أعلان الهيدر

2023/06/27

الرئيسية رواية ملاك القاسي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم مي عبدالله حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج

رواية ملاك القاسي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم مي عبدالله حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج

 رواية ملاك القاسي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم مي عبدالله حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج 

رواية ملاك القاسي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم مي عبدالله حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج


6


قاسي رجع من برا لكن اتصدم صدمه عمره لما لاقي ملاك مرميه علي الارض وفي رغاوي بيضه طالعه من بقها!

جري عليها بسرعه ووداها المستشفى وهو بيقول باعلي صوته ترووووولي بسرعةةةةةةة


اخدوها منه ودخلو غرفه العمليات وهو قاعد قلقان بره كان بيدعي ربنا انه ينجيها رغم خطأها.

عدا وقت طويل جدا مما دب الخوف في قلب قاسي فجاه طلعت الدكتوره بتعــ.ــب وهي بتقول الحمدلله المريضه فاقت نجت من الموت باعجوبه.


قاسي قال طب والجنين؟، الدكتوره قالت باستغراب جنين اي انا بتكلم عن انسه ملاك!،،، وسابته ومشيت.


قاسي وقف بصدمه معقول؟! يعني هي فعلا مظلومه! طب والدكتوره! كان واقف تايه مصدوم مش عارف يعمل ايه.

معقول هتسامحه بعد ماشكــ..ــك في اخلاقها وتربيتها وهانها!!


طلعو ملاك علي الترولي لكن كانت غايبه عن الوعي كانت زي الورده الدبلانه.

ودوها غرفه عديه وقاسي كان قاعد جمبها صعبان عليه الحاله الي وصلتلها،

مره واحده بقيت تلهوس بي الكلام وهي بتقول كدبب كدبب ظلم صدقوني لاااااا. وقامت مفزوعه وهي بترتعش جامد.

قاسي بحنيه اهدي يملاكي اهدي.

ملاك بصريخ اطلعععع بررررررره انااا بككككرهك ياااقاااسي بككككرهك وانهارت في العياط.

قاسي نده للممرضه علشان تديها مهدا لانها في حاله لايرثي لها.

قاسي طلع بعد مانامت وعمل اتصال وبعديها قفل بشــ.ـر

وغضــ ــب.

في القصر كان عاطف بيتكلم بهمس في الفون وهو بيقول انا خايف يعرف ساعتها مش هقدر اسيطر عليه.

المجهول……..

عاطف: لما تعرف هتنــ ـهار انا خايف عليها اوي.


المجهول…..

عاطف بصدمه: ربناا يستر

عند قاسي رنت عليه واحده وهي بتقول: أنا آسف يقاسم سامحني انا مستعده اعيش خدا”مه عندك بس نرجع.

قاسي بغضـ ـب جحيمي لدرجه ان الي في المستشفي سمعو صوته وهو بيقول اولا اسميي قاااااسي مش قاسم وشغلللل ال**** مش عليااا يااابنت ال*** وقفل السكه في وشها.

قاسي خرج من المستشفي بحزن عميق وهو بيروح لمكان مهجور ودموعه نزلت بغزاره وهو بيقول بصريخ وتعــ ــب ياااااارب!

سند راسه علي العربيه وغمض عينه بتعب وحزن علي الي بيحصلو.

راح المستشفي وكانت ملاك فاقت.

ملاك بجمود طلقني!

قاسي بغضـ ـب وانفعال انتي طا….


7


ملاك بجمود: طلقني.

قاسي بغضـ ـب وانفعال انتي طا…

قبل مايكمل كلامه لاقي قلم قوي جدا من عاطف وهو بيقول بغضب عاوز تطلق مرااتك تالت يوم جواز لا وكمان خاليتها خدااامةةةةة عندك انت ايييه قلبككك ده حجرر.

قاسي بغضــ.ـب دييي مرااتي اعااملها زي ماعملها محدش لييي دخل غلطتت وبعلمها الادببب!

عاطف بتـ ـعب يابني حرام عليك بقي المفروض تحميها مش تاذيها.

قاسي ببعض الهدوء علشان والده حاضر اتفضل روح علشان متتعبش.

عاطف بصله بزعل وعتاب وغادر المكان.

قاسي بصلها بشــ ــر بقي عاوزه تطلقي!.!

ملاك بخوف في صوتها بسبب غضبه وعصبيته لكن تماسكت وقالت اه عاوزه اطلق انت مش بني ادم انا مش جار.يــه عندك وبعدين قالت بعياط انت جاي تصدق دلوقتي اني مظلومه! مصدقتنيش من الاول ليييي.

حراااام علييك انت حسستني انا قد اي ** ومليش اي تلاتين لازمه! جيت علي كرامتي وهنتني وسكتت! شككت فيا وفي اخلاقي وسكتت! عملتني معامله الخدامين وسكتت! لكن مش هسكت تاني يقاسي ومش هخاف!

قاسي بصلها بغضـ ـب وهو بيقول مااااشي يملااااك بس جهزي لنفسك انك داخله علي جحيـ ـم القاسي.

ملاك ابتسمت باستفزاز وتجاهلته.

في مكان تاني.


كان في بنت بتتكلم بخبـ ـث وهي بتقول هروحله!

صحبتها بصدمه نهار ابوكي اسود انتيي هتروحي للموت برجليييكيي انتيييي هبلةةةةةة

سوزان ببرود يابنتي كلمتين حلوين مني هيجي سكه.

صحبتها بخوف قالت سوزان انا مليش دعوه بالموضوع ده بس انا حزرتك قاسي الهواري مش بيهزر وسابتها ومشيت.

سوزان بغــ ـل وحقــ ـد اما وريتك وخاليتك راكع تحت رجلي مبقاش سوزان.(ياشيخه اتنيلي وانتي عمله زي عروسه المولد 🙄😒)

عند قاسي راح مخزن قديـم وكانت الدكتوره مربوطه.

قاسي قال بجبروت احكيي ياااروح امك،

الدكتوره بخوف قالت انا انا مليش ذنب.

قاسي بغضـ ـب اخلصييي هتحكي قصةة حياتك.

الدكتوره قالت انا لما شوفت اسم ملاك في الكـشف استغربت لان يعني ملاك صغيره ومحترمه فااتصلت علي مديحه لاننا اصحاب فقالتلي اقول كده .

قاسي بغضـب يااابنت ال*** يعااااااصم.

عاصم جه وقاسي قال البت دي تعلم الادب وتتربيي.

عاصم اوامرك ياباشا.

قاسي ركب العربيه وراح القصر وفتح الدولاب طلع صوره بنت ودموعه نزلت لكن قطع الصوره مره واحده وهو بيقول بقسوه هندددددمك هندددددمك! مش قاسم الهواري الي يتعمل فئه كدده.

قعد علي الارض بضعف مهما كان هو انسان وليه طاقه وبيحس موجوع من جواه لكن مبينش.

دخل عليه ياسين بخوف وهو بيقول وحشتني.

قاسي ابتسم غصب واخده في حضنه وهو بيقول وانت كمان وحشتني.

ياسين قال ماما هتيجي امتي.

قاسي بحنيه ماما عند ربناا.

ياسين قال لا اقصد ماما ملاك!

قاسي بصدمه ماما ملاك!!!

ياسين قال اه انا بحب ماما ملاك علشان طيبه


قاسي بابتسامه ماشي ياحبيبي ماما هتيجي النهارده.

عند عاطف في المكتب كان بيتكلم بهمس وهو بيتلفت بخوف وبيقول لا لا متقلقش كلو تمم.

المجهول قال…….

عاطف لا متقلقش كلو تمام اطمن

المجهول قال…..

عاطف بصدمه لا طبعا مينفعش كده هيحصل كارثه

المجهول….

عاطف قفل بصدمه وطلع بتوتر وهو بينهج جامد

قاسي راح المستشفى واخد ملاك علي القصر.

قبل مايطلعو سمعو صوت بنت وهي بتقول بدلع اخس.

عليك ياقسقس تتجوز عليا!


ملاك وقفت بصدمه والدموع متحجره في عينها قاسي قال بزعيق ايييه اليييييي جاااابك مش اناااا طلقتك.

البنت بدموع مزيفه بس انا بحبك.

قاسي بغضـ ـب مسكها من شعرها جامد وهو بيقول امشي يااا*** يابنت ال***.

سوزي بصتله بغضـ.ـب وقالت هتننننندم وطلعت من القصر بشــ ـر.

قاسي قال ملاك انا قاطعته ببرود وقالت ميخصنيش.وسابته وطلعت.

قاسي اتنهد بضيق وطلع الجناح. وملاك متجهلاه تمام دخل ياخد شاور وملاك جالها رساله علي تلفونها وبرقت من الصدمه ودموعها نزلت……


8


ملاك جالها رسالة علي تليفونها برقت من الصدمه ودموعها نزلت وهي شايفه نفسها بهدوم مش كويسه في مواقف مش كـويـسه. ومكتوب تحتها لو مطلقتيش هنزل صورك علي جميع مواقع السوشيال ميديا وشوفي فضيـ

ـحتك بقي

ملاك بصدمه وهي بتلطم علي وشها ينهار اسود ينهار اسود.قاسي طلع من الحمام اول ماشافته خبت التليفون بتوتر قاسي لحظه.

قاسي بشـ.ـك انتي كويسه؟! بتعيطي لي.

ملاك بتوتر ولجلجه م مفيش ا انا كويسه.

قاسي بصلها وقال متاكده!؟

ملاك وهي بصه في الارض من كتر التوتر اه.

قاسي سابها ومشي وهو حاسس ان في حاجه هي مخبـ

ـياها.

ملاك حطت ايدها علي قلبها الي بيدق بسرعه رهيبه وهي بتعرق جامد من كتر التوتر والخوف.

راحت مسكت الفون برعشـ.ـه وهي بتكتب مين!

_ مش مهم تعرفي مين المهم تنفذي الي قولت عليه بدل ماتلاقي فضيـ.ـحتك ماليه البلد.

ملاك قفلت التليفون ورمته بعيد وهي بتقول اطلق في اول اسبوع جواز يالهوي يالهوي انا مصدقت اني خلصت من مرات ابويا وابنها يارب يارب انت الي عالم بحالي يارب


 

دخلت تتوضا وتصلي وهي بتدعي ربنا انه يساعدها ويفك كربها….

عند قاسي نزل لابوه وهو بيقوله بشك انت في حاجه مخبيها.عليا.

عاطف بتوتر.حاجه؟حاجه ايه انا مش مخبي حاجه.

قاسي بضيق اممم تمام انا رايح الشغل.

عاطف بتوتر تمام يابني ربنا معاك.

قاسي طلع وعمل مكالمه واتهند بضيق.

عند عاطف دخل المكتب وعمل مكالمه وخرج وهو ملامح وشه متغيره 360 درجه!!( انا من حقي ككاتبه اعرف انت بتهبب ايه معايا يبنات🙄)

ملاك خلصت صلاه وكلمت صحبتها نيره وبتعتبرها اختها وهي بتحكي ليها كل حاجه.!


نيره وهي مصدومه ينهار ابيض طب هتعملي ايه قاسي لو عـر.ـف مش بعيد يطلقك فيها!

ملاك بعياط انا خايفه اوي ينيره ومش عارفه اعمل ايه.

نيره بخوف عليها اهدي ياحبيبتي ان شاءلله خير.

ملاك بدموع يارب علشان انا خايفه اوي!

ملاك قفلت معاها ولقت رسالة من نفس الرقم وهو بيقول ها فكرتي.

ملاك برعشـ ـه اه مو موافقه.


 


 


_ ماشي ياحلوه بس لو معملتيش الي مطلوب انتي عارفه انا هعمل ايه.

ملاك قعدت علي السرير بتفرك في ايدها وهي بتنفس بسرعه.


قاسي دخل عليها لكن اتصدم لما لاقاها بتعيط بهستيريا.

قاسي حضنها بخوف وهو بيقول انتي كويسه.

ملاك بعدت وهي بتقول قاسي انا انا عاوزه اطلق.

قاسي اتكلم بهدوء مخيف وهو بيقول ملاااااك.

ملاك بتهور وانهيار حرام عليك بقي أنا بسببك كنت هتفـ

ـضح سيييبنييي في حاالي بقييي انااااااا بكككككررهكككك.

ملاك اخدت بالها من الي قالته وهي بتقول بتوتر انا انا.

قاسي بحده في ايه يملاك.

ملاك بضـ ـعف في حد مهددني بصور مش كويسه وانفجرت في العياط وهي بتقول وقالي اني لو مطلقتش هينزل الصور علي السوشيال ميديا.

قاسي بهدوء اهدي يملاكي اهدي ووريني الرقم والصور.

ملاك جابتهم بتوتر واديتهم لقاسي الي اول ماشاف الصور الد”م غلي في عروقه وعينه احمرت بطريقه مريبه.

ملاك بخوف وتقطع ان ت ك و ي س (انت كويس)

قاسي قال بهدوء مصتنع اه يملاكي متقلقيش.

قاسي اخدها ونزلو تحت وقعدو قاطع عليهم دخول شخص ملاك اول ماشافته اغمي عليها وقاسي وقف من الصدمه…..


9


فجأة دخل شخص ملاك اول ماشافته اغمي عليها وقاسي وقف مصدوم! قاسي بصدمه عميي ازاي مش انت كنت ميت!!

جمال مردش وجري علي ملاك وهو بيحضنها وبيعيط وهو بيقول قومي يملاك بابا جه ياقلبي انا عايش يملاكي مش ميت!!

قاسي وقف مصدوم: وهو بيقول ملاك بنت عمييي الزااي! ـ راح لعاطف الي واقف ومش باين عليه الصدمه! ودموعه متحجره في عينه!

قاسي بذهول انت عااارف ـ! لا لا هههههه طب مش كنت تقول…. حراااام عليييييك شاايفني بتتعذب ارربع سنين علييي اكتر بنت بحبها وانا فاكر انها ميتتهههه! ـ ارربع سنييين وانا كل يوم بتعذب علي فراقها وفراق عمي.


حراااام عليييييك ليييه مقووولتليشش انااا قعدتتت في مصحةةةةة سنةةةةةةة علشان اتعاالج. ليييه سبتني بتعذب ليييه.

قاسي قعد علي الارض بضعف ودموع طلع الطفل الي جواه ـ! عاطف كان واقف بيعيط بصمت ـ! مش عارف يتكلم يقول ايه….!

جمال قرب منه وحضنه بقوه وهو بيقول اهدي يابني اهدي انا الي قولتله يعمل كده كان في خطر عليا وعلي ملاك.


عشت اربع سنين بعيد عنكم ـ!! عيشت اربع سنين وانا بعيد عن بنتي وسايبها تتعذب عند مرات ابوها.! اهون عليها من الي كانت هتشوفه.


سامحني يابني سامحني انا كنت عايش في قلق علي طول والحمدلله اتقبض علي الناس الي كانو عايزين ياذونا وركبت اول طياره وجيت….!

جمال قرب من عاطف وهو بيقول واحشني يااخويا.

عاطف حضنه بضـ ـعف وهو بيقول وانت كمان واحشتني اوي.

فاقت ملاك الي كانت بتبص لابوها بصدمه وهي بتقول بصوت خافض بابا!…

جمال جري عليها جامد وهو بيقول قلب بابا..! ملاك اترمت في حضنه وانفجرت في العياط وهي بتقول ليه سبتني يبابا…! انا كنت بموت في اليوم الف مره..!

جمال حضنها بقوه وهو بيقول بعد الشر ياقلب بابا ان شاءلله مش هبعد عنك خالص.

جمال بعدها اتنهدت وقال لما روحت تركيه السفاره المصريه اتصلت ان في خطر كبير عليا بحكم اني رجل اعمال كبير ومشهور ساعتها منعو اني انزل مصر وطلعو شهاده وفاه اني مت لكن انا في الحقيقه عايش.. ولما الخطر راح نزلت علطول.

فجأه قطع كلامهم دخول نيره وهي بتنهج وبتقول الحقي يملاك الصور اتنشرت!!


10


فجاه دخلت نيره وهي بتنهج وبتقول الحقي يملاك الصور انتشرت علي النت!

ملاك بصدمه ورعشـ ـه في جسمها ينهار اسود ينهار اسود اتفضـ ـحت خلاص قعدت علي الارض وهي بتلطم وتصوت بالنهيار.

قاسي عينه احمرت من الغضب وراح لملاك الي بتصوت بالنهيار ومحدش من العيله فاهم حاجه.

قاسي شالها وطلع علي الجناح بتاعه لكن ملاك كانت في حاله لايرسي لها قاسي اتكلم بدموع وهو بيقول اهدي يملاكي اهدي والله لاجيبلك حقك.

قاسي ساب ملاك بتصرخ ونيره معاها وهو خرج من القصر بشـ.ـر وغضـ ـب واتكلم في الفون وهو بيقول لو مجبتليييش صااحب الرقم رااكع تحت رجلي هخالييك تجهز قبركككك بايييدك.

الشخص بخوف تمم يباشا اليوم.مش هيعدي غير لما يكون عندك..

قاسي عمل مكالمه تانيه وهو بيقول لوو الصور الي اتنشرت متمسحتش قوول علييي نفسك يرحمان يرحيم وقفل السكه.في وشه.


قاسي قال بغضب مشش قااسي الهواري الي يتعمللل فيه وفي مرااته كددهةةةةة.

عند ملاك كانت بتصرخ في الاوضه بنهياار وهي عامله تكسر كل حاجه في.الاوضه لدرجه. انها كانت هتنتحر لتاني مره

جمال اخدها في حضنه وهو بيقول اهدي يابنتي متعمليش في نفسك كده قل لن يصيبنا الا ماكتبه الله لنا.

ملاك حضنت جمال بقوه وهي بتقول تعبت يباابا مش مستوعبه كل الي بيحصل فياا.

ملاك نامت في حضن جمال الي بصلها بحزن وهو بيقول ملحقتيش تفرحي يملاكي لكن ان شاءلله كل حاجه هتتحل.

نيرة كانت واقفه بتعيط بحزن علي صحبه عمرها.

عند قاسي الشخص اتصل عليه وهو بيقول جبتلك صاحب الرقم يباشا وهو دلوقتي في المخزن وعملنا معاه الواجب وذياده.

قاسي ابتسم بشر وهو بيقول حلو كده ركب العربيه وراح علي المخزن….

قاسي دخل المخزن وهو بيشمر كمامه لكن اتصدم ان الشخص ده ابن مديحه…..!!

قاسي اداله بوكس في وشه وهو بيقول بقيي عيللل*** زيك يعمل في مراه قاسي الهواري كده.

ايمن اتكلم بغـ ـل وهو بيقول مراتك هي الي مش محترمه وهيي الي بعتالي الصور ال** كمان..

قاسي نزل ضرب في وهو بيقول اناا هعلمك تجيب اسم مراتي علي لسانك ال** ده تااني…

قاسي نده علي راجل وهو بيقول بغضب جحيمي عااااااااااصم

عاصم جه وهو موطي راسه احتراما ليه وهو بيقول نعم يباشا.

قاسي بغضب جاب سيرة حاجه علي لسانه متخصهوش يبقي نعمللل ايه

_نقطعله لسانه يباشا.

قاسي بغضب نفذ بقي.

ايمن بصريخ لااااااا مش هعمل كددده تااااني لكن رجالته قطعوله لسانه.

 

قاسي وهو سايق العربيه.اتصل عليه شخص وهو بيقول الصور اتمسحت في مصر كلها يباشا بعد ماكانت طلعت تريند وناس كتير شافوها.

قاسي اتعصب اكتر وقفل السكه وشه.

دخل القصر بتعـ ـب واضح وهو شايفهم كلهم قلقانين.

قاسي طمنهم ان الموضوع انتهي وجمال قال طلق بنتي يقاسي.


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.
close