رواية ملاك القاسي الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم مي عبدالله حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج
11
جمال قال طلق ملاك بنتي…!
قاسي اتكلم بغضب وهو بيقول انت عمي وحمايا لكن ملاك مراااتي ومش هطلقها.
جمال بصلو بغضب وهو بيقول يعني اييه مش هطلقها هو عاافيه..!
قاسي ببرود اه عافيه وعن اذنك ياعمي طالع اشوف مراتي…!
جمال بصلو بغضب وقعد علي الكرسي بتعب وهو بيقول بنتي هضيع مني يعاطف…
عاطف بهدوء متقلقش قاسي راجل وبيحب ملاك وبيخاف عليها ملاك بنتك في امان طول ماهي مع قاسي..
في الجناح قاسي دخل شاف ملاك نايمه ودموعها علي خدها..! زعل عليها وحس باذنب تجاها وانه فعلا هو السبب في كل المصايب الي بتحصل لملاك.
اتنهد بتعب وهو بينام جمبها وبيخدها في حضنه ودموعه بتنزل غصب..!
يوم مايلاقي حبيبته يحصل كل ده زعل علي نفسه وعليها وهو مش عارف يعمل ايه قرر فعلا انه يسمع كلام جلال..!(تصرف خاطئ ياقاسي دا قدر ومكتوبلها وانت علطول بتحميها بعد ربنا سبحانه وتعالي)
قاسي نزل لجمال وهو بيقول انا موافق ياعمي اني اطلق ملاك أنا مستهلهاش.
سمع صوت ملاك الباكي وهي بتقول فعلا متستهلنيش انت قاسي الهواري هيتجوز واحده صورها منشوره وهي بلبس** وفي وضع**…..! كملت بعياط وهي بتقول طلقني يقاسي.
طلللقنننيي حرااام علييك انتتتت عاارف ان مش ذنبي ان ده يحصل عارف ان الصور دي متفربكه ومع ذالك انت اختارت البعد….!
تمام يقاسي وانا اختارت كرامتي ومش هعيش معاك اكتر من كده…!
قاسي بتبرير ملاك انتي فاهمه غلط انا.. قاطعته ملاك بدموع وهي بتقول خلاص يقاسي الموضوع خلص…!
ملاك طلعت الجناح وهي دموعها علي خدها وقاسي بص لجمال بصت لوم وهو بيقول استريحت..! خلاص هنتطلق وهنبعد خلاااص كلل حااجه انتهت قبل ماتبدا….!
انا رايح اجيب الماذون يا… ياعمي…!! وخرج.
جمال بص لطيفه بحـ.ـزن واتنهد بتعب وضيق من الي حصل.. بصله عاطف بلوم وسابه ومشي..
جمال اضايق لكن خوفه علي بنته يخليه يعمل اي حاجه.
كفايه انه اتحرم منها اربع سنين..!
جمال طلع جناح ملاك الي كانت دافنه وشها في المخده وعماله تعيط متنكرش انها حبته واتعلقت بي من قبل ماتعرف انه ابن عمها…!
جمال حضنها وهو بيقول أنا آسف يملاك انا الي اجبرته علي كده من خوفي عليكي يابنتي….!
ملاك قاطعته وهي بتقول لا يبابا كل شيء قسمه ونصيب ودا نصيبي مش هعترض عليه.
جمال حضنها وهو دموعه نازله علي حال بنته لكن قاطعهم صوت قاسي الي بيقول بهدوء ومش باصص لملاك المأذون تحت…!
قاسي بص لملاك بحزن والدموع متحجره في عينه قام بسرعه وهو بيقول أنا مش هقدر اطلقها..! ومشي من المكان.
ملاك فرحت من جواها لكن مبينتش.
فجأه جالها اتصال وواحده بتقولها جوزك مش بيحبك زي ما انتي فاكره لو مش مصدقاني روحي في** عماره**شقه رقم**
راحت بسرعه لكن اتصدمت من الي شافته…..!!
12
ملاك جالها تليفون وواحده بتقول جوزك مش بيحبك زي ما انتي فاكره لو مش مصدقاني روحي عماره** شقه رقم**
ملاك راحت علي المكان لكن اتصدمت لما شافت قاسي نازل من العربيه وطالع فعلا العماره ملاك دموعها نزلت وقلبها دق بسرعه.. طلعت وراه بدقايق ورنت علي الجرس وهي بتدعي ربنا ان كل ده يطلع كدب..!
لكن اتصدمت من الي شافته سوزان هي الي فتحت الباب وهي بتقول بتوتر م ملااك!
ملاك زقتها ودخلت الشقه لكن اتصدمت لما لاقيت قاسي قاعد وفي ازايز خمـ…ـره علي الترابيزه واغاني شغاله.!
ملاك قربت منه وهو سكرا”ن وضربته بالقلم جامد وهي بتقول يااحقيير يغاااشاش يخااااين..!
قاسي قام وراها وهو بيقول ملاك اسمعيني انتي فاهمه غلط استني بس ملااك..!
ملاك سابته ومشيت وراحت علي القصر وهي دموعها نازله بقـ ـهر افتكرت انها خلاص استريحت وهيعيشو حياه سعيده لكن للاسف الي حصل غير كده..!!!
ملاك دخلت والكل بصولها بقلق من منظرها لكن طلعت علي الجناح بتاعها بسرعه…!
تحت كان جمال بيقول بخوف علي بنته ملاك مالها في ايه..!
عاطف بالتسغراب وقلق مش عارف في اي.!
قاطع كلامهم دخول قاسي وهو بيقول ملاك فين..!
جمال بقلق فوق وكانت بتعيط هو في اي؟!
قاسي ببرود وجمود علشان اتجوزت!!
جمال وعاطف بصدمه اتجووووزت!!!
جمال قرب من قاسي وهو بيمسكو من هدومه وبيقول بقييي تتتجوز علي بنتييي ديييي الامانه الي قولتلك حااافظ عليها.
طالاما اتتتجووزت لازمتها ايه انك متمسك بملاااك وكنت رااافض تتطلها….! ردددددددددد!!
قاسي ببرود شال ايده وهو بيقول اعصابك ياعمي وبعدين الشرع محللي اربعهةةةةةةةةة وانا بحب ملاك وبحب برضو سوزان…!!
عاطف قرب منه وهو بيضربه قلم قوي جدا وهو بيقول انتتتت عاارف انت بتتتقوووول اييييييي تتتجووزز علييي ملااااك بنتتت عمكككك وحببب عمرككك الي قعدت في المصحةةةةةة سنةةةةةة علشاااانها..!
ديييي ملااااك الي كنت رااافض تطلقققهاااااا وزعقت معااانااا علشاانهااا..! دييي ملاك الي اول ماعرفت انها بنت عمك وحبيبتك طررررت من الفرررحةةةةةة ماااااتردددددد دييي التربيييةةةةة الي ربتهاالكك..!!
قاسي ببرود خلصت..! عن اذنك طالع لمراتي..!
عاطف بصدمه ايه البجاـحه دييي…! وكمان مشش عاامل احترام لياا ولا لكلامي..!
قاسي طلع ومردش علي حد..!
قاسي دخل الجناح لكن اتصدمت من شكل ملاك اللي كانت منهاره من العياط ومنكمشه في نفسها..!
قاسي بصلها ببرود وهو بيقول علفكره انا مكنتش بخونك انا كنت عند مراتي التانيه..!
ملاك بصيتله بصدمه وهي بتقول مراتكككك!!
قاسي بصلها ببرود وقسوه وهو بيقول الشرع محلل اربعةةة ايي كفررت!
ملاك بذهول لا مكفرتش بسسس لييي مسلللت انك بتحبنييي حرااام عليييك انا كمان حبييتك لكن دلوقتي اناااااا بككككرررهككك يقاااااسيييي بككررهككك وانهارت في العياط…!!
قاسي بصلها بحزن ودخل البلوكونه وهو بيقول بحزن وتعـ ـب نفذت وقفل السكه..!
قاسي دخل وهو بيقول من بكره سوزان هتيجي تعيش معانا..!!
ملاك بصتله بتعب وهي بتقول طلقني يقاسي واعمل الي انت عاوزه..!
قاسي ببرود طلاق مش هطلق وخرج من الاوضه..!
بعد فتره رجع الاوضه لكن اتصدم لما لاقي ملاك… وجري عليها بخوف وهو بيقول بتعملي اييه يامجنونه..
13
قاسي بجد فتره رجع لكن اتصدم لما لاقي ملاك جايبه مقص وعماله تقص شعرها بطريقة مفزعه وتعيط بطريقة هستيريه.
قاسي جري عليها بخوف وهو بيقول بتعملي ايه يامجنونه سيبي المقصص.!
ملاك وهي بتلطم وتشد في شعرها اببعدد عنيي انااا بكرهك يقااسيي بككرهككك.
قاسي اخدها في حضنه بالعفايه وهو بيحاول يهديها لكن ملاك كانت في حاله لايرسي لها..!
ملاك وهي بتعيط مش انتت متتتجوززز عااوز مني ايي روح لمرااتك التاانيه روووح وطلقنيييي..!
قاسي بغضب بسسسس بقي هي كلمك بكرهك وطلقني لبااانه في بوقك كل شويه تقوليها ملااك طلاق مش هطلق واكرهيني زي مانتي عاوزه.! أنا معملتش حاجه حرااام انا اتجوزت علي سنه الله ورسوله..!
ملاك بصتله بصدمه وهي بتقول من امتي وانت بالقسوه والجحود دةةةةة رددد علياا قلبك راااح فين..!
قاسي ببرود معنديش قلب ليييه ديما بتعاملوني كدده اميي مااتت وأنا طفللللل عشر سنين ابويا فضل شغلةةةة عليا البنتتت الي بحبها تموووت واتعاالج في مصحةةة سنةةة ولما جيت احب تاني طلعت خا”ينه ورخيـ ـصه..!
قاسي قعد علي ركبه دموعه نزلت وهو بيقول مسميش قاسيييي اسمي قااااسممم لكن من كتر القسوه الي شوفتها بقي اسمي قاسي..!
ملاك بصتله بدموع وهي بطبطب عليه وهي بتقول اهدي اهدي عشان خاطري انا مش مستعده اخسرك يقاسي أنا خسرت ناس كتيرر في حياتي مش عاوزه اخسرك..!
قاسي بصلها بهدوء وطلع من الاوضه ونزل الجنينه وهو بيتمشي فيها بتعب..!
عدا اليوم وجه يوم تاني… ملاك صحيت بنشاط واتوضت وصليت وقرات قرآن ونزلت تحت كانت العيله بتفطر..!
قاطع فطارهم دخول سوزان وهي بتقول بمياـعه هاي وجريت علي قاسي وبتحضنه وبتبص لملاك بمكر وهو بيقول وحشتني يابيبي..! (يااابتت هجيبك من شعرك)
ملاك بصتلهم بدموع وهي بتقول انا شبعت..!
قاسي بصلها وهو بيقول انتي كلتي اصلا..
سوزان قالت متغصبش عليها ياروحي براحتها..
قاسي بصلها بغضب وملاك قالت اسمع كلامها يقاسي..!
ملاك طلعت وسوزان قعدت تاكل ببرود ومحدش من العيله طايقها..!
في اوضه ملاك كانت بتتكلم في التليفون بهمس وهي بتقول تعالي انت بس ومتقلقش ياحبيبي قاسي هيسافر كمان تلت تيام مش كفايه انو اتجوز عليا.. بس سيبك انت واحشتني اويي
قاسي بصوت جحيمي وعيون حمره..!
14
ملاك كانت بتتكلم في التليفون بهمس وهي بتقول تعالي انت بس ومتقلقش ياحبيبي قاسي هيسافر كمان تلت تيام مش كفايه انه اتجوز عليا.. بس سيبك انت انت وحشتني اووي…!
قاسي بغضب وعيون حمره بتتكلميي مينن يااازباا*له طالااما انتي مدوراها امال عايشه في دور الخضره الشريفه ليييي..!
ملاك بخضه والتليفون وقع من ايدها قا قاسي..! ا انت فاهم غلط.!
قاسي بغضب فاااااهم غلللط يزباااا*له يااو** قاسي شدها من شعرها وهو بيقول مييين دةةةةة اننطقييي بدل ماااموتك حيةةةةةة انننطقيييي..!!!
ملاك بتوتر ودموع ق قاسي أنت فاهم غلط صدقني انا انا مش كده..!
قاسي ضربها بالقلم وهو بيقول طلعتيي رخيـ ـصه زييهمممم..!
ملاك بصيت لقاسي بعياط وهي بتقول بكره تفهم يقاسي..!
قاسي بصلها بالستحقا*ر وهو بيقول بحزن ياخساره يملااك ياخساره..!
قاسي طلع من الاوضه وملاك قعدت علي الارض وهي عاماله تعيط وتصرخ بالنهيار وتشد في شعرها بعـ ـنف..!
ملاك رنت علي الشخص وهي بتقوله تعالي حالا أنا محتجاج وقفلت السكه..!
عند قاسي مكنش عارف يروح فين ويجي منين كان حاسس نفسه تايه راح لمكانه المفضل “البحر”
وهو بيقعد بهدوء دموعه بتنزل بصمت باصص للبحر بشرود وهو بيفتكر.
♕فلاش باك ♕
قاسي بحب سوزان أنا بحبك ومقدرش ابعد عنك تقبلي تتجوزيني..!
سوزان بحب زائف اه طبعا وأنا كمان بحبك بس واكملت بطمع أنا طلباتي صعبه.. يعني الشبكه تكون الماظ..! واخد مهر خمسه مليون جنيه..!( يابنت المفتريه ايه كنت صنع فين وشبكه الماظ ليه مصنوعه من دهب ياشيخه روحي استحمي الاول 🙂)
قاسي بحب ومفيش حاجه تغلي عليكي انا موافق..!
سوزان بطمع تمم ياحبيبي..!
قاسي راح ليها تاني يوم يعمل ليها مفاجأة فتح باب الشقه بالنسخه الي معاه سوزان كانت مديهالو لكن اتصدم لما سمع صوت ضحك عالي قرب شويه لكن تجمد مكانه صاحب عمره مع حبيبته وهي بتقول هبيعه الي وراه والي قدامه ويبقي علي الحديده ونتجوز بقي ونسافر..!
كمال بحب ياريت انتي متعرفيش انا بكرةة الزاي ونفسي اخلص منه…!
قاسي دخل عليهم وهو بيقول يزبااااااله ياو* بقي بتغفليـ
ـني يابنت ال** قاسي بص لكمال بصدمه وهو بيقول بقيي انتتتت صاااحب عمري.. !
كمال بكره وغـ.ـل اه بكككرهكك كللل حاجه ليييك انتت وانا لاا كل الحب ليك وانا لااا كل الاهتمام ليييك وانا لااااا..! لييييي أنا بككرهكك وعمري ماحبيتك..!
قاسي بصلهم بصد ـمه وخرج من المكان بهدوء، راح علي البحر وهو دموعه بتنزل بصدمه علي صاحب عمره وحبيبته.! كانت صدمه كبيره بالنسبه لي..! قاسم ساعتها بقي اسمه قاسي وبقي يتعامل بجفاف وقسوه..!
♕بااك♕
قاسي فاق من ذكرياته وهو بيمسح دموعه الي نزلت منه غصب عنه وبيفكر هيعمل ايه في موضوع: ملاك وسوزان الي وراها حكايه كبيره..!
قاسي ركب العربيه وطلع علي القصر لكن لاحظ صوت في الحديقه الخلفيه..!
مشي شويه لكن اتصدم لما شاف ملاك حاضنه واحد وهي بتقول انا هطلق من قاسي وهسافر معاك..!
15
قاسي سمع صوت في الحديقه الخلفيه مشي شويه لكن اتصدم لما شاف ملاك حاضنه واحد وهي بتقول انا هطلق من قاسي وهسافر معاك..!
قاسي بصدمه م ملاااااااك……!
ملاك بصدمه وخضه قا قاسي انا قبل ماتكلم كلامها قاسي ضربها بالقلم وهو بيقول اخرررسي يازبا”له ياو** وياااترييي بقيي عملتي كده مع كاااااام وااحد يااامحترررمههه ردددددي…!
ملاك بعياط حراام متظلمنيش قاسي بصلها بالستحقا”ر
وهو بيقول بغضـ ـب ومن امتي بقي بتجيبي رجا”له في البيت شكلك محبتيش التليفونات قولتي تطوري من نفسك..!
ملاك ضربته بالقلم وهي بتقول اخررررس أنا اشر”ف مننك علي الاقل مروحتش اتجوزت واحده **…!
قاسي بغضـ ـب وعيون حمره مسكها من شعرها وكان لسه هيضربها بالقلم لكن الشخص الي كان مع ملاك مسك ايده وهو بيقول بغضب اخرررررس يا** أنا عاارف اخلاقها كويسس ومش هسمحلك تمددد ايدك عليهااا أنا سااكتلك من الصبح..!
قاسي بغضب جحيمي وشـ. ـر مسكه من هدومه وهو بيضربه بالبوكس في وشه وبيقول بغضب ويااتري بقي انت الشخص الكام الي تعمل معاه كده ال** دي…!
فريد بغضب وشرر ضربه بالبوكس في وشه بغضب لغايه مانزف من فمه…! قاسي كان لسه هيردله الضربه لكن قاطعهم صرا”خ ملاك وهي بتعيط عياط هستيري وبتقول خلااااص بقيي كفااااايه ملاك قعدت علي الارض وهي بترتعش جامد وبتعيط عياط هستيري…!
العيله اتجمعت علي صوتهم وجمال قال بصدمه فريييد..!
فريد بصله بدموع وحزن وجمال قال بغضـ ـب ايييي الييي جاابك مش قولتلكك مش عاوز اشوف وشك تاني ياوش الخرا”ب والفقـ”ـر عليا امشييي اطلع برررره..!
فريد اتنهدت بحزن وهو بيقول ذنبي اييي ذنبي ايي اني لمااا اتولد اميي تمووت رغم اني كنت في اشد الحاجه ليها..!
ذنبي اي اني لما اتولد تخسر شغلك ذنبيي اييي اناا فيي كلللل دةةةةة تخلييني بعيييد عنكم كلل السنين دييي كلها ودلوقتي مستخسر فياا اني اشوووف اختيي الي اتحرمت منها كلللل السنين دييي..!
اختي الي كاانت محتاجه اخ وصاحب وسندد يكون جمبها تتحامي فييي بدل المرررمطه الي شافتها في حيااتها…!
احنا كنا بنكلم بعض اكننا** خوفااا منكك انكك تعرررف وتبعدنا عنن بعضض..! فريد دموعه نزلت بحزن وهو بيقول قولي انت ذنبي ايي أنا واحد عاش حياته كلها ذ”ل واهانه ومرمطه لغايه مابقي رجل أعمال مشهور قد الدنيا كل الناس تحكي وتتحاكي عنه…!
جمال بصله بحزن وهو بيقول ذنبك انك ابنيي انا عمري ماكرهتك يافريد لانك ابنيي لكن الي حصل كان صعب عليا بعدتك عني علشان متتاذيش مني وانا كنت ساعتها مش شايف حاجه قدامي..!
جمال فتح دراعاته وفريد حضنه جامد وهو بيعيط وبيقول وأنا عمري ماكرهتك يبابا..!
ملاك بدموع وفرح الله طب انا فين..!
جمال بصلها بضحك واخدها في حضنه بحب وهو بيقول باسف سامحوني انا عارف اني ظلمتكم كتير..!
قاسي كان واقف متاثر بالي بيحصل وفي نفس الوقت مصدوم كان بيشتم نفسه علي تسرعه وغبائه..!
عاطف قال بضحك لا انا كده هعيط يجماعه مش كده..!
كلهم بصوله وضحكو الا قاسي الي واقف بحزن وتعـ. ـب..!
فريد بصله بهدوء وهو بيقول طلق اختي يقاسي هي تستاهل واحد يحبها ويخاف عليها ويثق فيها وفي اخلاقها..! مش واحد يشكك في اخلاقها..! ويقول عليها الكلام الي قلته…!
سوزان ردت بشماته وهي بتقول طلقها يابيبي وبعدين انت مش بتحبها وبعدين دي عيله ومش فاهمه حاجه وانت مش فاضي لوجع الدماغ ده خاليك معايا وانا هدلعك وضحكت بمياعه..!(نفسييي اموتتت البت دي)
ملاك بصتلهم بضيق وهي بتقول بحزن ودموع وانا راي من راي فريد وسابتهم وطلعت وهي بتعيط بحزن وقهـ.
ـر
قاسي طلع وراها لكن كانت بتلم هدومها..
الروايات الاكثر قراءه👇👇👇
تعليقات
إرسال تعليق