رواية نار الحب بقلم الكاتبه دنيا ثروت حصريه وجديده وكامله جميع الفصول على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
رواية نار الحب بقلم الكاتبه دنيا ثروت حصريه وجديده وكامله جميع الفصول على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
مش هولد مرتي عند راجل هو انا بقرون ولا اي!
ثريا : هو راجل غريب ده اخوك يامعتز
معتز : ولا اخويا ولا زفت انتي اتهبلتي في عقلك ولا اي
ثريا بضحك : اهدي يامعتز محصلش حاجه بعدين ده مش غريب وشاطر اوي كمان برضو
معتز : قسما بربي لو هو اللي ولدك لتكوني طالق ومشي من الاوضة وعينيه بتطلع شراا**ر
بعد ساعتين ثريا دخلت اوضه سليم بخنقه : انا زهقت وعايزة امشي
سليم قرب عليها بخبث : كل حاجه ماشيه زي ماعايزين بالظبط
ثريا : سليم انا زهقت انت عارف اللي في بطني ابنك وان الزفت ده مقروفه منه اكتر من نفسي
سليم : ايوة يعني عايزة اعملك اي انتي جايه في آخر ال8 تحسي انك مقروفه
ثريا : متعصبنيش الراجل عامل فيها حامي ويقولي اولد عند حد غيرك.
سليم ببرود : وفيها اي
ثريا : اي اللي فيها أي انت مش عايز تشوف ابنك اول واحد
سليم : ثريا فكك مني كدا كدا نخلص اللي احنا فيه ونشوفه ونشبع منه كمان بس انتي اهدي وهدي نفسك
في بيت تاني قريب من القصر بخطوات قليله
مرام: ياماما انا عايزة اكمل برا وجاتلي المنحه
سميحه : مرام انتي اخواتك لسه بتتعلم وابوكي بقاله 3 سنين متوفي وانتي عايزه تسافري بلد اجنبي وتسيبينا هنا انتي عارفه البلد هتقول اي
مرام بزعيق: هتقول اي يعني انا دكتوه دكتوره ياماما وتعبت عشان اوصل لكدا وانتي جايه تقولي بلد ماتو"لع البلد
سميحه ضر*بتها بالقلم : بتعلي صوتك على امك
مرام اكتفت بنظره كسره ليها ومشيت من البيت راحت المستشفى
نسرين صاحبتها : انتي اي اللي جابك هنا دلوقتي
مرام : سيبيني دلوقتي انا هقعد هنا كام يوم كدا
...💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
بعد مرور يومين
مرام بتعب : بعتذر الطفل اتولد م'يت. وللأسف مدام ثريا مش هتعرف تنجب تاني الرحم أنف'جر..!!
معتز : انتي بتقولي اي مين طفل مين اللي م' يت انا ابني عايش انا لسه شايفه من دقيقتين انتي بتخرفي تقولي اي
مرام : مش بإيدي ده قدر ربنا ومشيت وسابتهم
بعد مرور يومين في المستشفى........
صفاء : شنطة هدومك اهي ياثريا تخرجي من هنا علي بيت ابوكي
ثريا : انتي بتقولي اي ياحماتي
صفاء : انتي مش هتجيبي حته عيل للعيله يبقي ملكيش لازمه عندنا
دخل معتز : ثريا حبي وحياتي وهتبقي في البيت ومش هتمشي ياأمي
ثريا بقرف : بس انا مش عايزاك انا عايزة....!!!!!؟؟؟؟
#نار_الحب
الطفل كان بصحه كويسه اوي حتى لما جيتو هنا بس قبل ماتدخل غرفه العمليات مدام ثريا شربت دوا معين وده أثر على حياه الطفل ومنع عنه التنفس
معتز : انتي مجنونه بتقولي اي انتي عايزة تت*همي مراتي انها قتل*ت ابنها
مرام : مش هي
معتز : يعني اي!!
مرام : استاذ معتز الدوا ده قليلين من الناس يعرفوه واللي يعرفوه ويفهموه اكتر لازم يكونو دكاتره بس مقدرش افيدك بأي حاجه تانيه واهي الأوراق اللي تثبت
معتز قام اخد الورق بعصبيه ولسه هيخرج.
مرام وقفته : خد بالك من دكتور سليم يامعتز بيه
معتز بص عليها بعدم فهم ومشى
.... 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
بعد مرور اسبوع
سميحه : جهزي نفسك جايين يخطبوكي
مرام : على مين!!
سميحه : معتز بيه ابن صفاء هانم
مرام بصدمه : انتي بتقولي اي ده راجل متجوز
سميحه : وفيها اي هما عايزينك تتجوزيه وشايفينك مناسبه وتجيبي ليهم ولي العهد
مرام : ماما انتي اكيد بتهزري
سميحه : مش بهزر بس انتي عارفه الحال اخواتك عايزين فلوس للتعليم وانتي مش بتفكري غير في نفسك نفسك وبس
مرام : يعني خلاص قررتي تمو*تيني بالحياه وكملت بزعيق ياشيخه ياريت بابا اللي كمل وانتي اللي مشيتي
ومشيت من البيت بعياط وراحت القصر الكبير طلبت تشوف معتز وطبعا خرج بفضوله
معتز بصدمه : مالك معيطه لي
مرام : لي سيبت بنات البلد كلها وعايز تتجوزني انا
معتز : الحجه هي اللي عايزه مش انا
مرام : أرفض انا مش هقولك غير كلمتين عشان خاطري سيبني في حالي انت وعيلتك ولسه جايه تمشي
معتز نزلت منه دمعه : ثريا بتخوني يادكتوره
مرام لفت وشها ليه : يعني اي
معتز : زي ماسمعتي مراتي بتخوني
مرام : طب انا مالي انا مالي بكل ده انا اللي اعرفه قولتهولك لي عايز تخر'ب عليا حياتي
معتز : انا مش عايز اعمل حاجة هما اللي عايزين هما اللي عايزين الطفل
مرام : عندك مليون بنت في البلد مشمعنا انا لي تخرب عليا حياتي ومستقبلي
معتز : هنتجوز على الورق وبعد 3 شهور هنتطلق
مرام بضحكه سخرية : والمنحه المفروض بقا هتستناني
معتز : انا ليه نفوذ في البلد وهأجلها ليكي
مرام : وانا رافضه مش عايزه اتجوزك انت راجل متجوز وياسيدي عرفت انها بتخونك خلاص يبقي طلقها واجع قلبك لي
معتز : قولتلك جوازي منك بإجبار من امي وثريا هانم مش هعرف أطلقها من غير ماعرف مين اللي بتخوني معاه
مرام : ولو طلع اخوك يامعتز!!!؟
#نار_الحب
خلصت من اللي في بطني عشان متفكرش تغدر بيا
سليم بعصبيه : انتي غبيه ومتخلفه الكل هيشك فينا
ثريا بضحك : ومين العبيط اللي يصدق ان الام تقت'ل ابنها
سليم : كان هيحصل اي لو خليتيه عايش
ثريا قربت عليه لفت ايديها حوالين رقبته : كنت هتمشي وترميني وتاخد كل حاجه
سليم بيزيح ايديها بعصبيه وغض*ب : دي كانت وصيه وكنا هنخلص واخدك انتي وابني ونمشي
ثريا : خلينا كدا احسن
سليم ضر*بها بالقلم : اللي بقالي سنه بعمله عايزاه يترمي علي الارض
ثريا : انت بتضر*بني يازبا*له ناسي انا عملت اي عشانك انا حملت منذ على اساس ان منه واقنعته انه بقا يخلف وهو ولا حتى يقدر يجيب حته عيل
سليم بضحك : اهو كلها ايام وينكشف سرنا لما يتجوز ست الحسن ياحبيبتي
ثريا بصدمه: يتجوز!!! انت بتقول اي
سليم : بقول الحقيقه حماتك الملاك جابتله عروسه وبكره هيخطبوها
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
تحت في الحديقه
مرام : ماترد يامعتز بيه
معتز : هقت'ل نفسي
مرام بصدمه: اي!!!!
معتز : زي ماسمعتي بدل ماخلص منهم واروح السج*ن هخلص على نفسي
مرام : طب طالما شاكك ماتمشي ورا شكوكك وشوف الدنيا
معتز : دكتورة مرام انتي ملكيش دعوه نهائي بحياتي الشخصيه انا عملت معاكي اتفاق امشي عليه
مرام بجديه : بص انا القصر ده كله باللي فيه ميهمنيش بس عشان الحاجة اللي في البيت اللي شايلة هم ولدين وبنت فهوافق بس بنفس اتفاقنا تأجل المنحه لمده 3 شهور
معتز بإبتسامه خفيفه : اتفقنا
ثريا من وراهم : واحده فا*جره بتلفي على راجل متجوز..!!!!!
#نار_الحب
واحده فا*جره بتلفي علي راجل متجوز
معتز : بتخرفي تقولي اي ياثريا
ثريا بضحك : دلوقتى بخرف بقا تسيبني نايمه فوق وتنزل للهانم وبتتكلمو في اي ان شاء الله في نص الليل
مرام بإبتسامه خفيفه : بنشوف هنعمل الفرح فين بكره
معتز بيبص عليها بصدمة
ثريا لسه هتضر*بها بالقلم مرام مسكت ايديها بجحو*د: بقولك اي فوقي واعرفي انتي بتتكلمي مع مين ونزلت ايديها بعصبيه وكملت كلامها بشموخ=ويلا ياروحي زي الشاطرة خدي بعضك واطلعي علي اوضتك
ثريا رفعت حاجبها لمعتز: انت عاجبك الكلام ده يامعتز..!
معتز : اطلعي ياثريا ارتاحي انتي مش كويسه
ثريا علت صوتها خلت القصر كله ينزل : لا كويسة واووي كمان والزبا'له دي تمشى من هنا حالا
مرام قربت على معتز ومسكته من ايديه : عايزاني امشي من بيت جوزي حبيبي وبصت لمعتز تنبيه وهي بتوشوشه= اللعبه بدأت ياروحي
معتز شد على ايديها بتمثيل : مرام مش هتمشي ياثريا
صادق ابوه كبير القصر نزل بعصايته وهو كله جبروت : اي اللي بيحصل هنا يامعتز بيه
صفاء نزلت معاه وبتبص بصدمة : دكتورة انتي بتعملي اي هنا
ثريا : قوللها يا مرات عمي وكملت بغيط شايفه ماسكه ايديه ازاااي
مرام سابت ايديه وقربت على صفاء بإبتسامه : ازاي حضرتك انا مرام بنت سميحه مش انتي برضو طلبتيني عشان ابنك
صفاء : بس انا مطلبتش حد!!
صادق بشموخ شديد : انا اللي طلبتها اهلا يادكتورة اهلا بس مش شايفه الوقت متأخر شويه
مرام كملت بضحكه : معلشي بقا ياعمي بس قولت اجي اشوف عريسي وحبيبي واه انا ومعتز اتفقنا فرحنا هيبقي بكره وبصت لمعتز = مش صح ياحبيبي
معتز : احم ااه اه الفرح بكره
صادق بضحك هستيري: مكنتش متخيل ان هتمشي بالسرعه دي ههه
صفاء : انتي عارفه انه معتز متجوز وموافقه عادي
مرام : وموافق لي ياحماتي انا حبيته وموافقه بيه وبصت لثريا بتهد*يد وان شاء الله اجيبله بدل العيل 10 وكملت بهدوء استأذن انا بقا عشان لمستشفى زمانها مقلوبه عليا...
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
اليوم التالي وتحديدا في القصر
ثريا : انا سكت امبارح عشان ابوك كان واقف
معتز ببرود :عايزه اي يعني
ثريا :انا ابني خسرته من قريب مكملش شهر حتى وعايز تتجوز تاني وبتتعامل معايا كدا
معتز : اي الجديد يعني انا طول عمري كدا واه اتجوز زي مانا عايز ولا ناسيه الشرع محلل كام
ثريا قربت عليه بحنية : بس انا ثريا حبيبتك يامعتز في اي
معتز بعد عنها بقرف : وانا عايز اكون آب مش من حقي ولا اي
ثريا بصدمة من كلامه : انت واعي للي بتقوله
معتز : اكتر لحظه واعي فيها ولو مش عايزة تكملي قوليلي وورقه طلاقك هتوصلك بكرة
ومشى وسابها......
في اوضه صفاء وصادق
صفاء :مشمعنا دي ياحج انت عارف كله الا دي
صادق : عايز أصلح غلطتي على اللي عملته في ابوها ياصفاء
صفاء : بس مش كدا صدقني
بعد مرور اربع ساعات
المأذون :بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
ثريا دخلت عليهم وهي لابسه فستان لفت انتباه الكل عليها قربت على مرام بضحك : مبروك ياعروسه وبصت عليها من فوق لتحت وكملت قوليلي صحيح جوازتك الأولى احلى ولا دي...!!!!
#نار_الحب
تؤتؤتؤ اخص عليكي يامرام محكتيش ليهم ان دي جوازتك ال..
مكملتش كلامها ومعتز رد عليها بالقلم اللي تستحقه : لو هتتكلمي كلمه تانيه علي مرام هتكوني طالق
ثريا بغض.ب شديد : انت بتضربني عشان الزبا*له دي
مرام : هش هششش انتي بترغي كتير لي وقربت عليها بضحك هستيري = انتي فاكره ان معتز حبيبي مش عارف وعايزة تعملي الفيلم ده عشان يطلقني وبقيتي بقا كدا واو صح
ثريا كانت بتبص لكل الموجودين وهما بيبصو عليها ويهمسو عليها قد اي هي مقر*فه
مرام قربت على معتز وحطت ايديه علي خصرها : ياحبيبتي معتز حبيبي عارف كل حاجه واكيد مش محتاجه اقولك الباب منين
معتز كان مصدوم من مرام رغم انه ميعرفش حاجه
مرام قربت عليه باسته من خده وبتهمس: خليك معايا علي الخط ونطلع فوق هفهمك كل حاجه
معتز بوستها سحرته خلته مش عارف يركز وبص لثريا بتحذير: اطلعي اوضتك ياثريا حالا..
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
في المساء في اوضة سليم
ثريا : انا زهقت وعايزة امشي من هنا كفايه
سليم قرب على المكتب وطلع ورق : خدي الورق ده خليه يمضيه وهمشيكي من هنا مرتاحه ومبسوطه كمان
ثريا بإستفهام: وده ورق اي بقا ياسليم بيه
سليم قعد على السرير وهو بيمدد بأريحيه : ده ياستي ورق تنازل معتز بيه عن كل حقوقه في البيت والأراضي ليا
ثريا بضحكه: هيتنازل ازاي وهو مش حيلته اي حاجه
سليم : لما يكون حيلته
ثريا بعصبيه شديده : انت مجنون انت ناسى ان الزفت ده مش بيخلف
سليم : وفيها اي يعني
ثريا : انت شكلك اتجننت انا كمان مش بخلف يعني وصيه جده ان نص الأملاك تروح ليه لو جه عيل خلاص بح ياأستاذ
سليم : العيل هيجي من مرام
ثريا بضحك : وده ازاي بقا ياسولي ههههه
سليم وقف وقرب عليها بخبث شديد : طب اي رايك اللي في بطنها هيكون مني انا كمان...!!!
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
في اوضة معتز ومرام
معتز : احكي سامعك
مرام قعدت على السرير وهي بتشيل الطرحة بخنقه : يلهوي طرحه تقيلة وتاج اتقل
معتز بنبره حاده :مراام.
مرام : خلاص ياعم هحكيلك.. بص ياسيدي انا ابويا قبل مايمو*ت كان ماضي وصولات أمانة المهم بقا لما ما'ت صاحب الفلوس كان عايز فلوسه او يجوزني ابنه بيني وبينك ابنه كان شما*م وبلط.جي بس عشان امي مش عايزة امرمطها معايا روحت وافقت
معتز حس بغيره شديده بس حاول ميبينش: اممم ها وبعدين
مرام: كتبنا الكتاب وكنا هندخل بعد اسبوع قعدت ادعي في الأسبوع ده كتير رغم ان خلاص اتكتب كتابي عليه لاقيته قبل الفرح بيوم رمي يمين الطلاق عشان كان مهووس بواحده وهي اعترفتله بحبها
معتز : وابوه بقا عمل اي في الفلوس
مرام : بقيت اقسط ليه الفلوس وكل واحد راح لحاله
معتز : يعني ملمسكىيش!
مرام بزعيق: وانت مالك ياجدع انت لمسني ولا لا انت فوق كدا واعرف متجوزين ليه واخدت بيجامة من الدولاب ودخلت تغير هدومها في الحمام....
بعد ربع ساعة خررجت واتصدمت لما شافت ثريا بتبو*س معتز في نص اوضتهم..!!!!!!!!!
#نار_الحب
كانت ثريا بتبوس معتز في اوضة نومه!!!
خرجت مرام وقع منها للفستان علي الارض من الصدمة : انتو اي اللي بتعملوه ده
معتز بعد ثريا عنه بعصبيه وضر*بها بالقلم : انتى اي اللي بتتزفتي تعمليه ده
ثريا قربت عليه ولفت ايديها حوالين رقبته : اخص عليك ياحبيبي انت خايف علي شعور مرام ولا اي
مرام في لحظة كانت ماسكه ثريا من شعرها : انتي شكلك مش بتفهمي بالادب ورمتها برا الاوضة بغ*ضب شد*يد : قسما بالله لو قريتي علي الاوضة دي تاني لهتشوفي وش مش هتحبيه ابدااا
وقفلت الباب في وشها بالمفتاح
معتز كان لسه هيتكلم مرام وقفته بإيدها: محصلش حاجه دي مراتك حلالك انا بس بمشي على حسبت الخطة
معتز : واي الخطه بقا اللي مش عارف منها حاجه
مرام فكت شعرها براحه واسترخاء : انهارده كان يوم متعب اوي
معتز سرح في كلامها كأنه عايز يقولها عايز حضن وبس
مرام قعدت على السرير ومرجعه ضهرها ورا وممدده رجلها : بص ياسيدي احنا هنطفش ثريا هنخليها تفهم انك بتمو*ت فيا
معتز بتوهان من جمالها : ايوه فعلا
مرام علت صوتها عشان تفوقه : المهم بقا ان هي هتفهم وشويه شوية هتبعد عنك وتفكر تطلق بس مش لوحدها اكيد هيبقي اللي معاها بيفكر معاها.. بس عندي سؤال يامعتز
معتز : ها
مرام : لو هي مش بتحبك اتجوزتك لي
معتز بكل حزن : انا كنت بحبها كنت بعشق التراب اللي بتمشي عليه انا كنت بغير عليها من نفسي بس متخيلتش تقت*ل ابننا بإيدها
مرام : تفتكر هيبقي مين يامعتز
معتز : سليم يامرام
مرام بصدمه: بس انا كنت بقول شك لكن متشكش في اخوك ده اخوك يامعتز
معتز : كله هيبان المهم انتي نامي عشان بكره علينا حاجات كتيير
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
اليوم التالي في غرفه سليم
سليم : انا بس عايزك تعملي كدا
ثريا : بس هي هتشوفك ولو معتز عرف هيخلص عليك مش هير*حمك
سليم : هي هتشوفني منين اكيد هبقي مخدرها وهعمل اللي هعمله وارميها
ثريا بخوف : بس هيكون خ*طر عليك انا مش عايزه اخسرك ياسليم
سليم قام وحضنها بكل خبث : متقلقيش ياروحي كام شهر ونخلص من كل ده ونعيش
ثريا خرجت من حضنه بتردد: كان نفسي اعيش انا وانت وابننا
سليم : متقلقيش ياروحي متعوضه
ثريا بعياط هستيري: بس انا مش هعرف اكون ام
سليم حضن وشها في ايديه واتكلم بكل خبث : ابن البت اللي ماتتسمي مرام لما يجي هناخده معانا (كان عارف ان ثريا هتنطط وهتتشجع عشان تعمل اللي عايزه)
ثريا بفرحه : بجد ياسليم يعني هتبقي ام واب
سليم : احلي ام واب كمان....
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
في غرفة معتز
معتز صحي قبل مرام كانت نايمة زي الملاك قرب عليها وزاح شعرها بعيد ومكنتش حاسه بحاجه قرب عليها اكتر ونده بحنيه: مرام مرام
مكنتش حاسه بحاجه وفي لحظة شاف شفتاها اللي شبه الفراوله وقبلها بكل حنيه وووو....!!!!!!!
#نار_الحب
مرام قامت مخضوضه بعدت عنه وهي مرعو'به: انت بتعمل اي
معتز برجع لورا بهدوء : انا اسف اسف
مرام بتمسح شفتاها بعصبيه : هو عشان وافقت اتجوزك عايز تاخد حقك بالعافيه
معتز : مكنش قصدي والله انتي عارفاني
مرام قامت من السرير : لا معرفكش ومش عايزة اعرفك. كفايه يحد هنا
معتز : قصدك اي!
مرام : قصدي ان كل حاجه خلصت
معتز : اي اللي خلص انتي ناسيه اتفاقنا ولا اي
مرام : مش ناسيه زفت بس خلاص كفايه انت عايزني استأمنك تاني ازاي
معتز : هو انا كنت عملت اي دي لحظة ضعف وخلاص اعتذرت متنسيش انك حلالي ياهانم
مرام بصتله بقر'ف ودخلت تغير هدومها.. خرجت كان مستنيها برا
مرام بصتله بتحدي : هننزل وهنقولهم رايحين شهر عسل
معتز : شهر عسل اي!!
مرام : زي مابقولك ثريا مشكله هتسكت وهنجيبها معانا ونخلص من العك ده ولسه جايه نفتح الباب
معتز رجعها بضهرها للباب بشد'ه: مالك
مرام : معتز أبعد عني
معتز رفع راسها ليه :مرام انتي حلالي علفكره
مرام : وانا قولتلك من الاول ان الجواز ده اتفاق وانك مش هتلمسني
معتز بعد عنها بهدوء تام : اتفضلي ننزل
مرام استغربت من رده فعله وفتحت الباب ونزلو
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
على السفره...
صادق بضحكه هاديه : صباحيه مباركه ياعرسان
ثريا كانت كل نظراتها غل وحقد.
بعد دقايق
معتز : بكره ان شاء الله هنسافر شرم الشيخ ياحج
صادق : والشغل يامعتز
سليم : متقلقش يابابا انا هخلصه كله وبص على معتز بإبتسامه خفيفه = سافر انت وانبسط يامعتز وانا هنا هشوف كل حاجه مكانك كأنك موجود متقلقش
ثريا : اول مره تحصل يعني
معتز : اي!!
ثريا : تمشي وتسافر يعني.
مرام مسكت ايديه بحنيه : طبعا عشان يبسطني وبعدين لو عايزه تيجي تعالي متخافيش مش همانع
صفاء بصوت عالي : لا محدش هيجي معاكو انتو هتروحو لوحدكو يامرام
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
بعد مرور يومين في الشاليه
مرام : مش عارفه اي التخلف ده ماكنت تتزفت تتكلم
معتز : هتكلم واقول اي
مرام : تقول ثريا تيجي من باب العدل مش عايزة تخلف احنا هنا بنعمل اي وهنكمل اسبوعين بحالهم نعمل اي
معتز : ياستي عادي اهو تفكي شويه بدل مانتي في ملل كدا وكل يوم مستشفى
مرام بزعيق : انت مااالك انا مش عايزه اقعد معاك في سقف واحد اي مبتفهمش اي دماغك واقفه بقيت بارد معندكش رجوله!!
معتز كان لسه هيرفع ايده عليها وقف وهو بيبص في عنها وفي لحظة خرج من الاوضة وهو متعصب...
في القصر...
سليم في الفون : بقولك اي تعالي نسافر يومين نقضيهم سوا
ثريا بصوت واطي : واللي هنا هنقولهم اي نسيتهم ولا اي
سليم : سهله قوللهم انك رايحه لبيت اهلك وانا اقولهم في شغل
ثريا : لا
سليم : طب عشان خاطري
ثريا : حاضر اقفل طيب
سليم قفل معاها وهو واقف وبيشرب السيجا*ره بخبث: اهو هانت واخلص عليك ياحب العمر وكمل بضحك قال اي فاكراني هديها من الفلوس هههههه
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
في المساء
رجع معتز الغرفه وكان شارب ودايخ وبيهلوس بمرام
مرام شافته دخلته الاوضه بخوف : انت كنت فيه قلقت عليك
معتز بعدها عنه : ابعدي عنيييي
مرام حطته على السرير وبدأت تقلعه الجزمة معتز جذبها ليه وهو سرحان في جمالها حتى تقاربت انفاسهم مسكها من خدها : انا بحبك علفكره
مرام في لحظة ضعف وافقت انها تستسلم ليه وأصبحو زوجان قولا وفعلا...
في الصباح
معتز يقوم وصداع في دماغه بيبص على مرام كانت لسه بتصحي وبيزعق : اي الزفت اللي خلتيني اهببه ده....!!!!!!!!!
#نار_الحب
مرام دي غلطة ولازم تنسيها ولا كأنها حصلت
مرام بتشد الملاية ليها بصدمه : انت اي اللي بتقوله ده
معتز : انا مبحبش غير ثريا وانتي عارفه كدا يبقي لي خلتيني اعمل كدا
مرام غمضت عينها ورجعت فتحتهم بهدوء : اطلع برا
معتز : اي!
مرام : اطلع برا يامعتز
معتز بالفعل طلع وقفل الاوضة عليها
مرام اول ماشي انهارت في العياط مكنتش حاسه غير ان قلبها بيتقط'ع بسكا'كين
دخلت وغسلت وشها وبصت في المرايه وهي بتردد جمله واحده : مرام انتي عديتي وهتعدي بكل ده
خرجت ولبست ولمت هدومها خرجت من الاوضة وطبعا هما كانو في جناح كبير
مرام : يلا انا هسبقك
معتز : تسرقي اي انتي بتقولي اي انتي ماشيه رايحه فين
مرام : امشي زي مانا عايزه انا هسافر وهسبقك
معتز : واللي حصل جوا!.
مرام بضحكه : حصل اي محصلش حاجه ههه.
معتز : طيب استني هلبس واجي معاكي
مرام مسكت ايديه : معتز سيبني علي راحتي وانا هقولهم اي حاجه
معتز استسلم ليها ووافق
مرام بصتله بثه غريبه اول مره يشوفها في عينيها وخرجت من الفندقية كله وهي ماسكه شنطتها : بكرة اليوم اللي عرفتك فيه يامعتز ورجعت البلد بس المرادي على بيت امها
سميحه : اي اللي مرجعك يابت مش كنتي في شهر العسل
مرام بثبات تام : انا عايزه اتطلق
سميحه : عايزة اي ياروح امك
مرام : عايزة اتطلق ياماما انا مش عايزاه مش عايزة اعيش معاه
سميحه ضر'بتها بالقلم : اخرسي قطع لسانك معنديش بنات تطلق
مرام بإنهيار : عايزاني انتهي قدامك عايزاني امو*ت قدامك عشان تحسي بيا ياشيخه حرام حرام كفايه اللي بيحصل حرام
سميحه : مفيش زفت طلاق وحطت شنطتها في ايدها ويلا على بيت جوزك يلااا
مرام مسحت دموعها ومسكت شنطتها وخرجت فضلت تمشي في الشوارع ومكنتش شايف قدامها من التعب مسكت راسها بدوخه شديده وقعت على الأرض... الناس اتلمو بأصوات البلد كلها
... بعد مرور ساعتين
مرام صحيت وهي مفزوعه: معتز.. انت بتعمل اي هنا!؟
الدكتورة دخلت عليهم : دكتوره مرام انتي كويسه
مرام : الحمد لله اه ممكن اخرج
الدكتوره : هتخرجي بس خدي بالك من نفسك انتي دلوقتي بقيتي روحين
مرام :اي!!!!
الدكتوره : مبروك يادكتور هتبقي ام زي العسل...!!!!
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
صفاء : صادق لو مرام عرفت الحقيقه كلنا هنتحر'ق.
صادق: مش قدر اعيش وانا مخبي اكتر من كدا هيجرالي حاجه
صفاء : عايز تروح تقولها ان البيت ده بيتك وخديه
صادق : مش قادر اكمل كدا ابوها اللي جاب البيت وانا اللي نصبت عليه كفايه يحد كدا خلاص
صفاء : ارجوك وغلاتي عندك ماتقولهها حاجه سيبها مش خلاص جوزتها معتز يبقي خلاص
صادق : معتز لو عرف ان الوصيه دي مش وصيه جده مش هيسامحني طول عمره..!!
وفجأه سمعو صوت خيط شديده علي باب الغرفه خرجو وشافو...!!!!!!
#نار_الحب
معتز لو عرف ان الوصيه دي مش وصية جده مش هيسامحني ابدا!
سمعو للحظه صوت رز*ع شديد
صفاء فتحت الباب بسرعه كانت الترابيزة واقعه علي الارض دخلت الاوضة بخوف : صادق في حد سمعنا
صادق : يعني اي دي فيها نهايتنا
صفاء : لازم فكر بذكاء ومنتسرعش في حاجه
صادق : لازم الكل يعرف
صفاء بزعيق : يعرفو اي أخرس عايزهم يعرفو البيت ده مش بتاعهم وعايز الاستاذه مرام تاخد البيت باللي فيه
صادق :ألحق لازم يرجع لأصحابه.. سميحه لو شمت الخبر مش هتسكتلك
صفاء : محدش هيعرف ياصادق.
صادق بعصبيه شديده : انا اللي اقول يعرفو ولا ميعرفوش وبكره كله هيعرف بس يرجعو من السفر
لسه صفاء كانت هتتكلم وقفها بإيده : قسما بالله كلمه ذيادة لاكون موريكي الويل
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
معتز : دكتورة مش عايز جنان مين دي اللي حامل
الدكتورة : بعد اذنك تتكلم معايا إحترام
معتز بصوت عالي هز أركان المستشفى : حامل من مين ومن امتي انتي بتخرفي
الدكتورة : هكدب يعني ماهي انسانه وحامل طبيعي يعني
معتز بضحك هستيري : حامل اي يعنيا انتي اتجننتي علي الاخر دي مراتي ولسه متجوزين امبارح.
مرام : معتز سيب الدكتورة تمشي بالفعل مشيت وقرب عليها زي المجنون : متقنعنيش ان العيل اللي جه بعد شهور من ثريا يجي منك بعد يوم متضحكنيش.
مرام : دي قدره ربنا ولو سمحت يلا نروح زهقت وتعبت من هنا
معتز اكتفي ان هي تعبانه وملامحها باهته شالها للعربيه ووصلو البيت وصلها للاوضه وهي تعبانه جدا
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
في المساء
سليم في اوضته كان بيتكلم في التلفون : انت عارف ان بعمل كدا عشان امشي واخلص
صاحبه : هتخلص لما تقت*ل الكل فوق ياسليم حياتكم هتنتهي لو عملت كدا
سليم وهو بيجز على سنانه: ياغبي مش هيبان حاجه هيبان بس ان خلاص واحد وما*ت بالمخدرات والتانيه وانتح'ر*ت
صاحبه : طب ثريا ونعديها بس ده اخوك
سليم : المهم انت تخلص وتجبلي الحاجه بكره بليل اقفل يلا
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
كانو مجتمعين على السفر
ثريا بخبث : فين الهانم اللي خليتك تيجي على ملي وشك كدا
مرام نزلت بهدوء : معلشي ياجماعه كنت برتاح شوية اكمني حامل وكدا
ثريا : حامل! حامل من مين؟!.
مرام : اي اللي حامل من مين ماتحترمي نفسك
ثريا : انتي هتستعبطي ياروح امك!!!!
#نار_الحب
ثريا : انتي هتستعبطي ولا اي
مرام بضحكه خفيفه : قدك اي ياروحي انا بقول الحقيقه انا في بطني حته من معتز
وقربت علي معتز مسكت ايديه : مش هتباركي ولا اي
ثريا بصت عليهم بقر*ف وطلعت اوضتها بكل عصبيه
سليم قرب على معتز : مبروك يامعتز وضحك ضحكة خفيفة وطلع اوضته
ثريا بعتت لسليم علي التلفون : ازاي حامل هي حامل من مين اصلا الزفت اللي تحت ده مش بيخلف اصلا
سليم : ممكن اتحسن
ثريا : متجننيش انت دكتور وعارف حالته وقولتلي عمره ماهيخلف تاني
طلع معتز ومرام في الاوضة
معتز مكنش طايق نفسه واتكلم بكل ثبات: بكرة هنروح وتنزلي اللي في بطنك
مرام : لي؟!
معتز : اي اللي لي متجننيش انتي عارفه ان مش عايز حاجه تربطنا ولا من بعيد ولا من قريب
مرام قربت عليه بخبث وهدوء : صدقني لو عليا امسح ليله امبارح من حياتي تماما رجعت لورا =متقلقش اللي عايزة هيكون
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
تانى يوم في المستشفى
سلمي: كنتي تستني شوية هيتشك فيك ده تاني يوم
مرام بكل حزن : انا زهقت وعايزة امشي من هنا
سلمي : هيحصل اي بعدين يامرام
مرام : ولا حاجه ثريا هراقبها كويس واخد عليها دليل هي وسليم وخلاص
سلمي : طالما تعملي كدا لي خلتينا نكدب وخلاص
مرام : عشان معتز مش بيخلف ولو ثريا عرفت هتقول وهتقع
سلمي :ولي متقوليش ليه في وشه بدل التوهان ده
مرام : مش هيصدقني مش هيصدق حاجه.. المهم اسمعيني كويس هنخرج من هتقوليله مش هتعرف ننزله لازم نستني شويه وسيبيلي انتي الباقي
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
ثريا كانت جايه من ورا صادق وهو نازل علي السلم وندهت عليه بصوت عالي : عمي
صادق ضحكه خفيفه : اي ياثريا يابنتي
ثريا : طالما الوصيه مش بتقول لازم يخلف خلتني اتجوزه لي
صادق : انتي بتقولي اي
ثريا قربت عليه خطوه خطوه بكل خبث : انا بكرهك وبكره ابنك وبكره لمسه ليا كل يوم وقربت على ودنه : معتز مبيخلفش واللي كان في بطني كان من سليم ياعمي الحبيب ودفعته بإيدها بقوة شد'يده ووووووووووو....!!!
#نار_الحب
صفاء بصر*يخ : صااادق قوم ياحج قوم
صادق كان ماسك ايديها وهو بيحاول يتكلم : ثريا بت
ثريا نزلت علي السلم بصويت وصوت عالي : يانهار ابيض عمي قوم ياعمي اي اللي حصل
صفاء بعياط : اتصلي بالاسعاف بسرعههه
ومسكت وش صادق بإيدها : متسبنيش ياحج عشان خاطري ونبي ماتسيبني
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
في المستشفى
الدكتورة : انا اسفة يااستاذ معتز مش هنقدر نعمل كدا
معتز : لي ان شاء الله انتو مش مستشفى ولا اي
الدكتورة : محتاجين نستني شوية وقت لاما مدام مرام هتمو*ت
معتز كان لسه هيتكلم صفاء اتصلت بيه اخد مرام وراحة المستشفى اللي قريبة من بيتهم..
....... بعد مرور 6 ساعات......
الدكتور خرج من العمليات بتعب : انا اسف انا عملت كل اللي اقدر عليه
ثريا بتمثيل : يعني اي عمي مش هشوفه تاني ما*ت خلاص
الدكتور : المريض عايشه بس للاسف اصيب بشلل نصفي وان يرجع تاني يمشي او يتكلم احتمال 1 في الميه
مرام : هنعمل علاج طبيعي
الدكتور : هيجيب معاه فايده.. المهم ماحدش يدخل ليه غير لما نبلغكو عن اذنكو
سليم بعت رساله لثريا = مستنيكي في البيت ياروحي
ثريا بتمثيل التعب : انا حاسه نفسي مش قادره أقف هسبقكو الي البيت
.... بعد نص ساعه وصلت البيت ودخلت بكل فرحه
ثريا : سليم انت فين
سليم حضنها من ضهرها : ياترا حبيبتي عملت اللي انا عايزة
ثريا لفت ليه بإبتسانه خبيثه : انت وحشتني علفكره
سليم : وانا كان واحشني دماغك السم دي يخرب عقلك قولت مش هتعرفي تعمليها
ثريا كانت بتحسس علي شعره : وفيها اي مش الهدف واحد يبقي خلاص بس قولي صحيح ازاي عملتها ده حتى ابوك.
سليم بدأ يضحك بهستيري : ابويا في البطاقه بس في الشغل في الاسم لكن ابويا زي ماهو ابو معتز مظنش
وقرب من انفاسها = يلا عشان نطلع الاوضة نشوف هنعمل اي
ثريا : يلا ياروحي
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
صفاء : من اول مادخلتي حياتنا وانتي خربتيها كلها
مرام بخوف من نظرتها : بس انا معملتش حاجه
صفاء بتبص لمعتز بأمر : من بكرة البت دي تبقي طالق يامعتز...!
بيبتبعت صور لمرام = اللي طلبته حصل جهزي نفسك سفرك لامريكا بعد بكره...!!!!!
(قصير عشان ده تالت بارت ومش بحب البارت يكون طويل اوي اتمنى تتفهموني💜)
(ممكن تصلو على النبي وتدعو لخالو نور عيني بالرحمة ♥️هيحس بدعواتكم ♥️)
#نار_الحب
مرام قربت عليها وهي بتبص من فوق لتحت :وانا مش هستني لبكرا وبصت في عينها بتحدي =طلقني يامعتز
معتز : انتي بتقولي اي
مرام لفت نظرتها ليه :طلقني حالا يامعتز
معتز كان لسه هيتكلم صفاء قاطعته بعصبيه : ياانا يالبت دي
معتز : امين انا مقدر عصبيتك بس مرام حامل في ابني انتي واعيه الي بتقوليه
مرام بضحك : ابنك اللي كنت عايز تقت*له من ثواني بقولك اي فوق وطلقني يلاا
معتز : تمام اللي انتي عايزاه مش هجبرك انتي طالق يامرام
مرام حست بغصه شديده في قلبها وبصحة عليه بقر'ف ومشيت
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
بعد نص ساعة ساعة في بيت امها
بقلم دنيا ثروت
مرام : هقعد عندك انهارده وهمشي بكرة
سميحه : في اي يازفته انتي اتخانقتي مع جوزك تاني
مرام : مفيش حاجة حصلت ابوة في المستشفى وانا قولت هقعد عندك شوية وخلاص
سميحة : طيب طيب نامي في الأوضة الصغيره عشان اخواتك نايمين في اوضتك ولسه سميحه هتمشي
مرام ببرود : لي ياماما
سميحه لفت ليها بإستغراب : لي اي
مرام : لي ياماما جوزتيني ليه لي دخلتيني عيلتهم لي
سميحة حست بحزن مرام في عينها : عملولك اي يامرام
مرام دموعها هربت منها : الراجل متجوز ياماما انا عيشت مع مراته في نفس البيت ياماما انتي متخيله انا كنت بشوف اي كل يوم كنت بعيش اي كل يوم
سميحه لسه هتقرب عليها بحنيه
مرام رفعت ايدها ليها ومسحت دموعها : ولا كأنك شوفتي حاجه انا داخله انام عشان تعبانه شويه
بقلم دنيا ثروت
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
في الصباح القصر
ثريا كانت عا'ريه في حضنه : سليم قولي صحيح هيحصل اي بعد كدا
سليم : ولا حاجه عايزك بس تركي علي معتز الفترة دي
ثريا رفعت راسها لي : هو مش خلاص مفيش وصية وبح كدا يبقى عايز منه أي
سليم : معتز بيحبك ولازم نقهره
ثريا : وانا مش هقدر اعيش معاه واخليه يلمسني تاني انا مش عايزاه مش عايزاه
سليم مسك شعرها بإيديها : بقولك اي يابت انتي فوقي انا اللي جبتك من الشارع وعملتك يبقي تفوقي وزقها علي السرير قام يلبس هدومه
ثريا بعياط : انت اي الللي عملته دهه
سليم بضحك :عملت اي مش جديد عليكي.
ثريا : انت اتحولت فجأه انا حبيبتك ثريا اللي كنت ام ابنك.
سليم بضحك : ابن مين ياعنيا علي اساس كنت مصدق ان ابني هو انتي ناسيه العمليه اللي عملتىهالك عشان يصدقو انك بنت بنوت..!!!.
دنيا ثروت
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
مرام صحيت على راتب التلفون المزعجه وكانت كلها من معتز
ردت عليه ببرود: عايز اي تاني
معتز : ارجعي البيت وهشوف هردك ازاي. وبلاش شغل عيال
مرام : معتز اقت*ل نفسك
معتز بصدمه: اي!!!
مرام : عشان متق*تلش اخوك ومراتك على سرير واحد...!!!!!
#نار_الحب
اللي بتخونك معاه مراتك هو اخوك يامعتز
معتز : بطلي جنان وتأليف وارجعي البيت انتي بتلبسيها في اخويا عشان ترجعي
مرام : تمام يامعتز هلم هدومي وجايه
مرام قفلت معاه واتصلت على سلمي : سلمي الأوراق كلها جاهزة صح
سلمي : انتي متأكده من القرار ده
مرام بضحكه مز*يفه: ده اكتر وقت انا متأكده فيه
سلمي : ومش هتقولي لطنط سميحه خالص؟!
مرام : لا مش هقول انتي عايزني اقول لواحده مش بتحس ببنتها ورمتها في الشارع
سلمي : هتقلق عليكي يامرام حتى تعرف عشان تودعك
مرام : انا مش عايزة أودع حد... المهم اول مامشي تبعتي كل اللي قولتلك عليه لمعتز
سلمي : افرضي كدبني
مرام : يعمل اللي يعمله مبقاش فارق معايا اصلا
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
في المستشفى
صفاء : خلاص يامعتز كفايه يحد كدا
معتز : قدك اي ياأمي
صفاء : طلق ثريا لو مش عايزها لكن متعذ*بهاش البت بتحبك والله
معتز : امي انتي متعرفيش حاجه خلينا ساكتين
صفاء : طب خلاص مخليها على زمتك لي طالما مش بتحبها ده انا كنت بتمو*ت فيها
معتز :ماما ينفع نقفل على السيرة
صفاء قربت عليه ومسكت ايديه : عشان خاطر امك مرام مترجعش البيت تاني..
معتز : لي هي عملتلك اي
صفاء بخبث وكره الدنيا : البت دي عملت كتير من اول ماجت والمشاكل مش بتخلص
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
في القصر
ثريا : انت بقيت كدا امتي
سليم : اي ياكوكو حاسس انك اول مره تعرفيني
ثريا : سليم اهدي وخلينا نتكلم بعدين
سليم قرب عليها وشد شعرها : ولا بعدين ولا زفت واللي بينا انتهى لحد كدا وبعد عنها وهو بيطلع السجاره
ثريا : يعني اي وكملت بإنهيار = ده انا خسرت ابني عشانك ده انا مش هخلف تاني بسببك
سليم : وانا يامن عيني مليش دعوه بالكلام الماسخ ده انسي بقا وخليكي في حالك ولسه هيخرج من الاوضة لف وشه ليها : تبقي تسلميلي على معتز كتيييير...
ثريا وهي بتلبس هذومها
معتز بيطلع الاوضة وهو بيكسر كل حاجه قدامه : لي لي ليييي
ثريا بتدخل عليه بتمثيل الخوف : مالك ياحبيبي في اي الزفته دي عملتلك اي منها لله
معتز : اطلعي برا
ثريا قربت عليه ومسكت وشه وعلي وشك تبو*سه
معتز بعدها عنه بقر*ف: انتي ريحه اخويا عليكي بتعمل اي
ثريا بر*عب : ريحه اخوك انت انت بتقول اي مفيش حاجه زي كدا انت اكيد بتخرف مش في وعيك والله
معتز مسكها من شعرها : انا اللي مش في وعي يابنت الزبا*له ده انا جبتك من الشارع وحبيتك تخونيني مع اخويا ده جزاتي
ثريا فلات من ايديه بالعافيه وهي بتعيط بإنهيار : انت اتجننت اتحولت انا معملتش حاجه انت بتخرف وجريت طلعت من القصر
معتز بصوت عالي : اخرج بازبا*له اخرج ياسليييم
وفي ثانية اتبعتله فديوهات لمرام في غرفه النوم...!!!!
#نار_الحب
مدام مرام انتي ممنوعه من السفر
مرام : ممنوعة اي اللي بتقوله ده!
الأمن : انا اسف بس مش هتقدري تطلعي في الطياره
مرام : وده لي بقا قولي اي اللي مانعني بقاا
الامن: الأمر جاي من فوق مينفعش نطلعك
مرام : من فوق اي انا هشتكي عليكو الا هوديكو في داهيه
معتز من وراها وهو حاطط ايديه في جيبه : معقوله هتمشي وتسيبيني
مرام لف راسها ليها قربت عليه بقرف : انت اللي عملت كل ده!
معتز : يلا على البيت يامرام
مرام : انت اي مزهقتش بجد مزهقتش من كل ده ماخلاص كله انكشف مراتك وبتخونك مع أخوك عايز مني اي تاااني
معتز متكلمش كلمه ومسكها من شعرها جرها للعربية وسط صرا*خها
وصلو البيت زقها في الصاله بعصبيه : عايزه تمشي وتهربي يازفته
مرام بترجع لورا بخوف منه : في اي مالك انت اتغيرت كدا لي اي كل ده حرام عليك
معتز طلع التلفون وشغل الفديو ورماه في وشها : بتخونيني وتهربي يافا*جره
مرام مسكت الفديو وبعد ثواني ضحكت هستيري ورمت الفون على الأرض : انت بجد مصدقة
معتز : انا أصدق اللي عايزه بس ازاي انتي زبا*له كدا ازاي بقيتي مقر*فه كدا وكمان بتنكري
مرام : صدق اللي تصدقه بس طلقني وخليني امشييييي
دخلت عليهم صفاء وبتشد صادق بالكرسي : اي اللي بيحصل هنا
معتز بتمثيل الضحكه : مفيش حاجه
صفاء : الزفته دي بتعمل اي هناا
معتز : مش هتمشي ياأمي
صفاء : للدرجادي يابت رخصتي نفسك وبصت على معتز من فوق لتحت : فين ثريا يامعتز
معتز : راحت لأمها وهترجع عشان عاملها مفاجأة
ومسك ايد مرام : بعد اذنك ياأمي انا لازم اطلع انا ومرام نرتاح وطلع الاوضة قفل عليهم
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
صادق بيحاول يشاور على أثر مرام وهو بيهز راسه
صفاء : صادق ارجع لعقلك انا هخليهم يتطلقو بس مش هخلي الزفته دي تعرف ان ده بيتها على ج*ثتي.
صادق كان بيهز راسه بنفي وعينه مليانه دمو*ع
صفاء : صادق فوق متجيش تندم في الاخر
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
في الاوضة
مرام : ماكفايه بقا خلي عندك رجوله وطلقني كفايه يحد كدا
معتز وهو بينفخ في سيجا*رته جهزي نفسك بليل للطلاق
مرام : لي لييي بليل بطل قرف بقا بطل زهقت منك عايزني اكون معاك بالغصب ياعم فوق فووق بقا بطل وهم
معتز خرج التلفون واتصل بثريا : ثريا حياتي تعالي البيت عايزك في حاجة انا اسف حقك عليا في اللي حصل الصبح
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
في المساء
ثريا دخلت القصر وكانت مرعو*به
نزل ليها معتز من على السلم وقرب عليها بحنيه : اتاخرتي لي ياحبيبتي
ونده بصوت عالي : الندامه الجديدة فييين
دخلتي عليهم مرام : نعم يابيه
ثريا بضحك : انت خليتها خدامه
معتز : انا اسف ياروحي حقك عليا دي متستاهلش غير لما تكون خدامتك
مسك ايديها وقعدو على السفره : يلا يازفته نزلي الاكل
مرام حطت الاكل قدامهم معتز بدأ يأكل ثريا بحنيه : بالهنا ياحبي.
ثريا بتمثيل الحب: انت جميل اوي يامعتز
معتز ماسك ايديها بحنيه وفجأه اتغيرت نظرته : الولد اللي كان في بطنك كان ابن مين ياثريا؟
ثريا بصدمه : اي!!!
معتز : الأكل اللي اكلتيه فيه سم لتتكلمي وتلحقي نفسك يابعد 3 دقايق تكوني مشيتي...!!!!!
#نار_الحب
ثريا العرق كان بيصب من جبينها بخوف : انت بتهزر اكيد
معتز بص لمرام بضحكه خفيفة : مرامي مثلت الدور لدرجة مش مصدقة ههه
ثريا بدأت تحس بخنقه في صدرها وبتكح : انتو عملتوو ايي
مرام قربت عليها وشدت شعرها : انجزي وقولي اللي كان في بطنك ابن مين يازبا*له
ثريا برعب وهي مش قادره تاخد نفسها : سل. سليم
مرام بعدت عنها وهي بتبص على تعابير وش معتز
ثريا كملت وهي بتبص في عيون معتز : ابني اللي كان في بطني كان ابن سليم انا عمري ماحبيتك ايوة عمري ماحبيتك انا طول عمري محبتش غير سليم
معتز ببرود : اي اللي يضمنلك انه ابنه مش ابني
ثريا : عشان يامعتز بيه حضرتك مبتخلفش
بقلم دنيا ثروت
معتز : ولي عملتي كدا لي قبلتي تتجوزيني لي عملتي كل ده فيا
ثريا وهي بتبص للقصر يمين وشمال :عشان القصر عشان ابقي فوق عشان ابقى انا ست القصر عشان أحدا الفلوس كلها انا وسليم على حسب وصيه جدك
خرجت صفيه من الاوضة والدموع ماليه عنيها : ضحكة علي ابني عشان شوية فلوس ياثريا
ثريا كانت بتحاول تاخد نفسها بصعوبه: ابوس ايديكي اتصلي بالاسعاف انا بموو*ت
صفيه اكتفت تبص عليها بنظرة قر*ف بعدت نظرتها وهي بتبص لمرام: مرام البيت ده بيتك انتي يابنتي ومكنش في اي وصيه
مرام بصدمة : اي!!
صفية : من زمان اوي ابوكي كان شريك صادق وقبل مايمو*ت جاب بيت وكتبه بأسمه وقاله لما امو*ت رجعه لبناتي ومراتي بس صدقيني مكناش عارفين تروح فين وعيشنا فيه علي اساس ان بيتنا
مرام : بس ماما محكتليش الكلام ده
صفية: سامحيني يامرام سامحيني
ثريا وهي بنحاول تزعق: ماخلاص بقااا بطلو قر*ف وانقذوني قولت كل اللي عندي
بقلم دنيا ثروت
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
في مكان شبه المخزون المهجور : بقولك اي البضاعه دي لو ناقصه حاده هتبقي نهايتك أيدي
سليم : متقلقش انجز يلا عايزه الفلوس
ابراهيم وهو بيطلع الفلوس من جيبة بياخد البضاعة في حركة سريعه منه كان رافع المسد*س على سليم بشموخ واتملي المكان كله بالبوليس: كفايه كدا ياسليم بيه الباقي من حياة السج*ن مستنيك
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
بقلم دنيا ثروت
بعد مرور ربع ساعة
ثريا كانت لسه بتحاول تتكلم ولقت نفسها كويسه مليانه طاقه انها تقوم انصدمت : هو في اي انتو عملتو اي
مرام : متقلقيش دي ماده حسستك انك هتمو*تي لفترة بس كفايه عليكي كدا
معتز قرب عليها بقر*ف شديد : انتي طالق ياثريا طالق بالتلاته
ثريا بضحكه شديده : ياااه كنت مستنياها بقالي سنين وجريت خرجت من القصر : اشوفكو بالعافيه ياحبايب قلبي
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
بعد مرور 4 سنوات
بقلم دنيا ثروت
مرام كانت بتعيط في الاوضة بإنهيار
دخل عليها معتز بر*عب: مالك ياحبيبتي انتي كويسه اللي في بطنك كويس ياروحي طمنيني عليكي اهدي من العياط ابوس ايديكي
مرام وهي ماسكه ايديه بعياط شديد : ثريا يامعتز
معتز بزهق: يوووه نفس السيرة بتحلمي بيها كل يوم
مرام : ثريا وصلت المستشفى وهي عامله حا*دثه وكلموني انها ما*تت يامعتز
معتز اخدها في حضنه بهدوء : اهدي يامرام اهدي هي أخدت جزائها من غير اي مجهود منننا
💜💜💜بعد مرور 5 شهور 💜💜💜💜💜💜💜
وتحديدا في المستشفى
صادق وهو بيمشي بالعافيه يدخل الاوضة بضحكه خفيفة : يتربي في عزكو ياحبايبي
مرام مسكت ايد معتز بهدوء : هنسميه صادق ياعمي
معتز بص عليها بحنيه وهو بيبوس راسها وبيوشوشها: بمو*ت فيكي ياحته من قلبي
دنيا دخلة عليهم بزهق : بقولو اي زهقت منكو بقالكو كتير يلا يلا اتلمو عشان ناخد صورة حلوة ونخلص بقا
صفيه بضحك : حيلك حيلك خدي اكتر من صورة
وانتهت قصتهم بضحك وسعاده بينهم كلهم 🥰♥️♥️♥️
تمت 🥰❤️
(اخوه كان بيعمل كدا عشان الوصية والطمع والفلوس ❤️معتز رجع تاني يخلف بسبب العلاج لانه مكنش عقيم بنسبه 100 في المية كان في احتمال ♥️الدرس المستفاد ان الناس وكل واحد يبطل طمع الطمع وحش بجد ❤️)
تابعوووووووني
رواية الطفله والوحش كامله من هنا
رواية جحيم الغيره كامله من هنا
رواية مابين الضلوع كامله من هنا
رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا
رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا
الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا
إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺