رواية غنوة الداغر الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم ميفو السلطان
![]() |
رواية غنوة الداغر الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم ميفو السلطان
البارت الحادي عشر..
دخل جمال علي داغر وهتف بص يا داغر انا جبت اخري اسابيع واختك مصدرالي الوش الخشب والواد الزباله ده نازل نحنحه لو مش هتجوزهالي قول هخطفها واتجوزها والله هعملها.
ليتنهد داغر ويهتف.. بطل وش مش ناقص عالصبح عندي صداع اهمد.
ليصرخ جمال.. مانت قلت هتحلها وسيادتك نايم في العسل ونازل حب وسحسحه ياخويا ووشك ورد وانا بعض في الارض.
ليهتف داغر ساخطا.. مانا عارف قرك منك لله اهي رشقت في وش اهلي نبرت يا اخويا.
ليهتف.. ايه يا بومه فيه ايه.
ليهتف داغر.. حرمي المصون ميساء رجعت البيت وقضيت ليله سوده امبارح دا من غلبي اتسحبت ورحت عند غنوه ورجعت الصبح زي الحراميه انا مش قادر انا خلاص.
ليهتف جمال.. حبيتها يا داغر
ليهتف داغر.. ماعرفش بس كل اللي حاسه اني عايز ابقي جنبها ابصلها وماشيلش عيني من عليها عايزها في حضني انا امبارح كت هموت محصور ميساء ماعتش حاسس بيها.
ليهتف جمال.. طب ماتطلقها خلاص لو بطلت تحبها.
ليتنهد يعني.. اخرتها بعد سنين اطلقها مش عارف ماقدرش اعمل كده انا مش واطي.
ليهتف.. طب خلاص نظم نفسك مانت كت قبل كده متجوز اتنين.
ليهتف داغر.. لا غنوه غير. غنوه ملكتني مش قادر ابعد عنها.
ليهتف جمال.. طب طبيت يا نحنوح خلاص قشطات يا معلم..
ليتنهد داغر.. ويبتسم تفتكر يا جمال..
ليهتف جمال.. يبني انت وشك نور من ساعه مالبت دخلت حياتك وبتبقي قاعد عنيك هتتهبل عليها انا بتاع نسوان وعارف.
ليضحك داغر.. اه بتاع نسوان لو مريم سمعتك.
ليهز جمال راسه.. اه اصلها ناقصه هم.. هتجوزهالي امتي البت انهبلت والزباله اكرم بيصطاد في الميه العكره..
ليتنهد طيب يا حبيب اخوك هتصرف بس يلا زق وانا هتصرف.
ليستدعي مريم لتدخل عليه ليهتف اقعدي يا مريم.. دلوقتي جمال عايز يتجوزك.
لتهب وتهتف.. انا قلت لا يا ابيه لا دا واحد قليل الادب.
ليهتف.. بس جمال معذور يا حبيبتي وانت بتحبيه
لتدمع عينها.. حتي لو بحبه استحاله اتجوزه.
ليهتف داغر.. حتي لو عشان اخوكي.
لتقطب جبينها.. عشانك ازاي.
ليجلس ويتصنع الهم.. بصي يا قلبي انت عارفه ان جمال شريكي في كل حاجه والمجموعه زي ماليا ليه.. جمال حاطط جوازك قدام خراب المجموعه.
لتنظر اليه بذهول.. ايه ده بيهددك جمال بيهددك يا ابيه..
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ليهتف ايوه المجموعه هتتخرب وتعب السنين هيروح انا واقع فيكي يا مريم وجمال رافض اي اتفاق الدنيا هتخرب وانت في ايدك السبب.
لتجلس مقهوره موجوعه.. بقي جمال يهددك ليه دا اخوك َمتربي معاك اخص عليه عشان يعمل كده اتجنن ده.
ليهتف.. بيحبك يا مريم.
لتصرخ.. اللي يحب ما.يوجعش.. وهو وجعك و وجعني.
ليهتف.. مالكيش دعوه بيا انا طالب منك تفكري تنجدي اخوكي..
لتظل مهمومه وتجلس تفكر في اخيها فهو كابيها لتتنهد وتهتف.. انا موافقه يا ابيه بس عرفه اني هتجوزه وهطين عيشته ولا هيطول مني حاجه مش البيه طاح فينا انا بقه هوريه وهندمه علي عملته دي حتي لو موتني في ايده واه شرطي هنقعد عندنا.
لبهتف با مريم تقعدو فين يا حبيبتي.. اه تنوري بس جمال له بيته وحريته يا حبيبتي.
لتهتف اومال.. ياخدني ويقهرني لوحدي.
خلاص يجبلي فيلا جنبكو لازق والله ماهقعدله في بيته ساعتها.
ليتنهد ويبتسم.. حاضر يا قلبي
لتقول.. وتاكد عليه مايستناش مني حاجه ولا هفرحه وهسود عيشته ولا هيلمسني بقلك اهوه ولو عمل ايه وقامت وتركته وذهبت علي جمال وفتحت عليه الباب وهجمت عليه وصرخت لتكون فاكر انك بكده هتذلنا وانك قدرت عليا ياسي جمال.
كان جمال مبهوتا لا يفهم شئ.
لتصرخ.. والله لاسود عيشتك وجوازتك هتبقي طين وهندمك علي الجوازه دي.. مش انا اللي تعمل فيها كده والله لاحرق قلبك واعمل حسابك ماهتلمسنيش ولا تطولني. جواز ه زفت علي دماغك وتركته مذهولا وخرجت.
ليهتف جوازه ايه اللي زفت هيا اتجننت ليقوم ويدخل علي داغر.. فيه ايه مريم هتموتني مالها عملت فيها ايه دا اتحولت.
ليضحك داغر دانت هتشوف ايام جاز وحكي له كل شئ
ليتهالك جمال نهارك اسود ودي هعمل معاها ايه دا وبور انت طينتها طب ايه.
ليبتسم داغر.. ايه ايه مالهاش حل لو مش عايز فركش.
ليهب.. فركش ايه اتجننت انت لا انا راشق بس ايه دا هتقتلني.
ليضحك داغر... امال بتاع نسوان ايه مش هتقدر عالبت الغلبانه و َالله صعبانه عليا.
ليهتف جمال.. طب اعمل ايه بموت فيها وهيا نازله نطح وبتحبني اعمل ايه قلبي شقق.
ايهتف.. طب يا خويا عليك بقه وعالنحنحه سحسح لحد مالبت تنخ هوكتب كتاب بس جواز انت وشطارتك..
ليهتف جمال.. لا والنبي اتجوز يا داغر بالله عليك ادهالي والله هلين دماغها.
ليتنهد.. طب نكتب ونشوف اهدي وركز بقه.
ليهتف جمال تسلملي يا حبيب اخوك ربنا يسعدك.
عند غنوه كانت تتجنب ميساء تماما وكذلك ميساء لا تقربها ولكنها بدات في التخطيط لازاحتها لتمر الايام وتبدا ميساء في الشجار مع الخادمات فهيا تدعي انها تفقد اشياء من مجوهراتها والكل يستعجب مما يحدث ليمر ايام اخري وتهدا ميساء وكانت كل حين واخر تفتعل نفس الاعمال وتتشاجر مع الخدم ليدخل عليها داغر ايه هو كل شويه تخانقي فيهم ماتقفلي علي حاجتك او جايز بيتنطرو هنا والا هنا.
لتهتف... اقفل ليه دا مش بيتي واماني من امتي يا داغر ايه اللي جد في البيت عشان اقفل لا ماهقفلش ان شالله كل حاجه تروح بس والله لو قفشت اللي بيعمل كده لاطين عيشته.
ليهتف... مين يعني.
لتصرخ ما ده اللي مجنني يا داغر الخدم دول معايا من سنين منال ونجلاء انتو مربينهم وغلابه اوي.. انت مش عارف ايه الجديد في البيت هتجنن .
ليتنهد ويهتف.. جايز اتنطرو روقي كده هجبلك غيرهم.
لتهتف تسلم يا حبيبي ربنا يخليك ليا يا قلبي.
كان القلق يعتريه ويشعر بان هناك شيئا خاطئا.
لتجتمع ميساء مع فتيات الخدم لتهتف بصو بقه انتو هنا بسببي وروحكو في ايدي. انتو غلابه ولو مانفذتوش هسرقكو والبسكو التهمه وماحدش هيصدقكو ويكذبني. يبقي اللي اقوله يتنفذ..
لتخاف الفتيات وتهتف احداهن اللي تامري بيه يا هانم.
لتهتف خلاص اسمعو بقه تنفذو ولا فيه كلمه تنقص ياما هلبسكو مصيبه واقول انكو اللي سرقتو الحاجه.
لترتعب الفتيات لا يا هانم احنا غلابه..
لتهتف.. طيب اللي قوله يتنفذ واللي هتنطق هلبسها مصيبه.انا هنا ست البيت ووكلمتي مصدقه هتشتكو هتتحبسو من البيه فاقصرو شري لتمتثل لها الفتيات وتبدا في التخطيط لتفتعل مصيبه يتغير مجري البيت كله..
كانت ناديه تجلس ومعها ملك لتاتي لها احدي الخادمات.. هاتي يا هانم عنك انت تعبتي كفايه لتعطي ملك لها لتاخذها الخادمه وتذهب بها الي حجره ميساء التي كانت قد خرجت بره البيت لتذهب غنوه ولتسال عن ملك لتخبرها الخادمه انها مع منال الخادمه الاخري لتصعد اليها وتدخل عليها غرفه ميساء لتقوم الخادمه الاخري بتصوير غنوه وهيا تدخل حجره ميساء وهيا تقفل ورائها لتدخل غنوه ايه يا منال ملوكه كويسه هاتيها عنك..
لتهتف منال اتفضلي يا هانم واعطتها كيس اسود..
لتقطب غنوه.. ايه الكيس ده..
لتهتف منال دا كيس فيه الرضعه والبامبرز والمناديل شيلاهم عشان ما يتنطروش وانا بنضف..
لتاخذها منها غنوه لتاخذ غنوه الطفله لتهتف الخادمه طب خدي الحاجه يا هانم انا هرضع ملك دقيفه واجبهالك..
لتهتف غنوه ماتجيبها ارضعها
لتقول لا ماينفعش نقطع الرضعه انت خدي الكيس وانا هجبهالك الاوضه دقيقه لتمتثل غنوه وتترك الخادمه في الحجره لتصورها الخادمه مره اخري وهيا تخرج بالكيس الاسود بمفردها وهكانت الايام تمر وميساء تخطط مع الخادمات ويتكرر نفس الفعل وغنوه لا تشك في شئ فالخادمات يتعاملون باريحيه معها ولكنهم من خوفهم مجبرون علي تلك الاذيه..
كانت غنوه تقف في احد الايام تكلم اخيها حازم ليخبرها ان اختها ستتزوج لتسعد هيا ولكنه اخبرها ان المصاريف كثيره لتهتف وهيا تتذكر مرتبها الذي تاخذه من داغر. ولا يهمك انا معايا فلوس كتير وهتصرف ليدخل عليها داغر ويستمع لها وهيا تخبر اخيها ان معها اموال وستتصرف له ولكنه لم يعير الامر اهميه ليقترب منها ويقبلها لتبتسم له وتغلق مع اخيها ليهتف.. وحشتيني..
لتبتسم وتهتف انت كمان والله ليهتف كتب كتاب مريم قرب وعايزك تبقي معاها البت طايحه.
لتهتف.. مانت برضه ضغط عليها ماتقلها الحقيقه.
ليهتف... هتعند عيله صغيره وهيا بتحبه وهو كمان يبقي خلاص بقه اجوزها واخلص وافوق للقمر اللي واحشني.
لتضحك.. انت ايه ده مانت كل يوم معايا.
ليضحك... والله بخاف اتقفش عامل زي الحراميه بس غصب عني لو مانمتش في حضن القمر بتبقي ليله غم.
لتخجل منه وتهتف... بجد يا داغر انا مهمه اوي كده.
ليهتف.. ياختاااي اسكتي اسكتي دانتي مخدر المس القمر يخدرني واسيح فيها وانام زي العيل الصغير.. دا قمري بيهبلني.
لتهتف... انا مبسوطه اني مهمه عندك وانت كمان والله بقيت كل حاجه عندي..
ليقترب منها... ازاي ماتقولي كده ازاي.
لتخجل وتحني راسها ليهتف..ليهمس بحب لا وحياه القمر. خرجلي اللي جوا كله كله..
لتتنهد وتهتف أخرج ايه بس يعني مش حاسس
ليقبلها بحنان.. حاسس وقلبي هيتفرتك بس عايز اسمع.
لتركن علي قلبه وتسمع دقاته لتهمس حاسه اني طايره كنت بجري وتعبانه وفجأه ارتاحت ووقفت اريح قلبي كنت لوحدي طول عمري وحسيت ان دنيتي اتملت.. كنت بخاف اقرب من حد ودلوقتي قربك بيريح قلبي .. انت بقيت دنيتي وحاسه اني في سعاده مش مصدقاها. داغر انا خايفه مش متعوده عالسعاده دي حاسه ان ربنا ماخلقنيش لكده عشان كده مش مصدقه الفرح اللي ملا قلبي..بديلك قلبي عن طيب خاطر وعارفه انك هتحافظ عليه عشان لو ماحفظتش عليه هيموت.انت اجمل حاجه حصلتلي في حياتي.. انت روحي ونور عنيا..
ليظل ينظر اليها بحب.. قلبك ده هموت عليه وهحطه بعيوني العمر كله . ليقبلها ويهمس قلبي يا ناس هفطس..
لتهمس خلاص ماعتش هقول اوعي بقه..
ليهتف لا لا لا لااااالا والنبي دانا بسيح من كلام القمر..
لتضع يدها حوله.. عارف لو طلت افتح قلبي واخبيك جواه كت عملتها..
ليقول بهيام.. قلبي هينفجر.. دا كده بقه عايزين شرح توضيحي َحبيبي لازم يعرفني ازاي وحملها مسرعا وبدا يدغدغها.
لتضحك. بطل اسكت نهارك ابيض نزلني.
ليهتف.. بس بس نخطف حاجه عالسريع كده قبل الليل مايجي واشدد لوحدي لينهال عليها يذيبها ويذوب معها وهيا سعيده محبه ومشاعرها قد وضحت لها لتنام في احضانه وقد وعت ان داغر اصبح لها حياتها وروحها وانها احبته بل عشقته بقوه لتسعد اخيرا انها دخلت حياته وهو بجوارها لتتمني ان يكون قد اصبح مشاعره مثلها لتسعد وتتمني ان تعيش تلك السعاده الابديه..
كان الجميع يجلسون ليدخل داغر ويهتف.. مريم حبيبتي كنت طالبه فلوس وقت ماتحبي قولي عشان تجهزي نفسك يا قلبي.
لتهتف مريم ربنا يخليك يا ابيه.
لتهتف مريم.... هنبقي نروح سوا نشتري طلباتنا.
لتهتف غنوه تامري يا حبيبتي ..
كل ذلك وتلك الحرباء تستمع وتخطط لالصاق تهمه شنيعه بغنوه لتعيد نفس الاتفاق مع الخدم لتاتي بالطفله الي حجره ميساء وتذهب غنوه لتاخذها وتصورها الخادمه الاخري لتذهب ميساء وتاخذ الاموال التي وضعها داغر في الدولاب لتجد بجوارها بعض المستندات المهمه والمناقصات لتصورها وسرق ما فيها وتتفق مع الخدم ليخفوها في حجره غنوه بعيدا عن يدها حتي لا تكشفهم ومعهم الخواتم التي ضاعت من رميساء لتاتي مريم الي داغر وتطلب منه الاموال ليذهب الي حجرته ولكنه لم يجدهم ليثور وينادي الخدم ويبدا في الصراخ.. انا فوت قبل كده اللي حصل قلت مره اتنين وهيتلمو انما توصل انكو تاخدو حاجات من اوضتي في بيتي دا مبقاش بيت.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
لتبكي الخادمات.. والله يا بيه ماخدنا حاجه والله ماخدنا حاجه.
ليهتف.... انا مش عايز اأذي حد وأبلغ الشرطه.
لتقترب غنوه.... اهدي يا داغر حرام تضيع مستقبلهم.
ليصرخ... امال يسرقوني واسكت والله لاخرب بيوتكم ان ما قلتو وديتو الفلوس فين.. لتنوح الفتيات ليهتف طيب انت اخركو الشرطه ويفتح تليفونه لتصرخ الخادمه هنقول بس والنبي ماتعمل حاجه.
ليهتف انطقو مين اللي خد الفلوس..
لتهتف احد الخادمات هنقول بس لوحدنا معاك احنا خايفين
لياخذهم ويذهب بهم الي المكتب ويقف منفعلا غاضبا يلا انطقو.
لتهتف بص يا بيه احنا غلابه ومانتاخدش في الرجلين احنا متربين هنا عمر شفنها مين اللي خد الحاجه وكان بيدخل القوضه.
ليقطب جبينه ماتنطقي يا روح امكَ هتغنيلي.
لتهتف الاخري... الست غنوه يا بيه.
لينظر اليهم بذهول ليتحول الي غضب.. نهار ابوكو اسود مين يا زباله انت اتجننتو.
لتهتف.... يابيه شفناها وخفنا نقول بس صورناها عشان مايتقالش اننا اللي بنسرق احنا معاكو من سنين يا باشا دي اخرتها واخرجت تليفونها واعطته فديوهات متعدده لغنوه وهيا تدخل الحجره وهيا تخرج بالكيس الاسود لينقبض قلبه لتهتف والحاجه عندكو يا بيه في القوضه كنا بنشوفها لترد الخادمه الاخري يا بيه احنا طالبين الامان احنا غلابه والله يا بيه احنا مانمد ايدينا سنين واحنا عايشين متربيين هنا..
ليظل واقفا مذهولا غنوه لا مش ممكن ليهتف غاضبا يمين بالله لو كتو كذابين لاوديكو في داهيه واخرب بيوتكو ليخرج مندفعا وياخذ غنوه من يدها ويصعد الي حجرتها ويغلقها ويصرخ هما فين.
لتبهت غنوه.. هما ايه..
ليهجم علي غرفه الملابس ليبعثرها عن اخرها والغضب والخوف ياكله كان يطيح في الحجره ويبعثرها وهيا خائفه وتهتف فيه ايه انت عامل كده ليه ليجد اخيرا احد العلب مخفاه وراء احد المفارش ليفتحها لينشل مما امامه فهناك الاكياس السوده ليفتحها إيه الفلوس والمجوهرات وما اصابه في مقتل ورق مناقصاته متصور امامه ليهوي قلبه استبيعه استخونه وتتلقي اموالا وهيا تقف مذهوله مما في يده ليستدير والغضب اعماه ليمسكها ويهتف بفحيح.. ايه ده دول ايه والورق ده بيعمل ايه هنا..
لتهتف ماعرفش والله ماعرف ماشفتهمش.
ليصرخ.. ماشفتيش ايه دا في دولابك وخد التليفون وايه ده انطقي.. .
لتدخل ميساء جايبلنا حراميه تعملها ست بيت دي اخرتها يا بيه وانا اللي راضيه وساكته.
.
مصورينها طالعه من اوضتي وادي الفلوس اهه. تاخد ورق منقصاتك تبيعه لعدوينك وتقبض علي قفانا ايه الفجر ده ايه تاني مستني ايه دي تبقي مراتك دي تبقي ست تربي بنتك تعلمها ايه السرقه دي اللي هتأمنها علي بنتك البت دي لازم تتحبس او تترمي في الشارع ساكت ليه..
كان يجلس وهو غير مصدق ليضع راسه بين يديه صامتا فحبها سيخلع قلبه.
لتقترب غنوه... انت ساكت وموطي راسك ليه ساكتلها ليه لتهز راسها بوجع اوعي تقلي انك مصدق فيا اوعي يا داغر اوعي دانا اموت لتقرب منه وتصرخ بصلي موطي راسك ليه لتصرخ وتدفعه ماتوطيش راسك قلها اني مش حراميه انا مراتك زيها ليه تصدقها وتكذبني.
ليصرخ اخرسي ..
لتصرخ بوجع.. اخرس بتاع ايه.
لتصرخ ميساء.. تسكتي وتخرسي انت واحده حراميه عايزاه يعملك ايه يصقفلك انك سرقتيه ايه البجاحه دي.
ليصرخ هو كفايه كفايه بقه كان منهارا. لا يعرف ماذا يفعل يحبها ويعشقها ولكن لا يعرف ماذا يفعل.
لتهتف غنوه لا مش هسكت مش هسكت انتو االي ظلمه انتو اللي ماعندكوش رحمه اسرقك ليه انطق اسرقك ليه حرام عليك بصلي بطل تسكت ماتموتنيش قلبي هيقف مش بعد اللي قلتوهولي واديتني الامان ترجع تصدق فيا ليه ليه.
لتهتف ميساء... اسمعي يا بت انت انت تقعدي تترزي هنا للبنت لحد مانشوف مكانك حد وبعدين تغوري من هنا انما نسيبك البنت تعلميها السرقه لا اللي زيك ماكنش ليه يخش بيوت احنا هنعمل بأصلنا ونعمل حساب خالك ومانفضحكيش ونحبسك بس خلاص تترمي بره.
لتظل غنوه واقفه. قلبها سينخلع من مكانه ليهتف بغضب.. داغر ميساء اخرجي بره لتخرج ميساء ليظل هو جالسا بقهر يغلي من داخله يريد ان يقتلها لا يقوي علي النظر اليها.
لتهتف هيا.. ايه صدقتها صدقت مراتك. كذبتني ايه مش مراتك انا كمان انت بسكوتك ده بتموتني انت بتقتلني ليه عملتلك ايه هتكمل سكات ايه هتسمع ليها وترميني وتجيب واحده مكاني اصلي حراميه.
ليهتف بغضب.. انت ايه مش حاسه بالمصيبه اللي انت فيها.
لتهتف... لا مش حاسه عشان ماعملتش انا نصيبتي فيك انت في وجعي منك انت في تصديقك ليها وتكذيبك ليا.
ليهتف بغضب .. كنتي هتجيبي فلوس لاخوكي منين يا غنوه
لتهتهف.. اه فاكر اني هسرقك واديلوه صح تصدق.. بصلي وانطق اسرقك ليه خليك راجل وبصلي..
ليفور من داخله ويهب والغضب يحرقه اخليني راجل واحبسك عشان حراميه دا اللي عايزاه. ان اتجوزت حراميه
لتصرخ.. اخرس اياك تقول كده قطع لسانك. انا انضف منكو كلكو.
ليصفعها علي وجهها بشده.. بقي اخرس بقي دي اخرتها بعد ماجبتك ونضفتك وعيشتك عيشه ماتحلميش بيها تسرقيني وتخونيني.. مصوره شغلي يا قادره وهتبيعيه وتقبضي.. ايه فاكره انك هتلزقيها لحد تاني.
لتصرخ... بطل والله ماحصل انت ازاي تكلمني كده حرام عليك.
ليصرخ... ازاي اكلمك كده كان موجوعا منها ليبدا في ايذائها ليهتف وانت مين اصلا عشان ماكلمكيش حته زباله حراميه لمتها تقومي تيجي تسرقيني يا زباله ايه مثلتي عليا ومش عايزه فلوس وتقولي لاخوكي معاكي فلوس وهتتصرفي ايه بيسلكلك المجوهرات البيه والله لاخرب بيتكو انا بعد ما امنتك ودخلتك دنيا ماتحلميش بيها تدوري بوساخه تضحكي عليا. تاخدي فلوس ودهب لو كان بس كت سامحتك انما تخونيني وتخربي شغلي وتصوري المستندات .. ايه هتبيعي شغلي مش مكفيكي اللي سرقتيه.
لتصرخ.... حرام عليك والله ماخدت حاجه انا مظلومه تصدق فيا كده والنبي ما تصدق انا غنوه اللي قلتلي ما هوجعكيش واني حاجه مهمه وانت بقيت كل حاجه ليا انا اعمل فيك كده. لتقترب منه وهيا تنتحب.. داغر والله ماخدت حاجه ولا شفت فلوس ولا صورت ورق كانت تشهق اوعي يا حبيبي حرام عليك داغر هموت والله هتقتلني كده.. غنوه هتموت.. اعمل كده ليه وانا ماليش الا انت اعمل كده ليه.
ليهتف... ايوه عشان جربوعه خططتي تدخلي البيت وعارفه بهجومك اني هجيبك ما مين اعور في البلد الا انت يا زباله قلتي قربي من بنته وعلمي عليه وانا مش هقدر اعملك حاجه مانت اتعلقتي ببنتي فاكراني اهبل.
لتصرخ.... بس بس انت ايه حرام عليك قلبي بيوجعني هيموتني منك لله.
ليهجم عليها وينهال عليها ضربا
.. انت لولا الملامه كنت سلمتك للشرطه تتحبسي يا زباله ايه ده تنامي في حضني وتدوري تسرقيني انا داغر سليمان تضحكي عليه واحده ماحدش يبصلها لميتك ونضفتك ودخلت بيتي يا زباله تسرقيني تخونيني تبيعيني لاعدائي كان يضربها بعنف.
لتدخل مريم وناديه وينصدما
ليمسكها من شعرها.. وهيا تصرخ حرام عليك والله ماعملت حاجه والله ماعملت حاجه ليدفعها ومريم تنتحب وتصرخ كدب كدب غنوه استحاله تعمل كده حرام عليك ليظل هائجا لا يعرف ماذا يفعل ليلقيها بعيدا ويهتف تقعدي هنا زي الكلبه لحد ماعرف هعمل فيكي ايه فاهمه.
ليتركهم ويدخل المكتب ويهيج ويكسر المكتب باكمله ويتهالك والوجع يمزقه لتنهمر دموعه ليهمس بوجع.. ايه الوجع ده ليه ليه انا تعملي فيا كده تسرقيني انا دانا دانا حبيتك ولو طلبتي عيني كنت جبتهالك تضحكي عليا وتدوري تسرقيني وتتفقي مع اخوكي لا وتبيعي منقصاتي يا جاحده ليه ناقصك ايه ليه.
لتدخل عليه مريم وتصرخ انت ظالم ظالم غنوه ماتسرقش ماتسرقش غنوه هتعمل كده ليه قلي حرام عليك مانت جوزها وحبيبها هتعمل كده ليه لو طلبت حاجه هتجبيهالها غنوه حيه وماتقربش لحاجه مش بتاعتها دا بتتكسف من خيالها وعندها عزه نفس.. ليه تسرق هاتلي سبب.
ليدخل عليهم جمال فيه ايه مالك يا حبيبي فيك ايه.
لتذهب اليه مريم... في مصيبه يا جمال داغر ضرب غنوة واتهمها انها سرقته تصدق والنبي يا جمال قله انها ماسرقتش خليه يرجعها.
ليصرخ... داغر بطلي بطلي الحاجه طلعت من اوضيتها والخدم مصورينها والهانم قايله لاخوها هتديله فلوس كتير بتسرقني وتديله وورق الَمناقصات متصور ومتعان.
لتنهار مريم... لياخذها جمال في احضانه اهدي اهدي.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
لتهتف... والنبي يا جمال قله وعرفه انها ماسرقتش حاجه يروح يشوفها حرام والله دي مظلومه..
ليهتف طب اهدي اهدي حبيبتي وانا هتصرف لتخرج منهاره ليجلس جمال ممكن تهدي كده وتفهمني ايه اللي حصل..
لينظر اليه داغر والدموع في عينيه انا اندبحت يا جمال حبيبتي سرقتني تصدق تعمل ده كله عليا وتسرقني انا اتسرق بعد ما دخلتها حضني انا مش واجعني الفلوس تغور انا واجعني خلعتها لقلبي كانت هتبيع ورق المناقصات انا قلبي هيقف.. تغور الفلوس الخيانه صعبه. دانا كل يوم في حضنها تعمل فيا كده دانا بتنفسها ومابعرفش انام الا في حضنها انا قلبي هيقف مش عارف هعيش من غيرها ازاي انا نفسي اموتها اطردها بره مش قادر مش قادر.. ليهب بس لا انا مايتعملش فيا كده بعد َماخدتها في حضني وامنتلها تقهرني كده.
ليهتف جمال... ماتهدي بقه ايه هتنهبل..
ليهتف داغر اعمل ايه اعمل ايه ايه المصيبه دي تعمل فيا كده ليه حوشت عنها ايه لو طلبت كت ادتلها تسرقني تطلع حراميه وتخوني.
ليهتف... اهدي طيب واقعد معاها واعرف ليه عملت كده.
ليصرخ..... اقعد مع مين انا عايز اموتها بايدي.. دي كات في حضني ومديها الامان تقلي اقعد دانا عايز ارميها بره تغور.
ليهتف.... اهدي طيب وبنتك هتعمل ايه.
ليهتف... واسيب دي تربيها اسيب واحده حراميه تربيها.
ليهتف جمال.. طب اهدي سيبها وهات واحده البنت تتعود عليها وبعدين مشيها.
ليجلس بقهر.. امشيها.. انا حبيتها يا جمال مش قادر امشيها هموت.
ليتنهد جَمال.. طب اهدي الاول ونشوف نفكر هيا قالت ايه.
ليهتف داغر ماعرفش كانت بتصرخ ماسرقتش هتقول ايه يعني..
لينظر اليه جمال.. مش عارف اصل بصراحه الموضوع غريب ليه تعمل كده..
ليهب داغر انا لازم اعرف هيا عملت كده ليه.. ليتركه ويصعد كانت هيا تنتحب بقهر في احضان مريم ليدخل عليهم ويصرخ في اخته اخرجي بره لتنكمش غنوه ليصرخ اخرجي.. لتخرج هيا ليقترب ويشدها من يدها دلوقتي تقليلي ايه اللي خلاكي تسرقي ناقصك ايه انطقي.
لتنظر اليه بقهر ووجع وتهز راسها وتنهمر دموعها ليصرخ بقلك انطقي نقصك ايه تنامي في حضني وتدوري تسرقيني انت ازاي زباله كده.
لتصرخ.. حرام عليك بقه كفايه انت ايه مابتحسش هسرقك ليه انا عمري ما بصيت لحاجه غيري ارحمني ليه توجعني كده حرام عليك قلبي هيقف منك لله.
ليصرخ وليكي عين تنطقي الفلوس يا هانم خارجه من دولابك وورق المناقصات يا زباله معاكي هتبيعيه لمين انطقي ومصورينك وانت بتدخلي قوضه مراتي اللي ضفرها بعشره زيك.
لتدفعه وتصرخ في وجهه لا انت تحترم نفسك فلوس ايه يابوفلوس انت وفلوسك علي جزمتي ليصفعها علي وجهها بشده كمان ليكي عين انا لو مش عامل حساب لخالك كنت حبستك
لتحس بقلبها ينشق وتقترب منه وتمسكه من ملابسه .. تحبسني انا.. انا يا داغر تحبسني.انا بعد مامنتلك ونمت في حضنك امال كت بتقول ايه وتقربلي ليه هاه كت بتعمل كده ليه وتقولي عايزك وهسعدك كان ايه كان كدب انت ازاي جاحد كده..يا ظالم يا كداب انت ايه منك لله.. مش قلتلي انت روحي ودنيتي يا جاحد.
هنا تلبسه الغضب واعمي قلبه ودفعها ليهتف.. لتكوني فاكره اني عملت كده عشان حاجه لا يا شاطره انا مابصلكيش. واحده في بيتي اهو استفاد منها. ما مراتي اللي ضفرها برقبتك ماكنتش موجوده وانا عايز حاجه في سريري ماهو ابو بلاش بيبقي رخيص وانت وقعتي وطلعتي سهله عشان تديني نفسك وفاكره انك هتتمكني وتعملي عملتك ولا احسش.. لا فوقي داغر سليمان مايقربش من زباله زيك حته فلاحه جربوعه .. فاكره ايه حبيتك مثلا.. ليضحك.. عايزه تبقي هانم زي مراتي وانت جايه من الشارع بمنظرك ده. لا دانت بصيتي لفوق اوي وقلتي اما اضرب ضربتي واهبش وخلاص انا ماهخدش بالي.. وهعديها.. لا دانت تفوقي اعديها لما تكوني عندي حاجه انما انت واحده مالكيش قيمه جربوعه جبتك َنضفتك وعملت ست.. انت عندي مربيه لبنتي اللي هاخدها منك وارميكي بره يا زباله .احب فيكي ايه مابتبصيش في المرايه داغر يبصلك انت ويحبك انت دا بقت مسخره.. انت اخرك يومين ابسط نفسي معاكي ولو انك ماتبسيطيش حد وازهق وارميكي لان ستك جت.. الهانم جت.. ولما الست تيجي الخدامه تترمي..
لتغمض عينها بوجع وتحس بدوار لتسند علي الفراش وتجلس بانهيار.. لتحس انها ماتت ومات بداخلها مشاعرها تجاهه فهو خلع قلبها.. كان بيمثل الحب عشان ياخد جسمي وبس احست بقلبها سيخرج من مكانه داغر يعمل كده فيا كانت مقهوره.. كله ده كدب. قلبي هيقف.. كان بيضحك عليا وبيتسلي بيا في سريره وبس.. انا ماسواش وقعني وطعني كده ليه دانا كت في حالي ماجيتش جنبه كل ده عشان يبسط نفسه ما مراته مش موجوده ياخدني عشان رخيصه في نظره.. انا رخيصه.. انا خدامه.. لترف يدها الي ندبتها لا شعوريا من قهر كلامته ومعايرته لها.. انا ماسواش.. انا اخري يومين .. عايز يحبسني اااااه يا قلبي اااه.كانت تقف ساهمه قلبها يمزقها وعيونها تسيل منها الدموع. كانت مقهوره انه صدق فيها ودبحها ولن يحبسها من اجل خالها لتتجلد َو تهتف طب كتر خيرك يابن الناس عملت باصلك.. يعني همشي من غير فضيحه كتر خيرك بجد اخلاق انا ماشيه
ليبهت وقلبه يرجف ويحس بانشقاق في قلبه عندنا ذكرت كلمه الرحيل ليصرخ و...
#غنوه_الداغر
#حكايات_mevo
البارت الثانية عشر
ما ان تلفظت غنوه بانها سترحل حتي هاج واحس بقلبه ياكله ليهتف.. اكنك عايزه تمشي فاكره بكده خلاص لا يا هانم انت هتقعدي هنا زي الجزمه تربي البنت وزي ماتفقنا بس صراحه مش هسبها لواحده حراميه تعلمها السرقه لا كلها شهر ولا اتنين وارميكي بره واجيب حد مكانك عشان اللي زيك ما امنش عليها معاه..
لتقف وتنظر اليه والوجع يمزقها منه.. عارف يا داغر انت تستحق ايه تستحق فعلا تتكره وتتكره اوي.. انا جوايا نار منك ومن وقفتي مذلوله قدامك انك مش مصدقني.. بتقلي ماتامنش علي بنتك في حضني وهيا ماكنش ليها الا حضني ده اطبطب واهنن واحب.. عيبي اني حبيت عيبي اني قلبي حن.. انتو ماتعرفوش الحب انا دلوقتي عرفت ليه نسمه انزوت بعيد عنكو عشان مفيش امان انتو بتنهشو في بعض.. انتو عايشين ماحدش مامن للتاني بتوجعو بعض وخلاص.. ليه اسرقك قلي هعمل بالفلوس ايه بتقلي ابعتها لاخويا ايوه مانت مديني فلوس كتير.. ايوه كتير انا قلت كده عشان دي بالنسبالي فلوس كتير احنا مش زيكو انت بتديني كل شهر مبلغ كنت هبعتهوله اسرقك ليه ليه لتسيل دموعها انت مزعت قلبي قعدت تقلي مش هوجعك وامنيلي وسيبيلي نفسك ولما سيبتها عملت ايه مزعت روحي عملتلك ايه. فلوس ايه منعول ابو فلوسكو يا اخي بس اقلك انا اللي غلطت اني سمحت لنفسي ان ادخل حد جوايا يمزعني ويقتلني كده.
ليصرخ بطلي تمثيل بقه انت هتعمليهَم عليا..
لتمسح دموعها.. حاضر يا داغر بيه هبطل تمثيل وهفضل هنا لحد ما تلاقي حد وبعد كده ارميني براحتك.. بس هيجي يوم وتعرف اني اتظلمت منك واتوجعت اوي بس خلاص ماعتقدش تفرق خلاص الوجع حصل ودنيتي معاك انتهت.
ليضحك ساخرا.. لا والله وانت فاكره اني هأمن لواحده زيك تاني..اسمعي انت تحمدي ربنا انك مارجعتيش لاهلك بفضيحه.. وعقابك الكام شهر دول تترزي هنا مالكيش تنطقي فاهمه وانا بنفسي هراقب تصرفاتك واياك عقلك يوزك وتعملي حاجه.
لتنظر اليه بسخريه.. اللي تؤمر بيه يا بيه.
ليقترب ويمسكها بعنف.. وتحترمي نفسك وانت بتتكلمي فاهمه وتحفظي مقامك.. وذهب الي حجره الملابس وبدا يلملم ملابسه وهيا واقفه تحس بنار في جوفها ليمر فتره ويلملم شنطه ويخرج َيرزع الباب ورائه لتتهالك وتنهار من البكاء.. ليه ليه تعمل فيا كده ليه انا تصدق فيا كده دانا قلت خلاص امان الدنيا لقيته.. قلت هفرح واخش دنيا.. قعدت تقلي مش هوجعك فتحتلك قلبي وحبيتك حبيتك منك لله يا رب علي وجع قلبي اعمل ايه بوجعي ده ليه يا داغر انا اسرقك انا للدرجادي ماسواش عندك.. مراتك تخطط لكل ده مافيش غيرها ويتفقو عليا ويصوروني طب استني اقلك كنت بدخل قووضتها ليه كانو بيخططو وانا زي الهبله وقعت بس عشان اعرف انك. ماتستاهلش حبي.. انت ماتستاهلش الا مراتك يا داغر.. خلاص كده اجمدي وخرجيه بره حياتك.. موجوعه اه ارجعي زي ماكتي لحد ماتخرجي من جحيمه اللي دخلك فيه غصب عنك خلصت علي كده يا غنوه فوقي البيه العالي جابها من تاني ورجع عايرك بفقرك وشكلك وعيبتك اللي فيكي بعد ماقعد يحايل ويطبطب ويحب.. دا كله كان ايه كللام وبس عايز جسمي ياخده. استحاله كان حب ابدا.. فوقي دا مابيعرفش يحب.. موتي حبه جواكي الله يرحمك يا نسمه حاسه بيكي يا تري عملت فيكي ايه.. انا موجوعه اوي هموت منهم لله. لتنتحب وتظل هكذا فتره تقوم وتحتضن ملك.. هياخدك مني يا قلبي شهر اتنين ويرميني بره هعيش من غيرك يا عمري يا رب افرجها من عندك انا مظلومه.
كان جمال يجلس لتدخل عليه مريم وتهتف.. جمال والنبي عشان خاطري قول لداغر ان غنوه مظلومه انا موجوعه.. ليقترب منها ويحتضنها.. اهدي بس هقله والله انا كمان مش داخل دماغي.. بس هو دلوقتي منفعل نسيبه يهدي شويه لتتنهد وتجلس حزينه.. ليجلس قربها.. ويمسك يدها ويقبلها..كل حاجه هتبقي كويسه انا جنبك والله.اطمني يا قلبي .
لتنظر اليه اطمن.. ماعادش حاجه تطمن انا خايفه ابيه ازاي بعد ما علاقته بقت حلوه معاها يصدقها.. لتنظر اليه وانت انت زيه انتو الاتنين زي بعض يتخاف منكو.
ليشدد عليها تخافي مني ليه بس والله يا مريم انا بتمنالك الرضا.
لتهب ولما انت بتتمنالي الرضا رايح تهدد اخويا ليه وتقله هتفسخ الشراكه.. تتجوزني اجبار يبقي كده تتمنالي الرضا يا سي جمال.
ليصمت جَمال لم يعرف ماذا يقول لتهتف اعمل حسابك دي مش هتبقي جوازه انا ماتجوزش جبر يا سي جَمال ولولا اخويا كنت سيبتك تتفلق.. انتو زي بعض واحد يوجع واحده والتاني يتجبر عليها عشان بتاع ستات وقليل الادب وتركته وذهبت وهو واقف محصور لا يجرؤ علي قول الحقيقه.. الله يخربيتك يا داغر طينتها اكتر ماهي مطينه بس اعمل ايه مافيش طريقه تانيه اجيبها بيها استر يا رب عاللي جاي.
دخل داغر حجره زوجته ورمي الحقائب ارضا وجلس مقهورا لا يعرف كيف سيبتعد عنها فهيا اصبحت كالنفس له لا يقوي علي بعدها لتاتي ميساء اليه.. ايه مالك زعلان كويس اننا عرفنا مين اللي عمل كده وارتحنا صحيح جربوعه هتعمل ايه.
ليقوم هو ويهتف.... قفلي عالسيره دي فاهمه مش ناقص قرف.
ودخل الي الحمام وتركها تشعر بالسعاده.. اخيرا خلاص كده خلصت منها الزباله دي فاكره ايه انها تقدر تاخده مني
دخل داغر الحمام وظل واقفا تحت الماء يشعر بان قلبه سينفجر من مكانه وظل يخبط عالحائط من الغضب ليه ليه كنت حشت عنك حاجه ليه مش قادر هبعد ازاي انا هتجنن.. ليظل فتره ليخرج ليجد زوجته تنتظره في السرير ليغلق النور ليذهب وينام بجوارها وهو يشعر بالقهر ليسود السكون ويظل هو يتقلب علي النار ليغمض عينيه اتخمد ونام.. ليهتف انام ازاي وهيا مش في حضني انام ازاي قلبي هيموتني...... اتعود بقه هيا خلاص انتهت من حياتك مش بعد عملتها تقول كده....... بس انا تعبان هموت مش قادر عايز اقوم واخدها في حضني عايز انام مش عارف.. لينهر نفسه.. نام نام وازبلها هيا تستاهل ليظل مستيقظا لوقت طويل ليتهالك ويشعر بالجنون وظل يضغط علي نفسه حتي تهالك ونام اخيرا..
اما هيا فقد انزوت بمفردها لا تفعل شيئا سوي ان تنتحب وفقط لتقرر ان تنزوي عن الجميع حتي ينتهي الشهر ويخرجها بره الفيلا ليعود الهم ويتلبس الجميع فداغر اصبح عصبيا وغاضبا بشده لانها لا تخرج من حجرتها ومن يريد الطفله ياتي وياخذها ويعيدها اليها اصبحت كجليسه للطفله لا تعتب باب الحجره ولا تاكل معهم ولا تراهم رغم ان مريم وناديه حاولو معها كثير الا انها رفضت تماما واصبحت رسميه في تعاملها لتياس مريم وناديه كما انخرطو في تحضير الزفاف الذي سيقام قريبا.. كانت الوحيده التي تشعر بالسعاده هيا ميساء فقد قضت تماما علي غنوه الا ان زوجها اصبح لا يحتمل من عصبيته كان علي حفا الجنون فهو لم يراها منذ الحادث ومرت ايام واحس بقلبه سينفجر كان يشتاق اليها ولكنه علم انها لن تخرج من حجرتها ليشعر بقهر اكتر فهو لن يذهب اليها وكان يتمني ان يراها وسط العائله كما انه لم يعد قادرا علي النوم ليشعر بالجنون وليس له حيله فيما هو فيه.
في احد الايام دخلت عليها الخادمه ووضعت الطعام وظلت واقفه تنظر اليها كانت تشعر بالاسي تجاهها لانها طيبه وحنونه ولا تستحق ذلك.. لتنظر اليها غنوه.. ايه صعبانه عليكي.. لترتبك الفتاه.. لتنظر اليها.. ليه عملتلكو ايه عشان تعملو فيا كده.. لتستدير الفتاه لتخرج لتهتف غنوه.. عارفه فيه رب هيجبلي حقي منكو انا مش مسامحاكو ليوم الدين..
لتهرع الفتاه والحزن يتلبسها لتدخل علي صديقتها وتنهار بالبكاء لتهتف.. حرام والله اللي بيحصل ده الست غنوه ماتستاهلش كده دي طيبه اوي وماشفناش منها حاجه وحشه.
لتهتف الفتاه الاخري.. يعني كنا نلبس نصيبه يا منال.
لتهتف منال.. انت مش خايفه من ربنا طب مش صعبانه عليكي ذلها ده وفضيحتها دا بقالها عشر ايام ماعتبتش بره القوضه حرام والله قلبي وجعني عليها دي عمرها ما قالتلنا كلمه وحشه مش الزباله التانيه اللي بتتجبر علي خلق الله طايحه وفارده منها لله.
لتهتف الفتاه.. اهدي بقه احنا غلابه مالناش ندخل بينهم.
لتظل منال تشعر بالقهر وتانيب الضمير لتهتف طب ما نروح نقل للبيه هيعرف دا مقهور اوي دا شكله بيحبها.
لتهتف الفتاه الاخري.. اه وممكن بقه يقف جنب مراته التانيه ونروح في داهيه اهمدي بقه وعدي امورك..
لتجلس منال بقهر تشعر بتانيب الضمير وتتمني ان تساعد غنوه..
مرت الايام والاسابيع والحال من سئ لاسوء وداغر قد جن تماما في بعدها وكبرياءه يمنعه من الذهاب لحجرتها وهيا قد ماتت داخليا اصبحت كالجثه تعيش فقط تنتظر لتخرج من تلك الفيلا لتنجو بروحها التي قتلت فيها.
لتاتي احد اليالي ليحس بجنون فلم يعد يحتمل بعدها يريد ان يتلمسها ليقوم في سواد الليل ويقترب من حجرتها بهدوء ليفتح الباب برويه ليجد الجو هادئا ليدخل بهدوء ويقترب ليجدها نائمه كالملاك ليقترب اكثر لينحني بجوارها كان الظلام يعم الا من ضوء بسيط ليرفع يده ويتلمس شعرها وياخذ احد الخصلات ويشمها ويقبلها ليحسس علي شعرها ليهمس وحشتيني وحشتيني اوي وجعتيني اوي اعمل ايه ليه يا قلب حبيبك كده ليه تعملي فيا كده.. ليظل ينظر الي شفتيها ليهمس مش قادر ابعد اعمل ايه لينزل برويه يقبلها ويندس بجوارها يحتضنها فكانت غنوه تنام ونومها تقيل. ليحس ان روحه قد عادت اليه ليظل فتره جسده يشبع من جسدها ليحس انه زاد وفاض ولابد ان يرحل حاول اكثر من مره ان يبتعد الا انه يتراجع ويلتصق بجسدها اكتر ويتلمس حناياها بنعومه وجسمه يفور من كتمته الا ان ان له ان يمشي فقد استغرق الليل باكمله يتلمسها ليبتعد وقلبه سينشق ويتراجع بصعوبه ويقف كثيرا يتاملها ليتنهد بقهر ويخرج من سكات..
لياتي يوم زفاف مريم لتصعد اليها مريم وتدخل عليها لتهتف هتسيبيني لوحدي في يوم زي ده.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
لتبتسم غنوه.. الف مبروك يا حبيبتي
لتهتف مريم مبروك علي ايه.. دا انا مجبوره يا غنوه دي مش جوازه
لتبتسم غنوه.. جمال بيحبك يا مريم افرحي يا قلبي هو عمل ده عشانك.
لتهتف مريم عشاني..
لتبتسم وتهتف بصي هقلك حاجه.. بس بعد ما تتجوزي قوليله غنوه بتقلك ريح مريم وماتسيبهاش لظنونها هيا عارفه كل حاجه ومارضيتش تقلها عشان انت بتحبها.
لتهتف مريم مش فاهمه..
لتضحك غنوه.... هتفهمي يا قلبي وهتنسعدي لتحتضنها لتهتف مريم طب وحياه مريم تحضري الفرح.
لتهتف غنوه... معلش حبيبتي غصب عني والله ماقدرش.
لتهتف... طب ساعه كتب الكتاب انزلي والنبي عايزاكي معايا..
لتهتف غنوه.. لو قدرت حبيبتى هنزل ماوعدكيش انا بجد مش قادره.. لتحتضنها مريم لتهتف معلش يا مريم لو تسالي اخوكي عدي شهر وما شافش حد لملك عشان امشي..
لتهتف مريم بطلي والنبي تمشي تروحي فين دا بيتك..
لتبتسم غنوه بسخريه بيتي.. طب يا حبيبتي معلش فكريه. لتخرج مريم لتجد داغر يخرج من حجرته كان يريد ان يعرف هل ستنزل غنوه كان يشتاق اليها بشده ليهتف انت خارجه من عندك ليه
لتنظر اليه بحزن.. ماتخافش يا ابيه مش هتنزل ماينفعش صحيح تنزل اصلها بالنسبالكو ماتشبهش.. واه كانت بتسال انت ماشفتش حد لملك عشان بس مستنيه هتترمي امتي بره وتركته وذهبت وهو يشعر بالقهر ظل واقفا ينظر الي الحجره يريد ان يدخلها ويهجم عليها لياخذها في احضانه اقترب من الحجره بقهر ووضع راسه عليها يشعر بالحنين والتماس حبها ليسمعها تغني لابنته ليغمض عينيه ويضع يده علي قلبه واراد فتح الباب واحتضانها واعتصارها بين يديه فقلبه ينخلع وسيصاب بالجنون ولكنه منع نفسه ليهتف اجيب حد.. حد مين وزفت مين انا ماقدرش اجيب حد لو جبت هتمشي.. ليه يا غنوه كده ليه ليستدير ويبعد وقلبه يتمزق بداخله.
ليبدا الزفاف كانت مريم جميله كالملاك تنزل مع اخيها وجمال يقف نظره معلقا بها وبجمالها ليرجف قلبه انه اخيرا ستصبح حبيبته له اما هيا فكانت حزينه ان هذه الجوازه جبر وتحت التهديد لياخذها جمال من يد داغر ويقبلها ويهمس لها بحبك لتخجل منه وتحني راسها لياخذها ويبدا بالرقص معها مسحورا بها وبجمالها وهيا بين يديه ليهمس ممكن تبصيلي وتنسي اي حاجه والنبي يا مريم.. لتتنهد وتنظر اليه ليبتسم ويحتضنها ويظل يدور بها وعينيه متعلقه به ومشاعرهما تنساب بحب من جمال ما هم فيه ليظل يهمس بحبه لها ليرجف قلبها ليهمس والله بحبك وبعشقك انا حاسس اني هتجنن مش مصدق ان قلبي معايا وبتاعي.. لتتنهد جبر يا جمال جبر وغصب.
ليشدها لا حب والله حب.. مريم انت روحي بطلي تفكيرك ده لتتوقف الموسيقي ليقبلها بحب ويذهبا ليجلسا لتنادي مريم علي امها لتهتف ماما والنبي اطلعي هاتي غنوه.
ليتوتر داغر ويقبض علي يده وتمني ان يراها فشهر كامل شق قلبه وجن عقله من بعدها.
لتهتف ناديه ماهترضاش يا حبيبتي
لتهتف مريم وحياتي وحياتي مش عايزه امشي من غير ماشوفها..
لتهتف ناديه معلش حبيبتي لما ترجعي انا قلبي بيوجعني عليها.
ليهتف داغر نادي للاي حد يطلعلها مش هتطلعيلها يعني وايه ماتجيش خلاص يعني الهانم عازله نفسها لينادي علي منال ويهتف اطلعي لغنوه قوليلها داغر بيه بيامرك انزلي مريم هانم عايزاكي..
لتهتف ناديه هانم ايه وبيه ايه يابني ماتسكت بقه كفايه اللي هيا فيه.
ليشخط في منال اطلعي
لتصعد الفتاه وتخبر غنوه لتشعر بالقهر والوجع.. لتهتف حاضر يا منال قولي للبيه بتقولك اوامرك يا داغر بيه لتقوم وتلبس فستانا بسيطا ولكنه جميل وجعلها تشبه كالملاك لتنزل ومعها ملك وما ان نزلت حتي تعلق عينا داغر بها ورجف قلبه بعنف كانت قد انتقص وزنها بعض الشئ وتبدو شاحبه ولكنها كانت ساحره جميله لتنزل بهدوء وتذهب لمريم وتقبلها مبروك يا حبيبتي ربنا يسعدك لتنظر لجمال خلي بالك منها مريم تستاهل خير الدنيا ليبتسم جمال.
لتهتف مريم والنبي ماتطلعي اقعدي لحد ما نمشي لتبتسم لها غنوه وتذهب لتجلس بعيدا وحيده لا تنظر لاحد وداغر سيجن عليها لتاتي اليه ميساء وتحتضنه وتهتف ماتيجي نرقص ليذهب معها وهو ينظر الي غنوه يامل ان تنظر اليه ولكنها لم تفعل وقفت ميساء تتدلع علي داغر وهو يشعر بالضيق ويتمني ان ترفع غنوه راسها ويري عيونها فقد اشتاق لهم ليبعد عيونه عنها لم يعد قادرا ان ينظر اليها ولا يقترب منها ليمر الوقت لترفع عيونها لتجده يرقص مع زوجته مَحتضنا اياها لتحس بقلبها ينزف دما لتبعد عيونها وتحس بالدموع تحرق عينها احست بالانهيار التام كان الحفل قد بدا ينتهي ومريم تسلم عليهم لتحس غنوه انها تختنق فميساء تحتضن داغر وهو يضع يده حولها لتقوم وتذهب لمنال وتهتف معلش يا منال ممكن بس تاخدي ملك خمسه كده والنبي لتاخذها منال وتندفع هيا لخارج الحديقه وما ان وصلت لمكان هادي انفجرت بالبكاء علي حبها الضائع علي الوهم الذي عاشت فيه لتستيقظ لتجد نفسها ميته جثه لا تشعر.. ذنبي ايه يعمل فيا كده عملتله ايه يوجعني كده دانا حبيته دانا غلبانه اوي ماليش حد طول عمري ماليش حد لوحدي مافيش حد يطبطب علي قلبي. ليه يا حبيبي دانا حبيتك اوعي. هو كل االي عيشتني فيه ده كان ايه وهم ليه اتسليت وانبسط والاخر ترميني كده.. دانت واقف حاضنها. ولا حتي بصتلي انا مش موجوده كده. شهر كامل مزويه زي الكلبه ماحنيتش ماصعبتش عليك.. تبعتلي تقلي البيه والهانم بيامروكي.. اااه يا حرقه قلبي منك.. اه علي وجعي منك. بقيتي نسمه تانيه بس نسمه ماتت وارتاحت انا عايشه والوجع مزع جوايا .. ظلت هكذا لفتره لتنتحب لتسمع احد الاشخاص يقربها ليهتف انت كويسه يا هانم..
لتبهت قليلا لتستدير لتجد رجلا يقف بجوار ها ليهتف انت كويسه اساعدك.
لتهمس.. شكرا كتر خيرك.
ليبتسم لها.. كتر خيري ايه دانت مهريه عياط لو اقدر بجد اساعدك.
لتهتف... شكرا انا كويسه.
ليقترب منها مبتسما طب خلاص اضحكي بقه طالما كويسه
لتبتسم له رغما عنها ليهتف ايوه كده العيون القمر دي ماينفعش تبكي صحيح لولي بس ماينفعش القمر يبكي كده..
ليصدح صوت داغر.. لا والله دا حاجه جميله حضرتك جاي تحضر فرح والا تسبل فيه.
ليرتبك الرجل داغر بيه.. اسبل ايه انا بس شفت الانسه بتعيط ماقدرتش اسيبها.
ليهتف داغر بغضب.. مدام.. مدام غنوه مراتي.
لتبهت غنوه وينصدم الرجل.. مراتك.. انا اسف اسف ماعرفش والله.
ليهتف اديك عرفت نورت لينصرف الرجل بارتباك.. ليستدير اليها لتندفع من امامه وتنصرف مسرعه.
ليمسك يدها بقوه.. لا مش كده انت فاكره هعديهالك ليسحبها ويدفعها الي المكتب وينظر اليها بغضب.. ايه ماصدقتي سيادتك واقفاله يسبل ويسحسح عايزه تشقطي واحد تاني
لترفع عيونها اليه بقهر ودموعها تنساب.
ليحس بوجع داخله علي وجعها فعيونها تقطر الما.. لتهتف.. اشقط..
ليصرخ وقفاله يقلك القمر وعيون القمر لينظر اليها بسخريه عيونك انت قمر.. لتغمض عيونها تستجمع نفسها ليصرخ.. ايه اتبسطي انك واقفه وواحد بيسبل لا والمسخره يقلك يا انسه ايه مالكيش راجل.
لتنظر اليه بغضب لتهتف بسخريه راجل..لا مليش انا عمر ماكان ليا راجل.
ليحس بنار بداخله ليرفع يده ويصفعها بقوه لتنظر اليه بكره شديد ليهتف.. عشان تتعلمي تتكلمي كويس.
لتهتف بهدوء.. خلصت لسه فيه حاجه تانيه اي إهانات لو خلصت ممكن امشي.
ليقترب منها انت مالك فاكره نفسك حاجه وواقفه كانك مش هامك حاجه انت اللي زيك يحط وشَه في الارض..
لتنظر اليه باستعلاء غنوه عمر وشها مايبقي في الارض..
ليهتف باماره ايه ياختي.
لتهتف.. انت عايز ايه ممكن امشي َماعتقدش ان فيه حاجه تتقال
ليهتف... انا اللي اقول تمشي والا تقفي انا اللي اتحكم فيكي واتصرف انت مالكيش تنطقي.. مش ناقصين قرف.
لتنظر اليه بسخريه ماشي يا داغر بيه اوامرك انا تحت امرك لحد ماتشوف هتمشيني امتي عدي شهر هانت ترتاح بعدها من قرفي.
ليقترب منها ويحس بعدم مقدرته علي الصمود ليهتف بكره تمشي تغوري من هنا هقعدك ليه انا.
لتتنهد وتستدير وتتركه وترحل ليحس بجنونه يشتعل ليهجم عليها ويصرخ انت ايه مابتعبرنيش ليه ماليش حكم عليكي طايحه لا فوقي انت لازم تفهمي انك تحت ايدي اعمل مابدالي وانت تكتمي.
لتدفع يده وتهتف اسمع بقه انا بقالي شهر في حالي فابعد عني احسنلك انا مش ناقصه قرف.
ليشتعل غضبا قرف انا بقيت قرف دا حاجه بقت مسخره بس تصدقي القرف ده هيعرفك انت ايه ليشدها وهيا تدفعه بعيدا ويصعد بها الي حجرتها ويغلق الباب لتبهت من فعلته لتهتف انت بتقفل الباب ليه اخرج بره.
الا انه كان مشتعلا ليهتف.. اخرج.. لا الهانم لازم تشوف القرف علي حقيقته وبدا في خلع بدلته وقميصه لتشعر بالرعب وعلمت ما نوي عليه ليهجم عليها لتبدا في مصارعته كانت تضربه وهو يصد ضرباتها الا انها كانت مشتعله وغضبها منه جعلها عنيفه قويه وهو رغم قوته الا انها اهلكته من كثره هجومها ليتحامل ويهجم عليها بجسده وينقض عليها ليقعا علي الفراش وهيا تقاومه وتحس بنفسها سينخلع من مكانه لينقض علي شفتيها يقبلهم بقوه وعنف وهيا تتالم وتتملص منه كان عنيفا قاسيا مجنونا شهر كامل بعدها جننه واصابه المس شهر لم ينم فيه ليله واحده هانئا شهر يتقلي علي الجمر لا يفكر الا بها شهر جسده يصرخ ويأن طلبا لجسدها ليرتوي ويشبع منها كان يريدها بشده ورغبته جننته ليثبتها اكثر لتحس بالدوار وانها ستلفظ انفاسها ليشعر بجسدها يرتخي ليخفف من جسده عليها ولم يجد لها حلا الا ان يتحول لذلك العاشق الذي نامت بين احضانه مسترخيه هائمه ليتحول من القسوه الي الجنون والحب والحنان لينساب جسده ليشعر جسدها بجسده ليتحكم بها اخيرا ويلهبها بَمشاعر جنونيه لتفقد السيطره علي نفسها لتبدا في الاستسلام له ليجن بها اخيرا انها بين يديه بعد شهر كامل وشفتاه تلتهمها عن اخرها لا يتوه عن انشا منها ويداه تجتاحها بقوه ليسيطر عليها لتنساب بين يديه ليتوها معا في وصله من الجنون وصله شغف ورغبه وحب فهيا افتقدته وتحبه وتعشقه وهو جن في بعدها واحس انه ميت َجسده كالجثه لم يحيا الي بلمسها ليظلا طوال الليل في عشق ضاري لا يتركها ولا يفلتها وكلما ارتخت وهدات يعيدها اليها وينهل من جمالها مرارا احس انها لو نامت منه سيفقد ذلك اليوم ويعلم ان وقتها معه لحظي ليظل معها لا يتركها حتي هلكت بين ذراعيه لتسقط اخيرا لا تقوي علي الحركه من هول ماكانا فيه لتتوه وتنام متعبه َمنهكه وهو ملتصقا بها مشددا عليها لا يقوي ان ينام خائفا مما يحمله الصباح له ليظل طويلا محتضنها يملس عليها ويشدها اليه ويحتضنها ويقبل راسها كان ممسكا باصابعها يتلمسهم بشفتيه ويده تجول جسدها والقهر متلبسه وقلبه يصرخ لا يقوي ان يبتعد كان مغمضا عينيه والخدر منتشر في جسده وهيا تنام علي صدره العاري ويداه يضماها بشده كانها روحه وهو يتلمسها بحنان وشفتاه لا تفارق راسها ووجهها كان كالممسوس الذي اسر بذلك الجسد وهلك معه وكلما انت وابتعدت يعيدها الي احضانه والصقها به .. لياتي الصباح وتبدا هيا في فتح عينها وهيا تشعر بالم في كل جسدها لتعود الي وعيها وتفتح عينها لتحس بوجع الدنيا في قلبها وان قلبها تمزع اشلاء عندما..،😔😔😔😔😔😔 بقلمي ميفو السلطان.......
#غنوه_الداغر
#حكايات_mevo
البارت الثالثه عشر..
ظل داغر طول الليل يتلمسها لا يبتعد عنها وقلبه ينهج بشده من تلك الليله الطاحنه ليحس بقهر وانه يجب ان يتركها ويرحل ليظل متشبثا بها طب اقوم ازاي مش قادر شهر خلص علي قلبي هموت مش قادر طب ايه لازم اسيبها يا قلبك يا داغر اللي بيتقطع لينحني عليها ويتلمسها بحب.. ليه ليه.. بحبك وبعشقك اعمل ايه مش قادر ابعد تعبت وجسمي بيوجعني لو ماكتش خدتك امبارح كنت هتجنن هموت انا مجنون بيكي ليه عملتي فينا كده ليه.. ليلثم وجهها بحب ويتحامل علي نفسه ويتركها مقهورا مجبورا لياتي الصباح لتفيق غنوه وهيا تشعر بالم في جسدها كانت تشعر بخدر لتفيق لتستدير تبحث عن زوجها لتشعر بوجع الدنيا فبعد ان قضي معها تلك الليله الطاحنه تركها ورحل تركها وحيده كانها لا تسوي شيئا اخذ غرضه ورماها لم ينتظر حتي الصباح رماها وحيده لتشعر بالدونيه وانها لا تساوي عنده حتي كلمه ليتلبسها الهم والقهر وتشعر انها تموت من داخلها لتحس انها دخلت في حاله من الخواء بلاده غير عاديه لم تعد تشعر ان بداخلها شئ تملكها ياس وزهد غير عادي.. لتتذكر صديقتها لتعلم جيدا ما شعرت به كانت احساس بالانعزال َالوحده وعدم الرغبه في شئ ادركت انها لا تريد زوجها ولا تريد حياتها ولا تريد شيئا من هذه الدنيا كان جسدها يؤلمها بشده ونفسها يمزقها لتلبس ملابسها وهيا ساهمه وتجلس محتضنه نفسها وافكارها تتوه وتتوه والالم يزداد بجسدها لتركن علي السرير وتضم نفسها جالسه ليمر الوقت وتدخل عليها الخادمه تضع لها الطعام لم تنظر اليها لتشعر الخادمه بالقلق فمنظرها شاحب بشده لتقترب منها.. ست غنوه انت كويسه.. لم ترد غنوه لتتنهد الفتاه وتخرج وقلبها يمزقها لتعود اليها بعد فتره بملك تعطيها اياها الا انها لم تمد يدها لتهتف الفتاه ست غنوه ملك مش هتاخديها.. الا انها لم ترد كانت تنظر في الفراغ وكل تفكيرها صديقتها وما تشعر به و ما حدث لها لتتكرر دخول الخادمه فهيا لم تاكل ويبدو ان بها شئ كانت غنوه قد تهالكت وجعا فنفسها ماتت تماما وجسدها يمزقها لم تحس بالدماء التي انسابت بين قدميا كانت منكمشه تضم نفسها وتتوه في عالم اخر الا ان الخادمه لم تستطع ان تتحمل ذلك لتنزل الي مكتب داغر وتقرر ان تتخلص من ذنبها..
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند داغر دخلت عليه ميساء كان يركن علي الكرسي يسترجع ليلته مع من سلبت عقله لتدخل محروقه والغل ياكلها فقد قضت ليه مقهوره تنتظره يعود فقد ادركت انه قضي اليل معها لتشعر بالنار بداخلها.. انت كت فين امبارح كت عند الهانم الحراميه قضيت معاها الليل.
ليحس انه سينهار فلم يعد يحتمل.. ليهتف مالكيش فيه.
لتصرخ... ازاي مش مراتك انا.
ليهتف بقهر وعنف..... .و هيا مراتي وخلاص بقه مش عايز كلام.
لتصرخ.. ايه عملالك ايه سحرالك عملالك عمل هتموت عليها بحس بيك بتتقلب جنبي علي نار ملبوس بيها ولا بتقرب مني ولا بتبصلي. كاني جربانه من يوم ما حصل اللي حصل ماجيتش جنبي ولا بتشوفني. بتحرق قلبي ...ليه انا اللي مراتك دلوقتي وهيا ولا حاجه وهنمشيها..
ليحس بحرق في قلبه.. ليهب مش هنمشي حد ومالكيش دعوه بيها وسيبيني في حالي.
لتصرخ ليه بقيت دلدول الهانم. واقع فيها اوي كده.
لينفعل ويمسكها بعنف.. اريحك بقه واريح نفسي اه بحبها وبعشقها ها ارتاحتي وماقدرش ابعد عنها دقيقه وعملت اللي عملته وهموت عليها فاتلمي بقه عشان انا في نار وماعتش قادر الحرق اللي جوايا..ومهما عملت بحبها وهروق وارجعها دنيتي تاني انا بس قهرتي اللي حيشاني عنها انما تقولي مين يمشي ومين يقعد ماهتمشيش في حته وانزلي من علي دماغي انا بغلي وهيا هتفضل مراتي لحد ما اموت.. تقولي بقه دلدول تقولي واقع.. اه واقع ومستني اهدي واطفي غلياني وارجعها يبقي تكتمي بقه عشان والله هتشوفي وش طين علي دماغك.
لتنظر اليه مبهوته والغل ينهش قلبها.. بعد دا كله لسه بتحبها طب اعمل ايه اعملك ايه يا اخي.
ليصرخ... سيبيني في حالي بقه انا فيا اللي مكفيني.. لتظل واقفه والقهر ينهش قلبها.. غير مصدقه.. ايه ده لسه بيحبها وهيموت عليها حتي بعد ماخططت لكل ده ومش هيرميها يا قهرتي يا حسره قلبي انا مغلوله اطلع اموتها.. لتنظر اليه بقهر وغضب وتصعد الي الاعل وتتركه متهالك.
ليجلس ويزيح ماعلي المكتب مش قادر هموت عليها اروح فين.اروح فين مقهور.. طب اطلعها واقولها نفتح صفحه جديده.. اه واديلها كل اللي تعوزه بس ترجعلي هموت وترجعلي من ليله امبارح وانا مكوي بالنار اه.. اهدي يا داغر الناس بتغلط عادي وانت بتحبها وهتسامح اه سامح انت اللي بيحب بيسامح والله بحبها.. سرقتني مش مهم منعول ابو الفلوس.. بس دي كت هتبيعني في شغلي.. مش مهم صغيره ومش مقدره قولها انت عايزه ايه اكتبلها فلوس بس رجعها دبحتك َوماله بس بتعشقها اعقل كده انت عايزها وبتحبها روق اقعد اهدي وروق اه.. ليتحسس شرطه قلبه.. هرجعلك يا عمري هرجع َهروق والله هروق واسامح اه اللي بيحب بيسامح دانت حبيبتي كنت هتجنن امبارح يا قلبي دا حبيبي وحشني.. ليحس براحه داخليه ويظل يتلمس شرطه قلبه ويمني نفسه ان يعود اليها مسامحا محبا. انت تعدي شويه كده وتر جعلها تجبلها هديه حلوه لا تجبلها احلي هديه.. هيا بتعشق الورد تملالها القوضه ورد وتقلها بانك خلاص نسيت وتكتبلها فيلا البلد اه يعني ما جايز كت خايفه صغيره وخايفه.. ايوه وتسالها نفسك في ايه تجيبه ماتحرمهاش من حاجه بس ترجعلي واحب فيها لما اروي قلبي. وادي اخوها فلوس عادي مش اهلك وناسك ايوه خلاص كده..انت قلت كلام زباله لا تعتذرلها وتراضيها عشان ترضي عليك... هقلها انا اسف وهراضيها.. اه اراضي قلبي الست مالهاش الا جوزها سرقه ايه دا مالها َمحتالها تعمل مابدالها بس ترجعلي. انا حاسس بغلب من غيرها تايه زي العيل الصغير. انت عشقك ليها هو االي هيبقي وتاخدها في حضنك وتسامح سامح عشان انت من غيرها غلبان. ليشعر براحه مما قرره وانه سيعود الي حبيبته مره اخري حتي لو قتلته الف مره. انت بس الفتره دي اجمد عليها عشان بس تتعلم.
ليمر الوقت وتدخل الخادمه لتهتف... داغر بيه غنوه هانم شكلها تعبان ومابتاكلش من الصبح ومابتردش عليا.
ليهتف.. وانت مالك دخلك بيها ايه هيا حره.
لتهتف... يا بيه شكلها صعب وقلبي واجعني عليها.
ليهتف.. كتر خيرك ياختي خليكي في حالك ويلا مش عايز وجع دماغ..
لتصرخ الفتاه... لا حرام كده ده ظلم.
لينظر اليها بغضب.. نعم يا روح امك انت اتجننتي يا بت اتهبلتي ظلم ايه انت مال اهلك مانت عارفه اللي فيها جايه تقوليلي ظلم.
لتصرخ.. عشان عارفه بقلك ظلم وربنا َما يرضاش بكده الست غنوه ماتستاهلش كده لتجهش بالبكاء وتنهار من ظلمها لها.
ليهتف هو بغضب.. بت انت انا مش ناقص انا فيا اللي مكفيني غوري من وشي وخليكي في حالك.
لتهتف... طب يا بيه انا عندي كلام لازم تسمعه الست غنوه مظلومه.
ليقطب جبينه ويقترب منها ويرجف قلبه.. نعم سمعيني كده بتقولي ايه.
لتهتف.. اديني الامان يا بيه ماتاذنيش وانا اقلك كل حاجه.
ليهجم عليها.. امان ايه يا بت انت.. انت بتقولي ايه. عندك ايه.
لتهتف... اما تديني الامان انا وصاحبتي ماتاذيناش هقلك علي كل حاجه.
ليبهتف قليلا ويحس ان هناك مصيبه ستحل علي راسه ليهتف .. اديتك الزفت علي دماغك انطقي..
لتهتف الفتاه اسمع بقه يا بيه وبدات في الحديث...
نعود الي مريم وجمال كان جمال قد اخذها الي بيته وما ان وصلا ودخلا البيت حتي اقترب منها وحملها لتهتف.. نزلني انت اتجننت اوعي نزلني.
ليهتف جمال.. لا يا قلبي اول مره حبيبي يخش ينور بيته لازم ينشال في القلب وصعد بها الي حجرتهم لينزلها ويضمها اليه.. اخيرا يا بنت الايه مقفول علينا باب وقلبي هيشبع من القمر دانتي طلعتي روحي.
لتدفعه وتهتف ولسه هطلع روحك لتكون فاكر انك كده خلاص لا يا استاذ انا مابتجوزش غصب كل رَوحك بقه والله لاسود عيشتك.
ليتنهد ويهز راسه بغلب... يا بنتي بقه ماتهمدي طب ممكن تقعدي بقه ونتكلم
لتهتف.... نتكلم في ايه مفيش حاجه ويكون في معلَومك انا مش مراتك انت كل واحد في حاله فاهم.
ليقترب منها ويشدها يا قلبي انت مراتي. حبيبتي وبطلي هبد بقه خليني اقولك الكلمتين انا ماتجوزتكيش غصب يا مريومه انت تصدقي انني اهدد اخويا وحبيبي.
لتقطب جبينها... يعني ايه.
ليحتضنها.... يعني اخوكي اللي الف القصه دي ولبسهالي َانا ماقدرتش انطق مانت منشفه دماغك وذله اهلي.
لتبهت قليلا.. ايه ده يعني ابيه داغر هو اللي جوزني ليك غصب ليهز راسه
لتهتف... ليه يعمل فيا كده دانا اخته.
ليبتسم.. عشان عارف اني بحبك وبعشقك وانت بتحبيني وعارف ان زعلك مني علي حاجه مش بايدي وعارف ان مفيش صنف ست شفتها من يوم ما دخلتي دماغي والله حبيبي وماليش الا انت يا قلبي.. قمر منور في قلبي.
لتظل ساهمه تفكر.. ليحملها ويجلس بها ويهتف ممكن بقه تفتحي قلبك ده شويه والله بحبك وبموت فيكي
كانت مرتبكه لا تعلم ماذا تقول ليرفع وجهها وينظر اليها بحب.. طب اعمل ايه بس عشان حبيبي يرضي والله بحب القمر كانت تنظر اليه بحب ولكن عقلها يشدها ليميل عليها ويقبلها بهيام لفتره ليهمس بين شفتيها بعشقك وبموت عليكي دانت روحي اللي مطلعه روحي.. شوف قمر ازاي. هو رايق وعسليه وهو سايح اعمل ايه يخربيت جمالك..
لترتبك من كلامه وتقوم وتهتف.. طب انت عايز ايه دلوقتي اعملك ايه انا.
ليضحك... انا عايز كتير وماتعمليش يا قلبي ليغمز لها انا اللي هعمل.
لتنظر اليه بارتباك وبعض الَغضب لتهتف... بص بقه مش معني انك ما هددتش اخويا تبقي كده خلاص لا انا مش ناسيه يا اخويا الست هانم وبقلك اهوه انا مش مأمنالم انا.
ليقترب منها ويشدها محروقها الهانم اللي سودت عيشتي.. لا اعقلي كده َماتضربيش الليله.
لتهتف... ليله ايه اللي اضربها انت مجنون.
ليهتف... ليله القمر اللي اخيرا هيبقي بتاعي مز وطري بين ايديا.
لتصرخ.. لا دانت باينك عقلك خف روح يا بابا مفيش كده وهتنام مودب مالكش دعوه بيا انت اهبل والا ايه بقلك مش مامنالك تقلي ليله يلا من هنا.
ليضحك عليها.. يا بنتي وربنا هبدك ده كوميديا مين اللي هينام مؤدب جمال ينام مؤدب يعملها ازاي دا حتي تبقي فضيحه وعيب في حقي دانا جمال يا مزه تعالي بس افهمك انت باينك عبيطه.
لتصرخ... عارف لو قربت هسود عيشتك بقلك اتلم.
ليتنهد.. طب ننفضل كده ناقر ونقير لامتي.. ليقترب اراضيكي ازاي طيب دانا بحبك والله قلبي هيخرح من مكانه.
لتهتف... اه تقلي كده وتروح تقل ادبم بره.
ليبتسم بحب... طب ما تخليني اقل ادبي جوا ومش هتلاقيني رحت في حته دانا عايز الزق للقمر ليشدها ماترضي بقه ابوس ايدك ليشدها اليه وحيات الغالين ارضي دانا حبيبك مش كده برضه وعيون القمر بتقول كده.. لتخفض راسها ليقترب ويرفع وجهها ليهمس والله حبيبي وهموت عليه ليقترب ويقترب ويتلمس شفتيها لتتوه معه ليهمس بحبك والله بحبك لتتنهد فمشاعره قويه لتهمس.. خايفه منك.
ليبتسم بحب فهيا تلين ليهتف طب القمر عايز ايه.
لتهتف... اديتي فرصه انا خايفه اوي توجعني.
ليهتف بحب لا عشت ولا كنت ابدا دانت حته من قلبي ليضمها اليه.
لتهتف... والله يا جمال لو زعلتني والا بصيت كده والا كده لاكون خلعاك.
ليضحك... القمر يعمل ما بداله بس وحياه ابوكي اقفشي فيا ماهو ماتسيبينيش يضحكو عليا.
لتقطب... نعم يا اخويا.
ليضحك بهزر يا شيخه.. القمر عايز فرصه.. احلي فرصه وربنا بس ماتريحي قلبي كده في الليله دي
لتهتف اريحها ازاي..
ليقول.. قوليلي بحبك يا جيمي نفسي اسمعها
لتهتف لا مش هقول انا احس انك مش هتلعب كده والا كده. ويلا بقه روح نام في القوضه التانيه.
ليضحك ويحملها.. هو مين يا مزه اللي هينام في القوضه التانيه اديك فرصه اه انام بعيد لا.
لتهتف.... جمال.
ليشدها ويزيل اعتراضها بقبله حارقه اهلكت قلبه ويحملها وذهب الي الحمام وادخلها ليهتف مستنيك بره يا عسليه. لتدخل هيا مرتبكه لا تعلم ماذا تفعل معه لتلبس قميصها وتلبس روبها وتربطه جيدا وتخرج لتجده يسند عالحائط ينتظرها ليحملها فورا لتصرخ نزلني موديني فين. نزلني بقلك اوعي انا ماهنامش جنبك.
ليهتف بمرح..... لا انت مش هتنامي جنبي صحيح دا حبيبي هينام في حضني ليرييحها عالفراش ويبدا في تقبيلها بحب لتذوب بين يديه.
لتهتف.... بس يا جمال مش قلت هتديني فرصه.
ليهتف بحب....... واهون عالقمر قلبي يشقق كده وافطس جنبه طب اديني فرصه انت يا قلبي.
لتتململ.... جمال بقلك والنبي بقه مش عايزه..
ليتنهد ويشدها بحب طب انا مش هجبرك يا قلبي بس هتنامي في حضني عشان انا كتير عليا دا ليله العمر تعملي فيا كده.
لتهمس... والنبي عشان خاطري.
ليقبلها بحب ويهتف.. كل الوقت يا قلبي ليشدها في احضانه لتشعر بالهدوء والراحه لتبتسم وتندس في احضانه لتنام باريحيه ليتنهد ويحتضنها.. الليله انضربت.. جمال نايم زي خيبتها والله لو كانو قالولي اني هنام في ليله دخلتي كده كنت قلت عليه مهبوش.. اعمل ايه بحب القمر خدها عالهادي عالج اللي رشق في وشك منك لله يا داليا اشوفك والعه زي مانا والع كده.. قلبي نايم قمر يا ناس الصبر يا رب.
عند داغر بدات الخادمه تقص عليه من اول ضياع المجوهرات وخوفهم من اتهام زوجته لهم وانها ستتهمهم بالسرقه لتدبير الامر وكيف ادخلو غنوه الي حجره زوجته وصوروها وكيف دسو المجوهرات والاموال في حجرتها ليحس داغر انه انشل في مكانه ليتراجع مبهوتا وقلبه سينشق وضع يده علي قلبه يشعر بتسلخات داخله وصدره ينغزه.. يعني ايه يعني غنوه ماعملتش حاجه يعني كل ده كذب. ليقف داغر وقلبه سيخرج من مكانه انا تعملو فيا كده مراتي تعمل فيا كده وانا اعمل في حبيبتي كده يا سوادك يا داغر. خربت بيتك قلبي هيقف وهجم عليها وانهال عليها ضربا حتي اغمي عليها والغضب والوجع يأكله.
ليهتف قلبي هيموتني بيتي اتخرب انا خربت بيتي بنت الكلب خربتلي بيتي قتلت حبيبي بايدي.. ليقف ويهيج ويخبط راسه يا سوادك يا داغر خربت بيتك.. ايه الوساخه دي دانت ماخليتش حاجه وما قلتهاش بس لا والله لاقتلها وخرج مندفعا خارج المكتب وهو يصرخ بحثا عن ميساء ليصب عليها حرقه قلبه . وهاج ثم صعد الي زوجته ليدخل عليها والغضب ياكله..
ليجد زوجته تجلس وتغني وتضع مكياجا لينظر اليها و الحرق في قلبه.. لتلتفت اليه وتهتف ايه يا دودي مالك..
لينظر اليها بغل.. دودي.. دا دودي اتلبس العمه واضحك عليه واتعلم علي وش امه.
لترتجف قليلا من منظره.. وتقوم مالك يا حبيبي..
ليهجم عليها ويمسكها من شعرها.... بقي با زباله انا مستحمل وش امك ومقعدك هنا وجاي علي نفسي تقومي تعملي فينا كده ليهجم عليها وينهال عليها ضربا وهيا تصرخ وتستغيث ليه غلك ده ليه منك لله خربتي بيتي.. كان ينهال عليها ضربا وهيا تصرخ وتستغيث. تخططي لكل ده وتخليني اخرب بيتي.. اعمل كده في حبيبتي اللي ضفرها بالف من عينتك يا وسخه.. كان يضربها وهيا تصرخ. تصوري وتخططي َتدخليها تنفذ ومعاكي عقربتين وانا زي الاهبل اصدق.. ايه القرف ده حشت عنك ايه عاملك هانم وطلباتك مجابه وكاتبلك املاك اصل الهانم مش حاسه بالامان وبساعد ابوكي يا زباله ايه كتي اشترتيني يا واطيه تموتيلي واحده بحسرتها نسمه الغلبانه وانا ماعرفش وتدوري َتقهريلي قلبي اللي هموت عليه بس لا لينزل بها من عالسلالم سحلا وهيا تصرخ وتمسك في السلالم واظافرها تمزقت وهو يجرها من شعرها الي المكتب ويدخل بها ويهتف انا هعرفك ازاي تلعبي عليا انا هعرفك داغر سليمان هيخلع قلبك ويفضحك ازاي ليستدعي المحامي وهيا جالسه علي الارض مشوهه من كثره الضرب ليهتف انت اللي جربوعه بقيتي هانم وليكي املاك يمين بالله لاحرق قلبك لياتي المحامي ويجعلها تتنازل عن املاكها وكل حقوقها لياخذها سحلا الي احد الحجرات في الجنينه ودلوقتي تفضلي هنا زي الكلبه انت طالق يا زباله لحد مالهانم تقوم تاخد حقها منك ان ماخلت وشك شوارع اكتر مانت ان ما دشملت وش امك ليصرخ في الحرس.. الزباله دي لا اكل ولا شرب الا عيش وميه ويتقفل عليها مرميه زي الكلبه عالارض ماتشفش النور لحد ما اقول وهجم عليها.من قهره يضربها حتي اغمي عليها ليدفعها بقدمه ويتركها.
لتدخل امه ايه يابني فيه ايه عملت ايه....... ميفو ميفو....
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ليصرخ بقهر الزباله دي حرقتلي قلبي هموت يا امي هموت انا بيتي اتخرب ودنيتي راحت هيا اللي خطتت لكل ده وحرقتلي قلبي.. ليتهالك والحسره تنهش قلبه ليهب اروح فين انا ايه الوساخه اللي فيها دي البت تنام في حضني وتقلي هتوجعني اقلها و لا عمري اوجعك اعمل فيها كده ارشق فيها سكينتي كده غنوه راحت راحت انا عارف غنوه خلاص لو حصل ايه ماهترجعليش ليجهش بالبكاء غنوه راحت خلاص قلبي انخلع وانا اللي خلعته بايدي دانا ماسيبتش وساخه الي ماقلتها.. حراميه وجربوعه ايه القرف ده انا ايه الزباله دي.. بعد ما دخلتها حياتي وقلتلها هتفرحي سيبي نفسك ويوم ماتنام في حضني وتقلي انت احلي حاجه في حياتي اعمل فيها كده ليهتاج ويقوم ويخبط راسه ويصرخ كان عقلي فين اللي مش جوزها فكر وعرف واختي حست وانا ايه جبله مابحسش ماعنديش دم البت غلبت تقلي ماسرقتش هتسرق ليه انا اتجننت دا مراتي تطلب براحتها هتسرقني ليه بعد مانامت في حضني هتعمل كده ليه وظل يخبط راسه ويصرخ.. ايه اللي عملته في نفسي ده هعمل ايه يا خراب بيتك يا داغر البت اللي هتموت عليها موتها.. غنوه مش اي حد غنوه هتسيبني غنوه هتخلع قلبي.. دا لو انا روحها هتسيبني.. انا كده مت صح. انا كده هعيش منبوذ. غنوه مش اي حد غنوه هترميني.. اااه قلبي يا ناس حبيبي موته بايدي كت غبي.. بس انا بحبها والله بحبها دانا شهر مانمتش شهر كت مجنون وجسمي بيوجعني من بعدها لا عارف اشرب ولا اكل ما بنامش ماهي ادمان حبيبي ادمان اروح فين ليا عين عايز اطلع ليها ليا عين. بعد ماختها في حضني ليله من الاحلام اسيبها مرميه زي الكلبه اعمل فيها كده قلبي ليهب ويصعد الي حجرتها ويفتح الباب بخوف ليدخل وقلبه ينبض بقوه وعيونه تعلقت بتلك التي تسند علي السرير كانت غنوه شاحبه تغمض عينيها ليقترب وقلبه يرجف لا يعرف ماذا سيفعل يقدم رجلا وياخر رجلا والعار يحاوطه ليقترب ويجلس بجوارها وظل صامتا يشبع منها ويتذكر ليله امس معها وكيف تركها صباحا بعد ان اهلكها عشقا ليشعر بالقرف من نفسه ليتلمسها بحنان كانت هيا مغيبه حالمه لا تشعر بمن حولها فكثره النزيف جعلتها تغيب عن الوعي ليقربها ويملس علي جسدها كانت بين الحلم والخيال في دنيا غير الدنيا لتفتح عيونها ببطئ لتري من عشقته ينظر لها بهيام وعشق لتبتسم له بحنان كانت كل ذلك في خيالها ليحس بغرابه فهيا تبتسم بحالميه ليهمس غنوه حبيبتي لم ترد عليه لتغمض عينها مره اخري ليحس ان بها شئ ليقربها ويحاوطها فلم تاتي بحركه ليهزها غنوه قلبي انت بيكي ايه كانت هيا تترنح بين يديه لينقبض قلبه ليشدها اليه لتظهر مكانها بقعه كبيره من الدماء ليهوي قلبه بين قدميه ليشدها ويتفحصها ليجدها تغرق في دمائها ليشعر بالذعر ليقوم مسرعا ويحملها وينزل بها مرعوبا ويركب عربته محتضنا اياها وينطلق السائق بهم ليذهب الي المشفي ليتلقفها الأطباء ويقف هو مذعورا ليمر الوقت وهو مرتعب ليخرج الطبيب.. ويتحدث.. اطمن عندها نزيف قوي ودي حاله اجهاض ليهوي قلبه في قدمه ويحس بحسره ليكمل الطبيب بس ربنا ستر بس احب افهمك الجنين ماتتاملش انه يكمل لانها محتاجه لراحه تامه ماتتحركش ولا تتعصب الجنين معرض انه ينزل اكتر فندعي بالخير وتركه ورحل وهو مشلولا.... جنين... غنوه حامل.. غنوه حامل في ابني ليرجف قلبه ليدخل اليها ليجدها نائمه شاحبه ليقترب بهدوء ليجلس بجوارها يتلمس وجهها بحنان ليهمس انا اسف يا قلبي اسف والله انا ماليش عذر بس اسف اعمل ايه يا ربي طب هتقومي تبعديني صح.. مانا بعدتك شهر لما قلبك اتحرق لا وجاي اخدك غصب وفاكرك عبده عندي تتقبلي اللي اعمله واخرتها بعد ماقضي ليله نهشت قلبي اسيبك واقوم مرميه.. ايه الارف ده لتنزل دمعه من عينيه اسف يا عمري اسف كان يتلمسها بحنان.
لتبدا هيا في التأوه والافاقه لتفتح عيونها لتجد من عذب قلبها قريبا ينظر اليها بحب لتبهت وتبعد وجهها عنه ليغمض عينيه بوجع ليقترب اكثر ويهتف غنوه حبيبتي انت كويسه حاسه بتعب.. لم ترد عليه ليتنهد ويمسك يدها ويقبلها.. عارف انك موجوعه عارف انك مش طيقاني بس انا بحبك يا قلبي انا عارف ان مليش مبرر بس كان غصب عني والله غنوه انا اسف اسف يا عمري.. هفضل طول عمري اكفر عن العمله السوده اللي عملتها في حق حبيبي. شهر وانا بتمزع بس انت موجوعه عارف والله هراضيكي يا قلبي هفضل تحت رجليكي ان شالله العمر كله. انت قلبك دهب يا قلبي وهستني تساَمحيني.. اه دا حبيبي هموت عليه والله.. كل حاجه هتتصلح.
لتشد يدها وتصرخ مفيش حاجه هتتصلح ابعد عني.
ليقول عارف اني زباله او اوطي من الزباله بس قلبي بيحبك وهيموت علي ضفرك والله انا يا قلبي كنت معمي عارف ماليش مبرر بس قولي اعمل ايه.. انا طلقت ميساء وخدت جزائها.. حبيبي والله انا قلبي محروق
لتنظر اليه بسخريه وقرف..
ليحس بالوجع ماتبصليش كده والله بحبك وهفضل عمري كله تحت رجليكي.
لتضحك باستهزاء عمر ايه يابو عمر.. يلا من هنا عشان انا تعبانه ومش ناقصه قرف.
ليحس ان غنوه عادت لتلك الساخطه التي تكرهه.
ليهتف طب اعمل ايه عشان ارجع حبيبي. انا قلبي مكوي وحاسس ان دنيتي اسودت.
لتهتف ماتعملش لانك مهما عملت انت مش موجود انت مين اصلا. انت حاجه دخلت حياتي و غيرتني وبدلتني انا رجعت لروحي.. بلاش قرف.. عارف لو فضلت العمر كله تبكي لو فضلت عمرك كله تندم برضه غنوه مش شيفاك انت مش موجود اساسا. انت اندفنت واتحللت قدامي وكل اللي فاضل منك حاجه مخلياني قرفانه من روحي اني دخلتك حياتي.
ليهتف والوجع يعتصره من وجعها وطريقه نظراتها.. غنوه انا عارف انك مقهوره ومطعونه. بس مش هيأس والله انت روحي..
لتضحك بسخريه.. لا دي مشكلتك انا خلاص قصه مؤرفه وخلصت وابعد بقه بلاش قله قيمه.
ليهتف بقهر.. غنوه والله انت قلبي..
لتنظر اليه بقرف تصدق عايزه ارجع اه والله انا قرفانه اخر قرف ايه ده انا كت في ايه مش مصدقه.. قربك مخليني مش طايقه نفسي ..
لينظر اليها بقهر.. انا عارف اني عملت مصيبه عارف اني اجرمت بس ماقدرش الا اني اكون ليكي بتاعك وانت بتاعتي.
لتهتف.. ماتبس بقه بجد انت ايه القرف اللي بتقوله ده ماتحفظ كرامتك بقه عشان ان ماسكه نفسي وتعبانه ما اطلعش قرفي وغباوتي عليك ويلا من قدامي مش طايقه حتي اتنفس جنبك بجد قرفانه. ابعد بقه. ال بتاعتي وبتاعتك.
ليهتف بحب.. والله يا قلبي كت هرجعلك وناوي ارجع.. لا يا قلبي مش هبعد دانا هقرب. مافيه دلوقتي حاجه بتربطنا يا قلبي.. غنوتي انت حامل يا عمري بينا نونو. هنعيش عشانه.هنقرب عشانه .ما ان سمعت غنوه انها حامل لتنظر اليه برعب و كره شديد و........بقلمي ميفو السلطان ❤️❤️❤️❤️
#غنوة_الداغر
#حكايات_mevo
البارت الرابع عشر..
ما ان قال داغر انها حامل حتي اهتاجت وصرخت وظلت تخبط علي بطنها وتصرخ.. لا لا مش عايزاه مش عايزاه لا لا حرام حرام لا مش هبقي نسمه تاني لا لا.
اما داغر فقد ارتعب من هياجها فاقل حركه ستفقد جنينها ليهجم عليها ويمسكها بقوه وهيا تصرخ وتتحرك بعنف.
ليهتف... بطلي ابوس ايدك بطلي هينزل بطلي والنبي وهيا تقاومه بعنف و قوه ولم يجد حل له ليسقط فوقها يشل حركتها ويصرخ للممرضه وهو يهتف ابوس ايدك بطلي والنبي بطلي يا قلبي سيبه سيبهولي سيبهولي ابوس ايدك قلبي هيقف سيبيه مافضلش الا هو املي ليكي سيبيه بالله عليكي سيبهولي كانت دموعه تتساقط و َهيا لا تكف عن عنفها لتدخل الطبيبه وتمسكها وتعطيها حقنه مهدئه لتبدا في التراخي لتنام اخيرا ويجلس هو والدموع تتساقط من عينيه.. لتقترب الطبيبه.. كده مش كويس عشانها كده الجنين مالوش امل حاول تهديها ماينفعش كده وتركته وخرجت.
لينفجر في البكاء ليهتف.. اهديها ازاي اعمل ايه في المصيبه اللي حطيت نفسي فيها هتنزله دانا ماصدقت يكون بينا يربطها بيا هتسيبني انا عارف لو نزل هتسيبني ليقترب ويمسك يدها حبببي والله اسف اعمل ايه.
ليقوم ويتصل بامه لتاتي لتكون بجوارها واحضرت ملك ايضا اراد الكل ان يكون بجوارها لتحس انهم بجوارها لتجلس والدته ليهتف.. هتسيبني يا امي هتسيبني انا موجوع اوي.
لتتنهد... اقول ايه يا حبيبي ربنا يهديها اللي مرت بيه مش سهل .. ربنا يهديها كلنا جنبها مش هنسيبها.. ليظل جالسا يدعو ربه ان تعود اليه وتسامحه.
عند مريم وجمال استيقظت مريم في احضان جمال لتحس براحه وسعاده فهيا تحبه وتعشقه منذ صغرها ولكنها كانت تخاف منه لتتنهد وتقوم تحدث والدتها لتفجع مما حدث لتقترب من جَمال وتهتف.. جمال حبيبي قوم.
ليتقلب جمال ويبتسم وياخذها في احضانه.. صباح احلي صباح يا قلب جمال.
لتهتف.. قوم عشان نروح لماما.
ليقطب جبينه... ماما ايه يا قلبي احنا عرسان لتقص عليه ما حدث ليهتف... طب خلاص هنروح ماشي.
لتهتف.... طب قوم حضر الشنطه عشان نروح.
ليرفع... حاجبيه شنطه ايه اللي احضرها.
لتهتف..... امال ايه انا مش هسيب غنوه في حالتها دي وقامت وبدات تفتح دولابها.
ليقوم ويقترب منها ويحملها ويعود بها الي الفراش.. شنطه ايه واسيب مين انت عقلك خف.
لتهتف... جمال اوعي غنوه تعبانه واخويا موجوع.
ليهتف... طب مانا تعبان و َموجوع وقلبي شقق. مريومتي فيه عرسان يسيبو بيتهم.
لتهتف... جمال بطل بقه هما محتاجينا عشان خاطري.
ليتنهد... طب عشان خاطري انت بقه سيبيني اصبر نفسي ليقترب منها ويقبلها بقوه وحب وهيا تستجيب له ليتوها معا لتعود هيا وتتملل بين يديه ليهتف بطلي مش قادر والنبي يا قلبي دانا عريس اتهني ٠شويه.
لتهتف.. بطل بقه قله ادب وقوم.
ليهتف ..قله ادب هيا فين اطفحها ياختي دانا اتربيت ولا شفت قله ادب.. اللي عملته بط بط طلع عليا وز وز.. دانت ربتيني ونيمتيني زي خيبتها.
لتدفعه قوم بقه بلاش دلع ودفعته ليظل فتره نائما.. ليهتف دا ايه الغلب ده نروح فين دانا قلت هلين القمر بالليل.. يا رب الصبر وقاما واستعدا للذهاب ليذهبا الي المشفي لتدخل مريم عليهم ويدخل جمال ويحتضن داغر الذي يجلس مقهورا ليتنهد جمال.. اهدي يا حبيبي ماتعملش كده.
ليهتف داغر... غنوه حامل يا جمال والحاله خطيره ودخلت في حاله هستيريه عايزه تنزله مش عايزه تتربط بيا انا حاسس ان القهر مسك في قلبي ليربت عليه جمال ويظل بجواره.
ليمر الوقت وتبدا غنوه في الافاقه وما ان فاقت حتي احتضنتها مريم لتجهش بالبكاء لتحاول ان تهديها ولكنها كانت تنتحب بقهر لتقترب منها ناديه خلاص يا حبيبتي اهدي صحتك يا بنتي واللي في بطنك.
لتصرخ... مش عايزاه مش عايزاه.
لتهتف ناديه... ماتقوليش كده استغفري ربنا حبيبتي.
لتصرخ ربنا مايرضاش بالظلم انا مش عايزاه انا مش عايزه حاجه تربطني بيه انا بكرهه بكرهه.
ليشعر داغر بخناجر. بداخله ويصمت ولا يجرؤ علي الكلام
لتاتي ناديه بملك وتهتف ايه ملك ما وحشتكيش لتمسح غنوه عيونها وتاخذ ملك في احضانها وتضمها اليها وتقبلها وتبتسم لها وتداعبها فهيا روحها وداغر يشعر بوجع فهيا جَميله حانيه لا تستحق ما فعله بها كيف تحب ابنته ونامت في احضانه امنه وهو يفعل بها ذلك.
لياتي جمال ويربت علي كتفه وياخذه ويخرج.. اصبر يا حبيبي كل حاجه هتبقي كويسه اصبر
ليهتف داغر... مش قادر حاسس اني هموت من اللي هببته انا كان عقلي فين شوف شايله بنتي وحضناها ازاي دي يتعمل فيها كده.. انا ماقدرش اسيبها دقيقه انا حاسس ان قلبي هيقف خايف.
ليهتف.. اطمن يا حبيبي خليك جنبها واطمن انا هنزل الشغل مكانك المهم تحسسها بالامان ماتسيبهاش لدماغها.
ليهتف... اسيبها دانا لو طلت اارشقها في حضني وحشتني اوي شهر مرار ولسه هتوريني المرار.
ليهتف.... المهم تحس بالامان.. ليصمت داغر قليلا ليهتف طب ابقي ابعتلي المحامي عايزه واستدار ودخل اليها ليتنهد جمال ويهتف.. الجوازه راحت يا غلبك يا جمال روح اتهبب شوف شغلك مالكش تفرح يا حزين........... . ميفو ميفو.............
مرت الايام وغنوه في المستشفي الي ان استقرت حالتها وهيا لا تنظر اليه من اساسه ليصرح الطبيب بعودتها.
ليدخل داغر عليها ليجلس بجوارها.. الدكتور قال انك ترجعي البيت وبقيتي كويسه اهم حاجه ماتتعصبيش وماتشيليش حاجه غير كده يا قلبي اعملي ما بدالك.. لم تنظر اليه ليهتف طب بصيلي حتي قوليلي اي حاجه قلبي واجعني. والله.. ليتنهد.. براحتك يا قلب داغر من جوا واقترب منها ليحملها. لتبهت وتصرخ... انت بتعمل ايه.
ليهتف... هشيلك يا عمري وحملها رغما عنها.
لتهتف بغضب... نزلني انا ماتشليتش بقلك نزلني.
ليهتف... اهدي العصبيه وحشه وانا مش هنزلك يا قلبي وخرج بها وهيا غاضبه ليضعها في العربه ويقبل راسها ليهتف حمدالله عالسلامه يا قلب داغر............... أستغفر الله العظيم.... ..........
لم ترد عليه واشاحت بوجهها لتبتعد عنه فرؤيته توجعها ليصلا الي المنزل ويترجل وياخذها ويستقبلها الكل بترحاب ويصعد بها لفوق ليضعها ويظل واقفا وامه اخته تجلسان معها توافران لها سبل الراحه ليمر الوقت وينصرفا ويبقي هو معها ينظر اليها ليقترب منها بهدوء ويخرج من جيبه ورق ويعطيه لها.
لتقطب جبينها لتهتف.. ايه ده.
ليهتف بحب.. دا عقد الفيلا ليكي والفيلا اللي في البلد.
لتنظر اليه بعدم فهم.. مش فاهمه ليا يعني ايه.
ليهتف.. كتبتهم باسمك عشان يبقي ليكي الحريه فيهم تعملي ما بدالك واحنا ضيوف عندك..
لتظل تنظر قليلا الي العقدين وهو يراقبها ليمر الوقت ليجدها تبتسم بسخريه وتهتف.. هو ده اللي عقلك جابك تعمله.. تكتبلي حاجه.. طب ما ادتنيش فلوس ليه بالمره
ليهتف.. انا عملت كده عشان ده بيتك ماحدش ليه يكلمك واللي مش عايزاه يتنفذ.
لتقوم من مكانها وتهتف...... . يعني لو قلتلك اخرج بره هتخرج.
ليتنهد ويهتف... هتخرجي جوزك وابو ابنك اللي جاي يا غنوه.
لتهتف.. لا ماليش حق انا ازاي.وحشه كده.. لتقترب منه. وتهتف طب مانت كت هترميني بره. هو انت لو فاكر انك هتحدفلي قرشين والا تكتبلي حاجه انا كده خلاص كل حاجه اتصلحت.
ليهتف.. انا استحاله كت هسيبك كنت بموت عليكي كنت بدخلك بالليل المسك واخرج من قهرتي انا عارف اني اجرمت في حقك وغلطت وراضي باي ترضيه ترضيها انا بحبك يا غنوه والله بحبك
لتهتف.. ترضيه.. انت مستني ترضيه.. مستني من الجربوعه اللي ضحكت عليك ترضيه.. لا بجد مارضالكش والله تقل من نفسك كده. ........ ،🌿 اللهم صل على سيدنا محمد.🌿..........
غنوه انا بحبك سامحيني ابوس ايدك انت قلبك طيب عارف موجوعه بس انا رهن اشارتك اعملي مابدالك بس اخرتها تبقي في حضني وبتاعتي.. غنوه انا اسف والله اسف سامحيني.
- اسامحك !! طب ازاي ؟
= عشان انت طيبه و قلبك ابيض وبتسامحي والله بعشقك انا عارف اني زباله بس بموت عليكي.
- ممم... طب انا موافقه اسامحك عشان طيبه وقلبي ابيض زي ما بتقول.
ليرجف قلبه.. ادا .. هتسامحيني يا قلبي
= اه بجد .. بس قبل ما اسامحك هطلب منك طلب ..
= اللي تطلبيه عمري فداكي..
- رجعني زي ما كنت الاول وانا هسامحك
= يعني ايه ؟
-انا هقولك يعني ايه ! ..رجعني لروحي و نفسي اللي بحبها .. رجعني لطبيعتي و برائتي .. رجعني مطمنه وبثق في الناس .. رجعني بشوف الحلو في اللي قدامي مش الوحش .. رجعني مش خايفه من اللي الجاي وخايفه اني اقرب من اي حد .. رجعني زي ما كنت متخيله ان فيه في الدنيا دي ناس بتحب و تصون ........ سكت يعني ! .. صعبه صح ؟
بص انا مش هقولك غير كلمة واحدة.. (سبني في حالي ) و قبل ما تفكر في نفسك وتطلب اسامحك لازم تعرف ان جرح القلوب وكسر الخاطر والنفس مش هينة و اكبر من كلمة مسامحك دي اللي انت جي بكل بساطة تطلبها ..كسره نفسي وذلي وقعادي مزلوله لوحدي زي الكلبه محت كل حاجه ليك جوايا.. انا ماطلبتش اكون ليك ولا يوم جريت وراك انت اتجوزتني جبر وخدتني جبر وخلتني احبك جبر وكرهتني فيك برضه جبر انت مادتنيش فرصه ابقي نفسي واقرر اعيش ازاي بس لحد كده وكفايه انا لقيت قيمتي عندك عند أول اختبار أول موقف ، عند الخصام و البُعد و الوداع ... عند فرصة الإختيار اللي اختارت بها غيري واخترت تصدق فيا ، اختارت بُعدي. انت دخلتني دنيتك اتمسكت بيك واطمنتلك وانت ماتمسكتش بيا بقي مكان مش مكاني ولا حلم كان حلمي ... انت شفتني مرحله اربيلك فيها بنتك وبس ، واقتربت منه ومسكت العقدين ومزقتهم ورمتهم علي صدره ليشعر بالقهر لتهتف.. خد فلوسك اللي تهمتني بيها خليهالك الدنيا والحب مابيتشروش بالفلوس عارف يا داغر انا كنت عمري ما هحب ليه لاني غلبانه وفي حالي وراضيا بنفسي بس انت ازاي واحده قليله زيي ترفضك وتقفلك لا لازم تخليني احبك مش هنكر انا بقولهالك يا داغر غنوه حبتك.. لينظر اليها بقهر ووجع ايوه بصلي واتوجع كمان عشان الحب ده جوايا ليك مش هيطلع ولا عمرك هتشوفه تاني.. حبي ليك عار في قلبي اني احب واحد زيك.. ولو عملت ايه خلاص خلصت كده بقلهالك وعيني في عينك انا بحبك يا داغر ومش هنكر بحبك وحبك اتملك مني بس الحب ده هو اللي ذلني لواحد ذيك مايستحقوش.. الحب ده قرف وذل ومهانه لتكون فاكر اني هقعدلك تدادي وتصالح زي الروايات وتبقي نهايتنا سعيده لا يا داغر بيه.. انا همشي هاخد نفسي وامشي ماعرفش اقعد هنا دقيقه..
ليصرخ.. وانا استحاله اسيبك انت بتاعتي.
لتضحك.. تصدق والله حاجه تضحك بتاعتك ليه كت دفعت فيا مليم. فاكر لما قلتلك ماهتدفعش مليم كنت حاسه ان اليوم ده هيجي.. عشان تبقي خرجت ماخسرتش حاجه وماخدتش منك حاجه.
ليصرخ.. خسرت قلبي وخدتي روحي.
لتهتف بسخريه.. روحك وقلبك .. لا يا بيه انا خارجه من دنيتك بطولي خسرانه وخسرانه كتير.. انت مالكش تقول تسيب و ما ماتسيبش انا اللي اقول يا بيه يا عالي انا همشي واعيش حياتي بعيد عنك وعن دنيتك ونفسي اللي في بطني ده ينزل بجد مش عايزه حاجه تربطني بيك..لتخرج دبلتها من يدها ليشهق بقوه َترميها تحت رجله و حته الصفيحه دي اللي تربطنا احنا مفيش بينا رابط حتي العيل مش رابط يا داغر انا لا عويله ولا مشلوله عشان اربيه.
ليهتف وملك هتيتميها تاني..
لتغمض عينها بوجع يمزقها.. يا ريت اقدر اخدها يا ريت ملك دي روحي لتنزل دموعها..
لينتهز الفرصه.. طب اقعدي وانا مش هضايقك والله ملك محتجالك ملك اتيتمت مره هتسبيها يا غنوه انت مامتها.نسمه راحت وسابت ملك مالهاش حد انت جيتي بقيتي روحها انت مامتها هيا حته منك تهون عليكي دي غلبانه ويتيمه .
لتقوم وتهتف.. ادهاني يا داغر بيه وانا همشي وهحطها في
قلبي... واستدارت تجهز ملابسها.
ليتصل بامه لتدخل ملهوفه فيه ايه راحه فين يا قلبي.
لتهتف ماشيه يا طنط..
ليهوي قلب ناديه وتحس بخراب بيت ابنها وحبها لغنوه وجعها لتتهاوي لتهجم عليها غنوه.. ايه ايه مالك يا قلبي مالك.
لتهتف ناديه بوهن.. هموت لو مشيتي هموت انت بنتي وقلبي مش هيتحمل..
لتجهش غنوه بالبكاء فذلك فوق تحملها لتحتضننها ناديه هتسيبيني هتسيبي امك مين يراعيها ويحبها دانت بنتي وبقيتي روح البيت لتتأوه وتضع يدها علي قلبها.
ليهتف داغر... امي اجبلك دكتور.
لتدمع ناديه وتنظر لغنوه.. لا دكتوري هوا غنوه ماتسيبنيش. وحياه خالتك اللي بتحبك هتسيبيني. طب بلاش انا ملك هتسيبيها
لتطرق وتحس بوجع في قلبها فملك ابنتها روحها لتصمت قليلا تفكر.لتهتف اعمل ايه مش هقدر.
لتتأوه ناديه بوجع لتهتف غنوه خلاص خلاص اهدي وتتساقط دموعها مش همشي بس لفتره انا مش هقدر اكمل معاه خلاص.
ليشعر داغر بالقهر.
لتهتف ناديه.. المهَم تكملي مع ملك.. ملك مالهاش ذنب. انت امها فيه ام بتسيب ابنها. لتظل غنوه قلبها ينهشها لتهمس بقهر حاضر يا حبيبتي..
ليرتاح داغر كأن جبل ونزل من علي قلبه لتقوم ناديه وتقبلها ويساعدها داغر وتذهب لحجرتها ويعود الي غنوه يقف ينظر اليها كالعيل الصغير الذي ينتظر الاوامر .
لتظل فتره صامته.
لتهتف اخيرا.. طب يا داغر بيه انا عندي حل..هقعد عشان طنط. اول حاجه اشتغل واصرف علي نفسي
🌿🌿لا حول ولا قوة إلا بالله🌿🌿 🌿🌿🌿🌿🌿
ليهتف بغضب.. كده كتير غنو ه انا عندي فلوس متلتله انت اتجننتي تشتغلي ايه. انت مراتي تصرفي براحتك.
لتهتف انا مالي بفلوسك حد الله مابيني ومابينها. ومرات ايه ماتعقل بقه بلاش كلام فارغ. هشتغل واديك تمن اكلي وشربي..
ليهتف بقهر حرام عليكي بقه انا كده بموت.
لتهتف بسخريه.. انا مالي بيك تموت تعيش انا مالي.. انا هنا هكفل حالي لحد مالعيل ده يجي وهسمحلك تصرف عليه ما انت المفروض ابوه.
ليغمض عينه ويسيطر علي نفسه ليهتف ماشي هشفلك شغل..
لتهتف.. وشرطي تاني.
ليقول.. انا راضي باي حاجه بس تقعدي.
لتتنهد.. اربي ملك..وابقي المربيه بتاعتها.
ليهتف.. تبقي مربيه ليه مانت مامتها..
..🌿 سبحان الله وبحمده 🌿
لتهتف عشان..هتطلقني
ليصرخ لا بقه.. والله ما هيحصل وانا استحاله اعملها كفايه يا غنوه والله ماقدر.. طب بصيلها ملك واللي جاي والله ماقدر.. اشتغلي واعملي اللي تعوزيه بس وانت معايا ..
لتتنهد انا مش فاهمه معاك ايه.. انت معترض ليه ما القصه خلصت.
ليهتف عندك جايز انما عندي انت لسه حبيبتي وام ملك وام اللي جاي وهفضل العمر كله مستنيكي ترجعيلي..
لتبتسم بسخريه.. والله انت حر في نفسك وبكده يبقي نهينا كل حاجه ويا ريت تعاملني كغريبه وتنسي تماما اني لسه علي ذمتك.
ليهتف.. عمري ما هنسي انت حبيبتي اه غلطت َعندي استعداد اعيش عمري تحت رجلك مستنيكي..
لتهتف.. مشكلتك مش مشكلتي واستدارت وتركته.
ليظل ينظر اليها بقهر ويخرج وهو مغلوبا علي امره ليقابل جمال ليري مدي حالته البائسه لياخذه وينزلا بالاسفل ليهتف داغر.. خلاص يا جمال قضت علينا وعلي حياتنا هتعيش لوحدها وتشتغل وتصرف علي روحها عشان ماتحتاجليش ولا اكون في دنيتها.. لا واللي قهرني انها اول مره تقلي بحبك قالتها دلوقتي بتحبني بس استحاله تديني حبها ده انا هينتها ووجعتها اوي.
ليقترب جمال اصبر يا داغر الصبر والزمن بيداوي طالما بتحبك هتحن.
ليهتف داغر امتي بس امتي انا تعبان من غيرها..
ليربت عليه جمال.. الصبر يا صاحبي.. ليتنهد ويتركه ويصعد لجميلته التي بعدت عنه مؤخرا ليدخل ليجدها جالسه تقرا احد الروايات ليقترب منها ويقبلها ويهمس القمر بيعمل ايه..
لتهتف.. بقرا روايه..
ليقترب منها.. حب.. روايه حب..
لتهز راسها ليقترب منها ويهتف ليه هو انا قصرت مع القمر في حاجه دانا حتي واقع وحالتي بالبلا..
لتهتف.. بطل بلاش كلامك ده..
ليضحك يعني لا كلام ولا فعل يابنتي عريس انا ازاي قوليلي عيل فقر من يومي ماتيجي يا قمر اما نعمل عريس َعروسه دا حتي الحب في الروايات كلام بس.
لتهتف بخجل ايه قله ادبك دي وقامت مسرعه تبتعد ليقوم ورائها ليمسكها لا قله ادب ايه انا طولت حاجه ماطولتش والله ماتسيبيني اطول والنبي دانا شايل ومعبي والقمر واحشني قوي..
لتهمس جمال بطل عيب عندنا ظروف داغر زعلان..
ليهتف طب هنصالحه والله بس سيبيني الا انا كمان زعلان موت..
ليقترب ويشدها اليه يداعب جسدها لتهمس زعلان من ايه.
ليحملها ويدور بها.. زعلان ان لوحدي وقلبي واجعني وحبيبي مش حاسس.
لتهتف.. مش حاسس بايه..
ليقبلها قبلات متفرقه. بالولعه والشعطان ارحميني بقه والله يا قلبي تعبت بعاد..
لتهتف وانا اعملك ايه مش انت اللي كت مزعلني ووحش
ليهتف طب يمين بالله ماعملت حاجه بس خلاص مزعلك اصالحك.
لتهمس... اه صالحني لما تفطس بقه
ليضحك لا مش انا اللي هفطس دا حد تاني هيسورق في ايدي من كتر المصالحه.. ليضحك عندما نظرت اليه ببلاهه ليقول قلبي يا ناس عسليه عسليات وحلويات..
لتهتف بتحبني يا جيمي..
ليلصقها به.. حب مولع والله من يوم ما كبرتي وشفتك قمر وقلبي دق موت والله الحب هبلني..
لتهتف ولا يوم هتزعلني.
ليهتف طب نصالح الاول الزعل الاولاني ارحميني ازعل مين دا حبيبي يتاخد ويتحب ويتاكل اكل..
لتتنهد وانا بحبك يا قلبي والله بس كنت خايفه منك..
ليظل ينظر اليها بحب.. قلبي يا ناس اروح فين انا دلوقتي.. عسليتي قالت وقلبي شاط من جمالها.. ليشدها اليه لتضع يدها حوله ليقول.. يعني خلاص حبيبي رضي عني دانا حاسس اني شققت والله من الكتمه..
لنبتسم وتهتف.. انت بقيت طيوب وعسليه وخلاص مش زعلانه منك.
ليبتسم.. اكن جمال يتقال عليه طيوب وعسليه.. يا بت بقه بكلامك ده..
لتهتف ايه مش انت طيوب..
ليهتف طيوب وهطرشق بس عسليتي تسكت بقه كده عشان الطيوب محصور.. ليشدها اليه ويقبلها بحب لتتمنع عليه ليهتف بهيام بتعملي ايه يا قمري والله ما عاتقك
لتهتف جيمي بطل..
ليبتسم يعني تقولي جيمي كده وابطل.. ليه متجوزه خشبه رجل كرسي.. بطلي انت بقه كده عشان جيمي سمعته بقت في الارض.. سيبي جيمي ياخد فرصته لتحاول ان تعترض لتضيع كلماتها في قبلاته التي اذابتها لتذوب هيا في عشق الهبها به جمال من فرط رغبته هدات اخيرا امنه محبه بعد ان صبر عليها واعطاها من حبه الوان لتصبح له اخيرا زوجه هائمه في طيات وثنايا عشقه..
دخل داغر في الليل بصنيه الطعام ليضعها بالقرب منها ليجلس بجوارها ويهتف.. انت كويسه يا قلبي..
لتغمض عينها وتستعيد نفسها لتنظر اليه وتهتف.. بص بقه عشان انا عايزه افضل هاديه ومؤدبه.. كلامك وبصاتك دي تخليهم لنفسك بلا قلبي بلا زفتي عشان انا مش طايقه حتي اسمع نبره صوتك فتعقل كده انا قعدت عشان طنط وملك فما تخليش قعدتي دي جحيم بالنسبالي.
ليبهت.. انا جحيم يا غنوه.
لتنظر اليه وتهتف اه يا داغر بيه..
ليهتف ايه داغر بيه كل شويه..
لتضحك.. امال انت ايه مانت رجعت داغر بيه وانا غنوه المربيه ليكون فيه حاجه لسه وانا ماعرفهاش.
ليتنهد.. بقهر ويهتف.. مش عارف انطق وليكي الحق تزعلي..
لتقول باستنكار.. زعل.. زعل ايه هو احنا زعلانين مثلا شويه وهنرجع..
ليهتف اه هنرجع انت بتحبيني وانا بعشقك.
لتنظر اليه.. تصدق يا داغر بيه انا مش عارفه فعلا بحب فيك ايه او حبيتك ليه.. حاليا حاسه اني ما كنش عندي عقل انت فيك ايه يتحب.. بس دا امر ربنا.
ليهتف.. بس اللي بيحب هيسامح..
لتهتف بسخريه.. لما اكون عايزاه لما اكون فرحانه بيه.. بس حبك موت ومرطه نفس حبك هم علي قلبي بصلي وادعي انه يتنزع من قلبي..
لتنزل دمعه من عينه ليهتف والله بحبك.
لتنظر اليه بتشفي.. تصدق مش حاسه باي ذره وجع عليك انا رجعت غنوه اللي ما تبقاش علي حد ومش عايزه حد.. فعلا شكرا ليك انك رجعتني لنفسي.
ليقول بقهر.. غنوه انا طلقت ميسا ومحبوسه تحت تاخدي حقك منها..
لتضحك وتهتف.. تصدق انك فقره لوحدك.. اخد حقي من مين.. طب دي واحده بتحب جوزها وعايزه تخلص من اي شريك.. اخد حقي منها ليه هو انا كت بحبها هيا. روح الله يسهلك ويسهلها خرجها بلاش ذل بسببي. انا لا عايزاك ولا عايزه منك ولا منها حاجه .. انت بقيت قدامي مابتعديش علي عيوني اصلا وقلبي هتصرف فيه انا غنوه اللي تقدر تنزع قلبها وتقطعه حتت ولا انك تفضل في دنيتها..
ليتنهد ويقوم بغلب يغير ملابسه ويستعد للنوم لتهتف انت بتعمل ايه.
ليهتف بغلب هنام هعمل ايه يعني..
لتهتف مش فاهمه هتنام فين بالضبط.
ليقول. هنام هنا
لتقول ودا مين اللي قال..
لينظر اليها بغضب.. انا اللي قلت.. انت قلتي كتير واللي قلتيه نفذته انا بقه هنام هنا واستحاله اخرج من هنا..
لتهتف بسخريه.. طب بالراحه علي روحك ماتنام. ماتفرقش معايا والله تنام تقوم تتشقلب.. انت والمرتبه حته واحده يلا ربنا يشفيك واستدارت ونامت وهو ينظر اليها بقهر وغضب.. بقي انا والمرتبه حته واحده..
لتستدير وتضحك بسخريه لا والله انا ظالمه المرتبه المرتبه مفيده بالنسبالي. يلا ويا ريت ماتعملش دوشه وانت بتصحي انا تعبانه ومن هنا ورايح تدخل من سكات وتخرج من سكات انا مش فارق دخولك اصلا. عدي ايامك يابن الناس ياما هروح ابات مع طنط..لو فاكر وجودك هيضايقني ابدا لما تبقي قدام عيني هضايق.. اعمل ما بدالك. غنوه بتقلك هيا دفنتك جواها بس لسه هتخرج عليك القرافه لما تنزع حبك من جوا قلبي وهيحصل ومن هنا لخرجتي ماهتساملكش ست من اساسه ويا ريت عايزه افضل مؤدبه فعيش بقه وعدي الايام الهم دي واستدارت ونامت وهو ينظر اليها بحسره وينتظره ايام قهر جناها من عمايل يده.
#غنوه_الداغر
#حكايات_mevo
البارت الخامس عشر
بدات رحله من العذاب لداغر ومن النسيان لغنوه بدات غنوه تنزوي بعيدا عنه وقد عملت في شركته في احد مكاتب السكرتاريه ولكنها اصرت ان لا يخبر احد علي زواجه منها وهذا شرطها. كانت تذهب للعمل وتعود لتمكث مع ملك كانت لا تري داغر رغم انه لم يغادر حجرتهم فهيا حاولت كثيرا ان تخرجه الا انه تشبث بوجوده كاخر امل لتحن له يوما ما كانت لا تنظر اليه ولا تعيره اي اهتمام وهو يتفنن في التواجد امامها ومحاوله مكالمتها واسترضائها لتتجاهله تماما كان يحترق من بعدها ولكنه يصبر وكان نومه بجوارها يحرقه اكثر واكثر وهيا تتفنن في تجاهله وما يحرقه انها تبعث له اموال اكلها وعيشتها مع الخدم واي طلب تطلبه من والدته.. كان كانه ليس موجودا منها لتمر ايام واسابيع وشهور وهو منبوذ منها والاكثر تعامله معامله جحود ونكران واشمئزاز ورغم انه يتأذي في مشاعره كرجل الا انه كان يتقبل منها عن طيب خاطر وصدر رحب.كان كلما بدر منه بادره حنان تنهره بعنف وتذكره انه بلا قيمه عندها وهو يصبر ويبتسم لها رغم كل شئ لتمر الشهور مميته له ويثقل عليها الحمل وتصبح ايامها الاخيره وهيا قاسيه لا تعيره اهتماما وهو قد هلك وجعا وانفاسه تؤلمه وقربها يحرقه ولكن ليس في يده شئ فهيا تحولت تماما لحائط صد منيع لا تنظر اليه ولا تراه ومهما عمل لا يوجد رد فعل بلاطه ممسوحه. كان يسهر ليله يراقبها ونهاره يراضيها ولكن بلا جدوي جحود غريب كانها جماد لا تراه امامها ليموت داخله ويندم الف مره ويتهالك. فعل المحال ليقربها وهيا صدته بكل انواع العذاب كانت تتالم في وجوده وتحترق لقربه ولكنها اهون عليها ان تنزع احشائها من ان تحن له لتستمر الشهور ليعيش العذاب الوان ويهلك فؤاده وتمر تسع شهور عذاب عليه اصبح كالمقهور وقلبه قد تهالك تماما.
لياتي يوما عادت فيه متعبه وتجلس تشعر بالم في ساقيها كانت تجلس علي الاريكه وترفع قدميها من الوجع تريد ان تاخذ حمامها ولا تقوي ليدخل هو ليري منظرها ليتنهد علي ما تفعله بنفسها فهيا عنيده لدرجه الجنون ليتنهد ويذهب ليغير ملابسه ليعود ويجلس علي الفراش يراقبها وهيا تتأوه امامه.. ليقوم ويجلس بجوارها ويهتف.. لحد امتي عندك ده كل حاجه وليها اخر.. انت بتأذي نفسك.
لتهتف بسخط.. ما اشتكتلكش خليك في حالك.
ليهتف بانفعال... مانت حالي وخلاص جبت اخري شوفي نفسك وتعبك بتعندي علي مين علي صحتك والبيبي ماتعقلي..
لتهتف وانت مالك انا حره.
ليهتف بغضب.. لا بقه انا طرشقت من عندك ومانتش حره ليقترب منها ويمسك قدميها لتصرخ بتعمل ايه اوعي سيب رجلي..
ليهتف.. اهمدي رجلك وارمه من الزفت الوقوف ليبدا في تدليكها لتتأوه وتهمس بطل بقه كان يدلك قدميها ولا يستجيب لها لتحس بارتخائها ليقوم ويحملها لتصرخ ليهتف بحزم.. اهمدي شويه بقه وبطلي الحرق ايه وابور.
لتخبطه... وانت مالك وابور والا زفت علي دماغك انت مالك انت.
ليريحها علي الفراش ويجلس يدلكها ليهتف طب اكتمي بقه بدل ما اوريكي انا مالي ازاي لتعود الي الوراء فكانت متعبه فعلا َو هو يدلكها بقوه لتتوه هيا من تعبها وتبدا بالاسترخاء لتهمس خلاص كفايه.
ليهتف... نامي يا غنوه نامي مش هسكت ليظل هكذا. كانت تتوجع وتتأوه فجسدها يؤلمها ليضغط علي عضلاتها لتان اكتر.. ليهمس بحنان بتوجعك يا قلبي ..
لتنزل دمعه من عينها.. وتهمس اه اوي بتوجع.. كانت قد ضعفت وجسدها يأن من الوجع وعملها يرهقها لتبدا حاله من الهدوء تستمتع بتدليكه لتحس به يقوم ويتركها ويغيب لفتره ويعود اليها ويحملها لتصرخ انت بتعمل ايه يا زفت انت.
ليهمس بحزم لمي لسانك ليدخل بها الحمام ويوقفها ويمد يده فجاه يسحب سحابه فستانها لتصرخ وتنكمش ليضعها في البانيو كان الماء دافئا وبه بعض الزيوت والمعطرات ليريحها لتحس بالماء يخدر جسدها ليظل فتره بجوارها ليهمس ارتاحي وغمضي عنيكي لتمتثل له فجسدها يمزقها الما. ليمر وقت مسترخيه لتحس به يعبث بشعرها لتفتح عينها لتجده يدلكه بالشامبو ليهتف اهدي مفيش حاجه لتغمض عينها وهو يدلك شعرها لينتقل الي كتفها لتتململ معترضه الا انه لم يتركها وهيا من الاساس مرتخيه مستمتعه لتحس انها ستنام وترتخي كليا لتقفز فجأه عندما احست بيديه تلمسها لتنظر اليه ساخطه ليضحك.. ايه يا قلبي كنت بصحيكي يا عمري حبيبي كان هينام قلت اناغش القمر.
لتخبطه ماتحترم نفسك بقه ليسحب مياه البانيو ويصب ماءا نظيفا ليحضر لها برنسها ويحملها مره اخري واجلسها عالفراش وذهب واحضر لها كوبا من اللبن الساخن لتشربه وجلس بجوارها وبدا ينشف شعرها جيدا ويمشطه وهيا قد استسلمت فهيا ليس بها نفس لتفعل شيئا ليريحها ويظل يدلك قدمها ليصعد الي ساقيها لتهتف بس كفايه.
ليهمس خلاص يا قلبي هيرتاحو بس غمضي ونامي كانت شاحبه متعبه ليظل يدلكها بهدوء. حتي تراخت ليمسك يدها ويقبلها ويهمس ارتاحتي شويه..
لتتنهد وتهز راسها كانت قد ارتخت ليقترب منها ويعدل لها المخدات واراحها بهدوء وقبل خدها لتتنهد ليظل جالسا ماسكا يدها يداعبها وهيا مغمضه لتحس به يتمادي ويلمس رقبتها لتتقفز.وتتأوه. ليهتف براحه الحركه العنيفه غلط..
لتنظر اليه بغضب وهو مبتسم ارادت ان تغيظه لتهتف ممكن شنطتي.. ليقوم ويحضر لها الشنطه. لتفتحها وتخرج منها اموالا كانت تبعثهم مع الخادمات ولم تكن تعطيهم له لتخرج بعض المال وتهتف دول فلوس اكل الشهر َمدت يدها لتضعهم في يده..
ليشد يده بعنف.. كان يحترق من فعلتها ليهتف انت قاصده صح قاصده تحرقيني وتقهريني صح. ما بتصدقي تلاقيني قاعد جنبك مبسوط مايهونش عليكي لا ازاي لازم اطين عيشته.. اعمل ايه قوليلي عشان ارجعك ليا شهور بتعذب مقهور نايم جنبك زي خشب الطربيزه مابحسش ببص عليكي من بعيد زي العيل الصغير قولي انا ماتعبتش ومش هتعب وهفضل عمري كله مستني بس قوليلي اعمل ايه راضي علي اسؤ معامله يتعاملها راجل من مراته قله قيمه واهانه وانا ساكت بقول انا هينتك واستاهل بس لحد امتي قوليلي اعمل ايه شهور شهر ياكل شهر وانا قلبي انهري.. غنوه انا مابلتمسش ليا العذر بس بحبك وعارفك بتحبيني حاولي تسامحي طيب اعمل ايه غنوه احنا علاقتنا ماكنتش لسه اتوطدت وكنا مانعرفش بعض اه غلطت َكان لازم اتيقن واديكي فرصه انت حتي ماحاولتيش تثبتي عكس ده.. اه قلت كلام زباله بس كنت راجل تاني والله كنت راجل تاني غنوه بعدك غيرني والله اتغيرت وبقيت حد تاني.. فهمت يعني ايه حب الحب مش حب بس ورغبه.. الحب امان وسند وضهر والله فهمت الحب ثقه وامان والله وعيت واتغيرت انا كت اهبل واهوج بس بعدك غيرني .. غنوه انا كت هسامح وهراضيكي حتي وانا عارف انك عملتي كده وكنت هموت عليكي يعني كنت هسامح وانا مطعون والله كنت هسامح.. مش لاقي كلام بس اعمل ايه والنبي يا قلبي قلبي اتوجع ليمسك يدها ويقبلها ويهمس والله اتوجعت فوق وجعك الف مره.. راجل مراته بعيد وهيا جنبه بيتمرمط بيه الارض وساكت وراضي مراته بتشتغل وتديه فلوس اكلها دي لوحدها دبحه وانك ماحدش يعرف انك مراتي قهره بحس بالقرف من نفسي لتطرق قليلا ويدخل الكلام الي قلبها فهيا تعامله بابشع طريقه لتغمض عينها لتتنهد ويظل ينظر اليها ليهز راسه بغلب ويقترب ويقبل يدها ويعود ليدلك قدمها بحنان حتي ارتخت ليهتف... بكره هنروح للدكتور ميعاد اخر كشف ليكي.
لتهب وتهتف.... لا هروح لوحدي.
ليتنهد طب حتي اشوفه هو مش من حقي اشوفه والمسه شهور منعاني اشوفه والمسه نفسي يا غنوه نفسي املس عليه واكلمه.
لتهتف بعنف.. اما ينزل ابقي كلمه طول ماهو في بطني مالكش حاجه عندي..
ليهتف بغلب.. ليه يا قلبي مش ابوه مش من حقي اطمن عليه مش من حقي اكلمه.. طب ليه منعاني انت زعلانه بتعاقبيني في ابني كمان ومنعانا نعرف هو ايه وتقعدو تشوفو صور السونار وتفرحو وانا ماليش نفس حاسس بقهر اني والله زي اللي مالوش قيمه وساكت وقاطم بس مقهور نفسي ابقي زي الرجاله واشوف وافرح ليه يا قلبي طب اشوفه بالله عليكي بس مره معاكي..
لتهتف.. لا مش هتشوف حاجه انا واحده زباله وجربوعه تشوف جواها ليه اما يبقي ينزلك تبقي تشوف براحتك..
ليتنهد.. طب اشوف لبسه طيب بتشتري الحاجه وتخبيها ليه هو انا كلب خايفه منه جربه.. اشوف هدومه طيب المسها يا غنوه انت زلاني وانا ساكت بس ده حقي.
لتصرخ.. لا مش حقك ومالكش حق عندي حقوقك خلصت من زمان انت بالنسبالي ولا حاجه تشوفه ليه اول ما ينزل تبقي ابوه صفتك بالنسبالي لسه ماجتش انت بالنسبالي مت واندفنت.
ليطرق وجهه بقهر.. ماشي يا قلبي اعملي ما بدالك مانا استحق انت لسه ماحستيش اني اتغيرت ولا حسيتي اني بقيت حد تاني هفضل صابر لحد ماتحسي اني اتغيرت واستحق اني ابقالك حبيب وسند لاني فعلا ماكتش لا حبيب ولا سند انا فعلا كنت حد مؤرف وارعن كنت فاهم الحب غلط كنت فاهم انه كلام ورغبه وبس.. انا بعترف اني ماكتش راجل ليكي من الاساس ولاعمري كت راجل ليكي بس وعيت وفهمت يعني ايه راجل لحبيب وراجل صح لا يتجبر ولا يفجر في الخصام.. وحقك تعملي كده بس بتمزع ونفسي اشوف ابني واللي ليا شهور لا شفته ولا حسيته ولا حتي فرحت بيه.. دقه قلبه نفسي اسمعها وانت منعاني اشوف الفرحه دي زي مايكون اتكتب عليا ابني يجي و َانا مش حاسس بيه..
لتتنهد وتصمت ليقول طب والنبي قبل مايجي ابص عليه بكره والنبي وحياه ابنك وحياه ملك خديني معاكي و َالله ما هنطق هبص بس..
لتنظر اليه وترق له لتقطب جبينها.. خلاص خلاص انت ايه ماصدقت هنتنيل نروح بكره وابقي شوفه واوعي بقه من وشي عايزه انام. ليتنهد ويقترب منها ويعاود تدليك رجليها بحنان وهيا قاطبه تفكر فيما فقاد وكيف كانت تنهشه اذا ابدي رغبه في رؤيه الطفل حتي تعبت و نامت من تعبها فهيا تعند علي نفسها حتي لا تبدو ضعيفه.. ليقترب منها وظل يراقبها لياخذها في احضانه ليحس براحه اثلجت صدره فمر شهور علي قربه منها شهور تنهره الف مره اذا اقترب منها ليشدد عليها ويتلمسها بحنان ويقبل راسها ويتلمس بطنها بحنان.. وحشتيني يام مخ جزمه اعمل ايه تعبت مداديه بس مهما تعبت هستني القمر لما يحن عليا.. قمري يعمل ما بداله. انا اتربيت والله اتربيت اتسرعت وكنت اهبل وماتيقنتش وجت علي دماغي الانسان مهما كبر بيتعلم وانا اتعلمت واتوجعت اوي بعادك حرقني ونفسي اعيش.. بس اقول ايه قلبك لسه شايل نفسي اخده واطبطب عليه بس انا محتاجك اوي .. ليتلمس وجهها وحشتيني اوي اعمل ايه هعض في الارض والله يا رب حنن قلبها بقه تعبت.شهور مورياني الويل وبتنغز فيا بكلامها وانا مابنطقش وراضي بس تعبت محتاجها اوي ليملس علي بطنها وتنساب مشاعره.. اول مره المسك يا حبيبي اول مره احس اني هبقي اب حبيبي في حضني وانا حاسس بيك كان يتلمسه ليحس بحركه تحت يده لتنزل دمعه من عينه.. انا حاسس بيك يا قلبي يا رب تنزل وينزل معاك الخير والفرح تنزل وتاخد كل الوحش والحزن من قلب امك وتحط مكانه خير الدنيا.. حاسس بيك بتتحرك ليمسح دمعته اول مره يا قلب ابوك انا فرحان اوي ربنا يخليك وتبقي نبت صالح ليقبل بطنها ويهمس قول لماما اني بحبها قولها اني اتغيرت وبقيت راجل استحقها قولها اني ماكتش راجل عن حق وعرفت واتربيت واتغيرت وبعترف بده َمش خجلان اني كت مؤرف وزباله واستحق اتعذب بس ربنا بيسامح وبيعفو ونفسي حبيبتي تعفو.. ليملس علي بطنها.. انا صابر يا قلب ابوك لو قعدتي عمري جنبها بس مستني مش عايز الا انها تكون راضيه وبخير .لينام وهيا في احضانه متشبثا بها كانها روحه.
في الصباح استيقظت غنوه في احضانه كان متثبثا بها بقوه محتضنا اياها احست انها مكبله كانت قد مر شهور علي ملامسته لها لتحس باريحيه بين يديه لاول مره يخف مقدار الكره بداخلها فرغم انها قويه وعنيده الا انها تحبه وتعترف بحبه ولكن كرامتها فوق ذلك الحب رغم انه سعي كثيرا الي مصالحتها الا انها قفلت حياتها علي نفسها لتتنهد وتتململ كانت تراقبه فهيا ايضا اشتاقت له كانت عيونها مسلطه علي وجهه هائمه احست فجاه بمشاعر قويه تعود اليها وبينما هيا سارحه في وجهه يفتح هو عيونه لينخلع قلبه من سرحانها ليبتسم بسعاده لترتبك و تحاول ان تنفك من بين يديه ليشدد عليها ويقترب منها ويهتف وحشتيني والله وحشتيني..
كانت ترتجف لتهتف بارتباك.. ايه ده ابعد انت فيه ايه.. اوعي بقه عيب كده.
ليهمس.. برضه وحشتيني اوي والله قلبي بيوجعني ارحميني يا غنوه.
لتهتف بغضب.. وانا مالي بيك اوعي بقه عندي شغل..
ليشدد عليها.. لا يا قلبي مش خلاص..
لتقطب وتهتف.. خلاص هو ايه اللي خلاص..
ليهتف..... الشغل يا قلبي.. لحد مالقمر يقوم بالسلامه ماعدش شغل انا مش مستغني عن حببتي.
لتصرخ.. انت مجنون والا ايه هو بمزاجك.
ليهتف امال بمراج مين..مش جوز القمر ابو عيون قمر.
لتهتف.. ماتوعي بقه هو ايه ده انت تحفظ ادبك وابعد..
ليضحك لا انا كفايه عليا بعاد والله قلبت لوح خشب منيماني جنبك زي العيل الصغير ابص من بعيد بس انا كده عليا كتير..
لتدفعه وتقف فجاه لتحس بوجع لتتاوه ليقوم مفزوعا ايه فيكي ايه حد يقوم كده لتظل تمسك بطنها ليقترب منها ويحتضنها.. ايه يا قلبي حاسه بايه.. لتحس بحنيته لتتنهد وتبتعد.. مفيش خلاص.. لتتأوه مره اخري ..
ليهتف طب نروح للدكتور.. لتهز راسها ليقول طب ارتاحي وانا هقولهم يجبولك الاكل هنا.. ليقبل راسها ويتركها ويخرج لتجلس تتنهد وتملس علي بطنها لتنساب مشاعرها فمهما قست وبعدت عنه مازالت تعشقه وتحبه لا تعلم كيف اتاها الحنين فجاه ربما وجعها وتعبها كانثي تحتاج لمن يقف ويراعي ويطبطب..وشهور حملها عدت عليها وحيده والمراه تكون في امس الحاجه للدعم لتهلك وتشعر بالحنين له. ليدخل عليها مره اخري ويجلس بجوارها ليهتف.. بصي بقه بعمل احلي سكلانس في الدنيا.. شويه قشطه بقه حكايه لياخذ قطع من الخبز ويبدا صنعه لتبتسم لا اراديا وتنظر اليه بهيام وهو منغمس في فعله وكان يحاول ان لا يسقط شيئا فهو لا يعرف ان يفعل شيئا من اساسه لتبتسم وتكتم ضحكتها وتهيم به لفتره ليرفع نظره لينخلع قلبه من نظرتها فامامه حبيبته التي فقدها من شهور تنظر اليه بحب وهيام ليخفض راسه حتي لا يربكها وتعود الي وحدتها ليهتف.. خلاص اهوه صحيح عكيت الدنيا بس فدا القمر واعطاها الخبز لتاخذه منه وتبدا في الاكل كانت جميله وملامحها لينه بعد ان كانت دائمه العبوس.. ليندفع في الكلام ليهتف.. هتسمي النونو ايه..
لتقطب تفكر.. مش عارفه. بس لو بنت حابه انها تكون نور لو ولد مش عارفه بقه ممكن فارس...
ليهتف حلو كل اللي تختاريه حلو لتخجل وتنظر للاسفل ليهتف.. مريم جايه انهارده ايه رايك نسهر في الجنينه البت قرفاني عايزه تتفرج علي فيلم ايه وهاريه جتته الواد جمال لما بقي اهبل.
لتضحك وتهتف جمال طيب وبيحبها.
ليهتف بعشق وعيونه تشع حب.. اه والله بيحبها اوي.. كان ينظر اليها بهيام.. ما كتش اعرف انه بيعشقها كده.
لترتبك وتهمس ربنا يسعدهم..
لياخذ قطعه اخري من الخبز ويمسك يدها ويضعها فيها ويهمس يا رب نفسي السعاده تخش.. والله نفسي..
لتظل تنظر الي يدها الي في يده وتسرح في ملمسهم وهو لا يفعل شئ سوي انه يحرك يده بحنيه وينظر اليها بحب.. ليهمس بداخله.. يا رب تحن انا قلبي هيقف وهيا عسليه كده.. يا رب يا قلبي تسامحي بقه بجد تعبت.. ليجدها تتنهد وتسرح تحرك اصابعها بين اصابعه وهو مشلول لا يقوي علي الاتيان بفعل اخر.. قلبي يا ناس وهو سرحان وقمر بيملس علي صوابعي هموت واحضنه اعمل ايه طيب.. يا رب ايه اللي هببته في نفسي كنت حمار.. قلبي ده يتحس والله يتحس.. شوف قمر ازاي وعيونه قمر.. ليقطب جبينه ويفكر بشئ ما ليبتسم فجاه ليه لأ ايه اللي يمنع افرح القمر لتتسع ابتسامته.. ليجدها ترفع عيونها لتراه يبتسم لها بحب.. لتقطب جبينها للحظه لتحس بيده لتنظر الي يده لتشدهم فجاه لتلطخ صوابعها لتهتف بانفعال ايه فيه ايه
ليضحك هو مفيش يا قلبي والله قاعد اهو مؤدب مابعملش حاجه..لياخذ اصابعها ويتلمسهم بفمه ليزيل اثار القشطه وقلبها يدق لتظل ساهمه لتنتفض لتقطب جبينها وتهتف طب بس بس بلا مؤدب بلا متزفت انت ايه يلا مش خلصنا اكل قوم ومش عايزه منك حاجه..
ليتنهد ويهتف.. مفيش فايده مبرد ربنا رزقني بمبرد.. حاضر يا عمري وقام وتركها وانزل الصينيه وعاد ليغير ملابسه ويعود اليها ليهتف حبيبي عايز حاجه..
لتقطب جبينها.. بقولك ايه بطل بقه طريقتك دي ايه ده مش كنا في حالنا.
ليضحك لا انت كتي في حالك انا ماكتش ومش عايز اكت والله ليقترب منها ويمسك يدها ليقول.. هنزل اسخن العربيه لما تحضري نفسك ومستنيكي تحت عشان الدكتور. وتركها وقبلها سلام يا واجعه قلبي.
لتظل هيا جالسه لتضع يدها علي خدها وتسهم قليلا.. لتهتف هو مالي انا جرالي ايه والا دي هرمونات حمل مالي قلبت كده واي حركه بسيح وقلبي بيدق مانا كت كويسه وبعض فيه ايه اللي جري دا غلب ايه ده.. انت اتهبلتي.. اعقلي بقه.. لتتنهد بس هو حنين اوي وبقاله كتير بيصالح فيا وانا باكله وابور زي مابيقول مابعرفش ابقي زفت ست والستات معاه في المكتب هيموتو عليه عبوشكلو حلو ومز جتو نيله ايه ده والسحالي رايحين جاين وانا كت باكل روحي اه والله طالع عليا مالكش دعوه بيا وماتعرفهمش اني مراتك.. جتك مصيبه ما يعرفو جايز يتلمو يا غبيه.. اهو رايح الشغل زي بتوع السيما وانت قاعده بكرش اهوه وطخينه.. لتتنهد وتظل تهز في قدمها.. لا انا هنقهر كده انهبلت فين غنوه اللي مابيهمهاش.. اه هيا هرمونات زفت علي دماغي وهعقل.. وارجع اعض فيه..لكنها سرحت في قبلته مره اخري ووضعت يدها علي خدها.. كان داغر قد نسي شيئا ليعود ليفتح الباب ليجد من عشقها ووجعت قلبه تضع يدها علي خدها وتبتسم بحالميه ليقف متصنما.. قلبي ياني حبيبي سرحان قلبي هيوقف طب استخبي فين عايز اتفرج واتوه في القمر.. واحشني يا قلبي والله واحشني.. ليدخل بهدوء ويقترب منها ويتطرف الكنبه وهيا حالمه ليقترب بهدوء ويمسك يدها الاخري يتلمسها بشفتيه لتبتسم بحالميه ليقترب اكثر ويضع راسه في عنقها يتلمسها بحب وقلبه سيخرح من مكانه لتحرك راسها بهدوء ليهمس بحبك هموت كده اعمل ايه.. ليبتعد لتنظر اليه وتهمس بتوهان.. هاه..
ليتصاعد دقات قلبه ويعلو صدره.. هاه ايه والله ماعت قادر كتير عليا لينحني يلتقط فمها بشفتيه ليحس بنعومتهم ويحس ان قلبه سيقف لترتعش شفتيها ليزيد من قبلته لتستجيب له ليشدها اليه.. ليظل يهيم بها فتر ه ليبتعد اخيرا وقلبه يصرخ من رغبته وعشقه.. ليقبلها قبلات متفرق.. ليهمس طب هتفضلي كده ههجم عليكي ابهدلك لتبدا في استعاده وعيها لتدرك ما حدث بينهم لتدفعه بعنف لتحس بوجع لتصرخ وتضع يدها علي بطنها.. ليهمس ايه ايه مالك يا قلبي..
لتهتف بغضب اخرج اخرج لاسود عيشتك..
ليتنهد ويبتسم حاضر والله حاضر بس اهدي وانت قمر ومحمريه كده..
لتصرخ بقلك اخرج والله اقملك وحدفت فيه المخده..
ليضحك ويهتف طب خلاص كل ده من بوسه براحه يا جامد يابو شفايف قمر ليقف ويبتعد وهيا تغلي ليبعث لها قبله في الهواء ويرحل والسعاده تشق قلبه.
لتقوم َتحضر نفسها َو هيا تشتم نفسها.. بت واقعه بهرمونات زفت ماتتلمي بقه...
نزلت غنوه وذهبت معه الي الطبيب ليدخلا ويبدا الطبيب في الكشف عليها وبدا في عرض صور الطفل امامه ليسلط داغر عيونه علي طفله ليراه لاول مره لتدمع عيناه ويقترب من الشاشه ويتلمسها بحب. وهيا تراقبه وتتنهد علي فرط مشاعره ليقترب ويمسك يدها ويقبلها ليهتف شوفي يا غنوتي شكله حلو ازاي لينخرط يسال الطبيب و َالطبيب يجيب والفرحه لا تساعيه ليطلب من الطبيب صور للطفل لياخذهم اخيرا ويتلمسهم بحنان ويظل يقبلهم وهيا تراقبه وتحاول ان تمنع مشاعرها من الخروج.. لينتهي الطبيب ليندفع يساعدها والسعاده تغمر قلبه كان كالطفل الصغير الذي كافأته بحلوي تمناها لشهور لياخذها وينزلا َهو مندفعا في الكلام بمرح علي الطفل ليقف بها امام احد المحلات الكبري.
لتهتف انت موقفنا فين..
ليهتف بسعاده انزلي بس والنبي ما هنقعد كتير..
لتنزل معه مستسلمه لحاله النشوه التي تلبسته ليدخل بها الي قسم الاطفال ليدو ويختار ملابس للطفل وهيا جالسه تنظر اليه كان يحضر لها ويستشيرها وهيا تختار كان لاول مره منذ شهور تدخل الفرحه قلبه مشعا سعيدا عيونه تلمع من الفرحه لتراقبه بحب لاول مره فقد صعب عليها وحنت اليه لياتي ويهتف بصي ايه رايك واحضر لهم طقم ثلاثي تي شيرت لها وله وللطفل عليه نفس الروسومات وظل يجربه ويفتعل حركات مضحكه ويمسك احد العرائس وهيا تضحك عليه كانا كعائله لاول مره ليقترب منها ويشدها لتقف امام احد المرايا ووضع التي شيرت عليها وهو يلبس التي شيرت ليظل ينظر اليها لتنزل دمعه من عينه ويحتضنها من الخلف ويهمس شكرا يا قلبي انت عيشتيني فرحه انا ماستحقهاش لتنظر اليه في المراه وتتعلق عيونهما ليمد يده لاول مره ويضعها علي بطنها ويتلمسها بحنان وهو عيونه لا تفارق عينيها لتضع يدها لا اراديا تتلمس يدها بحنان ليظلا هكذا لفتره ملاصقا لها يتلمس بطنها ومحتضنا اياها وعيونه تلمع من الدموع والفرحه ستخلع قلبه.. وهيا هائمه في مشاعرها ليقبل راسها ويهمس بحبك اوي.. لتتنهد وتتلمس يديه علي بطنها..
ليهمس حبيبي وروحي ودنيتي..
لينغزها عقلها ان لا تسترسل في الهيام لتبتعد مره واحده وتقطب جبينها لينتظر ان تحدفه بكلامها لتهتف.. مش خلاص فرحت ولعبت وانبسط يلا روحني بقه بلا كلام فارغ وفضا وتركته ورحلت.. ليظل واقفا والغلب ياكله ليتنهد.. اقول ليه مش لاقي حاجه غير اني اقول يا رب واطلبها من ربنا وبس.. لينصرف ورائها مره اخري ليعود بها الي المنزل.
عند مريم وجمال كان جمال يقف يعدل ملابسه لتقترب منه مريم بدلع وتهتف.. جيمي قلبي..
ليتنهد ويحتضنها حبيبي اللي مغلبني..
لتخبطه كده يا جيمي اخص عليك..
ليهتف.. يا مريومه انت بقيتي زنانه وانا تعبت..
لتقبله يعني مانفسكش في بيبي صغنن يربطنا ببعض..
ليتأفف تاني مريم خلاص بقه انت سيبينا شويه حبيبتي انا مالحقتش اشبع منك يا قلبي..
لتهتف بغلب ماليش دعوه انا عايزه نونو..
ليهتف بحزم مريم خلاص خلصنا مش كل يوم نفس القصه .. ليكمل لبسه وينصرف وتقف مريم مقهوره.. لا بقه ايه الافترا ده..والله ما هسكت..انا خلاص وربنا يستر.
نعود لغنوه.. نجد مريم تدخل وتهتف.. اهلا يا قوووم انا جيت اقيمو الافراح..
لتضحك غنوه يا بنتي بقه بطلي لسع..
لتضحك مريم بطلي يام كرش خليكي في حالك..
لتتنهد غنوه وتجلس صامته.. لتقطب مريم مالك يا بومه..
لتهتف غنوه مفيش كانت غنوه قد التصقت بمريم. علاقتهم توطدت بشده لتفهم مريم ان بها شئ لتغمز لامها.
لتهتف ناديه طب هقوم اشوف الاكل خلصوه والا للسه ودخلت وتركتهم لتقترب مريم.. ايه مكشره ليه انا جايه اهيص تقليبهالي غم.
لتهتف غنوه مندفعه.. مريم هو انا بقيت طخينه اوي يعني شكلي وحش..
لترفع مريم حاجبيها.. وحش ايه انت هبله.. انت عسليه.. ما الحامل لازم تتخن دانت قمر..
لتبتسم غنوه بجد يا مريم والنبي لسه حلوه
لتهتف مريم لا دا فيه ان بقه لتتربع وتهتف يلا اشجيني الالحان مالك فيكي ايه..
لتطرق غنوه هاه لا مفيش.
لتهتف مريم.. يا بت دانا عجناكي وخبزاكي..
لتهتف غنوه هقلك بس ماتفهمنيش غلط.. انا بس مش عايزه شكلي يبقي وحش قدام الناس والبيه اخوكي السحالي بتعدي عليه طول النهار وطبعا انا طخينه وبكرش..
لتقطب مريم.. اعدمك لو فاهمه حاجه سحالي ايه االي بتعدي علي اخويا.. شفتي سحالي معديه عليه.. يا لهوي وما خافش..
لتقطب غنوه.. بت انت غبيه بقلك ستات سحالي كل شويه رايحين جايين وكده.
لترفع مريم حاجبيها.. انتي مش تقولي ان القصه فيها غلايه.. يا دي الهنا قولي قولي اخيرا ابو الهول حس..
لتخبطها غنوه غلايه ايه يا بت..
لتهتف مريم اللي والع. شايط قدامي اهوه وحس اخيرا بالسحالي اللي هتلف علي اخويا.. وانت عارفه الرجاله هبل اي برص معدي بيقعو اساليني معايا واحد بديل بس انا قطعتهوله..
لتنفعل غنوه.. ايه بت انت فيه سحالي بتلف علي اخوكي نهاره اسود..
لتنظر مريم بخبث.. اسكتي انت قاعده في المكتب جوا مابتشفيش.. خدي عندك.. البت الصفرا نجلاء بتاعه الاجتماعات عينها منه والبت الحربايه فظيعه موت البت سالي بتاعه قسم الهندسه دي بقه هريا الواد اخويا.. دخلت مره لقيتها قعداله عالمكتب تصدقي البجحه وموطيه ونص صدرها بره..
لتحس غنوه بالغليان.. ايه ايه نهارها اسود ايوه بشوفها كتير في الطرقه بقي كده َالبيه طبعا مبسوط مش خلاص اديتله سكه وقلتله شوف حالك ولا همه العيل اللي جاي..
لتهتف مريم.. هما الرجاله كده توسعيلهم ديلهم يشتغل.. يلا هو حر يبلعهم يقرقشهم المهم مزاجك انت بلا رجاله بلا بتاع دا حتي خنقه اسكتي دانت في نعمه..
لتنحسر غنوه.. لا مش حر هو يحترمني ايه ده انا مراته عبوشكله بتاع السحالي اسمها ايه.. اه سالي.. بتاع سالي يتلم لاشقه واروح اشقها. اااه بطني الله يخرب بيوتهم هيولدوني محصوره..
لتهتف مريم بخبث وانت مضيقه ليه يا قلبي. ما يروح.
لتخبطها غنوه يروح فين يا زفته ويسيب ولاده عبو شكلك انت كمان..
يا بنتي مانت جنب ولاده فكك فكك الرجاله مابتربطش بالعيال الحب يا قلب مريم هو اللي بيربطهم.. يلا الله بسهلو اخويا
لتصرخ غنوه.. قومي يا زفته جتك نصيبه مين اللي يسهله بت بومه غوري من قدامي..
لتقوم مريم لا انت لسعتي مش كت عاقله وقاعده تربيله عياله.. ماتسيبه يشوف حاله.. يلا هقوم اشوف امي واجيلك عايزاكي في موضوع..
لتجلس غنوه محصوره.. يا سوادك يا غنوه يشوف حاله العيل لسه ماجاش ودا عايز يشوف حاله.. اه مانا زي الهبله بربيله عياله.. وبعض وبومه وطخينه وبكرش وهناك سحالي.. والزفته اخته تقلي يشوف حاله.. شافه عفريت له عين بعد قله ادبه مش يجي يقعلدلي ويتحايل لما يفطس يروح يهز ديله طيب يا داغر والله لاطين عيشتك.. وظلت تاكل روحها علي ما ظنته واوهمتها مريم به..
عند داغر وجمال جلس جمال مهموما يتذكر شجار مريم الدائم معه عن انجاب الاولاد فهو يريد ان ينتظر قليلا فهم ما زالو في اول زواجهم ولكنها تنفعل عليه وتظن انه لا يريد اولادا.. لياتي لداغر الذي يجلس حالما يتذكر لمسات حبيبته ليهتف جمال.. اش اش اش.. الغزاله رايقه
ليقطب داغر.. يا ساتر يا بومه ماتتنيل تهمد انا ناقص ولا هقر عليك مانت راشق في العسل نازل حب وسحسحه لما انهرينا وانقهرنا وانا قاعد اعض في روحي.
ليهتف حب وسحسكه.. اختك فقعاني خناقه انهارده جابت اجلي ومخصماني ومابتردش عالتليفون.
ليضحك داغر مانت اللي خفيف وكل دققتين بتكلمها عيل واقع..
ليهتف جمال لا حوش حوش وانت اللي عاقل دانت بتلف حوالين البت زي الدبَور..
ليهتف داغر يعني بيحوق...
ليهتف جمال. هيحوق انا عارف النسوان الزن بيجيب.. ذائد شويه شعلله هتلاقيها حنت.
ليهتف.. مين غنوه.. غنوه قطر شارد لوحده..
ليهتف... جمال واللي يخليهالك تنخ تعمل ايه..
ليهتف.. داغر... ابوس وش امه..
ليهتف... جمال لا تصالحني عالبومه اختك.
ليهتف... انت اهبل يا جمال مانت بتعرف تصالح..
لبهتف جمال. لا ما الزفته اختك قالتلي مش هتبات معايه هتبات عندكو وانا بقه قلتلها اتفلقي من كتر الدلع فزعلت.
ليهتف داغر.... وربنا انا حاسس انكو في الحضانه.. ماتعقل كده وتهاود البت ماتجيب عيل انت هتعجز يا واد انت جرب العيال نعمه..
ليتنهد جمال... خايف اللي انا فيه والسعاده تخف َانا ماستحملش.
ليهتف داغر.. مريم حنينه يا جمال وبتعشقك اعقل كده ومشي امورك الست ممكن بكلامك ده تنجرح وتحس انك مش عايز تتربط بيها..
ليتنهد جمال... لا والله دا روحي.. عموما بص انهارده هنباصي لبعض انت تصالحني وانا اولعلك في مراتك.
ليهتف داغر.. ولا انا مش ناقص بلاوي اوعي تطينها..
ليهتف جمال.... قوم بس اطين ايه اسمع مني انت مالكش في شغل النسوان انا دايس وعارف..ان ما جبتكلك مراتك علي بوذها دانا جمآل بتاع النسوان تقابل بقه.. قوم قوم اما اولعلك فيها..
ليبتسم داغر... بجد يا واد
ليهتف... عيب عليك دا انا كت بديل كبير بس اختك قطعتهولي. تعالي بقه هقلك هعملك فيها ايه وينخرط يخبره مخططه ليبتهج داغر و يبتسم .. ويهب مسرعا..اوعي الجمدان ابوسك يا كبير.. بديل يا واد عن حق.. ليتنهد منتظرا رد فعل زوجته.. ويهتف... قلبه يا ناس اشوفك متلوع وجايلي هيمان... . جايلك يا وحش.
روايات كامله وحصريه
![]() |
روايات كامله وحصريه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
روايات كامله وحصريه
لعيونكم روايات كامله من هنا 👇👇👇👇👇👇
رواية ملاك في عالم الشياطين كامله
رواية لثام الخلود كامله من هنا
رواية جميله في قلب الاسد كامله
رواية اختبار القدر كامله من هنا