القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الزواج من زوجتي الفصل الثالث والرابع بقلم الكاتبه إيليا لي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

11111111111111


رواية الزواج من زوجتي الفصل الثالث والرابع بقلم الكاتبه إيليا لي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية الزواج من زوجتي الفصل الثالث والرابع بقلم الكاتبه إيليا لي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


   " ازاي ؟.. ازاي حساسيتك تختفـي ببساطة .. " من اللين للقسوة اتبدلت نبرته " اقلعـ ـي .. " 


  بصاته رعبوها اللي قاله كتم نفـسها مستوعبتش حاوطت جسمها بذراعاتها " يـ .. ياسـ .. ـين ، بتخوفـني .. " 


   " مفيش حاجه تخافي منـها اقلعي قمـيص البيجامه .. " رفضت بعنيها قبل ما لسانها يتجرا ينطـق ..


   شدها ، فتح اول زراير بيجامتـها ، مسكت إيده " لا .. " عافرت و مصرة متسبهوش يقلعـ ـها القـميص " ياسـين لا ، ياسين انا خايفـة متعملهاش .. " 


   بتعصبه برفضها زيادة زقـها على السرير ، مثبت إيديـها فوق بإيد وحدة و بيفـتح الزراير بالثانية مجمد قلبه متجاهل عياطـها ، زعق " اهـدي .. " 


   " مـــامـــا ، مـــــامــــــا " يتصوت ، بتفـرك و بترفس عايزه تبعـده بس مبيتحركش ..


   تحت ، يونـس بمجرد ما سمح صويتها قام يلحقها امه اعترضت طريقه " متطلعش .. " 


   " انت مش سامعـة ، هيأذيها .. " 


   بهـداوة ردت " هيأذيها فإيه ديه مـراته ، متدخلش بيـن الراجل و مراته ، مش شايفـه بيحبها زاي .. " 


   بيهـز فرجله و هـو سامع صريخها بتستنجد بيهـم " لا كده ، كثير هطلع الحقها منه .. " 


   فاطمة " ترزع مكانك عظامك مشتاقه تتدغدع ولا ايه مش لازم تفكر غير فنفـسك ، هنبررله ازاي انه مراته مبقـتش فاكراه لو عرف الحقيقة ..


   كمل وراها بتوهان " مش هيرحمنـا ..


   فاطمة " لو عرف انه ابوك ..


   يونـس سكتها " الحيطان ليـها وذان .. 


خلاها تقـ ـلع القميص غصبا منهارة بس مسمعش ترجياتها لفـها من ذراعها شك للحظة انها مش توبه بس حسنات ظهرها اكدوله غلطه هي توبـة بس زاي ؟.. 


  استوعب غلطه لما شافها بتضم البيجامة زاي لصدرها وشها أحمر  نفسها بيتقطع خايفة لا هي مرعوبة حاول يقرب منـها زحفت بعيد  عنه على السرير " متـ .. متقـربش .. " 


   ياسـين ندم على تصرفه " تـوبة كان لازم اتاكـد انه انت حبيبتـي  توبه ، و اللي حصل مش غلط انت مراتـي .. " 


    بتعيط " انت وحش .. " 


   ياسـين عاوز يقرب منها ، ياخددها فحضنه يهديها " توبتي حقك عليا خوفتك .. "


   " لا ، متقربش متقـربش مني .. " صوتت بتحدفه بالاطباق و اي حاجة طالـتها إيدها من الصينية حدفته بيها " ابعد عنـي .. " 


   خاف عليها تنتكس زيادة " توبة ، خلاص اهـدي طالع متخافيش خلاص .. " 


   طلع حط راسه ع الباب المقفـول سامع صوت عياطها اتنـرفز من نفسه ، خبط الفـازة برجله من عصبيته كسـرها هيجنن نزل جري و خلى أمه تطلعلها ..


   ياسين لقا اخوه طالع وراها شـده و شد على ذراعه جامد " رايح على فين .. " 


   يونـس بلع ريقـه " اطمن على توبة .. " 


   ياسـين شد ع ذراعه زيادة نطـق ما بين ضروسه " مـين ديه اللي عايز تطمـن عليها مش سامـع " لوى له ذراعه ورا ظهـره " لو نطقت اسمها ثاني .. " 


   موجوع " حاضر ، حاضر .. " 


   " و يا ويلك اعرف انك قربت منـها فغيابي ..


   ياسين عند الدكتورة فهـم منـها ، انه ممكـن الادوية اللي بتاخدها ففـترة العلاج تكون هي السبب فاختفـاء أعراض الحساسية عندها خصوصا و هي مجرد حساسية طفيفة ..


   سند راسه لورا ع الكرسي " ايه المصيبة اللي عملتـها ديه خلاص ضيعت كل حاجه ، هي من الاساس كانت خايفـة مني من غـير اي سبب و دلوقتي عطيتـها سبب لتخاف .. " 


   الدكـتورة " في مشكلة عـند حضرتك اقدر اساعدك .. " 


   ياسـين تنهد " مشكلتي انه مراتي مـش فاكراني و بتصـرف غلط منـي هي خافت .. " 


   الدكـتورة " حاليا دماغ المدام توبة هو عبارة عن صبـورة فاضية تكتب عليها اللي انت عايزه يعـني ممكن تخليها تثـق فيك و تحبك مـرة ثانية .. " 


   بتريقة " حضرتك بتطلبي المستحيل ازاي هحببـها فيا ثاني مـرة إن كـان معملتش اي حاجة تخليها تحبنـي أول مرة ..


#الزواج_من_زوجتي

الفصل الرابع

   

   " معرفش حبتني من الاول ليه بس هي وقعتني فحبها هي اللي خلتني انغـرم بيها .. " 


قاعد فالعـربية ساند راسه لورا محتار يعمل إيه ، لو معندهاش امل  تفـتكره قريب لازم يخليها تحبه ، هو عايزها تفتكر كـل حاجة مش هيعرف يتصرف ..


   " دلوقتي هترجع البيت هتصالحها زاي و تنسيها الهبل للي عملته  مبتحبش الـورد ولا الشكلاته ، توبتـي مختلفة عن كل البنـات أعمل  معاها ايه ؟.. " 


   رجع على البيت بعدما قضا شوية أغراض لقا اخوه قاعد فالصاله بصله بطرف عينه و راح المطبخ لامه شد كرسـي و قعد من سكات 


   " محتاج حاجة يا ابنـي ؟.. " 


   " محتاج جواب لأسئلتي ، زاي حصل كده ، فقدت ذاكـرتها زاي و من متى ، ليه محدش بلغـني ؟.. " 


   توتـرت " من أربع شهـور ، وقعت من على السلم و مبقتش فاكرة أي حاجة .. " 


   " من أربع شهـور قلتيلي " زعـق " و زاي محدش يعـرفني بحاجة مهمة زي ديه .. " 


   اتلبكت " انت قلت محدش يتصل بيك .. " 


   شد على الحروف " قلت محدش يتصل لو المسـألة مكنتش فيها حياة او مـ ـوت ، يعني الواضع مكنش مستاهل تتصلو ، هـو غلطي جبتها تاخدي بالك منها ، حصل زاي ؟.. " 


   بلعت ريقـها " هو ايه اللي حصل زاي .. " 


   اتنرفز من ردودها حاسس لا هو متأكد انهـم بيخبو عنه تفاصيل مهمة " وقعت زاي ؟.. " 


   " اتكعبلت و وقعت عادي .. " 


   " وقعت عادي و هعمل نفسي مصدق ، معرفتوهاش انها متجوزه ليه ، فهمـتوها انها قاعده فالبيت بصفـتها مين ؟.. " 


   اتنحنحت " بصفتها بنتي .. " 


   برق " بصفـتها بنتك و سبتيها تاخد راحتها ع أساس ابنك أخوها الحيـ ـوان .. " 


أفتكر لما توبة استخبت ورا ظهـره و ملقاش نفـسه غير هجم عليه و الخناقة كبرت خلت تـوبة اللي نايمة فوق تصحى و تنـزل تشوف في ايه ..


   " مـامـا .. " 


   ياسين بمجرد ما سمع صوتـها ساب يونـس و عدل قميصه " انت صحيتي يا توبتي ، انا و يونس كنـا بنلعب احنا متعـودين على كده من زمان .. " 


   فاطمه اتصنعت الإبتسـامة و راحت جنب تـوبة بتمسح ع شعرها بتهديها " معـاه حق هـو و أخوه ديما كده ، مفـيش داعي للخوف يا بنتي .. " 


   ياسين لما شاف الخوف منه لسا موجود فعيونـها و مش مصدقة اللي قاله ، شاور لاخوه بإيده من غـير ما تاخد بالـها و طلب يضربه يونـس رافض بس أصر عليه .. 


   يونـس مكنش عـنده حل غير يضربه بوكـس على وشـه اتخضت و جريت على ياسـين " انت كـويس " حطت إيدها على فكه بـاين عليها خايفـة عليه .. 


   ياسـين مبتسم ، همس لنفـسه " لو كنت عارف انك هتخافي عليا كنت من امبارح خليته يضربنـي .. " 


   توبـة لما لقـته سرحان " ياسـين .. " 


   ياسـين حط إيده على إيدها اللي على خده كرد فعـل شدت منـه إيدها و رجعت لورا " هتتعودي عليا و هتفـتكري كل حاجة ان شاء الله لما نرجع بيتنـا .. " 


   برقت " بيتنـا .. " 


   ياسـين " ايوه بيتنـا ، انت مراتي لازم نرجع بيتنـا ، عشان تقدري تفتكري كل حاجة ، الدكـتورة قالت كده .. " 


   بتـوتر " الدكتورة .. " 


فاطمه أقنعتها تروح معـاه ، و هي طالعة تلم هدومها ، ياسين قرب من يونس طبطب على كتفه و قعد على الكـنبة مستـني و مشغول البال بيها ..


   ياسـين فتح لها باب العـربية اللي قدام بس رجعت خطوتين لورا وقفـت قدام البـاب الخلفي ، متـوترة " عاوزه اركب ورا لـو سمحت يا ياسـين .. " 


   ياسـين خلاها تركب ورا ، كانت فاكره انه عاوز يسيبها ع راحتها بس لا تأخر عليها خمس دقايق و بعدها لقـته ركب جنبـها اتفاجات و انكمشت على نفـسها ، تلعثمت " انت ، قعـ قعـدت هنـا ليه ؟ مين هيسوق .. " 


   ابتسم " السـواق ، انت متقلقيش نفـسك بالتفكير فالامـور ديه يا توبتي ، مش هتخلصي من قربـي منك أبدا فمتحاوليش .. " 


   توبـة متوترة بشكل مش طبيعي لدرجة ندمت انـها وافقت تروح مهاه قريب منـها أوي و مبيشلش عينه عنـها ، بتشد على تنـورتها و تحاول تبص من قزاز العربية .. 


   ياسـين " تـوبة الطريق لبيتنـا طويل شـوية ، الاحسن تنامي اول ما نوصل هفيقك .. " 


   توبـة هزت راسها رافضة ، مـش ضامنه هيعـمل فيها ايه لو نامت متلبكة " مش نعـسانة .. " 


   مد إيده ، بعدت " ممكن .. لو سمحت .. متقـربش .. " 


   " انت مراتي .. " 


   " ادينـي شوية وقت اتقبل المـوضوع ممكن .. " 


وافق ظاهـريا بس أكيد مش هيبـعد ، طلبت تشـرب و عطاها إزازة ميه كان الهدوء المسيطر ع الوضع طـول الساعتين ع الحال نفـسه هو بيبصلها مبتسم و هي متـوترة ..


   لاحظ ملامحها بتتغـير ، بتشـد على تنورتها أكـثر من الاول وشها بيحمر و بتعرق  ، قلق " تـوبة انت كويسة ؟.. " 


   هـزت راسها من غـير ما ترد ..


   مكمـل مراقبها الوضع زاد عن حده باين انه في حاجة ، غلط هي مش مرتاحة بتتحرك كثير و تعـرق أكثر شاف عينـها دمعت اتخض " تـوبة مالك ؟ في حاجه وجعاكي قوليلي " زعق " اركن العـربية ع جنب .. "


   بيحاول ميقـربش منها عشان ميخوفهاش اكـثر " تـوبة ردي عليا قوليلي مالك .. "  


   كـان باين عليها مشدودة و كاتمه على نفـسها بس متكلمتش .. 


   " متعصبينيش يا تـوبة قوليلي مالك ، بتخوفيني عليكي .. "  


   بتعض فشفايفـها ، مبقـتش قادرة تستحمل " هـولد ..


   وشه بقـا أصفر " ايه ؟.. انت هتـولدي ؟ هنـا ، دلوقتـي .. 


   بتشد فهـدومه " ياسـين ، هــــــولد .. 


تابعووووووني 



الفصل الخامس والسادس من هنا



بداية الروايه من هنا




رواية منعطف خطر كامله من هنا



رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا



رواية خيانة الوعد كامله من هنا



رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا



رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺










تعليقات

التنقل السريع
    close