expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية طبيبة الشيطان البارت الثامن عشر والتاسع عشر بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات


رواية طبيبة الشيطان البارت الثامن عشر والتاسع عشر بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات

رواية طبيبة الشيطان الفصل الثامن عشر والتاسع عشر بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات


البارت الثامن عشر 

شديد/ حين دخل البيت بحصانة🐴 وجد الباب الخارجي  ليس علية حراس ولافت نظرة جميع رجالة ينظرون لشئ ما بتركيز سار بجوادة واتسعت عينها حين وجد أختة ورفيف والخادمة لكن الأهم رفيف وأختة  فقال بصوت الرعد،،  رفيييييييف  


رفيف بحنان/  وقلبها يكاد يخرج من مكانة ونشف حلقها حين سمعت أسمها  من شديد وألتفت لة ورفعت أيدها المرتجفة بتحية وقال 👋هاى  شيطان أأزيك  عاممممل أييية ،،،  جريت حورية ومسعدة للداخل 


تقدم لها بجوادة بعد ما أفسح لة رجالتة الطريق  ونظروا فى الأرض منتظرين عقابهم، ،وندمانين  ،،،، أخذ يطوف حوالين رفيف ونظرة ثاقب عليها وبحركة رشيقة نزل  من على ظهر الخيل  للأرض وعيونة مثبتة عليها  يتقدم وهى ترجع للخلف  يتقدم وهى ترجع للخلف حتى تعرقلت  وقبل سقوطها كان زراع الشيطان الساند لها فأمسكت بحركة غير أرادية مقدمة جلبابة الصوف الأسمر اللون  نظرت بجوارها ،،واتسعت عينها لولا زراعة كانت سقطت برأسها على صخرة مدببة  نظرت لعيونة فكأن صدرة يضرب بسبب قلبة الذى خاف عليها أتعدل بجزعة فى وضع الوقوف وأوقفها معة ولا يترك زراعة إلا عندما أستطاعت الوقوف لوحدها حاولت تبعد عنة  فقربها لصدرة وبزراعة اليمين  كان قابض على خصرها بأحكام  حاولت تدارى عيونها منة فقالت بتوتر بلاش تضغط كدة بطنى بتوجعنى معرفش لية 

شديد/ كدة ،، وضمها صدرة بقوة   وكان ظهرة لرجالتة

رفيف/ أةةةةة،،براحة ،

شديد بهدوء الأفعى، ،،اخرسى

رفيف/ أية 

شديد/ نزل بأيدة وأمسك أسفل ظهرها بغل، ،،،   ينفع تلبسي البنطلون دة و***** يظهر للرجالة 

رفيف/ من قول الشئ بجراءة  فى المعنى البلدى لة دون تجميل الكلمة  أنصدمت ،،،عييييب كدة ووو شيل إيدك

،،،تجاهل كلامها وضغط أكثر فكتمت وجعها وبكت 

أبعد شعرها عن وجهها   وخطف قبلة سريعة من شفاها ثم حاوطها من كتفها 

 وضمها لة فى لمح البصر أخرج 🔫 وافرغة فى رجالتة  

رفيف/ نظرت لة بعتاب وهستريا،،،،لييييية عملت كدة  وضعت أديها على بطنها فقد شعرت بألم لم تعرف سببة  نظرت للد*ماء  التى تسرى لها فى الأرض ترجع للخلف والد*ماء تجرى لها كأنها مغناطيس  فقالت ،،لية    قت*لتهم    أنت أية أنت مش بنى أدم 

الشيطان/ توجة لها لدرجة 👟  تلوث بد*ماء الرجالة  ،،، مش مستحمل يشوفوا   ب*** دة وأمسك مقدمة جزعها العلوى  ،،،مش مستحمل يشوفوا  ***** دة  وأمسكة أسفل ظهرها ،، انا بس اللى من حقة يشوف وياكل كل كدة أنتى بتاعتى ملكى سامعة

رفيف/ مش عايزااااااك هبلغ عنك يا شيطان، ،  ططططططخ ،،،،،وضعت أديها على وجهها، ،  بتضربنى ليييية فى حاجة أسمها لغة حوار مش ال 🔫 اللى بتتكلم بية دة  فى حاجة أسمها فن الكلمات  مش ينفع نقول كلمات بالمعنى العيب دة  أنت لازم تنعدم فى مكان عام   بأ*بشع  وسيلة عرفها التاريخ  أنت،ولا حاجة    بكرهك   قرفانة منك 

شديد/ أمسك شعرها ولفة على ايدة وجعلها تقف أمامة  لأنها جلست على ركبتها ،،وقرب من وجهها يكاد يستنشق نفسها الذى يجعلة كأنة فى سونا   وقال بهدوء عكس ما بداخلة  ،،اللى قولتية كوم وأخر كلمة كوم تانى بقالك شهر مش نطقتيها  أية اللى خلاكى تنطقى بيها ،ها 

رفيف/ حاولت تخلص شعرها منة فشلت ،،أةةةةة  بلييييز سيب شعرى  ، ثم وضعت أديها على بطنها وقالت لة بأستعطاف، ،،ب ب بطنى  بتوجعنى  نظرت    للج*ثت     فى الأرض لم تتحمل المنظر وأصبحت مثل  العروسة المتحركة فى يدة ف قد أستسلمت لسحابة سوداء وقبل سقوطها حملها على زراعها مثل الطفل ودخل القصر بعد ما بثق على  رجالتة  وقال  دى جزات اللى يبص لحاجة ملك الشيطان لكنة لم يشعر بالراحة وأتت فى بالة فكرة خاصة بجث*مان   الرجالة   

وبعد وقت وضعها فى سريرة فى  غرفتة  وتجرد     من   ملابسة    فقد شعر بالحر   وتسطح على السرير على ظهرة ورفعها على صدرة وحاوطها بزراعة الأيسر  حتى لا تسقط على الأرض  وأخذ يطبطب على شعرها بأيدة اليمين   أبتسم حين وجدها بحركة غير أرادية  تتمسح بوجهها فى صدرة العا*رى     ونفسها البارد يقابل سخونة صدرة   كأنها تبحث عن مركز الدفأ  نظر للشباك  وجد زخات المطر تضرب الشباك  فقال ،،  أمال أنا حاسس بفرن جوايا لية  

نسبهم لوحدهم  


🤭🤭لحظة من فضلك دماغكم مش تروح لبعيد  البت فاقدة وعيها والراجل واقف جنبها عادى سواد السواد يا ابو رشدى لما تفوقفى  فى الوضع دة 🤭

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 


           ((فى القاهرة ))


الام/ النهاردة بعد المغرب دخلتك على تامر خطيب أختك والبيت نظيف وبطبخ  جوه عشاكى علشان هيكون معاكى الليلة وتتعشى بية أنتى وجوزك بالليل


رفيف/ أتنفضت  ووقعت منها المصاصة أتفتفتت، ، تانى مش عايزاة أنا لسة صغيرة وقالوا فى المدرسة لا لجواز القاصيرات   ،،وأبلة رفيف لما ترجع دى بتحب تامر اللزج دة  دة شبهة الشرشوبة 

الام/ أما بنت **** ازاى تقولى على جوازك كدة يابت دا أنتى هتروحى معاة الليلة تعالى أجهزك

رهف/ لية  

الام/ يا مرارى  علشان دخلتك أدامى على الحمام

رهف/ وحد قالك عليا معفة مش متجوزة الشرشوبة اقصد تامر  أوعى بقا أسمعى  ربنا يسامحك على اللى بتعملية فيا بس هيجى يوم وأغلط فيكى بسبب أفعالك لية محسسانى كأنك مرات أبويا مش أمى 

الام/ علشان قليلة الأدب  ،،مش محترمة امك 

رهف/ معملتش حاجة غلط كل  دة علشان بدافع عنك 

الام/ وبتكسرى كلمتى ،،ياحبيتى لو مش أتجوزنى تامر هنشحت ونجوع ماهو ماسك قضية ورث ابوكى اللى عمامك مش راضين ناخدة علشان مخلفة بنات 

رهف/ هو كل محامى بيعمل كدة وأنتى مش قولتى من الأول لا لية لية تحطى بناتك الثمن فرقتى أية للست اللى بتبيع بناتها ،   طخخخخخ ،،،

الام/ كنتى فين النهاردة أوعى تقولى درس الدراسات تامر راح الدرس مكنتيش موجودة  يا فا*جرة 

رهف/ بغضب،،،أية دليلك ،،جابت شنطتها وفتحتها وأخرجت الكراسة وقالت ،،أمال دى أية دة امتحان الدراسات أهو ثم رمت الكراسة ،،وألتقطت الفون ، ،،خدى كلمى المستر وأسألى كنت حاضرة ولا لا وجيت على البيت على طول مش أتاخرت الجو حر هروح فين أى حد يقولك بنتك فى حتة تصدقى 

الام/ أضحكى على عقلى غورى من وشى هات غيار ليكى  وأدخلى الحمام  لما أدخل غرفتى أجيب حاجة ليكى  قلية الأدب تامر دة هو اللى هيربيكى كفاية أختك اللى هربت  

نظرت لها رهف ومسحت دموعها بكف أديها   ونظرت للبيت ثم تسحبت وخرجت من الشقة ونزلت من على السلم جرى وخرجت للشارع تجرى  لم تعلم أين تذهب  لكنها تجرى 

خرجت الام للصالة لم تجدها ووجدت باب الشقة مفتوح جريت للبلكونة  وبعد وقت فقد بلغها أحد الجيران ان رهف تجرى ،،صوتت بأعلى صوت حاولوا شباب المنطقة البحث عنها  


هل سوف يجدوها 🤔🤔🤔

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 


  (( فى القرية ))

 دخل منصور يترنح للقصر لم يجد الرجالة ووجد دما*ء على الأرض

تتبعة وجد الرجالة  ج*ثث   ذهب جرى لإيناء فخار وغطس رأسة لكى يفوق  ،،وأخرج 🔫 فقد أعتقد القصر تعرضت للهجوم    تسحب للداخل وجد مسعدة الخادمة  اول ماشافتة  جريت وخافت من ال🔫 أمسكها وبعد وقت من كلام مسعدة على ماحدث، ،،أممممم بقا الحكاية كدة طيب ما تجى يا بت رايدك  يخربيتك  فوقت كنت جاى مزاجى رايق أسمعى  دماغى عايزة*** 

مسعدة/ بس جناب الشيطان عارف أنك مش بتقرب منى 


منصور/ هى أول مرة هيعرف منين احنا  مأمنين نفسنا   

مسعدة/ أبنى فين  أنا مش عارفة أبنك ولا أبن جناب الشيطان  يوم ميلادة وفتحت عنيا مش لاقتة أوعا تقول مات  الغفير قال عايش  وانت خلصت   علية  أدامى  لما بلغنى 

منصور/  أبنك مات وبس ثم حملها على كتفة وذهب غرفتة فى الحديقة وألقاها على السرير بقوة و😔😔😔😔😔😔😔😔😔

مسعدة لنفسها/ مش هخرج برا الغرفة دة غير لما أعرف أبنى فين  يا منصور  وبدأت تتجاوب معاة بسرعة غير عادتها وتشربة ما يغيب العقل رغم صدمتة منها لكنة حب ذلك جعلتة ملك  هل سوف ينجح مخطط مسعدة بعد السنين دى كلها ٠🤔🤔🤔

 

     ((فى القاهرة ))

وصلت رهف مكان وأقتحمت الغرفة و😲



🩺👹🩺👹🩺👹

طبيبة الشيطان 

البارت ال١٩

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

🩺👹🩺👹🩺👹🩺👹


للأسف لم يلحق أهالي الحى رهف 


جريت لمكان فلا يوجد معها فلوس 


فأخذت الطريق جرى   ووصلت لمكتب 


تامر  فهى تحفظ عنوانة رغم ذهابها 


مرة واحدة مع أمها  قبل خطوبتة 


بأختها ،،عند وصولها وجدت الصالة 


فارغة والسكرتيرة لم تكن على مكتبها  


فجلست تلتقط أنفاسها  تحت التكيف 


ثم ترحل لكنها سمعت صوت أنين 


يخرج من غرفة مكتب تامر لم تتردد 


فلديها حب الفضول لأى شئ  تسحبت 


وكأنها بتسرق   ووضعت أديها على 


مقبض الباب وفتحتة برفق ودخلت 


رأسها  وشهقت ،،،أبعدت السكرتيرة من 


على رجل تامر وجريت للخارج 


رهف / من ساعة ما دخلت حياتنا وأنا 


شاكة فيك  


أعتدل تامر فى وقفتة بهدوء وسحب 


منديل ورقى من  علبة على مكتبة 


وتوجة للشباك وأخذ يزيل بقايا الروج 


من على وجهة  فى أنعكاس  الشباك   


وقال ،،جاية لية 


رهف/ قليل الأدب وأوعا تقولى  اللى 


شوفتة غلط هقول لماما


تامر/ لف ليها وجلس على كنبة جلد  


ووضع رجل على رجل  وألتقط سيجار 


واشعلة  ثم أخذ نفس  وأخرجة فى 


أتجاها،،،،ومالة قولى لماما وأوعى 


تنسى إللى هيحصل بالليل تبلغيها  بية 


رهف بغباء/ قصدك نتجوز لا مش 


عايزة 


تامر/ أنتى مراتى من ٤ ساعات يا 


رهوفتى


رهف/ بس أنا مشفتش عمو مأزون 


تأمر / أنحنى بجزعة للأمام  وأطفأ 


السيجار فى الطفاية وشبك أيدة فى 


بعضها وقال أمك جات اليوم مكتبى  


وبطرقتى عملت ليكى بطاقة وهمية ب 


٢٠ سنة والمأزون كتب عادي دى لعبتى 


رهف/ أنا عندى ١٥ سنة بس


تامر/ عارف ف خليكى حلوة النهاردة 


علشان ناوى أ*****


رهف/ أنت أزاى تقولى كدة عيب 


وطخخخخخخ ،،ثم وضعت أديها على 


فمها وجريت ،، فأمسكها تامر وقال 


بغضب،  أنتى أزاى تمدى أيدك عليا 


رهف/وهى بتتنفض،،أسفة 


تامر بصدق/   عجبتيني  وحاوطها  


وضمها لصدرة ثم رفعها وأجلسها على 


سطح  مكتبة وأبعد رجليها عن بعض 


ووقف بينهم وحاوطها ،،،وقال بهدوء 


ينفع تمد أيدك على جوزك 


رهف/ بتوتر ،،،ماهو أنت مش جوزى


تامر/ قرب منها وأبعد شعرها من على 


رقبتها وعض برفق الوريد النابض 


برقبتها أتنفضت وبكت ،،جذبها فى 


حضنة وطبطب على شعرها ، خلاص مفيش حاجة أهدى

رهف/ لا أبعد عيب😭


تامر/ رفع كف أديها وقبلة ،،مش 


أعمل كدة تانى وجواة سعادة 


عارمة فهو خبير بالنساء ورد فعلها 


عجبة  وتأكد ليس لها تجارب وقرر 


يتصنع أسلوبه هذا حتى يكسب 


ثقتها وتعدى الليل وينول 


غرضة،،،،،تعالى أفرجك على بيتنا


رهف/ لااااااا عايز تعمل حاجة 


عيب أنا ناصحة وبتفرج على 


التلفزيون كتير ثم عضتة فى كتفة 


وحين بعد عنها قفزت من على 


سطح المكتب وتنظر لة  بتحدى 


تامر بغضب / حد يعمل كدة 


رهف/ أظهر وبان يا ثعبانة علشان   


عيلة تضحك عليا


تامر/ حاول يهدأ وتصنع الحزن 


وجلس على كنبة ونظر لأرض 


وقال ،،ملكش حظ يا تامر حتى 


البنت إللى حبتها تطلع مش عايزاك  


وأنا إللى كنت مجهز شقتنا أقصد 


شقتها وجايب فى الثلاجة شكولاتة 


كتير ،،ثم نظر لرهف  عارف مش 


طيقانى ممكن نروح شقتنا هجيب 


قسيمة الجواز هناك


رهف/ أنت قولت اتجوزتنى من ٤ 


ساعات هنا يبقا أزاى القسيمة فى 


البيت


نظر لها تامر  فالبنت 


ذكية  ،،،،،،أصل أنا خوفت تضيع 


فبعتها مع الساعى


رهف/ نطت على الكنبة وربعت 


رجليها،،، بسيطة أبعتة تانى  


تامر/ حاضر يا رهف ،،وذهب 


لمكتبة  وسحب سلك التليفون من 


التيار الكهربائي   فى الخفاء   وبعد 


وقت ،،رهف الساعى روح اعمل اية 


السكرتيرة بلغتنى أدامك أهو 


رهف/ خلاص أبعت البت إللى  برا 


دى بدل مابتعمل حاجة عيب معاك  


تلاقيها متعودة تروح بيتك أصلا 


تامر😲/ أنتى أزاى ١٥ سنة  


بتعرفى الكلام دة منين 


رهف/ عادى  من التلفزيون ومن 


الشارع  وأنجز بقا عايزة أروح أذاكر 


عندى أمتحان عربى بكرة فى 


الدرس  ثم تذكرت شئ وذهبت لة 


وقال أنت قولت لما النهاردة لما 


كانت عندك  أنا مرحتش الدرس 


تامر/ بتوتر لا


رهف/ كداب وباين فى عنيك إللى 


شبهة الاسفلت دى


تامر بحنق / أية يا بت الرومانسية 


إللى بتنقط من لسانك دى 


رهف بضيق/ رومانسية شبه وشك 


إللى شبهة الشرشوبة


تامر/ الاسفلت وعارفتة  أية 


الشرشوبة دى


رهف/ وبعد وقت من توصيل 


المعلومة ،،،،يومك ابن***** مش 


معدى 


رهف/ أثبت مكانك هو أنا قولت 


حاجة غلط شايفاك كدة أعمل أية    


تعرف الشرشوبة بعد م أمسح بيها 


الأرض إللى بقالها قرن  ذى الطينة 


تخيل عاملة أزاى  هى دى بقا وشك  


وفمك ذى المج كبييير تاكل 


وتشرب أزاى أعرف خياطة كدة 


👍تاخذ فمك غرزتين 


تامر/ أنصدم ونظر جرى لأعكاس 


وشة وجدة وسيم غمض عيونة ف 


تلك الفتاة ليست سهلة وهذا ما 


يميزها فتصنع الإغماء  وسقط فى 


الأرض  

رهف/ يالهووووى الشرشوبة ماتت 


أقصد تامر ،،تاااااامر   أنت ميت ولا 


بتستهبل ولاااااا فوق  يا يخربيتك 


أنت يابنى بص فى مزة حلوة أهى 


هتمشى  بص البت عايزة بوسة 


تامر  أحسن عدالة السماء قضيت 


علية ههههههه عقبال مدرس العربى 


بكرة  أنت يا زفت امممم حلو دة 


مات أفش غلى فية و٠٠٠٠٠٠🤔🤔🤔

تامر/ فتح عيونة ببطئ فى الخفاء 


لم يجد حد وخايف تفلت منة 


ضحكة ويفسد مخططة  ومرعوب 


لم يعلم ماذا تفكر فية هذة 


المجنونة إللى أصبحت زوجتة 

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

🩺👹🩺👹🩺👹

          

        ♡فى القرية ♡

خرجت مسعدة ب أنتصار  وهى 


تعدل ملابسها ونظرت لمنصور الذى 


نايم نوم عميق بفعل المجهود 


والأشياء التى تغيب العقل ،،بثقت 


علية وجريت لغرفتها وهى سعيدة   


فعرفت أن أبنها عايش فى الجبل 


والشيطان فاكرة أبنة وبيعاملة 


كذلك أما منصور يعتقد أبنة 


ويعاملة كذلك 


 🌷عزيزى المتابع مسعدة لها قصة أيضا لذلك محتفظ بيها الشيطان ومانع حد يقرب منها هو بس إللى بيقرب  إللى تاه يعرفنى وأنا هرد   وانتظروا حكايتها فى بارت قادم ،، 🌷


   ♡فى غرفة نوم شديد

        الشيطان ♡


(( الوقت تحديدآ بعد العصر ))


بدأت فى الأستيقاظ أو بمعنى أخر 


فاقت من الإغماء وجدت نفسها 


فوق شديد وهو محاوطها وبدون 


ملابس حاولت تقوم فشلت 


شديد/ أهدى بقا بطلى فرك 


رفيف/ أبعد يا حيو*ان  أزاى تعمل 


كدة 

شديد / بحركة رشيقة عكس 


الوضع  وجثى فوقها ، ما أنت 


بهدومك أهو الجو برد جزاتى 


بدفيكى ما سمعتيش على أنتقال  


الحرارة من     الجسد


رفيف/ سمعت بس مش معاك أنت 


حيوا*ن بتستغل الظروف  وو     


ق*تلت


 الرجالة بتوعك أنت غدار يا 


شديد  وهبلغ عنك بقرف منك  مش 


طيقاك ربنا يخدك  أوعا تفكر إللى 


بتعملة دة هيكسب قلبى لااااا قلبى 


ملك لواحد تانى ملك لخطيبى تامر 


محامى قد الدنيا مش واحد جاهل 


وشيطان اتفوه عليك 


شديد/ بغضب  أنا هوريكى 


الشيطان بجد إللى غيرك شافة 


وداقة والنتيجة البدرون ،أبتعد 


عنها وفتح الصندوق الخشبى الذى 


يمثل الدولاب وأخرج حبل وقماشة  


وقيد رجليها فى السرير  


نظرت لة رفيف وأخذت تعتذر 


وقالت برعب مش أعمل وقول كدة 


تانى  وأتسعت عيونها عندما 


وجدتة سكب ماء على القماشة 


وضعها على أنفها  


حاولت الخلاص لم تقدر  كانت 


وسيلة الاتصال عيونها التى 


تستعطفة وأديها التى تضربة 


ليحررها حتى أستكانت بجوارها  


وضعت أديها على بطنها من الألم 


التى لم تعرف سببة   ثانية اثنين 


نفسها فى الزوال  أرتاخت عضلات 


أديها ،، جفونها تستسلم لتلك 


السحابة السوداء التى ربما تكون 


مدى الحياة  و٠٠٠٠٠٠


شديد/ يضغط بكل ما أتى من 


قوة ،،،،أنا حيوا*ن  دلعتك دى 


غلطتى من الأول لازم كنتى جنب 


أخواتك فى البدرون يا رفيييييييف  


لازم 

 

تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا


الصفحه الرئيسيه من هنا


روايات كامله من هنا


الروايات الاكثر قراءه👇👇👇


1- رواية جبروت معقده







































تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close