أخر الاخبار

رواية زواج_لدقائق_معدوده الجزء_الثاني البارت_الاول بقلم الكاتبه زهرة_الربيع حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات

 

رواية زواج_لدقائق_معدوده الجزء_الثاني البارت_الاول بقلم الكاتبه زهرة_الربيع حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات 


رواية زواج_لدقائق_معدوده الجزء_الثاني الفصل _الاول بقلم الكاتبه زهرة_الربيع حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات 


الحق يا جناب العمده بت عمك رجعت و معاها شاب حليوه اكده بس غطس في حفرة الصرف اللي حفرناها الصبحيه ومعارفينش نطلعوه واصل


حكم كان قاعد جمب نوح وقف و قال بزهول....ايه ...بتقول ايه يا غراب البيت انت هو انتو مغطتوش الحفره ليه 


نجاتي قال بتوتر..مهو..مهو احنا ملحقناش جنابك ..و..وهو كمان كان ماشي في النص كده ملحقناش نحذروه دلوك الرجاله بيحاولو يطلعوه والست شروق بره قلقانه قوي


حكم قال بقلق...يادي النصيبه..يادي الجرسه اللي بقينا فيها...هنعمل ايه دلوك يا نوح


 نوح كان واقف متجمد مكانو  وعلى شفايفه ابتسامه  معرفش يمنعها كل اللي سمعه بنت عمك رجعت والباقي كأنه متقالش 


شروق رجعت بنت عمه او بمعنى اصح بنته اللي رباها على اديه... سنتين واكتر مشفهاش ولا حتى سمع صوتها  كانت رافضه تكلمه مكالمه واحده حتى التلفون استكترتو عليه


 فضل تايه في مكانو لحد ما فوقه حكم وهو بيقول.... يا فضحتنا الي مهتداراش يعني البت تجيب عريسها تعرفه علينا نقوم نغطسوه في الصرف من اول يوم


نوح لفتت انتباهه الجمله دي وبصلو باستغراب  وقال...ايه....عريسها...عريس مين...انت قولت ايه يا عمي


حكم قال بتوتر .هاا...مش وقتو دلوك يا نوح واقفين نتسايرو والراجل بيفطس بره يلا ..يلا بينا

وطلع جري على الجنينه ونوح طلع وراه بسرعه علشان يفهم اللي بيحصل


في الجنينه كانت شروق واقفه جمب حفره غريقه شويه بس لحسن الحظ الميه قليله فيها

قالت بقلق واضح...نبيل...نبيل انت سامعني من عنديك


رد الشاب من جوه الحفره بخوف واضح في صوته وقال...شروق...شروق انا بجد تعبت..عايز اطلع من هنا انتي عارفه بتخنق من الاماكن الضيقه


شروق قالت بسرعه..اطمن يا نبيل نجاتي راح يجيب السلم وهيطلعك ..ومتخافش الميه قليله قوي متقلقش


نبيل قال بزعيق علشان تسمعه...طب بسرعه..بسرعه ارجوكي قوليلهم ينجزو


في الوقت ده جيه حكم وقال بقلق ..شروق... كيفك يا بتي 


شروق حضنت ابوها وقالت بلهفه..اتوحشتك يا ابوي اتوحشتك قوي كيفك وكيف امي وسند و


بس قطعت كلامها لما شافت نوح جاي بيتقدم عليهم بطلتو اللي عشقتها سنين وملامحه اللي متتنسيش كل حاجه فيه زي ما هيه الا نظرة عيونه..حست فيهم بلهفه واشتياق 

ابتسمت بسخريه على افكارها واتجاهلت تماما انو بيتقدم عليها وبصت بسرعه للحفره وقالت...نبيل وقع في الحفره يا ابوي معرفوش يطلعوه بالحبل كانو هيغطسو وياه


حكم بقى يبص للحفره ويكلم نبيل ويطمنو

ونوح  احتدت عنيه بغضب من الحركه اللي عملتها قدام  الرجاله لما اتجاهلت وجوده ومسلمتش عليه بس حاول يهدى وقرب عليهم وقال...احم...كيفك يا بت العم...سلمتي على ابوكي اللي خلفك... مهتسلميش على ابوكي اللي رباكي


شروق التفتتله وبقت تبصلو شويه وقالت ...كيفك يا نوح ..احوالك ايه انشاله زين


نوح رفع حاجبه بدهشه وبقى يبصلها من فوق لتحت باعجاب..سنتين بس اللي عدو لكن غيرو فيها كتيير لبسها  محتشم كعادتها لكن منسق جدا وثقتها  واضحه على ملامحها قبل كلامها وقفتها رغم انها لسه متعثره لكن قويه كل حاجه فيها متغيره بقت انثى بكل معنى الكلمه ابتسم باعجاب واضح وقال ..زين...وبقيت زين اكتر بشوفتك....غبتي علينا قوي


شروق ابتسمت بضيق وقالت  ...دول كلهم سنتين ..انا محسيتش بيهم واصل


نوح ابتسم بهدوء عارف انها لسه زعلانه منو قال..المهم انك رجعتي نورتي دارك


ابتسمت بسخريه وقالت...الدار منوره بناسها..ممحتجاش اللي ينورها ده كفايه القمر اللي فيها


نوح ابتسم بغرور ولسه هيرد حطت ايدها على كتف ابوها وقالت...دار فيها القمر حكم الجندي طبيعي تبقى منوره والبلد كلها تنور كمان


نوح بصلها بدهشه وغيظ من حركاتها ولسه هيرد نبيل قال بزعيق....طلعوني الاول وابقى نورو براحتكم انا هنا مش شايف حاجه 


نوح قال باستغراب...ايوه صوح هو مين اللي غطس في الصرف ده...البعيد اعمى مشايفش الحفره دي كلها


شروق قالت بقلق....معلش يا نبيل اتحمل هيطلعوك حالا


نوح قال بنفاذ صبر ...ايوه مين ده بردك

شروق لسه هترد جيه نجاتي ومعاه سلم طويل وقال..جبت السلم اها


نوح قال بضيق..هتعمل ايه بالسلم يمكن هتنزلو علشان انتو التنين تغرسو والسلم معاكم معاارفش الارض تحت عامله كيف


نجاتي قال...امال هنطلعوه كيف جنالك


نوح قال ببرود..ونطلعوه ليه اردم الحفره واستنى يومين لو لسه له صوت نطلعوه من التراب اسهل...لو ملوش صوت هيتحلل وخلاص

بقلم...زهرة الربيع

نبيل قال بزعر..انت..انت بتقول ايه...بيقول ايه ده....شروق شروق اعملي حاجه


شروق قالت بسرعه..اهدى اهدي يا نبيل...متاخدش على كلامه...وبصت لنوح بطرف عينها وقالت...دي عادته ..نوح بيه هو الوحيد اللي بني ادم على وش الارض والباقي حواليه عرايس ملهاش قيمه تعيش تموت تدفن مبتفرقش وياه


نوح اتنهد بحزن بسبب كلامها وقال...نجاتي شغل السلالم ده مهينفعش طلعو بالحبل اسهل


نجاتي قال ....الارض لينه قوي  جنابك جينا نشدوه كنا هنتزحلطو وياه


نوح قال بضيق...ده لانك جحش يا نجاتي... روح اربط الحبل في العربيه ونزلولو طرفه


نجاتي قال بسرعه...والله ما فيه منيك يا نوح بيه مخك ده المفروض يوزعو منيه على الخلق


نوح ضحك بخفه وقال..طب اخلص قبل ما يفطس مننا ونضطرو نوزعو رحمه على الخلق


وفعلا رما طرف الحبل في الحفره ونبيل مسكو بقوه 

ونجاتي راح ربط الطرف التاني في العربيه ووقف جمبها


فضلو ثواني مستنين بس الحبل متحركش


 شروق قالت...مشدش ليه

نوح ضرب على وشو وقال...استغفر الله العظيم يارب...نجاتي يا حبييي مسقتش العربيه ليه


نجاتي قال بغباء..ما انت مقولتش جنابك قولت اربطه في العربيه وبس


نوح اتنهد بضيق خلق وقال....اه صح عندي دي..معلش هتعبك كنت فاكر العربيه هتفهمنا وتتحرك لوحدها..وزعق فيه وقال...حرك العربيه يا جحش متخلنيش اجي انا عندك و انت عارفني


نجاتي جري بسرعه حرك العربيه وبالفعل بدأ نبيل يطلع شويه شويه لحد ما طلعوه من الحفره


قعد على الارض وهو حاطط ايده على صدره وبيحاول يتنفس وشروق قعدت جنبه وبقت تهويله وتشربه ميه وهيه بتقول بقلق...انت زين دلوك خد نفسك


نوح شاف المنظر واتعصب جدا وقرب منهم بغضب وقال... خدي انتي نفسك الاول وفهمينا مين ده


 شروق بصتلو باستغراب وقالت.... انت صوح معارفش مين ده وبصت لابوها بدهشه وقالت.... معقوله يا ابوي... معقوله مقلتلوش طبعا خايف ماتقوله وايه الجديد طول عمرك بتخاف منيه 


حكم بلع ريقه بحرج وقال..... هخاف من ايه بس يا بتي ...انتي خدي ضيفك بس وخشي جوه خليه يرتاح وانا هتكلم مع نوح


 شروق وقفت بغضب وقالت... ضيفي اه 

وقومت نبيل وقالت..... يلا يا ضيفي لما نشوف اخرتها 


ولسه هتتحرك نوح مسكها من دراعها بغضب وقال ....ما تتحركيش من هنه ...قولي مين ده الاول


 شروق لسه هتتكلم نبيل دفع ايد نوح بغضب وقال... انت ماسكها كده ازاي بأي حق... انا اقول لك انا مين معاك دكتور نبيل عز الدين دكتور في الطب النفسي تخصص المجانين امثالك وخطيب شروق... اكيد انت نوح طليقها مش كده


 نوح اتسعت عنيه بزهول وقال .... خطيبها 

وبص لشروق وقال بصوت رعبها...خطيبك 


شروق بلعت ريقها بتوتر ورغم كل الثقه اللي كانت بتعاملو بيها  لكن ما قدرتش تخبي خوفها منه وخصوصا نظراته لنبيل كانت فعلا تقلق جدا 

وقفت قدام  نبيل بسرعه وقالت بتوتر بتحاول تخبيه.... ايوه خطيبي


نوح بص لنبيل بحده وشروق اتوترت جدا وقالت بسرعه... بس هو ما لوش صالح ..انا اصلا قولتله على الطريق واحنا جايين


نبيل بص لها بدهشه وقال.... هو مين اللي قولتيلو على الطريق 


شروق بصت له وداست على شفتها بمعنى يسكت 

ونوح كان هيتجنن من اللي بيحصل زعق بشده وقال... خطيبك خطيبك كيف ...اتخطبتي وانا مدراش

و بص لعمو بغضب و قال.... وانت كنت عارف كمان يا عمي ومقولتليش


 حكم قال بسرعه وخوف...لاه معرفش..  انا كمان قالت لي على الطريق


 شروق بصت لابوها بغيظ وقالت.... وبعدين يا ابوي

 

نبيل ضحك بسخريه وفهم ان هما الاثنين خايفين منه شد شروق من قدامه خباها ورا ضهره  وقرب من نوح بتحدي وقال ...الظاهر انهم كانوا حابين يعملوها لك مفاجاه... مش هتبارك لنا ولا ايه يا عمده ...ومد ايده يسلم عليه


 نوح ابتسم بطريقه تخوف ومسك ايده وداس عليها بقوه شديده

نبيل حاول يسحب ايده لما حس انها هتتكسر بس في ثواني نوح لفها ورا ضهره وضغط عليها بقوه بطريقه مؤلمه جدا


نبيل قال بزعيق.... دراعي يا حيوان والله العظيم احبسك فيها 


شروق وحكم جريو عليهم وبقم يحاولوا يبعدوه عنه بس كان ماسك دراعه بقوه ومصر يكسره ..ونبيل بيتالم بشده ومش قادر يحرر دراعه 

شروق قالت بخوف شديد..همله يا نوح... يا نوح بقول لك همله 


نوح قال بغضب شديد.... فيه ايه بتعرف عليه... مش كان رايد نتعرف


نبيل اتالم جدا و زعق فيه وقال بالم شديد...سيب دراعي ياطور  بقول لك هوديك في 60 داهيه 


بس كان كل ما يتكلم نوح يضغط على ايده بقوه حكم زعق في نبيل وقال.... اسكت متتحدتش واصل  عشان يهملك 


نبيل كان بيتالم جامد ونوح مش سامع لاي حد فيهم بس لحسن حظه سمعه صوت زعيق اخوه سند من جوه السرايا وسماح الخدامه  بتصرخ بعلو صوتها 


الكل اتخض ونوح دفع نبيل على الارض وجري بسرعه على السرايا 


نبيل نام على الارض من شدة الالم وهو ماسك دراعه بايده الثانيه وبيقول بالم شديد..... اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمد رسول الله 


شروق اخدت نفسها اخيرا وقعدت على الارض بتعب


في السرايا  كان سند  ماسك سماح من شعرها بغضب شديد  وبيقول انا مش 100 مره قولت لك معايزش اشوف نقطه د..م هنا ممسحتيش القرف ده ليه يا بقره انتي


سماح كانت بتبكي وماسكه شعرها بتحاول تحرره من ايده وبتقول ....يا سيدي دي الدبيحه اللي دبحها نوح بيه الصبح و كنا بنقطعها لازمن يبقى فيها د..م هعمل ايه يعني


سند بقى يضربها بغضب وجنون وقال...ومغسلتهاش بره ليه دخلتيها ليه بدمها 

سماح كانت بتصرخ جامد و نوح دخل جري بعدوا عنها بسرعه ومسكه من وسطه وهو بيقول ....فيه ايه... فيه ايه يا سند بتمد يدك على الحريم اتهفيت في دماغك خلاص


 سند قال بغضب وزعيق.... انا مش قولت لكم تغسلوا اللحمه قبل ما تدخلوها السرايا قولت مليون مره معايزش اشوف دم في البيت


 نوح غمض عينه بغضب من نفسه وقال بسرعه...  حقك عليا انا نسيت والله نسيت انا قطعت الدبيحه وحطتهالهم في الحلل  وقولتلها تدخلها جوه ....خلاص يا سماح حقك عليا امسحيها فيا


 سماح كانت بتبكي بشده وسند زعق فيها وقال...  بطلي  نواح وغوري نضفي القرف اللي جوه ده لو لقيت نقطت د..م هغسل ارض السرايا بد..مك سامعه


 سماح هزت راسها بخوف وجريت على المطبخ

 ونوح اتنهد وقال... وبعدها لك عاد يا ود الناس .. عاجبك كده البنت كانت هتموت في يدك 


سند غمض عنيه بغضب وقال.... مهو بسببك دخلت الدبيحه ليه قبل ما تغسلها


نوح اتنهد بحزن وقال.... عشان عوايدنا كده بنغسلها في المطبخ طول عمرنا يا سند...انت اللي اول مره تعمل كده لانه مدبحناش من بعد اللي حصل


سند قال بغضب.... وتدبح ليه من اساسه زارنا الوزير اياك 


نوح بصلو باستغراب وقال....واه ..بت عمك بقالها سنتين مجاتش البلد ونجحت في تاني سنه ليه في الطب  وقلنا نعملو لقمه للغلابه ونفرحوها هيه وعمك 


في الوقت ده  دخلت شروق باستغراب واول ما دخلت امها طلعت من المطبخ وبقت تزغرد وتحضنها بفرحه وبتقول...يالف بركه ..الف حمد الله على السلامه يا دكتوره


شروق حضنتها بحب وقالت..الله يسلمك يا اما وحشتيني قوي

هويدا قالت بسعاده..وانتي كمان يا ضي عيني 

و كانت مبسوطه جدا وسلمت على نبيل بفرحه وبقت تتكلم معاه


وشروق بصت لسند وقالت.... كيفك يا سند عامل ايه يا ود عمي 

زواج لدقائق معدوده الجزء الثاني حصري بدون اعلانات للصفحه الرسميه للكاتبه زهرة الربيع

سند بصلها لثواني كأنه اول مره يشوفها بقى يدور في ملامحها عن البنت اللي حبها واتمناها سنين اتغيرت جدا اختلاف غريب مش عارف يحدده اتنهد بخنقه ويأس وقال..... حمد لله على السلامه يا شروق


 شروق قالت.... الله يسلمك يا سند


 نوح ابتسم بسخريه وقال .....مسلمتش على خطيبها كمان ...الدكتور نبيل 


نبيل كان واقف بيبصله بغضب و بيفرك في ذراعه بالم وسند قال بلا مبالاه .....منورنا يا دكتور


 وما قالش اي حاجه  غير الجمله دي وطلع على اوضته


كلهم بصول لطيفه بدهشه لانو مهتمش بخطوبة شروق عكس توقعاتهم 


حتى شروق استغربت الاستسلام واليأس ده و ميلت على ابوها وقالت...فيه ايه مال سند..و ليه سماح كانت بتصرخ من شويه


حكم قال بهمس ...علشان دخلت اللحم السرايا قبل ما تغسله


شروق قالت باستغراب..وفيها ايه دي يا ابوي


حكم اتنهد بحزن وقال....حاجات كتير يا بتي حصلت ومصايب كتير من يوم ما سافرتي ...يعني من يوم موت البنيه الغريبه اللي كانت حدانا وهو كده...فيه زي خلعه من الد..م مخلتيش شيخ مجبتهوش ولا مقام الا زورتو بالغصب ومفيش فايده


شروق اتصدمت بكلام ابوها وقالت...قصدك من وقت موت غنوه وهو كده 

ابوها قال..ايوه على الحاله دي من يومها

 وبقى يحكيلها عن سند 


بس قاطعهم نوح لما اتنهد  وقال ....عمي تعال عايزك 


حكم عمل نفسه مش سامع 

ونوح قال بزعيق.... يا عمي بقول لك عايزك 


حكم شاور على نفسه وقال ....ها انا ..عايزني انا


نوح  بصله بغيظ وقال ....في عم غيرك هنا


 حكم هز راسه بسرعه وقال ...جاي... جاي وراك على طول هتلاقيني في قفاك 


نوح قال بغضب ....لا اطلع قدامي وسيبك من قفايا يلاا


في الوقت ده دخلت بنت منتقبه وشايله شنطتها 

 شروق بصت لها بضيق وقالت..كل ده يا رقيه ده احنا حصلت معانا بلاوي وانتي كل ده بتتحدتي في التلفون


رقيه ضحكت وقالت...معلش بقى والله الكلام خدني مع ماما  


نوح قال باستغراب.... مين دي كمان 


نبيل قال بخنقه .....دي دكتوره رقيه صديقه ليا ودكتوره العلاج الطبيعي بتاعه شروق انا رشحتها لها علشان موضوع رجلها


 نوح قال بغضب...ومالها رجلها بقى مهي زينه ممحتجاش دكاتره


نبيل قال بخنقه.... شروق مريضه والدكتوره دي هتعالجها دي مش حاجه على مزاجك


 نوح لسه هيتقدم عليه حكم مسكو بقوه وقال.... يلا يلا تعالي معايا هقول لك على كل حاجه..... يا نجاتي خد الدكاتره على اوضهم 

 نجاتي قال ....امرك يا بيه... وطلع هو ونبيل يوريلو الاوضه وشروق قالت له هيه هتاخد رقيه معاها اوضتها


وبالفعل طلعو على اوضة شروق وهما طالعين على السلم كانت حليمه نازله ابتسمت بسخريه لما شافتها وقالت...  نورتي بيتك يا بت حكم.... شوفت عريسك طالع من شويه والله وقعتي واقفه 


شروق بصت لها بغضب مش قادره تنسى اللي عملته معاها وابتسمت بسخريه وقالت...انا  طول عمري واقفه... ومتخافيش عليا يا مرت عمي مهوقعش تاني اطمني


 حليمه ضحكه جامد وقالت....وطلعلك لسان كمان....على كلن هي بس حظوظ يا بت حكم ....والا مكانش الجدع اللي كيف  القمر ده يخطبك انتي..يعني ما كفاش انك عارجه لا كمان ومطلقه


 شروق غمضت عينيها بغضب شديد منها ولسه هترد رقيه مسكت ايدها وقالت.... ما ترديش عليها يلا يلا دي عايزه تتخانق


 حليمه وقفت قدام رقيه وقالت....وانت مين انتي كمان 


دكتوره رقيه قالت بضيق....دكتوره رقيه  الدكتوره بتاعه شروق في حاجه تاني ..لو التحقيق خلص تعبانين وعايزين ننام


حليمه ابتسمت بسخريه وقالت.....لهو  انتي اللي هتعالجي لها العرجه اللي عندها 


رقيه ابتسمت بهدوء وقالت.... اه انا اللي هعالجلها العرجه اللي عندها وبعالج كل حاجه كمان حتى قلة الادب والصورم ابقي تعالي خديلك جلسه هتنفعك....يلا يا شروق


 واخذتها وطلعت على اوضتها وحليمه بصت لطيفهم بغضب وقالت... نورتي مكانك يا بت هويدا ... ياعروسه ولدي 


شروق ورقيه دخلو الاوضه

ورقيه اول ما  دخلت  قلعت النقاب وقالت بضيق شديد ....يا مراري اللي ولا مكسوف ولا مداري ....البتاع ده خنقني قوي معرفاش اتنفس بيه واصل


 شروق اندهشت وجريت بخوف قفلت الباب وقالت ....اتجنيتي يا غنوه مش اتفقنا تقفلي الباب قبل ما تقلعيه افرض كان حد شافك وووووو

😳😳😳😳😳😳😳😳😳

بووووووم يلا يا جدعااااان وحشتوني مووت يلا وروني اجدع تفاعل علشان نعرف ازاي ده حصل وايه لم الشامي على المغربي اسرار رووعه في البارتات اللي جايه وحاجات مش هتصدقوها يلا بقى اثبتولي وحشتكم قد ايه ووصلو البارت الاول لالفين لايك ومتنسوش المشاركات كتيييييير  انتو قدها وقدووود هستنى مشاركاتكم ورايكم في الحلقه وتوقعاتكم للي جاي انطلقووووو🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

تابعوووووووني 



بداية الرواية من هنا



رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا


رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺





تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close