أخر الاخبار

رواية بسمة موجوعة الفصل الثالث والرابع بقلم الكاتبه زينب مجدي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية بسمة موجوعة الفصل الثالث والرابع بقلم الكاتبه زينب مجدي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


علا جايه تخطفي مين تاني من مراته 


اجتمع من في الشارع علي صوت علا وخرج حما بسمه أيضا وزوجها محمد 

.

الجمت الصدمه لسان بسمه فلم تستطع الرد عليها 


بينما رد إسلام ....  تصدقي وتؤمني بالله إنتي لو مكنتيش واحده ست أنا كنت مسحت بيكي الأرض 


ما إنتي لو متجوزه راجل كان لمك 


علا.... خلاص يا اسلام 


اسلام...   لأ مش خلاص . جوزك اتقدملها واحنا رفضناه 

طبعاً لازم يفكر يتجوز عليكي ما هو متجوز واحده 

شر*شوحه


علا...  الشر*شوحه دي تبقي خطيبتك  وتبقي أختك


حما بسمه....  خلاص بقي كفايه فضايح في الشارع 


أدخل يا اسلام . أدخلي يا بسمه 


علا..... الواد إللي مش محترم ده ميدخلش البيت 


حما بسمه..... لما يدخل بيت ابوكي يبقي تتكلمي لم مراتك يا محمد 


محمد.... أدخلي بقي كفايه فضايح 


علا.... هو إنت لسه شوفت فضايح ..بقي يا عرة الرجاله 

رايح تبص لعرة النسوان .  دا أنا ضفري برقبتها 


محمد بعصبية وصوت عالي.....

قولتلك أدخلي متخلنيش أمد ايدي عليكي في الشارع 


علا..... تمد إيدك على مين دا أنا كنت كسرتهالك 


هم محمد بضربها ولكن والده أمسكه.وقال 


رن على أبوها ييجي يا خدها 


محمد..... وأنا ارن على أبوها ليه.. طالما أبوها معرفش يربيها في الأول أنا إللي هربيهاله دلوقتي 


عندما علمت علا أن الموضوع سوف يذهب لوالدها دخلت إلي المنزل بهدوء وبدون اي كلام وطلعت إلي شقتها 


ودخل اسلام وبسمه وجلسو مع حما بسمه 


اسلام..... ينفع إللي حصل في الشارع ده يا أبو محسن . أنا أختي هاخدها معايا 


حما بسمه...  دا بيتي يا إبني وبيت جوزها مينفعش تسيبه وتروح تقعد عندكم ..وجدهم على وش الدنيا 


اسلام..... أنا كفايه إللي أختي فيه جوزها مات وهي في عز شبابها وفي رقبتها أربع عيال . عايزه تشوف إزاي هتربيهم 

وتعلمهم.... هي مش ناقصه واحده تقعد تلقح عليها بالكلام 


وتحرق دمها وتتبلي عليها في الشارع 


محمد..... حقك عليا أنا يا اسلام واختك هتقعد في شقتها معززه ومكرمه وأنا أوعدك إنها مش هتتعرض لأختك تاني 


اسلام..... أنا آسف يا محمد علي الكلام إللي قولته.


بس إللي ييجي ناحية أختي افرمه 


أبو محسن..... خلاص بقي العيال اتفزعو من إللي حصل في الشارع خد أختك وطلعها شقتها يا اسلام 


نظر اسلام إلي بسمه وجدها تحتضن أبنائها وتبكي 

والاولاد أيضاً يبكون في صمت 


اسلام بانفعال.... أنا مش عايزك تعيطي ولا عايزك تطاطي لحد . إنتي تحطي صباعك في عين التخين 


دا ولا عاش ولا كان إللي يكون السبب في دموعك


بسمه.... خلاص يا اسلام تعالي نطلع فوق 


طلع اسلام هو وبسمه والاولاد إلي الشقه أدخلها اسلام وقال 


علي عيني والله إني اسيبك هنا  مع الست إللي تحت دي 

بس أنا في دماغي حاجه كده. وإن شاء الله تنفع 


ومش عايزك تسكتي لحد متخليش حد يستضعفك 

خدي حقك ومتسكتيش 


بسمه..... أنا حاسه اني اتكسرت يا اسلام بعد موت احمد 


اسلام.... ما عاش ولا كان إللي يكسرك.... إنتي ربنا حطك في الإختبار ده علشان عالم إنك هتقدري عليه . إنتي بس الصدمه مأثره عليكي .بس لازم تفوقي يا بسمه علشان خاطر نفسك وعلشان خاطر عيالك 


بسمه بتنهيده.   ... ادعيلي يا اسلام أنا محتاجه دعواتك أوي 


اسلام..... بدعيلك والله في كل صلاة .. استأذن أنا بقي وامشي علشان ورايا حاجات كتير.ولو احتجتي أي حاجة في أي وقت تكلميني هتلاقيني في دقيقه واحده قدامك


بسمه..    شكرا يا اسلام إنك واقف في ضهري . شكرا إنك ساندني . 


اسلام...   الشكر ده بيكون بين الناس الغرب مش بين الأخوات .يلي بقي سلام .خلي بالك من نفسك 


تركها اسلام وذهب ودخلت هي إلي شقتها تصلي وتتضرع إلي الله بالدعاء أن يخفف عنها ألمها ويصبرها على محنتها 


...........      ...........          ...................


في شقة محمد


محمد.... عجبك الفضايح إللي عملاها في الشارع دي وسمعتيني الكلام 


علا .... وإنت رايح تتقدملها وعايز تتجوزها أنا مش ماليه عينك 


محمد..... لأ مش ماليه عيني ....ومنكده عليا عيشتي وعايزه كلامك هو إللي يمشي عليا في كل حاجه 

وأنا صابر . وبقول أسكت علشان العيال .بس إزاي 


علا ..... كل أخواتك مرضيوش وإنت إللي وافقت .ليه


أخواتك مفيش بينهم وبين مراتتهم مشاكل خالص 


محمد....  أيوه ما فيش. . أبويا ده قعد يتحلل على محمود إنه يتجوزها. علشان هو أخف واحد عنده مسئوليه فينا 


بس عارفه رد وقاله إيه.    ...


أنا أصرف على ولاد اخويا من جنيه لألف إللي هما عايزينه 

أنا تحت أمرهم فيه .بس مقدرش اتجوز علي اميره واكسر قلبها . أنا خصصت ليهم ربع مرتبي 


عارفه هو قال كده ليه ... علشان مراته واحده محترمه ومش معيشاه في مشاكل ليل ونهار 


مش منكده عليه عيشته  .بس والله العظيم يا علا إللي حصل ده أنا مش هسكت عليه . وصدقيني هتجوز يعني هتجوز 


وهجبها تعيش هنا في الشقه دي 


وقسما بالله لو اعترضتي لمرات احمد تاني لهتسوفي مني وش عمرك ما شوفتيه ولا هشتوفيه في حياتك 


كانت كلمات محمد بمثابة صفعات تنزل علي خديها ...

لأول مرة محمد يخرج عن شعوره ويحدثها بهذه الطريقة 

فطالما كان الزوج الهادي الذي لا يحب المشاكل 


........      ................       .........

كانت بسمه تصلي فسمعت جرس الباب وعندما انتهت من صلاتها وجدت اميره على الباب 


اميره.    ... برن عليكي من بدري 


بسمه....  معلش كنت بصلي اتفضلي 


دخلت اميره وهي ممسكه بيدها صينيه وقالت


أنا لما عرفت إنك جايه انهارده عملت صينيه الكيك دي للاولاد علشان عارفه إنهم بيحبوها 


بسمه.... شكرا يا اميره تعبتي نفسك ليه بس 


اميره.....  مفيش تعب ولا حاجه ...وسكتت قليلاً وقالت


معلهش يا بسمه على إللي علا عملته تحت 


كانت هذه الكلمة بمثابة اشاره لبسمه لتتساقط دموعها 

وتنهار من البكاء .وقالت من بين شهقاتها


هي ليه بتعمل كده مش كفايه عليا إللي أنا فيه 


اميره ببكاء علي بكاء بسمه 


اهدي بقي وكفايه عياط بقالك شهور بتعيطي فوقي لنفسك بقي علشان خاطر عيالك .وهي ربنا هيجازيها على إللي هي عملته


وأثناء حديثهم رن جرس الباب وكانت آمال 


احتضنت بسمه واعتذرت لها عما فعلته علا 

وجلست بجانبها تواسيها وتحاول أن تخفف عنها 


وقامو بمناداة الاطفال


وجلسو ثلاثيهم برفقة الاولاد .يأكلون الكيك 


..............      ...........      ....      .......


في منزل والد بسمه 


حكي له اسلام علي كل ما حدث وأنه قرر شئ


اسلام.... بص يا حاج أنا قررت الجمعية إللي هقبصها هصب بيها الشقه إللي فوق شقتي لبسمه تعيش فيها هي وأولادها بدل التعب إللي هي فيه ده 


والدة....  طيب وجوازك يا إبني دي الجمعيه إللي إنت عاملها علشان فرحك .... وبعدين أختك لو عايزه تيجي تيجي تقعد معانا تحت


اسلام..... الجمعية فاضل فيها سبع شهور وتخلص لما تخلص أبقي أدخلها تاني واخلي الراجل يديهالي في الأول واعمل فرحي. وبعدين إنت عارف ياحاج إن البيت من تحت ضيق 


والعيال بتحب تلعب وتاخد راحتها في اللعب وإنت وأمي مش بتجبو الدوشه .خليها في شقه منفصله أحسن علشان تبقي على راحتها 


والدة..... لأ يا إبني أنا مش موافق هي عندها شقتها إللي عايشه فيها إنت إيه إللي يخليك تأجل فرحك 


اسلام.... يابا إنت مشوفتش الست دي كانت بتكلم أختي ازاي.انا كل ما افتكر دمي بيفور  ومش عارف أنا سيبتها إزاي وجيت ضميري عمال يأنبني 


أنا هستني لما أختي يجرالها حاجه من الزعل إللي هي فيه 


هيحصل ايه يعني لما الجواز يتأجل كام شهر 


والده..... خلاص يا إبني كلم أهل خطيبتك ولو وافقو ماشي موافقوش خلاص اصرف نظر عن الموضوع ده 


اسلام..    إن شاء الله هيوافقو .ولو موافقوش يبقي كل واحد يروح لحاله . هي مش هتبقي أغلي من أختي 


ترك اسلام والده واتصل على خطيبته يعرف رأيها أولا قبل أن يذهب إلى والدها ولكنه تفاجئ من رد فعلها


........ شقة إيه إللي عايز تعملها لأختك وتأجل فرحنا علشانها


إنت من ساعة ما اتخطبنا وإنت مش بتكلمني في التليفون غير كل فين وفين ولما حنيت عليا وبتكلمني بتحرق دمي 


اسلام...... أنا حكيتلك إللي حصل رغم إن أنا مش بحب أخرج أسرارنا بره . علشان تبقي عارفه الموضوع ونتناقش بهدوء علشان نوصل لحل .دول هما كام شهر بس


.......... مفيش مناقشات لو نفذت إللي في دماغك 


يبقي كل واحد يروح لحاله.


رواية #بسمة_موجوعة الفصل الرابع 


بسمه موجوعه...... الفصل الرابع


يبقي كل واحد يروح لحاله


اسلام...... أنا هسيبك تفكري يومين .وبلاش تاخدي قرارات وقت غضبك . أنا مش عايز اخسرك 


وفي النفس الوقت مش هقدر أشوف أختي بتتبهدل واقف ساكت ومعملش حاجه 


....... مينفعش إنك تبدي مصلحة أهلك علي مصلحتنا 


وبعدين إحنا لسه مخطوبين وفي تأخير في الجواز 


ومن أولها هتروح تضيع إللي وراك واللي قدامك على أختك


وهي اصلا عندها شقه قد شقتنا مرتين وأهل جوزها مرتاحين ماديا جداً ....


اسلام..... بصي يا دعاء أنا هقولك كلمتين . أنا جزم أهلي فوق دماغي من فوق . مينفعش من دلوقتي تقوليلي بتبدي مصلحة أهلك ومش عارف إيه 

أنا أفدي أهلي بروحي . وإنتي لو حصل نصيب وبقيتي من أهلي .هفديكي بروحي وهتبقي فوق دماغي من فوق 


بس خلينا  يكون في تفاهم مابينا 


أنا حكيتلك إللي حصل علشان تبقي عارفه أنا هعمل كده ليه

وكنت منتظر منك إنك تشجعيني وتقوليلي أقف جمب أختك 


دعاء.... بص يا اسلام لو فعلا مش عايز تخسرني أصرف نظر عن الموضوع ده .وتمم الجواز في ميعاده 


اسلام..... أنا آسف يا دعاء . أنا واخد قرار ومش هينفع أرجع فيه


دعاء..... يبقي كل واحد يروح لحاله


اسلام...    إنتي بتبعيني بكل سهولة يا دعاء دول هما كلهم كام شهر . . على العموم أنا هسيبك تفكري يومين وهكلم والدك في الموضوع 


دعاء..    وأنا هبقي اسيبلك ردي مع والدي..... سلام 


أغلق اسلام الهاتف وهو في غاية الحزن فكان يتمني أن تسانده وتقف الي جواره 


...............     .......    .         ............    


في صباح يوم جديد. يوم الجمعة كانت كل عائلة حما بسمه مجتمعه على الفطار .فهذه هي عادتهم يأكلون يوم الجمعة الثلاث وجبات سويا  


وقف محمود واميره.وقال محمود 


يا جماعه إحنا بقالنا فتره في جو من الحزن وعايزين نفك شويه .ونفرح. وعلشان كده . بعد اذنك يا بابا طبعاً أنا عازمكم انهارده أنا واميره نخرج نقضي اليوم كله بره 


وعلشان العيال برضه تفرح .


واميره مجهزة كل حاجه وسندوتشات وعصائر وكيك وكله 


عايزين نقضي يوم حلو مع بعض


رحب جميعاً بالفكرة .فكلهم بحاجة إلى الخروج .


ولأن بسمه لا تحدث علا وتتجنب الاحتكاك معها قالت


معلش يا جماعه اعذروني أنا مش هقدر اجي معاكم .بس خدو الاولاد معاكم يلعبو ويغيرو جو 


حما بسمه.وهو يفهم جيدا ما تفكر به بسمه قال


مفيش اعذار انهارده إحنا كلنا هنخرج مع بعضنا ..وكلنا مع بعضنا فاهمه 

اطلعو كلكم جهزو نفسكم علشان نمشي 


أنصرف كل واحد إلي شقته يجهز نفسه وأولاده 


في شقة محمد

.

محمد..   إنتي بتعملي إيه

علا..   لبست العيال وبلبس

محمد..... إنتي مش هتروحي معانا 


علا.....دا ليه إن شاء الله 


محمد..  . إنتي مسمعتيش وهما بيقولو تحت إنهم عايزين يخرجو علشان يفرحو 


يعني مش عايزين نكد . يعني مش عايزينك معانا نكد هانم 


علا.... بغل..  طبعاً عايز تخرج لوحدك علشان يخلالك الجو مع الست هانم 


نزلت صفعه قويه على خد علا مش شدتها تركت صوابع يده بصمتها علي خدها


علا بصدمه..... إنت بتضربني يا محمد


محمد..... أيوه ودي هتبقي المعاملة الجديدة بعد كده 

صوتك هيعلي ولا هتغلطي .ايدي هي إللي هتتكلم


وادخلي نامي أجري


علا..... أنا هروح عند والدي


محمد...... لأ هتقعدي تجهزي عشا لينا علشان إن شاء الله هنتعشي سوا هنا مش هنتعشي بره 


علا..... وأنا هجهز أكل للبيت دا كله لوحدي 


محمد...... آه هتجهزيه لوحدك ناقصه ايد ولا ناقصه رجل 


أنا نازل علشان محمود عمال يرن واللي قولته يتنفذ


.. .   ........    ...........     .............


في شقة بسمه


كانت بسمه تحدث اسلام علي الهاتف


بسمه..   ازيك يا اسلام


اسلام...... أهلا يا قلب اخوكي عامله ايه والعيال عاملين ايه


بسمه..... إيه ده استني صوتك مالو 


اسلام......مفيش حاجه


بسمه....لا والله في حاجة صوتك في حاجة 


اسلام.....يا بنتي مفيش حاجه إنتي لقيتي نفسك فاضيه قولتي تشتغليني صح


بسمه.....لا والله أصل عندنا في البيت قررو إننا نخرج انهارده كلنا سوا فقولت اتصل عليك علشان أعرفك


اسلام.    أخرجي يا قلب اخوكي واتبصتي وسلفتك دي اتجنبيها خالص ولو كلمتك اوعى تسكتي ليها


بسمه..  حاضر يا اسلام بس بالله عليك تقولي مالك


أنا متأكدة إنك في حاجة صوتك باين 


اسلام.....  يلي يا بسمه علشان اتأخرتي واطمني أنا مفيش أي حاجة ... سلام 


أغلق اسلام معها الهاتف وقال.... عرفت من صوتي إن في حاجة رغم إني ما بينتش ودعاء عايزاني اتخلي عنها ههههههه


.........     .......  .


في شقة محسن


محسن...... يلي يا آمال اتاخرنا 


آمال.  خلاص بلف الخمار اهه 


محسن..... طيب يلو نسبق إحنا يا أولاد 


...........     ................       ......


في شقة محمود


محمود..... إيه يا اميره كده في حاجة ناقصه 


اميره.....مش فاضل غير الشنطه دي 

محمود..... طيب هاتي أنزلها 


اميره..... استني كنت هنسي الشنطه الصغيرة 

محمود.... طيب هاتيها ويلي


اميره..... ماشي دقيقه واحده كنت هنسي الاطباق


متستعجلنيش بقي خليني اشوف إيه تاني نسياه


محمود.... طيب خلصي كلهم مستنينا تحت 


اجتمع جميعهم في الأسفل وركبو عربيه حما بسمه 

وعربية محمد فهو الوحيد الذي يملك عربيه 


أبو محسن......مراتك مجتش ليه يا محمد


محمد.....مش هتيجي معانا


أبو محسن.....ليه بس 

محمد..... يا حاج اركب متشغلش دماغك 


ركبوا جميعهم السيارات .ووصلو إلي وجهتهم وكان الاطفال في غاية السعادة 


جري الاطفال يلعبون في الجنينه واجتمع السيدات يرتبون الاشياء 


واجتمع الرجال وقالو


إحنا رايحين نصلي الجمعه في الجامع وانتو صلو هنا وجهزو الأكل إللي هنتغدا بيه 


اميره....  مفيش حد هييجي علينا واحنا بنصلي


محمود..... إحنا مختارين مكان بعيد عن الناس علشان تاخدو راحتكم 

أنصرف الرجال إلي المسجد وصلي السيدات والأطفال 


وبدأو في ترتيب الاشياء 

وجاء الرجال من المسجد وتتناولو وجبة الغداء 


أبو محسن.... الواحد محتاج كوباية شاي


اميره....  ودي حاجه تفوتني . أنا عامله تورمس شاي 


أبو محسن..... الله ينور عليك يا اميره والله 


جاء الاطفال ومعهم الكوره 


فقال أحدهم 

يلا يا بابا نلعب ماتش


محسن..... يلو بينا .يلا يا محمد يلا يا محمود 


محمد.   ... هنعمل فريقين 


محمود...   وأنا الحكم 


محسن..... يا عم ألعب معانا 

محمود.... أنا الحكم الشوط ده وكل واحد فينا هيكون الحكم مره 

محمد.... وإنت يا حاج يلا ألعب معانا 

أبو محسن.    هو أنا قادر أجري


محمد.....قوم بس ولو مقدرتش تكمل يبقي نوقفك جون 


ضحكو جميعهم 


أبو محسن..... طيب إحنا نلعب بعيد شويه علشان لو الستات حابه تلعب.وانتو يا بنات العبو مع امهاتكم 


ذهبو بعيدا عن النساء حتي يكونو أكثر حرية في حركتهم 


واتو النساء بكوره أيضاً وكونو فريقين ولعبو جميعاً وكانو سعداء للغاية 


كل مده بسيطة يلتقط محمد الصور وينزلها علي حسابة على الفيس بوك وتري علا الصور وتتوعد له 


قضو يوماً جميل للغايه وكانو جميعاً في غاية السعادة 


والتقطو الكثير من الصور التذكارية آلتي تجمعهم سويا 

وتذكرهم بهذا اليوم السعيد 


وعندما انتهو  جمعو أغراضهم وهمو بالانصراف 


ابتعد محمد قليلاً حتي يستطيع محادثه زوجته


محمد..... أيوه يا علا عملتي أكل زي ما قولتلك 


علا..... هو إنتو تخرجو تتفسحو وتتبسطو والخدامه بتاعتكم تعملكم الأكل 


محمد...... يعني عملتي ولا لأ


علا...... معملتش حاجه


محمد....    ماشي يا علا لما اجيلك


واغلق معها الهاتف ونظر لهم وقال


يا جماعه أنا عازمكم على العشا انهارده 


في كنتاكي ... لأنه يعلم أن علا تحب كنتاكي كثيراً 


فرح النساء والأطفال كثيرا بهذا الخبر وذهبوا جميعاً إلي المطعم 

تناولو وجبة العشاء وسط جو من المرح والسعادة 

واطلقو العديد من النكات . وعندما انتهو قال والد محسن


خد لمراتك أكل  يا محمد من إللي كلنا منه


محمد...... ما تقلقش يا حاج أنا هاخد وبزيادة كمان 


ولم يفوت محمد الفرصة والتقط صوره تجمعه بوالده واخواته وهم يأكلون وانزل الصورة على الفيس بوك

حتي تراها علا 


أنتهي هذا اليوم الجميل والسعيد على قلوبهم جميعاً 


وعاد كل إلي شقته


في شقة محمد


علا.....رايح توديهم يا حلو في كنتاكي 


محمد....... مش قولتلك تعملي أكل ومسمعتيش الكلام


علا......آه يعني إنت وديتهم هناك علشان تغيظني


ويا تري عملت حسابي معاك في الاكل ولا لأ 


محمد....... إنتي قاعده بتعملي إيه طول النهار علشان اجبلك اكل ومعملتيش أكل ليه وكلتي


علا...... قولت إنك هتجبلي أكل معاك لما لقيتك مصور الأكل ومنزلة


محمد...... لأ مجبتش غير أكل ليا بس علشان معرفتش أكل كويس من كتر الضحك إللي ضحكته هناك 


جلس محمد وافرغ الطعام وظل يأكل بإستمتاع أمام نظرات علا المغتاظه منه ومن أفعاله الجديدة عليها


في شقة بسمه.....


كانت سعيدة للغاية بهذا اليوم الجميل ورنت على إسلام حتي تخبره بسعادتها بهذا اليوم 


ولكن أتاها إتصال من دعاء قبل أن ترن عليه


بسمه...... ازيك يا دودو عامله ايه


دعاء..... أهلا بخرابة البيوت


الفصل الخامس والسادس من هنا


بداية الروايه من هنا


رواية وتبقي لي كامله من هنا


رواية بسمه موجوعه كامله من هنا


رواية معشوقتي الصغيره كامله من هنا


رواية طلاق بلا تبرير كامله من هنا


رواية شهد حياتي كامله من هنا


رواية العاصفه كامله من هنا


رواية الفرار من الحب كامله من هنا


رواية توكيل زواج كامله من هنا


رواية شوق العمر كامله من هنا


رواية مستشفى بلا حياه كامله من هنا


رواية كيان الزين من هنا


نسيم العاصف من هنا


رواية فرقتنا الظروف وجمعنا القدر من هنا


نوفيلا الراهب كامله من هنا


رواية العشق الأخير من هنا


رواية زينه من هنا


غاردينيا من هنا


رواية الجميله والوحش من هنا


رواية دكتور نسا من هنا


رواية آصرة العزايزه من هنا


رواية رحلة قدر من هنا


رواية ليالي الغول من هنا


رواية لعنة الإرث من هنا


رواية متمرده عشقها الشيطان من هنا


رواية عذرا لقد نفذ رصيدكم من هنا


رواية لعبه بين يديه من هنا


رواية نار قلبي وانكسار فؤادي من هنا


رواية قاصره في قلب صعيدي من هنا


رواية ملياردير الصعيد من هنا


رواية وتبقي لي من هنا


رواية عشق الحور من هنا


رواية طلاق غيابي من هنا


رواية اغتصب روحي من هنا


رواية غصن من هنا


رواية بلا ذاكره من هنا


رواية عودة الذئاب من هنا


رواية الجامحه والبدوي من هنا


رواية الحب والخطيئه من هنا


رواية جبرونا عالزواج من هنا


رواية لعبة الحب من هنا


رواية لما القلب بحب من هنا


رواية إبن الصعيدي من هنا


رواية مالم تخبرنا به الحياه من هنا


رواية بائعة الخضار من هنا


رواية مشكله عائليه من هنا


رواية غريق علي البر من هنا


رواية اللعب مع الشياطين من هنا


رواية كم من قلوب احرقت


رواية جمعتهم الاقدار من هنا


رواية مشكله عائليه من هنا


رواية لي نصيب من إسمي من هنا


سكريبت بنت الشارع من هنا


رواية طريقي كامله من هنا


رواية أحببت مربية ابنتي كامله من هنا


❤️🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺


الروايات الكامله والحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇 


روايات جديده هتعجبكم من هنا


أجدد وأحدث الروايات من هنا


روايات كامله وحصريه من هنا




وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺





تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close