااء  'كناا قاعدين بنتكلم بس فجاة ظهرواا 

رجال  مسلحين وخدوهاا معهم ومحدش قدر يعمل 

حااجة ولا اناا قدرت اعملها  حااجة


جاسر  " اهدي لوسمحتي دول كانواا ممكن ياذوكي

انتي لو وقفتي في طريقهم بس 

اناا هلاحقيهاا  لازم القيهااا


وبعدهاا راح لاوضة المدير وفتش في كاميراات المراقبة

وملاقش حاجة تفيده او  توصله  للخطفوهاا

فقلم اتعصب وكسر المكتب بال فيه قاطعه تلفون هشام 


جاسر  " مراااتي فين 

....  .

جااسر  " واناا اي ال يضمنلي ترجعلي مرااتي بعدما

ارجعلك بنتك 

..........

جااسر  "  ااوعي تلمس شعرة منهااا لانك هتلاقي بنتك

مقط* عة  شقف* ش*قف 


قفل مع هشاام واتصل على

جاسر  " حور عندك هشام خطفهاا خذ بالك منهااا

ومتخليش حد يجي جنبهاا مين مااكان

....

جاسر  " جهز نفسك اليووم هتحرر من سجنه 

هترجع بيتك ولاهلك ي ادهم 


قفل مع ادهم وبعدهاا طلع رااح المخزن المحبوس فيه

شااهي فلاقهاا في حالة سيئة  جداا 

جاسر  " الظاهر الخدمة بتااعتنا عجبتك اااوي ي 

مرااتي الساابقة 

شاهي بتعب  " متفكرش انك  انتصرت علياا ي جاسر

بااباا مش هيسكت لك ومش هيخليك تتهنى بحياتك

مع حبيبة القلب 


جاسر اشر لحاارسه ادم برااسه وادم فهمه ورااسه غرز

حقنة في رقبة شااهي ثواني واغمى عليهااا 

جاسر  " مش عاايز غلط ي ادم  اعمل ال قلتلك عليه

باالظبط مفهووووم

ادم  " مفهووووم 


.......


عند حور 


فااقت بسبب صووت عجلات مزعج جدااا فتحت عنيهاا

بصدمة وهي شاايفه قداامهاا بعد السنين دي كلهاا


حور  " ادهم 

ادهم اتحرك بكرسيه ( هو مقعد ) وجاء وقف مقابيلهاا

حور بخووف وهي افتكرت ال حصل  

هو انت  ال خطفتنتي 

ادهم بضحك " تفتكري بحالتي دي اقدر اخطف حد

حور دمعت وهي بتتذكر ادهم اتشلل اازااي لماا كانوا عيال

حور بحزن  " كله بسببي انااا اسفة  ساامحني

اناا السبب في ال انت فيه 


ادهم  " وانتي ذنبك ااي ي حور اناا ال مسمعتش

الكلام وطلعت على الشاارع وقتهااا 

حور  " هو اناا مين ال خطفني 


هشاام خطفك عاايز يباادلك بشااهي 

بس متقلقيش جااسر جاااي ينقذك منهم 

حور بااامل  " ان شاء الله 

وهماا بيتكلمواا فحااة سمعوا صووت رصااصتين

على الهواااء وبعدهاا طوالي دخل حاارس وهو بيقول 

لادهم باحتراام  " البيه امر انه نوديهاا لعنده حوزهاا

تحت و....


ثواني ومتشوف عينك النور الحاارس  كان واقع مقت* ول

لانه ادهم طلع مسدسه وق*تله  صرخت حور بخووف

ادهم بغيظ  " ااه خرمتلي ودااني ي..

حور وهي بتضربه  " ااوعى تشتم وبعدين هو ال* قتل 

عندك وعند اخوك  بالسهولة  دي

ادهم  " متزعليش نفسك ي قلبي هبقى تعلمك 

ازااي تقت** لي حد 

يلا خليك ورااياا الظااهر هشاام بيه غير راايه وعايز

يقتلك قبل ماا يوصل  جااسر 


حور  بخوف " طب هنعمل ااي دلوقتي

ادهم  : انتي امشي  ورااياا  واتخبى كويس مفهووم

حور  " مفهوووم

......


عند حاسر وصل وزق شاهي لهشااام وهو  بيطمن على بنته

جاسر  " بنتك اااهي في حضنك  رجعلي بقى مرااتي 

هشم باسف مصطنع  " هو اناا مقلتلكش ي جااسر

انه قبل ماتجي بنص ساعة بس امرت رجالي انهم يموتها

جاسر  " انت بتقوول  اي


هشاام بتسلية  " قصدي مرااتك حبيبتك خلاص ودعت

الدنياا دي بااال فيهااا

جاسر  لنفسه  " متصدقش هي لا يمكن تفكر تسيبك

ابدااا عاايشة انااا اكيد انهاا عاايشة


جاسر وهو بيطلع رموت كنترول من جيبه 

جاسر  " خلال دقيقة  واحدة بس لو مرااتي مظهرتش

عندي هفجركلك بنتك شعف  وانت معهاا

هشام وهو ببيبص على القنبلة ال في سااعة 

شااهي  وعمال يعمل صووووت


هشاام  بخووف "  اناا امرت  رجالي من قبيل انهم 

يقتلوهاا بيكوونوا قتلوهاا هساا

جاسر  " الظاهر  حيااتك مش بتهمك هشام بيه


هشام  " لا وقف هجرب اتصل ليهم 

وهو بيضرب ليهم محدش رد فجااة  الخط هقطع 

وبص بصدمة للحامل التلفون وهو ادهم معه حور


جاسر من لماا شافهاا مصدقش انه عاايش قاام 

حضنهاا بشوووق وهي كماان

جاسر  " حبيبتي ي روحي انتي كويسة 

حور  " بقيت احسن دلوقتي خذني من هناا ي جااسر

جاسر  'حاضر  ي قلبي حااالا بس.....


وقف كلامه لماا حس بجسمهاا ارتخاء بين ايديه

وفي ساائل بين ايده بص للساائل بعدهاا لشااهي

ال كاانت خطفت سلاح هشاام وضربهاا بيه 

رجع  شاافهاا  مغمضة دعم خصرها بقوة عشان متقعش


جاسر  برعب  " فتحي عيونك ي حوريتي.......

الفصل التاسع

جاسر برعب " فتحي عيونك ي حوريتي 

انزلهاا ارضاا وهو معها يكاد يبكى لدى رويتهاا هكذاا 

اماا ادهم ينظر له بقلق وهو يقول له

ادهم  " جاسر يلا فووق احناا لازم ناخذها على المستشفى

فوراا ساامعني 

جاسر بتوهان " انتي مش هتمو* تي وتسيبني فاهمة

اناا من غيرك مليش حيااة حوريتي

ادهم بصرااخ  " جاسر انت لازم تفووق تااخذهاا دلوقتي

جاسر وقد استفااق وحملهاا الي السياارة تبعه ادهم 

بسياارة ادم 

...

بعد قليل دخل للمستشفى وهو يحملهاا وهو يصرخ بالموجودين

حتى ااتى احدهم ومعه الترولي

د" جااسر حطهاا على الترولي لو سمحت احناا هنهتم فيهاا

جاسر  " بااسل ارجوك انقذ مرااتي حور 

باسل  " متقلقش عليهااا هي معاياا دلوقتي ومش هتخرج

من المستشفى دي الا وهي ماشة على رجلهاا


دخل باسل غرفة العملياات ثواني واتى ادهم ومعه ادم

ادهم بقلق  " جاسر هي كويسة مش كده

جاسر  " دخلوهاا اوضة العملياات 

ادهم  " هتبقى بخير صدقني


جاسر لادم  " همااا  فين

ادم  " للاسف هما قدروا يهروب منناا جاسر بيه 

جاسر بغضب  " وقاعد بتعمل ااي قدامي روح وهااتهم

لياا ميتي*ن عاايشين اتصرف واهاتهم على المخزن بسرعة

 ادم وهو  يغاادر  " حاضر ي بيه 

.....


بعد سااعتين 

اتى فيهم مااجد وامينة  حينمااا علمواا بالخبر 

سعدوا باادهم كتيرا وحزنواا على  حال جاسر و حوريته

فهو كان كالمجنون وهي بالداخل حتى خرج بااسل 

بااسل " الحمد لله العملية نجحت بس هي هتفضل تحت

التخدير لمدة 24  سااعة 

امينة بقلق  " مش قلت انهاا كويسة ليه بس..

باسل  " هي فعلا كويسة ي طنط بس هي خرجت من عملية

صعبة جداا  والم هيكون مضااعف وجسمهاا لانه ضعيف

مش هيتحمل و خاصة وهي حامل  لازم ترتااح يوم كامل


ماجد  " انت قولت انهاا حامل مش كده ولا اناا بتحيلي

بااسل  " ااه اناا فعلاا قلت مش هي متجوزة 

ماجد بغيظ وهو ينظر لجاسر نظرات نارية 

اااه فعلاا متجوزين  بس مش من المفروض البيه يدخل

عليهااا دلوقتي خاصة وهو متجوز واحدة تانية


جاسر بسرعة  " انا طلقت شاهي يوم ماا اكتشفت 

خياانتهاا ليااا ي بااباا 

ادهم بمرح  " يعنى هبقى عموووو  واخيراا ياااه

استئذن باسل بحرج  وذهب تحت غضب ماجد وتوتر جاسر


.......

شااهي  " اعمل حااجة ي باباا الحاجة دي هتفضل لامتى

في اايدي اماا زهقت من صوتهاا ااوي

هشاام  " انااا بعت واحد بيفهم بالحاجات دي ثواني 

وهيجي اصبري بس 

شااهي  " تفتكر  بنت ال*** مااتت 

هشام  " ادعي لربك متم*تش ي شااهي لانناا هنروح في

داهية لو مااا** تت كان لازمته ااي ال عملتي ده هاا


شاهي  " وعايزني اعمل ااي غير كده 

اناا مش هسيبهاا تتهنى بجااسر بعدماا خربتلي حياتي كلها

هشاام  " اناا لازم اهرب قبل ماا جاسر يوصلي 

شااهي بعدم تصديق  " واناا ي باباا هتسبني ليه

هشاام  " اااه هسيبك ي شااهي اناا خلاص معدتش فياا

حيل اقااتل ضد ابن الصياد خلاص هسافر استرالياا

بااقرب ووقت

ثواني ورن الجرس 

هشاام هروح افتح البااب اكيد ده ال هيفك الحاجة دي

فتح هشاام  البااب وي ليته لو لم يفتح فتم تخديره

بسرعة واخذه احدهم الي السياارة فاااتت شااهي 

عندماا رات تاخير والدهاا لم تلبس ان تصرخ حينماا راات

ادم فتم تخدريرهاا هي ايضاا واخذهاا مع والدهاا ليلقو مصيرهم الحتمي

 فمن يلعب مع الصيااد نهايته سوف تكوون الموووو* ت

..........


استقظت حوريتناا جميلة من سباااتهااا  و اول ماا رااته 

هو وجهه الوسيم الذي يااسرهاا مرار وتكررار 

فاصبحت تتلمسه بحبه واخيراا هي معه استيقظ وهو 

يراهاا شاردة بتفااصيله فابتسم ابتسامة جانبية قطفت

انفااسهااا مع اقترااابه وهو يخطف شفتيهاا يقبلهاا بشغف 


ابتعد عنهااا بعدماا شعر باختنااقهااا يرى فتنته التى تاسره 

هو وقلبه المسكين

جاسر بحب  " صباااح الخير ي حورية قلبي 

حور بخجل  " صبااح النور 

جاسر " انتي كويسة حاسة باي ااالم

حور وهي تهز رااسهاا بلا فتنهد باارتياااح هو ااي الحصل

جاسر  " مش عايزك تفكري دلوقتي بااي حاجة غير

بابناا و بس


حور  " يعنى انااا حااامل 

جاسر  وهو يتلمس بطنهاا بحب " اااه انتي حامل 

حور  " بس حامل ازاي من اول مرة يعنى....

بترت كلامتهااا بخجل وهو يضحك عليهااا بقوة 

جاسر بخبث  " اصلي جاامد ااوي وبجبهاا على الجون

من ااول مرة 

حور بخجل وهي تضربه على كتفه بغيظ  " ساافل والله

ومش متربي  نص دقيقة 


احتضنها  بحب وهو يقول  " ده لاني بعشقك ي قلبي

قلبي  وروحي وابني اماانة عندك حافظي عليهم مااشي

حور بقلق  " هو انت بتقول  كده ليه 

جاسر  " اناا خارج مشواار مهم ااوي ي حبيبتي  

ماماا وباابا و ادهم هيفضلواا معااكي لبين مااجيلك

حور بقلق  " طب قولي رايح فين بس 


قااطع كلامهاا دخول الجميع حتى حياااة وبعدماا اطمنوا

عليها استئذن منهم جاسر لان هاتفه كان يرن

جاسر  " قولي عملت ااي

.....

جاسر  " كويس اااوي ي ادم روقهملي عقبال ماجيلك


 دخل مرة أخرى  لكي يودعهم لكنه سمع مااا صدمه .......


الفصل العاشر والاخير


وقف بصدمة وهو بيسمعهاا بتقول 

حور  " مش عاارفة اازااي فكرت اني اسيب جاسر و اروح ي حيااة ده انااا اكتشفت اني من غيره ااموت

حيااة  " دي كاانت لحظة شيطان و عدت ي حور 


غااادر المشفى و الشياطين تلاحقه وكلامهاا عن هربهاا

مازال عاالق في عقله هو توقع ان تجن قليلا لكن ليس الا

حد ان تتركه و تتخلى عنه 


بعد دقاائق وصل الا المخزن  الذي يوجد بهم شاهي والدهاا 

خلع جااكيته و شمر عن اكمااامه وكلامهاا مازال يردد في عقله اخذ مسدسه ووجه نحو شاااهي الذي تترتجف بخوف 


جاسر  " بقى انتي كنتي عااايزة تقت*لي حور تقت*لي مرااتي

جاوبيني عااايزة تااخذي روحهاا ده اناا اقت*لك قبل ماا تفكري حتى  

شااهي برعب وبكااء  " ساامحني ي جاااسر واناا اسفة 

بس بلاش تقت* لني ارجوووك اعمل فياا ال يريحك بس 

بلاااش تموت* ني 


اغمض جاااسر عينه بعمق فتح عينه عندما نااده ادهم 

بخووف وقلق عليه 

ادهم  " جاسر نزل المسدس متضيعش نفسك عشاانهم هما

ثم تاابع حين رااه جامد لا يتحرك طب فكر في ابنك الجااي

انت عااوزه يجي على الدنياا دي وابوه في السجن طب تقدر

تستحمل انه حور تبعد عنك ومش بعيد تتجوز حد تااني 


اطلق جااسر طلقتين بجانب ادهم الذي اغمض عينه بخووف

وهو يعلم انه قد تجااوز حده في هذاا الحديث  

جاسر  " كلمة كماان ي ادهم وهتلاقي الرصااص دي في نص 

راااسك ومش هيهمني اخوياا ولا غيره 

ادهم  " ظااالم و بتعملهاا


جاسر لادم  " عاايزك توصى معتز باشاا بيهم 

ادم  " حصل ي بيه 

.........

دخل جااسر لحور  وحيااة طلعت برااا لقت قدامهاا ادهم

ال ببيبص عليهااا بتوهاان من جمالها فهي سحرته ااوي 

كانت جااية تمشي بس ادهم قفل عليهاا الطريق 

حياة بخجل من نظرااته  "  هو انت ممكن تعديني 

ادهم  "  انااا ممكن اعمل حاجات تاانية كتير على فكرة 


حياة بحدة " نعم 

ادهم  بحب  " بقولك تتجوزني 

حيااة بخجل  وهي بتهرب منه " ابقى كلم اهلي 

ادهم وهو يبتسم لهاا يعشق واتااكد انهاا كمااان بتباادله 

نفس مشاعره  


خرج جااسر وهو حاامل حوريته بين ايديه لقااه ببتسم 

ببلاهة فسااله وهو بيقول  مالك ي ادهم

ادهم  بتخدير  " يخرب بيت جمالها ولا عيونهاا ....

جاسر بغضب  " ادهم 

استفااق الاخرى من غفلته على صووته  وهو ينظر لهم باستغراااب هو انتواا راايحين فين 

جاسر ببرود  " راايح الجزيرة بتاعتي ابقى كلم عمتى و بابا

.........


كانت بحضنه وهو يلمس على شعرهاا وهو ينظر لهاا وهي غافية فتحت عينهااا  بنووم ووجدته اماامهاا فابتسمت له 

بحب قابله هو بجمود فبترت ابتسامتهاا حين قال


جاسر  " هو انتي في يوم ممكن تفكري تسيبيني 

حور وهي تعقد حاجبها  "  بتقول  كده ليه

جاسر  "  لماا كنتي في اوضة العملياات كنت هتجنن عليكي

كنت بمووت من فكرة انك ممكن تسيبيني 

حور بتوتر  " انااا  معااك اهو ولا يمكن اسيبك في يوم 

جاسر  " واناأ مش هسمحلك تبعدي عني ي حورية 

حبك خلااص اتمكن مني وملهوش خلااااص الا الموووت 


حور بعشق خالص له فقط  " اناا قلبي و روحي و عقلي كلهم 

فدااااك ي عمري كله انت انااا بعشق ااوي ي جااسر 

جاسر وهو بيعتلهاا  بحب وكلامهاا نساه الحصل كله

واناااا بمووووت فيكي ي عمري كله انتي 


_  اني الصياد  لا اهااب شي الا عينااااكي 

    _ حبكي نهر يجري  في عروقي وشفتااكي تروي كل ظمائي 

  _ دخلت في معركة ااعرف فيهاا اني لخااسرر قلبي

وعقلي و روحي حتى هيبتي 

فاااانااا الصيااااد في  موااجهة حورية قلبي 

تمت والحمد لله 


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


تابعونا من هنا الجدد الروايات


ادخلوا علي الروايات الكامله هنا 👇👇👇


رواية الطفله والقاسي


رواية فتاه حطمت كبريائي


رواية عشق الزين كامله


رواية عشق الزين الجزء الثاني


رواية أحببت زوجة أبي


رواية عشقتها رغم صمتها


رواية خادمة الصقر كامله


رواية جميله في قلب الاسد كامله



رواية عشق الحور كامله من هنا



رواية العاصي كامله




رواية أحببتها فتبت على يدها من أولها هنا




تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close